MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul
175 (XIX) - Nr. 470 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 12 iulie 2007
LEGI SI DECRETE
226. - Lege pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 76/2006 privind stabilirea
obligatiilor beneficiarilor contractelor de lucrări finantate din fonduri
PHARE componenta Coeziune economică si socială si PHARE Cooperare
transfrontalieră
693. - Decret privind promulgarea
Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 76/2006
privind stabilirea obligatiilor beneficiarilor contractelor de lucrări
finantate din fonduri PHARE componenta Coeziune economică si socială
si PHARE Cooperare transfrontalieră
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
601. - Hotărâre pentru
modificarea si completarea unor acte normative din domeniul securitătii si
sănătătii în muncă
655. - Hotărâre privind
aprobarea plătii contributiei financiare a României, aferentă
participării la Conferinta regională de radiocomunicatii (RRC-06)
pentru planificarea serviciilor de radiodifuziune digitală terestră
[Conferinta regională de radiocomunicatii (RRC-06)] si la Conferinta
regională pentru revizuirea Acordului de la Stockholm 1961, conferinte
organizate de Uniunea Internatională a Telecomunicatiilor (U.I.T.) în anul
2006
705. - Hotărâre pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.413/2002 privind declararea
Societătii Comerciale „I.C.P.E.” - S.A. Bucuresti societate
comercială de interes strategic
707. - Hotărâre privind
transmiterea unui teren din domeniul privat al statului si din administrarea
Regiei Autonome „Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” în domeniul
public al statului si în administrarea Ministerului Educatiei, Cercetării
si Tineretului pentru folosinta Scolii Nationale de Studii Politice si
Administrative
732. - Hotărâre privind
acordarea unui ajutor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
16. - Ordin al presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei privind unele
măsuri în domeniul preturilor, tarifelor si veniturilor reglementate
unitare aprobate pentru operatorii licentiati din sectorul gazelor naturale
care au obligatia separării legale a activitătii de distributie de
activitatea de furnizare
460. - Ordin al ministrului
transporturilor privind modificarea si completarea Regulamentului de remorcare
si frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr. 1.815/2005
509. - Ordin al ministrului
transporturilor pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr. 318/2006 privind aprobarea standardelor de
instruire, confirmarea competentei si eliberarea documentelor de atestare a
personalului navigant pentru navele de navigatie interioară care
arborează pavilion român
577. - Ordin al ministrului economiei
si finantelor pentru abrogarea art. 3 din Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 2.217/2006 privind organizarea evidentei în scopul taxei pe
valoarea adăugată, conform art. 156 alin. (1)-(3) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare
1.016. - Ordin al ministrului
educatiei, cercetării si tineretului privind Metodologia de organizare si
desfăsurare a probei anticipate sustinute de elevii claselor a Xl-a din
sectiile bilingve francofone care participă la Proiectul-pilot „De la
învătământul bilingv către filierele francofone”
6.794. - Ordin al vicepresedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind modificarea Normelor tehnice
pentru aplicarea regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR, aprobate
prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscală
hr. 431/2007
Lista cuprinzând asociatiile si
fundatiile cărora li s-au alocat finantări de la bugetul municipiului
Bistrita pe anul 2007, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005
privind regimul finantărilor nerambursabile din fondurile publice alocate
pentru activităti nonprofit de interes general
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 76/2006
privind stabilirea obligatiilor beneficiarilor contractelor de lucrări finantate
din fonduri PHARE componenta Coeziune economică si socială si PHARE
Cooperare transfrontalieră
Parlamentul României adotă prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 76 din 4
octombrie 2006 privind stabilirea obligatiilor beneficiarilor contractelor de
lucrări finantate din fonduri PHARE componenta Coeziune economică si
socială si PHARE Cooperare transfrontalieră, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 13 octombrie 2006, cu următoarele modificări:
1. La articolul 9, alineatul (2) va avea
următorul cuprins:
„(2) Beneficiarii sunt obligati să furnizeze
reprezentantilor Autoritătii contractante, pe parcursul
desfăsurării controalelor, documentele si informatiile necesare
întocmirii actului de control. În cazul în care
acestea nu pot fi furnizate imediat, beneficiarii sunt obligati să
răspundă corespunzător si complet, în termen de 15 zile de la
data solicitării.
2. Articolul 10 va avea următorul cuprins: „Art.
10. - Dispozitiile prezentei ordonante de urgentă sunt aplicabile tuturor
programelor PHARE - componenta Coeziune economică si socială si PHARE
Cooperare transfrontalieră, inclusiv celor aflate în derulare, în functie
de faza de desfăsurare a proiectului, cu conditia obtinerii acordului beneficiarului
contractelor de lucrări, dacă acesta nu a existat la data încheierii
contractului.”
Această lege a fost adoptată de Parlamentul
României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR BOGDAN OLTEANU |
p. PRESEDINTELE SENATULUI, DORU IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 4 iulie 2007.
Nr. 226.
privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 76/2006 privind stabilirea obligatiilor beneficiarilor
contractelor de lucrări finantate din fonduri PHARE componenta Coeziune
economică si socială si PHARE Cooperare transfrontalieră
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100
alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 76/2006 privind stabilirea
obligatiilor beneficiarilor contractelor de lucrări finantate din fonduri
PHARE componenta Coeziune economică si socială si PHARE Cooperare
transfrontalieră si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 3 iulie 2007.
Nr. 693.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul
securitătii si sănătătii în muncă
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 51 alin. (2) din Legea securitătii si
sănătătii în muncă nr. 319/2006,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I.
- Hotărârea Guvernului
nr. 1.875/2005 privind protectia sănătătii si securitătii
lucrătorilor fată de riscurile datorate expunerii la azbest,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 64 din 24 ianuarie
2006, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 8 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 8. - Pentru orice activitate
susceptibilă să prezinte risc de expunere la pulberea provenită
din azbest sau din materiale cu continut de azbest, angajatorul trebuie să
dispună efectuarea evaluării si monitorizării acestui risc,
astfel încât să se determine natura expunerii - varietatea
mineralogică, dimensiunea fibrelor - si gradul de expunere a lucrătorilor
la pulberea de azbest sau de materiale cu continut de azbest.”
2. La articolul 9, partea introductivă a alineatului
(1) se modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Dacă din rezultatele evaluării
riscurilor prevăzute la art. 8 rezultă în mod clar că limita
expunerii la azbest nu va fi depăsită în aerul din zona de
activitate, prevederile art. 11-15 si ale art. 39-44 nu vor fi aplicate, în
cazul în care procesul de muncă implică:.
3. Alineatul (2) al articolului 9 se abrogă.
4. Alineatul (2) al articolului 27 se modifică si va
avea următorul cuprins:
„(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1),
angajatorii, atunci când este necesar, au obligatia să solicite informatii
de la proprietarii constructiilor, pentru a identifica materialele despre care
se presupune că ar putea contine azbest.”
5. Alineatul (4) al articolului 31 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„(4) La solicitarea inspectoratului teritorial de
muncă si a autoritătii de sănătate publică
judeteană sau a municipiului Bucuresti, angajatorul trebuie să
transmită planul prevăzut la alin. (1) Înainte de începerea
lucrărilor.”
6. Alineatele (1), (2) si (6) ale articolului 36 se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„Art. 36. - (1) Pentru toate activitătile
prevăzute la art. 4, cu exceptia celor prevăzute la art. 9,
angajatorul trebuie să asigure lucrătorilor îmbrăcăminte de
lucru si/sau echipament individual de protectie adecvat.
(2) Angajatorul trebuie să asigure ca
îmbrăcămintea de lucru si/sau echipamentul individual de protectie,
prevăzute la alin. (1), în niciun caz să nu fie scoase în afara
întreprinderii.
(6) Angajatorul trebuie să asigure ca echipamentele
individuale de protectie prevăzute la alin. (1) să fie plasate
într-un loc bine definit si să fie verificate si curătate după
fiecare utilizare.”
