MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 594 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 10 iulie 2006
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
818. – Hotărâre privind
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 521/1997 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind finantarea lucrărilor de cadastru de specialitate
imobiliar-edilitar si de constituire a băncilor de date urbane
865. – Hotărâre privind aprobarea
înfiintării pe lângă Ministerul Finantelor Publice a unei activităti finantate
integral din venituri proprii
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
87. – Decizie pentru eliberarea
domnului Claudiu Doltu din functia de secretar de stat la Ministerul Finantelor
Publice
88. – Decizie pentru eliberarea
domnului Aurel Netin din functia de secretar de stat la Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
89. – Decizie pentru numirea
domnului Adrian Cosmin Vierita în functia de secretar de stat în cadrul
Ministerului Afacerilor Externe
90. – Decizie pentru numirea
domnului Călin Ovidiu-Vasile în functia de secretar de stat la Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
1.540/C. – Ordin al
ministrului justitiei privind organizarea si atributiile Directiei pentru
prevenirea criminalitătii în mediul penitenciar
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
195. – Decizie pentru
publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Hotărârii arbitrale
din 20 iunie 2006 privind stabilirea modalitătii de împărtire, între
organismele de gestiune colectivă DACIN-SARA si UPFAR-ARGOA, a procentului de
50% cuvenit titularilor de drepturi de autor pentru retransmiterea prin cablu a
operelor audiovizuale din procentul de 1,5% cuvenit titularilor de drepturi de
autor pentru retransmiterea prin cablu a operelor lor
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 521/1997 pentru aprobarea
Normelor metodologice privind finantarea lucrărilor de cadastru de specialitate
imobiliar-edilitar si de constituire a băncilor de date urbane
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Hotărârea Guvernului nr.
521/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea lucrărilor
de cadastru de specialitate imobiliar-edilitar si de constituire a băncilor de
date urbane, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din
12 septembrie 1997, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Titlul hotărârii va avea următorul cuprins:
“HOTĂRÂRE
pentru aprobarea Normelor metodologice
privind finantarea sistemului informational specific domeniului
imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane“
2. Articolul unic va avea următorul cuprins:
“Articol unic. – Se aprobă Normele metodologice
privind finantarea sistemului informational specific domeniului
imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.“
3. Titlul anexei va avea următorul cuprins:
“NORME METODOLOGICE
privind finantarea sistemului
informational specific domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane“
4. Articolul 1 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art.1. – Sistemul informational specific domeniului
imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane este sistemul de evidentă,
măsurare, inventariere, gestiune si actualizare sistematică a tuturor
imobilelor si retelelor edilitare din intravilanul localitătilor, sub aspect
tehnic si economic, cu respectarea datelor de bază din cadastrul general,
privind suprafata, categoria de folosintă si proprietarul.
Sistemul informational are la bază atât datele din
domeniul imobiliar-edilitar, cât si din alte sectoare de activitate, care
servesc la formularea strategiilor globale ale localitătilor, în corelare cu
programele de dezvoltare durabilă ale administratiilor locale, la toate
nivelurile.“
5. Articolul 2 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art.2. – Potrivit art. 67 din Legea cadastrului si a
publicitătii imobiliare nr.
7/1996, republicată, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, ca autoritate publică centrală competentă în domeniu, are obligatia
de a coordona si de a organiza realizarea sistemului informational specific
domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane la nivel national si
de a furniza datele specifice pentru integrarea acestora în cadastrul general.“
6. Articolul 3 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art.3. – Sistemul informational specific domeniului
imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane se realizează în conditiile
prezentelor norme metodologice si în conformitate cu exigentele tehnice
cuprinse în metodologiile privind executarea lucrărilor de introducere a
cadastrului imobiliar în localităti si a cadastrului retelelor edilitare în
localităti, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice si amenajării
teritoriului si al presedintelui Oficiului National de Cadastru, Geodezie si
Cartografie nr. 90/N/911 – CP/1997 si, respectiv, prin Ordinul ministrului
lucrărilor publice si amenajării teritoriului si al presedintelui Oficiului
National de Cadastru, Geodezie si Cartografie nr. 91/N/912 – CP/1997, publicate
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 110 din 3 iunie 1997.“
7. Titlul capitolului II din anexă va avea
următorul cuprins:
“CAPITOLUL II
Coordonarea, organizarea si realizarea
sistemului informational specific domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de
date urbane“
8. Titlul capitolului III din anexă va avea
următorul cuprins:
“CAPITOLUL III
Finantarea si decontarea sistemului
informational specific domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane“
9. Articolul 7 din anexă va avea următorul cuprins:
“Art.7. – Finantarea sistemului informational specific
domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane se asigură prin
transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, pe bază de programe anuale, în limita sumelor
aprobate prin legea bugetului de stat cu această destinatie.
Consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti vor cuprinde sumele necesare pentru finantarea sistemului informational specific imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane în bugetele proprii, la partea de venituri, la capitolul «Subventii de la bugetul de stat», subcapitolul «Finantarea lucrărilor sistemului informational specific domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane», în baza sumelor aprobate în bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, la titlul «Transferuri între unităti ale administratiei publice», respectiv la «Transferuri pentru lucrările sistemului informational specific domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane».
Consiliile judetene si Consiliul General al
Municipiului Bucuresti repartizează sumele primite pe unităti
administrativ-teritoriale, conform anexei nr. 1 la prezentele norme
metodologice.“
10. Alineatul 1 al articolului 9 din anexă va avea
următorul cuprins:
“Art.9. – În limita alocatiilor aprobate prin legea
anuală a bugetului de stat, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului va repartiza si va comunica consiliilor judetene si Consiliului
General al Municipiului Bucuresti plafoanele aprobate pentru realizarea
sistemului informational specific domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de
date urbane.“
11. După articolul 10 din anexă se introduce un nou
articol, articolul 101, cu
următorul cuprins:
“Art.101. –
Pentru decontarea lucrărilor de realizare a sistemului informational specific
domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane, consiliile locale vor
înainta, cu adresă, consiliilor judetene si Consiliului General al Municipiului
Bucuresti documentatia prevăzută în anexele nr. 4, 5, 5a) si 6 la prezentele
norme metodologice, prin care se solicită întocmirea decontului justificativ.“
12. Alineatele 1 si 2 ale articolului 11 din anexă
vor avea următorul cuprins:
“Art.11. – Consiliile judetene si Consiliul General al
Municipiului Bucuresti verifică documentatia primită, acordă viza de control
financiar propriu si întocmesc decontul justificativ, care se transmite, până
la data de 5 a lunii următoare încheierii trimestrului, Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, în două exemplare, potrivit
modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, pe baza deconturilor justificative, solicită Ministerului
Finantelor Publice deschiderea de credite în limita alocatiilor bugetare
aprobate, însotită de decontul justificativ prezentat în anexa nr. 3a) la
prezentele norme metodologice, virează sumele consiliilor judetene si
Consiliului General al Municipiului Bucuresti, cu ordin de plată, în contul
21.42.02.29 «Venituri ale bugetului local – Finantarea lucrărilor de cadastru
imobiliar», deschis pe numele acestora la Trezoreria Statului.“
13. După alineatul 3 al articolului 11 din anexă se
introduce un nou alineat, alineatul 4, cu următorul cuprins:
“Sumele prevăzute la alin. 3 se virează de consiliile
judetene si de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, pe baza anexelor
nr. 1 si 3 la prezentele norme metodologice, în contul 21.42.02.29 «Venituri
ale bugetului local – Finantarea lucrărilor de cadastru imobiliar», deschis la
Trezoreria Statului pe numele unitătilor administrativteritoriale beneficiare.“
14. Articolul 12 din anexă va avea următorul
cuprins:
“Art.12. – Presedintii consiliilor judetene, primarul
general al municipiului Bucuresti si primarii celorlalte unităti
administrativ-teritoriale răspund, în conformitate cu prevederile art. 17 si 19
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
45/2003 privind finantele publice locale, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
108/2004, cu modificările si completările ulterioare, de utilizarea
fondurilor transferate de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, cu destinatia pentru care au fost alocate.“
15. Titlul capitolului IV din anexă va avea
următorul cuprins:
“CAPITOLUL IV
Contractarea realizării sistemului
informational specific domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date
urbane“
16. Alineatul 1 al articolului 15 din anexă va avea
următorul cuprins:
“Art.15. – Contractarea realizării sistemului
informational specific domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane
se face cu respectarea prevederilor legislatiei în vigoare privind achizitiile
publice.“
17. Alineatul 5 al articolului 15 din anexă se
abrogă.
