MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
Anul 174 (XVIII) - Nr. 100 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 3 februarie 2006
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 662 din 8 decembrie
2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 173
alin. 2 si 3 din Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancară
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
2.183/5.692/2005. – Ordin
al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si al ministrului
educatiei si cercetării pentru modificarea si completarea anexei nr. 1 la
Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si al
ministrului educatiei, cercetării si tineretului nr. 972/5.572/2003, cu
modificările si completările ulterioare
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 8 decembrie 2005
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 173 alin. 2 si 3 din
Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancară
Ioan Vida – presedinte
Nicolae Cochinescu – judecător
Aspazia Cojocaru – judecător
Constantin Doldur – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Petre Ninosu – judecător
Ion Predescu – judecător
Florentina Baltă – procuror
Benke Károly – magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 88 din
Legea nr.
58/1998 privind activitatea bancară, exceptie ridicată de Maricel Dobrincu
în Dosarul nr. 5.402/2005 al Judecătoriei Botosani.
La apelul nominal răspunde autorul exceptiei, prin
avocat, Societatea Comercială “Romexterra Bank“ – S.A. Târgu Mures, prin
consilier juridic, si Sorin Alexandru Trandafirescu, personal si asistat de
avocat, constatându-se lipsa celorlalte părti, fată de care procedura de citare
a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul autorului exceptiei solicită un nou termen
de judecată pentru ca în Dosarul Curtii Constitutionale nr. 708D/2005 să se
fixeze acelasi termen de judecată în vederea conexării acestuia la prezentul
dosar, având în vedere că au acelasi obiect.
Reprezentantii părtilor prezente si cel al Ministerului
Public se opun acordării unui nou termen de judecată. Curtea respinge cererea
autorului exceptiei, întrucât măsura conexării se impune doar în situatia în
care în dosarele cu obiect identic s-a fixat acelasi termen de judecată.
Cauza este în stare de judecată.
Reprezentantul autorului exceptiei solicită admiterea
acesteia astfel cum a fost formulată. Totodată sustine că, în temeiul textului
legal criticat, Ministerul Justitiei a emis un ordin care reglementează în
domeniul legii organice.
Reprezentantii părtilor prezente solicită respingerea
exceptiei.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, invocând în acest sens
jurisprudenta Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 29 august 2005, pronuntată în
Dosarul nr. 5.402/2005, Judecătoria Botosani a sesizat Curtea
Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 88
din Legea nr.
58/1998 privind activitatea bancară, exceptie ridicată de Maricel
Dobrincu într-o cauză având ca obiect solutionarea unei contestatii la
executare.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se
sustine că prevederile legale criticate contravin dispozitiilor constitutionale
ale art. 1 alin. (4) si ale art. 44 alin. (2). În acest sens, în esentă, se
arată că executorii bancari a căror activitate este reglementată prin ordin al
ministrului justitiei nu fac parte din corpul executorilor judecătoresti si nu
se pot substitui acestora prin efectuarea transmiterii dreptului de proprietate
asupra unui imobil atunci când execută titluri executorii emise de băncile ai
căror angajati sunt.
Judecătoria Botosani apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor
art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul, în punctul de vedere prezentat,
consideră că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată.
Avocatul Poporului apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtilor prezente, concluziile procurorului,
notele scrise depuse, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, si Legea nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel
cum a fost formulat, îl constituie dispozitiile art. 88 din Legea nr.
58/1998 privind activitatea bancară, care însă, în urma republicării legii
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 din 24 ianuarie 2005, a
devenit art. 173. Curtea observă că, desi autorul exceptiei critică în mod
formal întreg textul art. 173 din lege, în realitate, astfel cum rezultă din
motivarea exceptiei, critica sa se referă numai la alin. 2 si 3 ale art. 173,
care au următorul cuprins:
“Separat sau în cadrul asociatiei profesionale,
băncile vor putea să-si organizeze un corp propriu de executori, a cărui
activitate va fi strict legată de punerea în executare a titlurilor executorii
apartinând băncilor.
