MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
Anul
175 (XIX) - Nr. 363 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 28 mai 2007
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
466. - Hotărâre pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 911/2005 privind
stabilirea conditiilor de introducere pe piată si de punere în functiune a
dispozitivelor medicale
467. - Hotărâre privind numirea
guvernatorului României în Consiliul Guvernatorilor Băncii Europene de
Investitii
469. - Hotărâre privind
transmiterea unor imobile, aflate în domeniul public al statului, din
administrarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale - Agentia de
Plăti si Interventie pentru Agricultură în administrarea
Inspectoratului Teritorial pentru Calitatea Semintelor si Materialului
Săditor Prahova, respectiv în administrarea Inspectoratului Teritorial
pentru Calitatea Semintelor si Materialului Săditor Tulcea
471. - Hotărâre privind
trecerea unor constructii aflate în administrarea Ministerului Internelor si
Reformei Administrative din domeniul public al statului în domeniul privat al
acestuia
472. - Hotărâre privind
transmiterea unui imobil din domeniul privat al statului si din administrarea
Ministerului Internelor si Reformei Administrative în domeniul public al
comunei Luncavita si în administrarea Consiliului Local al Comunei Luncavita,
judetul Tulcea
473. - Hotărâre privind
transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de actiuni la Societatea
Comercială „Uzina de Agent Termic si Alimentare cu Apă” - S.A. Motru
din proprietatea privată a statului si din administrarea Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului în proprietatea privată a
municipiului Motru, judetul Gorj, si în administrarea Consiliului Local Motru
474. - Hotărâre privind
organizarea în România a celei de-a V-a reuniuni a Grupului de lucru nr. 2 pentru
„Conversia bazelor si facilitătilor militare” al Centrului Regional de
Asistentă pentru Verificarea si Implementarea Controlului Armamentelor
(RACVIAC), în cadrul procesului de cooperare regională sub egida Pactului
de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est
476. - Hotărâre privind
acordarea burselor „Eugen Ionescu” de studii doctorale si de cercetare
cetătenilor străini în institutii de învătământ superior
din România
481. - Hotărâre privind transmiterea
unor părti din imobile din domeniul public al statului si din
administrarea Ministerului Apărării în domeniul public al
municipiului Pitesti, respectiv al municipiului Bacău, si în administrarea
Consiliului Local al Municipiului Pitesti, respectiv a Consiliului Local al
Municipiului Bacău
482. - Hotărâre privind
transmiterea unor imobile sau părti din imobile, aflate în domeniul public
al statului, din administrarea Ministerului Apărării în administrarea
Ministerului Sănătătii Publice
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII
PRIVATE
35. - Hotărâre pentru aprobarea
Normei nr. 13/2007 privind autorizarea societătii de pensii ca
administrator al fondurilor de pensii facultative si al unui fond de pensii
administrat privat
ACTE ALE COMISIEI NATIONALE A VALORILOR MOBILIARE
59. - Ordin pentru aprobarea
Instructiunii nr. 3/2007 privind derularea ofertelor publice prin intermediul
sistemului de tranzactionare al unui operator de piată/de sistem
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
85. - Hotărâre a Conferintei
Camerei Auditorilor Financiari din România cu privire la aprobarea documentelor
prezentate spre dezbatere
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 911/2005
privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată si de punere în
functiune a dispozitivelor medicale
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I.
- Hotărârea Guvernului
nr. 911/2005 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată si de
punere în functiune a dispozitivelor medicale, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 785 din 30 august 2005, se modifică si se completează
după cum urmează:
1. La
articolul 14, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 14. - (1) În situatia în care se constată
că dispozitivele prevăzute la art. 11 alin. (1) si alin. (2) lit. b),
corect instalate, întretinute si utilizate conform scopului propus, pot
compromite sănătatea si/sau securitatea pacientilor, utilizatorilor
sau, după caz, ale altor persoane, Ministerul Sănătătii
Publice ia toate măsurile temporare adecvate pentru retragerea acestor
dispozitive de pe piată sau pentru interzicerea ori restrângerea
introducerii lor pe piată sau a punerii lor în functiune.”
2. La
articolul 14 alineatul (2), litera b) se modifică si va avea
următorul cuprins:
,,b) aplicarea incorectă a standardelor
prevăzute la art. 12, în măsura în care s-a invocat aplicarea
acestora;”.
3. La
articolul 31, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 31. - (1) Producătorii cu sediul în România,
care introduc dispozitive pe piată sub propriul lor nume, conform
procedurilor prevăzute la art. 20 si 21, si orice altă persoană
fizică ori juridică care desfăsoară activitătile
prevăzute la art. 29 si are sediul în România au obligatia de a se
înregistra la Ministerul Sănătătii Publice, furnizând date cu
privire la adresa sediului social si la descrierea dispozitivelor care fac
obiectul activitătii acestora, în scopul introducerii în baza
natională de date privind dispozitivele medicale a Ministerului
Sănătătii Publice.”
4. La
articolul 67, alineatul (2) se modifică si va avea următorul cuprins:
„(2) Dispozitivele cu marcaj CS aplicat conform
prevederilor prezentei hotărâri, introduse pe piată anterior
datei aderării la Uniunea Europeană, pot fi
distribuite contracost sau gratuit si/sau puse în functiune si după data
aderării.”
5. După
articolul 67 se introduc două noi articole, articolele 671 si
672, cu următorul cuprins:
„Art. 671. - Ministerul
Sănătătii Publice comunică Comisiei Europene textele
legislatiei nationale adoptate în domeniul dispozitivelor medicale.
Art. 672. - Organismele notificate,
responsabile cu evaluarea conformitătii dispozitivelor conform
prevederilor art. 42, trebuie să tină seama de orice informatie
relevantă privind caracteristicile si performantele acestor dispozitive,
inclusiv de rezultatele oricăror încercări si verificări
relevante realizate în conformitate cu legislatia natională în domeniul
dispozitivelor medicale.”
