MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 152 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 17 februarie 2006
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
181. – Hotărâre privind aprobarea
stemelor unor comune din judetul Covasna
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
470/2005/1.149. – Ordin
al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei si al ministrului
administratiei si internelor pentru aprobarea Regulamentului privind
managementul situatiilor de urgentă specifice tipurilor de riscuri din domeniul
de competentă al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
716/2005/92. – Ordin al ministrului
economiei si comertului si al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului pentru aprobarea Normelor privind inspectia tehnică a containerelor
mobile utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de
benzină, la alt depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor de compusi
organici volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare
si distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină
A/766. – Ordin al ministrului
afacerilor externe privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea
I, a Rezolutiei Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite nr.
1.643/2005 privind situatia din Republica Côte d’Ivoire, adoptată la 15
decembrie 2005
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
privind
aprobarea stemelor unor comune din judetul Covasna
În temeiul art. 108
din Constitutia
României, republicată, si al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 102/1992
privind stema tării si sigiliul statului,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – (1) Se aprobă stemele comunelor Bretcu
si Vârghis, judetul Covasna, prevăzute în anexele nr. 1.1–1.2.
(2) Descrierea si semnificatiile elementelor însumate
ale stemelor sunt prevăzute în anexele nr. 2.1–2.2.
(3) Anexele nr. 1.1–1.2 si 2.1–2.2 fac parte integrantă
din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Bucuresti,
9 februarie 2006.
Nr.
181.
ANEXA
Nr. 1.1*)
comunei Bretcu, judetul Covasna
ANEXA Nr.
2.1
DESCRIEREA SI SEMNIFICATIILE
elementelor însumate ale stemei comunei Bretcu,
judetul Covasna
Descrierea stemei
Stema comunei Bretcu, potrivit anexei nr. 1.1, se
compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite, tăiat.
În sef, în câmp verde, se află un tun de aur, cu teava
îndreptată spre stânga.
În câmpul inferior, pe fond rosu, se află un brat
natural îmbrăcat în aur, tinând o scrisoare argintie, cu sigiliul rosu.
Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu
un turn crenelat.
Semnificatiile elementelor însumate
Verdele din sef semnifică bogătia silvică a
localitătii.
Tunul face referire la revolutionarul pasoptist Gábor
Áron, fabricant de tunuri, născut în această localitate.
Bratul care tine scrisoarea aminteste de faptul că
această localitate era punctul de frontieră, care asigura si serviciul de postă
dintre Transilvania si Moldova.
Coroana murală cu un turn crenelat semnifică faptul că
localitatea are rangul de comună.
ANEXA
Nr. 1.2*)
comunei Vârghis, judetul Covasna
ANEXA Nr.
2.2
DESCRIEREA SI SEMNIFICATIILE
elementelor însumate ale stemei comunei Vârghis,
judetul Covasna
Descrierea stemei
Stema comunei Vârghis, potrivit anexei nr. 1.2, se
compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite, tăiat.
În partea superioară, în câmp albastru, se află un
soim zburând spre dreapta, argintiu, tinând în cioc o pană de aur; este flancat
în dreapta de o ramură de stejar argintie, cu ghinzi de aur, si în stânga de un
spic de grâu auriu.
În partea inferioară, în câmp rosu, pe terasă verde,
se află o lebădă de argint, armată cu aur, având gâtul străpuns din spate de o
săgeată de aur.
Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu
un turn crenelat.
Semnificatiile elementelor însumate
Soimul aminteste de trecutul istoric al localitătii,
având la origine o legendă locală.
Stejarul semnifică bogătia silvică a localitătii.
Spicul de grâu reprezintă ocupatia de bază a
locuitorilor, agricultura.
Partea inferioară a stemei face referire la blazonul
familiei Daniel.
Coroana murală cu un turn crenelat semnifică faptul că
localitatea are rangul de comună.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI Nr. 470 din 6 decembrie 2005 |
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR Nr. 1.149 din 19 ianuarie 2006 |
pentru
aprobarea Regulamentului privind managementul situatiilor de urgentă specifice
tipurilor de riscuri din domeniul de competentă al Ministerului Comunicatiilor
si Tehnologiei Informatiei
În temeiul art. 5
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, cu modificările si completările ulterioare, al art. 9
alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
604/2003, cu modificările si completările ulterioare, precum si al art. 21
lit. b) si al art. 41 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgentă,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
15/2005,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei si ministrul
administratiei si internelor emit prezentul ordin.
Art. 1. – Se aprobă Regulamentul privind managementul
situatiilor de urgentă specifice tipurilor de riscuri din domeniul de
competentă al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, prevăzut
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Structurile interesate vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. – Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei, Zsolt Nagy |
Ministrul administratiei si internelor, Vasile Blaga |
ANEXĂ
REGULAMENT
privind managementul situatiilor de urgentă specifice
tipurilor de riscuri din domeniul de competentă al Ministerului Comunicatiilor
si Tehnologiei Informatiei
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. – Managementul
situatiilor de urgentă în domeniul comunicatiilor si tehnologiei informatiei se
organizează si functionează în scopul asigurării stabilitătii functionării
retelelor de comunicatii, precum si refacerii operative a celor avariate grav
de actiunea factorilor de risc generatori de situatii de urgentă si cuprinde
identificarea si monitorizarea surselor de risc, evaluarea informatiilor si
analiza situatiei, elaborarea de prognoze, stabilirea variantelor de actiune si
implementarea acestora.
Art. 2. – Fac obiectul prezentului regulament, ca
tipuri de risc generatoare de situatii de urgentă, avariile grave la retelele
de comunicatii electronice, retele postale si sisteme informatice care pot fi
provocate de incendii de mari proportii, accidente nucleare si urgente radiologice,
căderi de obiecte din atmosferă ori din cosmos, cutremure puternice, inundatii,
explozii, fenomene meteorologice periculoase, alunecări si prăbusiri de teren,
atacuri informatice.
Art. 3. – Atacul informatic reprezintă actiunea prin care sunt afectate retelele de calculatoare ale unei organizatii (agentii guvernamentale sau companii) cu scopul de a le sabota activitatea (întreruperea fluxurilor de date, indisponibilizarea serviciilor furnizate prin mijloace electronice etc.), de a obtine informatii confidentiale sau secrete (numere de conturi, de card, liste cu clienti, informatii tehnice etc.) ori de a transfera ilegal bani în contul celui care atacă.
Art. 4. – Se consideră avarie gravă acea avarie care
necesită reparatii structurale pentru evitarea întreruperii definitive a
functionării sistemelor de comunicatii si informatice si poate determina
aparitia imposibilitătii de comunicare la nivel zonal sau national.
Art. 5. – Managementul situatiilor de urgentă se
realizează prin:
a) identificarea, înregistrarea si evaluarea
factorilor interni de risc;
b) informarea, înstiintarea si avertizarea
furnizorilor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de
servicii furnizate prin mijloace electronice asupra posibilitătii aparitiei si
dezvoltării unor factori de risc interni, precum si despre pericolul
manifestării unor factori externi comunicat prin fluxul informational al
Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgentă;
c) luarea măsurilor de prevenire, limitare si
contracarare a factorilor de risc, precum si de înlăturare a efectelor negative
produse de actiunea acestora;
d) refacerea operativă a retelelor de comunicatii si
informatice avariate de actiunea factorilor de risc.
