MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 175 (XIX) - Nr. 17 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 10 ianuarie 2007
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.881/2006. - Hotărâre pentru modificarea si
completarea Hotărârii Guvernului nr. 460/2005 privind continutul, etapele,
conditiile de finantare, publicare si distribuire a Buletinului procedurilor de
reorganizare judiciară si faliment
1.887/2006. - Hotărâre privind aprobarea Memorandumului
de întelegere semnat la Atena la 20 octombrie 2006 între Guvernul României,
prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Europeană de Investitii
privind dezvoltarea si finantarea proiectelor în cadrul prioritătilor de
investitii ale Guvernului român (2007-2013)
Memorandum
de întelegere privind dezvoltarea si finantarea proiectelor în cadrul
prioritătilor de investitii ale Guvernului român (2007-2013) între
Guvernul României, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Europeană
de Investitii
1.892/2006. - Hotărâre privind transmiterea unei
suprafete de teren, proprietate publică a statului, din administrarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul General al Politiei
de Frontieră pentru Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontieră
Brăila
1.893/2006. - Hotărâre privind stabilirea titularului
dreptului de administrare a unui imobil situat în municipiul Craiova, judetul
Dolj
1.894/2006. - Hotărâre privind transmiterea unui teren
din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale - Agentia Domeniilor Statului în
domeniul privat
al comunei Icusesti si în administrarea Consiliului Local al Comunei Icusesti,
judetul Neamt
1.896/2006. - Hotărâre pentru modificarea anexei la
Hotărârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind atributiile si
Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale Directiei generale de
asistenta socială si protectia copilului
1.913/2006. - Hotărâre privind deschiderea Punctului de
trecere a frontierei si a Biroului vamal de frontieră Rădăuti
Prut (România) - Lipcani (Republica Moldova)
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
1.258/2006. - Ordin al ministrului mediului si
gospodăririi apelor privind aprobarea Metodologiei si a Instructiunilor
tehnice pentru elaborarea schemelor directoare
1.536/2006. - Ordin al ministrului sănătătii
publice privind modificarea si completarea anexelor nr. 1 si 2 la Ordinul
ministrului sănătătii nr. 86/2006 pentru aprobarea
derulării programelor si subprogramelor de sănătate finantate
din bugetul de stat în anul 2006
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
1. - Circulară privind nivelul ratei dobânzii de
referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna ianuarie 2007
- Decretul nr. 1.366/2006
- Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2006
- Ordin al ministrului economiei si
comertului nr. 548/2006
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si
completarea Hotărârii Guvernului nr. 460/2005 privind continutul, etapele,
conditiile de finantare, publicare si distribuire a Buletinului procedurilor de
reorganizare judiciară si faliment
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. -
Hotărârea Guvernului nr. 460/2005 privind continutul, etapele, conditiile
de finantare, publicare si distribuire a Buletinului procedurilor de
reorganizare judiciară si faliment, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
nr. 474 din 3 iunie 2005, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Titlul va avea următorul cuprins:
„HOTĂRÂRE
privind continutul, etapele, conditiile de finantare, publicare si distribuire
a Buletinului procedurilor
de insolventă”
2.
Titlul capitolului I va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL I
Continutul Buletinului procedurilor de insolventă”
3.
Articolul 1 va avea următorul cuprins:
„Art.
1. - (1) Buletinul procedurilor de insolventă, denumit în continuare Buletin,
se înfiintează în conformitate cu prevederile art. II alin.
(1) din Legea nr. 149/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995
privind procedura reorganizării judiciare si a falimentului, precum si a
altor acte normative cu incidentă asupra acestei proceduri, cu
modificările ulterioare, si cu prevederile art. 7 din Legea nr. 85/2006
privind procedura insolventei, cu modificările ulterioare, în scopul
publicării următoarelor tipuri de acte de procedură:
a) citatii,
însotite, după caz, de opozitii, recursuri, contestatii, alte cereri;
b)
comunicări si hotărâri judecătoresti pronuntate în cadrul
procedurii de insolventă;
c)
convocări;
d)
notificări;
e) alte
acte de procedură prevăzute de lege.
(2)
Buletinul este structurat pe judete, debitori supusi procedurii de
insolventă, organe care aplică procedura de insolventă si pe
categorii de acte, astfel cum sunt prevăzute la alin. (1).
(3) în
cadrul structurii Buletinului, cu privire la debitor se mentionează
denumirea acestuia si codul de identificare fiscală, iar cu privire la
organele care aplică procedura de insolventă se mentionează
instanta judecătorească, respectiv administratorul
judiciar/lichidatorul.
(4)
Pentru toate actele prevăzute la alin. (1) publicitatea prin Buletin se
efectuează numai după deschiderea procedurii prevăzute de Legea
nr. 85/2006, cu modificările ulterioare.
(5)
Prin convocări se întelege si anunturile pe care administratorul
judiciar are obligatia să le întocmească, iar în Buletin nu se publică
si documentele depuse în sustinerea actelor de procedura prevăzute la
alin. (1).
(6)
Formatul Buletinului si continutul-cadru al actelor care se publică în
acesta si al dovezii privind îndeplinirea procedurii de citare, comunicare,
convocare, notificare se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei, la
propunerea Oficiului National al Registrului Comertului.”
4. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
„Art.
2. - Citatia cuprinde următoarele mentiuni:
a)
instanta si sediul acesteia;
b)
numărul dosarului si termenul de judecată;
c) data
emiterii citatiei;
d)
numele si prenumele sau, după caz, denumirea, domiciliul, respectiv sediul
social, codul de identificare fiscală si calitatea celui citat;
e)
anul, luna, ziua si ora de înfătisare;
f)
obiectul cauzei;
g)
denumirea, sediul social, codul de identificare fiscală ale debitorului si
numărul de ordine în registrul în care este înregistrat;
h)
mentiuni privind: comunicarea cererii si a documentelor care o însotesc,
dacă este cazul; depunerea taxei judiciare de timbru si a timbrului
judiciar, sub sanctiunea anulării cererii; depunerea întâmpinării cu
cel putin 5 zile înainte de termenul de judecată, sub sanctiunea
decăderii din dreptul de a mai propune probe si de a invoca exceptii, în afara
celor de ordine publică;
i) alte
mentiuni;
j)
parafa presedintelui instantei judecătoresti si semnătura
grefierului.”
5. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
„Art.
3. - Convocarea cuprinde următoarele mentiuni:
a)
numărul si data emiterii convocării;
b)
numărul dosarului, instanta judecătorească si sediul acesteia;
c)
după caz, numele si prenumele/denumirea, codul de identificare
fiscală, domiciliul/sediul social, numărul de telefon, de fax, adresa
de e-mail ale destinatarilor convocării si numărul de ordine în
registrul în care sunt înregistrati;
d)
numele si prenumele/denumirea, codul de identificare fiscală,
domiciliul/sediul social, numărul de telefon, de fax, adresa de e-mail ale
debitorului si numărul de ordine în registrul în care acesta este
înregistrat;
e)
numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul social, codul de identificare
fiscală, numărul de telefon, de fax, adresa de e-mail ale
administratorului special si numărul de ordine în registrul în care acesta
este înregistrat;
f)
numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul social, codul de identificare
fiscală, numărul de telefon, de fax, adresa de e-mail ale
administratorului judiciar/lichidatorului si numărul de înscriere în
Tabloul practicienilor în insolventă;
g)
temeiul juridic al convocării;
h)
data, locul si ora tinerii adunării;
i)
ordinea de zi a adunării;
j)
posibilitatea reprezentării participantilor în adunare, potrivit legii;
k)
posibilitatea votării prin corespondentă, după caz, în
conditiile legii;
I) alte
mentiuni;
m)
semnătura administratorului judiciar/lichidatorului sau a reprezentantului
administratorului judiciar/lichidatorului persoană juridică si
stampila.”
6. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
„Art.
4. - Notificarea cuprinde următoarele mentiuni:
a)
numărul si data emiterii notificării;
b)
numărul dosarului si instanta judecătorească;
c)
numele si prenumele sau, după caz, denumirea, codul de identificare
fiscală, domiciliul, respectiv sediul social, numărul de telefon, de
fax, adresa de e-mail ale debitorului si numărul de ordine în registrul în
care acesta este înregistrat;
d)
numele si prenumele sau, după caz, denumirea, domiciliul, respectiv sediul
social, codul de identificare fiscală, numărul de telefon, de fax,
adresa de e-mail ale administratorului special si numărul de ordine în
registrul în care acesta este înregistrat;
e)
numele si prenumele sau, după caz, denumirea, codul de identificare
fiscală, domiciliul, respectiv sediul social, numărul de telefon, de
fax, adresa de e-mail ale destinatarilor notificării si numărul de ordine
în registrul în care sunt înregistrati;
f)
numele si prenumele sau, după caz, denumirea, domiciliul, respectiv sediul
social, codul de identificare fiscală, numărul de telefon, de fax,
adresa de e-mail ale administratorului judiciar sau, după caz, ale
lichidatorului si numărul de înscriere în Tabloul practicienilor în
insolventâ;
g)
temeiul juridic al notificării;
h)
obiectul notificării;
i)
mentiuni specifice;
j)
semnătura administratorului judiciar sau, după caz, a lichidatorului
ori a reprezentantului administratorului judiciar sau a lichidatorului
persoană juridică si stampila.”
7. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
„Art.
5. - Comunicarea hotărârilor pronuntate de instantele judecătoresti
care aplică procedura de insolventă si a altor acte de procedură
prevăzute de lege cuprinde următoarele mentiuni:
a)
instanta si sediul acesteia;
b)
numărul dosarului;
c)
obiectul comunicării;
d)
numărul si data emiterii comunicării;
e)
numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul social, codul de identificare
fiscală ale destinatarului comunicării;
f) numele si prenumele/denumirea,
domiciliul/sediul social, codul de identificare fiscală ale debitorului si
numărul de ordine în registrul în care acesta este înregistrat;
g) alte
mentiuni;
h)
parafa presedintelui instantei judecătoresti si semnătura
grefierului.”
8. După articolul 5 se introduc două noi articole, articolele 51
si 52, cu următorul cuprins:
„Art. 51.
- Mentiunile pe care trebuie să le cuprindă hotărârile
judecătoresti si restul actelor de procedură care se publică în
Buletin, precum si cele cuprinse în dovada de îndeplinire a procedurii de
citare, comunicare, convocare, notificare vor fi stabilite în conditiile
prevăzute la art. 1 alin. (6).
Art. 52.
- (1) Pentru a fi publicate în Buletin, actele de procedură trebuie
redactate cu respectarea regulilor de ortografie, ortoepie si de punctuatie.
(2) În
situatia în care actele de procedură, cu exceptia hotărârilor
judecătoresti, contin erori materiale, publicarea în Buletin se
realizează numai după îndreptarea erorilor materiale existente.”
9. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
„Art.
6. - (1) Instantele judecătoresti, judecătorii-sindici,
administratorii judiciari si lichidatorii, desemnati potrivit legii, transmit
la Oficiul National al Registrului Comertului, în mod direct sau prin oficiile
registrului comertului de pe lângă tribunale, un exemplar de pe actele de
procedură prevăzute la art. 1 alin. (1), în format hârtie si pe
suport electronic, în vederea publicării acestora în Buletin, sub sanctiunea
nepublicării acestora în situatia în care nu se transmitjn ambele formate.
(2) În
situatia în care actele de procedură sunt destinate mai multor persoane,
se va transmite si o anexă în care vor fi mentionate cel putin:
denumirea/numele si prenumele, sediul social/domiciliul si codul de
identificare fiscală ale tuturor destinatarilor.
(3)
Dovada îndeplinirii procedurii de citare, comunicare, convocare, notificare a
actelor de procedură, prin publicarea acestora în Buletin, se emite de
Oficiul National al Registrului Comertului.
(4)
Dovada prevăzută la alin. (3) se întocmeste în două exemplare,
un exemplar pentru instanta judecătorească sau, după caz,
administratorul judiciar ori lichidatorul desemnat, iar al doilea exemplar, pe
care este mentionată confirmarea de primire, se arhivează
împreună cu actul în cauză.
(5)
Dovada îndeplinirii procedurii pentru actele emise de instantele
judecătoresti se eliberează si se transmite acestora de oficiile
registrului comertului de pe lângă tribunale, iar dovada îndeplinirii
procedurii pentru actele emise de administratorii judiciari si lichidatorii,
desemnati potrivit legii, se ridică direct de la oficiile registrului
comertului de pe lângă tribunale, de către acestia, sau se transmite
cu achitarea tarifelor postale aferente.”
10. Titlul capitolului II va avea următorul
cuprins:
„CAPITOLUL II
11.
Articolul 7 va avea următorul cuprins:
„Art.
7. - (1) În vederea înfiintării Buletinului si a editării acestuia,
Oficiul National al Registrului Comertului, sub coordonarea Ministerului
Justitiei, colaborează cu instantele judecătoresti,
judecătorii-sindici, Uniunea Natională a Practicienilor în
Insolventă din România.
(2)
Procedura de comunicare a actelor de procedură care se publică în
Buletin se stabileste în urma consultării organelor care aplică
procedura de insolventă, prin ordin al ministrului justitiei.
(3)
Periodicitatea si tirajul publicatiei se stabilesc de Oficiul National al
Registrului Comertului, cu respectarea dispozitiilor legale privind citarea,
comunicarea, convocarea si notificarea actelor de procedură.
(4)
Activitătile de procesare a documentelor, editare, tipărire si de
difuzare a Buletinului se efectuează de Oficiul National al Registrului
Comertului, care îsi modifică în mod corespunzător structura
organizatorică si regulamentul de organizare si functionare, prin
înfiintarea structurilor de specialitate aferente.”
12. Articolele 8 si 9 se abrogă.
13.
Articolul 10 va avea următorul cuprins:
„Art.
10. - Sistemul informatic necesar publicării Buletinului, precum si
formarea profesională a personalului implicat în această activitate
se realizează de Oficiul National al Registrului Comertului, cu
consultarea organelor care aplică procedura de insolventă.”
14. Articolul
11 va avea următorul cuprins:
„Art.
11. - Promovarea Buletinului prin mass-media se realizează de Oficiul
National al Registrului Comertului.”
15. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
„Art.
12. - (1) Buletinul se publică în format hârtie si în format electronic de
Oficiul National al Registrului Comertului.
