MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr. 71 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 30 ianuarie 2007
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 914 din 14 decembrie 2006 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 pct. 1 lit. a) si lit.
b) si ale art. 2821 din Codul de procedură civilă
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI BOMÂNIEI
9. - Hotărâre privind constituirea, componenta si
functionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
517/2006. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Control al Exporturilor pentru anularea prevederilor Ordinului presedintelui
Agentiei Nationale de Control al Exporturilor nr. 42/2005 privind aplicarea
regimului de control al exporturilor unui produs care nu figurează în
listele de control cuprinzând produsele si tehnologiile cu dublă utilizare
839/2006. - Ordin al ministrului economiei si comertului
privind modificarea si completarea anexelor la Ordinul ministrului economiei si
comertului nr. 270/2006 pentru aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe
anul 2006 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care s-au
înfiintat în baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 si îsi
desfăsoară activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare
4. - Ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si
familiei pentru abrogarea ordinelor ministrului muncii, solidaritătii
sociale si familiei privind aprobarea listelor organismelor recunoscute care
efectuează evaluarea conformitătii echipamentelor individuale de
protectie, masinilor industriale, echipamentelor si sistemelor protectoare
destinate utilizării în atmosfere potential explozive, precum si a
explozivilor de uz civil
21. - Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile Române
RACR-RA, Regulile aerului, editia 02/2006
26. - Ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale
si familiei pentru stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă
sub formă de tichete de cresă pentru semestrul I 2007
32. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale privind completarea anexei la Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr. 848/2004 pentru
aprobarea Listei cu clasificatorii autorizati
33. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 848/2004 pentru aprobarea Listei
cu clasificatorii autorizati
42. - Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului pentru modificarea pct. 7 din anexa nr. 1 la Ordonanta Guvernului
nr. 112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si
în interes personal pe căile ferate romane, republicată, si a pct. 7
din anexa nr. 1.2 la Metodologia privind încadrarea în categoria de tren,
clasă, conditiile de emitere, gestionare si folosire a legitimatiilor de
călătorie pe căile ferate române, aprobată prin Ordinul
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.065/2004
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
4.303. - Decizie privind numirea noului
administrator-director general si revocarea măsurii de interzicere
temporară a exercitării activitătii de broker de asigurare de
către Societatea Comercială MEDINS 2002 ROMANIA-BROKER DE ASIGURARE -
S.R.L
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 14 decembrie 2006
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2
pct. 1 lit. a) si lit. b) si ale art. 2821 din Codul de
procedură civilă
Ioan
Vida - presedinte
Nicolae
Cochinescu - judecător
Aspazia
Cojocaru - judecător
Acsinte
Gaspar - judecător
Kozsokár
Gábor - judecător
Petre
Ninosu - judecător
Ion
Predescu - judecător
Tudorel
Toader - judecător
Ion
Tiucă - procuror
Ingrid
Alina Tudora - magistrat-asistent
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 2 pct. 1 lit. a) si b) si art. 2821 din Codul de procedură
civilă, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Fructexport
International” - S.R.L. din Bucuresti în Dosarul nr. 3.631/2005 al Tribunalului
Dâmbovita - Sectia comercială si de contencios administrativ.
La apelul nominal răspunde, pentru autorul exceptiei, avocatul
G.G. Florescu, lipsă fiind partea Societatea Comercială „Beneton
Serv” - S.R.L. din comuna Bezdead, judetul Dâmbovita, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza
este în stare de judecată.
Avocatul
autorului exceptiei solicită admiterea exceptiei de neconstitutionalitate,
arătând că dispozitiile de lege criticate instituie un tratament
discriminatoriu în cadrul aceleiasi categorii de persoane, pe criterii
valorice, stabilind totodată numărul gradelor de jurisdictie la care
au acces justitiabilii.
Reprezentantul
Ministerului Public, invocând jurisprudenta în materie a Curtii
Constitutionale, pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 26 aprilie 2006, pronuntată în Dosarul nr. 3.631/2005, Tribunalul
Dâmbovita - Sectia comercială si de contencios administrativ a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 2821 din Codul de procedură civilă, exceptie
ridicată de Societatea Comercială „Fructexport International” -
S.R.L. din Bucuresti.
Desi,
prin încheierea instantei de judecată, Curtea a fost sesizată numai
cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2821 din
Codul de procedură civilă, din examinarea notelor scrise, depuse de
autorul exceptiei în motivarea acesteia, rezultă că au fost criticate
ca fiind neconstitutionale si dispozitiile art. 2 pct. 1 lit. a) si b) din
Codul de procedură civilă.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate autorul acesteia sustine
că reglementarea în mod diferentiat a căilor de atac ce pot fi urmate
în cauze având ca obiect împărteala de bunuri, în functie de valoarea
bunurilor de împărtit, contravine prevederilor constitutionale ale art. 1
alin. (3), art. 4, 16, art. 21 alin. (1) si (3), art. 73 alin. (1) si ale art.
115 alin. (6) si (7).
Tribunalul
Dâmbovita - Sectia comercială si de contencios administrativ apreciază că exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 2821 din Codul de procedură civilă este
neîntemeiată.
În acest sens, arată
că reglementarea criticată nu cuprinde elemente care să
atragă încălcări ale drepturilor constitutionale la care face
referire autorul exceptiei.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Avocatul
Poporului consideră că dispozitiile art. 2821
din Codul de procedură civilă sunt constitutionale. În acest
sens, invocă Decizia nr. 380/2006, prin care Curtea Constitutională a
statuat că reglementarea criticată nu contravine prevederilor art. 4,
16 si 21 din Legea fundamentală. În ceea ce priveste celelalte prevederi
constitutionale invocate, consideră că acestea nu au incidentă
în cauza de fată.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul
întocmit în cauză de judecătorul-raportor, notele scrise depuse la
dosar, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile
legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă,
potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate.
Curtea
observă că, dintr-o posibilă eroare, instanta de judecată
nu a sesizat instanta de contencios constitutional si nici nu s-a pronuntat
asupra exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 pct. 1 lit.
a) si b) din Codul de procedură civilă ridicate de autorul acesteia,
asa cum reiese din examinarea notelor scrise depuse la dosar.
În aceste conditii, Curtea
urmează a se pronunta si asupra acestor dispozitii, astfel încât obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie atât dispozitiile art. 2 pct.
1 lit. a) si b), astfel cum au fost modificate prin art. I pct. 1
din Legea nr. 219/2005 privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 138/2000 pentru modificarea si completarea Codului de procedură
civilă, lege publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 609
din 14 iulie 2005, cât si ale art. 2821 din acelasi cod.
Dispozitiile
de lege criticate au următorul continut:
Art. 2
pct. 1 lit. a) si b): „Tribunalul judecă:
1. În
primă instantă:
a)
procesele si cererile în materie comercială al căror obiect are o
valoare de peste 1 miliard lei, precum si procesele si cererile în această
materie al căror obiect este neevaluabil în bani;
b)
procesele si cererile în materie civilă al căror obiect are o valoare
de peste 5 miliarde lei, cu exceptia cererilor de împărteală
judiciară, a cererilor în materia succesorală, a cererilor neevaluabile
în bani si a cererilor privind materia fondului funciar, inclusiv cele de drept
comun, petitorii sau, după caz, posesorii, formulate de tertii
vătămati în drepturile lor prin aplicarea legilor în materia fondului
funciar;'';
Art.
