MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr. 76
LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 31 ianuarie 2007
Decizia nr. 19 din 11 ianuarie 2007 referitoare la exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3 din Codul de
procedură penală
78. - Hotărâre pentru modificarea anexei la
Hotărârea Guvernului nr. 349/2006 privind aprobarea Listei
societătilor nationale, companiilor nationale si societătilor
comerciale aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei si
Comertului, la care se efectuează concedieri colective în anul 2006 si
care vor beneficia de prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a
societătilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale
79. - Hotărâre pentru modificarea anexei la
Hotărârea Guvernului nr. 852/2006 privind aprobarea Metodologiei de
acordare a cotei individuale de lapte, precum si a modului de alocare si
reconstituire a rezervei nationale de lapte
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
21. - Ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 220/2006 privind aprobarea
documentelor adoptate de către Consiliul de Exploatare Postală al
Uniunii Postale Universale la reuniunea anuală din ianuarie 2005
Lista cuprinzând asociatiile care primesc subventii de la
bugetul local în anul 2007, în conformitate cu Legea nr. 34/1998 privind
acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate
juridică, care înfiintează si administrează unităti de
asistentă socială
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67
alin. 3 din Codul de procedură penală
Ioan
Vida - presedinte
Nicolae
Cochinescu - judecător
Aspazia
Cojocaru - judecător
Acsinte
Gaspar - judecător
Kozsokár
Gábor - judecător
Petre
Ninosu - judecător
Ion
Predescu - judecător
Serban
Viorel Stănoiu - judecător
Tudorel
Toader - judecător
Marinela
Mincă - procuror
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 67 alin. 3 din Codul de procedură penală, exceptie ridicată
de Ionel Vasile în Dosarul nr. 12.574/301/2005 al Judecătoriei Sectorului
3 Bucuresti.
La
apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este
legal îndeplinită.
Cauza
este în stare de judecată.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate
ca fiind inadmisibilă. În acest sens, arată că obiectul cauzei
penale deduse judecătii îl constituie plângerea formulată împotriva
autorului exceptiei pentru infractiunea de calomnie.
Având
în vedere faptul că art. 206 din Codul penal a fost abrogat prin art. I pct. 56
din Legea nr. 278/2006, calomnia a fost dezincriminată ca infractiune,
astfel încât solutionarea cauzei nu mai depinde de exceptia de
neconstitutionalitate formulată.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 14 iunie 2006, pronuntată în Dosarul nr. 12.574/301/2005, Judecătoria
Sectorului 3 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3 din Codul de
procedură penală.
Exceptia a fost ridicată de Ionel Vasile cu ocazia solutionării unei cauze penale având ca obiect plângerea formulată împotriva sa de către partea vătămată Remus Vasile Span pentru infractiunea de calomnie.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine că dispozitiile de lege criticate contravin prevederilor
constitutionale ale art. 24 alin. (1), potrivit cărora dreptul la
apărare este garantat. În acest sens, arată că, desi initial i-a
fost admisă administrarea probei testimoniale, ulterior instanta,
printr-un abuz de drept, a respins această probă „esentială” în
solutionarea cauzei.
Judecătoria
Sectorului 3 Bucuresti apreciază că exceptia
de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În acest sens, invocă
jurisprudenta în materie a Curtii Constitutionale, si anume deciziile nr.
30/2001, nr. 311/2005 si nr. 583/2005.
Potrivit
prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a
fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului,
Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Guvernul
apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată. În acest sens, arată că dispozitiile art. 67
alin. 3 din Codul de procedură penală nu contravin an”. 24 din
Constitutie, atâta vreme cât împotriva încheierii instantei de admitere sau de
respingere a administrării probelor părtile au posibilitatea să
îsi exercite drepturile procesuale si, eventual, să promoveze căile
de atac prevăzute de lege atunci când apreciază că respingerea
sau admiterea unei probe s-a realizat cu încălcarea dispozitiilor legale.
Avocatul
Poporului consideră că dispozitiile de lege
criticate sunt constitutionale. Astfel, faptul că instanta este cea care
apreciază cu privire la concludenta si utilitatea probelor propuse de
părti, inclusiv în ceea ce priveste prezentarea mijloacelor materiale de
probă, nu aduce atingere dreptului la apărare.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit în cauză de judecătorul-raportor, notele
scrise depuse la dosar, concluziile procurorului, dispozitiile de lege
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992,
retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2),
art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 67 alin. 3
din Codul de procedură penală, potrivit cărora „Admiterea sau
respingerea cererii se face motivat”.
Autorul
exceptiei sustine că reglementarea criticată contravine prevederilor
constitutionale ale art. 24 alin. (1), potrivit cărora dreptul la
apărare este garantat.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că dispozitiile
art. 67 alin. 3 din Codul de procedură penală au mai fost supuse
controlului de constitutionalitate, prin raportare la aceleasi prevederi
constitutionale invocate si în cauza de fată.
Astfel,
prin Decizia nr. 598 din 21 septembrie 2006, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 868 din 24 octombrie 2006, Curtea a retinut
că „dreptul învinuitului sau inculpatului de a propune probe si de a cere
administrarea lor se păstrează în tot cursul urmăririi penale,
precum si în cursul judecătii, când acesta poate să solicite
respingerea probelor cerute de procuror si de părti, ca o consecintă
a dreptului său la apărare. Totodată, faptul că instanta
este cea care apreciază cu privire la concludenta si utilitatea probelor
propuse de părti, inclusiv în ceea ce priveste prezentarea mijloacelor
materiale de probă, nu aduce nicio atingere dreptului la un proces
echitabil, câtă vreme instanta are obligatia, impusă chiar prin
dispozitiile art. 67 alin. 3 din Codul de procedură penală, de a
motiva admiterea sau respingerea cererii pentru administrarea unei probe.
Obligatia
impusă de legiuitor constituie o garantie a dreptului la un proces
echitabil, permitând părtii ca, în cunostintă de cauză, să
îsi exercite drepturile procesuale si, eventual, să promoveze căile
de atac prevăzute de lege, atunci când apreciază că respingerea
sau admiterea unei probe s-a realizat cu încălcarea dispozitiilor legale”.
Deoarece
nu au intervenit elemente noi de natură să impună schimbarea
acestei jurisprudente, atât solutia, cât si motivarea acestei decizii îsi
păstrează valabilitatea.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art.
