MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul
175 (XIX) - Nr. 278 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 26 aprilie 2007
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
27. - Ordonantă de urgentă privind stabilirea unor
măsuri pentru organizarea referendumului national din data de 19 mai 2007
pentru demiterea Presedintelui României
371. - Hotărâre privind stabilirea măsurilor pentru
organizarea si desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai
2007 pentru demiterea Presedintelui României
372. - Hotărâre pentru aprobarea programului
calendaristic pentru realizarea actiunilor necesare pentru referendumul
national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României
373. - Hotărâre privind cheltuielile necesare pentru
pregătirea, organizarea si desfăsurarea referendumului national din
data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României
374. - Hotărâre pentru aprobarea modelului stampilelor
ce vor fi folosite la birourile electorale, â modelului buletinului de vot, a
listelor electorale si a proceselor-verbale care vor fi folosite la
referendumul national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui
României
375. - Hotărâre privind modelul timbrului autocolant,
conditiile de tipărire, de gestionare si de utilizare a acestuia pentru
referendumul national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui
României
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
170. - Decizie pentru publicarea în Monitorul Oficial al
României, Partea I,
a Hotărârii arbitrate din 12 aprilie 2007 privind
stabilirea formei finale a Metodologiei având ca obiect utilizarea prin
radiodifuzare a operelor muzicale de către organismele de televiziune
Lista asociatiilor si fundatiilor cu personalitate
juridică, care primesc subventii de la bugetul local al municipiului
Adjud, judetul Vrancea, pentru anul 2007, precum si cuantumul acestora, în
conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii
asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridică, care
înfiintează si administrează unităti de asistentă
socială
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind stabilirea unor
măsuri pentru organizarea referendumului national din data de 19 mai 2007
pentru demiterea Presedintelui României
Având
în vedere imperativul asigurării diminuării costurilor generate de
organizarea referendumului national si termenul foarte scurt rămas
până la data desfăsurării referendumului national din data de 19
mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României,
tinând
cont de deficientele constatate în procesul de aplicare a dispozitiilor Legii
nr. 3/2000 privind organizarea si desfăsurarea referendumului, precum si
de lipsa reglementărilor în domeniul finantării campaniei
referendumului national pentru demiterea Presedintelui României,
toate
acestea vizând interesul public si constituind o situatie extraordinară, a
cărei reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4)
din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta ordonantă de
urgentă.
Art. I. - Legea
nr. 3/2000 privind organizarea si desfăsurarea referendumului,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84
din 24 februarie 2000, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. Alineatul (2) al articolului 26 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„(2)
Presedintii birourilor electorale de circumscriptie ale judetelor si al
municipiului Bucuresti sunt stabiliti de către presedintele tribunalului judetean
sau al municipiului Bucuresti, după caz, în cel mult 3 zile de la
stabilirea zilei referendumului, prin tragere la sorti.”
2. La articolul 26, după alineatul (2) se introduc două noi
alineate, alineatele (21) si (22), cu următorul
cuprins:
„(21)
Presedintii birourilor electorale de circumscriptie ale municipiilor, oraselor
si comunelor sunt stabiliti de către presedintele tribunalului judetean,
în cel mult 3 zile de la stabilirea zilei referendumului, prin tragere la
sorti.
(22)
Presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare sunt stabiliti de
către presedintele tribunalului judetean sau al municipiului Bucuresti,
după caz, cu cel putin 7 zile înainte de ziua referendumului, prin tragere
la sorti.”
3. Alineatul (1) al articolului 27 se modifică si va avea
următorul cuprins:
„Art.
27. - (1) Desemnarea delegatilor partidelor politice, potrivit art. 24, este
obligatorie si se comunică în scris presedintelui Biroului Electoral
Central, în cel mult 5 zile de la stabilirea zilei referendumului.”
4. La articolul 27, după alineatul (1) se introduc trei alineate noi,
alineatele (11), (12) si (13), cu
următorul cuprins:
„(11)
Desemnarea delegatilor partidelor politice în birourile electorale de
circumscriptie ale judetelor si al municipiului Bucuresti, potrivit art. 26
alin. (1), este obligatorie si se comunică în scris presedintelui biroului
electoral de circumscriptie al judetului sau al municipiului Bucuresti, în cel
mult 5 zile de la stabilirea zilei referendumului.
(12)
Desemnarea delegatilor partidelor politice în birourile electorale de
circumscriptie ale municipiilor, oraselor si comunelor, potrivit art. 26 alin.
(1), este obligatorie si se comunică în scris presedintelui biroului
electoral de circumscriptie al judetului sau al municipiului Bucuresti, în cel
mult 5 zile de la stabilirea zilei referendumului.
(13)
Desemnarea delegatilor partidelor politice în birourile electorale ale
sectiilor de votare, potrivit art. 26 alin. (1), este obligatorie si se
comunică în scris presedintelui biroului electoral al sectiei de votare,
cu cel putin 3 zile înainte de ziua referendumului.”
Art. II. - În tot
cuprinsul Legii nr. 3/2000 privind organizarea si desfăsurarea
referendumului, cu modificările si completările ulterioare, prin
sintagma „partide politice reprezentate în Parlament” se întelege „partide
politice parlamentare si organizatii ale cetătenilor apartinând
minoritătilor nationale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere
ale Parlamentului”.
Art.
III. - (1) Finantarea campaniei pentru referendum se face în
conditiile cap. IV
din Legea nr. 334/2006 privind finantarea
activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 632
din 21 iulie 2006, cu modificările si completările ulterioare, atât
pentru partidele politice parlamentare, cât si pentru Presedintele suspendat al
României, căruia i se aplică regimul unui candidat independent.
(2)
Controlul finantării campaniei referendumului national pentru demiterea
Presedintelui României se realizează de către Curtea de Conturi, în
conditiile legii.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 aprilie 2007.
Nr. 27.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind stabilirea
măsurilor pentru organizarea si desfăsurarea referendumului national
din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 48 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea
si desfăsurarea referendumului, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Pentru coordonarea si urmărirea îndeplinirii sarcinilor
prevăzute în legislatia în vigoare în domeniul referendumului, care revin
Guvernului, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, precum si prefectilor si primarilor, pentru
referendumul national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui
României se constituie Comisia Tehnică Centrală, în componenta
prevăzută în anexa nr. 1.
(2) La
sedintele Comisiei Tehnice Centrale pot participa, în calitate de invitati,
reprezentanti ai partidelor politice parlamentare, ai organizatiilor
cetătenilor apartinând minoritătilor nationale ce au grup parlamentar
propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presă, ai
altor institutii ale administratiei publice centrale interesate, precum si ai
organizatiilor neguvernamentale.
Art. 2. - Ministerul Economiei si Finantelor va stabili modul de asigurare a
mijloacelor materiale si financiare necesare pentru buna organizare si
desfăsurare a referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru
demiterea Presedintelui României.
Art. 3. - Ministerul Justitiei va lua măsuri pentru întocmirea, în termen
util, a listelor cuprinzând magistrati sau alti juristi care pot fi desemnati,
potrivit legii, ca presedinti, loctiitori ai acestora sau ca membri ai
birourilor electorale.
Art. 4. - (1) Ministerul Internelor si Reformei Administrative va asigura ordinea
si linistea publică în toate localitătile tării, pe întreaga
perioadă a campaniei pentru referendum si, în mod deosebit, în ziua
votării, precum si în zilele care premerg si succed acestei zile.
(2)
Ministerul Internelor si Reformei Administrative si Ministerul
Apărării asigură paza sectiilor de votare si a dosarelor
întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile
electorale de circumscriptie judeteană, la Biroul Electoral al
Municipiului Bucuresti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum si paza
pe timpul tipăririi, transportului si depozitării buletinelor de vot
si a celorlalte materiale necesare votării.
(3) Ministerul
Internelor si Reformei Administrative, Ministerul Apărării,
Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului, Ministerul
Sănătătii Publice, Ministerul Muncii, Familiei si
Egalitătii de Sanse, Ministerul Transporturilor, precum si alte institutii
centrale competente dispun măsurile necesare pentru organizarea de sectii
de votare pe lângă căminele de studenti si elevi, institutiile de
sănătate si ocrotire socială, pe nave si platforme marine si
asigură dotarea acestora cu cele necesare exercitării dreptului de
vot.
Art. 5. - Ministerul Internelor si Reformei Administrative, prin Centrul National
de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor, selectează
si prelucrează datele privind cetătenii cu drept de vot,
tipăreste si pune la dispozitia primarilor listele electorale permanente
actualizate, în două exemplare, si copii de pe acestea, în trei exemplare.
Art. 6. - (1) Institutul National de Statistică va asigura numărul de
statisticieni, informaticieni si personal tehnic auxiliar, dotarea
necesară cu echipamente si tehnică de calcul si programele de
prelucrare a datelor pentru efectuarea operatiunilor tehnice privind stabilirea
rezultatelor referendumului.
(2)
Institutul National de Statistică va organiza instruirea conducerilor
directiilor regionale si judetene de statistică privind participarea
specialistilor statisticieni, informaticieni si a personalului auxiliar la
efectuarea operatiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor referendumului.
Art. 7. - Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului, Ministerul
Culturii si Cultelor, Ministerul Muncii, Familiei si Egalitătii de Sanse,
Ministerul Sănătătii Publice vor dispune măsurile necesare
pentru a pune la dispozite autoritătilor administratiei publice locale
spatii corespunzătoare în unitătile din subordine, în vederea
organizării de sectii de votare, precum si pentru sprijinirea cu personal
din subordine a operatiunilor tehnice la sectiile de votare.
Art. 8. - Ministerul Sănătătii Publice va lua măsurile
necesare pentru asigurarea asistentei medicale la birourile electorale.
Art. 9. - Ministerul Afacerilor Externe organizează si dotează sectiile
de votare din străinătate ale României, furnizează, în timp
util, datele necesare pentru numerotarea acestora si stabileste necesarul de timbre
autocolante pentru sectiile de votare din străinătate.
Art. 10. - (1) La nivelul judetelor si al municipiului Bucuresti se constituie, în
termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri,
prin ordin al prefectului, comisii tehnice judetene sau a municipiului
Bucuresti, în componenta prevăzută în anexa nr. 2, cu atributii în
coordonarea si urmărirea îndeplinirii sarcinilor autoritătilor
administratiei publice locale, prevăzute în legislatia în domeniul referendumului.
