MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr. 195 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 21 martie 2007
SUMAR
DECIZII
4. - Decizie privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 19-22 martie 2007
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 102 din 13 februarie 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 297 alin. 2 teza a doua din Codul de procedură civilă
Decizia nr. 127 din 15 februarie 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat si ale Legii nr. 78/2005 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005
Decizia nr. 159 din 27 februarie 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 158 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
258. - Hotărâre privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes national „Reabilitare DN 17 Sadova - Suceava, între km 183+000 si km 255+000, din cadrul etapei a IV-a de reabilitare a drumurilor nationale, pe teritoriul judetului Suceava”
260. - Hotărâre privind preluarea unui sector de drum local din domeniul public al orasului Stei si din administrarea Consiliului Local al Orasului Stei, judetul Bihor, în domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în vederea realizării activitătilor de interes national de către Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A., precum si încadrarea acestuia în categoria drumurilor nationale
261. - Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei Păltinis si în administrarea Consiliului Local al Comunei Păltinis, judetul Botosani
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
210. - Decizie a presedintelui Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei de anulare a procedurii de selectie
comparativă pentru acordarea unei licente de utilizare a frecventelor
radioelectrice în vederea furnizării de retele si servicii de comunicatii
mobile de bandă largă în benzile de frecvente 410-415/420-425 MHz
Rectificari la:
-
Hotărârea Consiliului Uniunii Nationale a Executorilor Judecătoresti nr. 9/2007
DECIZII
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 19-22 martie 2007
În temeiul art. 40 alin. (2) din Regulamentul Senatului,
presedintele Senatului decide:
Articol unic. - Pe durata absentei din tară a presedintelui Senatului, în perioada 19-22 martie 2007, conducerea Senatului va fi asigurată de domnul senator Doru Ioan Tărăcilă, vicepresedinte al Senatului.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 19 martie
2007.
Nr. 4.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 13 februarie 2007
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 297 alin. 2 teza a doua din Codul de procedură civilă
Ioan
Vida - presedinte
Nicolae
Cochinescu - judecător
Aspazia
Cojocaru - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Antonia Constantin – procuror
Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 295-297 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Ion Marc în Dosarul nr. 11.305/302/2005 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civilă.
La
apelul nominal răspund autorul exceptiei si partea Vasilica Cristea, lipsind
celelalte părti, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Magistratul-asistent
informează completul de judecată că la dosarul cauzei autorul exceptiei a depus
o cerere de amânare si concluzii scrise prin care solicită admiterea exceptiei.
Având
cuvântul asupra cererii de amânare, autorul exceptiei solicită admiterea
acesteia.
Partea
Vasilica Cristea se opune amânării cauzei.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a cererii de amânare.
Deliberând,
Curtea respinge cererea de amânare.
Presedintele
constată cauza în stare de judecată si acordă cuvântul pe fond.
Autorul
exceptiei de neconstitutionalitate solicită admiterea acesteia.
Partea
Vasilica Cristea consideră că exceptia a fost ridicată în vederea tergiversării
cauzei, asa încât se impune respingerea acesteia.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate, arătând că obiectul acesteia îl constituie prevederile
art. 297 alin. 2 teza a doua din Codul de procedură civilă, ce au mai format
obiect al controlului exercitat de Curtea Constitutională.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin
încheierea din 3 octombrie 2006, pronuntată în Dosarul nr. 11.305/302/2005,
Tribunalul Bucuresti - Sectia a IV-a civilă a sesizat Curtea Constitutională
cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 295-297 din Codul de
procedură civilă.
Exceptia
a fost ridicată de Ion Marc într-o cauză având ca obiect apelul împotriva
sentintei civile prin care s-a dispus evacuarea autorului exceptiei.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia arată că textul de lege criticat aduce atingere dispozitiilor
constitutionale invocate, deoarece „părtile vătămate prin neregularitătile
produse în prima instantă, constatate ca atare de instanta de apel, sunt
lipsite de un grad de jurisdictie”.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a IV-a civilă si-a
exprimat opinia în sensul că'obiectul' exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie prevederile art.'297 alin. 2 teza a doua din Codul de procedură
civilă, prevederi care nu aduc atingere textelor constitutionale si
conventionale invocate, asa cum a statuat si Curtea Constitutională în
jurisprudentâ sa.
Potrivit
dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a
fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului
si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra
exceptiei de neconstitutionalitate.
Avocatul Poporului apreciază că prevederile
legale criticate sunt constitutionale, întrucât prin acestea se instituie
reguli privind judecarea apelului care se aplică tuturor celor prevăzuti în
ipoteza normei, fără nicio discriminare pe considerente arbitrare, iar accesul
liber la justitie nu presupune în toate cazurile posibilitatea de a recurge la
toate structurile judecătoresti si la toate căile de atac.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul
nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul
întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei si ale părtii
prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art.
2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat de autorul
acesteia, îl constituie, dispozitiile art. 295-297 din Codul de procedură
civilă. În realitate, asa cum rezultă din motivarea exceptiei, obiectul
acesteia îf constituie prevederile art. 297 alin. 2 teza a doua din Codul de
procedură civilă, asupra cărora Curtea se va pronunta prin prezenta decizie.
Textul
de lege criticat are următorul cuprins: „în acest caz, precum si atunci când
există vreun alt motiv de nulitate, iar prima instantă a judecat în fond,
instanta de apel, anulând în tot sau în parte procedura urmată si hotărârea
pronuntată, va retine procesul spre judecare.”
