MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr. 510
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 30 iulie 2007
SUMAR
LEGI SI DECRETE
262. - Lege pentru modificarea si completarea Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004
733. - Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea si
completarea Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
795. - Hotărâre privind recunoasterea Fundatiei
Columna" ca fiind de utilitate publică
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
6/828. - Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si al ministrului sănătătii publice pentru aprobarea Normei cu privire la anumite lactoproteine - cazeine si cazeinati - destinate consumului uman
551. - Ordin al ministrului transporturilor pentru modificarea
si înlocuirea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 2.156/2005 privind tarifele pentru prestatiile specifice
realizate de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
1.165/469. - Ordin al ministrului sănătătii
publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate privind completarea Normelor metodologice pentru realizarea
si raportarea activitătilor specifice din cadrul Programului national privind
evaluarea stării de sănătate a populatiei în asistenta
medicală primară, aprobate prin Ordinul ministrului
sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate nr. 994/354/2007
7.412. - Ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală pentru modificarea Instructiunilor de completare a
casetelor 2, 8, 14 si 54 ale documentului administrativ unic în situatii
particulare ce decurg din tipul reprezentării, aprobate prin Ordinul
vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală nr.
4.999/2007
ACTE ALE COLEGIULUI MEDICILORDENTISTI DIN ROMÂNIA
6. - Decizie privind radiologia în specialitatea dentară
ACTE ALE CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII
433. - Hotărâre pentru modificarea si completarea
Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al
Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 326/2005
LEGI SI DECRETE
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru modificarea si
completarea Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004
Parlamentul
României adoptă prezenta lege.
Art. I. - Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, cu
modificările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1.
Denumirea marginală a articolului 1 se modifică si va avea
următorul cuprins:
Subiectele
de sesizare a instantei"
2. La
articolul 1, alineatele (3)-(9) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
(3)
Avocatul Poporului, în urma controlului realizat, potrivit legii sale organice,
dacă apreciază că ilegalitatea actului sau refuzul
autoritătii administrative de a-si realiza atributiile legale nu poate fi
înlăturat decât prin justitie, poate sesiza instanta competentă de
contencios administrativ de la domiciliul petentului. Petitionarul dobândeste
de drept calitatea de reclamant, urmând a fi citat în această calitate.
Dacă petitionarul nu îsi însuseste actiunea formulată de Avocatul
Poporului la primul termen de judecată, instanta de contencios
administrativ anulează cererea.
(4)
Ministerul Public, atunci când, în urma exercitării atributiilor
prevăzute de legea sa organică, apreciază că încălcările
drepturilor, libertătilor si intereselor legitime ale persoanelor se
datorează existentei unor acte administrative unilaterale individuale ate
autoritătilor publice emise cu exces de putere, cu acordul prealabil al
acestora, sesizează instanta de contencios administrativ de la domiciliul
persoanei fizice sau de la sediul persoanei juridice vătămate.
Petitionarul dobândeste de drept calitatea de reclamant, urmând a fi citat în
această calitate.
(5)
Când Ministerul Public apreciază că prin emiterea unui act
administrativ normativ se vatămă un interes legitim public,
sesizează instanta de contencios administrativ competentă de la
sediul autoritătii publice emitente.
(6)
Autoritatea publică emitentă a unui act administrativ unilateral
nelegal poate să solicite instantei anularea acestuia, în situatia în care
actul nu mai poate fi revocat întrucât a intrat în circuitul civil si a produs
efecte juridice. În cazul admiterii actiunii, instanta se pronuntă,
dacă a fost sesizată prin cererea de chemare în judecată, si
asupra validitătii actelor juridice încheiate în baza actului
administrativ nelegal, precum si asupra efectelor juridice produse de acestea.
Actiunea poate fi introdusă în termen de un an de la data emiterii
actului.
(7)
Persoana vătămată în drepturile sau în interesele sale legitime
prin ordonante sau dispozitii din ordonante ale Guvernului neconstitutionale se
poate adresa instantei de contencios administrativ, în conditiile prezentei
legi.
(8)
Prefectul, Agentia Natională a Functionarilor Publici si orice subiect de
drept public pot introduce actiuni în contencios administrativ, în conditiile
prezentei legi si ale legilor speciale.
(9) La
solutionarea cererilor în contencios administrativ, reprezentantul Ministerului
Public poate participa, în orice fază a procesului, ori de câte ori
apreciază că este necesar pentru apărarea ordinii de drept, a
drepturilor si libertătilor cetătenilor."
3. La
articolul 2, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
Art. 2.
- (1) În întelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au
următoarele semnificatii:
a) persoană
vătămată - orice persoană titulară a unui drept
ori a unui interes legitim, vătămată de o autoritate
publică printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea în termenul
legal a unei cereri; în sensul prezentei legi, sunt asimilate persoanei
vătămate si grupul de persoane fizice, fără personalitate
juridică, titular ai unor drepturi subiective sau interese legitime
private, precum si organismele sociale care invocă vătămarea prin
actul administrativ atacat fie a unui interes legitim public, fie a drepturilor
si intereselor legitime ale unor persoane fizice determinate;
b) autoritate
publică - orice organ de stat sau al unitătilor
administrativ-teritoriale care actionează, în regim de putere
publică, pentru satisfacerea unui interes legitim public; sunt asimilate
autoritătilor publice, în sensul prezentei legi, persoanele juridice de
drept privat care, potrivit legii, au obtinut statut de utilitate publică
sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere
publică;
c) act
administrativ - actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis
de o autoritate publică, în regim de putere publică, în vederea
organizării executării legii sau a executării în concret a
legii, care dă nastere, modifică sau stinge raporturi juridice; sunt
asimilate actelor administrative, în sensul prezentei legi, si contractele
încheiate de autoritătile publice care au ca obiect punerea în valoare a
bunurilor proprietate publică, executarea lucrărilor de interes
public, prestarea serviciilor publice, achizitiile publice; prin legi speciale
pot fi prevăzute si alte categorii de contracte administrative supuse
competentei instantelor de contencios administrativ;
d) act
administrativ-jurisdictional-actul emis de o autoritate administrativă
învestită, prin lege organică, cu atributii de jurisdictie
administrativă specială;
e) jurisdictie
administrativă specială - activitatea înfăptuită de o
autoritate administrativă care are, conform legii organice speciale în
materie, competenta de solutionare a unui conflict privind un act
administrativ, după b procedură bazată pe principiile
contradictorialitătii, asigurării dreptului la apărare si
independentei activitătii administrativ-jurisdictionale;
f) contencios
administrativ - activitatea de solutionare de către instantele de
contencios administrativ competente potrivit legii organice a litigiilor în
care cel putin una dintre părti este o autoritate publică, iar
conflictul s-a născut fie din emiterea sau încheierea, după caz, a
unui act administrativ, în sensul prezentei legi, fie din nesolutionarea în
termenul legal ori din refuzul nejustificat de a rezolva o cerere referitoare
la un drept sau la un interes legitim;
g) instantă
de contencios administrativ, denumită în continuare instantă -
Sectia de contencios administrativ si fiscal a înaltei Curti de Casatie si
Justitie, sectiile de contencios administrativ si fiscal ale curtilor de apel
si tribunalele administrativ-fiscale;
h) nesolutionare
în termenul legal a unei cereri - faptul de a nu răspunde
solicitantului în termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii, dacă
prin lege nu se prevede alt termen;
i) refuz
nejustificat de a solutiona o cerere - exprimarea explicită, cu exces
de putere, a vointei de a nu rezolva cererea unei persoane; este asimilată
refuzului nejustificat si nepunerea în executare a actului administrativ emis
ca urmare a solutionării favorabile a cererii sau, după caz, a
plângerii prealabile;
j) plângere
prealabilă - cererea prin care se solicită autoritătii
publice emitente sau celei ierarhic superioare, după caz, reexaminarea
unui act administrativ cu caracter individual sau normativ, în sensul
revocării sau modificării acestuia;
k) acte
care privesc raporturile cu Parlamentul - actele emise de o autoritate
publică, în realizarea atributiilor sale, prevăzute de Constitutie
sau de o lege organică, în raporturile de natură politică cu
Parlamentul;
l) act de
comandament cu caracter militar - actul administrativ referitor
la problemele strict militare ale activitătii din cadrul fortelor armate,
specifice organizării militare, care presupun dreptul comandantilor de a
da ordine subordonatilor în aspecte privitoare la conducerea trupei, în timp de
pace sau război ori, după caz, la îndeplinirea serviciului militar;
m) serviciu
public - activitatea organizată sau, după caz, autorizată de
o autoritate publică, în scopul satisfacerii unui interes legitim public;
n) exces
de putere - exercitarea dreptului de apreciere al autoritătilor publice
prin încălcarea limitelor competentei prevăzute de lege sau prin
încălcarea drepturilor si libertătilor cetătenilor;
o) drept
vătămat - orice drept prevăzut de Constitutie, de lege sau
de alt act normativ, căruia i se aduce o atingere printr-un act administrativ;
p) interes
legitim privat - posibilitatea de a pretinde o anumită conduită,
în considerarea realizării unui drept subiectiv viitor si previzibil,
prefigurat;
r) interes
legitim public - interesul care vizează ordinea de drept si democratia
constitutională, garantarea drepturilor, libertătilor si
îndatoririlor fundamentale ale cetătenilor, satisfacerea nevoilor
comunitare, realizarea competentei autoritătilor publice;
s) organisme
sociale interesate - structuri neguvernamentale, sindicate, asociatii
fundatii si altele asemenea, care au ca obiect de activitate protectia
drepturilor diferitelor categorii de cetăteni sau, după caz, buna
functionare a serviciilor publice administrative;
s) pagubă
iminentă - prejudiciul material viitor si previzibil sau, după
caz, perturbarea previzibilă gravă a functionării unei
autorităti publice sau a unui serviciu public;
t) cazuri
bine justificate - împrejurările legate de starea de fapt si de drept,
care sunt de natură să creeze o îndoială serioasă în
privinta legalitătii actului administrativ;
t) instantă
de executare - instanta care a solutionat fondul litigiului de contencios
administrativ."
