MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 287 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE
ACTE Joi,
30 martie 2006
SUMAR
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI
ROMÂNIEI
24. – Ordonantă de urgentă
pentru prelungirea aplicării prevederilor art. 1671
din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi
de asigurări sociale
334. – Hotărâre pentru
aprobarea amendamentului convenit între Guvernul României si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare prin schimb de scrisori,
semnate la Bucuresti la 25 noiembrie 2005 si la Zagreb la 5 ianuarie 2006, la
Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind învătământul rural, semnat
la Bucuresti la 23 mai 2003
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
130. – Ordin al
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei privind aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare în Informatică – I.C.I. Bucuresti
ACTE ALE CASEI NATIONALE DE ASIGURĂRI DE
SĂNĂTATE
142. – Ordin privind
modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate nr. 221/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
contributia de asigurări sociale de sănătate
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI
ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru prelungirea aplicării prevederilor art. 1671
din
Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de
asigurări sociale
În vederea asigurării unei corelări între
cresterea esalonată a vârstelor standard de pensionare cu cresterea treptată a
vârstei efective de pensionare pentru persoanele care au desfăsurat activităti
încadrate în grupa I de muncă conform legislatiei anterioare datei de 31 martie
2001, din necesitatea asigurării trecerii treptate de la conceptul de grupe
superioare de muncă potrivit legislatiei anterioare la acela de conditii
deosebite si speciale stabilite prin Legea nr. 19/2000 privind sistemul public
de pensii si alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările si
completările ulterioare, pentru asigurarea continuitătii cadrului legal, ca o
dispozitie tranzitorie, pentru ca persoanele care au desfăsurat activităti în
grupa I de muncă, conform legislatiei anterioare, să beneficieze de pensie
pentru limită de vârstă în conditiile prevăzute de art. 1671
din Legea nr. 19/2000, cu modificările si completările
ulterioare,
tinând seama de faptul că la data de 1
aprilie 2006 prevederile art. 1671 din
Legea nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare, îsi încetează
aplicabilitatea, ceea ce ar presupune ca o mare parte a persoanelor care au
desfăsurat activitatea în fosta grupă I de muncă să se pensioneze cu peste 7
ani fată de conditiile actuale, fenomen care ar genera un tratament
discriminatoriu între aceleasi categorii de asigurati, cu implicatii sociale
deosebite,
având în vedere faptul că aceste elemente
vizează interesul public si constituie o situatie extraordinară,
în temeiul art. 115 alin. (4) din
Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă de urgentă.
Articol unic. – Se prelungeste până la data de 31 decembrie 2008 aplicarea
prevederilor art. 1671 din Legea
nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1
aprilie 2000, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidaritătii sociale
si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 29 martie 2006.
Nr. 24.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea amendamentului convenit între Guvernul României si
Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare prin schimb de
scrisori, semnate la Bucuresti la 25 noiembrie 2005 si la Zagreb la 5 ianuarie
2006, la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind învătământul rural, semnat
la Bucuresti la 23 mai 2003
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele si
al art. 6 alin. (2) din Legea nr. 441/2003 pentru ratificarea Acordului de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind învătământul rural, semnat la
Bucuresti la 23 mai 2003,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Se aprobă amendamentul convenit între Guvernul României si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare prin schimb de scrisori, semnate la Bucuresti la 25 noiembrie 2005 si la Zagreb la 5 ianuarie 2006, la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind învătământul rural, semnat la Bucuresti la 23 mai 2003, ratificat prin Legea nr. 441/2003.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
p. Ministrul educatiei si cercetării,
József Kötö,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Lucian Leustean,
secretar de stat
Bucuresti, 16 martie 2006.
Nr. 334.
ROMÂNIA
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Bucuresti, 25 noiembrie 2005
Către: Domnul Anand K. Seth, director de
tară
Europa Centrală si de Sud
Banca Mondială
Fax: 385.1.235.72.93
Ref: Amendament la Acordul de împrumut
BIRD, 4691 RO – Proiectul privind învătământul rural
Stimate domn*),
Ministerul Educatiei si Cercetării a
înregistrat progrese importante în implementarea Proiectului privind
învătământul rural (Proiectul), ce au fost evidentiate de ultima misiune
de supraveghere a Băncii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD).
