MONITORUL OFICIAL AL
ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr.
41 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI
SI ALTE ACTE Vineri, 19 ianuarie
2007
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 821 din 9 noiembrie 2006
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 26 alin.
(1) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date
Decizia nr. 833 din 16 noiembrie
2006 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42,
art. 50, art. 51 si art. 1671 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul
public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
47. - Hotărâre privind
suplimentarea bugetului Cancelariei Primului-Ministru din Fondul de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul
de stat pe anul 2007, pentru Agentia Natională pentru Sport
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
1.805/286/314/2006. - Ordin al
ministrului sănătătii publice, al presedintelui Autoritătii
Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si al
presedintelui Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor Nucleare
privind aprobarea Instructiunilor referitoare la crearea cadrului legal pentru
aplicarea regulamentelor Consiliului si Comisiei Europene referitoare la
stabilirea nivelurilor maxime admise de contaminare radioactivă a
produselor alimentare si furajere, după un accident nuclear sau în caz de
urgentă radiologică, la conditiile speciale de export al produselor
alimentare si furajere, ca urmare a unui accident nuclear sau ca urmare a altor
situatii de urgentă radiologică, precum si la conditiile care
guvernează importurile produselor agricole originare din alte tări,
ca urmare a accidentului de la centrala nuclearo-electrică de la Cernobîl
2. - Ordin al ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale privind aprobarea preturilor de
referintă pentru anul 2007 folosite la calculul contravalorii materialelor
lemnoase prevăzute la art. 4 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 427/2004
pentru aprobarea Normelor privind circulatia materialelor lemnoase si controlul
circulatiei acestora si al instalatiilor de transformat lemn rotund
110. - Ordin al ministrului
administratiei si internelor privind aprobarea Calendarului de desfăsurare
a concursului national de admitere si a Componentei nominale a comisiilor de
organizare, de admitere si de contestatii, constituite pentru concursul
national de admitere la programul de formare specializată destinat
functionarilor publici de conducere, anul de studii 2006-2007
111. - Ordin al ministrului
administratiei si internelor privind stabilirea tarifelor de participare la
programul de formare specializată destinat functionarilor publici de
conducere, anul de studii 2006-2007
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
3.101. - Ordin pentru aprobarea
Normelor privind eliberarea de duplicate ale autorizatiilor emise de Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor, distruse, pierdute sau furate
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 9 noiembrie 2006
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 26 alin. (1) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia
persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera
circulatie a acestor date
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Ion Tiucă - procuror
Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent sef
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a art. 26 alin. (1) din Legea nr. 677/2001 pentru
protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si
libera circulatie a acestor date, exceptie ridicată de Societatea
Comercială „Mega-Image” - S.R.L. din Bucuresti în Dosarul nr. 8.920/3/2006
al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de muncă,
asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal.
La apelul nominal răspunde, pentru autorul
exceptiei, avocat Silviu Udangiu, cu delegatie la dosar, iar pentru Autoritatea
Natională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal,
Alina Săvoiu, sef birou juridic, cu delegatie la dosar.
Cauza fiind în stare de judecată, se dă
cuvântul reprezentantului autorului exceptiei, care solicită admiterea
acesteia pentru argumentele înfătisate în motivarea depusă la dosar.
Reprezentantul Autoritătii Nationale
de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal solicită
respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, întrucât apreciază că
art. 26 alin. (1) din legea criticată nu încalcă art. 124 alin. (2)
si art. 126 alin. (1) din Constitutie si nici art. 2 din Protocolul nr. 7 la
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale. Depune concluzii scrise.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, întrucât apreciază
că dispozitiile de lege criticate nu contravin dispozitiilor
constitutionale si conventionale invocate ca fiind încălcate.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin încheierea din 28 iunie 2006, pronuntată în
Dosarul nr. 8.920/3/2006, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte
de muncă, asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal a
sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 26 alin. (1) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia
persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera
circulatie a acestor date, exceptie ridicată de Societatea
Comercială „Mega-Image” - S.R.L. din Bucuresti într-o cauză având ca
obiect contestatia formulată de aceasta împotriva deciziei de sanctionare
emise împotriva sa de Autoritatea Natională de Supraveghere a
Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine că art. 26 alin. (1) din Legea nr. 677/2001,
potrivit căruia solutia pronuntată în legătură cu
contestatia formulată împotriva oricărei decizii emise de autoritatea
de supraveghere este „definitivă si irevocabilă”, contravine
Constitutiei „pentru că nu prevede nicio cale de atac la hotărârea
pronuntată de prima instantă”. Autorul exceptiei consideră
că se încalcă astfel prevederile constitutionale ale art. 124 alin.
(2) si ale art. 126 alin. (1), întrucât „justitiabilul nu are posibilitatea
să atace solutia dispusă de o instantă de contencios administrativ”,
precum si ale art. 2 paragraful 1 din Protocolul nr. 7 la Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, referitor
la dreptul la două grade de jurisdictie. Mai consideră „evident
faptul că prevederile legale criticate încalcă accesul liber la
justitie, deoarece petentii nu au libertatea de a demonstra în fata puterii
judecătoresti, în primă instantă si în calea de atac,
ilegalitatea actului administrativ atacat”.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de muncă,
asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
ridicată este neîntemeiată. Aceasta deoarece, asa cum rezultă
din dispozitiile art. 25 din legea criticată, „persoana interesată
are la dispozitie două grade de jurisdictie, unul concretizându-se prin
plângerea adresată autoritătii, cel de-al doilea prin contestatia
formulată la instantă”, iar art. 2 din Protocolul nr. 7 la Conventie
„se referă la dreptul la două grade de jurisdictie în fata instantei judecătoresti
sau a altor autorităti care pot solutiona contestatia, cu respectarea
principiului contradictorialitătii si publicitătii”.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din
Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor
celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului,
pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul consideră
că art. 26 alin. (1) din Legea nr. 677/2001, care prevede posibilitatea ca
orice persoană ce intră sub incidenta textului să conteste
deciziile autoritătii de supraveghere la instanta de contencios
administrativ competentă, nu creează situatii care să dea
posibilitatea unor impartialităti sau inegalităti ale justitiei si,
ca atare, nu contravine art. 124 alin. (2) din Constitutie. Cât priveste
invocarea încălcării dispozitiilor constitutionale ale art. 126 alin.
