MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul
175 (XIX) - Nr. 412 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 20 iunie 2007
SUMAR
181. - Lege privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei Nationale a Zonei Montane
623. - Decret pentru promulgarea Legii privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Zonei Montane
632. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror
633. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror
634. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror
635. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător
636. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător
637. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător
638. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător
639. - Decret pentru eliberarea din functie a unui procuror
640. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător
641. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător
642. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător
643. - Decret pentru eliberarea din functie a unui judecător
652. - Decret pentru desemnarea unui membru al Guvernului ca
ministru interimar
48. - Ordonantă de
urgentă privind unele măsuri pentru îmbunătătirea activitătii în
administratia publică centrală
52. - Ordonantă de urgentă privind modificarea si completarea
Legii nr. 389/2004 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si
Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea
Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitătilor
naturale si pregătirea pentru situatii de urgentă si a Acordului de asistentă
financiară nerambursabilă dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, actionând în calitate de agentie de implementare a
Facilitătii Globale de Mediu, privind finantarea Proiectului de diminuare a
riscurilor în cazul producerii calamitătilor naturale si pregătirea pentru
situatii de urgentă, semnate la Bucuresti la 26 mai 2004
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
416. - Ordin al ministrului economiei si finantelor privind
aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse
supuse accizelor armonizate si a Regulamentului de organizare si functionare a
acesteia
Lista cuprinzând asociatiile si fupdatiile cărora li s-au
alocat subventii de la bugetul local al municipiului Târgu Mures în perioada
mai-decembrie 2007 în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind
acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate
juridică, care înfiintează si administrează unităti de asistentă socială, ale
Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 si ale Hotărârii Guvernului nr. 942/2005
privind modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2001
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Zonei Montane
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Art. 1.
- (1) Se înfiintează Agentia Natională a Zonei Montane, institutie publică cu
personalitate juridică în subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale, finantată integral de la bugetul de stat.
(2)
Agentia Natională a Zonei Montane are sediul central în municipiul Bucuresti.
Art. 2.
- Agentia Natională a Zonei Montane are ca scop aplicarea strategiei si
politicilor Guvernului în domeniul dezvoltării si protectiei zonelor montane
din România, zone marcate de specificitate, fragile ecologic si defavorizate
economico-social din cauze naturale, care necesită o gestiune specifică.
Art. 3.
- Agentia Natională a Zonei Montane are următoarele atributii principale:
a)
elaborează si propune spre aprobare măsuri tehnico-operative privind aplicarea
în teritoriu a strategiei si politicilor Guvernului în domeniul dezvoltării si
protectiei mediului montan în vederea cresterii calitătii vietii populatiei
montane;
b)
îndrumă si participă la aplicarea strategiilor si politicilor nationale si
sectoriale pentru zona montană de către organele de specialitate ale
administratiei publice centrale si locale, organismele neguvernamentale si
operatorii economici din teritoriul montan;
c)
elaborează si propune spre initiere Ministerului Agriculturii si Dezvoltării
Rurale si, după caz, avizează proiectele de acte normative al căror obiect se
referă la dezvoltarea si protectia zonei montane, valorificarea superioară a
resurselor naturale si umane din zona montană, urmărind aplicarea acestora cu respectarea
limitelor de autoritate, a principiilor autonomiei operatorilor economici si a
autonomiei locale;
d)
identifică teritoriile administrative până la nivel de comună, inclusiv satele
apartinătoare, pe baza criteriilor de apartenentă a unor terenuri si localităti
la zona montană, în vederea implementării strategiei de dezvoltare durabilă a
zonei montane;
e)
colaborează cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, cu academii, universităti, cu autoritătile administratiei publice
locale, precum si cu organizatii neguvernamentale si operatori economici, cu
alte persoane cu drept public si privat din România si din străinătate, în
scopul creării unul cadru favorabil dezvoltării durabile a zonei montane;
f)
acordă consultantă tehnică la constituirea organizatiilor neguvernamentale,
asociatiilor, fundatiilor si altor forme de asociere ce au ca scop sustinerea
activitătilor si deservirea intereselor populatiei din zona montană] cu
prioritate a celor privind dezvoltarea agriculturii, industriilor mici si
mijlocii, a mestesugurilor traditionale, a turismului rural si a
agroturismului, a altor activităti creatoare de locuri de muncă, un obiectiv
principal fiind reprezentat de sprijinirea organizatiilor profesionale ale
agricultorilor din zonele montane;
g)
colaborează eu autoritătile administratiei publice locale în realizarea
obiectivelor propuse;
h)
propune Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale initierea de acte
normative cu privire ia criteriile si modul de acordare, în cazurile si în
conditiile prevăzute de lege, a facilitătilor si avantajelor pentru locuitorii
si comunitătile zonei montane, urmărind modul de aplicare â acestora;
i)