7. Alineatul
(2) al articolului 43 se modifică si va avea următorul cuprins:
„(2) Medicul de medicină a muncii responsabil cu
supravegherea stării de sănătate are acces la registrul
prevăzut la alin. (1).”
8. Articolul 45 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 45. - (1) Registrul operativ national al
bolilor profesionale declarate ca urmare a expunerii la azbest, inclusiv
azbestoza si mezoteliomul, este constituit la nivelul Centrului national de
coordonare metodologică si informare privind bolile profesionale din
Institutul de Sănătate Publică Bucuresti.
(2) Raportarea bolilor profesionale prevăzută
la alin. (1) se face potrivit anexei nr. 22 din Hotărârea Guvernului nr.
1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Legii securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006.”
9. Alineatul (1) al articolului 46 se modifică si va
avea următorul cuprins:
„Art. 46. - (1) Încălcarea prevederilor prezentei
hotărâri atrage răspunderea disciplinară, administrativă,
materială, civilă sau penală, după caz, potrivit Legii
securitătii si sănătătii în muncă nr. 319/2006.”
10. După alineatul (1) al articolului 46 se
introduce un nou alineat, alineatul (I1), cu următorul cuprins:
„(11) Constituie contraventie si se
sanctionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei încălcarea
dispozitiilor art. 12 si ale art. 36 alin. (2), (3), (4), (5), (6) si (7).”
Art. II. - Hotărârea Guvernului nr. 1.876/2005 privind
cerintele minime de securitate si sănătate referitoare la expunerea
lucrătorilor la riscurile generate de vibratii, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 30 ianuarie 2006, se modifică după
cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 3. - Prevederile Legii securitătii si
sănătătii în muncă nr. 319/2006 se aplică în
totalitate întregului domeniu prevăzut la art. 2, fără a aduce
atingere prevederilor mai restrictive si/sau specifice incluse în prezenta
hotărâre.
2. Alineatul (1) al articolului 6 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) Pentru vibratiile transmise întregului
corp:
a) valoarea limită de expunere zilnică
profesională, calculată la o perioadă de referintă de 8
ore, trebuie să fie de 1,15 m/s2;
b) valoarea expunerii zilnice de la care se
declansează actiunea, calculată la o perioadă de referintă
de 8 ore, trebuie să fie de 0,5 m/s2.”
3. Alineatul (1) al articolului 7 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) În executarea obligatiilor prevăzute
la art. 7 alin. (4) si art. 12 alin. (1) din Legea nr. 319/2006, angajatorul
trebuie să evalueze si, dacă este necesar, să măsoare
nivelurile de vibratii mecanice la care sunt expusi lucrătorii.”
4. Alineatul (1) al articolului 9 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Evaluarea si măsurarea prevăzute
la art. 7 trebuie să fie planificate si efectuate de către serviciile
competente, la intervale corespunzătoare, tinându-se seama de prevederile
art. 8 si 9 din Legea nr. 319/2006, referitoare la competentele serviciilor de
protectie si prevenire si ale lucrătorilor desemnati, cu atributii în
domeniul securitătii si sănătătii în muncă.”
5. Alineatele (1) si (2) ale articolului 11 se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„Art. 11. - (1) Angajatorul trebuie să fie în
posesia unei evaluări a riscurilor, potrivit prevederilor art. 12 alin.
(1) din Legea nr. 319/2006, si trebuie să identifice măsurile care
trebuie luate potrivit prevederilor art. 12-17 din prezenta hotărâre.
(2) Evaluarea riscurilor trebuie înregistrată pe un
suport material si poate include o justificare a angajatorului potrivit
căreia natura si amploarea riscurilor legate de vibratiile mecanice nu
necesită efectuarea unei evaluări mai detaliate a acestora.”
6. Alineatul (2) al articolului 12 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„(2) Reducerea riscurilor prevăzute la alin. (1) se
întemeiază pe principiile generale de prevenire prevăzute la art. 7
alin. (3) din Legea nr. 319/2006.”
7. Articolul 16 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 16. - Potrivit prevederilor art. 35 din Legea
nr. 319/2006, angajatorul trebuie să adapteze măsurile prevăzute
în prezenta sectiune la necesitătile lucrătorilor expusi la riscuri
specifice.”
8. Alineatul (1) al articolului 17 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„Art. 17. - (1) Fără a aduce atingere
prevederilor art. 16,17, 20 si 21 din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie
să asigure ca lucrătorii expusi riscurilor generate de vibratii
mecanice la locul de muncă si/sau reprezentantii acestora să
beneficieze de informatii cu privire la rezultatul evaluării riscurilor
prevăzute la art. 7 si de o formare corespunzătoare.”
9. Articolul 18 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 18. - Consultarea si participarea
lucrătorilor si/sau a reprezentantilor acestora, în ceea ce priveste
aspectele reglementate de prezenta hotărâre, trebuie să se realizeze
potrivit prevederilor art. 18 din Legea nr. 319/2006.”
10. Alineatul (1) al articolului 19 se modifică
si va avea următorul cuprins:
„Art. 19. - (1) Fără a aduce atingere
prevederilor art. 24 si 25 din Legea nr. 319/2006, Ministerul
Sănătătii Publice adoptă dispozitii pentru a asigura
supravegherea corespunzătoare a sănătătii lucrătorilor
în raport cu rezultatul evaluării riscurilor prevăzute la art. 7,
dacă acesta indică un risc pentru sănătatea lor.”
11. Alineatul (2) al articolului 20 se modifică
si va avea următorul cuprins:
„(2) Rezultatele supravegherii medicale făcute
potrivit prevederilor art. 25 trebuie să fie luate în considerare la
aplicarea măsurilor de prevenire la un loc de muncă specific.”
12. La articolul 25 alineatul (1), litera d) se
modifică si va avea următorul cuprins:
„d) să tină seama de recomandările
medicului de medicină a muncii sau ale autoritătilor judetene de
sănătate publică sau a municipiului Bucuresti, pentru punerea în
aplicare a oricăror măsuri necesare pentru eliminarea sau reducerea
riscului, potrivit prevederilor sectiunii a 2-a a cap. II;
inclusiv să aibă
în vedere posibilitatea de a atribui lucrătorului un alt post de lucru
unde nu există riscuri de expunere;”.
13. Alineatul (2) al articolului 26 se modifică
si va avea următorul cuprins:
„(2) În cazul echipamentelor utilizate în
agricultură si silvicultură, termenul până la care acestea pot
fi utilizate, prin exceptie de la alin. (1), este data de 1 iulie 2014.”
14. Articolele 27, 28 si 29 se abrogă.
Art. III. -
Hotărârea Guvernului nr. 300/2006 privind cerintele minime de securitate
si sănătate pentru santierele temporare sau mobile, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 21 martie 2006, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 3. - Prevederile Legii securitătii si
sănătătii în muncă nr. 319/2006 se aplică domeniului
prevăzut la art. 1, fără a aduce atingere prevederilor mai
restrictive si/sau specifice ale prezentei hotărâri.”
2. Partea introductivă a articolului 51 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 51. - Încă din faza de conceptie, studiu si
elaborarea proiectului lucrării, managerul de proiect, proiectantul si,
atunci când este cazul, beneficiarul trebuie să ia în considerare
principiile generale de prevenire în materie de securitate si
sănătate prevăzute în Legea nr. 319/2006, în special în ceea ce
priveste:”.
3. Partea introductivă a articolului 56 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 56. - Pe toată durata realizării
lucrării, angajatorii si lucrătorii independenti trebuie să
respecte obligatiile generale ce le revin, potrivit prevederilor art. 7 din
Legea nr. 319/2006, în special în ceea ce priveste:”.
4. Articolul 62 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 62. - Punerea în aplicare a prevederilor art.
54, 58 si 60 nu aduce atingere principiului răspunderii angajatorilor,
prevăzut în Legea nr. 319/2006.”