Art. 6. – (1) Managementul situatiilor de urgentă în
domeniul comunicatiilor si tehnologiei informatiei se realizează prin
următoarele structuri:
a) Comitetul ministerial pentru situatii de ugentă;
b) Centrul operativ pentru situatii de urgentă;
c) celule de urgentă.
(2) Comitetul ministerial pentru situatii de urgentă,
denumit în continuare comitet ministerial, este constituit si
functionează sub conducerea ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei.
(3) Centrul operativ pentru situatii de urgentă
organizat la nivelul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei,
denumit în continuare centru operativ, este constituit ca structură
tehnico-operativă de specialitate cu activitate permanentă, îndeplineste
functiile de monitorizare si evaluare a factorilor de risc specifici, precum si
înstiintarea, avertizarea si alertarea furnizorilor de retele de comunicatii
electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace
electronice asupra posibilitătii aparitiei si dezvoltării unor factori de risc.
(4) Celulele de urgentă se organizează la furnizorii
de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii
furnizate prin mijloace electronice, numai pe timpul situatiilor de urgentă, si
conlucrează cu structurile Sistemului National de Management al Situatiilor de
Urgentă.
CAPITOLUL II
Atributiile celulelor de urgentă
Art. 7. – Celulele de urgentă au următoarele
atributii:
A. în domeniul postal:
• coordonarea întregii activităti desfăsurate de structurile subordonate furnizorilor de servicii postale pentru protectia personalului si bunurilor proprii împotriva actiunii factorilor de risc, refacerea operativă a retelelor postale si asigurarea continuitătii furnizării serviciilor postale;
• informarea, înstiintarea si avertizarea personalului
propriu, precum si informarea centrului operativ al Ministerului Comunicatiilor
si Tehnologiei Informatiei despre parametrii situatiei de urgentă apărute;
• mentinerea legăturii permanente si conlucrarea cu
centrul operativ si cu comitetul ministerial ale Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei;
• punerea în aplicare a hotărârilor comitetului
ministerial organizat la nivelul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei;
• asigurarea continuitătii comunicatiilor postale,
prin folosirea itinerariilor de transport postal de rezervă, activarea
oficiilor postale mobile din rezerva de mobilizare ca ghisee postale în zonele
calamitate, reorganizarea retelei postale în cazul evacuării populatiei si
evacuarea oficiilor si ghiseelor postale împreună si în acelasi loc cu populatia
deservită, redistribuirea personalului postal pe plan local, în functie de
situatia existentă;
• deservirea populatiei sinistrate si/sau evacuate,
prin organizarea de ghisee postale în taberele de sinistrati;
• repunerea retelei
postale în stare de functionare, prin reabilitarea obiectivelor postale
afectate de dezastru, mutarea activitătilor postale în alte obiective si
asigurarea rechizitelor, formularelor, timbrelor si efectelor postale necesare;
B. în domeniul comunicatiilor electronice:
• coordonarea întregii activităti desfăsurate de
structurile subordonate furnizorilor de retele de comunicatii electronice si de
servicii furnizate prin mijloace electronice pentru protectia personalului si a
bunurilor proprii împotriva actiunii factorilor de risc, refacerea operativă a
retelelor de comunicatii si asigurarea continuitătii furnizării serviciilor de
comunicatii de bază;
• informarea, înstiintarea si avertizarea personalului
propriu, precum si informarea centrului operativ al Ministerului Comunicatiilor
si Tehnologiei Informatiei despre parametrii situatiei de urgentă apărute;
• mentinerea legăturii permanente si conlucrarea cu
centrul operativ si cu comitetul ministerial ale Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei;
• punerea în aplicare a hotărârilor comitetului
ministerial organizate la nivelul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei;
• asigurarea suportului tehnic pentru transmiterea
comunicatelor oficiale către populatie, prin posturile nationale de radio si
televiziune;
• asigurarea si completarea echipelor de restabiliri
cu materiale din rezerva de mobilizare si personal specializat, în vederea
interventiei în zonele calamitate pentru înlăturarea avariilor produse la
retelele de comunicatii si informatice;
• asigurarea, în cooperare cu structurile de
comunicatii si informatică apartinând celorlalte institutii din Sistemul
National de Management al Situatiilor de Urgentă, a sistemului de comunicatii
si informatic necesar conducerii interventiei la dezastre;
• asigurarea, la solicitarea comitetului ministerial
organizat la nivelul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, a
comunicatiilor pentru populatia evacuată în tabere de sinistrati;
• asigurarea, la solicitarea structurilor
Inspectoratului General pentru Situatii de Urgentă, a spatiilor tehnice pentru
instalarea si functionarea instalatiilor de alarmare si avertizare a
populatiei.
CAPITOLUL III
Functii de sprijin
Art. 8. – În conformitate cu prevederile Hotărârii
Guvernului nr.
2.288/2004 pentru aprobarea repartizării principalelor functii de sprijin
pe care le asigură ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile
neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgentă,
Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei îi revin următoarele
functii de sprijin:
• monitorizarea pericolelor si riscurilor specifice,
precum si a efectelor negative ale acestora;
• informarea, înstiintarea si avertizarea;
• comunicatii si informatică;
• logistica interventiei;
• reabilitarea, prin mijloace specifice, a zonei
afectate.
Art. 9. –
Monitorizarea pericolelor pentru retelele de comunicatii si informatice se
efectuează de către centrele de management si de monitorizare (dispecerate) ale
furnizorilor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de
servicii furnizate prin mijloace electronice.
Aparitia si dezvoltarea unor factori de risc se
comunică la centrul operativ al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, dacă produc avarii grave care nu pot fi înlăturate în mai putin de
12 ore si care izolează localităti din punctul de vedere al comunicatiilor.
Art. 10. – Centrul operativ coroborează datele
transmise de furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii
postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice cu cele furnizate de
celelalte structuri ale Sistemului National de Management al Situatiilor de
Urgentă, evaluează riscurile specifice si informează conducerea Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si/sau comitetul ministerial.
Art. 11. – Manifestarea unor factori de risc, precum
si dezvoltarea în timp a acestora, difuzată prin sistemul
informational-decizional al Sistemului National de Management al Situatiilor de
Urgentă, se comunică de către centrul operativ tuturor furnizorilor de retele
de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin
mijloace electronice, reprezentati în comitetul ministerial.
Art. 12. – Societatea Natională de Radiocomunicatii
asigură suportul tehnic necesar pentru avertizarea populatiei si transmiterea,
prin posturile nationale de televiziune si radiodifuziune, a mesajelor
autoritătilor publice si Comitetului National pentru Situatii de Urgentă.
Art. 13. – Refacerea operativă a sistemului public de
comunicatii este sarcina fiecărui furnizor de retele de comunicatii
electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace
electronice, pentru retelele proprii afectate de actiunea factorilor de risc.
Art. 14. – Furnizorii de retele de comunicatii
electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace
electronice asigură, în cooperare cu Ministerul Administratiei si Internelor,
Serviciul de Telecomunicatii Speciale si alte componente ale sistemului
national de apărare, sistemul de comunicatii, de prelucrare automată si de
stocare a datelor, necesar functionării Sistemului National de Management al
Situatiilor de Urgentă si conducerii interventiei operative; în acest scop,
între furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si
de servicii furnizate prin mijloace electronice si componentele sistemului
national de apărare, care au ca sarcină participarea la realizarea sistemului
de comunicatii, se vor încheia protocoale de colaborare.