(2) La
sedintele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitati,
reprezentanti ai partidelor politice parlamentare, ai organizatiilor
cetătenilor apartinând minoritătilor nationale ce au grup parlamentar
propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presă,
precum si ai organizatiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmărirea si solutionarea
operativă a problemelor curente din circumscriptia electorală, pe
lângă comisia tehnică se constituie un grup tehnic de lucru, condus
de un subprefect, format din specialisti desemnati de conducătorii
serviciilor publice deconcentrate, organizate la nivelul judetului, respectiv
al municipiului Bucuresti. Din grupul tehnic de lucru fac parte si 2-3
specialisti din aparatul consiliilor judetene si institutiilor prefectului.
(4) În
perioada în care îsi desfăsoară activitatea în cadrul grupului tehnic
de lucru membrii acestuia sunt degrevati de sarcinile de serviciu.
(5)
Conditiile materiale necesare în vederea functionării grupului tehnic de
lucru se asigură prin grija prefectului. Salariile si celelalte drepturi
bănesti cuvenite salariatilor delegati în grupul tehnic de lucru se
achită de institutiile de la care acestia provin.
Art. 11. - (1) Ministerul Internelor si Reformei Administrative organizează,
în termen de cel mult 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, instruirea prefectilor si subprefectilor cu privire la
organizarea si desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai
2007 pentru demiterea Presedintelui României.
(2)
Prefectii organizează în cel mai scurt timp posibil instruirea primarilor
si a secretarilor comunelor, oraselor si municipiilor cu privire la sarcinile
ce le revin în vederea organizării si desfăsurării în bune
conditii a referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea
Presedintelui României.
(3) În
termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri,
prefectii comunică structurilor teritoriale ale Centrului National de
Administrare a Bazelor de Date privind Evidenta Persoanelor numerotarea si
delimitarea sectiilor de votare, în scopul întocmirii copiilor de pe listele
electorale permanente.
(4)
Prefectii stabilesc un grafic de distributie a buletinelor de vot si a
celorlalte materiale necesare votării, în functie de asigurarea conditiilor
de păstrare în conditii de sigurantă a acestora, cu respectarea
prevederilor legale.
(5) În
perioada desfăsurării procesului electoral Ministerul Internelor si
Reformei Administrative asigură sprijin de specialitate institutiilor
prefectului si primarilor, în vederea realizării la termen si în conditii
corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea si
desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru
demiterea Presedintelui României.
Art. 12. - (1) Secretariatul General al Guvernului asigură sediul
corespunzător desfăsurării activitătii Biroului Electoral
Central.
(2)
Ministerul Internelor si Reformei Administrative asigură dotarea
tehnică, materială si personal în aparatul de lucru al Biroului
Electoral Central.
(3)
Prefectii, presedintii consiliilor judetene si primarii asigură sediile,
dotarea acestora, precum si conditii corespunzătoare pentru functionarea
birourilor electorale de circumscriptie judetene si al municipiului Bucuresti.
Art. 13. - (1) Comisiile tehnice judetene si a municipiului Bucuresti
informează săptămânal Comisia Tehnică Centrală, în
legătură cu stadiul pregătirii si organizării
referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui
României.
(2)
Comisia Tehnică Centrală informează săptămânal
Guvernul în legătură cu stadiul îndeplinirii actiunilor privind
pregătirea si organizarea referendumului national din data de 19 mai 2007
pentru demiterea Presedintelui României.
Art. 14. - În ziua referendumului, primarii si viceprimarii vor fi prezenti la
sediul primăriei, prin rotatie, si vor asigura permanenta
functionării compartimentelor si serviciilor din aparatul propriu în
vederea solutionării oricăror probleme care pot apărea în
derularea votării.
Art. 15. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta
hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Minai Cioroianu
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Melescanu
Ministrul educatiei, cercetării si tineretului,
Cristian Mihai Adomnitei
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 aprilie
2007.
Nr. 371.
ANEXA
Nr. 1
COMPONENTA
Comisiei Tehnice Centrale
Presedinte:
Ministrul
Internelor si Reformei Administrative
Membri:
- Secretarul de stat pentru relatia cu institutiile prefectului din
Ministerul Internelor si Reformei Administrative - coordonator
-
Secretarul de stat sef al Departamentului Ordine si Sigurantă Publică
din Ministerul Internelor si Reformei Administrative
a)
Reprezentanti, la nivel de secretar de stat, ai:
-
Secretariatului General al Guvernului
-
Ministerului Economiei si Finantelor
-
Ministerului Afacerilor Externe
-
Ministerului Apărării
- Ministerului
Justitiei
-
Ministerului Educatiei, Cercetării si Tineretului
-
Ministerului Culturii si Cultelor
-
Ministerului Transporturilor
-
Ministerului Sănătătii Publice
-
Institutului Nationaf de Statistică
-
Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat
b)
reprezentanti ai:
-
Agentiei Nationale de Presă „Rompres”
- S.C.
Electrica - S.A.
-
Societătii Nationale de Televiziune
-
Societătii Nationale de Radiodifuziune
NOTĂ:
Lucrările
de secretariat tehnic ale Comisiei Tehnice Centrale vor fi asigurate de ministrul
internelor si reformei administrative.
Componenta
nominală a Comisiei Tehnice Centrale se stabileste prin ordin al
ministrului internelor si reformei administrative, pe baza propunerilor
înaintate de conducătorii ministerelor si ai celorlalte institutii/societăti
mentionate.
ANEXA
Nr. 2
COMPONENTA
-
Prefectul judetului, respectiv al municipiului Bucuresti;
- un
subprefect;
-
secretarul judetului, respectiv secretarul general al municipiului Bucuresti;
-
directorul executiv al directiei regionale/judetene de statistică;
-
directorul general al directiei generale judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, a finantelor publice;
-
inspectorul-sef al inspectoratului judetean de politie (pentru municipiul
Bucuresti, directorul general al Directiei Generale de Politie a Municipiului
Bucuresti);
- seful
biroului judetean sau al municipiului Bucuresti de administrare a bazelor de
date privind evidenta persoanelor;
- seful
serviciului public comunitar judetean de evidenta persoanelor;
-
inspectorul-sef al inspectoratului de jandarmi judetean (pentru municipiul
Bucuresti, directorul general al Directiei Generale de Jandarmi a Municipiului
Bucuresti);
-
inspectorul general al inspectoratului scolar judetean, respectiv al
municipiului Bucuresti;
-
directorul executiv al autoritătii de sănătate publică
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
-
reprezentantul teritorial al S.C. Electrica - S.A.;
-
corespondentul teritorial al Agentiei Nationale de Presă „Rompres”.
NOTĂ:
Lucrările
de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judetene sunt asigurate de personal
din cadrul institutiei prefectului.
Componenta
nominală a comisiei tehnice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
se stabileste de către prefect, prin ordin.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea
programului calendaristic pentru realizarea actiunilor necesare pentru
referendumul national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui
României
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 48 din Legea nr. 3/2000 privind
organizarea si desfăsurarea referendumului, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă programul calendaristic pentru
realizarea actiunilor necesare desfăsurării referendumului national
din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României, prevăzut
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Bucuresti, 25 aprilie
2007.
Nr. 372.
ANEXĂ
PROGRAMUL CALENDARISTIC
pentru realizarea actiunilor referitoare la organizarea si
desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru
demiterea Presedintelui României
Nr.
cri. |
Termenul
de realizare a actiunii (text de lege) |
Descrierea actiunii
|
Autoritatea sau
persoana care realizează
actiunea |
Modalitatea
de realizare a actiunii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
19
aprilie 2007 |
Aprobarea
propunerii de suspendare a Presedintelui României |
Parlamentul |
Hotărârea
Parlamentului nr. 20/2007 a fost publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea 1, nr. 265/2007 |
2. |
[art. 15 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea
nr. 3/20001] |
Stabilirea datei referendumului national si
aducerea la cunostintă publică a acesteia |
Parlamentul |
Prin hotărâre, care se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea 1, si prin presă, radio si
televiziune |
3. |
La
data aducerii la cunostintă publică a datei referendumului - 24 aprilie
2007 [art.
30 alin. (1) din Legea nr. 3/20001] |
Începerea
campaniei pentru referendum |
|
|
4. |
Cu 2 zile înainte de tragerea la sorti [art. 31 alin. (2) din Legea nr. 373/2004] |
Anuntarea datei la care se va efectua tragerea la
sorti a celor 7 judecători ai Înaltei Curti de Casatie si Justitie care
vor face parte din Biroul Electoral Central |
Presedintele Înaltei Curti de Casatie si Justitie |
Publicarea în presa scrisă si
audiovizuală; anuntarea în scris a partidelor politice parlamentare |
5. |
În cel mult 48 de ore de la data stabilirii zilei
referendumului [art. 26 alin. (3)-(5) din Legea nr. 3/2000] |
Întocmirea si transmiterea la presedintele
tribunalului a listei cuprinzând alti juristi decât judecătorii si
procurorii, care nu fac parte din niciun partid politic, precum si a listei
cu alte persoane decât juristi, dintre care urmează să fie
desemnati presedintii birourilor electorale de circumscriptie si presedintii
birourilor electorale ale sectiilor de votare |
Prefectii |
|
6. |
Cu cel putin 24 de ore înainte de tragerea la
sorti [art. 33 alin. (2) din Legea nr. 373/2004] |
Aducerea la cunostintă publică a datei
la care se va efectua tragerea la sorti a presedintilor birourilor electorale
de circumscriptie |
Presedintii tribunalelor |
Publicarea
în presa scrisă si audiovizuală |
7. |
Până la data constituirii Biroului Electoral
Central, respectiv a birourilor electorale de circumscriptie si a birourilor
electorale ale sectiilor de votare; cel mai târziu 26 aprilie 2007 [art. 111 alin. (2) din Legea nr. 373/2004] |
Asigurarea sediului si dotarea Biroului Electoral
Central, respectiv pentru birourile electorale de circumscriptie si birourile
electorale ale sectiilor de votare |
Guvernul, prefectii, presedintii consiliilor
judetene, primarii |
|
8. |
în termen de cel mult 3 zile de la data
stabilirii zilei referendumului: cel mai târziu 26 aprilie 2007 [art. 24 alin. (2) din Legea nr. 3/2000] |
Desemnarea celor 7 judecători ai Înaltei
Curti de Casatie si Justitie în Biroul Electoral Central |
Presedintele Înaltei Curti de Casatie si Justitie |
Prin tragere la sorti dintre judecătorii în
exercitiu ai Înaltei Curti de Casatie si Justitie |
9. |
În termen de cel mult 3 zile de la stabilirea
zilei referendumului: cel mai târziu 26 aprilie 2007 [art. 26 alin. (2) din
Legea nr. 3/2000] |
Stabilirea presedintilor birourilor electorale de
circumscriptie |
Presedintii tribunalelor |
Prin
tragere la sorti |
10. |
În termen de cel mult 24 de ore de la desemnarea
celor 7 judecători ai Înaltei Curti de Casatie si Justitie în Biroul
Electoral Central: cel mai târziu 27 aprilie 2007 [art. 24 alin. (3) din Legea nr. 3/2000] |
Alegerea presedintelui Biroului Electoral Central |
Membrii Biroului Electoral Central |
Prin
vot secret |
11. |
În
termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii zilei referendumului: cel mai
târziu 28 aprilie 2007 [art.