6. La
anexa nr. 7 „Declaratie de conformitate EC”, punctul 2 se modifică si va
avea următorul cuprins:
„2. Producătorul trebuie să
pregătească documentatia tehnică descrisă la pct. 3.
Producătorul sau reprezentantul său autorizat stabilit în România ori
într-un stat membru al Uniunii Europene trebuie să păstreze la dispozitia
autoritătilor competente nationale documentatia, inclusiv declaratia de
conformitate, în scopul inspectării, pentru o perioadă de cel putin 5
ani după ce s-a fabricat ultimul produs. În situatia în care nici
producătorul si nici reprezentantul său autorizat nu sunt stabiliti
în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene, această obligatie
de a păstra documentatia tehnică accesibilă revine persoanelor
care introduc produsul pe piata comunitară.”
Art. II. -
Implanturile mamare introduse pe piată în conformitate cu prevederile art.
19 lit. a) sau, după caz, lit. b) pct. 3 din Hotărârea Guvernului nr.
911/2005 până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri
vor face obiectul unei proceduri de reevaluare a conformitătii ca
dispozitive medicale din clasa III, până la data de 1 iunie 2007.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p Ministrul sănătătii publice,
Vlad Anton lliescu,
secretar de stat
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 23 mai 2007,
Nr. 466.
privind numirea guvernatorului României În Consiliul Guvernatorilor Băncii Europene de Investitii
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 14 din Actul privind conditiile de aderare a
Republicii Bulgaria si a României si adaptările tratatelor pe care se
întemeiază Uniunea Europeană (denumit Actul de aderare) din
Tratatul dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei,
Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă,
Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană,
Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al
Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Tărilor de
Jos, Republica Austria, Republica PoIonă, Republica Portugheză,
Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul
Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord (state membre ale
Uniunii Europene) si Republica Bulgaria si România privind aderarea Republicii
Bulgaria si a României la Uniunea Europeană, semnat de România la
Luxemburg la 25 aprilie 2005, ratificat prin Legea nr. 157/2005,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Guvernatorul pentru România în Consiliul Guvernatorilor Băncii
Europene de Investitii este ministrul economiei si finantelor.
PRIM-MI NISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Minai Cioroianu
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 467.
privind transmiterea unor imobile, aflate în domeniul public al statului,
din administrarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale -
Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură în administrarea Inspectoratului Teritorial pentru Calitatea
Semintelor si Materialului Săditor Prahova, respectiv în administrarea
Inspectoratului Teritorial pentru Calitatea Semintelor si Materialului
Săditor Tulcea
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă transmiterea unui imobil, aflat în domeniul public al
statului, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, din
administrarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale - Agentia de
Plăti si Interventie pentru Agricultură în administrarea
Inspectoratului Teritorial pentru Calitatea Semintelor si Materialului
Săditor Prahova.
Art. 2.
- Se aprobă transmiterea unei părti dintr-un imobil, aflat în
domeniul public al statului, având datele de identificare prevăzute în
anexa nr. 2, din administrarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale - Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură în
administrarea Inspectoratului Teritorial pentru Calitatea Semintelor si
Materialului Săditor Tulcea.
Art. 3.
- Predarea-preluarea imobilelor prevăzute la art. 1 si 2 se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4.
- Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remes
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 469.
ANEXA Nr. 1
DATELE DE IDENTIFICARE
a unui imobil aflat în domeniul public al statului, care
se transmite din administrarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale - Agentia de Plăti si Interventie pentru Agricultură în
administrarea Inspectoratului Teritorial
pentru Calitatea Semintelor si Materialului Săditor
Prahova
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Municipiul Ploiesti, str. Praga nr. 7, judetul Prahova |
Statul român, Ministerul Agriculturii si Dezvoltării
Rurale - Agentia de
Plăti si Interventie pentru Agricultură |
Statul român, Inspectoratul
Teritorial pentru Calitatea Semintelor si Materialului Săditor Prahova |
- suprafata construită = 221 m2 - suprafata desfăsurată = 800 m2 - suprafata curtii
= 934 m2 - S + P + E1 + E2 |
- imobil - cod 8.29.06 - nr. M.F. 26375 |
DATELE DE IDENTIFICARE
a unei părti dintr-un imobil aflat în domeniul
public al statului, care se transmite din administrarea Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale - Agentia de Plăti si Interventie
pentru Agricultură în administrarea Inspectoratului Teritorial pentru
Calitatea Semintelor si Materialului Săditor Tulcea
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Municipiul Tulcea, Str. Mahmudiei nr. 8, judetul Tulcea |
Statul român, Ministerul
Agriculturii si Dezvoltării Rurale - Agentia de Plăti si
Interventie pentru Agricultură |
Statul român, Inspectoratul
Teritorial pentru Calitatea Semintelor si Materialului Săditor Tulcea |
- suprafata construită = 82 m2 - suprafata desfăsurată - 164 m2 - P + E1 |
- imobil partial - cod 8.29.06 - nr. M.F. 27150 |
privind trecerea unor constructii aflate în administrarea Ministerului
Internelor si Reformei Administrative din domeniul public al statului în
domeniul privat al acestuia
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică
si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările
ulterioare, si al art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 112/2000 pentru
reglementarea procesului de scoatere din functiune, casare si valorificare a
activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului si al
unitătilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr.
246/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al
acestuia a unor constructii aflate în administrarea Ministerului Internelor si
Reformei Administrative, situate în municipiul Fetesti, str. Călărasi
nr. 547 A, judetul Ialomita, identificate potrivit anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2.
- Trecerea în domeniul privat al statului a constructiilor prevăzute la
art. 1 se face în vederea scoaterii din functiune si demolării acestora.
Art. 3.