Art. 15. – Logistica interventiei se asigură de
fiecare furnizor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si
de servicii furnizate prin mijloace electronice.
Societătile care detin în custodie echipamente si
materiale din rezerva de mobilizare pot solicita sefului Oficiului Central de
Stat pentru Probleme Speciale utilizarea celor aflate în depozitare în scopul
înlăturării urmărilor dezastrelor naturale.
CAPITOLUL IV
Fluxul informational
Art. 16. – Schema fluxului informational pentru
managementul situatiilor de urgentă din domeniul de competentă al Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei este prezentată în anexa la prezentul
regulament.
Art. 17. – Pe timpul stării de alertă, stării de
urgentă sau existentei unei situatii de urgentă, cauzate de factori de risc,
informările se transmit zilnic, dimineata, până la ora 8,30. La solicitarea
presedintelui comitetului ministerial, graficul de transmitere al informărilor
poate fi modificat sau suspendat.
Art. 18. – Continutul informării este următorul:
• data, ora, locul si cauza producerii avariei;
• efecte produse (pierderi de vieti omenesti –
personal propriu, număr de abonati si localităti rămase fără comunicatii);
• pagube produse bunurilor proprii;
• durata probabilă de înlăturare a avariei;
• măsuri adoptate.
Art. 19. – Centrul operativ transmite către furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice (structurile desemnate si/sau celulele de urgentă) datele din sistemul informational-decizional al Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgentă referitoare la manifestarea unor factori de risc, precum si dezvoltarea în timp a acestora, pe măsura difuzării lor.
Art. 20. – Informările se transmit prin telefon, fax
si pe suport electronic. Informările care contin informatii clasificate, în
conformitate cu prevederile Legii nr.
182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, se transmit prin
posta militară.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 21. – Asigurarea serviciilor de comunicatii si
informatice prevăzute la art. 14 se face la cererea ministerelor si institutiilor
publice centrale de specialitate care au repartizate functii de sprijin pentru
gestionarea situatiilor de urgentă, prin Hotărârea Guvernului nr.
2.288/2004. Acestea vor asigura si plata serviciilor efectuate de
furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de
servicii furnizate prin mijloace electronice, fiecare pentru serviciile
solicitate.
Art. 22. – Furnizorii
de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii
furnizate prin mijloace electronice, reprezentati în comitetul ministerial, îsi
vor întocmi planuri de protectie civilă care vor cuprinde, pe tipuri de risc
generatoare de situatii de urgentă si zone probabile de manifestare a acestora,
măsuri, actiuni si activităti desfăsurate în scopul protectiei personalului si
bunurilor proprii, asigurării continuitătii functionării retelelor proprii de
comunicatii, sprijinirii autoritătilor publice si fortelor specializate pe
timpul interventiei operative.
la
regulament
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI Nr. 716 din 13 decembrie 2005 |
MINISTERUL TRANSPORTURILOR CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI Nr. 92 din 25 ianuarie 2006 |
pentru
aprobarea Normelor privind inspectia tehnică a containerelor mobile utilizate
pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de benzină, la alt
depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor de compusi organici
volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare si
distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină
În conformitate cu prevederile art. 82 alin.
(3) din Hotărârea Guvernului nr.
568/2001 privind stabilirea cerintelor tehnice pentru limitarea emisiilor
de compusi organici volatili rezultati din depozitarea, încărcarea, descărcarea
si distributia benzinei la terminale si la statiile de benzină, modificată si
completată prin Hotărârea Guvernului nr.
893/2005,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul economiei si comertului si ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emit următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Normele privind inspectia tehnică
a containerelor mobile utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal
la o statie de benzină, la alt depozit sau terminal, în scopul limitării
emisiilor de compusi organici volatili rezultati din operatiile de încărcare,
transport, descărcare si distributie a benzinei la terminale si la statiile de
benzină, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei si comertului, Codrut Ioan Seres |
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului, Gheorghe Dobre |
ANEXĂ
NORME
privind inspectia tehnică a containerelor mobile
utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de benzină,
la alt depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor de compusi organici
volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare si
distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină
1. Normele privind inspectia tehnică a containerelor
mobile utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de
benzină, la alt depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor de compusi
organici volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare
si distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină, denumite în
continuare norme, se referă la următoarele activităti de avizare tehnică
a proiectului si inspectie tehnică în exploatare pentru instalatiile de
încărcare si descărcare a benzinei amplasate pe containerele mobile, după cum
urmează:
1.1. avizarea tehnică a proiectului si inspectia
tehnică în exploatare pentru instalatiile de încărcare si descărcare a benzinei
amplasate pe suprastructura cisternelor auto, inclusiv pentru echipamentele de
încărcare pe la partea inferioară, colectarea vaporilor si protectia de
supraîncărcare a acestora;
1.2. avizarea tehnică a proiectului si inspectia
tehnică în exploatare pentru instalatiile de încărcare si descărcare a benzinei
amplasate pe suprastructura vagoanelor-cisternă;
1.3. avizarea tehnică a proiectului si inspectia
tehnică în exploatare pentru instalatiile de încărcare si descărcare a benzinei
amplasate pe navele fluviale.
2. În întelesul prezentelor norme termenul containere
mobile se defineste în conformitate cu prevederile pct. 5 din anexa nr. 1
la Hotărârea Guvernului nr.
568/2001 privind stabilirea cerintelor tehnice pentru limitarea emisiilor
de compusi organici volatili rezultati din depozitarea, încărcarea, descărcarea
si distributia benzinei la terminale si la statiile de benzină, modificată si
completată prin Hotărârea Guvernului nr.
893/2005.
3. Inspectia tehnică a containerelor mobile utilizate
pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de benzină, la alt
depozit sau terminal are ca scop verificarea respectării cerintelor tehnice
pentru proiectarea si exploatarea acestor echipamente, prevăzute în Hotărârea
Guvernului nr.
568/2001, modificată si completată prin Hotărârea Guvernului nr.
893/2005.
4. Activitătile de inspectie tehnică mentionate la
pct. 1 se realizează de către:
a) organisme de inspectie tehnică, recunoscute si
desemnate în acest scop de către Ministerul Economiei si Comertului, prin
Directia generală politică industrială – pentru suprastructurile cisternelor
auto si ale vagoanelorcisternă;
b) Autoritatea Feroviară Română – AFER, pentru
activitătile de avizare tehnică a proiectului aferent suprastructurilor noi sau
modernizate ale vagoanelorcisternă;
c) Autoritatea Navală Română – pentru navele fluviale.
5. Organismele de inspectie tehnică prevăzute la pct.
4 lit. a) trebuie să îndeplinească criteriile de independentă conform normelor
în vigoare. Aceste criterii sunt prevăzute în anexa A la standardul român de
referintă SR EN ISO/CEI 17020:2005 – Criterii generale pentru functionarea
diferitelor tipuri de organisme care efectuează inspectia.
Recunoasterea acestor organisme de inspectie tehnică
se face în urma unui proces de evaluare, bazat pe conditiile minime prevăzute
în anexa nr. 1.
6. Metodologia de evaluare a organismelor de inspectie
tehnică mentionate la pct. 4 lit. a) este prevăzută în anexa nr. 2.