18. În cuprinsul normelor metodologice, denumirea:
a) “Ministerul Lucrărilor Publice si Amenajării
Teritoriului“ se înlocuieste cu “Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului“;
b) “Oficiul National de Cadastru, Geodezie si
Cartografie“ se înlocuieste cu “Agentia Natională de Cadastru si
Publicitate Imobiliară“;
c) “Ministerul Finantelor“ se înlocuieste cu “Ministerul
Finantelor Publice“;
d) îoficiul de cadastru, geodezie si cartografie
judetean“ se înlocuieste cu îoficiul de cadastru si publicitate
imobiliară“;
e) “lucrări de cadastru de specialitate
imobiliar-edilitar si de constituire a băncilor de date urbane“ se
înlocuieste cu “sistemul informational specific domeniului
imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane“.
19. Anexele nr. 1–6*) la normele metodologice se
înlocuiesc cu anexele nr. 1–6 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. – Hotărârea Guvernului nr.
521/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finantarea lucrărilor
de cadastru de specialitate imobiliar-edilitar si de constituire a băncilor de
date urbane, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din
22 septembrie 1999, cu modificările si completările aduse prin prezenta
hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se
textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
László Borbély
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
21 iunie 2006.
Nr.
818.
ANEXE
CONSILIUL*)
.......................................................
LISTA
cuprinzând sistemele informationale specifice
domeniului imobiliar-edilitar si băncilor de date urbane, pe anul 200..., cu
finantare de la bugetul de stat, ce se realizează în conformitate cu
prevederile art. 67 din Legea cadastrului si a publicitătii imobiliare nr.
7/1996, republicată
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
aprobarea înfiintării pe lângă Ministerul Finantelor Publice a unei activităti
finantate integral din venituri proprii
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 67 din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă înfiintarea pe lângă Ministerul
Finantelor Publice a activitătii “Organizarea examenului pentru dobândirea
calitătii de consultant fiscal“, denumită în continuare activitatea.
Art. 2. – (1) Activitatea prevăzută la art. 1 constă
în organizarea examenelor pentru dobândirea calitătii de consultant fiscal.
(2) Activitatea înfiintată se încadrează la acelasi
capitol bugetar în care este încadrat si ordonatorul de credite.
Art. 3.– (1) Finantarea activitătii se realizează
integral din venituri proprii.
(2) Veniturile proprii ale activitătii se constituie
din taxele de înscriere la examenul pentru dobândirea calitătii de consultant
fiscal.
(3) Cheltuielile curente si de capital ce se efectuează
pentru realizarea activitătii se finantează integral din veniturile proprii
prevăzute la alin. (2).
Art. 4. – (1) Bugetul de venituri si cheltuieli al
activitătii se aprobă odată cu bugetul Ministerului Finantelor Publice, conform
Legii nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare.
(2) Excedentul anual rezultat din executia bugetului
de venituri si cheltuieli al activitătii se reportează în anul următor si va fi
utilizat cu aceeasi destinatie, exclusiv pentru organizarea examenelor.
Art. 5.– (1) Executia de casă a bugetului de venituri
si cheltuieli al activitătii respective se realizează prin Trezoreria Statului,
conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Raportarea executiei de casă a bugetului de
venituri si cheltuieli al activitătii se efectuează în conformitate cu
instructiunile emise de Ministerul Finantelor Publice.
