MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul
175 (XIX) - Nr. 586 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 27 august 2007
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
943. - Hotărâre privind
aprobarea numărului de personal disponibilizat prin concedieri colective
ce vor fi efectuate de Societatea Comercială „MENAROM” - S.A. Galati si de
Societatea Comercială „I.C.E.F.S.” - S.A. Săvinesti, aflate în
portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului
944. - Hotărâre privind
aprobarea numărului de personal disponibilizat prin concedieri colective
ce vor fi efectuate de Societatea Natională „PLAFAR” - S.A. Bucuresti,
aflată în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
662. - Ordin al ministrului muncii,
familiei si egalitătii de sanse pentru modificarea si completarea
Procedurii privind declararea lunară de către angajatori a evidentei
nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plată la bugetul
asigurărilor pentru somaj, aprobată prin Ordinul ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei nr. 405/2004
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
262. - Decizie privind publicarea în
Monitorul Oficial al României, Partea I, a Hotărârii arbitrale din data de
25 iulie 2007
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea numărului de personal disponibilizat prin concedieri
colective ce vor fi efectuate de Societatea Comercială „MENAROM” - S.A.
Galati si de Societatea Comercială „I.C.E.F.S.” - S.A. Săvinesti,
aflate în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
3/2007 privind unele măsuri pentru restructurarea si/sau privatizarea unor
societăti din portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
142/2007, si al art. 2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 116/2006
privind protectia socială acordată persoanelor disponibilizate prin
concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării si
reorganizării unor societăti nationale, regii autonome, companii
nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de stat, precum si
a societătilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr. 171/2007,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă numărul de personal
disponibilizat prin concedieri colective ce vor fi efectuate de Societatea
Comercială „MENAROM” - S.A. Galati si de Societatea Comercială
„I.C.E.F.S.” - S.A. Săvinesti, aflate în portofoliul Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, în baza prevederilor art. 2 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 3/2007 privind unele măsuri
pentru restructurarea si/sau privatizarea unor societăti din portofoliul
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 142/2007, si ale art. 2 din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 116/2006 privind protectia
socială acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri
colective efectuate ca urmare a restructurării si reorganizării unor
societăti nationale, regii autonome, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor
comerciale si regiilor autonome subordonate autoritătilor administratiei
publice locale, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 171/2007.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
Presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului,
Teodor Atanasiu
Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse,
Paul Păcuraru
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 22 august 2007.
Nr. 943.
ANEXĂ
TABEL
privind numărul de personal disponibilizat prin
concedieri colective ce vor fi efectuate de Societatea Comercială
„MENAROM” - S.A. Galati si de Societatea Comercială „I.C.E.F.S.” - S.A.
Săvinesti, aflate în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului
Nr. crt. |
Denumirea societătii comerciale
|
Numărul personalului existent la data întocmirii programului de
restructurare totală |
Numărul de persoane propus pentru restructurare totală |
1. |
Societatea Comercială „MENAROM” - S.A. Galati |
455 |
455 |
2. |
Societatea Comercială „I.C.E.F.S.” - S.A. Săvinesti |
30 |
30 |
|
TOTAL GENERAL: |
485 |
485 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea numărului de personal disponibilizat prin concedieri
colective ce vor fi efectuate de Societatea Natională „PLAFAR” - S.A.
Bucuresti, aflată în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
3/2007 privind unele măsuri pentru restructurarea si/sau privatizarea unor
societăti din portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
142/2007, si al art. 2 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 116/2006
privind protectia socială acordată persoanelor disponibilizate prin
concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării si
reorganizării unor societăti nationale, regii autonome, companii
nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de stat, precum si
a societătilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 171/2007,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă numărul de personal disponibilizat prin concedieri
colective ce vor fi efectuate de Societatea Natională „PLAFAR” - S.A.
Bucuresti, aflată în portofoliul Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului, conform anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre, în baza prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 3/2007 privind unele măsuri pentru restructurarea si/sau
privatizarea unor societăti din portofoliul Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 142/2007, si ale art. 2 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 116/2006 privind protectia socială
acordată persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate
ca urmare a restructurării si reorganizării unor societăti
nationale, regii autonome, companii nationale si societăti comerciale cu
capital majoritar de stat, precum si a societătilor comerciale si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 171/2007.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin
Presedintele Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Statului,
Teodor Atanasiu
Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse,
Paul Păcuraru
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 22 august 2007.
Nr. 944.
ANEXĂ
TABEL
privind numărul de personal disponibilizat prin
concedieri colective ce vor fi efectuate de Societatea Natională „PLAFAR”
- S.A. Bucuresti, aflată în portofoliul Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului
Denumirea societătii comerciale |
Numărul personalului existent la data întocmirii
programului de restructurare |
Numărul de persoane propus pentru restructurare |
Societatea Natională „PLAFAR” - S.A. Bucuresti |
328 |
11 0 |
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITĂTII DE SANSE
pentru modificarea si completarea Procedurii
privind declararea lunară de către angajatori a evidentei nominale a
asiguratilor si a obligatiilor de plată la bugetul asigurărilor
pentru somaj, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidaritătii
sociale si familiei nr. 405/2004
Având în vedere prevederile art. 7 alin. (1) din Normele
metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 72/2007 privind stimularea
încadrării în muncă a elevilor si studentilor, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 726/2007,
în temeiul prevederilor art. 14 din Hotărârea
Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului
Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse,
ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse emite următorul ordin:
Art. I. -
Procedura privind declararea lunară de către angajatori a evidentei
nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plată la bugetul
asigurărilor pentru somaj, aprobată prin Ordinul ministrului muncii,
solidaritătii sociale si familiei nr. 405/2004, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 765 din 20 august 2004, cu modificările
si completările ulterioare, se modifică si se completează
după cum urmează:
1. La articolul 3, alineatul (2) se modifică si va
avea următorul cuprins:
„(2) În declaratia lunară,
depusă/transmisă cumulat de unitatea centrală, se va preciza
distinct fiecare categorie de subventie deductibilă, scutire sau reducere
a contributiei datorate de angajator, realizată în temeiul legii [sumele
cuvenite pentru timpul efectiv lucrat potrivit art. 80 si 85, scutirile de la
plata contributiei datorate de angajator, aferente persoanelor încadrate
prevăzute la art. 80 si la art. 85 alin. (1), precum si reducerile
prevăzute la art. 93 si 94 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă,
cu modificările si completările ulterioare, sumele cuvenite în
temeiul Legii nr. 116/2002 privind prevenirea si combaterea marginalizării
sociale, sumele cuvenite potrivit art. 7 alin. (3) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 58/2001 privind organizarea si finantarea
rezidentiatului, stagiaturii si activitătii de cercetare medicală în
sectorul sanitar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 41/2002, cu
modificările si completările ulterioare, sumele cuvenite potrivit art.
