MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 98 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 1 februarie 2006
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 689 din 20 decembrie
2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 137
alin. (3), art. 141 alin. (1), art. 144 alin. (2) lit. a) si art. 185 alin. (1)
si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
Decizia nr. 701 din 20 decembrie
2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5
pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul
refugiatilor în România
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
131. – Hotărâre pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului
132. – Hotărâre pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei si Cercetării
133. – Hotărâre pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
134. – Hotărâre pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si
functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
135. – Hotărâre pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 413/2004 privind
organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru Turism
136. – Hotărâre pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 408/2004 privind
organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor
138. – Hotărâre privind
modificarea unor acte normative
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
11. – Decizie pentru
publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Protocolului privind
comunicarea publică a prestatiilor artistice din domeniul audiovizual în
cinematografe si desemnarea organismului de gestiune colectivă Centrul Român
pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM) drept
colector al remuneratiilor cuvenite titularilor de drepturi conexe pentru
comunicarea publică a prestatiilor artistice din domeniul audiovizual în
cinematografe
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 20 decembrie 2005
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 137 alin. (3), art.
141 alin. (1), art. 144 alin. (2) lit. a) si art. 185 alin. (1) si (2) din
Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
Ioan Vida – presedinte
Nicolae Cochinescu – judecător
Aspazia Cojocaru – judecător
Constantin Doldur – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Petre Ninosu – judecător
Ion Predescu – judecător
Ion Tiucă – procuror
Cristina Cătălina Turcu – magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 136 alin. (3), art. 140 alin. (1),
art. 143 alin. (2) lit. a) si art. 184 alin. (1) si (2) din Ordonanta
Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, exceptie ridicată de Societatea
Comercială “Best“ – S.R.L. din Răsinari în Dosarul nr. 3.383/2005 al
Judecătoriei Sibiu.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Presedintele constată cauza în stare de judecată si
acordă cuvântul pe fond.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, solicitând mentinerea
jurisprudentei Curtii Constitutionale în materie.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine
următoarele:
Prin Încheierea din 21 iunie 2005, Judecătoria Sibiu
a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 136 alin. (3), art. 140 alin. (1), art. 143 alin. (2) lit.
a) si art. 184 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Best“ – S.R.L. din Răsinari într-o cauză având ca obiect
solutionarea unei contestatii la executare.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine că dispozitiile art. 136 alin. (3), art. 140 alin. (1), art.
143 alin. (2) lit. a) si art. 184 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală contravin dispozitiilor art. 11
alin. (1) si (2), art. 20 alin. (2), art. 21 alin. (3) si (4) din Constitutie,
precum si celor ale art. 6 paragraful 1 fraza întâi din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale. În acest sens
sustine, în esentă, că reglementarea procedurii prealabile administrative de
contestare a actului administrativ-fiscal este de natură să întârzie
solutionarea procesului.
În prezent, arată autorul exceptiei, “prin
dispozitiile art. 21 alin. (4) din Constitutia revizuită se recunoaste
legitimitatea procedurilor administrativ-jurisdictionale, care însă sunt
facultative si gratuite“.
Autorul exceptiei sustine totodată că “instituirea
prin lege a unei proceduri administrativ-jurisdictionale nu este, eo ipso,
neconstitutională“. Consideră însă “că modul în care este reglementată această
procedură contravine principiilor Constitutiei“ înscrise în art. 21 alin. (3)
si (4), întrucât “actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului
de Finante [...] sunt puse în executare silită prin poprire în majoritatea
cazurilor, în conditiile dispozitiilor art. 136 alin. (1)–(4), art. 140 alin.
(1) si art. 144 din Codul
de procedură fiscală, înainte de parcurgerea procedurii
administrativ-jurisdictionale prealabile instituite de dispozitiile art. 174
din
Codul de procedură fiscală“.
De asemenea, arată autorul exceptiei, “trebuie avută
în vedere si situatia în care, de cele mai multe ori, după obtinerea hotărârii
judecătoresti prin care se constată nelegalitatea actului de control sau de
impunere întocmit de organele A.N.A.F. este necesară promovarea unui nou proces
în care să se ceară actualizarea cuantumului sumei ce trebuie restituită,
precum si stabilirea cuantumului prejudiciului cauzat contestatorului prin
lipsirea sa de posibilitatea utilizării acelei sume de bani pe parcursul
procesului. Acest nou proces poate avea o durată comparabilă cu durata celui
anterior", încălcându-se astfel cerinta termenului rezonabil statuat prin
art. 21 alin. (3) din Constitutie.
Judecătoria Sibiu apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată. În acest sens arată, în esentă, că
sustinerile autorului exceptiei privind consecintele grave produse prin
executare asupra patrimoniului societătii sunt neîntemeiate datorită
posibilitătii suspendării executării actului administrativ fiscal până la
solutionarea contestatiei, în conditiile art. 184 alin. (2) din Ordonanta
Guvernului nr.
92/2003 si ale art. 403 din Codul de procedură civilă.
Totodată, potrivit opiniei formulate de instantă,
caracterul facultativ al suspendării executării unui act administrativ fiscal contestat
“are în vedere tocmai solutionarea cu celeritate a cauzelor, prin evitarea
exercitării cu rea-credintă a dreptului de a contesta un astfel de act“.
