MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A
I
Anul 175 (XIX) - Nr. 548 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Vineri, 10 august 2007
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI
ROMÂNIEI
33. - Ordonantă pentru modificarea
si completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/2005 privind reglementarea unor
măsuri financiare
800. - Hotărâre privind
aprobarea Programului anual de marketing si promovare turistică si a
Programului anual de dezvoltare a produselor turistice
803. - Hotărâre privind
stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului Consiliului (CEE)
nr. 793/93 din 23 martie 1993 privind evaluarea si controlul riscurilor
substantelor existente si a Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.488/94 din 28
iunie 1994 privind stabilirea principiilor de evaluare a riscurilor pentru om
si mediu a substantelor existente în conformitate cu Regulamentul Consiliului
(CEE) nr. 793/93
805. - Hotărâre privind
transmiterea unei părti dintr-un imobil, proprietate publică a
statului, din administrarea Oficiului de Studii Pedologice si Agrochimice al
Judetului Dolj în administrarea Directiei pentru Agricultură si Dezvoltare
Rurală a Judetului Dolj
807. - Hotărâre privind
aprobarea contributiei financiare voluntare a României în cadrul Organizatiei
pentru Cooperare si Dezvoltare Economică (OCDE) - Programul pentru
dezvoltarea economică si angajare la nivel local (LEED)
808. - Hotărâre privind
aprobarea numărului de autoturisme si a consumului de carburanti pentru
activitătile specifice desfăsurate de oficiile teritoriale pentru
întreprinderi mici si mijlocii si cooperatie
866. - Hotărâre privind
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 98/2004 pentru aprobarea
indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Fluidizarea
traficului pe DN 1 între km 8+100 si km 17+100 si Centura rutieră în zona
de nord a municipiului Bucuresti”
882. - Hotărâre privind
desemnarea autoritătilor competente pentru aplicarea Regulamentului (CE)
nr. 1.907/2006/CE al Parlamentului European si al Consiliului privind
înregistrarea, evaluarea, autorizarea si restrictionarea substantelor chimice
(REACH), de înfiintare a Agentiei Europene pentru Produse Chimice, de
modificare a Directivei 1999/45/CE si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr.
793/93 al Consiliului si a Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al Comisiei, precum
si a Directivei 76/769/CEE a Consiliului si a directivelor 93/155/CEE,
93/67/CEE, 93/105/CE si 2000/21/CE ale Comisiei
917. - Hotărâre privind
repartizarea pe judete a sumelor defalcate din taxa pe valoarea
adăugată destinate finantării cheltuielilor privind drumurile
judetene si comunale
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
587. - Ordin al ministrului pentru
întreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale pentru
aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2007 al Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.CD.T. Bucuresti
Legea nr. 312/2003 privind
producerea si valorificarea legumelor
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/2005 privind
reglementarea unor măsuri financiare
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 1 pct. IV.1 din Legea nr. 266/2007 privind abilitarea Guvernului de
a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. I. -
Ordonanta Guvernului nr. 41/2005 privind reglementarea unor măsuri
financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 677 din 28 iulie 2005,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 97/2006, cu
completările ulterioare, se modifică si se completează după
cum urmează:
1. Titlul sectiunii 1 a capitolului I
se modifică si va avea
următorul cuprins:
Contributia asupra productiei de zahăr si
izoglucoză, contributia pentru finantarea măsurilor de restructurare
a industriei zahărului si stabilirea unor
măsuri tranzitorii în sectorul inului si al cânepei destinate productiei
pentru fibre”
2. După
articolul 2 se introduc două noi articole, articolele 21 si 22,
cu următorul cuprins:
„Art. 21. - (1) În vederea finantării
măsurilor de restructurare prevăzute în Regulamentul Consiliului (CE)
nr. 320/2006 de instituire a unui regim temporar de restructurare a industriei
zahărului în Comunitatea Europeană si de modificare a Regulamentului
(CE) nr. 1.290/2005 privind finantarea politicii agricole comune, se instituie
obligatia plătii de sume temporare de restructurare. Veniturile provenite
din colectarea acestor sume reprezintă venituri alocate Fondului temporar
pentru restructurarea industriei zahărului în Comunitatea Europeană,
conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002
privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al
Comunitătilor Europene.
(2) Sumele temporare de restructurare, stabilite conform
art. 11 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 320/2006, se colectează de
la contribuabilii producători de zahăr din sfeclă de zahăr
si de la contribuabilii producători de izoglucoză, care detin o
cotă.
(3) Sumele colectate potrivit prevederilor alin. (2) se
înregistrează în bugetul de stat si se virează la Fondul temporar
pentru restructurarea industriei zahărului în Comunitatea Europeană.
Art. 22. - (1) Procesatorii primari
autorizati/operatorii economici autorizati în baza Ordinului ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr. 1.044/2003 privind
autorizarea unitătilor de procesare primară a tulpinilor de in si
cânepă pentru fibră vor transmite comunicări privind situatia
stocurilor de tulpini si fibră de in si cânepă detinute la data de 30
iunie 2007. Comunicările se transmit la directiile pentru agricultură
si dezvoltare rurală judetene si a municipiului Bucuresti, în termenele
prevăzute de Regulamentul Comisiei (CE) nr. 296/2007 de stabilire a unor
măsuri tranzitorii în sectorul inului si al cânepei destinate productiei
de fibre în Bulgaria si în România.
(2) Pentru netransmiterea comunicărilor în termenele
prevăzute sau transmiterea de comunicări incomplete, procesatorii
primari autorizati/operatorii economici autorizati se sanctionează prin
aplicarea unui avertisment scris, concomitent solicitându-li-se reglementarea
situatiei în termen de 30 de zile.
(3) Nereglementarea situatiei în termenul solicitat sau
transmiterea de informatii false se sanctionează prin retragerea
autorizatiei de procesare primară a inului si/sau cânepei pentru
fibră.
(4) Verificarea comunicărilor
prevăzute la alin. (2) se face de către reprezentantii din cadrul
directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene si a
municipiului Bucuresti.”
Art. II. - Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3 zile
de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remes
p. Ministrul economiei si finantelor,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti, 1 august 2007.
Nr. 33.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea Programului anual de marketing si promovare
turistică si a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
al art. 6 si 7 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea
Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 23/2000, cu modificările
ulterioare, si al art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 58/1998 privind
organizarea si desfăsurarea activitătii de turism în România,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 755/2001, cu
modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Programul anual de marketing si
promovare turistică, prevăzut în anexa nr. 1, si Programul anual de
dezvoltare a produselor turistice, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 2. - Programele prevăzute la art. 1 se
finantează din bugetul Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii,
Comert, Turism si Profesii Liberale în limita fondurilor aprobate cu
această destinatie pentru anul 2007, prin Legea bugetului de stat pe anul
2007 nr. 486/2006, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 3. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul pentru întreprinderi mici si mijlocii,
comert, turism si profesii liberale,
Iuliu Winkler,
secretar de stat Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 iulie 2007.