În
sustinerea neconstitutionalitătii acestor dispozitii legale, autorul exceptiei
invocă încălcarea prevederilor constitutionale ale art. 1 alin. (5) privind
respectarea suprematiei Constitutiei si a legilor, ale art. 16 alin. (1) si
(2)
privind egalitatea în drepturi, ale art. 21 alin. (1), (2) si
(3)
referitoare la accesul liber la justitie si dreptul la un proces echitabil si
solutionarea cauzelor' într-un termen rezonabil, ale art. 124 alin. (2) privind
unicitatea, impartialitatea si egalitatea justitiei, ale art. 129 referitoare
la folosirea căilor de atac. De asemenea, invocă dispozitiile art. 6
referitoare la dreptul la un proces echitabil din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că prevederile art. 297
alin. 2 teza a doua din Codul de procedură civilă au mai fost supuse
controlului de constitutionalitate, prin raportare la dispozitiile art. 16
alin. (1), art. 21 alin. (1) si (3), art. 124 alin.” (2) si ale art. 129 din
Legea fundamentală, precum si ale art. 6 din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. Astfel, prin Decizia nr. 515
din 20 iunie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
764 din 7 septembrie 2006, făcând referire la jurisprudentâ sa, Curtea a
respins exceptia, retinând, în esentă, că textul de lege criticat, chiar dacă
instituie două regimuri juridice diferite, o face în considerarea existentei a
două situatii diferite, care nu puteau fi reglementate identic.
Totodată,
Curtea a mai statuat că reglementarea prevăzută de art. 297 din Codul de
procedură civilă constituie o garantie a aplicării principiului prevăzut de
art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale, privind judecarea unei cauze în mod echitabil si
într-un termen rezonabil, în scopul înlăturării oricăror abuzuri din partea
părtilor, prin care s-ar tinde la tergiversarea nejustificată a solutionării
unui proces.
Întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine
reconsiderarea jurisprudentei Curtii Constitutionale în materie, atât solutia,
cât si considerentele din decizia mentionată îsi mentin valabilitatea si în
prezenta cauză.
În sfârsit, Curtea constată că dispozitiile art. 1 alin. (3) din
Constitutie, invocate în motivarea exceptiei, consacră principiile generale ce
stau la baza organizării statului român. Aceste principii sunt încălcate atunci
când se aduce atingere unora dintre drepturile si libertătile fundamentale ale
cetătenilor, garantate de Constitutie, sau altor dispozitii constitutionale
relevante sub aspectul continutului art. 1 alin. (3)'din Legea fundamentală. În
cauza de fată Curtea nu a retinut că prin dispozitiile legale criticate s-âr fi
adus vreo încălcare a drepturilor si libertătilor fundamentale invocate de
autorul exceptiei.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 297 alin. 2 teza a doua din Codul de
procedură civilă, exceptie ridicată de Ion Marc în Dosarul nr. 11.305/302/2005
al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civilă. Definitivă si general
obligatorie. Pronuntată în sedinta publică din data de 13 februarie 2007.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Daniela Ramona Maritiu
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 15 februarie 2007
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat si ale Legii nr. 78/2005 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005
Ioan Vida - presedinte
Nicotae Cochinescu - judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Antonia Constantin – procuror
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat si ale Legii nr. 78/2005 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005, exceptie ridicată de Constantin Gheorghe Neagu în Dosarul nr. 738/116/2006 (nr. vechi 1.498/C/2006) al Tribunalului Călărasi - Sectia civilă.
La
apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ca neîntemeiată,
considerând că actele normative criticate nu contravin dispozitiilor
constitutionale invocate de autorul exceptiei.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 20 noiembrie 2006, pronuntată în Dosarul nr. 738/116/2006 (nr.
vechi 1.498/C/2006), Tribunalul Călărasi - Sectia civilă a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia' de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public,
provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat si a Legii nr.
78/2005 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005, exceptie
ridicată de Constantin Gheorghe Neagu cu prilejul solutionării contestatiei
formulate împotriva deciziei de recalculare a pensiei.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că actele normative criticate încalcă prevederile
Constitutiei, întrucât au caracter retroactiv si instituie discriminări între
diferite categorii de beneficiari ai drepturilor de pensie. Nu precizează care
anume dispozitii din ordonantă sau din lege produc efecte cu caracter
retroactiv si care instituie discriminări, descriind doar nemultumirile sale
fată de modul de calcul si rezultatul acestuia în privinta cuantumului pensiei
ce i se acordă.
Tribunalul Călărasi - Sectia civilă apreciază
că exceptia ridicată este neîntemeiată, având în vedere că tratamentul juridic
diferentiat este justificat de situatia diferită a beneficiarilor dreptului la
pensie. Recalcularea pensiei nu aduce atingere dreptului la pensie, consacrat
de art. 47 alin. (2) din Constitutie, si, potrivit art. 6 alin. (2) din
Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 4/2005, nu poate avea ca rezultat diminuarea
cuantumului pensiei.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale
Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele
de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul si Avocatul
Poporului nu au transmis punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, înscrisurile
depuse de autorul exceptiei de neconstitutionalitate la dosar, concluziile
procurorului, dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art.
2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul
exceptiei îl constituie dispozitiile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul
sistem al asigurărilor sociale de stat, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 119 din 7 februarie
2005, si ale Legii nr. 78/2005 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 4/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 11 aprilie 2005.
În opinia autorului exceptiei, actele normative criticate contravin
prevederilor constitutionale ale art. 15 referitoare la principiile
universalitătii drepturilor si îndatoririlor si al neretroactivitătii legii si
art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi a cetătenilor.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că autorul exceptiei nu a
indicat explicit care dintre dispozitiile Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 4/2005 si ale Legii nr. 78/2005 sunt contrare prevederilor constitutionale.
