(2) Părtile pot conveni
întreruperea sau limitarea serviciilor prestate si în alte situatii cum
ar fi:
a) în cazul abaterilor de la
schema normală de functionare a instalatiilor de transport si de
distributie ca urmare a lucrărilor de retehnologizare/reabilitare, în
cazul în care nu se pot asigura conditiile de sigurantă si de regim
normale;
b) în situatia prevenirii sau
aparitiei unor avarii a echipamentelor din reteaua electrică de transport,
în urma cărora prestatorul nu mai poate asigura conditiile normate
de sigurantă în functionare conform prevederilor “Codului tehnic al
retelei electrice de transport”, cu comunicarea către client a
justificării acestei măsuri;
c) pe durata necesară
interventiei asupra elementelor primare si secundare ale retelei de transport,
în scopul înlăturării cauzelor care ar putea provoca incidente sau
avarii la aceste elemente;
d) în regimuri post avarie, când
nu se pot asigura parametrii normali ai energiei electrice.
(3) în cazul de la paragraful (1)
litera c) decizia de întrerupere a serviciului se poate pune în
practică după expirarea preavizului de 5 zile calendaristice pe care prestatorul
trebuie să-1 comunice clientului. Drept primă zi de
preaviz se consideră prima zi financiară ce urmează datei la
care în mod rezonabil se poate dovedi că s-a primit înstiintarea privind
decizia de întrerupere a serviciului.
(4) Pe perioada de preaviz părtile
sunt obligate să depună toate diligentele pentru rezolvarea
litigiului într-un mod convenabil ambelor părti. Preavizul poate fi
prelungit printr-o decizie a prestatorului.
12. Forta majoră
Art. 22. (1) Părtile sînt
absolvite de orice răspundere pentru neîndeplinirea în totalitate sau în
parte a obligatiilor ce decurg
din acest contract, dacă acest lucru este rezultatul actiunii fortei
majore. Circumstantele de fortă majoră sunt acelea care pot apare pe
perioada de valabilitate a prezentului contract, în urma producerii unor
evenimente extraordinare, de exemplu calamităti naturale, război,
embargo, care nu au putut fi luate în considerare de părti la
încheierea contractului si care sunt în mod rezonabil în afara vointei si
controlului părtilor.
(2) Partea care
invocă forta majoră trebuie să notifice acest lucru în scris
celeilalte părti în decurs de 48 de ore de la aparitia acesteia,
apreciind si perioada în care urmările ei încetează, cu confirmarea
autoritătii abilitate de la locul producerii evenimentului ce constituie
fortă majoră.
(3) Neîndeplinirea obligatiei de
comunicare a fortei majore nu înlătură efectul exonerator de
răspundere al acesteia, dar antrenează obligatia părtii care
trebuia să o comunice de a repara pagubele cauzate părtii contractante
prin faptul necomunicării.
13. Litigii
Art. 23. Litigiile care decurg
din interpretarea si/sau executarea prezentului contract, care nu pot fi
rezolvate pe cale amiabilă, vor fi supuse spre solutionare instantei
judecătoresti competente.
14. Dispozitii finale
Art. 24. (1) Pentru neexecutarea,
în totalitate sau în parte, a obligatiilor prevăzute în prezentul
contract, părtile răspund conform prevederilor legale în
vigoare.
(2)
Drepturile si obligatiile din prezentul contract nu pot face obiectul
cesionării partiale sau totale de către nici una din părti fără
acordul explicit al celeilalte părti. Acordul se va solicita de
viitorul cedent cu cel putin 30 de zile calendaristice înainte de data
începerii cesionării.
(3)
Contractele încheiate de părti pot contine, după caz, ca anexe,
Conventia de exploatare si Avizul tehnic de racordare.
(4)
Contractele încheiate de părti se modifică si/sau completează
automat dacă printr-un act normativ (lege, OG, OUG, HG, reglementare ANRE)
se modifică/completează prevederile prezentului contract cadru,
părtile având obligatia preluării modificării/completării
într-un act aditional la contract.
(5) Contractul
încheiat de părti se poate prelungi, modifica sau completa prin acte
aditionale, inclusiv pentru includerea prevederilor legislative ulterioare
încheierii contractului, la propunerea oricărei părti.
Modificările prevederilor prezentului contract se pot face numai prin
încheierea de acte aditionale, cu exceptia celor de la Art. 3(4).
15.
Alte clauze
(Contractul
se poate completa cu prevederi specifice conform întelegerii Părtilor, cu
conditia ca acestea să nu fie contrare prevederilor din contractul-cadru)
Prezentul
contract a fost încheiat la data de .................. în două (2)
exemplare deopotrivă originale, din care unul la client si unul la prestator.