5. La articolul 65, litera a) se modifică si va
avea următorul cuprins:
„a) să respecte obligatiile generale ale
angajatorilor potrivit prevederilor art. 7 alin. (5), art. 22 si 23 din Legea
nr. 319/2006;”.
6. Articolul 68 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 68. - Consultarea si participarea
lucrătorilor si/sau a reprezentantilor acestora privind prevederile art.
56, 58 si 63 trebuie să se realizeze potrivit prevederilor art. 18 din
Legea nr. 319/2006.”
7. După capitolul IX
se introduce un nou
capitol, capitolul IX1, intitulat „Sanctiuni”, cuprinzând articolul 701
cu următorul cuprins:
„CAPITOLUL IX1
Sanctiuni
Art. 701. - (1) Constituie contraventii si se
sanctionează cu amendă contraventională de la 4.000 lei la 8.000
lei încălcarea art. 6, 7, art. 9 lit. d), art. 10,42, 47 si 48.
(2) Dispozitiile referitoare la contraventii,
prevăzute la alin. (1), se completează cu prevederile Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor
prevăzute la alin. (1) se fac de inspectorirde muncă.”
8. La anexa nr. 2, punctele 3 si 7 se modifică si
vor avea următorul cuprins:
„3. Lucrări cu expunere la radiatii ionizante pentru
care prevederile legale aplicabile obligă la delimitarea de zone
controlate sau supravegheate.
7. Lucrări cu recipiente cu aer comprimat”.
9. La anexa nr. 2, după punctul 7 se introduce un
nou punct, punctul 71, cu următorul cuprins:
„71. Lucrări desfăsurate de persoane
care utilizează sursă de alimentare cu aer pentru protectia
respiratorie; lucrări realizate în imersie cu protectie respiratorie”.
10. La anexa nr. 4, punctele 3.4,4.4 si 13.4 se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„3.4. Căile si iesirile de urgentă trebuie
semnalizate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 971/2006
privind cerintele minime pentru semnalizarea de securitate si/sau de
sănătate la locul de muncă.
Panourile de semnalizare trebuie să fie suficient de
rezistente si amplasate în locuri corespunzătoare.
4.4. Acestea trebuie să fie semnalizate potrivit
prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 971/2006.
Panourile de semnalizare trebuie să fie suficient de
rezistente si amplasate în locuri corespunzătoare.
13.4. Aceste spatii trebuie semnalizate potrivit
prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 971/2006.”
Art. IV. - Hotărârea Guvernului nr. 493/2006 privind
cerintele minime de securitate si sănătate referitoare la expunerea
lucrătorilor la riscurile generate de zgomot, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 3 mai 2006, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. Articolul 3 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 3. - Prevederile Legii securitătii si
sănătătii în muncă nr. 319/2006 se aplică în
totalitate activitătilor prevăzute la art. 2, fără a aduce
atingere prevederilor mai restrictive si/sau specifice din prezenta
hotărâre.”
2. Articolul 8 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 8. - (1) În îndeplinirea obligatiilor
prevăzute la art. 7 alin. (4) si art. 12 alin. (1) din Legea nr. 319/2006,
angajatorul trebuie să evalueze si, dacă este necesar, să
măsoare nivelurile de zgomot la care sunt expusi lucrătorii.
(2) Pentru evaluarea riscului prevăzut la alin. (1)
se va tine seama de limitele maxime admise pentru zgomot la posturile de
muncă cu solicitare neuropsihică si psihosenzorială
crescută si deosebită, prevăzute în anexă.”
3. Articolul 12 se modifică st va avea
următorul cuprins: „Art. 12. - Evaluarea si măsurarea
prevăzute la art. 8 trebuie să fie planificate si efectuate de
către serviciile competente la intervale adecvate, acordând o atentie
deosebită prevederilor art 8 si 9 din Legea nr. 319/2006 referitoare la
serviciile de prevenire si protectie sau la persoanele competente necesare.”
4. Partea introductivă a articolului 15 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - Potrivit prevederilor art. 7 alin. (4) din
Legea nr. 319/2006, la evaluarea riscurilor, angajatorul trebuie să acorde
atentie deosebită următoarelor elemente:”.
5. Alineatul (1) al articolului 16 se modifică si
va avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) Angajatorul trebuie să detină o
evaluare a riscurilor potrivit prevederilor art. 12 alin. (1) lit. a)
din Legea nr. 319/2006 si trebuie să identifice măsurile care trebuie
luate pentru securitatea si sănătatea lucrătorilor potrivit
prevederilor art. 6-11 din aceeasi lege.”
6. Partea introductivă a articolului 18 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - Reducerea riscurilor generate de expunerea la
zgomot trebuie să se bazeze pe principiile generale de prevenire
prevăzute la art. 7 alin. (3) din Legea nr. 319/2006, luându-se în
considerare, în special, următoarele:”.
7. Articolul 22 se modifică si va avea
următorul cuprins: „Art. 22. - Potrivit prevederilor art. 35 din Legea
nr. 319/2006, angajatorul trebuie să adapteze măsurile prevăzute
în prezenta sectiune la nevoile lucrătorilor care apartin grupurilor
sensibile la riscuri specifice.”
8. Partea introductivă a articolului 23 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art 23. - În situatia în care riscurile generate de
expunerea la zgomot nu pot fi prevenite prin alte mijloace, lucrătorilor
trebuie să li se pună la dispozitie mijloace individuale de protectie
auditivă, adecvate si corect ajustate, pe care să le utilizeze
potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.048/2006 privind
cerintele minime de securitate si sănătate pentru utilizarea de
către lucrători a echipamentelor individuale de protectie la locul de
muncă si ale art. 23 din Legea nr. 319/2006, în următoarele
conditii:”.
9. Partea introductivă a articolului 28 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 28. - Fără a aduce atingere prevederilor
art. 16,17,20 si 21 din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie să asigure
informarea si formarea lucrătorilor expusi la locul de muncă la un
nivel de zgomot egal sau superior valorilor de expunere inferioare de la care
se declansează actiunea si/sau a reprezentantilor acestor lucrători
privind riscurile generate de expunerea la zgomot, în special în ceea ce
priveste următoarele:”.
10. Partea introductivă a articolului 29 se
modifică si va avea următorul cuprins:
„Art. 29. - Consultarea si participarea lucrătorilor
si/sau a reprezentantilor acestora la aplicarea prevederilor prezentei
hotărâri trebuie să se desfăsoare potrivit prevederilor art. 18
din Legea nr. 319/2006 si trebuie să se refere în special la
următoarele:”.
11. Alineatul (1) al articolului 30 se modifică
si va avea următorul cuprins:
„Art. 30. - (1) Tinând seama de prevederile art. 24 si
25, în situatia în care rezultatele evaluării si măsurării
prevăzute la art. 8 indică un risc pentru sănătatea
lucrătorilor, Ministerul Sănătătii Publice va emite ordine
pentru a asigura supravegherea adecvată a sănătătii
acestora, în concordantă cu Legea nr. 319/2006.”
12. Hotărârea Guvernului nr. 493/2006 se
completează cu anexa „Limitele maxime admise pentru zgomot la posturile de
muncă cu solicitare neuropsihică si psihosenzoriaiă crescută
si deosebită”, prevăzută în anexa la prezenta hotărâre.
Art. V. - Hotărârea Guvernului nr. 1.875/2005 privind
protectia sănătătii si securitătii lucrătorilor
fată de riscurile datorate expunerii la azbest, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64 din 24 ianuarie 2006, Hotărârea Guvernului
nr. 1.876/2005 privind cerintele minime de securitate si sănătate
referitoare la expunerea lucrătorilor la riscurile generate de vibratii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 81 din 30 ianuarie
2006, Hotărârea Guvernului nr. 300/2006 privind cerintele minime de
securitate si sănătate pentru santierele temporare sau mobile,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 252 din 21 martie 2006,
si Hotărârea Guvernului nr. 493/2006 privind cerintele minime de
securitate si sănătate referitoare la expunerea lucrătorilor la
riscurile generate de zgomot, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr.