- După scoaterea din functiune si demolarea constructiilor, Ministerul
Internelor si Reformei Administrative îsi va actualiza în mod
corespunzător datele din evidenta cantitativ-valorică.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 471.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a constructiilor aflate în administrarea Ministerului
Internelor si Reformei Administrative, care trec din domeniul public al statului
în domeniul privat al acestuia
Adresa imobilului |
Persoana juridică în a cărei administrare se află imobilul |
Caracteristicile constructiilor care trec în domeniul privat al statului |
Număr de înregistrare la M.E.F. |
Municipiul Fetesti, str. Călărasi nr. 547 A, judetul Ialomita |
Ministerul
Internelor si Reformei Administrative |
Pavilion administrativ - nr. 01 - Suprafata construită= 368,32 m2; - Valoarea
contabilă = 82.676,78 lei Pavilion
administrativ – nr. 02 - Suprafata
construită
= 368,32 m2; - Valoarea
contabilă = 82.676,78 lei Pavilion
administrativ – nr. 03 - Suprafata
construită
= 364 m2; - Valoarea
contabilă = 82.676,78 lei Pavilion
administrativ – nr. 04 - Suprafata
construită
= 364 m2; - Valoarea
contabilă = 82.676,78 lei Pavilion
administrativ – nr. 05 - Suprafata
construită
= 364 m2; - Valoarea
contabilă = 82.676,78 lei Pavilion garaj - nr. 06 - Suprafata
construită
= 301,15 m2; - Valoarea
contabilă =42.839,99 lei Pavilion garaj - nr. 07 - Suprafata
construită= 301,15 m2; - Valoarea
contabilă =42.839,99 lei Pavilion grup
sanitar – nr. 08 - Suprafata
construită= 66 m2; - Valoarea
contabilă =7.330,50 lei Pavilion grup sanitar - nr. 09 - Suprafata construită = 66 m2; - Valoarea contabilă = 35.579,15 lei Pavilion depozit - nr. 10 - Suprafata construită = 340 m2; - Valoarea contabilă = 67.687,34 lei Pavilion depozit - nr. 11 - Suprafata construită = 340 m2; - Valoarea
contabilă = 67.687,34 lei |
101.239 (partial) |
privind transmiterea unui imobil din domeniul privat al statului si din
administrarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative în domeniul
public al comunei Luncavita si în administrarea Consiliului Local al Comunei
Luncavita, judetul Tulcea
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 8 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă transmiterea unui imobil situat în comuna Luncavita, judetul
Tulcea, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul privat al statului si
din administrarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative în
domeniul public al comunei Luncavita si în administrarea Consiliului Local al
Comunei Luncavita, judetul Tulcea, în vederea amenajării unor locuinte
sociale pentru nevoile comunitătii.
Art. 2.
- Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se face pe bază
de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de
la data intrării în viaoare a Drezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice si
locuintei,
László Borbély
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti. 23 mai 2007.
Nr. 472.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului situat în comuna Luncavita, judetul Tulcea,
care se transmite din domeniul privat al statului si din administrarea
Ministerului Internelor si Reformei Administrative în domeniul public al
comunei Luncavita si în administrarea Consiliului Local al Comunei Luncavita,
judetul Tulcea
Adresa imobilului |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice al imobilului |
Comuna Luncavita, judetul Tulcea |
Ministerul Internelor si Reformei Administrative- Inspectoratul
Judetean al Politiei de Frontieră Tulcea |
Consiliul Local al Comunei Luncavita, judetul Tulcea |
Suprafata construită = 536,80 m2 Suprafata desfăsurată = 768,36 m2 Suprafata terenului = 5.000 m2 Valoarea de inventar a terenului = 390.100 lei Valoarea de
inventar a constructiilor = 102.890,64 lei |
privind transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de actiuni la
Societatea Comercială „Uzina de Agent Termic si Alimentare cu Apă” -
S.A. Motru din proprietatea privată a statului si din administrarea Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului în proprietatea privată a
municipiului Motru, judetul Gorj, si în administrarea Consiliului Local Motru
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 27 alin. (1) din Legea serviciilor
comunitare de utilităti publice nr. 51/2006,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de
actiuni al Societătii Comerciale „Uzina de Agent Termic si Alimentare cu
Apă” - S.A. Motru, reprezentând un număr de 2.895.884 de actiuni, în
valoare de 2,5 lei fiecare, din proprietatea privată a statului si din
administrarea Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului în
proprietatea privată a municipiului Motru, judetul Gorj, si în
administrarea Consiliului Local Motru.
Art. 2.
- (1) Municipiul Motru, judetul Gorj, prin consiliul local, exercită toate
drepturile si execută toate obligatiile ce decurg din calitatea de
actionar unic la Societatea Comercială „Uzina de Agent Termic si
Alimentare cu apă” - S.A. Motru.
(2) Reprezentantii municipiului Motru, judetul Gorj, în
Adunarea generală a actionarilor la Societatea Comercială „Uzina de
Agent Termic si Alimentare cu Apă” - S.A. Motru sunt numiti si revocati
prin hotărâre a consiliului local, iar membrii consiliului de
administratie sunt numiti si revocati prin hotărâre a adunării
generale a actionarilor.
Art. 3.
- Predarea-primirea pachetului de actiuni transferat potrivit art. 1 se face pe
bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30
de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
Presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului,
Teodor Atanasiu
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 473.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea în România a celei de-a V-a reuniuni a Grupului de
lucru nr. 2 pentru „Conversia bazelor si facilitătilor militare” al
Centrului Regional de Asistentă pentru Verificarea si Implementarea
Controlului Armamentelor (RACVIAC), în cadrul procesului de cooperare
regională sub egida Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 4 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001
privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritătile
administratiei publice si institutiile publice, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă organizarea si desfăsurarea în România, în perioada 18-21
iunie 2007, a celei de-a V-a reuniuni a Grupului de lucru nr. 2 pentru
„Conversia bazelor si facilitătilor militare” al Centrului Regional de
Asistenta pentru Verificarea si Implementarea Controlului Armamentelor
(RACVIAC), în cadrul procesului de cooperare
regională sub egida Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est.