elaborează criterii de selectionare a unor microzone montane prioritare care să
beneficieze de programe speciale; efectuează analiza, sinteza si prognoza
fenomenelor social-economice din zona montană; stabileste prioritătile si
prezintă periodic informări Guvernului în legătură cu evolutia actiunilor ce se
întreprind; atentionează si face propuneri privind prevenirea oricăror actiuni
defavorabile zonei montane;
j)
organizează banca de date a zonei montane si tine evidenta efectelor aplicării
măsurilor prevăzute de lege pentru sprijinirea agricultorilor si a operatorilor
economici din zona rurală montană;
k)
avizează programele si proiectele de dezvoltare rurală sectoriale si integrate
din zona montană, în functie de priorităti si în conformitate cu obiectivele
stabilite prin strategia dezvoltării zonei montane si a programelor
guvernamentale aprobate;
l) analizează
modul de actiune a operatorilor economici în zona montană, urmărind armonizarea
activitătilor acestora cu obiectivele prevăzute în strategia de dezvoltare a
zonei montane si cu politicile regionale si locale destinate acestui scop,
luând măsuri de prevenire, corectare sau de sesizare a organelor abilitate, în
vederea aplicării prevederilor legale;
m)
propune elaborarea de norme metodologice unitare privind acordarea de
consultantă si asistentă tehnică în domeniul său de activitate, care se aprobă
prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării rurale;
n)
colaborează cu Academia de Stiinte Agricole si Silvice „Gheorghe
lonescu-Sisesti”, cu Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Montânologie
Cristian - Sibiu, cu alte institutii interesate în dezvoltarea si protectia
zonelor montane, participând la elaborarea programelor de cercetare-dezvoltare
destinate zonei montane si urmărind rezultatele obtinute, modalitătile de
aplicare si difuzarea acestora în teritoriul montan;
o)
cooperează cu Agentia Natională pentru Protectia Mediului în vederea
ecoiogizării fermelor agrozootehnice si a localitătilor;
p)
îndrumă, coordonează si monitorizează activitatea Centrului de Formare si
Inovatie pentru Dezvoltare în Carpati în vederea elaborării si aplicării
programelor de formare în problematica zonei montane, prin care se determină o
dezvoltare durabilă în localitătile montane;
q)
initiază si colaborează la organizarea manifestărilor stiintifice, culturale, a
târgurilor si expozitiilor, a altor activităti cu caracter promotional si
educativ destinate zonei montane pe plan intern si participă la actiuni
similare pe plan international;
r)
îndrumă si organizează circulatia informatiei si promovarea unor programe
educative privitoare la zona montană prin mass-media; contribuie la formarea
unei culturi montane în România;
s)
încheie conventii de colaborare cu institutii specializate din tară si din
străinătate, având ca obiect schimbul de informatii, experientă si asistentă
reciprocă în domeniul promovării politicii de dezvoltare în zona montană,
asigurând relatii de colaborare cu organisme internationale pentru integrarea
în politica montană europeană si aplicarea pe teritoriul tării a prevederilor
din conventiile si acordurile internationale în materie, care au fost
ratificate de România;
s)
practică schimbul de informatii în domeniul activitătii proprii si foloseste
experti, operatori economici si alte persoane juridice care pot contribui la
elaborarea programelor si studiilor de specialitate; editează materiale
informativ-educative promotionale, independent sau în colaborare cu alte
institutii nationale ori internationale;
t)
organizează activitatea de instruire cu specific agromontan a personalului
propriu si a celui de la nivelul teritoriului;
t)
organizează activitatea de perfectionare si reconversie a somerilor si a
disponibil izatilor din zona montană;
u)
actionează pentru atragerea de sprijin extern si participă la derularea
programelor de asistentă externă si dotare tehnică în domeniul său de activitate,
la activitătile ele pregătire profesională, de cercetare stiintifică si de
organizare a unor schimburi de experienta, simpozioane, seminarii si alte
manifestări utile procesului dezvoltării în zona montană.
Art. 4.
- (1) În judetele cu zonă montană, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta lege, se înfiintează compartimente judetene ale zonei
montane în cadrul directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală,
monitorizate si coordonate din punct de vedere tehnic si metodologic de Agentia
Natională a Zonei Montane.
(2)
Directorul compartimentului judetean al zonei montane este numit conform legii
prin ordinul ministrului agriculturii si dezvoltării rurale; el este direct
subordonat directorului executiv al directiei pentru agricultură si dezvoltare
rurală si răspunde de întreaga activitate.
(3)
Directorii compartimentelor judetene ale zonei montane colaborează cu celelalte
directii si servicii din cadrul si din subordinea directiilor pentru
agricultură si dezvoltare rurală din judetele cu zonă montană, cu directiile
silvice, precum si cu alte institutii cu activităti în zona montană.
Art. 5.
- Structura organizatorică a aparatului propriu, atributiile si
responsabilitătile, statul de functii si numărul maxim de posturi pentru
aparatul propriu ai Agentiei Nationale a Zonei Montane si ale compartimentelor
judetene ale zonei montane se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii si
dezvoltării rurale.
Art. 6.
- (1) Compartimentele judetene ale zonei montane vor colabora cu prefecturile si
consiliile judetene, cu consiliile locale din zona montană, cu directiile
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, cu oficiile pentru
ameliorare si reproductie în zootehnie, cu directiile silvice si inspectoratele
teritoriale de regim silvic si de vânătoare, cu inspectoratele scolare, cu
unitătile de cercetare si de învătământ superior, cu alte organisme
guvernamentale si neguvernamentale interesate care îsi desfăsoară activitatea
pe teritoriul judetelor cu zonă montană, un obiectiv important fiind
reprezentat de sprijinirea constituirii si functionării organizatiilor
profesionale ale agricultorilor din zona montană.