În ceea ce priveste subcomponenta 1.3
“Conditii de bază de învătământ în scoli”, din 1.500 de scoli din mediul rural
ce trebuiau dotate cu mobilier 1.300 au primit deja mobilier, iar eventualele
remedieri calitative vor fi solutionate de Ministerul Educatiei si Cercetării (MEC)
cu contractorul în perioada de garantie.
*) Traducere.
Initial acestei categorii de cheltuieli
i-a fost alocată suma de 5.250.000 dolari S.U.A. (din care 4.200.000 dolari
S.U.A. din împrumutul BIRD si 1.050.000 dolari S.U.A. din contributia
României), după cum este reflectat în anexa 1 la acordul de împrumut.
Conform anexei 4, Partea D.2 (a) la
acordul de împrumut, pe data de 27 septembrie 2004, BIRD a transmis acordul său
la contractul de mobilier în sumă de 5.964.749 dolari S.U.A., din care:
4.771.799 dolari S.U.A. din împrumutul BIRD si 1.192.950 dolari S.U.A. din
contributia României.
În plus, datorită faptului că plătile se
efectuează în moneda natională a României, există diferente de curs valutar
(între data facturilor si data plătilor efective), în sumă de circa 265.251
dolari S.U.A.
Pentru a permite MEC să efectueze plata
pentru restul de mobilier contractat este necesară o realocare în anexa 1.
La solicitarea MEC vă rugăm să fiti de
acord cu realocarea sumei de 784.000 dolari S.U.A. de la categoria (6)
“Nealocate“ la categoria (2)a) “Bunuri, echipamente si materiale“ în cadrul
Părtii A.3 a Proiectului. În ceea ce priveste majorarea cu 784.000 dolari
S.U.A., contributia necesară a României de 196.000 dolari S.U.A. se va asigura
prin realocarea acesteia de la “Costuri recurente“.
Pe baza celor mentionate mai sus,
paragraful 1 din anexa 1 la acordul de împrumut se amendează după cum urmează:
“ANEXA 1
1. Tabelul de mai jos prezintă
categoriile de articole ce vor fi finantate din sumele împrumutului, alocarea
sumelor împrumutului pe fiecare categorie si procentul de cheltuieli pentru articolele
ce vor fi astfel finantate pe fiecare categorie:
Categoria |
Suma alocată din împrumut (exprimată
în dolari S.U.A.) |
% de cheltuieli ce va fi finantat |
(1) Lucrări |
21.360.000 |
100% din cheltuieli externe si 80% din cheltuieli locale |
(2) Bunuri, echipamente si materiale |
|
|
a) în cadrul Părtii A.3 a Proiectului |
5.060.000 |
100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli locale (costuri
franco uzină) si 80% din cheltuieli locale |
b) în cadrul altor părti |
20.162.000 |
pentru alte articole procurate pe plan local ale Proiectului |
(3) Servicii de consultantă (inclusiv serviciile de audit) |
|
75% din cheltuieli efectuate de consultanti locali si 84% din
cheltuieli efectuate de consultanti străini |
a) în cadrul Părtii A.3 a Proiectului |
1.045.000 |
|
b) în cadrul altor părti ale Proiectului |
3.380.000 |
|
(4) Instruire |
|
100% din cheltuieli externe si 75% din cheltuieli locale |
a) în cadrul Părtii A.3 a Proiectului |
68.000 |
|
b) în cadrul altor părti ale Proiectului |
946.000 |
|
(5) Granturi |
7.500.000 |
75% |
(6) Nealocate |
479.000 |
|
TOTAL: |
60.000.000“ |
|
Paragrafele 2, 3 si 4 ale anexei 1 rămân
neschimbate.
Cu speranta că solicitarea noastră se va
bucura de întelegerea si sustinerea dumneavoastră, astept răspunsul
dumneavoastră.
