MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr. 176 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 13 martie 2007
SUMAR
DECRETE
168. - Decret privind acordarea
gradului de general de brigadă în retragere unui colonel în rezervă
din Ministerul Apărării
169. - Decret privind acordarea
gradului de general de brigadă în retragere unui colonel în rezervă
din Ministerul Apărării
190. - Decret privind eliberarea din
functie si numirea unui membru al Consiliului de onoare al Ordinului national Steaua
României
191. - Decret privind eliberarea din
functie si numirea unui membru al Consiliului de onoare al Ordinului national Steaua
României
192. - Decret privind eliberarea din
functie si numirea unui membru al Consiliului de onoare al Ordinului national Steaua
României
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 77 din 8 februarie 2007
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art 83 din
Codul penal
Decizia nr. 105 din 13 februarie
2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art 26
alin. (1) si afin. (2) pct. 2 si 3 din Legea nr. 122/2006 privind azilul în
România
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
218. - Hotărâre privind
transmiterea unui imobil din domeniul public al statului si din administrarea
Băncii Nationale a României în domeniul public al orasului Agnita si în
administrarea Consiliului Local al Orasului Agnita, judetul Sibiu
226. - Hotărâre privind
aprobarea Programului de actiuni pe anul 2007 pentru proiectarea si executia
lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate,
încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I
de risc seismic si care
prezintă pericol public
227. - Hotărâre pentru
aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii
„Sală Polivalentă 4.000 de locuri” - bd. Stirbei Vodă,
municipiul Craiova, judetul Dolj
229. - Hotărâre pentru
aprobarea afilierii Inspectoratului General al Politiei Române, reprezentat de
Directia Politiei Transporturi, la Organizatia Politiilor Feroviare din Europa
(RAILPOL) si a plătii contributiei anuale
230. - Hotărâre pentru
aprobarea afilierii Inspectoratului General al Politiei Române, reprezentat de
Directia Politiei Transporturi, la Organizatia Companiilor Europene de
Transport Feroviar si Autoritătilor Politienesti (COLPOFER) si a
plăti contributiei anuale
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
41. - Decizie privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli al Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Energiei pe anul 2007
42. - Decizie privind constatarea
încetării raporturilor de serviciu ale domnului Rujan Ion Cristinel,
secretar generat adjunct al Ministerului Educatiei si Cercetării
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
147. - Ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale privind modificarea si
completarea anexei nr. 6 la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nr. 1.265/2005 pentru aprobarea Regulilor si normelor
tehnice privind producerea în vederea comercializării, controlul,
certificarea calitătii si comerciafizarea semintelor de sfeclă de
zahăr si sfeclă furajeră
192. - Ordin al ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale privind completarea anexei la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
848/2004 pentru aprobarea Listei cu clasificatorii autorizati
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea gradului de general de brigadă în
retragere unui colonel în rezervă din Ministerul Apărării
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100
din Constitutia României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind
statutul cadrelor militare, cu modificările si completările
ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea si
functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerea ministrului apărării
si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 3 din
data de 26 ianuarie 2007,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnului colonel (r) Ploscaru Ioan Gheorghe i se acordă gradul de
general de brigadă în retragere.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2) din
Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 7 martie 2007.
Nr. 168.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind acordarea gradului de general de brigadă în
retragere unui colonel în rezervă din Ministerul Apărării
În temeiul prevederilor art. 94 lit. b) si ale art. 100
din Constitutia României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind
statutul cadrelor militare, cu modificările si completările
ulterioare, precum si ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea si
functionarea Consiliului Suprem de Apărare a Tării,
având în vedere propunerea ministrului apărării
si Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Tării nr. 3 din
data de 26 ianuarie 2007,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Domnului colonel (r) Vlădescu Nicolae Stan i se acordă gradul
de general de brigadă în retragere.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
În temeiul art. 100 alin. (2)
din Constitutia României,
republicată, contrasemnăm acest decret.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Bucuresti, 7 martie 2007.
Nr. 169.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
eliberarea din functie si numirea unui membru al Consiliului de onoare al
Ordinului national Steaua României
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c) si ale art. 100
alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. I
din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 13/2005 pentru modificarea si completarea Legii
nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, aprobată
prin Legea nr. 153/2005,
Presedintele României decretează:
Art. 1.
- Se eliberează, la cerere, din functia de membru al Consiliului de onoare
al Ordinului national Steaua României, domnul Gheorghe Litarcec, cavaler
al Ordinului national Steaua României în grad de Mare Ofiter.
Art. 2.
- Se numeste în functia de membru al Consiliului de onoare al Ordinului
national Steaua României, pentru restul de mandat, domnul Irinel
Popescu, cavaler al Ordinului national Steaua României în grad de Mare
Ofiter.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 12 martie 2007.
Nr. 190.
privind eliberarea din functie si numirea unui membru al
Consiliului de onoare al Ordinului national Steaua României
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c) si ale art. 100
alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. I
din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 13/2005 pentru modificarea si completarea Legii
nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, aprobată
prin Legea nr. 153/2005,
Presedintele României decretează:
Art. 1.
- Se eliberează, la cerere, din functia de membru al Consiliului de onoare
al Ordinului national Steaua României, domnul Paul Florea, cavaler al
Ordinului national Steaua României în grad de Mare Cruce.
Art. 2.
- Se numeste în functia de membru al Consiliului de onoare al Ordinului
national Steaua României, pentru restul de mandat, domnul Ionel Haiduc,
cavaler al Ordinului national Steaua României în grad de Mare Cruce.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 12 martie 2007.
Nr. 191.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind eliberarea din functie si numirea unui membru al
Consiliului de onoare al Ordinului national Steaua Românie
În temeiul prevederilor art. 94 lit. c) si ale art. 100
alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. I
din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 13/2005 pentru modificarea si completarea Legii
nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, aprobată
prin Legea nr. 153/2005,
Presedintele României decretează:
Art. 1.
- Se eliberează, la cerere, din functia de membru al Consiliului de onoare
al Ordinului national Steaua României, domnul Alexandru Zub, cavaler al
Ordinului national Steaua României în grad de Comandor.
Art. 2.