Statutul acestui corp de executori va fi aprobat prin
ordin al ministrului justitiei.“
Textele constitutionale invocate ca fiind încălcate sunt cele ale art. 1 alin. (4) privind principiul separatiei si echilibrului puterilor si ale art. 44 alin. (2) privind ocrotirea si garantarea în mod egal de lege a proprietătii private.
Examinând exceptia de neconstitutionalitate ridicată,
Curtea retine că textul de lege criticat nu încalcă dispozitiile
constitutionale în cauză.
De altfel, dispozitia legală criticată a mai format
obiect al controlului exercitat de Curtea Constitutională. Prin Decizia nr.
267 din 24 iunie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 542 din 29 iulie 2003, a respins exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 88 alin. 2 si 3 din Legea nr.
58/1998, devenit art. 173 alin. 2 si 3, ca urmare a republicării legii în
ianuarie 2005.
Prin această decizie Curtea a retinut că textul de
lege criticat apartine unei legi organice, iar aprobarea de către ministrul
justitiei a statutului Corpului executorilor bancari este legitimată prin
delegarea dată de această lege.
De asemenea, prin aceeasi decizie Curtea a stabilit,
referitor la critica de neconstitutionalitate vizând lipsa de obiectivitate sau
independentă a executorilor bancari, că este neîntemeiată, având în vedere că
prin statut se impune executorilor bancari, ca si executorilor judecătoresti,
obligatia de a-si executa atributiile cu respectarea Codului de procedură
civilă si a celorlalte reglementări în materie.
În acelasi timp, Curtea a retinut că actele de
executare îndeplinite de executorii bancari sunt supuse, ca si actele
executorilor judecătoresti, acelorasi căi de atac prevăzute de lege, debitorii
fiind apărati astfel împotriva eventualelor abuzuri care ar decurge din pozitia
executorilor bancari subordonati unitătii creditoare.
Totodată, în legătură cu sustinerea potrivit căreia se
încalcă principiul separatiei puterilor prin aprobarea de către un reprezentant
al executivului a statutului corpului executorilor bancari, asa cum se invocă
în cauza de fată, Curtea retine că executarea titlurilor executorii nu
reprezintă un act de înfăptuire a justitiei, în sensul prevăzut de art. 126
alin. (1) din Constitutie. Nici executorii bancari si nici executorii
judecătoresti nu fac parte din puterea judecătorească, astfel că nu există nici
o contrarietate între dispozitiile legale criticate si cele ale art. 1 alin.
(4) din Constitutie, care consacră principiul separatiei si echilibrului
puterilor.
Curtea constată că dispozitiile legale criticate nu
încalcă art. 44 alin. (2) din Constitutie, în realitate se critică o situatie
de fapt, si anume actele de executare silită efectuate de executorul bancar,
prin care consideră că I s-a încălcat dreptul de proprietate. Având în vedere
că în realitate critica autorului exceptiei, din prisma încălcării dreptului de
proprietate, nu vizează textul supus controlului de constitutionalitate, ci
actele efectuate de executorul bancar în dosarul de fond, Curtea retine că
textul
constitutional al art. 44 alin. (2) nu are incidentă
în cauză.
Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art.
146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1–3, al art. 11
alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 173 alin. 2 si 3 din Legea nr.
58/1998 privind activitatea bancară, exceptie ridicată de Maricel Dobrincu
în Dosarul nr. 5.402/2005 al Judecătoriei Botosani.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 8 decembrie
2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Benke Károly
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI Nr. 2.183 din 15 decembrie 2005 |
MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETĂRII Nr. 5.692 din 15 decembrie 2005 |
pentru
modificarea si completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului si al ministrului educatiei, cercetării si
tineretului nr. 972/5.572/2003, cu modificările si completările ulterioare
În conformitate cu prevederile art. 176 alin. (1) din
Legea învătământului nr.
84/1995, republicată, cu modificările si completările ulterioare, si ale
Hotărârii Guvernului nr. 309/1996 privind acordarea de reduceri cu 50% ale
tarifelor pentru transportul local în comun, de suprafată si subteran, precum
si pentru transportul intern auto, feroviar si naval, de care beneficiază
elevii si studentii din învătământul de stat si din învătământul particular
acreditat, cu modificările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. I alin. (3) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
163/2001 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
364/2002, cu modificările ulterioare, ale art. III din Hotărârea Guvernului
nr.
