MONITORUL OFICIAL AL
ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr.
725 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI
ALTE ACTE Joi, 24 august 2006
SUMAR
DECIZII
4. – Decizie privind convocarea
Senatului în sesiune extraordinară
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 547
din 6 iulie 2006 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 9 alin. 8 din Legea nr. 112/1995
pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de
locuinte, trecute în proprietatea statului
ORDONANTE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
44. – Ordonantă privind modificarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 25/2006 pentru aprobarea nivelului sprijinului acordat producătorilor
agricoli pentru achizitionarea de motorină în vederea efectuării lucrărilor
agricole mecanizate de înfiintare si întretinere a unor culturi agricole ce se
înfiintează în primăvara anului 2006, precum si pentru aprobarea suplimentării
cu suma de 200 milioane lei (RON) a Programului “Dezvoltarea durabilă a
sectorului vegetal, a sectorului zootehnic si piscicol, precum si alte programe
pe care Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale trebuie să le
pună în aplicare”
45. – Ordonantă privind acordarea unor facilităti financiare producătorilor
agricoli care detin suprafete de pajisti în zona montană
1.073. – Hotărâre privind aprobarea
Protocolului dintre Guvernul României si Cabinetul de Ministri al Ucrainei,
semnat la Odesa la 4 iulie 2006, pentru modificarea Acordului dintre Guvernul
României si Cabinetul de Ministri al Ucrainei cu privire la conditiile
călătoriilor reciproce ale cetătenilor, semnat la Kiev la 19 decembrie 2003
Protocol între Guvernul României si Cabinetul de Ministri
al Ucrainei pentru modificarea Acordului dintre Guvernul României si Cabinetul
de Ministri al Ucrainei cu privire la conditiile călătoriilor reciproce ale
cetătenilor, semnat la Kiev la 19 decembrie 2003
1.087. – Hotărâre pentru majorarea
plafoanelor de garantare prevăzute la art. 1 alin. (1)
din Hotărârea Guvernului nr. 909/2000
privind emiterea garantiilor prevăzute în Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
131/2000 pentru reglementarea situatiei patrimoniale a Băncii Comerciale Române
– S.A. în litigiile izvorâte
din activitatea desfăsurată de Banca Română de Comert Exterior – Bancorex – S.A. până la
data radierii acesteia din registrul comertului
DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU
125. – Decizie privind numirea doamnei
Paula Mihaela Tiplea în functia de consilier personal în cadrul Cancelariei
Primului-Ministru – Cabinetul Primului-Ministru
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
581. – Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii,
pădurilor si dezvoltării rurale nr. 508/2005 privind aprobarea componentei,
organizarea si functionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare
a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de crestere a
competitivitătii produselor agroalimentare
Lista cuprinzând asociatiile si fundatiile cărora li s-au
acordat subventii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii,
Solidaritătii Sociale si Familiei în anul 2005, în conformitate cu prevederile
Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subventii asociatiilor si fundatiilor
române cu personalitate juridică, care înfiintează si administrează unităti de
asistentă socială
DECIZII
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
DECIZIE
privind convocarea Senatului în sesiune extraordinară
În temeiul prevederilor
art.
66 alin. (3) din Constitutia
României, republicată, precum si ale art. 81 alin.
(3) din Regulamentul
Senatului, se convoacă Senatul în sesiune extraordinară, începând cu data
de 29 august 2006, ora 15,00, până în data de 31 august 2006.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU
Bucuresti, 22 august 2006.
Nr. 4.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
DECIZIA Nr. 547
din 6 iulie 2006
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art.
9 alin. 8 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea
situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute în
proprietatea statului
Ioan Vida – presedinte
Nicolae Cochinescu – judecător
Aspazia Cojocaru – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Petre Ninosu – judecător
Ion Predescu – judecător
Serban Viorel Stănoiu – judecător
Mihaela Cîrstea – procuror
Irina Loredana Gulie – magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 9
alin. 8 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea
situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute în
proprietatea statului, exceptie ridicată de Marioara Pătcas si Teodor Pătcas în
Dosarul nr. 4.167/2005 al Judecătoriei Oradea.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care procedura
de citare a fost legal îndeplinită.