- Se numeste în functia de membru al Consiliului de onoare al Ordinului
national Steaua României, pentru restul de mandat, domnul Stere Gulea,
cavaler al Ordinului national Steaua României în grad de Comandor.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 12 martie 2007.
Nr. 192.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALA
din 8 februarie 2007
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 83 din Codul penal
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Marinela Mincă - procuror
Marieta Safta - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea
exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art 83 din Codul penal,
exceptie ridicată de Robert Kiss în Dosarul nr. 5.538/2006 (Dosar nr. unic
5443/117/2006) al Tribunalului Cluj - Sectia penală.
La apelul nominal, lipseste autorul exceptiei, fată
de care procedura de citare este legal îndeplinita.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată,
referindu-se la jurisprudenta Curtii Constitutionale în materie.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
retine următoarele:
Prin încheierea din 2 octombrie 2006, pronuntată în
Dosarul nr. 5538/2006 (Dosar nr. unic 5443/117/2006), Tribunalul Cluj -
Sectia penală a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 83 din Codul penal, exceptie
ridicată de Robert Kiss în dosarul mentionat.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine, în esentă, că
prevedenle legale criticate sunt neconstitutionale, întrucât creează „o
discriminare între condamnati, în functie de momentul descoperirii
infractiunii”. Se arată că, „desi în ambele situatii prevăzute
de afineatele 1 si 2 ale art 83 din Codul penal o nouă infractiune a fost
comisă în termenul de încercare al suspendării conditionate a
pedepsei pentru prima infractiune, condamnatii care se găsesc în situatia
prevăzută la alin. 2 vor fi favorizati, în detrimentul celor aflati
în situatia de ia afin. 1.”
Tribunalul Cluj - Sectia penală consideră că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată, întrucât textul de lege criticat este în
concordantă cu dispozitiile art. 16 din Constitutie.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din
Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului,
pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
Avocatul Poporului apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată, arătând că distinctiile pe care legiuitorul
le face cu privire la revocarea suspendării pedepsei în cazul
săvârsirii unei infractiuni în cursul termenului de încercare sunt
determinate de situatiile diferite în care se află inculpatii.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si
Guvernul nu au comunicat
punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si
este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie,
ale art 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie
art. 83 din Codul penal, având următorul cuprins: „Dacă în cursul
termenului de încercare cel condamnat a săvârsit din nou o infractiune,
pentru care s-a pronuntat o condamnare definitivă chiar după
expirarea acestui termen, instanta revocă suspendarea conditionată,
dispunând executarea în întregime a pedepsei, care nu se contopeste cu pedeapsa
aplicată pentru noua infractiune.
Revocarea suspendării pedepsei nu are loc însă,
dacă infractiunea săvârsită ulterior a fost descoperită
după expirarea termenului de încercare.
Dacă infractiunea ulterioară este
săvârsită din culpă, se poate aplica suspendarea
conditionată a executării pedepsei chiar dacă infractorul a fost
condamnat anterior cu suspendarea conditionată a executării pedepsei.
În acest caz nu mai are loc revocarea primei suspendări.
La stabilirea pedepsei pentru infractiunea
săvârsită după rămânerea definitivă a hotărârii
de suspendare nu se mai aplică sporul prevăzut de lege pentru
recidivă.”
Dispozitiile constitutionale invocate ca fiind
încălcate sunt cuprinse în art. 16 privind „Egalitatea în drepturi.”
Examinând exceptia de neconstitutionalitate astfel cum a
fost formulată, Curtea constată că s-a mai pronuntat în
jurisprudenta sa asupra constitutionalitătii dispozitiilor art. 83 din
Codul penal în raport de art. 16 din Legea fundamentală si fată de
critici similare. În acest sens sunt, de exemplu, deciziile nr. 637 din 24
noiembrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.138 din 15 decembrie
2005, nr.215 din 15 mai 2003, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr.
421 din 16 iunie 2003, si nr. 317 din 14 iunie 2005, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 672 din 27 iulie 2005, prin care Curtea a respins ca
neîntemeiată exceptia de neconstitutionalitate, pentru considerentele
acolo arătate.
Întrucât nu au intervenit elemente noi, care să
determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, considerentele
deciziilor mentionate îsi păstrează valabilitatea si în prezenta
cauză.
Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146
lit. d) si L art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art.
11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 83 din Codul penal, exceptie
ridicată de Robert Kiss în Dosarul nr. 5538/2006 (Dosar nr. unic
5443/117/2006) al Tribunalului Cluj - Sectia penala. Definitivă si general
obligatorie.
Pronuntata în sedinta publică din data de 8
februarie 2007.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Marieta Safta
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 13 februarie 2007
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 26 alin. (1) si alin. (2) pct. 2 si 3 din Legea nr. 122/2006
privind azilul în România
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Claudia-Margareta Krupenschi - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor „art. 5 alin. (1) lit. b) din Ordonanta
Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România”,
exceptie ridicată de Al-Tikriti Waleed Khalid Subhi în Dosarul nr.
1.712/302/2006 (RF) al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de
muncă, asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal, cauză
înregistrată la Curtea Constitutională sub nr. 2.183D/2006.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor,
fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Se
prezintă interpretul autorizat de limba arabă, Rashed Abdullah Abdul
Rahman. Magistratul-asistent informează Curtea că partea Oficiul
National pentru Refugiati a transmis prin Serviciul de
Registratură al Curtii Constitutionale note scrise
prin care solicită respingea exceptiei de neconstitutionalitate ca
neîntemeiată.
Curtea dispune a se face apelul si în Dosarul nr.
2.184D/2006 având ca obiect exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
„art. 5 pct. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si
regimul refugiatilor în România”, exceptie ridicată de Nabeel Ahmed
Dawood, Sarra Hasen Saeed, Nabeel Abdalla si Nabeel Mwiam în Dosarul nr.
3.748/302/2006 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de
muncă, asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor,
fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Răspunde interpretul autorizat de limbă arabă.
Curtea dispune a se face apelul si în dosarele nr.
2.223D/2006, nr. 2.364D/2006 si nr. 2.265D/2006, având ca obiect exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor „art. 5 pct. 2 din Ordonanta Guvernului
nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România”, exceptie
ridicată de Du Zhonghen, Johnson Albert si Dii Eugene Menesusor în
dosarele nr. 9.560/302/2006, nr. 11.126/302/2006 si nr. 10.753/302/2006 ale
Judecătoriei Sectorului 5 Bucuresti.