1.468/2005 pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr.
309/1996 privind acordarea de reduceri cu 50% ale tarifelor pentru transportul
local în comun, de suprafată si subteran, precum si pentru transportul intern
auto, feroviar si naval, de care beneficiază elevii si studentii din
învătământul de stat si din învătământul particular acreditat, cu modificările
ulterioare, ale art. 11 din Ordonanta Guvernului nr.
112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu si în interes
personal pe căile ferate române, cu modificările si completările ulterioare,
ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările
ulterioare, si ale art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
223/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si
Cercetării, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului si ministrul educatiei si cercetării emit
următorul ordin:
Art. I. – Anexa nr. 1 la Ordinul
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si al ministrului
educatiei, cercetării si tineretului nr.
972/5.572/2003 pentru aprobarea normelor metodologice privind acordarea
facilitătilor de transport pe calea ferată si cu metroul pentru elevii si
studentii din învătământul universitar de stat si particular acreditat, cursuri
de zi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 890 din 12
decembrie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Alineatul (1) al articolului 2 va avea următorul
cuprins:
“Art.2. – (1) Studentii din învătământul universitar
de stat si particular acreditat, cursuri de zi, beneficiază si de 24 de
călătorii simple pe an calendaristic, cu reducere de 50% din tariful trenurilor
accelerate si rapide, clasa a II-a.“
2. După alineatul (1) al articolului 2 se introduc
două noi alineate, alineatele (11) si (12), cu
următorul cuprins:
“(11) De prevederile alin. (1), în
mod similar cu prevederile art. 11 din Ordonanta Guvernului nr.
112/1999, republicată, beneficiază studentii în vârstă de până la 26 de
ani, împliniti în anul calendaristic pentru care se distribuie carnetele cu
cupoane. Studentii primesc drepturile complete pentru întregul an
calendaristic, indiferent de data împlinirii acestei vârste, carnetele cu
cupoane si legitimatiile de călătorie cu reducere 50% fiind valabile în tot
cursul anului respectiv.
(12) Legitimatiile de student cu
reducere 50% pentru transport nu se emit si nu se vizează după împlinirea
vârstei de 26 de ani.“
3. Alineatul (6) al articolului 2 va avea următorul
cuprins:
“(6) Studentii care din cauze imputabile lor repetă
anul universitar nu vor beneficia de facilitătile prevăzute de prezentul
articol. Universitătile au obligatia de a nu le elibera acestor studenti carnetul
cu cupoane pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu reducere de 50% la
tren accelerat-rapid.“
4. Litera d) a alineatului (1) al articolului 3 va
avea următorul cuprins:
“d) supliment de tren accelerat cu 50% reducere –
pentru călătoria cu tarif redus pe calea ferată la trenurile accelerate, clasa
a II-a, a studentilor din învătământul universitar de stat si particular
acreditat, cursuri de zi;“.
5. Litera e) a alineatului (1) al articolului 3 va
avea următorul cuprins:
“e) supliment de tren rapid cu 50% reducere – pentru
călătoria cu tarif redus pe calea ferată la trenurile rapide, clasa a II-a, a
studentilor din învătământul universitar de stat si particular acreditat,
cursuri de zi;“.