Magistratul-asistent informează Curtea că autorii
exceptiei au depus la dosar note scrise prin care solicită admiterea exceptiei.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca
neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenta în materie a Curtii
Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, constată
următoarele:
Prin Încheierea din 15 februarie 2006,
pronuntată în Dosarul nr. 4.167/2005, Judecătoria Oradea a sesizat Curtea Constitutională
cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 9 alin. 8 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea
situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute în
proprietatea statului, exceptie ridicată de
Marioara Pătcas si Teodor Pătcas.
În motivarea exceptiei de
neconstitutionalitate se sustine că
textul de lege criticat aduce atingere însusi dreptului de proprietate garantat
de art. 44 alin.
(1) si alin. (2) teza întâi
din Constitutie, prin încălcarea dreptului de dispozitie al proprietarului.
Judecătoria Oradea apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin.
(1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată.
Avocatul Poporului apreciază că textele de lege criticate sunt
constitutionale.
Presedintii celor două Camere ale
Parlamentului nu au comunicat punctele
lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale
Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor,
concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si Legea nr.
47/1992, retine următoarele: Curtea Constitutională a fost legal sesizată
si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146
lit. d) din Constitutie, ale art. 1
alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile
art. 9 alin. 8 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu
destinatia de locuinte, trecute în proprietatea statului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 29 noiembrie 1995,
care au următorul continut:
“Apartamentele dobândite în conditiile alin. 1 nu pot fi
înstrăinate 10 ani de la data cumpărării.“
În opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste dispozitii
legale contravin prevederilor constitutionale cuprinse în art. 44 alin. (1) si alin. (2) teza întâi din Constitutie, referitoare la garantarea si
ocrotirea dreptului de proprietate si a proprietătii private.
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine următoarele:
Textul de lege
criticat instituie o incapacitate temporară de înstrăinare a locuintelor ce au fost dobândite în temeiul Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu
destinatia de locuinte, trecute în proprietatea statului.
Astfel, potrivit art. 9 alin. 8 din legea
criticată, chiriasii care au cumpărat apartamentele ce
nu s-au restituit în natură fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora,
în conditiile art. 9 alin. 1 din
Legea nr. 112/1995,
nu le pot înstrăina timp de 10 ani de la data cumpărării. Această interdictie temporară de înstrăinare reprezintă o limitare
a unuia dintre atributele dreptului de proprietate, si anume dispozitia.
Limitarea este în deplină conformitate cu prevederile
art. 44 alin. (1) teza a doua
din Constitutie, potrivit cărora “Continutul si limitele acestor drepturi
sunt stabilite de lege“. Asa fiind, conform art. 61 alin.
(1) din Constitutie, Parlamentul, ca “unică autoritate legiuitoare a tării“,
are dreptul de a decide instituirea unei asemenea interdictii temporare de
înstrăinare, interdictie care, de altfel, era cunoscută de autorul exceptiei
încă din momentul în care a optat pentru dobândirea dreptului de proprietate
asupra locuintei detinute, până în acel moment, în calitate de chirias. Acesta este sensul în care s-a pronuntat Curtea Constitutională si
prin Decizia nr. 304 din 10 iulie 2003, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din
12 august 2003.
Solutia pronuntată în decizia anterior mentionată, precum si considerentele
pe care aceasta s-a bazat îsi mentin valabilitatea si în cauza de fată,
întrucât nu au fost aduse elemente noi, de natură a determina schimbarea
jurisprudentei Curtii Constitutionale.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1–3, al
art. 11 alin. (1) lit.
A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 9 alin. 8 din Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu
destinatia de locuinte, trecute în proprietatea statului, exceptie ridicată de
Marioara Pătcas si Teodor Pătcas în Dosarul nr. 4.167/2005
al Judecătoriei Oradea.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 6 iulie 2006.