Nr. 800.
ANEXA Nr. 1
PROGRAMUL ANUAL
de marketing si promovare turistică
Art. 1. - Programul anual de marketing si promovare
turistică urmăreste promovarea celor mai importante destinatii si
forme de turism din România pe piata internă si pe principalele piete
turistice din străinătate.
Art. 2. - Programul anual de marketing si promovare
turistică urmăreste realizarea următoarelor obiective:
a) activităti de cercetare a pietei turistice
interne si internationale;
b) elaborarea si desfăsurarea de programe de
marketing în scopul îmbunătătirii imaginii României din punct de
vedere turistic pe piata internă si internatională;
c) promovarea destinatiilor turistice din România în
scopul cresterii circulatiei turistice interne si internationale;
d) elaborarea si desfăsurarea programelor de
marketing turistic specifice pietelor internationale pe care actionează
România;
e) promovarea celor mai importante forme de turism si a
principalelor destinatii turistice din România.
Art. 3. - Prin Programul anual de marketing si promovare
turistică se finantează integral realizarea următoarelor actiuni
ale Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si
Profesii Liberale:
a) publicitate în următoarele domenii: publicitate
în mass-media paneuropeană, natională si locală, cataloage,
brosuri si pliante, postere si foi volante, materiale tipărite
expediate prin postă, panouri, postere, fotografii,
diapozitive, internet, materiale audiovideo, CD-uri, casete, filme, DVD-uri,
emisiuni televizate, marketing direct;
b) promovarea vânzărilor prin: târguri, expozitii si
manifestări turistice interne si internationale, organizarea de vizite de
documentare pentru reprezentantii mass-media, agenti, tour operatori si alti
creatori de opinie din tară si din străinătate, organizarea de
actiuni itinerante de promovare, road show-uri în tară si în
străinătate;
c) relatii publice prin: conferinte de presă,
seminarii, mijloace de informare proprii.
Art. 4. - (1) Prin prezentul program se cofinantează
în proportie de maximum 50% proiectele de promovare a destinatiilor turistice
românesti, tipărituri, site-uri, realizarea de CD-uri si DVD-uri, pagini
de turism, emisiuni de turism, filme de turism, materiale audiovideo, cataloage,
ghiduri, hărti, productie si montaj de panouri, albume, alte actiuni de
promovare a ofertei turistice.
(2) Proiectele de cofinantare ale activitătilor
prevăzute la alin. (1), precum si normele metodologice de aplicare a
acestora se aprobă prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici si
mijlocii, comert, turism si profesii liberale, în termen de 30 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în conformitate cu
reglementările în vigoare.
ANEXA Nr. 2
PROGRAMUL ANUAL
de dezvoltare a produselor turistice
Art. 1. - Programul anual de dezvoltare a produselor
turistice urmăreste sustinerea turismului intern în vederea
îmbunătătirii circulatiei turistice în paralel cu conservarea
patrimoniului natural si cultural.
Art. 2. - Programul anual de dezvoltare a produselor
turistice urmăreste realizarea următoarelor obiective:
a) elaborarea strategiilor de dezvoltare a turismului la
nivel national si sectorial si a master planurilor;
b) elaborarea si aplicarea planurilor de actiuni necesare
în cadrul strategiei nationale, strategiilor sectoriale sau a master
planurilor;
c) dezvoltarea formelor si destinatiilor turistice
specifice din România;
d) sustinerea proiectelor de investitii în turism;
e) cresterea calitătii serviciilor în turism;
f) sustinerea formării profesionale a adultilor din
si pentru turism si de sprijinire a învătământului turistic de
specialitate;
g) studii si/sau analize privind turismul din România;
h) îmbunătătirea sistemului de analiză
statistică a circulatiei turistice, a gradului de suportabilitate
turistică în arii protejate etc.
Art. 3. - Prin Programul anual de dezvoltare a produselor
turistice se finantează integral realizarea următoarelor actiuni ale
Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii
Liberale:
a) studiile privind dezvoltarea turismului si conjunctura
pietei turistice interne si internationale, forme si destinatii turistice,
regiuni, tendinte pe piata internă si internatională;
b) programele de educare si dezvoltare privind turismul
durabil;
c) realizarea ghidurilor privind activitatea de
clasificare, licentiere, omologare, atestare în turism si a legislatiei din
domeniul turismului;
d) programe pentru sustinerea formării
specialistilor pentru centrele de informare turistică;
e) materiale publicitare pentru organizarea,
desfăsurarea si finalizarea tuturor actiunilor incluse la obiective,
cataloage, brosuri si pliante, postere si foi volante, materiale tipărite
expediate prin postă, panouri, materiale audiovideo.
Art. 4. - (1) Prin Programul anual de dezvoltare a
produselor turistice se cofinantează în proportie de maximum 50%
următoarele programe:
a) programe de formare profesională a adultilor din
si pentru sectorul turistic;
b) programele pentru îmbunătătirea
calitătii serviciilor în turism;
c) programele pentru dezvoltarea turismului durabil:
seminarii, simpozioane, materiale educative pentru parcuri nationale si
naturale;
d) programele de dezvoltare a turismului cultural,
exclusiv cele privind patrimoniul imaterial.
(2) Programele prevăzute la alin. (1), precum si normele metodologice de aplicare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în conformitate cu reglementările în vigoare.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 793/93 din 23 martie 1993 privind evaluarea si controlul riscurilor substantelor existente si a Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.488/94 din 28 iunie 1994 privind stabilirea principiilor
de evaluare a riscurilor pentru om si mediu a substantelor existente în
conformitate cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 793/93
În scopul asigurării aplicării în România a
Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 793/93 din 23 martie 1993 privind
evaluarea si controlul riscurilor substantelor existente, cu modificările
si completările ulterioare, si a Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.488/94
din 28 iunie 1994 privind stabilirea principiilor de evaluare a riscurilor
pentru om si mediu a substantelor existente în conformitate cu Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 793/93,
în temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Art. 1. - (1) Se desemnează Ministerul Mediului si
Dezvoltării Durabile ca autoritate competentă pentru aplicarea
prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 793/93 din 23 martie 1993
privind evaluarea si controlul riscurilor substantelor existente, publicat în
Jurnalul Oficial al Comunitătilor Europene nr. L 084 din 5 aprilie 1993,
cu modificările si completările ulterioare, si ale Regulamentului
Comisiei (CE) nr. 1.488/94 privind stabilirea principiilor de evaluare a
riscurilor pentru om si mediu ale substantelor existente în conformitate cu
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 793/93, publicat în Jurnalul Oficial al
Comunitătilor Europene nr. L 161 din 29 iunie 1994.