Instanta de judecată apreciază că “dispozitiile art. 140 alin. (1) si art. 136
alin. (3) din ordonantă nu au legătură cu dispozitiile constitutionale privind
solutionarea cauzelor într-un termen rezonabil si dreptul părtilor la un proces
echitabil“.
Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenta
Curtii Constitutionale în materie.
Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile legale criticate
sunt constitutionale, sens în care a statuat Curtea în jurisprudenta sa.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel
cum a fost formulat de către autorul acesteia, îl constituie dispozitiile art.
136 alin. (3), art. 140 alin. (1), art. 143 alin. (2) lit. a) si art. 184 alin.
(1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală.
Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală a fost republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 26 septembrie 2005, dându-se
textelor o nouă numerotare, asa încât textele de lege criticate sunt cuprinse,
în prezent, în art. 137 alin. (3), art. 141 alin. (1), art. 144 alin. (2) lit.
a) si art. 185 alin. (1) si (2) din actul normativ mentionat, care au următorul
cuprins:
– Art. 137 alin. (3): “Executarea silită începe în
termen de 15 zile de la data înstiintării.“;
– Art. 141 alin. (1): “Executarea silită începe
prin comunicarea somatiei. Dacă în termen de 15 zile de la comunicarea somatiei
nu se stinge debitul, se continuă măsurile de executare silită. Somatia este
însotită de un exemplar al titlului executoriu.“;
– Art. 144 alin. (2) lit. a): “(2) Executarea
silită se suspendă:
a) când suspendarea a fost dispusă de instantă sau de
creditor, în conditiile legii;“;
– Art. 185 alin. (1) si (2): “(1) Introducerea
contestatiei pe calea administrativă de atac nu suspendă executarea actului
administrativ fiscal.
(2) Organul de solutionare a contestatiei poate
suspenda executarea actului administrativ atacat până la solutionarea
contestatiei, la cererea temeinic justificată a contestatorului.“
Textele din Constitutie invocate în sustinerea
exceptiei sunt cele ale art. 11 alin. (1) si (2), privitor la Dreptul
international si dreptul intern, art. 20 alin. (2), referitor la
prioritatea reglementărilor internationale privitoare la drepturile
fundamentale ale omului, si art. 21 alin. (3) si (4), privitor la dreptul la un
proces echitabil si la solutionarea cauzelor într-un termen rezonabil si
caracterul facultativ si gratuit al jurisdictiilor speciale administrative.
Este, de asemenea, invocată si încălcarea
dispozitiilor art. 6 paragraful 1 fraza întâi privind dreptul la un proces
echitabil judecat într-un termen rezonabil din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale.
Autorul exceptiei sustine, în esentă, că instituirea
unei proceduri administrative obligatorii, de contestare a actului
administrativ, prevăzută de textele criticate, este de natură să întârzie
solutionarea cauzei de către instanta de judecată.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate, Curtea
retine următoarele:
Cu privire la sustinerea de principiu că dispozitiile
legale criticate încalcă prevederile constitutionale ale art. 21 alin. (3) si
(4), Curtea observă că s-a mai pronuntat, de exemplu, prin Decizia nr.
409 din 12 octombrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 1.063 din 16 noiembrie 2004. Cu acest prilej Curtea a statuat că
dispozitiile din Codul
de procedură fiscală nu instituie jurisdictii speciale administrative, în
sensul art. 21 alin. (4) din Constitutie, ci reglementează proceduri de recurs
administrativ, prin care se lasă posibilitatea organelor care au emis actele
administrative atacate sau organelor superioare acestora de a reveni asupra
măsurilor luate sau de a le redimensiona în limitele prevăzute de lege.
În consecintă, a apreciat Curtea, actele de
solutionare de către organele administrative a contestatiilor, respectiv a
reclamatiilor formulate potrivit dispozitiilor din Codul de procedură fiscală,
nu sunt acte de jurisdictie, ci acte administrative supuse cenzurii instantei
de judecată, cărora nu le este aplicabilă dispozitia constitutională privind
caracterul facultativ al procedurii.
În ceea ce priveste dispozitiile art. 184 din Ordonanta
Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, devenit art. 185 ca urmare a
republicării acestui cod, Curtea s-a pronuntat, de exemplu, prin Decizia nr.
231 din 21 aprilie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 442 din 25 mai 2005, prin care a respins exceptia de
neconstitutionalitate cu acelasi obiect.
Întrucât nu au intervenit elemente noi care să
determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, solutiile si
considerentele cuprinse în deciziile mentionate îsi mentin valabilitatea si în
cauza de fată.
De asemenea, Curtea retine că nu sunt incidente
dispozitiile art. 11 si ale art. 20 din Constitutie, întrucât textele de lege
criticate nu încalcă prevederile art. 6 paragraful 1 fraza întâi din Conventia
pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art.