2821: „Nu sunt supuse apelului hotărârile judecătoresti
date în primă instantă în cererile introduse pe cale principală
privind pensii de întrepnere, litigii al căror obiect are o valoare de
până la 1 miliard lei inclusiv, atât în materie civilă, cât si în
materie comercială, actiunile posesorii, precum si cele referitoare la
înregistrările în registrele de stare civilă, luarea măsurilor
asigurătorii si în alte cazuri prevăzute de lege.
Hotărârile
instantelor judecătoresti prin care se solutionează plângerile
împotriva hotărârilor autoritătilor administratiei publice cu
activitate jurisdictională si ale altor organe cu astfel de activitate nu
sunt supuse apelului, dacă legea nu prevede altfel.”
Autorul
exceptiei sustine că textele de lege criticate încalcă prevederile constitutionale
ale art. 1 alin. (3) referitoare la statul de drept, ale art. 4 privind
egalitatea între cetăteni, ale art. 16 referitoare la egalitatea în
drepturi, ale art. 21 alin. (1) si (3) privind accesul liber la justitie si
dreptul la un proces echitabil, ale art. 73 alin. (1) privind categoriile de
lege si ale art. 115 alin. (6) si (7) referitoare la delegarea
legislativă.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit.
A.d) si al art. 29 din Legea
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2821 din
Codul de procedură civilă, prin Decizia nr. 226 din 18 mai 2004,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 507
din 7 iunie 2004, si Decizia nr. 522 din 11 octombrie 2005, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 993 din 9 noiembrie 2005,
referitoare la pretinsa încălcare a principiului egalitătii
cetătenilor în fata legii, prevăzut de art. 16 alin. (1) din
Constitutie, Curtea a retinut, în esentă, că diferentierea hotărârilor
care pot fi sau nu pot fi supuse apelului se face pe criteriul valorii
obiectului litigiului, iar nu pe cel al averii sau al categoriei sociale si,
prin urmare, textul legal criticat nu instituie discriminări pe criteriile
prevăzute de art. 4 din Constitutie, de natură să aducă
atingere principiului egalitătii cetătenilor în fata legii. Regimul
juridic diferit este determinat de deosebirea de situatii, care impune solutii
legislative diferite în vederea asigurării celeritătii
solutionării cauzelor aflate pe rolul instantelor.
Tot cu acel prilej, referitor la prevederile constitutionale ale art.
21 privind accesul liber la justitie, prin Decizia Plenului nr. 1/1994 Curtea a
stabilit că nu se poate exclude de la exercitiul drepturilor procesuale
nicio categorie sau grup social, însă legiuitorul poate institui, în
considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedură, precum
si modalităti particulare de exercitare a drepturilor procedurale, astfel
încât accesul liber la justitie nu înseamnă accesul, în toate cazurile, la
toate structurile judecătoresti si la toate căile de atac.
Întrucât nu au intervenit
elemente noi, de natură să determine reconsiderarea jurisprudentei
Curtii Constitutionale, atât solutia, cât si considerentele cuprinse în aceste
decizii îsi păstrează valabilitatea si în cauza de fată.
Referitor
la celelalte norme constitutionale invocate, Curtea constată că
acestea nu pot fi retinute ca relevante pentru solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate.
Pentru
aceleasi argumente care au stat la baza demonstrării netemeiniciei
exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2821 din
Codul de procedură civilă, Curtea retine că nu poate fi
primită nici critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 pct.
1 lit. a) si b) din acelasi cod.
lit. d) si al art. 147
alin. (4) din Constitutie, precum si al nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 pct. 1 lit. a) si lit.
b) si ale art. 2821 din Codul de procedură civilă,
exceptie ridicată de Societatea Comercială „Fructexport
International” - S.R.L. din Bucuresti în Dosarul nr. 3.631/2005 al Tribunalului
Dâmbovita - Sectia comercială si de contencios administrativ.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 14 decembrie 2006.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Ingrid Alina Tudora
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a
împrumuturilor locale
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, al art. 2 pct. 38 din Legea datoriei
publice nr. 313/2004, cu modificările ulterioare, si al art. 61 alin. (4)
din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se constituie Comisia de autorizare a împrumuturilor locale,
denumită în continuare Comisia, pentru examinarea si avizarea
contractării/garantării de către unitătile
administrativ-teritoriale, în calitatea acestora de persoane juridice, de
împrumuturi interne si externe pe termen scurt, mediu si lung, pentru
realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru refinantarea
datoriei publice locale.
Art. 2. - (1) Comisia are în componenta sa 9 membri, după cum urmează:
a) 4
reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, inclusiv presedintele
Comisiei;
b) 2
reprezentanti ai Ministerului Administratiei si Internelor;
c) 3 reprezentanti
ai structurilor asociative ale autoritătilor administratiei publice
locale.
(2)
Presedintele Comisiei este secretarul de stat cu atributii de coordonare a
datoriei publice din Ministerul Finantelor Publice.
(3)
Comisia se constituie după cum urmează:
a) prin
ordin al ministrului finantelor publice se desemnează persoanele
prevăzute la alin. (1) lit. a);
b) prin
ordin al ministrului administratiei si internelor se desemnează persoanele
prevăzute la alin. (1) lit. b); în acest ordin sunt incluse si persoanele
prevăzute la alin. (1) lit. c), desemnate de structurile asociative.
Art. 3. - (1) Comisia se întruneste lunar si ori de câte ori este nevoie pentru
analizarea cererilor si a documentatiilor aferente, primite de la unitătile
administrativ-teritoriale, prin care se solicită autorizarea
contractării sau garantării de împrumuturi interne ori externe.
(2) La
nivelul Comisiei functionează un secretariat ai cărui membri sunt
persoane din cadrul directiilor de specialitate ale Ministerului Finantelor
Publice implicate în verificarea si analizarea documentatiilor, desemnate prin
ordin al ministrului finantelor publice. Secretariatul asigură
lucrările operative ce privesc relatia dintre Comisie si solicitantii
autorizării împrumuturilor locale, administrarea bazei de date la
dispozitia Comisiei, precum si cele specifice de organizare a sedintelor
Comisiei, inclusiv convocarea membrilor acesteia.
Art. 4. - Documentatia necesară pentru autorizarea contractării sau
garantării unui împrumut intern ori extern se stabileste potrivit Normelor
si procedurilor privind autorizarea contractării sau garantării de
împrumuturi de către unitătile administrativ-teritoriale,
prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 5. - Se aprobă Regulamentul de functionare a Comisiei de autorizare a
împrumuturilor locale, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 6. - Unitătile administrativ-teritoriale, prin ordonatorii principali
de credite, au obligatia ca, în cazul în care contractează sau
garantează împrumuturi interne si externe, să le înscrie, după
caz, în registrul datoriei publice locale sau în registru^ garantiilor locale,
în conditiile legii.
Art. 7. - Înregistrarea si raportarea datoriei publice locale se realizează
în conformitate cu normele metodologice elaborate în acest scop de Ministerul
Finantelor Publice în baza Legii datoriei publice nr. 313/2004, cu
modificările ulterioare, si aprobate prin ordin al ministrului finantelor
publice.
Art. 8. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 9. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se
abrogă Hotărârea Guvernului nr. 158/2005 privind constituirea,
stabilirea componentei si competentelor Comisiei de Autorizare a împrumuturilor
Locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220
din 16 martie 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 10 ianuarie
2007.
Nr. 9.
ANEXA
Nr. 1
NORME Sl PROCEDURI
privind autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi de
către unitătile administrativ-teritoriale
ARTICOLUL 1
Împrumuturi
contractate/garantate de unităti administrativ-teritoriale
(1)
Prin împrumuturi interne contractate de unitătile
administrativ-teritoriale supuse prevederilor prezentei hotărâri se
întelege:
a)
Împrumuturi interne contractate direct de unitătile
administrativ-teritoriale cu garantia statului;
b)
Împrumuturi interne contractate direct de unitătile administrativ-teritoriale
în baza garantiilor proprii.