4. La
articolul 3, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
Art.
3. - (1) Prefectul poate ataca direct în fata instantei de contencios
administrativ actele emise de autoritătile administratiei publice locale,
dacă le consideră nelegale; actiunea se formulează în termenul
prevăzut la art. 11 alin. (1), care începe să curgă de la
momentul comunicării actului către prefect si în conditiile
prevăzute de prezenta lege. Actiunea introdusă de prefect este
scutită de taxa de timbru."
5. La
articolul 4, alineatele (1)-(3) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
Art.
4. - (1) Legalitatea unui act administrativ unilateral cu caracter
individual, indiferent de data emiterii acestuia, poate fi cercetată
oricând în cadrul unui proces, pe cale de exceptie, din oficiu sau la cererea
părtii interesate. În acest caz, instanta, constatând că de actul
administrativ depinde solutionarea litigiului pe fond, sesizează, prin
încheiere motivată, instanta de contencios administrativ competentă
si suspendă cauza, încheierea de sesizare a instantei de contencios
administrativ nu este supusă niciunei căi de atac, iar încheierea
prin care se respinge cererea de sesizare poate fi atacată odată cu
fondul. Suspendarea cauzei nu se dispune în ipoteza în care instanta în fata
căreia s-a ridicat exceptia de nelegalitate este instanta de contencios
administrativ competentă să o solutioneze.
(2) Instanta
de contencios administrativ se pronuntă, după procedura de
urgentă, în sedintă publică, cu citarea părtilor si a
emitentului. În cazul în care exceptia de nelegalitate vizează un act
administrativ unilateral emis anterior intrării în vigoare a prezentei
legi, cauzele de nelegalitate urmează a fi analizate prin raportare la
dispozitiile legale în vigoare la momentul emiterii actului administrativ.
(3)
Solutia instantei de contencios administrativ este supusă recursului, care
se declară în termen de 5 zile de la comunicare si se judecă de
urgentă si cu precădere."
6. La
articolul 6, alineatele (2)-(4) se modifică st vor avea următorul
cuprins:
(2)
Actele administrative susceptibile, potrivit legii organice, să facă
obiectul unei jurisdictii speciale administrative pot fi atacate la instanta de
contencios administrativ, cu respectarea dispozitiilor art. 7 alin. (1),
dacă partea întelege să nu exercite procedura
administrativ-jurisdictională.
(3)
Actul administrativ-jurisdictîonal pentru care, prin lege organică
specială, se prevede o cale de atac în fata unei alte jurisdictii
administrative speciale poate fi atacat direct la instanta de contencios
administrativ, în termen de 15 zile de la comunicare, dacă partea întelege
să renunte la calea administrativ-jurisdictională de atac.
(4)
Dacă partea care a optat pentru jurisdictia administrativă
specială sau pentru calea de atac la un alt organ
administrativ-jurisdictional întelege să renunte la aceasta în timpul
solutionării litigiului, este obligată să notifice decizia de
renuntare organului administrativ-jurisdictional în cauză. Partea
sesizează instanta de contencios administrativ în termen de 15 zile de la
notificare, în această situatie, procedura administrativă
prealabilă prevăzută de art. 7 nu se mai efectuează."
7. La
articolul 7, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
Art.
7. - (1) Înainte de a se adresa instantei de contencios administrativ
competente, persoana care se consideră vătămată într-un
drept al său ori într-un interes legitim printr-un act administrativ
individual trebuie să solicite autoritătii publice emitente sau
autoritătii ierarhic superioare, dacă aceasta există, în termen
de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în
parte, a acestuia."
8. La
articolul 7, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11),
cu următorul cuprins:
(11)
În cazul actului administrativ normativ, plângerea prealabilă poate fi
formulată oricând."
9. La
articolul 7, alineatele (5) si (6) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
(5) În
cazul actiunilor introduse de prefect, Avocatul Poporului, Ministerul Public,
Agentia Natională a Functionarilor Publici sau al celor care privesc
cererile persoanelor vătămate prin ordonante sau dispozitii din
ordonante, precum si în cazurile prevăzute la art. 2 alin. (2) si la art.
4 nu este obligatorie plângerea prealabilă.
(6)
Plângerea prealabilă în cazul actiunilor care au ca obiect contracte
administrative are semnificatia concilierii în cazul litigiilor comerciale, dispozitiile
Codului de procedură civilă fiind aplicabile în mod
corespunzător. În acest caz, plângerea trebuie făcută în termenul de
6 luni prevăzut la alin. (7), care va începe să curgă:
a) de
la data încheierii contractului, în cazul litigiilor legate de încheierea lui;
b) de
la data modificării contractului sau, după caz, de la data refuzului
cererii de modificare făcute de către una dintre părti, în cazul
litigiilor legate de modificarea contractului;
c) de
la data încălcării obligatiilor contractuale, în cazul litigiilor
legate de executarea contractului;
d) de
la data expirării duratei contractului sau, după caz, de la data
aparitiei oricărei alte cauze care atrage stingerea obligatiilor
contractuale, în cazul litigiilor legate de încetarea contractului;
e) de
la data constatării caracterului interpretabil al unei clauze
contractuale, în cazul litigiilor legate de interpretarea contractului."
10. La
articolul 8, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
Art.
8. - (1) Persoana vătămată într-un drept recunoscut de lege sau
într-un interes legitim printr-un act administrativ unilateral,
nemultumită de răspunsul primit la plângerea prealabilă sau care
nu a primit niciun răspuns în termenul prevăzut la art. 2 alin. (1)
lit. h), poate sesiza instanta de contencios administrativ competentă,
pentru a solicita anularea în tot sau în parte a actului, repararea
pagubei cauzate si, eventual, reparatii pentru daune morale. De asemenea, se
poate adresa instantei de contencios administrativ si cel care se consideră
vătămat într-un drept sau interes legitim al său prin
nesoluttonarea în termen sau prin refuzul nejustificat de solutionare a unei
cereri, precum si prin refuzul de efectuare a unei anumite operatiuni
administrative necesare pentru exercitarea sau protejarea dreptului sau
interesului legitim."
11. La
articolul 8, după alineatul (1) se introduc două noi alineate,
alineatele (11) si (12), cu următorul cuprins:
(11)
Persoanele fizice si persoanele juridice de drept privat pot formula capete de
cerere prin care invocă apărarea unui interes legitim public numai în
subsidiar, în măsura în care vătămarea interesului legitim
public decurge logic din încălcarea dreptului subiectiv sau a interesului
legitim privat.
(12)
Prin derogare de la dispozitiile alin. (1), actiunile întemeiate pe
încălcarea unui interes legitim public pot avea ca obiect numai anularea
actului sau obligarea autoritătii pârâte să emită un act sau un
alt înscris, respectiv să efectueze o anumită operatiune
administrativă, sub sanctiunea penalitătilor de întârziere sau a
amenzii, prevăzute la art. 24 alin. (2)."
