MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul
174 (XVIII) - Nr. 874 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri,
25 octombrie 2006
SUMAR
DECRETE
1.180. - Decret pentru revocarea din functie a unui membru al
Guvernului
1.181. - Decret pentru numirea unui membru al Guvernului
Decizia nr. 580 din 19 septembrie 2006 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2781 alin. 8
lit. c) si alin. 10 din Codul de procedură penală
1.444. - Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de
rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul
2006, pentru judetul Bacău
1.455. - Hotărâre privind organizarea si functionarea
Centrului National pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului Informational si
Informatic în Domeniul Sănătătii Bucuresti
1.464. - Hotărâre pentru aprobarea Normelor privind
întocmirea, emiterea si utilizarea dovezilor de onorabilitate si moralitate
profesională ale medicilor, medicilor dentisti si ale farmacistilor
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE
1.480. - Ordin al ministrului administratiei si internelor
privind preschimbarea permiselor de conducere străine cu documente similare
românesti
4. - Regulament pentru modificarea si completarea Statutului
Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar si a unor reglementări
emise de acesta
Comunicat privind lista institutiilor de credit ai căror deponenti beneficiază de garantarea rambursării depozitelor constituite la acestea
DECRETE
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru revocarea din
functie a unui membru al Guvernului
În
temeiul prevederilor art. 85 alin. (2), art. 100 alin. (1) si ale art. 106 din
Constitutia României, republicată, precum si ale art. 5 si 7 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
având
în vedere propunerea primului-ministru,
Presedintele
României decretează:
Articol
unic. - Se revocă din functia de membru al Guvernului domnul
Teodor Atanasiu, ministrul apărării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 25 octombrie
2006.
Nr. 1.180.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru numirea unui
membru al Guvernului
În
temeiul prevederilor art. 85 alin. (2) si ale art. 100 alin. (1) din
Constitutia României, republicată, precum si ale art. 10 din Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu
modificările si completările ulterioare,
având
în vedere propunerea primului-ministru,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se numeste domnul Sorin Frunzăverde în functia de membru al Guvernului, ministrul apărării.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti, 25 octombrie
2006.
Nr. 1.181.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 19 septembrie 2006
referitoare la exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2781 alin. 8 lit. c)
si alin. 10 din Codul de procedură penală
Ioan
Vida - presedinte
Nicolae
Cochinescu - judecător
Aspazia
Cojocaru - judecător
Acsinte
Gaspar - judecător
Kozsokár
Gábor - judecător
Petre
Ninosu - judecător
Serban
Viorel Stănoiu - judecător
Iuliana
Nedelcu - procuror
Afrodita
Laura Tutunaru - magistrat-asistent
Pe rol
se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.
2781 alin. 8 lit. c) si alin. 10 din Codul de procedură penală,
exceptie ridicată de Gheorghe Ghiurău în Dosarul nr. 247/2006 al Curtii de Apel
Oradea - Sectia penală si pentru cauze cu minori.
La
apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenta
Curtii Constitutionale în materie.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
încheierea din 6 aprilie 2006, pronuntată în Dosarul nr. 247/2006, Curtea de
Apel Oradea - Sectia penală si pentru cauze cu minori a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 2781
alin. 8 lit. c) si alin. 10 din Codul de procedură penală, exceptie
ridicată de Gheorghe Ghiurău în dosarul de mai sus având ca obiect solutionarea
unui recurs în materie penală formulat împotriva unei încheieri prin care s-a
solutionat o plângere în contra actelor procurorului.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine că, în situatia
în care, potrivit art. 2781 alin. 8 lit. c) din Codul de procedură
penală, instanta, prin încheiere, retine cauza spre judecare, părtile
interesate sunt discriminate fată de cele aflate în ipotezele prevăzute de lit.
a) si b) ale aceluiasi alineat si, de asemenea, sunt private de dreptul la un
recurs efectiv garantat de Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale, deoarece alin. 10 al articolului criticat le
interzice accesul la o cale de atac.
Curtea
de Apel Oradea - Sectia penală si pentru cauze cu minori opinează că exceptia de neconstitutionalitate este întemeiată, deoarece
prin exceptarea încheierii pronuntate în conditiile art. 2781 alin.
8 lit. c) din Codul de procedură penală de la calea de atac a recursului este
înlăturat dreptul părtilor la un recurs efectiv. Astfel, în situatia în care,
potrivit art. 2781 alin. 8 lit. b) din Codul de procedură penală,
instanta admite plângerea si desfiintează rezolutia sau ordonanta procurorului,
sentinta dată poate fi atacată cu recurs. Or, chiar dacă în situatia dată de
textul de lege care face obiectul exceptiei de neconstitutionalitate se retine
cauza spre judecare, în mod evident, prin neacordarea posibilitătii atacării cu
recurs a acestei solutii, prin care, de asemenea, se desfiintează rezolutia sau
ordonanta procurorului, este încălcat dreptul părtilor la un recurs efectiv.
Potrivit
art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost
comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si
Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei
de neconstitutionalitate.
Guvernul
apreciază că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată, invocând în acest sens Decizia nr. 1 din 18 ianuarie 2005,
pronuntată de Curtea Constitutională.
Avocatul
Poporului consideră că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată, deoarece prevederile legale criticate nu contravin
principiului referitor la egalitatea cetătenilor în fata legii, întrucât
exercitarea căilor de atac împotriva încheierii prin care instanta a admis
plângerea împotriva ordonantei sau rezolutiei procurorului de netrimitere în
judecată asigură egalitatea juridică a cetătenilor în utilizarea acestora.
De
asemenea, faptul că legiuitorul nu a prevăzut o cale de atac separată si
împotriva încheierii prin care s-a admis plângerea privind rezolutia sau
ordonanta procurorului nu poate fi contrar Constitutiei, deoarece, potrivit
art. 129 din Legea fundamentală, „împotriva hotărârilor judecătoresti,
părtile interesate si Ministerul Public pot exercita căile de atac, în
conditiile legii”. Rezultă că este atributul exclusiv al legiuitorului de a
institui căile de atac si conditiile în care acestea pot fi exercitate. De
altfel, prevederea unei căi de atac împotriva unei astfel de încheieri ar fi
fost nejustificată, întrucât prin încheiere nu se solutionează procesul, ci se
începe procedura de judecată a cauzei, în cursul căreia părtile au
posibilitatea să-si apere drepturile si interesele prin mijloacele prevăzute de
lege, inclusiv prin exercitarea căilor de atac împotriva sentintei ce se va
pronunta după încheierea dezbaterilor.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele
lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională constată că a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art.
2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionaiitate îl constituie dispozitiile art. 2781
alin. 8 lit. c) si alin. 10 din Codul de procedură penală, cu denumirea
marginală Plângerea în fata judecătorului împotriva rezolutiilor sau
ordonantelor procurorului de netrimitere în judecată, cu următorul
continut:
„Judecătorul
pronuntă una dintre următoarele solutii: [...]
c)
admite plângerea, prin încheiere, desfiintează rezolutia sau ordonanta atacată
si, când probele existente la dosar sunt suficiente, retine cauza spre
judecare, în complet legal constituit, dispozitiile privind judecata în primă
instantă si căile de atac aplicându-se în mod corespunzător. [...]
Hotărârea
judecătorului pronuntată potrivit alin. 8 lit. a) si b) poate fi atacată cu
recurs de procuror, de persoana care a făcut plângerea, de persoana fată de
care s-a dispus neînceperea urmăririi penale, scoaterea de sub urmărire penală
sau încetarea urmăririi penale, precum si de orice altă persoană ale cărei
interese legitime sunt vătămate.”
Autorul
exceptiei de neconstitutionaiitate sustine că prin dispozitiile legale
criticate sunt încălcate prevederile constitutionale ale art. 11 alin. (2)
referitoare la apartenenta la dreptul intern a tratatelor ratificate de
Parlament, potrivit legii, ale art. 16 alin. (1) referitoare la egalitatea
cetătenilor în fata legii, precum si ale art. 13 din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, referitoare la dreptul la un
recurs efectiv.