(2)
Compartimentele judetene ale zonei montane vor organiza în cadrul districtelor
agricole montane, în colaborare cu directiile pentru agricultură si dezvoltare
rurală si cu consiliile locale, centre de instruire pentru agricultorii din
zona montană.
Art. 7.
- (1) Personalul si posturile aferente, preluate de la Ministerul Agriculturii
si Dezvoltării Rurale si din unitătile subordonate, se consideră transferate în
interes de serviciu.
(2)
Încadrarea personalului pe functii de conducere si de executie din cadrul
compartimentelor judetene ale zonelor montane, ale districtelor agricole
montane si ale centrelor agricole montane se efectuează în conditiile legii, pe
bază de concurs sau examen, cu respectarea specialitătilor precizate în
schemele-cadru aprobate prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltării
rurale.
(3)
Încadrarea de specialisti de alt profil decât cel agroalimentar se va face în
cadrul numărului maxim de posturi ce se va aproba prin bugetul Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale pentru anul 2008, prin angajări în
conditiile legii.
Art. 8.
- Specialistii din cadrul centrelor agricole montane si al Agentiei Nationale a
Zonei Montane vor urma cursuri speciale de pregătire pentru specificul
agriculturii, economiei si mediului montan, organizate prin Centrul de Formare
si Inovatie pentru Dezvoltare în Carpati.
Art. 9.
- (1) Conducerea Agentiei Nationale a Zonei Montane se exercită de către un
presedinte, asimilat functiei de secretar de stat, subordonat direct
ministrului agriculturii si dezvoltării rurale. Presedintele este ajutat de un
vicepresedinte cu rang de director executiv adjunct, numit în conditiile legii,
pe bază de concurs sau examen, prin ordin al ministrului agriculturii si
dezvoltării rurale.
(2) Pe
lângă presedinte functionează ca organ consultativ un colegiu ale cărui număr
de membri si componentă se propun de către acesta si se stabilesc prin ordin al
ministrului agriculturii si dezvoltării rurale.
(3)
Presedintele conduce întreaga activitate a Agentiei Nationale a Zonei Montane
si poate participa, ca invitat, la sedintele Guvernului; el reprezintă agentia
în raporturile cu ministerele si cu celelalte organizatii din tară si din
străinătate, precum si cu orice persoana fizică sau juridică.
(4)
Presedintele Agentiei Nationale a Zonei Montane emite decizii si instructiuni.
(5)
Presedintele Agentiei Nationale a Zonei Montane are calitatea de ordonator
secundar de credite.
Art.
10. - Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare în Carpati trece în
coordonarea si monitorizarea Agentiei Nationale a Zonei Montane.
Art.
11. - (1) Fondurile necesare desfăsurării activitătilor Agentiei Nationale a Zonei
Montane se pot completa prin sponsorizări si donatii, în conditiile legii,
precum si prin asistenta tehnică financiară a organismelor internationale.
(2)
Agentia Natională a Zonei Montane va asigura preluarea, implementarea si
monitorizarea unor programe destinate în mod distinct dezvoltării agriculturii
si dezvoltării rurale în zona montană.
Art.
12. - (1) Directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene cu zonă
montană vor lua măsurile corespunzătoare pentru asigurarea spatiilor necesare functionării
compartimentelor judetene ale zonei montane.
(2)
Autoritătile administratiei publice locale din municipiile, orasele si comunele
din zona montană vor lua măsuri pentru asigurarea bunei functionări a
districtelor agricole montane, respectiv a centrelor agricole montane, prin
punerea la dispozitie a spatiilor corespunzătoare.
(3)
Fondurile necesare organizării si functionării compartimentelor judetene ale
zonei montane, precum si ale centrelor agricole montane se asigură din bugetul
Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale.
Art.
13. - (1) Agentia Natională a Zonei Montane utilizează 3 autoturisme pentru
parcul comun si un microbuz pentru activitătile specifice aparatului propriu.
(2)
Pentru desfăsurarea activitătilor specifice compartimentelor judetene ale zonei
montane, acoperirea necesarului de autoturisme se va face prin redistribuirea
autoturismelor detinute în prezent de directiile pentru agricultură si
dezvoltare rurală, precum si de alte unităti subordonate Ministerului
Agriculturii si Dezvoltării Rurale din judetele cu zonă montană si, în
completare, prin achizitii publice.
Art.
14. - Până la definitivarea sediului Agentiei Nationale a Zonei Montane si
realizarea încadrării cu personalul minim necesar functionării, spatiile pentru
birouri, utilizarea mijloacelor de comunicatie, birotică si altele asemenea,
inclusiv plata salariilor si cheltuielilor de deplasare, se vor asigura de
Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale.
Art.
15. - Prezenta lege intră în vigoare la 1 ianuarie 2008.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN
OLTEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI, DORU
IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 12 iunie
2007.
Nr. 181.
