MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 939 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 21 noiembrie 2006
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 677 din 10 octombrie 2006 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă
Decizia nr. 678 din 10 octombrie 2006 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2821 din Codul de procedură civilă
Decizia nr. 679 din 10 octombrie 2006 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.604. - Hotărâre privind trecerea unei suprafete de teren din domeniul public al statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului - Compania Natională de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A., în administrarea Ministerului Finantelor Publice - Agentia Natională de Administrare Fiscală - Autoritatea Natională a Vămilor
1.605. - Hotărâre privind aprobarea dotării parcului auto propriu pentru activităti specifice al Centrului National pentru Reducerea Riscului Seismic, prin donatie
1.606. - Hotărâre privind suplimentarea bugetului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pentru acumularea în rezerva de mobilizare a unor produse necesare combaterii gripei aviare
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
762. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale privind aprobarea repartizării sumelor necesare pentru sustinerea achizitiei de animale de reproductie, pe specii
781. - Ordin al ministrului economiei si comertului pentru modificarea si completarea anexelor la Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 270/2006 pentru aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2006 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care s-au înfiintat în baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 si îsi desfăsoară activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului
1.288/489. - Ordin al ministrului sănătătii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate pentru aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru investigatii paraclinice, utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, si a Instructiunilor privind utilizarea si modul de completare a biletelor de trimitere pentru investigatii paraclinice
2.055. - Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului pentru aprobarea parcului auto normat al Autoritătii Rutiere Române - A.R.R
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 10 octombrie 2006
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Ion Tiucă - procuror
Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Conban” - S.A. din Bucuresti în Dosarul nr. 23.123/3/2005 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VI-a comercială.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin încheierea din 14 aprilie 2006, pronuntată în Dosarul nr. 23.123/3/2005, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VI-a comercială a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Conban” - S.A. din Bucuresti.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul enumera prevederile constitutionale considerate a fi încălcate de textul de lege criticat, fără a argumenta în ce constă presupusa neconstitutionalitate.
Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VI-a comercială apreciază exceptia de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată, întrucât recuzarea nu poate fi decât individuală, cu privire la un singur magistrat, iar nu colectivă, fapt ce ar determina împiedicarea tuturor judecătorilor unei instante de a judeca procesele cu care a fost învestită.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă este neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenta constantă a Curtii Constitutionale, care în repetate rânduri a respins criticile cu un atare obiect.
Avocatul Poporului consideră că prevederile procedurale criticate nu aduc atingere accesului liber la justitie, dreptului la un proces echitabil, inclusiv dreptului părtilor de a fi asistate în tot cursul procesului de un avocat, si nici nu încalcă principiul constitutional care consacră unicitatea, egalitatea si impartialitatea justitiei.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă, prevederi introduse prin Legea nr. 219/2005 privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 138/2000 pentru modificarea si completarea Codului de procedură civilă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 609 din 14 iulie 2005, care au următorul continut: „Nu se pot recuza toti judecătorii unei instante sau ai unei sectii a acesteia.”
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile constitutionale cuprinse în art. 1 alin. (3) referitoare la statul de drept, art. 21 alin. (1), (2) si (3) referitoare la liberul acces la justitie, art. 24 alin. (1) cu privire la dreptul la apărare si art. 124 referitoare la înfăptuirea justitiei.
Analizând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că textul de lege criticat a mai făcut obiectul controlului de constitutionalitate. Astfel, prin Decizia nr. 97 din 9 februarie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 197 din 2 martie 2006, Curtea a retinut că, „potrivit dispozitiilor art. 126 alin. (2) si ale art. 129 din Constitutie, stabilirea regulilor de desfăsurare a procesului în fata instantelor judecătoresti este de competenta exclusivă a legiuitorului, care poate institui, în considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedură. Sub acest aspect, principiul liberului acces la justitie presupune posibilitatea neîngrădită a celor interesati de a le utiliza, în formele si în modalitătile instituite de lege.
În consecintă, prin reglementările cuprinse în art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă, referitoare la imposibilitatea recuzării tuturor judecătorilor unei instante sau ai unei sectii a acesteia, legiuitorul nu a înteles să limiteze accesul liber la justitie sau dreptul la apărare, ci să asigure un climat de ordine, indispensabil exercitării, în conditii optime, a acestui drept constitutional. Exercitarea unui drept de către titularul său nu poate avea loc decât într-un anumit cadru juridic, stabilit de legiuitor, cu respectarea anumitor exigente, de natură a preveni eventualele abuzuri si tergiversarea solutionării cauzelor deduse judecătii”.
Asa fiind, Curtea a constatat că dispozitiile art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă sunt în concordantă cu prevederile constitutionale invocate. Întrucât nu au intervenit elemente noi de natură să determine reconsiderarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, atât solutia, cât si considerentele cuprinse în decizia mentionată îsi păstrează valabilitatea si în cauza de fată.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 28 alin. 2 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Societatea Comercială „Conban” - S.A. din Bucuresti în Dosarul nr. 23.123/3/2005 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VI-a comercială.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 10 octombrie 2006.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Mihaela Senia Costinescu
CURTEA CONSTITUTIONALA
din 10 octombrie 2006
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2821 din Codul de procedură civilă
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Ion Tiucă - procuror
Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2821 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Petrea Toader în Dosarul nr. 1.254/2005 al Tribunalului Bacău - Sectia civilă.