29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În
numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3 din Codul de procedură penală, exceptie ridicată de Ionel Vasile în Dosarul nr. 12.574/301/2005 al Judecătoriei Sectorului 3 Bucuresti.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 11 ianuarie 2007.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOANVIDA
Magistrat-asistent,
Ingrid Alina Tudora
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 349/2006 privind
aprobarea Listei societătilor nationale, companiilor nationale si
societătilor comerciale aflate sub autoritatea sau în coordonarea
Ministerului Economiei si Comertului, la care se efectuează concedieri
colective în anul 2006 si care vor beneficia de prevederile Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de
restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti nationale,
companii nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de stat,
precum si a societătilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Anexa
la Hotărârea Guvernului nr. 349/2006 privind aprobarea Listei
societătilor nationale, companiilor nationale si societătilor
comerciale aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei si
Comertului, la care se efectuează concedieri colective în anul 2006 si
care vor beneficia de prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a
societătilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 22 martie 2006, cu completările
ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu anexa la prezenta
hotărâre.
Art. II. - Pentru 4.151 de persoane repartizate pe societăti comerciale,
conform anexei, preavizul prevăzut de art. 73 din Legea nr. 53/2003 -
Codul muncii, cu modificările si completările ulterioare, si de
contractele colective de muncă a fost acordat în luna decembrie 2006, iar
încetarea contractului individual de muncă al fiecărui salariat si
luarea în evidentă pentru aplicarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale,
companii nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de stat,
precum si a societătilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 569/2003, cu
modificările si completările ulterioare, se realizează în luna
ianuarie 2007.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei si comertului,
Varujan Vosganian
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 31 ianuarie
2007.
Nr. 78.
ANEXĂ
LISTA
societătilor nationale, companiilor nationale si societătilor
comerciale aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei si
Comertului, la care se efectuează concedieri colective în anul 2006 si
care vor beneficia de prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a
societătilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale
Nr.
crt. |
Denumirea
agentului economic |
Nr. de
persoane concediate în anul 2006 |
Nr. de
persoane concediate conform art. 2 |
Total
conform program |
1. |
Compania Natională a Huilei - S. A.
Petrosani |
800 |
|
800 |
2. |
Societatea Natională a Cărbunelui - S.
A. Ploiesti |
292 |
601 |
893 |
3. |
Societatea Natională a Lignitului “Oltenia”
- S.A.Târgu- Jiu |
517 |
|
517 |
4. |
Compania Natională a Cuprului, Aurului si
Fierului “Minvest” - S.A. Deva |
2342 |
|
2342 |
5. |
Compania Natională a Metalelor Pretioase si
Neferoase “Rerrrin” - S.A. Baia Mare |
864 |
2500 |
3364 |
6. |
Societatea Comercială “Moldomin” - S.A.
Moldova Nouă |
850 |
|
850 |
7. |
Societatea Comercială “Cuprumin” - S.A.
Abrud |
172 |
760 |
932 |
8. |
Societatea Comercială “Muibucovina” - S.A.
Vatra Domei |
310 |
200 |
510 |
9. |
Societatea Comercială “Băita” - S.A.
Stei |
201 |
90 |
291 |
10. |
Societatea Comercială “Miniera Banat Anina”
- S.A. |
487 |
|
487 |
11. |
Compania Natională a Uraniului - S. A.
Bucuresti |
100 |
|
100 |
12. |
Societatea Comercială “Complexul Energetic Turceni”
- S.A. |
180 |
|
180 |
13. |
Societatea Comerciala “Complexul Energetic
Rovinari” S.A |
100 |
|
100 |
14. |
Societatea Comercială “Complexul Energetic
Craiova” - S.A. |
50 |
|
50 |
15. |
Societatea Comercială Termoelectrica - S.A.
Bucuresti |
200 |
|
200 |
16. |
Societatea Comercială Termoserv Rovinari -
S.A. |
150 |
|
150 |
17. |
Societatea Comercială Termoserv Turceni -
S.A. |
200 |
|
200 |
18. |
Societatea Comercială Termoserv Craiova -
S.A. |
150 |
|
150 |
19. |
Societatea Comercială “Petrotrans” - S.A. |
424 |
|
424 |
20. |
Societatea Comercială “Electrocentrale
Galati” - S.A. |
39 |
|
39 |
TOTAL |
8428 |
4151* |
12579 |
* reprezintă numărul de persoane cărora li s-a acordat preavizul în luna decembrie 2006 si cărora urmează să le înceteze contractul individual de muncă pana la 31 ianuarie 2007.
pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 852/2006 privind
aprobarea Metodologiei de acordare a cotei individuale de lapte, precum si a
modului de alocare si reconstituire a rezervei nationale de lapte
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 852/2006 privind
aprobarea Metodologiei de acordare a cotei individuale de lapte, precum si a
modului de alocare si reconstituire a rezervei nationale de lapte,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 569
din 30 iunie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică după
cum urmează:
1. Alineatul (12) al articolului 2 va avea următorul cuprins:
„(12)
DACL transmite decizia de aprobare sau de respingere a cererii privind
acordarea cotelor individuale de lapte producătorilor prevăzuti la
alin. (3) până la data de 1 martie 2007 pentru livrări, respectiv 15
martie 2007 pentru vânzări directe, iar celor prevăzuti la alin.
(10), până la data de 1 mai 2007.”
2. Alineatul (1) al articolului 5 va avea următorul cuprins:
„Art.
5. - (1) Producătorii care vând direct lapte si produse lactate
consumatorilor, cărora DACL le acordă cotă individuală
pentru vânzări directe, trebuie să tină evidenta efectivului
vacilor de lapte si a productiilor într-un document, denumit Caietul
fermierului, al cărui model este elaborat de DACL.”
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Dan Stefan Motreanu
Bucuresti, 31 ianuarie
2007.
Nr. 79.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului comunicatiilor si
tehnologiei informatiei nr. 220/2006 privind aprobarea documentelor adoptate de
către Consiliul de Exploatare Postală al Uniunii Postale Universale
la reuniunea anuală din ianuarie 2005
În
temeiul art. 6 din Legea nr. 24/2006 privind ratificarea actelor adoptate de
Congresul Uniunii Postale Universale la Bucuresti la 5 octombrie 2004 si al
art. 5 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea
si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite
prezentul ordin.
Art. I. -
Anexele nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei nr. 220/2006 privind aprobarea documentelor adoptate de către
Consiliul de Exploatare Postală al Uniunii Postale Universale la reuniunea
anuală din ianuarie 2005, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 489 si 489 bis din 6 iunie 2006, cu completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
A. Regulamentul
postei de scrisori si protocolul său final, prevăzute în anexa nr. 1,
se modifică si se completează după cum urmează:
I. REGULAMENTUL POSTEI DE SCRISORI
1.