(2) Ministerul Mediului si Dezvoltării Durabile
împreună cu Agentia Natională pentru Substante si Preparate Chimice
Periculoase sunt responsabile de schimbul de informatii cu Comisia
Europeană, precum si pentru primirea datelor si informatiilor referitoare
la substante si preparate de la operatorii economici producători si
importatori.
Art. 2. - Potrivit prevederilor art. 6 alin. 3 si ale
art. 7 alin. 1 si 2 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 793/93, datele si
informatiile referitoare la substante si preparate se transmit la Agentia
Natională pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase, care administrează si gestionează
baza de date în domeniul substantelor si preparatelor.
Art. 3. - Garda Natională de Mediu împreună cu
Agentia Natională pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase
inspectează si controlează transmiterea de către operatorii
economici a datelor si informatiilor conform prevederilor Regulamentului
Consiliului (CEE) nr. 793/93.
Art. 4. - (1) Constituie contraventie si se
sanctionează cu amendă de la 25.000 lei la 50.000 lei nerespectarea
de către operatorii economici, producători si importatori, a obligatiei
de raportare a următoarelor date si informatii:
1. pentru substante existente produse sau importate în
cantităti care depăsesc 1.000 tone pe an:
a) denumirea si numărul IESCE-EINECS ale substantei;
b) cantitatea de substantă produsă sau
importată;
c) clasificarea substantei potrivit anexei nr. 2 la
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si
preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
490/2002, cu modificările si completările ulterioare;
d) informatii privind utilizările preconizate ale
substantei;
e) date privind proprietătile fizico-chimice ale
substantei;
f) date privind căile de pătrundere si
distributie în mediu;
g) date privind ecotoxicitatea substantei;
h) date privind toxicitatea acută si subacută a
substantei; i) date privind caracterul carcinogen, mutagen si/sau toxic pentru
reproducere al substantei;
j) orice altă indicatie relevantă în evaluara
riscului substantei;
2. pentru substante existente produse sau importate în
cantităti care depăsesc 10 tone pe an, dar nu mai mari de 1.000 tone
pe an:
a) denumirea si numărul IESCE-EINECS ale substantei;
b) cantitatea de substantă produsă sau
importată;
c) clasificarea substantei potrivit anexei nr. 2 la
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
200/2000 privind clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si
preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 490/2002,
cu modificările si completările ulterioare;
d) informatii asupra utilizărilor preconizate ale
substantei;
3. actualizarea datelor si informatiilor raportate,
referitoare la:
a) noi utilizări ale substantei, care modifică
în mod semnificativ tipul, forma, magnitudinea sau durata de expunere a omului
ori a mediului la acea substantă;
b) noi date referitoare la proprietătile
fizico-chimice, efectele toxicologice sau ecotoxicologice, dacă acestea
sunt relevante pentru evaluarea riscului potential prezentat de substantă;
c) orice modificare privind clasificarea provizorie a
substantei, potrivit prevederilor anexei nr. 2 la Normele metodologice de
aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 200/2000 privind
clasificarea, etichetarea si ambalarea substantelor si preparatelor chimice
periculoase, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 490/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
(2) Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii
prevăzute la alin. (1) se fac de către comisarii din cadrul Gărzii
Nationale de Mediu, precum si de către împuternicitii Agentiei Nationale
pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase.
(3) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de
cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz,
de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii,
agentul constatator făcând mentiune despre această posibilitate în
procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei.
(4) Actele de constatare a contraventiilor întocmite de
agentii constatatori din cadrul autoritătii mentionate la alin. (2) sunt
acte procedurale, potrivit reglementărilor legale, cu toate efectele
prevăzute de legislatia în vigoare.
Art. 5. - Dispozitiile art. 4 referitoare la contraventii
se completează cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 6. - (1) Procedurile de raportare de către
operatorii economici a datelor si informatiilor referitoare la substante si
preparate se stabilesc prin ordin al ministrului mediului si dezvoltării
durabile, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
hotărâri.
(2) Până la data intrării în vigoare a ordinului
prevăzut la alin. (1), raportarea datelor si informatiilor de către
operatorii economici se realizează în conformitate cu prevederile
Ordinului ministrului mediului si gospodăririi apelor si al ministrului
economiei si comertului nr. 1.001/552/2005 privind procedurile de raportare, de
către agentii economici, a datelor si informatiilor referitoare la
substantele si preparatele chimice.
Art. 7. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 2.427/2004 privind
evaluarea si controlul riscului substantelor existente, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64 din 19 ianuarie 2005.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului si dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul muncii, familiei si egalitătii de sanse,
Paul Păcuraru
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocănea,
secretar de stat Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 iulie 2007.
Nr. 803.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unei părti dintr-un imobil, proprietate
publică a statului, din administrarea Oficiului de Studii Pedologice si
Agrochimice al Judetului Dolj n administrarea Directiei pentru Agricultură
si Dezvoltare Rurală a Judetului Dolj
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă transmiterea unei părti
dintr-un imobil, proprietate publică a statului, având datele de
identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, din administrarea Oficiului de Studii Pedologice si
Agrochimice al Judetului Dolj în administrarea Directiei pentru
Agricultură si Dezvoltare Rurală a Judetului Dolj.
Art. 2. - Predarea-preluarea părtii din imobil
transmise potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între
părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii si dezvoltării rurale,
Decebal Traian Remes
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 iulie 2007.
Nr. 805.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a părtii din imobilul, proprietate publică a
statului, care se transmite din administrarea Oficiului de Studii Pedologice si
Agrochimice al Judetului Dolj în administrarea Directiei pentru
Agricultură si Dezvoltare Rurală a Judetului Dolj
Adresa imobilului care se transmite |
Nr. de identificare atribuit de Ministerul Finantelor Publice |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice |
Municipiul Craiova, str. Nicolae Romanescu nr. 39, judetul Dolj |
39.050 (partial) |
Oficiul de Studii Pedologice si Agrochimice al Judetului Dolj |
Directia pentru Agricultură si Dezvoltare Rurală a Judetului Dolj, pentru Unitatea pentru Ameliorare si Reproductie în
Zootehnie a Judetului Dolj |
Partea din constructie care se transmite: - parter (partial) Suprafata construită = 160,02 m2 |
privind aprobarea contributiei financiare voluntare a României în cadrul
Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economică (OCDE) - Programul
pentru dezvoltarea economică si angajare la nivel local (LEED)
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - (1) Se aprobă contributia
financiară voluntară a României, prin intermediul Ministerului pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, în cadrul
Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economică (OCDE) - Programul
pentru dezvoltare economică si angajare la nivel local (LEED).