7. Activitătile de inspectie tehnică a containerelor
mobile utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de
benzină, la alt depozit sau terminal se efectuează pe baza conditiilor tehnice
de admisibilitate a solutiilor stabilite la proiectare si, respectiv, a
conditiilor tehnice de admisibilitate pentru exploatarea acestora, precum si a
procedurilor de lucru elaborate de organismele de inspectie tehnică prevăzute
la pct. 4, în conformitate cu prevederile specifice fiecărui tip de container
mobil, cuprinse în:
a) Acordul european referitor la transportul rutier
international al mărfurilor periculoase (A.D.R.), încheiat la Geneva la 30
septembrie 1957, la care România a aderat prin Legea nr. 31/1994, cu
modificările ulterioare – în cazul cisternelor auto;
b) Regulamentul privind transportul international
feroviar al mărfurilor periculoase – R.I.D., care figurează în anexa nr. 1 la
apendicele B al Conventiei cu privire la transporturile internationale
feroviare (C.O.T.I.F.), semnată la Berna la 9 mai 1980, ratificată de România
prin Decretul nr. 100/1983 – în cazul vagoanelor-cisternă;
c) Acordul european privind transportul international
de mărfuri periculoase pe căile navigabile interioare (A.D.N.), adoptat la 25
mai 2000 de Conferinta Diplomatică ce a avut loc la Geneva, în perioada 22–26
mai 2000, sub egida Comisiei Economice a Natiunilor Unite pentru Europa
(CEE–ONU) si a Comisiei Centrale pentru Navigatia pe Rin (CCNR) – în cazul
navelor fluviale.
8. Perioada de timp la care containerele mobile
utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de benzină,
la alt depozit sau terminal se supun procedurilor de inspectie tehnică în
exploatare, în scopul limitării emisiilor de compusi organici volatili, este
de:
a) 1 an – pentru suprastructurile cisternelor auto;
b) 2 ani sau 3 ani, după caz, cu ocazia
reparatiilor/reviziilor planificate – pentru suprastructurile
vagoanelorcisternă;
c) conform prevederilor Ordinului ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr.
276/2004 privind aprobarea procedurilor de inspectie si supraveghere a
operării navelor tip tanc pentru transportul de produse petroliere, de gaze
lichefiate si de produse chimice în terminalele din porturile românesti, cu
modificările ulterioare – pentru suprastructurile navelor fluviale.
9. Titularii activitătilor, care detin containere
mobile utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de benzină,
la alt depozit sau terminal, trebuie să obtină, pentru containerele mobile noi
sau modernizate, documente care atestă/certifică avizarea tehnică a proiectului
pentru instalatiile de încărcare si descărcare a benzinei amplasate pe aceste
containere mobile, emise de organismele de inspectie tehnică prevăzute la pct.
4, după caz.
10. Prevederile pct. 9 nu se aplică pentru containerele mobile, noi sau modernizate, fabricate si/sau comercializate în mod legal, într-un stat membru al Uniunii Europene sau care sunt fabricate în mod legal într-un stat semnatar al Acordului privind Spatiul Economic European, dacă acestea sunt însotite de documente care atestă/certifică faptul că instalatiile de încărcare si descărcare a benzinei, amplasate pe aceste containere mobile, sunt conforme cu cerintele tehnice, specifice tipului de container mobil, prevăzute în legislatia privind limitarea emisiilor de compusi organici volatili rezultati din depozitarea, încărcarea, descărcarea si distributia benzinei la terminale si la statiile de benzină, cu conditia ca cerintele aplicabile containerelor mobile în statul respectiv să asigure un nivel de protectie echivalent cu cel prevăzut în legislatia mentionată.
Titularii activitătilor, care detin astfel de
containere mobile, au obligatia de a prezenta organismelor de inspectie tehnică
prevăzute la pct. 4, după caz, documentele mentionate, în vederea înregistrării
acestora în băncile de date ale acestor organisme.
11. Titularii activitătilor, care detin/exploatează
containere mobile utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o
statie de benzină, la alt depozit sau terminal, trebuie să obtină pentru
containerele mobile aflate în exploatare, documente care atestă/certifică
inspectia tehnică în exploatare a instalatiilor de încărcare si descărcare a
benzinei amplasate pe aceste containere mobile, emise de organismele de
inspectie tehnică prevăzute la pct. 4, după caz.
12. Procedurile de avizare tehnică a proiectului si
procedurile de inspectie tehnică în exploatare se întocmesc în conformitate cu
prevederile acordurilor sau regulilor internationale care reglementează fiecare
mod de transport – rutier, feroviar, fluvial, după caz, conform prevederilor
pct. 7.
13. În cazul în care organismele de inspectie tehnică
prevăzute la pct. 4 lit. a) constată, după efectuarea activitătilor de avizare
tehnică a proiectelor sau a inspectiei tehnice în exploatare, conformitatea cu
legislatia privind limitarea emisiilor de compusi organici volatili rezultati
din încărcarea, transportul, descărcarea si distributia benzinei la terminale
si la statiile de distributie, emit titularului activitătii avizul tehnic COV,
respectiv certificatul de inspectie tehnică COV – pentru suprastructurile
cisternelor auto si pentru suprastructurile vagoanelor-cisternă.
14. Avizul tehnic COV este valabil atât timp cât
proiectul pentru care a fost emis este în conformitate cu cerintele tehnice
pentru limitarea emisiilor de compusi organici volatili rezultati din
depozitarea, încărcarea, descărcarea si distributia benzinei la terminale si la
statiile de benzină, aflată în vigoare. Perioada de valabilitate a
certificatului de inspectie tehnică COV este egală cu perioada de timp la care
containerul mobil pentru care acesta a fost emis se supune procedurilor de
inspectie tehnică în exploatare, conform prevederilor pct. 8.
La expirarea valabilitătii avizului tehic COV sau a
certificatului de inspectie tehnică COV, acestea se înlocuiesc, emitându-se un
alt aviz tehnic COV, respectiv un alt certificat de inspectie tehnică COV, în
conditiile
prevăzute de prezentele norme.
15. Pentru suprastructurile vagoanelor-cisternă,
documentele prevăzute la pct. 9 se emit de către Autoritatea Feroviară Română –
AFER, ca parte a procedurilor de avizare tehnică specifice acestui mod de transport.
16. Pentru suprastructurile navelor fluviale,
documentele prevăzute la pct. 9 si 11 se emit de Autoritatea Navală Română, ca
parte a procedurilor de avizare si inspectie specifice acestui mod de
transport.
17. În cazul containerelor mobile care au obtinut
perioadă de tranzitie pentru conformarea cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
568/2001, modificată si completată prin Hotărârea Guvernului nr.
893/2005, sau au obligatia de a se conforma cu aceste prevederi până la 1
ianuarie 2007, certificatul de inspectie tehnică COV se emite având anexat un
program tehnic în vederea conformării cu cerintele hotărârii mentionate.
Programul tehnic include lucrările ce urmează a fi executate si termenele de
realizare a acestora.
18. Redactarea avizului tehnic COV si, respectiv, a
certificatului de inspectie tehnică COV se realizează cu respectarea cerintelor
privind continutul acestor documente prevăzute în anexa nr. 3.
19. Anexele nr. 1–3 fac parte integrantă din
prezentele norme.