După alineatul 3.1 al articolului RL115 „Caracteristicile timbrelor postale,
ale mărcilor sau amprentelor de francare” se introduce un nou alineat,
alineatul 3.1 bis, cu următorul cuprins:
„3.1
bis. Amprentele de francare obtinute printr-un procedeu electronic pot fi
aplicate deasupra câmpului destinat adresei, la o distantă cuprinsă
între 2,5 si 5 mm, independent de amplasarea acesteia. Aceste amprente de
francare pot fi aplicate direct pe plic sau în interiorul ferestrei însesi. În
acest caz, impresiunea amprentei si pozitionarea trimiterii în interiorul
plicului trebuie efectuate astfel încât nicio parte a amprentei de francare
să nu se situeze la mai putin de 5 mm de marginea ferestrei. Dispozitiile
mentionate la alin. 3.1 sunt aplicabile acestui tip de amprentă. În cazul
în care amprenta de francare contine date codificate într-un simbol
bidimensional sau se bazează pe astfel de date, acest simbol trebuie
să fie conform Normei S28 a UPU.”
2. Alineatul 3.3 al articolului RL 123 „Conditii de acceptare a
trimiterilor. Conditionare. Ambalare” va avea următorul cuprins:
„3.3. Adresa
destinatarului va fi redactată în mod exact si complet. Ea va fi
scrisă foarte citet, cu caractere latine si cifre arabe. Dacă alte
caractere si cifre sunt utilizate în tara de destinatie, se recomandă
redactarea adresei si în aceste caractere si cifre. Numele localitătii de
destinatie si numele tării de destinatie, scrise cu majuscule, vor fi
completate, după caz, cu numărul codului postal sau cu numărul
zonei de distribuire corespondent. Numele tării de destinatie este scris
de preferintă în limba tării de origine. Pentru a se evita orice
dificultate în tara de tranzit, este de dorit să se adauge numele
tării de destinatie într-o limbă cunoscută pe plan
international.
Administratiile
postale pot recomanda amplasarea codului postal înaintea numelui localitătii
de destinatie sau să preceadă codul EN ISO 3166-1 Alpha 2 al
tării, urmat de o liniută de unire pe trimiterile adresate
tărilor care recomandă acest lucru. Aceasta nu înseamnă în
niciun caz că numele tării de destinatie nu trebuie scris cu toate
literele.”
3. Alineatul 5 al articolului RL 132 „Trimiteri recomandate” va avea
următorul cuprins:
„5.
Desemnarea si prelucrarea trimiterilor
5.1.
Trimiterile recomandate trebuie să poarte în mod clar si cu caractere
foarte vizibile antetul «Recomandată», însotit, eventual, de o mentiune
analoagă în limba tării de origine.
5.2.
Toate administratiile postale trebuie, începând cu data de 1 ianuarie 2008,
să aplice un cod de bare pe toate trimiterile recomandate care pleacă
(avion, S.A.L. si suprafată). Specificatiile sunt următoarele:
5.2.1.
Fiecare trimitere recomandată trebuie să fie identificată
printr-o etichetă CN 04, pe care se află un identificator unic,
conform specificatiilor identificatorilor, cu 13 caractere enuntate în Norma
S10 (Identificatorul trimiterilor postale) si în Norma S46-1 (Reprezentarea
datelor sub forma codului de bare liniar pe trimiterile postale, etichete si
formulare), publicate în Culegerea de norme tehnice UPU.
5.2.2.
Administratiile postale pot conveni bilateral să utilizeze identificatori
unici si coduri de bare deja utilizate pentru trimiterile recomandate
internationale.
5.2.
bis. Administratiile postale sunt încurajate să depună până la
data de 1 ianuarie 2008 toate eforturile
posibile
în sprijinul aplicării codurilor în parte pe trimiterile recomandate,
conform dispozitiilor alin. 5.2.
5.3.
Până la data de 1 ianuarie 2008, administratiile postale care se
găsesc în imposibilitate de a confectiona etichete CN 04 continând un
identificator unic sau o etichetă CN 04 standard pot utiliza etichete
încadrate în domensiunile modelului CN 04 sau doar litera R imprimată.
Celelalte indicatii ale respectivului model trebuie să fie adăugate
în mod clar, curat si de nesters printr-un procedeu oarecare.
5.4.
Eticheta si antetul «Recomandată» trebuie să fie puse pe partea cu
înscrisurile, pe cât posibil în unghiul superior stâng, eventual sub numele si
adresa expeditorului. Dacă este vorba de trimiteri sub formă de
cărti postale, aceste indicatii sunt plasate deasupra adresei, în asa fel
încât să nu afecteze claritatea acesteia. Pentru sacii M recomandati,
eticheta CN 04 trebuie perfect lipită pe eticheta-adresă
furnizată de expeditor.
5.5.
Până la data de 1 ianuarie 2008, administratiile^ postale care au adoptat
în serviciul lor intern sistemul de acceptare mecanică a trimiterilor
recomandate pot, în loc să utilizeze eticheta CN04, să imprime direct
pe aceste trimiteri, pe partea cu înscrisurile, aceleasi indicatii ca cele care
figurează pe respectiva etichetă. Eventual, ele pot lipi în acelasi
loc o bandă imprimată de masină, cu aceleasi indicatii.
5.6. Până la data de 1 ianuarie 2008, cu acordul administratiei postale de origine, utilizatorii pot folosi pentru trimiterile lor recomandate plicuri care poartă preimprimat, în locul prevăzut pentru amplasarea etichetei CN 04, un facsimil al acesteia, ale cărui dimensiuni nu trebuie să fie inferioare celor ale etichetei CN 04. La nevoie, numărul de serie poate fi indicat pe acesta printr-un procedeu oarecare, cu conditia ca el să fie adăugat într-un mod clar, curat si de nesters. Un facsimil al etichetei CN 04 poate fi imprimat si pe eticheta-adresă sau direct pe continutul trimiterilor expediate în plic cu fereastră transparentă, cu conditia totusi ca acest facsimil să fie plasat, în toate cazurile, în extremitatea stângă a ferestrei.
5.7.
Administratia postală de origine se asigură că trimiterile
recomandate sunt conforme dispozitiilor mai sus mentionate. Ea este
obligată să îndepărteze anomaliile eventual constatate înainte
să transmită trimiterile către tările de destinatie.
5.8.
Nicio etichetă si niciun număr de ordine nu trebuie înscrise pe
fată trimiterilor recomandate de către administratiile postale
intermediare.