LISTA
judetelor cu zonă montană
Nr.
crt. |
Judetul |
1. |
Alba |
2. |
Arad |
3. |
Araes |
4. |
Bacău |
5. |
Bihor |
6. |
Bistrita-Năsăud |
7. |
Brasov |
8. |
Buzău |
9. |
Caras-Severin |
10. |
Cluj |
11. |
Covasna |
12. |
Dâmbovita |
13. |
Gorj |
14. |
Harahita |
15. |
Hunedoara |
16. |
Maramures |
17. |
Mehedinti |
18. |
Mures |
19. |
Neamt |
20. |
Prahova |
21. |
Satu
Mare |
22. |
Sălaj |
23. |
Sibiu |
24. |
Suceava |
25. |
Timis |
26. |
Tulcea |
27. |
Vâlcea |
28. |
Vrancea |
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii
privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Zonei
Montane
În
temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea privind înfiintarea, organizarea si functionarea
Agentiei Nationale a Zonei Montane si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea i.
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 11 iunie
2007.
Nr. 623.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui procuror
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin, (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 811 din 21
decembrie 2006,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Domnul Chirită Ionel, procuror militar la Parchetul de pe lângă
Tribunalul Militar Bucuresti, se eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 632.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui procuror
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având în vedere
Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 811 din 21 decembrie 2006,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Domnul Câmpeanu Mircea Stelut, procuror militar la Parchetul Militar de
pe lângă Tribunalul Militar Cluj, delegat la Sectia Parchetelor Militare din
cadrul Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casatie si Justitie, se
eliberează din functie ca urmare a pensionarii.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 633.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui procuror
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 811 din 21
decembrie 2006,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Domnul Stoenică Titi, procuror militar la Parchetul Militar de pe lângă
Tribunalul Militar Cluj, delegat la Sectia Parchetelor Militare din cadrul
Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie, se eliberează din
functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 634.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1.) din Constitutia României, republicată, ale art. 65
alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor si procurorilor, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind
Consiliul Superior al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 369 din 17 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Doamna Predescu Camelia, judecător la Curtea de Apel Ploiesti, se
eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 635.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 369 din 17 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Domnul Nagy Ioan, judecător la Judecătoria Carei, se eliberează din
functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 636.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 369 din 17 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Doamna Urdăreanu Cecilia Măria, judecător la Judecătoria Lugoj, se
eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 637.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din functie
a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 369 din 17 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Doamna Sallai Ana, judecător la Judecătoria Lugoj, se eliberează din
functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 638.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui procuror
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 346 din 24 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Domnul Ion Micut, procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Vâlcea,
se eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 639.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 346 din 24 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Doamna Bârcaci Doina, judecător la Curtea de Apel Timisoara, se
eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 640.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 346 din 24 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Domnul Damsa Virgil, judecător la Curtea de Apel Timisoara, se
eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 641.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 403 din 31 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Domnul Rădescu Ion, vicepresedinte la Tribunalul Dâmbovita, se
eliberează din functie ca urmare a pensionării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 642.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru eliberarea din
functie a unui judecător
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) si
ale art. 134 alin. (1) din Constitutia României, republicată, ale art. 65 alin.
(1) lit. f) si alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor
si procurorilor, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
precum si ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior
al Magistraturii, republicată,
având
în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 411 din 31 mai
2007,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Domnul Mălăescu Vasile, judecător la Judecătoria Vălenii de Munte, se
eliberează din functie ca urmare a condamnării definitive pentru săvârsirea
unei infractiuni.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 643.
pentru desemnarea unui
membru al Guvernului ca ministru interimar
În
temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), ale art. 106 si ale
art. 107 alin. (4) din Constitutia României, republicată, precum si ale art. 9
alin. 2 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
României si a ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
ca
urmare a suspendării din functia de membru al Guvernului României si a
propunerii primului-ministru,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se desemnează domnul László Borbély, ministrul dezvoltării, lucrărilor
publice si locuintelor, în functia de ministru interimar al comunicatiilor si
tehnologiei informatiilor.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 18 iunie
2007.
Nr. 652.
ORDONANTE DE URGENTĂ ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind unele măsuri
pentru îmbunătătirea activitătii în administratia publică centrală
Având
în vedere asigurarea interesului public si pentru a se putea valorifica
experienta dobândită de functionarii publici de conducere în functii de demnitate
publică în cadrul autoritătilor sau institutiilor publice din administratia
publică centrală în care îsi desfăsoară activitatea, în cadrul autoritătilor
sau institutiilor publice aflate în raporturi ierarhice cu aceasta, precum si
în cadrul organismelor reprezentative constituite În temeiul actelor normative
în vigoare,
pentru
a evita dificultătile în activitatea organismelor reprezentative, precum si în
activitatea de coordonare a autoritătilor si institutiilor publice si implicit
blocarea activitătii în cadrul acestora, cu efect direct asupra îndeplinirii
atributiilor prevăzute de lege,
pentru întărirea
structurii de personal, creându-se în acest fel premisele îndeplinirii
angajamentelor României asumate ca stat membru al Uniunii Europene, precum si pentru
a asigura egalitatea de tratament prin aplicarea acelorasi norme legale privind
efectele juridice ale desemnării în cadrul organismelor reprezentative, fără
discriminare, tuturor angajatilor implicati în realizarea obiectivelor si
responsabilitătilor autoritătilor si institutiilor publice,
pentru
asigurarea sustenabilitătii implementării obiectivelor si proiectelor
strategice ale autoritătilor si institutiilor publice prin asigurarea unei
abordări integrate si coerente pe termen lung între nivelul decizional si
nivelul operational,
în
vederea eficientizării serviciilor publice si asigurării în administratia
publică de servicii performante, specializate si cu înalt grad de
profesionalism,
dat
fiind faptul că împrejurările semnalate constituie situatii extraordinare, prin
gravitatea consecintelor pe care le pot determina asupra activitătii
organismelor reprezentative si a autoritătilor si institutiilor publice,
necesitând măsuri imediate, a căror reglementare nu poate fi amânată,
În
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.