La apelul nominal se prezintă partea Pavel Iordache, lipsind autorul exceptiei si partea Mariana Iordache, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Având cuvântul pe fondul cauzei, partea prezentă solicită Curtii respingerea criticii de neconstitutionalitate referitoare la dispozitiile art. 2821 din Codul de procedură civilă.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin încheierea din 17 iunie 2005, pronuntată în Dosarul nr. 1.254/2005, Tribunalul Bacău - Sectia civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 4 din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedură civilă, exceptie ridicată de Petrea Toader.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul sustine că textul de lege criticat contravine prevederilor constitutionale referitoare la egalitatea în drepturi a cetătenilor, dreptul la un proces echitabil si garantarea proprietătii private, întrucât creează discriminări între titularii dreptului de proprietate în functie de valoarea obiectului, stabilind diferentieri neconstitutionale în ceea ce priveste exercitarea căilor de atac.
Tribunalul Bacău - Sectia civilă apreciază exceptia de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2821 din Codul de procedură civilă este neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenta constantă a Curtii Constitutionale.
Avocatul Poporului arată că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, textele de lege criticate fiind în deplină concordantă cu dispozitiile constitutionale invocate.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 2821 alin. 1 din Codul de procedură civilă, dispozitii introduse prin art. I pct. 4 din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedură civilă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004, prevederi care au următorul continut: „Nu sunt supuse apelului hotărârile judecătoresti date în primă instantă în cererile introduse pe cale principală privind pensii de întretinere, litigii al căror obiect are o valoare de până la 1 miliard lei inclusiv, atât în materie civilă, cât si în materie comercială, actiunile posesorii, precum si cele referitoare la înregistrările în registrele de stare civilă, luarea măsurilor asigurătorii si în alte cazuri prevăzute de lege.”
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile constitutionale ale art. 21 alin. (3) referitoare la dreptul la un proces echitabil si ale art. 44 alin. (2) privitoare la garantarea proprietătii private.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că s-a mai pronuntat asupra constitutionalitătii textului de lege criticat, de exemplu prin Decizia nr. 226/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 507 din 7 iunie 2004. Cu acel prilej, a apreciat că acest text de lege nu contine nicio dispozitie discriminatorie, regimul juridic diferit fiind determinat de deosebirea de situatii care impune solutii legislative diferite în vederea asigurării celeritătii solutionării cauzelor aflate pe rolul instantelor. Asa fiind, cu privire la încălcarea art. 16 alin. (1) si art. 44 alin. (2) din Constitutie, în măsura în care reglementarea dedusă controlului se aplică tuturor celor aflati în situatia prevăzută în ipoteza normei legale, fără nici o discriminare pe considerente arbitrare, critica cu un atare obiect nu este întemeiată.
Pe de altă parte, Curtea a considerat că instituirea unor reguli speciale privind exercitarea căilor de atac nu contravine, asa cum sustine autorul exceptiei de neconstitutionalitate, prevederilor constitutionale cuprinse în art. 21 privind accesul liber la justitie, atâta timp cât, potrivit celor prevăzute de art. 2821 din Codul de procedură civilă, părtilor interesate le este asigurată posibilitatea de a formula o cale de atac împotriva hotărârii judecătoresti considerate defavorabilă.
Întrucât nu au intervenit elemente noi de natură să determine reconsiderarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, atât solutia, cât si considerentele cuprinse în această decizie îsi păstrează valabilitatea si în cauza de fată.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2821 din Codul de procedură civilă, exceptie ridicată de Petrea Toader în Dosarul nr. 1.254/2005 al Tribunalului Bacău - Sectia civilă. Definitivă si general obligatorie. Pronuntată în sedinta publică din data de 10 octombrie 2006.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Mihaela Senia Costinescu
CURTEA CONSTITUTIONALA
din 10 octombrie 2006
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecător
Aspazia Cojocaru - judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Acsinte Gaspar - judecător
Petre Ninosu - judecător
Ion Predescu - judecător
Serban Viorel Stănoiu - judecător
Tudorel Toader - judecător
Ion Tiucă - procuror
Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de neconsti-tutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, exceptie ridicată de Constantin Grigorică în Dosarul nr. 4.078/89/2005 al Tribunalului Vaslui - Sectia contencios administrativ.
La apelul nominal se prezintă reprezentantul Societătii Comerciale „Cătălina Impex” - S.R.L. din Vaslui, lipsind autorul exceptiei si partea Directia Generală a Finantelor Publice Vrancea, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Având cuvântul pe fondul cauzei, reprezentantul părtii prezente solicită Curtii respingerea criticii de neconstitutionalitate, depunând note scrise în acest sens.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin încheierea din 8 mai 2006, pronuntată în Dosarul nr. 4.078/89/2005, Tribunalul Vaslui - Sectia contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, exceptie ridicată de Constantin Grigorică.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul sustine că ratiunile care justifică necesitatea existentei unei proceduri specifice, derogatorii de la procedura de judecată de drept comun, în ceea ce priveste examinarea legalitătii unui act administrativ, nu pot fi retinute si în cazul litigiului dintre reclamant si functionarul care a elaborat, a emis sau a încheiat actul administrativ supus controlului. Astfel, raportul juridic dintre persoanele sus-mentionate este de
natură civilă, întrucât răspunderea functionarului nu poate fi decât una delictuală, potrivit dispozitiilor art. 998-999 din Codul civil. Asa fiind, prevederile art. 16 din Legea nr. 554/2004 înfrâng principiul egalitătii în drepturi consacrat de art. 16 din Constitutie, deoarece creează o discriminare între cetăteni, în functie de calitatea de functionar pe care acestia o au sau nu.