Art. 2. - (1) În scopul participării la activitatea
prevăzută la art. 1, se aprobă invitarea în tară a unui
număr de 30 de personalităti străine, prin derogare de la
prevederile cap. II pct.
2 din Normele privind organizarea în tară a actiunilor de protocol si a
unor manifestări cu caracter cultural-stiintific, precum si cheltuielile
ce se pot efectua în acest scop de către institutiile publice, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 552/1991, cu modificările ulterioare.
(2) Cheltuielile de protocol necesare organizării si
desfăsurării activitătii prevăzute la art. 1 se stabilesc
prin normative proprii, potrivit art. 1 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritătile administratiei publice si institutiile publice, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările si
completările ulterioare.
(3) Cheltuielile determinate de organizarea si
desfăsurarea activitătilor prevăzute la art. 1 se suportă
din bugetul aprobat Ministerului Apărării pe anul 2007.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Melescanu
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Minai Cioroianu
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 474.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind acordarea burselor „Eugen lonescu” de studii doctorale si de
cercetare cetătenilor străini
în institutii de învătământ superior din România
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă plata contributiei voluntare
anuale a României la Agentia Universitară a Francofoniei, în conditiile
art. 3, în scopul instituirii unor burse de studii doctorale si de cercetare,
denumite în continuare bursele „Eugen lonescu”, care se vor acorda unor
doctoranzi si cercetători, cetăteni străini provenind din state
membre ale Organizatiei Internationale a Francofoniei, în cadrul sistemului de
învătământ postuniversitar din România, în institutii de
învătământ superior membre ale Agentiei Universitare a Francofoniei.
Art. 2. - (1) Procedura de selectie, acordarea si
sistemul de monitorizare a utilizării burselor „Eugen lonescu” se
realizează în cadrul sistemului de burse gestionat de Agentia
Universitară a Francofoniei.
(2) Specializările de studii doctorale, temele de
cercetare si numărul minim de burse „Eugen lonescu” se stabilesc anual,
prin ordin comun al ministrului afacerilor externe si al ministrului educatiei,
cercetării si tineretului, până la data de 15 ianuarie a
fiecărui an, cu consultarea institutiilor de învătământ superior
din România membre ale Agentiei Universitare a Francofoniei si se comunică
Agentiei Universitare a Francofoniei.
(3) Acordarea burselor „Eugen lonescu” se face începând
cu anul universitar 2007/2008.
(4) Pentru anul universitar 2007/2008 ordinul comun al
ministrului afacerilor externe si al ministrului educatiei, cercetării si
tineretului prevăzut la alin. (2) se emite în termen de 30 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 3. - Cuantumul contributiei voluntare a României la
Agentia Universitară a Francofoniei este de 1.000.000 euro anual si se
asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor
Externe, cu exceptia anului 2007 în care cuantumul contributiei este de 500.000
euro.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Minai Cioroianu
Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,
Cristian Adomnitei
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 476.
privind transmiterea unor părti din imobile din domeniul public al
statului si din administrarea Ministerului Apărării în domeniul
public al municipiului Pitesti, respectiv al municipiului Bacău, si în
administrarea Consiliului Local al Municipiului Pitesti, respectiv a
Consiliului Local ai Municipiului Bacău
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 9 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă transmiterea unor părti din imobile, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării în domeniul public al municipiului Pitesti,
respectiv al municipiului Bacău, si în administrarea Consiliului Local al
Municipiului Pitesti, respectiv a Consiliului Local al Municipiului Bacău.
Art. 2.
- Predarea-preluarea părtilor din imobilele transmise potrivit art. 1 se
face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen
de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Melescanu
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 481.
DATELE DE IDENTIFICARE
a unor părti din imobile aflate în domeniul public
al statului si în administrarea Ministerului Apărării, transmise în
domeniul public al municipiului Pitesti, respectiv al municipiului Bacău,
si în administrarea Consiliului Local al Municipiului Pitesti, respectiv a
Consiliului Local al Municipiului Bacău
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul
bunurilor aflate în administrarea Ministerului
Apărării, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul Pitesti, Str. Stadionului nr. 2-4, judetul Arges |
Statul român, Ministerul
Apărării |
Consiliul Local al
Municipiului Pitesti |
- imobil 3.255 (partial) - cod 8.29.09 - nr. M.F. 103.778 |
Suprafata
totală a terenului = 10.454 m2 |
Municipiul Bacău, Str. Constantei nr. 1, judetul Bacău |
Statul român, Ministerul
Apărării |
Consiliul Local al
Municipiului Bacău |
- imobil 1.322 (partial) - cod 8.29.09 - nr. M.F. 106.927 |
Suprafata
totală a terenului = 11.675 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unor imobile sau părti din imobile, aflate în
domeniul public al statului, din administrarea Ministerului Apărării
în administrarea Ministerului Sănătătii Publice
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă transmiterea unor imobile sau părti din imobile, aflate
în domeniul public al statului, având datele de identificare prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea
Ministerului Apărării în administrarea Ministerului
Sănătătii Publice.
Art. 2.
- Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit art. 1 se face pe bază
de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 60 de zile de
la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Melescanu
p. Ministrul sănătătii publice,
Vlad Anton lliescu
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 482.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a
imobilelor si părtilor din imobile, proprietate publică a statului,
care se transmit din domeniul public al statului si din administrarea
Ministerului Apărării în domeniul public al statului si în
administrarea Ministerului Sănătătii Publice
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Codul de clasificare din inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului
Apărării, care alcătuiesc domeniul public al statului |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul Slatina, str. Tunari nr. 1, judetul Olt |
Statul român,
Ministerul Apărării |
Ministerul
Sănătătii Publice |
- imobil 539 - partial - cod 8.29.09 - nr. M.F. 103.917 |
Suprafata construită = 2.787 m2 Suprafata
desfăsurată = 2.787 m2 Suprafata
totală a terenului, inclusiv constructiile = 3,5 ha |
Comuna Floresti, judetul Cluj |
Statul român,
Ministerul Apărării |
Ministerul
Sănătătii Publice |
- imobil 2.350 - cod 8.29.09 - nr. M.F. 106.695 |
Suprafata
construită = 358 m2 Suprafata
desfăsurată = 358 m2 Suprafata
totală a terenului, inclusiv constructiile = 8,8 ha |
Municipiul Sibiu, Valea Săpunului, judetul Sibiu |
Statul român,
Ministerul Apărării |
Ministerul Sănătătii
Publice |
- imobil 2.362 - partial - cod 8.29.09 - nr. M.F. 104.121 |
Suprafata terenului = 5 ha |
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII
PRIVATE
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
pentru aprobarea Normei nr. 13/2007 privind autorizarea societătii de
pensii ca administrator al fondurilor de pensii facultative si al unui fond de
pensii administrat privat
În temeiul dispozitiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. a)
si f) si ale art. 24 lit. i) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
50/2005 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr. 313/2005,
conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006
privind numirea presedintelui, a vicepresedintelui si a celorlalti membri ai
Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
în baza Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative si
a Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza hotărârii luate în sedinta Consiliului
Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 15 mai
2007,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:
Art. 1.
- Se aprobă Norma nr. 13/2007 privind autorizarea societătii de
pensii ca administrator al fondurilor de pensii facultative si al unui fond de
pensii administrat privat, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2.
- Prezenta hotărâre si norma mentionată la art. 1 se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I, si pe site-ul Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
Art. 3.
- Departamentul autorizare - reglementare împreună cu Secretariatul tehnic
si cu directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentei hotărâri.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private,
Mircea Oancea
Bucuresti, 15 mai 2007.
Nr. 35.
ANEXĂ
NORMA Nr. 13/2007
privind autorizarea societătii de pensii ca
administrator al fondurilor de pensii facultative si al unui fond de pensii
administrat privat
Având în vedere prevederile art. 16, 21, ale art. 23 lit.
a) si f) si ale art. 24 lit. a) si o) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 50/2005 privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 313/2005,
în baza Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative,
denumită în continuare Legea nr. 204/2006, si în baza Legii nr.
411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările
si completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 411/2004,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite
prezenta normă.
Art. 1.
- (1) În sistemul pensiilor private din România, societătile de pensii
constituite în baza Legii nr. 204/2006 pot administra fonduri de pensii
facultative si un fond de pensii administrat privat, în baza deciziilor de
autorizare emise de Comisie.
(2) În sistemul pensiilor private din România,
societătile de pensii constituite în baza Legii nr. 411/2004 pot
administra un fond de pensii administrat privat si fonduri de pensii
facultative, în baza deciziilor de autorizare emise de Comisie.
Art. 2.
- (1) Pentru a administra atât fonduri de pensii facultative, cât si un fond de
pensii administrat privat, o societate de pensii constituită în baza Legii
nr. 204/2006 trebuie să obtină următoarele:
a) decizia de autorizare de administrare, eliberată
de Comisie în baza Legii nr. 204/2006;
b) decizia de autorizare de administrare, eliberată
de Comisie în baza Legii nr. 411/2004.
(2) Pentru a administra atât un fond de pensii
administrat privat, cât si fonduri de pensii facultative, o societate de pensii
constituită în baza Legii nr. 411/2004 trebuie să obtină
următoarele:
a) decizia de autorizare de administrare, eliberată
de Comisie în baza Legii nr. 411/2004;
b) decizia de autorizare de administrare, eliberată
de Comisie în baza Legii nr. 204/2006.
Art. 3.
- Societătile de pensii care vor administra, în baza autorizatiilor
obtinute, atât un fond de pensii administrat privat, cât si fonduri de pensii
facultative vor purta denumirea de societate de administrare a unui fond de
pensii administrat privat si a fonduri/or de pensii facultative, denumire
ce va fi utilizată atât în materialele publicitare, cât si în toate
înscrisurile.
Art. 4.
- Pentru eliberarea deciziilor prevăzute la art. 2, societătile de
pensii trebuie:
a) să îndeplinească cumulativ conditiile
prevăzute în Legea nr. 204/2006, în Legea nr. 411/2004, precum si în
normele emise de Comisie în aplicarea acestora;
b) să depună la Comisie, pentru fiecare cerere
de autorizare, în mod separat, toate documentele necesare prevăzute fie în
Legea nr. 204/2006, fie în Legea nr. 411/2004, după cum este cazul, precum
si în normele emise de Comisie în aplicarea acestora;
c) să detină un capital social minim,
reprezentând echivalentul în lei al sumei de 5,5 milioane euro, calculat
astfel: 1,5 milioane euro la cursul Băncii Nationale a României la data
vărsării capitalului social aferent autorizării pentru
administrarea de fonduri de pensii facultative si 4 milioane euro la cursul
Băncii Nationale a României la data vărsării capitalului social
aferent autorizării pentru administrarea unui fond de pensii administrat
privat.
Art. 5.
- Pentru obtinerea celei de-a doua decizii de autorizare de administrare, societătile
de pensii vor depune la Comisie toate documentele prevăzute la art. 3 lit.
b), după cum urmează:
a) În copie, documentele care au fost deja depuse pentru
obtinerea primei decizii de autorizare, în cazul în care acestea nu au suferit
modificări sau în cazul în care nu au expirat. Documentele depuse în copie
vor fi însotite de o declaratie de conformitate cu originalul, semnată de
reprezentantul legal al societătii pe pensii;
b) În original, toate celelalte documente prevăzute
de legislatia în vigoare.
Art. 6.
- Comisia, după analiza celei de-a doua cereri de autorizare si a
documentatiei aferente, va proceda la eliberarea unei decizii prealabile de
autorizare de administrare, eliberată în baza Legii nr. 204/2006 sau,
după caz, în baza Legii nr. 411/2004.
Art. 7.