17 alin. (2) din Legea nr. 3/2000] |
Reactualizarea
listelor electorale permanente |
Primarii
si serviciile de evidentă informatizată a persoanei |
|
12. |
În termen de cel mult 24 de ore de la
înregistrarea întâmpinării [art. 19 alin. (1) din Legea nr. 3/2000] |
Pronuntarea asupra întâmpinărilor împotriva
omisiunilor, înscrierilor gresite si oricăror erori din listele electorale |
Primarii, împreună cu serviciile de
evidentă informatizată a persoanei |
Prin
dispozitie |
13. |
În
termen de cel mult 48 de ore de la
înregistrarea contestatiei [art.
19 alin. (2) din Legea nr. 3/2000] |
Solutionarea
contestatiilor îndreptate împotriva dispozitiilor de pronuntare asupra
întâmpinărilor împotriva omisiunilor, înscrierilor gresite si
oricăror erori din listele electorale |
Judecătoria |
Prin
hotărâre |
14. |
În
termen de cel mult 24 de ore de la pronuntare [art.
19 alin. (2) din Legea nr. 3/2000] |
Comunicarea
hotărârii persoanelor interesate |
Judecătoria |
|
15. |
În termen de cel mult 5 zile de la data
stabilirii zilei referendumului: cel mai târziu 28 aprilie 2007 [art. 27 alin. (1) si alin. (11) din
Legea nr. 3/2000] |
Desemnarea delegatilor partidelor politice
reprezentate în Parlament în Biroul Electoral Central si în birourile
electorale de circumscriptie |
Partidele politice reprezentate în Parlament |
Comunicare
scrisă |
16. |
În termen de cel mult 48 de ore de la
îndeplinirea termenului prevăzut la art. 17 alin. (2) din Legea nr.
3/2000: cel mai târziu 30 aprilie 2007 [art. 18 din Legea nr. 3/2000] |
Delimitarea, numerotarea si aducerea la
cunostintă publică a sectiilor de votare si a localurilor de vot |
Primarii,
Prefectii, Ministrul afacerilor externe |
Prin dispozitie,
respectiv ordin, care se transpune în publicatii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
17. |
În termen de 10 zile de la data la care a fost
anuntat referendumul: cel mai târziu 3 mai 2007 [art. 48 din Legea nr.
3/2000] |
Stabilirea
măsurilor tehnico-organizatorice privitoare la referendumul national |
Guvernul |
Prin
hotărâri, ce se publică în Monitorul Oficial al României, Partea 1 |
18. |
Cel mai târziu cu 7 zile înainte de ziua
referendumului: 12 mai 2007 [art. 26 alin. (21) din Legea nr. 3/2000] |
Stabilirea presedintilor birourilor electorale
ale sectiilor de votare |
Presedintii tribunalelor |
Prin
tragere la sorti |
19. |
Cu cel
putin 5 zile înainte de ziua referendumului: cel mai târziu 14 mai 2007 [art.
52 alin. (2) din Legea nr. 373/2004] |
Imprimarea
buletinelor de vot |
|
|
20. |
Imediat după imprimarea buletinelor de vot:
cel mai târziu 15 mai 2007 [art. 53 alin. (1) din Legea nr. 373/2004] |
Preluarea
buletinelor de vot |
Prefectii împreuna cu presedintii birourilor electorale de circumscriptie |
Pe
bază de proces-verbal. Se
păstrează în încăperi încuiate, sigilate si sub pază. |
21. |
Cel
mai târziu cu 3 zile înainte de ziua referendumului: 16 mai 2007 [art. 27 alin. (13) din Legea nr.
3/2000] |
Desemnarea delegatilor partidelor politice
reprezentate în Parlament în birourile electorale ale sectiilor de votare |
Partidele politice reprezentate în Parlament |
Comunicare
scrisă |
22. |
Cu
două zile înainte de data desfăsurării referendumului: la data
de 17 mai 2007 [art. 22 din Legea nr. 3/2000] |
Înaintarea
listelor electorale către birourile electorale ale sectiilor de votare |
Primarii |
Pe
bază de proces-verbal,încheiat între primari si presedintii birourilor
electorale ale sectiilor de votare |
23. |
Cel
mai târziu în preziua referendumului: la data de 18 mai 2007 [art. 53 alin. (1) din Legea nr. 373/2004] |
Predarea
buletinelor de vot către presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare |
Presedintii birourilor electorale de circumscriptie |
Pe
bază de proces-verbal,în pachete sigilate de câte 100 de bucăti |
24. |
În
preziua referendumului: la data de 18 mai 2007 [art. 53 alin. (2) din Legea nr. 373/2004] |
Afisarea a câte două exemplare din
buletinele de vot, vizate si anulate de presedintele biroului electoral de
circumscriptie, la sediul judecătoriilor si la fiecare sectie de votare |
Presedintele
judecătoriei si presedintele biroului electoral al sectiei de
votare |
Se
încheie proces-verbal |
25. |
Cu cel
putin o zi înainte de data referendumului: cel mai târziu la data de 18 mai 2007 [art. 73 alin. (3) din Legea nr. 373/2004] |
Predarea
stampilelor si celorlalte materiale necesare
votării către presedintii birourilor electorale ale sectiilor de votare |
Primarii, împreună cu presedintii birourilor
electorale de circumscriptie |
Pe
bază de proces-verbal |
26. |
În
ziua de 18 mai 2007, ora 8.00 [art.
4 alin. (2) din Hotărârea Parlamentului României nr. 21/2007] |
Încheierea
campaniei pentru referendum |
|
|
27. |
În
ajunul zilei referendumului: la
data de 18 mai 2007, ora 18.00 [art.
31 alin. (4) si (5) din Legea nr. 3/2000 coroborat cu art. 73 alin. (5) si (6) din Legea
nr. 373/2004] |
Prezentarea presedintelui biroului electoral al
sectiei de votare si a membrilor biroului la sediul sectiei de votare si
dispunerea măsurilor de asigurare a ordinii si corectitudinii
operatiunilor de votare la sediul sectiei de votare. Fixarea posturilor de pază în jurul
localului de vot |
Presedintele
biroului electoral al sectiei de votare, împreună cu membrii
acestuia, precum si seful structurii de ordine si sigurantă
publică. |
Se
încheie proces-verbal |
28. |
În ziua referendumului: la data de 19 mai 2007,
ora 7.00 [art. 32 alin. (1) din Legea nr. 3/2000] |
Verificarea urnelor, a existentei listelor
electorale, a buletinelor de vot si a stampilelor; închiderea si sigilarea
urnelor si aplicarea stampilei de control a sectiei de votare. |
Presedintele biroului electoral al sectiei de
votare, în prezenta celorlalti membri ai biroului. |
Se încheie proces-verbal cu operatiunile
efectuate si constatările făcute |
29. |
În
ziua referendumului: la data de 19 mai 2007, ora 8.00 [art.
34 din Legea nr. 3/2000] |
ÎNCEPEREA
VOTĂRII |
|
|
30. |
În
ziua referendumului: la data de 19 mai 2007, ora 20.00 [art.
34 din Legea nr. 3/2000] |
ÎNCHIDEREA
VOTĂRII |
|
|
31. |
După
închiderea votării [art. 41 alin. (1) din Legea nr. 3/2000] |
Anularea buletinelor de vot neîntrebuintate si
deschiderea urnelor |
Presedintele biroului electoral al sectiei de
votare, numai în prezenta celorlalti membri ai biroului si, după caz, a
persoanelor acreditate să asiste la referendum |
|
32. |
În timpul operatiunilor de votare si de
deschidere a urnelor [art. 42 din Legea nr. 3/2000] |
Formularea de întâmpinări si contestatii cu
privire la operatiunile de votare si de deschidere a urnelor |
Persoanele interesate |
În
scris |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
33. |
În
timpul operatiunilor de votare si de deschidere a urnelor [art. 42 din Legea
nr. 3/20001 |
Solutionarea
întâmpinărilor si contestatiilor |
Presedintele
biroului electoral al sectiei de votare |
Prin
hotărâre |
34. |
După încheierea numărării
voturilor [art. 41 alin. (5) din Legea nr. 3/2000] |
Constatarea rezultatului votării în sectia
de votare |
Presedintele biroului electoral al sectiei de
votare |
Proces-verbal,
semnat de presedintele biroului electoral al sectiei de
votare si de ceilalti membri ai biroului electoral al sectiei de votare |
35. |
În cel mult 24 de ore de la încheierea
procesului-verbal [art. 41 alin. (5) din Legea nr. 3/2000] |
Înaintarea procesului-verbal către biroul
electoral de circumscriptie |
Presedintele biroului electoral al sectiei de
votare |
Dosar
sigilat si stampilat, care se înaintează cu pază militară |
36. |
În cel
mult 24 de ore de la închiderea scrutinului [art. 28 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 3/2000] |
Totalizarea rezultatelor referendumului de la
sectiile de votare din judet sau, după caz, din municipiul Bucuresti |
Birourile electorale de circumscriptie ale
judetelor si al municipiului Bucuresti |
Proces-verbal |
37. |
În cel
mult 24 de ore de la închiderea scrutinului [art. 28 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 3/2000] |
Înaintarea către Biroul Electoral Central a
rezultatelor referendumului de la sectiile de votare din judet, respectiv din
municipiul Bucuresti, împreună cu documentele care stau la baza acestora |
Birourile electorale de circumscriptie ale
judetelor si al municipiului Bucuresti |
Dosar
sigilat si stampilat, care se înaintează cu pază militară |
38. |
După
primirea rezultatelor referendumului de la sectiile de votare din judet,
respectiv din municipiul Bucuresti [art.