5.9.
Administratia postală de distribuire trebuie să obtină
semnătura persoanei care ia în primire trimiterea, indicând acceptarea sa
sau orice altă formă de certificare a primirii cu ocazia distribuirii
sau predării unei trimiteri recomandate, în afara semnăturii, numele,
cu litere majuscule, sau orice altă indicatie clară si lizibilă
permitând identificarea formală a celui care a semnat trebuie, de
asemenea, să fie completată.
5.10.
De altfel, se recomandă cu insistentă administratiilor postale
să stabilească sisteme pentru a genera date de confirmare
electronică a distribuirii si să convină să schimbe acest
gen de date cu administratiile postale de origine ale trimiterilor.”
4. Alineatul 6.8 al articolului RL 134 „Trimiteri cu valoare
declarată” va avea următorul cuprins:
„6.8.
Administratia postală de distribuire trebuie să obtină semnătura
persoanei care ia în primire trimiterea, care indică acceptarea ei sau
orice altă formă de confirmare a primirii, cu ocazia distribuirii sau
predării unei trimiteri cu valoare declarată. În afara
semnăturii, numele, cu litere majuscule, sau orice altă indicatie
clară si lizibilă permitând identificarea formală a celui care a
semnat trebuie să fie notată.”
5. Alineatele 3.1 si 3.2 ale articolului RL 137 „Confirmarea de primire”
vor avea următorul cuprins:
„3.1.
Confirmarea de primire trebuie să fie semnată cu prioritate de
către destinatar si, dacă nu este posibil, de către o altă
persoană autorizată să facă acest lucru în virtutea
reglementărilor tării de destinatie. Dacă aceste reglementări
o prevăd, făcând exceptie cazul de predare în mână proprie
destinatarului, confirmarea poate să fie semnată de către un
agent al biroului de destinatie. În afara semnăturii, numele, cu litere
majuscule, sau orice altă indicatie clară si lizibilă permitând
identificarea formală a celui care a semnat trebuie să fie
notată.
3.2.
Biroul de destinatie returnează cu primul curier Formularul CN 07, corect
completat si semnat, direct expeditorului. Acest formular este transmis deschis
si în regim de scutire de taxă postală pe calea cea mai rapidă
(aeriană sau de suprafată). Dacă confirmarea de primire este
returnată fără să fi fost corect completată, neregula
este semnalată prin intermediul Formularului CN 08 prevăzut în art.
RL 150.2, căruia îi este anexată confirmarea de primire în
cauză.”
6. Alineatul 3.2 al articolului RL 138 „Predare în mână proprie” va
avea următorul cuprins:
„3.2.
Când expeditorul a solicitat o confirmare de primire si o predare în mână
proprie destinatarului, Formularul CN 07 trebuie să fie semnat de
către acesta din urmă sau, în caz de imposibilitate, de către
mandatarul său reglementar autorizat. În afara semnăturii, numele, cu
litere majuscule, sau orice altă indicatie clară si lizibilă
permitând identificarea formală a celui care a semnat trebuie să fie
notată.”
7. Alineatul 2.9 al articolului RL 150 „Reclamatii” va avea următorul
cuprins:
„2.9.
Dacă expeditorul demonstrează că, în pofida atestării
distribuirii de către administratia postală de destinatie,
destinatarul pretinde că nu a primit trimiterea cercetată, se
procedează după cum urmează. La cererea expresă a
administratiei postale de origine, administratia postală de destinatie
este obligată să furnizeze expeditorului, prin intermediul
administratiei postale de origine, o confirmare de predare prin scrisoare,
confirmare de primire CN 07 sau alt mijloc, semnat conform art. RL 137.3.1 sau
RL 138.3.2, după caz, ori o copie a semnăturii persoanei care a
primit trimiterea, indicând primirea, sau orice altă formă de
confirmare a primirii, conform art. RL 132.5.9 sau RL 134.6.8, după caz.”
8. Alineatul 4.7 al articolului RL 150 „Reclamatii” se abrogă.
9.
După alineatul 6.3 al articolului RL 174 „Foaia de aviz” se introduce un
nou alineat, alineatul 6.3 bis, cu următorul cuprins:
„6.3
bis. Numărul de trimiteri recomandate si de valori declarate, referitoare
la serviciul postal, scutite de taxe terminale este indicat în tabloul 3, în
coIoana denumită «Numărul trimiterilor returnate la origine, scutite
de taxe terminale.»“
10. După alineatul 6.5 al articolului RL 174 „Foaia de aviz” se
introduce un nou alineat, alineatul 6.5 bis, cu următorul cuprins:
„6.5
bis. În cazul în care administratiile postale au convenit pe o bază
bilaterală să clasifice depesele lor de corespondentă
internatională de plecare pe format, numărul recipientilor si
greutatea lor pe format pot fi indicate în foaia de aviz CN 31. În acest caz,
pe Formularul CN 31 va apărea o indicatie privind informatiile relative la
formate.”
11. Alineatul 6.1 al articolului RL 214 „Calculul taxelor cheltuielilor
terminale aplicabile schimburilor între tările din sistemul tintă” va
avea următorul cuprins:
„6.1.
Mesaje electronice normalizate ale UPU de preaviz? pentru toate depesele de
plecare, inclusiv identificatorul S9, tipul recipientului, utilizând codurile
de recipienti normalizate ale UPU, si, dacă este cazul, identificatorii
aplicabili recipientilor pentru trimiterile recomandate, trimiterile cu valoare
declarată si trimiterile cu predare atestată, conform Normei S10c a
UPU (Identificator al trimiterilor postale: partea C: identificatori cu 13 caractere
pentru produsele speciale ale postei de scrisori), asa cum este publicat în
Culegerea de norme tehnice UPU.”
12. După alineatul 4 al articolului RL 215 „Remunerarea cheltuielilor
terminale în functie de calitatea serviciului între tările din sistemul
tintă” se introduc două noi alineate, alineatele 4 bis si 4 ter, cu
următorul cuprins:
„4 bis.
Taxele terminale provizorii, raportate la calitatea serviciului, sunt calculate
de către Biroul International si comunicate, prin intermediul scrisorilor
circulare, cel mai târziu la data de 1 iulie a fiecărui an. Taxele
provizorii intră în vigoare la data de 1 ianuarie a anului următor si
rămân valabile întregul an calendaristic. Taxele terminale provizorii sunt
calculate conform dispozitiilor art. RL 214, dar sunt însotite, de asemenea, de
o primă de încurajare si de o ajustare bazată pe rezultatele în
materie de calitate a serviciului pentru anul calendaristic precedent.