Analizând
ordonanta în ansamblu, asa cum a fost modificată prin Legea nr. 78/2005, Curtea
constată că aceasta urmăreste punerea în aplicare a dispozitiilor Legii nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, referitoare la recalcularea pensiilor stabilite pe baza legislatiei
anterioare în scopul eliminării inechitătilor si diferentelor nejustificate
între drepturile de pensie acordate diferitelor categorii de beneficiari.
Conform
noilor principii ale sistemului public de pensii, ordonanta criticată prevede
recalcularea pensiilor provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de
stat prin luarea în calcul a întregii vechimi în muncă considerate stagiu de
cotizare la asigurările sociale si a tuturor veniturilor salariale cu caracter
permanent realizate în această perioadă.
Operatiunea
de recalculare priveste în mod inevitabil trecutul, pentru că stagiul de
cotizare a fost realizat în trecut, dar se efectuează doar după data intrării
în vigoare a ordonantei si are efecte numai pentru viitor, pensia recalculată
întrând în plată numai de la data emiterii deciziei. În cazurile în care din
recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar
dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia
anterior stabilită si aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere
drepturilor legal câstigate anterior.
Schimbarea
conditiilor de exercitare a dreptului la pensie nu poate avea nici ea
semnificatia încălcării principiului constitutional al neretroactivitătii
legii, atâta vreme cât, potrivit prevederilor art. 47 alin. (2) din
Constitutie, conditiile de exercitare a dreptului la pensie, a celorlalte
drepturi de asigurări sociale si a altor forme de asistentă socială sunt
stabilite de lege. Astfel, legiuitorul este în drept să stabilească si să
modifice, ori de câte ori apare această necesitate, conditiile si criteriile de
acordare a pensiilor, modul de calcul si cuantumul acestora, cu respectarea
conditiei ca aceste noi reglementări să fie aplicate de la intrarea legii'în
vigoare, pentru viitor, conditie pe care actele normative criticate o respectă.
Curtea
nu retine nici existenta vreunor dispozitii prin care să fi fost instituite
privilegii ori discriminări, dispozitiile Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 4/2005 si ale Legii nr. 78/2005 aplicându-se în mod uniform tuturor
persoanelor aflate în aceeasi situatie. Aplicarea unui tratament juridic
diferentiat unor situatii diferite determinate nu poate fi privită ca o
încălcare a principiului constitutional al egalitătii în drepturi.
De
altfel, Curtea constată că motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sprijină mai mult pe aspecte ce tin de aplicarea legii, aspecte ce trebuie
examinate de instanta de judecată, iar nu de instanta de contencios
constitutional.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat si ale Legii nr. 78/2005 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 4/2005, exceptie ridicată de Constantin Gheorghe Neagu în Dosarul nr. 738/116/2006 (nr. vechi 1.498/C/2006) al Tribunalului Călărasi - Sectia civilă. Definitivă si general obligatorie. Pronuntată în sedinta publică din data de 15 februarie 2007.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 27 februarie 2007
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 158 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Antonia Constantin - procuror
Florentina Geangu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 158 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Cater Lemn” - S.R.L. din Sicula în Dosarul nr. 3.137/246/2006 al Judecătoriei Ineu.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, apreciind că dispozitiile legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin încheierea din 12 octombrie 2006, pronuntată în Dosarul nr. 3.137/246/2006, Judecătoria Ineu a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 158 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Cater Lemn” - S.R.L. din Sicula, judetul Arad, într-o cauză având ca obiect solutionarea unei contestatii la executare.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine, în esentă, că textul de lege criticat este în contradictie cu art. 44 alin. (1) din Constitutie privind garantarea dreptului de proprietate, precum si cu art. 1 din Protocolul nr. 1 aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, privind protectia proprietătii, deoarece termenul de 10 zile între anuntul privind licitatia si tinerea licitatiei este insuficient pentru proprietar în vederea luării măsurilor necesare pentru apărarea proprietătii sale.
Judecătoria Ineu apreciază că exceptia ridicată este neîntemeiată.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Avocatul Poporului apreciază că prevederile art. 158 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 sunt constitutionale, întrucât „legiuitorul este competent să stabilească cadrul juridic pentru exercitarea atributelor dreptului de proprietate, în acceptiunea conferită de Constitutie, în asa fel încât acestea sa nu vină în coliziune cu interesele generale sau cu interesele particulare legitime ale altor subiecte de drept, instituind unele limitări rezonabile în valorificarea acestuia ca drept subiectiv garantaf.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 158 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 26 septembrie 2005, care are următorul cuprins: „Pentru valorificarea bunurilor sechestrate prin vânzare la licitatie organul de executare este obligat să efectueze publicitatea vânzării cu cel putin 10 zile înainte de data fixată pentru desfăsurarea licitatiei.”
În opinia autoarei exceptiei, dispozitiile de lege mentionate încalcă art. 44 alin. (1) din Constitutie privind garantarea dreptului de proprietate, precum si art. 1 din Protocolul nr. 1 aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale privind protectia proprietătii.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate ridicată, Curtea constată că termenul de 10 zile prevăzut în art. 158 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 constituie un termen procedural minim pe care organul de executare este obligat a-l respecta în cadrul procedurii de valorificare, pe calea executării silite, a creantelor fiscale. Vânzarea bunurilor la licitatie, cum este cazul în spetă, nu încalcă dreptul de proprietate al autoarei exceptiei, garantat atât de art. 44 alin. (1) din Constitutie, precum si de art. 1 din Protocolul nr. 1 aditional la Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, ea reprezentând o modalitate legală de recuperare a creantelor fiscale.