- (1) Societătile de pensii care detin autorizatie de administrare în baza
Legii nr. 411/2004 si au obtinut si decizia prealabilă de autorizare de
administrare, eliberată de Comisie în baza Legii nr. 204/2006, vor
înregistra la oficiul registrului comertului modificările
corespunzătoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea
deciziei prealabile de autorizare de administrare din partea Comisiei.
(2) Societătile de pensii care detin autorizatie de
administrare în baza Legii nr. 204/2006 si au obtinut si decizia
prealabilă de autorizare de administrare, eliberată de Comisie în
baza Legii nr. 411/2004, vor înregistra la oficiul registrului comertului
modificările corespunzătoare, în termen de 30 de zile calendaristice
de la primirea deciziei prealabile de autorizare de administrare din partea
Comisiei.
Art. 8.
- În cazul în care societătile de pensii care au obtinut autorizatia de
administrare a fondurilor de pensii, constituite atât în baza Legii nr.
204/2006, cât si în baza Legii nr. 411/2004, nu respectă termenul de 30 de
zile calendaristice pentru înregistrarea modificărilor la oficiul
registrului comertului, decizia prealabilă de autorizare de administrare
eliberată de Comisie îsi pierde valabilitatea.
Art. 9.
- (1) În termen de 5 zile lucrătoare de la obtinerea certificatului de
înregistrare a modificărilor de la oficiul registrului comertului,
societatea de pensii va depune la Comisie o copie a certificatului.
(2) În termen de 15 zile lucrătoare de la depunerea
certificatului de înregistrare conform alin. (1), Comisia va elibera decizia de
autorizare de administrare eliberată în baza Legii nr. 204/2006 sau în
baza Legii nr. 411/2004.
Art. 10.
- Alocarea capitalului social necesar desfăsurării activitătii
de administrare a fondurilor de pensii facultative si a unui fond de pensii
administrat privat se va face după cum urmează:
a) echivalentul în lei al sumei de 1,5 milioane euro,
calculat la cursul de schimb al Băncii Nationale a României, exclusiv
pentru administrarea de fonduri de pensii facultative;
b) echivalentul în lei al sumei de 4 milioane euro,
calculat la cursul de schimb al Băncii Nationale a României, exclusiv
pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat.
Art. 11.
- Activele si pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate,
evidentiate si administrate distinct, separat de celelalte active si pasive ale
fondurilor de pensii facultative pe care le administrează acelasi
administrator si de contabilitatea proprie a administratorului, fără
posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri si administrator.
Art. 12.
- Societătilor de pensii le este interzis orice transfer între activele,
pasivele, veniturile si cheltuielile privind desfăsurarea activitătii
de administrare a unui fond de pensii administrat privat si activele, pasivele,
veniturile si
ACTE ALE COMISIEI NATIONALE A VALORILOR
MOBILIARE
COMISIA NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE
pentru aprobarea Instructiunii nr. 3/2007 privind derularea ofertelor
publice prin intermediul sistemului de tranzactionare al unui operator de
piată/de sistem
În conformitate cu prevederile art. 1, 2 si ale art. 7
alin. (3), (10) si (15) din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
aprobat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 514/2002, modificat prin Legea nr. 297/2004
privind piata de capital, cu modificările si completările ulterioare,
în sedinta din data de 14 mai 2007
Comisia Natională a Valorilor Mobiliare a hotărât emiterea următorului ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Instructiunea nr. 3/2007 privind derularea ofertelor publice
prin intermediul sistemului de tranzactionare al unui operator de piată/de
sistem.
Art. 2.
- Instructiunea mentionată la art. 1 se publică împreună cu
ordinul de aprobare a acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I,
în Buletinul C.N.V.M. si pe
site-ul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare (www.cnvmr.ro).
Art. 3.
- Directia reglementare din cadrul Directiei generale autorizare reglementare,
împreună cu Secretariatul general si cu directorul general executiv vor
urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
Gabriela Anghelache
Bucuresti, 22 mai 2007.
Nr. 59.
INSTRUCTIUNEA Nr. 3/2007
privind derularea ofertelor publice prin intermediul
sistemului de tranzactionare al unui operator de piată/de sistem
Art. 1.
- Prevederile prezentei instructiuni sunt aplicabile în cazul ofertelor publice
derulate prin intermediul sistemului de tranzactionare al unui operator de
piată/de sistem.
Art. 2.
- (1) Derularea unei oferte publice de vânzare/de cumpărare, precum si
operatiunile realizate în vederea alocării, efectuării si
decontării tranzactiilor aferente ofertei se vor realiza cu respectarea
prevederilor Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificările
si completările ulterioare, ale reglementărilor Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare (CNVM) si ale operatorului de piată/de sistem.
(2) Contractele referitoare la derularea unei oferte
publice de vânzare/de cumpărare si la operatiunile realizate ulterior
închiderii acesteia, în vederea realizării alocării, a tranzactiilor
si a decontării sumelor aferente subscrierilor realizate în cadrul
ofertei, încheiate între operatorul de piată/de sistem, ofertant,
intermediarul ofertei, Societatea Comercială „Depozitarul Central” - S.A.
si/sau orice altă parte implicată în ofertă, nu pot contine
prevederi contrare sau care să facă inaplicabile prevederile Legii
nr. 297/2004, cu modificările si completările ulterioare, ale
reglementărilor CNVM si ale operatorului de piată/de sistem.
Art. 3.
- (1) Subscrierile în cadrul unei oferte publice de vânzare/de cumpărare
vor fi efectuate numai cu conditia respectării prevederilor înscrise în
prospectul/documentul de ofertă aprobat de CNVM.
(2) Intermediarii au obligatia informării clientilor
cu privire la conditiile de derulare a ofertei si poartă răspunderea
cu privire la respectarea prevederilor prospectului/documentului de
ofertă.