(2) Cheltuielile aferente contributiei financiare
voluntare în sumă de 93,1 mii lei vor fi asigurate din prevederile
bugetare aprobate pentru anul 2007 Ministerului pentru Întreprinderi Mici si
Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale de la capitolul „Actiuni generale
economice, comerciale si de muncă”.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul pentru întreprinderi mici si mijlocii,
comert, turism si profesii liberale,
Iuliu Winkler,
secretar de stat p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 iulie 2007.
Nr. 807.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea numărului de autoturisme si a consumului de
carburanti pentru activitătile specifice desfăsurate de oficiile
teritoriale pentru întreprinderi mici si mijlocii si cooperatie
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 5 alin. (3) si (5) din Ordonanta Guvernului nr.
80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritătile administratiei publice si institutiile publice, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă achizitionarea de către
Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii
Liberale a unui autoturism pentru fiecare oficiu teritorial pentru
întreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, în vederea desfăsurării
activitătilor specifice, în conditiile legii.
(2) Pentru autoturismele ce se achizitionează nu se
asigură si nu se finantează postul de conducător auto.
Art. 2. - (1) Consumul de carburanti pentru autoturismele
ce se achizitionează pentru oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici
si mijlocii si cooperatie este de 150 l/lună/autoturism.
(2) Sumele necesare achizitionării autoturismelor
prevăzute la art. 1 se asigură din prevederile bugetare aprobate
pentru anul 2007 la capitolul 80.01 „Actiuni generale economice, comerciale si
de muncă” Ministerul pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism
si Profesii Liberale.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul pentru întreprinderi mici si mijlocii,
comert, turism si profesii liberale,
Iuliu Winkler,
secretar de stat Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 iulie 2007.
Nr. 808.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 98/2004 pentru aprobarea
indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Fluidizarea
traficului pe DN 1 între km 8+100 si km 17+100 si Centura rutieră în zona
de nord a municipiului Bucuresti”
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice,
cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. -
Anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 98/2004 pentru aprobarea
indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Fluidizarea
traficului pe DN 1 între km 8+100 si km 17+100 si Centura rutieră în zona
de nord a municipiului Bucuresti”, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 119 din 10 februarie 2004, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se înlocuieste cu anexa*)
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. -
Finantarea obiectivului de investitii ai cărui indicatori
tehnico-economici se modifică potrivit art. I se face de la bugetul de
stat prin bugetul Ministerului Transporturilor în limita sumelor aprobate anual
cu această destinatie, conform programului de investitii publice, aprobat
potrivit legii.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzasu,
secretar de stat p. Ministrul economiei si finantelor,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti, 1 august 2007.
Nr. 866.
*) Anexa nu se publică, fiind clasificată potrivit legii.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind desemnarea autoritătilor competente pentru aplicarea
Regulamentului (CE) nr. 1.907/2006/CE al Parlamentului European si al
Consiliului
privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea si restrictionarea
substantelor chimice (REACH), de înfiintare a Agentiei Europene pentru Produse
Chimice, de modificare a Directivei 1999/45/CE si de abrogare a Regulamentului
(CEE) nr. 793/93 al Consiliului si a Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al
Comisiei, precum si a Directivei 76/769/CEE a Consiliului si a directivelor
93/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE si 2000/21/CE ale
Comisiei
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Prezenta hotărâre creează cadrul
institutional pentru aplicarea directă a prevederilor Regulamentului (CE)
nr. 1.907/2006/CE al Parlamentului European si al Consiliului privind
înregistrarea, evaluarea, autorizarea si restrictionarea substantelor chimice
(REACH), de înfiintare a Agentiei Europene pentru Produse Chimice, de
modificare a Directivei 1999/45/CE si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr.
793/93 al Consiliului si a Regulamentului (CE) nr. 1.488/94 al Comisiei, precum
si a Directivei 76/769/CEE a Consiliului si a directivelor 93/155/CEE,
93/67/CEE, 93/105/CE si 2000/21/CE ale Comisiei, denumit în continuare Regulamentul
REACH.
Art. 2. - (1) Se desemnează Ministerul Mediului si
Dezvoltării Durabile ca autoritate competentă pentru coordonarea
măsurilor necesare aplicării Regulamentului REACH.
(2) Ministerul Mediului si Dezvoltării Durabile
transmite Comisiei Europene un raport în conformitate cu art. 117 din
Regulamentul REACH.
Art. 3. - (1) Se desemnează Agentia Natională
pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase ca autoritate competentă
responsabilă pentru aplicarea prevederilor Regulamentului REACH.
(2) În cadrul Agentiei Nationale pentru Substante si
Preparate Chimice Periculoase se înfiintează biroul national de
asistentă tehnică pentru a asigura schimbul de informatii cu Agentia
Europeană de Chimicale, în conformitate cu prevederile art. 124 din
Regulamentul REACH.
(3) Pentru aplicarea prevederilor Regulamentului REACH,
Agentia Natională pentru Substante si Preparate Chimice Periculoase
colaborează cu Agentia Natională pentru Protectia Mediului si Garda
Natională de Mediu potrivit competentelor care le revin în domeniul
substantelor si preparatelor periculoase.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului si dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocănea,
secretar de stat p. Ministrul economiei si finantelor,
Viorel Palască,
secretar de stat
Bucuresti, 1 august 2007.
Nr. 882.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind repartizarea pe judete a sumelor defalcate din taxa pe valoarea
adăugată destinate finantării
cheltuielilor privind drumurile judetene si comunale
`În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 2 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 78/2007 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2007,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă repartizarea sumei de 600.000
mii lei, reprezentând sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată
destinate finantării cheltuielilor privind drumurile judetene si comunale,
si alocarea acesteia bugetelor proprii ale judetelor pentru reabilitarea
drumurilor judetene, potrivit anexei care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 2. – Ordonatorii principali de credite răspund
de modul de utilizare, în conformitate cu dispozitiile legale, a sumei alocate
potrivit prevederilor art. 1.
Art. 3. – Ministerul Economiei si Finantelor este
autorizat să introducă modificările corespunzătoare în
volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2007.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează: Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
p. Ministrul economiei si finantelor,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti, 7 august 2007.