Tribunalul Vaslui - Sectia contencios administrativ apreciază exceptia de neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată, stabilirea unor reguli speciale de competentă si judecată în functie de calitatea persoanei reprezentând o confirmare a principiului egalitătii cetătenilor în fata legii, care presupune tratamente juridice diferite pentru situatii deosebite.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 554/2004 este neîntemeiată, întrucât acestea se aplică tuturor celor aflati în situatia prevăzută în ipoteza normei legale, fără nicio discriminare pe considerente arbitrare.
Avocatul Poporului apreciază exceptia de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, arătând că dispozitiile art. 16 din Legea nr. 554/2004 se aplică fără nicio discriminare pe considerente arbitrare tuturor persoanelor prevăzute în ipoteza normei.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile părtii, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 16 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, prevederi care au următorul continut: „(1) Cererile în justitie prevăzute de prezenta lege vor putea fi formulate si personal împotriva persoanei fizice care a elaborat, a emis sau a încheiat actul ori, după caz, care se face vinovată de refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv sau la un interes legitim, dacă se solicită plata unor despăgubiri pentru prejudiciul cauzat ori pentru întârziere. În cazul în care actiunea se admite, persoana respectivă va putea fi obligată la plata despăgubirilor, solidar cu autoritatea publică respectivă.
(2) Persoana actionată astfel în justitie îl poate chema în garantie pe superiorul său ierarhic, de la care a primit ordin scris să elaboreze sau să nu elaboreze actul.”
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile legale criticate încalcă prevederile constitutionale ale art. 16 alin. (1) care consacră egalitatea în drepturi a cetătenilor.
În ceea ce priveste sustinerea potrivit căreia reglementarea criticată încalcă principiul egalitătii în fata legii si a autoritătilor publice, Curtea retine că, în conformitate cu jurisprudenta sa si cu cea a Curtii Europene a Drepturilor Omului (cauzele „Engel si altii împotriva Olandei”, 1976, „Marckx împotriva Belgiei”, 1979, „Moustaquim împotriva Belgiei”, 1991), egalitatea nu înseamnă uniformitate, fiind posibilă stabilirea unui tratament juridic diferit pentru situatii diferite, când aceasta se justifică în mod rational si obiectiv.
Astfel, în acest sens, Curtea observă că persoana fizică care a elaborat, a emis sau a încheiat actul ori, după caz, care se face vinovată de refuzul de a rezolva cererea referitoare la un drept subiectiv sau la un interes legitim este functionar public si din acest motiv se află într-o situatie specială, statutul său fiind unul special, reglementat de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici.
Mai mult, întrucât elaborarea, emiterea sau încheierea actului ori refuzul de a rezolva cererea petentului se realizează în exercitarea atributiilor profesionale ale functionarului, este firesc ca stabilirea răspunderii persoanei în cauză si, pe cale de consecintă, obligarea ei la plata despăgubirilor, solidar cu autoritatea publică, să fie strâns legată de examinarea legalitătii actului administrativ si să urmeze aceeasi procedură de judecată.
Pe de altă parte, Curtea observă că reglementarea legală criticată este aplicabilă în cazul tuturor persoanelor aflate în situatia prevăzută de ipoteza normei, fără nicio distinctie sau în considerarea altor criterii, si anume tuturor persoanelor fizice care au calitatea de functionar.
În ceea ce priveste procedura de judecată a cererilor în contencios administrativ, aceasta este reglementată de art. 17 - 21 din Legea nr. 554/2004, dispozitii care constituie o garantie a aplicării principiului prevăzut de art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, privind judecarea unei cauze în mod echitabil si într-un termen rezonabil, în scopul înlăturării oricăror abuzuri din partea părtilor, prin care s-ar tinde la tergiversarea nejustificată a solutionării unui proces.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, exceptie ridicată de Constantin Grigorică în Dosarul nr. 4.078/89/2005 al Tribunalului Vaslui - Sectia contencios administrativ.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 10 octombrie 2006.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Mihaela Senia Costinescu
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea unei suprafete de teren din domeniul public al statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului - Compania Natională de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A., în administrarea Ministerului Finantelor Publice - Agentia Natională de Administrare Fiscală - Autoritatea Natională a Vămilor
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă trecerea unui teren în suprafată de 289,0 m2, având datele de indentificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului - Compania Natională de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A., în administrarea Ministerului Finantelor Publice – Agentia Natională de Administrare Fiscală - Autoritatea Natională a Vămilor.
Art. 2. - Predarea-preluarea suprafetei de teren prevăzute la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe VIădescu
Bucuresti, 8 noiembrie 2006.
Nr. 1.604.