La apelul nominal se constată lipsa părtilor,
fată de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Răspund interpretul autorizat de limba chineză, dl. Ioan Budura,
precum si interpretul autorizat de limba engleză, d-na Elena Andrei.
Magistratul-asistent arată că si în aceste dosare partea Oficiul
National pentru Refugiati a transmis note scrise, cu un continut identic, prin
care solicită respingea exceptiei de neconstitutionalitate ca
neîntemeiată.
Curtea, având în vedere identitatea partială a
obiectului exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate în dosarele
sus-mentionate, pune în discutie, din oficiu, problema conexării cauzelor.
Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu
conexarea dosarelor.
Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr.
47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 2.365D/2006, nr. 2.364D/2006, nr.
2.223D/2006 si nr. 2.184D/2006 la Dosarul nr. 2.183D/2006, care a fost primul
înregistrat.
Cauza fiind în stare de judecată,
reprezentantul Ministerului Public precizează, mai întâi, că
Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 a fost abrogată expres prin Legea nr.
122/2006 privind azilul în România. Arată însă că solutia
legislativă continută în textele ce constituie obiectul exceptiei a
fost preluată de noua reglementare, la art 26 afin. (1) si alin. (2) pct.
2 si 3. Consideră că jurisprudenta Curtii Constitutionale cu privire
la dispozitiile art. 5 pct. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 îsi
mentine valabilitatea si în ceea ce priveste dispozitiile mentionate din Legea
nr. 122/2006, motiv pentru care pune concluzii de respingere ca
neîntemeiată a exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 26
alin. (1) si alin. (2) pct 2 si 3 din Legea nr. 122/2006.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
retine următoarele:
Prin încheierile din 7 si 14 septembrie 2006, pronuntate
în dosarele nr. 1.712/302/2006 (RF) si nr. 3.748/302/2006, Tribunalul
Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de muncă, asigurări
sociale, contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutională cu
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 pct 2, respectiv art 5
pct 3 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul
refugiatilor în România, Exceptia a fost ridicată de Al-Tikriti Waleed
Khalid Subhi, respectiv de Nabeel Ahmed Dawood, Sarra Hasen Saeed, Nabeel
Abdalla si Nabeel Miriam în cauze având ca obiect solutionarea „unor recursuri
formulate împotriva unor sentinte civile de respingere a cererilor de acordare
a statutului de refugiat. Totodată, prin încheierile din 20 octombrie 2006
si 13 noiembrie 2006, pronuntate în dosarele nr. 9.560/302/2006, nr.
11.126/302/2006 si nr. 10.753/302/2006, Judecătoria Sectorului 5
Bucuresti a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate
a dispozitiilor art. 5 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind
statutul si regimul refugiatilor în România. Exceptia a fost ridicată
de Du Zhonghen, Johnson Albert si Dii Eugene Menesusor în cauze având ca obiect
solutionarea unor plângeri împotriva hotărârilor Oficiului National pentru
Refugiati de respingere a cererilor de acordare a statutului de refugiat.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate, având un continut similar, se sustine
că dispozitiile art. 5 pct 2 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 sunt
contrare prevederilor art. 22 alin. (2) din Constitutie, art. 3 din Conventia
pentru apărarea drepturilor omului st a libertătilor fundamentale si
ale art. 3 din Conventia împotriva torturii si a altor pedepse ori tratamente
cu cruzime, inumane sau degradante, texte care instituie dreptul absolut al
persoanei la protectie împotriva riscului de tortură, pedepse sau
tratamente inumane ori degradante.
Se arată, în acest sens, că, dată fiind
lipsa de claritate a dispozitiilor legale criticate, acestea permit, pe de o
parte, limitarea conditiilor de acordare a protectiei umanitare conditionate
numai la situatiile în care riscul de tortură, pedepse sau tratamente
inumane ori degradante ar surveni dintr-o temere bine întemeiată de
persecutie, pentru unul sau mai multe dintre cele 5 motive de persecutie (rasa,
religia, nationalitatea, opinia politică si apartenenta la un anumit grup
social), în conditiile în care prevederile art. 3 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale,
referitoare la interzicerea torturii, au un caracter absolut si neconditionat.
Pe de altă parte, caracterul ambiguu al dispozitiilor legale criticate
lasă loc unor interpretări arbitrare si în ceea ce priveste „natura
si continutul pedepselor si tratamentelor inumane ori degradante”. Se mai
mentionează că, în practică, majoritatea hotărârilor, atât
ale Oficiului National pentru Refugiati, cât si ale instantei de judecată,
sunt, în realitate, nemotivate sub aspectul acordării protectiei umanitare
conditionate, întâlnindu-se, de cele mai multe ori, o solutie tipizată,
favorizată de caracterul imprecis al textului de lege criticat, dar
contrară prevederilor art. 3 alin. (2) din Conventia împotriva torturii si
a altor pedepse ori tratamente cu cruzime, inumane sau degradante.
Cât priveste dispozitiile art. 5 pct. 3 din Ordonanta
Guvernului nr. 102/2000, autorii exceptiei consideră că sunt contrare
prevederilor art. .20 alin. (1) si ale art 21 alin. (1) si (2) din Constitutie.
În acest sens, prezintă în mod detaliat consideratii din doctrina
internatională si din practica jurisdictională străină -
asupra notiunii de conflict armat internationalizat în cadrul dreptului
umanitar international, concluzionând că „va fi esentială dezvoltarea
unei protectii umanitare mai puternice în timpul unui conflict armat
internationalizat.” Apreciază că, fată de situatia actuală
din Irak, se poate vorbi cu certitudine de un astfel de conflict însă
singurul motiv pentru care nu pot beneficia de protectia statutului român este
textul de lege criticat, menit tocmai să acorde protectie solicitantilor
acesteia.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de
muncă, asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal si
Judecătoria Sectorului 5 Bucuresti apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată, deoarece argumentele invocate se referă la
posibilitatea unor interpretări restrictive ale art. 5 din Ordonanta
Guvernului nr. 102/2000, fără a releva un real conflict între textul
în cauză si norma înscrisă la art. 22 din Constitutie, care,
dimpotrivă, dau expresie acestei prevederi din Legea fundamentală.
Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor
două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru
a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptiile de
neconstitutionalitate.
Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile art. 5 din Ordonanta
Guvernului nr. 102/2000, devenit art. 26 din Legea nr. 122/2006, sunt
constitutionale, iar determinarea circumstantelor specifice fiecărei
situatii în parte în vederea aplicării textului de lege criticat nu
reprezintă o problemă de constitutionalitate.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si
Guvernul nu au comunicat
punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale
Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum
si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si
este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie,
precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992,
să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a
fost formulat, îl constituie dispozitiile art. 5 pct. 2 si 3 din Ordonanta
Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România,
republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.136 din 1 decembrie
2004. Curtea observă că, la data sesizării sale cu solutionarea
prezentei exceptii, acest act normativ era abrogat în temeiul art. 152 alin.
(2) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 428 din 18 mai 2006, act normativ ce preia însă
solutiile legislative continute de dispozitiile de lege initial criticate. Ca
atare, Curtea constată că, în realitate, obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 26 alin. (1) si alin. (2)
pct. 2 si 3 din Legea nr. 122/2006, care prevăd următoarele:
- Art. 26 - Protectia subsidiară: „(1)
Protectia subsidiară se poate acorda cetăteanului
străin sau apatridului care nu îndeplineste conditiile pentru
recunoasterea statutului de refugiat si cu privire la care există motive
temeinice să se creadă că, în cazul retumării în tara de
origine, respectiv în tara în care îsi avea resedinta obisnuită, va ti
expus unui risc serios, în sensul prevederilor alin. (2), si care nu poate sau,
datorită acestui risc, nu doreste protectia acelei tări.
(2) Prin risc serios, în sensul alin. (1), se întelege:
(...)
2. tortură, tratamente sau pedepse inumane ori
degradante; sau
3. o amenintare serioasă,
individuală, la adresa vietii sau integritătii, ca urmare a violentei
generalizate în situatii de conflict armat intern ori international, dacă
solicitantul face parte din populata civilă.”
În motivarea exceptiei ridicate autorii acesteia
invocă încălcarea dispozitiilor art. 20 alin. (1), art. 21 alin. (1)
si (2), art. 22 alin. (2) din Constitutie, ale art. 3 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, precum si
ale art. 3 din Conventia împotriva torturii si a altor pedepse ori tratamente
cu cruzime, inumanesau degradante.
În ceea ce priveste dispozitiile art. 26 alin. (1) si
alin. (2) pct. 2 din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, Curtea Constitutională
constată că au mai fost supuse controlului de constitutionalitate,
atât sub forma anterioară a art. 5 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000, în prezent abrogată, cât si în actuala redactare. De exemplu,
prin deciziile nr. 648/2006, nr. 717/2006 si nr. 799/2006, Curtea a retinut,
pentru argumentele acolo expuse, că dispozitiile art. 26 alin. (1) si
alin. (2) pct. 2 din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România nu contravin
textelor constitutionale si conventionale referitoare la interzicerea torturii,
pretins a fi încălcate si în prezenta cauză.
Solutia pronuntată prin deciziile mentionate, precum
si considerentele care au stat la baza acesteia îsi mentin valabilitatea si în
cauza de fată, neintervenind elemente noi, de natură să modifice
jurisprudenta Curtii.
Cât priveste critica de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 26 alin. (1) si alin. (2) pct. 3, Curtea observă
că autorii exceptiei se limitează numai la a indica anumite texte din
Constitutie pretins a fi încălcate, fără a evidentia însă,
prin motivarea formulată, contrarietatea invocată. Sustinerile
acestora contin referiri la modalitătile de interpretare în doctrina si
practica internatională a notiunii de conflict armat internationalizat, în
cadrul dreptului international umanitar, limitandu-se a afirma doar că,
datorită neapHcării dispozitiilor art. 5 pct. 3 din Ordonanta
Guvernului nr. 102/2000, solicitantii în spetă nu pot beneficia de
protectia umanitară acordată de legea română, precum si de
Conventia de la Geneva. Curtea constată, asadar, că autorii exceptiei
nu formulează o reală critică de neconstitutionalitate, ci
prezintă mai degrabă aspecte teoretice legate de interpretarea unei
notiuni de drept si de fapt, ceea ce nu poate fi convertit într-o
veritabilă critică de neconstitutionalitate.
Fată de aceste sustineri, Curtea reaminteste că
aspectele legate de interpretarea unui text legal si aplicarea acestuia la un
caz dat, în functie de circumstantele sale specifice, nu pot fi solutionate de
instanta de contencios constitutional, ci sunt de atributul exclusiv al
organelor competente în materie, precum si al instantei de judecată chemate
să solutioneze litigiul în cauză, astfel că exceptia de
neconstitutionalitate urmează a fi respinsă ca neîntemeiată.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146
lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al
art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 26 alin. (1) si alin. (2) pct. 2 din Legea nr. 122/2006
privind azilul în România, exceptie ridicată de Al-Tikriti Waleed Khalid
Subhi în Dosarul nr. 1.712/302/2006 (RF) al Tribunalului Bucuresti - Sectia a
VIII-a conflicte de muncă, asigurări sociale, contencios
administrativ si fiscal, precum si de Du Zhonghen, Johnson Albert si Dii Eugene
Menesusor în dosarele nr. 9.560/302/2006, nr. 11.126/302/2006 si nr.
10.753/302/2006 ale Judecătoriei Sectorului 5 Bucuresti.
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 26 alin. (1) si alin. (2) pct. 3 din Legea nr. 122/2006
privind azilul în România, exceptie ridicată de Nabeel Ahmed Dawood, Sarra
Hasen Saeed, Nabeel Abdalla si Nabeel Miriam în Dosarul nr. 3.748/302/2006 al
Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de muncă,
asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data 13
februarie 2007.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOANVIDA
Magistrat-asistent,
Claudia-Margareta Krupenschi
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil din
domeniul public al statului si din administrarea Băncii Nationale a
României în domeniul public al orasului Agnita si în dministrarea Consiliului
Local
al Orasului Agnita, judetul Sibiu
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art 1.