Articol
unic. - (1) Prin derogare de la prevederile art. 34 din Legea nr. 188/1999
privind Statutul functionarilor publici, republicată, functionarii publici de
conducere pot fi numiti în functii de demnitate publică din cadrul
autoritătilor sau institutiilor publice din administratia publică centrală în
care îsi desfăsoară activitatea, precum si din cadrul autoritătilor sau
institutiilor publice aflate în raporturi ierarhice cu aceasta.
(2)
Functionarii publici de conducere din cadrul autoritătilor si institutiilor
publice din administratia publică centrală pot fi desemnati să reprezinte
autoritatea sau institutia publică în cadrul căreia îsi desfăsoară activitatea,
pe functii de demnitate publică sau functii asimilate acestora din cadrul unor
organisme reprezentative constituite în temeiul actelor normative în vigoare.
(3)
Prin derogare de la prevederile art. 34 si ale art. 94 alin. (1) lit. a) din
Legea nr. 188/1999, republicată, raporturile de serviciu ale functionarilor
publici de conducere numiti sau desemnati în functiile de demnitate publică în
conditiile prevăzute la alin. (1) si (2) se suspendă de drept pe perioada
mandatului.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Jozsef Birtalan
Secretarul General al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
Bucuresti, 23 mai 2007.
Nr. 48.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea si
completarea Legii nr. 389/2004 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre
România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind
finantarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii
calamitătilor naturale
si pregătirea pentru
situatii de urgentă si a Acordului de asistentă financiară nerambursabilă
dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare,
actionând în calitate de agentie de implementare a Facilitătii Globale de
Mediu, privind finantarea Proiectului
de diminuare a riscurilor
în cazul producerii calamitătilor naturale si pregătirea pentru situatii de
urgentă, semnate la Bucuresti la 26 mai 2004
Având
în vedere interesul public în situatii de urgentă si extraordinare privind
vulnerabilitatea sub aspect ecologic, social si economic la calamităti naturale
si accidente catastrofale generate de deversarea unor substante poluante
provenite din activitatea minieră, cu consecinte dezastruoase de poluare
transfrontalieră în Bazinul Tisei si al Dunării, si faptul că neadoptarea
prezentei reglementări conduce la imposibilitatea demarării de urgentă a
lucrărilor de prevenire a riscului prin îmbunătătirea managementului si
sigurantei sistemelor iazurilor de decantare si haldelor miniere de steril si
la perpetuarea riscului în ceea ce priveste siguranta si sănătatea oamenilor si
a formelor de viată acvatică, se impune adoptarea în regim de urgentă a
prezentului act normativ.
În
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.
Articol
unic. - Legea nr. 389/2004 pentru ratificarea Acordului de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare
privind finantarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii
calamitătilor naturale si pregătirea pentru situatii de urgentă si a Acordului
de asistentă financiară nerambursabilă dintre România si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionând în calitate de agentie de
implementare a Facilitătii Globale de Mediu, privind finantarea Proiectului de
diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitătilor naturale si pregătirea
pentru situatii de urgentă, semnate la Bucuresti la 26 mai 2004, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 934 din 13 octombrie
2004, cu modificările ulterioare, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. După
alineatul (2) al articolului 2 se introduc două noi alineate, alineatele (21)
si (22), cu următorul cuprins:
„(21)
Agentia Natională pentru Resurse Minerale are calitatea de administrator
special al obiectelor de investitii prioritare, identificate pe baza analizei
de risc conform pct. 2 din partea D a anexei nr. 2 la Acordul de împrumut nr.
4736 RO si, respectiv, pct. 2 din partea D a anexei nr. 2 la Acordul de
asistentă financiară nerambursabilă din Fondul Facilitătii Globale de Mediu nr.
TF 053472 RO, ai căror indicatori tehnico-economici se aprobă prin hotărâre a
Guvernului.
(22)
Atributiile Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, în calitate de
administrator special, se stabilesc prin protocol încheiat cu ordonatorii
principali de credite ai obiectelor de investitii.”
2. După
alineatul (4) al articolului 2 se introduce un nou alineat, alineatul (41),
cu următorul cuprins:
„(41)
Agentia Natională pentru Resurse Minerale îsi exercită drepturile si
obligatiile ce decurg din calitatea de administrator special, conferită în baza
prezentei legi, numai în vederea realizării investitiilor prevăzute în
hotărârile Guvernului adoptate potrivit alin. (21) si strict legat
de acestea.”
3. După
alineatul (5) al articolului 2 se introduce un nou alineat, alineatul (51),
cu următorul cuprins:
„(51)
La data finalizării investitiei, calitatea de administrator special a Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale încetează de drept. Investitia este
considerată finalizată la data receptionării lucrării de către Agentia
Natională pentru Resurse Minerale si efectuării plătii către executant.”
4. În
întreg cuprinsul Legii nr. 389/2004, sintagmele „Agentia Natională pentru
Resurse Minerale/Ministerul Economiei si Comertului” si „Ministerul Economiei
si Comertului/Agentia Natională pentru Resurse Minerale” se înlocuiesc cu
sintagma „Agentia Natională pentru Resurse Minerale”.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Bogdan Găbudeanu
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 13 iunie
2007.