(1), apreciază că din art. 26 alin. (1) nu rezultă că justitia s-ar realiza
altfel decât prin înalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte
instante judecătoresti stabilite de lege. Consideră că, în
realitate, criticile autorului exceptiei vizează un aspect referitor la
accesul liber la justitie, consacrat de art. 21 din Constitutie, cu privire la
care, însă, prin numeroase decizii, Curtea Constitutională a statuat
că nu înseamnă accesul la toate structurile judecătoresti si la
toate căile de atac. În legătură cu sustinerile privind dreptul
la dublul grad de jurisdictie prevăzut de art. 2 din Protocolul nr. 7 la
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale, apreciază că acesta are aplicabilitate doar în materie
penală.
Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile ce fac obiectul
exceptiei „nu contravin sub niciun aspect regulii constitutionale potrivit
căreia justitia este unică, impartială si egală pentru
toti”, precum si că, „în jurisprudenta sa, Curtea Constitutională a
statuat în mod constant că, exceptând dreptul la un dublu grad de jurisdictie
în materie penală, nici Constitutia si nici vreun instrument juridic
international nu prevăd câte grade de jurisdictie trebuie asigurate pentru
solutionarea diferitelor litigii, căile de atac ce pot fi exercitate
împotriva hotărârilor judecătoresti ori conditiile procedurale de
exercitare a acestora”. Mai arată că prevederile de lege criticate
sunt norme de procedură a căror stabilire este atributul exclusiv al
legiuitorului, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei
de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale
Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, concluziile părtilor si ale reprezentantului
Ministerului Public, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională constată că a fost
legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit.
d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie
art. 26 alin. (1) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a
acestor date, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 790 din 12 decembrie
2001.
Art. 26 alin. (1) prevede: „împotriva oricărei
decizii emise de autoritatea de supraveghere în temeiul dispozitiilor prezentei
legi operatorul sau persoana vizată poate formula contestatie în termen de
15 zile de la comunicare, sub sanctiunea decăderii, la instanta de
contencios administrativ competentă. Cererea se judecă de
urgentă, cu citarea părtilor. Solutia este definitivă si
irevocabilă.”
Autorul exceptiei consideră că textul de lege
criticat încalcă prevederile constitutionale ale art. 124 alin. (2), potrivit
cărora „Justitia este unică, impartială si egală pentru
toti”, si ale art. 126 alin. (1), care dispun că „Justitia
se realizează prin Înalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte
instante judecătoresti stabilite de lege”, precum si ale art. 2
paragraful 1 din Protocolul nr. 7 la Conventia pentru apărarea drepturilor
omului si a libertătilor fundamentale, privind dreptul la două grade
de jurisdictie în materie penală.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate
ridicată, Curtea retine următoarele:
Din motivarea exceptiei rezultă că numai prevederea
referitoare la caracterul „definitiv si irevocabil” al solutiei
pronuntate de instanta de contencios administrativ competentă împotriva
deciziilor emise de autoritatea de supraveghere în temeiul legii criticate
încalcă dispozitiile constitutionale ale art. 124 alin. (2) si ale art.
126 alin. (1), precum si ale art. 2 paragraful 1 din Protocolul nr. 7 la
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale.
Analizând aceste sustineri, Curtea nu poate retine nicio
contradictie între caracterul „definitiv si irevocabil” al solutiei
pronuntate în conditiile prevăzute de art. 26 alin. (1) din legea
criticată si textele constitutionale mentionate. Curtea constată
că prevederile din Constitutie cuprinse în art. 124 alin. (2) - „Justitia
este unică, impartială si egală pentru toti” - si în art.
126 alin. (1) - „Justitia se realizează prin înalta Curte de Casatie si
Justitie si prin celelalte instante judecătoresti stabilite de lege” -
nu sunt incidente în cauză. De altfel, criticile de
neconstitutionalitate formulate vizează, în realitate, accesul liber la
justitie, consacrat de art. 21 din Constitutie, în legătură cu care
Curtea Constitutională, prin numeroase decizii, de exemplu, Decizia nr. 38
din 26 februarie 1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 177 din 13 mai 1998, a
statuat că „accesul liber la justitie nu înseamnă că el trebuie
asigurat la toate structurile judecătoresti, deoarece competenta si
căile de atac sunt stabilite exclusiv de către legiuitor, care poate
institui reguli deosebite, în considerarea unor situatii deosebite”. Asadar,
nici sub acest aspect nu există contrarietate între textul de lege
criticat si Constitutie.
De asemenea, Curtea constată că nici art. 2
paragraful 1 din Protocolul nr. 7 la Conventie nu este incident în cauză,
întrucât aceste dispozitii conventionale privesc dreptul la două grade de
jurisdictie în materie penală.
De altfel, exceptia a fost ridicată într-o cauză în care autorul acesteia, Societatea Comercială „Mega-Image” - S.R.L. din Bucuresti, a formulat plângere împotriva unei decizii emise de Autoritatea Natională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal în temeiul art. 26 din legea criticată, sustinând că „firmei noastre nu i se aplică prevederile referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal, pentru că nu solicităm datele de identificare ale persoanelor ce intră în magazinele noastre”, ci, „având în vedere chiar definitiile cuprinse în art. 3 din Legea nr. 677/2001”, „nu clientii nostri sunt verificati cu ajutorul camerelor de supraveghere video, ci produsele din magazin, pentru a preveni săvârsirea de furturi”. Rezultă asadar că, în realitate, autorul exceptiei critică modul de aplicare a legii, mai precis faptul că prevederile acesteia referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal nu sunt aplicabile societătii comerciale. Or, potrivit competentei sale, astfel cum aceasta este stabilită prin Constitutie si prin Legea nr. 47/1992, Curtea Constitutională nu se poate pronunta asupra modului de aplicare a legii, care este în competenta exclusivă a instantelor de judecată.
Fată de cele de mai sus, în temeiul art. 146 lit. d)
si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11
alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor
art. 26 alin. (1) din Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire
la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor
date, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Mega-Image” -
S.R.L. din Bucuresti în Dosarul nr. 8.920/3/2006 al Tribunalului Bucuresti -
Sectia a VIII-a conflicte de muncă, asigurări sociale, contencios
administrativ si fiscal.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 9
noiembrie 2006.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent sef,
Gabriela Dragomirescu
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 16 noiembrie 2006
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42,
art. 50, art. 51 si art. 1671 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul
public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale
Ion Predescu - presedinte
Kozsokár Gábor - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Ninosu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Antonia Constantin - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent sef
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42, 50, 51 si 1671 din
Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de
asigurări sociale, exceptie ridicată de lonită
Dănăilă în Dosarul nr. 3.348/C/2005 al Tribunalului Galati -
Sectia civilă.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza se află în stare de judecată.