- Se aprobă transmiterea unui imobil, compus din constructie si terenul
aferent, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si
din administrarea Băncii Nationale a României în domeniul public al
orasului Agnita si în administrarea Consiliului Local al Orasului Agnita,
judetul Sibiu.
Art. 2.
- Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de
protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneaza:
Guvernatorul Băncii Nationale a României,
Mugur Constantin Isărescu
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti, 28 februarie 2007.
Nr. 218.
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului
care se transmite din domeniul public al statului si din administrarea
Băncii Nationale a României în domeniul public al orasului Agnita si în
administrarea Consiliului Local al Orasului Agnita, Judetul Sibiu
Adresa imobilului |
Persoana juridcă de la care se transmite imobilul |
Persoana juriolcă la care se transmite imobilul |
Caracteristici tehnice ale imobilului |
Pozitia în inventarul centralizat al bunurilor care
alcătuiesc domeniul public al statului, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului ceniraizat al bunurilor din domeniul public al statului |
Orasul Agnita, str. 1 Decembrie nr. 1, judetul
Sibiu |
Statul român, Banca Natională a României |
Orasul Agnita, Consiliul Local al Orasului Agnita |
C.F. Agnita nr. 4.198 A+1 nr. top. 483-484/1/1 - Constructie
parter si etaj cu 9 camere având destinatia de birouri, 1 debara, toaletă, coridor, ziduri
despărtitoare, poartă, hol intrare, împrejmuire, bransamente
edilitare, fântână si hazna - Suprafata
construită = 313,50 m2 - 50% părti
comune indivize din întregul teren cu constructie si fără în
suprafată de 935 m2 |
Nr. M.F. 96.936 si 96.937 Cod de clasificare
8.29.17 |
privind aprobarea Programului de actiuni pe anul 2007
pentru proiectarea si executia lucrărilor de consolidare la clădiri
de locuit multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în
clasa I de risc seismic si care prezintă pericol public
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 6 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 20/1994
privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor
existente, republicată, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă Programul de actiuni pe anul 2007 pentru proiectarea si
executia lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate,
încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I
de risc seismic si care
prezintă pericol public, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2.
- Actiunile pentru proiectarea si executia lucrăritor de consolidare la
clădirile prevăzute în anexă se finantează potrivit
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 20/1994 privind măsuri pentru
reducerea riscului seismic al constructiilor existente, republicată, cu
modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Constantin Dascălu,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru lucrări publice si
amenajarea
teritoriului,
László Borbély
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 7 martie 2007.
Nr. 226.
ANEXĂ
PROGRAMUL DE ACTIUNI PE ANUL 2007
pentru proiectarea si execujla lucrărilor de
consolidare la clădiri de locuit multietajate, încadrate prin raport de expertiza tehnică în clasa I
de risc seismic si care
prezintă pericol public
1. CLĂDIRI CU LUCRĂRI DE CONSOLIDARE CONTRACTATE
Municipiul Bucuresti - zona seismică C (intensitate
seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Bd. Nicolae Bălcescu 24 |
1928 |
2S+P+12E |
119 |
12.031 |
2. |
Calea Victoriei 101A+B |
1938 |
S+P+10E |
96 |
6.253 |
3. |
Str. Ion Brezoianu 44 |
1937 |
S+D+P+9E |
28 |
2.532 |
4. |
Str. Stirbei Vodă 17 |
1936 |
S+P+8E+M |
58 |
4.619 |
5. |
Calea Victoriei 128A |
1935 |
S+D+P+8E |
50 |
6.675 |
6. |
Str. C.A. Rosetti 25 |
1934 |
2S+P+8E |
40 |
4.013 |
7. |
Str. Mendeleev 17 - Piata Amzei 15 |
1935 |
S+P+6E |
47 |
5.699 |
8. |
Calea Victoriei 33-35 |
1930 |
S+P+5E+M |
39 |
4.476 |
Municipiul Galati - judetul Galati - zona seismică C
(intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Regimentului 11 Siret nr. 17, bl. C 20, cartier
Tiglina I |
1964 |
P+4E |
60 |
3.794 |
Municipiul Ploiesti - judetul Prahova - zona
seismică A (intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Cibinului nr. 2, bl. A7 |
1962 |
P+4E |
60 |
4.000 |
Municipiul Roman - judetul Neamt - zona seismică D
(intensitate seismică VII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Arad construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Nicolae Titulescu nr. 3 |
1963 |
S+P+4E |
45 |
2.960 |
B. CLĂDIRI LA CARE URMEAZĂ SĂ SE ORGANIZEZE, ÎN CONDITIILE
LEGII, CONTRACTAREA EXECUTIEI LUCRĂRILOR DE CONSOLIDARE
Municipiul Bucuresti - zona seismică C (intensitate
seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Bd. Nicolae Bălcescu nr. 32-34 |
1935 |
S+P+9E |
45 |
5.896 |
2. |
Str. Maria Rosetti nr. 55 |
1934 |
S+P+9E |
20 |
1.433 |
3. |
Str. Boteanu nr. 3A-3B |
1935 |
S+P+8E+M |
56 |
10.593 |
4. |
Victor Eftimiu nr. 9 (Dr. Marcovici nr. 9) |
1935 |
S+P+8E |
88 |
7.905 |
5. |
Bd. I.C. Brătianu nr. 5 |
1936 |
S+P+8E |
26 |
1.707 |
6. |
Bd. Mihail Kogălniceanu nr. 51 |
1929 |
S+D+P+7E |
36 |
7.353 |
7. |
Str. Ion Câmpineanu nr. 9 |
1937 |
S+P+6E+M |
19 |
3.155 |
8*) |
Str.
Armenească nr. 28 |
1935 |
S+P+5E+M |
6 |
1.280 |
Str. Semilunei nr.
8 |
1935 |
S+P+5E |
6 |
1.465 |
|
Str.