Autoarea exceptiei critică stabilirea termenului de 10 zile calendaristice, pe motiv că este insuficient si nu asigură un interval de timp rezonabil pentru ca proprietarul să poată lua măsuri efective pentru prezervarea proprietătii sale, comparativ cu alte termene prevăzute de Coîdul de procedură civilă în materie de executare silită sau chiar din Codul de procedură fiscală referitor la executarea silită a creantelor fiscale. Sub acest aspect, se constată că termenele joacă un rol particular în cadrul procedurii judiciare corespunzător unor interese diverse. Astfel, în materia executării silite a creantelor fiscale reglementate de Codul de procedură fiscală, instituirea unor termene procedurale este justificată fie prin aceea că impun respectarea anumitor obligatii, cum este cel prevăzut la art. 158 alin. (1), fie pentru a îndreptăti părtile să îsi exercite anumite drepturi, cum este termenul prevăzut la art. 170, termene menite să disciplineze activitatea procesuală. Pe de altă parte, termenele procedurale trebuie să tină seama si de interesele pârtilor litigante, legiuitorul instituind termenul de cel putin 10 zile prevăzut la art. 158 alin. (1) din Codul de procedură fiscală tocmai pentru a-l proteja pe debitor, rezultând din prevederile alin. (2) al art. 158 că anuntul privind vânzarea la licitatie se afisează si la sediul ori domiciliul debitorului, precum si la locul vânzării.
De altfel, Codul de procedură fiscală reglementează suficiente garantii procesuale pentru ca debitorul să-si apere interesele, implicit proprietatea, prin posibilitatea suspendării, întreruperii sau încetării executării silite, în conformitate cu dispozitiile art. 144, sau a contestării măsurii pe calea contestatiei la executare.
Fată de cele arătate, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 158 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Cater Lemn” - S.R.L. din Sicula în Dosarul nr. 3.137/246/2006 al Judecătoriei Ineu. Definitivă si general obligatorie. Pronuntată în sedinta publică din data de 27 februarie 2007.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IO AN VIDA
Magistrat-asistent,
Florentina Geangu
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes national „Reabilitare DN 17 Sadova - Suceava, între km 183+000 si km 255+000, din cadrul etapei a IV-a de reabilitare a drumurilor nationale, pe teritoriul judetului Suceava”
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 4 alin. (1) din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de constructie de autostrăzi si drumuri nationale,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă amplasamentul lucrării de utilitate Transporturilor, Constructiilor si Turismului cu această publică de interes national „Reabilitare DN 17 Sadova – destinatie, Suceava, între km 183+000 si km 255+000, din cadrul etapei a IV-a de reabilitare a drumurilor nationale, pe teritoriul judetului Suceava”, potrivit hărtii topografice prevăzute în anexa nr. 1*).
Art. 2. - (1) Se aprobă declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrării prevăzute la art. 1, expropriator fiind statul român prin Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
(2) Imobilele supuse exproprierii sunt mentionate în tabelul prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă ca justă despăgubire pentru imobilele ce constituie amplasamentul lucrării prevăzut la art 1 suma globală estimată de 984 mii lei finantată din contributia Guvernului României la împrumutul acordat de Banca Europeană de Investitii prin Contractul de finantare dintre România si Banca Europeană de Investitii si Administratia Natională a Drumurilor din România (AND) pentru finantarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a IV-a, semnat la Bucuresti la 6 noiembrie 2000, ratificat prin Legea nr. 527/2001, cu modificările ulterioare, în limita prevederilor anuale aprobate în bugetul Ministerului
Art. 4. - Suma prevăzută la art. 3 se virează de către Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. pentru lucrarea de utilitate publică prevăzută la art. 1, în vederea efectuării despăgubirilor în cadrul procedurilor de expropriere, în conditiile legii.
Art. 5. - (1) Planul cu amplasamentul lucrării, delimitarea suprafetelor si a constructiilor supuse exproprierii, precum si tabelul prevăzut în anexa nr. 2 se aduc la cunostintă publică prin afisare la sediul consiliilor locale implicate si vor rămâne afisate până la finalizarea procedurii de expropriere, potrivit legii.
(2) Planul cu amplasamentul lucrării va fi publicat si într-un ziar local.
Art. 6. - Regularizarea documentatiilor cadastrale se va efectua de către expropriator, pe baza proiectului tehnic si a detaliilor de executie, fără a afecta dispozitiile prezentei hotărâri, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.
Art. 7. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 14 martie 2007.
Nr. 258.
*) Anexa nr. 1 se comunică persoanelor fizice si juridice interesate, la solicitarea acestora, de către Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A., care este depozitarul acesteia, imposibilitatea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hărtii topografice cuprinse în anexa nr. 1 fiind determinată de impedimente de natură tehnico-redactională.