(2)
Comercializarea Buletinului se face prin sistemul abonamentelor, contra cost,
iar la cererea persoanelor interesate se furnizează si punctual, în format
hârtie. Prin exceptie, dacă actele de procedură sunt însotite de
liste-ariexe privind creditorii, reprezentări grafice, alte anexe, care
datorită volumului nu pot fi redate în cuprinsul Buletinului în format
hârtie, comercializarea si difuzarea acestora se vor realiza pe suport CD,
împreună cu numărul Buletinului în care este publicat actul
principal.
(3)
Tipărirea si difuzarea Buletinului se realizează în regie proprie,
precum si de către Regia Autonomă „Monitorul Oficial”, pe bâză
de contract, cu achitarea costurilor aferente.
(4)
Persoanele interesate pot solicita Oficiului National al Registrului Comertului
si oficiilor registrului comertului de pe lângă tribunale eliberarea de
copii de pe Buletin, după epuizarea stocului disponibil, cu achitarea
tarifelor legale stabilite prin ordin al ministrului justitiei.
(5)
Oficiul National al Registrului Comertului publică săptămânal pe
pagina sa de internet, cu titlu gratuit, lista persoanelor supuse procedurii de
insolventă, care va cuprinde următoarele informatii: denumirea debitorului,
codul de identificare fiscală, numărul de ordine în registrul în care
este înregistrat, numărul dosarului de insolventă si instanta pe
rolul căreia este înregistrat dosarul, primul termen de judecată
stabilit de instanta judecătorească după deschiderea procedurii,
tipul procedurii si numerele Buletinului în care sunt publicate actele de
procedură referitoare la debitor.
(6)
Persoanele interesate pot accesa informatiile mentionate la alin. (4) si la
sediul Oficiului National al Registrului Comertului, respectiv la sediile
oficiilor registrului comertului de pe lângă tribunale.”
16.
Articolul 13 va avea următorul cuprins:
„Art.
13. - (1) Buletinul este numerotat începând cu numărul 1, pentru fiecare
an, si se arhivează de Oficiul National al Registrului Comertului pe ani,
luni si numere.
(2)
Actele de procedură transmise de instantele judecătoresti,
administratori judiciari si lichidatori, desemnati potrivit legii, pentru a fi
publicate în Buletin si dovezile privind îndeplinirea procedurilor de citare,
comunicare, convocare, notificare se arhivează de Oficiul National al
Registrului Comertului, pentru fiecare debitor, cu respectarea dispozitiilor
legale în materie.”
17. Titlul capitolului III va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL III
Modalităti de finantare a publicării Buletinului
procedurilor de insolventă”
18.
Articolul 14 va avea următorul cuprins:
„Art.
14. - (1) Publicarea actelor de procedură în Buletin se efectuează
contra cost, pe bază de tarife aprobate prin ordin al ministrului
justitiei, actualizate anual în functie de rata inflatiei, sub sanctiunea
nepublicării acestora în cazul neachitării tarifelor legale.
(2) Se
exceptează de la plata tarifelor prevăzute la alin. (1) publicarea în
Buletin a actelor de procedură pentru care legea prevede în mod expres
transmiterea si îndeplinirea acestora de către instantele
judecătoresti carie aplică procedura de insolventă.
(3) In
situatia în care nu există disponibilităti bănesti în contul
debitorului si instantele de judecată dispun publicarea în Buletin a unor
acte de procedură întocmite de administratori judiciari si de lichidatori,
tarifele aferente publicării acestora se retin de Oficiul National al
Registrului Comertului direct din fondul de lichidare prevăzut la art. 4
din Legea nr. 85/2006, cu modificările ulterioare.”
19. Articolul 15 va avea următorul cuprins:
„Art.
15. - Oficiul National al Registrului Comertului furnizează informatii din
Buletin si eliberează copii
certificate
de pe actele de procedură publicate în Buletin, la cerere, contra cost, pe
bază de tarife stabilite prin ordin al ministrului justitiei, actualizate
anual în functie de rata inflatiei.”
20. Articolul 18 va avea următorul cuprins:
„Art.
18. - Instantele judecătoresti, judecătorii-sindici, administratorii
judiciari si lichidatorii, desemnati potrivit legii, au obligatia de a
întreprinde, în conformitate cu prevederile legale în materie, măsurile ce
se impun în vederea transmiterii actelor de procedură si a informatiilor
cuprinse în acestea către Oficiul National al Registrului Comertului prin
mijloace electronice, direct sau prin intermediul oficiilor registrului
comertului de pe lângă tribunale, în vederea publicării acestora în
Buletin.”
21. Articolul 19 va avea următorul cuprins:
„Art.
19. - Publicitatea actelor de procedură se efectuează conform
dreptului comun, în cazul solutionării de către instantele
judecătoresti a actiunilor privind situatia juridică a unor acte ale
debitorului si a actiunilor privind atragerea răspunderii patrimoniale a
administratorului debitorului, introduse de administratorul judiciar sau,
după caz, de lichidator.”
Art. II. - (1) Buletinul procedurilor de insolventă functionează începând
cu data intrării în vigoare a Legii nr. 85/2006 privind procedura
insolventei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359
din 21 aprilie 2006, cu modificările ulterioare. Primul număr al
Buletinului va fi publicat ca urmare a primelor acte de procedură
transmise de instantele judecătoresti si de administratorii
judiciari/lichidatorii, desemnati potrivit legii.
(2)
Publicarea actelor de procedură în Buletinul procedurilor de
insolventă se realizează cu titlu gratuit pe o perioadă de 6
luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 85/2006, cu
modificările ulterioare.
(3) În
perioada prevăzută la alin. (2), Buletinul procedurilor de
insolventă se publică numai în format electronic, iar accesul la
acesta se va face cu titlu gratuit numai prin serviciul on-line sau prin
consultare la sediul Oficiului National al Registrului Comertului, precum si la
sediile oficiilor registrului comertului de pe lângă tribunale.
(4)
După expirarea perioadei prevăzute la alin. (2), publicarea actelor
de procedură în Buletinul procedurilor de insolventă se va realiza cu
achitarea tarifelor legale, sub sanctiunea nepublicării acestora, iar
difuzarea acestuia se va realiza cu achitarea tarifelor legale, iar procedura
de citare, comunicare, convocare, notificare se va realiza numai prin Buletinul
procedurilor de insolventă.
(5)
Stabilirea pretului de vânzare al Buletinului procedurilor de insolventă,
în format electronic si pe hârtie, precum si a tarifelor de publicare în acesta
se va realiza după o perioadă de cel putin 4 luni de la publicarea
primului număr.
Art.
III. - Hotărârea Guvernului nr. 460/2005 privind
continutul, etapele, conditiile de finantare, publicare si distribuire a
Buletinului procedurilor de reorganizare judiciară si faliment,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474
din 3 iunie 2005, cu modificările si completările aduse prin prezenta
hotărâre, va fi republicată, dându-se textelor o nouă
numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 21 decembrie
2006.
Nr. 1.881.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea
Memorandumului de întelegere semnat la Atena la 20 octombrie 2006 între Guvernul României, prin Ministerul Finantelor
Publice, si Banca Europeană de Investitii privind dezvoltarea si
finantarea proiectelor în cadrul prioritătilor de investitii ale
Guvernului român (2007-2013)
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă Memorandumul de întelegere
Europeană de Investitii privind dezvoltarea si finantarea semnat la Atena
la 20 octombrie 2006 între Guvernul proiectelor în cadrul prioritătilor de
investitii ale Guvernului României, prin Ministerul Finantelor Publice, si
Banca român (2007-2013).