6. După litera e) a alineatului (1) al articolului
3 se introduc două noi litere, literele f) si g), cu următorul cuprins:
“f) bilet de călătorie electronic pentru
elevi/studenti cu reducere 50% – pentru călătoria cu tarif redus a elevilor si
studentilor cu trenuri personale, clasa a II-a, sau pentru călătoria cu tarif
redus a studentilor din învătământul universitar de stat si particular
acreditat, cursuri de zi, cu trenuri personale, accelerate sau rapide, după
caz, clasa a II-a; acest tip de bilet se emite numai în statiile si la
agentiile de voiaj căi ferate cu sistem electronic de emitere a legitimatiilor
de călătorie;
g) bilet 50% reducere pentru elevi/studenti si
abonament lunar pentru elevi/studenti, tren de persoane – pentru călătoria cu
trenurile apartinând operatorilor de transport feroviar de călători, altii
decât Societatea de Transport Feroviar de Călători «CFR Călători» – S.A.“
7. Alineatul (2) al articolului 3 va avea următorul
cuprins:
“(2) Biletul carton 50% reducere elevi/studenti,
abonamentul lunar pentru elevi si studenti tren de persoane, biletul de
călătorie în grup si biletul de călătorie electronic pentru elevi/studenti cu
reducere 50% la călătoria cu trenurile de persoane, clasa a II-a, vor fi
denumite legitimatii de călătorie cu 50% reducere la tren de persoane.“
8. Alineatul (3) al articolului 3 va avea următorul
cuprins:
“(3) Suplimentul de tren accelerat cu 50% reducere,
suplimentul de tren rapid cu 50% reducere si biletul de călătorie electronic
pentru studenti, cu reducere 50% la călătoria cu trenurile accelerate sau
rapide, clasa a II-a, vor fi denumite legitimatii de călătorie cu 50%
reducere la tren accelerat-rapid.“
9. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
“Art.4. – (1) Legitimatiile de călătorie cu 50%
reducere la tren de persoane se eliberează la casele de bilete ale statiilor si
agentiilor de cale ferată de către casierul de serviciu, pe baza carnetului de
elev, respectiv a legitimatiei de student pentru reducere transport.
(2) Legitimatiile de călătorie cu 50% reducere la tren
accelerat-rapid se eliberează la casele de bilete ale statiilor si agentiilor
de cale ferată de către casierul de serviciu, pe baza legitimatiei de student
pentru reducere transport si a carnetului cu cupoane pentru călătoria
studentilor pe calea ferată cu 50% reducere la tren accelerat-rapid.
(3) Pentru emiterea legitimatiilor de călătorie cu 50%
reducere la tren accelerat-rapid studentul va prezenta la casa de bilete
carnetul cu cupoane pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu 50%
reducere la tren accelerat-rapid, având completate pe cupon statia de plecare
si statia de destinatie. Casierul de serviciu va completa via, km si va retine
cuponul statistic pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu 50% reducere
la tren accelerat-rapid, aplicând pe versoul cuponului ce rămâne la carnet
anexa de control si stampila statiei. După aplicarea stampilei casierul va
înscrie pe cupon numărul trenului si data efectuării călătoriei. La emiterea
biletului de călătorie electronic, casierul nu va aplica anexa de control.“
10. Alineatul (1) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“Art.5. – (1) Legitimatiile de călătorie cu 50%
reducere la tren de persoane pentru elevi si studenti sunt valabile numai
însotite de carnetul de elev, pentru elevi, respectiv de legitimatia de student
pentru reducere transport, pentru studenti, vizate la zi pentru anul
scolar/universitar în curs, prin aplicarea în clar a stampilei rotunde a
unitătii/institutiei de învătământ. Astfel, la controlul legitimatiilor de
călătorie în tren, utilizatorul trebuie să prezinte atât legitimatia de călătorie
cu 50% reducere, cât si actele prevăzute mai sus.“
11. Alineatul (2) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“(2) Legitimatiile de călătorie cu 50% reducere la
tren accelerat-rapid sunt valabile numai cu carnetul cu cupoane pentru
călătoria studentilor pe calea ferată cu 50% reducere la tren accelerat-rapid,
prezentat împreună cu legitimatia de student pentru reducere transport, vizată
la zi pentru anul scolar/universitar în curs, prin aplicarea în clar a
stampilei rotunde a unitătii/institutiei de învătământ.“
12. Alineatul (5) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“(5) Ministerul Educatiei si Cercetării înaintează
comanda de carnete cu cupoane la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului cel mai târziu până la data de 15 octombrie a anului în curs, pentru
anul calendaristic viitor. Carnetele cu cupoane pentru călătoria studentilor pe
calea ferată cu reducere de 50% la tren accelerat-rapid, pe baza cărora
studentii din învătământul universitar de stat si particular acreditat, cursuri
de zi, vor primi legitimatii de călătorie cu 50% reducere la tren
accelerat-rapid, se tipăresc de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului prin Societatea Comercială Tipografică «FILARET» – S.A., după care
se transmit Ministerului Educatiei si Cercetării până la data de 1 decembrie a
anului curent, pentru anul următor. Ministerul Educatiei si Cercetării
repartizează carnetele cu cupoane institutiilor de învătământ superior de stat
si particular acreditate care, prin secretariatele acestora, se distribuie
către studentii beneficiari, prevăzuti de prezentul ordin.