Prestator |
Client |
ANEXA
Nr. 1 la contractul-cadru
Semnificatia termenilor din contract
Termenii utilizati în
cadrul acestui Contract au următoarele semnificatii:
Autoritate Competentă Autoritatea Natională de Reglementare în domeniul Energiei - ANRE
Client
[Producător]/[Furnizor]/[Operator de distributie]/[Consumator eligibil]
Client al serviciului de transport |
[Producător] - pentru componenta de introducere a energiei electrice
în reteaua de transport si/sau reteaua de distributie; |
|
[Producător]/[Furnizor]/[Consumator eligibil] - pentru componenta de
introducere în reteaua de transport în cazul -importului de energie
electrică |
|
[Furnizor]/[Operator de distributie]/[Consumator eligibil] - pentru
componenta de preluare a energiei electrice din reteaua de transport; |
|
[Producător]/[Furnizor]/[Consumator eligibil] - pentru componenta de
preluare a energiei electrice din reteaua de transport în cazul exportului de
energie electrică. |
Client al serviciilor de sistem si al serviciilor prestate de operatorul
comercial participantilor la piata angro de energie electrică |
[Furnizor]/[Operator de distributie]/[Consumator
eligibil]; [Producător]/[Furnizor] - în cazul exportului de energie electrică |
Operator de distributie |
Persoană juridică, titulară a
unei licente de distributie si detinătoare a unei retele electrice
situată într-un anumit perimetru, cu niveluri de tensiuni până la
110 kV inclusiv, ce asigură alimentarea cu energie electrică a
consumatorilor situati în acel perimetru |
Energie electrică |
Energia electrică activă, în [MWh] |
Energie electrică transportată |
Energie electrică activă pentru care
se asigură serviciul de transport, măsurată în punctele de
introducere în/extragere din retelele electrice |
Furnizor de energie electrică |
Persoană juridică, titular al unei
licente de furnizare, care asigură alimentarea cu energie
electrică a unuia sau mai multor consumatori, pe baza unui contract de
furnizare |
Lună de contract |
O lună calendaristică în cadrul unui
an calendaristic |
Producător de energie electrică |
Persoană
fizică sau juridică, titulară de licentă, având ca specific activitatea
de producere a energiei electrice inclusiv în cogenerare |
Retea electrică |
Ansamblu de linii si
statii electrice conectate între ele, eventual
interconectate cu alte retele |
Retea electrică de transport |
Retea electrică
de interes national si strategic cu tensiunea de linie nominală
mai mare de 110 kV |
Retea electrică de distributie |
Retea electrică
cu tensiunea de linie nominală până la 110 kV inclusiv |
Serviciu de administrare a pietei angro de
energie electrică |
Serviciu asigurat de
Operatorul pietei de energie electrică, angro de energie electrică
care cuprinde înscrierea participantilor la piata pentru ziua
următoare, administrarea pietei angro de energie electrică pentru
ziua următoare si decontarea tranzactiilor cu energie electrică ale
participantilor pe pietele centralizate |
Serviciu de sistem |
Serviciu asigurat de
CN Transelectrica pentru mentinerea nivelului de
sigurantă în functionare a sistemului electroenergetic national, precum
si a calitătii energiei transportate conform normelor în vigoare |
Servicii de sistem functionale |
Servicii de sistem
asigurate de Transelectrica, care exprimă activitatea
curentă a Operatorului de Transport si Sistem. Au o natură de
monopol. |
Servicii de sistem tehnologice |
Servicii de sistem
asigurate de utilizatorii RET, de regulă de către
producători, la solicitarea Transelectrica. Reprezintă resurse care
în general se achizitionează de către Transelectrica de pe o
piată de natură concurentială |
Serviciu de transport |
Asigurarea
transmiterii unei cantităti de energie electrică între două sau
mai multe puncte ale retelei electrice de transport, cu respectarea
parametrilor de calitate |
Sistem electroenergetic national |
Sistem
electroenergetic situat pe teritoriul national. SEN -SEN constituie
infrastructura de bază utilizată în comun de participantii la piata
de energie electrică |
Tarif nodal de transport |
Sistem de preturi
reglementate la nivel local, pentru serviciul de transport
al energiei electrice, bazat pe costuri marginale, diferentiat pe noduri
(zone) de introducere/extragere în/din reteaua electrică de transport |
Zonă (de sistem) |
Parte
semnificativă a unui sistem electroenergetic definită de un ansamblu de
noduri de retea grupate în concordantă cu un criteriu stabilit
(administrativ, geografic, operational, tarifar, s.a.) |
ANEXA
Nr. 2 la contractul-cadru
Elemente de calcul a
contravalorii serviciului de transport al energiei electrice,
serviciilor de sistem si
serviciilor prestate de operatorul comercial
participantilor la piata
angro de energie electrică
(1) Pentru clientul care
introduce energie electrică în retelele electrice de transport si/sau de
distributie (producător racordat la retelele electrice de transport si/sau
de distributie sau furnizor importator) valoarea contractată pentru luna m
se determină astfel:
Vcontr, m G, RET = |
Σ |
(TG, i x |
Σ |
Q est, d livrat,i,h |
i |
h, d |
[lei]
în care:
i reprezintă zona
tarifară de transport a retelei electrice în care clientul introduce
energie electrică;
Q est,
d livrat,i,h cantitatea estimată de energie electrică ce
urmează a fi livrată de client în zona i, în ora h din ziua d
a lunii m de contract, diminuată cu energia electrică
achizitionată de prestator de la client pentru acoperirea
consumului propriu din reteaua de transport, în MWh; cantitătile de
energie electrică estimate sunt prezentate în Tabelul 2.1;
TG, i este tariful nodal de transport
pentru introducerea de energie electrică în zona i, exprimată în
lei/MWh.
(2) Pentru clientul care
extrage energie electrică din retelele electrice de transport si/sau de
distributie (furnizor si/sau producător exportator racordat la retelele
electrice de transport si/sau de distributie) valoarea contractată pentru
luna m se determină astfel:
Vcontr, m L, RET = |
Σ |
(TL, i x |
Σ |
Q est, dconsumat, i, h |
i |
h, d |
[lei]
în care:
i reprezintă zona
tarifară de transport a retelelor electrice în care clientul extrage
energie electrică;
Q
est, dconsumat, i, h cantitatea estimată de energie
electrică ce urmează a fi consumată/furnizată de client
pentru acoperirea consumului propriu din reteaua de distributie/consumatorului
său si/sau la export în zona i, în ora h din ziua d a lunii m
de contract, în MWh; cantitătile de energie electrică estimate
sunt prezentate în Tabelul 2.1;
TL, i este tariful nodal de transport
pentru extragerea de energie electrică din zona i, exprimată în
lei/MWh.
B. Valoarea lunară
realizată a serviciului de transport
(1) Pentru clientul care
introduce energie electrică în retelele electrice de transport si/sau de
distributie (producător racordat la retelele electrice de transport si/sau
de distributie sau fiirnizor importator) valoarea realizată pentru luna m
se determină astfel:
V m G, RET = |
Σ |
(TG, i x |
Σ |
Q dlivrat, i, h |
i |
h, d |
în care:
i reprezintă zona
tarifară de transport a retelei electrice în care clientul introduce
energie electrică;
Q
dlivrat, i, h este cantitatea
de energie electrică livrată de client în zona i, în ora h din
ziua d a lunii m de contract, măsurată în punctele
definite în Anexa nr. 6 si diminuată cu energia electrică
achizitionată de prestator de la client pentru acoperirea
consumului propriu din reteaua de transport, în MWh;
TG, i este tariful nodal de transport
pentru intrpducerea de energie electrică în zona i, exprimată în lei/MWh.