ANEXA
Nr. 1
la norme
CONDITII MINIME
în vederea recunoasterii organismelor de inspectie
tehnică
Conditiile minime pentru recunoasterea organismelor de
inspectie tehnică sunt următoarele:
1. să dispună de personal, mijloace si echipamente
adecvate (efectuare/realizare lucrări de
proiectare/verificare/exploatare/întretinere relevante pentru domeniul care
face obiectul activitătii de inspectie tehnică);
2. personalul acestora să aibă competentă tehnică (studii superioare de specialitate), experientă în domeniu (experientă de lucru de cel putin 2 ani în domeniul care face obiectul activitătii de inspectie tehnică) si integritate profesională;
3. să aibă proceduri de lucru pentru activitătile de
inspectie tehnică elaborate în conformitate cu prevederile pct. 7 din norme;
4. să asigure independenta în realizarea inspectiilor,
redactarea si eliberarea avizelor tehnice de proiect si/sau a certificatelor
tehnice de inspectie în exploatare;
5. păstrarea de către personal a confidentialitătii
datelor si informatiilor;
6. existenta unei asigurări de răspundere civilă.
ANEXA
Nr. 2
la norme
METODOLOGIE
de evaluare a organismelor de inspectie tehnică în
vederea recunoasterii si desemnării acestora pentru a efectua inspectia tehnică
a instalatiilor de încărcare si descărcare a benzinei, amplasate pe
suprastructurile cisternelor auto sau ale vagoanelor-cisternă
1. Documentele
necesare pentru evaluarea în vederea recunoasterii si desemnării organismelor
de inspectie tehnică a instalatiilor de încărcare si descărcare amplasate pe
suprastructurile cisternelor auto sau ale vagoanelor cisternă sunt:
1.1. cerere pentru evaluare, în vederea recunoasterii ca organism de inspectie tehnică a instalatiilor de încărcare si descărcare amplasate pe suprastructurile cisternelor auto sau ale vagoanelor-cisternă. La formularea cererii se va avea în vedere modelul prevăzut în anexa nr. 2A la prezenta metodologie;
1.2. scurtă prezentare a activitătii organismului, din
care să rezulte experienta acestuia în activitatea/activitătile pentru care se
solicită evaluarea;
1.3. copie de pe documentele de înfiintare a
organismului (certificat de înregistrare la registrul comertului si statut);
1.4. declaratie prin care organismul atestă că si-a
însusit prevederile Hotărârii Guvernului nr.
568/2001 privind stabilirea cerintelor tehnice pentru limitarea emisiilor
de compusi organici volatili rezultati din depozitarea, încărcarea, descărcarea
si distributia benzinei la terminale si la statiile de benzină, modificată si
completată prin Hotărârea Guvernului nr.
893/2005;
1.5. lista cu personalul angajat, competenta si
experienta profesională a acestuia;
1.6. declaratie prin care se angajează să păstreze
confidentialitatea si secretul profesional în activitătile de inspectie tehnică
(avizare tehnică a proiectului si inspectie tehnică în exploatare) desfăsurate;
1.7. copie de pe asigurarea de răspundere civilă,
încheiată cu o firmă de asigurări;
1.8. procedura de subcontractare a unor activităti –
contract-cadru, după caz;
1.9. procedurile de lucru pentru activitătile de
inspectie tehnică si conditiile tehnice de admisibilitate a solutiilor
stabilite la proiectare si, respectiv, conditiile tehnice de admisibilitate
pentru exploatarea suprastructurilor cisternelor auto si ale
vagoanelor-cisternă utilizate pentru executarea operatiunilor de încărcare,
transport, descărcare si distributie a benzinei la terminale si la statiile de
benzină.
2. Recunoasterea si desemnarea
2.1. Cererea de evaluare si documentele însotitoare se
depun la secretariatul Directiei generale politică industrială din cadrul
Ministerului Economiei si Comertului.
2.2. În termen de 30 de zile de la data înregistrării
cererii de evaluare, Ministerul Economiei si Comertului, prin Directia generală
politică industrială, realizează evaluarea în vederea recunoasterii.
2.3. În vederea luării deciziei privind recunoasterea,
se poate realiza si o evaluare a solicitantului la sediul acestuia.
2.4. În situatia în care solicitantul evaluării
Ontruneste conditiile prevăzute în prezenta metodologie, Ministerul Economiei
si Comertului, prin Directia generală politică industrială, eliberează un
certificat de recunoastere, prin care organismul care a solicitat evaluarea
este recunoscut ca având competenta tehnică si capabilitatea să realizeze
avizarea tehnică a proiectelor si/sau inspectia tehnică în exploatare la care
sunt supuse instalatiile de încărcare si descărcare a benzinei, amplasate pe
suprastructurile cisternelor auto sau ale vagoanelor-cisternă.
2.5. În situatia în care solicitantul evaluării nu
Ontruneste conditiile prevăzute în prezenta metodologie, Ministerul Economiei
si Comertului, prin Directia generală politică industrială, face cunoscut
solicitantului respingerea motivată a cererii.
2.6. Modelul certificatului de recunoastere este
prezentat în anexa nr. 2B.
2.7. Organismele de inspectie tehnică recunoscute se
înscriu în Registrul de evidentă a organismelor de inspectie tehnică a
instalatiilor de încărcare si descărcare a benzinei amplasate pe
suprastructurile cisternelor auto sau ale vagoanelor-cisternă, gestionat de
către Directia generală politică industrială. Numărul de identificare al
organismului de inspectie tehnică este numărul cu care acesta este înscris în
Registrul de evidentă. Un organsim de inspectie tehnică primeste un singur
număr de identificare, indiferent de numărul solicitărilor referitoare la
extinderea domeniului de inspectie tehnică.
2.8. Organismele se consideră desemnate si actionează
conform prevederilor din reglementările specifice, de la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului ministrului economiei si
comertului care aprobă Lista organismelor recunoscute pentru efectuarea
inspectiilor tehnice ale suprastructurilor cisternelor auto si ale
vagoanelor-cisternă utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o
statie de benzină, la alt depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor
de compusi organici volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport,
descărcare si distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină.
2.9. Lista organismelor de inspectie tehnică
recunoscute se actualizează ori de câte ori este necesar.
2.10. Perioada de valabilitate a certificatului de
recunoastere este de 5 ani. Solicitarea privind reînnoirea recunoasterii ca
organism de inspectie tehnică va fi însotită si de un raport de activitate
asupra activitătii desfăsurate în perioada celor 5 ani.
2.11. În perioada de valabilitate a certificatului de recunoastere, Ministerul Economiei si Comertului, prin Directia generală politică industrială, efectuează cel putin un control anual pentru supravegherea respectării conditiilor pentru care a fost emis certificatul de recunoastere, iar în situatia în care se constată că nu mai sunt îndeplinite toate conditiile în care acesta a fost recunoscut si desemnat ca organism de inspectie tehnică, va lua măsuri pentru retragerea recunoasterii acestuia.
2.12. Tarifele orare percepute de organismele de
inspectie tehnică recunoscute si desemnate trebuie să asigure accesibilitatea
agentilor economici la avizarea tehnică a proiectelor si inspectia tehnică în
exploatare.