Art. 6. – În relatiile contractuale, activitatea este
reprezentată de persoanele autorizate ale Ministerului Finantelor Publice.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
28 iunie 2006.
Nr.
865.
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
pentru
eliberarea domnului Claudiu Doltu din functia de secretar de stat la Ministerul
Finantelor Publice
În temeiul art. 15
lit. d) si al art. 19 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
primul-ministru emite prezenta decizie.
Articol unic. – Pe data de 10 iulie 2006, domnul
Claudiu Doltu se eliberează din functia de secretar de stat la Ministerul
Finantelor Publice.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Constantin Gheorghe
Bucuresti,
7 iulie 2006.
Nr. 87.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
pentru
eliberarea domnului Aurel Netin din functia de secretar de stat la Ministerul Comunicatiilor
si Tehnologiei Informatiei
În temeiul art. 15
lit. d) si al art. 19 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
primul-ministru emite prezenta decizie.
Articol unic. – Pe data intrării în vigoare a
prezentei decizii, domnul Aurel Netin se eliberează din functia de secretar de
stat la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Constantin Gheorghe
Bucuresti,
7 iulie 2006.
Nr. 88.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
pentru
numirea domnului Adrian Cosmin Vierita în functia de secretar de stat în cadrul
Ministerului Afacerilor Externe
În temeiul art. 15
lit. d) si al art. 19 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare, precum si al art. 5
alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
100/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor
Externe, cu modificările si completările ulterioare,
primul-ministru al Guvernului României emite
următoarea decizie:
Articol unic. – Începând cu data intrării în vigoare a
prezentei decizii, domnul Adrian Cosmin Vierita se numeste în functia de
secretar de stat pentru afaceri europene în cadrul Ministerului Afacerilor
Externe.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Bucuresti,
7 iulie 2006.
Nr. 89.
GUVERNUL ROMÂNIEI
PRIMUL-MINISTRU
pentru
numirea domnului Călin Ovidiu-Vasile în functia de secretar de stat la
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
În temeiul art. 15
lit. d) si al art. 19 din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
primul-ministru emite prezenta decizie.
Articol unic. – Pe data intrării în vigoare a prezentei
decizii, domnul Călin Ovidiu-Vasile se numeste în functia de secretar de stat
la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Constantin Gheorghe
Bucuresti,
7 iulie 2006.
Nr. 90.
MINISTERUL
JUSTITIEI
privind
organizarea si atributiile Directiei pentru prevenirea criminalitătii în mediul
penitenciar
În temeiul art. 8
alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
1.849/2004 privind organizarea, functionarea si atributiile Administratiei
Nationale a Penitenciarelor,
în conformitate cu prevederile art. 6 din Hotărârea
Guvernului nr.
83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul justitiei emite următorul ordin:
Art. 1. – Prezentul ordin reglementează organizarea si
atributiile Directiei pentru prevenirea criminalitătii în mediul penitenciar în
cadrul structurii organizatorice a Administratiei Nationale a Penitenciarelor,
denumită în continuare Directia.
Art. 2. – Directia are următoarele atributii:
a) identificarea si prevenirea faptelor, situatiilor
si împrejurărilor de nerespectare de către personalul Administratiei Nationale
a Penitenciarelor si al unitătilor subordonate a drepturilor detinutilor ori de
supunere a acestora la tortură, tratamente inumane sau degradante, a
prevederilor legale ce pot favoriza ori genera evenimente grave, a actelor de
coruptie sau a altor fapte ce constituie încălcări ale legii;
b) colaborarea cu institutiile abilitate în realizarea
actiunilor de protejare a persoanelor incluse în Programul de protectie a
martorilor, care se află în stare de arest preventiv sau execută o pedeapsă
privativă de libertate;
c) identificarea si prevenirea actiunilor specifice
criminalitătii, criminalitătii organizate, terorismului si coruptiei, a
faptelor sau evenimentelor cu consecinte periculoase pentru siguranta detentiei,
precum si a oricăror situatii sau împrejurări din care pot rezulta asemenea
pericole, precum si colaborarea cu institutiile abilitate în vederea combaterii
acestora;
d) identificarea persoanelor aflate în detentie
(arestati preventiv sau condamnati), care au avut sau continuă să aibă legături
cu organizatii ori grupări teroriste sau de criminalitate organizată si
semnalarea către institutiile abilitate atunci când există indicii că este
iminentă încălcarea legii.