(2) Pentru clientul care
extrage energie electrică din retelele electrice de transport si/sau de
distributie (furnizor si/sau producător exportator racordat la retelele
electrice de transport si/sau de distributie) valoarea realizată pentru
luna m se determină astfel:
V m L, RET = |
Σ |
(TL, i x |
Σ |
Q dconsumat, i, h |
i |
h, d |
în care:
i reprezintă zona
tarifară de transport a retelelor electrice din care clientul extrage
energie electrică;
Q
dconsumat, i, h este cantitatea de energie electrică consumată/furnizată
de client pentru acoperirea consumului propriu din reteaua de
distributie/consumatorului său si/sau la export în zona i, în ora h din
ziua d a lunii m de contract, măsurată în punctele
definite în Anexa nr. 6, în MWh; cantitătile de energie electrică
estimate sunt prezentate în Tabelul 2.1;
TLi este tariful nodal de
transport pentru extragerea de energie electrică din zona i,
exprimată în lei/MWh.
C. Valoarea lunară
contractată a serviciului de sistem pentru clientul care extrage
energie electrică din retelele de transport/distributie (furnizor si/sau
producător exportator), se determină astfel:
Vcontr, m SS = |
Σ |
(ThSS
x |
Σ |
Q est, dconsumat, h |
i |
h, d |
în
care:
Q
est, dconsumat, h este cantitatea estimată de energie
electrică ce urmează a fi consumată/furnizată de client pentru
acoperirea consumului propriu din reteaua de distributie/consumatorului
său si/sau la export, în ora h din ziua d a lunii m de
contract, în MWh; cantitătile de energie electrică estimate sunt
prezentate în Tabelul 2.1;
ThSS este
tariful orar pentru serviciul de sistem corespunzător palierului în care
se tranzactionează energia electrică, exprimat în lei/MWh.
D.
Valoarea lunară realizată a serviciului de sistem pentru clientul care
extrage energie electrică din retelele de transport/distributie (furnizor
si/sau producător exportator), se determină astfel:
V m SS = |
Σ |
(ThSS
x Q dconsum, h |
h,d |
in
care:
Q
dconsum, h este cantitatea de energie electrică
consumată/furnizată de client pentru acoperirea consumului
propriu din reteaua de distributie/consumatorului său si/sau la export, în
ora h din ziua d a lunii m de contract, măsurată
în punctele definite în Anexa nr. 6, în MWh;
ThSS este tariful orar pentru serviciul de sistem corespunzător palierului
în care se tranzactionează energia electrică, exprimat în lei/MWh.
E.Valoarea
lunară contractată a serviciului si pentru serviciilor prestate de
operatorul comercial participantilor la piata angro de energie electrică
pentru clientul care extrage energie electrică din retelele de
transport/distributie (furnizor si/sau producător exportator), se
determină astfel:
Vcontr, m PEE = TPEE x |
Σ |
Q est, dconsum, h |
h,d |
[lei]
în
care:
Q
est, dconsum, h este cantitatea estimată
de energie electrică ce urmează a fi consumată/furnizată de
client pentru acoperirea consumului propriu din reteaua de
distributie/consumatorului său si/sau la export, în ora h din ziua d
a lunii m de contract, în MWh; cantitătile de energie
electrică estimate sunt prezentate în Tabelul 2.1;
TPEE este tariful pentru serviciile
prestate de operatorul comercial participantilor la piata angro de energie
electrică, exprimat în lei/MWh.
F. Valoarea lunară
realizată a serviciilor prestate de operatorul comercial participantilor
la pia^a angro de energie electrică pentru clientul care extrage
energie electrică din retelele de transport/distributie (furnizor si/sau
producător exportator), se determină astfel:
V m PEE = TPEE x |
Σ |
Q dconsum,
h |
h,d |
[lei]
în care:
Q dconsum, h este cantitatea de energie electrică
consumată/furnizată de client pentru acoperirea consumului
propriu din reteaua de distributie/consumatorului său si/sau la export, în
ora h din ziua d a lunii m de contract, măsurată
în punctele definite în Anexa nr. 6, în MWh;
TPEE este tariful pentru
serviciile prestate de operatorul comercial participantilor la piata angro de
energie electrică, exprimat în lei/MWh.
Tabel 2.1
Cantitătile orare estimate de energie electrică ce urmează a fi
livrate/consumate/furnizate de client în retelele de transport si distributie
în luna de contract m si zona tarifară i
[MWh]
Interval orar |
Ziual |
Ziua 2 |
Ziua 3 |
………………… |
Ziua 31 |
0-1 |
|
|
|
|
|
1-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23-24 |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|
ANEXA
Nr. 3 la contractul-cadru
Tabel 3.1 Valorile orare
estimate ale serviciului de transport al energiei electrice pentru energia
livrată/consumată/furnizată de client în retelele de
transport si distributie în luna de contractul si zona tarifară i
[lei]
Interval orar |
Ziual |
Ziua 2 |
Ziua 3 |
……………….. |
Ziua 31 |
0-1 |
|
|
|
|
|
1-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23-24 |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|
ANEXA
Nr. 4 la contractul-cadm
Tabel 4.1 Valorile orare
estimate ale serviciului de sistem pentru energia consumată/furnizată
de client în retelele de transport si distributie în luna de contract m
[lei]
Interval orar |
Ziual |
Ziua 2 |
Ziua 3 |
…………… |
Ziua 31 |
0-1 |
|
|
|
|
|
1-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23-24 |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|
ANEXA
Nr. 5 la contractul-cadru
Tabel 5.1 Valorile orare
estimate ale serviciilor prestate de operatorul comercial participantilor la
piata angro de energie electrică pentru energia
consumată/furnizată de client din retelele de transport si
distributie în luna de contract m
[lei]
Interval orar |
Ziual |
Ziua 2 |
Ziua 3 |
…………… |
Ziua 31 |
0-1 |
|
|
|
|
|
1-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23-24 |
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
|
ANEXA
Nr. 6 la contractul-cadru
Lista punctelor de măsură pentru determinarea cantitătilor
orare de energie
electrică livrată/consumată/furnizată de client în retelele
de transport si
distributie în luna de contract m si zona tarifară i
Modul de agregare a valorilor măsurate
MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ
DE ADMINISTRARE FISCALĂ
pentru aprobarea Normelor
privind functionarea Laboratorului vamal central si modalitatea
de efectuare a analizelor
În baza prevederilor Hotărârii
Guvernului nr. 1.552/2006 privind reorganizarea si functionarea
Autoritătii Nationale a Vămilor,
având
în vedere angajamentele asumate de România în cadrul cap. 25 „Uniune
vamală” de negociere cu Uniunea Europeană,
luând
în considerare prevederile art. 68 si 69 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr.