ANEXA Nr. 2
TABEL CU IMOBILELE PROPRIETATE PRIVATĂ
situate pe amplasamentul lucrării „Reabilitare DN 17 Sadova-Suceava, între km 183+000 si km 255+000, din cadrul etapei a IV-a de reabilitare a drumurilor nationale, pe teritoriul judetului Suceava”
Nr crt.
|
Judetul
|
Unitatea administrativ- teritorială
|
Nr. cadastral
|
Suprafata terenului |
Suprafata constructiilor
|
Numele proprietarului conform documentatiilor tehnico- economice
|
|
Suprafata rezultată din acte (m2) |
Suprafata rezultată din măsurători (m2) |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. |
SUCEAVA |
SADOVA |
CF 584-1956/11 |
941 |
941 |
0 |
COMUNA SADOVA |
2. |
SUCEAVA |
SADOVA |
CF 283-1961/1 CF 571-1950/32 |
2112 |
2112 |
0 |
COMUNA SADOVA |
3. |
SUCEAVA |
SADOVA |
CF 584-1956/23 CF 571-1972/41 |
1845 |
1845 |
0 |
COMUNA SADOVA |
4. |
SUCEAVA |
SADOVA |
CF 475-1/29 |
381 |
381 |
0 |
MANELIUC GHEORGHE |
5. |
SUCEAVA |
CÂMPULUNG MOLDOVENESC |
CF 4753-3198/15 |
180 |
180 |
0 |
URSACHE GHEORGHE |
6. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 3825-1763/50 CF 1940-1763/51 |
1405 |
1405 |
0 |
COMUNA VAMA |
7. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 1-4133/20 CF 1-4133/21 |
341 |
341 |
0 |
COMUNA VAMA |
8. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 1904-1763/19 |
1086 |
1086 |
0 |
COMUNA VAMA |
9. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 2244-1826/3 |
22 |
22 |
0 |
BOTNARIUC GHEORGHE |
10. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 664-2051/12 |
434 |
434 |
0 |
ISTRATE AURELIA |
11. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 664-2051/13 |
331 |
331 |
0 |
IOSEP MAGDALENA |
12. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 664-2051/14 |
19 |
19 |
0 |
COMUNA VAMA |
13. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 925-1056/2 |
112 |
112 |
0 |
COMUNA VAMA |
14. |
SUCEAVA |
VAMA |
CFI-3996/2 CF423-1020/2 |
36 |
36 |
0 |
BALTAG NICOLAE |
15. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF5666-1739/2 |
19 |
19 |
0 |
LUCAN ILIE |
16. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF2186-1060/5 CF2186-1019/2 |
23 |
23 |
0 |
LUCAN LUCIA |
17. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF2023-1060/6 |
75 |
75 |
0 |
BADALE GLICHERIA |
18. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 925-1156/50 CF 925-1157/50 |
1227 |
1227 |
0 |
COMUNA VAMA |
19. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 925-1154/50 |
228 |
228 |
0 |
FIERAR VERONICA |
20. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 925-1154/51 |
363 |
363 |
0 |
CRETU AUREL |
21. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 2755-1103/2 CF6246-1154/52 CF 2775-1154/53 |
1469 |
1469 |
0 |
CASA OLARULUI |
MAXIM PETRICĂ |
|||||||
22. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 128-1087/3 |
169 |
169 |
0 |
COMUNA VAMA |
23. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 128-1087/4 |
493 |
493 |
0 |
COMUNA VAMA |
24. |
SUCEAVA |
VAMA |
CF 925-2867/2 |
197 |
197 |
0 |
COMUNA VAMA |
25. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF 942-309/11 |
116 |
116 |
0 |
S.C. PETROLINO IMPEX - SRL |
26. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF 685-309/12 CF 229-310/27 |
105 |
105 |
0 |
BILAN DOREL |
27. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF 685-309/13 CF 229-310/28 CF I-448/2 |
152 |
152 |
0 |
GEMĂNAR CĂTĂLIN |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
28. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF 229-310/29 |
34 |
34 |
0 |
TANU ILIE |
29. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF I-448/3 |
112 |
112 |
0 |
TANU ILIE |
30. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF 1-448/4 CF 229-310/3 CF 272-434/6 |
41 |
41 |
0 |
STIGLETI VIOREL |
31. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF 272-434/7 |
26 |
26 |
0 |
VENIN PAVEL |
32. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF 272-434/8 CF 53-433/3 |
477 |
477 |
0 |
SÂRGHI GEORGETA |
33. |
SUCEAVA |
FRASIN |
CF I-467/2 CF 53-433/4 |
1610 |
1610 |
0 |
ORASUL FRASIN |
34. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1185-2083/134 CF 1605-2083/135 CF 1673-2083/136 |
719 |
719 |
0 |
MÂNDRILĂ CONSTANTIN |
35. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 396-2104/22 CF 1614-2104/23 CF 1615-2104/24 CF 1615-2104/25 CF 1642-2104/26 CF 1643-2104/27 CF 1613-2103/6 CF 1613-2103/7 CF 1613-2103/8 CF 1614-2104/8 CF 1614-2104/9 CF 395-2104/2 |
2601 |
2601 |
0 |
CONSILIUL LOCAL GURA HUMORULUI |
36. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1673-2083/137 CF 1673-2083/138 |
315 |
315 |
0 |
MÂNDRILĂ ION |
37 |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1673-2083/139 |
325 |
325 |
0 |
MÂNDRILĂ ILIE |
38. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 395-2102/3 |
250 |
250 |
0 |
COMUNA MĂNĂSTIREA HUMORULUI |
39. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 395-2102/5 |
316 |
316 |
0 |
ORASUL GURA HUMORULUI |
40. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 295-2102/4 CF 395-2105/3 CF 395-2101/3 |
443 |
443 |
0 |
COMUNA MĂNĂSTIREA HUMORULUI |
41. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 406-2101/4 |
102 |
102 |
0 |
ORASUL GURA HUMORULUI |
42. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 395-2101/5 CF 1081-1837-15 |
842 |
842 |
0 |
ORASUL GURA HUMORULUI |
43. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 11-3124/103 |
264 |
264 |
0 |
ORASUL GURA HUMORULUI |
44. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 7538-965/3 |
253 |
253 |
0 |
CRETU ALEXEI |
45. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 39-965/4 |
279 |
279 |
0 |
LUPU IOAN |
46. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 39-965/5 |
199 |
199 |
0 |
ARMEANU VASILE |
47. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 39-965/6 CF 91-963/3 CF 39-963/4 |
135 |
135 |
0 |
ARMEANU ION |
48. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1637-962/13 |
32 |
32 |
0 |
TAMBA CONSTANTIN |
49. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1637-962/14 |
34 |
34 |
0 |
BRUMĂ EUFROSINA |
50. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1637-962/15 |
13 |