Armenească nr. 28A |
1935 |
S+P+4E+M |
9 |
1.200 |
|
9. |
Str. Brezoianu nr. 38 |
1935 |
S+P+5E |
9 |
1.542 |
10. |
Str. Sfântul Elefterie nr. 11 |
1936 |
S+P+4E+M |
8 |
1.295 |
*) Proiectarea lucrărilor de
consolidare a fost tratată unitar pentru toate cele 3 imobile pe
considerentul inexistentei rosturilor de separatie.
Municipiul Bacău - judetul Bacău - zona
seismică C (intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Mărăsesti nr. 11 |
1961 |
P+4E |
48 |
2.941 |
Municipiul Câmpina - judetul Prahova - zona seismică
A (intensitate seismică VIII)
Nr. crt |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Schelelor nr. 3, bl. A6 |
1966 |
S+P+10E |
176 |
14.300 |
B.2. Clădiri cu
proiecte de consolidare în curs de elaborare
Municipiul Bucuresti - zona seismică C (intensitate
seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Batistei nr. 5 |
1933 |
2S+P+10E |
26 |
3.065 |
2. |
Str. Tache Ionescu nr. 3 |
1935 |
S+P+9E |
16 |
1.920 |
3. |
Bd. Gheorghe Magheru nr. 12-14 (Bloc Patria) |
1931 |
P+7+9E |
54 |
12.200 |
4. |
Calea Victoriei nr. 2-4 |
1928 |
S+P+8E |
72 |
8.800 |
5. |
Calea Plevnei nr. 1 |
1930 |
S+P+6E |
58 |
5.300 |
6. |
Str. Poenaru Bordea nr. 16 |
1936 |
S+P+7E |
26 |
3.300 |
7. |
Bd. Schitu Măgureanu nr. 19 |
1903 |
S+P+7E |
14 |
3.650 |
8. |
Str. Stirbei Vodă nr. 20 |
1935 |
S+P+6E+M |
33 |
4.250 |
9. |
Calea Mosilor nr. 96 |
1900 |
S+P+5E+M |
11 |
2.500 |
10. |
Bd. Carol I nr. 63 |
1937 |
S+P+5E+M |
18 |
2.300 |
11. |
Str. Nicolae Iorga nr. 31 |
1936 |
S+P+5E |
9 |
1.720 |
12. |
Str. J.L. Calderon nr. 2 (Teatrul F. Mic) |
1905 |
S+P+5E |
20 |
3.745 |
13. |
Str. Dacia nr. 85 |
1935 |
S+P+5E |
11 |
1.945 |
14. |
Str. Pictor Luchian nr. 12 (C) |
1933 |
S+P+4E+M |
8 |
1.410 |
15. |
Str. Schitu Măgureanu nr. 3 (Bloc Ciresica) |
1891 |
S+P44E+M |
31 |
3.640 |
16. |
Str. Sfânta Vineri nr. 5 |
1933 |
P44E+M |
12 |
1.300 |
C CLĂDIRI LA CARE URMEAZĂ SĂ SE ORGANIZEZE, ÎN CONDITIILE
LEGII, CONTRACTAREA PROIECTĂRII LUCRĂRILOR DE CONSOLIDARE
Municipiul Bucuresti - zona seismică C (intensitate
seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Calea Victoriei nr. 112 |
1939 |
S+P+MZ+6E |
27 |
5.210 |
2. |
Str. Eforie nr. 8 |
1940 |
S+P+8E+M |
56 |
4.115 |
3. |
Str. Câmpineanu nr. 22 |
1938 |
S+P+8E |
59 |
3.930 |
4. |
Calea Mosilor nr. 133 |
1939 |
S+P+7E |
23 |
2.024 |
5. |
Bd. Gheorghe Magheru nr. 20 Str. Jules Michelet nr. 2-6 (Teatrul Nottara) |
1946 1940 |
S+P+9E S+P+6E+M |
54 12 |
9.500 |
6. |
Str. Nicolae Iorga nr. 22 |
1938 |
S+P+6E+M |
31 |
3.140 |
7. |
Str. Franceză nr. 9 |
1910 |
S+P+6E |
45 |
6.116 |
8. |
Str. Biserica Enei nr. 14 |
1936 |
S+P+5E |
27 |
4.261 |
9. |
Str. G. Enescu nr. 21 |
1932 |
P+5E+M |
10 |
1.330 |
10. |
Calea Mosilor nr. 131 |
1938 |
P+5E+M |
29 |
1.868 |
11. |
Str. Pictor Luchian nr. 3 |
1935 |
P+5E+M |
9 |
2.067 |
12. |
Bd. Mihail Kogălniceanu nr. 30 |
1922 |
S+P+4E+M |
34 |
3.750 |
Municipiul Tulcea - judetul Tulcea - zona seismică D
(intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresă imobil |
Anul construirii |
Regim înăltime |
Nr. apart. |
Arie desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Isaccei bloc 13 |
1962 |
P+4E |
30 |
2.905 |
2. |
Str. Isaccei bloc 14 |
1962 |
P+4E |
30 |
2.905 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Sală Polivalentă
4.000 de locuri” - bd. Stirbei Vodă, municipiul Craiova, judetul Dolj
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002
privind finantele publice, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adopta prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii
„Sală Polivalentă 4.000 de locuri” - bd. Stirbei Vodă,
municipiul Craiova, judetul Dolj, cuprins în Programul „Constructie de
săli de sport”, derulat prin intermediul Companiei Nationale de Investitii
„C.N.I.” - S.A., prevăzuti în anexa*) care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2.
- Finantarea obiectivului de investitii prevăzut la art. 1 se face din
fondurile bugetului local, din bugetul de stat prin bugetul Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în limita sumelor aprobate cu
această destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform
programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Art. 3.
- Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă
Hotărârea Guvernului nr. 1.177/1996 privind aprobarea indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Refacere si modernizare
Sală polivalentă cu 4.000 de locuri în municipiul Craiova, judetul
Dolj”, cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
292 din 18 noiembrie 1996.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Constantin Dascălu,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
László Borbély
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 7 martie 2007.
Nr. 227.
*) Anexa nu se publică, fiind clasificată potrivit legii.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea afilierii Inspectoratului General al
Politiei Române, reprezentat de Directia Politiei Transporturi, la Organizatia
Politiilor Feroviare din Europa (RAILPOL) si a plătii contributiei anuale
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă afilierea Inspectoratului General al Politiei Române,
reprezentat de Directia Politiei Transporturi, la Organizatia Politiilor
Feroviare din Europa (RAILPOL).