Examinând
exceptia de neconstitutionaiitate, Curtea constată că dispozitiile art. 2781
alin. 8 lit. c) si alin. 10 din Codul de procedură penală au mai fost supuse
controlului de constitutionalitate, prin raportare la aceleasi dispozitii
constitutionale si conventionale invocate si în prezenta cauză si cu motivări
similare. Astfel, prin Decizia nr. 294 din 28 martie 2006, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 20 aprilie 2006, Curtea
Constitutională a respins exceptia de neconstitutionaiitate ca neîntemeiată,
pentru considerentele acolo arătate.
Întrucât
nu au intervenit elemente noi care să justifice schimbarea jurisprudentei
Curtii, cele statuate prin deciziile mentionate îsi păstrează valabilitatea.
Pentru
considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art.
29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
DECIDE:
Respinge
exceptia de neconstitutionaiitate a dispozitiilor art. 2781 alin. 8
lit. c) si alin. 10 din Codul de procedură penală, exceptie ridicată de
Gheorghe Ghiurău în Dosarul nr. 247/2006 al Curtii de Apel Oradea - Sectia
penală si pentru cauze cu minori.
Definitivă
si general obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 19 septembrie 2006.
PRESEDINTELE CURŢII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Afrodită Laura Tutunaru
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind alocarea unei
sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în
bugetul de stat pe anul 2006, pentru judetul Bacău
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 30 alin. (2) si
(3) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările
ulterioare, precum si al art. 11 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul
2006 nr. 379/2005, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată
pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2006, cu suma de 470 mii lei,
pentru judetul Bacău, din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, si alocarea acesteia bugetului local
al comunei Helegiu, pentru finalizarea obiectivului de investitii „Sediu
Primărie Comuna Helegiu”.
Art. 2. - Ordonatorul principal de credite răspunde de modul de utilizare în
conformitate cu dispozitiile legale a sumei alocate potrivit prevederilor art.
1.
Art. 3. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2006.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 18 octombrie
2006.
Nr. 1.444.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind organizarea si
functonarea Centrului National pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului
Informatonal si Informatic în Domeniul Sănătăti Bucuresti
Întemeiul
art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 14 si al art. 43 alin.
(2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se organizează Centrul National pentru Organizarea si Asigurarea
Sistemului Informational si Informatic în Domeniul Sănătătii Bucuresti
(CNOASIIDSB), institutie publică de specialitate, cu personalitate juridică, în
subordinea Ministerului Sănătătii Publice, cu sediul în municipiul Bucuresti,
str. George Vraca nr. 9, sectorul 1, prin reorganizarea Centrului de Calcul si
Statistică Sanitară Bucuresti, care se desfiintează.
Art. 2. - (1) Centrul National pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului
Informational si Informatic în Domeniul Sănătătii Bucuresti are următoarele
atributii principale:
a)
organizarea, conducerea, îndrumarea si verificarea din punct de vedere tehnic
si metodologic, pe întregul teritoriu al tării, a sistemului informational în
domeniul sănătătii;
b)
organizarea, conducerea si controlul sistemului informatic în domeniul sanitar;
c)
organizarea si administrarea bazei nationale de date privind statisticile de
sănătate;
d)
colectarea, analizarea si diseminarea datelor privind starea de sănătate a
populatiei;
e)
elaborarea indicatorilor de evaluare a stării de sănătate si a eficientei
retelei sanitare;
f)
elaborarea si înaintarea către Ministerul Sănătătii Publice a Raportului anual
al stării de sănătate a populatiei în baza datelor centralizate si analiza
acestora;
g)
elaborarea, pentru activitatea de sănătate, a sistemului de evidentă primară,
de evidentă tehnică ajutătoare si a dărilor de seamă departamentale, stabilirea
metodologiei de culegere, înregistrare si prelucrare a datelor;
h)
efectuarea de analize, studii si anchete medicale privind starea de sănătate a
populatiei, sondaje de opinie privind calitatea asistentei medicale, precum si
prognoze pentru a prezenta Ministerului Sănătătii Publice datele necesare în
vederea luării deciziilor bazate pe dovezi;
i)
participarea la elaborarea strategiilor din domeniul sănătătii în baza analizei
datelor centralizate la nivel national privind starea de sănătate a populatiei;
j)
participarea împreună cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
la elaborarea strategiei de informatizare a sistemului sanitar din România;
k)
furnizarea de servicii publice prin mijloace electronice pentru domeniul
medical către Sistemul electronic national;
l) comunicarea
si transmiterea, cu avizul ministrului sănătătii publice, a datelor statistice
din domeniul sănătătii către organizatiile internationale din care România face
parte sau cele fată de care are angajamente conform legii, la cererea acestora;
m)
organizarea de cursuri de pregătire în domeniul statisticii medicale pentru
personalul de specialitate din unitătile sanitare;
n)
elaborarea, în domeniul sănătătii, a unor standarde pentru realizarea de
sisteme informatice si avizarea produselor informatice care respectă aceste
standarde;
o)
realizarea activitătii de informare si documentare medicală, în special în
domeniul programelor initiate si derulate de Comisia Europeană si Organizatia
Mondială a Sănătătii;
p)
realizarea evidentei, întretinerea si exploatarea fondului arhivistic al
Ministerului Sănătătii Publice.
(2)
Centrul National pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului Informational si
Informatic în Domeniul Sănătătii Bucuresti îndeplineste si alte atributii
stabilite de conducerea Ministerului Sănătătii Publice.
Art. 3. - Centrul National pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului
Informational si Informatic în Domeniul Sănătătii Bucuresti preia patrimoniul,
drepturile si obligatiile Centrului de Calcul si Statistică Sanitară Bucuresti,
potrivit reglementărilor legale si contractuale, pe bază de protocol de
predare-preluare.
Art. 4. - Personalul Centrului de Calcul si Statistică
Sanitară Bucuresti se preia de Centrul National pentru Organizarea si
Asigurarea Sistemului Informational si Informatic în Domeniul Sănătătii
Bucuresti, cu mentinerea drepturilor salariale, conform legislatiei în vigoare
privind salarizarea personalului contractual din unitătile bugetare.
Art. 5. - (1) Conducerea Centrului National pentru
Organizarea si Asigurarea Sistemului Informational si Informatic în Domeniul
Sănătătii Bucuresti este asigurată de consiliul de administratie, format din 7
membri.
(2) Membrii consiliului de administratie se numesc si se revocă prin ordin
al ministrului sănătătii publice.
Art. 6. - (1) Conducerea activitătii curente a Centrului
National pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului Informational si
Informatic în Domeniul Sănătătii Bucuresti este asigurată de un director numit
prin ordin al ministrului sănătătii publice, în conformitate cu reglementările
legale în vigoare.
(2) În exercitarea atributiilor ce îi revin directorul Centrului National
pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului Informational si Informatic în
Domeniul Sănătătii Bucuresti emite decizii si angajează prin semnătură unitatea
în relatiile cu terte persoane fizice si juridice.
Art. 7. - Conducerea operativă a Centrului National
pentru Organizarea si Asigurarea Sistemului Informational si Informatic în
Domeniul Sănătătii Bucuresti este asigurată de un comitet director compus din
director, director adjunct, contabil-sef, sef serviciu resurse umane, normare,
organizare si salarizare si sefii de compartimente.
Art. 8. - Structura organizatorică, numărul de posturi
si regulamentul de organizare si functionare ale Centrului National pentru
Organizarea si Asigurarea Sistemului Informational si Informatic în Domeniul
Sănătătii Bucuresti se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii publice.
Art. 9. - (1) Finantarea Centrului National pentru Organizarea si Asigurarea
Sistemului Informational si Informatic în Domeniul Sănătătii se asigură de la
bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătătii Publice, precum si din alte
surse, conform reglementărilor legale.
(2)
Furnizarea datelor si a informatiilor statistice referitoare la sectorul
sanitar si realizarea de lucrări statistice, la cererea persoanelor fizice si
juridice, se fac contra cost.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
p. Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiilor,
Florin Bejan,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 18 octombrie 2006.
Nr. 1.455.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea Normelor
privind întocmirea, emiterea si utilizarea dovezilor de onorabilitate si
moralitate profesională ale medicilor, medicilor dentisti si ale
farmacistilor
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 462 alin. (3),
art. 551 alin. (3) si al art. 636 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătătii, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă Normele privind întocmirea, emiterea si
utilizarea dovezilor de onorabilitate si moralitate profesională ale medicilor,
medicilor dentisti si ale farmacistilor, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătătii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul integrării europene,
Anca Daniela Boagiu
Bucuresti, 18 octombrie
2006.