44 din Legea nr. 3/2000] |
Centralizarea
rezultatelor la nivel national |
Biroul Electoral Central |
Proces-verbal |
39. |
În termen de 24 de ore de la încheierea
centralizării [art. 44 din Legea nr. 3/2000] |
Înaintarea la Curtea Constitutională a
rezultatelor centralizate la nivel national, cuprinzând numărul voturilor
valabil exprimate pentru fiecare răspuns de pe buletinul de vot si
numărul voturilor nule |
Biroul Electoral Central |
Cu
pază militară |
40. |
[Art. 45 alin. (1) din Legea nr. 3/2000] |
Prezentarea către Parlament a raportului cu
privire la respectarea procedurii pentru organizarea si desfăsurarea
referendumului national si confirmarea rezultatului acestuia |
Curtea Constitutională |
|
41. |
[Art. 45 alin. (2) din Legea nr. 3/2000] |
Publicarea hotărârii Curtii Constitutionale
de confirmare a rezultatelor referendumului |
Curtea Constitutională |
în
Monitorul Oficial al României, Partea 1 |
42. |
[Art.
45 alin. (3) din Legea nr. 3/2000] |
Publicarea
rezultatului referendumului |
Curtea
Constitutională |
în
Monitorul Oficial al României, Partea 1, si în presă |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind cheltuielile
necesare pentru pregătirea, organizarea si desfăsurarea
referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui
României
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 61 lit. a) din Legea nr.
3/2000 privind organizarea si desfăsurarea referendumului, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind organizarea
si desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru
demiterea Presedintelui României se asigură de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, al Secretariatului
General al Guvernului pentru Institutul National de Statistică, al
Serviciului de Telecomunicatii Speciale si al Ministerului Afacerilor Externe.
(2)
Pentru acoperirea cheltuielilor necesare în vederea pregătirii si
desfăsurării în bune conditii a referendumului national din data de
19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României, se suplimentează
bugetul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, cel al
Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National de
Statistică, al Serviciului de Telecomunicatii Speciale, precum si al Ministerului
Afacerilor Externe din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2007, potrivit anexei care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3)
Ministerul Internelor si Reformei Administrative repartizează
institutiilor prefectului fondurile necesare pentru organizarea si
desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru
demiterea Presedintelui României.
(4)
Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu organizarea, dotarea si
functionarea Biroului Electoral Central se suportă din bugetul
Ministerului Internelor si Reformei Administrative.
(5)
Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii publici a circuitelor
telefonice si conexiunilor locale de comunicatii de date în vederea asigurării
serviciilor de telefonie specială si de comunicatii de date necesare
Biroului Electoral Central si birourilor electorale de circumscriptie se vor
asigura prin bugetul Serviciului de Telecomunicatii Speciale.
Art. 2. - (1) Ministerul Internelor si Reformei Administrative prin Administratia
Natională a Rezervelor de Stat asigură achizitionarea hârtiei
necesare pentru tipărirea buletinelor de vot la referendumul national din
data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României.
(2)
Ministerul Internelor si Reformei Administrative tipăreste buletinele de
vot si le repartizează institutiilor prefectului.
(3)
Ministerul Internelor si Reformei Administrative asigură, prin Centrul
National de Administrare a Bazelor de
Date
privind Evidenta Persoanelor, întocmirea copiilor de pe listele electorale
permanente.
(4)
Institutiile prefectului asigură imprimarea machetelor listei electorale
suplimentare si a listei electorale speciale si achizitionarea hârtiei pentru
acestea din fondurile repartizate conform art. 1 alin. (3).
(5)
Plata hârtiei efectiv consumată se face în termen de 30 de zile de la
publicarea rezultatelor referendumului.
(6)
Cheltuielile privind tipărirea proceselor-verbale pentru constatarea
rezultatelor referendumului, precum si dotarea cu echipamente si tehnică
de calcul, aplicatii informatice si consumabile necesare efectuării
operatiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor referendumului, în
statiile de prelucrare organizate la nivelul circumscriptiilor, se asigură
din bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul National
de Statistică.
Art. 3. - (1) În cadrul bugetelor aprobate, efectuarea cheltuielilor pentru
organizarea si desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai
2007 pentru demiterea Presedintelui României se realizează de către
ordonatorii de credite, cu informarea periodică a Comisiei pentru
transparentă.
(2)
Comisia prevăzută la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al
partidelor politice parlamentare, respectiv al organizatiilor cetătenilor
apartinând minoritătilor nationale ce au grup parlamentar propriu în
ambele Camere ale Parlamentului, din 2 reprezentanti ai organizatiilor
neguvernamentale si 2 reprezentanti ai Clubului Român de Presă.
(3)
Componenta nominală a comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileste
de către presedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor
formulate de partidele politice parlamentare, respectiv ale organizatiilor
cetătenilor apartinând minoritătilor nationale ce au grup parlamentar
propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ale organizatiilor neguvernamentale
si ale Clubului Român de Presă.
(4)
Comisia prevăzută la alin. (1) Îsi desemnează presedintele
dintre membrii nominalizati potrivit alin. (3).
Art. 4. - Pentru reducerea cheltuielilor necesare desfăsurării
procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale aflate în stare
corespunzătoare, recuperate de la alegerile anterioare.
Art. 5. - (1) Pe toată perioada exercitării atributiilor privind
organizarea si desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai
2007 pentru demiterea Presedintelui României, institutiile la care sunt
angajati membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii si
personalul tehnic auxiliar le asigură acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit
legii.
(2)
Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii
procesului-verbal de învestire, se acordă o indemnizatie de 50 lei pe zi,
pe întreaga perioadă de activitate, care se asigură din bugetul
Ministerului Internelor si Reformei Administrative.
(3)
Statisticienii, informaticienii si personalul tehnic auxiliar care
participă la executarea operatiunilor generate de activitatea de la Biroul
Electoral Central vor primi o indemnizatie de 35 lei pe zi, pe întreaga
perioadă de activitate, care se asigură de Ministerul Internelor si
Reformei Administrative.
(4)
Membrii birourilor electorale de circumscriptie judetene, al municipiului
Bucuresti si ale sectiilor de votare beneficiază de o indemnizatie de 50
lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate, începând cu data încheierii
procesului-verbal de învestire. Statisticienii, informaticienii si personalul
tehnic auxiliar care participă la efectuarea operatiunilor generate de
desfăsurarea referendumului national din data de 19 mai 2007 pentru
demiterea Presedintelui României, pe lângă aceste birouri primesc o
indemnizatie de 35 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate.
(5)
Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor si
personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participă la realizarea
operatiunilor legate de desfăsurarea referendumului national din data de
19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României, precum si personalului
Ministerului Internelor si Reformei Administrative si/sau al Ministerului
Apărării, aflat în misiune de pază la acest birou, li se
asigură în fiecare zi de activitate băuturi răcoritoare, cafea
si gustări, în limita sumei de 7 lei de persoană. Aceste cheltuieli
se asigură din bugetul alocat Ministerului Internelor si Reformei
Administrative potrivit dispozitiilor art. 1 alin. (2).
(6)
Membrilor birourilor electorale de circumscriptie judetene si ai biroului de
circumscriptie al municipiului Bucuresti, statisticienilor, informaticienilor
si personalului tehnic auxiliar al acestora, care participă la realizarea
operatiunilor legate de desfăsurarea referendumului national din data de
19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României, precum si personalului
Ministerului Internelor si Reformei Administrative si/sau al Ministerului
Apărării, aflat în misiune de pază a acestor birouri, li se
asigură în fiecare zi de activitate băuturi răcoritoare, cafea
si gustări, în limita sumei de 7 lei de persoană.
(7)
Membrilor birourilor electorale ale sectiilor de votare si personalului Ministerului
Internelor si Reformei Administrative si/sau al Ministerului
Apărării, aflat în misiune de pază a acestor birouri, li se
asigură, în ziua votării, băuturi răcoritoare, cafea si
gustări, în limita sumei de 7 lei de persoană.
(8)
Plata indemnizatiilor prevăzute la alin. (4) se face pe baza listelor de
prezentă avizate de presedintii birourilor electorale.
(9) Veniturile din indemnizatiile
prevăzute la alin. (2)-(4) se impozitează conform prevederilor legale
în vigoare.
(10)
Prin zi de activitate se întelege munca desfăsurată pe parcursul unei
zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai
putin de 6 ore pe zi.
(11) Pe
lângă drepturile prevăzute la alin. (4) membrii birourilor electorale
care domiciliază în alte localităti beneficiază de indemnizatia
de delegare, precum si de decontarea cheltuielilor de transport si cazare,
potrivit reglementărilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru
personalul din institutiile publice.
(12)
Plata indemnizatiilor prevăzute la alin. (4) si (11) si a cheltuielilor de
protocol prevăzute la alin. (6) si (7) se asigură din bugetele
institutiilor prefectului, din sumele repartizate conform art. 1 alin. (3), iar
pentru sectiile de votare din străinătate, plata indemnizatiilor si a
cheltuielilor de protocol se asigură din bugetul alocat Ministerului
Afacerilor Externe potrivit dispozitiilor art. 1 alin. (2).
Art. 6. - Cheltuielile pentru materialele necesare tipăririi listelor
electorale permanente, a copiilor de pe acestea si a listelor electorale
suplimentare, se asigură de institutiile prefectului din sumele
repartizate potrivit dispozitiilor art. 1 alin. (3), iar cheltuielile pentru
selectarea si prelucrarea datelor privind cetătenii cu drept de vot,
precum si cheltuielile pentru dotarea cu echipamente si tehnică de calcul
necesare desfăsurării acestor activităti se asigură de
Ministerul Internelor si Reformei Administrative.