3. În relatia cu Ministerul Economiei si
Comertului, organismele de inspectie tehnică recunoscute si desemnate au
următoarele obligatii:
3.1. să informeze cu privire la orice modificare
apărută în documentele ce au stat la baza evaluării în vederea recunoasterii si
desemnării ca organism de inspectie tehnică, în termen de cel mult 15 zile de
la aparitia acesteia;
3.2. să informeze, ori de câte ori este necesar, cu
privire la cazurile de neconformare a suprastructurilor cisternelor auto si ale
vagoanelor-cisternă supuse inspectiei tehnice (avizare tehnică a proiectului
si/sau inspectie tehnică în exploatare), avându-se în vedere termenele de
conformare prevăzute în legislatia specifică în vigoare;
3.3. să prezinte, la cerere, copii de pe avizele
tehnice COV si certificatele de inspectie tehnică COV emise;
3.4. să transmită Directiei generale politică
industrială rapoarte semestriale asupra activitătii desfăsurate. Rapoartele se
transmit până la sfârsitul lunii ce urmează încheierii semestrului pentru care
se face raportarea;
3.5. să se supună supravegherii realizate de
Ministerul Economiei si Comertului – Directia generală politică industrială
asupra activitătii de inspectie tehnică si să furnizeze informatiile solicitate
în acest sens.
ANEXA
Nr. 2 A
la
metodologie
Organismul
.......................................................
Către
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Directia generală politică industrială
– model –
Organismul
.................................................................
(denumirea completă), cu sediul în
............................................,
tel./fax
.............................................., si având Certificatul de
înregistrare la registrul comertului nr. ......, reprezentat prin
director/presedinte
....................................................................................... (numele
si prenumele),
solicită, potrivit
prevederilor Ordinului ministrului economiei si comertului si al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 716/2005/92/2006 pentru
aprobarea Normelor privind inspectia tehnică a containerelor mobile utilizate
pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de benzină, la alt
depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor de compusi organici
volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare si
distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină, să fie
recunoscut si desemnat de Ministerul Economiei si Comertului pentru a efectua
inspectia tehnică ...............................................
(Se va/vor mentiona tipul/tipurile de activitate
pentru care se solicită recunoasterea si desemnarea conform pct. 1 din Normele
privind inspectia tehnică a containerelor mobile utilizate pentru transferul
benzinei de la un terminal la o statie de benzină, la alt depozit sau terminal,
în scopul limitării emisiilor de compusi organici volatili rezultati din
operatiile de încărcare, transport, descărcare si distributie a benzinei la
terminale si la statiile de benzină.)
Anexăm la prezenta următoarele documente:
...............................................................................
Director/Presedinte
(conducătorul organismului),
............................................
(semnătura)
ANEXA
Nr. 2 B
la
metodologie
MINISTERUL
ECONOMIEI SI COMERTULUI
Directia
generală politică industrială
CERTIFICAT DE RECUNOASTERE Nr. ...
- model -
În baza prevederilor
Ordinului ministrului economiei si comertului si al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului nr. 716/2005/92/2006 pentru
aprobarea Normelor privind inspectia tehnică a containerelor mobile utilizate
pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de benzină, la alt
depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor de compusi organici
volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare si
distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină, ca urmare a
Cererii pentru evaluare înregistrate cu nr. ..................., se recunoaste
organismul de inspectie tehnică
...........................................................
(denumirea completă), cu sediul în
...................................................... si având Certificatul de
înregistrare la registrul comertului nr. ..., pentru a efectua inspectia
tehnică
............................................................................
(Se va/vor mentiona tipul/tipurile de activitate
pentru care se solicită recunoasterea si desemnarea conform pct. 1 din Normele
privind inspectia tehnică a containerelor mobile utilizate pentru transferul
benzinei de la un terminal la o statie de benzină, la alt depozit sau terminal,
în scopul limitării emisiilor de compusi organici volatili rezultati din
operatiile de încărcare, transport, descărcare si distributie a benzinei la
terminale si la statiile de benzină.)
Prezentul certificat de recunoastere constituie
temeiul desemnării si operează din momentul publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I, a ordinului ministrului economiei si comertului care aprobă
Lista cuprinzând organismele recunoscute pentru efectuarea inspectiilor tehnice
ale suprastructurilor cisternelor auto si ale vagoanelor-cisternă utilizate
pentru transferul benzinei de la un terminal la o statie de benzină, la alt
depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor de compusi organici
volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare si
distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină. Prezentul certificat este valabil pe o perioadă de 5
(cinci) ani.
Director general,
..................................................
(semnătura)
Data
emiterii .......................................
ANEXA
Nr. 3
la norme
al avizului tehnic COV si al certificatului de
inspectie tehnică COV pentru suprastructurile cisternelor auto si ale
vagoanelor-cisternă utilizate pentru transferul benzinei de la un terminal la o
statie de benzină, la alt depozit sau terminal, în scopul limitării emisiilor
de compusi organici volatili rezultati din operatiile de încărcare, descărcare
si distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină
A. Avizul tehnic COV trebuie să includă cel putin
următoarele informatii:
1. denumirea organismului de inspectie;
2. datele de
identificare a organismului de inspectie (adresă, telefon, fax, e-mail, numărul
de identificare a organismului de inspectie tehnică);
3. denumirea documentului: Aviz tehnic
COV privind respectarea cerintelor tehnice pentru proiectarea
............................................................................................ (obiectul proiectului), în scopul limitării emisiilor de compusi organici volatili
rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare si distributie a
benzinei la terminale si la statiile de benzină;
4. numărul si data documentului;
5. datele de identificare a beneficiarului si,
respectiv, a solicitantului de aviz tehnic al proiectului (adresă, telefon,
fax, e-mail);
6. datele de identificare a proiectului (denumirea
proiectului, numele proiectantului, numărul de identificare a proiectului, data
prezentării proiectului la avizare);
7. informatii privind verificarea si avizarea
proiectului (aceste informatii vor fi prezentate într-un document separat,
denumit Referat tehnic, care constituie anexă la avizul tehnic COV);
8. formularea avizului tehnic COV (se va mentiona
conformitatea cu cerintele tehnice prevăzute în Hotărârea Guvernului nr.
568/2001 privind stabilirea cerintelor tehnice pentru limitarea emisiilor
de compusi organici volatili rezultati din depozitarea, încărcarea, descărcarea
si distributia benzinei la terminale si la statiile de benzină, modificată si
completată prin Hotărârea Guvernului nr.
893/2005, sau, după caz, neconformitătile si măsurile tehnice ce se impun
pentru asigurarea conformării cu legislatia mentionată);
9. data eliberării avizului tehnic COV;
10. semnătura conducătorului si stampila organismului
de inspectie tehnică;
11. semnătura/semnăturile persoanei/persoanelor care
a/au efectuat avizarea tehnică a proiectului, după caz.
B. Documentul care certifică inspectia tehnică în
exploatare trebuie să includă cel putin următoarele informatii:
1. denumirea organismului de inspectie;
2. datele de identificare a organismului de inspectie
(adresă, telefon, fax, e-mail, numărul de identificare a organismului de
inspectie tehnică);
3. denumirea documentului: Certificat de inspectie
tehnică COV privind respectarea cerintelor tehnice în exploatarea
..........................................................................