PRESEDINTELE CURTII
CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Irina Loredana
Gulie
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
ORDONANTĂ
privind modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
25/2006 pentru aprobarea nivelului sprijinului acordat producătorilor agricoli
pentru achizitionarea de motorină în vederea efectuării lucrărilor agricole
mecanizate de înfiintare si întretinere a unor culturi agricole ce se
înfiintează în primăvara anului 2006, precum si pentru aprobarea suplimentării
cu suma de 200 milioane lei (RON) a Programului “Dezvoltarea durabilă a
sectorului vegetal, a sectorului zootehnic si piscicol, precum si alte programe
pe care Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale trebuie să le
pună în aplicare“
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al
art. 1 pct. III.2 din Legea nr. 288/2006 privind abilitarea Guvernului
de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. I. – Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 25/2006 pentru aprobarea nivelului sprijinului acordat producătorilor agricoli
pentru achizitionarea de motorină în vederea efectuării lucrărilor agricole
mecanizate de înfiintare si întretinere a unor culturi agricole ce se
înfiintează în primăvara anului 2006, precum si pentru aprobarea suplimentării
cu suma de 200 milioane lei (RON) a Programului “Dezvoltarea durabilă a
sectorului vegetal, a sectorului zootehnic si piscicol, precum si alte programe
pe care Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale trebuie să le
pună în aplicare“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
296 din 3 aprilie 2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 253/2006, se modifică după cum
urmează:
1. Titlul va avea următorul cuprins:
“ORDONANTĂ DE
URGENTĂ
pentru aprobarea
nivelului sprijinului acordat producătorilor agricoli pentru achizitionarea de
motorină si/sau biodiesel în vederea efectuării unor lucrări agricole
mecanizate în anul 2006, precum si pentru aprobarea suplimentării cu suma de
200 milioane lei a Programului “Dezvoltarea durabilă a sectorului vegetal, a
sectorului zootehnic si piscicol, precum si alte programe pe care Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale trebuie să le pună în aplicare“
2. Alineatul
(1) al articolului 1 va avea următorul cuprins:
“(1) Pentru
efectuarea lucrărilor agricole mecanizate de înfiintare si întretinere a unor
culturi agricole ce se însământează în primăvara anului 2006, se acordă
producătorilor agricoli un sprijin financiar de 0,7 lei/litru pentru
achizitionarea de motorină, iar pentru lucrările de înfiintare a culturilor
care se însământează în toamna anului 2006, se acordă producătorilor agricoli
un sprijin financiar de 1 leu/litru pentru achizitionarea de motorină si/sau
biodiesel produs conform Standardului european SR EN 14214:2004/AC:2004,
denumit în continuare sprijin financiar.“
3. Articolul
2 va avea următorul cuprins:
“Art.2. – Suma
aferentă plătii sprijinului financiar în anul 2006 este de 175 milioane lei si
se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale pe anul 2006, în cadrul programului
“Dezvoltarea durabilă a sectorului vegetal, a sectorului zootehnic si piscicol,
precum si alte programe pe care Ministerul Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale trebuie să le pună în aplicare.“
4. La
articolul 3, litera e) va avea următorul cuprins:
“e) institutele si statiunile de
cercetare-dezvoltare si învătământ cu profil agricol, precum si unitătile de
cult si penitenciarele.“
Art. II. – Normele metodologice de aplicare a Ordonantei
de urgentă a Guvernului nr. 25/2006 pentru aprobarea nivelului
sprijinului acordat producătorilor agricoli pentru achizitionarea de motorină
în vederea efectuării lucrărilor agricole mecanizate de înfiintare si
întretinere a unor culturi agricole ce se înfiintează în primăvara anului 2006,
precum si pentru aprobarea suplimentării cu suma de 200 milioane lei (RON) a
Programului “Dezvoltarea durabilă a sectorului vegetal, a sectorului zootehnic
si piscicol, precum si alte programe pe care Ministerul Agriculturii, Pădurilor
si Dezvoltării Rurale trebuie să le pună în aplicare“, aprobate prin Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr. 228/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
307 din 5 aprilie 2006, vor fi modificate în mod corespunzător, în termen de 10
zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonante.
Art. III. – Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Vasile Lupu,
secretar de stat
Ministrul
finantelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 16 august 2006.
Nr. 44.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
ORDONANTĂ
privind acordarea unor facilităti financiare producătorilor
agricoli care detin suprafete de pajisti în zona montană
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al
art. 1 pct. III.2 din Legea nr. 288/2006 privind abilitarea Guvernului
de a emite ordonante,
Guvernul României adoptă prezenta ordonantă.
Art. 1. – (1)
Producătorii agricoli din zona montană care detin suprafete de pajisti
beneficiază, în anul 2006, de sprijin direct al statului, denumit în continuare
sprijin direct, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, în limita sumei de 50.000 mii
lei, în cadrul programului “Dezvoltarea durabilă a sectorului vegetal, a
sectorului zootehnic si piscicol, precum si alte programe pe care Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale trebuie să le pună în aplicare“.