Art. 7. - (1) Cheltuielile necesare în vederea transportului documentelor
prevăzute de lege pentru desfăsurarea procesului electoral se
asigură din bugetele institutiilor prefectului, din sumele repartizate
potrivit dispozitiilor art. 1 alin. (3), iar pentru transportul documentelor
repartizate sectiilor de votare din străinătate, din bugetul alocat Ministerului
Afacerilor Externe conform art. 1 alin. (2).
(2)
Pentru organizarea si desfăsurarea procesului electoral, consumul de
carburanti si cheltuielile cu telefoanele, efectuate de autoritătile si
institutiile publice implicate, se suplimentează cu 50% fată de
normativele în vigoare, în perioada aprilie-mai 2007.
Art. 8. - (1) Confectionarea stampilelor cu mentiunea „VOTAT” si a timbrelor
autocolante ce se aplică pe documentele de identitate ale cetătenilor
si tipărirea buletinelor de vot sunt asigurate de Ministerul Internelor si
Reformei Administrative.
(2)
Ministerul Internelor si Reformei Administrative repartizează atât
stampilele cu mentiunea „VOTAT”, cât si timbrele autocolante si buletinele de
vot către institutiile prefectului, care împreună cu primarii repartizează
aceste materiale sectiilor de vot.
(3)
Confectionarea celorlalte modele de stampile necesare în vederea controlului si
desfăsurării procesului electoral se asigură de prefecti, din
sumele repartizate potrivit dispozitiilor art. 1 alin. (3).
(4)
Ministerul Afacerilor Externe distribuie la sectiile de votare din
străinătate timbrele autocolante necesare exercitării dreptului de
vot de către cetătenii români aflati în străinătate.
Art. 9. - Achizitionarea bunurilor si serviciilor necesare bunei organizări
si desfăsurări a referendumului national din data de 19 mai 2007
pentru demiterea Presedintelui României se face de către fiecare
autoritate contractantă responsabilă în conditiile prevederilor art.
122 lit. c) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor de achizitie publică, a contractelor de concesiune
de lucrări publice si a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 337/2006.
Art. 10. - Sumele puse la dispozitia Ministerului Internelor si Reformei
Administrative, Ministerului Afacerilor Externe, Serviciului de Telecomunicatii
Speciale, respectiv Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul
National de Statistică, neutilizate, se restituie în vederea reîntregirii
Fondului de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, în termen de
60 de zile de la data publicării rezultatului referendumului în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 11. - Sumele alocate Ministerului Internelor si Reformei Administrative din
Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului pentru
desfăsurarea procesului electoral se virează cu această
destinatie în bugetul fiecărei institutii a prefectului si structurilor
ministerului cu atributii în domeniu, iar decontarea cheltuielilor respective
se efectuează cu respectarea prevederilor legale.
Art. 12. - Ministerul Economiei si Finantelor va introduce modificările ce
decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în structura
bugetului de stat pe anul 2007 si în volumul si structura bugetului
Ministerului Internelor si Reformei Administrative, al Secretariatului General
al Guvernului, pentru Institutul National de Statistică, al Serviciului de
Telecomunicatii Speciale, precum si al Ministerului Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Cristian David
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
p. Presedintele Autoritătii Nationale pentru
Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice,
Corneliu Burada
vicepresedinte
Ministrul economiei si finantelor,
Varujan Vosganian
Bucuresti, 25 aprilie
2007.
Nr. 373.
ANEXĂ
- mii lei -
INSTITUTIA |
Capitol |
Cheltuieli |
TOTAL
|
||
Cheltuieli de personal |
Bunuri si servicii |
Active fixe nefinanciare |
|||
|
|
10 |
20 |
71 |
|
1. Ministerul
Internelor si Reformei Administrative |
|
34.860 |
19.595 |
50 |
54.505 |
1)
Institutiile prefectului |
51.01 |
31.340 |
15.295 |
|
46.635 |
2)
Biroul Electoral Central |
51.01 |
160 |
280 |
50 |
490 |
TOTAL
CAP. 51.01 |
51.01 |
31.500 |
15.575 |
50 |
47.125 |
1)
Inspectoratul General al Politiei |
61.01 |
3.200 |
3.500 |
|
6.700 |
2)
Comandamentul National al Jandarmeriei |
61.01 |
|
500 |
|
500 |
3)
Centrul National de Administrare a Bazei de Date privind Evidenta Persoanelor |
61.01 |
160 |
20 |
|
180 |
TOTAL
CAP. 61.01 |
61.01 |
3.360 |
4.020 |
0 |
7.380 |
2.
Secretariatul General al Guvernului |
|
6 |
1.056 |
78 |
1.140 |
-
Institutul National de Statistică |
51.01 |
6 |
1.056 |
78 |
1.140 |
3. Ministerul
Afacerilor Externe |
51.01 |
800 |
3.400 |
|
4.200 |
4.
Serviciul de Telecomunicatii Speciale |
61.01 |
|
155 |
|
155 |
TOTAL
GENERAL |
|
35.666 |
24.206 |
128 |
60.000 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea
modelului stampilelor ce vor fi folosite la birourile electorale, a modelului
buletinului de vot, a listelor electorale si a proceselor-verbale care vor fi
folosite la referendumul national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea
Presedintelui României
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, al art. 31 alin. (3) si al art. 48 din
Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfăsurarea referendumului, cu
modificările si completările ulterioare, al art. 119 din Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 2 din
Hotărârea Parlamentului nr. 21/2007 privind stabilirea obiectului si datei
referendumului national pentru demiterea Presedintelui României,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă modelul stampilelor Biroului Electoral Central,
birourilor electorale de circumscriptie judeteană, Biroului electoral de
circumscriptie al municipiului Bucuresti, care se folosesc la referendumul
national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României,
prevăzute în anexele nr. 1-3.
Art. 2. - Se aprobă modelul buletinului de vot ce va fi folosit la
referendumul national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui
României, prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 3. - Se aprobă modelul copiei de pe lista electorală
permanentă, al listei electorale suplimentare si al
listei
electorale speciale ce vor fi folosite la referendumul national din data de 19
mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României, prevăzute în anexele nr.
5-8.
Art. 4. - Se aprobă modelul proceselor-verbale care vor fi folosite pentru
consemnarea rezultatului votării la referendumul national din data de 19
mai 2007 pentru demiterea Presedintelui României, prevăzute în anexele nr.
9-11.
Art. 5. - Anexele nr. 1 - 11*) fac parte integrantă din prezenta
hotărâre.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Secretarul general al Guvernului,
Bucuresti, 25 aprilie
2007.
Nr. 374.
*) ANEXELE Nr. 1-11
ANEXA
Nr. 5
MODELUL
copiei de pe lista electorală permanentă
Pag............
ROMÂNIA Municipiul,
orasul.............. Comuna.............................. Satul................................... Strada................................ |
CIRCUMSCRIPTIA
ELECTORALA NR. *).. JUDETUL........................... Sectia de votare nr...................... |
LISTA ELECTORALĂ PERMANENTA(COPIE)
pentru referendumul national din data de 19 mai 2007 asupra demiterii
Presedintelui României
Nr. crt. |
Semnătura alegătorului |
Numele si prenumele alegătorului |
Codul numeric personal |
Domiciliul (nr. imobil, bloc, apt.) |
Denumire, serie si nr. act identitate |
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
Primar, |
Secretar, |
Seful biroului judetean
de administrare a bazelor de date privind evidenta persoanelor,
Seful serviciului public
comunitar judetean de evidentă a persoanelor,
ANEXA Nr. 6
MODELUL
copiei de pe lista electorală permanentă pentru municipiul
Bucuresti
Pag ................
ROMÂNIA Sectorul................... Strada..................... |
CIRCUMSCRIPTIA
ELECTORALA NR. 42 MUNICIPIUL BUCURESTI Sectia de votare nr...................... |
LISTA ELECTORALA PERMANENTĂ (COPIE)
pentru referendumul national din data de 19 mai 2007 asupra demiterii
Presedintelui României
Nr. crt. |
Semnătura alegătorului |
Numele si prenumele alegătorului |
Codul numeric personal |
Domiciliul (nr. imobil, bloc, apt.) |
Denumire, serie si nr. act identitate |
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
Primar, |
Secretar, |
Seful serviciului de administrare a bazelor de date privind evidenta
persoanelor Bucuresti,
Seful serviciului public comunitar de evidentă a persoanelor al
sectorului..., municipiul Bucuresti
ANEXA Nr. 7
MODELUL
listei electorale suplimentare
Pag................
ROMÂNIA JUDETUL*................................. Municipiul, orasul, comuna**........ |
Sectia de votare nr.***..................... |
LISTA ELECTORALĂ SUPLIMENTARĂ
pentru referendumul national din data de 19 mai 2007 asupra demiterii
Presedintelui României
Nr. crt. |
Semnătura alegătorului |
Numele si prenumele alegătorului |
Domiciliul/resedinta alegătorului (Strada, nr. casei, bloc, apartament) |
Denumirea, seria si numărul actului de
identitate |
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
Primar ****)
(numele si prenumele,
semnătura)
Presedintele biroului
electoral al sectiei de votare*****)
(numele si prenumele, semnătura)
*) În cazul municipiului
Bucuresti se va scrie “Municipiul Bucuresti”.
În cazul sectiilor de votare organizate pe lângă misiunile diplomatice
si oficiile consulare se va scrie: “Municipiul Bucuresti”, iar în cazul navelor
sau platformelor marine se va scrie denumirea judetului în care este
înregistrată nava, respectiv platforma marina.
**) În cazul
municipiului Bucuresti se va scrie „sectorul nr...”
***) În cazul sectiilor
de votare organizate în străinătate după număr se va scrie:
“organizată în localitatea ...........”, după care se trece denumirea
tării, iar în cazul sectiilor de votare organizate pe nave sau pe
platforme marine se
scrie: “organizată pe nava (platforma marina)...............”.
****) Se întocmeste si
se semnează de primar, în cazurile prevăzute la art. 20 alin. (1) din
Legea nr. 3/2000 conform căruia cetătenii care locuiesc în altă
localitate decât cea în care îsi au domiciliul pot solicita primarului din acea
localitate înscrierea lor în liste electorale suplimentare
*****) Se întocmeste de
presedintele biroului electoral al sectiei de votare, în ziua votării,
conform art. 21 din Legea nr. 3/2000 conform căreia cetăteanul care,
în ziua referendumului national, se află într-o altă localitate decât
cea în care este înscris în lista electorală poate să îsi exercite
dreptul de vot în localitatea respectivă, la orice sectie de votare,
urmând a fi înscris într-o listă suplimentară de către
presedintele biroului electoral al sectiei de votare, pe baza actului de
identitate sau a adeverintei care tine loc de act de identitate..