Nr. 1.464.
ANEXĂ
NORME
privind întocmirea, emiterea si utilizarea dovezilor de onorabilitate si
moralitate profesională ale medicilor, medicilor dentisti si ale farmacistilor
Art. 1. - (1) În sensul prezentelor norme, prin certificat profesional curent se
întelege documentul cuprinzând datele personale relevante cu privire la onorabilitate
si moralitate, inclusiv la competenta cu care medicii, medicii dentisti si
farmacistii îsi exercită profesia.
(2)
Certificatul profesional curent se emite de către organizatia profesională de
profil abilitată prin lege cu controlul si monitorizarea profesiei posesorului,
în scopul garantării calitătii serviciilor furnizate si a sigurantei
pacientilor aflati în relatie cu acesta.
Art. 2. - (1) Întocmirea si emiterea certificatului profesional curent se fac
cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a
acestor date, cu modificările si completările ulterioare, si a prevederilor
Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia
vietii private în sectorul comunicatiilor electronice, cu completările
ulterioare.
(2) La
cererea medicului, medicului dentist sau a farmacistului interesat ori la
cererea autoritătii competente omoloage dintr-un alt stat, Colegiul Medicilor
din România, Colegiul Medicilor Dentisti din România si, respectiv, Colegiul
Farmacistilor din România eliberează certificatul prevăzut la art. 1, în termen
de 30 de zile de la înregistrarea solicitării.
(3)
Certificatul profesional curent este valabil pe o durată de 3 luni de la data
emiterii.
Art. 3. - Medicii, medicii dentisti si, respectiv, farmacistii au obligatia să
solicite eliberarea documentului prevăzut la art. 1, în vederea:
a)
întocmirii dosarului de înscriere la orice examen de promovare profesională sau
concurs de ocupare a unui post vacant de medic, de medic dentist si, respectiv,
de farmacist;
b)
înfiintării cabinetelor medicale/de medicină dentară, în cazul medicilor,
respectiv al medicilor dentisti;
c)
exercitării profesiei în afara granitelor României.
Art. 4. - Certificatul profesional curent trebuie să cuprindă cel putin
următoarele informatii obligatorii privind medicul, medicul dentist si
farmacistul în cauză:
a)
numele si prenumele;
b)
cetătenia, inclusiv dubla cetătenie, si, după caz, detalii cu privire la
modificările care privesc acest aspect;
c)
codul numeric personal si numărul de identificare profesională;
d)
sexul;
e) data
nasterii, respectiv ziua, luna, anul, localitatea, tara;
f)
descrierea calificării primare în profesie: data obtinerii, institutia de
învătământ superior absolvită, denumirea acesteia, localitatea, diploma, seria,
numărul, denumirea calificării sau, după caz, a calificărilor relevante
obtinute; de la data aderării României la Uniunea Europeană descrierea
calificării primare în profesie cuprinde, de asemenea: titlul oficial de
calificare, listat pentru România de Directiva 2005/36/CE a Parlamentului
European si a Consiliului, precum si titulatura completă a acestei directive;
g) date
cu privire la formele de învătământ postuniversitar absolvite, respectiv:
specialitatea sau specialitătile si atestatele de studii complementare
dobândite, gradul profesional, înregistrate în baza de date a organizatiei
profesionale emitente a certificatului
profesional curent, cu
precizarea datei obtinerii si a denumirii calificării sau, după caz, a
calificărilor obtinute. De la data aderării României la Uniunea Europeană,
datele cu privire la specialitătile dobândite cuprind, de asemenea: titlul
oficial de calificare al specialitătii, listat pentru România de Directiva
2005/36/CE a Parlamentului European si a Consiliului, precum si titulatura
completă a acestei directive;
h)
adresa locului de muncă, iar în absenta acestuia, adresa domiciliului sau, după
caz, a resedintei, cu acordul expres al medicului, medicului dentist si,
respectiv, al farmacistului în cauză;
i) date
privind dreptul de exercitare a profesiei, fără restrictii constând în
suspendarea ori interdictia temporară sau definitivă a dreptului de exercitare
a profesiei, inclusiv a unor anumite activităti medicale. în cazurile de
suspendare sau interdictie a dreptului de exercitare a profesiei, se
mentionează durata si motivele care au condus la aplicarea măsurii respective.
Mentiunea se face în conditiile prevăzute la art. 2 alin. (1).
Art. 5. - Certificatul profesional curent trebuie să contină următoarele
caracteristici obligatorii de redactare:
a)
antetul organizatiei profesionale emitente cuprinzând denumirea, sediul, precum
si coordonatele de contact telefon, fax, adresă e-mail;
b)
denumirea si sediul destinatarului;
c)
seria si numărul de înregistrare;
d) data
emiterii;
e)
semnătura în original a persoanei oficial abilitate;
f)
stampila organizatiei profesionale emitente.
Art. 6. - Certificatul profesional curent se redactează în limba română, iar
atunci când este emis în vederea exercitării profesiei în afara granitelor
României sau la solicitarea autoritătilor competente omoloage dintr-un stat
membru al Uniunii Europene, dintr-un stat apartinând Spatiului Economic
European sau din Confederatia Elvetiană, se redactează si în una din limbile de
circulatie din Uniunea Europeană. în toate cazurile, certificatul profesional
curent trebuie să cuprindă categoriile de informatii prevăzute la art. 4.
Art. 7. - (1) În cazul unei întelegeri prealabile cu autoritatea competentă
omoloagă din unul dintre statele prevăzute la art. 6, certificatul profesional
curent poate fi redactat si în format electronic.
(2) în
cazul prevăzut la alin. (1), documentul contine următoarele caracteristici
obligatorii de redactare:
a)
logoul, sediul si coordonatele de contact ale organizatiei profesionale
emitente;
b)
denumirea si sediul destinatarului;
c)
seria si numărul de înregistrare;
d) data
emiterii;
e)
semnătura electronică a persoanei oficial abilitate.
Art. 8. - La întocmirea certificatului profesional curent, organizatiile
profesionale emitente au obligatia să aplice măsuri de sigurantă adecvate în
vederea reducerii posibilitătilor de fraudare a documentului.
Art. 9. - (1) Emiterea certificatului profesional curent nu exclude schimbul de
informatii detaliate dintre organizatiile profesionale prevăzute la art. 1
alin. (2), în calitate de emitente sau destinatare ale acestui document, si
autoritătile competente omoloage din statele prevăzute la art. 6, cu privire la
datele continute sau în scopul completării acestora.
(2) În
vederea continuării, în conditii optime, a procedurii de înregistrare a
medicilor, medicilor dentisti si farmacistilor cetăteni români sau care provin
din România la o autoritate competentă din unul dintre statele prevăzute la
art. 6, în scopul exercitării profesiei în acel stat, Colegiul Medicilor din
România, Colegiul Medicilor Dentisti din România si Colegiul Farmacistilor din
România transmit, în intervalul stabilit de comun acord cu autoritatea
respectivă, datele solicitate de aceasta cu privire la certificatul profesional
curent.
Art. 10. - (1) Schimbul activ de informatii are loc cu precădere:
a) în
caz de suspendare sau de interdictie a dreptului de exercitare a profesiei de
medic, de medic dentist sau de farmacist;
b) în
caz de suspiciune asupra autenticitătii documentului prevăzut la art. 1, care a
produs deja efecte sau care ar putea produce efecte în viitor.
(2) În
cazurile prevăzute la alin. (1), organizatiile profesionale prevăzute la art. 1
alin. (2) anuntă, în regim de urgentă, statul de origine sau de provenientă al
posesorului, precum si autoritătile competente omoloage din statul membru al
Uniunii Europene, din statul apartinând Spatiului Economic European sau din
Confederatia Elvetiană în care acesta a fost ori este înregistrat sau în care
se presupune, pe baza unor motive obiective, că urmează să solicite
înregistrarea.
Art. 11. - În situatiile de suspendare sau de interzicere a dreptului de
exercitare a profesiei de medic, de medic dentist sau de farmacist, inclusiv de
interzicere a unor anumite activităti medicale, schimbul de informatii dintre
organizatiile profesionale prevăzute la art. 1 alin. (2) si autoritătile
competente omoloage din unul dintre statele prevăzute la art. 6, cu privire la
faptele relevante care au condus la aplicarea măsurii restrictionării, se face
cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificările si completările
ulterioare, si ale Legii nr. 506/2004, cu completările ulterioare.