ANEXA
DATELE DE IDENTIFICARE
a unei suprafete de teren din domeniul public al statului, care trece din administrarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului - Compania Natională de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. în administrarea Ministerului Finantelor Publice - Agentia Natională de Administrare Fiscală - Autoritatea Natională a Vămilor
Adresa imobilului |
Persoana juridică de la care se transmite terenul |
Persoana juridică la care se transmite terenul |
Caracteristicile tehnice |
Codul de clasificare |
Numărul de identificare |
Localitatea Câmpulung la Tisa, Judetul Maramures Zona statiei CF |
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului - Compania Natională de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. |
Ministerul Finantelor Publice – Agentia Natională de Administrare Fiscală – Autoritatea Natională a Vămilor |
Teren în suprafată de 289,0 m2 |
8.10 |
M.F. 147814 (partial) |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea dotării parcului auto propriu pentru activităti specifice al Centrului National pentru Reducerea Riscului Seismic, prin donatie
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă dotarea parcului auto propriu pentru activităti specifice al Centrului National pentru Reducerea Riscului Seismic, prin donatie de la JICA - Agentia Japoneză pentru Cooperare Internatională, cu bunurile mobile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe VIădescu
Bucuresti, 8 noiembrie 2006.
Nr. 1.605.
BUNURILE MOBILE, DOBÂNDITE PRIN DONATIE,
care vor dota parcul auto propriu pentru activităti specifice al Centrului National pentru Reducerea Riscului Seismic
Activitatea |
Tipul mijlocului de transport |
Numărul maxim (bucăti) |
de carburanti/vehicul (litri/lună) |
Efectuarea testului de penetrare statică a terenului |
Remorcă |
1 |
0 |
Supravegherea echipamentelor si a lucrărilor de foraj în amplasamente nesecurizate |
rulotă |
1 |
0 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind suplimentarea bugetului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pentru acumularea în rezerva de mobilizare a unor produse necesare combaterii gripei aviare
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 30 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă suplimentarea bugetului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2006, cu suma de 71 mii lei la capitolul 80.01 „Actiuni generale economice, comerciale si de muncă”, titlul 71 „Active nefinanciare”, pentru acumularea în rezerva de mobilizare a unor produse necesare combaterii gripei aviare.
Art. 2. - Se autorizează Ministerul Finantelor Publice să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2006.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
lon-Mircea Plângu
Seful Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale,
Adrian Mironescu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe VIădescu
Bucuresti, 8 noiembrie 2006.
Nr. 1.606.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR
SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind aprobarea repartizării sumelor necesare pentru sustinerea achizitiei de animale de reproductie, pe specii
Având în vedere prevederile art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.583/2006 pentru sustinerea din fonduri bugetare a achizitiei de animale de reproductie,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 155/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare nr. 101.415 din 9 noiembrie 2006,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă repartizarea sumelor necesare pentru sustinerea achizitiei de animale de reproductie, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Nicolae Flaviu Lazin,
secretar de stat
Bucuresti, 16 noiembrie 2006.
Nr. 762.
ANEXĂ
REPARTIZAREA
sumelor necesare pentru sustinerea achizitiei de animale de reproductie, pe specii
Nr. crt |
JUDETUL
|
Suma totala Repartizată
lei |
din care: |
|
pentru achizitii juninci din rase de lapte sau mixte, juninci din rase de carne - lei - |
Pentru achizitii berbeci/tapi din rase de lapte sau carne, tineret femei caprin din rase de lapte sau came - lei - |
|||
|
TOTAL |
20000000 |
15000000 |
5000000 |
1 |
ALBA |
537563 |
401251 |
136312 |
2 |
ARAD |
493501 |
327711 |
165790 |
3 |
ARGES |
738867 |
630409 |
108458 |
4 |
BACĂU |
633652 |
506315 |
127337 |
5 |
BIHOR |
607502 |
491420 |
116082 |
6 |
BISTRITA N. |
486344 |
351794 |
134550 |
7 |
BOTOSANI |
829312 |
664340 |
164972 |
8 |
BRASOV |
480593 |
318754 |
161839 |
g |
BRĂILA |
510550 |
366993 |
143557 |
10 |
BUZĂU |
529293 |
403566 |
125727 |
11 |
CARAS S. |
419509 |
280362 |
139147 |
12 |
CĂLĂRASI |
257214 |
176881 |
80333 |
13 |
CLUJ |
636217 |
456161 |
180056 |
14 |
CONSTANTA |
423507 |
240627 |
182880 |
15 |
COVASNA |
411894 |
321324 |
90570 |
16 |
DÂMBOVITA |
428803 |
393950 |
34853 |
17 |
DOLJ |
440812 |
282032 |
158780 |
18 |
GALATI |
426184 |
286970 |
139214 |
19 |
GIURGIU |
228610 |
192104 |
36506 |
20 |
GORJ |
463937 |
391442 |
72495 |
21 |
HARGHITA |
466089 |
373847 |
92242 |
22 |
HUNEDOARA |
352598 |
274062 |
78536 |
23 |
IALOMITA |
274856 |
205214 |
69642 |
24 |
IASI |
817617 |
633432 |
184185 |
25 |
ILFOV |
136610 |
113824 |
22786 |
26 |
MARAMURES |
536688 |
453850 |
82838 |
27 |
MEHEDINTI |
303489 |
223797 |
79692 |
28 |
MURES |
667097 |
471456 |
195641 |
29 |
NEAMT |
636284 |
517924 |
118360 |
30 |
OLT |
406057 |
317551 |
88506 |
31 |
PRAHOVA |
426606 |
329289 |
97317 |
32 |
SATU MARE |
391995 |
319389 |
72606 |
33 |
SĂLAJ |
331603 |
226627 |
104976 |
34 |
SIBIU |
527395 |
287013 |
240382 |
35 |
SUCEAVA |
870100 |
783578 |
86522 |
36 |
TELEORMAN |
385172 |
293872 |
91300 |
37 |
TIMIS |
584984 |
325665 |
259319 |
38 |
TULCEA |
404858 |
192749 |
212109 |
39 |
VASLUI |
551015 |
411979 |
139036 |
40 |
VÂLCEA |
505626 |
429016 |
76610 |
41 |
VRANCEA |
433828 |
328154 |
105674 |
42 |
M.BUCURESTI |
5569 |
3306 |
2263 |
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
pentru modificarea si completarea anexelor la Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 270/2006 pentru aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2006 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care s-au înfiintat în baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 25/1995*) si îsi desfăsoară activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului
În baza Legii nr. 292/2002 privind stabilirea modalitătilor de aprobare a bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare,
în conformitate cu prevederile art. 24 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 324/2003,
în temeiul Legii bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, cu modificările si completările ulterioare, si al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 52/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul economiei si comertului emite următorul ordin:
Art. I. - (1) Anexele nr. 1-5, 7 si 8 la Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 270/2006 pentru aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2006 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare care s-au înfiintat în baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 si îsi desfăsoară activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 29 mai 2006, se modifică si se înlocuiesc cu anexele nr. 1-7 la prezentul ordin.