12. La
articolul 8, alineatele (2) si (3) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
(2)
Instanta de contencios administrativ este competentă să solutioneze
litigiile care apar în fazele premergătoare încheierii unui contract
administrativ, precum si orice litigii legate de încheierea, modificarea,
interpretarea, executarea si încetarea contractului administrativ.
(3) La
solutionarea litigiilor prevăzute la alin. (2) se are în vedere regula
după care principiul libertătii contractuale este subordonat
principiului prioritătii interesului public."
13. La
articolul 9, alineatele (3) si (4) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
(3)
După pronuntarea Curtii Constitutionale, instanta de contencios
administrativ repune cauza pe rol si dă termen, cu citarea părtilor.
Dacă ordonanta sau o dispozitie a acesteia a fost declarată
neconstitutională, instanta solutionează fondul cauzei; în caz
contrar, actiunea se respinge ca inadmisibilă.
(4) În
situatia în care decizia de declarare a neconstitutionalitătii este
urmarea unei exceptii ridicate în altă cauză, actiunea poate fi
introdusă direct la instanta de contencios administrativ competentă,
în limitele unui termen de decădere de un an, calculat de la data
publicării deciziei Curtii Constitutionale în Monitorul Oficial al
României, Partea I."
14. La
articolul 9, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul
(5), cu următorul cuprins:
(5)
Actiunea prevăzută de prezentul articol poate avea ca obiect
acordarea de despăgubiri pentru prejudiciile cauzate prin ordonante ale
Guvernului, anularea actelor administrative emise în baza acestora, precum si,
după caz, obligarea unei autorităti publice la emiterea unui act administrativ
sau la realizarea unei anumite operatiuni administrative."
15. La
articolul 10, alineatele (1) si (2) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
Art.
10. - (1) Litigiile privind actele administrative emise sau încheiate de
autoritătile publice locale si judetene, precum si cele care privesc taxe
si impozite, contributii, datorii vamale, precum si accesorii ale acestora de
până la 500.000 de lei se solutionează în fond de către
tribunalele administrativ-fiscale, iar cele privind actele administrative emise
sau încheiate de autoritătile publice centrale, precum si cele care
privesc taxe si impozite, contributii, datorii vamale, precum si accesorii ale
acestora mai mari de 500.000 de lei se solutionează în fond de sectiile de
contencios administrativ si fiscal ale curtilor de apel, dacă prin lege
organică specială nu se prevede altfel. Completul de judecată
este format din 2 judecători.
(2)
Recursul împotriva sentintelor pronuntate de tribunalele administrativ-fiscale
se judecă de sectiile de contencios administrativ si fiscal ale curtilor
de apel, iar recursul împotriva sentintelor pronuntate de sectiile de
contencios administrativ si fiscal ale curtilor de apel se judecă de
Sectia de contencios administrativ si fiscal a înaltei Curti de Casatie si
Justitie, dacă prin lege organică specială nu se prevede
altfel."
16. La
articolul 11, alineatele (1) si (2) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
Art.
11. - (1) Cererile prin care se solicită anularea unui act administrativ
individual, a unui contract administrativ, recunoasterea dreptului pretins si
repararea pagubei cauzate se pot introduce în termen de 6 luni de la:
a) data
comunicării răspunsului la plângerea prealabilă;
b) data
comunicării refuzului nejustificat de solutionare a cererii;
c) data
expirării termenului de solutionare a plângerii prealabile, respectiv data
expirării termenului legal de solutionare a cererii;
d) data
expirării termenului prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. h), calculat
de la comunicarea actului administrativ emis în solutionarea favorabilă a
cererii sau, după caz, a plângerii prealabile;
e) data
încheierii procesului-verbal de finalizare a procedurii concilierii, în cazul
contractelor administrative.
(2)
Pentru motive temeinice, în cazul actului administrativ individual, cererea
poate fi introdusă si peste termenul prevăzut la alin. (1), dar nu
mai târziu de un an de la data comunicării actului, data luării la
cunostintă, data introducerii cererii sau data încheierii
procesului-verbal de conciliere, după caz."
17. La
articolul 11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21),
cu următorul cuprins:
(21)
În cazul suspendării, potrivit legii speciale, a procedurii de solutionare
a plângerii prealabile, termenul prevăzut la alin. (1) curge după
reluarea procedurii, de la momentul finalizării acesteia sau de la data
expirării termenului legal de solutionare, după caz, dacă a
expirat termenul prevăzut la alin.(2)."
18.
Articolul 12 se modifică si va avea următorul cuprins:
Documentele
necesare
Art.
12. - Reclamantul anexează la actiune copia actului administrativ pe care
îl atacă sau, după caz, răspunsul autoritătii publice prin
care i se comunică refuzul rezolvării cererii sale. În situatia în
care reclamantul nu a primit niciun răspuns la cererea sa, va depune la
dosar copia cererii, certificată prin numărul si data
înregistrării la autoritatea publică, precum si orice înscris care
face dovada îndeplinirii procedurii prealabile, dacă acest demers era
obligatoriu. În situatia în care reclamantul introduce actiune împotriva autoritătii
care refuză să pună în executare actul administrativ emis în
urma solutionării favorabile a cererii ori a plângerii prealabile, va
depune la dosar si copia certificată după acest act."
19. La
articolul 13, alineatele (1) si (3) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
Art. 13. - (1)
La primirea cererii, instanta dispune citarea părtilor si poate cere
autoritătii al cărei act este atacat să îi comunice de
urgentă acel act, împreună cu întreaga documentatie care a stat la
baza emiterii lui, precum si orice alte lucrări necesare pentru
solutionarea cauzei.
(3) În
mod corespunzător situatiilor prevăzute la alin. (1) si (2),
după caz, se procedează si în cazul actiunilor care au ca obiect
refuzul de rezolvare a cererii privind un drept recunoscut de lege sau un
interes legitim."
................................................................................................
20. Articolul
14 se modifică si va avea următorul cuprins:
Suspendarea
executării actului
Art.
14. - (1) În cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, după
sesizarea, în conditiile art. 7, a autoritătii publice care a emis actul
sau a autoritătii ierarhic superioare, persoana vătămată
poate să ceară instantei competente să dispună suspendarea executării
actului administrativ unilateral până la pronuntarea instantei de fond. În
cazul în care persoana vătămată nu introduce actiunea în
anularea actului în termen de 60 de zile, suspendarea încetează de drept
si fără nicio formalitate.
(2)
Instanta solutionează cererea de suspendare, de urgentă si cu
precădere, cu citarea părtilor.
(3)
Când în cauză este un interes public major, de natură a perturba grav
functionarea unui serviciu public administrativ, cererea de suspendare a
actului administrativ normativ poate fi introdusă si de Ministerul Public,
din oficiu sau la sesizare, prevederile alin. (2) aplicându-se în mod
corespunzător.
(4)
Hotărârea prin care se pronuntă suspendarea este executorie de drept.
Ea poate fi atacată cu recurs în termen de 5 zile de la comunicare.
Recursul nu este suspensiv de executare.
(5) În
ipoteza în care se emite un nou act administrativ cu acelasi continut ca si cel
suspendat de către instantă, acesta este suspendat de drept, în acest
caz nu este obligatorie plângerea prealabilă.
(6) Nu
pot fi formulate mai multe cereri de suspendare succesive pentru aceleasi
motive.
(7)
Suspendarea executării actului administrativ are ca efect încetarea
oricărei forme de executare, până la expirarea duratei
suspendării."
21. La
articolul 15, alineatele (1) si (2) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
Art.
15. - (1) Suspendarea executării actului administrativ unilateral poate fi
solicitată de reclamant, pentru motivele prevăzute la art. 14, si
prin cererea adresată instantei competente pentru anularea, în tot sau în
parte, a actului atacat, în acest caz, instanta poate dispune suspendarea
actului administrativ atacat, până la solutionarea definitivă si
irevocabilă a cauzei. Cererea de suspendare se poate formula odată cu
actiunea principală sau printr-o actiune separată, până la
solutionarea actiunii în fond.
(2)
Dispozitiile art. 14 alin. (2)-(7) se aplică în mod
corespunzător."