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Bucuresti, 21 decembrie
2006.
Nr. 1.887.
*) Traducere.
MEMORANDUM DE ÎNTELEGERE
privind dezvoltarea si finantarea proiectelor în cadrul prioritătilor
de investitii ale Guvernului român (2007-2013) între Guvernul României, prin
Ministerul Finantelor Publice, si Banca Europeană de Investitii*)
Guvernul
României, prin Ministerul Finantelor Publice (denumit în cele ce urmează Ministerul),
reprezentat de domnul Sebastian Vlădescu, în calitate de ministru al
finantelor publice, si
Banca
Europeană de Investitii (denumită în cele ce urmează BEI), cu
sediul în Luxemburg-Kirchberg (Marele Ducat al Luxemburgului), bd. Konrad
Adenauer nr. 100, reprezentată de domnul Philippe Maystadt, în calitate de
presedinte,
având
în vedere că:
1.
Guvernul României, reprezentat de Ministerul Finantelor Publice, consideră
de importantă vitală pentru dezvoltarea viitoare a României si pentru
convergenta în cadrul Uniunii Europene (denumită în continuare UE) investitiile
în îmbunătătirea si modernizarea infrastructurii de tară si a
altor domenii. Ca urmare, precum si în conformitate cu prioritătile
nationale de dezvoltare ale României, inclusiv Cadrul national strategic de
referintă (denumit în continuare CNSR), si cu programele
operationale sectoriale (denumite în continuare POS), pentru programarea
fondurilor structurale si de coeziune ale UE între 2007-2013, România are în
vedere un amplu program de investitii pentru dezvoltarea economică si
socială a României în cadrul UE.
2.
Guvernul României urmează să beneficieze de sprijin substantial
pentru prioritătile nationale de investitii prin resurse nerambursabile
din fondurile structurale si de coeziune (precum si din Fondul pentru
dezvoltare rurală si Fondul pentru pescuit). Pe lângă sursele
nationale publice si private, inclusiv finantarea natională, Guvernul
României anticipează un rol pentru creditele externe pe termen lung,
destinate atât cofinantării proiectelor sustinute din fondurile UE (ca
parte a CNSR), cât si pentru finantarea altor proiecte prioritare ce
îndeplinesc obiectivele nationale de dezvoltare.
3.
Guvernul României recunoaste că implementarea proiectelor de investitii pe
termen lung în infrastructură si în alte domenii, precum si absorbtia
efectivă a fondurilor UE în cadrul CNSR vor presupune eforturi
semnificative din partea administratiei publice românesti si a beneficiarilor
în directia planificării, gestionării si implementării
investitiilor viitoare, si că aceasta este o sarcină importantă
pentru care se solicită si BEI să contribuie cu sprijinul si
experienta sa în ceea ce priveste proiectele si programele pe care le
finantează.
4. Prin
rolul său ca institutie a UE de acordare de împrumuturi pe termen lung,
BEI joacă un rol important în cofinantarea programelor din fondurile
structurale si de coeziune ale UE în statele membre ale UE, în implementarea
cresterii UE si a initiativelor Lisabona si, în mod mai general, în dezvoltarea
infrastructurii si a altor investitii care se încadrează în obiectivele de
politică nationale si ale UE. În coordonare cu Comisia Europeană, BEI
este activă si prin initiativa JASPERS (Programul comun de actiune pentru
regiunile europene) de acordare de asistentă pentru întocmirea proiectelor
viitoare din cadrul fondurilor structurale si de coeziune ale UE pentru
perioada 2007-2013. BEI este astfel în pozitia de a asigura sprijin financiar
substantial pentru implementarea CNSR si POS ale României si pentru finantarea
altor proiecte prioritare ce respectă obiectivele nationale de dezvoltare.
5.
Guvernul României mai doreste implicarea BEI în finantarea unor investitii
publice selectate cu participarea sectorului privat prin intermediul
parteneriatelor public-privat (denumite în continuare PPP), în scopul
reducerii poverii fiscale legate de finantarea prioritătilor nationale de
investitii, acordând o atentie cuvenită aspectelor de gestionare a
datoriei publice. Dată fiind dezvoltarea limitată până în
prezent a PPP-urilor în România, BEI este invitată să contribuie cu
experienta sa substantială în finantarea PPP-urilor la structurarea si
implementarea unui viitor program, în acest scop si având în vedere cele de mai
sus, părtile convin următoarele:
1.
Ministerul Finantelor Publice solicită implicarea BEI atât în elaborarea,
cât si în finantarea proiectelor individuale care vor fi implementate în cadrul
POS-urilor din cadrul mai larg al CNRS, pe lângă alte proiecte prioritare
selectate, care se încadrează în obiectivele nationale de dezvoltare.
2. BEI
îsi exprimă disponibilitatea de a lua în considerare evaluarea, aprobarea
pentru finantare si contributia la finantarea proiectelor care fac parte din
POS-uri sau a altor investitii nationale prioritare.
În principiu, se
anticipează ca finantarea de către BEI a proiectelor în baza
prezentului memorandum de întelegere se va face conform previziunilor
financiare bugetare pentru utilizarea fondurilor structurale si de coeziune ale
UE si a altor proiecte prioritare selectate, care se încadrează în
obiectivele de dezvoltare natională pentru perioada 2007- 2013, si se va
situa orientativ în jurul unei valori anuale de cel mult 1.000.000.000 EUR (un
miliard de euro). Nivelul efectiv al finantării va fi determinat de
necesitătile de finantare a investitiilor si va putea fi corectat prin
consultări cu Guvernul român, fiind supus aprobării de către
ambele părti a proiectelor sau programelor ce stau la baza sa.
În orice caz, sumele ce
urmează a fi finantate pe baza prezentului memorandum de întelegere vor fi
întotdeauna supuse limitelor de îndatorare publică stabilite de Ministerul
Finantelor Publice prin legislatia bugetară în domeniu si prevederilor
referitoare la obtinerea tuturor autorizatiilor necesare.
3. În
calitate de cofinantator al investitiilor cuprinse în CNRS, BEI îsi
exprimă disponibilitatea de a crea „facilităti de finantare dedicate
fondurilor structurale si de coeziune ale UE” pentru POS-urile respective.
Acestea vor lua în calcul mecanismele de aprobare, implementare si monitorizare
stabilite pentru fondurile UE, dar cu posibilitatea - ce face obiectul
justificării ulterioare a cheltuielilor - unui mecanism de tragere ce
permite finantarea în avans a cheltuielilor eligibile pentru implementarea
proiectelor înainte de primirea fondurilor UE, pentru a sprijini implementarea
proiectelor si absorbtia mai rapidă a fondurilor.
Guvernul
român si BEI pot, de asemenea, explora posibilitatea unor noi mecanisme de
cofinantare a unor investitii cuprinse în CNRS ce vor fi realizate de
autoritătile locale.
4. Se asteaptă, de asemenea, ca
participarea BEI să sprijine implementarea proiectelor finantate de BEI
datorită implicării sale în expertizarea aspectelor tehnice-cheie ca
parte a procesului de evaluare a finantării de către BEI, pentru
proiectele relevante. În cazul proiectelor individuale cofinantate cu fonduri
UE în cadrul POS-urilor, se asteaptă ca această implicare să
contribuie la realizarea proiectelor si în vederea unei absorbtii mai eficiente
a fondurilor UE.