13 |
0 |
TÂRNOVEANU ILIE |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
51. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1637-962/16 |
96 |
96 |
0 |
BELECA LAURENTIU |
52. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1637-962/17 |
32 |
32 |
0 |
NETEA MĂRIA |
53. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1637-962/18 |
29 |
29 |
0 |
BĂRBOSU MATEI |
54. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 142-962/19 CF 1501-962/20 |
172 |
172 |
0 |
STELEA GRIGORE |
55. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 797-962/21 |
45 |
45 |
0 |
TĂUTU VASILICA |
56. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 5962-942/16 |
45 |
45 |
0 |
RUSU MIHAI |
57. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1573-942/17 |
47 |
47 |
0 |
CĂLINESCU DOREL |
58. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1573-942/18 |
43 |
43 |
0 |
SIMERIA VIORICA |
59. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1573-942/19 |
42 |
42 |
0 |
MOROSAN VASILE |
60. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 40-942/20 |
34 |
34 |
0 |
STĂNESCU IULIAN |
61. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1928-828/38 CF 1927-828/39 |
207 |
207 |
0 |
NUTU GHEORGHE |
62. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1927-828/40 |
102 |
102 |
0 |
OLAR ALEXANDRU |
63. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1927-828/41 CF 1926-828/42 |
111 |
111 |
0 |
CHECHERITA IOAN |
64. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1926-828/43 CF 1925-828/44 |
76 |
76 |
0 |
VARTOLOMEI MĂRIA |
65. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1924-828/45 CF 1925-828/46 |
106 |
106 |
0 |
CARPIUC ION |
66. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1923-828/47 CF 1924-828/48 |
104 |
104 |
0 |
CHIRUT IOAN |
67. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1922-828/49 CF 1923-828/50 |
28 |
28 |
0 |
OLTEANU ARTEMIZA |
68. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1922-828/51 |
37 |
37 |
0 |
CĂTRINARI IOAN |
69. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1922-828/52 CF 1921-828/53 |
78 |
78 |
0 |
OANEA LIVIA |
70. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1921-828/54 |
35 |
35 |
0 |
MIROS CONSTANTIN |
71. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1920-828/55 |
46 |
46 |
0 |
CARPIUC ION |
72. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1920-828/56 |
48 |
48 |
0 |
ROTARU ION |
73. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1920-828/57 |
53 |
53 |
0 |
TABREA CONSTANTIN |
74. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1918-828/58 CF 1919-828/59 |
46 |
46 |
0 |
CĂTRINARI ILARION |
75. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 2098-828/60 |
44 |
44 |
0 |
ADOMNITEI TOADER |
76. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1917-828/61 |
48 |
48 |
0 |
MĂCĂRESCU STEFAN |
77. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1916-828/62 CF 1913-828/63 |
78 |
78 |
0 |
DELCIUC VASILE |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
78. |
SUCEAVA |
GURA HUMORULUI |
CF 1912-828/64 CF 1913-828/65 |
67 |
67 |
0 |
GEMĂNAR MIHAI |
79. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 2389-729/52 |
152 |
152 |
0 |
GHIUTA MARIN |
80. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 2389-729/51 |
606 |
606 |
0 |
SC MADIOR SRL |
81. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-1194/20 CF 2389-729/50 |
1313 |
1313 |
0 |
CHICHIFOI PETRU |
82. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-1194/21 |
246 |
246 |
0 |
ROSCA ROMAN |
83. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-1194/22 |
747 |
747 |
0 |
MORAR CONSTANTIN |
84. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-1194/23 |
894 |
894 |
0 |
SAVU CONSTANTIN |
85. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-1194/15 CF 430-1198/4 |
1439 |
1439 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
86. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-1194/16 CF 430-3144/107 |
730 |
730 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
87. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-1193/12 |
500 |
500 |
0 |
TOCARI CONSTANTIN |
88. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 2909-3144/108 CF 2909-3144/109 |
377 |
377 |
0 |
GHIUTA ILIE |
89. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 2906-1146/2 CF 2906-3144/110 |
426 |
426 |
0 |
LUPU TERENTE |
90. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/111 |
254 |
254 |
0 |
NETEA MARIN |
91. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-1193/9 |
5508 |
5508 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
92. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/92 |
215 |
215 |
0 |
CHITEALA GHEORGHE |
93. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/93 |
168 |
168 |
0 |
GHIUTA MĂRIA |
94. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/94 |
199 |
199 |
0 |
CENUSĂ GHEORGHE |
95. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/95 |
393 |
393 |
0 |
GHIUTA GHEORGHE |
96. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/96 |
191 |
191 |
0 |
TOCARI VASILE |
97. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/97 |
131 |
131 |
0 |
NIMIGEAN CONSTANTIN |
98. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/98 |
211 |
211 |
0 |
GHIUTA ELENA |
99. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/99 |
251 |
251 |
0 |
NIMIGEAN VLAD |
100. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/100 |
191 |
191 |
0 |
CIUC VASILE |
101. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/101 |
90 |
90 |
0 |
POP FILARET |
102. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/102 |
118 |
118 |
0 |
ROSU STELA |
103. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/103 |
53 |
53 |
0 |
SERP NICULINA |
104. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/104 |
59 |
59 |
0 |
TERTES DIMITRIE |
105. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/105 |
462 |
462 |
0 |
BILKE ILEANA |
106. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/106 |
978 |
978 |
0 |
FORGACI EUGEN |
107. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 430-3144/107 |