22. La
articolul 15, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul
(4), cu următorul cuprins:
(4) În
ipoteza admiterii actiunii de fond, măsura suspendării, dispusă
în conditiile art. 14, se prelungeste de drept până la solutionarea
definitivă si irevocabilă a cauzei, chiar dacă reclamantul nu a
solicitat suspendarea executării actului administrativ în temeiul alin.
(1)."
23. La
articolul 16, alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
Art.
16. - (1) Cererile în justitie prevăzute de prezenta lege pot fi formulate
si personal împotriva persoanei care a contribuit la elaborarea, emiterea sau
încheierea actului ori, după caz, care se face vinovată de refuzul de
a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv sau la un interes legitim,
dacă se solicită plata unor despăgubiri pentru prejudiciul
cauzat ori pentru întârziere. În cazul în care actiunea se admite, persoana
respectivă poate fi obligată lâ plata despăgubirilor, solidar cu
autoritatea publică pârâtă."
24. Dupa
articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 161 cu
următorul cuprins:
Introducerea
în cauză a altor subiecte de drept
Art. 161.
- Instanta de contencios administrativ poate introduce în cauză, la
cerere, organismele sociale interesate sau poate pune în discutie, din oficiu,
necesitatea introducerii în cauză a acestora, precum si a altor subiecte
de drept."
25. La
articolul 17, alineatul (3) se modifică si va avea următorul cuprins:
(3)
Hotărârile se redactează si se motivează în cel mult 30 de zile
de \a pronuntare."
26. La
articolul 18, alineatele (1), (2) si (5) se modifică si vor avea
următorul cuprins:
Art
18.-(1) Instanta, solutionând cererea la care se referă art. 8 alin. (1),
poate, după caz, să anuleze, în tot sau în parte, actul
administrativ, să oblige autoritatea publică să emită un
act administrativ, să elibereze un alt înscris sau să efectueze o
anumită operatiune administrativă.
(2)
Instanta este competentă să se pronunte, în afara situatiilor
prevăzute la art. 1 alin. (6), si asupra legalitătii operatiunilor
administrative care au stat la baza emiterii actului supus judecătii.
(5)
Solutiile prevăzute la alin. (1) si alin. (4) lit. b) si c) pot fi
stabilite sub sanctiunea unei penalităti aplicabile părtii obligate,
pentru fiecare zi de întârziere."
27. La
articolul 18, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul
(6), cu următorul cuprins:
(6) În
toate situatiile, instanta poate stabili, prin dispozitiv, la cererea
părtii interesate, un termen de executare, precum si amenda
prevăzută la art. 24 alin. (2)."
28. La
articolul 19, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21),
cu următorul cuprins:
(21)
Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplică, în mod corespunzător, si
contractelor administrative."
29. La
articolul 20, alineatele (1) si (3) se modifică si vor avea următorul
cuprins:
Art.
20. - (1) Hotărârea pronuntată în primă instantă poate fi
atacată cu recurs, în termen de 15 zile de la comunicare.
(3) În
cazul admiterii recursului, instanta de recurs, modificând sau casând sentinta,
va rejudeca litigiul în fond, dacă nu sunt motive de casare cu trimitere.
Când hotărârea primei instante a fost pronuntată fără a se
judeca fondul, cauza se va trimite, o singură dată, la această
instantă."
30. Articolul
21 se modifică si va avea următorul cuprins:
Căile
extraordinare de atac
Art.
21. - (1) Împotriva solutiilor definitive si irevocabile pronuntate de
instantele de contencios administrativ se pot exercita căile de atac
prevăzute de Codul de procedură civilă.
(2)
Constituie motiv de revizuire, care se adaugă la cele prevăzute de
Codul de procedură civilă, pronuntarea hotărârilor rămase
definitive si irevocabile prin încălcarea principiului prioritătii
dreptului comunitar, reglementat de art. 148 alin. (2), coroborat cu art. 20
alin. (2) din Constitutia României, republicată. Cererea de revizuire se
introduce în termen de 15 zile de la comunicare, care se face, prin derogare de
la regula consacrată de art. 17 alin. (3), la cererea temeinic
motivată a părtii interesate, în termen de 15 zile de la pronuntare.
Cererea de revizuire se solutionează de urgentă si cu precădere,
într-un termen maxim de 60 de zile de la înregistrare."
31. Articolul
22 se modifică si va avea următorul cuprins:
Titlul
executoriu
Art.
22. - Hotărârile judecătoresti definitive si irevocabile prin care
s-au respins actiunile formulate potrivit dispozitiilor prezentei legi si s-au acordat
cheltuieli de judecată se învestesc cu formulă executorie si se
execută silit, potrivit dreptului comun."
32. Articolul
23 se modifică si va avea următorul cuprins:
Obligatia
publicării
Art.
23. - Hotărârile judecătoresti definitive si irevocabile prin care
s-a anulat în tot
sau în parte un act administrativ cu caracter normativ sunt general obligatorii
si au putere numai pentru viitor. Acestea se publică obligatoriu după
motivare, la solicitarea instantelor, în Monitorul Oficial al României, Partea I, sau,
după caz, în monitoarele oficiale ale judetelor ori al municipiului
Bucuresti, fiind scutite de plata taxelor de publicare."
33. Articolul
24 se modifică si va avea următorul cuprins:
Obligatia
executării
Art.
24. - (1) Dacă în urma admiterii actiunii autoritatea publică este
obligată să încheie, să înlocuiască sau să modifice
actul administrativ, să elibereze un alt înscris sau să efectueze
anumite operatiuni administrative, executarea hotărârii definitive si
irevocabile se face în termenul prevăzut în cuprinsul acesteia, iar în
lipsa unui astfel de termen, în cel mult 30 de zile de la data rămânem
irevocabile a hotărâni.
(2) În
cazul în care termenul nu este respectat, se aplică conducătorului
autoritătii publice sau, după caz, persoanei obligate o amendă
de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, iar reclamantul
are dreptul la despăgubiri pentru întârziere.
(3)
Neexecutarea din motive imputabile sau nerespectarea hotărârilor
judecătoresti definitive si irevocabile pronuntate de instanta de
contencios administrativ, în termen de 30 de zile de la data aplicării
amenzii prevăzute la alin. (2), constituie infractiune si se pedepseste cu
închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă de la 2.500 lei la 10.000
lei."
34. La
articolul 25, alineatul (3) se modifică si va avea următorul cuprins:
(3)
Hotărârea pronuntată de instanta de executare poate fi atacată
cu recurs, în termen de 5 zile de la comunicare."
35. Articolul
26 se modifică si va avea următorul cuprins:
Actiunea
în regres
Art.
26. - Conducătorul autoritătii publice se poate îndrepta cu actiune
împotriva celor vinovati de neexecutarea hotărârii, potrivit dreptului
comun. În cazul în care cei vinovati sunt demnitari sau functionari publici, se
aplică reglementările speciale."
36.
Articolul 28 se modifică si va avea următorul cuprins:
Completarea
cu dreptul comun
Art.
28. - (1) Dispozitiile prezentei legi se completează cu prevederile
Codului de procedură civilă, în măsura în care nu sunt
incompatibile cu specificul raporturilor de putere dintre autoritătile
publice, pe de o parte, si persoanele vătămate în drepturile sau
interesele lor legitime, pe de altă parte. Compatibilitatea aplicării
normelor de procedură civilă se stabileste de instantă, cu
prilejul solutionării cauzei.
(2)
Instanta de contencios administrativ nu poate suspenda judecarea pricinii când
s-a început urmărirea penală pentru o infractiune săvârsită
în legătură cu actul administrativ atacat, dacă reclamantul -
persoană vătămată - stăruie în continuarea judecării
pricinii.
(3)
Actiunile introduse de persoanele de drept public si de orice autoritate
publică, în apărarea unui interes public, precum si cele introduse
împotriva actelor administrative normative nu mai pot fi retrase, cu exceptia
situatiei în care sunt formulate si pentru apărarea drepturilor sau
intereselor legitime de care pot dispune persoanele fizice sau juridice de
drept privat.
Art. II. - (1) Cauzele aflate pe rolul instantelor la data intrării în vigoare
a Legii nr. 554/2004 vor continua să se judece potrivit legii aplicabile
în momentul sesizării instantei. Prin exceptie, punerea în executare a
hotărârilor definitive si irevocabile pronuntate în temeiul Legii nr.
29/1990 si neexecutate la data intrării în vigoare a Legii nr. 554/2004 se
face în conformitate cu prevederile acesteia.