4 ter.
Taxele terminale finale raportate la calitatea serviciului sunt calculate de
către Biroul International după publicarea rezultatelor finale
privind calitatea serviciului pentru anul calendaristic considerat. Taxele
terminale finale raportate la calitatea serviciului sunt comunicate de
către Biroul International cel mai târziu la data de 1 mai a anului
următor anului calendaristic considerat si înlocuiesc taxele terminale
provizorii difuzate în prealabil pentru anul calendaristic respectiv.”
13. Alineatul 1 al articolului RL 216 „Cheltuieli terminale legate de
calitatea serviciului. Dispozitii aplicabile fluxului de curier spre, de la si
între tările din sistemul tranzitoriu” va avea următorul cuprins:
„1.
Administratiile postale care fac parte din sistemul tranzitoriu pot lua parte
la aceleasi sisteme de control ca cele utilizate de tările din
sistemul-tintă. Dispozitiile art. RL 215 sunt aplicabile, de asemenea,
administratiilor postale din sistemul tranzitoriu care au ales să adere la
sisteme de control de acest gen. Totusi, cheltuielile terminale plătibile
pentru curierul cu destinatia si provenind de la aceste
tări nu pot fi inferioare taxelor de cheltuieli terminale prevăzute
la art. 30.1 din Conventie.”
14. Alineatele 3.1 si 3.2 ale articolului RL 218 „Mecanismul de armonizare
a sistemelor” vor avea următorul cuprins:
„3.1.
Mecanismul de armonizare a sistemelor constă în realizarea unei statistici
speciale destinate calculului numărului mediu de trimiteri/kg, conform
modalitătilor practice precizate la art. RL 224, în afara unei întelegeri
speciale, cum ar fi acordul comun privind utilizarea numărului mediu de
trimiteri/kg determinat prin ultimul studiu UPU pentru fluxurile de trafic ale
tărilor din sistemul tranzitoriu cu destinatia tărilor din
sistemul-tintă.
3.2.
Mecanismul se aplică fluxului mai mare de 50 tone de curier/an, curierul
în număr exclus, care a depăsit în timpul unui an calendaristic
pragul mentionat la alin. 1. Rezultatele statisticii speciale sunt aplicate
curierului care a depăsit pragul în cauză.”
15. Alineatele 1 si 3 ale articolului RL 224 „Statistică specială
pentru aplicarea mecanismului de revizuire sau a mecanismului de armonizare a
sistemelor” vor avea următorul cuprins:
„1. Pentru aplicarea mecanismului de revizuire sau a mecanismului de armonizare a sistemelor, în afara unei întelegeri speciale, utilizând numărul mediu de trimiteri/kg determinat conform ultimului studiu UPU pentru fluxurile de trafic din tările din sistemul tranzitoriu către tările din sistemul-tintă, se realizează o statistică după esantionarea fluxului în cauză.
3.
Administratia postală care cere aplicarea mecanismului de revizuire sau a
mecanismului de armonizare a sistemelor alege sistemul statistic de aplicat,
inclusiv metoda de estimare, si informează administratia postală
corespondentă pentru ca aceasta să poată lua eventuale
măsuri de control. Administratia postală care solicită aplicarea
mecanismului de revizuire sau mecanismului de armonizare a sistemelor poate, de
asemenea, să convină cu administratia postală corespondentă
să aplice numărul mediu de trimiteri/kg determinat prin ultimul
studiu UPU pentru fluxul de curier din tări din sistemul tranzitoriu
către tări din sistemul-tintă.”
16. Alineatul 1 al articolului RL 228 „întocmirea releveelor de depese CN
55 si CN 56” va avea următorul cuprins:
„1.
După primirea ultimei depese a fiecărei luni, biroul de schimb de
destinatie întocmeste, pe tip de depesă si pe birou de schimb expeditor,
în baza datelor foilor de aviz CN 31, un releveu al depeselor CN 55. În cazul
în care administratiile postale convin pe bază bilaterală să
înregistreze numărul de recipiente si greutatea pe format în foaia de aviz
CN 31, formularul CN 55 indică greutatea depesei pe formate. Biroul
transmite apoi aceste relevee administratiei sale centrale.”
17. Alineatul 7 al articolului RL 242 „Transmiterea si acceptarea
releveelor CN 55, CN 66 si CN 67, a conturilor particulare CN 51 si a
conturilor generale CN 52” va avea următorul cuprins:
„7. În
cadrul sistemului de compensare bilaterală, administratia postală
creditoare întocmeste conturile CN 51 si CN 52 si le supune în acelasi timp
administratiei postale debitoare cu o frecventă lunară,
trimestrială, semestrială sau anuală. Administratia postală
debitoare acceptă sau modifică conturile CN 51 si CN 52 în termen de
două luni si efectuează plata sumei facturate conform dispozitiilor
art. RL 252.10. În caz de modificare a conturilor CN 51 sau CN 52, plata se
efectuează pe baza sumei modificate. Dacă în termen de două luni
administratia postală care a transmis conturile nu a primit nicio
notificare rectificativă, atunci conturile sunt considerate ca acceptate
de drept.”
18. Alineatul 2 al articolului RL 244 „Plata cheltuielilor de transport
aerian” va avea următorul cuprins:
„2.
Prin derogare de la această regulă, compania aeriană care
asigură transportul depeselor avion poate să solicite ca taxele de
transport să fie plătite unei administratii postale cu care aceasta a
încheiat un acord în acest scop.”
19. Titlul capitolului 15 va avea următorul cuprins:
Servicii postale electronice. Legături
telematice”
20.
Articolul RL 255 „Curierul electronic” va avea următorul cuprins:
„ARTICOLUL RL 255
Curierul hibrid
1. Curierul
hibrid este un serviciu postal electronic care permite expeditorului
să îsi prezinte mesajul în formă fizică sau electronică,
care este tratat electronic si apoi convertit într-o trimitere a postei de
scrisori si predat în formă fizică destinatarului. În măsura în
care legislatia natională permite, la cererea expresă a expeditorului
sau a destinatarului, administratia postală de distribuire poate converti
rezultatul transmisiunii originale sub o formă compatibilă cu
diferite mijloace de transmisie, fizice sau altele (cum ar fi telecopie, curier
electronic sau SMS).
1.1. În
cazul predării sub formă fizică destinatarului, informatiile
sunt, în general, transmise pe cale electronică pe un segment cât mai lung
din proces si sunt reproduse în formă fizică cât mai aproape posibil
de adresa destinatarului.