În plus, participarea BEI la
initiativa JASPERS va asigura asistentă directă în elaborarea
proiectelor selectate pentru fondurile structurale si de coeziune definite în
Planul de actiune JASPERS. Aceste eforturi vor fi sustinute si prin deschiderea
ce se are în vedere a unei misiuni reprezentative a BEI si JASPERS la
Bucuresti, misiune ce va coopera strâns cu autoritătile pe probleme de
proiecte, cu implicarea expertilor BEI siJASPERS de la Luxemburg.
Participarea
BEI prin subsidiara sa, Fondul European de Investitii (FEI), la initiativa
JEREMIE (resurse comune europene pentru întreprinderi mici si mijlocii), este
de asteptat să îmbunătătească accesul la finantare al
IMM-urilor din România, în timp ce viitoarea initiativă JESSICA (sprijin
comun european pentru investitii sustenabile în zone urbane) va sprijini
investitiile în reînnoirea urbană si în proiecte de dezvoltare.
5. În
cazul finantării investitiilor publice selectate cu participarea
sectorului privat prin PPP-uri, BEI îsi exprimă disponibilitatea de a
considera structuri financiare fără garantii de stat, pe baza
analizei de proiect si pe baza situatiei financiare si a bonitătii
beneficiarului propus, precum si a aranjamentelor de garantare. În
pregătirea unui viitor program de investitii PPP, BEI este, de asemenea,
dispusă să asigure o contributie corespunzătoare la
identificarea, structurarea si considerarea proiectelor pentru finantare PPP si
să coopereze direct cu sponsori privati în ceea ce priveste posibilitătile
de finantare ale BEI, ca parte a procesului de licitatie.
6.
Evaluarea proiectelor în vederea determinării eligibilitătii lor
pentru a fi finantate de BEI se va desfăsura în conformitate cu regulile,
conditiile si procedurile BEI stabilite periodic.
Acordarea
de împrumuturi pe baza prezentului memorandum de întelegere va fi
conditionată de rezultatele favorabile ale evaluării tehnice, de
mediu, economice si financiare a fiecărui proiect pentru care se
solicită finantare, precum si de aprobarea specifică a organismelor
de management si guvernare ale BEI a finantării solicitate pentru fiecare
proiect sau program individual. În conformitate cu art. 21 din Statutul BEI,
aceste reguli prevăd opiniile favorabile ale Guvernului României si
Comisiei UE.
7.
Împrumuturile ce vor fi acordate de BEI vor fi conditionate cu acordul dintre
părti în legătură cu termenii si conditiile contractelor
respective, în conformitate cu standardele BEI. Acestea includ conditiile
stabilite de BEI pentru operatiuni pe baza caracteristicilor tehnice, economice
si financiare în cazul fiecărui proiect. Rata dobânzii si garantiile,
dacă este cazul, vor fi determinate de BEI în conformitate cu practicile
uzuale pentru operatiuni de creditare în UE.
Contractele
de finantare vor contine, în cadrul termenilor si conditiilor BEI, optiuni ale
beneficiarului cu privire la metodele de stabilire a ratei dobânzii,
maturităti valute, perioade de gratie, grafice de rambursare etc. În cazul
PPP-urilor, ratele de finantare vor reflecta si caracteristicile de risc ale
proiectelor si modul de recuperare a costurilor angajamentelor financiare si de
altă natură ale BEI.
8. În
conformitate cu Statutul BEI, proiectele finantate de BEI trebuie să
îndeplinească criteriile aplicate de BEI în mod normal operatiunilor
finantate din resursele sale.
9.
Prezentul memorandum de întelegere nu este obligatoriu si nu creează
drepturi asupra niciunei părti semnatare a acestuia. Părtile la
prezentul memorandum de întelegere confirmă în mod expres că
acordarea de împrumuturi în baza acestuia face obiectul si este
conditionată atât de termenii prevăzuti în prezentul memorandum de
întelegere, cât si de întelegerile dintre părti în legătură cu
termenii si conditiile, executia în conditiile de valabilitate si intrarea în
vigoare a contractelor relevante.
10.
Prezentul memorandum de întelegere va fi guvernat, sub toate aspectele sale, de
legea luxemburgheză.
11.
Prezentul memorandum de întelegere va intra în vigoare de la data semnării
sale. Drept care părtile au încheiat prezentul memorandum de întelegere în
două exemplare, întocmite în limba engleză.
Atena,
20 octombrie 2006.
Pentru Guvernul României, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu, ministrul
finantelor publice |
Banca Europeană de Investitii Philippe Maystadt, presedinte |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unei suprafete de teren, proprietate publică a statului, din
administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului în
administrarea Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul General
al Politiei de Frontieră pentru Inspectoratul Judetean al Politiei de
Frontieră Brăila
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unei suprafete de teren, proprietate
publică a statului, având datele de identificare prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul General al Politiei
de Frontieră pentru Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontieră
Brăila.
Art. 2. - Pozitia nr. 23 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 758/2005
privind transmiterea unor bunuri apartinând domeniului public al statului din
administrarea Consiliului Local al Municipiului Brăila în administrarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si concesionarea,
prin atribuire directă, câtre Compania Natională „Administratia
Porturilor Dunării Maritime” - S.A. Galati, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 673 din 27 iulie 2005, se modifică în mod
corespunzător.
Art. 3. - Predarea-preluarea suprafetei de teren prevăzute la art. 1 se face
pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de
30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
László Borbély
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 21 decembrie 2006.
Nr. 1.892.
DATELE DE IDENTIFICARE
a suprafetei de teren, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor -Inspectoratul General al Politiei de Frontieră pentru Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontieră Brăila
Nr. crt. |
Locul unde este situată suprafata de teren care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite suprafata de teren |
Persoana juridică la care se transmite suprafata de teren |
Caracteristici ale suprafetei de teren |
Codul de clasificare din
inventarul bunurilor aflate în administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului care alcătuiesc
domeniul public al statului |
1. |
Municipiul
Brăila, Portul
Brăila |
Statul
român din administrarea Ministerului Transporturilor Constructiilor si Turismului - C.N. „Administratia Porturilor Dunării Maritime-SA Galati |
Staml
român în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul General al Politiei de Frontieră pentru Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontieră Brăila |
Suprafata:
5250 mp; Documentatie cadastrală nr. 3306/2000 partial; Parcela
cu numărul cadastral 2966. |
- cod.
8.22.01 nr.
M.F.P.151659 (partial) |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind stabilirea
titularului dreptului de administrare a unui imobil situat în municipiul
Craiova, judetul Dolj
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din
Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al
acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unei părti dintr-un imobil apartinând
domeniului public al statului din administrarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor în administrarea Ministerului Administratiei si
Internelor, pentru Institutia Prefectului Judetului Dolj, identificată
conform datelor prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. - Ministerul Administratiei si Internelor - Institutia Prefectului
Judetului Dolj va preda în folosintă gratuită, pentru o perioadă
de 49 de ani, Agentiei Regionale pentru Protectia Mediului Craiova, Agentiei
pentru Protectia Mediului Dolj si Comisariatului Regional Vâlcea - Comisariatul
Judetean Dolj al Gărzii Nationale de Mediu, spatii cu destinatia de
birouri, reprezentând partea din imobil cu datele de identificare
prevăzute în anexă.