146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1–3, al art. 11
alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 137 alin. (3), art. 141 alin. (1), art. 144 alin. (2) lit.
a) si art. 185 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Best“ – S.R.L. din Răsinari în Dosarul nr. 3.383/2005 al
Judecătoriei Sibiu.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 20 decembrie
2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 20 decembrie 2005
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 pct. 2 din
Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în
România
Ioan Vida – presedinte
Nicolae Cochinescu – judecător
Aspazia Cojocaru – judecător
Constantin Doldur – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Petre Ninosu – judecător
Ion Predescu – judecător
Ion Tiucă – procuror
Claudia Margareta Nită
– magistrat-asistent Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România, exceptie
ridicată de Lin Xiaoling în Dosarul nr. 2.910/RF/2005 al Tribunalului Bucuresti
– Sectia a VIII-a conflicte de muncă, asigurări sociale, contencios
administrativ si fiscal.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura
de citare este legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public solicită
respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine
următoarele:
Prin Încheierea din 20 octombrie 2005, pronuntată în
Dosarul nr. 2.910/RF/2005, Tribunalul Bucuresti – Sectia a VIII-a
conflicte de muncă, asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal a
sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 5 alin. (1) pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România. Exceptia
a fost ridicată de Lin Xiaoling într-o cauză având ca obiect plângerea
împotriva refuzului acordării statutului de refugiat.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
arată că dispozitiile “art. 5 alin. (1) pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000“ sunt contrare prevederilor art. 20 alin. (2) si ale art. 22 alin.
(2) din Constitutie, interpretate în raport cu dispozitiile art. 3 din
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale,
dar si cu jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului în materia
protectiei împotriva torturii, pedepselor sau tratamentelor inumane sau
degradante.
În acest sens, se sustine că textul de lege criticat
nu este “suficient de accesibil si precis încât să înlăture orice risc de
arbitrariu“ în ceea ce priveste, pe de o parte, aprecierea cazurilor de
acordare a unei forme de protectie umanitară conditionată si, pe de altă parte,
interpretarea asupra naturii si continutului pedepselor si tratamentelor
inumane ori degradante.
În ceea ce priveste circumstantele de fapt ale cauzei,
petenta arată că cererea sa de acordare a statutului de refugiat sau a unei
forme de protectie umanitară conditionată a fost respinsă de către ofiterul
Oficiului National pentru Refugiati, care, datorită caracterului neclar al
textului de lege criticat, a făcut “o confuzie inacceptabilă, dar posibilă“
între principiile si regulile de solutionare a cererii de recunoastere a
statutului de refugiat si cele specifice cererii de acordare a protectiei
umanitare conditionate.
Tribunalul Bucuresti – Sectia a VIII-a conflicte de
muncă, asigurări sociale, contencios administrativ si fiscal apreciază
că dispozitiile de lege criticate sunt suficient de clare în stabilirea
criteriilor pentru acordarea protectiei umanitare conditionate, fiind în
deplină concordantă cu prevederile în materie din Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale.
Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.
Avocatul Poporului apreciază că dispozitiile art. 5
alin. (1) pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România sunt
constitutionale.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului si
Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra
exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al
Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorulraportor, concluziile
procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si Legea nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 5 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România, republicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004,
care au următorul cuprins: “Art.5. – Protectia umanitară conditionată se
poate acorda străinului care nu îndeplineste conditiile prevăzute la art. 2
alin. (1) si cu privire la care există motive serioase să se creadă că, dacă va
fi returnat în tara de origine, riscă să sufere o vătămare a drepturilor sale
constând în: (...) 2. tortură, tratamente sau pedepse inumane ori degradante.“
În motivarea exceptiei ridicate se invocă încălcarea
dispozitiilor constitutionale ale art. 20 alin. (2), privind prioritatea, în
caz de neconcordantă fată de legile interne nefavorabile, a prevederilor din
Declaratia Universală a Drepturilor Omului, din pactele si din celelalte
tratate la care România este parte, ale art. 22 alin. (2), precum si ale art. 3
din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor
fundamentale, ambele texte referindu-se la interzicerea torturii.
Analizând exceptia de neconstitutionalitate ridicată, Curtea constată că s-a mai pronuntat cu privire la dispozitiile art. 5 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor în România, statuând, de exemplu, prin Decizia nr. 545 din 18 octombrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.042 din 23 noiembrie 2005, că acestea nu contravin prevederilor art. 22 din Constitutie si nici celor ale art. 3 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, referitoare la interzicerea torturii.
Având în vedere jurisprudenta constantă în materie a
Curtii, nu se poate retine nici contrarietatea dintre textele de lege criticate
si normele constitutionale ale art. 20 alin. (2).
Solutia pronuntată prin decizia mentionată, precum si
considerentele care au stat la baza acesteia îsi mentin valabilitatea si în
cauza de fată, neintervenind elemente noi, de natură să modifice jurisprudenta
Curtii.
În ceea ce priveste sustinerile referitoare la
situatia de fapt, Curtea observă că aspectele relevate tin de corecta
interpretare si aplicare a normelor juridice de către organele competente,
aceste operatiuni fiind supuse în cele din urmă controlului judecătoresc al
instantelor de drept comun.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art.
146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1–3, al
art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 5 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
102/2000 privind regimul si statutul refugiatilor în România, exceptie
ridicată de Lin Xiaoling în Dosarul nr. 2.910/RF/2005 al Tribunalului Bucuresti
– Sectia a VIII-a conflicte de muncă, asigurări sociale, contencios
administrativ si fiscal.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 20 decembrie
2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Claudia Margareta Nită
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Hotărârea Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7
iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Alineatele (5) si (6) ale articolului 7 vor avea
următorul cuprins:
“(5) Numărul maxim de posturi este de 748, exclusiv
demnitarii si posturile aferente cabinetelor ministrilor.