2.
Tarifele privind curierul hibrid sunt fixate de către administratiile
postale, luând în considerare costurile si cerintele pietei.”
21. După articolul RL 257 se introduce un nou articol, articolul RL
257 bis, cu următorul cuprins:
„ARTICOLUL RL 257 bis
Serviciul de sigiliu
postal electronic
1. În
relatiile stabilite între administratiile postale care au convenit să
furnizeze acest serviciu, sigiliul postal electronic (asa cum este definit prin
Norma tehnică S43 a UPU) constituie un sir de elemente doveditoare,
păstrate de către o administratie postală care actionează
ca garant al încrederii si atestă realitatea unui eveniment electronic
produs asupra unui anumit continut, la o anumită dată si o
anumită oră, angajând participarea uneia sau mai multor părti
identificabile. Administratiile postale în cauză fac în asa fel încât
să nu se îndepărteze de la Norma tehnică S43 a UPU, conform
procedurilor aplicabile adoptate de către Consiliul de Exploatare
Postală, la recomandarea Grupului «Normalizare» al UPU.
2.
Prestarea transfrontalieră a serviciului de sigiliu postal international
electronic este guvernată printr-un model de încredere recunoscut, asa cum
este definit într-un acord multilateral încheiat între administratiile care
participă la acest serviciu. Acest model de încredere se bazează pe faptul că diverse administratii postale care oferă serviciul se autentifică
mutual în timpul tranzactiilor transfrontaliere care poartă un sigiliu
postal electronic. Această autentificare mutuală este efectuată
de către administratii postale prin intermediul informatiilor pertinente
schimbate asupra identitătii numerice a sigiliului postal electronic
(cheile serviciului lor de sigiliu postal electronic, adică certificatele
numerice X509).
2.1.
Identitatea numerică a fiecărei administratii postale constituie un
identificator numeric unic (un sir de caractere sau un jeton de autentificare)
atribuit de către terti de încredere, care permite să fie
identificată fără posibilitate de eroare atunci când aceasta
aplică sigiliul postal electronic la tranzactiile transfrontaliere cu alte
administratii postale si utilizatorii lor.
3. Cu
scopul de a asigura un serviciu de sigiliu postal electronic transfrontalier,
administratiile participante trebuie:
3.1.
să obtină de la un tert furnizor de identităti numerice, de
încredere, o identitate numerică pentru sigiliul postal electronic; si
3.2.
să informeze toate celelalte administratii postale care propun serviciul
de sigiliu electronic asupra acestei identităti si să difuzeze
identitatea lor numerică.
4.
Tarifele serviciului sigiliu postal electronic sunt fixate de către
administratiile de origine, luând în considerare costurile si exigentele
pietei. Fiecare administratie:
4.1.
Îsi păstrează încasările ofertei sale de serviciu de sigiliu
postal electronic, în măsura în care administratiile postale participante
nu convin să împartă încasările din serviciul de sigiliu postal
electronic; si
4.2.
asigură fără costuri suplimentare verificarea sigiliului postal
electronic, fără a se lua în considerare locul de aplicare.
5.
Serviciul de sigiliu postal electronic între administratiile postale participante
este guvernat de un acord multilateral care reia si completează
dispozitiile aplicabile ale prezentului regulament.
5.1.
Acordul multilateral precizează dispozitiile cerute pentru furnizarea
serviciului de sigiliu postal de la o tară la alta. Administratiile
postale participante se obligă, de comun acord, să respecte
dispozitiile specifice din acordul multilateral.
5.2.
Aspectele care nu sunt specificate în mod expres în acordul multilateral asupra
sigiliului postal electronic sunt supuse dispozitiilor corespunzătoare din
actele Uniunii.
6.
Serviciul de sigiliu postal electronic trebuie, în măsura posibilului,
să se distingă printr-un logo definit prin acordul multilateral
mentionat la alin. 5.”
22. Alineatele 2 si 3 ale articolului RL 259 „Dispozitii speciale privind
legăturile telematice” vor avea următorul cuprins:
„2. Biroul International publică, tine la zi si actualizează
Culegerea de norme tehnice ale UPU, Ghidul de mesaje EDI normalizate ale UPU si
Lista de coduri ale UPU, în atentia administratiilor postale.
3. În
schimburile lor de date cu celelalte administratii postale si parteneri
externi, administratiile postale utilizează mesaje puse la punct în cadrul
UPU si publicate de către Biroul International în Ghidul mesajelor EDI
normalizate ale UPU, dacă aceste mesaje se pretează schimburilor pe
care acestea doresc să le facă. Utilizarea acestui tip de mesaje
trebuie efectuată conform dispozitiilor art. RL 268. Mesajele elaborate de
alte organizatii pot fi de asemenea utilizate după ce au fost aprobate de
UPU si publicate în Ghidul de mesaje EDI normalizate ale UPU.”
23. Alineatele 4 si 5 ale articolului RL 259 „Dispozitii speciale privind
legăturile telematice” se abrogă.
24.
După alineatul 1 al articolului RL 268 „Aplicarea normelor” se introduc
două noi alineate, alineatele 2 si 3, cu următorul cuprins:
„2.
Aplicarea normelor UPU este facultativă, în afara cazului când referirea
explicită la o normă UPU în regulament o face obligatorie. Totusi, se
recomandă administratiilor să respecte atât normele relative la
exploatare la nivel national si international pentru ameliorarea eficientei
proceselor de tratare, cât si interoperativitatea dintre sistemele si
procedurile lor.
3. O
normă UPU trebuie adoptată în ansamblul ei. Administratiile postale
trebuie să se asigure că modul în care le utilizează este în
conformitate cu exigentele stipulate. Ele pot să se îndepărteze de
recomandările prevăzute, numai în măsura în care norma în
cauză le permite.”
II. PROTOCOLUL
FINAL AL REGULAMENTULUI POSTEI DE SCRISORI
1.
După alineatul 6 al articolului RL II „Dispozitii
speciale aplicabile fiecărei categorii de trimiteri” se introduce un nou
alineat, alineatul 6 bis, cu următorul cuprins:
„6bis.
Nicio rezervă referitoare la curierul în număr nu va avea efect
asupra aplicării art. RL 219.”
2. După
alineatul 2 al articolului RL IX „Prelucrarea
trimiterilor admise din greseală” se introduce un nou alineat, alineatul 2
bis, cu următorul cuprins:
„2bis.