65 |
65 |
0 |
ANTONESEI GRIGORE |
108. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 1245-267/3 CF 430-266/2 |
792 |
792 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
109. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 657-1185/5 CF 330-1087/15 Fara CF-1086/10 |
469 |
469 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
110. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 2533-267/4 |
68 |
68 |
0 |
CIUC GHEORGHE |
111. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
Fara CF-1086/11 |
157 |
157 |
0 |
NIMIGEAN VASILE |
112. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 1794-2180/3 CF 257-616/5 CF 257-616/6 CF 168-613/6 |
318 |
318 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
113. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
Fara CF-2182/5 |
152 |
152 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
114. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
Fara CF-2182/3 CF 1794-2185/3 |
1097 |
1097 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
115. |
SUCEAVA |
ILISESTI |
CF 1593-2192/3 Fara CF-2194/3 |
1359 |
1359 |
0 |
COMUNA ILISESTI |
116. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1966-1628/2 |
6 |
6 |
0 |
PASCU FLOAREA |
117. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1966-1628/3 CF 78-1631/2 |
64 |
64 |
0 |
SEMEGHIN ION |
118. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 91-1638/3 |
357 |
357 |
0 |
COMUNA STROIESTI |
119. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 78-1631/3 |
123 |
123 |
0 |
BARBU GHEORGHE |
120. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 78-1631/4 CF 921-1634/2 |
117 |
117 |
0 |
AVADANEI MIRCEA |
121. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 921-1634/3 |
103 |
103 |
0 |
CALU ION |
122. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 921-1634/4 CF 91-1637/3 |
317 |
317 |
0 |
BOTGROS EMIL |
123. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 91-1637/4 CF 1790-1641/2 |
148 |
148 |
0 |
VENIN PAUL |
124. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1790-1641/3 |
57 |
57 |
0 |
VIRTEJ MARIUCA |
125. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1790-1641/4 |
64 |
64 |
0 |
PISICA GEORGETA |
126. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1790-1641/5 |
34 |
34 |
0 |
SOBARU TITEL |
127. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1239-1643/2 |
29 |
29 |
0 |
VIRTEJ MARIUS |
128. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1790-1641/6 |
24 |
24 |
0 |
CASAPU VERONICA |
129. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1790-1644/2 CF 1198-1646/3 CF 1977-1646/4 |
70 |
70 |
0 |
TARANU FILOFTEIA |
130. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1239-1643/3 |
77 |
77 |
0 |
CALU JEAN |
131. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1198-1645/3 |
8 |
8 |
0 |
MOROSAN PETRU |
132. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1198-1646/5 CF 1520-1647/3 |
68 |
68 |
0 |
NEGRU ROMÂNITĂ |
133. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 98-1650/2 |
36 |
36 |
0 |
OISTE CĂTĂLIN |
134. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1930-1898/10 CF 1026-1897/11 |
691 |
691 |
0 |
BÎRSAN RADU |
135. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 583-1902/3 CF 162-1903/6 |
78 |
78 |
0 |
NIMIGEAN MĂRIA |
136. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 3340-3147/4 CF 350-3147/5 |
1128 |
1128 |
0 |
SENIC GHEORGHE |
137. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 1541-3134/2 |
1149 |
1149 |
0 |
DANCIU NICOLME |
138. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF II-3397/9 |
444 |
444 |
0 |
MAIER EUGENIA |
139. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 11-3397/10 |
868 |
868 |
0 |
MAIER EUGENIA |
140. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF H-3395/8 |
417 |
417 |
0 |
CIUBARA VASILE |
141. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF II3392/20 |
248 |
248 |
0 |
PLĂCINTĂ NICOLAI |
142. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF H-3396/4 CF II-3397/9 |
564 |
564 |
0 |
DELNEA VASILE |
143. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF 11-3392/21 |
1441 |
1441 |
0 |
ONCIU VASILE |
144. |
SUCEAVA |
STROIESTI |
CF M-3395/9 |
694 |
694 |
0 |
AMBROZ NICOLAI |
145. |
SUCEAVA |
SCHEIA |
CF 1365-1645/200 CF 1364-1645/201 CF 1363-1645/202 |
474 |
474 |
0 |
CRISTUREAN VASILE |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
146. |
SUCEAVA |
SCHEIA |
CF 1263-1580/19 CF 1263-1581/10 |
906 |
906 |
0 |
MORAR ILEANA |
147. |
SUCEAVA |
SCHEIA |
CF 1363-1645/203 CF 1362-1645/204 |
133 |
133 |
0 |
MOLDOVAN IULIANA |
148. |
SUCEAVA |
SCHEIA |
CF 1362-1645/205 CF 1361-1645/206 |
151 |
151 |
0 |
COJOCARI VASILE |
149. |
SUCEAVA |
SCHEIA |
CF 1361-1645/207 CF 1360-1645/208 |
98 |
98 |
0 |
ROSU EMILIAN |
150. |
SUCEAVA |
SCHEIA |
CF 2221-1645/209 |
96 |
96 |
0 |
CORDUSI ION CERLINCA CĂTĂLIN FRATESCU CONSTANTIN |
|
|
|
|
|
57863 |
0 |
|
privind preluarea unui sector de drum local din domeniul public al orasului Stei si din administrarea Consiliului Local al Orasului Stei, judetul Bihor, în domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în vederea realizării activitătilor de interes national de către Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A., precum si încadrarea acestuia în categoria drumurilor nationale
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 9 alin. (2) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare, al art. 12 si 221 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum si al art. 1 alin. (6) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiintarea Companiei Nationale de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administratia Natională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă preluarea unui sector de drum local, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al orasului Stei si din administrarea Consiliului Local al Orasului Stei, judetul Bihor, în domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în vederea realizării activitătilor de interes national de către Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A.