2.913/1992 de instituire a Codului vamal comunitar, cu modificările
ulterioare, si prevederile art. 242-246 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr.
2.454/1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului Consiliului
(CEE) nr. 2.913/1992 de instituire a Codului vamal comunitar, cu
modificările ulterioare,
pentru
îmbunătătirea activitătii de control fizic al mărfurilor
supuse reglementărilor vamale,
în
temeiul art. 659 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006,
vicepresedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Normele privind functionarea Laboratorului vamal central si
modalitatea de efectuare a analizelor, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
- Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si
intră în vigoare la 1 ianuarie 2007.
Bucuresti, 18 decembrie
2006.
Nr. 9.250.
ANEXĂ
NORME
privind functionarea Laboratorului vamal central si modalitatea de
efectuare a analizelor
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1.
- (1) Laboratorul vamal central functionează în cadrul Autoritătii
Nationale a Vămilor.
(2)
Sediul Laboratorului vamal central este în municipiul Bucuresti, Str.
Vulturilor nr. 2, sectorul 3.
Art. 2.
- Laboratorul vamal central efectuează analiza probelor:
a)
prelevate, în conditiile legii, de autoritatea vamală, din mărfurile
supuse reglementărilor vamale, în vederea clasificării acestora în
Tariful vamal integrat;
b) din categoria mărfurilor care
fac obiectul Politicii agricole comune, prelevate, în conditiile legii, de
autoritatea vamală sau de alte autorităti, în scopul stabilirii
drepturilor de import si al asigurării controlului mărfurilor pentru
care sunt solicitate restitutii la export;
c)
pentru care există suspiciunea de a contine droguri, astfel cum sunt
acestea definite de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea
traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificările si
completările ulterioare, prelevate, în conditiile legii, de autoritatea
vamală sau de alte autorităti;
d) din
categoria mărfurilor accizabile, prelevate, în conditiile legii, de
autoritatea vamală sau de alte autorităti, pentru identificarea
corespunzătoare a produselor în raport cu prevederile titlului VII
„Accize” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si
completările ulterioare;
e) prelevate,
în conditiile legii, de alte autorităti, în vederea identificării
mărfurilor si aplicării reglementarilor legale specifice.
CAPITOLUL II
Prelevarea probelor
Art. 3.
- (1) Pentru fiecare partidă de marfă pentru care autoritatea
vamală solicită analize de laborator, se prelevă 3 probe
identice, cu următoarele destinatii:
a)
proba 1 - pentru efectuarea analizelor în Laboratorul vamal central;
b)
proba 2 - pentru efectuarea unei a doua analize, tot în cadrul Laboratorului
vamal central, în situatia în care declarantul sau reprezentantul acestuia
solicită acest lucru. Această probă se depozitează în
conditii corespunzătoare în Laboratorul vamal central. Termenul de
păstrare a probei 2 este de 3 luni de la data expirării termenului
legal pentru solicitarea unei a doua analize;
c)
proba 3 - pentru eliberare la eventuala solicitare a instantelor de
judecată. Această probă se depozitează în conditii
corespunzătoare la biroul vamal care efectuează controlul. Termenul
de păstrare a probei 3 este de 3 luni de la data la care declarantul ia
cunostintă despre decizia luată de biroul vamal, pe baza rezultatelor
probei 1, dacă declarantul sau reprezentantul său nu contestă
această decizie sau nu solicită efectuarea unei a doua analize. în
cazul în care declarantul sau reprezentantul său solicită efectuarea
unei a doua analize, proba 3 se păstrează 3 luni de la comunicarea
către declarant a rezultatului analizei probei 2 sau, după caz, a
refuzului de a efectua această analiză. Dacă se depune o
contestatie împotriva deciziei autoritătii vamale, luată pe baza
rezultatelor analizelor, acest termen se prelungeste până la solutionarea
definitivă si irevocabilă a cauzei.
(2) În
toate cazurile termenul de păstrare nu va depăsi termenul de
valabilitate a produsului. Termenul de valabilitate se mentionează în
rubrica „Observatiile biroului vamal” din cererea de analiză.
Art. 4.
- (1) Solicitarea efectuării analizelor de laborator pentru probele
prelevate se face pe baza unei cereri de analiză. Modelul cererii de
analiză este prevăzut în anexa nr. 1.
(2)
Prin semnarea cererii de analiză, declarantul sau reprezentantul său
recunoaste reprezentativitatea pentru întreaga partidă de marfă a
probelor prelevate.
Art. 5.
- (1) Prelevarea probelor care urmează să fie analizate în Laboratorul
vamal central se efectuează de către biroul vamal care
efectuează controlul, în prezenta declarantului sau a reprezentantului
său.
(2) În situatia în care biroul vamal
decide să procedeze la prelevarea de probe, în cadrul procedurii normale
de declarare a mărfurilor prezentate la biroul vamal si după
acceptarea declaratiei vamale, are obligatia de a notifica în scris
această decizie declarantului, precizând data si ora ja care urmează
să se efectueze operatiunea de prelevare. în cazul în care declarantul sau
reprezentantul său nu se prezintă pentru efectuarea operatiunii,
biroul vamal poate proceda direct la prelevare.
Art. 6.
- (1) în cazul mărfurilor a căror prelevare necesită utilizarea
unor dispozitive speciale, biroul vamal va colabora cu echipajele mobile în
desfăsurarea activitătilor de prelevare de probe.