Art. 12. - (1) În cazurile privind interzicerea sau suspendarea dreptului de
exercitare a profesiei de medic, de medic dentist sau de farmacist,
informatiile includ cel putin următoarele categorii:
a)
fapte sanctionate de legea penală;
b)
fapte ce constituie abateri deontologice;
c)
motive ce tin de starea de sănătate necorespunzătoare exercitării profesiei;
d)
informatii suplimentare, în cazul în care se constată diferente în legislatia
sau practica celor două state, care ar putea conduce la un rezultat diferit.
(2) în
cazul suspendării dreptului de exercitare a profesiei pentru motivele prevăzute
la alin. (1) lit. c), care se mentionează în certificatul profesional curent,
nu se solicită autoritătii competente emitente informatii suplimentare.
Art. 13. - Până la solutionarea definitivă a cauzei, organizatiile profesionale
care emit documentul prevăzut la art. 1 sunt abilitate să solicite sau să
transmită autoritătilor competente omoloage din unul dintre statele prevăzute
la art. 6 informatii cu privire la fiecare caz de suspendare sau de interdictie
temporară a dreptului de exercitare a profesiei pentru fapte care pun în
pericol siguranta pacientilor si a sistemului sanitar.
Art. 14. - Analizând informatiile transmise cu privire la faptele relevante care
au condus la suspendarea sau interdictia dreptului de exercitare a profesiei de
medic, de medic dentist si, respectiv, de farmacist pe teritoriul unuia dintre
statele prevăzute la art. 6, Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor
Dentisti din România si Colegiul Farmacistilor din România decid, în baza
legii, de la caz la caz, asupra acordării dreptului de exercitare a profesiei
în România.
Art. 15. - În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri,
Colegiul Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentisti din România si
Colegiul Farmacistilor din România vor desemna structurile abilitate cu
întocmirea si eliberarea certificatului profesional curent.
Art. 16. - În vederea asigurării continuitătii furnizării serviciilor medicale,
medico-dentare si farmaceutice, pentru o perioadă de 6 luni de la intrarea în
vigoare a prezentei hotărâri, la întocmirea dosarului de înscriere la examenele
de promovare profesională sau concursurile de ocupare a posturilor vacante de
medic, de medic dentist si, respectiv, de farmacist, precum si la întocmirea
dosarelor de înfiintare a cabinetelor medicale/de medicină dentară,
certificatul profesional curent se înlocuieste cu certificatul de membru al
organizatiilor profesionale prevăzute la art. 15, în copie, însotit de
adeverinta privind conduita profesională a detinătorului, eliberată, după caz,
de Colegiul Medicilor din România, de Colegiul Medicilor Dentisti din România
sau de Colegiul Farmacistilor din România.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
privind preschimbarea
permiselor de conducere străine cu documente similare românesti
Având
în vedere dispozitiile art. 83 alin. (3) si (4) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicată,
cu modificările si completările ulterioare,
în
temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 63/2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 604/2003, cu modificările
si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Permisele de conducere străine pot fi preschimbate cu documente similare
românesti în conditiile prezentului ordin.
Art. 2. - Pot fi preschimbate cu documente similare românesti, fără sustinerea
unui examen sau test, permisele de conducere nationale eliberate de
autoritătile statelor semnatare ale Conventiei asupra circulatiei rutiere,
încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 si ratificată de România prin Decretul
nr. 318/1980, denumită în continuare Conventie, prevăzute în anexa nr.
1, precum si cele eliberate de autoritătile statelor prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Permisele de conducere străine pot fi preschimbate cu documente
similare românesti, în conditiile stabilite prin prezentul ordin, cu
categoriile/subcategoriile echivalente permiselor de conducere românesti.
(2)
Preschimbarea permiselor de conducere emise de statele cu care România a
încheiat tratate bilaterale sau multilaterale în materie de recunoastere
reciprocă a permiselor de conducere se face conform conditiilor prevăzute în
aceste tratate.
Art. 4. - Pot solicita preschimbarea permiselor de conducere nationale eliberate
de autoritătile statelor prevăzute în anexele nr. 1 si 2 persoanele care si-au
stabilit domiciliul sau resedinta în România.
Art. 5. - Nu pot fi preschimbate cu documente similare românesti, chiar dacă au
fost emise în statele prevăzute în anexele nr. 1 si 2, următoarele categorii de
documente:
a)
permisele de conducere internationale;
b)
permisele de conducere a căror valabilitate a expirat;
c)
permisele de conducere de elev conducător;
d)
permisele de conducere ale persoanelor care au fost condamnate prin hotărâre
judecătorească rămasă definitivă pentru una dintre infractiunile prevăzute la
art. 24 alin. (6) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 195/2002 privind
circulatia pe drumurile publice, republicată, cu modificările si completările
ulterioare, cu exceptia cazurilor când a intervenit una dintre situatiile
prevăzute la art. 116 alin. (1) din actul normativ mentionat.
Art. 6. - (1) Pentru preschimbarea permiselor de conducere, solicitantii vor
depune personal, la serviciul public comunitar regim permise de conducere si
înmatriculare a vehiculelor din cadrul institutiei prefectului pe a cărei rază
îsi au domiciliul sau resedinta, următoarele documente:
a)
permisul de conducere străin în original si traducerea legalizată în limba română
a acestuia;
b)
documentul de identitate al solicitantului în original si în copie, respectiv:
bt)
pasaportul si permisul de sedere temporară sau, după caz, permanentă în
România, în cazul cetătenilor străini;
b2)
pasaportul, cartea de identitate provizorie, buletinul sau cartea de identitate
în cazul cetătenilor români;
c) fisa
detinătorului permisului de conducere, al cărei model se stabileste de Directia
regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor, completată prin
dactilografiere, care să aibă atasată în spatiul special destinat o fotografie
color 3x4 cm/4 x 5 cm, de dată recentă;
d) fisa
medicală completată de o unitate de asistentă medicală ambulatorie de
specialitate autorizată, încheiată cu concluzia „APT CONDUCĂTOR AUTO”, cu
precizarea categoriei/categoriilor pentru care solicitantul este apt de a
conduce autovehicule, precum si a eventualelor restrictii medicale ce vor fi
mentionate în permisul de conducere preschimbat;
e)
certificatul de cazier judiciar;
f)
declaratia notarială pe propria răspundere a solicitantului, din care să
rezulte că permisul de conducere depus pentru preschimbare este autentic, că
titularul acestuia nu mai posedă un alt permis de conducere national românesc
ori străin sau un duplicat al acestuia, că nu a declarat pierderea sau furtul
acestuia la organele emitente sau la alte autorităti în vederea eliberării unui
nou document, precum si faptul că nu i s-a suspendat sau anulat exercitarea
dreptului de a conduce;
g)
dovada achitării taxelor, prevăzute de lege, aferente preschimbării permisului
de conducere.
(2)
Persoanele care, din motive obiective, nu se pot prezenta personal la
serviciile publice comunitare pot depune cererile prin mandatar, cu procură
specială, autentificată în tară de notarul public, iar în străinătate de
misiunile diplomatice sau de oficiile consulare ale României.
(3) În
cazul existentei unor suspiciuni cu privire la autenticitatea permisului de
conducere străin, preschimbarea acestuia poate fi efectuată numai după
confirmarea autenticitătii si valabilitătii permisului de conducere de către
misiunea diplomatică sau oficiul consular al statului apartinător. Aceeasi
procedură se aplică si în cazul permiselor de conducere străine pierdute sau
furate.
Art. 7. - (1) După primirea si verificarea dosarului de preschimbare a permisului
de conducere, se restituie solicitantului documentul de identitate si i se
eliberează o dovadă înlocuitoare a acestuia cu drept de circulatie, cu
valabilitate de cel mult 30 de zile, în care se consemnează numărul de înregistrare
al dosarului si data depunerii, numele si prenumele solicitantului, seria si
numărul permisului de conducere, statul emitent si categoria/ categoriile
pentru care documentul este considerat a fi valabil, precum si mentiunea
„permisul de conducere a fost depus pentru preschimbare”.
(2)
Permisul de conducere românesc se eliberează în termen de maximum 30 de zile de
la depunerea dosarului. Dovada înlocuitoare prevăzută la alin. (1) se anulează
la eliberarea permisului de conducere românesc.