17 alin. (1) lit. a) si b) din Legea nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de
muncă si sumele cuvenite potrivit art.1 din Legea nr. 72/2007 privind
stimularea încadrării în muncă a elevilor si studentilor].”
2. La articolul 12, alineatul (3) se modifică si va
avea următorul cuprins:
„(3) În capitolul 2 (anexa nr. 2 la prezenta
procedură): a) câmpurile obligatorii sunt: LD, AD, DEN, CUI (CF/CNPA),
LOC, JUD, CPOST, CAEN, BANCA, IBAN, TCID, CAD1, CAD2, TCAD, RP, RI, NA, NI,
NTA, FS1, FS2, NUMEA, PREA, FUNCTA, SSRR, SUB80REC, SUB80RES, SC80144REC,
SC80144RES, SUB85REC, SUB85RES, SC85144REC, SC85144RES, SUB58REC, SUB58RES,
SUB116REC, SUB116RES, RED9394REC, RED9394RES, SUB17AREC, SUB17ARES, SUB17BREC,
SUB17BRES, SUB172REC si SUB172RES; angajatorii care au sediul în municipiul
Bucuresti vor completa câmpul „JUD” cu „Bucuresti” si, în mod obligatoriu,
câmpul „SECT” cu numărul aferent sectorului (cu valori între 1 si 6).
Câmpurile SUB80REC, SUB80RES, SC80144REC, SC80144RES, SUB85REC, SUB85RES,
SC85144REC, SC85144RES, SUB58REC, SUB58RES, SUB116REC, SUB116RES, RED9394REC,
RED9394RES, SUB17AREC, SUB17ARES, SUB17BREC, SUB17BRES, SUB172REC si SUB172RES
se completează cu zero în cazul în care nu există sume recuperate
prin deducere si/sau de restituit de către AJOFM/AMOFM;
b) câmpurile care se completează numai dacă
este cazul sunt: STR, NRA, BL, SC, ET, AP, SECT, TEL, FAX si MAIL;
c) suma subventiilor, scutirilor si reducerilor
recuperate prin deducere din contributia datorată (SUB80REC, SC80144REC,
SUB85REC, SC85144REC, SUB58REC, SUB116REC, RED9394REC, SUB17AREC, SUB17BREC si
SUB172REC) reprezintă valoarea câmpului „Subventii, scutiri si reduceri
recuperate” (SSRR) si nu poate depăsi valoarea câmpului „Total contributie
datorată de angajator” (TCAD);
d) valoarea
câmpului „Rest de plată” (RP) reprezintă diferenta dintre TCAD si
SSRR, în cazul în care TCAD > SSRR;
e) valoarea câmpului „Rest de încasat” reprezintă
suma subventiilor, scutirilor si reducerilor de restituit de către
AJOFM/AMOFM (SUB80RES, SC80144RES, SUB85RES, SC85144RES, SUB58RES, SUB116RES,
RED9394RES, SUB17ARES, SUB17BRES si SUB172RES), în cazul în care TCAD = SSRR;
f) NA reprezintă numărul de persoane asigurate,
declarate la cap. 1; o persoană este numărată o singură
dată, chiar dacă are două sau mai multe înregistrări
(contracte individuale de muncă cu acelasi angajator) în cap. 1;
g) NI reprezintă numărul de înregistrări
din cap. 1; în situatia în care o persoană are două sau mai multe
înregistrări, este numărată de atâtea ori câte înregistrări
are;
h) NTA reprezintă numărul de asigurati care în
cap. 1 sunt de tip asigurat 2 (TA = 2);
i) NA ≤ NI, respectiv NTA ≤ NA.”
3. Anexele nr. 1-3 se modifică si se
înlocuiesc cu anexele nr.1-3 la prezentul ordin.
Art. II. -
(1) Dispozitiile prezentului ordin se aplică începând cu declaratia
lunară corespunzătoare lunii iunie 2007.
(2) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Art. III. -
Ordinul ministrului muncii, solidaritătii sociale si familiei nr. 405/2004
pentru aprobarea Procedurii privind declararea lunară de către
angajatori a evidentei nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plată
la bugetul asigurărilor pentru somaj, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 765 din 20 august 2004, cu modificările si
completările ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezentul ordin, va
fi republicat, dându-se textelor o nouă numerotare.
Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse,
Paul Păcuraru
Bucuresti, 23 iulie 2007.
Nr. 662.
ANEXA NR. 1 *)
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 3 la procedură)
Fisierul cap1.DBF sau cap1.TXT contine câte o
înregistrare pentru fiecare asigurat1) si are următoarea
structură:
|
Denumirea câmpului |
Tipul câmpului |
Lungimea câmpului |
Semnificatie |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Luna declaratiei |
LD |
N |
2 |
Se completează cu luna anului pentru care se întocmeste declaratia |
Anul declaratiei |
AD |
N |
4 |
Se completează cu anul pentru care se întocmeste declaratia |
Codul unic de înregistrare (CUI)/CF pentru angajatori persoane juridice |
CF |
N |
10 |
Se completează partea numerică a codului unic de înregistrare
/codului fiscal atribuit angajatorilor - persoane juridice |
Codul unic de înregistrare (CUI)/CNP al angajatorului persoană
fizică |
CNPA |
N |
13 |
Contine codul unic de înregistrare atribuit prin certificatul de
înregistrare angajatorilor persoane fizice (codul numeric personal al angajatorului) |
Numele si prenumele asiguratului |
NUME |
C |
30 |
Contine numele si prenumele asiguratului |
Codul numeric personal |
CNP |
N |
13 |
Contine codul numeric personal al asiguratului |
Codul numeric personal anterior |
CNPANT |
N |
13 |
Se completează numai în cazul declaratiilor rectificative (REC=”C”)
si contine codul numeric personal al asiguratului din declaratia
initială, care trebuie schimbat |
Tipul contractului |
TC |
C |
2 |
Se completează cu: „1” - pentru toate raporturile de muncă/serviciu cu durata
normală a timpului de muncă/lucru cu normă întreagă, unde
timpul normal de lucru este de 8 ore; „10” - pentru toate raporturile de muncă/serviciu cu durata
normală a timpului de muncă/lucru cu normă întreagă, unde
timpul normal de lucru este de 7 ore; „11” - pentru toate raporturile de muncă/serviciu cu durata
normală a timpului de muncă/lucru cu normă întreagă, unde
timpul normal de lucru este de 6 ore; „2” - pentru contractul individual de muncă cu timp partial de
lucru, unde timpul normal de lucru este de 8 ore; „3” - pentru contractul individual de muncă cu timp partial de
lucru, unde timpul normal de lucru este de 7 ore; „4” - pentru contractul individual de muncă cu timp partial de
lucru, unde timpul normal de lucru este de 6 ore; „5” - pentru contractul de muncă temporară cu durata
normală a timpului de muncă/lucru cu normă întreagă, unde
timpul normal de lucru este de 8 ore; „50” - pentru contractul de muncă temporară cu durata
normală a timpului de muncă/lucru cu normă întreagă, unde
timpul normal de lucru este de 7 ore; „51” - pentru contractul de muncă temporară cu durata
normală a timpului de muncă/lucru cu normă întreagă, unde
timpul normal de lucru este de 6 ore; „6” - pentru contractul de muncă temporară cu timp partial de
lucru, unde timpul normal de lucru este de 8 ore; „7” - pentru contractul de muncă temporară cu timp partial de