Nr. 52.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI SI
FINANTELOR
privind aprobarea
componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse
accizelor armonizate si a Regulamentului de organizare si functionare a
acesteia
În baza
prevederilor art. 179 alin. (1), ale art. 185, 1851 si 1929
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările
ulterioare,
având
în vedere dispozitiile pct. 8, 121, 122 si 187,
aferente titlului VII „Accize si alte taxe speciale” din Normele metodologice
de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 44/2004, cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007
privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor,
ministrul
economiei si finantelor emite următorul ordin:
Art. 1.
- Se instituie Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse
accizelor armonizate. Comisia este formată din 7 (sapte) membri, în componenta
prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
- Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei pentru
autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, cuprins în
anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3.
- Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 8 iunie 2007.
Nr. 416.
COMPONENTA
Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor
armonizate
1.
Secretarul de stat din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, coordonator
al directiilor de legislatie impozite directe si indirecte - presedinte
Din
partea Ministerului Economiei si Finantelor:
2.
directorul general al Directiei generale management al domeniilor reglementate
specific - vicepresedinte;
3.
directorul general al Directiei generale juridice - membru;
4.
directorul Directiei de legislatie în domeniul accizelor - membru.
Din
partea Agentiei Nationale de Administrare Fiscală:
5.
vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală pe probleme de
control - membru;
6.
vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscală pentru Autoritatea
Natională a Vămilor - membru;
7.
comisarul general al Gărzii Financiare - membru.
NOTA: În cazuri justificate, la
sedintele Comisiei, în locul membrilor titulari vor participa înlocuitorii
desemnati de acestia.
REGULAMENT
de organizare si functionare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor de
produse supuse accizelor armonizate
I. Prevederi generale
Art. 1.
- Atributiile prevăzute în sarcina autoritătii fiscale centrale, conform
prevederilor titlului VII „Accize si alte taxe speciale” din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, si ale
Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si
completările ulterioare, aferente titlului VII „Accize si alte taxe speciale”,
se realizează prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de
produse supuse accizelor armonizate, denumită în continuare Comisia, structură
interdepartamentală care îsi desfăsoară activitatea în sediul Ministerului
Economiei si Finantelor.
Art. 2.
- Activitatea curentă a Comisiei se realizează prin intermediul directiei de
specialitate cu atributii de autorizare din cadrul Ministerului Economiei si
Finantelor.
Art. 3.
- (1) Comisia îsi desfăsoară activitatea si poate lua hotărâri în prezenta a
cel putin 5 dintre membrii săi.
(2)
Deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toti operatorii de produse supuse
accizelor armonizate - persoane juridice, asociatii familiale si persoane
fizice autorizate -, care desfăsoară activitătile prevăzute la titlul VII
.Accize si alte taxe speciale” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările si completările ulterioare, pe teritoriul României.
II. Organizarea
sedintelor de lucru ale Comisiei
Art. 4.
- (1) Comisia se întruneste, de regulă, de două ori pe lună, pentru analiza
situatiilor care impun luarea unei decizii.
(2)
Comisia va fi convocată de presedintele sau vicepresedintele acesteia, inclusiv
la propunerea directiei de specialitate cu atributii de autorizare din cadrul
Ministerului Economiei si Finantelor.
Art. 5.
- (1) Directia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor
va pune la dispozitia membrilor Comisiei, cu cel putin două zile lucrătoare
înainte, ordinea de zi si documentatiile aferente.
(2)
Documentatia constă, în principal, în:
a)
solicitări în vederea autorizării, sustinute de actele necesare;
b)
sesizări primite de la organele cu atributii de control;
c)
sesizări din partea operatorilor economici etc.
Art. 6.
- (1) Întreaga documentatie va fi
prezentată în plenul Comisiei.
(2)
Fiecare documentatie va fi prezentată printr-o notă care va cuprinde propunerea
de solutionare formulată de directia de specialitate din Ministerul Economiei
si Finantelor si va fi semnată de către directorul acesteia sau de înlocuitorul
său, după caz.
Art. 7.
- (1) Comisia va analiza fiecare documentatie transmisă, cu respectarea
prevederilor prezentului regulament si a legislatiei în vigoare.
(2)
Directia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor sau
Comisia are dreptul de a solicita orice alte documente, declaratii sau
informatii atât de la operatorii economici solicitanti, cât si de la alti
operatori economici ori institutii ale statului.
(3)
Comisia va respinge orice solicitare de autorizare în situatia în care nu sunt
întrunite elementele de admitere a acesteia.
Art. 8.
- (1) Deciziile vor fi luate de către Comisie cu votul majoritătii simple din
numărul membrilor prezenti si vor fi validate prin semnarea de către toti
membrii prezenti a procesului-verbal în care sunt mentionate acestea.
(2)
Deciziile se semnează de către presedintele sau de către vicepresedintele
acesteia,
Art. 9.
- (1) La sedintele Comisiei participă seful serviciului de specialitate si un
expert din cadrul aceluiasi serviciu, care va consemna într-un registru de
procese-verbale aspectele analizate si toate deciziile adoptate în cadrul
sedintei.