(denumirea obiectului supus inspectiei tehnice), în scopul limitării emisiilor
de
compusi
organici volatili rezultati din operatiile de încărcare, transport, descărcare
si distributie a benzinei la terminale si la statiile de benzină;
4. numărul si data documentului;
5. datele de identificare a beneficiarului si,
respectiv, a solicitantului de inspectie tehnică în exploatare (adresă,
telefon, fax, e-mail);
6. datele de identificare a obiectului supus
inspectiei (denumirea, data inspectiei tehnice în exploatare a obiectului,
descrierea obiectului supus inspectiei);
7. informatii privind inspectia tehnică în exploatare
a obiectului (aceste informatii vor fi prezentate într-un document separat,
denumit Fisa de constatare, care se păstrează la organismul de inspectie
ca justificare a emiterii certificatului de inspectie tehnică COV. Certificatul
va fi însotit sau nu, după caz, de un program tehnic în vederea conformării cu
cerintele Hotărârii Guvernului nr.
568/2001, modificată si completată prin Hotărârea Guvernului nr.
893/2005, în care se mentionează lucrările ce urmează a fi executate si
termenele de executie. Programul tehnic este anexă la certificatul de inspectie
tehnică COV);
8. formularea certificatului de inspectie tehnică COV
(se va mentiona conformitatea cu cerintele tehnice prevăzute în Hotărârea
Guvernului nr.
568/2001, modificată si completată prin Hotărârea Guvernului nr.
893/2005, sau, după caz, neconformitătile si măsurile tehnice ce se impun
pentru asigurarea conformării cu legislatia mentionată);
9. data eliberării certificatului de inspectie tehnică
COV;
10. semnătura conducătorului si stampila organismului
de inspectie tehnică;
11. semnătura/semnăturile persoanei/persoanelor care
a/au efectuat inspectia tehnică în exploatare a proiectului, după caz.
MINISTERUL
AFACERILOR EXTERNE
privind
publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Rezolutiei Consiliului
de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite nr. 1.643/2005 privind situatia
din Republica Côte d’Ivoire, adoptată la 15 decembrie 2005
În baza art. 3 din Legea nr.
206/2005 privind punerea în aplicare a unor sanctiuni internationale,
în temeiul art. 4 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
100/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor
Externe, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul afacerilor externe emite
prezentul ordin.
Articol unic. – Se dispune publicarea în Monitorul
Oficial al României, Partea I, a Rezolutiei Consiliului de Securitate al
Organizatiei Natiunilor Unite nr. 1.643/2005 privind situatia din Republica
Côte d’Ivoire, adoptată la 15 decembrie 2005, prevăzută în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Ministrul afacerilor externe,
Bucuresti,
23 ianuarie 2006.
Nr.
A/766.
ANEXĂ
REZOLUTIA
Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite nr. 1.643/2005 privind situatia din Republica Côte d’Ivoire, adoptată la 15 decembrie 2005
Consiliul de Securitate,
reafirmând rezolutiile sale anterioare si declaratiile
presedintelui său referitoare la situatia din Republica
Côte d’Ivoire,
reconfirmând
angajamentul său ferm fată de respectarea suveranitătii, independentei,
integritătii teritoriale si unitătii Republicii Côte d’Ivoire si reamintind
importanta principiilor de bună vecinătate, neimplicare si cooperare regională,
reamintind că a andosat acordul semnat de fortele
politice din Republica Côte d’Ivoire la Linas-Marcoussis la 24 ianuarie 2003
(S/2003/99), denumit Acordul de la Linas-Marcoussis, recunoscut prin Conferinta
sefilor de stat privind Republica Côte d’Ivoire, care a avut loc la Paris la 25
si 26 ianuarie 2003, si acordul semnat la 30 iulie 2004 la Accra (Acordul de la
Accra III), acordul semnat la Pretoria la 6 aprilie 2005 (Acordul de la
Pretoria), precum si decizia Consiliului pentru Pace si Securitate al Uniunii
Africane asupra situatiei din Republica Côte d’Ivoire, adoptată la cea de-a
40-a Întâlnire la nivel de sefi de state si guverne care s-a desfăsurat la 6
octombrie 2005 la Addis Abeba (S/2005/639),
salutând eforturile depuse de secretarul general,
Uniunea Africană, în special de presedintele Nigeriei, Olusegun Obasanjo, seful
Uniunii Africane, si de presedintele Republicii Africa de Sud, Thabo Mbeki,
mediator al Uniunii Africane, de presedintele Nigerului, Mamadou Tandja, seful
Comunitătii Economice a Statelor din Vestul Africii, si de liderii regionali,
în vederea promovării păcii si stabilitătii în Republica Côte d’Ivoire, si
reiterând întregul său sprijin pentru acestia,
reamintind comunicatul final al Grupului international
de lucru din data de 8 noiembrie 2005, care subliniază fundamentul principal al
procesului de pace si reconciliere natională, mentionat în cuprinsul Rezolutiei
nr. 1.633 (2005), si reamintind, de asemenea, comunicatul său final din data de
6 decembrie 2005,
reafirmând în termenii cei mai fermi obligatiile
tuturor părtilor, Guvernului si Fortelor Noi din Republica Côte d’Ivoire de a
se abtine de la utilizarea violentei împotriva civililor, inclusiv împotriva
cetătenilor străini, si de a coopera în cadrul activitătilor Operatiunii
Natiunilor Unite în Republica Côte d’Ivoire (ONUCI),
exprimându-si profunda îngrijorare legată de
continuarea crizei din Republica Côte d’Ivoire si de obstacolele generate de
toate părtile implicate, care afectează procesul de pace si de reconciliere
natională,
reiterând condamnarea fermă a tuturor violărilor
drepturilor omului si ale dreptului international umanitar, inclusiv folosirea
copiilor-soldati în Republica Côte d’Ivoire,
luând notă de comunicatul final al Reuniunii plenare a
Procesului Kimberley, care s-a desfăsurat la Moscova în intervalul 15–17
noiembrie 2005, si de rezolutia adoptată de participantii Procesului Kimberley
la acea reuniune, care prevede măsuri concrete în scopul prevenirii introducerii
diamantelor din Republica Côte d’Ivoire în comertul legal cu diamante, si
recunoscând legătura dintre exploatarea ilegală a resurselor naturale, cum ar
fi diamantele, traficul ilicit cu aceste resurse si proliferarea traficului cu
arme, recrutarea si folosirea mercenarilor drept una dintre sursele alimentării
si exacerbării conflictelor în Africa de Vest,
luând notă, de asemenea, de Raportul Grupului de
experti al Natiunilor Unite asupra Republicii Côte d’Ivoire din data de 7
noiembrie 2005 (S/2005/699),
considerând că situatia din Republica Côte d’Ivoire
continuă să pună în pericol pacea si securitatea internatională în regiune,
actionând în baza cap. VII din Carta Natiunilor Unite:
1. decide să prelungească până la data de 15 decembrie
2006 prevederile paragrafelor 7–12 ale Rezolutiei nr. 1.572 (2004);
2. reiterează continutul paragrafelor 4 si 6 ale
Rezolutiei nr. 1.572 (2004), paragrafului 5 al Rezolutiei nr. 1.584 (2005) si
al paragrafelor 3, 9, 14–19 si 21 ale Rezolutiei nr. 1.633 (2005), reafirmă, de
asemenea, continutul paragrafului 8 al Rezolutiei nr. 1.584 (2005) si, în
această privintă, solicită Fortelor Noi să elaboreze fără întârziere o listă
cuprinzătoare a armamentului care se află în posesia sa, în conformitate cu