(6) Din numărul maxim de posturi, 130 de posturi se
utilizează pentru reteaua externă si 10 posturi pentru personalul care îsi va
desfăsura activitatea în străinătate ca reprezentant al Ministerului Economiei
si Comertului, pentru îndeplinirea atributiilor specifice de integrare în structurile
europene si pentru promovarea proiectelor de investitii si de privatizare din
aria de activitate a ministerului.“
2. Alineatul (1) al articolului 71 va avea
următorul cuprins:
“Art.71. – (1)
Ministerul Economiei si Comertului, prin Directia programe cu organizatii
internationale, îndeplineste atributiile Autoritătii de management pentru
programul operational sectorial de crestere a competitivitătii economice, iar
prin Directia generală politică energetică, pe cele de organism intermediar
pentru energie, iar încadrarea în numărul de posturi si în noile structuri
organizatorice ale celor două entităti se face prin ordin al ministrului
economiei si comertului.“
3. La anexa nr. 1 “Structura organizatorică a
Ministerului Economiei si Comertului“ numărul maxim de posturi se modifică în
mod corespunzător de la 655 la 748, din care 130 retea externă.
Art. II. – Hotărârea Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7
iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, precum si cu
modificările si completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei si comertului,
Eugen fiapu Nazare,
secretar de stat
p. Ministrul muncii, solidaritătii sociale si
familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti,
29 ianuarie 2006.
Nr.
131.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea si
functionarea Ministerului Educatiei si Cercetării
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Hotărârea Guvernului nr.
223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 5
aprilie 2005, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Alineatul (2) al articolului 8 va avea următorul
cuprins:
“(2) Structura organizatorică a Ministerului Educatiei
si Cercetării este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al
ministrului educatiei si cercetării, pot fi organizate servicii, birouri si
colective temporare de lucru, cu încadrarea în numărul maxim de 407 posturi
aprobate.“
2. Alineatul (1) al articolului 12 va avea
următorul cuprins:
“Art.12. – (1) Numărul maxim de posturi pentru
Ministerul Educatiei si Cercetării este de 377, exclusiv demnitarii si
posturile aferente cabinetului ministrului.“
3. La anexa nr. 1 “Structura organizatorică a
Ministerului Educatiei si Cercetării“ numărul maxim de posturi se modifică,
fiind egal cu 407, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului
ministrului.
4. Punctul 1 al notei de subsol de la anexa nr. 5
va avea următorul cuprins:
“1. Numărul maxim de posturi pentru unitătile si
activitătile din subordinea Ministerului Educatiei si Cercetării, finantate
integral de la bugetul de stat, este de 10.482.“
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul educatiei si cercetării,
Mihail Hărdău
p. Ministrul muncii, solidaritătii sociale si
familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti,
29 ianuarie 2006.
Nr.
132.
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea si
functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Hotărârea Guvernului nr.
744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică după cum urmează:
1. Alineatul (1) al articolului 8 va avea următorul
cuprins:
“Art.8. – (1) Structura organizatorică a Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei este prevăzută în anexa la prezenta
hotărâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului comunicatiilor si
tehnologiei informatiei, se pot organiza servicii, birouri, compartimente si
colective temporare de lucru, având prioritate înfiintarea structurilor cu
atributii în implementarea programelor europene în domeniul tehnologiei
informatiei si comunicatiilor.“
2. Alineatul (2) al articolului 9 va avea următorul
cuprins:
“(2) Numărul maxim de posturi este de 158, exclusiv
demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.“
3. Alineatul (4) al articolului 101 va avea
următorul cuprins:
“(4) Organismul intermediar pentru promovarea
societătii informationale functionează cu un număr total de 40 de posturi.“
4. Anexa nr. 1 “Structura organizatorică a Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei“ se înlocuieste cu anexa care face
parte din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiilor,
Zsolt Nagy
p. Ministrul muncii, solidaritătii sociale si
familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
Ministrul integrării europene,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 ianuarie 2006.
Nr.
133.
ANEXĂ
A MINISTERULUI COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si
functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 276 din 30 martie 2004, cu modificările si completările ulterioare, se
modifică după cum urmează:
1. Alineatul (4) al articolului 7 va avea următorul
cuprins:
“(4) Numărul maxim de posturi este de 745, exclusiv
demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului si cabinetului
ministrului delegat.“
2. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
“Art.8. – Ministerul Transporturilor, Constructiilor
si Turismului, prin Directia generală relatii financiare externe, îndeplineste
si atributiile Autoritătii de management pentru programul operational sectorial
de transport, finantat prin Fondul de coeziune si Fondul european de dezvoltare
regională.“
3. Anexa nr. 1 se înlocuieste cu anexa*) care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
László Borbély
p. Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti,
29 ianuarie 2006.
Nr.
134.
pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 413/2004 privind
organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru Turism
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 8 alin. (2) si (3) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr.
228/2004, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Hotărârea Guvernului nr.
413/2004 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Turism, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 29
martie 2004, se modifică si se completează după cum urmează:
1. La articolul 3 alineatul (1), după litera i) se
introduc două noi litere, literele j) si k), cu următorul cuprins:
“j) avizează documentatiile de urbanism privind zonele
si statiunile turistice, precum si documentatiile privind constructiile în
domeniul turismului, conform legii;
k) coordonează programele de asistentă tehnică
acordată de Uniunea Europeană, Organizatia Mondială a Turismului si de alte
organisme internationale, precum si programul de integrare europeană în
domeniul turismului.“
2. Alineatul (2) al articolului 5 va avea următorul
cuprins:
“(2) În vederea atingerii obiectivelor programelor privind
promovarea turismului si dezvoltarea produselor turistice se pot finanta si
cheltuielile de deplasare pentru reprezentanti mass-media, creatori de opinie
si mesteri populari.“
3. Alineatul (1) al articolului 7 va avea următorul
cuprins:
“Art.7. – (1) Numărul maxim de posturi pentru
functionarea Autoritătii Nationale pentru Turism este de 123, inclusiv
demnitarii.“
4. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
“Art.8. – (1) Autoritatea Natională pentru Turism este
condusă de un presedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de un
vicepresedinte cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a
primului-ministru, la propunerea ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului.