lucru, unde timpul normal de lucru este de 7 ore; „8” - pentru contractul de muncă temporară cu timp partial de
lucru, unde timpul normal de lucru este de 6 ore; „9” - pentru toate raporturile de muncă/serviciu ale angajatilor
militari cu durata normală a timpului de muncă/lucru cu normă
întreagă, unde timpul normal de lucru este de 8 ore; „90” - pentru toate raporturile de muncă/serviciu ale angajatilor
militari cu durata normală a timpului de muncă/lucru cu normă
întreagă, unde timpul normal de lucru este de 7 ore; „91” - pentru toate raporturile de muncă/serviciu ale angajatilor
militari cu durata normală a timpului de muncă/lucru cu normă
întreagă, unde timpul normal de lucru este de 6 ore. |
1)
Pentru persoanele care au mai multe contracte individuale de muncă la
acelasi angajator, declaratia se va completa cu câte o înregistrare pentru
fiecare contract în parte.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Număr de ore normate în lună
|
NOL |
N |
3 |
Se completează cu numărul de ore de lucru normate în lună. Exemplu nr. 1: - timpul de muncă/lucru cu normă întreagă: 8 ore/zi; zile
lucrătoare în lună: 21 de zile; NOL= 8 ore/zi X 21 de zile = 168 de
ore normate în lună. Exemplu nr. 2: - timpul de muncă/lucru, timp partial: 1 oră/zi; zile
lucrătoare în lună: 22 de zile; NOL= 1 oră/zi X 22 de zile =
22 de ore normate în lună. Exemplu nr. 3: - în situatia unui program de lucru inegal format din două zile
lucrătoare în care timpul de muncă/lucru este de 3 ore/zi si
două zile lucrătoare în care timpul de muncă/lucru este de 7
ore/zi; total zile lucrate în cursul lunii: 4 zile; NOL= 3+3+7+7=20 de ore
normate în lună. |
Numărul de ore lucrate efectiv în lună |
NOEL |
N |
3 |
Se completează cu numărul de ore efectiv lucrate în lună.
Pentru persoana care are raporturile de muncă sau de serviciu suspendate
pentru incapacitate temporară de muncă de cel mult 30 de zile,
rubrica se va completa în acelasi mod în care se completează pentru
persoanele care au lucrat toată luna (orele din programul de lucru în
care raporturile de muncă sau de serviciu sunt suspendate pentru
incapacitate temporară de muncă de cel mult 30 de zile sunt
considerate ore efectiv lucrate). |
Numărul de ore suspendate în lună |
NOS |
N |
3 |
Se completează cu numărul de ore din programul de lucru în care
raporturile de muncă sau de serviciu sunt suspendate, conform legii, cu
exceptia suspendării pentru incapacitate temporară de muncă de
cel mult 30 de zile (orele din programul de lucru în care raporturile de
muncă sau de serviciu sunt suspendate pentru incapacitate temporară
de muncă de cel mult 30 de zile sunt considerate ore efectiv lucrate). |
Baza de calcul |
BC |
N |
10 |
Se completează cu drepturile bănesti determinate în
conformitate cu prevederile art. 14 din Normele metodologice de aplicare a Legii
nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru somaj si stimularea
ocupării fortei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 174/2002, cu modificările si completările ulterioare, pentru
asiguratii prevăzuti la art. 19 din Legea nr. 76/2002, cu
modificările si completările ulterioare. În lunile în care
raporturile de muncă sau de serviciu se stabilesc, încetează, se
suspendă, respectiv se reiau, cu exceptia suspendării pentru
incapacitate temporară de muncă, dacă aceasta nu
depăseste 30 de zile, baza de calcul se consideră în functie de
numărul de ore efectiv lucrate în luna respectivă. Pentru persoana
care are raporturile de muncă sau de serviciu suspendate pentru
incapacitate temporară de muncă de cel mult 30 de zile, rubrica se
va completa în acelasi mod ca si pentru persoanele care au lucrat toată
luna. |
Contributia individuală datorată |
CID |
N |
8 |
Contine contributia datorată de asigurat si retinută de
angajator (1% din BC - cu rotunjire potrivit prevederilor legale). |
Tipul asiguratului |
TA |
N |
1 |
Se completează cu: „1” - dacă pentru asiguratul obligatoriu, prin efectul legii, în
sistemul asigurărilor pentru somaj, angajatorul are obligatia, conform
Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare
pentru plata creantelor salariale, de a plăti lunar contributia la
Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale; |
|
|
|
|
„2” - dacă pentru asiguratul obligatoriu, prin efectul legii, în
sistemul asigurărilor pentru somaj, angajatorul nu are obligatia,
conform Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de
garantare pentru plata creantelor salariale, de a plăti lunar
contributia la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale. |
Rectificativă |
REC |
C |
1 |
- spatiu dacă declaratia nu este rectificativă; - „M”, dacă se doreste modificarea înregistrării initiale; - „A”, dacă se doreste adăugarea unei înregistrări noi; - „S”, dacă se doreste stergerea înregistrării initiale; - „C”, dacă se doreste modificarea CNP-ului din declaratia
initială. |
Fisierul cap2.DBF sau cap2.TXT contine o singură înregistrare si are
următoarea structură:
|
Denumirea câmpului |
Tipul câmpului |
Lungimea câmpului |
Semnificatie
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Luna declaratiei |
LD |
N |
2 |
Se completează cu luna anului pentru care se întocmeste declaratia |
Anul declaratiei |
AD |
N |
4 |
Se completează cu anul pentru care se întocmeste declaratia |
Denumirea angajatorului |
DEN |
C |
30 |
Contine denumirea angajatorului |
Codul unic de înregistrare (CUI)/CF pentru angajatori persoane juridice |
CF |
N |
10 |
Se completează partea numerică a codului unic de
înregistrare/codului fiscal atribuit angajatorilor - persoane juridice. |
Codul unic de înregistrare anterior (CUI)/CF pentru angajatori persoane
juridice |
CFANT |
N |
10 |
Se completează numai în cazul declaratiilor rectificative (REC=”C”)
si contine codul fiscal al angajatorului din declaratia initială, care
trebuie schimbat (a fost introdus eronat în declaratia initială). |
Codul unic de înregistrare (CUI)/CNP pentru angajatori persoane fizice |
CNPA |
N |
13 |
Contine codul unic de înregistrare atribuit prin certificatul de
înregistrare angajatorilor persoane fizice (codul numeric personal al
angajatorului). |
Codul unic de înregistrare (CUI)/CNP pentru angajatori persoane fizice |
CNPAANT
|
N |
13 |
Se completează numai în cazul declaratiilor rectificative (REC=”C”)
si contine codul numeric personal al angajatorului persoană fizică