(2)
Directiile regionale vamale asigură necesarul de dispozitive, materiale si
recipiente de prelevare pentru birourile vamale si echipajele mobile din
subordine.
(3) în
cazul mărfurilor periculoase sau când autoritatea vamală nu dispune
de personal special instruit ori de dispozitive, materiale sau recipiente
necesare prelevării, prelevarea probelor se poate face, sub supravegherea
autoritătii vamale, direct de către declarant, de reprezentantul
său ori de o altă persoană împuternicită în acest sens.
Art. 7.
- (1) Probele prelevate se sigilează si se etichetează. Pentru
etichetare se folosesc etichete conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
(2) Prelevarea se efectuează conform prevederilor legale în vigoare.
CAPITOLUL III
Trimiterea probelor
Art. 8.
- (1) Probele 1 si 2 se trimit la Laboratorul vamal central însotite de
următoarele documente:
a)
cererea de analiză;
b)
copia declaratiei vamale, dacă aceasta a fost depusă;
c)
copia facturii, pentru partida de marfă din care s-au prelevat probele;
d)
copiile buletinelor de analiză emise de producător sau ale
oricăror alte documente care contin informatii referitoare la
caracteristicile, compozitia si utilizarea mărfurilor.
(2)
Probele si documentele însotitoare, conform alin. (1), se trimit la Laboratorul
vamal central prin grija sefului biroului vamal unde s-a făcut prelevarea
sau a persoanelor împuternicite de acesta prin ordin de serviciu. Cererea de
analiză se transmite si prin mijloace electronice în aceeasi zi în care a
fost completată si înregistrată la biroul vamal.
Art. 9.
- (1) Probele se transportă la Laboratorul vamal central prin grija
directiilor regionale vamale, cu respectarea prevederilor legale pentru
transportul anumitor categorii de mărfuri, cum ar fi cele periculoase,
inflamabile, precursori si altele asemenea, precum si cu asigurarea
integritătii probelor, a sigiliilor aplicate si a documentelor
însotitoare, în acest sens, în situatiile fn care se impune, directiile
regionale vamale vor asigura achizitia de servicii de transport conform
prevederilor legale.
(2)
Documentele care însotesc probele se introduc în plicuri etichetate, iar pe
timpul transportului se depozitează separat de acestea.
Art. 10. - Pentru fiecare transport de probe trimise Laboratorului
vamal central birourile vamale întocmesc o listă de expeditie a probelor,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
CAPITOLUL IV
Gestionarea probelor, efectuarea analizelor în Laboratorul vamal central si
emiterea certificatelor de analiză
Art.
11. - (1) Probele si documentele însotitoare se receptionează la
Laboratorul vamal central în ordinea sosirii lor si se înregistrează în
registrul de evidentă a probelor.
(2)
Dacă la receptie se constată lipsa unor probe sau a unor documente,
documente deteriorate, probe neetichetate sau cu etichete deteriorate, probe
fără sigilii sau cu sigilii rupte, probe cu ambalaje deteriorate sau
probe într-o stare alterată, aceste neconformităti se
mentionează în rubrica „Observatii” din lista de expeditie a probelor. în
aceste cazuri Laboratorul vamal central trimite o copie a acestui document
biroului vamal emitent.
Art.
12. - Pentru probele pentru care documentele însotitoare sunt lipsă sau
sunt deteriorate, seful Laboratorului vamal central poate cere biroului vamal
care a solicitat analiza transmiterea unui alt set de copii ale acestor
documente.
Art.
13. - (1) Laboratorul vamal central efectuează analiza probei 1 în cel mai
scurt timp, în ordinea înregistrării în registrul de evidentă a probelor.
(2)
Probele pentru care se solicită analizarea în regim de urgentă au
prioritate în raport cu cele care au regim normal.
(3)
Probele neetichetate sau cu etichete deteriorate, probele fără
sigilii sau cu sigilii rupte, probele care se prezintă într-o stare
alterată si probele cu ambalaje deteriorate, pentru care există
suspiciunea violării integritătii continutului, nu se
analizează.
Art.
14. - (1) Atunci când doar una dintre probele 1 sau 2 se află în situatia
prevăzută la art. 13 alin. (3) si cantitatea de probă este
suficientă, Laboratorul vamal central poate proceda ia divizarea probei
corespunzătoare pentru obtinerea probelor 1 si 2. Această operatiune
se face în prezenta declarantului sau a reprezentantului său, cu acceptarea
feprezentativitătii probelor astfel obtinute prin semnarea unui
proces-verbal încheiat în acest sens.
(2)
Când intentionează să efectueze o operatiune de divizare a unei
probe, Laboratorul vamal central are obligatia de a notifica acest lucru în
scris declarantului, cu cel putin 48 de ore înainte. în cazul în care
declarantul sau reprezentantul acestuia nu se prezintă pentru efectuarea
operatiunii de divizare, Laboratorul vamal central poate proceda direct la
divizarea probei.
(3)
Cele două probe obtinute prin divizare se sigilează, se
etichetează si se gestionează conform dispozitiilor prezentelor
norme.
(4) În
cazul în care probele aflate în conditiile prevăzute la art. 13 alin. (3)
sunt prelevate din partide de marfă pentru care se asteaptă
rezultatul analizelor de laborator pentru acordarea liberului de vamă, se
procedează la prelevarea altor probe care să le înlocuiască pe
cele neconforme, cu respectarea dispozitiilor prezentelor norme.
Art.
15. - Pentru analizarea probelor Laboratorul vamal central utilizează
metodele de analiză mentionate în reglementările vamale, metodele de
analiză prevăzute în reglementările comunitare sau, după
caz, în reglementările nationale specifice, metodele de analiză
standardizate internationale sau nationale si metodele de analiză
dezvoltate la nivelul laboratoarelor vamale europene ori la nivel propriu.
Art.
16. - (1) În urma efectuării analizelor, Laboratorul vamal central emite
un certificat de analiză conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
(2)
Certificatul de analiză se emite în 3 exemplare, având următoarele
destinatii:
a)
exemplarul 1 - pentru biroul vamal care a solicitat analiza;
b)
exemplarul 2 - pentru declarant;
c)
exemplarul 3 - pentru arhiva laboratorului.