(2) Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră si Protectie Antiexplozivă - INSEMEX Petrosani, care s-a înfiintat în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.461/2006 si îsi desfăsoară activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului, prevăzut în anexa nr. 8 la prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. III. - Anexele nr. 1 - 8 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Ministrul economiei si comertului,
Codrut Ioan Seres
Bucuresti, 9 noiembrie 2006.
Nr. 781.
*) Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării si finantării activitătii de cercetare-dezvoltare a fost abrogată prin Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea tehnologică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 643 din 30 august 2002.
ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 270/2006)
Ministerul Economiei si Comertului
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Pentru Mecanică Fină-CEFIN
- mii lei -
|
INDICATORI |
Nr. rd |
Prevederi an 2006 |
Propunere rectificat 2006 |
% (col2/col1* 100) |
|
A |
0 |
1 |
2 |
3 |
I |
VENITURI TOTALE, din care: |
1 |
11.300,00 |
11.300,00 |
100,0 |
1 |
VENITURI DIN EXPLOATARE, din care: |
2 |
11.272,00 |
11.272,00 |
100,0 |
a) |
Venituri din activitatea de bază*) |
3 |
11.250,00 |
11.250,00 |
100.0 |
b) |
Venituri din alte activităti conexe activitătii de cercetare-dezvoltare |
4 |
22,00 |
22,00 |
100,0 |
2 |
VENITURI FINANCIARE |
5 |
28,00 |
28,00 |
100,0 |
3 |
VENITURI EXTRAORDINARE |
6 |
|
|
|
II |
CHELTUIELI TOTALE, din care: |
7 |
11.115,00 |
11.115,00 |
100,0 |
1 |
Cheltuieli pentru exploatare, total, din care: |
8 |
11.090,00 |
11.090,00 |
100,0 |
a) |
Bunuri si servicii |
9 |
2.500,00 |
2.500,00 |
100,0 |
b) |
Cheltuieli de personal, din care: |
10 |
5.950,40 |
5.950,39 |
100,0 |
- |
cheltuieli cu salariile |
11 |
4.250,06 |
4.250.05 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurări sociale de stat |
12 |
824,57 |
824,57 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurările de somaj |
13 |
104,38 |
104,38 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurările sociale de sănătate |
14 |
297,50 |
297,50 |
100,0 |
- |
contributii pentru concedii si indemnizatii |
15 |
31,88 |
31,88 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurările de accidente de muncă si boli profesionale |
16 |
57,41 |
57,41 |
100,0 |
- |
alte cheltuieli de personal, din care: |
17 |
384,61 |
384,61 |
100,0 |
- |
deplasări, detasări |
18 |
80,00 |
80,00 |
100,0 |
- |
tichete de masă |
19 |
304,61 |
304,61 |
100,0 |
c) |
Cheltuieli de exploatare privind amortizarea si provizioanele |
20 |
550,00 |
550,00 |
100,0 |
d) |
Cheltuieli de protocol |
21 |
3,30 |
3,30 |
100,0 |
e) |
Cheltuieli reclamă si publicitate |
22 |
2,70 |
2,70 |
100.0 |
f) |
Cheltuieli cu sponsorizarea |
23 |
|
|
|
g) |
Cheltuieli prevăzute de art.21(3 lit.c) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal |
24 |
85,00 |
85,00 |
100,0 |
h) |
Alte cheltuieli |
25 |
1.998,59 |
1.998.59 |
100,0 |
2 |
Cheltuieli financiare, din care: |