din declaratia initială, care trebuie schimbat (a fost introdus eronat
în declaratia initială). |
Codul CAEN |
CAEN |
C |
4 |
Codul CAEN al angajatorului pentru activitatea de bază |
Localitatea (oras, comună) |
LOC |
C |
30 |
Adresa, sediul angajatorului - localitatea (orasul sau comuna) |
Strada (strada, satul) |
STR |
C |
30 |
Adresa, sediul angajatorului - strada sau satul - dacă localitatea este oras, se completează în mod obligatoriu si strada |
Număr |
NRA |
C |
10 |
Adresa, sediul angajatorului - numărul |
Bloc |
BL |
C |
10 |
Adresa, sediul angajatorului - blocul |
Scara |
SC |
C |
4 |
Adresa, sediul angajatorului - scara |
Etaj |
ET |
C |
2 |
Adresa, sediul angajatorului - etajul |
Apartament |
AP |
C |
4 |
Adresa, sediul angajatorului - apartamentul |
Sector |
SECT |
N |
1 |
Adresa, sediul angajatorului - sectorul (numai pentru Bucuresti); câmp
obligatoriu pentru angajatorii cu sediul în municipiul Bucuresti |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Judet |
JUD |
C |
15 |
Adresa, sediul angajatorului - judetul |
Telefon |
TEL |
N |
9 |
Numărul de telefon pentru contactare al angajatorului |
Fax |
FAX |
N |
9 |
Numărul de fax al angajatorului |
E-mail |
MAIL |
C |
30 |
Adresa de e-mail a angajatorului de la care se trimite declaratia,
respectiv cea comunicată în scris în conditiile art. 5 alin. (2) din
procedură. |
Cod postal |
CPOST |
C |
6 |
Codul postal |
Cod IBAN |
IBAN |
C |
24 |
Codul IBAN |
Banca |
BANCA |
C |
30 |
Banca la care angajatorul are deschis contul |
Fondul de salarii brute realizate de personalul contractual |
FS1 |
N |
15 |
Contine total fond de salarii brute realizate de asiguratii mentionati la
art. 19 lit. a) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor
pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă, cu
modificările si completările ulterioare, (salariatii încadrati în
temeiul unui contract individual de muncă încheiat pentru normă
întreagă sau cu timp partial ori a unui contract de muncă la
domiciliu, de muncă temporară sau de ucenicie la locul de
muncă, indiferent de durata acestora, cu exceptia persoanelor care au
calitatea de pensionar), determinat în conformitate cu prevederile art. 13
din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările si
completările ulterioare. |
Fondul de salarii brute realizate de personal necontractual |
FS2 |
N |
15 |
Contine total fond de salarii brute realizate de asiguratii mentionati la
art. 19 lit. b) - f) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor
pentru somaj si stimularea ocupării fortei de muncă, cu
modificările si completările ulterioare, determinat în conformitate
cu prevederile art. 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.
76/2002, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu
modificările si completările ulterioare. |
Contributia angajatorului diminuată |
CAD1 |
N |
10 |
Contributia datorată de angajator la bugetul asigurărilor
pentru somaj, cu rotunjire potrivit prevederilor legale. [CAD1 = FS1 x cota
contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurărilor pentru
somaj, diminuată conform art. 7 alin. (2) din Legea nr. 200/2006 privind
constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor
salariale]. |
Contributia angajatorului nediminuată |
CAD2 |
N |
10 |
Contributia datorată de angajator la bugetul asigurărilor
pentru somaj, cu rotunjire potrivit prevederilor legale [CAD2 = FS2 x cota
contributiei datorate de angajatori la bugetul asigurărilor pentru
somaj, prevăzută de art. 26 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul
asigurărilor pentru somaj si stimularea ocupării fortei de
muncă, cu modificările si completările ulterioare (cota de
contributie nediminuată conform art. 7 alin. (2) din Legea nr. 200/2006
privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata
creantelor salariale)]. |
Total contributie datorată de angajator |
TCAD |
N |
10 |
Contributia totală datorată de angajator la bugetul asigurărilor
pentru somaj (este egală cu suma dintre CAD1 si CAD2). |
Total contributii individuale datorate de asigurati si colectate de
angajator |
TCID |
N |
10 |
Suma contributiilor individuale datorate la bugetul asigurărilor
pentru somaj declarate de angajator în cap. 1. |
Subventii, scutiri si reduceri recuperate |
SSRR |
N |
10 |
Suma subventiilor, scutirilor si reducerilor recuperate din contributia
datorată de angajator (nu poate fi mai mare decât această
contributie). |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Rest de plată |
RP |
N |
10 |
Se completează cu suma pe care angajatorul o virează la bugetul
asigurărilor pentru somaj, în cazul în care TCAD>SSRR. (RP = TCAD -
SSRR), după efectuarea, în conditiile legii, a deducerilor din
contributia datorată de angajator. |
Rest de încasat |
RI |
N |
10 |
Se completează cu suma pe care angajatorul o are de încasat de la
bugetul asigurărilor pentru somaj, în cazul în care TCAD = SSRR
[reprezintă suma subventiilor, scutirilor si reducerilor de restituit de
către AJOFM/AMOFM (SUB80RES, SC80144RES, SUB85RES, SC85144RES, SUB58RES,
SUB116RES, RED9394RES, SUB17ARES, SUB17BRES, SUB172RES), după
efectuarea, în conditiile legii, a deducerilor din contributia datorată
de angajator]. |
Numărul de asigurati din cap. 1 |
NA |
N |
6 |
Numărul de asigurati (CNP-uri unice) din cap. 1. |
Numărul de înregistrări din cap. 1 |
NI |
N |
6 |
Numărul de înregistrări din cap. 1; poate fi mai mare decât
numărul de asigurati (NA), în cazul în care cel putin un asigurat are
mai mult de un contract individual de muncă cu respectivul angajator. |
Numărul de asigurati de tip asigurat =2 |
NTA |
N |
6 |
Numărul de asigurati care în cap. 1 sunt de tip asigurat 2 (TA=2). |
Subventii conform art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificările si
completările ulterioare, recuperate din CAD |
SUB80REC |
N |
10 |
Sumele cuvenite pentru timpul efectiv lucrat, conform art. 80 din Legea
nr. 76/2002, cu modificările si completările ulterioare, recuperate
prin deducere din TCAD. |
Subventii conform art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu modificările si
completările ulterioare, de restituit |
SUB80RES |
N |
10 |
Sumele cuvenite pentru timpul efectiv lucrat, conform art. 80 din Legea
nr. 76/2002, cu modificările si completările ulterioare, de
restituit de către AJOFM/AMOFM. |
Scutire de la plata contributiei datorate de angajator, conform art. 80