(2) Salarizarea presedintelui si a vicepresedintelui
Autoritătii Nationale pentru Turism se face conform prevederilor aplicabile
persoanelor care ocupă functii de demnitate publică.“
5. După alineatul (1) al articolului 9 se introduce
un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
“(11) Atributiile vicepresedintelui
se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului.“
6. Anexa la Hotărârea Guvernului nr.
413/2004 se înlocuieste cu anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. II. – Se desemnează Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului – Autoritatea Natională pentru
Turism pentru îndeplinirea functiei de organism intermediar în cadrul
programului operational sectorial pentru cresterea competitivitătii economice.
Art. III. – Nota de la litera A “Unitătile
care functionează în subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului ce se finantează de la bugetul de stat“ din anexa nr. 2 la Hotărârea
Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 276 din 30 martie 2004, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si va avea următorul cuprins:
“NOTĂ:
Unitatea de la nr. crt. 1 poate utiliza un număr maxim
de 311 posturi, iar cea de la nr. crt. 2 un număr maxim de 121 de posturi, exclusiv
demnitarii.“
Art. IV. – Hotărârea Guvernului nr.
413/2004 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Turism, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 29
martie 2004, cu modificările si completările aduse prin prezenta hotărâre, se
va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o
nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Gheorghe Dobre
Ministrul delegat pentru lucrări publice
si amenajarea teritoriului,
László Borbély
p. Ministrul muncii, solidaritătii sociale si
familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti,
29 ianuarie 2006.
Nr.
135.
ANEXĂ
PARCUL AUTO
pentru activităti specifice
(Autoritatea Natională de Turism)
Nr.
crt. |
Activitatea |
Tipul mijlocului de transport |
Numărul maxim (bucăti) |
Consumul maxim de carburanti/autovehicul (litri/lună) |
1. |
Demnitari: |
|
|
|
|
–
presedinte (cu rang de secretar de stat) |
-
autoturism |
1 |
300 |
|
–
(vicepresedinte (cu rang de subsecretar de stat) |
-
autoturism |
1 |
300 |
2. |
Transport
delegatii |
-
microbuz |
1 |
450 |
|
3.
Inspectie si control |
-
autoturism |
2 |
450 |
4. |
Aprovizionare
|
-
autoturism |
1 |
450 |
5. |
Reprezentante
de promovare si informare turistică în străinătate (Hotărârea Guvernului nr.
1.363/2001) |
-
autoturism |
20 |
150 |
6. |
Reprezentante
de promovare turistică cu sediul în tară (Hotărârea Guvernului nr.
1.109/2005) |
-
autoturism |
12 |
150 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru
modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 408/2004 privind
organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Hotărârea Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
285 din 31 martie 2004, cu modificările si completările ulterioare, se modifică
si se completează după cum urmează:
1. Alineatul (4) al articolului 1 va avea următorul
cuprins:
“(4) Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor este
desemnat ca Autoritate de management pentru programul operational sectorial
pentru infrastructura de mediu.“
2. La articolul 3, punctul 12 al alineatului (1) va
avea următorul cuprins:
“12. emite acorduri, avize si autorizatii de mediu,
precum si permise speciale prevăzute de actele normative în vigoare pentru
activitătile de import-export sau pentru cele supuse unui regim special de
autorizare;“
3. La articolul 3, punctul 13 al alineatului (1) se
abrogă.
4. La articolul 4 punctul I “În domeniul protectiei
mediului“, subpunctul 3 va avea următorul cuprins:
“3. organizează sistemul national de monitorizare
integrată a calitătii mediului, coordonează activitatea acestuia si aprobă
raportul anual privind starea mediului;“.
5. La articolul 4 punctul I “În domeniul protectiei
mediului“, după subpunctul 3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 31, cu
următorul cuprins:
“31. organizează si coordonează
activitătile de monitorizare a resurselor naturale, a solului, subsolului si
radioactivitătii mediului;“.
6. La articolul 4 punctul I “În domeniul protectiei
mediului“, subpunctul 4 va avea următorul cuprins:
“4. elaborează si promovează acte normative în vederea
punerii în aplicare a prevederilor procedurii de organizare si coordonare a
schemelor de management de mediu si audit (EMAS), în vederea participării
voluntare a organizatiilor la aceste scheme;“.
7. La articolul 4 punctul I “În domeniul protectiei
mediului“, după subpunctul 4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 41, cu
următorul cuprins:
“41. asigură managementul si
controlul programului EMAS;“.