(2)
Dispozitiile referitoare la exceptia de nelegalitate si la garantiile
procesuale prevăzute de Legea nr. 554/2004, cu modificările
ulterioare, se aplică si cauzelor aflate pe rolul instantelor la data
intrării în vigoare a prezentei legi. Exceptia de nelegalitate poate fi
invocată si pentru actele administrative unilaterale emise anterior
intrării în vigoare a Legii nr. 554/2004, în forma sa initială,
cauzele de nelegalitate urmând a fi analizate prin raportare la dispozitiile
legale în vigoare la momentul emiterii actului administrativ.
Art.
III. - Hotărârile judecătoresti pronuntate în baza
Legii nr. 554/2004, rămase definitive si irevocabile fără
solutionarea pe fond a exceptiei de nelegalitate, care a fost respinsă ca
inadmisibilă, pot forma obiectul unei cereri de revizuire, care se poate
introduce în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi.
Art. IV. - (1)
În termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul va
prezenta Parlamentului spre aprobare, în procedură de urgentă,
proiectele de legi pentru reglementarea diferitelor jurisdictii administrative
speciale.
(2) La
data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă dispozitiile art.
26 si 261 din Legea nr. 340/2004 privind prefectul si institutia
prefectului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658
din 21 iulie 2004, cu modificările si completările ulterioare.
Art. V. - Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, cu
modificările ulterioare, precum si cu modificările si
completările aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Această
lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor
art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN
OLTEANU |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 19 iulie
2007.
Nr. 262.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind promulgarea Legii
pentru modificarea si completarea Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004
În temeiul prevederilor art. 77
alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se promulgă Legea pentru modificarea si completarea Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004 si se dispune publicarea acestei legi
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 19 iulie
2007.
Nr. 733.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind recunoasterea
Fundatiei Columna" ca fiind de utilitate publică
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 39 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 246/2005,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se recunoaste Fundatia Columna", persoană juridică
romană de drept privat, fără scop patrimonial, cu sediul în
municipiul Piatra-Neamt, str. Petru Movilă nr. 100, judetul Neamt, ca
fiind de utilitate publică.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse.
Paul Păcuraru
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 iulie
2007.
Nr. 795.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ SI
PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR Nr. 6
din 15 ianuarie 2007 |
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE Nr.
828 din 14 mai 2007 |
pentru aprobarea Normei
cu privire ia anumite lactoproteine - cazeine si cazeinati - destinate
consumului uman
Văzând
Referatul de aprobare nr. 87.483 din 22 decembrie 2006, întocmit de Directia
igienă si sănătate publică veterinară din cadrul
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
având în vedere prevederile
art. 10 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea
activitătii sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările
si completările ulterioare,
în temeiul art. 3 alin. (1) lit.
e) din Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale,
în temeiul prevederilor art. 4
pct. 21 din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sănătătii Publice, cu
modificările ulterioare,
în temeiul art 3 alin. (3) si al
art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea
si functionarea Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor si a unitătilor din subordinea acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
presedintele
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor
si ministrul sănătătii publice emit următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Norma cu privire la anumite lactoproteine - cazeine si
cazeinati - destinate consumului uman, prevăzută în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
- Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta
Alimentelor, institutele veterinare centrale, directiile sanitar-veterinare si
pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti si Ministerul
Sănătătii Publice vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3.
- La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor si al ministrului
sănătătii si familiei nr. 127/301/2001 pentru aprobarea Normelor
cu privire la natura, continutul, procedeele de fabricatie, calitatea si
etichetarea lactoproteinelor-cazeine si cazeinati - destinate consumului uman,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 615
din 28 septembrie 2001.
Art. 4.
- Prezentul ordin transpune Directiva Consiliului 83/417/CEE de armonizare a
legislatiilor statelor membre privind anumite lactoproteine (cazeină si
cazeinati) destinate consumului uman, publicată în Jurnalul Oficial al
Comunitătilor Europene (JOCE) nr. L 237 din 26 august 1983, p. 25, asa cum
a fost amendată ultima dată de Regulamentul Consiliului nr.
807/2003/CE, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitătilor Europene (JOCE)
nr. L 133 din 16 mai 2003, p. 36.
Art. 5.
- Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, Radu
Roatis Chetan |
Ministrul
sănătătii publice, Gheorghe
Eugen Nicolăescu |
ANEXĂ
NORMĂ
cu privire la anumite lactoproteine - cazeine si cazeinati - destinate
consumului uman
Art 1.
- (1) Prezenta normă se aplică pentru lactoproteinele destinate
consumului uman, prevăzute în anexele nr. 1 si 2, care fac parte
integrantă din prezenta normă, precum si la amestecurile din acestea.
(2) În
sensul prezentei norme, se aplică următoarele definitii:
a) cazeina
este constituentul proteic principal al laptelui, spălat si uscat,
insolubil în apă. Se obtine prin precipitarea laptelui degresat,
utilizându-se unul dintre următoarele procedee: adăugarea de acid,
acidifiere microbiană, utilizarea unui cheag sau a altor enzime de
coagulare a laptelui, fără a afecta posibilitatea folosirii anterioare
a proceselor de schimb de ioni si a proceselor de concentrare;
b) cazeinatii
sunt produsele obtinute din cazeina uscată, tratată cu agenti de
neutralizare;
c) laptele
degresat este laptele care provine de la una sau mai multe vad, la care nu
s-a adăugat nimic si la care s-a redus doar continutul de grăsime.
Art. 2.
- (1) Produsele prevăzute în anexele nr. 1 si 2 la prezenta normă
pot fi comercializate numai dacă respectă definitiile si regulile
stabilite de prezenta normă.
(2)
Produsele care nu îndeplinesc aceste criterii sunt denumite si etichetate
astfel încât cumpărătorul să nu fie indus în eroare în ceea ce
priveste natura lor, calitatea sau utilizarea lor.
Art. 3.
- Denumirile mentionate în anexele la prezenta normă sunt rezervate
produselor definite si trebuie utilizate din punct de vedere comercial la
desemnarea produselor respective.
Art. 4.
- (1) Fără a se aduce atingere prevederilor Hotărârii Guvernului
nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 27 februarie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ce transpune în legislatia
natională Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2000/13/CE, si
prevederilor care urmează să fie adoptate de Comunitatea Europeană
privind etichetarea alimentelor care nu sunt destinate consumatorului final,
singurele mentiuni obligatorii care trebuie marcate vizibil, clar, lizibil si
indelebil pe ambalajele, recipientele sau etichetele produselor prevăzute
în anexele nr. 1 si 2 la prezenta normă sunt următoarele:
a)
denumirea, conform art. 3, urmată de indicarea cationului sau a
cationilor, în cazul cazeinatilor;
b)
mentiunea amestec de ...", urmată de denumirile diverselor produse
care alcătuiesc amestecul, înscrise în ordine descrescătoare,
după greutate;
c) o
indicatie privind cationul sau cationii în cazul cazeinatului sau cazeinatilor;
d)
continutul în proteină, în cazul amestecurilor care contin cazeinati;
e)
cantitatea netă exprimată în următoarele unităti de
măsură: kilograme sau grame;
f)
denumirea sau denumirea comercială, adresa fabricantului sau a
unitătii de reambalare ori a vânzătorului stabilit în România;
g)
numele tării de provenientă, în cazul produselor importate din
tări terte;
h) data
fabricatiei sau alte informatii de identificare a lotului.
(2)
Mentiunile prevăzute la lit. b), c) si d) se aplică în cazul
produselor comercializate sub formă de amestec.
(3)
Este interzisă comercializarea de cazeine si cazeinati comestibili pe
teritoriul României dacă mentiunile prevăzute la alin. (1) lit. a), b),
c), d), g) si h) nu apar traduse în limba română, cu exceptia cazului în
care cumpărătorului nu i s-au furnizat astfel de informatii prin alte
mijloace. Această dispozitie nu trebuie să excludă prezentarea
mentiunilor în cauză în mai multe limbi. Mentiunile prevăzute la
alin. (1) lit d), e), f) si g) trebuie să apară numai într-un
document de însotire a produsului. Pentru transportul în vrac, această
derogare poate fi extinsă si la alin. (1) lit. c) si h).
Art. 5.
- Produsele definite în anexele nr. 1 si 2 la prezenta normă
trebuie să se supună unor tratamente termice astfel încât în produsul
finit să se obtină o reactie negativă la testul fosfatazei.
Art. 6.