NOTĂ:
1. Lista
suplimentară se întocmeste în cazurile prevăzute la art. 20 alin. (1)
si art. 21 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfăsurarea
referendumului.
2. Tipărirea
formularelor se face prin grija prefectilor.
ANEXA Nr. 8
MODELUL
listei electorale speciale
Pag................
ROMÂNIA JUDETUL*................................. Municipiul, orasul, comuna**........ |
Sectia de votare nr.***..................... |
LISTA ELECTORALA SPECIALA
pentru referendumul national din data de 19 mai 2007 asupra demiterii
Presedintelui României
Nr. crt. |
Semnătura alegătorului |
Numele si prenumele alegătorului |
Domiciliul/resedinta alegătorului (Strada, nr. casei, bloc,
apartament) |
Denumirea, seria si numărul actului de
identitate |
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
Presedintele biroului
electoral al sectiei de votare****)
(numele si prenumele,
semnătura)
*) În cazul municipiului
Bucuresti se va scrie “Municipiul Bucuresti”.
**) În cazul
municipiului Bucuresti se va scrie „sectorul nr...”
***) Se înscrie numărul
sectiei de votare
****) Se întocmeste de
presedintele biroului electoral al sectiei de votare, în ziua votării,
conform art. 77 alin.
(3) din Legea nr.
373/2004 si cuprinde numai alegătorii care se prezintă la vot si fac
dovada cu actul de identitate că domiciliază în zona arondată
sectiei de votare respective, însă au fost omisi din lista electorală
permanentă sau din copia existentă la sectia de votare.
NOTĂ:
1. Tipărirea
formularelor se face prin grija prefectilor.
privind modelul timbrului
autocolant, conditiile de tipărire, de gestionare si de utilizare a
acestuia pentru referendumul national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea
Presedintelui României
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 48 din Legea nr. 3/2000
privind organizarea si desfăsurarea referendumului, cu modificările
si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) La referendumul national din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Presedintelui
României, cetătenii cu drept de vot îsi exercită dreptul de vot pe
baza actelor de identitate definite în Legea nr. 373/2004 pentru alegerea
Camerei Deputatilor si a Senatului, cu modificările si completările
ulterioare. După exercitarea votului, pe cartea de identitate se
aplică un timbru autocolant cu mentiunea „VOTAT” si data referendumului
national.
(2)
Modelul timbrului autocolant este prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
(3)
Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea perfectă pe cartea de
identitate, astfel încât să nu se poată detasa fără a se
produce deteriorarea acestui document.
Art. 2. - (1) Achizitionarea timbrelor autocolante se asigură de către
Ministerul Internelor si Reformei Administrative în termen de 15 zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Achizitia se face
potrivit prevederilor art. 122 lit. c) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice si a
contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 337/2006.
(2)
Timbrele autocolante se predau de către Ministerul Internelor si Reformei
Administrative institutiilor prefectului si, pentru sectiile de votare
organizate în străinătate, Ministerului Afacerilor Externe, pe
bază de proces-verbal, cu cel putin 5 zile înainte de data referendumului.
(3)
Prefectii, împreună cu primarii, predau pe bază de proces-verbal
timbrele autocolante presedintilor birourilor electorale ale sectiilor de
votare, până cel târziu în preziua alegerilor.
(4)
Reprezentantii Ministerului Afacerilor Externe predau pe bază de
proces-verbal timbrele autocolante presedintilor birourilor electorale ale
sectiilor de votare organizate în străinătate, până cel târziu
în preziua alegerilor.
Art. 3. - Timbrele autocolante au acelasi format pentru toate circumscriptiile,
se imprimă cu litere de aceeasi mărime, cu aceleasi caractere si cu
aceeasi cerneală, într-un număr egal cu cel al alegătorilor, cu
un plus de 10%.
Art. 4. - Membrii biroului electoral al sectiei de votare aplică timbrul
autocolant pe cartea de identitate.
Art. 5. - În vederea distribuirii corecte a timbrelor autocolante, Ministerul
Internelor si Reformei Administrative comunică primarilor, cel târziu cu 5
zile înainte de ziua votării, numărul alegătorilor posesori ai
cărtii de identitate, înscrisi în listele electorale permanente, pe
fiecare sectie de votare. Ministerul Internelor si Reformei Administrative furnizează
aceste date în mod gratuit, în conditiile prevăzute de art. 10 alin. (6)
lit. f) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 97/2005 privind
evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetătenilor
români, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
290/2005, cu completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor si reformei administrative,
Bucuresti, 25 aprilie
2007.
Nr. 375.
ANEXA
MODELUL
timbrului autocolant ce se aplică pe cartea de identitate a
alegătorului care votează la referendumul national din data de 19 mai
2007 pentru demiterea Presedintelui României
NOTĂ:
Pătratul
în care este încadrat cercul cu înscrisul „Votat” si „19 mai 2007” are latura
de 15 mm.
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU
DREPTURILE DE AUTOR
OFICIUL ROMÂN PENTRU
DREPTURILE DE AUTOR
pentru publicarea în
Monitorul Oficial al României, Partea I, a Hotărârii arbitrale din 12 aprilie 2007 privind stabilirea formei
finale a Metodologiei având ca obiect utilizarea prin radiodifuzare a operelor
muzicale de către organismele de televiziune
Având
în vedere dispozitiile art. 1312 alin. (8) si ale art. 133 alin. (1)
din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările
si completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 6
alin. (1) si ale art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind
organizarea, functionarea, structura personalului si dotările necesare
îndeplinirii atributiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
directorul
general adjunct al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. - Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotărârea
arbitrală din 12 aprilie 2007 privind stabilirea formei finale a
Metodologiei având ca obiect utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale
de către organismele de televiziune.
Art. 2. - Se desemnează organismul de gestiune Uniunea Compozitorilor si
Muzicologilor din România - Asociatia pentru Drepturile de Autor (UCMR-ADA) cu
sediul în municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, drept
colector al remuneratiilor cuvenite titularilor de drepturi de autor pentru
utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale de către organismele de
televiziune stabilite prin hotărârea arbitrală mentionată la
art. 1.
Art. 3. - Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general adjunct al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
Eugen Vasiliu
Bucuresti, 13 aprilie
2007.
Nr. 170.
OFICIUL ROMAN PENTRU
DREPTURILE DE AUTOR CORPUL DE ARBITRI
HOTĂRÂREA
ARBITRALĂ
din 12 aprilie 2007
privind stabilirea formei
finale a Metodologiei având ca obiect utilizarea prin radiodifuzare a operelor
muzicale de către organismele de televiziune
Completul
de arbitri:
-
Otilia Calmuschi
-
Flavius Baias
-
Adrian Vasiliu
- Mihai
Tănăsescu
-
Gheorghe Gheorghiu
Având
în vedere Cererea formulată de Asociatia Română de Comunicatii
Audiovizuale (ARCA), înregistrată la Oficiul Român pentru
Drepturile de Autor (O.R.D.A.) cu nr. 1.396/2007, cu sediul în
municipiul Bucuresti, intrarea V. Eftimiu nr. 5-7, ap. 58, sectorul 1, prin care se
solicită organizarea arbitrajului în relatia cu Uniunea Compozitorilor si
Muzicologilor din România - Asociatia pentru Drepturile de Autor (UCMR-ADA) pentru
stabilirea formei finale a Metodologiei privind utilizarea prin radiodifuziune
a operelor muzicale de către organismele de televiziune,
tinând
seama de înscrisurile depuse de părti pe durata arbitrajului, de
dezbaterile si concluziile părtilor,
COMPLETUL DE ARBITRI
CONSTATĂ:
Urmare
solicitării ARCA, prin Decizia nr. 299/2006 a directorului general al
O.R.D.A. s-a constituit Comisia pentru negocierea metodologiei privind
utilizarea prin radiodifuzare a operelor muzicale de către organismele de
televiziune, formată din reprezentanti ai UCMR-ADA, pe de o parte, si ai
ARCA, S.C. PRO TV - S.A., S.C. TV ANTENA 1 - S.A., S.C. Amerom Television -
S.R.L. si SRTV, pe de altă parte.
ARCA a
depus o propunere de metodologie, însusită de ceilalti utilizatori, mai
putin SRTV, atasată ca anexă la decizia ORDA.
Întrucât negocierile nu au avut
loc în mod efectiv, s-a solicitat constituirea completului de arbitraj,
invocându-se totodată de către ARCA si ceilalti utilizatori exceptia
inadmisibilitătii formulării de către UCMR-ADA a unei propuneri
de metodologie în timpul arbitrajului.
Completul
de arbitri constată că sunt întrunite conditiile legale pentru
realizarea arbitrajului potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si
drepturile conexe, cu modificările si completările ulterioare, aspect
necontestat de către părtile implicate, context în care va proceda la
judecarea litigiului ivit, urmând ca, în prealabil, să se pronunte asupra
exceptiei.
1. Referitor la exceptia
inadmisibilitătii formulării de către UCMR-ADA a unei propuneri
de metodologie în timpul arbitrajului, utilizatorii folosesc următoarele
argumente:
-
UCMR-ADA avea obligatia legală de a depune o metodologie în faza de
negociere cu utilizatorii, în conditiile art. 130 alin. (1) lit. b) potrivit
căruia organismele de gestiune colectivă au obligatia să
elaboreze metodologii pentru domeniul lor de activitate, cuprinzând drepturile
patrimoniale cuvenite, ce trebuie negociate cu utilizatorii, în caz contrar
aplicându-se sanctiunea decăderii din dreptul de a propune o metodologie
în faza arbitrajului. În completarea acestei afirmatii se sustine că
obiectul litigiului supus arbitrajului nu se stabileste în arbitraj, iar
propunerea metodologiei de către UCMR-ÂDA în faza arbitrajului ar fi
informă, asemenea unei cereri de chemare în judecată care s-ar
formula direct în fata instantei, si nu prin cererea scrisă de chemare în
judecată;
- ar fi
încălcate dispozitiile art. 129 alin. 6 C. proc. civ., potrivit
cărora în toate cazurile judecătorii hotărăsc numai asupra
cererii deduse judecătii;
-
UCMR-ADA avea obligatia legală de a formula o metodologie, potrivit art.