(2) Beneficiarii
sprijinului direct sunt persoane fizice, persoane juridice, asociatii ale
crescătorilor de bovine, ovine si caprine sau asociatii composesorale,
constituite conform legislatiei în vigoare, care detin în proprietate/arendă/concesiune
suprafete de pajisti în zona montană, în vederea asigurării bazei furajere
pentru animalele din speciile bovine, ovine si caprine.
(3) Sprijinul
direct se acordă producătorilor agricoli prevăzuti la alin. (2) sub formă de bonuri valorice, al căror model este prevăzut
în anexa nr. 1, care se utilizează pentru achizitionarea de seminte certificate
de leguminoase si graminee perene în amestec, cu exceptia semintelor de lucernă
si trifoi, pentru achizitionarea de Ongrăsăminte chimice (azot, fosfor si
potasiu), în scopul sporirii fertilitătii solului si productiei vegetale,
precum si pentru efectuarea lucrărilor de amendare a solului.
(4) Sprijinul
direct este în valoare de 100 lei/ha pajiste si se
acordă în limita suprafetei de pajisti de până la 100 ha inclusiv.
(5) Beneficiarii
spijinului direct sunt producătorii agricoli care detin suprafete de pajisti în
zona montană delimitată conform Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor
si dezvoltării rurale si al ministrului administratiei si internelor nr. 328/321/2004 pentru aprobarea delimitării municipiilor, oraselor si
comunelor din zona montană, cu modificările ulterioare.
Art. 2. –
Bonurile valorice se vor completa de către persoanele desemnate din cadrul
sucursalelor judetene si a municipiului Bucuresti ale Agentiei de Plăti si
Interventie pentru Agricultură, după caz, denumită în continuare Agentie, în
prezenta beneficiarului.
Art. 3. – În
sensul prezentei ordonante, pajistea reprezintă suprafata de teren
acoperită cu vegetatie ierboasă, alcătuită în cea mai mare parte din plante
perene ce apartin diferitelor familii botanice, a
căror productie este utilizată în alimentatia animalelor, prin păsunat si/sau
cosit.
Art. 4. –
Producătorii agricoli pot beneficia o singură dată de acordarea sprijinului
direct si trebuie să îndeplinească următoarele conditii de eligibilitate:
1. Persoanele
fizice:
a) să facă dovada detinerii în proprietate/arendă/concesiune a
unei suprafete de minimum 1 ha de pajisti;
b) să asigure o încărcătură minimă de 1,0 unităti vită mare
(UVM)/ha pajiste.
2. Persoanele
juridice si/sau asociatiile de crescători de bovine, ovine si caprine si/sau
asociatiile composesorale de pajisti:
a) să facă dovada detinerii în proprietate/arendă/concesiune a
unei suprafete de minimum 30 ha de pajisti;
b) să asigure o încărcătură minimă de 1,0 UVM/ha pajiste.
3. Pot obtine
sprijin direct numai producătorii agricoli, crescători de bovine, ovine si
caprine, care nu înregistrează datorii restante către bugetul de stat ori
bugetul local.
Art. 5. – (1)
Sprijinul direct se acordă beneficiarilor prevăzuti la art. 1
alin. (2), pe baza cererii-tip al cărei model se stabileste prin normele
metodologice de aplicare a prezentei ordonante.
(2) Cererile
solicitantilor sprijinului direct sunt înregistrate de reprezentantii
teritoriali ai sucursalelor judetene si a municipiului Bucuresti ale Agentiei,
după caz, într-un Registru special pentru evidenta beneficiarilor de sprijin
direct pentru pajisti, si se depun însotite de următoarele documente:
a) copie de pe buletinul/cartea de identitate pentru persoanele
fizice sau copie de pe certificatul de înmatriculare si certificatul de
înregistrare pentru persoanele juridice;
b) declaratie pe propria răspundere că asigură încărcătura
minimă de 1,0 UVM/ha pajiste, calculată conform coeficientului de transformare
în UVM de 0,80 pentru bovine total si de 0,15 pentru ovine/caprine total;
c) copie de pe actul de proprietate/concesionare/arendare a
suprafetei de pajiste pentru care se solicită sprijinul;
d) copie de pe
biletul de proprietate a animalelor, eliberat de consiliul local, în care se va
mentiona numărul de animale detinute de proprietar, înscrise în Registrul
agricol;
e) adeverintă de la directiile generale ale finantelor publice
judetene sau a municipiului Bucuresti, după caz, precum si de la consiliile
locale, din care să rezulte că nu au datorii restante către bugetul de stat ori
bugetul local.