Cu stimă,
Claudiu Doltu,
secretar de stat
Copie: Domnului Owaise Saadat, director
de tară,
Reprezentanta Băncii Mondiale, România;
Ana-Maria Sandi, lider de echipă
BANCA MONDIALĂ BANCA INTERNATIONALĂ PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE Asociatia de Dezvoltare Internatională |
Biroul Regional Europa Centrală si de
Sud Trg J. F. Kennedya 6B |
Tel.: (385) 1 235-7222 Fax: (385) 1 235-7293 10000 Zagreb, Croatia 5 ianuarie 2006 |
Excelentei Sale*)
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Ministrul finantelor publice
Ministerul Finantelor Publice
Bucuresti, România
Stimate domnule ministru,
Ref: România – Proiectul privind învătământul
rural (Împrumut nr. 4691 RO) – Realocare sume
Am primit scrisoarea ministerului
dumneavoastră din data de 25 noiembrie 2005, prin care ni se solicită
realocarea sumelor în cadrul împrumutului. Ne face plăcere să fim de acord cu
solicitarea dumneavoastră. Prin urmare, Banca realocă prin prezenta scrisoare
sumele împrumutului astfel cum sunt prezentate în tabelul din paragraful 1 al
anexei 1 la acordul de împrumut, după cum urmează:
784.000 dolari S.U.A. de la categoria
(6) “Nealocate“ la categoria (2)a) (Bunuri, echipamente si materiale în cadrul
Părtii A.3 a Proiectului).
În consecintă, sumele alocate acum la
diferite categorii sunt indicate în anexa la această scrisoare.
Cu stimă,
Myla Taylor Williams,
director
Europa Centrală si de Sud
Regiunea Europa si Asia Centrală
ANEXĂ
Categoria |
Suma alocată din împrumut (exprimată
în dolari S.U.A.) |
% de cheltuieli ce va fi finantat |
(1) Lucrări |
21.360.000 |
100% din cheltuieli externe si 80% din cheltuieli locale |
(2) Bunuri, echipamente si materiale |
|
|
a) în cadrul Părtii A.3 a Proiectului |
5.060.000 |
100% din cheltuieli externe, 100% din cheltuieli locale (costuri
franco uzină) si 80% din cheltuieli locale |
b) în cadrul altor părti ale Proiectului |
20.162.000 |
pentru alte articole procurate pe plan local |
(3) Servicii de consultantă (inclusiv serviciile de audit) |
|
75% din cheltuieli efectuate de consultanti locali si 84% din
cheltuieli efectuate de consultanti străini |
a) în cadrul Părtii A.3 a Proiectului |
1.045.000 |
|
b) în cadrul altor părti ale Proiectului |
3.380.000 |
|
(4) Instruire |
|
100% din cheltuieli externe si 75% din cheltuieli locale |
a) în cadrul Părtii A.3 a Proiectului |
68.000 |
|
b) în cadrul altor părti ale Proiectului |
946.000 |
|
(5) Granturi |
7.500.000 |
75% |
(6) Nealocate |
479.000 |
|
TOTAL: |
60.000.000“ |
|
Copie: Excelentei Sale Mihail Hărdău, ministru Ministerul Educatiei si Cercetării Domnului Claudiu Doltu, secretar de stat Ministerul Finantelor Publice Doamnei Paloma Petrescu, secretar de stat Ministerul Educatiei si Cercetării Domnului József Kötö, secretar de stat Ministerul Educatiei si Cercetării |
Domnului Stefan Petrescu, director general Ministerul Finantelor Publice Doamnei Carmen Ghită, sef serviciu Ministerul Finantelor Publice Domnului Adrianus Melkert, director executiv Banca Mondială |
*) Traducere.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2006 al
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – I.C.I. Bucuresti
Având în vedere prevederile art. 24 din
Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifică si dezvoltarea
tehnologică, aprobată cu modificări si completări de Legea nr. 324/2003, cu
modificările si completările ulterioare,
în baza Legii nr. 292/2002
privind stabilirea modalitătii de aprobare a bugetelor de venituri si
cheltuieli ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei emite prezentul ordin.
Art. 1. – Se aprobă bugetul de venituri
si cheltuieli pe anul 2006 al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare în
Informatică – I.C.I. Bucuresti, aflat în coordonarea Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, potrivit anexei care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Cheltuielile totale aferente
veniturilor înscrise în bugetul de venituri si cheltuieli prevăzut la art. 1
reprezintă limite maxime care nu pot fi depăsite decât în cazuri justificate si
numai cu aprobarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, cu
avizul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei si al
Ministerului Finantelor Publice.
Art. 3. – Nerespectarea prevederilor
prezentului ordin atrage răspunderea contraventională în conditiile legii.