Reprezentantul Ministerului Public pune
concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin încheierea din 9 iunie 2006, pronuntată în
Dosarul nr. 3.348/C/2005, Tribunalul Galati - Sectia civilă a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 42, 50, 51 si 1671 din Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale.
Exceptia de neconstitutionalitate a fost
ridicată de lonită Dănăilă într-un litigiu de
muncă în contradictoriu cu Casa Judeteană de Pensii Galati.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că dispozitiile art. 42 si
1671 din Legea nr. 19/2000 contravin art. 15 alin. (2) din
Constitutie, deoarece „actionează retroactiv asupra dispozitiilor Legii
nr. 3/1977”, afectând astfel „drepturi definitiv câstigate”. În ceea ce
priveste art. 50 si 51 din Legea nr. 19/2000, autorul exceptiei nu
motivează neconstitutionalitatea acestor texte de lege.
Instanta de judecată apreciază că
exceptia de neconstitutionalitate a art. 42 si 1671 din Legea nr.
19/2000 este neîntemeiată.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor
două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru
a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Guvernul consideră
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42, 50, 51 si 1671
din Legea nr. 19/2000 ca fiind neîntemeiată.
Avocatul Poporului apreciază că textele de lege criticate sunt
constitutionale.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei
de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale
Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit în cauză de
judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile de lege
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992,
retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost
legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146
lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din
Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie
dispozitiile art. 42, 50, 51 si 1671 din Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificările si
completările ulterioare, dispozitii care au următorul continut:
- Art. 42: „(1) Asiguratii care au realizat stagiul
complet de cotizare si care si-au desfăsurat activitatea total sau partial
în conditii deosebite de muncă au dreptul la pensie pentru limită de
vârstă, cu reducerea vârste/or standard de pensionare conform tabelului
nr. 1. [...]
(2) Vârstele de pensionare reduse, conform prevederilor
alin. (1), nu pot fi mai mici de 50 de ani pentru femei si de 55 de ani pentru
bărbati.”;
- Art. 50: „(1) Asiguratii care au realizat stagiile
complete de cotizare, precum si cei care au depăsit stagiul complet de
cotizare cu până la 10 ani pot solicita pensie anticipată
partială cu reducerea vârstelor standard de pensionare cu cel mult 5 ani.
(11) La stabilirea stagiului de cotizare
pentru acordarea pensiei anticipate partiale nu se au în vedere perioadele
asimilate prevăzute la art. 38 alin. (1) Iii b) si c), precum si
perioade/e în care asiguratul a beneficiat de pensie de invaliditate.
(2) Cuantumul pensiei anticipate partiale se stabileste
din cuantumul pensiei pentru limită de vârstă, prin diminuarea
acestuia în raport cu stagiul de cotizare realizat si cu numărul de luni
cu care s-a redus vârsta standard de pensionare, conform tabelului nr. 2.
[...]”;
- Art. 51: „(1) Asiguratii care au desfăsurat
activităti în conditii deosebite sau în conditii speciale de muncă,
dar care nu se pot pensiona cu reducerea vârstei de pensionare pe această
bază, pot beneficia de prevederile art. 50. În aceste cazuri reducerea
vârstei standard de pensionare nu poate fi mai mare de 5 ani.
(2) În situatia prevăzută la alin. (1)
diminuarea prevăzută la art. 50 alin. (2) nu se aplică pentru
numărul de luni cu care se reduce vârsta standard de pensionare
datorită activitătii desfăsurate în conditii deosebite si/sau
speciale de muncă.
(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplică si
persoanelor care beneficiază de reducerea vârstelor standard de pensionare
conform art. 48, precum si de cele prevăzute de legi speciale.u;
- Art. 1671: „(1) Într-un interval de 5 ani
de la data intrării în vigoare a prezentei legi persoanele care au
desfăsurat activităti încadrate în grupa I
de muncă, conform
legislatiei anterioare, pot solicita pensie pentru limită de vârstă cu
reducerea vârstelor standard de pensionare, conform tabelului nr. 4.[..]
(2) Vârstele de pensionare reduse conform prevederilor
alin. (1) nu pot fi mai mici de 50 de ani.
(3) Prevederile alin. (1) se aplică si în cazul
asiguratilor prevăzuti la art. 20, dacă acestea sunt mai avantajoase
decât cele stipulate în anexele nr. 4 si 5.
(4) Vârstele standard de pensionare din care se face
reducerea prevăzută în tabelul nr. 4 sunt cele corespunzătoare
anului, respectiv lunii în care se deschide dreptul de pensie, prevăzute
în anexa nr. 3, în conditiile realizării stagiului complet de cotizare
corespunzător anului, respectiv lunii în care se deschide dreptul de
pensie.
(5) Reducerea vârstelor standard de pensionare în baza
tabelului nr. 4 nu poate fi cumulată cu celelalte reduceri prevăzute
de prezenta lege sau de legile cu caracter special.”
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile art. 42 si
1671 din Legea nr. 19/2000 contravin prevederilor constitutionale
aleart. 15 alin. (2) referitoare la neretroactivitatea legii.
În ceea ce priveste neconstitutionalitatea art. 50 si 51
din lege, aceasta nu este motivată, astfel că sunt înfrânte
dispozitiile art. 10 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, potrivit cărora „Sesizările
trebuie făcute în formă scrisă si motivate.” În aceste
conditii, exceptia de neconstitutionalitate a acestor dispozitii de lege
urmează să fie respinsă ca inadmisibilă.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate a art. 42 si
1671 din Legea nr. 19/2000 în raport cu art. 15 alin. (2) din Constitutie,
Curtea constată că acestea nu contin în sine nicio dispozitie cu
caracter retroactiv si nu fac nicio precizare în legătură cu
aplicarea în timp a dispozitiilor pe care le contin, astfel că
această critică este neîntemeiată.
Articolul 47 alin. (2) din Constitutie stabileste că
dreptul la pensie se acordă potrivit legii, legiuitorul fiind în drept
să stabilească criteriile si conditiile concrete în care asiguratii
pot beneficia de pensie, tipurile de pensii care pot fi acordate, regulile
generale de acordare a acestora si regulile derogatorii pentru situatii
deosebite, precum si modul de calcul al pensiilor.
Potrivit regulilor generale, pot beneficia de pensie
persoanele care au împlinit vârsta standard de pensionare si au realizat
stagiul de cotizare prevăzut de lege.