III din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 123/2005 pentru modificarea
si completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 329/2006,
care stabileste că, „în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante, entitătile care au fost
implicate în negocieri pot initia procedurile pentru stabilirea unor noi
metodologii privind remuneratiile cuvenite titularilor de drepturi si au
obligatia să trimită câte trei nominalizări pentru constituirea
completului de arbitraj prevăzut la art. 1384; până la
aprobarea metodologiilor negociate conform prevederilor prezentei ordonante, se
aplică metodologiile în vigoare”.
În combaterea exceptiei,
UCMR-ADA sustine că utilizatorii desemnati prin decizie în comisia de
negociere nu au fost în măsură să îi prezinte un punct de vedere
comun privitor la propunerea de metodologie, fiind în imposibilitate de a le
răspunde prin propunerea unei metodologii.
Totodată
sustine că, în conformitate cu art. 1312 alin. (7) din Legea
nr. 8/1996, stabilirea formei finale a metodologiilor reprezintă atributul
exclusiv al arbitrilor si se consideră îndreptătită să
depună în faza arbitrajului o propunere de metodologie si să
formuleze concluzii, sustinând că nu este reglementată nicio
cauză legală de decădere din drepturi în acest sens.
Completul
de arbitri respinge exceptia ca nefondată, având în vedere
următoarele considerente:
- în
conformitate cu dispozitiile art. 1312 alin. (7) din Legea nr.
8/1996, cu modificările si completările ulterioare, obiectul
arbitrajului îl reprezintă stabilirea formei finale a metodologiilor, ceea
ce se poate realiza numai dacă părtile au posibilitatea de a-si
prezenta pretentiile, cererile, propunerile si apărările referitoare
la forma finală a metodologiei. Singurul caz de decădere din dreptul
de a propune probe si de a pune concluzii este cel indicat de art. 1312
alin. (6) din Legea nr. 8/1996, cu modificările si completările
ulterioare (neplata în termen a onorariului);
- a
admite că procedura negocierii reprezintă o fază de
judecată în care părtile trebuie să îsi formuleze pretentiile,
sub sanctiunea decăderii, înseamnă a admite că arbitrajul este o
cale de atac la faza negocierii, ceea ce nu a fost stabilit de legiuitor.
Obiectul litigiului dedus arbitrajului este indicat prin cererea de initiere a
arbitrajului, formulată de oricare dintre părti, urmare esuării
negocierilor, arbitrii fiind obligati de lege să stabilească
metodologia, învestirea arbitrajului s-a făcut tocmai în acest scop,
principiul disponibilitătii nefiind aplicabil sub acest aspect, în caz
contrar arbitrajul fiind afectat în esenta sa ori lipsit de obiect;
-
dispozitiile art. III din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 123/2005,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 329/2006, ca
text tranzitoriu, acordă părtilor optiunea de a initia procedura
arbitrajului după publicarea legii, iar nu obligativitatea, fapt pentru
care UCMR-ADA nu avea obligatia legală nici să initieze procedura
arbitrajului si nici să elaboreze altă metodologie în conditiile în
care la momentul publicării acestei legi exista o metodologie
stabilită prin Hotărârea arbitrală din 21 iunie 2005,
valabilă pentru 3 ani.
2.
Privitor la metodologia privind utilizarea prin radiodifuzare a operelor
muzicale de către organismele de televiziune
Se
constată că, fată de metodologia stabilită prin
Hotărârea arbitrală din 21 iunie 2005, ARCA solicită
modificări privind:
- baza
de calcul, care s-ar constitui din veniturile obtinute de utilizatori din
activitatea care utilizează repertoriul muzical protejat, din care se
scad: TVA, taxa pentru publicitatea la băuturi alcoolice, contributia la
fondul cinematografic national si orice alte taxe către bugetul de stat si
local; pentru societătile publice de televiziune se scad si alocatiile
bugetare;
-
procentul aplicabil bazei de calcul, care ar trebui să fie de 1,2%,
corespunzător unei ponderi de 100% a utilizării repertoriului de
opere muzicale gestionat colectiv, cu reducerea procentului proportional pentru
ponderi de utilizare inferioare.
SRTV
solicita, în faza arbitrajului, mentinerea procentului de 2% din baza de calcul
constituită din acele venituri (taxa pentru serviciul public de
televiziune si/sau publicitate) obtinute din activitatea de radiodifuzare care
corespunde proportiei utilizării repertoriului, iar, ca variantă
alternativă, baza de calcul să fie determinată prin stabilirea
valorii forfetare în venituri a unei ore (minut) de emisie a operei muzicale
protejate, sub forma raportului dintre veniturile obtinute din radiodifuzare si
timpul total de ore de emisie.
UCMR-ADA
indica în propunerea sa de metodologie următoarele modificări:
- baza
de calcul să fie formată din toate veniturile ce provin din
activitatea de televiziune, cum ar fi: abonamente, publicitate, anunturi si
informatii, barter, sponsorizări, subventii, numere suprataxabile,
concursuri si jocuri, închirieri spatiu emisie, autorizatii de receptie, alte
contributii financiare, venituri din asocieri etc; de asemenea, trebuie luate
în considerare veniturile societătilor terte, în special ale societătilor
de productie si achizitie de publicitate, dacă sunt încasate pentru activitatea de radiodifuzare;
-
procentul aplicabil trebuie apreciat diferentiat, în functie de tipul de
televiziune si de pondere, între 2% si 10%, iar dacă remuneratia
trimestrială este mai mică de 3.000 lei, se va acorda o remuneratie
trimestrială forfetară de 3.000 lei, suma reactualizată potrivit
indicelui de inflatie.
Ulterior,
prin concluziile în fata completului de arbitraj, UCMR-ADA a arătat
că este multumită de Hotărârea arbitrală din 21 iunie 2005.
Analizând întregul material probator,
completul de arbitri retine următoarele:
Drepturile
cuvenite autorilor pentru operele muzicale radiodifuzate, gestionate colectiv
prin UCMR-ADA, constituie drepturi legal recunoscute si remunerabile, în
măsura folosirii.
Utilizatorii
recunosc dreptul la remunerarea autorilor, însă propun un cuantum mai
redus fată de cel stabilit prin Hotărârea arbitrală din 21 iunie
2005, motivat de împrejurarea că ar fi survenit schimbări în
conceptia legiuitorului român, potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 123/2005, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 329/2006, fiind stabilită o altă modalitate de calcul,
limitată la volumul radiodifuzării operelor muzicale. De asemenea,
sunt redate informatiile din studii la nivel european privitor la remunerarea
autorilor de opere muzicale radiodifuzate care ar fi în conformitate cu
această solicitare.
Negocierea
metodologiei la mai putin de 3 ani de la Hotărârea arbitrală din 21
iunie 2005 este justificată fată de modificarea dispozitiilor legale
în materie prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 123/2005,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 329/2006.
Conform art. 1311 alin. (2) În noua redactare, „Organismele de
gestiune colectivă pot solicita de la aceeasi categorie de utilizatori
remuneratii forfetare sau procentuale, raportate la veniturile obtinute de
utilizatori din activitatea în cadrul căreia se utilizează
repertoriul, cum ar fi: radiodifuzare, retransmitere prin cablu sau comunicare
publică, tinând cont de practica europeană privind rezultatele
negocierilor dintre utilizatori si organismele de gestiune colectivă.
Pentru activitatea de radiodifuzare, remuneratiile procentuale se vor stabili
diferentiat, direct proportional cu ponderea utilizării repertoriului
gestionat colectiv în această activitate, iar în lipsa veniturilor, în
functie de cheltuielile ocazionate de utilizare”.
Acest
text elimină procentele între 1% si 10% stabilite în vechea redactare si
introduce criteriul raportării la practica europeană în materia
negocierilor, iar dacă se aplică remuneratii procentuale, stabilirea
se face diferentiat, proportional cu ponderea utilizării repertoriului
utilizat colectiv în activitatea de radiodifuzare.
Completul
de arbitri apreciază că fată de modificarea legii este
posibilă negocierea metodologiei, sens în care se impune a se stabili baza
de calcul si apoi remuneratia cuvenită pentru radiodifuzarea operelor
muzicale.
a)
Potrivit art. 1311 alin. (2) din lege, baza de calcul o constituie
veniturile din activitatea de radiodifuzare. Rezultă că se au în
vedere veniturile din întreaga activitate de radiodifuzare si nu poate fi
admisă o fragmentare a bazei, în conditiile în care legiuitorul nu a
reglementat o asemenea ipoteză. Veniturile sunt constituite din
totalitatea surselor financiare care sustin activitatea de radiodifuzare,
indiferent dacă este vorba de abonamente, sponsorizări, alocatii,
închirieri spatiu emisiune, autorizatii de receptie, alte contributii financiare
etc, ori venituri provenite din asocieri sau alte activităti corelate cu
cea de radiodifuzare, fără a fi luate în considerare taxele aferente
(TVA etc.) ori alte deduceri fiscale stabilite prin lege. În acest sens este si
definitia venitului, dată de Eurostat în publicatia AUVIS, citată în
raportul Ministerului Culturii din Danemarca: „Venitul total (câstigul
operational) din toate serviciile prestate de către transmitătorul
radio/TV. Câstigul operational poate să includă încasări din taxele
de licentă radio/TV, subventii publice, publicitate radio/TV,
sponsorizări, teleshopping, abonamente, încasări din exploatarea
propriilor programe radio/TV sau alte venituri, cum ar fi venituri din
cedări de drepturi, brevete, mărci înregistrate si valori similare
etc.”