26 |
25,00 |
25,00 |
100,0 |
|
- cheltuieli privind dobânzile |
27 |
1,00 |
1,00 |
100,0 |
|
- alte cheltuieli financiare |
28 |
24,00 |
24,00 |
100,0 |
3 |
Cheltuieli extraordinare |
29 |
|
|
|
III |
REZULTATUL BRUT (profil/pierdere) |
30 |
185,00 |
185,00 |
100,0 |
IV |
ALTE CHELTUIELI DEDUCTIBILE STABILITE POTRIVIT LEGII |
31 |
|
|
|
V |
IMPOZIT PE PROFIT |
32 |
29,60 |
29,60 |
100,0 |
VI |
REZULTATUL NET (profit/pierdere) |
33 |
155,40 155,40 |
100,0 |
|
VII |
ACOP. PIERDERILOR DIN CONTABILE ANII PRECEDENTI |
34 |
|
|
|
VIII |
PROFITUL DE REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI (potrivit O.G. nr. 57/2002 aprobată prin Leaea nr.324/2003). din care: |
35 |
155,40 |
155,40 |
100,0 |
|
A |
0 |
1 |
2 |
3 |
a) |
pentru cointeresarea personalului angajat în activitatea de cercetare-dezvoltare |
36 |
31,08 |
31,08 |
100,0 |
b) |
pentru finantarea dezvoltării institutului, în conformitate cu planul de investitii si aprobat de organul administratiei publice centrale coordonator |
37 |
93,24 |
93,24 |
100,0 |
c) |
pentru desfăsurarea activitătii curente |
38 |
31,08 |
31,08 |
100,0 |
IX |
SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
39 |
933,00 |
1.733,00 |
185.7 |
1 |
Surse proprii |
40 |
550,00 |
550,00 |
100,0 |
2 |
Alocatii de la bugetul de stat pentru investitii |
41 |
133,00 |
933,00 |
701,5 |
3 |
Credite bancare pentru investitii |
42 |
|
|
|
|
- interne |
43 |
|
|
|
|
- externe |
44 |
|
|
|
4 |
Alte surse - programe nationale |
45 |
250,00 |
250,00 |
100,0 |
X |
CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care: |
46 |
933,00 |
1.733,00 |
185,7 |
1 |
Investitii, inclusiv investitii în curs la finele anului |
47 |
933,00 |
1.733,00 |
185,7 |
2 |
Rambursări de rate aferente creditelor pentru investitii |
48 |
|
|
|
|
- interne |
49 |
|
|
|
|
- externe |
50 |
|
|
|
XI |
DATE DE FUNDAMENTARE |
|
|
|
|
1 |
Venituri totale |
51 |
11.300,00 |
11.300,00 |
100,0 |
2 |
Costuri aferente veniturilor totale |
52 |
11.115,00 |
11.115,00 |
100,0 |
3 |
Rezultate (+/-)(rd,51-rd.52) |
53 |
185 |
185 |
100,0 |
4 |
Număr mediu personal, total institut, din |
54 |
184 |
176 |
95,7 |
|
- număr mediu personal de cercetare - dezvoltare |
55 |
133 |
133 |
100,0 |
5 |
Câstigul mediu lunar pe salariat total institut** (lei / persoană) |
56 |
1.832,00 |
1.915,27 |
104,5 |
6 |
Câstig mediu lunar pe personal de cercetare-dezvoltare |
57 |
1.990,00 |
2.185,02 |
109,8 |
7 |
Rentabilitatea (rd.53/rd.52*100) |
58 |
1,66 |
1,66 |
100,0 |
8 |
Productivitatea muncii pe total personal (mii lei/pers.) (rd. 51/rd.54) |
59 |
61,41 |
64,20 |
104,5 |
9 |
Rata rentabilitătii financiare (rd.30*100/capital propriu) |
60 |
17,02 |
17,02 |
100,0 |
10 |
Plăti restante-total |
61 |
275,50 |
275,50 |
100,0 |
11 |
Creante de încasat-total |
62 |
807,50 |
807,50 |
100,0 |
*) Veniturile din contractele de cercetare încheiate cu Ministerul Educatiei si Cercetării/Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifică, inclusiv cele din contracte de finantare pe programe nucleu, sunt în sumă de 9674,3 mii lei pana la data de 31,12,2006 .