Art. 3. - Predarea-preluarea părtii de imobil prevăzute la art. 1,
precum si darea ei în folosintă gratuită institutiilor prevăzute
la art. 2 se fac pe bază de protocol încheiat între părtile
interesate, în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 21 decembrie
2006.
Nr. 1.893.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
a unei părti dintr-un imobil apartinând domeniului public al statului,
care se transmite din administrarea Ministerului Mediului si Gospodăririi
Apelor în administrarea Ministerului Administratiei
si Internelor, pentru Institutia Prefectului Judetului Dolj
Locul
unde este situat imobilul |
Persoana
juridică de la
care se
transmite imobilul |
Persoana
juridică la care se
transmite imobilul |
Modul de
preluare |
Caracteristicile
tehnice ale
imobilului care se transmite |
Pozitia din inventarul bunurilor apartinând domeniului
public al statului |
Municipiul
Craiova, str.
Amaradia nr.
93-95, judetul Dolj |
Statul
român, Ministerul
Mediului si
Gospodăririi Apelor, prin Agentia Regională pentru Protectia
Mediului Craiova, Agentia pentru Protectia Mediului Dolj si Comisariatul
Regional Vâlcea - Comisariatul Judetean Dolj al Gărzii Nationale de
Mediu |
Statul
român, Ministerul Administratiei si Internelor, pentru Institutia Prefectului
Judetului Dolj |
Administrare |
Denumire:
Cămin nr. 2 - corp
de clădire (partial): etajul 2 si etajul 3 |
150.375
(partial) |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui
teren din domeniul privat ai statului si din administrarea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale - Agentia Domeniilor
Statului în domeniul privat al
comunei Icusesti si în administrarea Consiliului Local al Comunei Icusesti,
judetul Neamt
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, al art. 11 lit. m) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unui teren situat în comuna Icusesti,
judetul Neamt, având datele de identificare prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul privat al
statului si din administrarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale - Agentia Domeniilor Statului în domeniul privat al
comunei Icusesti si în administrarea Consiliului Local al Comunei Icusesti,
judetul Neamt, în vederea construirii de locuinte proprietate personală
pentru tineri, potrivit Legii nr. 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor
pentru construirea unei locuinte proprietate personală, cu
modificările si completările ulterioare.
Art. 2. - Predarea-preluarea
terenului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat
între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 21 decembrie 2006.
Nr. 1.894
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a terenului care se transmite din domeniul privat al statului si din
administrarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale - Agentia Domeniilor Statului în domeniul privat al comunei Icusesti si
în administrarea Consiliului Local al Comunei Icusesti, judetul Neamt
Adresa terenului care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite terenul |
Persoana juridică la care se transmite terenul |
Caracteristicile tehnice ale terenului - suprafată, tarla,
număr parcelă |
Satul
Bălusesti, comuna Icusesti, judetul
Neamt |
Statul
român, Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale -
Agentia Domeniilor Statului |
Comuna
Icusesti, Consiliul
Local al Comunei Icusesti, judetul
Neamt |
Suprafata
terenului = 20,07 ha Tarlaua
18 Parcela
A368 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea anexei
la Hotărârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind atributiile si
Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale Directiei generale de
asistentă socială si protectia copilului
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. - Anexa
la Hotărârea Guvernului nr. 1.434/2004 srivind atributiile si
Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale Directiei generale de
asistentă socială si protectia copilului, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, se modifică
după cum urmează:
1. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1)
Conducerea Directiei generale se asigură de directorul executiv si de
colegiul director.
(2) Directorul
executiv al Directiei generale este ajutat de cel putin 2 directori executivi
adjuncti, dintre care unul coordonează activitătile din domeniul
protectiei persoanelor adulte, iar unul coordonează activitatea de
protectie a drepturilor copilului.
(3)
Directorul executiv si directorul executiv adjunct au calitatea de functionar
public.”
2.
Articolul 5 va avea următorul cuprins:
„Art.
5. - (1) Functiile publice de director executiv si director executiv adjunct se
ocupă prin concurs, în conditiile legii.
(2)
Candidatii pentru ocuparea posturilor de director executiv sau, după caz,
director executiv adjunct trebuie să aibă o vechime în specialitate
de cel putin 5 ani si să fie absolventi cu diplomă de licentă ai
învătământului universitar de lungă durată în unul dintre
următoarele domenii:
a)
psihologie;
b)
sociologie;
c)
asistentă socială;
d)
stiinte umaniste;
e)
stiinte administrative;
f)
stiinte juridice;
g)
stiinte economice;
h)
medicină.
(3)
Pentru participarea la concursul organizat pentru ocuparea functiilor publice
de conducere, pe lângă conditiile prevăzute la alin. (2), candidatii
trebuie să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul
administratiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare
exercitării functiei publice sau programe de perfectionare în administratia
publică cu durata de minimum un an.
(4) Pot
participa la concursul organizat pentru ocuparea posturilor de director
executiv sau, după caz, director executiv adjunct si absolventi cu
diplomă de licentă ai învătământului universitar de
lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute la alin. (2),
cu conditia să fi absolvit studii postuniversitare sau studii de masterat
în unul dintre domeniile prevăzute la alin. (2), precum si programe de
formare si perfectionare în administratia publică.
(5) La
stabilirea vechimii în specialitatea studiilor necesare exercitării
functiei publice de conducere de director executiv sau, după caz, director
executiv adjunct se are în vedere perioada de timp lucrată pe baza unui
contract individual de muncă ori în temeiul unui raport de serviciu în
functii pentru care s-au solicitat studii universitare.
(6)
Concursul pentru ocuparea functiei publice de director executiv sau, după
caz, director executiv adjunct se organizează de către Agentia
Natională a Functionarilor Publici, potrivit dispozitiilor Hotărârii
Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei
functionarilor publici, cu modificările ulterioare.
(7)
Prin derogare de la prevederile art. 22 alin. (1) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.209/2003, cu modificările ulterioare, comisia de concurs se numeste
prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, fiind
constituită din:
a)
secretarul unitătii administrativ-teritoriale;
b) un
reprezentant al consiliului judetean sau, după caz, un reprezentant al
consiliului local al sectorului municipiului Bucuresti;
c) un
reprezentant al Autoritătii Nationale pentru Protectia Drepturilor
Copilului sau, după caz, un reprezentant al Autoritătii Nationale
pentru Persoanele cu Handicap;
d) 2
reprezentanti ai Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, dintre care cel
putin unul ocupă o functie publică echivalentă cu functia pentru
care s-a organizat concurs.
(8) În
cadrul interviului, candidatii au obligatia de a prezenta si de a sustine un
referat cuprinzând analiza sistemului de asistentă socială si
protectia copilului din unitatea sau, după caz, subdiviziunea
administrativ-teritorială respectivă, precum si propuneri de
restructurare sau, după caz, de dezvoltare a acestui sistem.”
3. În
tot cuprinsul anexei, sintagma „director general” se înlocuieste cu sintagma
„director executiv”, sintagma „director adjunct” se înlocuieste cu sintagma
„director executiv adjunct”, iar sintagma „directorul general sau, după
caz, directorul executiv” se înlocuieste cu sintagma „director executiv”.
Art. II. - Directorii generali si directorii generali adjuncti care nu au statut de
functionar public asigură conducerea Directiei generale de asistentă
socială si protectia copilului până la ocuparea posturilor de director
executiv, respectiv director executiv adjunct, prin concurs, în conditiile
legii.