Art. 4. – Directia economică, resurse
umane si administrativă din cadrul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei si Institutul National de Cercetare-Dezvoltare în Informatică –
I.C.I. Bucuresti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. – Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei
informatiei,
Zsolt Nagy
Bucuresti, 22 martie 2006.
Nr. 130.
ANEXĂ 1)
\
ACTE ALE CASEI NATIONALE DE ASIGURĂRI DE
SĂNĂTATE
CASA NATIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
privind
modificarea si completarea Ordinului presedintelui Casei Nationale de Asigurări
de Sănătate nr. 221/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
contributia de asigurări sociale de sănătate
Având în vedere prevederile Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea
sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările si completările ulterioare,
si Referatul de aprobare al Directiei tehnologia informatiei si al Directiei
juridic si contencios din cadrul Casei Nationale de Asigurări de Sănătate nr.
VII/684 din 24 martie 2006,
în temeiul prevederilor art. 77 alin.
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 150/2002, cu modificările si
completările ulterioare, si ale art. 17 alin. (3) din Statutul Casei Nationale
de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate nr. 222/2005,
presedintele Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:
Art. I. –
Normele metodologice privind contributia de asigurări sociale de sănătate,
aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate
nr. 221/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.064
din 28 noiembrie 2005, cu modificările si completările ulterioare, se modifică
si se completează după cum urmează:
1. Alineatul (1) al articolului 19 va
avea următorul cuprins:
“Art.19. – (1) Persoanele juridice si
persoanele fizice, în calitate de angajator, care, potrivit legii, au obligatia
de plată către Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate, declară
aceste obligatii la organele fiscale teritoriale la care sunt luate în evidentă
ca plătitori de impozite si taxe. Listele nominale cu salariatii se depun la
casele de asigurări de sănătate la care acestia au optat, potrivit modelelor
prevăzute în anexele nr. 3 si 4.“
2. Articolul 20 va avea următorul
cuprins:
“Art.20. – (1) Listele privind evidenta
nominală a asiguratilor si a obligatiilor de plată către Fondul national unic
de asigurări sociale de sănătate, semnate si stampilate, se vor depune la
casele de asigurări de sănătate, pe suport hârtie si în format electronic,
împreună cu dovada plătii contributiei. Raportarea în format electronic,
însotită de o semnătură electronică agreată de ambele părti, se poate transmite
on-line, urmată de trimiterea datelor pe suport hârtie semnat si stampilat.
(2) Conditii tehnice standard pentru
formatul electronic:
Declaratiile în format electronic vor
contine trei fisiere în structura DBF, care vor avea în mod obligatoriu
următoarele denumiri si continuturi:
• 3a_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 3a) si va
contine datele aferente asiguratilor;
• 3b_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 3b) si va
contine datele aferente coasiguratilor;
• 3c_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 3c) si va
contine datele aferente angajatorului, unde:
• LL reprezintă luna pentru care se face
raportarea;
• AA reprezintă ultimele două cifre ale
anului pentru care se face raportarea;
• CUI reprezintă codul unic de
identificare.
Denumirea câmpurilor date, tipul si
ordinea acestora din structurile fisierelor sunt obligatorii.
Structura DBF a fisierelor de raportare,
aprobată prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurări de Sănătate,
precum si lista caselor de asigurări de sănătate care pot primi raportările
on-line se publică pe pagina web a Casei Nationale de Asigurări de Sănătate, la
adresa www.casan.ro.“
3. După articolul 25 se introduce un
nou articol, articolul 26, cu următorul cuprins:
“Art. 26. – Contributiile pentru
persoanele aflate în concediu pentru incapacitate temporară de muncă urmare a
unui accident de muncă sau unei boli profesionale se calculează după următoarea
formulă:
Salariul de bază minim brut x 2 x 6,5%
/Numărul de zile lucrătoare în care pe tară x Numărul de zile lucrătoare din
luna urmare a unui accident de muncă în care se face calculul sau unei boli
profesionale s-a aflat în concediu pentru ncapacitate temporară de muncă.“
4. Structura DBF pentru anexele nr.
3a), 3b) si 3c) îsi încetează aplicabilitatea.
Art. II. –
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Casei Nationale de
Asigurări de Sănătate,
Bucuresti, 24 martie 2006.
Nr. 142.