Pensia, pentru persoanele care au lucrat în conditii
deosebite de muncă, pensia anticipată si pensia anticipată
partială sunt reglementate ca exceptii de la regulile generale, avându-se
în vedere situatiile speciale în care se află anumite categorii de
persoane.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d)
si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1)
lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilă, exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 si 51 din Legea nr. 19/2000
privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale,
exceptie ridicată de lonită Dănăilă în Dosarul nr.
3.348/C/2005 al Tribunalului Galati - Sectia civilă.
Respinge, ca fiind neîntemeiată, exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 si 1671 din Legea nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, exceptie ridicată de acelasi autor în acelasi dosar.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 16
noiembrie 2006.
PRESEDINTE,
ION PREDESCU
Magistrat-asistent sef,
Doina Suliman
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind suplimentarea bugetului Cancelariei Primului-Ministru din Fondul de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul
de stat pe anul 2007, pentru Agentia Natională pentru Sport
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
al art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu
modificările ulterioare, precum si al art. 11 lit. a) din Legea bugetului
de stat pe anul 2007 nr. 486/2006,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă suplimentarea bugetului Cancelariei Primului-Ministru, pentru
Agentia Natională pentru Sport, cu suma de 250 mii lei, din Fondul de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul
de stat pe anul 2007, la capitolul 67.01 „Cultură, recreere si religie”,
titlul „Alte cheltuieli”, în vederea finantării cheltuielilor privind
participarea reprezentativei României la meciul de Cupă Davis dintre
echipele Frantei si României.
Art. 2.
- Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă, la
propunerea ordonatorului principal de credite, modificările
corespunzătoare în structura bugetului de stat si în volumul si structura
bugetului Cancelariei Primului-Ministru pe anul 2007.
Art. 3.
- Cu sumele rămase neutilizate până la data de 31 martie 2007, la propunerea
ordonatorului principal de credite, se reîntregeste Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe
anul 2007.
Art. 4.
- Agentia Natională pentru Sport răspunde de modul de utilizare a
sumei alocate potrivit prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile
legale.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
Presedintele Agentiei Nationale pentru Sport,
Octavian Ioan Atanase Bellu
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 17 ianuarie 2007.
Nr. 47.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL SĂNĂTĂTII PUBLICE Nr. 1.805 din 29 decembrie 2006 |
AUTORITATEA NATIONALĂ SANITARĂ
VETERINARĂ SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR Nr. 286 din 8 decembrie 2006 |
COMISIA NATIONALĂ PENTRU CONTROLUL ACTIVITĂTILOR NUCLEARE Nr. 314 din 6 noiembrie 2006 |
privind aprobarea Instructiunilor referitoare la crearea cadrului legal
pentru aplicarea regulamentelor Consiliului si Comisiei Europene referitoare la
stabilirea nivelurilor maxime admise de contaminare radioactivă a
produselor alimentare si furajere, după un accident nuclear sau în caz de
urgentă radiologică, la conditiile speciale de export al produselor
alimentare si furajere, ca urmare a imui accident nuclear sau ca urmare a altor
situatii de urgentă radiologică, precum si la conditiile care
guvernează importurile produselor agricole originare din alte tări,
ca urmare a accidentului de la centrala nuclearo-electrică de la Cernobîl
În baza art. 2 din Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea
Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei,
Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă,
Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană,
Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al
Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Tărilor de
Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia,
Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al
Marii Britanii si Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) si
Republica Bulgaria si România privind aderarea Republicii Bulgaria si a
României la Uniunea Europeană, semnat de România la Luxemburg la 25
aprilie 2005, coroborat cu art. 2 din Actul privind conditiile aderării,
anexat la tratatul mentionat mai sus, si cu art. 4 alin. (2) din acelasi
tratat,
potrivit dispozitiilor art. 249 din Tratatul instituind
Comunitatea Europeană,
în conformitate cu prevederile art. 69 din Acordul
european instituind o asociere între România, pe de o parte, si
Comunitătile Europene si statele membre ale acestora, pe de altă
parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr.
20/1993,
în temeiul Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 3.954/87
din 22 decembrie 1987, al Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 770/90 din 29
martie 1990, al Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.219/89 din 18 iulie
1989, al Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 944/89 din 12 aprilie 1989, al
Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 737/90 din 22 martie 1990, al
Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.661/1999 din 17 iulie 1999 si al
Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.609/2000 din 24 iulie 2000,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii Publice,
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului
nr. 130/2006 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale
Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitătilor din
subordinea acesteia,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 111/1996 privind
desfăsurarea în sigurantă, reglementarea, autorizarea si controlul
activitătilor nucleare, republicată,
având în vedere că este necesar să se adopte
măsurile legislative indispensabile pentru crearea cadrului de aplicare a
regulamentelor comunitare,
ministrul sănătătii publice, presedintele
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor
si presedintele Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor Nucleare
emit prezentul ordin.
Art. 1.
- Se aprobă Instructiunile referitoare la crearea cadrului legal pentru
aplicarea regulamentelor Consiliului si Comisiei Europene referitoare la
stabilirea nivelurilor maxime admise de contaminare radioactivă a
produselor alimentare si furajere, după un accident nuclear sau în caz de
urgentă radiologică, la conditiile speciale de export al produselor
alimentare si furajere, ca urmare a unui accident nuclear sau ca urmare a altor
situatii de urgentă radiologică, precum si la conditiile care
guvernează importurile produselor agricole originare din alte tări,
ca urmare a accidentului de la centrala nuclearo-electrică de la Cemobîl,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
- Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul
ministrului sănătătii si familiei, al ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor si al presedintelui Comisiei Nationale pentru
Controlul Activitătilor Nucleare nr. 856/112/91/2002 pentru aprobarea
Normelor privind alimentele si furajele contaminate radioactiv după un
accident nuclear sau altă situatie de urgentă radiologică,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 297 din 7 mai 2002, se
abrogă.
Art. 3.
- Ministerul Sănătătii Publice, Autoritatea Natională
Sanitară Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor, prin unitătile
din subordinea acesteia, si Comisia Natională pentru Controlul
Activitătilor Nucleare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 4.
- Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
Art. 5.
- Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii publice, Gheorghe Eugen Nicolăescu |
Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare
Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, Marian Avram |
Presedintele Comisiei Nationale pentru Controlul Activitătilor
Nucleare, Vilmos Zsombori |
ANEXĂ
INSTRUCTIUNI
referitoare la crearea cadrului legal pentru aplicarea
regulamentelor Consiliului si Comisiei Europene referitoare la stabilirea
nivelurilor maxime admise de contaminare radioactivă a produselor
alimentare si furajere, după un accident nuclear sau în caz de
urgentă radiologică, la conditiile speciale de export al produselor
alimentare si furajere, ca urmare a unui accident nuclear sau ca urmare a altor
situatii de urgentă radiologică, precum si la conditiile care
guvernează importurile produselor agricole originare din alte tări,
ca urmare a accidentului de la centrala nuclearo-electrică de la Cernobîl
Art.
1. - Ministerul Sănătătii Publice
si Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta
Alimentelor asigură monitorizarea nivelurilor de radioactivitate a
alimentelor si furajelor, după un accident nuclear sau în caz de
urgentă radiologică, prevăzute de Regulamentul Comisiei
(Euratom) nr. 3.954/87 din 22 decembrie 1987, Regulamentul Comisiei (Euratom)
nr. 770/90 din 29 martie 1990, Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.219/89 din
18 iulie 1989, Regulamentul Comisiei (Euratom) nr. 944/89 din 12 aprilie 1989,
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 737/90 din 22 martie 1990, Regulamentul Comisiei
(CE) nr. 1.661/1999 din 17 iulie 1999 si Regulamentul Comisiei (CE) nr.
1.609/2000 din 24 iulie 2000.
Art. 2.
- (1) Alimentele si furajele importate, în conformitate cu prevederile
Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 3.954/87 din 22 decembrie 1987, Regulamentului
Comisiei (Euratom) nr. 770/90 din 29 martie 1990, Regulamentului Consiliului
(CEE) nr. 2.219/89 din 18 iulie 1989, Regulamentului Comisiei (Euratom)
nr.-944/89 din 12 aprilie 1989, Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 737/90 din
22 martie 1990, Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.661/1999 din 17 iulie 1999
si Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.609/2000 din 24 iulie 2000 se
verifică în ceea ce priveste nivelul de radioactivitate la intrarea în
tară, prin controlul datelor înscrise în certiflealele^ de export si,
după caz, prin analiza nivelului de radioactivitate în laboratoare
specializate desemnate de Ministerul Sănătătii Publice,
Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta
Alimentelor si Comisia Natională pentru Controlul Activitătilor
Nucleare.
(2) Lista cuprinzând laboratoarele desemnate la care se
face referire la alin. (1) se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 3.
- În situatia în care se constată nerespectarea nivelurilor maxime admise
pentru un anumit produs, autoritătile competente din cadrul Ministerului
Sănătătii Publice si Autoritatea Natională Sanitară
Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor pot cere distrugerea sau
returnarea în tara de origine a produsului importat, în conformitate cu prevederile
Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 3.954/87 din 22 decembrie 1987,
Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 770/90 din 29 martie 1990, Regulamentului
Consiliului (CEE) nr. 2.219/89 din 18 iulie 1989, RegulamentuluT Comisiei
(Euratom) nr. 944/89 din 12 aprilie 1989, Regulamentului Consiliului (CEE) nr.
737/90 din 22 martie 1990, Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.661/1999 din 17
iulie 1999 si Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1:609/2000 din 24 iulie 2000.
Art. 4.
- Ministerul Sănătătii Publice si Autoritatea Natională
Sanitară Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor vor publica de
îndată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
cazurile înregistrate de
nerespectare a prevederilor privind nivelurile maxime admise stabilite în
Regulamentul Comisiei (Euratom) nr. 3.954/87 din 22 decembrie 1987,
Regulamentul Comisiei (Euratom) nr. 770/90 din 29 martie 1990, Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 2.219/89 din 18 iulie 1989, Regulamentul Comisiei
(Euratom) nr. 944/89 din 12 aprilie 1989, Regulamentul Consiliului (CEE) nr.
737/90 din 22 martie 1990, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.661/1999 din 17
iulie 1999 si Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.609/2000 din 24 iulie 2000,
precizând tara de origine, descrierea si gradul de contaminare ale bunurilor,
mijlocul de transport, exportatorul si decizia luată în ceea ce priveste
loturile respective, pe baza raportărilor operative ale laboratoarelor de
specialitate desemnate.
Art. 5.
- Autoritătile competente să pună în aplicare prevederile
prezentelor instructiuni si ale Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 3.954/87
din 22 decembrie 1987, Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 770/90 din 29
martie 1990, Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.219/89 din 18 iulie 1989,
Regulamentului Comisiei (Euratom) nr. 944/89 din 12 aprilie 1989,
Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 737/90 din 22 martie 1990, Regulamentului
Comisiei (CE) nr. 1.661/1999 din 17 iulie 1999 si ale Regulamentului Comisiei
(CE) nr. 1.609/2000 din 24 iulie 2000 sunt Ministerul Sănătătii
Publice, prin Directia generală de sănătate publică si prin
Inspectia Sanitară de Stat, Autoritatea Natională Sanitară
Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor, prin unitătile din
subordinea acesteia, si Comisia Natională pentru Controlul
Activitătilor Nucleare.
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind aprobarea preturilor de referintă pentru anul 2007 folosite la
calculul contravalorii materialelor lemnoase prevăzute la art. 4 alin. (6)
din Hotărârea Guvernului nr. 427/2004 pentru aprobarea Normelor privind
circulatia materialelor lemnoase si controlul circulatiei acestora si al
instalatiilor de transformat lemn rotund
În temeiul art. 4 alin. (7) din Hotărârea Guvernului
nr. 427/2004 pentru aprobarea Normelor privind circulatia materialelor lemnoase
si controlul circulatiei acestora si al instalatiilor de transformat lemn
rotund, cu modificările si completările ulterioare,
în baza art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si
completările ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare nr. 166.629 din 22
decembrie 2006,
ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale emite
următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă preturile de referintă pentru anul 2007 folosite la
calculul contravalorii materialelor lemnoase prevăzute la art. 4 alin. (6)
din Hotărârea Guvernului nr. 427/2004 pentru aprobarea Normelor privind
circulatia materialelor lemnoase si controlul circulatiei acestora si al
instalatiilor de transformat lemn rotund, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 328 din 16 aprilie 2004, cu modificările si completările
ulterioare, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2.
- Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale,
Dan Stefan Motreanu
Bucuresti, 9 ianuarie 2007.
Nr. 2.