Art.
III. - Hotărârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind
atributiile si Regulamentul-cadru de organizare si functionare ale Directiei
generale de asistentă socială si protectia copilului, cu
modificările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă
numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Autoritatea Natională pentru Protectia Drepturilor Copilului,
Bogdan Adrian Panait,
secretar de stat
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Jozsef Birtalan
Bucuresti, 21 decembrie
2006.
Nr. 1.896.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind deschiderea
Punctului de trecere a frontierei si a Biroului vamal de frontieră
Rădăuti Prut (România) - Lipcani (Republica Moldova)
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, al art. 9 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările
si completările ulterioare, si al art. 7 alin. (2) din Legea nr. 86/2006
privind Codul Vamal al României,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă deschiderea Punctului de trecere a frontierei si a
Biroului vamal de frontieră Rădăuti Prut (România) - Lipcani
(Republica Moldova) pentru traficul international de persoane si de
mărfuri.
(2)
Punctul de trecere a frontierei si biroul vamal prevăzute ia alin. (1) vor
fi date în folosintă după realizarea infrastructurilor si asigurarea
utilitătilor necesare în vederea desfăsurării în bune conditii a
traficului de frontieră.
Art. 2. - (1) Structurile teritoriale ale ministerelor si ale altor
autorităti publice cu atributii la trecerea frontierei asigură, prin
redistribuire, personalul necesar pentru efectuarea controlului pentru trecerea
frontierei de stat.
(2)
Spatiile si utilitătile necesare pentru desfăsurarea activitătii
de control la punctul de trecere a frontierei prevăzut la art. 1 se
asigură de către Consiliul Judetean Botosani, în conditiile legii.
Art. 3. - Cheltuielile pentru dotări si alte amenajări specifice se
suportă de fiecare ordonator principal de credite pentru institutiile care
desfăsoară activităti, potrivit prevederilor Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările si
completările ulterioare, în punctele de trecere a frontierei, în limita
fondurilor aprobate prin bugetul de stat.
Art. 4. - Anexele nr. 1-4 cuprinzând spatiile si utilitătile necesare în
vederea desfăsurării activitătii în punctul de trecere a
frontierei fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 22 decembrie
2006.
Nr. 1.913.
Spatiile si dotările
necesare Politiei de frontieră pentru punctul de trecere a frontierei
Rădăuti Prut, judetul Botosani
a) o încăpere pentru seful
punctului de trecere a frontierei;
b) o încăpere pentru
ofiterul de serviciu si dispecerat;
c) o încăpere pentru
personalul care coordonează turele de serviciu în punct;
d) o încăpere pentru
efectuarea cercetării penale;
e) o încăpere pentru biroul
criroinalistic;
f) o încăpere pentru
persoanele retinute;
g) o încăpere pentru
solicitantii de azil, cu amenajările corespunzătoare pentru o sedere
de până la 20 de zile;
h) o
încăpere pentru pregătirea personalului turei;
i) o
încăpere/vestiar pentru agentii operativi;
j) trei
tonete pentru sensul de intrare în tară (două la călători
si una la marfa);
k) trei
tonete pentru sensul de iesire din tară (două la călători
si una la marfa);
l)
două tonete pentru accesul în perimetrul punctului;
m) o
copertină pentru sensul de intrare în tară;
n) o
copertină pentru sensul de iesire din tară;
o) trei
artere de control pentru fiecare sens;
p)
mobilier pentru flecare încăpere, conform destinatiei acesteia;
q) 20
statii de lucru;
r) 20
imprimante;
s) 2
servere;
t) 10
surse alimentare calculatoare (UPS);
u) 11
prelungitoare cu protectie;
v) o
sursă de alimentare pentru radiotelefon fix;
w) 3
aparate secretizare transmisie date;
x) un
telefax cu aparatul de cifrat mesaje telefax;
y) 1
radiotelefon fix cu accesorii;
z) 10
radiotelefoane portabile;
aa) 2
încărcătoare multiplu pentru încărcat acumulatori de RTP;
ab)
retea LAN inclusiv proiectare;
ac) 6
cititoare optice fixe pentru documente;
ad) 6
lanterne;
ae) o
trusă narcotest;
af) 2
bucăti endoscop;
ag) 6
seturi oglinzi control autovehicul; ah) 8 bucăti lupă;
ai) un
aparat detectie falsuri în înscrisuri;
aj) 8
bucăti lampă UV stationară (alimentare la priză);
ak) 8
bucăti lampă UV portabilă;
al) 8
bucăti aparat Doku-test;
am) 2
bucăti aparat pentru determinarea concentratiei C02;
an) un
detector pentru radiatii;
ao) un
copiator;
ap) 18
aparate climatizare;
aq) un
grup electrogen;
ar) 38
stampile trafic.
ANEXA nr.2
Spatiile
si dotările necesare pentru Biroul vamal de control si vămuire la
frontieră Rădăuti Pmt, judetul Botosani
a) o
încăpere pentru seful biroului vamal;
b) o
încăpere pentru seful adjunct
c) o
incapere pentru tura de serviciu intrare
d) o
încăpere pentru tura de serviciu iesire
e) 3. o
incapere pentru controlul vamal
f) o
incapere pentru activităti financiar - contabile
g) o
încăpere pentru tura nomenclatură tarifară, evaluare,
contraventii h) o încăpere pentru secretariat
i)
magazie bunuri retinute iesire
j)
magazie bunuri retinute intrare
k)
magazie bunuri devenite proprietatea statului
l)
casierie
m)
încăpere pentruz depozitare arhivă.
ANEXA nr.3
Spatiile
si dotările necesare CNADNR - SA pentru punctul de trecere a frontierei
Rădăuti Prut, judetul Botosani
I) pentru
sensul de intrare în tară
a) o
cabină;
b) o
instalatie de cântărire din mers, inclusiv platforma din beton si
conexiuni calculator cântar - calculator tarifare;
c)
calculator (inclusiv imprimantă);
d) un
baston telescopic pentru măsurat înăltimi;
e) un
detector valută falsă;
f)
racorduri (electrice, telefon);
g) o
instalatie de climatizare; h) un sistem de alarmă;
i) o
casă de bani;
j)
mobilier (1 masă, 2 scaune, 1 dulap, 1 cuier).
II) pentru
sensul de iesire din tară
a) o
cabină;
b) o
instalatie de cântărire din mers, inclusiv platforma din beton si
conexiuni calculator cântar - calculator tarifare;
c)
calculator (inclusiv imprimantă);
d) un
baston telescopic pentru măsurat înăltimi;
e) un
detector valută falsă;
f)
racorduri (electrice, telefon);
g) o
instalatie de climatizare;
h) un
sistem de alarmă;
i) o
casă de bani;
j)
mobilier (1 masă, 2 scaune, 1 dulap, 1 cuier).