(2)
Prin împrumuturi interne garantate de unitătile
administrativ-teritoriale se întelege împrumuturi interne contractate
direct de operatorii economici si de serviciile publice de subordonare
locală, înfiintati prin hotărâri ale autoritătilor deliberative
ale administratiei publice locale, având garantia unitătilor
administrativ-teritoriale respective.
(3)
Prin împrumuturi externe contractate de unitătile
administrativ-teritoriale se întelege:
a)
Împrumuturi externe contractate de stat si subîmprumutate unitătilor
administrativ-teritoriale;
b)
Împrumuturi externe contractate direct de unitătile
administrativ-teritoriale cu garantia statului;
c)
Împrumuturi externe contractate direct de unitătile administrativ-teritoriale
în baza garantiilor proprii.
(4)
Prin împrumuturi externe garantate de unitătile
administrativ-teritoriale se întelege:
a)
Împrumuturi externe contractate de stat si subîmprumutate operatorilor
economici si serviciilor publice de subordonare locală, înfiintati prin
hotărâri ale autoritătilor deliberative ale administratiei publice
locale, având garantia unitătilor administrativ-teritoriale respective;
b)
Împrumuturi externe contractate direct de operatorii economici si de serviciile
publice de subordonare locală, înfiintati prin hotărâri ale
autoritătilor deliberative ale administratiei publice locale, având
garantia unitătilor administrativ-teritoriale respective.
(5)
Unitatea administrativ-teritorială, prin ordonatorul principal de credite,
care solicită Comisiei autorizarea contractării/garantării unui
împrumut, în conditiile legii, are obligatia de a prezenta, odată cu
cererea pentru autorizarea contractării/garantării de împrumut,
întocmită potrivit anexei nr. 1.1, următoarele documente:
a)
hotărârea autoritătii deliberative a administratiei publice locale de
aprobare a contractării/garantării împrumutului, întocmită
potrivit anexei nr. 1.2;
b)
ultimul buget local al unitătii administrativ-teritoriale aprobat pentru
anul curent, înregistrat la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului;
c)
calculul gradului de îndatorare a bugetului local al unitătii
administrativ-teritoriale, întocmit potrivit anexei nr. 1.3;
d)
situatia financiară privind contul de executie a bugetului local al
unitătii administrativ-teritoriale pentru ultimii 2 ani anteriori anului
curent în care se solicită autorizarea contractării/garantării
împrumutului, precum si ultimul cont de executie trimestrial pentru anul în
curs, pentru cererile depuse după data de 1 mai, sau, în lipsa acestuia,
contul de executie a bugetului local depus la Trezoreria Statului, trimestrial
sau, după caz, la finele lunii precedente solicitării
autorizării;
e)
proiectul contractului de împrumut sau termenii financiari indicativi transmisi
de bancă, care să cuprindă: valoarea împrumutului, moneda în
care se va acorda împrumutul, perioada de gratie, perioada de rambursare, rata
dobânzii, nivelul comisioanelor si al celorlalte costuri ale împrumutului,
precum si graficul estimativ de rambursare a împrumutului, în care să se
evidentieze distinct, pe ani, dobânzile, comisioanele, ratele de capital si
celelalte costuri aferente;
f)
situatia estimativă privind serviciul datoriei publice locale pe perioada
de derulare a împrumutului, întocmită potrivit anexei nr. 1.4;
g)
declaratia pe propria răspundere a ordonatorului principal de credite
privind situatia altor împrumuturi contractate si/sau garantate de unitatea
administrativ-teritorială aflate în derulare, întocmită conform
anexei nr. 1.5;
h)
orice alte documente solicitate de Comisie în vederea analizării cererii
de autorizare a contractării/garantării împrumutului sau pe care
solicitantul le consideră utile în sustinerea cererii.
(6)
Documentele prevăzute la alin. (5) se depun în două exemplare, în original
si copie. Prima filă cuprinde opisul documentelor din dosarul respectiv,
în ordinea prevăzută la alin. (5). Fiecare filă ce urmează
opisului este numerotată în ordinea crescătoare a numerelor naturale,
începând cu numărul 2. Cele două dosare vor avea documentele în
aceeasi ordine. În cazul în care după înregistrarea dosarului la
secretariatul Comisiei este necesar a fi depuse alte file, acestea vor purta
numere subsecventiale numărului filei precedente. De exemplu: după
fila 17 este necesar a fi depuse încă 5 file, care vor fi numerotate:
17/1, 17/2, 17/3, 17/4 si 17/5.
(7)
Fiecare filă din dosar se semnează si se stampilează pe prima
pagină. Ultima filă din dosar, sub semnătura ordonatorului
principal de credite, contine, în mod explicit, prenumele si
numele persoanei care a semnat filele din dosar, functia îndeplinită si
specimenul de semnătură al acesteia, precum si amprenta stampilei
autoritătii executive. Pentru semnătura care se aplică pe filele
din dosar poate fi utilizată parafă.
(8)
Prin semnarea pe prima pagină a fiecărei file se certifică de
către persoana respectivă faptul că acel document este conform
cu realitatea, sub sanctiunea legii penale.
(9) În
situatia în care documentele depuse în oricare dintre cele două dosare nu
pot fi originale si trebuie fotocopiate, acestea trebuie să fie lizibile.
(10)
Dosarul original care a stat la baza adoptării hotărârii privind
autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi interne ori
externe se arhivează, în conditiile legii, la Ministerul Finantelor
Publice.
(11)
Cererea prevăzută la alin. (5), potrivit machetei din anexa nr. 1.1,
contine în structura sa declaratia pe propria răspundere a ordonatorului
principal de credite, sub sanctiunea legii penale, din care să rezulte
că documentatia anexată la cerere este conformă cu realitatea.
ARTICOLUL 2
(1)
Contractarea de datorie publică locală de către unitătile
administrativ-teritoriale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu
respectarea legislatiei privind regimul titlurilor de valoare. Emiterea si
lansarea titlurilor de valoare se pot face direct de către unitătile
administrativ-teritoriale sau prin intermediul unor agentii ori al altor institutii
specializate.
(2)
Unitatea administrativ-teritorială, prin ordonatorul principal de credite,
are obligatia de a prezenta secretariatului Comisiei cererea pentru autorizarea
contractării de datorie publică locală prin emisiuni de titluri
de valoare, potrivit machetei din anexa nr. 1.1, însotită de documentatia
prevăzută la art. 1 alin. (5). Întreaga documentatie legată de
emisiunea de titluri de valoare preconizată se înaintează Comisiei
suplimentar fată de cea prevăzută la art. 1. Prospectul de
emisiune prezentat trebuie elaborat în conformitate cu legislatia în vigoare
referitoare la pietele de capital.
ARTICOLUL 3
(1)
După contractarea si/sau garantarea de împrumuturi, ordonatorul principal
de credite are obligatia de a transmite
Ministerului
Finantelor Publice, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a
contractului/acordului respectiv, copii de pe fiecare document care
atestă, după caz:
a)
contractarea/garantarea împrumutului;
b)
actul aditional la contractul/acordul de împrumut/ garantare, dacă au fost
aduse modificări la acesta cu respectarea clauzelor contractuale.
(2)
Împrumuturile contractate si garantiile acordate de unitatea
administrativ-teritorială se înscriu în registrul datoriei publice locale
si, respectiv, în registrul garantiilor locale conduse la nivelul respectiv.