Art. 8. - (1) Permisele de conducere străine ale membrilor misiunilor diplomatice
si oficiilor consulare străine, ale corespondentilor de presă străini, precum
si ale reprezentantilor organizatiilor economice, culturale sau ale altor
asemenea organizatii străine, cu statut diplomatic, acreditati în România, vor
fi preschimbate, cu toate categoriile înscrise în acestea, indiferent de statul
emitent.
(2)
Pentru preschimbarea permiselor de conducere, aceste categorii de persoane vor
depune următoarele documente:
a) permisul
de conducere străin în original, însotit de traducerea legalizată în limba
română a acestuia;
b)
documentul de identitate în original si în copie, respectiv pasaport diplomatic
si carte de identitate eliberată de Ministerul Afacerilor Externe sau, după
caz, pasaport de serviciu si carte de identitate eliberată de Ministerul
Afacerilor Externe;
c) fisa
detinătorului permisului de conducere, completată prin dactilografiere, care să
aibă atasată în spatiul special destinat o fotografie color 3x4 cm/4 x 5 cm, de
dată recentă, precum si semnătura;
d) fisa
medicală completată de o unitate de asistentă medicală ambulatorie de
specialitate autorizată, cu mentionarea categoriilor pentru care solicitantul
este apt de a conduce autovehicule;
e)
dovada achitării taxelor prevăzute de lege, aferente preschimbării permisului
de conducere.
(3)
După primirea si verificarea actelor mentionate, se restituie solicitantului
documentul de identitate.
Art. 9. - După preschimbare, institutia prefectului va remite misiunii diplomatice
sau oficiului consular al statului emitent permisul de conducere străin, prin
adresă oficială, în cuprinsul căreia informează cu privire la efectuarea
preschimbării.
Art. 10. - Directia regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor este
autorizată să întreprindă demersurile necesare pe lângă autoritătile competente
din statele în care este stabilit un număr semnificativ de cetăteni români, în
vederea încheierii, în conditiile legii, a unor tratate bilaterale între
România si statele respective pentru preschimbarea reciprocă a permiselor de
conducere.
Art. 11. - Permisele de conducere străine aflate în curs de preschimbare la data
intrării în vigoare a prezentului ordin urmează fie procedura legală
anterioară, fie prevederile prezentului ordin, dacă acest lucru este în
favoarea solicitantului.
Art. 12. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 13. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si intră în vigoare la data intrării în vigoare a Legii
nr. 49/2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 195/2002
privind circulatia pe drumurile publice.
Art. 14. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului
administratiei si internelor nr. 570/2005 privind preschimbarea permiselor de
conducere străine cu documente similare românesti, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 293
din 7 aprilie 2005, se abrogă.
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 19 octombrie
2006.
Nr. 1.480.
ANEXA
Nr. 1
LISTA
cuprinzând statele semnatare ale Conventiei asupra circulatiei rutiere,
pentru care permisele de conducere nationale emise de acestea pot fi
preschimbate fără examinarea sau testarea persoanelor posesoare ale unor astfel
de permise
1.
Republica Africa de Sud
2.
Republica Albania
3.
Republica Armenia
4.
Republica Austria
5.
Republica Azerbaidjan
6.
Uniunea Bahamas
7.
Statul Bahrain
8.
Republica Belarus
9.
Regatul Belgiei
10.
Republica Bosnia si Hertegovina
11.
Republica Federativă a Braziliei
12.
Republica Bulgaria
13.
Republica Cote d'lvoire
14.
Republica Croatia
15.
Republica Cuba
16.
Regatul Danemarcei
17.
Republica Estonia
18.
Republica Macedonia
19.
Federatia Rusă
20.
Republica Finlanda
21.
Republica Franceză
22.
Georgia
23.
Republica Federală Germania
24.
Republica Elenă
25.
Republica Cooperatistă Guyana
26.
Republica Ungară
27.
Republica Islamică Iran
28.
Statul Israel
29.
Republica Italiană
30.
Republica Kazahstan
31.
Statul Kuwait
32.
Republica Letonia
33.
Republica Liberia
34.
Republica Lituania
35.
Marele Ducat de Luxemburg
36.
Regatul Maroc
37.
Principatul Monaco
38.
Statul Mongoliei
39.
Republica Federală Nigeria
40.
Regatul Norvegiei
41.
Republica Uzbekistan
42.
Republica Islamică Pakistan
43.
Republica Filipinelor
44.
Republica Polonă
45.
Republica Centrafricană
46.
Republica Moldova
47.
Republica Congo
48.
Republica Cehă
49.
Serenisima Republică San Marino
50.
Republica Senegal
51.
Serbia
52.
Republica Seychelles
53.
Republica Slovacă
54.
Republica Slovenia
55. Regatul
Suediei
56.
Confederatia Elvetiană
57.
Republica Tadjikistan
58.
Republica Tunisiană
59.
Republica Turkmenistan
60.
Ucraina
61.
Republica Orientală a Uruguayului
62.
Republica Zimbabwe
ANEXA
Nr. 2
LISTA
cuprinzând statele care nu au semnat Conventia asupra circulatiei rutiere,
pentru care permisele de conducere nationale emise de acestea pot fi
preschimbate fără examinarea sau testarea persoanelor posesoare ale unor astfel
de permise
1.
Canada
2.
Republica Cipru
3.
Republica Coreea
4.
Republica Arabă Egipt
5.
Regatul Hasemit al Iordaniei
6.
Republica Irlanda
7.
Republica Islanda
8.
Japonia
9.
Republica Libaneză
10.
Republica Malta
11.
Regatul Unit al Marii Britanii
12.
Regatul Tărilor de Jos (Olanda)
13.
Republica Portugheză
14.
Muntenegru
15. Republica
Arabă Siriană
16.
Regatul Spaniei
17.
Statele Unite ale Americii
18.
Republica Turcia
19.
Republica Populară Chineză*)
*) Permisele emise de
autoritătile competente din Republica Populară Chineză se preschimbă cu permise
de conducere românesti valabile doar pentru categoria B, până la încheierea
tratatului bilateral cu acest stat.
FONDUL DE GARANTARE A
DEPOZITELOR ÎN SISTEMUL BANCAR
pentru modificarea si
completarea Statutului Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar
si a unor reglementări emise de acesta
În
aplicarea dispozitiilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 23/2006 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 39/1996 privind înfiintarea
si functionarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278 din 28 martie 2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea
nr. 280/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 600 din 11 iulie 2006, si în temeiul art. 461
din Ordonanta Guvernului nr. 39/1996 privind înfiintarea si functionarea
Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 141
din 25 februarie 2002, cu modificările si completările ulterioare, denumită în
continuare ordonanta,
Fondul
de garantare a depozitelor în sistemul bancar, denumit
în continuare Fondul, emite prezentul regulament.
Art. I. - Statutul Fondului de garantare
a depozitelor în sistemul bancar, aprobat prin Ordinul presedintelui
Consiliului de administratie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul
bancar nr. 1/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La
articolul 4, liniuTa a saptea va avea următorul cuprins:
„-
propunerile cu privire la efectuarea împrumuturilor Fondului, inclusiv cele de
tipul liniilor de credit stand-by, precum si emiterea de titluri de valoare de
către acesta;”.
2. La
articolul 4 se adaugă o nouă liniută, liniuta a zecea, cu următorul cuprins:
„-
stabilirea anuală a gradului-tintă de acoperire a expunerii Fondului în vederea
determinării necesarului optim de resurse financiare ale acestuia, precum si
stabilirea cotei contributiei anuale a institutiilor de credit.”
3. Articolul
5 va avea următorul cuprins:
„Art.
5. - Organele de administrare si de conducere executivă ale Fondului sunt:
a)
Consiliul de administratie al Fondului;
b)
directorul si directorul economic ai Fondului.”
4. Alineatul
(5) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
„(5)
Sedintele vor avea loc la sediul Fondului sau în orice alt loc unde s-a
convenit. La sedintele Consiliului de administratie al Fondului participă, în
calitate de invitat, directorul, iar în lipsa acestuia, directorul economic sau
un alt înlocuitor desemnat de conducerea executivă.”