380 din 3 mai 2006, cu modificările si completările aduse prin prezenta
hotărâre, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,
dându-se textelor o
nouă numerotare.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse,
Paul Păcuraru
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocănea,
secretar de stat
Bucuresti, 13 iunie 2007.
Nr. 601.
ANEXĂ
(Anexa la Hotărârea Guvernului
nr. 493/2006)
LIMITELE MAXIME
admise pentru zgomot la posturile de muncă cu
solicitare neuropsihică si psihosenzorială crescută si
deosebită
(atentie, responsabilitate, decizie, constrângere
temporală)
Complexitatea muncii |
Locul de muncă |
Nivelul admis de zgomot
Lech,z dB(A) |
Posturi de muncă cu solicitare neuropsihică
si psihosenzorială crescută |
• Laboratoare de încercări sau depanări • Cabine de supraveghere a proceselor tehnologice • Puncte vamale |
75 |
Posturi de muncă cu solicitare neuropsihică
si psihosenzorială deosebită |
• Studiouri RTV si cinematografice • Cabine de comandă si control (de exemplu:
dispecerat energetic, dispecerat mijloace de transport rutier, feroviar,
naval) • Laboratoare pentru măsurări cercetare si
proiectare
• Birouri sau încăperi cu calculatoare • Săli de tratament • Ghisee unde se lucrează cu publicul, manipulare
de valori, cartare postală • Încăperi pentru redactare mass-media scrisă
si audio
• Cabinete medicale, săli de studiu, clase,
amfiteatre, biblioteci |
60 |
|
• Săli de operatie si tratament • Ateliere de creatie • Săli de dirijare si informare trafic aerian |
50 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea plătii contributiei financiare a României,
aferentă participării la Conferinta regională de
radiocomunicatii (RRC-06) pentru planificarea serviciilor de radiodifuziune
digitală terestră [Conferinta regională de radiocomunicatii
(RRC-06)] si la Conferinta regională pentru revizuirea Acordului de la
Stockholm 1961, conferinte organizate de Uniunea Internatională a
Telecomunicatiilor (U.I.T.) în anul 2006
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 28 pct. 7 din Constitutia Uniunii Internationale a
Telecomunicatiilor, semnată la Geneva la 22 decembrie 1992,
ratificată prin Legea nr. 76/1993, si al Ordonantei Guvernului nr. 41/1994
privind autorizarea plătii cotizatiilor la organizatiile internationale
interguvemamentale la care România este parte, aprobată prin Legea nr.
126/1994, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă plata contributiei financiare a
României, aferentă participării la Conferinta regională de
radiocomunicatii (RRC-06) pentru planificarea serviciilor de radiodifuziune
digitală terestră [Conferinta regională de radiocomunicatii
(RRC-06)] si la Conferinta regională pentru revizuirea Acordului de la
Stockholm 1961, conferinte organizate de Uniunea Internatională a
Telecomunicatiilor (U.I.T.) în anul 2006, în sumă de 19.022,50 CHF
(nouăsprezece mii douăzeci si doi si cincizeci franci elvetieni),
respectiv 167 CHF (o sută saizeci si sapte franci elvetieni).
Art. 2. - Echivalentul în lei al sumelor prevăzute
la art. 1 se suportă din bugetul de stat, din prevederile bugetare
aprobate Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pe anul 2007.
Art. 3. - Echivalentul în lei al sumelor prevăzute
la art. 1 se va calcula pe baza raportului de schimb leu/franc elvetian în
vigoare la data plătii.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul interimar al comunicatiilor si tehnologiei
informatiei,
László Borbély
p. Ministrul afacerilor externe,
Minai Gheorghiu,
secretar de stat
p. Ministrul economiei si finantelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 27 iunie 2007.
Nr. 655.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.
1.413/2002 privind declararea Societătii Comerciale „I.C.P.E.” - S.A.
Bucuresti societate comercială de interes strategic
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 1.413/2002 pnvind declararea
Societătii Comerciale „I.C.P.E.” - S.A. Bucuresti societate
comercială de interes strategic, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
927 din 18 decembrie 2002, se modifică după cum urmează:
1. Titlul va avea următorul cuprins:
„HOTĂRÂRE
privind transferul pachetului de acpuni depnut de stat la
Societatea Comercială „I.C.P.E.”- S.A. Bucuresti.”
2. Articolul
1 se abrogă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
p. Presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului,
Constantin Botez
p. Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,
Anton Anton
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 4 iulie 2007.
Nr. 705.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui teren din domeniul privat al statului si din
administrarea Regiei Autonome „Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat” în domeniul public al statului si în administrarea Ministerului
Educatiei, Cercetării si Tineretului pentru folosinta Scolii Nationale de
Studii Politice si Administrative
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 8 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia,
cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unui teren, având
datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezenta hotărâre, din domeniul privat al statului si din
administrarea Regiei Autonome „Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat” în domeniul public al statului si în administrarea Ministerului
Educatiei, Cercetării si Tineretului pentru folosinta Scolii Nationale de
Studii Politice si Administrative.
Art. 2. - Predarea-preluarea terenului prevăzut la
art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate,
în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,
Anton Anton
Secretarul General al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 4 iulie 2007.
Nr. 707.
anexă
DATELE DE IDENTIFICARE
ale terenului care se transmite din domeniul privat al
statului si din administrarea Regiei Autonome „Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat” în domeniul public al statului si în administrarea
Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului pentru folosinta Scolii
Nationale de Studii Politice si Administrative
Nr. crt. |
Locul unde este situat terenul ce se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite terenul |
Persoana juridică la care se transmite terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului |
1. |
Municipiul Bucuresti, Bd. Expozitiei nr. 22-30, sectorul 1 |
Domeniul privat al statului , si administrarea Regiei Autonome
„Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat” |
Domeniul public al statului si administrarea Ministerului
Educatiei si Cercetării
pentru folosinta Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative |
Total teren = 1.550 m2 Vecinătăti: Est: S.N.S.P.A. -
59,99 m Vest: teren CGMB - 59,99 m Nord: R.A. -
A.P.P.S. - 26,08 m Sud: RA. - A.P.P.S
- 25,59 m |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind acordarea unui ajutor
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 28/2003 privind
trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) si
alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 118/1999 privind
înfiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările
ulterioare, si al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 32/2001 pentru
reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 374/2001, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în
sumă de 97.000 euro pentru efectuarea tratamentului medical în
străinătate pacientei Pantelimon Delia Luminita, în vârstă de 40
de ani, din municipiul Bucuresti, str. Camil Ressu nr. 19, bl. 56, se. 4, ap.
145, sectorul 3.
(2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă
din bugetul de stat după cum urmează:
- Ministerul Sănătătii Publice va aloca
suma de 20.000 euro;
- Ministerul Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse
va aloca suma de 77.000 euro.
(3) Ajutorul se acordă în lei si se suportă
atât din bugetul Ministerului Sănătătii Publice, prin
Autoritatea de Sănătate Publică a Municipiului Bucuresti, cat si
din bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse, prin
Directia de Muncă si Protectie Socială a Municipiului Bucuresti, la
cursul de schimb valutar al Băncii Nationale a României din ziua
lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite
bugetare.
(4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii,
Familiei si Egalitătii de Sanse pentru efectuarea tratamentului medical în
străinătate va fi transferată de către Directia de
Muncă si Protectie Socială a Municipiului Bucuresti către
Autoritatea de Sănătate Publică a Municipiului Bucuresti, la
solicitarea acesteia.
Art. 2. - Fundamentarea sumei solicitate si justificarea
celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în
străinătate revin Ministerului Sănătătii Publice, prin
Autoritatea de Sănătate Publică a Municipiului Bucuresti, care
va efectua plata si va certifica documentele financiar-contabile prezentate de
furnizorul de servicii medicale din străinătate.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse,
Paul Păcurarii
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 11 iulie 2007.