(3)
Beneficiarii de împrumuturi care constituie datorie publică locală,
inclusiv unitătile administrativ-teritoriale garante, vor raporta
până la data de 15 inclusiv a fiecărei luni informatii privind
împrumuturile pentru luna anterioară, în structura stabilită prin
normele elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
(4) În
cazul în care în derularea investitiilor se înregistrează economii
fată de valoarea împrumuturilor/ garantiilor autorizate, de regulă,
acestea pot fi utilizate pentru finantarea altor investitii fără a fi
necesară o nouă autorizare. Astfel de situatii trebuie notificate în
prealabil Comisiei.
În situatia în care pe parcursul
derulării împrumutului autorizat, prin hotărâre a autoritătii
deliberative se produc modificări în lista investitiilor finantate din
împrumut, notificarea înaintată Comisiei trebuie să cuprindă
informatiile referitoare la investitiile înlocuite si la cele ce se doresc a fi
introduse la finantare, existenta aprobărilor legale pentru acestea din
urmă, care să permită acesteia să analizeze în ce
măsură cererea este sustinută de documentatia care a stat la
baza acordării autorizării.
(5)
Anexele nr. 1.1-1.5 fac parte integrantă din prezentele norme si
proceduri.
(6)
Anexele nr. 1.1-1.5*) pot fi descărcate prin accesarea adreselor de
internet ale următoarelor ministere:
a) www.mfinante.ro. În cazul Ministerului Finantelor Publice;
b) www.mai.aov.ro. În cazul Ministerului Administratiei si Internelor.
(7)
Adresa de postă electronică a solicitantului, prin intermediul
căreia se pot face comunicări operative între secretariatul Comisiei
si solicitantul respectiv, se va mentiona, în cazul în care există, în
cererile care se întocmesc potrivit modelului-cadru din anexa nr. 1.1.
Stema |
ROMÂNIA
JUDETUL........................................................... 1) UNITATEA
ADMINISTRATIV TERITORIALA …………………………………………………. ………………………………………………….2) ………………………………………………….3) ADRESA.............................................................. …………………………………………………. TELEFON/FAX/ADRESA MAIL
……………... …………………………………………………. Nr. ………..din ……………….. 20…… |
STEMA UNITĂTII ADMINISTRATIV TERITORIALE |
|
Înregistrat în Registrul pentru
evidenta cererilor adresate Comisiei de Autorizare a împrumuturilor Locale sub
nr...................din....................20..... |
CEREREA
pentru autorizarea
contractării/garantării unui împrumut intern/extern în valoare de...........................lei/valuta
contract
Subsemnatul,.........................4)
În calitate de primar al .......................2)
.......................3), judetul ......................1),
vă depun prezenta cerere în vederea autorizării contractării/garantării
unui împrumut intern/extern în valoare de............lei/valuta de contract (cu
mentionarea cursului de schimb) 6), având ca
titular........................ 2).......................3)
identificat/ă prin codul de înregistrare fiscală ..............5),
la care anexez opisul, precum si celelalte documente cerute de legislatia în
vigoare.
Prin
prezenta mă oblig să aduc la îndeplinire prevederile Hotărârii
Consiliului I-ocal nr. ........din ......... 20 ..... privind aprobarea
contractării/garantării unui împrumut intern/extern în valoare de
.................. lei/valuta de contract, precum si ale oricăror alte
reglementări conexe.
De
asemenea, DECLAR PE PROPRIA RĂSPUNDERE, cunoscând că falsul în
declaratii este pedepsii de legea penală, că documentatia
anexată, ca parte integrantă a prezentei cereri, este conformă
cu realitatea si că unitatea administrativ-teritorială pe care o
reprezint, nu are alte obligatii financiare interne si externe necuprinse în
calculul gradului de îndatorare.
Conditiile imprumutului pentru a cărui contractare/garantare se
solicita autorizarea:
Destinatie împrumut |
Denumire finantator |
Valoarea împrumutului (valuta de contract) |
Durata imprumutului |
Rata anuala a dobânzii |
Comisioane ai alte costuri aferente |
|
|
|
|
Perioada de gratie |
Perioada de rambursare |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE
.................................2)...............................3)
....................................................
LS.
(prenumele si numele)
LEGENDĂ:
1) se înscrie denumirea judetului;
2) se înscrie categoria unitătii administrativ-teritoriale solicitante;
3) se înscrie denumirea unitătii administrativ-teritoriale solicitante;
4) se înscrie prenumele si numele reprezentatului legal;
5) se înscrie codul de înregistrare fiscală a unitătii
administrativ-teritoriale;
6) cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a României la data
efectuării calculului de transformare a valutei - a imprumutului în
echivalent lei
NOTĂ:
Prezentul model-cadru se
adaptează în mod corespunzător, potrivit dinamicii legislative,
precum si situatiilor specifice fiecărei unităti
administrativ-teritoriale.
ANEXA
Nr. 1.2
la norme si proceduri
Stema |
ROMÂNIA
JUDETUL................................ CONSILIUL
LOCAL AL ..................... ................................................................1) ................................................................2) ................................................................3) ................................................................4) |
STEMA UNITĂTII ADMINISTRATIV TERITORIALE |
HOTĂRÂREA
nr............din...........................................20
privind aprobarea contractării/garantării unui împrumut
intern/extern fn valoare de...........................lei/valuta de contract
În temeiul prevederilor art.46
alin.(1) si (2) lit.b), precum si ale art.1207 alin.(1) lit.b) din
Legea administratiei publice locale nr.215/2001, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere Legea datoriei publice nr.313/2004, cu modificările ulterioare,
coroborate cu cele ale capitolului IV din Legea nr.273/2006 privind
finantele publice locale, precum si cu cele ale Hotărârii Guvernului
nr.9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de
autorizare a împrumuturilor locale;
tinând
seama de prevederile art.41 alin.(4) din Legea nr.24/2000 privind normele de
tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative,
republicată, coroborate cu cele ale art.3 alin.(4) din Legea datoriei
publice nr.313/2004, cu modificările ulterioare,
luând
fn considerare prevederile art.9 pct.8 din Carta europeană a autonomiei
locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin
Legea nr. 199/1997,
tinând
seama de prevederile art. 942 si următoarele din Codul civil, referitoare
la contracte sau conventii,
luând
act de expunerea de motive a primarului 2), în calitatea sa de
initiator, înregistrată sub nr............./.......................
200....., de raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de
specialitate al primarului, înregistrat sub
nr............./............................... 200....., precum si de raportul
comisiei de specialitate a Consiliului Local,
constatând
necesitatea de a asigura resursele financiare pentru realizarea investitiilor
publice de interes local/ refinantarea datoriei publice locale, a căror
documentatie tehnico-economica/ nota de
fundamentare
a fost aprobata prin Hotărârea Consiliului Local nr............../20
privind ....................,
CONSILIUL
LOCAL AL.............................2)...............................3)
adoptă
prezenta hotărâre.
Art.1.
- Se aprobă contractarea/garantarea unui împrumut intern/extern
în valoare de.........................lei/valuta de contract, cu o maturitate
de..........ani.
Art.2.
- Contractarea/garantarea împrumutului prevăzut la
art.1 se face pentru realizarea investitiilor publice de interes
local/refinantarea datoriei publice locale, prevăzute în anexa la
prezenta.
Art.3.
- Din bugetul local al.............................2)
.......................3) se asigură integral plata:
a)
serviciului anual al datoriei publice locale;
b)
oricăror impozite si taxe aferente realizării obiectivelor de
investitii de interes local.
c) alte
cheltuieli neeligibile la finantare din imprumutul mentionat la art.1
Art.4.-
Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se
însărcinează primarul..............................2)................................3).