**) Câstigul mediu lunar pe salariat este calculat fără influenta sumelor prevăzute pentru plata indemnizatiilor membrilor Consiliului de Administratie si drepturilor safariale ale directorului general
NOTA: In cheltuielile cu salariile oe anul 2006. s-au cuprins si:
- suma de 75 mii lei, reprezentând indemnizatiile membrilor consiliului de administratie
- suma de 130 mii lei, reprezentând drepturile bănesti ale directorului general
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 21a Ordinul nr. 270/2006)
Ministerul Economiei si Comertului
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare ICMET Craiova
mii lei
|
INDICATORI |
Nr rd |
Prevederi an 2006 |
Propunere rectificat 2006 |
% (col 2/col 1* 100) |
|
A |
0 |
1 |
2 |
3 |
1 |
VENITURI TOTALE, din care: |
1 |
15.037,00 |
16.424,00 |
109,2 |
1 |
VENITURI DIN EXPLOATARE, din care: |
2 |
14.967,00 |
16.352,00 |
109,3 |
a) |
Venituri din activitatea de bază*) |
3 |
14.467,00 |
15.848,00 |
109,5 |
b) |
Venituri din alte activităti conexe activitătii de cercetare-dezvoltare |
4 |
500,00 |
504,00 |
100,8 |
2 |
VENITURI FINANCIARE |
5 |
70,00 |
72,00 |
102,9 |
3 |
VENITURI EXTRAORDINARE |
6 |
|
|
|
II |
CHELTUIELI TOTALE, din care: |
7 |
13.807,00 |
14.954,00 |
108,3 |
1 |
Cheltuieli pentru exploatare, total, din care: |
8 |
13.757,00 |
14.896.00 |
108,3 |
a) |
Bunuri si servicii |
9 |
3.136,30 |
5.300,00 |
169,0 |
b) |
Cheltuieli de personal, din care: |
10 |
7.543,07 |
7.739,04 |
102,6 |
- |
cheltuieli cu salariile |
11 |
5.756,43 |
5.756,43 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurări sociale de stat |
12 |
1.120,64 |
1.120,64 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurările de somaj |
13 |
141,85 |
141,85 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurările sociale de sănătate |
14 |
402,95 |
402,95 |
100,0 |
- |
contributii pentru concedii si indemnizatii |
15 |
43,17 |
43,17 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurările de accidente de muncă si boli profesionale |
16 |
78,02 |
78,02 |
100,0 |
|
alte cheltuieli de personal, din care: |
17 |
|
196 |
|
- |
deplasări, detasări |
18 |
|
196 |
|
- |
tichete de masă |
19 |
|
|
|
c) |
Cheltuieli de exploatare privind amortizarea si provizioanele |
20 |
507,00 |
740,00 |
146,0 |
d) |
Cheltuieli de protocol |
21 |
24,60 |
29,40 |
119,5 |
e) |
Cheltuieli reclamă si publicitate |
22 |
3,00 |
3,00 |
100,0 |
f) |
Cheltuieli cu sponsorizarea |
23 |
|
|
|
g) |
Cheltuieli prevăzute de art.21(3 litc) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal |
24 |
115,13 |
115,13 |
100,0 |
h) |
Alte cheltuieli |
25 |
2.427,90 |
969,43 |
39,9 |
2 |
Cheltuieli financiare, din care: |
26 |
50,00 |
58,00 |
116,0 |
|
- cheltuieli privind dobânzile |
27 |
15,00 |
10,00 |
66,7 |
|
- alte cheltuieli financiare |
28 |
35,00 |
48,00 |
137,1 |
3 |
Cheltuieli extraordinare |
29 |
|
|
|
III |
REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
30 |
1.230,00 |
1.470,00 |
119,5 |
IV |
ALTE CHELTUIELI DEDUCTIBILE STABILITE POTRIVIT LEGII |
31 |
|
|
|
V |
IMPOZIT PE PROFIT |
32 |
196,80 |
235,20 |
119,5 |
VI |
REZULTATUL NET (profit/pierdere) |
33 |
1.033,20 |
1.234,80 |
119,5 |
VII |
ACOP. PIERDERILOR DIN CONTABILE ANII PRECEDENTI |
34 |
|
|
|
VIII |
PROFITUL DE REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI (potrivit O.G. nr. 57/2002 aprobată prin Legea nr.324/2003), din care: |
35 |
1.033,20 |
1.234,80 |
119,5 |
|
A |
0 |
1 |
2 |
3 |
a) |
pentru cointeresarea personalului angajat în activitatea de cercetare-dezvoltare |
36 |
206,64 |
246,96 |
119,5 |
b) |
pentru finantarea dezvoltării institutului, în conformitate cu planul de investitii si aprobat de organul administratiei publice centrale coordonator |
37 |
619,92 |
740,88 |
119,5 |
c) |
pentru desfăsurarea activitătii curente |
38 |
206,64 |
246,96 |
119,5 |
IX |
SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR, din care: |
39 |
812,00 |
1.952,46 |
240,5 |
1 |
Surse proprii |
40 |
679,00 |
1.319,46 |
194,3 |
2 |
Alocatii de la bugetul de stat pentru investitii |
41 |
133,00 |
633,00 |
475,9 |
3 |
Credite bancare pentru investitii |
42 |
|
|
|
|
- interne |
43 |
|
|
|
|
- externe |
44 |
|
|
|
4 |
Alte surse - programe nationale |
45 |
|
|
|
X |
CHELTUIELI PENTRU INVESTITII, din care: |
46 |
812,00 |
1.952,46 |
240,5 |
1 |
Investitii, inclusiv investitii în curs la finele anului |
47 |
812,00 |
1.952,46 |
240,5 |
2 |
Rambursări de rate aferente creditelor pentru investitii |
48 |
|
|
|
|
- interne |
49 |
|
|
|
|
- externe |
50 |
|
|
|
XI |
DATE DE FUNDAMENTARE |
|
|
|
|
1 |
Venituri totale |
51 |
15.037,00 |
16.424,00 |
109,2 |
2 |
Costuri aferente veniturilor totale |
52 |
13.807,00 |
14.954,00 |
108,3 |
3 |
Rezultate (+/-)(rd,51-rd.52) |
53 |
1.230,00 |
1.470,00 |
119,5 |
4 |
Număr mediu personal, total institut, din care: |
54 |
302 |
302 |
100,0 |
|
- număr mediu personal de cercetare -dezvoltare |
55 |
161 |
161 |
100,0 |
5 |
Câstigul mediu lunar pe salariat total institut** (lei / persoană) |
56 |
1.542,20 |
1.542,20 |
100,0 |
6 |
Câstig mediu lunar pe personal de cercetare-dezvoltare |
57 |
1.928,08 |
1.928,08 |
100,0 |
7 |
Rentabilitatea (rd.53/rd.52*100) |
58 |
8,91 |
9,83 |
X |
8 |
Productivitatea muncii pe total personal (mii lei/pers.) (rd. 51/rd 54) |
59 |
49,79 |
54,38 |
109,2 |
9 |
Rata rentabilitătii financiare (rd.30*100/capital propriu) |
60 |
74,88 |
159,25 |
X |
10 |
Plăti restante-total |
61 |
750,00 |
750,00 |
100,0 |
11 |
Creante de incasat-total |
62 |
1.435,43 |
1.435,43 |
100,0 |
*) Veniturile din contractele de cercetare încheiate cu Ministerul Educatiei si Cercetării/Autoritatea Natională pentru Cercetare Stiintifică, inclusiv cele din contracte de finantare pe programe nucleu, sunt în sumă de1.909 mii lei, până la data de 31,12,2006.