Secretariatele institutiilor de învătământ superior de
stat si particular acreditate au obligatia de a completa carnetele cu cupoane
pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu reducere 50% la tren
accelerat-rapid cu datele corespunzătoare, confirmate prin semnătura decanului
si stampila facultătii. Distributia carnetelor cu cupoane către studenti se
face până la intrarea acestora în vacanta de iarnă.“
13. Alineatul (6) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“(6) Institutiile de învătământ superior de stat si
particular acreditate poartă responsabilitatea asupra distribuirii
legitimatiilor de student pentru reducere transport către studentii din
învătământul universitar de stat si particular acreditat, cursuri de zi.“
14. Alineatul (7) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“(7) Institutiile de învătământ superior de stat
poartă responsabilitatea si pentru distribuirea carnetelor cu cupoane pentru
călătoria studentilor pe calea ferată cu reducere 50% la tren accelerat-rapid,
destinate studentilor din învătământul universitar de stat si particular
acreditat, cursuri de zi.“
15. Alineatul (9) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“(9) Formatul carnetelor cu cupoane pentru călătoria
studentilor pe calea ferată cu reducere de 50% la tren accelerat-rapid este cel
prevăzut în modelul nr. 4.“
16. Alineatul (10) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“(10) Carnetele de elev, legitimatiile de student
pentru reducere transport si cupoanele pentru călătoria studentilor pe calea
ferată cu reducere de 50% la tren accelerat-rapid sunt netransmisibile.
Călătoria pe bază de documente apartinând altor beneficiari determină retinerea
acestor documente, restituirea către unitătile/institutiile de învătământ,
anularea lor si pierderea pentru un an a dreptului de a beneficia de facilităti
de transport.“
17. Alineatul (11) al articolului 5 va avea
următorul cuprins:
“(11) În cazul pierderii/distrugerii/furtului
carnetului de cupoane pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu reducere
de 50% la tren accelerat-rapid, nu se eliberează alt carnet.“
18. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
“Art.6. – (1) Călătoria elevilor pe bază de
legitimatii de călătorie cu 50% reducere la tren de persoane se poate efectua
si la trenurile accelerate, rapide si intercity, clasa a II-a sau clasa I, dar
numai cu plata de către utilizator a suplimentelor de tren corespunzătoare, a
diferentei de clasă si, după caz, a tichetelor de rezervare.
(2) Călătoria studentilor pe bază de legitimatii de călătorie cu 50% reducere la tren de persoane se poate efectua si la trenurile accelerate, rapide si intercity, clasa a II-a sau clasa I, dar numai cu plata de către utilizator a suplimentelor de tren corespunzătoare, a diferentei de clasă si, după caz, a tichetului de rezervare. Pentru călătoria la tren intercity, clasa a II-a sau clasa I, pe baza legitimatiilor de călătorie cu 50% reducere la tren acceleratrapid, utilizatorul va plăti diferenta de tarif dintre tren intercity si tren rapid sau diferenta de clasă.