Nr. 917.
ANEXĂ
pe judete a sumelor defalcate din taxa pe valoarea
adăugată destinate finantării cheltuielilor
privind drumurile judetene si comunale
Nr. crt. |
Judetul |
Suma alocată
– mii lei – |
1. |
Alba |
15.000 |
2. |
Arad |
16.000 |
3. |
Arges |
16.000 |
4. |
Bacău |
19.000 |
5. |
Bihor |
20.000 |
6. |
Bistrita-Năsăud |
14.000 |
7. |
Botosani |
18.000 |
8. |
Brasov |
16.000 |
9. |
Brăila |
17.500 |
10. |
Buzău |
13.000 |
11 . |
Caras-Severin |
13.000 |
12. |
Călărasi |
14.500 |
13. |
Cluj |
20.000 |
14. |
Constanta |
17.500 |
15. |
Covasna |
10.000 |
16. |
Dâmbovita |
16.500 |
17. |
Dolj |
15.500 |
18. |
Galati |
12.000 |
19. |
Giurgiu |
13.000 |
20. |
Gorj |
17.000 |
21. |
Harghita |
15.000 |
22. |
Hunedoara |
20.000 |
23. |
Ialomita |
10.000 |
24. |
Iasi |
13.500 |
25. |
Ilfov |
9.000 |
26. |
Maramures |
15.500 |
27. |
Mehedinti |
14.500 |
28. |
Mures |
14.500 |
29. |
Neamt |
13.000 |
30. |
Olt |
16.000 |
31. |
Prahova |
12.500 |
32. |
Satu Mare |
12.500 |
33. |
Sălaj |
15.000 |
34. |
Sibiu |
10.000 |
35. |
Suceava |
17.500 |
36. |
Teleorman |
17.500 |
37. |
Timis |
14.000 |
38. |
Tulcea |
7.500 |
39. |
Vaslui |
12.000 |
40. |
Vâlcea |
11.000 |
41. |
Vrancea |
16.000 |
|
TOTAL: |
600.000 |
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAtIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI PROFESII
LIBERALE
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2007 al
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti
În temeiul prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 1/2007
pentru aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitătilor din
subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerelor, celorlalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale, precum si a
autoritătilor publice centrale, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 176/2007, ale art. 2 alin. (3) din Legea nr. 292/2002 privind
stabilirea modalitătii de aprobare a bugetelor de venituri si cheltuieli
ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, ale art. 24 alin. (2) din
Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si
dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările si
completările ulterioare, si ale art. 5 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale,
ministrul pentru întreprinderi mici si mijlocii, comert,
turism si profesii liberale emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă bugetul de venituri si
cheltuieli pe anul 2007 al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în
Turism - I.N.C.D.T. Bucuresti, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Cheltuielile totale aferente veniturilor totale
înscrise în bugetul de venituri si cheltuieli prevăzut la art. 1
reprezintă limite maxime si nu pot fi depăsite decât în cazuri
justificate, cu aprobarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii,
Comert, Turism si Profesii Liberale, cu avizul Ministerului Muncii,
Familiei si Egalitătii de Sanse si al Ministerului Economiei si
Finantelor.
Art. 3. - Nerespectarea prevederilor prezentului ordin
atrage răspunderea contraventională, în conditiile legii.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în
Turism - I.N.C.D.T Bucuresti va duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Ministrul pentru întreprinderi mici si mijlocii, comert,
turism si profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi
Bucuresti, 5 iulie 2007.
Nr. 587.
ANEXĂ1)
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERT, TURISM SI
PROFESII LIBERALE
INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE ÎN TURISM - I.N.C.D.T BUCURESTI
INDICATORI |
Nr. rd. |
Realizat an 2006 - mii lei - |
Prevederi an 2007 - mii lei - |
% |
A |
0 |
1 |
2 |
3 |
1.
VENITURI TOTALE din care: |
01 |
1.712,00 |
1.924,00 |
112,38 |
1.
Venituri din exploatare, din care: |
02 |
1.710,57 |
1.922,00 |
112,36 |
a). Venituri din
activitatea de bază*) |
03 |
1.698,31 |
1.910,00 |
112,46 |
b). Venituri din
alte activităti conexe activitătii de cercetare - dezvoltare |
04 |
12,26 |
12,00 |
97,88 |
2.
Venituri financiare |
05 |
1,43 |
2,00 |
139,86 |
3.
Venituri extraordinare |
06 |
- |
- |
- |
II. CHELTUIELI
TOTALE, din care: |
07 |
1.496,79 |
1.830,00 |
122,26 |
1.
Cheltuieli de exploatare, total, din care: |
08 |
1.496,63 |
1.829,95 |
122,27 |
a). Bunuri si
servicii |
09 |
380,53 |
544,00 |
142,96 |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
b). Cheltuieli de personal, din care: |
10 |
1.002,29 |
1.159,33 |
115,67 |
- cheltuieli cu salariile |
11 |
679,69 |
800,00 |
117,70 |
- contributii de asigurări sociale de stat |
12 |
121,45 |
144,02 |
118,58 |
- contributii de asigurări de somaj |
13 |
15,77 |
15,21 |
96,45 |
- contributii de asigurări sociale de sănătate |
14 |
47,96 |
48,00 |
100,08 |
- contributii de asigurări pentru accidente de muncă si boli
profesionale |
15 |
8,46 |
2,95 |
34,87 |
- contributii pentru concedii si indemnizatii |
16 |
5,14 |
6,80 |
132,30 |
- contributii la Fondul de garantare a creantelor salariale |
17 |
- |
1,90 |
- |
- contributii la fondul de pensii facultative |
18 |
- |
- |
- |
- alte cheltuieli de personal, din care: |
19 |
123,82 |
140,45 |
113,43 |
- deplasări, detasări |
20 |
86,82 |
100 |
115,18 |
- tichete de masă |
21 |
37,00 |
40,45 |
109,32 |
c). Cheltuieli de exploatare privind amortizarea si provizioanele |
22 |
74,32 |
81,12 |
109,15 |
d). Cheltuieli de protocol |
23 |
7,62 |
8,00 |
104,99 |
e). Cheltuieli de reclamă si publicitate |
24 |
- |
- |
- |
f). Cheltuieli cu sponsorizarea |
25 |
- |
- |
- |
g). Cheltuieli prevăzute de art. 21 (3-litera c) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, din care: - tichete de crese - tichete cadou |
26 27 28 |
1,5 0,9 |
5,4 |
360,0 |
h). Alte cheltuieli |
29 |
30,37 |
32,10 |
105,70 |