(3) Intermediarii verifică în momentul
completării formularelor de subscriere, cerintele de validitate
prevăzute în prospectul/documentul de ofertă si certifică
respectarea acestora prin introducerea ordinelor aferente formularelor de
subscriere în sistemul de tranzactionare aferent ofertelor publice.
(4) În vederea aprobării de către CNVM a
prospectului/documentului de ofertă, la cererea depusă de ofertant se
anexează modelul de angajament privind respectarea de către
intermediarii prin care se subscrie în cadrul ofertei a conditiilor de derulare
a ofertei, precum si a prevederilor înscrise în prospectul/documentul de
ofertă aprobat de CNVM.
(5) Intermediarii pot accepta subscrieri si pot introduce
ordine aferente respectivelor formulare de subscriere numai ulterior
transmiterii către intermediarul ofertei a angajamentului precizat la
alin. (4).
Art. 4.
- (1) Responsabilitatea privind desfăsurarea operatiunilor în cadrul
Pietelor de Oferte si Operatiuni Speciale, în conformitate cu
reglementările legale în vigoare, revine respectivului operator de
piată/de sistem.
(2) Alocarea aferentă ofertei publice se
realizează ulterior datei de închidere a ofertei, cu respectarea
prevederilor precizate în prospectul/documentul de ofertă.
(3) Tranzactiile aferente ofertei se realizează
ulterior determinării indicelui de alocare si realizării
alocării, precum si după scurgerea unei perioade de minimum 24 de ore
de la transmiterea de către operatorul de piată/de
sistem a unui anunt, cu privire la rezultatele alocării, către
participantii la piată, pe cale electronică, prin sistemele de
comunicare ale acestuia, precum si către CNVM.
(4) Decontarea se va realiza la T+3, unde T este data
realizării tranzactiilor aferente ofertei.
(5) Notificarea privind rezultatele ofertei se transmite
în conformitate cu art. 35, respectiv cu art. 71 alin. (2) si (3) din
Regulamentul nr. 1/2006 privind emitentii si operatiunile cu valori mobiliare,
aprobat prin Ordinul presedintelui Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
23/2006, însotită de dovada realizării decontării.
Art. 5.
- (1) În cazul în care, anterior realizării alocării, intermediarul
ofertei sau operatorul de piată/de sistem constată că în
sistemul de tranzactionare aferent ofertelor publice au fost introduse ordine aferente
formularelor de subscriere cu nerespectarea prevederilor prospectului/
documentului de ofertă, intermediarii care au validat si au introdus
respectivele ordine au obligatia de a le retrage astfel încât acestea să
nu fie luate în calcul la alocare.
(2) Intermediarii prevăzuti la alin. (1) au
obligatia de a informa, în scris, cu privire la retragerea ordinului,
operatorul de piată/de sistem, intermediarul ofertei, precum si
investitorul al cărui formular de subscriere nu respectă prevederile
prospectului/documentului de ofertă si pentru care se retrage ordinul.
(3) Operatorul de piată/de sistem comunică CNVM
denumirea intermediarilor si numele agentilor pentru servicii de investitii
financiare care au introdus în sistemul de tranzactionare ordine aferente
formularelor de subscriere cu nerespectarea prevederilor
prospectului/documentului de ofertă, precum si sanctiunile dispuse în baza
art. 8, dacă este cazul.
(4) În cazul în care intermediarii care au introdus
ordine aferente formularelor de subscriere cu nerespectarea prevederilor
prospectului/documentului de ofertă nu retrag respectivele ordine în
conformitate cu prevederile alin. (1), ulterior notificării CNVM cu
privire la neîndepiinirea de către respectivii intermediari a obligatiilor
prevăzute la alin. (1), operatorul de piată/de sistem:
a) dispune măsurile necesare, astfel încât la
alocare să fie luate în calcul doar ordinele aferente formularelor de
subscriere realizate cu respectarea prevederilor prospectului/documentului de
ofertă;
b) comunică ofertantului, intermediarului ofertei si
celorlalti intermediari care au introdus ordine aferente formularelor de
subscriere în sistemul de tranzactionare aferent pietei ofertelor publice
măsurile luate în conformitate cu lit. a);
c) interzice intermediarului aflat la a treia abatere de
la obligativitatea retragerii ordinelor în conformitate cu alin. (1) de a mai
participa o perioadă de 12 luni la ofertele publice derulate prin sistemul
său de tranzactionare, prin introducerea în sistem de ordine aferente formularelor
de subscriere.
Art. 6.
- (1) În cazul în care, între momentul alocării si realizarea
decontării, intermediarul ofertei sau operatorul de piată/de sistem
constată că unele ordine aferente formularelor de subscriere au fost
introduse în sistemul de tranzactionare aferent pietei ofertelor publice cu
nerespectarea prevederilor prospectului/documentului de ofertă:
a) intermediarii care au validat respectivele ordine au
obligatia să adopte împreună cu ofertantul, intermediarul ofertei si
operatorul de piată/de sistem toate măsurile necesare pentru
realizarea operatiunilor implicate de derularea ofertei, cu respectarea
reglementărilor aplicabile, inclusiv cele cuprinse în reglementările
operatorului de piată/de sistem, a conditiilor de validitate prevăzute
în prospectul/documentul de ofertă aprobat de CNVM;
b) intermediarii care au validat respectivele ordine au
obligatia de a transmite în scris cererea de retragere a acestora către
operatorul de piată/de sistem si, spre informare, intermediarului ofertei,
precum si investitorului pentru care a fost introdus ordinul aferent
formularului de subscriere cu nerespectarea prevederilor prospectului/
documentului de ofertă. Cererea de retragere se transmite individualizat
pentru fiecare ordin/tranzactie;
c) În baza cererii prevăzute la lit. b), operatorul
de piată/de sistem:
(i) corectează alocarea si tranzactiile încheiate cu
luarea în considerare a ordinelor aferente formularelor de subscriere care au
fost introduse cu nerespectarea prevederilor prospectului/ documentului de
ofertă. Corectarea tranzactiilor presupune invalidarea/neconfirmarea
acestora de către Bursa de Valori Bucuresti, denumită în continuare BVB;
(ii) informează cu privire la aplicarea prevederilor
mentionate la pct. (i) ofertantul, intermediarul ofertei si toti intermediarii
care au introdus în sistem ordine aferente formularelor de subscriere; (iii)
dispune măsurile necesare, astfel încât la determinarea automată a
indicelui de alocare de către sistemul operatorului de piată/de
sistem să fie luate în calcul doar ordinele aferente formularelor de
subscriere realizate cu respectarea prevederilor prospectului/documentului de
ofertă si, totodată, comunică ofertantului, intermediarului
ofertei si celorlalti intermediari care au introdus ordine aferente
formularelor de subscriere în sistemul de tranzactionare aferent pietei
ofertelor publice modul de realizare a alocării; (iv) notifică CNVM
denumirea intermediarilor si numele agentilor pentru servicii de investitii
financiare, care au introdus în sistemul de tranzactionare ordine aferente
formularelor de subscriere cu nerespectarea prevederilor
prospectului/documentului de ofertă, precum si sanctiunile dispuse în baza
art. 8, dacă este cazul.