ANEXĂ V
LISTA
preturilor de referintă pentru anul 2007 folosite la
calculul contravalorii materialelor lemnoase prevăzute la art. 4 alin. (6)
din Hotărârea Guvernului nr. 427/2004 pentru aprobarea Normelor privind
circulatia materialelor lemnoase si controlul circulatiei acestora si al
instalatiilor de transformat lemn rotund*)
Nr. crt. |
Specia sau grupa de specii |
Sortiment
|
Unitate de măsură (UM) |
Pret de referintă (lei/UM) |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
răsinoase |
Busteni furnir estetic |
mc |
234,96 |
Busteni furnir tehnic |
mc |
198,69 |
||
Busteni pentru cherestea |
mc |
180,32 |
||
LR.pentru celuloza |
mc |
85,26 |
||
Lemn pentru mina |
mc |
127,47 |
||
Lemn pentru PAL, PFL |
mc |
79,93 |
||
LL. pentru constructii |
mc |
102,35 |
||
Lemn de lucru |
mc |
138,31 |
||
LL sub STAS |
mc |
134,31 |
||
Lemn de foc |
mc |
49,14 |
||
Cherestea |
mc |
372,12 |
||
2 |
fag |
Busteni furnir estetic |
mc |
454,10 |
Busteni furnir tehnic |
mc |
251,56 |
||
Busteni pentru cherestea |
mc |
152,75 |
||
LR. pentru celuloza |
mc |
75,46 I |
||
Lemn pentru PAL, PFL |
mc |
81,72 |
||
LL pentru constructii |
mc |
83,02 |
||
Lemn de lucru |
mc |
118,65 |
||
LL sub STAS |
mc |
118,78 |
||
Lemn de foc |
mc |
66,54 |
||
Cherestea |
mc |
483,43 |
||
3 |
stejar, gorun |
Busteni furnir estetic |
mc |
1.210,92 |
Busteni furnir tehnic |
mc |
609,14 |
||
Busteni pentru cherestea |
mc |
339,48 |
||
LR. pentru celuloza |
mc |
69,10 |
||
Lemn pentru mina |
mc |
128,94 |
||
Lemn pentru PAL, PFL |
mc |
72,04 |
||
LL pentru constructii |
mc |
153,71 |
||
Lemn de lucru |
mc |
355,44 |
||
Lemn de foc |
mc |
67,16 |
||
Cherestea |
mc |
624,14 |
||
Frize |
mc |
1.225,00 |
||
4 |
cer, gârnită |
Busteni furnir estetic |
mc |
399,83 |
Busteni pentru cherestea |
mc |
167,81 |
||
LR. pentru celuloza |
mc |
66,11 |
||
Lemn pentru mina |
mc |
58,00 |
||
Lemn pentru PAL, PFL |
mc |
69,45 |
||
LL. pentru constructii |
mc |
118,61 |
||
Lemn de foc |
mc |
73,75 |
5 |
salcâm |
Busteni pentru cherestea |
mc |
178,56 |
LR. pentru celuloza |
mc |
64,69 |
||
Lemn pentru mina |
mc |
142,50 |
||
LL pentru constructii |
mc |
128,76 |
||
Lemn de foc |
mc |
85,61 |
||
Cherestea |
mc |
550,00 |
||
6 |
cires |
Busteni furnir estetic |
mc |
2.053,54 |
Busteni furnir tehnic |
mc |
824,45 |
||
Busteni pentru cherestea |
mc |
542,41 |
||
LR. pentru celuloza |
mc |
78,62 |
||
LL pentru constructii |
mc |
137,76 |
||
Lemn de lucru |
mc |
389,00 |
||
Lemn de foc |
mc |
77,24 |
||
Cherestea |
mc |
658,00 |
||
7 |
paltin |
Busteni furnir estetic |
mc |
1.654,88 |
Busteni furnir tehnic |
mc |
418,19 |
||
Busteni pentru cherestea |
mc |
281,23 |
||
LL pentru constructii |
mc |
158,17 |
||
Lemn de lucru |
mc |
189,00 |
||
Lemn de foc |
mc |
56,47 |
||
Cherestea |
mc |
430,00 |
||
8 |
frasin |
Busteni furnir estetic |
mc |
488,89 |
Busteni furnir tehnic |
mc |
323,96 |
||
Busteni pentru cherestea |
mc |
240,30 |
||
LR.pentru celuloza |
mc |
80,52 |
||
LL pentru constructii |
mc |
105,73 |
||
Lemn de foc |
mc |
69,97 |
||
Cherestea |
mc |
541,00 |
||
9 |
tei |
Busteni furnir estetic |
mc |
492,65 |
Busteni furnir tehnic |
mc |
325,64 |
||
Busteni pentru cherestea |
mc |
235,32 |
||
LR.pentru celuloza |
mc |
56,61 |
||
Lemn pentru PAL, PFL |
mc |
62,35 |
||
LL pentru constructii |
mc |
75,04 |
||
Lemn de foc |
mc |
59,61 |
||
Cherestea |
mc |
465,45 |
||
10 |
plop |
Busteni furnir tehnic |
mc |
135,19 |
Busteni pentru cherestea |
mc |
102,69 |
||
LR.pentru celuloza I |
mc |
61,87 |
||
Lemn pentru PAL.PFL |
mc |
57,72 |
||
LL pentru constructii |
mc |
66,43 |
||
Lemn de foc |
mc |
56,71 |
||
Cherestea |
mc |
298,50 |
||
11 |
diverse tari |
Busteni furnir tehnic |
mc |
160,11 |
Busteni pentru cherestea |
mc |
111,19 |
||
LR.pentru celuloza |
mc |
84,49 |
||
Lemn pt PAL PFL |
mc |
72,64 |
||
L Lpentru constructii |
mc |
72,61 |
||
Lemn de lucru |
mc |
105,00 |
||
Lemn de foc |
mc |
65,64 |
||
Cherestea |
mc |
322,00 |
||
12 |
diverse moi |
Busteni furnir estetic |
mc |
359,00 |
Busteni pentru cherestea |
mc |
148,45 |
||
L R. pentru celuloza |
mc |
67,25 |
||
Lemn pentru PAL.PFL |
mc |
63,46 |
||
L L. pentru constructii |
mc |
68,08 |
||
Lemn de foc |
mc |
51,82 |
||
Cherestea |
mc |
332,07 |
*) În cazul sortimentelor care nu se
regăsesc în listă, se va proceda prin asimilare în cadrul
speciei/grupei de specii, pe principiul apropierii valorice a sortimentului.