(3) Călătoria studentilor pe bază de bilete în grup
pentru studenti se poate efectua la tren accelerat sau rapid, clasa a II-a, cu
50% reducere, prin retinerea câte unui cupon statistic pentru călătoria
studentilor pe calea ferată cu 50% reducere la tren accelerat-rapid, pentru
fiecare membru din grup, dacă toti membrii grupului beneficiază de carnet cu
cupoane pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu reducere de 50% la tren
accelerat-rapid.“
19. Alineatul (1) al articolului 8 va avea
următorul cuprins:
“Art.8. – (1) Institutiile de învătământ superior de
stat si particular acreditate vor elibera legitimatii de student pentru
reducere transport numai pentru studentii din învătământul universitar, cursuri
de zi, cuprinsi în cifra de scolarizare aprobată de Ministerul Educatiei si
Cercetării si/sau de Comisia Natională de Evaluare si Acreditare Academică.“
20. Alineatul (2) a articolului 8 va avea următorul
cuprins:
“(2) Institutiile de învătământ superior de stat si
particular acreditat vor elibera carnete cu cupoane pentru călătoria
studentilor pe calea ferată cu reducere de 50% la tren accelerat-rapid numai
pentru studentii din învătământul universitar, cursuri de zi, cuprinsi în cifra
de scolarizare aprobată de Ministerul Educatiei si Cercetării si/sau de Comisia
Natională de Evaluare si Acreditare Academică.“
21. După alineatul (2) al articolului 8 se introduc
două noi alineate, alineatele (3) si (4), cu următorul cuprins:
“(3) Institutiile de învătământ superior de stat si
particular acreditate care au distribuit legitimatii de student pentru reducere
transport si carnete cu cupoane pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu
reducere de 50% la tren accelerat-rapid la alti beneficiari decât cei prevăzuti
de prezentul ordin vor suporta integral costul facilitătilor de transport,
calculat pe baza documentelor distribuite si în conformitate cu reglementările
proprii ale Societătii Nationale de Transport Feroviar de Călători «CFR
Călători» – S.A., inclusiv penalitătile aferente.
(4) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si Ministerul Educatiei si Cercetării pot verifica modul de
distribuire a legitimatiilor de student pentru reducere transport si a
carnetelor cu cupoane pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu reducere
de 50% la tren accelerat-rapid de către institutiile de învătământ superior de
stat si particular acreditate.“
22. Alineatul (4) al articolului 9 va avea
următorul cuprins:
“(4) Cheltuielile aferente facilitătilor acordate
elevilor si studentilor prevăzuti la art. 1 si 2, pentru transportul pe calea
ferată, inclusiv cele legate de tipărirea de către Societatea Natională de
Transport Feroviar de Călători «CFR Călători» – S.A. a abonamentelor pentru
elevi si studenti si a carnetelor cu cupoane pentru călătoria studentilor pe
calea ferată cu reducere de 50% la tren accelerat-rapid, se finantează din
bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, de la
capitolul 60.01 «Asistentă socială, alocatii, pensii, ajutoare si
indemnizatii», titlul «Cheltuieli materiale si servicii», conform prevederilor
legii bugetului de stat. Modelul formularului de centralizare a deconturilor
este prezentat în tabelul nr. 3, respectiv în tabelul nr. 4.“
23. Tabelul nr. 1, tabelul nr. 2 si modelul nr. 4
se înlocuiesc cu tabelul nr. 1, tabelul nr. 2 si modelul nr. 4, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. – În cursul anului 2006, pentru
călătoria studentilor cu 50% reducere din tariful trenului accelerat si rapid
se vor folosi carnetele cu cupoane pentru călătoria studentilor pe calea ferată
cu reducere de 50% la tren accelerat-rapid, valabile pentru anul 2006, si
carnetele cu cupoane pentru călătoria studentilor pe calea ferată cu reducere
de 50% la tren accelerat, valabile pentru anul 2006.
Art. III. – În perioada 17 decembrie 2005 –
31 decembrie 2005, pentru călătoria studentilor cu 50% reducere din tariful
trenului accelerat si rapid se vor folosi carnetele cu cupoane pentru călătoria
studentilor pe calea ferată cu reducere de 50% la tren accelerat, valabile
pentru anul 2006, si carnetele cu cupoane pentru călătoria studentilor pe calea
ferată cu reducere de 50% la tren accelerat, valabile pentru anul 2005.
Art. IV. – Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului, Gheorghe Dobre |
Ministrul educatiei si cercetării, Mihail Hărdău |
ANEXĂ*)
............................................
SITUATIA DECONTURILOR
rezultate din aplicarea Ordinului ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului si al ministrului educatiei,
cercetării si tineretului nr. 972/5.572/2003 în transportul pe calea ferată în
luna ............ anul 200...