(3)
Exemplarele 1 si 2 se trimit prin postă biroului vamal care a solicitat
analiza. Exemplarul 1 se transmite si pe cale electronică.
Art.
17. - (1) Pe baza informatiilor din certificatul de analiză, biroul vamal
ia deciziile privind măsurile tarifare, netarifare si/sau fiscale pentru
partida de marfă din care s-au prelevat probele si va trimite prin
postă declarantului exemplarul 2 al certificatului de analiză, cu
confirmare de primire. Biroul vamal comunică de îndată Laboratorului
vamal central copia confirmării de primire a certificatului de analiză
de către declarant.
(2) În
luarea deciziilor prevăzute la alin. (1), rezultatele si concluziile
cuprinse în certificatul de analiză emis de Laboratorul vamal central
prevalează în fata informatiilor sau datelor cuprinse în documentele de
analiză emise de alte laboratoare, precum si în alte documente care contin
informatii privind caracteristicile fizico-chimice ale mărfii atunci când
acestea sunt contradictorii.
(3) În
situatia în care certificatul de analiză nu contine toate informatiile
necesare, biroul vamal poate solicita completarea certificatului cu datele
lipsă.
Art.
18. - (1) Atunci când Laboratorul vamal central nu poate efectua un anumit tip
de analiză, acesta va solicita, cu aprobarea conducerii Autoritătii
Nationale a Vămilor, efectuarea acestor analize în laboratoare acreditate.
(2) În
acest sens, Autoritatea Natională a Vămilor va achizitiona, în
conditiile prevăzute de lege, servicii de analiza fizico-chimică â
mărfurilor.
(3) În situatiile în care analizele sunt efectuate în alte laboratoare, Laboratorul vamal central formulează concluzii si emite certificate de analiză pe baza rezultatelor obtinute de laboratorul care a efectuat analiza.
CAPITOLUL V
Contestatii
Art.
19. - (1) în cazul în care declarantul nu este de acord cu rezultatele analizei
probei 1 si cu concluziile formulate în certificatul de analiză emis
pentru această probă, acesta are dreptul de a solicita motivat
efectuarea analizei probei 2.
(2)
Solicitarea se face prin depunerea unei cereri scrise la Autoritatea
Natională a Vămilor în termen de 30 de zile de la data primirii
certificatului de analiză pentru proba 1.
Art.
20. - (1) în cazul în care Autoritatea Natională a Vămilor
aprobă efectuarea analizei probei 2, Laboratorul vamal central
notifică în scris declarantului si biroului vamal data la care se va
efectua această analiză, cu cel putin 48 de ore înainte.
(2)
Declarantul sau reprezentantul său poate asista la efectuarea analizei
probei 2.
Art.
21. - Dacă Autoritatea Natională a Vămilor nu aprobă
efectuarea analizei probei 2, comunică în scris declarantului motivele
refuzului.
Art.
22. - (1) Dacă concluziile analizei probei 2 nu sunt diferite de cele din
certificatul de analiză emis pentru proba 1, Laboratorul vamal central
notifică acest fapt, în scris, solicitantului si biroului vamal.
(2)
Dacă concluziile analizei probei 2 sunt diferite de cele exprimate în
certificatul de analiză emis pentru proba 1, Laboratorul vamal central
emite un nou certificat
de
analiză care va contine si mentiunea că îl anulează pe primul.
(3)
Concluziile celei de-a doua analize sunt definitive.
(4) Pentru comunicarea certificatului de analiză pentru proba 2 se aplică în mod corespunzător prevederile art. 16 alin. (3) si ale art. 17 alin. (1).
CAPITOLUL VI
Probe pentru care există suspiciunea de a contine droguri
Art.
23. - (1) Pentru probele prelevate de autoritatea vamală pentru care
există suspiciunea de a contine droguri, se prelevă o singură
probă.
(2)
Aceste probe se supun prevederilor legale specifice si dispozitiilor cuprinse
în Metodologia comună privind evidentierea statistică a drogurilor
confiscate, aprobată de Agentia Natională Antidrog, Autoritatea
Natională a Vămilor, Inspectoratul General al Politiei Române si
Inspectoratul General al Politiei de Frontiera.
Art.
24. - (1) Laboratorul vamal central analizează în regim de urgentă
probele pentru care există suspiciunea de a contine droguri si emite
buletine de analiză.
(2)
Buletinele de analiză emise ca urmare a analizei probelor pentru care
există suspiciunea de a contine droguri sunt transmise de Laboratorul vamal
central, în regim de urgentă, biroului vamal care a solicitat analiza.
CAPITOLUL VII
Returnarea probelor
Art.
25. - (1) Cu exceptia cazului în care probele sunt distruse în procesul de
analiză sau examinare amănuntită, acestea se restituie declarantului,
la cererea si pe cheltuiala sa, imediat ce se constată că ele nu mai
trebuie păstrate de autoritătile vamale, în special după ce
declarantul a epuizat toate mijloacele de contestare împotriva deciziei luate
de autoritătile vamale pe baza rezultatelor analizei sau a examinării
amănuntite.
(2) în
cazul în care declarantul solicită retumarea probelor după efectuarea
analizei probei 1, autoritatea vamală va proceda la eliberarea acestora
numai în baza unei declaratii scrise a declarantului prin care acesta
declară că este de acord cu rezultatele si concluziile cuprinse în
certificatul de analiză emis pentru proba 1. Declaratia se depune la
biroul vamal unde se efectuează controlul, care va trimite o copie a
acesteia si Laboratorului vamal central.
(3) în
cazul în care declarantul nu solicită restituirea probelor, acestea pot fi
distruse sau păstrate de către autoritătile vamale. Cu toate
acestea, în anumite cazuri, autoritătile vamale pot cere declarantului
să ridice probele rămase.
CAPITOLUL VIII
Dispozitii finale
Art. 26. - Certificatele de
analiză emise de Laboratorul vamal central au caracter tehnic, iar
declarantul poate contesta deciziile autoritătii vamale, luate pe baza
concluziilor formulate în certificatele de analiză, potrivit dispozitiilor
legale care reglementează contestarea acestor decizii.