8. La articolul 4 punctul I “În domeniul protectiei
mediului“, subpunctul 15 va avea următorul cuprins:
“15. organizează si coordonează protectia si
conservarea diversitătii biologice, a habitatelor naturale, a speciilor de
floră si faună sălbatică, în scopul utilizării durabile a acestora, dezvoltarea
si buna administrare a retelei nationale de arii protejate si situri de interes
comunitar, în acord cu politicile si practicile specifice aplicate la nivel
european si global, prin crearea administratiilor proprii pentru parcurile
nationale, parcurile naturale si rezervatiile biosferei, aprobă regimul de
administrare a celorlalte categorii de arii naturale protejate, executarea
controlului privind respectarea legislatiei specifice;“.
9. La articolul 4 punctul I “În domeniul protectiei
mediului“, după subpunctul 15 se introduce un nou subpunct, subpunctul 151, cu
următorul cuprins:
“151. asigură cadrul national de
biosecuritate;“.
10. La articolul 4 punctul I “În domeniul protectiei
mediului“, subpunctul 16 va avea următorul cuprins:
“16. actualizează si, după caz, pune în aplicare
strategia si Planul national de actiuni pentru protectia mediului, strategia
natională si Planul national de actiuni pentru conservarea diversitătii
biologice si utilizarea durabilă a componentelor acesteia, strategia natională
si Planul national de gestionare a deseurilor, strategii si planuri nationale
specifice domeniului substantelor si preparatelor chimice periculoase, precum
si a altor politici si strategii în domeniul protectiei mediului;“.
11. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, subpunctul 3 va avea următorul cuprins:
“3. asigură reactualizarea schemelor directoare de
management si amenajare a bazinelor hidrografice si desfăsurarea activitătilor
de interes public din domeniul meteorologiei si hidrologiei;“.
12. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, după subpunctul 3 se introduc două noi subpuncte,
subpunctele 31 si 32, cu
următorul cuprins:
“31. urmăreste si coordonează
implementarea măsurilor cuprinse în planul de preaderare la Uniunea Europeană
în domeniul gospodăririi apelor;
32. coordonează, prin Inspectia de
Stat a Apelor, aplicarea prevederilor legale în domeniul gospodăririi apelor;“.
13. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, subpunctul 5 se abrogă.
14. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, după subpunctul 14 se introduc două noi subpuncte,
subpunctele 141 si 142, cu
următorul cuprins:
“141. asigură functionarea
Comitetului Ministerial pentru Situatii de Urgentă si a secretariatului tehnic
permanent al acestuia, a Comisiei Nationale pentru Siguranta Barajelor, precum
si a Comitetului National pentru Programul Hidrologic International;
142. coordonează activitatea de
elaborare a planurilor de apărare împotriva inundatiilor;“.
15. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, după subpunctul 20 se introduce un nou subpunct,
subpunctul 201, cu
următorul cuprins:
“201. elaborează strategia natională
de management al riscului la inundatii si urmăreste implementarea acesteia;“.
16. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, subpunctul 21 va avea următorul cuprins:
“21. elaborează si pune în aplicare strategia natională
si Planul national de actiuni pentru gospodărirea resurselor de apă;“.
17. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, subpunctul 22 se abrogă.
18. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, subpunctul 29 va avea următorul cuprins:
“29. actualizează si pune în aplicare Planul de
actiuni privind protectia apelor împotriva poluării cu nitrati din surse
agricole;“.
19. La articolul 4 punctul II “În domeniul
gospodăririi apelor“, după subpunctul 29 se introduc trei noi subpuncte,
subpunctele 30, 31 si 32, cu următorul cuprins:
“30. elaborează strategia de management integrat al
zonei costiere si Planul strategic de actiune pentru reabilitarea si protectia
Mării Negre;
31. initiază programe si proiecte în domeniul
gospodăririi apelor si asigură coordonarea implementării acestora;
32. coordonează activitatea comitetelor de bazin si
asigură cadrul legal pentru informarea, consultarea si participarea publicului
la luarea deciziilor în domeniul gospodăririi apelor;“.
20. La articolul 8, după alineatul (3) se introduce
un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
“(4) În realizarea atributiilor ce îi revin,
secretarul general al ministerului este ajutat de un secretar general adjunct
care este înalt functionar public, numit pe criterii de profesionalism, în
conditiile legii.“
21. Alineatele (1) si (4) ale articolului 10 vor
avea următorul cuprins:
“Art.10. – (1) Structura organizatorică a Ministerului
Mediului si Gospodăririi Apelor este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul structurii
organizatorice prevăzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului mediului si
gospodăririi apelor se pot organiza directii, servicii, birouri, compartimente
si colective temporare, stabilindu-se numărul posturilor de conducere, potrivit
legii.
.............................................................................................
(4) Numărul maxim de posturi este de 441, exclusiv
demnitarii si cabinetul ministrului.“
22. Articolul 11 va avea următorul cuprins:
“Art.11. – (1) În cadrul Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor functionează Directia generală pentru managementul
instrumentelor structurale, care îndeplineste functia de Autoritate de
management pentru programul operational sectorial pentru infrastructura de
mediu.
(2) Agentiile regionale pentru protectia mediului se desemnează ca organisme intermediare pentru programul operational sectorial pentru infrastructura de mediu. În cadrul acestora se vor organiza structurile necesare, care vor functiona până la sfârsitul anului 2006, cu un număr total de 168 de posturi.
(3) Structurile înfiintate în cadrul agentiilor
regionale pentru protectia mediului ca organisme intermediare pentru programul
operational pentru infrastructura de mediu sunt coordonate metodologic de către
Autoritatea de management pentru programul operational sectorial pentru
infrastructura de mediu.