Art.5.-
Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul
secretarului...........................2), în termenul prevăzut
de lege, primarului.................................) si Prefectului
Judetului.............................1) si se aduce la
cunostintă publică prin publicarea în Monitorul Oficial
al.................................2)
......................................3), precum si pe pagina de
internet www........................................5)
PRESEDINTELE DE SEDINTĂ, LS ................................................................ ................................................................ (prenumele si numele) |
Contrasemnează: SECRETARUL.......................................2) ................................................................ ................................................................ (prenumele si numele) |
LEGENDĂ:
1) se înscrie denumirea judetului;
2) se înscrie categoria unitătii administrativ-teritoriale solicitante;
3) se înscrie denumirea unitătii administrativ-teritoriale solicitante;
4) se înscrie codul de înregistrare fiscală a
unitătii administrativ-teritoriale;
5) se înscrie adresa paginii de internet a unitătii administrativ-teritoriale.
NOTĂ:
Prezentul model-cadru se
adaptează In mod corespunzător, potrivit dinamicii legislative,
precum si situatiilor specifice fiecărei unităti
administrativ-teritoriale.
ANEXA
Nr. 1.3
la norme si proceduri
JUDETUL .....................................................
UNITATEA
ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ
CALCULUL GRADULUI DE ÎNDATORARE
a bugetului local al comunel/orasulu1/municipiulul/Judetului în urma
contractării/garantării de împrumuturi pe baza datelor extrase din
bugetul local
DENUMIREA INDICATORILOR |
Cod rând din formularul de buget |
Executie buget local1) la 31.XII. - anul n-2 |
Executie buget local1) la 31 .XII. - anul n-1 |
Buget local aprobat2) (anul
curent) anul n |
Execute buget local aprobat3) (anul
curent) |
Proiectie buget local pe perioada de rambursare a împrumutului4) |
|||||
Buget local estimat (anul curent) |
Buget local estimat |
Buget local estimat |
Buget local estimat |
Buget local estimat |
|||||||
anul n |
anul n+1 |
anul n+2 |
anul n+3 |
anul n+.... |
|||||||
A |
B |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
VENITURI
PROPRII (rd. 3-28-80+83+89) |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.
VENITURI CURENTE, din cane: |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cote si
sume defalcate din impozitul pe venit |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cote
defalcate din impozitul pe venit |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sume
alocate de consiliul judetean pentru echilibrarea bugetelor locale |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMPOZITE
S1 TAXE PE PROPRIETATE, din care: |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Impozit pe clădiri |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Impozit
pe terenuri |
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taxe judiciare
de timbru, taxe de timbru pentru activitatea notarială si alte taxe de
timbru |
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMPOZITE
SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII, din care: |
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sume
defalcate din TVA |
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taxe
pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe
desfăsurarea de activităti |
40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din
care : |
Taxă
asupra mijloacelor de transport |
41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taxe si
tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare |
44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VENITURI
DIN PROPRIETATE |
51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din
care : |
Restituiri
de fonduri din finantarea bugetară a anilor precedenti |
53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri
din concesiuni sl închirieri |
54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VÂNZĂRI
DE BUNURI SI SERVICII |
59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
din
care : |
Venituri
din prestări de servicii si alte activităti |
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri
din taxe administrative, eliberări permise |
68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Amenzi,
penalităti si confiscări |
71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Transferuri
voluntare, altele decât subventiile |
80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. VENITURI DIN CAPITAL, din care: |
83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri
din valorificarea unor bunuri, din care: |
84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri
din valorificarea unor bunuri ale institutiilor publice |
85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri
din vânzarea locuintelor construite din fondurile statului |
86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri
din privatizare |
87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Venituri
din vânzarea unor bunuri apartinând domeniului privat |
88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III.OPERATIUNI
FINANCIARE |
89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Limita
de îndatorare......% din venituri proprii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Serviciul
anual al datoriei publice locale5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comisioane |
121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dobflnzi |
122 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rambursare |
174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gradul
de îndatorare - în % (serviciul anual al datoriei/venituri proprii x100) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)Sltua|ia financiară privind contul de executie a bugetului local al
unitătii administratlv-terltoriale
2) Ultimul buget local aprobat pe anul curent
3) Ultimul cont de execute trimestrial pentru anul tn curs, sau după
caz, contul de execute a bugetului local de la trezoreria statului, trimestrial
sau la finele lunii precedente solicitării autorizării.
4) La stabilirea proiectiei bugetului local pe perioada de rambursare a
împrumutului, influentat cu serviciul total al datoriei publice locale, se vor
avea tn vedere pentru estimarea bugetului local din anul curent executia
bugetului local la finele lunii precedente solicitării autorizării si
a estimării acesteia la Unele anului curent, iar pentru estimarea
bugetului local pe perioada următoare, o crestere anuali a veniturilor
proprii de maximum 10% fata de de anul anterior
Pentru cresterile mal
mari aplicate asupra veniturilor proprii ale bugetului local aprobat, pe anul
curent, precum sl ale proiectiei bugetului local pe perioada de rambursare a
împrumutului, se va prezenta o justificare fundamentată a acestora.
5) Cuprinde serviciul datoriei publice locale aferent împrumuturilor tn
derulare si împrumutului pentru care se solicită autorizarea (trebuie
să corespundă cu datele cuprinse în Macheta din anexa 1.4 privind
situatia estimativă a serviciului datoriei publice locale.
Nota:
Se va avea în vedere ca
datele cuprinse In anexa sa concorde cu prevederile din următoarele
documente: ultimul buget aprobat pe anul în curs, situatiile financiare privind
conturile de execute a bugetului local, situatia estimativa privind serviciul
datoriei publice
ORDONATOR
PRINCIPAL DE CREDITE, PRIMAR/PRESEDINTE |
DIRECTOR
ECONOMIC (CONTABIL) |
ANEXA
Nr. 1.4
la norme si proceduri
SITUATIE
privind serviciul datoriei publice locale
Judetul................................
Consiliul.........................................
În
perioada.........................................
- mii RON -
Nr.
crt. |
Serviciul
anual al datoriei publice locale |
Anul |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
1. |
Serviciul
datoriei publice locale pentru împrumutul existent (a + b
+ c) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a)
Rambursarea împrumutului |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b)
Dobânzi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c)
Comisioane |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Serviciul
datoriei publice locale pentru împrumutul pentru care se solicita autorizarea (a + b + c) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a)
Rambursarea împrumutului |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b)
Dobânzi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c)
Comisioane |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Serviciul
TOTAL al datoriei publice locale (a + b
+ c) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a)
Rambursarea împrumutului (1 a +
2 a) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b)
Dobânzi (1 b +
2 b) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c)
Comisioane (1 c +
2 c) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ORDONATOR
PRINCIPAL DE CREDITE, PRIMAR/PRESEDINTE |
DIRECTOR
ECONOMIC (CONTABIL) |
Se întocmeste pe baza
graficelor de rambursare a împrumuturilor prevăzute în situatia împrumuturilor
contractate/garantate existente si a graficului estimativ de rambursare a
împrumutulul pentru care se solicita autorizare
NOTA:
Serviciul datoriei
publice locale pentru împrumutul existent se detaliază pe fiecare împrumut
contractat/garantat aflat în derulare
ANEXA
Nr. 1.5
la norme si proceduri
Subsemnatul/a
........................................................., reprezentant legal
al judetului/municipiului ........................................ în calitate
de ordonator principal de credite,
declar
pe proprie răspundere că judetul/municipiul are în derulare
următoarele împrumuturi interne si/sau externe contractate si/sau
garantate:
Împrumutator |
Valoare împrumut (valuta de contract) |
Destinatie împrumut |
Împrumutat |
Garant |
Data contractării / garantării împrumutului |
Durata împrumut |
Rata anuala a dobânzii |
Comisioane |
|
per. de gratie |
per. de ramb. |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezenta
declaratie face parte din documentatia pentru autorizarea
contractării/garantării împrumutului în valoare de
.............................................. si răspund, conform
dispozitiilor art. 27 din Legea datoriei publice nr. 313/2004 si ale art. 77
din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru furnizarea de
date eronate.