obligatiile asumate;
3. îsi reafirmă disponibilitatea de a impune măsurile
individuale mentionate în paragrafele 9 si 11 ale Rezolutiei nr. 1.572 (2004),
inclusiv împotriva oricărei persoane desemnate de către comitetul instituit
prin paragraful 14 al Rezolutiei nr. 1.572 (2004), care blochează implementarea
procesului de pace descris în cuprinsul Rezolutiei nr. 1.633 (2005) si în
comunicatul final al Grupului international de lucru, care este considerată
responsabilă pentru violări serioase ale drepturilor omului si ale dreptului
international umanitar, comise în Republica Côte d’Ivoire începând cu data de
19 septembrie 2002, care incită în mod public la ură si violentă si în cazul
căreia se constată încălcarea embargoului impus armelor;
4. decide că orice obstacol serios la adresa
libertătii de miscare a ONUCI si a fortelor franceze care o sprijină sau orice
atac ori obstructie la adresa activitătii ONUCI, a fortelor franceze, a
înaltului reprezentant pentru alegeri si a Grupului international de lucru
constituie o amenintare la adresa păcii si procesului de reconciliere
natională, în contextul scopurilor mentionate în paragrafele 9 si 11 ale
Rezolutiei nr. 1.572 (2004);
5. solicită secretarului general si Guvernului francez
să raporteze imediat, prin intermediul Comitetului Consiliului de Securitate
instituit prin paragraful 14 al Rezolutiei nr. 1.572 (2004), denumit în
continuare Comitetul, asupra oricărui obstacol serios la adresa
libertătii de miscare a ONUCI si a fortelor franceze care o sprijină, inclusiv
numele persoanelor responsabile, si solicită, de asemenea, înaltului
reprezentant pentru alegeri si Grupului international de lucru să raporteze
imediat, prin intermediul Comitetului, orice atac sau obstructie la adresa
actiunilor sale;
6. decide că toate statele vor lua măsurile necesare
în scopul prevenirii importului de diamante neslefuite din Republica Côte
d’Ivoire către teritoriul lor, salută măsurile consimtite în acest scop de
participantii la formula de certificare din cadrul Procesului Kimberley si cere
tuturor statelor din regiune care nu sunt participante la Procesul Kimberley să
intensifice eforturile de a se alătura Procesului Kimberley în scopul sporirii
eficientei monitorizării importului de diamante din Republica Côte d’Ivoire;
7. solicită tuturor statelor implicate, în special
celor din regiune, să trimită rapoarte Comitetului, într-un termen de 90 de
zile de la data adoptării prezentei rezolutii, asupra actiunilor întreprinse în
scopul implementării măsurilor impuse de paragrafele 7, 9 si 11 ale Rezolutiei nr.
1.572 (2004) si de paragrafele 4 si 6 de mai sus, si autorizează Comitetul să
solicite orice informatie pe care o consideră necesară;
8. decide că, la încheierea perioadei mentionate în
paragraful 1 de mai sus, Consiliul de Securitate va revizui măsurile impuse
prin paragrafele 7, 9 si 11 ale Rezolutiei nr. 1.572 (2004) si prin paragrafele
4 si 6 de mai sus, în virtutea progreselor înregistrate în procesul de pace si
de reconciliere natională din Republica Côte d’Ivoire, si îsi exprimă
disponibilitatea de a avea în vedere modificarea sau terminarea acestor măsuri
înainte de perioada mentionată, numai dacă dispozitiile Rezolutiei nr. 1.633
(2005) au fost pe deplin implementate;
9. solicită secretarului general să reinstituie, în
consultare cu Comitetul, într-un termen de 30 de zile de la data adoptării
prezentei rezolutii si pentru o perioadă de 6 luni, un grup de experti format
din cel mult 5 membri, denumit în continuare Grupul de experti, având
expertiza necesară, în special în domeniul armamentului, diamantelor,
finantelor, vămilor, aviatiei civile, precum si orice altă expertiză relevantă,
în scopul îndeplinirii următorului mandat:
a) să facă schimb de informatii cu ONUCI si fortele
franceze în temeiul mandatului de monitorizare prevăzut în paragrafele 2 si 12
ale Rezolutiei nr. 1.609 (2005);
b) să adune si să analizeze toate informatiile
relevante din Republica Côte d’Ivoire si din alte state, în cooperare cu
guvernele acestor tări, asupra infiltrărilor de armament si material conex,
asupra acordării de asistentă, consultantă sau pregătire în legătură cu
activităti militare, asupra retelelor care actionează în scopul violării
măsurilor impuse prin paragraful 7 al Rezolutiei nr. 1.572 (2004) si prin
paragraful 6 de mai sus;
c) să dezvolte si să recomande, unde este necesar,
modalităti de îmbunătătire a capacitătii statelor, în special a celor din
regiune, de a asigura implementarea efectivă a măsurilor impuse prin paragraful
7 al Rezolutiei nr. 1.572 (2004) si prin paragraful 6 de mai sus;
d) să solicite informatii referitoare la actiunile
întreprinse de state în scopul implementării efective a măsurilor impuse prin
paragraful 6 de mai sus;
e) în termen de 90 de zile de la instituirea sa, să raporteze în scris Consiliului de Securitate, prin intermediul Comitetului, asupra implementării măsurilor impuse prin paragraful 7 al Rezolutiei nr. 1.572 (2004) si prin paragraful 6 de mai sus si să facă recomandări în acest sens;
f) să informeze în mod periodic Comitetul asupra
activitătii sale;
g) să includă în rapoartele sale către Comitet probe
referitoare la încălcarea măsurilor impuse prin paragraful 7 al Rezolutiei nr.
1.572 (2004) si prin paragraful 6 de mai sus;
h) să coopereze cu celelalte grupuri de experti, în
special cel instituit pentru Republica Liberia prin rezolutiile 1.521 din 22
decembrie 2003 si nr. 1.579 din 21 decembrie 2004;
i) să monitorizeze implementarea măsurilor individuale
mentionate în paragrafele 9 si 11 ale Rezolutiei nr. 1.572 (2004);
10. solicită secretarului general să comunice Consiliului
de Securitate, prin intermediul Comitetului, informatiile acumulate de către
ONUCI si, în măsura în care este posibil, analizate de către Grupul de experti,
asupra furnizării de armament si material conex către Republica Côte d’Ivoire
si asupra productiei si exportului ilicit de diamante;
11. solicită, de asemenea, Guvernului Republicii
Franceze să transmită Consiliului de Securitate, prin intermediul Comitetului,
informatiile acumulate de către fortele franceze si, în măsura în care este
posibil, analizate de către Grupul de experti, asupra furnizării de armament si
material conex către Republica Côte d’Ivoire si asupra productiei si exportului
ilicit de diamante;
12. solicită, de asemenea, Procesului Kimberley să
transmită, după caz, Consiliului de Securitate, prin intermediul Comitetului,
informatii care, în măsura în care este posibil, să fie analizate de către
Grupul de experti, asupra productiei si exportului ilicit de diamante;
13. îndeamnă toate statele, organismele ONU relevante
si alte organizatii si părtile interesate, inclusiv Procesul Kimberley, să
coopereze deplin cu Comitetul, Grupul de experti, ONUCI sau cu fortele
franceze, în special prin transmiterea de informatii asupra unor posibile
încălcări ale măsurilor impuse prin paragrafele 7, 9 si 11 ale Rezolutiei nr.
1.572 (2004) si prin paragrafele 4 si 6 de mai sus;
14. decide să urmărească în continuare această chestiune.