Art. 2.
- (1) În scopul afilierii Inspectoratului General al Politiei Române,
reprezentat de Directia Politiei Transporturi, la Organizatia Politiilor
Feroviare din Europa (RAILPOL), se aprobă plata contributiei anuale,
începând cu anul 2007.
(2) Sumele necesare plătii contributiei anuale
prevăzute la alin. (1) se vor asigura de la bugetul de stat, prin bugetele
anuale alocate Ministerului Administratiei si Internelor si aprobate cu
această destinatie pentru Inspectoratul General al Politiei Române.
Art. 3.
- Plata contributiei prevăzute la art. 2 se asigură în limita
echivalentului în lei al sumei stabilite de Organizatia Politiilor Feroviare
din Europa (RAILPOL) si se calculează pe baza cursului de schimb leu/euro
stabilit de Banca Natională a României la data efectuării
plătii.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul afacerilor externe,
Minai Răzvan Ungureanu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 7 martie 2007.
Nr. 229.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea afilierii Inspectoratului General al Politiei Române,
reprezentat de Directia Politiei Transporturi, la
Organizatia Companiilor Europene de Transport Feroviar si Autoritătilor Politienesti (COLPOFER) si a plătii contributiei
anuale
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă afilierea Inspectoratului General al Politiei Române,
reprezentat de Directia Politiei Transporturi, la Organizatia Companiilor
Europene de Transport Feroviar si Autoritătilor Politienesti (COLPOFER).
Art. 2.
- (1) În scopul afilierii Inspectoratului General al Politiei Române,
reprezentat de Directia Politiei Transporturi, la Organizatia Companiilor
Europene de Transport Feroviar si Autoritătilor Politienesti (COLPOFER),
se aprobă plata contributiei anuale, începând cu anul 2007. (2) Sumele necesare plătii contributiei anuale
prevăzute la alin. (1) se vor asigura de la bugetul de stat, prin bugetele
anuale alocate Ministerului Administratiei si Internelor si aprobate cu
această destinatie pentru Inspectoratul General al Politiei Române.
Art. 3.
- Plata contributiei prevăzute la art. 2 se asigură în limita
echivalentului în lei al sumei stabilite de Organizatia Companiilor Europene de
Transport Feroviar si Autoritătilor Politienesti (COLPOFER) si se
calculează pe baza cursului de schimb leu/euro stabilit de Banca
Natională a României la data efectuării plătii.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Ministrul afacerilor externe,
Mihai Răzvan Ungureanu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gneorghe Vlădescu
Bucuresti, 7 martie 2007.
Nr. 230.
DECIZII ALE PRIMULUl-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei pe
anul 2007
În temeiul prevederilor art. 19 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare, si ale art. 3 alin. (1) lit.
a) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea
unor măsuri de reorganizare în cadrul administratiei publice centrale,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 228/2004, cu
modificările si completările ulterioare, si având în vedere
dispozitiile art 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 1/2007 pentru
aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitătilor din
subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerelor, celorlalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, precum si a
autoritătilor publice centrale,
primul-ministru emite următoarea decizie:
Articol unic. - Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli al Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei pe anul 2007, cuprins în anexa
care face parte integrantă din prezenta decizie.
Art. 2.
- (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de
venituri si cheltuieli al Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Energiei reprezintă limite maxime care nu pot fi depăsite
decât în cazuri justificate si numai cu aprobarea primului-ministru.
(2) În cazul în care în cursul executiei se
înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, Autoritatea
Natională de Reglementare în Domeniul Energiei poate efectua cheltuieli
proportional cu gradul de realizare a veniturilor.
Art. 3.
- Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul Energiei răspunde
de modul de formare, administrare, angajare si utilizare a sumelor
prevăzute în bugetul de venituri si cheltuieli, potrivit prevederilor
legale.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
Bucuresti, 8 martie 2007.
Nr. 41.
ANEXA
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI PE ANUL 2007
Cap. 5I.10.01.03 Autoritati executive
|
|
Lei |
Denumire indicatori |
Cod |
TOTAL |
VENITURI TOTAL |
|
19,020,000 |
VENITURI PROPRII |
|
18,520,000 |
I.
VENITURI CURENTE |
|
18,520,000 |
A. VENITURI FISCALE |
|
18,520,000 |
Taxe pe utilizarea bunurilor, antorizarea utilizării
bunurilor sau pe desfăsurarea de activităti |
16.10 |
18,520,000 |
Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si
autorizatii de functionare |
16.10.03 |
18,520,000 |
C. VENITURI NEFISCALE |
|
500,000 |
Diverse venituri |
36.10 |
500,000 |
Alte venituri |
36.10.50 |
500,000 |
|
|
|
CHELTUIELI - TOTAL |
|
31,373,720 |
CHELTUIELI CURENTE |
|
26,786,700 |
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL |
10 |
18,276,500 |
Cheltuieli salariate în bani |
10.01 |
14,058,000 |
Cheltuieli salariate în natură |
10.02 |
265,000 |
Contributii |
10.03 |
3,953,500 |
Contributii de asigurări sociale de stat |
10.03.01 |
2,654,000 |
Contributii de asigurări de somaj |
10.03.02 |
272,000 |
Contributii de asigurări sociale de
sănătate |
10.03.03 |
822,000 |
Contributii de asigurări pentru accidente de munca
si boli profesionale |
10.03.04 |
54,500 |
Contributii pentru concedii si indemnizatii |
10.03.06 |
116,000 |
Contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor
salariate |
10.03.07 |
34,500 |
TITLUL II BUNURI SI SERVICII |
20 |
3,775,200 |
Bunuri si servicii |
20.01 |
1,901,500 |
Reparatii curente |
20.02 |
108,000 |
Medicamente si materiale sanitare |
20.04 |
5,500 |
Bunuri de natura obiectelor de inventar |
20.05 |
200,000 |
Deplasări, detasări transferări |
20.06 |
627,900 |
Carti si publicatii si materiale documentare |
20.11 |
40,000 |
Pregătire profesională |
20.13 |
150,000 |
Protectia muncii |
20.14 |
15,000 |
Alte cheltuieli |
2030 |
727,300 |
TITLUL VII ALTE TRANSFERURI |
55 |
4,735,000 |
Transferuri interne |
55.01 |
4,550,000 |
Transferuri curente în străinătate |
55.02 |
185,000 |
CHELTUIELI DE CAPITAL |
70 |
4,587,020 |
TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE |
71 |
4,587,020 |
Active fixe (inclusiv reparatii capitale) |
71.01 |
4,587,020 |
REZERVE, EXCEDENT / DEFICIT |
90 |
-12.353.720 |
Deficit* |
93.01 |
-12.353.720 |
Excedent |
93.03 |
0 |
*) se acoperă din excedentul anilor precedenti
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
privind constatarea încetării raporturilor de
serviciu ale domnului Rujan Ion Cristinel, secretar general adjunct al Ministerului Educatiei si
Cercetării
Având în vedere faptul că functia de secretar
general adjunct nu mai este prevăzută, începând cu data de 13
februarie 2007, în noua structură organizatorică a Ministerului
Educatiei si Cercetării, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
125/2007,
în temeiul prevederilor
art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
României si a ministerelor, cu modificările si completările
ulterioare, si ale art. 18 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind
Statutul functionarilor publici, republicată, cu modificările
ulterioare,
primul-ministru emite următoarea decizie:
Articol unic. - Se constată încetarea raporturilor de serviciu ale domnului Rujan
Ion Cristinel, secretar general adjunct al Ministerului Educatiei si
Cercetării, începând cu data de 13 februarie 2007.