Nr. 732.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
privind unele măsuri în domeniul preturilor, tarifelor si veniturilor
reglementate unitare aprobate pentru operatorii licentiati din sectorul gazelor
naturale care au obligatia separării legale a activitătii de
distributie de activitatea de furnizare
În temeiul prevederilor art. 9 alin. (9) din Legea energiei
electrice nr. 13/2007, cu modificările si completările ulterioare,
aie art. 99 si ale art. 101 alin. (2) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu
modificările si completările ulterioare, precum si în temeiul
dispozitiilor art. 3 alin. (3) din Regulamentul de organizare si functionare al
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 410/2007,
presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Energiei emite
prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Veniturile reglementate unitare si
veniturile totale unitare aferente activitătii de distributie si,
respectiv, activitătii de furnizare reglementată, prevăzute în
anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare
în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.335/2006 privind stabilirea tarifelor
reglementate pentru prestarea serviciului de distributie si aprobarea
preturilor pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale, realizate de
Societatea Comercială DISTRIGAZ SUD - S.A., publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 1.001 din 15 decembrie 2006, rămân nemodificate în conditiile
prevederilor din Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.078/2003 privind aprobarea
Criteriilor si metodelor pentru aprobarea preturilor si stabilirea tarifelor
reglementate în sectorul gazelor naturale, cu modificările si
completările ulterioare, pentru societătile comerciale care, în
conformitate cu prevederile art. 101 alin. (2) din Legea gazelor nr. 351/2004,
cu modificările si completările ulterioare, vor rezulta în urma
reorganizării Societătii Comerciale DISTRIGAZ SUD - S.A.
(2) Preturile si tarifele reglementate prevăzute în
anexele nr. 2 si 3 la ordinul mentionat la alin. (1) Îsi mentin valabilitatea
si vor fi practicate pentru activitatea de distributie si, respectiv, pentru
activitatea de furnizare reglementată de către societătile
comerciale care, în conformitate cu prevederile art. 101 alin. (2) din Legea
nr. 351/2004, cu modificările si completările ulterioare, vor rezulta
în urma reorganizării Societătii Comerciale DISTRIGAZ SUD - S.A.
Art. 2. - (1) Veniturile reglementate unitare si
veniturile totale unitare aferente activitătii de distributie si,
respectiv, activitătii de furnizare reglementată, prevăzute în
anexa nr. 1 la
Ordinul presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr.
1.337/2006 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea
serviciului de distributie si aprobarea preturilor pentru furnizarea
reglementată a gazelor naturale, realizate de Societatea Comercială
E.ON GAZ ROMÂNIA - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.001 din 15 decembrie
2006, rămân nemodificate, în conditiile prevederilor din Decizia
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor
Naturale nr. 1.078/2003, cu modificările si completările ulterioare,
pentru societătile comerciale care, în conformitate cu prevederile art.
101 alin. (2) din Legea nr. 351/2004, cu modificările si completările
ulterioare, vor rezulta în urma reorganizării Societătii Comerciale
E.ON GAZ ROMÂNIA- S.A.
(2) Preturile si tarifele reglementate prevăzute în
anexele nr. 2 si 3 la ordinul mentionat la alin. (1) îsi mentin valabilitatea
si vor fi practicate pentru activitatea de distributie si, respectiv, pentru
activitatea de furnizare reglementată de către societătile
comerciale care, în conformitate cu prevederile art. 101 alin. (2) din Legea
nr. 351/2004, cu modificările si completările ulterioare, vor rezulta
în urma reorganizării Societătii Comerciale E.ON GAZ ROMÂN IA- S. A.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Presedintele Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei,
Bucuresti, 28 iunie 2007.
Nr. 16.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
privind modificarea si completarea Regulamentului de remorcare si frânare
nr. 006,
aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 1.815/2005
În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) (ii) din
anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare si functionare al Autoritătii de
Sigurantă Feroviară Română-ASFR” la anexa nr. 1 - Regulamentul
de organizare si functionare al Autoritătii Feroviare Române - AFER,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea si
functionarea Autoritătii Feroviare Române - AFER, cu modificările si
completările ulterioare, si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Transporturilor,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul de remorcare si frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.815/2005,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.043 si 1.043 bis din
24 noiembrie 2005, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. La articolul 30 alineatul 5, după ultima
liniută a literei g) se introduce o nouă liniută, care va avea
următorul cuprins:
„- 63% pentru circulatia automotoarelor din seria 900, cu
viteza maximă de 70 km/h.”
2. Tabelul din anexa nr. 15 la regulament se înlocuieste
cu tabelul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
Bucuresti, 19 iunie 2007.
Nr. 460.
ANEXA
Grupa de vagoane |
Tipul de vagon de călători din compunerea trenului Seria vagonului |
Treptele de temperatură exterioară în°C |
Tipul sursei de încălzire |
Durata de preîncălzire a garniturii în minute |
|||||||||||
Locomotive electrice |
LDE 2100 CP-INDA, DHC 1250 CP-ALSTOMGM |
Vagon WTT cu agregate modeme de abur |
Locomotive cu abur de mare putere, de remorcare si
încălzire |
Locomotive tip 040 DHC, Locomotive cu abur de putere mică, inclusiv vagoane WTT
(404 - 406) |
|||||||||||
Seria 060 EA, EA1.EB |
Seria 040 EC |
-> SE |
|||||||||||||
Numai vagoane
declasa |
Clasă +
postă + bagaj |
Numai vagoane
declasa |
Clasă + postă + bagaj |
Numai vagoane de clasă sau Clasă + postă + bagaj |
Vagoane de clasă sau Clasă + postă +
bagaj
Vagoane de dormit,
cusetă, bar, restaurant care nu au sursă de energie proprie |
Numai vagoane
declasa |
Clasă +
postă + bagaj |
Numai vagoane
declasa |
Clasă +
posta + bagaj |
Numai vagoane
declasa |
Clasă +
postă + bagaj |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
A |
Vagoane pe 4 osii, constructie modernă, tip UIC,
seriile: 1947; 1950; 1957; 2047; 2050; 2057; 2626; 2647; 3957; 3950; 2180;
5030; 7180; 7050; 6050; 1955; 2055;2058 |
+10...-10 |
64 |
68 |
48 |
58 |
60 |
Numărul de vagoane
exprimat în osii ce pot fi încălzite se va stabili la compunere, în functie de puterea
generatorului electric al locomotivei si de consumul de energie electrică al vagoanelor |
52 |
56 |
44 |
48 |
36 |
40 |
75 |
-10...-20 |
60 |
64 |
44 |
48 |
60 |
|
40 |
44 |
36 |
40 |
28 |
32 |
100 |
||
sub-20 |
60 |
64 |
44 |
48 |
60 |
|
36 |
40 |
32 |
36 |
24 |
28 |
110 |
||
Vagoane pe 4 osii, constructie modernă, tip UIC,
seriile: 2190; 1976; 2076; 8976; 7131 |
+10...-10 |
64 |
68 |
48 |
58 |
60 |
|
52 |
56 |
44 |
48 |
36 |
40 |
20 |
|
-10...-20 |
60 |
64 |
44 |
48 |
60 |
|
40 |
44 |
36 |
40 |
28 |
32 |
40 |
||
sub-20 |
60 |
64 |
44 |
48 |
60 |
|
36 |
40 |
32 |
36 |
24 |
28 |
60 |
||
B |
Vagoane pe 4 osii, constructie nouă, tip suburban,
seriile: 1147; 1157; 2147; 2157; 8547 sau constructie clasică, seriile:
1947 sau 2047 |
+10...-10 |
64 |
68 |
52 |
56 |
60 |
|
52 |
56 |
48 |
52 |
40 |
44 |
60 |
-10...-20 |
64 |
68 |
52 |
56 |
60 |
|
40 |
44 |
36 |
40 |
28 |
32 |
90 |
||
sub-20 |
64 |
68 |
52 |
56 |
60 |
|
32 |
36 |
28 |
32 |
24 |
28 |
110 |
||
C |
Cupluri de câte 4 vagoane etajate, seria TE-2617,
combinate cu vagoane pe 4 osii din grupele A si B |