e) identificarea persoanelor aflate în detentie, care
intentionează organizarea unor actiuni violente îndreptate împotriva
personalului administratiei penitenciare, judecătorilor, procurorilor,
politistilor sau altor persoane ale căror functii implică exercitiul
autoritătii publice ori care se află în diverse împrejurări în mediul
penitenciar;
f) informarea promptă si completă a conducerii
Administratiei Nationale a Penitenciarelor sau, după caz, a ministrului
justitiei, potrivit art. 6 alin. (1), atunci când sunt descoperite indicii
referitoare la săvârsirea de abateri disciplinare de către personalul
Administratiei Nationale a Penitenciarelor ori la săvârsirea de infractiuni de
către acestia sau de către persoanele aflate în detentie, în vederea luării
măsurilor care se impun;
g) colaborarea cu organele de urmărire penală si cu
instantele de judecată, la cererea acestora, în scopul prevenirii
criminalitătii, criminalitătii organizate, coruptiei si terorismului.
Art. 3. – Directia este condusă de un director si este
subordonată directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Art. 4. – (1) În cadrul Directiei functionează:
a) Biroul de analiză si sinteză;
b) Serviciul de prevenire a criminalitătii organizate
si terorismului;
c) Serviciul de prevenire a criminalitătii si coruptiei.
(2) Structura organizatorică si numărul de posturi ce
revin Directiei si birourilor se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei,
cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru această institutie.
Art. 5. – (1) La nivelul fiecărei unităti penitenciare
functionează un birou pentru prevenirea criminalitătii în mediul penitenciar,
denumit în continuare Biroul.
(2) Personalul din cadrul Biroului va fi subordonat
din punct de vedere administrativ directorului unitătii penitenciare, iar din
punct de vedere profesional Directiei.
(3) Birourile execută activităti specifice de
prevenire a criminalitătii, criminalitătii organizate, coruptiei si
terorismului, potrivit atributiilor prevăzute la art. 2.
Art. 6. – (1) În exercitarea atributiilor prevăzute la
art. 2, Directia îl informează în mod prompt si complet pe directorul general
al Administratiei Nationale a Penitenciarelor, cu exceptia situatiilor când
acesta este direct implicat, în acest caz fiind informat ministrul justitiei,
în vederea dispunerii măsurilor legale.
(2) În exercitarea atributiilor prevăzute la art. 2,
Biroul informează în mod prompt si complet Directia si pe directorul unitătii,
în vederea dispunerii măsurilor legale.
Art. 7. – Administratia Natională a Penitenciarelor
transmite lunar ministrului justitiei sinteza activitătii Directiei si
birourilor.
Art. 8. – Administratia Natională a Penitenciarelor îl
informează pe ministrul justitiei, în mod prompt si complet, ori de câte ori
este nevoie, referitor la încălcarea drepturilor detinutilor ori la supunerea
acestora la tortură, tratamente inumane sau degradante, ori despre alte fapte
sau evenimente ce pot avea consecinte grave pentru siguranta penitenciarelor,
aplicarea regimurilor penitenciare si respectarea legii.
Art. 9. – (1) Persoanele care desfăsoară activităti în
cadrul cărora sunt utilizate informatii clasificate se vor supune procedurilor
prevăzute de lege privind autorizarea, protectia si controlul protectiei
informatiilor clasificate.
(2) Activitătile din cadrul Directiei sau birourilor,
ce impun clasificarea pe diferite clase si niveluri, se supun prevederilor
legale privind clasificarea documentelor.
(3) Dispozitiile legale privind prelucrarea
informatiilor clasificate sunt aplicabile si în ceea ce priveste activitatea
Directiei sau birourilor.