2. Cheltuieli financiare, din care: - cheltuieli privind dobânzile - alte cheltuieli financiare |
30 31 32 |
0,16 0,16 |
0,05 0,05 |
31,25 31,25 |
3. Cheltuieli extraordinare |
33 |
- |
- |
- |
III. REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
34 |
215,21 |
94,00 |
43,68 |
IV. IMPOZIT PE PROFIT |
35 |
35,04 |
15,99 |
45,63 |
V. REZULTATUL NET |
36 |
180,17 |
78,01 |
43,30 |
VI. ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI |
37 |
- |
- |
- |
VII. PROFITUL DE REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ
ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI (potrivit O.G. nr. 57/2002 aprobată prin Legea nr. 324/2003, cu
modificările si completările ulterioare), din care: |
38 |
180,17 |
78,01 |
43,30 |
a), pentru cointeresarea personalului |
39 |
36,03 |
15,60 |
43,30 |
b). pentru finantarea dezvoltării institutului national, în
conformitate cu planul de investitii si dotări ale acestuia, aprobat de
organul administratiei centrale coordonator |
40 |
108,10 |
46,81 |
43,30 |
c). pentru desfăsurarea activitătii curente, inclusiv pentru
cofinantarea proiectelor |
41 |
36,04 |
15,60 |
43,29 |
VIII. SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
42 |
185,89 |
340,51 |
183,18 |
1. Surse proprii |
43 |
185,89 |
340,51 |
183,18 |
A |
0 |
1 |
2 |
3 |
2. Alocatii de la
bugetul de stat pentru investitii |
44 |
|
|
|
3. Credite bancare
pentru investitii - interne - externe |
45 46 47 |
|
|
|
4. Alte surse |
48 |
|
|
|
IX. UTILIZAREA
RESURSELOR PENTRU INVESTITII, din care: |
49 |
69,27 |
200,0 |
288,73 |
1. Investitii,
inclusiv investitii în curs la finele anului |
50 |
69,27 |
200,0 |
288,73 |
2. Rambursări
de rate aferente creditelor pentru investitii - interne - externe |
51 52 53 |
|
|
|
X. DATE
DE FUNDAMENTARE |
|
|
|
|
1. Venituri totale
(rd.01) |
54 |
1.712,00 |
1.924,00 |
112,38 |
2. Cheltuieli
aferente veniturilor totale |
55 |
1.496,79 |
1.830,00 |
122,26 |
3. Rezultate (+/-)
(rd. 54 - rd. 55) |
56 |
215,21 |
94,00 |
43,68 |
4. Număr
mediu de personal, total institut, din care: |
57 |
26 |
26 |
100,0 |
- număr mediu
personal de cercetare-dezvoltare |
58 |
20 |
21 |
100,0 |
5. Câstigul mediu
lunar pe salariat, total institut **) |
59 |
1.866,59 |
2.096,98 |
112,34 |
6. Câstigul mediu
lunar pe personal de cercetare - dezvoltare |
60 |
1.857,75 |
2.098,03 |
112,93 |
7. Rentabilitatea
(rd. 56/rd. 55* 100) |
61 |
14,38 |
5,14 |
35,74 |
8. Productivitatea
muncii pe total personal - mii lei/pers (rd. 02/rd. 57) |
62 |
65,79 |
73,92 |
112,36 |
9. Rata
rentabilitătii financiare (rd. 38*100 capital propriu) |
63 |
37,54 |
14,38 |
38,31 |
10. Plăti
restante |
64 |
|
|
|
11. Creante de
încasat |
65 |
32,725 |
|
|
*) Veniturile realizate din contractele de cercetare încheiate cu
Ministerul Educatiei si Cercetării/Autoritatea Natională pentru
Cercetare Stiintifică, inclusiv cele realizate din contracte de finantare
pe programe-nucleu, sunt în sumă de 667,690 mii lei, încheiate până
la data de 25 ianuarie 2007, iar cele realizate din contracte încheiate cu
ordonatorii principali de credite care finantează programe si proiecte din
planurile sectoriale sunt în sumă de 0 lei.
**) Câstigul mediu lunar pe salariat este calculat fără influenta
sumelor prevăzute pentru plata indemnizatiilor membrilor consiliului de
administratie si a drepturilor salariale ale directorului general.
NOTĂ:
În cheltuielile cu salariile pe anul 2007 s-au cuprins si:
- suma de 61.428 lei reprezentând indemnizatiile membrilor consiliului de
administratie;
- suma de 109.478 lei reprezentând drepturile bănesti ale directorului
general.
REPUBLICĂRI
Nr. 312/2003 privind producerea si valorificarea legumelor*)
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
*) Republicată în temeiul art. IV din Legea nr. 112/2007 pentru
modificarea si completarea Legii nr. 312/2003 privind producerea si
valorificarea legumelor de câmp, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 298 din 4 mai 2007, dându-se textelor o nouă
numerotare. Legea nr. 312/2003 a fost publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 537 din 25 iulie 2003.
Art. 1. - Prezenta lege reglementează politica
agricolă în domeniul legumiculturii, privind producerea si valorificarea
legumelor.
Art. 2. - Dezvoltarea durabilă a legumiculturii în
România are în vedere functiile economice, ecologice si de sprijinire a
activitătilor din zonele rurale.
Art. 3. - Organul de specialitate al administratiei
publice centrale care asigură reglementarea si implementarea strategiilor
s i politicilor în domeniul legumiculturii este Ministerul Agriculturii i Dezvoltării
Rurale.
Art. 4. - Politica agricolă în domeniul producerii
si valorificării legumelor, pepenilor si ciupercilor cultivate are în
vedere următoarele obiective:
a) dezvoltarea durabilă a exploatatiilor agricole de
profil, prin ameliorarea sistemelor de producere si profit ale
producătorilor agricoli;
b) diversificarea productiei din punct de vedere
cantitativ si calitativ, pentru satisfacerea nevoilor consumatorilor;
c) întărirea organizatorică a pietei
produselor, în sensul repartizării echitabile a veniturilor între
producători, procesatori si comercianti;
d) elaborarea strategiilor consolidate si a politicilor
structurale, în colaborare cu organizatiile profesionale s i interprofesionale
si cu autoritătile administratiei publice locale di centrale;
e) constructii institutionale pentru aplicarea
mecanismelor de reglementare a pietei;
f) antrenarea cercetării si a
învătământului în sprijinirea fermierilor legumicultori.
Art. 5. - (1) În sensul prezentei legi, productia de
legume se realizează în următoarele sisteme de cultură:
a) legume de câmp;
b) legume în spatii protejate: solarii, sere reci si sere
încălzite;
c) cultura pepenilor;
d) cultura ciupercilor;
e) producerea răsadurilor;
f) producerea semintelor de legume.