Data: |
ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE |
NOTA:
Prezentul model-cadru se adaptează în mod
corespunzător, potrivit dinamicii legislative.
ANEXA
Nr. 2
de functionare a Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale
Art. 1. - Comisia constituită conform prezentei hotărâri îsi
desfăsoară activitatea în cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 2. - Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul „pentru” a cel putin
două treimi din numărul membrilor acesteia.
Art. 3. - La sedintele Comisiei pot participa, ca invitati, reprezentantii
unitătilor administrativ-teritoriale care solicită autorizarea,
precum si ai altor institutii interesate.
Art. 4. - (1) Cererile pentru autorizare, însotite de adresele de înaintare
către Comisie si de documentatia prevăzută la art. 1 alin. (5)
din anexa nr. 1, se depun la secretariatul acesteia de o persoană
împuternicită în acest sens sau se pot transmite prin postă.
Secretariatul Comisiei verifică primirea corespunzătoare a
documentelor prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1. La constatarea
lipsei unuia sau mai multor documente i se va cere solicitantului să
completeze sau să refacă documentatia depusă în sustinerea
cererii pentru autorizare.
(2)
Dosarele depuse cu 3 zile înainte de convocarea Comisiei vor putea intra în
sedinta de autorizare numai dacă sunt complete; în caz contrar, acestea
vor intra în sedinta de autorizare următoare.
(3)
Pentru operativitate, documentele ce fac obiectul completării dosarului se
pot transmite prin posta electronică la adresele precizate de
secretariatul Comisiei sau prin fax, urmând ca acestea să fie depuse, în
original, până la data sedintei în care urmează să fie
analizată cererea respectivă.
(4)
Pentru analizarea cererilor si a documentatiilor aferente primite de la
unitătile administrativ-teritoriale, prin care se solicită
autorizarea contractării sau garantării de împrumuturi interne sau
externe, pe termen scurt, mediu ori lung, Comisia se întruneste în sedinte
ordinare, lunar, în principiu, în cea de-a doua zi de joi, la ora 10,00.
Comisia se poate întruni si în sedinte extraordinare, la cererea presedintelui,
iar convocarea se face prin intermediul postei electronice sau telefonic, de regulă,
cu cel putin 3 zile lucrătoare înainte de sedinta respectivă.
Art. 5. - (1) Secretariatul va asigura convocarea Comisiei în termen de maximum
30 de zile calendaristice de la primirea documentatiei complete aferente
cererii unitătii administrativ-teritoriale pentru autorizarea
contractării sau garantării unui împrumut. Convocarea Comisiei se
face, de regulă, cu 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită
pentru sedintă, prin intermediul postei electronice sau telefonic. Odată
cu convocarea se transmit membrilor Comisiei proiectul ordinii de zi si
materialele ce urmează să fie supuse discutiilor.
(2)
Consultarea dosarelor depuse de solicitanti de către membrii Comisiei se
face la sediul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 6. - Pentru autorizarea contractării sau garantării unui împrumut,
Comisia va analiza, pe baza documentatiei primite de la solicitant:
a)
Încadrarea valorii împrumutului în plafonul anual de îndatorare publică a
României;
b)
dacă totalul datoriilor anuale reprezentând ratele scadente la
împrumuturile contractate si/sau garantate, dobânzile si comisioanele aferente
acestora, inclusiv ale împrumutului care urmează să fie contractat
si/sau garantat în anul respectiv, se încadrează strict în limita
prevăzută de lege;
c)
dacă documentatia supusă analizei este întocmită cu respectarea
prevederilor prezentei hotărâri.
Art. 7. - Deliberările Comisiei se consemnează în proces-verbal.
Procesul-verbal se întocmeste prin grija secretariatului Comisiei si se
semnează de membrii acesteia, prezenti la sedinta respectivă.
Art. 8. - (1) Hotărârea Comisiei, în original, se comunică
solicitantului în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data
adoptării sale. În cazul unui aviz nefavorabil, hotărârea va contine
motivarea respingerii autorizării de contractare sau de garantare a
împrumutului. Secretariatul Comisiei păstrează copia hotărârii
Comisiei, semnată de presedinte si contrasemnată de membrii prezenti
la sedintă.
(2) La
nivelul secretariatului Comisiei se instituie si se conduc:
a)
Registrul pentru evidenta cererilor adresate Comisiei de autorizare a
împrumuturilor locale;
b)
Registrul pentru evidenta hotărârilor adoptate de Comisia de autorizare a
împrumuturilor locale.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE
ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AFACERILOR
EXTERNE
AGENTIA NATIONALĂ
DE CONTROL AL EXPORTURILOR
pentru anularea prevederilor Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de
Control al Exporturilor nr. 42/2005 privind aplicarea regimului de control al
exporturilor unui produs care nu figurează în listele de control
cuprinzând produsele si tehnologiile cu dublă utilizare
În conformitate cu prevederile
art. 3 alin. (2) si (6) din Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al
exporturilor de produse si tehnologii cu dublă utilizare, cu
modificările ulterioare,
în temeiul art. 10 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 920/2005 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale de Control al Exporturilor,
presedintele
Agentiei Nationale de Control al Exporturilor emite
următorul ordin:
Articol
unic. - Se anulează prevederile Ordinului presedintelui
Agentiei Nationale de Control al Exporturilor nr. 42/2005 privind aplicarea
regimului de control al exporturilor unui produs care nu figurează în
listele de control cuprinzând produsele si tehnologiile cu dublă
utilizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122
din 8 februarie 2005.
Presedintele Agentiei Nationale de Control al Exporturilor,
Cristian Irinel Munteanu
Bucuresti, 27 decembrie
2006.
Nr. 517.
MINISTERUL ECONOMIEI Sl
COMERTULUI
privind modificarea si completarea anexelor la Ordinul ministrului
economiei si comertului nr. 270/2006 pentru aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli
pe anul 2006 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care s-au
înfiintat în baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 25/1995”) si îsi
desfăsoară activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare
În baza Legii nr. 292/2002
privind stabilirea modalitătilor de aprobare a bugetelor de venituri si
cheltuieli ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare,
în conformitate cu prevederile
art. 24 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea
stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare,
în temeiul Legii bugetului de
stat pe anul 2006 nr. 379/2005, cu modificările si completările
ulterioare, si al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 89/2006 cu
privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006,
având
în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului, cu modificările
si completările ulterioare,
ministrul
economiei si comertului emite următorul ordin.
Art. I. -
Anexele nr. 2 si 4-8 la Ordinul ministrului economiei si comertului nr.
270/2006 pentru aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2006 ale
institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care s-au înfiintat în baza
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 si îsi desfăsoară
activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului, cu
modificările si completările ulterioare, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 29 mai 2006, se modifică si se
înlocuiesc cu anexele nr. 1-6**) la prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
III. - Anexele nr. 1 -6 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Ministrul economiei si comertului
Bucuresti, 18 decembrie
2006.
Nr. 839.