din Legea nr. 76/2002, cu modificările si completările ulterioare,
recuperată din CAD |
SC80144REC |
N |
10 |
Scutire de la plata contributiei datorate de angajator, aferentă
absolventilor încadrati, conform art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu
modificările si completările ulterioare, recuperată prin
deducere din TCAD. |
Scutire de la plata contributiei datorate de angajator, conform art. 80
din Legea nr. 76/2002, cu modificările si completările ulterioare,
de restituit |
SC80144RES |
N |
10 |
Scutire de la plata contributiei datorate de angajator, aferentă
absolventilor încadrati, conform art. 80 din Legea nr. 76/2002, cu
modificările si completările ulterioare, de restituit de către
AJOFM/AMOFM. |
Subventii conform art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificările si
completările ulterioare, recuperate din CAD |
SUB85REC |
N |
10 |
Sumele cuvenite pentru timpul efectiv lucrat, conform art. 85 din Legea
nr. 76/2002, cu modificările si completările ulterioare, recuperate
prin deducere din TCAD. |
Subventii conform art. 85 din Legea nr. 76/2002, cu modificările si
completările ulterioare, de restituit |
SUB85RES |
N |
10 |
Sumele cuvenite pentru timpul efectiv lucrat, conform art. 85 din Legea
nr. 76/2002, cu modificările si completările ulterioare, de
restituit de către AJOFM/AMOFM. |
Scutire de la plata contributiei datorate de angajator, conform art. 85
alin. (1) din Legea nr. 76/2002, cu modificările si completările
ulterioare, recuperată din CAD |
SC85144REC |
N |
10 |
Scutire de la plata contributiei datorate de angajator, aferentă
persoanelor încadrate din categoriile prevăzute de lege, conform art. 85
alin. (1) din Legea nr. 76/2002, cu modificările si completările
ulterioare, recuperată prin deducere din TCAD. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Scutire de la plata contributiei datorate de angajator, conform art. 85
alin. (1) din Legea nr. 76/2002, cu modificările si completările
ulterioare, de restituit |
SC85144RES |
N |
10 |
Scutire de la plata contributiei datorate de angajator, aferentă
persoanelor încadrate din categoriile prevăzute de lege, conform art. 85
alin. (1) din Legea nr. 76/2002, cu modificările si completările
ulterioare, de restituit de către AJOFM/AMOFM. |
Subventii conform art. 7 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 58/2001, cu modificările si completările ulterioare,
recuperată din CAD |
SUB58REC |
N |
10 |
Subventii conform art. 7 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 58/2001, recuperate prin deducere din TCAD. |
Subventii conform art. 7 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 58/2001, cu modificările si completările ulterioare,
de restituit |
SUB58RES |
N |
10 |
Subventii conform art. 7 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 58/2001, de restituit de către AJOFM/AMOFM. |
Subventii în baza Legii nr. 116/2002 si a Nomelor metodologice aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.149/2002, recuperate din CAD |
SUB116REC |
N |
10 |
Subventii în baza Legii nr. 116/2002 si a Normelor metodologice aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.149/2002, recuperate prin deducere din
TCAD. |
Subventii în baza Legii nr. 116/2002 si a Normelor metodologice aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.149/2002, de restituit |
SUB116RES |
N |
10 |
Subventii în baza Legii nr. 116/2002 si a Normelor metodologice aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.149/2002, de restituit de către
AJOFM/AMOFM. |
Reduceri ale contributiei datorate de angajator, conform art. 93 si 94
din Legea nr. 76/2002, cu modificările si completările ulterioare,
recuperate din CAD |
RED9394REC |
N |
10 |
Reduceri ale contributiei datorate de angajator, conform art. 93 si 94
din Legea nr. 76/2002, recuperate prin deducere din TCAD. |
Reduceri ale contributiei datorate de angajator, conform art.93 si 94 din
Legea nr. 76/2002, cu modificările si completările ulterioare, de
restituit. |
RED9394RES |
N |
10 |
Reduceri ale contributiei datorate de angajator, conform art. 93 si 94
din Legea nr. 76/2002, de restituit de către AJOFM/AMOFM. |
Subventii conform art. 17 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 279/2005,
recuperate din CAD |
SUB17AREC |
N |
10 |
Sume cuvenite pentru timpul efectiv lucrat, conform art. 17 alin. (1)
lit. a) din Legea nr. 279/2005, recuperate prin deducere din TCAD. |
Subventii conform art. 17 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 279/2005, de
restituit |
SUB17ARES |
N |
10 |
Sume cuvenite pentru timpul efectiv lucrat, conform art. 17 alin. (1)
lit. a) din Legea nr. 279/2005, de restituit de către AJOFM/AMOFM. |
Subventii, conform art. 17 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 279/2005,
recuperate din CAD |
SUB17BREC |
N |
10 |
Contravaloarea lunară a servicilor de instruire teoretică a
ucenicilor, conform art. 17 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 279/2005,
recuperată prin deducere din TCAD. |
Subventii conform art. 17 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 279/2005, de
restituit |
SUB17BRES |
N |
10 |
Contravaloarea lunară a serviciilor de instruire teoretică a
ucenicilor, conform art. 17 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 279/2005, de
restituit de către AJOFM/AMOFM. |
Subventii, conform art. 1 din Legea nr. 72/2007, recuperate din CAD |
SUB172REC |
N |
10 |
Sumele cuvenite pentru timpul efectiv lucrat, conform art. 1 din Legea
nr. 72/2007, recuperate prin deducere din TCAD |
Subventii, conform art.1 din Legea nr. 72/2007, de restituit |
SUB172RES |
N |
10 |
Sumele cuvenite pentru timpul efectiv lucrat, conform art. 1 din Legea
nr. 72/2007, de restituit de către AJOFM/AMOFM |
Numele persoanei autorizate |
NUMEA |
C |
15 |
Numele persoanei autorizate să depună declaratia |
Prenumele persoanei autorizate |
PREA |
C |
15 |
Prenumele persoanei autorizate să depună declaratia |
Functia persoanei autorizate |
FUNCTA |
C |
15 |
Functia persoanei autorizate să depună declaratia |
Rectificativă |
REC |
C |
1 |
- spatiu, dacă declaratia nu este rectificativă - „M”, dacă se doreste modificarea înregistrării initiale - „C”, dacă se doreste modificarea CF/CNP-ului din declaratia
initială |
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a
Hotărârii arbitrale din data de 25 iulie 2007
Având în vedere dispozitiile art. 1312 alin.