5. La
articolul 8 litera b), punctele 1, 2, 6 si 11 vor avea următorul cuprins:
„1.
numirea si eliberarea din functie a membrilor conducerii executive;
2.
propuneri cu privire la modalitătile, plafoanele maxime, termenele si
conditiile de plasare stabilite în cadrul strategiei anuale privind expunerea
Fondului;
6.
propunerile din rapoartele întocmite, conform prevederilor legale, în calitatea
Fondului de lichidator, rapoartele întocmite, dacă este cazul, în calitatea
Fondului de administrator special ori interimar, materiale care contin solutii
si propuneri care necesită aprobarea consiliului de administratie si care tin
atât de calitătile mentionate, cât si de cea de creditor la institutii de
credit în faliment, alte materiale ce tin de aplicarea reglementărilor
Fondului, de buna desfăsurare a activitătii acestuia;
11.
cota de constituire a fondului anual de participare la profit;”.
6. După
punctul 11 al literei b) a articolului 8 se introduc două noi puncte, punctele
12 si 13, cu următorul cuprins:
„12.
reglementările interne ale Fondului, precum si reglementări emise în aplicarea
procedurilor de lichidare, în cazul institutiilor de credit la care Fondul are
calitatea de lichidator;
13.
alte informări si rapoarte solicitate privind activitatea Fondului;”.
7. La
articolul 9 alineatul (1), litera e) va avea următorul cuprins:
,,e)
face propuneri de numire în functie a membrilor conducerii executive;”.
8. La
articolul 10, literele b1) si e) vor avea următorul cuprins:
,,b1)
asigură plasarea resurselor financiare ale Fondului, urmărind minimizarea
riscului si lichiditatea plasamentelor, ca obiective principale, precum si
randamentul plasamentului, ca obiectiv complementar, potrivit strategiei anuale
aprobate de Consiliul de administratie al Băncii Nationale a României, precum
si potrivit hotărârilor Consiliului de administratie al Fondului, care va fi
informat lunar asupra aplicării strategiei anuale;
e)
monitorizează si supraveghează activitatea Fondului de administrare si
lichidare la institutii de credit, precum si cea de plată a compensatiilor
deponentilor garantati; dispune asupra măsurilor de luat în activitatea
Fondului în situatiile enumerate; monitorizează activitatea lichidatorilor la
institutiile de credit în faliment în cazurile în care Fondul are numai
calitatea de creditor;”.
9. Articolul
11 va avea următorul cuprins:
„Art.
11. - Numirea si eliberarea din functie a membrilor conducerii executive se
aprobă de către Consiliul de administratie al Fondului, la propunerea
presedintelui acestuia.”
10. Articolul
14 va avea următorul cuprins:
„Art.
14. - Activitatea Fondului, în calitate de administrator special, administrator
interimar ori de lichidator al institutiilor de credit, desemnat într-o astfel
de calitate conform legii, se va desfăsura în conformitate cu prevederile
legislatiei aplicabile în acest domeniu si ale reglementărilor proprii
elaborate de conducerea executivă a Fondului.”
11. Articolul
16 va avea următorul cuprins:
„Art.
16. - Stabilirea salariilor de încadrare, precum si a indemnizatiilor de
conducere pentru membrii conducerii executive se aprobă prin decizie a
presedintelui Consiliului de administratie al Fondului.”
12. La
articolul 17, alineatele (2) si (6) vor avea următorul cuprins:
„(2)
Resursele financiare ale Fondului vor fi utilizate pentru plata compensatiilor,
restituirea creditelor angajate si a dobânzilor si comisioanelor aferente,
plata comisionului de neutilizare a liniilor de credit, alte plăti datorate,
inclusiv pentru acoperirea cheltuielilor curente ale Fondului.
(6)
Conducerea executivă a Fondului informează lunar Consiliul de administratie cu privire
la investirea resurselor financiare disponibile ale Fondului, stabilite luând
în considerare atât încasările de contributii de la institutiile de credit,
plasamentele care ajung la scadentă, dobânzile aferente acestor plasamente,
recuperările din creantele Fondului la institutiile de credit în faliment,
remuneratia ca lichidator, disponibilitătile din contul curent, cât si plătile
de compensatii, rambursarea de credite (dacă este cazul), efectuarea
investitiilor aprobate, acoperirea celorlalte cheltuieli ale Fondului, inclusiv
a cheltuielilor curente ale acestuia.”
13. Alineatul
(2) al articolului 22 va avea următorul cuprins:
„(2)
Raportul anual de activitate împreună cu situatiile financiare anuale, aprobate
de Consiliul de administratie al Băncii Nationale a României, precum si
raportul auditorului financiar vor fi făcute publice.”
14. La
articolul 23, alineatele (3) si (4) vor avea următorul cuprins:
„(3)
Reglementările interne ale Fondului - regulamente, norme, ordine si circulare
de uz intern, precum si reglementările emise în aplicarea procedurilor de
lichidare în cazul institutiilor de credit la care Fondul are calitatea de
lichidator se aprobă de Consiliul de administratie al Fondului si vor fi
semnate de directorul acestuia.
(4)
Reglementările elaborate de Fond, mai putin cele prevăzute la alin. (3), se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”
15. În
cuprinsul Statutului Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar,
sintagma „directorul general” se înlocuieste cu termenul „directorul”.
Art. II. - Regulamentul nr. 2/2004 privind stabilirea,
declararea si plata de către institutiile de credit a contributiilor anuale,
anuale majorate si speciale la Fondul de garantare a depozitelor în sistemul
bancar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, cu modificările si completările ulterioare,
se modifică si se completează după cum urmează:
1. La
articolul 4, alineatele (1), (3) si (4) vor avea următorul cuprins:
„(1)
Baza de calcul a contributiei anuale, anuale majorate ori speciale a unei
institutii de credit o reprezintă soldul total în echivalent lei, stabilit
pentru data de 31 decembrie a fiecărui an de raportare, anul precedent anului
de plată a contributiei, reprezentând totalitatea depozitelor din categoria
celor garantate în conditiile stabilite de lege, în lei si în valută
convertibilă, aflate în evidenta institutiilor de credit participante la
constituirea resurselor financiare ale Fondului.
(3)
Echivalentul în lei al depozitelor în valută convertibilă se calculează prin
utilizarea cursurilor de schimb valutar pentru valutele respective, cursuri
comunicate de Banca Natională a României pentru data de 31 decembrie a anului
de raportare.
(4)
Potrivit art. 4 alin. (3) din ordonantă, la deschiderea conturilor, categoriile
de persoane juridice ale căror depozite nu figurează în Lista depozitelor
negarantate cuprinsă în anexa nr. 1, cu exceptia microîntreprinderilor,
întreprinderilor mici si mijlocii, vor declara pe propria răspundere încadrarea
depozitelor, conform legii, în categoria garantate sau negarantate. în acest
scop, titularii de conturi mentionati vor depune la ghiseul institutiei de
credit o declaratie pe propria răspundere, conform modelului din anexa nr. 2
«Declaratie a deponentului privind încadrarea depozitelor».”
2. După
alineatul (4) al articolului 4 se introduce un nou alineat, alineatul (41),
cu următorul cuprins:
„(41)
Depozitele microîntreprinderilor, întreprinderilor mici si mijlocii se
încadrează, conform legii, în categoria depozitelor garantate. în vederea
includerii depozitelor microîntreprinderilor, întreprinderilor mici si mijlocii
în categoria celor garantate, aceste întreprinderi vor completa, la deschiderea
conturilor, o declaratie pe propria răspundere, conform modelului din anexa nr.
21 «Declaratie privind încadrarea întreprinderii în categoria
întreprinderilor mici si mijlocii». Microîntreprinderile si întreprinderile
mici si mijlocii care au deja conturi deschise la institutiile de credit vor
depune această declaratie până cel târziu la data de 15 decembrie 2006.”
3. Alineatul
(7) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
„(7)
Titularii de conturi din evidenta institutiilor de credit mentionati la alin.
(4) si (41) la care au apărut modificări ce au dus la schimbarea
încadrării în categoria garantat/negarantat, respectiv în categoria
întreprinderilor mici si mijlocii, au obligatia ca, în termen de 30 de zile de
la modificare, să prezinte institutiei de credit o declaratie rectificativă,
potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, respectiv anexa nr. 21,
completată corespunzător noii situatii de încadrare.”
4. La
articolul 5, alineatele (1), (2), (3), (4), (5), (7) si (8) vor avea următorul
cuprins:
„Art.