Art.
27. - Dispozitiile prezentelor norme se aplică în mod corespunzător
si pentru probele prelevate de structurile autoritătii vamale
împuternicite cu controlul respectării prevederilor legale în domeniul
accizelor, precum si de orice structură a autoritătii vamale
împuternicită să efectueze controlul fizic al bunurilor.
Art.
28. - Anexele nr. 1-4*) fac parte integrantă din prezentele norme.
la
norme
Cerere de analiză
nr. 1
pag1/2
Informatii
referitoare la biroul vamal: |
|
Directia
Regională Vamală: Birou
vamal: Adresa: Persoană
de contact: |
Cod
birou: Tel: Fax: e-mail: |
Informatii
referitoare la mărfuri/produse: |
|
Import
Export Introducere Expeditie Altele Agent
economic: Document
administrativ: |
|
Denumirea
comercială: |
Descriere
declarată de agentul economic: |
Cod
tarifar susceptibil: Cod aditional susceptibil: |
Cod
tarifar declarat de agentul economic: Cod
aditional declarat: |
Tară
de origine: Tară de expeditie: Destinatie: |
|
Observatiile
agentului economica |
|
Greutate
totală sau număr de unităti: |
Valoarea
declarată a mărfii controlate: Valoarea esantioanelor prelevate: |
Documente
anexate: |
Număr
de probe transmise: Nr.
sigilii vamale: Declarantul
a solicitat a returnarea părtii de probă rămasă după analiză o distrugerea imediată
după analiză |
Obiectul
cererii: Observatiile
biroului vamal2: |
|
□
identificare □
cod Tarif vamal integrat □
altele (precizati) Referintă
legală: |
URGENTE □
marfă retinută la vamă o □
control solicitat de alte autorităti (precizati data limită) □
altele (precizati) |
Data: Nume
în clar si semnătură agent economic |
Data: Nume,
semnătură si stampilă birou vamal |
Receptia
si înregistrarea în laborator |
|
Data
receptiei: Număr
esantioane primit Mod transport: Repartizare la sectia: |
Referinta
analizei (nr. înregistrare în laborator): |
1 Numărul cererii de analiză este de forma an8zzllaaxxxx, unde:
an8: codul din NCTS al biroului vamal care face prelevarea, zzllaa: data
prelevării, xxxx: numărul curent al probei pentru anul în curs la
biroul vamal care face prelevarea
2 Dacă spatiul nu permite se utilizează pagina 2.
pag 2/2
Observatiile agentului economic (continuare): |
Observatiile biroului vamal (continuare): |
Anexa nr.2
la norme
Biroul
vamal/institutia: |
Cod
birou vamal: |
||
Număr
cerere de analiză: Număr
sigiliu vamal: |
|||
Agent
economic: Document
administrativ: |
|||
Denumirea
comercială a mărfii: |
|||
Continutul
probei: |
|||
Observatii: |
Data: |
||
Declarant/reprezentant
legal: Nume
în clar si semnătură |
Prelevator: Nume
în clar si semnătură |
Lucrător
vamal: Nume
în clar si semnătura |
|
Anexa nr. 3
la norme
Biroul
vamal ....................................
Listă de expeditie a probelor
Nr.........................Data................
Nr.
crt. |
Nr. Cerere analiza |
Descrirea mărfii |
Nr. Document administrativ |
Nr. Sigiliu proba 1 |
Nr. Sigiliu proba 2 |
Nr. ANV * |
Nr. registru * laborator |
* Observatii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sef
Birou vamal |
Sef Laborator vamal central |
* se completează de
către Laboratorul vamal central la receptia probelor
Anexa nr. 4
la norme
Autoritatea
Natională a Vămilor
Laboratorul Vamal
Central
Bucuresti, str.
Vulturilor nr. 2, sector 3
Tel: 021 326 03 86, 021
326 03 88
Fax: 021 326 03 87
CERTIFICAT DE ANALIZA nr.
data:
Exemplarul 1 si 3 |
Cerere
de analiză nr. Document
administrativ nr. Denumirea comercială a produsului/natura
produsului |
|
Descrierea
probei Descrierea
integritătii sigiliului |
||
Rezultate
analitice: |
||
Concluzii: Avizul
laboratorului privind clasificarea: |
||
Referintă laborator: |
Sef
laborator: Semnătură si stampilă |
Autoritatea
Natională a Vămilor
Laboratorul Vamal
Central
Bucuresti, str. Vulturilor
nr. 2, sector 3
Tel: 021 326 03 86, 021
326 03 88
Fax: 021 326 03 87
CERTIFICAT DE ANALIZA nr.
data:
Exemplarul 2 |
Cerere
de analiză nr. Document
administrativ nr. Denumirea comercială a produsului/natura
produsului |
|
Descrierea
probei Descrierea
integritătii sigiliului |
||
Rezultate
analitice: |
||
Concluzii: |
||
Referintă laborator: |
Sef
laborator: Semnătură si stampilă |
ACTE ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI SI ALE COMISIEI NATIONALE A VALORILOR MOBILIARE
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI Nr.
18 din 14 decembrie 2006 |
COMISIA
NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr.
115 din 14 decembrie 2006 |
pentru aprobarea
Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 21/26/2006 privind
tratamentul riscului de credit
aferent
expunerilor securitizate si al pozitiilor din securitizare
Având
în vedere dispozitiile art. 77, 122, 126, 129, 134, art. 278 alin. (1) lit. c),
art. 384 si 385 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind
institutiile de credit si adecvarea capitalului, precum si ale art. 2 lit. a)
din Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare nr. 13/18/2006 privind determinarea cerintelor minime de
capital pentru institutiile de credit si firmele de investitii, în temeiul prevederilor art.
420 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 si ale
art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a
României, precum si ale art. 1, 2 si ale art. 7 alin. (1), (3), (10) si (15)
din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 514/2002, modificat si completat prin Legea nr.