(8) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu
modificările si completările ulterioare, si Referatul nr. SDG/1.566
din 31 iulie 2007 al Directiei registre, gestiune colectivă si relatii
publice,
în baza prevederilor art. 6 alin. (1) si ale art. 7 din
Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, functionarea,
structura personalului si dotările necesare îndeplinirii atributiilor
Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile
de Autor emite
următoarea decizie:
Art. 1. -
Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotărârea
arbitrală din data de 25 iulie 2007.
Art.
2. - Prezenta decizie intră în vigoare la
data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile
de Autor,
Rodica Pârvu
Bucuresti, 31 iulie 2007.
Nr. 262.
OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR CORPUL DE ARBITRI
din 25 iulie 2007
Complet de
arbitraj constituit din: Ana Diculescu-Sova - arbitru Cristian Iordănescu
- arbitru Alexandru Ticlea - arbitru
Mihai Tănăsescu - arbitru
Gheorghe Gheorghiu - arbitru
Având în vedere cererea formulată de Asociatia
pentru Drepturile Producătorilor de Fonograme din România (ADPFR), cu
sediul în municipiul Bucuresti, str. Maria Rosetti nr. 7-9, ap.18, sectorul 2,
prin care solicită organizarea arbitrajului în relatia cu Uniunea
Producătorilor de Fonograme din Romania (UPFR), cu sediul în
municipiul Bucuresti, bd. Nicolae Titulescu nr. 88B, sectorul 1, pentru
medierea repartizării remuneratiilor reprezentând dreptul de comunicare
publică-ambiental, copie privată, dreptul de radiodifuzare si dreptul
de retransmitere prin cablu,
tinând seama de înscrisurile depuse de părti pe
durata arbitrajului, de dezbaterile si concluziile părtilor,
COMPLETUL DE ARBITRI
constată:
Ca urmare a cererii de arbitraj formulate de ADPFR si
înregistrate la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) sub nr.
5.649 din 5 iunie 2007 privind repartizarea remuneratiilor reprezentând dreptul
de comunicare publică-ambiental, copie privată, dreptul de
radiodifuzare si dreptul de retransmitere prin cablu, colectate de UPFR la data
de 18 iunie 2007, au fost convocate părtile, UPFR invocând chestiunea
prealabilă a nelegalitătii cererii de arbitraj si a
desfăsurării arbitrajului întrucât cererea nu se încadrează în
niciunul dintre obiectivele de arbitraj limitative prevăzute de art. 1312
alin. (3) din Legea nr. 8/1996. Întrucât ADPFR si-a mentinut cererea de
arbitraj, s-a procedat la constituirea completului de arbitraj prin tragere la
sorti.
Din cuprinsul cererii de arbitraj reiese că între
părtile implicate, la data de 28 noiembrie 2006, au avut loc negocieri
privind drepturile membrilor ADPFR pentru ambiental, copie privată,
posturile de radio si televiziune mici si medii fără playlist si
fondul de rezervă pentru aceste categorii, pentru anii 2003- 2004, fără
a se ajunge la un acord, stabilindu-se o a doua întâlnire după analizarea
procentelor propuse de fiecare parte. Se arată că la data de 8
decembrie 2006 părtile au avut discutii, când, desi se convenise asupra
procentelor cuvenite membrilor ADPFR, UPFR a arătat că la acele
procente negociate urmează a se aplica un nou coeficient, în functie de
ponderea repertoriului membrilor ADPFR în piata de muzică populară si
manele.
Se afirmă că, urmare discutiilor ulterioare,
UPFR a virat la data de 4 mai 2007 suma de 101.172,72 lei in contul ADPFR,
fără a preciza ce reprezintă acea sumă si că anterior
depusese un tabel cu numărul de holograme utilizate, fiind agreată
propunerea UPFR ca repartizarea remuneratiilor să se facă în functie
de numărul hologramelor.
La finalul cererii se precizează obiectul
arbitrajului: stabilirea remuneratiilor corespunzătoare drepturilor
membrilor ADPFR, tinându-se seama de criteriul agreat, respectiv numărul
de holograme utilizate, raportat la sumele repartizate de către UPFR altor
producători de fonograme, membri UPFR, pe baza aceleiasi proceduri.
UPFR a invocat în fata ORDA, prin Adresa nr. 2.534 din 18
iunie 2007, 3 chestiuni prealabile: nelegalitatea initierii procedurii de
arbitraj, nelegalitatea constituirii unui complet de arbitraj si nelegalitatea
desfăsurării unei proceduri de arbitraj, cu motivarea că cererea
de arbitraj este întemeiată de dispozitiile art. 133 alin. (3), din Legea
nr. 8/1996, ori textul invocat priveste gestiunea colectivă facultativă,
iar nu gestiunea obligatorie realizată de UPFR, conditii în care nu
există obligativitatea legală a încheierii unui protocol, iar în
lipsa finalizării protocolului nu există posibilitatea de apelare la
arbitraj; de asemenea, se arată că declansarea procedurii de arbitraj
implică un fine de neprimire, constând în parcurgerea etapelor prealabile
în conditiile legale, ceea ce nu s-a realizat deoarece nu există baza
legală pentru desfăsurarea negocierilor si încheierea unui protocol.
În final, UPFR constată că ADPFR a achiesat la criteriul de
repartizare a sumelor stabilite de UPFR în conforminate cu dispozitiile legale
si statutare si că se doreste de fapt stabilirea de către completul
de arbitraj a remuneratiilor corespunzătoare membrilor ADPFR, adică a
se face calculul matematic aferent sumelor cuvenite ADPFR, aspect ce nu poate
constitui obiectul arbitrajului.