Art. 10. – Directia împreună cu Directia managementul resurselor umane din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor organizează instruirea si perfectionarea pregătirii personalului, în cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor, iar pe bază de protocol, prin unităti de învătământ din cadrul institutiilor militare de apărare, ordine publică si securitate natională, si învătământul universitar ori, după caz, postuniversitar.
Art. 11. – Dispozitiile legale privind regimul
incompatibilitătilor si interdictiilor sunt aplicabile în mod corespunzător si
personalului Directiei si al birourilor.
Art. 12. – Normele specifice de functionare ale
Directiei vor fi incluse în Regulamentul de organizare si functionare a
Administratiei Nationale a Penitenciarelor.
Art. 13. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 14. – Administratia Natională a Penitenciarelor,
prin directiile de specialitate si unitătile penitenciare subordonate, vor duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Bucuresti,
20 iunie 2006.
Nr. 1.540/C.
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE
AUTOR
OFICIUL
ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
pentru
publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Hotărârii arbitrale
din 20 iunie 2006 privind stabilirea modalitătii de împărtire, între
organismele de gestiune colectivă DACIN-SARA si UPFAR-ARGOA, a procentului de
50% cuvenit titularilor de drepturi de autor pentru retransmiterea prin cablu a
operelor audiovizuale din procentul de 1,5% cuvenit titularilor de drepturi de
autor pentru retransmiterea prin cablu a operelor lor
Având în vedere dispozitiile art. 1312 alin.
(8) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 6 alin. (1) si art. 7 din
Hotărârea Guvernului nr.
401/2006 privind organizarea, functionarea, structura personalului si
dotările necesare îndeplinirii atributiilor Oficiului Român pentru Drepturile
de Autor si ale Deciziei primului-ministru nr.
31/2006 pentru numirea doamnei Rodica Pârvu în functia de director general
al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,
directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. – Se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I, Hotărârea arbitrală din 20 iunie 2006 privind stabilirea modalitătii
de împărtire, între organismele de gestiune colectivă DACIN-SARA si
UPFAR-ARGOA, a procentului de 50% cuvenit titularilor de drepturi de autor
pentru retransmiterea prin cablu a operelor audiovizuale din procentul de 1,5%
cuvenit titularilor de drepturi de autor pentru retransmiterea prin cablu a
operelor lor.
Art. 2. – Prezenta decizie intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor,
Rodica Pârvu
Bucuresti,
23 iunie 2006.
Nr.
195.
OFICIUL
ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
COMPLETUL
DE ARBITRAJ
HOTĂRÂREA ARBITRALĂ
din 20 iunie 2006
privind stabilirea modalitătii de împărtire, între
organismele de gestiune colectivă DACIN-SARA si UPFAR-ARGOA, a procentului de
50% cuvenit titularilor de drepturi de autor pentru retransmiterea prin cablu a
operelor audiovizuale din procentul de 1,5% cuvenit titularilor de drepturi de
autor pentru retransmiterea prin cablu a operelor lor
Completul arbitral constituit din:
Belcea Lucian – arbitru
Calmuschi Otilia – arbitru
Iordănescu Cristian – arbitru
Vasiliu Adrian – arbitru
Vrânceanu Nicoleta – arbitru
Pe rol se află solutionarea cererii de arbitraj
(înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor cu nr. 4.433 din 19
mai 2006) având drept obiect stabilirea modalitătii de împărtire, între
organismele de gestiune colectivă DACIN-SARA si UPFARARGOA, a procentului de
50% din procentul de 1,5% cuvenit titularilor de drepturi de autor pentru
retransmiterea prin cablu a operelor lor, formulată de Uniunea Producătorilor
de Film si Audiovizual din România – Asociatia Română de Gestiune a Operelor
din Audiovizual (UPFAR-ARGOA), cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Dem. I. Dobrescu nr. 4–6, et. 3, camera 44, sectorul 1, legal reprezentată prin
director executiv domnul Ioan Ionel, în contradictoriu cu Societatea pentru
Drepturi de Autor în Cinematografie si Audiovizual – Societatea Autorilor
Români din Audiovizual (DACIN-SARA), cu sediul în municipiul Bucuresti,
str. Dem. I. Dobrescu nr. 4–6, et. 3, camerele 50–52, sectorul 1, legal
reprezentată prin director general domnul Mircea Muresan.