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
privind aprobarea Calendarului de desfăsurare a concursului national
de admitere si a Componentei nominale a comisiilor de organizare, de admitere
si de contestatii, constituite pentru concursul national de admitere la
programul de formare specializată destinat functionarilor publici de
conducere, anul de studii 2006-2007
Având în vedere prevederile art. 5 si 10 din Ordonanta
Guvernului nr. 81/2001 privind înfiintarea si organizarea Institutului National
de Administratie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 106/2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 3 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.083/2004 privind organizarea si functionarea
Institutului National de Administratie si a centrelor regionale de formare
continuă pentru administratia publică locală, precum si ale art.
2 si 10 din Regulamentul privind organizarea si desfăsurarea concursului
national de admitere la programele de formare specializată în
administratia publică - anul de studii 2006-2007, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.554/2006,
în temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 604/2003, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Calendarul de desfăsurare a concursului national de
admitere la programul de formare specializată destinat functionarilor
publici de conducere, anul de studii 2006-2007, potrivit anexei nr. 1, care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
- Se aprobă Componenta nominală a comisiilor de organizare, de
admitere si de contestatii, constituite pentru concursul national de admitere
la programul de formare specializată destinat functionarilor publici de
conducere, anul de studii 2006-2007, potrivit anexei nr. 2, care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 3.
- Fiecare dintre comisiile prevăzute la art. 2 are în componentă si
membri supleanti, care îi pot înlocui pe membrii titulari în cazuri obiective,
de imposibilitate a participării acestora la activitătile
prevăzute în perioadele desfăsurării concursului de admitere.
Art. 4.
- Atributiile comisiilor mentionate la art. 2 sunt cele stabilite prin Regulamentul
privind organizarea si desfăsurarea concursului national de admitere la
programele de formare specializată în administratia publică - anul de
studii 2006-2007, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.554/2006.
Art. 5.
- Fiecare comisie are un secretariat tehnic, conform art. 3 alin. (4), art. 4
alin. (3) si art. 5 alin. (3) din regulamentul prevăzut la art. 4.
Art. 6.
- Cheltuielile privind organizarea si desfăsurarea activitătilor
specifice comisiilor nominalizate la art. 2 vor fi asigurate din bugetul
Institutului National de Administratie.
Art. 7
- Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 12 ianuarie 2007.
Nr. 110.
ANEXA Nr.1
CALENDARUL
de desfăsurare a concursului national de admitere la
programul de formare specializată destinat functionarilor publici de
conducere, anul de studii 2006-2007
Nr. crt. |
ACTIVITATE PLANIFICATĂ |
PERIOADA DE DESFĂSURARE |
1. |
Înscrierea
candidatilor |
15.01 - 24.01.2007 |
2. |
Selectarea dosarelor |
25.01.2007 |
3. |
Afisarea
rezultatelor după selectarea dosarelor |
26.01.2007 |
4. |
Contestatii |
27.01.2007 |
5. |
Afisarea
rezultatelor după contestatii |
28.01.2007 |
6. |
Derularea
interviurilor |
29.01 - 05.02.2007 |
7. |
Afisarea
rezultatelor interviurilor |
06.02.2007 |
8. |
Contestatii |
07.02.2007 |
9. |
Afisarea
rezultatelor după contestatii |
08.02.2007 |
10. |
Afisarea
rezultatelor finale |
09.02.2007 |
11. |
Deschiderea
oficială a programului |
12.02.2007 |
COMPONENTA NOMINALĂ
a comisiilor de organizare, de admitere si de
contestatii, constituite pentru concursul national de admitere la programul de
formare specializată destinat functionarilor publici de conducere, anul de
studii 2006-2007
A.
Comisia de organizare, constituită din
reprezentanti desemnati de:
•
Institutul National de Administratie (INA);
•
Agentia Natională a Functionarilor Publici (ANFP);
•
Unitatea Centrală pentru Reforma Administratiei Publice (UCRAP).
(a1)
Membri titulari pentru Comisia de organizare:
Nr. cit. |
Comisie |
Institutie |
Calitate |
Nume si prenume |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
1. |
Comisie |
|
|
1.1. |
Mihail DAVID |
ANFP |
Presedinte |
1.2. |
Raluca BUZA |
UCRAP |
Membru |
1.3. |
Alexandra APOSTOLEANU |
INA |
Membru |
(a2)
Membri supleanti pentru Comisia de organizare:
Nr. crt. |
Nume si prenume |
Institutie |
Calitate |
1. |
Alina SANDU |
INA |
Supleant |
2. |
Paula GHIJESCU |
ANFP |
Supleant |
3. |
Raluca RUSSE-HOGEA |
UCRAP |
Supleant |
B.
Comisia de admitere, constituită din
reprezentanti desemnati de:
•
Institutul National de Administratie (INA);
•
Agentia Natională a Functionarilor Publici (ANFP);
• Unitatea
Centrală pentru Reforma Administratiei Publice (UCRAP).
(bl)
Membri titulari pentru Comisia de Admitere:
Nr. crt. |
Subcomisii |
Institutie |
Calitate |
Nume si prenume |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
1. |
Subcomisia 1 |
|
|
1.1. |
Dragos DINCA |
INA |
Presedinte |
1.2. |
Smaranda PALAN |
ANFP |
Membru |
1.3. |
Dominica FOCSĂNEANU |
UCRAP |
Membru |
2. |
Subcomisia 2 |
|
|
2.1. |
Iulia CÎRCEI |
INA |
Presedinte |
2.2. |
Dragos DRĂGULESCU |
ANFP |
Membru |
2.3. |
Steluta BULĂCEANU |
UCRAP |
Membru |
3. |
Subcomisia 3 |
|
|
3.1. |
Dom VASILESCU |
ANFP |
Presedinte |
3.2. |
Claudia LUNG |
UCRAP |
Membru |
3.3. |
Noemi MARIN |
INA |
Membru |
4. |
Subcomisia 4 |
|
|
4.1. |
Emilian BIRJARU |
UCRAP |
Presedinte |
4.2. |
Xenia TEODORESCU |
ANFP |
Membru |
4.3. |
Marius PETRE |
INA |
Membru |
(b2) Membri supleanti pentru Comisia de admitere:
Nr. crt. |
Nume si prenume |
Institutie |
Calitate |
1. |
Corina
CHITEA |
INA |
Supleant |
2. |
Cătălin
CONSTANTIN |
INA |
Supleant |
3. |
Mirela
CAPRINCIU |
INA |
Supleant |
4. |
Cristina
CERCHEZ |
ANFP |
Supleant |
5. |
Cristina
ANTON |
ANFP |
Supleant |
6. |
Monlca
DIMITRIU |
ANFP |
Supleant |
7. |
IonutVASILICA |
UCRAP |
Supleant |
8. |
Lorand
BUTYKA |
UCRAP |
Supleant |
9. |
Roxana
NICOLAE |
UCRAP |
Supleant |
C. Comisia de contestatii constituită din reprezentanti desemnati de:
• Institutul National de Administratie (INA);
• Agentia Natională a Functionarilor Publici (ANFP);
• Unitatea Centrală pentru Reforma Administratiei
Publice (UCRAP).