ANEXA nr. 4
Spatiile
si dotările necesare pentru punctul sanitar din cadrul punctului de trecere
a frontierei Rădăuti Prut, judetul Botosani
a) o
încăpere cabinet medical;
b) o
încăpere izolator pentru eventuale cazuri de boli transmisibile grave cu
potentia de transmitere transfrontalieră;
c)
mobilier specific unui cabinet medical (conform normativelor Ministerului
Sănătătii);
d) o
linie telefonică interurbană.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MEDIULUI SI
GOSPODĂRIRII APELOR
privind aprobarea
Metodologiei si a Instructiunilor tehnice pentru elaborarea schemelor
directoare
În temeiul prevederilor art. 43,
44 si art. 110 lit. o) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (8) din Hotărârea
Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului
Mediului si Gospodăririi Apelor, cu modificările si completările
ulterioare,
ministrul
mediului si gospodăririi apelor emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru elaborarea schemelor directoare,
prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă Instructiunile tehnice pentru elaborarea schemelor
directoare, prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Art. 3. - Pentru elaborarea schemelor directoare se va avea în vedere harta
ecoregiunilor la nivelul Europei, prezentată în anexa nr. 3 la prezentul
ordin.
Art. 4. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
p. Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Attila Korodi,
secretar de stat
Bucuresti, 20 noiembrie
2006.
Nr. 1.258.
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII PUBLICE
privind
modificarea si completarea anexelor nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului
sănătătii nr. 86/2006 pentru aprobarea derulării
programelor si subprogramelor de sănătate finantate din bugetul de
stat în anul 2006
Având
în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătătii, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii
Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului
Sănătătii Publice,
văzând
Referatul de aprobare al Directiei generale buget si credite externe si al
Directiei generale politici, strategii si managementul calitătii în
sănătate nr. E.N. 7.571/2006,
ministrul
sănătătii publice emite următorul
ordin:
Art. I. -
Anexele nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului sănătătii nr. 86/2006
pentru aprobarea derulării programelor si subprogramelor de
sănătate finantate din bugetul de stat în anul 2006, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 si 174 bis din 23
februarie 2006, se modifică si se completează după cum
urmează:
1. La
capitolul I
„Organizarea, finantarea si monitorizarea programelor,
subprogramelor si interventiilor de sănătate” din anexa nr. 1 „Norme
metodologice de organizare, finantare si monitorizare a programelor,
subprogramelor si interventiilor de sănătate finantate din bugetul de
stat, raportarea si controlul indicatorilor specifici în anul 2006, punctul 11
alineatul (1) litera c) se abrogă.
2. La
capitolul I
din anexa nr. 1, după alineatul (1) al punctului 11
se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul
cuprins:
„(11)
Implanturile cohleare si protezele auditive BAHA se achizitionează de
Institutul de Fonoaudiologie si Chirurgie Functională O.R.L. «Prof. dr.
Dorin Hociotă» Bucuresti si de autoritătile de sănătate
publică ale judetelor Cluj, lasi, Mures, Timis si a municipiului
Bucuresti, iar sumele aferente procurării acestora sunt cuprinse în
subprogramul 2.3 «Preventie si diagnostic precoce în bolile neurologice».”
3. Punctul H/4 „Program de administratie sanitară si politici de
sănătate” din anexa nr. 2 „Programele, subprogramele si interventiile
de sănătate finantate din bugetul de stat, gestionate de Ministerul
Sănătătii, obiectivele si activitătile aferente,
indicatorii fizici, de eficientă si de rezultate” va avea următorul
cuprins:
„H/4.
Program de administratie sanitară si politici de sănătate
Activităti
Asigurarea
fondurilor necesare pentru realizarea activitătilor prevăzute în
programele de sănătate si a celorlalte actiuni aprobate prin bugetul
de stat, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite, potrivit
prevederilor legale, cu respectarea disciplinei financiar-bugetare.
Din
Programul de administratie sanitară si politici de sănătate se
asigură si fondurile necesare pentru:
a)
înlocuirea pieselor de schimb la aparatura medicală de înaltă
performantă din dotarea institutiilor sanitare publice;
b)
procurarea aparaturii de înaltă performantă;
c)
proiectul «Evaluarea costurilor spitalicesti la nivel de pacient»;
d)
monitorizarea performantei unitătilor sanitare cu paturi din România;
e)
studiul-pilot «Politici în domeniul sănătătii mintale»;
f)
realizarea Registrului national de psihiatrie;
g)
transferuri la bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de
sănătate pentru finantarea medicamentelor specifice acordate în
ambulatoriu bolnavilor de diabet si, în completarea veniturilor proprii, pentru
stingerea obligatiilor de plată ale spitalelor, înregistrate până la
data de 31 decembrie 2005 fată de furnizorii de medicamente, materiale
sanitare, alti furnizori de bunuri si servicii, potrivit prevederilor
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 72/2006 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătătii si pentru abrogarea unor dispozitii din alte acte
normative în domeniul sanitar; derularea si monitorizarea acestor programe se
aprobă prin ordin comun al ministrului sănătătii publice si
al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate;
h)
rezerva pentru situatii speciale a Ministerului Sănătătii
Publice, în cadrul căreia se constituie rezerva pentru medicamente
antidiabetice.
Activitătile
mentionate la lit. c), d) si e) fac obiectul contractelor încheiate între
Ministerul Sănătătii Publice si Institutul National de
Cercetare-Dezvoltare în Sănătate Bucuresti, în conditiile art. 7
alin. (2) din prezentul ordin.”
Art. II. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Bucuresti, 8 decembrie
2006.
Nr. 1.536.
*) Anexele nr. 1-3 se
publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17
bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul pentru
relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos.
Panduri nr. 1.
BANCA NATIONALĂ A
ROMÂNIEI
privind nivelul ratei
dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna
ianuarie 2007
Având
în vedere prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Nationale
a României si tinând seama de evolutiile macroeconomice si monetare recente,
Banca
Natională a României hotărăste:
Pentru
luna ianuarie 2007, nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii
Nationale a României este de 8,75% pe an.
p. Presedintele Consiliului de administratie al Băncii Nationale a
României,
Florin Georgescu
Bucuresti, 3 ianuarie
2007.
Nr. 1.
În Decretul nr. 1.366/2006
privind conferirea Medaliei nationale Serviciul Credincios, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 987 din 11 decembrie 2006,
se face următoarea rectificare (care nu apartine Redactiei „Monitorul
Oficial”, Partea I):
la articolul unic, în loc de: „... din cadrul
Ministerului Administratiei si Internelor.” se va citi: „... din cadrul
Ministerului Apărării.”
În anexa la Hotărârea
Guvernului nr. 1.667/2006 privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe
anul 2006, pentru asigurarea unor cheltuieli curente si de capital ale
autoritătilor administratiei publice locale, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 966 din 30 noiembrie 2006, se face următoarea
rectificare (care nu apartine Redactiei „Monitorul Oficial”, Partea I): la nr.
crt. 22 „Judetul Iasi”, la unitatea administrativ-teritorială „Comuna
Sipote”, în coloana a treia „Destinatia”, în loc de: „... drum comunal DC
1061, Sipote - Chiscăreni 3,5 km” se va citi: „... drum comunal DC
142 Iazu Vechi - Chiscăreni - 5,19 km”.
În Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 1.009 din 19 decembrie 2006, în cadrul sumarului, se face
următoarea rectificare (care apartine Redactiei „Monitorul Oficial”,
Partea I): în loc de: „548. - Ordin al ministrului economiei si comertului privind
modificarea Ordinului inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru
Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr.
333/2006...............30-32” se va citi:
„548. -
Ordin al inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru Controlul
Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat privind
modificarea Ordinului inspectorului de stat sef al Inspectiei de Stat pentru
Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr.
333/2006.........30-32”.