5. - (1) Cuantumul contributiei anuale care trebuie plătite Fondului, conform
legii, se determină de către fiecare institutie de credit participantă la Fond
prin formularul «Declaratie privind calculul si plata contributiei anuale,
anuale majorate sau speciale la Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar
pe anul...», cuprinsă în anexa nr. 3, prin aplicarea asupra bazei de calcul a
contributiei a următoarelor cote pentru contributia anuală:
a) 0,2%
în anul 2006;
b) 0,1%
în anul 2007;
c)
începând cu anul 2008, cota contributiei anuale va fi stabilită de către Fond
pentru fiecare an de plată, cu aprobarea Băncii Nationale a României, în baza
reglementărilor emise de Fond în acest sens. Cota contributiei anuale, care nu
poate depăsi nivelul maxim de 0,5%, va fi comunicată institutiilor de credit
până cel târziu la sfârsitul lunii februarie a anului de plată.
(2)
Declaratia mentionată la alin. (1) va fi remisă Fondului până la data de 15
martie a fiecărui an, cu toate rubricile completate, mai putin pct. 7 si 8.
(3) În
scopul urmăririi în cursul anului, de către Fond, a evolutiei situatiei
depozitelor persoanelor fizice si ale persoanelor juridice, în baza
prevederilor art. 40 din ordonantă, institutiile de credit, inclusiv cele
pentru care nu există obligatia participării la constituirea resurselor financiare
ale Fondului, vor comunica trimestrial Fondului, până la data de 15 a primei
luni din trimestrul următor pentru trimestrul anterior, situatia depozitelor,
potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5.
(4) În
situatia în care rezultă că o institutie de credit s-a angajat, potrivit
normelor emise de Fond si reglementărilor prudentiale stabilite de Banca
Natională a României, în politici riscante si nesănătoase, Consiliul de
administratie al Fondului va propune Consiliului de administratie al Băncii
Nationale a României majorarea contributiei anuale pentru respectiva institutie
de credit, stabilită în conformitate cu normele emise de Fond. în situatia
suspendării plătii contributiilor anuale conform prevederilor art. 14 alin.
(1), Fondul este îndreptătit să stabilească pentru aceste institutii de credit,
în conformitate cu normele sale, contributii anuale majorate corespunzătoare.
(5) În
cazul în care Consiliul de administratie al Băncii Nationale a României va
hotărî majorarea contributiei anuale, Fondul va comunica institutiilor de
credit în cauză cota majorată până cel târziu la sfârsitul lunii februarie a
anului de plată.
(7)
Pentru o institutie de credit nou-autorizată în cursul anului de raportare,
contributia anuală pe care trebuie să o plătească se va stabili prin înmultirea
cotei de 1/365 din contributia determinată conform prevederilor alin. (1) cu
numărul de zile ce au trecut de la data obtinerii autorizatiei de functionare
de la Banca Natională a României până la sfârsitul anului de raportare.
(8) În cazul
în care o institutie de credit intră în faliment în cursul anului de raportare,
baza de calcul a contributiilor datorate, după caz, se determină pentru ultima
zi a trimestrului precedent celui în care a intrat în faliment. Contributia
anuală care trebuie plătită se calculează prin înmultirea cotei de 1/365 din
contributia determinată, în conditiile acestui alineat, cu numărul de zile de
la începutul anului până la data deschiderii procedurii falimentului.
Contributiile datorate si neachitate Fondului de către institutiile de credit
intrate în faliment se recuperează de către acesta din averea institutiilor de
credit în faliment.”
5. Articolul
6 va avea următorul cuprins:
„Art.
6. - Fiecare institutie de credit este obligată să plătească contributia sa anuală,
inclusiv contributia majorată, până cel târziu la data de 30 aprilie a anului
următor anului de raportare.”
6. Alineatul
(1) al articolului 14 va avea următorul cuprins:
„Art.
14. - (1) în situatia în care Fondul a acumulat un nivel de resurse proprii
considerat adecvat fată de totalul depozitelor garantate, aflate în evidenta
institutiilor de credit participante la constituirea resurselor financiare ale
Fondului, Consiliul de administratie al Băncii Nationale a României poate
decide, la propunerea Consiliului de administratie al Fondului, suspendarea
plătii contributiilor anuale.”
7. În
anexa nr. 1 „Lista depozitelor negarantate”, punctul 3 va avea următorul
cuprins:
„3.
Depozite ale institutiilor de credit, inclusiv cele provenind din fondurile proprii
ale acestora, cu exceptia depozitelor institutiilor de credit în faliment.”
8. Punctul
11 din anexa nr. 1 „Lista depozitelor negarantate” se abrogă.
9. După
anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 21 cu următorul
cuprins:
DECLARATIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici si mijlocii
I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea
întreprinderii
............................................................................................................
Adresa sediului
social
...............................................................................................................
Cod
unic de înregistrare
............................................................................................................
Numele si functia
...............................................................................................................
(presedintele
consiliului de administratie, director general sau echivalent)
II. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1)
Exercitiul
financiar de referintă2*
Numărul
mediu anual de salariati |
Cifra
de afaceri anuală netă (mii lei/mii
euro) |
Active
totale (mii lei/mii
euro) |
|
|
|
În
situatia în care intervin modificări privind încadrarea în categoria
întreprinderilor mici si mijlocii, mă oblig ca, în termen de 30 de zile de la
modificare, să depun Declaratia rectificativă completată corespunzător.
□
Declaratie rectificativă, care o înlocuieste pe cea din data de
.......................................
Declar
pe propria răspundere că datele din această declaratie sunt conforme cu
realitatea si că întreprinderea:
□
este inclusă în categoria întreprinderilor mici si mijlocii
□
nu este inclusă în categoria întreprinderilor mici si mijlocii
Data
întocmirii .........................................
Semnătura
autorizată3* ...........................
1) Datele sunt determinate în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004
privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor mici si
mijlocii, cu modificările si completările ulterioare.
2) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariati, cifra de afaceri
anuală netă si activele totale sunt cele realizate în ultimul exercitiu
financiar, raportate în situatiile financiare anuale aprobate de actionari sau
asociati. în cazul întreprinderilor nou-înfiintate, datele cu privire la
numărul mediu anual de salariati, cifra de afaceri anuală netă si activele
totale se determină si se declară pe propria răspundere.
3) Semnătura persoanei mentionate la pct. I.”
10. Anexa
nr. 5 va avea următorul cuprins:
Institutia
de credit ........................................
„ANEXA Nr. 5
SITUATIA DEPOZITELOR
la data
de.................(zz/ll/aaaa)
Nr.
crt. |
Indicatori |
Depozite |
||
În cadrul plafonului de garantare1) |
Peste plafonul de garantare1) |
Total |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 = 2+3 |
1. |
Număr
titulari de depozite garantate - total, |
|
|
|
din
care: |
|
|
|
|
-
persoane fizice |
|
|
|
|
-
persoane juridice |
|
|
|
|
2. |
Număr
titulari de depozite - total, |
|
|
|
din
care: |
|
|
|
|
-
persoane fizice |
|
|
|
|
-
persoane juridice |
|
|
|
|
3. |
Suma
depozitelor garantate constituite de persoane fizice - total (lei), |
|
|
|
din
care: |
|
|
|
|
- în
lei |
|
|
|
|
- în
valută (în echivalent lei)2) |
|
|
|
|
4. |
Suma
depozitelor garantate constituite de persoane juridice - total (lei), |
|
|
|
din
care: |
|
|
|
|
- în
lei |
|
|
|
|
- în
valută (în echivalent lei)2' |
|
|
|
|
5. |
Total
depozite garantate (rd. 3 + rd. 4), |
|
|
|
din
care: |
|
|
|
|
- în
lei |
|
|
|
|
- în
valută (în echivalent lei)2) |
|
|
|
1) Pentru trimestrul IV al anului de raportare se va
utiliza plafonul de garantare valabil în anul următor.
2) Se vor utiliza cursurile de schimb comunicate de Banca Natională a
României pentru ultima zi a trimestrului de raportare.”