Statele Unite ale Americii îsi rezervă dreptul de a trata ca acceptate din
greseală si conform prevederilor legislatiei lor si practicilor vamale
nationale orice trimitere care contine substantele definite la sectiunea 1.308
titlul 21 din Codul de reglementări federale ale Statelor Unite ale
Americii (Code of Federal Regulations of United States of America).”
3. Alineatele
2 si 8 ale articolului RL XII „Plata despăgubirilor” se abrogă.
III. FORMULARE*)
Formularele
CN 07 - Confirmare de primire/de predare/ de plată/de înscriere,
CN 54 -
Releveu recapitulativ al trimiterilor,
CN 54
bis - Releveu recapitulativ anual,
CN 63 -
Releveu. Cheltuieli de tranzit si
CN 64 -
Releveu. Cheltuieli terminale
vor
avea următorul cuprins:
*) Formulare
B. Regulamentul privind coletele postale si protocolul său final, prevăzute în anexa nr. 2, se modifică si se completează după cum urmează:
I. REGULAMENTUL PRIVIND COLETELE POSTALE
1.
Alineatul 2 al articolului RC 116 „Procedura de distribuire” va avea următorul
cuprins:
„2. Cu
ocazia distribuirii sau a predării unui colet simplu, administratia de
distribuire trebuie să obtină semnătura persoanei care primeste
trimiterea, indicând acceptul sau orice altă formă care atestă
primirea, persoană care răspunde juridic conform legislatiei
tării de destinatie.”
2. Alineatul 7.1.1 al articolului RC 124 „Colete cu valoare
declarată” va avea următorul cuprins:
„7.1.1.
La distribuirea sau predarea unui colet cu valoare declarată,
administratia de distribuire trebuie să obtină semnătura
persoanei care primeste trimiterea, indicând acceptul sau orice altă
formă care confirmă primirea, persoană responsabilă din
punctul de vedere al legislatiei tării de distribuire.”
3. Alineatul 4.1 al articolului RC 127 „Colete cu confirmare de primire”
va avea următorul cuprins:
„4.1.
Cu prioritate, confirmarea de primire trebuie semnată de către
destinatar, iar dacă acest lucru nu este posibil, de o altă
persoană autorizată conform reglementărilor tării de
destinatie. Dacă aceste reglementări permit confirmarea de primire,
aceasta poate fi semnată de către un lucrător al oficiului de
destinatie. În afara semnăturii, a numelui, cu litere majuscule, orice
altă indicatie clară si lizibilă permitând identificarea
formală a autorului semnăturii trebuie, de asemenea, înscrisă.”
4. După alineatul 4.7 al articolului RC 144 „Reclamatii” se introduce
un nou alineat, alineatul 4.7 bis, cu următorul cuprins:
„4.7
bis. Dacă expeditorul face dovada că, în ciuda atestării
predării de către administratia postală de destinatie,
destinatarul pretinde că nu a primit trimiterea căutată, se
procedează după cum urmează. La cererea expresă a
administratiei de origine, administratia de destinatie este obligată
să furnizeze expeditorului, prin intermediul administratiei postale de
origine, o confirmare a predării prin scrisoare, confirmare de primire CN
07 sau orice alt mijloc, semnat conform art. RC 127.4.1, sau o copie a
semnăturii persoanei care a primit trimiterea, indicând acceptul său,
sau altă formă de confirmare de primire, conform art. RC 116.2 ori RC
124.7.1.1, după caz.”
5. Alineatul 5.7 al articolului RC 144 „Reclamatii” se abrogă.
6.
După alineatul 8 al articolului RC 144 „Reclamatii” se introduce un nou
alineat, alineatul 8 bis, cu următorul cuprins:
„8 bis.
În caz de alternativă la transmiterea unui formular CN 08 pentru
reclamatii, administratiile postale pot alege să utilizeze un sistem de
reclamatii pe Internet (Cricket), în cadrul căruia, în cazul în care
trimiterile poartă cod de bare, sunt utilizate normele următoare:
8
bis.1. Cerere de anchetă: administratia postală de origine cere în
primul rând administratiei postale de destinatie informatiile obtinute cu
ajutorul sistemului de urmărire; administratia de destinatie le transmite
într-un interval de 12 ore lucrătoare, în cazul în care un sistem
«Cricket» sau un sistem electronic este disponibil. În absenta unui sistem de
urmărire, nu poate fi formulată nicio cerere de anchetă.
8 bis.
2. Cercetare specială: dacă cererea de anchetă nu dă niciun
rezultat, administratia postală de origine poate să solicite
administratiei postale de destinatie să efectueze cercetări la
nivelul birourilor si centrelor de distribuire prin intermediul cărora
trimiterea este posibil să fi trecut; informatiile obtinute trebuie
să fie comunicate într-un interval de 24 de ore lucrătoare, în cazul
în care are la dispozitie un sistem «Cricket» sau un sistem de curier
electronic.
8 bis.
3. Cercetare extinsă: în cazul în care trimiterea nu poate fi
localizată cu ocazia cercetării speciale, se convine să se
întreprindă o cercetare mai aprofundată într-un interval de 160 de
ore lucrătoare; la expirarea acestei perioade, administratia postală
de origine poate indemniza pe cel în drept în contul administratiei postale de
destinatie. Un cod de autorizare corespunzător trebuie să fie
transmis pe cale electronică de administratia postală
responsabilă.”
7. Alineatul 1.5 al articolului RC 148 „Aplicarea responsabilitătii
administratiilor postale” va avea următorul cuprins:
„1.5.
Cu aplicare din data de 1 martie 2006, toate cererile vizând angajarea
responsabilitătii administratiilor postale vor trebui să fie limitate
doar la colete identificate prihtr-un identificator unic, în conformitate cu
Standardul S10d (Identificatorul trimiterilor postale: Partea D: identificator
de 13 caractere pentru colete), publicat în Standardele tehnice UPU.”
8. Alineatul 2 al articolului RC 152 „Termenul de plată a
despăgubirii” se abrogă.
9.
Alineatul 1 al articolului RC 161 „Aplicarea codurilor de bare pe coletele
postale” va avea următorul cuprins:
„1.
Toate administratiile postale vor aplica coduri de bare pe toate coletele
postale internationale externe (avion, S.A.L., suprafată). Specificatiile
vor fi următoarele:
1.1.
Fiecare colet va fi identificat printr-un identificator unic, în conformitate
cu Standardul S10d (Identificator trimiteri postale: Partea D: identificator cu
13 caractere pentru colete), publicat în Standardele tehnice UPU.
1.2. De
asemenea, identificatorul trebuie să fie reprezentat printr-un cod de bare
în conformitate cu Standardul S10d (Identificator trimiteri postale: Partea D:
identificator cu 13 caractere pentru colete), publicat în Standardele tehnice
UPU.”