(2) Sectorul de drum local prevăzut la alin. (1) se încadrează în categoria functională a drumurilor nationale.
Art. 2. - Predarea-preluarea sectorului de drum local prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între Consiliul Local al Orasului Stei si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A., în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 540/2000 privind aprobarea încadrării în categorii functionale a drumurilor publice si a drumurilor de utilitate privată deschise circulatiei publice, publicată in Monitorul Oficial al României, ParteaI, nr. 338 si 338 bis din 20 iulie 2000, cu modificările si completările ulterioare, se modifică în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul delegat pentru lucrări publice si amenajarea teritoriului,
László Borbély
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 14 martie 2007.
Nr. 260.
DATELE DE IDENTIFICARE
ale sectorului de drum local care se preia din domeniul public al orasului Stei si din administrarea Consiliului Local al Orasului Stei, judetul Bihor, în domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în vederea realizării activitătilor de interes national de către Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România - S.A., precum si încadrarea acestuia în categoria drumurilor nationale
Denumirea si locul unde este situat sectorul de drum local |
Persoana juridică de la care se preia sectorul de drum local |
Persoana juridică la care se predă sectorul de drum local |
Lungimea totală a sectorului de drum local si pozitiile kilometrice |
Indicativ vechi |
Indicativ nou |
Drum de centură, Str. 13 Septembrie, pe traseul intersectiei DN 76, km 103+812 la intersectia DN 76 km 105+243 |
Domeniul public al orasului Stei si din administrarea Consiliului Local al Orasului Stei, judetul Bihor |
Domeniul public al statului si în Administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului |
Lungimea tronsonului = 2,8 km (km 0+000-km 2+800) |
Str. 13 Septembrie |
DN |
privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei Păltinis si în administrarea Consiliului Local al Comunei Păltinis, judetul Botosani
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, precum si al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă transmiterea unui imobil situat în comuna Păltinis, judetul Botosani, compus din constructii si terenul aferent, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei Păltinis si în administrarea Consiliului Local al Comunei Păltinis, judetul Botosani.
(2) Imobilul ce face obiectul prevederilor alin. (1) va fi utilizat de Consiliul Local al Comunei Păltinis, judetul Botosani, pentru realizarea unui centru medico-social.
Art. 2. - Predarea-preluarea terenului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 14 martie 2007.
Nr. 261.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
ale imobilului care se transmite din proprietatea publică a statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în proprietatea publică a comunei Păltinis si în administrarea Consiliului Local al Comunei Păltinis, judetul Botosani
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate In administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, care aicătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului care se transmite |
Comuna Păltinis, satul Horodistea, judetul Botosani |
Statul român - Ministerul Administratiei si Internelor, Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontieră Botosani |
Comuna Păltinis, în administrarea Consiliului Local al Comunei Păltinis, judetul Botosani |
Nr. M.F.P. 106 486 |
Suprafata totală a terenului = 8.295 m2 Numărul de constructii = 2 Pavilion administrativ Suprafata construită = 281,7 m2 Suprafata desfăsurată = 563,4 m2 Grajd Suprafata construită = 138,20 m2 Sopron pentru cărbuni Suprafata construită = 22,0 m2 WC exterior Suprafata construită = 23,5 m2 |
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
GUVERNUL ROMÂNIEI
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI
de anulare a procedurii de selectie comparativă pentru acordarea unei licente de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării de retele si servicii de comunicatii mobile de bandă largă în benzile de frecvente 410-415/420-425 MHz
În temeiul dispozitiilor art. 3 alin. (2), art. 4 alin. (3) si (4), art. 11 lit. a) si art. 12 pct. 4 din Legea nr. 510/2004 privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, cu completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările si completările ulterioare,
presedintele Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei emite prezenta decizie.
Art. 1. - Se anulează procedura de selectie comparativă pentru acordarea unei licente de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării de retele si servicii de comunicatii mobile de bandă largă în benzile de frecvente 410-415/420-425 MHz, aprobată prin Decizia presedintelui Inspectoratului General pentru Comunicatii si
Tehnologia Informatiei nr. 836/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 859 din 19 octombrie 2006.
Art. 2. - Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
Bucuresti, 13 martie 2007.
Nr. 210.
În cuprinsul anexei la Hotărârea Consiliului Uniunii Nationale a Executorilor Judecătoresti nr. 9/2007 privind aprobarea Tabloului executorilor judecătoresti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 7 martie 2007, se face următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei „Monitorul Oficial”, Partea I):
- la nr. crt. 27, în coIoana a 4-a „Sediu”, în loc de: „SUSPENDAT, B-dul Eroilor nr. 4-6, et. 2, cam. 4” se va citi: „B-dul Eroilor nr. 4-6, et. 2, cam. 4”.