Procentul de 50% cuvenit DACIN-SARA si UPFAR-ARGOA
pentru retransmiterea prin cablu a operelor audiovizuale a fost stabilit în
baza Hotărârii arbitrale din 20 februarie 2006, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 202 din 3 martie 2006, prin Decizia directorului
general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr.
28/2006. Hotărârea arbitrală din 20 februarie 2006 a intrat în vigoare în
data de 3 martie 2006.
Arbitrajul s-a desfăsurat la sediul Baroului Bucuresti
din str. Dr. Răureanu nr. 3, sectorul 5, Bucuresti, în zilele de 5, 12 si 19
iunie 2006, părtile fiind reprezentate astfel:
• DACIN-SARA – prin director general Mircea Muresan, presedinte Dan Pita, membru al Consiliului director Elisabeta Bostan si avocatii Societătii Civile Profesionale de Avocati “Ferariu, Negoită si Asociatii“;
• UPFAR-ARGOA – prin director executiv Ioan Ionel.
La termenul din 19 iunie 2006, părtile au formulat
concluzii asupra fondului cauzei, iar completul de arbitraj a amânat
pronuntarea pentru data de 20 iunie 2006, când, în temeiul art. 1312 alin.
(3)–(9) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, analizând actele si lucrările dosarului cauzei, a
pronuntat la sediul Baroului Bucuresti din str. Dr. Răureanu nr. 3, sectorul 5,
Bucuresti, cu unanimitate de voturi, prezenta hotărâre:
COMPLETUL DE ARBITRAJ
constată următoarele:
I. Prin Cererea înregistrată la Oficiul Român pentru
Drepturile de Autor (ORDA) sub nr. 4.433 din 19 mai 2006, petenta
UPFAR-ARGOA a solicitat initierea procedurii de arbitraj cu privire la
stabilirea modalitătii de împărtire, între organismele de gestiune colectivă
DACIN-SARA si UPFAR-ARGOA, a procentului de 50% din procentul de 1,5% cuvenit
titularilor de drepturi de autor pentru retransmiterea prin cablu a operelor
lor.
În drept, cererea a fost motivată în baza art. 1312 alin.
(3) lit. c) din Legea nr.
8/1996, cu modificările si completările ulterioare.
În vederea constituirii completului de arbitraj, la 26
mai 2006, în prezenta reprezentantilor ORDA si ai organismelor de gestiune
colectivă DACIN-SARA si UPFAR-ARGOA, s-a procedat la tragerea la sorti a
arbitrilor din lista stabilită prin anexa la Hotărârea Guvernului nr.
1.287/2002 privind numirea membrilor corpului de arbitri de pe lângă
Oficiul Român pentru Drepturile de Autor.
La data de 1 iunie 2006, părtile si arbitrii au fost
convocati la sediul Baroului Bucuresti din str. Dr. Răureanu nr. 3, sectorul 5,
Bucuresti, unde s-a stabilit completul de arbitraj, onorariul, primul termen si
locul arbitrajului, procedându-se la informarea părtilor cu privire la aceste
aspecte.
Fată de toate acestea, completul de arbitraj a
constatat că este legal constituit si că este competent să solutioneze cererea
formulată.
II. Completul constată că părtile nu au putut ajunge
la un acord asupra modalitătii de împărtire, între organismele de gestiune colectivă
DACIN-SARA si UPFAR-ARGOA, a procentului de 50% din procentul de 1,5% cuvenit
titularilor de drepturi de autor pentru retransmiterea prin cablu a operelor
lor. Prin cererea de arbitraj formulată, UPFAR-ARGOA solicită următoarea
împărtire a procentului de 50%:
– 46,63% pentru UPFAR-ARGOA;
– 3,37% pentru DACIN-SARA.