297/2004 privind piata de capital, cu modificările si completările
ulterioare, Banca Natională a României si Comisia Natională a Valorilor
Mobiliare emit următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 21/26/2006 privind tratamentul riscului de
credit aferent expunerilor securitizate si al pozitiilor din securitizare,
prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
- Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 3. - Banca Natională a României si Comisia Natională a
Valorilor Mobiliare vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
Presedintele
Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României, Mugur
Constantin Isărescu |
Presedintele
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Gabriela Anghelache |
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI Nr.
19 din 14 decembrie 2006 |
COMISIA
NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr.
116 din 14 decembrie 2006 |
*) Anexa se publică
ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.035 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul
pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, Bucuresti,
sos. Panduri nr. 1.
pentru aprobarea
Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 22/27/2006 privind
adecvarea capitalului institutiilor de credit si al firmelor de investitii
Având
în vedere dispozitiile art. 124, 126, 278, 384 si 385 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si
adecvarea capitalului, în temeiul prevederilor art. 420 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 99/2006 si ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul
Băncii Nationale a României, precum si ale art. 1, 2 si ale art. 7 alin.
(1), (3), (10) si (15) din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
aprobat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 514/2002, modificat si
completat prin Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu
modificările si completările ulterioare, Banca Natională a României
si Comisia Natională a Valorilor Mobiliare emit
următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 22/27/2006 privind adecvarea capitalului
institutiilor de credit si al firmelor de investitii, prevăzut în anexa*)
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
- Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3.
- Banca Natională a României si Comisia Natională a Valorilor
Mobiliare vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
Presedintele
Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României, Mugur
Constantin Isărescu |
Presedintele
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Gabriela Anghelache |
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI Nr.
20 din 14 decembrie 2006 |
COMISIA
NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr.
117 din 14 decembrie 2006 |
pentru aprobarea
Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare nr. 23/28/2006 privind criteriile tehnice referitoare la
organizarea si tratamentul riscurilor, precum si criteriile tehnice utilizate
de autoritătile competente pentru verificarea si evaluarea acestora
Având
în vedere dispozitiile art. 24, 77, art. 101 alin. (2), art. 122, 148, 166,
167, 168, art. 278 alin. (1) lit. b) si c), art. 384 si 385 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si
adecvarea capitalului,
în
temeiul prevederilor art. 420 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 99/2006 si ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul
Băncii Nationale a României, precum si ale art. 1, 2 si ale art. 7 alin.
(1), (3), (10) si (15) din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
aprobat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 514/2002, modificat si
completat prin Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu
modificările si completările ulterioare,
Banca
Natională a României si Comisia Natională a
Valorilor Mobiliare emit următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 23/28/2006 privind criteriile tehnice
referitoare la organizarea si tratamentul riscurilor, precum si criteriile
tehnice utilizate de autoritătile competente pentru verificarea si
evaluarea acestora, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2.
- Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3.
- Banca Natională a României si Comisia Natională a Valorilor
Mobiliare vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
Presedintele
Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României, Mugur
Constantin Isărescu |
Presedintele
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Gabriela Anghelache |
*) Anexa se publică
ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.035 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul
pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficiar, Bucuresti,
sos. Panduri nr. 1.
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI Nr.
21 din 14 decembrie 2006 |
COMISIA
NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr.
118 din 14 decembrie 2006 |
pentru aprobarea
Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor
Mobiliare nr. 24/29/2006 privind determinarea cerintelor minime de capital ale
institutiilor de credit si ale firmelor de investitii pentru riscul operational
Având
în vedere dispozitiile art. 126, 138, 139, 278, 384 si 385 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si
adecvarea capitalului si ale art. 2 lit. d) din Regulamentul Băncii
Nationale a României si al Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr.
13/18/2006 privind determinarea cerintelor minime de capital pentru
institutiile de credit si firmele de investitii,
în
temeiul prevederilor art. 420 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 99/2006 si ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul
Băncii Nationale a României, precum si ale art. 1, 2 si ale art. 7 alin.
(1), (3), (10) si (15) din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
aprobat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 514/2002, modificat si
completat prin Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu
modificările si completările ulterioare,
Banca
Natională a României si Comisia Natională a Valorilor Mobiliare emit următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale
a Valorilor Mobiliare nr. 24/29/2006 privind determinarea cerintelor minime de
capital ale institutiilor de credit si ale firmelor de investitii pentru riscul
operational, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2.
- Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3.
- Banca Natională a României si Comisia Natională a Valorilor
Mobiliare vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
Presedintele
Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României, Mugur
Constantin Isărescu |
Presedintele
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Gabriela Anghelache |
*) Anexa se publică
ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.035 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul
pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficiar, Bucuresti,
sos. Panduri nr. 1.
BANCA
NATIONALĂ A ROMÂNIEI Nr.
22 din 14 decembrie 2006 |
COMISIA
NATIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Nr.
119 din 14 decembrie 2006 |
pentru aprobarea
Regulamentului Băncii Nationale a României si al Comisiei Nationale
a Valorilor Mobiliare nr.
25/30/2006 privind cerintele de publicare pentru institutiile de credit
si firmele de investitii
Având
în vedere dispozitiile art. 122, art. 126 alin. (1), art. 128-134, art. 138
alin. (1), art. 140, 148, 159-163, 278 si ale art. 384 alin. (3) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si
adecvarea capitalului,
în
temeiul prevederilor art. 420 alin. (3) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 99/2006 si ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul
Băncii Nationale a României, precum si ale art. 1, 2 si ale art. 7 alin.
(1), (3), (10) si (15) din Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare,
aprobat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2002, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 514/2002, modificat si
completat prin Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificările
si completările ulterioare,
Banca
Natională a României si Comisia Natională a
Valorilor Mobiliare emit următorul ordin:
Art. 1.
- Se aprobă Regulamentul Băncii Nationale a României si al Comisiei
Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 25/30/2006 privind cerintele de publicare
pentru institutiile de credit si firmele de investitii, prevăzut în
anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2.
- Prezentul ordin si regulamentul mentionat la art. 1 vor fi publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 3.
- Banca Natională a României si Comisia Natională a Valorilor
Mobiliare vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
Presedintele
Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României, Mugur
Constantin Isărescu |
Presedintele
Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Gabriela Anghelache |
*) Anexa se publică
ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
1.035 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul
pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, Bucuresti,
sos. Panduri nr. 1.