*) Ordonanta Guvernului
nr. 25/1995 privind reglementarea organizării si finantării
activitătii de cercetare-dezvoltare a fost abrogată prin Ordonanta
Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea
tehnologică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 643
din 30 august 2002.
ANEXE
|
MINISTERUL
MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI
pentru abrogarea ordinelor ministrului muncii, solidaritătii sociale
si familiei privind aprobarea listelor organismelor recunoscute care
efectuează evaluarea conformitătii echipamentelor individuale de
protectie, masinilor industriale, echipamentelor si sistemelor protectoare
destinate utilizării în atmosfere potential explozive, precum si a
explozivilor de uz civil
Având
în vedere:
- art.
45 alin. (2) lit. f) din Legea securitătii si sănătătii în
muncă nr. 319/2006;
- art.
24 alin. (2) din Legea privind evaluarea conformitătii produselor nr.
608/2001, republicată,
în baza art. 16 din
Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea si functionarea
Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - La data aderării României la Uniunea Europeană se abrogă
ordinele ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei cuprinse în
lista prevăzută în anexă.
Art. 2. - Începând cu data aderării României la Uniunea Europeană,
evaluarea conformitătii produselor care a fost efectuată de organisme
recunoscute si desemnate prin ordin al ministrului muncii, solidaritătii
sociale si familiei referitoare la echipamente individuale de protectie, masini
industriale, echipamente si sisteme protectoare destinate utilizării în
atmosfere potential explozive, precum si a explozivilor de uz civil se
efectuează de organisme notificate.
Art. 3. - Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Bucuresti, 3 ianuarie
2007.
Nr. 4.
ANEXĂ
LISTA
ordinelor ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei care
se abrogă
1.
Ordinul ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 12/2006 privind
aprobarea Listei organismelor recunoscute care efectuează evaluarea
conformitătii echipamentelor individuale de protectie, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 17 ianuarie 2006, cu
completările ulterioare;
2.
Ordinul ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 10/2006
privind aprobarea Listei organismelor recunoscute care efectuează
evaluarea conformitătii masinilor industriale, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 16 ianuarie 2006, cu completările
ulterioare;
3.
Ordinul ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 640/2005
privind aprobarea Listei organismelor recunoscute care efectuează
evaluarea conformitătii echipamentelor si sistemelor protectoare destinate
utilizării în atmosfere potential explozive, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 821 din 12 septembrie 2005;
4.
Ordinul ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 834/2005
privind aprobarea Listei organismelor recunoscute care efectuează
evaluarea conformitătii explozivilor de uz civil, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 1.063 din 28 noiembrie 2005.
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-RA,
Regulile aerului, editia 02/2006
Pentru
îndeplinirea atributiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,
în scopul armonizării
reglementărilor aeronautice civile nationale în domeniul regulilor
generale aplicabile aeronavelor civile care efectuează zboruri în spatiul
aerian national cu standardele si practicile recomandate, emise de Organizatia
Aviatiei Civile Internationale,
în
temeiul prevederilor art. 4 lit. b) si f) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997
privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr.
405/1993 privind înfiintarea Autoritătii Aeronautice Civile Române, precum
si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind
organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Reglementarea Aeronautică Civilă Română
RACR-RA, Regulile aerului, editia 02/2006, care stabileste regulile generale
aplicabile aeronavelor civile care efectuează zboruri în spatiul aerian
national, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Procedurile si instructiunile specifice de aplicare a prevederilor
Reglementării aeronautice civile române RACR-RA se elaborează de
Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică Civilă Română” si se
publică de aceasta pe pagina web www.caa.ro, în termen de 6 luni de
la data prezentului ordin.
Art. 3. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I. (2) La data intrării în
vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului lucrărilor publice,
transporturilor si locuintei nr. 477/2001 privind aprobarea Reglementării
aeronautice civile române RACR-RA - Regulile aerului, editia 1/2001, care
stabileste regulile generale de desfăsurare a zborurilor în spatiul aerian
national, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310
din 11 iunie 2001, se abrogă. Art. 4. - Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, prin Directia generală aviatie civilă
din cadrul acestuia, si Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică
Civilă Română” vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Radu Mircea Berceanu
Bucuresti, 12 ianuarie
2007.
Nr. 21.
*) Anexa se publică
ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71
bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul pentru
relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos.
Panduri nr. 1.
MINISTERUL
MUNCII, SOLIDARITĂTII SOCIALE SI FAMILIEI
pentru stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă sub
formă de tichete de cresă pentru semestrul 12007
În temeiul: - art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1.317/2006
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr.
193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresă; - art.
6.2 din Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006
privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresă, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.317/2006; - art. 16 din Hotărârea
Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Pentru semestrul I 2007, începând cu luna februarie valoarea sumei lunare
indexate care se acordă sub formă de tichete de cresă,
stabilită potrivit prevederilor art. 6.1. si 6.3. din Normele metodologice
de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor
cadou si a tichetelor de cresă, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.317/2006, este de 310 lei.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Bucuresti, 12 ianuarie
2007.
Nr. 26.
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 848/2004 pentru aprobarea Listei
cu clasificatorii autorizati
Având
în vedere prevederile ari. 8 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
267/2004 privind instituirea Sistemului de clasificare a carcaselor de porcine,
bovine si ovine, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările
si completările ulterioare,
văzând
Procesul-verbal nr. 136/2006 cu Lista cu clasificatorii autorizati propusi de
Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine si Referatul de
aprobare nr. 101.533 din 7 decembrie 2006,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa
la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
nr. 848/2004 pentru aprobarea Listei cu clasificatorii autorizati, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.090 din 23 noiembrie
2004, cu modificările si completările ulterioare, se completează
după cum urmează:
- După
pozitia 231 se introduc nouă pozitii noi, pozitiile 232-240, cu
următorul cuprins:
„Nr. crt. |
Numele si prenumele |
Specia |
Domiciliul |
Codul numeric personal |
232. |
Cotigă
Marian-Cătălin |
porcine |
Str.
Ion Creangă nr. 24, bl. 19, se. 1, et. 1, ap. 7, orasul Bals, judetul
Olt |
1840302280034 |
233. |
Goiea
Cosmin-Petrică |
porcine |
Str. Mircea
cel Bătrân nr. 116, municipiul Timisoara, judetul Timis |
1711127354728 |
234. |
Halati
Carmen-Laura |
porcine |
Bd.
Libertătii bl. 16, se. 1, ap. 10, municipiul Reghin, judetul Mures |
2661005264399 |
235. |
Lucian
Lucian-Pavel |
porcine |
Str. Oituz
nr. 6, ap. 1, municipiul Baia Mare, judetul Maramures |
1780427240056 |
236. |
Movileanu
Gelu-Marian |
porcine |
Str.
Radu Popescu bl. 42, se. C, ap. 26, municipiul Târgoviste, judetul Dâmbovita |
1570101151836 |
237. |
Nedelcu
Niculae |
porcine |
Comuna
Topraisar, judetul Constanta |
1490722131281 |
238. |
Perde
Mihai-Alexandru |
porcine |
Str.
Traian nr. 29, municipiul Turda, judetul Cluj |
1740528126221 |
239. |
Piukovici
Robert |
porcine |
Str. Bisericii
Române nr. 13, municipiul Brasov, judetul Brasov |
1710903080039 |
240. |
Prună
Cosmin-Corvin |
porcine |
Str.
Vasile Alecsandri nr. 17, municipiul Făgăras, judetul Brasov |
1850505081815” |
Art. II. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Dan Stefan Motreanu
Bucuresti, 19 ianuarie
2007.
Nr. 32.