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
4 =
2+3 |
6. |
Suma
depozitelor constituite de persoane fizice - total (lei) |
|
|
|
|
din
care: |
|
|
|
|
|
- în
lei |
|
|
|
|
|
- în
valută (în echivalent lei)2) |
|
|
|
|
|
7. |
Suma
depozitelor constituite de persoane juridice - total (lei), din care: |
|
|
|
|
- în
lei |
|
|
|
|
|
- în
valută (în echivalent lei)2) |
|
|
|
|
|
8. |
Total
depozite (rd. 6 + rd. 7), |
|
|
|
|
din
care: |
|
|
|
|
|
- în
lei |
|
|
|
|
|
- în
valută (în echivalent lei)2) |
|
|
|
|
Conducătorul institutiei de credit, .................................................. |
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
.................................................. |
(numele, prenumele, functia, semnătura si stampila) |
(numele, prenumele, functia si semnătura) |
Art.
III. - Regulamentul nr. 3/2004 privind plata compensatiilor de
către Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844
din 15 septembrie 2004, se modifică si se completează după cum urmează:
1. În
anexa nr. 1 „Lista depozitelor negarantate”, punctul 3 va avea următorul
cuprins:
„3.
Depozite ale institutiilor de credit, inclusiv cele provenind din fondurile
proprii ale acestora, cu exceptia depozitelor institutiilor de credit în
faliment.”
2. Punctul
11 din anexa nr. 1 „Lista depozitelor negarantate” se abrogă.
3. În
cuprinsul anexelor nr. 5A si 5B, sintagma „director generat” se înlocuieste cu
termenul „director”.
Art. IV. - Regulamentul nr. 4/2004 privind informatiile
care trebuie furnizate de institutiile de credit deponentilor cu privire la
schema de garantare a depozitelor în sistemul bancar, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 844
din 15 septembrie 2004, cu modificările si completările ulterioare, se modifică
si se completează după cum urmează:
- anexa
nr. 2 „Lista depozitelor garantate” va avea următorul cuprins:
„ANEXA
Nr. 2
1.
Depozite plasate de către persoanele aflate în relatii speciale cu institutia
de credit, respectiv: administratorii, inclusiv conducătorii, directorii din
centrală, cenzorii, auditorii financiari, actionarii semnificativi ai
institutiei de credit, precum si deponentii cu statut similar îri cadrul altor
societăti din acelasi grup, familiile persoanelor fizice de mai sus - sotii,
precum si rudele si afinii de gradul întâi, persoanele terte care actionează în
numele deponentilor mentionati, precum si depozitele plasate de societătile din
acelasi grup;
2.
Depozite ale persoanelor fizice si juridice, inclusiv entităti fără
personalitate juridică, care au obtinut pe bază individuală, rate de dobândă si
concesii financiare*) care au contribuit la agravarea situatiei financiare a
institutiei de credit;
3.
Depozite ale institutiilor de credit, inclusiv cele provenind din fondurile
proprii ale acestora, cu exceptia depozitelor institutiilor de credit în
faliment;
4.
Depozite ale institutiilor financiare;
5.
Depozite ale societătilor de asigurare-reasigurare, inclusiv intermediarii în
asigurări;
6.
Depozite ale organismelor de plasament colectiv, precum fonduri mutuale,
societăti de investitii;
7.
Depozite ale fondurilor de pensii;
8.
Depozite ale autoritătilor publice centrale si locale;
9.
Depozite ale regiilor autonome, companiilor nationale, societătilor nationale,
societătilor comerciale, altele decât microîntreprinderile, întreprinderile
mici si mijlocii, încadrate ca atare potrivit prevederilor legale;
10.
Depozite nenominative;
11.
Datorii de natură obligatară, precum si obligatii care izvorăsc din accepte
proprii si bilete la ordin emise de institutia de credit;
12.
Depozite rezultate din tranzactii pentru care au fost pronuntate hotărâri
judecătoresti definitive de condamnare pentru infractiunea de spălare de bani.
*) Se referă la rate de
dobândă si avantaje financiare care depăsesc nivelurile practicate de
institutia de credit pentru depozitele de aceeasi natură, aceleasi monede,
aceeasi categorie, aceeasi durată si aceeasi sumă.”
Art. V. - Statutul Fondului de
garantare a depozitelor în sistemul bancar, aprobat prin Ordinul presedintelui
Consiliului de administratie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul
bancar nr. 1/2004, Regulamentul nr. 2/2004 privind stabilirea, declararea si
plata de către institutiile de credit a contributiilor anuale, anuale majorate
si speciale la Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar,
Regulamentul nr. 3/2004 privind plata compensatiilor de către Fondul de
garantare a depozitelor în sistemul bancar si Regulamentul nr. 4/2004 privind
informatiile care trebuie furnizate de institutiile de credit deponentilor cu
privire la schema de garantare a depozitelor în sistemul bancar, cu
modificările si completările ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezentul
regulament, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Presedintele
Consiliului de administratie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul
bancar,
Niculae Vulpescu
Bucuresti, 16 iunie
2006.
Nr. 4.
FONDUL DE GARANTARE A
DEPOZITELOR ÎN SISTEMUL BANCAR
privind lista
institutiilor de credit ai căror deponenti beneficiază de garantarea
rambursării
depozitelor constituite
la acestea
Fondul
de garantare a depozitelor în sistemul bancar aduce la cunostintă lista institutiilor
de credit ai căror deponenti beneficiază de garantarea rambursării depozitelor
constituite la acestea, în conditiile si în limitele prevăzute de Ordonanta
Guvernului nr. 39/1996 privind înfiintarea si functionarea Fondului de
garantare a depozitelor în sistemul bancar, republicată, cu modificările si
completările ulterioare.
Nr.
crt. |
Denumirea
băncii |
I. |
Bănci - persoane juridice române |
1. |
Banca Comercială Română - S.A. |
2. |
RAIFFEISEN BANK - S.A. |
3.. |
BRD - Groupe Societe Generale - S.A |
4. |
Banca pentru Mică Industrie si Liberă Initiativă
- MINDBANK - S.A. |
5. |
Banca Comercială HVB Tiriac - S.A. |
6. |
Bancpost - S.A. |
7. |
Banca de Export-Import a României EXIMBANK -
S.A. |
8. |
Banca Românească - S.A., membră a Grupului
National Bank of Greece |
9. |
FINANSBANK (ROMÂNIA) - S.A. |
10. |
Banca Transilvania - S.A. |
11. |
ROMEXTERRA Bank - S.A. |
12. |
ALPHA BANK ROMÂNIA - S.A. |
13. |
PIRAEUS BANK ROMÂNIA - S.A. |
14. |
ABN AMRO Bank (România) - S.A. |
15. |
OTP BANK ROMÂNIA - S.A. |
16. |
Citibank România - S.A. |
17. |
Banca Comercială SANPAOLO IMI BANK ROMÂNIA -S.A. |
18. |
Emporiki Bank - România - S.A. |
19. |
LIBRA BANK - S.A. |
20. |
Banca C.R. Firenze România - S.A. |
21. |
UniCredit România - S.A. |
22. |
ROMANIAN INTERNATIONAL BANK - S.A. |
23. |
EGNATIA BANK (ROMÂNIA) - S.A. |
24. |
Banca Comercială CARPATICA - S.A. |
25. |
BANK LEUMI ROMÂNIA - S.A. |
26. |
VOLKSBANK ROMÂNIA - S.A. |
27. |
ProCredit Bank - S.A. |
28. |
Raiffeisen Banca pentru Locuinte - S.A. |
29. |
PORSCHE BANK ROMÂNIA - S.A. |
30. |
Casa de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A. |
31. |
HVB Banca pentru Locuinte - S.A. |
II. |
Sucursale ale băncilor străine |
1. |
Anglo-Romanian Bank Limited, Anglia, Londra -
Sucursala Bucuresti |
2. |
Blom Bank Egypt S.A.E., Egipt - Sucursala
România |
3. |
ING Bank N.V., Amsterdam - Sucursala Bucuresti |
4. |
Banca Italo-Romena SpA Italia Treviso -
Sucursala Bucuresti |
5. |
GarantiBank International N.V. - Sucursala
România |
6. |
Banca di Roma SpA Italia - Sucursala Bucuresti |
III. |
Cooperative de credit - case centrale |
1. |
CREDITCOOP - S.A. Casa Centrală |
Prezenta
listă a institutiilor de credit ai căror deponenti beneficiază de garantarea
depozitelor constituite la acestea înlocuieste lista publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 845
din 19 septembrie 2005.
Directorul Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar,
Alexandru Matei