(3) Atribuirea
bonurilor valorice se face în ordinea depunerii cererilor, în limita sumei
totale de 50.000 mii lei, până la utilizarea în întregime a fondului alocat
fiecărui judet corespunzător suprafetelor de pajisti pe care le detine.
Art. 6. – (1)
Persoanele desemnate din cadrul sucursalelor judetene si a municipiului
Bucuresti ale Agentiei, după caz, întocmesc Lista producătorilor agricoli care
solicită sprijin direct, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
(2) Lista
producătorilor agricoli care solicită sprijin direct se afisează la sediul
primăriilor comunelor, oraselor, municipiilor sau sectoarelor municipiului
Bucuresti, în termen de 5 zile de la data depunerii cererilor pentru
solicitarea sprijinului direct.
(3) Producătorii
agricoli, beneficiari ai sprijinului direct, care au fost omisi din lista
producătorilor care au solicitat sprijin direct pot depune contestatii la
persoanele desemnate din cadrul sucursalelor judetene si a municipiului
Bucuresti ale Agentiei, după caz, în termen de 5 zile de la data afisării
listei.
(4) Persoanele
desemnate din cadrul sucursalelor judetene si a municipiului
Bucuresti ale Agentiei, după caz, solutionează contestatiile în termen de 5
zile de la data depunerii acestora si dispun, după caz, întocmirea listelor
suplimentare.
Art. 7. – (1)
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale va
achizitiona bonurile valorice potrivit prevederilor legale privind achizitiile
publice.
(2) Fondurile
necesare tipăririi bonurilor valorice, precum si a formularelor specifice se
asigură de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor
si Dezvoltării Rurale.
(3) Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale Omputerniceste sucursalele
judetene si a municipiului Bucuresti ale Agentiei să ridice bonurile valorice
pe bază de proces-verbal de la furnizorul acestora.
(4) Agentia,
prin reprezentantul desemnat pentru localitatea respectivă, eliberează bonurile
valorice pe baza listelor vizate de reprezentantii sucursalelor judetene si a municipiului Bucuresti ale Agentiei, după caz.
(5) Furnizorii
de produse/lucrări care primesc bonuri valorice vor emite facturi cu mentiunea
“Cu plata pe bază de bonuri valorice pentru producătorii agricoli“, incluzând
si taxa pe valoarea adăugată, si le vor completa cu datele de identificare a
bonului.
(6) În cazul în
care valoarea facturii este mai mare decât valoarea
bonului valoric, diferenta va fi suportată de producătorii agricoli, iar pe
factură furnizorii de produse/lucrări vor face mentiunea “Suma de ... lei, cu
plata pe bază de bonuri valorice pentru producătorii agricoli, si diferenta de
... lei, cu plata în numerar“.
(7) Furnizorii
de produse/lucrări prevăzuti la alin. (5) depun la
sucursalele judetene si a municipiului Bucuresti ale Agentiei, după caz, pe
raza teritorială a judetului unde sunt înregistrati beneficiarii prevăzuti la
art. 1 alin. (2), Centralizatorul facturilor emise în
baza bonurilor valorice, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 3, împreună cu copia exemplarului 3 al facturilor
emise si bonurile valorice originale prevăzute în facturile emise.
(8)
Reprezentantii sucursalelor judetene si a municipiului
Bucuresti ale Agentiei, după caz, au obligatia de a verifica autenticitatea
bonurilor valorice aferente facturilor.
(9) Pe baza
documentatiei depuse de furnizorii de produse/lucrări prevăzuti la alin. (5),
sucursalele judetene si a municipiului Bucuresti ale
Agentiei, după caz, întocmesc următoarele situatii:
a)
Centralizatorul sumelor solicitate de furnizorii de produse/lucrări, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 4;
b) Situatia
centralizatoare a sumelor ce se decontează pentru
bonuri valorice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pe care o transmit
Agentiei.
(10) Agentia, în
baza Situatiei centralizatoare a sumelor ce se decontează pentru bonuri
valorice, transmisă de sucursalele judetene si a municipiului Bucuresti ale
Agentiei, după caz, întocmeste Situatia centralizatoare a sumelor ce se
decontează pentru bonuri valorice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, pe care o transmite Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale.