- (1) Aplicarea dispozitiilor actelor normative nationale în vigoare
nearmonizate cu legislatia comunitară privind compozitia, specificatiile
privind fabricarea, ambalarea ori etichetarea acestor produse sau a alimentelor
în generat nu poate împiedica comercializarea produselor prevăzute în art.
1 care respectă definitiile si regulile stabilite în prezenta normă
si în anexele la aceasta.
(2)
Dispozitiile prevăzute la alin. (1) nu se aplică în cazurile
justificate în baza următoarelor motive:
a)
protectia sănătătii publice;
b)
prevenirea fraudei, cu exceptia cazului în care aceste prevederi pot împiedica
aplicarea definitiilor si regulilor stabilite în prezenta normă;
c)
protejarea proprietătii industriale si comerciale, indicatiile privind
sursa, denumirea înregistrată a provenientei si prevenirea concurentei
neloiale.
Art. 7.
- În cazul în care, în urma unor informatii noi sau a unei reevaluări a
informatiei existente, efectuate după adoptarea prezentei norme, se
consideră că există probe suficiente că utilizarea în
produsele mentionate în anexele nr. 1 si 2 la prezenta normă a uneia
dintre substantele mentionate în acestea sau a cantitătii maxime din
această substantă, care poate fi utilizată, constituie un
pericol pentru sănătatea publică, chiar dacă respectă
dispozitiile din prezenta normă, România poate suspenda temporar sau poate
impune restrictii aplicării prevederii respective pe teritoriul său.
Aceasta informează imediat Comisia Europeană si celelalte state
membre si precizează motivele ce justifică această decizie.
Art. 8.
- Prezenta normă nu se aplică produselor prevăzute în art, 1,
destinate exportului în tări terte.
Art. 9. -
Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta
Alimentelor informează Comisia Europeană cu privire la actele
normative emise si prevederile administrative necesare pentru implementarea
prezentei norme.
ANEXA
Nr. 1
a
normă
I. Denumiri si definitii
a) Cazeină
acidă comestibilă este cazeina comestibilă obtinută
prin precipitare, utilizându-se adjuvantii tehnologici si culturile de bacterii
enumerate la pct. II
lit. d) si care sunt în conformitate cu standardele
stabilite la pct. II.
b) Cazeină
cheag comestibilă este cazeina obtinută prin precipitare,
utilizându-se adjuvantii tehnologici enumerati la pct. III lit. d) si care sunt
în conformitate cu standardele stabilite la pct. III.
II. Standarde
aplicabile cazeinei acide comestibile
a)
Factori esentiali privind compozitia:
1.
continutul de umiditate - maximum 10% din masa produsului;
2.
continutul de proteine din lapte, calculat pe extractul uscat - minimum 90% din
masa produsului, din care continutul de cazeină - minimum 95% din masa
produsului;
3.
continutul de grăsime din lapte, calculat pe extractul uscat- maximum
2,25% din masa produsului;
4.
aciditatea titrabilă, exprimată în ml de solutie decinormal de
hidroxid de sodiu per gram - maximum 0,27%;
5.
continutul de cenusă (P2O5 inclus) - maximum 2,5% din masa produsului;
6.
continutul de lactoză anhidră - maximum 1 % din masa produsului;
7.
continutul de sediment (particule arse) - maximum 22,5 mg în25g.
b)
Contaminanti:
-
continutul de plumb - maximum 1 mg/kg.
c)
Impurităti:
-
corpuri străine, respectiv particule de lemn, metal, fragmente de păr
sau insecte - 0 în 25 g.
d)
Adjuvanti tehnologici si culturi de bacterii inofensive, corespunzătoare
pentru consumul uman:
1. acid
lactic (E 270), acid clorhidric, acid sulfuric, acid citric (E 330), acid
acetic (E 260), acid ortofosforic;
2. zer,
culturi bacteriene care produc acidul lactic.
e)
Caracteristici organoleptice:
1.
miros - lipsit de mirosuri străine;
2.
aspect - gamă de culori variind de la alb la crem; produsul nu trebuie
să contină aglomerări stabile care să nu cedeze la
apăsarea usoară.
III. Standarde
aplicabile cazeinei cheag comestibile
a)
Factori esentiali privind compozitia:
1.
continutul de umiditate - maximum 10% m/m;
2.
continutul de proteine din lapte, calculat pe extractul uscat- minimum 84% din
masa produsului, din care, continutul de cazeină - minimum 95% din masa
produsului;
3.
continutul de grăsime din lapte, calculat pe extractul uscat- maximum 2%
din masa produsului;
4.
continutul de cenusă (P2O5 inlcus) - minimum 7,50% din masa produsului;
5.
continutul de lactoză anhidră - maximum 1 % din masa produsului;
6.
continutul de sediment (particule arse) - maximum 22,5 mg în 25 g.
b)
Contaminanti:
-
continutul de plumb - maximum 1 mg/kg.
c)
Impurităti:
-
corpuri străine, respectiv particule de lemn, metal, fragmente de păr
sau de insecte - 0 în 25 g.
d)
Adjuvanti tehnologici inofensivi, corespunzători pentru consumul uman:
1.
cheag;
2. alte
enzime de coagulare a laptelui.
e) Caracteristici
organoleptice:
1.
miros - lipsit de mirosuri străine;
2.
aspect - gamă de culori variind de la alb la crem; produsul nu trebuie
să contină aglomerări stabile care să nu cedeze la
apăsarea usoară.
I. Denumiri
si definitii
Cazeinati
comestibili sunt cazeinatii obtinuti din cazeina
comestibilă, utilizându-se agenti de neutralizare de calitate
comestibilă enumerati la pct. II lit. d) si care sunt în
conformitate cu standardele stabilite la pct. II.
II. Standarde
aplicabile cazeinatilor comestibili
a)
Factori esentiali privind compozitia:
1.
continutul de umiditate - maximum 8% din masa produsului;
2.
continutul de proteine din lapte, calculat pe extractul uscat- minimum 88% din
masa produsului;
3. continutul
de grăsime din lapte, calculat pe extractul uscat- maximum 2,0% din masa
produsului;
4.
continutul de lactoză anhidră - maximum 1,0% din masa produsului;
5.
valoarea pH - 6,0 - 8,0;
6.
continutul de sediment (particule arse) - maximum 22,5 mg în 25 g.
b)
Contaminanti:
-
continutul de plumb - maximum 1 mg/kg.
c)
Impurităti:
-
corpuri străine, respectiv particule de lemn, metal, fragmente de păr
sau insecte - 0 în 25 g.
d)
Adjuvanti tehnologici comestibili (facultativ neutralizanti si agenti de
tamponare):
hidroxizi |
|
sodiu |
carbonati |
|
potasiu |
fosfati |
de |
calciu |
citrati |
|
amoniu |
|
|
magneziu |
e)
Caracteristici:
1.
miros: arome si mirosuri străine foarte slabe;
2.
aspect: culoarea variind de la alb la crem; produsul nu trebuie să
contină aglomerări stabile care să nu cedeze la apăsarea
usoară;
3.
solubilitate: solubili aproape în totalitate în apă distilată, cu
exceptia cazeinatului de calciu.
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR
pentru modificarea si
înlocuirea anexei la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 2.156/2005 privind tarifele pentru prestatiile specifice
realizate de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
În temeiul prevederilor art. 13
din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată,
cu modificările si completările ulterioare, ale art. 54 din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 102/2006, cu
modificările ulterioare, ale art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 95/1998
privind înfiintarea unor institutii publice în subordinea Ministerului
Transporturilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea si functionarea
Autoritătii Rutiere Române-A.R.R., cu modificările si
completările ulterioare, precum si ai art 5 afin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Transporturilor,
ministrul
transporturilor emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa
la Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.
2.156/2005 privind tarifele pentru prestatiile specifice realizate de
Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 1.160 din 21 decembrie 2005, cu modificările
ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu anexa la prezentul ordin.
Art. II. -
Pezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor,
Bárna Tánczos, secretar de stat
Bucuresti, 29 iunie
2007.
Nr. 551.