La aceste chestiuni prealabile, ADPFR a formulat
următoarele precizări:
- privitor la legalitatea initierii procedurii de
arbitraj consideră că sunt întrunite conditiile art. 1312
alin. (3) lit. c) din Legea nr. 8/1996 deoarece cele două organisme de
gestiune colectivă nu au reusit să încheie un protocol de repartizare
a remuneratiilor si de stabilire a comisionului datorat colectorului unic, ca
urmare a refuzului UPFR, care a invocat prevederile art. 133 alin. (2)
referitoare la drepturi gestionate colectiv facultativ. Se afirmă în
continuare că textul art. 133 alin. (2) cuprinde o eroare materială,
respectiv în loc să se facă referire la art 1231, s-a
facut referire la art 1232, sens în care s-a exprimat si ORDA prin
Adresa nr. 2.384 din 19 decembrie 2006; chiar dacă nu ar fi eroare,
consideră că gestiunii colective obligatorii i se pot aplica regulile
de la gestiunea colectivă facultativă;
- obiectul cererii de arbitraj îl constituie aspectele ce
ar fi trebuit inserate în protocol: „procedura de repartitie, procentele pentru
fiecare categorie de drepturi gestionate, modalitătile de evidentiere a
sumelor colectate, de justificare a costurilor de colectare, de stabilire a comisionului
si orice alte aspecte, conform prevederilor legale si specificului gestiunii
colective”. Se arată că singurul aspect asupra căruia s-a
căzut de acord a fost criteriul de repartitie, respectiv numărul de
holograme achizitionate, însă nu ar fi suficient pentru a considera
că toate problemele referitoare la repartitie au fost rezolvate.
UPFR a depus întâmpinare în care a invocat 3 exceptii:
- exceptia lipsei calitătii de reprezentant a
reclamantei ADPFR, întrucât contractul de mandat încheiat între producătorii
de muzică, în calitate de mandanti, si ADPFR, în calitate de mandatar,
cuprinde în art. 2 obiectul mandatului, constând în negocieri cu UPFR si orice
alte organe de gestiune colectivă ori institutii abilitate pentru
încasarea remuneratiilor reprezentând cota procentuală producătorilor
de înregistrări audiovizuale, fără a se face referire la
colectarea remuneratiei corespunzătoare drepturilor asupra fonogramelor;
- exceptia necompetentei materiale a completului de
arbitraj pentru stabilirea remuneratiei corespunzătoare dreptului la
renumeratie compensatorie pentru copie privată, dreptului de retransmitere prin cablu, dreptului la remuneratie
echitabilă pentru comunicare publică, întrucât, potrivit art. 1231,
aceste drepturi sunt gestionate obligatoriu colectiv de către organismul
de gestiune colectivă UPFR, conditii în care ADPFR, în calitate de
reprezentant al unor titulari de drepturi conexe ce nu sunt membri UPFR, are
deschisă calea unei actiuni în justitie pentru revendicarea remuneratiei.
Se arată în acest sens că dispozitiile art. 1312 alin. (3)
lit. c) din Legea nr. 8/1996 nu se aplică în spetă, iar UPFR nu este
colector unic în raport cu ADPFR pentru remuneratia corespunzătoare
drepturilor conexe care se gestionează colectiv si facultativ. Apreciază
că art. 1291, coroborat cu art. 123 din lege, oferă
solutia în sensul că revendicarea de către ADPFR a sumelor cuvenite
membrilor săi se poate face în termen de 3 ani de la data
notificării; textul reglementează si raportul dintre UPFR si ADPFR
privind gestiunea obligatorie, competenta de colectare revenind organismului
din domeniu cu cel mai mare număr de membri, fără a fi necesare
nici numirea unui colector unic si nici stabilirea unui protocol privind
repartizarea sumelor colectate, ipoteza contrară fiind nelegală
deoarece s-ar admite că ADPFR are aceeasi competentă în materia
„gestiunii obligatorii” ca si UPFR, competenta delegată către UPFR în
baza unui protocol.
Se mai arată că stabilirea procedurii de
repartitie, procentele de fiecare categorie de drepturi gestionate,
modalitătile de evidentiere a sumelor colectate, de justificare a
costurilor de colectare si stabilirea comisionului sunt reglementate prin lege
si prin actele constitutive ale organismului de gestiune colectivă, asa
cum arată art. 127 din lege. În acest context, arbitrajul nu are
competenta de a stabili asemenea aspecte si nici să exercite vreo actiune
de verificare a acestora, problemă ce se află sub controlul ORDA,
potrivit art. 138 lit. f) si h) din lege;
- exceptia prematuritătii actiunii de arbitraj
pentru stabilirea remuneratiei corespunzătoare dreptului de radiodifuzare
a fonogramei, întrucât acest drept se gestionează facultativ, în baza art.
123 din lege, ceea ce impune un protocol prealabil, nominalizarea colectorului
unic de către ORDA, chestiuni care nu au fost antamate la negociere.
ADPFR a răspuns la exceptii precizând că are
calitate de reprezentant, potrivit contractului depus la ORDA, si că numai
dintr-o eroare a anexat la cererea de arbitraj un alt contract, sens în care
depune contractul de mandate. Privitor la necompetenta materială a
arbitrajului afirmă că există temei legal pentru declansarea
procedurii de arbitraj, invocându-se dispozitia art. 1291 din Legea
nr. 8/1996, cu precizarea că obiectul cererii de arbitraj „nu îl
constituie stabilirea cuantumului remuneratiilor, ci a cadrului criteriilor si
procedurilor necesare pentru a putea determina acest cuantum”, nefiind
echitabil ca toate aceste aspecte să fie lăsate la aprecierea
unilaterală a UPFR, ca organism direct interesat. Referitor la exceptia
prematuritătii cererii de arbitraj privitoare la remuneratia
corespunzătoare dreptului de radiodifuzare a fonogramelor se recunoaste
că nu s-au discutat aspectele legate de această categorie de drepturi
si este de acord cu excluderea acestuia din obiectul cererii de arbitraj,
urmând a se desfăsura procedura legală în baza art. 133 din lege.
Părtile au depus concluzii scrise arătând
următoarele:
ADPFR consideră că obiectul arbitrajului îl
constituie aspecte ce ar fi trebuit mentionate în protocol: procedura de
repartitie,
procentele pe fiecare categorie de drepturi gestionate,
modalitătile de evidentiere a sumelor colectate, de justificare a
costurilor de colectare, stabilirea comisionului si orice alte aspecte, conform
prevederilor legale si specificului gestiunii colective unice, apreciindu-se
că este insuficient si inechitabil a fi rezolvate toate aceste aspecte
doar de statutul UPFR în conditiile în care Legea nr. 8/1996 este
echivocă, iar statutul nu poate avea autoritatea unei dispozitii legale
sau a unei hotărâri arbitrale/judecătoresti. În final, se
solicită a se pronunta o hotărâre care să reglementeze cadrul
legal pentru desfăsurarea acordului dintre părti în ceea ce priveste
repartitia remuneratiilor cuvenite membrilor UPFR pentru toate categoriile de
drepturi gestionate colectiv de UPFR. Se mai arată că îsi restrânge
obiectul cererii la criteriile de stabilire a remuneratiilor
corespunzătoare drepturilor rezultate din comunicare publică si copie
privată, pentru a stabili modalitatea de determinare a procentului pe care
îl reprezintă numărul de holograme al membrilor ADFPR din totalul
hologramelor achizitionate, în vederea repartitiei remuneratiilor.