Cât
priveste veniturile unor terti, îndeosebi ale societătilor de productie si
achizitie de publicitate, încasate în legătură cu activitatea de
radiodifuzare, acestea vor putea fi luate în considerare numai dacă se va
constata că există un transfer inechitabil, contrar uzantelor
cinstite în raporturile comerciale, specifice domeniului respectiv, constatate
amiabil sau pe cale judiciară. Chiar si în studiul mentionat (pct. 2.3
„Informatii specifice pe tări”) se retine că în majoritatea
tărilor există o practica obisnuită a companiilor administrative
de a trece o parte din taxele colectate către alte companii care apoi fac
plata propriu-zisă către licentiatori. Totusi, completul de arbitri
prezumă existenta unor relatii juridice întemeiate pe buna-credintă
si, pe cale de consecintă, nu se pot include în baza de calcul
stabilită prin metodologie asemenea venituri. Acest aspect fiind o
situatie de fapt, organismul de gestiune colectivă are căile legale
de urmat pentru a ataca eventualele conventii inechitabile.
b)
Remuneratia cuvenită pentru radiodifuzarea operelor muzicale trebuie
să se facă avându-se în vedere dispozitiile art. 43 si 71, precum si
noile criterii stabilite de legiuitorul român în art. 1311 alin. (2)
din Legea nr. 8/1996, cu modificările si completările ulterioare:
practica europeană în materia negocierilor, iar dacă se aplică
remuneratii procentuale, stabilirea se face diferentiat, proportional cu
ponderea utilizării repertoriului utilizat colectiv în activitatea de
radiodifuzare.
Din
studiul elaborat de Ministerul Culturii din Danemarca, referitor la practica
negocierilor privind radiodifuzarea operelor muzicale, studiu efectuat în 18
state din aria comunitară, se constată că stabilirea
remuneratiei s-a realizat pe baza unor criterii diferentiate. Mai întâi s-a
avut în vedere natura comercială sau necomercială a difuzorului,
după care s-au luat în calcul elemente privind numărul de posturi,
gradul de adresabilitate, audienta, segmentele de populatie beneficiare,
numărul de ore de emisie si altele, însă din toate aceste date si
criterii, neuniforme temporal si teritorial, cu grad de certitudine
diferentiat, autorii studiului eschivându-se să formuleze o concluzie, cu
motivarea că o astfel de analiză nu a făcut parte din sarcina
lor (pct. 3.3 „Compararea datelor”). Tot din practica europeană fac parte
si deciziile pronuntate de Curtea Europeană de Justitie, asa cum au fost
prezentate de părti, sens în care completul de arbitri le va avea în
vedere la pronuntarea hotărârii.
Completul
de arbitri constată că nu există pentru România un studiu
asemănător si nici date selectate pe criterii, care să
permită o analiza comparată cu practica europeană. Totusi, vor
fi luate în considerare datele statistice din tăriie aflate într-o situatie
asemănătoare României.
Pentru
cel de-al doilea criteriu stabilit prin lege - de calculare a remuneratiei
procentuale, diferentiat, direct proportional cu ponderea utilizării
repertoriului gestionat colectiv în activitatea de radiodifuzare a operelor
muzicale, iar în lipsa veniturilor, în functie de cheltuielile ocazionate de
utilizare -, completul de arbitri va proceda la stabilirea remuneratiei în
functie de volumul efectiv de folosire a operelor muzicale, criteriu echitabil
atât pentru autori, cât si pentru utilizatori.
În acest sens este corect a se
stabili procentual remuneratia pentru folosirea operelor muzicale, legea
nepermitând o combinare cu criteriul forfetar.
Pentru
a determina remuneratia procentuală, completul de arbitri va avea în
vedere manifestările de vointă ale părtilor implicate, care în
baza principiului disponibilitătii au stabilit limitele arbitrajului;
remuneratia nu va fi mai mică decât au oferit utilizatorii si nici mai
mare decât a solicitat organismul de gestiune colectivă. Totodată,
trebuie să se tină seama că prin hotărârea arbitrală
anterioară s-a prevăzut un procent de 2% din veniturile obtinute din
activitatea de radiodifuzare, volumul radiodifuzării operelor muzicale
fiind de circa 15%, aspect necontestat de părti.
ARCA a
propus un procent de 1,2% pentru situatia folosirii operelor de 100%, cu
diminuarea procentului în functie de ponderea folosirii, în timp ce UCMR-ADA a
propus un procent de 13,33%, redus direct proportional cu ponderea
utilizării. Prin hotărârea arbitrală anterioară, dacă
ponderea ar fi fost de 100%, procentul rezultat ar fi de 13,33%.
Completul
de arbitri apreciază ca fiind echitabil un procent de 9% pentru folosirea
de 100%, cu ponderea corespunzătoare pentru o folosintă
diminuată, după formula următoare: x = 9y/100, unde x
reprezintă remuneratia cuvenită autorilor, calculată procentual,
iar y este ponderea radiodifuzării operelor muzicale de către fiecare
utilizator, stabilită tot procentual.
Spre
exemplu, dacă un utilizator radiodifuzează opere muzicale timp de 50%
din întregul program de radiodifuzare, calculul se face în modul următor:
x = 9
înmultit cu 50 împărtit la 100 este egal cu 450 împărtit la 100 este
egal cu 4,5.
În acest exemplu utilizatorul va
datora organismului de gestiune colectivă 4,5% din baza de calcul,
determinată potrivit lit. a) de mai sus.
FATĂ DE CONSIDERENTELE EXPUSE
COMPLETUL DE ARBITRI
HOTĂRĂSTE:
Forma
finală a Metodologiei având ca obiect utilizarea prin radiodifuzare a
operelor muzicale de către organismele de televiziune:
1.
Utilizarea prin radiodifuzare, în orice formă si procedeu, de către
organismele de televiziune a operelor muzicale aduse anterior la cunostinta
publică si aflate în termenul legal de protectie se poate face numai în
baza unei autorizatii, sub formă de licentă neexclusivă,
eliberată de organismul de gestiune colectivă desemnat de ORDA în
acest domeniu, pentru repertoriul stabilit potrivit legii.
2.
Utilizatorii de opere muzicale licentiate au obligatia să
plătească trimestrial organismului de gestiune colectivă
desemnat o remuneratie reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor
de opere muzicale radiodifuzate, determinate procentual din baza de calcul.
3. Baza
de calcul se constituie din veniturile obtinute de fiecare utilizator din
activitatea de radiodifuzare a repertoriului de opere muzicale. Veniturile sunt
constituite din totalitatea surselor financiare care sustin activitatea de
radiodifuzare (abonamente, sponsorizări, alocatii bugetare, închirieri
spatiu emisiune, autorizatii de receptie, alte contributii financiare etc. ori
venituri provenite din asocieri sau alte activităti corelate cu cea de
radiodifuzare), fără a fi luate în considerare taxele aferente (TVA
etc.) ori alte deduceri fiscale stabilite prin lege. Dacă utilizatorul nu
obtine venituri din activitatea de radiodifuzare, remuneratia se
calculează sub forma unui procent din totalitatea cheltuielilor efectuate
de către utilizator pentru această activitate.
4.
Procentul aplicabil bazei de calcul se determină potrivit ponderii
utilizării operelor muzicale si_ va fi de 9% în cazul utilizării
operelor muzicale în pondere de 100% din totalul timpului de emisie al
utilizatorului. În cazul în care utilizarea operelor muzicale se face într-o
pondere mai mică, procentul de 9% se reduce direct proportional cu
ponderea utilizării operelor muzicale ca durată din totalul timpului
de emisie al utilizatorului, după formula:
x =
9y/100, unde x reprezintă remuneratia cuvenită autorilor, calculată
procentual, iar y este ponderea radiodifuzării operelor muzicale de
către fiecare utilizator, x = 9y/100, unde x reprezintă remuneratia
cuvenită autorilor, calculată procentual, iar y este ponderea
radiodifuzării operelor muzicale de către fiecare utilizator,
stabilită tot procentual.
5.
Remuneratia se plăteste până la data de 25 a primei luni
următoare trimestrului pentru care este datorată, dată la care
se va transmite si baza de calcul a sumelor virate.
6.
Utilizatorii vor transmite organismului de gestiune colectivă, până
la data prevăzută la pct. 5, un raport cuprinzând, pentru fiecare
post de televiziune, lista operelor muzicale utilizate zilnic, inclusiv operele
muzicale utilizate în spoturile publicitare, cu mentionarea: denumirii
fiecărei opere muzicale utilizate, autorului acesteia (compozitor,
textier, aranjor), orei, datei, duratei si numărului de difuzări
zilnice ale fiecărei opere muzicale. Raportul va fi transmis în format
scris si electronic si va fi însotit de o adresă de înaintare purtând
numele reprezentantului legal, semnătura acestuia si stampila
utilizatorului. Informatiile cuprinse în raportul astfel comunicat vor
constitui baza de repartizare către titularii de drepturi de autor de
opere muzicale a remuneratiilor încasate de organismul de gestiune
colectivă.
7. La
solicitarea scrisă a organismului de gestiune colectivă,
transmisă cu cel putin 15 zile înainte, si ulterior datei virării
remuneratiei prevăzute la pct. 4, utilizatorul are obligatia de a comunica
acestuia copii certificate pe propria răspundere de reprezentantul legal
de pe documentele cuprinzând informatiile pe baza cărora se determină
baza de calcul. Gradul sau tipul de utilizare a operelor muzicale de către
posturile de televiziune va putea fi determinat de organismul de gestiune
colectivă, direct sau prin comandarea de monitorizări ale
activitătii de radiodifuzare a utilizatorilor.
8.
Pentru întârzieri la plata remuneratiilor, utilizatorii datorează dobânda
legală de la data scadentei.
9.
Prezenta metodologie se aplică tuturor utilizatorilor si intră în
vigoare începând cu data publicării sale în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Complet de arbitri:
Flavius Baias
Otilia Calmuschi
Gheorghe Gheorghiu
Mihai Tănăsescu
Adrian Vasiliu
ROMÂNIA JUDETUL VRANCEA
CONSILIUL LOCAL ADJUD
asociatiilor
si fundatiilor cu personalitate juridică, care primesc subventii de la
bugetul local al municipiului Adjud, judetul Vrancea, pentru anul 2007, precum
si cuantumul acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind
acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate
juridică, care înfiintează si administrează unităti de
asistentă socială
Nr. crt. |
Denumirea asociatiei/fundatiei |
Municipiul/judetul |
Numărul de beneficiari |
Sume lunare alocate - lei - |
Cuantumul sumelor acordate pentru anul 2007 - lei - |
1. |
Fundatia
PROARMONIA Focsani, Centrul de Asistentă si Recuperare a Persoanelor
Tinere cu Handicap Adjud |
Municipiul
Adjud, judetul Vrancea |
40 de
persoane |
3.200 |
38.400 |
2. |
Asociatia
Promotorilor Dezvoltării Locale Focsani |
Municipiul
Adjud, iudetul Vrancea |
15
persoane |
1.200 |
14.400 |