(2) La
lucrările Comisiei vor fi invitati, după caz, câte un reprezentant din partea
Ministerului Internelor si Reformei Administrative si Ministerului Agriculturii
si Dezvoltării Rurale, precum si câte un reprezentant al patronatelor
producătorilor de produse accizabile sau al depozitarilor de astfel de produse,
legal înfiintate, punctele de vedere exprimate de acesti reprezentanti în
cadrul lucrărilor Comisiei având caracter consultativ.
(3)
Reprezentantii asociatiilor profesionale sau patronale în domeniu participă la
analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, dar nu vor participa la luarea
deciziei de către membrii Comisiei.
III. Deciziile
Comisiei
Art.
10. - (1) Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai în formă
scrisă.
(2)
Deciziile cuprind următoarele elemente:
a)
denumirea Comisiei;
b) data
la care a fost emisă;
c)
datele de identificare ale operatorului de produse accizabile supuse accizelor
armonizate;
d)
obiectul actului administrativ;
e)
motivele de fapt;
f)
temeiul de drept;
g)
numele si semnătura presedintelui sau vicepresedintelui Comisiei, după caz;
h)
stampila Comisiei;
i)
posibilitatea de a fi contestată, calea de atac si termenul în care aceasta
poate fi exercitată.
Art.
11. - (1) Decizia trebuie comunicată operatorului de produse accizabile supuse
accizelor armonizate căruia îi este destinată.
(2)
Comunicarea deciziei se realizează astfel:
a) prin
prezentarea operatorului de produse accizabile supuse accizelor armonizate sau
a persoanei împuternicite de către acesta, după caz, la sediul autoritătii
fiscale centrale ori teritoriale, după caz, si primirea actului administrativ
de către acesta sub semnătură, data comunicării fiind data ridicării sub
semnătură a actului;
b) prin
remiterea, sub semnătură, a actului administrativ de către persoanele
împuternicite de organele fiscale teritoriale, data comunicării fiind data
remiterii sub semnătură a actului;
c) prin
postă, la domiciliul fiscal al operatorului de produse supuse accizelor
armonizate sau al persoanei împuternicite de către acesta, după caz, cu
scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum si prin alte mijloace,
cum sunt: fax, e-mail, dacă se asigură transmiterea textului actului
administrativ si confirmarea primirii acestuia, data comunicării fiind data
confirmării primirii actului administrativ;
d) prin
publicitate.
(3) În
cazul în care comunicarea deciziei nu a fost posibilă potrivit dispozitiilor
prevăzute la alin. (2) lit. a)-c), se va recurge la comunicarea prin publicitate,
prin afisarea la sediul organului fiscal teritorial de care apartine operatorul
de produse accizabile supuse accizelor armonizate a unei copii a deciziei emise
pe numele acestuia. Decizia se consideră comunicată în termen de 15 zile de la
data afisării.
Art.
12. - Decizia produce efecte din momentul în care este comunicată operatorului
de produse accizabile supuse accizelor armonizate sau persoanei împuternicite
de către acesta, după caz, ori la o dată ulterioară mentionată în actul
administrativ comunicat, potrivit legii.
Art.
13. - Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la calitatea persoanei
care semnează actul administrativ, numele si prenumele ori denumirea
operatorului de produse supuse accizelor armonizate, a obiectului actului
administrativ sau a semnăturii presedintelui ori vicepresedintelui Comisiei
atrage nulitatea acestuia. Nulitatea se constată de instanta judecătorească de
contencios administrativ în conditiile legii.
Art.
14. - Comisia poate îndrepta erorile materiale din decizie din oficiu sau la
cererea operatorului de produse supuse accizelor armonizate ori a persoanei
împuternicite de către acesta, după caz. Decizia corectată se va comunica
operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau persoanei împuternicite
de către acesta, după caz, potrivit legii.
Art.
15. - (1) Împotriva deciziei Comisiei se poate formula plângere prealabilă în
conditiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004.
(2)
Plângerea prealabilă formulată împotriva deciziei Comisiei, în conditiile
prezentului regulament, este calea administrativă de atac prin care se solicită
autoritătii publice emitente reexaminarea deciziei.
Art.
16. - În situatia în care operatorul de produse supuse accizelor armonizate sau
persoana împuternicită de către acesta, după caz, contestă decizia de
suspendare, revocare ori anulare a autorizatiei sau orice alte decizii emise de
Comisie, efectul deciziei se suspendă de drept până la solutionarea
contestatiei de către Comisie în cadrul procedurii prealabile prevăzute de
legislatia în domeniu.
Art.
17. - (1) Plângerea prealabilă se formulează în scris si va cuprinde:
a)
datele de identificare ale contestatarului;
b)
obiectul plângerii prealabile;
c)
motivele de fapt si de drept;
d)
dovezile pe care se întemeiază;
e)
semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuia, precum si stampila
în cazul persoanelor juridice. Dovada calitătii de împuternicit al
contestatarului, persoană fizică sau juridică, se face potrivit legii.
(2)
Plângerea prealabilă se depune la Registratura generală a Ministerului
Economiei si Finantelor, în termenele prevăzute la art. 7 din Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004.
(3) În
cazul în care plângerea prealabilă este depusă la un organ necompetent din
cadrul autoritătii fiscale, aceasta va fi înaintată, în termen de 5 zile de la
data primirii, autoritătii fiscale centrale, respectiv directiei de
specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor.