UPFR apreciază că încheierea unui protocol este
utilă în relatia cu ADPFR si că demersurile realizate - încheierea
unor procese-verbale, plata unor sume de bani etc. - sunt în acest sens, dar
că a solicita completului de arbitraj obligarea UPFR să încheie un
protocol ale cărui clauze să fie stabilite de acelasi complet este
inadmisibil. Pretentiile ADPFR sunt nefondate pe dispozitiile Legii nr. 8/1996,
neexistând o prevedere legală care să oblige UPFR să încheie un
protocol cu un reprezentant al unor titulari de drepturi, invocându-se
dispozitiile art. 1232 din lege, care prevede un asemenea protocol
numai pentru gestiunea facultativă. Dacă s-ar încheia un asemenea
protocol, s-ar putea prevedea exclusiv criteriile privind repartizarea
remuneratiei între categoriile de beneficiari si în niciun caz stabilirea remuneratiei
corespunzătoare drepturilor ADFPR, stabilirea procedurii repartitiei,
procentele pe fiecare categorie de drepturi gestionate, modalitătile de
evidentiere a sumelor colectate, de justificare a costurilor de colectare si
stabilirea comisionului, întrucât aceste chestiuni sunt prevăzute de lege.
În final se arată că ADPFR nu a propus spre dezbatere o formă de
protocol ale cărui clauze să fie argumentate temeinic si, în fapt,
s-a rezumat doar la niste indicatii sumare, cum ar fi: repartizarea
remuneratiilor colectate să fie proportională cu utilizarea
reală a repertoriului, stabilirea procentelor din piata muzicală pe
diferite genuri de muzică să fie un criteriu de stabilire a
remuneratiei cuvenite etc.
Se solicită si cheltuieli de judecată în
cuantum de 12.500 lei.
*
Analizând întregul material probator, completul de
arbitri retine următoarele:
Fată de precizările aduse de părti si
exceptiile invocate, obiectul cererii de arbitraj îl constituie remuneratia
corespunzătoare din comunicare publică si copie privată.
Privitor la exceptia de necompetentă a completului
de arbitraj, în sensul că problema depusă judecătii nu se
află printre cele date de lege în competenta arbitrajului, completul de
arbitri constată că fată de obiectul cererii de arbitraj sunt
întrunite conditiile legale pentru realizarea arbitrajului, potrivit art. 1312
din Legea nr. 8/1996, modificată si completată. Se
constată că între părti au avut loc mai multe runde de
negocieri, având ca obiect repartizarea remuneratiilor reprezentând dreptul de
comunicare publică - ambiental si copie privată, colectate de UPFR,
însă negocierile au esuat. Rezultă că UPFR a acceptat
negocierile, iar nefinalizarea acestora deschide posibilitatea realizării
unui arbitraj aflat în competenta arbitrilor, potrivit art. 1312 alin.
(1) lit. b) din lege, în cazul în care părtile aflate în negociere nu au
putut conveni o formă unică a metodologiei. În consecintă,
exceptia este neîntemeiată si se respinge.
Pe fondul cauzei, completul de arbitraj constată
că negocierile purtate la data de 28 noiembrie 2006 si consemnate în
procesul-verbal au avut ca obiect stabilirea de procente pentru mediul rural si
urban, în functie de categoriile de utilizatori de fonograme, iar la
negocierile din data de 8 decembrie 2006, desi se căzuse de acord cu
procentele, cu exceptia procentului pentru copia privată, ca urmare a
invocării de către UPFR a unui coeficient aplicabil procentelor,
negocierile au fost sistate.
Fată de obiectul negocierilor cererea de arbitraj
are un obiect extins, ajungându-se ca până la finalul procedurii de
arbitraj ADPFR să solicite ca în protocolul dintre cele două
organisme de gestiune colectivă să se prevadă: procedura de
repartitie, procentele pe fiecare categorie de drepturi gestionate, modalitătile
de evidentiere a sumelor colectate, de justificare a costurilor de colectare,
stabilirea comisionului si orice alte aspecte, conform prevederilor legale si
specificului gestiunii colective unice.
Completul de arbitraj constată că invocarea
prin cererea de arbitraj a unor pretentii care nu au fost supuse în prealabil
negocierii constituie un fine de neprimire ce împiedică luarea unei
hotărâri. Această solutie se întemeiază pe dispozitiile art. 131
si următoarele din lege, privind reglementarea initierii procedurilor de
negociere ce trebuie însotite de metodologii propuse a fi negociate de
către comisii constituite prin decizii ale directorului general al ORDA.
Negocierea metodologiilor se desfăsoară conform planului stabilit
între părti pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la
data constituirii comisiei, iar întelegerea părtilor cu privire la
metodologiile negociate se consemnează într-un protocol ce se depune la
ORDA si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Rezultă din textele legale mentionate că etapa negocierilor trebuie
să fie extrem de serioasă, părtile având obligatia să
stabilească în concret pretentiile pe care le invocă, ceea ce
semnifică elemente de fapt, întemeiate pe principiile generale stabilite
de lege.
Or, în spetă, ADPFR, în calitate de initiator al
procedurii de negociere, nu a realizat o metodologie pe care să o
propună celeilalte părti, UPFR, etapă prealabilă
legală ce nu poate fi ignorată, omisă sau depăsită în
derularea procedurii, conditii în care urmează a se respinge cererea de arbitraj
ca prematur formulată.
FATĂ DE CONSIDERENTELE EXPUSE COMPLETUL DE ARBITRI
HOTĂRĂSTE:
Se respinge cererea de arbitraj formulată de
Asociatia pentru Drepturile Producătorilor de Fonograme din România
(ADPFR), cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Maria Rosetti nr. 7-9, ap. 18,
sectorul 2, fată de Uniunea Producătorilor de Fonograme din România
(UPFR), cu sediul în municipiul Bucuresti, bd. Nicolae Titulescu nr. 88B,
sectorul 1, ca prematur formulată.
Se obligă
ADPFR la plata cheltuielilor de judecată, în cuantum de 12.500 lei,
fată de UPFR.
Completul de arbitraj
Ana Diculescu-Sova
Cristian Iordănescu
Alexandru Ticlea
Mihai Tănăsescu
Gheorghe Gheorghiu