+10...-10 |
51 |
55 |
38 |
42 |
60 |
|
38 |
42 |
34 |
38 |
30 |
34 |
75 |
-10...-20 |
51 |
55 |
38 |
42 |
60 |
|
34 |
38 |
30 |
34 |
25 |
29 |
100 |
||
sub-20 |
51 |
55 |
38 |
42 |
60 |
|
30 |
34 |
25 |
29 |
21 |
25 |
120 |
||
D |
Vagoane pe 4 osii, constructie veche, seriile: 1722;
2920; 2921; 2922 |
+10...-10 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
52 |
56 |
48 |
52 |
40 |
44 |
75 |
-10...-20 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
48 |
52 |
40 |
44 |
32 |
36 |
100 |
||
sub-20 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
40 |
44 |
36 |
40 |
28 |
32 |
120 |
||
E |
Vagoane pe 2 osii, modernizate, semiacuplări de
abur sectiune mare, seriile: 1426; 2426 |
+10...-10 |
- |
. |
- |
- |
. |
|
30 |
32 |
28 |
30 |
24 |
26 |
75 |
-10...-20 |
- |
- |
- |
. |
. |
|
26 |
28 |
24 |
26 |
20 |
22 |
100 |
||
sub-20 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
22 |
24 |
20 |
22 |
16 |
18 |
120 |
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului nr. 318/2006 privind aprobarea standardelor de instruire,
confirmarea competentei si eliberarea documentelor de atestare a personalului
navigant pentru navele de navigatie interioară care arborează
pavilion român
În temeiul prevederilor art. 12 lit. f) din Ordonanta
Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 197/1998, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Transporturilor,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. I. - Litera r) de la pozitia 8) din anexa nr. 3 „Conditii minime pentru
eliberarea documentelor de atestare a personalului navigant pentru navele de
navigatie interioară care arborează pavilion român la Ordinul
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 318/2006 privind
aprobarea standardelor de instruire, confirmarea competentei si eliberarea
documentelor de atestare a personalului navigant pentru navele de navigatie
interioară care arborează pavilion român, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 7 aprilie 2006, se modifică după cum urmează:
,,r) sef mecanic fluvial, ofiter mecanic fluvial, ofiter
electrician, electrician de bord”.
Art. II. - Autoritatea Navală Română va lua
măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor art. I.
Art. III. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
Bucuresti, 20 iunie 2007.
Nr. 509.
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
pentru abrogarea art. 3 din Ordinul ministrului finantelor publice nr.
2.217/2006 privind organizarea evidentei în scopul taxei pe valoarea
adăugată, conform art. 156 alin. (1)-(3) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările ulterioare
În temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea
Ministerului Economiei si Finantelor,
ministrul economiei si finantelor emite următorul ordin:
Art. I. - Art. 3 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.217/2006 privind
organizarea evidentei în scopul taxei pe valoarea adăugată, conform
art. 156 alin. (1)-(3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările ulterioare,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.041 din 28 decembrie
2006, se abrogă.
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
p. Ministrul economiei si finantelor,
Cătălin Doica, secretar de stat
Bucuresti, 27 iunie 2007.
Nr. 577.
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETĂRII SI TINERETULUI
privind Metodologia de organizare si desfăsurare a
probei anticipate sustinute de elevii claselor a Xl-a din sectiile bilingve
francofone care participă la Proiectul-pilot „De la învătământul
bilingv către filierele francofone”
În baza prevederilor Legii învătământului nr. 84/1995,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
ale Acordului asupra învătământului bilingv
dintre Guvernul Republicii Franceze si Guvernul României, semnat la Bucuresti
în data de 28 septembrie 2006,
în conformitate cu Ordinul ministrului educatiei si
cercetării nr. 634 din 22 martie 2007 privind Organizarea si
desfăsurarea bacalaureatului român-filiera bilingv francofonă,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind
organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetării si
Tineretului,
ministrul educatiei, cercetării si tineretului emite prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă Metodologia de organizare si
desfăsurare a probei anticipate sustinute de elevii claselor a Xl-a din
sectiile bilingve francofone care participă la Proiectul-pilot „De la
învătământul bilingv către filierele francofone”.
(2) Metodologia prevăzută la alin. (1) este
cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) În anul scolar 2006-2007 elevii din
sectiile bilingve francofone pot opta pentru sustinerea probei anticipate
mentionate la art. 1.
(2) În anul scolar 2006-2007 proba anticipată
mentionată la art. 1 va fi sustinută în ziua de 25 mai 2007.
(3) Elevii care nu
sustin sau nu promovează proba anticipată nu pot participa la probele
bacalaureatului specifice claselor bilingve care se sustin în clasa a XII-a si
nu vor beneficia de mentiunea specială „sectie bilingvă
francofonă” pe diploma de bacalaureat.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 4. - Directia generală management
învătământ preuniversitar, Directia generală buget-finante,
patrimoniu si investitii, Directia generală învătământ în
limbile minoritătilor si relatia cu Parlamentul, Centrul National pentru
Curriculum si Evaluare în învătământul Preuniversitar, inspectoratele
scolare si conducerile unitătilor de învătământ implicate duc la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,
Cristian Minai Adomnitei
Bucuresti, 15 mai 2007.
Nr. 1.016.
METODOLOGIA
de organizare si desfăsurare a probei anticipate
sustinute de elevii claselor a Xl-a din sectiile bilingve francofone care
participă la Proiectul-pilot „De la învătământul bilingv
către filierele francofone”
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezenta metodologie reglementează
organizarea si desfăsurarea probei anticipate sustinute de elevii claselor
a Xl-a din sectiile bilingve francofone din cadrul Proiectului-pilot „De la
învătământul bilingv către filierele francofone”, denumită
în continuare probă anticipată.
Art. 2. - (1) Acordul asupra învătământului
bilingv dintre Guvernul Republicii Franceze si Guvernul României, semnat la
Bucuresti în data de 28 septembrie 2006, pune bazele Proiectului-pilot „De la
învătământul bilingv către filierele francofone”.
(2) Sectiile bilingve francofone mentionate la art. 1 au,
pe parcursul celor 4 ani de liceu, un orar specific de cursuri de limba
franceză si de discipline nonlingvistice (DNL) predate în limba
franceză: matematică, fizică, chimie, biologie, istorie,
geografie, economie etc.
(3) Probele specifice examenului de
bacalaureat pentru sectiile bilingve francofone sunt:
a) proba anticipată centrată pe modulul de
învătământ pluridisciplinar bilingv - sustinută în clasa a Xl-a;
b)două probe de limba franceză (scris si oral)-
sustinute în clasa a XII-a;
c) o probă dintr-o disciplină
nonlingvistică, din lista celor mentionate la alin. (2) (oral) -
sustinută în clasa a XII-a.
(4) Pentru fiecare probă se acordă un punctaj cuprins
între 10 si 100, nota probei respective obtinându-se prin împărtirea
punctajului la 10.
(5) Absolventii sectiilor bilingve care promovează
examenul de bacalaureat, parcurgând si obtinând cel putin 50 de puncte la toate
probele specifice prevăzute de Acordul asupra învătământului
bilingv dintre Guvernul Republicii Franceze si Guvernul României, obtin diploma
de bacalaureat prevăzută de legea română, cu mentiunea
specială „sectie bilingvă francofonă”, precum si un atestat de
limbă si civilizatie franceză.
(6) Diploma de bacalaureat cu mentiunea specială
„sectie bilingvă francofonă” este recunoscută pentru înscrierea
în universtătile franceze si în universitătile românesti.