(4) Organismele intermediare pentru programul
operational sectorial pentru infrastructura de mediu îndeplinesc atributiile
delegate de către Autoritatea de management pentru programul operational
sectorial pentru infrastructura de mediu si răspund pentru îndeplinirea
acestora.“
23. Anexele nr. 1 si 2 la Hotărârea Guvernului nr.
408/2004, cu modificările si completările ulterioare, se înlocuiesc cu
anexele nr. 1 si 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. – Hotărârea Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
285 din 31 martie 2004, cu modificările si completările ulterioare, precum si
cu modificările si completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica,
dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul integrării europene,
Anca Daniela Boagiu
p. Ministrul muncii, solidaritătii sociale si
familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
29 ianuarie 2006.
Nr.
136.
ANEXA
Nr. 2
1. Unitătile
care functionează în subordinea Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor |
|
Nr.
crt. |
Denumirea
unitătii |
I. |
Institutii
publice cu personalitate juridică, finantate integral din bugetul de stat |
1. |
Agentia
Natională pentru Protectia Mediului |
2. |
Administratia
Rezervatiei Biosferei “Delta Dunării“ |
3. |
Garda
Natională de Mediu |
NOTĂ: |
|
Numărul
maxim de posturi finantate de la bugetul de stat pentru institutiile prevăzute
la cap. I poz. 1–3 este de 3.781. |
|
II. |
Unităti
cu finantare externă si de la bugetul de stat |
1. |
Unităti
de management al proiectului (UMP) |
2. |
Unităti
de implementare a proiectului (UIP) |
2. |
Unitătile
care functionează sub autoritatea Ministerului Mediului si Gospodăririi
Apelor |
Denumirea unitătii |
|
Administratia
Natională de Meteorologie |
|
3. Unitătile
care functionează în coordonarea Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor |
|
Nr.
crt. |
Denumirea
unitătii |
I. |
Unităti
finantate din venituri proprii |
1. |
Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului – ICIM Bucuresti |
2. |
Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare Marină “Grigore Antipa“ – I.N.C.D.M. Constanta |
3. |
Institutul
National de Cercetare-Dezvoltare “Delta Dunării“ – I.N.C.D.D.D. Tulcea |
4. |
Administratia
Fondului pentru Mediu |
II. Unităti
finantate din venituri proprii si de la bugetul de stat |
|
1. |
Administratia
Natională “Apele Române“ |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
modificarea unor acte normative
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. I. – Hotărârea Guvernului nr.
412/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 427 din 20 mai 2005, cu modificările si completările ulterioare,
se modifică după cum urmează:
1. Alineatul (1) al articolului 24 va avea
următorul cuprins:
“Art.24. – (1) Numărul maxim de posturi pentru
aparatul de lucru al Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei
este de 443, posturi finantate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii si
posturile aferente cabinetului ministrului.“
2. Numărul de posturi prevăzut în anexa nr. 1 se
modifică în mod corespunzător.
Art. II. – Statutul Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Muncă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
768/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din
7 iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
1. La anexa nr. 2, punctul 3 va avea următorul
cuprins:
“3. Agentia Natională pentru Ocuparea Fortei de Muncă
functionează cu un număr maxim de 3.545 posturi, finantate din bugetul
asigurărilor pentru somaj, din care pentru aparatul propriu 205 posturi, 3.051
posturi pentru agentiile judetene pentru ocuparea fortei de muncă si a municipiului
Bucuresti, 115 posturi pentru centrele regionale de formare profesională a
adultilor si 174 posturi pentru unitătile de implementare a programului.“
2. Numărul de posturi prevăzut în anexa nr. 1 se
modifică în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul muncii, solidaritătii sociale si
familiei,
Mihai Constantin Seitan,
secretar de stat
Ministrul integrării europene,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul finantelor publice,
Bucuresti,
29 ianuarie 2006.
Nr. 138.
ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE
AUTOR
GUVERNUL
ROMÂNIEI
OFICIUL
ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
pentru
publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Protocolului privind
comunicarea publică a prestatiilor artistice din domeniul audiovizual în
cinematografe si desemnarea organismului de gestiune colectivă Centrul Român
pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM) drept
colector al remuneratiilor cuvenite titularilor de drepturi conexe pentru
comunicarea publică a prestatiilor artistice din domeniul audiovizual în
cinematografe
Având în vedere dispozitiile art. 1312 alin.
(2) si ale art. 133 alin. (1) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, precum si ale art. 2 din Decizia directorului general
al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 219/2005 privind constituirea
unor comisii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.002
din 11 noiembrie 2005, în baza prevederilor art. 2 alin. (2) si ale art. 6
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 758/2003 privind organizarea si
functionarea Oficiului Român pentru Drepturile de Autor si a corpului de
arbitri,
directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. – Se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I, Protocolul privind comunicarea publică a prestatiilor artistice din
domeniul audiovizual în cinematografe, încheiat între organismul de gestiune
colectivă Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti
(CREDIDAM), pe de o parte, si Regia Autonomă de Distributie si Exploatare a
Filmelor “România Film“ (RADEF), pe de altă parte, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezenta decizie.
Art. 2. – Se desemnează organismul de gestiune
colectivă Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti
(CREDIDAM), cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Jules Michelet nr. 15–17,
sectorul 1, drept colector al remuneratiilor cuvenite titularilor de drepturi
conexe pentru comunicarea publică a prestatiilor artistice din domeniul
audiovizual în cinematografe, stabilite prin protocolul prevăzut la art. 1.