(ci) Membri titulari pentru Comisia de contestatii
Nr. crt. |
Nume si prenume |
Institutie |
Calitate |
1. |
Cristian BITEA |
INA |
Presedinte |
1.2. |
Paul MOLDOVAN |
UCRAP |
Membru |
1 3. |
Marian NICULESCU |
ANFP |
Membru |
(c2) Membri
supleanti pentru Comisia de contestatii
Nr. crt. |
Nume si prenume |
Institutie |
Calitate |
1. 1.2 1.3. |
Otilia CHELUSToader
TĂNASE Veronica
MIHAI |
INA ANFP UCRAP |
Supleant Supleant Supleant |
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
privind stabilirea tarifelor de participare la programul de formare
specializată destinat functionarilor publici de conducere, anul de studii
2006-2007
Având în vedere prevederile art. 5 si 10 din Ordonanta
Guvernului nr. 81/2001 privind înfiintarea si organizarea Institutului National
de Administratie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 106/2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 3 din
Hotărârea Guvernului nr. 1.083/2004 privind organizarea si functionarea
Institutului National de Administratie si a centrelor regionale de formare
continuă pentru administratia publică locală, precum si ale art.
6 din Regulamentul privind organizarea si desfăsurarea concursului
national de admitere la programele de formare specializată în
administratia publică - anul de studii 2006-2007, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.554/2006,
în temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Administratiei si Internelor, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 604/2003, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1.
- (1) Se aprobă tarifele de participare la programul de formare
specializată destinat functionarilor publici de conducere, anul de studii
2006-2007.
(2) Tarifele de participare la programul de formare
specializată destinat functionarilor publici de conducere, anul de studii
2006-2007, sunt:
a) tariful de înscriere la concursul national de
admitere;
b) tariful de scolarizare.
Art. 2.
- (1) Tariful prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. a) este de 220
lei/candidat si va fi plătit de candidati în conformitate cu prevederile
art. 6 alin. (2) din Regulamentul privind organizarea si desfăsurarea
concursului national de admitere la programele de formare specializată în
administratia publică - anul de studii 2006-2007, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.554/2006, la sediul sau în contul Institutului
National de Administratie, denumit în continuare INA.
(2) Contul INA va fi publicat pe site-ul www.ina.gov.ro.
Art. 3.
- (1) Tariful prevăzut la art. 1 alin. (2) lit. b) este de 2.000
lei/participant si va fi plătit de candidatii declarati admisi la
programul de formare specializată destinat functionarilor publici de
conducere, anul de studii 2006-2007.
(2) Tariful de scolarizare poate fi plătit în
două transe egale (prima transă până la 1 martie 2007, iar a
doua transă până la 1 august 2007).
(3) Plata tarifului de scolarizare va
fi făcută în baza contractului de scolarizare pe care fiecare
candidat declarat admis îl va încheia cu INA.
Art. 4.
- (1) Pentru activitatea desfăsurată în cadrul comisiilor constituite
potrivit art. 2 alin. (1) din Regulamentul privind organizarea si
desfăsurarea concursului national de admitere la programele de formare
specializată în administratia publică - anul de studii 2006-2007,
membrii acestora pot primi, în conditiile legii, o indemnizatie, din care se
vor retine contributiile si impozitele datorate de persoanele în cauză
bugetului de stat.
(2) Totalul indemnizatiilor brute împreună cu
contributiile aferente acestora, datorate de INA în calitate de plătitor,
nu vor depăsi încasările realizate din tariful prevăzut la art.
2 alin. (1).
(3) Cuantumul indemnizatiilor se calculează de INA,
se vizează pentru control financiar preventiv propriu de contabilul-sef al
INA si se aprobă de secretarul de stat în a cărui coordonare se
află INA.
Art. 5.
- Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 12 ianuarie 2007.
Nr. 111.
ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR
pentru aprobarea Normelor privind eliberarea de duplicate ale
autorizatiilor emise de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, distruse,
pierdute sau furate
În temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) si (27) din
Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea
asigurărilor, cu modificările si completările ulterioare,
potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor din data de 21 decembrie 2006, prin care s-au
adoptat Normele privind eliberarea de duplicate ale autorizatiilor emise de
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, distruse, pierdute sau furate,
presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
emite următorul ordin:
Articol unic. - Se aprobă Normele privind eliberarea de duplicate ale
autorizatiilor emise de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, distruse,
pierdute sau furate, prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor,
Angela Toncescu
Bucuresti, 8 ianuarie 2007.
Nr. 3.101.
ANEXA
NORMĂ
privind eliberarea de duplicate ale autorizatiilor emise
de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, distruse, pierdute sau furate
Art.
1. - Pentru toate autorizatiile emise de Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor, distruse, pierdute sau furate, se vor elibera
duplicate la cererea persoanelor îndreptătite.
Art. 2.
- În vederea eliberării de duplicate se vor depune la Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor următoarele documente:
a) cerere de eliberare a duplicatului;
b) În cazul autorizatiei distruse sau pierdute: dovada
achitării anuntului de declarare a nulitătii autorizatiei într-un
cotidian de largă circulatie si în Monitorul Oficial al României, Partea a
lll-a;
c) În cazul autorizatiei furate: dovada achitării
anuntului de declarare a nulitătii autorizatiei, conform celor
prevăzute la lit. b), precum si copie de pe reclamatia făcută la
politie.
Art. 3.
- Duplicatul exemplarului original al autorizatiei va avea înscrisă pe
fată mentiunea „Duplicat”, iar pe verso mentiunea „Document cu valoare de
original”, semnătura presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor si stampila rotundă.
Art. 4.
- Pentru eliberarea duplicatului, în conformitate cu prevederile art. 13 alin.
(11) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea
asigurărilor, cu modificările si completările ulterioare, se
percepe o taxă reprezentând 25% din sumele prevăzute la art. 13 alin.
(1) si la art. 36 alin. (1) din aceeasi lege.
Art. 5.
- La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul
presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.119/2005
pentru aprobarea Normelor privind eliberarea de duplicate ale autorizatiilor
emise de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor distruse, pierdute sau
furate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 675 din 28 iulie 2005.