Art. 3. - (1) Proba anticipată va fi sustinută
în fiecare an, conform datelor fixate de Ministerul Educatiei, Cercetării
si Tineretului la sfârsitul lunii mai. Ea va fi organizată simultan în
fiecare dintre liceele bilingve care fac parte din proiect.
(2) La proba
anticipată participă elevii claselor a Xl-a de la sectiile bilingve
francofone din cadrul Proiectului-pilot „De la învătământul bilingv
către filierele francofone”, care au frecventat modulul de
învătământ pluridisciplinar bilingv în timpul anului.
(3) În cazul în care elevul promovează proba
anticipată în clasa a Xl-a, acesta are dreptul de a obtine mentiunea
„sectie bilingvă francofonă”, în urma promovării examenului de
balacaureat cu probe specifice pentru clasele bilingve, mentionate la art. 2
alin. (3).
(4) Elevii care nu sustin sau nu promovează proba
anticipată nu pot participa la celelalte probe specifice ale
bacalaureatului, care se sustin în clasa a XII-a, stabilite pentru clasele
bilingve, si nu vor beneficia de mentiunea specială „sectie bilingvă
francofonă” pe diploma de bacalaureat.
(5) În caz de repetentie a clasei a Xl-a, elevul de la
sectia bilingvă francofonă pierde beneficiul notei obtinute în anul
precedent. Acesta are obligatia de a repeta modulul de învătământ
pluridisciplinar bilingv si de a se prezenta din nou la proba anticipată
de la sfârsitul clasei a Xl-a.
CAPITOLUL II
Coordonarea metodologică a probei anticipate
Art. 4. - În inspectoratele scolare din judetele-pilot se
constituie, la nivelul comisiei judetene/municipiului Bucuresti de bacalaureat,
comisii de evaluare a probei anticipate, numite prin decizia inspectorului
scolar general, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii.
Art. 5. - (1) La nivelul fiecărui liceu se
constituie o singură comisie de evaluare.
(2) Comisia de evaluare este compusă din:
- presedinte (directorul/directorul adjunct al scolii)
- secretar (cadru didactic/secretarul scolii)
- 3-5 profesori examinatori (un profesor de limba
franceză din afara unitătii de învătământ si 2-4 profesori
de discipline nonlingvistice care au participat ia proiect).
(3) Comisia de evaluare are următoarele atributii:
- întocmeste graficul de actiuni privind organizarea si
desfăsurarea probei anticipate si îl afisează cu cel putin două
săptămâni înainte de începerea acesteia;
- pregăteste documentatia tehnică, sălile,
aparatele, echipamentele si asigură conditiile normale de desfăsurare
a probei;
- organizează si efectuează examinarea,
evaluarea si notarea candidatilor;
- afisează rezultatele probei;
- înaintează inspectoratului scolar un raport asupra
modului de desfăsurare a examenului, care să contină si
propuneri cu privire la optimizarea desfăsurării examenului pentru
obtinerea atestatului.
(4) Organizarea comisiilor de evaluare si derularea
probei anticipate vor fi monitorizate de către inspectorul scolar de limba
franceză din judetul respectiv. În cazul în care nu există inspector
de limba franceză, inspectorul de limbi moderne propune un metodist, în
calitate de observator.
(5) Inspectorul de limba franceză/metodistul
primeste propuneri pentru profesorii examinatori si avizează lista transmisă
de unitătile scolare din judet. Membrii comisiei din fiecare liceu-pilot
se selectează din listă, prin tragere la sorti.
(6) Cadrele didactice care fac parte din comisiile de
evaluare vor fi retribuite conform ordinului ministrului educatiei,
cercetării si tineretului privind modul de plată a cadrelor didactice
care fac parte din comisiile pentru examenele nationale, valabil în anul scolar
respectiv.
CAPITOLUL III
Art. 6 - (1) În cadrul modulului de învătământ
pluridisciplinar bilingv, elevii realizează un proiect la nivelul clasei,
bazat pe disciplinele studiate.
(2) Până la data de 1 octombrie a fiecărui an
scolar, profesorii de discipline nonlingvistice care se predau în limba
franceză vor afisa la avizierul scolii titlurile proiectelor propuse
pentru proba anticipată din anul scolar respectiv.
(3) Până la data de 1 noiembrie a fiecărui an
scolar, elevii vor alege tema proiectului la nivel de clasă si o vor
comunica secretariatului scolii.
(4) În cadrul probei anticipate, elevii prezintă în
fata comisiei de evaluare un carnet de bord realizat în mod individual, pe
durata modulului de învătământ pluridisciplinar bilingv, însotit de o
sinteză de maximum două pagini.
(5) Carnetul de bord, redactat în limba franceză, va
contine enumerarea orelor de curs la care elevul a asistat pe parcursul
derulării proiectului, în cadrul fiecărei discipline nonlingvistice,
precum si enumerarea activitătilor personale pe care Ie-a desfăsurat
în afara orelor de curs.
(6) Sinteza se elaborează în
limba franceză si va cuprinde referiri la derularea proiectului si la
contributia personală a elevului în cadrul echipei. Sinteza va fi
axată pe expunerea continutului modulului de învătământ
pluridisciplinar bilingv, plecând de la cunostintele dobândite de-a lungul
anului în cadrul orelor de DNL si terminând cu referiri la contributia
personală adusă la realizarea produsului final colectiv. Prezentarea
sintezei se va realiza sub forma unei discutii libere, în limba franceză,
cu membrii comisiei de evaluare.
(7) Durata probei nu va depăsi 10 minute pentru
fiecare elev.
CAPITOLUL IV
Evaluarea si notarea
Art. 7. - (1) Modulul de învătământ
pluridisciplinar bilingv este evaluat la sfârsitul clasei a Xl-a, acordându-se
maximum 100 de puncte, din care maximum 30 de puncte pentru activitatea
desfăsurată în timpul anului si maximum 70 de puncte pentru examenul
final sustinut prin proba anticipată.
(2) Fiecare evaluator acordă candidatului un
punctaj, care este multiplu de 10.
(3) Punctajul final al candidatului se obtine ca medie
aritmetică a punctajelor acordate de membrii comisiei de evaluare.
(4) Nota probei anticipate se obtine prin împărtirea
la 10 a punctajului final, urmată de rotunjire la cel mai apropiat întreg.
La o diferentă de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.
(5) Notele probei anticipate intră în calculul
mediei de bacalaureat.
(6) Notele probei anticipate sustinute în clasa a Xl-a se
consemnează într-un proces-verbal, elaborat în două exemplare, care
se păstrează la secretariatul liceului până la sfârsitul clasei
a XII-a. Un exemplar se arhivează, iar al doilea exemplar este transmis
comisiei de bacalaureat, care va consemna notele în catalogul de examen.
(7) Procesul-verbal transmis comisiei de bacalaureat se
arhivează împreună cu celelalte documente ale examenului de
bacalaureat.
CAPITOLUL V
Răspunderea disciplinară
Art. 8. - (1) Respectarea întocmai a metodologiei de
organizare si desfăsurare a probei anticipate este obligatorie pentru
toate persoanele implicate în această activitate.
(2) Încălcarea normelor prezentei metodologii
constituie abatere disciplinară. Personalul didactic de predare,
personalul didactic auxiliar, precum si cel de conducere, de îndrumare si
control din învătământ implicat în desfăsurarea probei
anticipate răspund disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce le
revin în aplicarea prezentei metodologii.
Art. 9. - În vederea respectării prevederilor
prezentei metodologii si pentru asigurarea corectitudinii
desfăsurării probei anticipate, presedintii comisiilor de examinare
vor solicita declaratii scrise de la fiecare membru al comisiei. În
declaratia-tip, cadrul didactic precizează că nu are rude sau afini
până la gradul al patrulea printre candidatii care participă la
această probă si îsi asumă responsabilitatea pentru respectarea
întocmai a prevederilor legale.