Art.
18. - Plângerea prealabilă poate fi retrasă de cotestatar până la solutionarea
acesteia. Comisia va comunica contestatarului decizia prin care se ia act de
renuntarea la plângerea prealabilă.
Art.
19. - (1) În solutionarea plângerii prealabile, Comisia se pronuntă prin
decizie.
(2)
Decizia emisă în solutionarea plângerii prealabile este definitivă în sistemul
căilor administrative de atac.
Art.
20. - (1) Decizia de solutionare a plângerii prealabile se emite în formă
scrisă si va cuprinde: preambulul, considerentele si dispozitivul.
(2)
Preambulul cuprinde: denumirea Comisiei, numele si prenumele sau denumirea
contestatarului, domiciliul fiscal al acestuia, numărul de înregistrare a
plângerii prealabile la directia de specialitate din cadrul Ministerului
Economiei si Finantelor si obiectul cauzei.
(3)
Considerentele cuprind motivele de fapt si de drept care au format convingerea
Comisiei în emiterea deciziei.
(4)
Dispozitivul cuprinde solutia pronuntată, calea de atac si termenul în care
aceasta poate fi exercitată.
(5)
Decizia se semnează de către presedintele sau vicepresedintele Comisiei, după
caz.
Art.
21. - (1) În solutionarea plângerii prealabile, Comisia va verifica motivele de
fapt si de drept care au stat la baza emiterii deciziei atacate. Analiza
plângerii prealabile se face în raport cu sustinerile formulate de contestatar,
cu dispozitiile legale invocate de acesta si cu documentele existente la
dosarul cauzei. Solutionarea plângerii prealabile se face în limitele
sesizării.
(2)
Comisia poate solicita, pentru lămurirea cauzei, punctul de vedere al
directiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor institutii si
autorităti.
(3)
Prin solutionarea plângerii prealabile nu se poate crea o situatie mai grea
contestatarului în propria cale de atac.
(4)
Contestatarul, intervenientii sau împuternicitii acestora pot să depună probe
noi în sustinerea cauzei.
(5)
Comisia se va pronunta mai întâi asupra exceptiilor de procedură si asupra
celor de fond, iar când se constată că acestea sunt întemeiate, nu se va mai
proceda la analiza pe fond a cauzei.
Art.
22. - (1) Prin decizie, plângerea prealabilă va putea fi admisă, în totalitate
sau în parte, ori respinsă.
(2) În cazul
admiterii plângerii prealabile se decide, după caz, anularea totală sau
partială a actului atacat.
(3)
Dacă se constată neîndeplinirea unei conditii procedurale la învestirea
Comisiei cu solutionarea plângerii prealabile, aceasta va fi respinsă fără a se
proceda la analiza pe fond a cauzei.
(4)
Plângerea prealabilă nu poate fi respinsă dacă poartă o denumire gresită.
Art.
23. - (1) Decizia privind solutionarea plângerii prealabile se comunică
contestatarului în formă scrisă, în conditiile prevăzute la art. 11.
(2)
Deciziile emise în solutionarea plângerilor prealabile pot fi atacate la
instanta judecătorească de contencios administrativ competentă.
MUNICIPIUL TÂRGU MURES
Serviciul activităti
culturale, sportive si tineret
cuprinzând asociatiile si fundatiile cărora li s-au alocat subventii de la
bugetul local ai municipiului Târgu Mures în perioada mai-decembrie 2007 în
conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii
asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridică, care înfiintează
si administrează unităti de asistentă socială, ale Hotărârii Guvernului nr.
1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Legii nr. 34/1998 si ale Hotărârii Guvernului nr. 942/2005 privind modificarea
si completarea
Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2001
Nr. crt. |
Denumirea asociatiei/fundatiei |
Municipiul |
Cuantumul sumelor alocate pentru perioada mai-decembrie
2007 - lei - |
1. |
Fundatia
Unitar Coop |
Târgu Mures |
24.920,00 |
2. |
Asociatia
Caritas Greco-Catolic - Târgu Mures |
Târgu Mures |
13.500,00 |
3. |
Fundatia
Culturală Cezara Codruta Marica |
Târgu Mures |
5.696,00 |
4. |
Fundatia
Curcubeu-Szivárvány-Rainbow |
Târgu Mures |
33.000,00 |
5. |
Fundatia
Gecse Daniel |
Târgu Mures |
9.200,00 |
6. |
Asociatia
Familiilor si Familiilor Mari Marianum |
Târgu Mures |
9.408,00 |
7. |
Fundatia
Alpha Transilvană - asistentă la domiciliu-proiectul „Acasă la bunici” |
Târgu Mures |
23.218,00 |
8. |
Fundatia
Talentum |
Târgu Mures |
24.680,00 |
9. |
Fundatia
Crestină Rhema-Centrul de zi „Ioana” |
Târgu Mures |
15.000,00 |
10. |
Fundatia
Mâini Dibace |
Târgu Mures |
6.120,00 |
ti. |
Fundatia
Institutul Est-European de Sănătate a Reproducerii |
Târgu Mures |
1.920,00 |
12. |
Fundatia
Crestină Rhema-Centrul de zi „Iona” si „Bannatyne” |
Târgu Mures |
13.528,00 |
|
TOTAL: |
|
180.190,00 |
Primar,
Dorin Florea