10. Alineatul 1 al articolului RC 188 „Nivelul de bază al
cotelor-părti teritoriale de sosire fondat pe caracteristicile serviciului
furnizat” va avea următorul cuprins:
„1.
Nivelul cotelor-părti teritoriale de sosire 1.1. Pentru anii 2006-2009,
nivelul cotelor-părti teritoriale de sosire prevăzute la art. 34.1
din Conventie sunt:
1.1.1. Cota-parte
de bază specifică tării corespunde unei taxe maxime/colet si
unei taxe maxime/kg. Pentru anul 2007, aceste taxe vor fi fixate la 71,4% din
taxa stabilită de fiecare administratie postală pentru anul 2004.
Pentru anii 2008 si 2009, aceste taxe de bază vor corespunde
cotelor-părti teritoriale de sosire de bază proprii fiecărei
tări, fixate de fiecare administratie postală în anul precedent
1.1.2.
Totusi, în cazul în care pentru anul 2007, noua cotă-parte
teritorială de sosire de bază a unei administratii postale
reprezintă mai putin de 2,85 DST/colet si de 0,28 DST/kg, sub rezerva unei
taxe-plafon prevăzute la alin. 1.1.3, cota-parte teritorială de
sosire aplicată unei astfel de administratii postale va fi stabilită
la nivelul cotelor-părti teritoriale de sosire minimale universale,
corespunzând la 2,85 DST/colet si la 0,28 DST/kg.
1.1.3.
În cazul în care o administratie postală aplică cota-parte
teritorială de sosire de baza, asa cum este indicat la alin. 1.1.2,
aplicarea acestei cote-părti face obiectul unei taxe-plafon corespunzând
combinatiei remuneratiilor pe colet si pe kilogram, fixată la 4,25 DST
pentru un colet de 5 kg. În cazul în care valoarea corespunzătoare la
71,4% din suma remuneratiilor pe colet si pe kilogram pentru anul 2004 este superioară
valorii de 4,25 DST, cota-parte teritorială de sosire de bază va fi
stabilită pe baza unei proportii de 71,4% din taxele pe colet si pe
kilogram. Dacă valoarea corespunzând la 71,4% din suma remuneratiilor pe
colet si pe kilogram pentru anul 2004 este inferioară sumei de 4,25 DST,
cotele-părti teritoriale de sosire de bază vor fi stabilite
conform dispozitiilor alin. 1.1.2.
1.1.4. În scopul determinării cotelor-părti teritoriale de sosire, termenul «administratie postală» este considerat ca raportându-se la fiecare tară sau teritoriu asigurând functiile unei administratii postale independente. În cazul în care serviciile de colete postale ale unei tări sau ale unui teritoriu sunt executate în cadrul administratiei postale apartinând unei alte tări sau teritoriu, conform art. 12 din Conventie, ele sunt considerate ca făcând parte din cadrul acestei ultime administratii postale, în scopul determinării elementelor de serviciu furnizat si al calculului cotelor-părti teritoriale de sosire pe baza elementelor serviciului furnizat.”
11. Alineatul 3.4.1 al articolului RC 188 „Nivelul de bază al
cotelor-părti teritoriale de sosire fondat pe caracteristicile serviciului
furnizat” va avea următorul cuprins:
„3.4.1.
Administratia postală care obtine semnătura destinatarului, indicând
acceptul său, sau orice altă formă de atestare a primirii
acceptabilă din punct de vedere juridic, în virtutea legislatiei
tării de destinatie, pe parcursul distribuirii sau predării unui
colet simplu, asa cum prevede art. RC 116, va avea dreptul la o bonificatie
corespunzând la 5% din cotele-părti de bază indicate la alin. 1.1.”
12. După alineatul 1 al articolului RC 214 „Aplicarea normelor” se introduc două noi alineate, alineatele 2 si 3, cu următorul cuprins:
„2. Aplicarea normelor Uniunii este facultativă, cu exceptia unei referinte explicite la o normă UPU din regulament, care face obligatorie aplicarea respectivei norme. În acelasi timp, se recomandă administratiilor postale să respecte atât normele relative la efectuarea serviciului la nivel national si international, în scopul ameliorării eficacitătii proceselor lor de tratare, cât si interoperativitatea sistemelor si procedurilor lor.
3. O
normă UPU trebuie adoptată în ansamblul său. Administratiile
postale trebuie să se asigure că maniera în care ele utilizează
o normă de acest tip este în întregime conformă cu exigentele
stipulate în ea. Ele pot să se îndepărteze de recomandările
prevăzute numai în măsura în care norma în cauză permite.”
II. PROTOCOLUL
FINAL AL REGULAMENTULUI PRIVIND COLETELE POSTALE
1. La
alineatul 1 al articolului RC V „Tratarea coletelor acceptate
din greseală” se introduce un nou alineat, alineatul 1 bis, cu
următorul cuprins:
„1 bis.
Statele Unite ale Americii îsi rezervă dreptul de a trata ca acceptate din
greseală si conform dispozitiilor legislatiei sale si practicilor vamale
nationale orice colete continând substante, asa cum sunt ele definite în
sectiunea 1.308 titlul 21 din Codul de reglementări federale al Statelor
Unite ale Americii (Code of Federal Regulations of United States of America).”
2. Alineatele
1 si 4 ale articolului RC VIII „Plata despăgubirilor” se abrogă.
Art. II. - (1) Prevederile art. I lit. B pct. I.3, I.4, I.6, I.7, I.8, 1.11, 1.12, 11.1 si II.2
intră în vigoare de la data de 1 septembrie 2006.
(2)
Prevederile art. I
lit. B pct. 1.1, I.2, I.5, I.9 si 1.10 intră în
vigoare de la data de 1 ianuarie 2007.
Art. III. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Zsolt Nagy
Bucuresti, 22 ianuarie
2007.
Nr. 21.
ROMÂNIA
PRIMĂRIA
MUNICIPIULUI RESITA
JUDETUL CARAS-SEVERIN
cuprinzând asociatiile care primesc subventii de la bugetul local în anul
2007, În conformitate cu Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii
asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridică, care înfiintează si administrează
unităti de asistentă socială
Nr.
crt. |
Denumirea
asociatiei |
Cuantumul
subventiei aprobate - lei
- |
1. |
Asociatia Samaritenilor din Banat |
36.000 |
2. |
Asociatia de Binefacere PROVITAM |
70.000 |
Primar,
Liviu Spătarii