Art. 10. - (1) Cadrele didactice care, în perioada
sustinerii probei anticipate, manifestă neglijentă în îndeplinirea
atributiilor ce le revin sau săvârsesc orice alte fapte care
împiedică desfăsurarea în conditii normale a probei anticipate sunt
sanctionate disciplinar conform Statutului personalului didactic.
(2) Sanctiunile aplicate în urma abaterilor
săvârsite de cadrele didactice în timpul participării la comisiile
prevăzute în prezenta metodologie sunt luate în considerare la acordarea
calificativului anual.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 11. - Nu se admit contestatii la proba
anticipată.
MINISTERUL ECONOMIEI Sl FINANTELOR
AGENTIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Autoritatea Natională a Vămilor
privind modificarea Normelor tehnice pentru aplicarea regimului de tranzit
sub acoperirea carnetelor TIR, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală nr. 431/2007
În baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
532/2007 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale a
Vămilor,
în vederea aplicării unitare a regimului vamal de
tranzit sub acoperirea carnetelor TIR prevăzut în Regulamentul Consiliului
(CEE) nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului vamal
comunitar, cu modificările ulterioare, si în Regulamentul Comisiei (CEE)
nr. 2.454/93 din 2 iulie 1993 cuprinzând Dispozitii de aplicare a Codului vamal
comunitar, cu modificările ulterioare,
în aplicarea prevederilor Conventiei vamale relative la
transportul international al mărfurilor sub acoperirea carnetelor TIR
(Conventia TIR, 1975),
în aplicarea art. 664 din Regulamentul de aplicare a
Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 520 din 15 iunie 2006,
vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală emite următorul
ordin:
Art. I. - Normele tehnice pentru aplicarea regimului de tranzit sub acoperirea
carnetelor TIR, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală nr. 431/2007, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.
103 din 12 februarie 2007, se modifică după cum urmează:
1. La punctul 16, alineatul (1) se modifică
si va avea următorul cuprins:
„16. (1) Biroul de plecare/de intrare (trecere)
completează carnetul TIR sau/si voletul nr. 1.
(2) Pentru operatiunile TIR care au ca birou de
destinatie/de iesire (de trecere) un birou situat într-un alt stat membru,
biroul de plecare/de intrare (trecere) înscrie în rubrica «Pentru utilizare
oficială» a voletului nr. 2 următorul text: «De retumat la Biroul
centralizator/str. Matei Millo nr. 13, sectorul 1,010144 Bucuresti, România».
Acest text poate fi imprimat pe volet si cu ajutorul unei stampile.
(3) Biroul de plecare/de intrare (trecere)
păstrează voletul nr. 1 al carnetului TIR.”
2. La punctul 22, alineatul (1) se modifică
si va avea următorul cuprins:
„22. (1) Dacă biroul de plecare din România nu a
intrat în posesia părtii corespunzătoare din voletul nr. 2, în termen
de două luni de la data acceptării carnetului TIR, acesta are
obligatia de a informa în scris asociatia garantă cu privire la aceasta,
fără a aduce atingere notificării prevăzute la art. 11
paragraful (1) din Conventie. Biroul de plecare va anexa la adresa de informare
si o copie a voletului nr. 1 al carnetului TIR.”
3. Punctul 23 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„23. (1) Asociatia garantă poate să prezinte
biroului de plecare, în termen de maximum 4 luni de la data acceptării
carnetului TIR:
a) cotoarele nr. 1 sau nr. 2 corespondente carnetului
TIR, corect stampilate de biroul de destinatie, sau o copie a acestora
certificată «conform cu originalul», furnizată de organizatia
internatională (IRU);
b) o adresă prin care asociatia garantă
transmite informatii privind descărcarea carnetului TIR în aplicatia
electronică a organizatiei internationale (IRU) si, după caz, data la
care carnetul TIR a fost retumat la IRU;
c) copie după cotorul voletului nr. 2 al carnetului
TIR, stampilată «conform cu originalul»;
d) orice alte informatii, însotite de documente
corespunzătoare, privind încheierea operatiunii TIR.
(2) Titularul carnetului TIR poate să prezinte
biroului de plecare, în termen de maximum 4 luni de la data acceptării carnetului
TIR:
a) un document certificat «conform cu originalul» de
autoritatea vamală a tării de destinatie, care contine identificarea
mărfurilor în cauză si care stabileste că ele au fost prezentate
la destinatie;
b) copia documentului vamal (declaratie vamală sau
declaratie sumară) de plasare a mărfurilor sub un regim vamal sau sub
supraveghere vamală, certificată de biroul de destinatie ca fiind
«conform cu originalul»;
c) un document vamal de plasare sub o altă
destinatie vamală într-o tară tertă sau o copie sau fotocopie ce
contine identificarea mărfurilor în cauză. Copia sau fotocopia
să fie certificată «conform cu originalul» fie de către
administratia vamală care a vizat documentul original, fie de serviciile
oficiale ale tării terte în cauză, fie de serviciile oficiale
dintr-unul din statele membre;
d) recipisa;
e) orice alte informatii, însotite de documente
corespunzătoare, privind încheierea operatiunii TIR.”
4. Punctul 24 se modifică si va avea
următorul cuprins: „24. În cazul prezentării documentelor
mentionate la pct. 23 alin. (1) lit. a) si alin. (2) lit. a), b), c),
operatiunea TIR se consideră încheiată.”
5. Punctul 25 se modifică si va avea
următorul cuprins: „25. În cazul prezentării documentelor
mentionate la pct. 23 alin. (1) lit. b)-d) sau alin. (2) lit. d) si e) ori
atunci când nu se prezintă nicio dovadă a încheierii operatiunii TIR,
în termen de 4 luni de la data emiterii tranzitului, biroul de plecare
procedează astfel:
a) atunci când biroul de destinatie
este un birou din România, îi solicită în scris infonnatii privind
operatiunea TIR;
b) atunci când biroul de destinatie este un birou
dintr-un alt stat membru, comunică în scris Biroului centralizator
neconfirmarea operatiunii TIR, în vederea declansării procedurii de
cercetare, anexând o copie a voletului nr. 1 al carnetului TIR, adresele de
informare a asociatiei garante si titularului carnetului TIR si, după caz,
răspunsurile acestora.”
6. Punctul 28 se modifică si va avea
următorul cuprins: „28. În situatia în care, în urma procedurii de
cercetare, Biroul centralizator dispune încasarea drepturilor de import si a
altor taxe devenite exigibile, biroul de plecare va proceda la încasarea
acestora în conformitate cu prevederile art. 11 paragrafele (1) si (2) din
Conventie.”
Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare
Fiscală,
Gelu Stefan Diaconu
Bucuresti, 3 iulie 2007.
Nr. 6.794.
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BISTRITA
cuprinzând asociatiile si fundatiile cărora li s-au
alocat finantări de la bugetul municipiului Bistrita pe anul 2007, în
conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005 privind regimul
finantărilor nerambursabile din fondurile publice alocate pentru
activităti nonprofit de interes general
Nr. crt. |
Denumirea asociatiei/fundatiei |
Municipiul |
Cuantumul sumelor alocate pe anul 2007 - lei - |
1. |
Fundatia Bucurie |
Bistrita |
11.000 |
2. |
Asociatia AFI-Profamilia |
Bistrita |
6.000 |
3. |
Asociatia Benita |
Bistrita |
15.000 |
4. |
Asociatia Caritas Eparhial Greco Catolic Clui |
Bistrita |
7.000 |
5. |
Asociatia Clubul Amazoanelor Bistritene |
Bistrita |
20.000 |
6. |
Asociatia PRO ADO |
Bistrita |
8.000 |
7. |
Orqanizatia Consiliul Judetean al Persoanelor Vârstnice |
Bistrita |
6.000 |
8. |
Fundatia Inocenti |
Bistrita |
7.000 |