MINISTERUL AGRICULTURII,
PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 848/2004 pentru aprobarea Listei
cu clasificatorii autorizati
Având
în vedere prevederile art. 8 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
267/2004 privind instituirea Sistemului de clasificare a carcaselor de porcine,
bovine si ovine, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările
si completările ulterioare,
văzând
Procesul-verbal nr. 140/2006 cu Lista cu clasificatorii autorizati propusi de
Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine si Referatul de
aprobare nr. 101.576 din 14 decembrie 2006,
Art. I. - Anexa
la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
nr. 848/2004 pentru aprobarea Listei cu clasificatorii autorizati, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.090 din 23 noiembrie
2004, cu modificările si completările ulterioare, se completează
după cum urmează:
- După
pozitia 240 se introduc treisprezece noi pozitii, pozitiile 241 -253, cu
următorul cuprins:
„Nr. crt. |
Numele si prenumele |
Specia |
Domiciliul |
Codul numeric personal |
241. |
Blîndu
Marius |
bovine |
Str.
Dunării bl. L29, se. B, et. 3, ap. 23, municipiul Alexandria, judetul
Teleorman |
1791103344257 |
242. |
Brătuscu
Alexandru |
bovine |
Prel.
Bucuresti nr. 17, bl. D26, se. 2, et. 3, ap. 13, municipiul
Călărasi, judetul Călărasi |
1680708510011 |
243. |
Buzete
Gabriela |
bovine |
Str.
Victoriei nr. 10, ap. 13, orasul Victoria, judetul Brasov |
2670622084759 |
244. |
Cârcu
Codrina-Maria |
bovine |
Str.
Banca Natională nr. 33, se. A, ap. 11, municipiul Bacău, judetul
Bacău |
2770503040095 |
245. |
Chisălită
Vlad |
bovine |
Satul
Roma, comuna Roma, judetul Botosani |
1690831070011 |
246. |
Cioroiu
Nicolae |
bovine |
Bd.
Independentei nr. 12, bl. B3, se. 1, et. 1, ap. 7, municipiul Brăila,
judetul Brăila |
1551205212955 |
247. |
Gorgan
Marian |
bovine |
Str.
Ardealului bl. 5, se. B, ap. 19, municipiul Slobozia, judetul Ialomita |
1670703213038 |
248. |
Laszlo
Ferenc |
bovine |
Satul
Bogata nr. 324, comuna Bogata, judetul Mures |
1681125260016 |
249. |
Poenaru
Cristian-Sorin |
bovine |
Bd.
Traian nr. 17, municipiul Piatra-Neamt, judetul Neamt |
1620928335007 |
250. |
Smeureanu
Sergiu-Petre |
bovine |
Str.
Uzinei nr. 15, ap. 16, municipiul Sibiu, judetul Sibiu |
1810903324788 |
251. |
Turcu
Eugen |
bovine |
Str. Izvoarelor
nr. 9, bl. C4, se. A, et. 1, ap. 8, municipiul Pascani, judetul lasi |
1711214224529 |
252. |
Vesa
Ioan |
bovine |
Str.
Crisan nr. 16, municipiul SaIonta, judetul Bihor |
1591010057054 |
253. |
Diaconu
Valentin |
bovine |
Str. Costache
Negruzzi nr. 8, municipiul Sibiu, judetul Sibiu |
1600915323946” |
Art. II. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Dan Stefan Motreanu
Bucuresti, 19 ianuarie
2007.
Nr. 33.
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
pentru modificarea pct. 7 din anexa nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în
interes personal pe căile ferate române, republicată, si a pct. 7 din
anexa nr. 1.2 la Metodologia privind încadrarea în categoria de tren,
clasă, conditiile de emitere, gestionare si folosire a legitimatiilor de
călătorie pe căile ferate române, aprobată prin Ordinul
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.065/2004
În temeiul prevederilor art. 15
din Ordonanta Guvernului nr. 112/1999 privind călătoriile gratuite în
interes de serviciu si în interes personal pe căile ferate române,
republicată, si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările
ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 1 din Ordinul ministrului educatiei si
cercetării nr. 3.808 din 27 aprilie 2006,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite
următorul ordin:
Art. I. -
Punctul 7 din anexa nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr. 112/1999 privind
călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes personal pe
căile ferate române, republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 766 din 20 august 2004, si punctul 7 din anexa nr. 1.2 la Metodologia
privind încadrarea în categoria de tren, clasă, conditiile de emitere,
gestionare si folosire a legitimatiilor de călătorie pe căile
ferate române, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului nr. 2.065/2O04, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 149 si 149 bis din 18 februarie 2005, se
modifică si vor avea următorul cuprins:
„7. Colegiul Tehnic Feroviar Brasov”.
Art. II. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Constantin Dascălu, secretar de stat
Bucuresti, 18 ianuarie
2007.
Nr. 42.
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
COMISIA DE SUPRAVEGHERE
A ASIGURĂRILOR
privind numirea noului administrator-director general si revocarea
măsurii de interzicere temporară a exercitării activitătii
de broker de asigurare de către Societatea Comercială MEDINS 2002
ROMÂNIA-BROKER DE ASIGURARE - S.R.L.
În conformitate cu prevederile
Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea
asigurărilor, cu modificările si completările ulterioare, si ale
normelor emise în aplicarea acesteia,
în baza Hotărârii
Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din 9 ianuarie 2007,
prin care s-a aprobat cererea Societătii Comerciale MEDINS 2002
ROMANIA-BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., cu sediul social în municipiul Bucuresti,
bd. Regina Măria nr. 25, parter, sectorul 4, cod unic de înregistrare
4735258, număr de ordine în registrul comertului J40/5639/5.07.2002, de
numire a noului administrator-director general si revocarea sanctiunii privind
interzicerea temporară a activitătii,
avându-se
în vedere următoarele motive de fapt si de drept:
- prin
Decizia de sanctionare nr. 113.361 din 6 septembrie 2006 Societătii
Comerciale MEDINS 2002 ROMANIA-BROKER DE ASIGURARE - S.R.L. i s-a interzis
temporar desfăsurarea activitătii până la data eliberării
avizului de numire a directorului executiv, având în vedere că societatea
a numit în functia de conducător executiv pe domnul Adrian Zeev
fără a solicita avizul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
- prin
Adresa nr. 179.181 din 16 octombrie 2006, societatea a solicitat aprobarea
domnului Edgerdo Comisarenco în functia de administrator-director general,
conform Hotărârii Adunării generale a asociatilor din 9 octombrie
2006,
Comisia
de Supraveghere a Asigurărilor decide:
Art. 1. - Aprobarea numirii domnului Edgerdo Comisarenco în functia de
administrator-director general al Societătii Comerciale MEDINS 2002
ROMANIA-BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., conform Hotărârii Adunării generale
a asociatilor din 9 octombrie 2006.
Art. 2. - Revocarea măsurii de interzicere temporară a exercitării
activitătii de broker de asigurare de către Societatea
Comercială MEDINS 2002 ROMANIA-BROKER DE ASIGURARE - S.R.L., ca urmare a
îndeplinirii obligatiei impuse prin Decizia de sanctionare nr. 113.361 din 6
septembrie 2006.
Art. 3. - Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligatia
ca în termen de 5 zile de la data înregistrării la oficiul registrului
comertului a modificărilor aduse actului constitutiv al acesteia, dar nu
mai târziu de 60 de zile de la data primirii aprobării, să
depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor o copie de pe
încheierea judecătorului-delegat prin care s-a dispus înregistrarea, o
copie de pe certificatul de înscriere de mentiuni, precum si o copie de pe
certificatul constatator care va contine toate datele societătii
comerciale.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 15 ianuarie
2007.
Nr. 4.303.