Art. 3. – Prezenta decizie intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor,
Rodica Pârvu
Bucuresti,
18 ianuarie 2006.
Nr. 11.
ANEXĂ
privind comunicarea publică a prestatiilor artistice
din domeniul audiovizual în cinematografe
În raport cu dispozitiile art. 1312 alin.
(2) din Legea nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, ale art. 2 din Decizia directorului general al Oficiului
Român pentru Drepturile de Autor nr.
219/2005 privind constituirea unor comisii, părtile depun prezentul
protocol.
CREDIDAM – Centrul Român pentru Administrarea
Drepturilor Artistilor Interpreti, cu sediul în municipiul Bucuresti, str.
Jules Michelet nr. 15–17, et. 2, ap. 11, sectorul 1, telefon/fax 318 58 13,
e-mail office@credidam.ro, având contul
RO23INGB0001000152938958, deschis la ING Bank Bucuresti, reprezentat legal prin
domnul Stefan Gheorghiu, în calitate de director general, si RADEF “România
Film“ – Regia Autonomă de Distributie si Exploatare a Filmelor “România Film“,
cu sediul în municipiul Bucuresti, bd. Henri Coandă nr. 27, sectorul 1, telefon
310 44 92, fax 310 44 98, e-mail romaniafilm1@xnet.ro,
având contul
RO35RNCB5010000000910001, deschis la B.C.R. Filiala
Sector 1 Bucuresti, reprezentată legal prin domnul Mihail fiintea, director
general, si doamna Casandra Iordan, director economic,
convin prin prezentul protocol după cum urmează:
1. Pentru utilizarea directă sau indirectă a
prestatiilor artistice din domeniul audiovizual, utilizatorii de opere cinematografice
au obligatia să plătească o remuneratie unică echitabilă organismului de
gestiune colectivă a drepturilor artistilor interpreti sau executanti.
2. Utilizarea în cadrul cinematografelor a prestatiilor artistice din domeniul audiovizual, aduse anterior la cunostintă publică si ale căror drepturi conexe patrimoniale se află în termenele de protectie prevăzute de lege, se poate face numai dacă remuneratia echitabilă, datorată conform prezentului protocol, a fost achitată către organismul de gestiune colectivă a drepturilor artistilor interpreti sau executanti, desemnat de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor drept colector.
3. Utilizatorii au obligatia să plătească organismului
de gestiune colectivă a drepturilor artistilor interpreti sau executanti o
remuneratie reprezentând drepturi conexe patrimoniale pentru utilizarea
prestatiilor artistice din domeniul audiovizual, prin aplicarea unui procent,
conform tabelului de mai jos, la baza de calcul prevăzută la pct. 4:
Anii |
Cinematografe |
2006 si următorii |
1,2% |
4. Baza de calcul este constituită din totalitatea
veniturilor brute lunare, din care se scad TVA si timbrul cinematografic,
obtinute de fiecare dintre utilizatori.
5. Remuneratia se plăteste trimestrial până la data de
26 a primei luni următoare trimestrului pentru care este datorată.
6. Utilizatorii au obligatia să transmită organismului
de gestiune colectivă a artistilor interpreti, până la data de 25 a fiecărei
luni, pentru luna precedentă, un raport care va cuprinde:
a) lista completă a prestatiilor artistice din
domeniul audiovizual, durata utilizării lor, mentionarea denumirii fiecărei
videograme utilizate zilnic, producătorul acesteia. Aceste liste constituie
baza de repartizare a remuneratiilor încasate de organismul de gestiune
colectivă a drepturilor conexe prevăzut în acest protocol;
b) baza de calcul a sumelor virate.
Raportul va fi transmis în format electronic, va fi
însotit de o adresă de înaintare purtând numele reprezentantului legal,
semnătura si stampila utilizatorului, adresă prin care va fi confirmată pe
propria răspundere veridicitatea informatiilor continute în raport.
7. La solicitarea scrisă a organismului de gestiune
colectivă, după efectuarea plătilor, utilizatorul are obligatia de a comunica
acestuia copii certificate pe propria răspundere de reprezentantul legal de pe
documentele cuprinzând informatiile pe baza cărora s-a determinat baza de
calcul. Utilizatorul care a primit din partea organismului de gestiune
colectivă o asemenea cerere va avea un termen de maximum 15 zile pentru
pregătirea documentatiei solicitate. Organismul de gestiune colectivă are
dreptul să ceară un audit extern pentru examinarea corectitudinii calculării
remuneratiei de către un auditor agreat de toate părtile.
8. Pentru întârzieri la plată, utilizatorii datorează
penalizări pentru fiecare zi de întârziere în cuantumul celor datorate pentru
debitele la bugetul de stat.
9. Prezentul protocol intră în vigoare la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, si va putea fi modificat
numai după 3 ani de la această dată, cu exceptia cazului în care dispozitiile
Legii nr.
8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificările si
completările ulterioare, sunt modificate înainte de împlinirea acestui termen,
caz în care organismul de gestiune colectivă sau utilizatorul va putea solicita
initierea unei noi proceduri de negociere.
CREDIDAM Director general, Stefan Gheorghiu |
RADEF “România Film“ Director general, Mihail
fiintea
|
Avocat, Mariana Savu |
Director economic, Casandra Iordan |