(2) În cazul în care intermediarii care au introdus
ordine aferente formularelor de subscriere cu nerespectarea prevederilor
prospectului/documentului de ofertă nu transmit cererea de retragere a
acestora în conformitate cu prevederile alin. (1), operatorul de piată/de
sistem realizează operatiunile si informările prevăzute la alin.
(1) ulterior notificării CNVM cu privire la neîndepiinirea de către
respectivii intermediari a obligatiilor prevăzute la alin. (1) lit. b).
(3) Ulterior notificării CNVM, operatorul de
piată/de sistem interzice intermediarului aflat la a treia abatere de la
obligativitatea transmiterii cererii de retragere a ordinelor în conformitate
cu alin. (1) lit. b) de a mai participa o perioadă de 12 luni la ofertele
publice derulate prin sistemul său de tranzactionare, prin introducerea în
sistem de ordine aferente formularelor de subscriere.
(4) Prevederile alin. (1) lit. b) si c) si ale alin. (2)
se aplică în cazul alocării pro-rata.
Art. 7.
- (1) Responsabilitatea privind finalizarea operatiunilor aferente ofertei
publice, în conformitate cu prevederile prospectului de ofertă, ale
prezentei instructiuni, precum si cu celelalte prevederi legale incidente
revine
intermediarilor implicati
în derularea ofertei, intermediarului ofertei, ofertantului si operatorului de
piată/de sistem, cu luarea în considerare a atributiilor fiecăruia.
(2) Intermediarii care au introdus în sistemul de
tranzactionare al unui operator de piată/de sistem aferent ofertelor
publice ordine aferente unor formulare de subscriere cu nerespectarea
prevederilor prospectului/ documentului de ofertă sunt direct si integral
răspunzători fată de respectivii clienti ale căror ordine
nu sunt luate în calcul la realizarea alocării conform prevederilor
prospectului/documentului de ofertă, precum si de eventualele prejudicii
cauzate de eventualele consecinte sau daune care ar putea apărea ca urmare
a corectiei intervenite.
Art. 8.
- Introducerea de către intermediari în sistemul de tranzactionare al unui
operator de piată/de sistem de ordine aferente formularelor de subscriere
cu nerespectarea prevederilor prospectului/documentului de ofertă se
sanctionează de către operatorul de piată/de sistem, conform
reglementărilor proprii.
Art. 9.
- Societatea Comercială „Bursa de Valori” - S.A. are obligatia ca, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
instructiuni, să modifice si să completeze corespunzător Codul
BVB ca operator de piată, în conformitate cu prevederile acesteia.
Art. 10.
- (1) Introducerea de către intermediari în sistemul de tranzactionare al
unui operator de piată/de sistem alternativ de tranzactionare de ordine
aferente formularelor de subscriere de actiuni, cu nerespectarea prevederilor
prospectului/documentului de ofertă, poate fi sanctionată de
către CNVM cu:
a) avertisment;
b) amendă; si/sau
c) suspendarea autorizatiei agentului pentru servicii de
investitii financiare, pe o perioadă cuprinsă între 30 si 90 de zile;
d) retragerea autorizatiei agentului pentru servicii de
investitii financiare;
e) interzicerea temporară a desfăsurării
unor activităti si servicii ce cad sub incidenta Legii nr. 297/2004, cu
modificările si completările ulterioare.
(2) Aplicarea de sanctiuni de către CNVM conform
alin. (1) va atrage anularea sanctiunilor dispuse de operatorul de
piată/de sistem pentru aceeasi faptă.
Art. 11.
- Prezenta instructiune intră în vigoare la data publicării acesteia
si a ordinului de aprobare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
Gabriela Anghelache
ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
a Conferintei Camerei Auditorilor Financiari din România cu privire la
aprobarea documentelor prezentate spre dezbatere
Întrunită în baza prevederilor art. 11 din
Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din
România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004,
cu modificările si completările ulterioare, si având în vedere prevederile
art. 12 lit. a)-e) si k) din acelasi regulament,
Conferinta ordinară a Camerei Auditorilor Financiari
din România hotărăste:
Art. 1.
- Se aprobă Raportul de activitate al Consiliului Camerei pentru anul
2006, situatiile financiare ale Camerei pentru anul 2006, executia bugetului de
venituri si cheltuieli al Camerei pentru anul 2006, proiectul de buget de
venituri si cheltuieli pentru anul 2007, Raportul Comisiei de auditori
statutari asupra gestiunii financiare a Consiliului Camerei
pentru anul 2006, precum si programul de activităti
al Consiliului Camerei pentru anul 2007.
Art. 2.
- Prezenta hotărâre se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea
I,
potrivit prevederilor art.
6 alin. (5) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/1999 privind
activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările si
completările ulterioare.
Presedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihăilescu
Bucuresti, 21 aprilie 2007.
Nr. 85.