(2) După directiile de valorificare, productia de
legume are următoarele destinatii:
a) consum în stare proaspătă;
b) prelucrare industrială.
(3) Clasificarea legumelor se face potrivit
următoarelor criterii:
a) botanice:
b) durata vietii plantelor;
c) particularitătile părtilor comestibile;
d) cerintele fat de factorii de mediu si tehnologiile
aplicate;
e) capacitatea de mentinere a calitătii legumelor
proaspete.
CAPITOLUL II
Art. 6. - (1) În România, cadrul ecologic oferă
conditii climatice naturale favorabile pentru sistemele de cultură a
legumelor prevăzute la art. 5 alin. (1), pe baza cărora se stabilesc
zonele favorabile de cultivare a legumelor prin operatiunea de zonare.
(2) Zonarea speciilor legumicole reprezintă
aprecierea de ansamblu a factorilor climatici, edafici, economici, sociali si
de protectie a mediului, care să orienteze delimitarea teritorială si
amplasarea speciilor, soiurilor si hibrizilor în zonele de cultivare cele mai
favorabile.
(3) Zonele favorabile pentru cultura legumelor sunt
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege.
Art. 7. - (1) Terenul cultivat cu legume se
încadrează la categoria de folosintă „teren arabil”.
(2) Fac parte din categoria de folosintă „teren
arabil” si suprafetele ocupate cu solarii-tunel, solarii cu acoperis în
pantă, individuale sau bloc, acoperite cu materiale plastice.
Art. 8. - (1) Producătorii agricoli pot înfiinta
culturi legumicole cu soiurile si hibrizii prevăzuti în Catalogul oficial
al soiurilor de plante de cultură al României, aprobat anual de Ministerul
Agriculturii si Dezvoltării Rurale, precum si cu soiurile si hibrizii
speciilor legumicole, înscrisi în cataloagele tărilor membre ale Uniunii
Europene.
(2) Categoriile biologice de seminte si material
săditor folosite în cultura legumelor sunt următoarele:
a) sământa de prebază;
b) sământa de bază;
c) sământa certificată;
d) sămâna hibridă;
e) răsaduri provenite din semintele prevăzute
la lit. a)-d).
(3) Producerea, prelucrarea si/sau comercializarea
semintelor si a materialului de plantare se realizează de operatori
economici, persoane fizice sau juridice, autorizati în conditiile legii.
(4) Autorizarea producerii de răsaduri se va
asigura, în principal, prin control la locul de cultivare, luându-se în
considerare toate elementele tehnologice ale culturii.
Art. 9. - (1) Legumele, pepenii si ciupercile cultivate,
destinate comercializării în vederea consumului uman în stare
proaspătă, se clasifică în conformitate cu standardele de
comercializare, care au caracter obligatoriu în toate etapele
comercializării pe filiera de produs.
(2) Se exceptează de la prevederile alin. (1)
produsele care:
a) sunt expediate de către producători la
centrele de sortare, calibrare, ambalare din zona de productie;
b) sunt vândute de producători în zona de productie,
în pietele traditionale, în pietele organizate în anumite zile, în acest scop.
(3) Ministerul Agriculturii si Dezvoltării Rurale
notifică Comisia Europeană cu privire la exceptările
prevăzute la alin. (2).
(4) Legumele, pepenii si ciupercile cultivate,
comercializate în stare proaspătă, destinate consumului uman, se
supun controlului de conformitate cu standardele de comercializare.
(5) Controlul de conformitate se efectuează de
către Inspectia de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea si
Valorificarea Legumelor si Fructelor, potrivit atributiilor stabilite.
Art. 10. - (1) Legumele proaspete, pepenii si ciupercile
destinate consumului uman se comercializează în spatii special amenajate,
însotite de facturi pe care se înscriu de către emitent calitatea si
conformitatea cu standardele de comercializare.
(2) Facturile pot fi emise de către comerciant sau
de producător, în cazul în care acesta face livrarea directă
către beneficiar.
Art. 11. - Micii producători, persoane fizice, care
comercializează în conditiile legii legume în pietele stradale sau
traditionale se exceptează de la prevederile art. 10 alin. (2), având
obligatia dovedirii calitătii de producător si a prezentării
produselor în conditii de calitate si igienă.
Art. 12. - (1) Se interzice comercializarea legumelor,
pepenilor si a ciupercilor cultivate în stare proaspătă sau
procesată, destinate consumului uman, care contin reziduuri de pesticide si
metale grele, azotati, azotiti sau alte produse, care depăsesc nivelurile
maxime admise stabilite de legislatia în vigoare.
(2) Legumele, pepenii si ciupercile cultivate, în stare
proaspătă sau procesată, care au caracteristicile prevăzute
la alin. (1), determinate de laboratoare acreditate, se retrag de pe
piată, se confiscă si se distrug.
(3) Analizele privind continutul de reziduuri de
pesticide, metale grele, azotati, azotii sau alte produse se fac de
laboratoarele acreditate, în conformitate cu legislatia în vigoare, la cererea
producătorilor si/sau a comerciantilor.
(4) Comerciantii pot solicita de la producător
buletine de analiză eliberate de laboratoare acreditate, pentru produsele
proaspete pe care le pun în vânzare pentru consumul uman.
Art. 13. - (1) Producătorii agricoli care
cultivă legume, pepeni si ciuperci au obligatia de a practica metode de
cultivare sănătoase, astfel încât să asigure siguranta
alimentară a consumatorilor, să respecte normele de mediu, în scopul
de a proteja apa si solul si de a tine evidenta tratamentelor fitosanitare si a
produselor chimice utilizate în procesul de productie.
(2) Controlul privind respectarea
tehnologiilor de productie pentru legume, pepeni si ciuperci de cultură se
exercită de personalul de specialitate din cadrul Inspectiei de Stat
pentru Controlul Tehnic în Producerea si Valorificarea Legumelor si Fructelor,
ale cărei organizare si functionare se aprobă prin ordin al
ministrului agriculturii si dezvoltării rurale.
Art. 14. - (1) Prelucrarea industrială a legumelor
si a ciupercilor cultivate în scop comercial se face în unităti de produc
Î ie, conform reglementărilor în vigoare.
(2) În sensul prezentei legi, unităti de
productie sunt unitătile care prelucrează, depozitează,
conditionează si transportă legumele, ciupercile cultivate si
produsele rezultate prin prelucrarea industrială a acestora, destinate
consumului uman.