În întâmpinarea formulată, DACIN-SARA a solicitat
stabilirea următoarei împărtiri a procentului de 50%:
– 45,4% pentru DACIN-SARA;
– 4,6% pentru UPFAR-ARGOA.
III. Completul arbitral, trecând la analizarea
aspectelor supuse arbitrajului, constată următoarele:
Potrivit prevederilor art. 1211 alin.
(2) din Legea nr.
8/1996, modificată si completată prin Legea nr.
285/2004, autorizatia acordată de titularii de drepturi pentru
radiodifuzarea pe teritoriul României include si autorizarea pentru
retransmiterea prin cablu fără plata unei remuneratii separate, în consecintă
procentele cuvenite părtilor trebuie să fie stabilite în mod diferentiat în
raport de legislatia în vigoare la momentul colectării sumelor. Întrucât art.
1211 alin. (2) a fost abrogat prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 123/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, arbitrii retin faptul
că în prezent se colectează o remuneratie si pentru retransmiterea prin cablu a
operelor audiovizuale radiodifuzate de către posturile de televiziune situate
pe teritoriul României.
Din analiza înscrisurilor depuse la dosarul cauzei si
sustinerilor părtilor, completul ia în considerare gradul de reprezentativitate
al celor două organisme de gestiune colectivă în baza contractelor de
reciprocitate încheiate cu organismele de gestiune similare din străinătate,
precum si ponderea de utilizare a operelor audiovizuale în cadrul programelor
de televiziune.
În considerarea criteriilor mentionate mai sus, completul constată faptul că operele audiovizuale străine, în special cele americane, au o pondere de utilizare prin retransmitere prin cablu evident mai mare decât cea a operelor audiovizuale românesti, situatie în care UPFAR-ARGOA va încasa într-o proportie mai mare sumele cuvenite titularilor de drepturi străini în baza contractului de reciprocitate încheiat cu AGICOA – organismul international de gestiune colectivă al producătorilor de opere audiovizuale, urmând ca DACIN-SARA să încaseze remuneratii corespunzătoare contractelor de reciprocitate încheiate, astfel cum rezultă din anexa nr. 4 depusă la dosarul cauzei de către DACIN-SARA.
În acest sens, completul are în vedere studiul realizat
de Consiliul National al Audiovizualului invocat în cadrul expunerii de motive
de UPFAR-ARGOA si necontestat de DACIN-SARA, conform căruia ponderea filmelor
americane radiodifuzate pe posturile de televiziune românesti este majoritară.
Astfel, sumele colectate ce revin titularilor de
drepturi reprezentati de cele două părti se vor repartiza după cum urmează:
a) pentru perioada anterioară intrării în vigoare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 123/2005:
– 40% – UPFAR-ARGOA;
– 10% – DACIN-SARA.
b) după intrarea în vigoare a Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 123/2005:
– 35% – UPFAR-ARGOA;
– 15% – DACIN-SARA.
PENTRU ACESTE MOTIVE
Completul de arbitraj
HOTĂRĂSTE:
Procentul de 50% cuvenit titularilor de drepturi reprezentati
de DACIN-SARA si UPFAR-ARGOA pentru retransmiterea prin cablu a operelor
audiovizuale va fi distribuit între cele două organisme de gestiune colectivă
astfel:
Pentru sumele colectate anterior intrării în vigoare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 123/2005:
– 40% – UPFAR-ARGOA;
– 10% – DACIN-SARA.
Pentru sumele colectate după intrarea în vigoare a
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 123/2005:
– 35% – UPFAR-ARGOA;
– 15% – DACIN-SARA.
*
* *
Pronuntată astăzi, 20 iunie 2006, la sediul Baroului
Bucuresti din str. Dr. Răureanu nr. 3, sectorul 5, Bucuresti.
Executorie de la data publicării sale în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Cu apel în termen de 30 de zile de la data publicării
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Belcea Lucian
Calmuschi Otilia
Iordănescu Cristian
Vasiliu Adrian
Vrânceanu Nicoleta