ANEXĂ
(Anexa
la Ordinul nr. 2.156/2005)
TARIFE
pentru prestatiile specifice realizate de către Autoritatea
Rutieră Română - A.R.R.
lei/an
1. |
Licenta
de transport sau certificatul de transport în cont propriu |
|
1.1. |
Eliberarea
licentei de transport sau a certificatului de transport în cont propriu
(tarif pentru 5 ani) |
320 |
1.2. |
Eliberarea
licentei de transport pentru transportul de mărfuri (tarif pentru 5 ani) |
320 |
1.3. |
Eliberarea
licentei de transport pentru transportul de persoane (tarif pentru 5 ani) |
320 |
2. |
Licenta
de transport rutier în regim de taxi sau licenta taxi |
|
2.1. |
Eliberarea licentei de transport rutier în
regim de taxi sau a licentei taxi |
64 |
2.2. |
Vizarea
anuală a licentei de transport rutier în regim de taxi sau a licentei
taxi |
64 |
3. |
Copia
conformă a licentei de transport sau a certificatului de transport în
cont propriu |
|
3.1. |
Eliberarea
copiei conforme a licentei de transport sau a certificatului de transport în
cont propriu (autovehicul) pentru transport rutier de mărfuri sau
persoane |
235 |
4. |
Licenta
de executie pentru vehicul pentru transportul rutier national sau
international în regim de taxi |
|
4.1. |
Eliberarea
licentei de executie pentru vehicul (autovehicul) pentru transportul rutier
national sau international în regim de taxi |
128 |
4.2. |
Vizarea
anuală a licentei de executie pentru vehicul (autovehicul) pentru
transportul rutier national sau international în regim de taxi |
128 |
5. |
Licenta
de traseu |
|
5.1. |
Eliberarea
licentei de traseu judetean - pentru o cursă (tarif pentru 3 ani) |
116 |
5.2. |
Eliberarea
licentei de traseu interjudetean - pentru o cursă (tarif pentru 3 ani) |
352 |
6. |
Licenta
pentru activităti conexe transportului rutier |
|
6.1. |
Eliberarea
licentei pentru activitătile desfăsurate de autogara (tarif pentru
5 ani) |
3.203 |
6.2. |
Eliberarea
licentei pentru activitătile de intermediere a operatiunilor de
transport rutier public (tarif pentru 5 ani) |
3.203 |
7. |
Licenta
de executie pentru activitatea de dispecerat taxi |
|
7.1. |
Eliberarea
licentei de executie pentru activitatea de dispecerat taxi |
374 |
7.2. |
Vizarea
anuală a licentei de executie pentru activitatea de dispecerat taxi |
187 |
8. |
Alte
tarife |
|
8.1. |
Eliberarea unui duplicat al licentei de
transport, al certificatului de transport în cont propriu, al copiei conforme
a licentei de transport, al copiei conforme a certificatului de transport în
cont propriu, al licentei de traseu, al licentei de transport rutier în regim
de taxi sau al licentei taxi, al licentei de executie pentru vehicul, al
licentei de executie pentru activitatea de dispecerat taxi sau al licentei
pentru activităti conexe transportului rutier ocazionată de
pierderea, sustragerea sau deteriorarea celei eliberate |
106 |
8.2. |
Eliberarea
unui duplicat al certificatelor ori atestatelor ocazionată de pierderea,
sustragerea sau deteriorarea celor eliberate |
38 |
8.3. |
Eliberarea copiei conforme a licentei de
transport, a copiei conforme a certificatului de transport în cont propriu, a
licentei de transport rutier în regim de taxi sau a licentei taxi, a licentei
de executie pentru vehicul, a licentei de executie pentru activitatea de
dispecerat taxi, a licentei pentru activităti conexe transportului
rutier sau a certificatului de atestare a pregătirii profesionale a
taximetristilor ocazionată de suspendarea celei eliberate |
Tarif initial |
8.4. |
Înlocuirea licentei de transport sau a copiei
conforme a licentei de transport eliberate conform Ordinului ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.987/2005*) cu formularele
licentei de transport pentru transport de mărfuri/persoane sau copiile
conforme ale acestora prevăzute de Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr. 1.892/2006 |
10 |
8.5. |
Înlocuirea licentei de transport, a
certificatului de transport în cont propriu, a copiei conforme a licentei de
transport, a copiei conforme a certificatului de transport în cont propriu, a
licentei de traseu, a licentei de transport rutier în regim de taxi sau a
licentei taxi, a licentei de executie pentru vehicul, a licentei de executie
pentru activitatea de dispecerat taxi sau a licentei pentru activităti
conexe transportului rutier ocazionată de schimbarea denumirii
operatorului de transport/întreprinderii sau a adresei sediului
social/domiciliului acestuia |
20% din tariful initial |
8.6. |
Examinarea în vederea obtinerii certificatului
de atestare a taximetristilor sau sustinerii testului periodic de către
acestia |
13 |
8.7. |
Eliberarea atestatului sau a certificatului
pentru persoana desemnată să conducă permanent si efectiv
activităti de transport rutier, consilier de sigurantă, taximetrist,
conducător auto, instructor de conducere auto sau profesor de legislatie
rutieră (lei/atestat sau certificat) |
38 |
8.8. |
Vizarea certificatului de pregătire
profesională a persoanei desemnate să conducă permanent si
efectiv activităti de transport rutier |
38 |
8.9. |
Avizarea
programelor scolare pentru scolile de conducători auto (lei/categorie
sau subcategorie) |
75 |
8.10. |
Eliberarea
documentului de control Interbus (lei/carnet) |
53 |
8.11. |
Eliberarea documentului de control pentru
transportul rutier public de persoane prin servicii ocazionale în trafic
national (lei/carnet) |
53 |
8.12. |
Eliberarea documentului de control pentru
servicii ocazionale între statele membre ale Uniunii Europene sau servicii
ocazionale sub forma cabotajului (lei/carnet) |
53 |
8.13. |
Eliberarea certificatului pentru transport
persoane în cont propriu în trafic international între statele membre ale
Uniunii Europene |
102 |
8.14. |
Activitate
de documentare, consultantă si actualizare date (lei/oră) |
38 |
8.15. |
Eliberarea,
înnoirea, înlocuirea sau schimbarea cartelelor tahografice |
|
8.15.1. |
Eliberarea
cartelelor tahografice (tarif pentru 5 ani) |
225 |
8.15.2. |
Înnoirea, înlocuirea sau schimbarea cartelelor
tahografice conform prevederilor art. 9 alin. (2), art. 11 alin. (2) sau art.
13 alin. (2) din Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 116/2006 (lei/buc.) |
225 |
8.15.3. |
Înnoirea, înlocuirea sau schimbarea cartelelor
tahografice conform prevederilor art. 9alin. (1), art. 11 alin.(1) sau art.
13 alin. (1) din Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 116/2006 (lei/buc.) |
200 |
*) Ordinul ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.987/2005 a fost abrogat
prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.
1.892/2006.
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE Nr.
1.165 din 2 iulie 2007 |
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr.
469 din 25 iunie 2007 |
privind completarea
Normelor metodologice pentru realizarea si raportarea activitătilor
specifice din cadrul Programului national privind evaluarea stării
de sănătate a populatiei în asistenta medicală primară,
aprobate prin Ordinul ministrului sănătătii publice si al presedintelui Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 994/354/2007
Având
în vedere:
-
Hotărârea Guvernului nr. 292/2007 pentru aprobarea programelor nationale
de sănătate în anul 2007, cu modificările si completările
ulterioare;
-
Ordinul ministrului sănătătii publice si al presedintelui Casei
Nationale de Asigurări de Sănătate nr. 570/116/2007 pentru
aprobarea Normelor tehnice privind implementarea, evaluarea si finantarea
programelor nationale de sănătate, responsabilitătile în
monitorizarea si controlul acestora, detalierea pe subprograme si
activităti, indicatorii specifici, precum si unitătile sanitare prin
care se derulează acestea în anul 2007,
în temeiul:
- art.
281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătătii, cu modificările si completările ulterioare;
- art.
7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si
functionarea Ministerului Sănătătii Publice;
- art.
17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurări de
Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006,
văzând Referatul de aprobare al Agentiei Nationale pentru Programe de
Sănătate nr. E.N. 6.824 din 29 iunie 2007 si al directorului general
al Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr. P. 3.005/2007,
ministrul
sănătătii publice si presedintele Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate emit următorul
ordin:
Art. I. - La
Normele metodologice pentru realizarea si raportarea activitătilor
specifice din cadrul Programului national privind evaluarea stării de
sănătate a populatiei în asistenta medicală primară,
aprobate prin Ordinul ministrului sănătătii publice si al
presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
994/354/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409
din 19 iunie 2007, după anexa nr. 4 se introduce o nouă anexă,
anexa nr. 41, prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
sănătătii publice, Gheorghe
Eugen |
Presedintele
Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, Nicolăescu
Vasile Ciurchea |
ANEXĂ
(Anexa nr. 41
la
normele metodologice)
RISCOGRAMĂ INDIVIDUALĂ COPIL
A. DATE
PERSONALE
Numele..............................................................Prenumele..................................................................................................