**) Câstigul mediu lunar pe salariat este calculat fără influenta sumelor prevăzute pentru plata indemnizatiilor membrilor Consiliului de Administratie si drepturilor salariale ale directorului general
NOTA: În cheltuielile cu salariile pe anul 2006, s-au cuprins si:
- suma de 82.3 mii lei, reprezentând indemnizatiile membrilor consiliului de administratie
- suma de 85.2 mii lei, reprezentând drepturile bănesti ale managerului, administratorului sau directorului
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 270/2006)
Ministerul Economiei si Comertului
Institutul National de Cercetare-Dezvoitare pentru Utilaj Petrolier
mii lei
|
INDICATORI |
Nr. rd. |
Prevederi an 2006 |
Propunere rectificat 2006 |
% (col 2/col 1* 100) |
|
A |
0 |
1 |
2 |
3 |
I |
VENITURI TOTALE, din care: |
1 |
7500,00 |
7.500,00 |
100,0 |
1 |
VENITURI DIN EXPLOATARE, din care: |
2 |
7.450.00 |
7.495,00 |
100,6 |
a) |
Venituri din activitatea de bază*) |
3 |
6.950,00 |
6.995,00 |
100,6 |
b) |
Venituri din alte activităti conexe activitătii de cercetare-dezvoltare |
4 |
500,00 |
500,00 |
100,0 |
2 |
VENITURI FINANCIARE |
5 |
50,00 |
5,00 |
10,0 |
3 |
VENITURI EXTRAORDINARE |
6 |
|
|
|
II |
CHELTUIELI TOTALE, din care: |
7 |
7.382,00 |
7.382,00 |
100.0 |
1 |
Cheltuieli pentru exploatare, total, din care: |
8 |
7.342,00 |
7.377,00 |
100,5 |
a) |
Bunuri si servicii |
9 |
600,00 |
600,00 |
100,0 |
b) |
Cheltuieli de personal, din care: |
10 |
4.999,65 |
4.999,65 |
100,0 |
- |
cheltuieli cu salariile |
11 |
3.819,12 |
3.819,12 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurări sociale de stat |
12 |
739,46 |
739,46 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurările de somaj |
13 |
93,60 |
93,60 |
100,0 |
- |
contributii pentru asigurările sociale de sănătate |
14 |
267,34 |
267,34 |
100,0 |
- |
contributii pentru concedii si indemnizatii |
15 |
28,6 |
28,6 |
0,0 |
- |
contributii pentru asigurările de accidente de muncă si boli profesionale |
16 |
51,48 |
51,48 |
100,0 |
|
alte cheltuieli de personal, din care: |
17 |
|
|
|
- |
deplasări, detasări |
18 |
|
|
|
- |
tichete de masă |
19 |
|
|
|
c) |
Cheltuieli de exploatare privind amortizarea si provizioanele |
20 |
200,00 |
200,00 |
100,0 |
d) |
Cheltuieli de protocol |
21 |
2,00 |
2,00 |
100,0 |
e) |
Cheltuieli reclamă si publicitate |
22 |
2,00 |
2,00 |
100,0 |
f) |
Cheltuieli cu sponsorizarea |
23 |
|
|
|
g) |
Cheltuieli prevăzute de art.21(3 lit.c) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal |
24 |
76,38 |
76,38 |
100,0 |
h) |
Alte cheltuieli |
25 |
1.461,97 |
1.496,97 |
102,4 |
2 |
Cheltuieli financiare, din care: |
26 |
40,00 |
5,00 |
12,5 |
|
- cheltuieli privind dobânzile |
27 |
30,00 |
5,00 |
16,7 |
|
- alte cheltuieli financiare |
28 |
10,00 |
0,00 |
0,0 |
3 |
Cheltuieli extraordinare |
29 |
|
|
|
III |
REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) |
30 |
118,00 |
118,00 |
100,0 |
IV |
ALTE CHELTUIELI DEDUCTIBILE STABILITE POTRIVIT LEGII |
31 |
|
|
|
V |
IMPOZIT PE PROFIT |
32 |
|
|
|
VI |
REZULTATUL NET (profit/pierdere) |
33 |
118,00 118,00 |
100,0 |
|
VII |
ACOP. PIERDERILOR DIN CONTABILE ANII PRECEDENTI |
34 |
118,00 |
118,00 |
100,0 |
VIII |
PROFITUL DE REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENTI (potrivit O.G. nr. 57/2002 aprobată prin Legea nr.324/2003), din care: |
35 |
|
|
|