PRIM-MINISTRU
CAUN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
Bucuresti, 12 martie 2007.
Nr. 42.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR
SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind modificarea si completarea anexei nr. 6 la
Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
1.265/2005 pentru aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în
vederea comercializării, controlul, certificarea calitătii si
comercializarea semintelor de sfeclă de zahăr si sfeclă
furajeră
În baza prevederilor art. 12 din Legea nr. 266/2002
privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea calitătii,
comercializarea semintelor si a materialului săditor, precum si
înregistrarea soiurilor de plante,
văzând Referatul de aprobare al Directiei generale
implementare politici sectoriale si de piată nr. 92.122 din 6 februarie
2007,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale emite prezentul
ordin.
Art. I.
- Anexa nr. 6 la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
1.265/2005 pentru aprobarea Regulilor si normelor tehnice privind producerea în
vederea comercializării, controlul, certificarea calitătii si
comercializarea semintelor de sfeclă de zahăr si sfeclă
furajeră, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 18 bis din 9 ianuarie
2006, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La
capitolul II litera B titlul VII „Verificarea autenticitătii, puritătii varietale si stării sanitare”,
după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu următorul
cuprins:
„3. Verificarea autenticitătii si puritătii
varietale în precontrol se poate efectua si prin metode ca: electroforeza,
reactia ADN - polimerazei (PCR), rezonanta magnetică nucleară (RMN),
teste imuno-enzimatice tip ELISA si/sau alte metode de laborator acceptate de
institutiile si organismele de profil din UE si/sau pe plan international.
Analizele de laborator pentru precontrol se vor efectua în laboratoare oficiale
sau acreditate, agreate de către INCS.”
2. La capitolul II titlu VIII „Postcontrolul”, punctul 22 va avea
următorul cuprins:
,22. Se consideră corespunzătoare puritatea
varietală determinată în postcontrol care este cel putin egală
cu normele de puritate varietală prevăzute la pct. 6 din cap. I
lit. C titlul I
«Culturi producătoare
de butasi» sau reduse cu maximum 1%.”
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale,
Dan Stefan Motreanu
Bucuresti, 2 martie 2007.
Nr. 147.
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind completarea anexei la Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr. 848/2004 pentru
aprobarea Listei cu clasificatorii autorizati
Având în vedere prevederile art. 8 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 267/2004 privind instituirea Sistemului de
clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine, cu modificările si
completările ulterioare,
văzând procesele-verbale nr. 10 din 13 februarie
2007 si nr. 18 din 27 februarie 2007 cu clasificatorii autorizati propusi de
Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine, precum si
Referatul directiei politici de piată în sectorul zootehnic nr.
98.269/2007,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale emite
următorul ordin:
Art. I.
- Anexa la Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
848/2004 pentru aprobarea Listei cu clasificatorii autorizati, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.090 din 23 noiembrie 2004, cu modificările si
completările ulterioare, se completează după cum urmează:
- După pozitia 253 se introduc opt noi pozitii,
pozitiile 254-261, cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Numele si prenumele |
Specia |
Domiciliul |
Cod numeric personal |
254. |
Butuza Arghil-Zoltan |
bovine |
Piata Libertătii nr. 31, orasul Baia Sprie,
judetul Maramures |
1620106240048 |
255. |
Mateias Călin-Sorin |
bovine |
Satul Gurbediu nr. 625, comuna Tinca, judetul Bihor |
1720406057089 |
256. |
Zoriti Marin Silvestru-Leonard |
bovine |
Str. Grigore Alexandrescu nr. 1, ap. 6, municipiul
Arad, judetul Arad |
1440101020124 |
257. |
Aporcăriti Doinita |
bovine |
Str. Panselutei nr. 13, bl. 6, se. A, ap. 10,
municipiul Codlea, judetul Brasov |
2610114081967 |
258. |
Borse Gheorghe |
bovine |
Aleea Begoniei, bl. PB3, ap. 2, municipiul Satu Mare,
judetul Satu Mare |
1610712301967 |
259. |
Fekete Tiberiu |
bovine |
Str. Presei nr. 4A, bl. 18, ap. 1, municipiul Sfântu Gheorghe, judetul Covasna |
1520312141032 |
260. |
Lippai Ioan |
bovine |
Str. Crângului nr. 20, bl. 23, se. B, et. 4, ap. 18,
municipiul Sfântu Gheorghe, judetul Covasna |
1521001142060 |
261. |
Prună Corvin |
bovine |
Str. Vasile Alecsandri nr. 17, muncipiul
Făgăras, judetul Brasov |
1530404082436” |
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale,
Dan Stefan Motreanu
Bucuresti, 7 martie 2007.
Nr. 192.