CNP
Strada.....................................................................................nr....................bl..........,
se............et................ap............
Localitatea..............................................................................judetul.....................................................................................
Nivel
de instruire (>6 ani) fără studii □ studii primare (I-IV)
studii gimnaziale (V-Vili)
Ocupatie
prescolar elev
B1.
ANTECEDENTE VACCINALE
Nastere
la termen |
DA
□ |
Complicatii |
la
nastere DA □ |
|
BCG
0-7 zile □ |
Hepatită
B |
0-7
zile □ |
2
luni □ |
6
luni □ |
DTP 2
luni □ |
4
luni D |
6
luni □ |
12
luni □ |
30-35
luni □ |
VPO 2
luni D |
4
luni □ |
6
luni □ |
12
luni □ |
9 ani
(clasa a III-a) □ |
RRO
12-15 luni □ |
7 ani
□ |
14
ani □ |
|
|
DT 7
ani □ |
14
ani □ |
Vaccin
rubeolic (fete) |
|
14
ani □ |
B2.
ANTECEDENTE FIZIOLOGICE (FETE)
Debut
viată sexuală (>12 ani) DA Menarhă <12 ani
Metode
de contraceptie: Prezervative Altele
C.
ANTECEDENTE PATOLOGICE
Boli
cronice:
1...............................................................................................................................
2...............................................................................................................................
3...............................................................................................................................
4...............................................................................................................................
5...............................................................................................................................
Alergii
DA
.............................................................................................................
Interventii
chirurgicale:
1............................................................................................................................................
2............................................................................................................................................
3............................................................................................................................................
4.............................................................................................................................................
5............................................................................................................................................
D. STIL
DE VIATĂ
1.
Nutritie
Echilibrată
DA Alimentatie tip fast-food DA
Băuturi
carbogazoase DA Legume si fructe consumate zilnic DA
2.
Consum de alcool (>10 ani) DA
3.
Activitate fiztcă
a)
Scutit de educatie fizică? DA Motiv:.....................................................................
b)
Practicati vreun sport cu regularitate? DA
4.
Fumat (>10 ani) DA >20 tigări/zi
Preconizati
să renuntati la fumat în următorul an? DA NU
5.
Sănătate mintală (>10 ani)
V-ati
pierdut interesul sau plăcerea pentru activitătile obisnuite în
ultima lună? DA
V-ati
simtit trist(ă), demoralizat(ă) sau neajutorat(ă) în ultima
lună? DA
6.
Sănătate orală
Ati
făcut o vizită la stomatolog în ultimul an? DA
E.
EXAMEN CLINIC OBIECTIV
Înăltime (cm) Greutate
(kg) IMC Perimetru craniu (cm)
Sinteză
examen clinic:
Acuitate
vizuală Acuze/dificultăti la citit DA
Acuitate
vizuală optotip la cabinet
...............................................................................
Acuitate
auditivă..........................................................................................................
MINISTERUL ECONOMIEI Sl FINANTELOR
AGENTIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALA
AUTORITATEA NATIONALA A
VĂMILOR
pentru modificarea
Instructiunilor de completare a casetelor 2, 8,14 si 54 ale documentului
administrativ unic în situatii particulare ce decurg din tipul
reprezentării, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale
de Administrare Fiscală nr. 4.999/2007
Având
în vedere prevederile art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea
Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei,
Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă,
Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană,
Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al
Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Tărilor de
Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză,
Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul
Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord (state membre ale
Uniunii Europene) si Republica Bulgaria si România privind aderarea Republicii
Bulgaria si a României la Uniunea Europeană, semnat de România la
Luxemburg la 25 aprilie 2005, ale Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
22/2007 pentru modificarea si completarea art. 157 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, precum si ale art. 64 alin. (2) lit. b) din Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 2913/1992 de instituire a Codului vamal comunitar, cu
modificările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea si functionarea
Autoritătii Nationale a Vămilor,
Art. I. -
Instructiunile de completare a casetelor 2, 8, 14 si 54 ale documentului
administrativ unic în situatii particulare ce decurg din tipul
reprezentării, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale
de Administrare Fiscală nr. 4.999/2007, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 302 din 7 mai 2007, se modifică după cum
urmează:
- Alineatul
(4) al articolului 3 se abrogă.
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Bucuresti, 23 iulie
2007.
Nr. 7.412.
ACTE ALE COLEGIULUI MEDICILOR DENTISTI
DIN ROMÂNIA
COLEGIUL MEDICILOR
DENTISTI DIN ROMÂNIA
privind radiologia în
specialitatea dentară
În temeiul art 6 alin. (1) si
(4) din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea
cabinetelor medicale, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, precum si al Ordinului ministrului
sănătătii si familiei nr. 153/2003 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind înfiintarea, organizarea si functionarea cabinetelor
medicale, cu modificările ulterioare, si tinând seama de curricula de
pregătire universitară a medicului dentist,
Consiliul
national al Colegiului Medicilor Dentisti din România decide:
Art. 1.
- Medicul dentist care posedă autorizatie de liberă practică,
prin curricula universitară, are pregătirea necesară pentru
efectuarea si interpretarea diagnosticului în radiologia dentară,
retroalveolară, ortopantomografie, panoramică, teleradiografie si
sistemul radioviziograf, fără a fi nevoie de competentă
suplimentară.
Art. 2.
- Cabinetele medicale, indiferent de forma lor de organizare, pot
desfăsura activităti conform art. 1, cu avizarea Comisiei Nationale
pentru Controlul Activitătilor Nucleare si a Ministerului
Sănătăti Publice.
Art. 3.
- La data intrării în vigoare a prezentei decizii, Decizia Consiliului
national al Colegiului Medicilor Dentisti din România nr. 5/2005 privind
radiologia în specialitatea dentară, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 915 din 13 octombrie 2005, se abrogă.
.
Presedintele Colegiului Medicilor Dentisti din România,
Liviu Zetu
Bucuresti, 16 iunie 2007.
Nr. 6.
ACTE ALE
CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII
CONSILIUL SUPERIOR AL
MAGISTRATURII PLENUL
pentru modificarea si
completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior
al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 326/2005
În temeiul dispozitiilor art.
134 alin. (4) din Constitutia României, republicată, si ale art. 23 alin.
(1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
republicată, cu modificările ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 57 din Legea nr. 144/2007 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, cu
modificările si completările ulterioare,
Plenul
Consiliului Superior al Magistraturii hotărăste:
Art. I. -
Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al
Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 326/2005, publicată în Monitorul Oficial ai României,
Partea i, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. La
articolul 28 alineatul (1) se modifică si va avea următorul cuprins:
Art.
28. - (1) Consiliul îndeplineste, prin sectiile sale, rolul de instantă de
judecată în domeniul răspunderii disciplinare a judecătorilor si
a procurorilor pentru faptele prevăzute la art. 99 din Legea nr. 303/2004,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, precum
si în cazul sesizărilor primite de la Agentia Natională de
Integritate."
2. La
articolul 48 alineatul (1), după litera s) se introduce o literă
nouă, litera s), cu următorul cuprins:
s)
desemnează persoanele din cadrul aparatului propriu care urmează
să exercite atributiile prevăzute de art. 10 si 11 din Legea nr.
144/2007 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de
Integritate, cu modificările si completările ulterioare."
3. La
articolul 59 alineatul (3) punctul 1, litera s) se modifică si va avea
următorul cuprins:
s)
exercită, prin intermediul persoanelor desemnate de secretarul general al
Consiliului, atributiile prevăzute de art. 10 si 11 din Legea nr.
144/2007, cu modificările si completările ulterioare, în privinta
membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, judecătorilor,
asistentilor judiciari, magistratilor-asistenti, precum si a personalului din
cadrul aparatului propriu."
4. La
articolul 59 alineatul (4), litera p) se modifică si va avea
următorul cuprins:
p)
exercită, prin intermediul persoanelor desemnate de secretarul general al
Consiliului, atributiile prevăzute de art 10 si 11 din Legea nr. 144/2007,
cu modificările si completările ulterioare, în privinta
procurorilor."
Art. II. -
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
p. Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
Nicolae Dan Chiujdea
Bucuresti, 14 iunie
2007.
Nr. 433.