CAPITOLUL IV
Sanctiuni
Art. 15. - Încălcarea dispozitiilor prezentei legi
atrage răspunderea civilă sau contraventională, după caz.
Art. 16. - Constituie contraventii următoarele fapte
si se sanctionează după cum urmează:
a) nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (1), art. 10
alin. (1), art. 11 si art. 13, cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei;
b) nerespectarea prevederilor art. 12 alin. (1), cu
amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;
c) refuzul producătorilor agricoli, precum si al
comerciantilor de a se supune controlului exercitat de organele abilitate ale
statului, cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei.
Art. 17. - Sanctiunile prevăzute la art. 16 se
aplică atât persoanelor fizice, cât si persoanelor juridice.
Art. 18. - Constatarea contraventiilor si aplicarea
sanctiunilor prevăzute de prezenta lege se fac prin proces-verbal încheiat
de organele de control abilitate din cadrul Ministerului Agriculturii si
Dezvoltării Rurale, potrivit atributiilor ce le revin prin lege.
Art. 19. - Prevederile prezentei legi, referitoare la
contraventii, se completează cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 20. - Prezenta lege intră în vigoare la 90 de
zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ANEXĂ
I.
Zonarea speciilor
legumicole
Definirea zonării
Prin zonarea speciilor legumicole se întelege
repartizarea teritorială a culturilor de legume pe baza interdependentei
unor factori care favorizează sau limitează posibilitătile de valorificare
a potentialului biologic, imprimând legumiculturii un caracter zonal.
În România sunt delimitate 3 zone de producere a
legumelor:
1. Zona I este cea mai mare - circa 50% din suprafata totală ocupată cu
legume - si asigură cele mai bune conditii privind cerintele speciilor,
soiurilor si hibrizilor de legume fată de factorii naturali si cuprinde
două subzone:
a) subzona I, cu un climat de stepă, caracterizată prin: 400-
500 mm precipitatii anuale, temperatura medie anuală de 10-11şC, cu soluri
în cea mai mare parte de tip cernoziom si soluri aluvionare cu fertilitate
ridicată sau sol brun-deschis de stepă. Această subzonă
acoperă partea de sud-est a tării - Câmpia Băilestiului,
Boianului, Burnasului si Bărăganului, Lunca Dunării si Dobrogea
si cuprinde judetele Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Călărasi,
Ialomita, partea de sud a judetului Buzău, judetele Brăila, Galati,
Tulcea, Constanta si partea de sud a judeului Mehedinti. Subzona I
asigură conditii
climatice cu posibilităti de irigare pentru toate speciile legumicole si
îndeosebi pentru cele pretentioase la căldură: ardei, vinete, tomate,
castraveti, pepeni, fasole de grădină, bame si altele;
b) subzona a II-a, caracterizată prin
precipitatii medii anuale cuprinse între 550 si 650 mm, temperaturi medii
anuale de 10,5-11şC, umiditate relativă de 65-75% si soluri de tip
cernoziom, brun de pădure, de luncă, lăcovisti si nisipuri
solificate. Ocupă Câmpia de Vest a Banatului si Crisanei, incluzând
judetele Timis, Arad si Bihor. În această subzonă se poate cultiva
majoritatea speciilor legumicole.
2. Zona a II-a cuprinde dealurile subcarpatice joase din
nordul Olteniei - partea de nord a judetului Mehedinti, judetele Gorj si
Vâlcea, Muntenia - judetele Arges, Dâmbovita, Prahova si nordul judetului
Buzău, Câmpia Moldovei cu spatiul cuprins între Siret si Prut si luncile
aflate la confluenta cu unii afluenti ai Siretului - judetele Vrancea,
Bacău, Vaslui, Neamt, Iasi, Botosani si Suceava, Lunca Muresului,
Ariesului, Somesului, cursul inferior al Târnavelor, Valea Crisurilor, judetele
Caras-Severin, Satu Mare si partial Sălaj, Bistrita-Năsăud,
Cluj, Alba, Mures si Hunedoara. Din punct de vedere climatic se
caracterizează prin temperaturi medii anuale de 9-10şC, precipitatii medii
anuale de 450-550 mm, umiditate relativă de 65-80%. Solurile predominante
sunt cele brune.
Zona a II-a ocupă circa 30% din suprafata
totală cultivată de legume, principalele culturi fiind cele din grupa
verzei, rădăcinoasele, bulboasele, mazărea de grădină
si tomatele.
3. Zona a III-a ocupă circa 20% din suprafata de
legume a României si se caracterizează prin temperaturi medii anuale de
8-8,7şC, precipitatii medii anuale de 600-650 mm si o umiditate relativă
medie a aerului cuprinsă între 57% si 65%.
Zona a III-a acoperă regiuni de dealuri din
Transilvania - o parte a judetelor Alba, Cluj, Sălaj,
Bistrita-Năsăud, Mures, Hunedoara si judetele Brasov, Maramures,
Sibiu si Covasna. Principalele tipuri de sol sunt cele brune de pădure
slab sau mediu podzolite si aluvionare. În această zonă se
cultivă în special legumele rădăcinoase, vărzoase si
bulboase, iar în anumite microzone se cultivă si castraveti, fasole de
grădină si mazăre de grădină, legume din grupa verzei.
II.
Microzonarea este un subsistem al zonării care conturează
arealul unor culturi legumicole la scară redusă. Microzonarea este
impusă de amplitudinea variatiei factorilor pedoclimatici si
social-economici specifici unei zone.
În cadrul oricărei zone există suprafete de
teren care sunt avantajoase pentru cultura legumelor dintr-o anumită
categorie ca urmare a expozitiei sau protejării naturale.
La stabilirea microzonelor se tine cont, pe lângă
conditiile de mediu, si de elementele social-economice, deoarece acestea se
manifestă pregnant atât prin gradul de specializare a fortei de
muncă, cât si prin puterea economică a fiecărei proprietăti
agricole. Lucrările de zonare stau la baza concentrării,
profilării si specializării productiei de legume.
NOTĂ:
Reproducem mai jos prevederile art. II si III din Legea
nr. 112/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 312/2003 privind
producerea si valorificarea legumelor de câmp, care nu sunt încorporate în
textul republicat al Legii nr. 312/2003 si care se aplică în continuare ca
dispozitii proprii ale Legii nr. 112/2007:
„Art. II. - În termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei legi, prin hotărâre a Guvernului, se
aprobă normele metodologice de aplicare a acesteia.
Art. III. -
(1) Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data intrării în vigoare a
prezentei legi, se abrogă Legea nr. 49/2003 privind producerea si
valorificarea legumelor, florilor si plantelor ornamentale de seră,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 819 din 19
noiembrie 2003.”