(11) Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, în baza Situatiei
centralizatoare a sumelor ce se decontează pentru
bonuri valorice, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7, solicită
Ministerului Finantelor Publice deschiderea
creditelor bugetare.
(12) După
aprobarea de către Ministerul Finantelor Publice a deschiderii creditelor
bugetare, Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale alimentează
conturile Agentiei, pentru a dispune operativ de sumele de plată necesare
decontării facturilor emise de furnizorii de produse/lucrări.
(13) Agentia
virează sumele solicitate de furnizorii de produse/lucrări prevăzuti la alin.
(5), conform centralizatoarelor sumelor solicitate de
furnizorii de produse/lucrări.
(14) Sucursalele
judetene si a municipiului Bucuresti ale Agentiei au obligatia să păstreze timp
de minimum 5 ani facturile decontate si bonurile valorice depuse de furnizori,
precum si matca rămasă după distribuirea bonurilor valorice.
(15) Beneficiarii
bonurilor valorice si furnizorii de produse/lucrări care primesc bonuri
valorice pentru plata acestora au obligatia de a le păstra în stare perfectă;
bonurile valorice deteriorate, a căror autenticitate nu poate fi dovedită, nu
sunt valabile si nu pot fi plătite.
(16) Bonurile
valorice pentru achizitionarea de produse/lucrări îsi pierd valabilitatea după
data limită prevăzută în normele metodologice de aplicare a prezentei
ordonante, devenind nule.
Art. 8. –
Bonurile valorice tipărite conform prevederilor Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 20/2006 privind sprijinul direct al
statului acordat producătorilor agricoli din sectorul vegetal în anul 2006,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 264/2006, si nedistribuite, existente
în stoc la Agentie, se pot folosi pentru acordarea sprijinului direct potrivit
prevederilor prezentei ordonante.
Art. 9. –
Sucursalele judetene si a municipiului Bucuresti ale Agentiei au obligatia de a înregistra si a monitoriza toti beneficiarii sprijinului
direct pentru suprafete de pajisti.
Art. 10. – Data
limită de depunere a documentatiilor în vederea accesării sprijinului direct
reglementat de prezenta ordonantă este 30 noiembrie
2006.
Art. 11. – (1)
Următoarele fapte constituie contraventii si se sanctionează după cum urmează:
a) înstrăinarea,
deteriorarea sau pierderea Registrului special pentru evidenta beneficiarilor
de sprijin direct pentru pajisti, cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei;
b) încasarea
sumelor de la bugetul de stat, în mod necuvenit, prin înscrierea sau atestarea
de date ori de situatii nereale pe documentele de decontare, cu amendă de la
10.000 lei la 30.000 lei, precum si cu obligarea la restituirea sumelor
încasate nejustificat, majorate potrivit indicelui de inflatie.
(2) Sanctiunile
prevăzute la alin. (1) se aplică si persoanelor
juridice.
(3) Constatarea
contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de persoanele cu atributii de
control împuternicite de Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale.
(4)
Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de 48 de ore de la data încheierii
procesului-verbal de contraventie ori, după caz, de la data comunicării
acestuia jumătate din minimul amenzii, agentul constatator făcând mentiune
despre această posibilitate în procesul-verbal.
Art. 12. –
Dispozitiile art. 11 referitoare la contraventii se
completează cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările si completările ulterioare.
Art. 13. –
Persoanele împuternicite de Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale verifică permanent modul de acordare si utilizare a sumelor alocate
potrivit prezentei ordonante.
Art. 14. –
Normele metodologice privind conditiile de acordare a sprijinului direct pentru
culturile care se înfiintează si/sau se exploatează în anul 2006 se aprobă prin
ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale.
Art. 15. –
Anexele nr. 1–7 fac parte integrantă din prezenta ordonantă.
Art. 16. –
Prezenta ordonantă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Vasile Lupu,
secretar de stat
Ministrul
finantelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 16 august 2006.
Nr. 45.
ANEXA Nr. 1*)
– model –
ANEXA Nr. 2
Comuna (orasul,
municipiul) ...........................
Judetul
..............................................................
Nr. de
înregistrare ............. din ......................
Vizat
Sucursala Agentiei
de Plăti si Interventie pentru Agricultură
.................................................................................................
(numele, prenumele si semnătura)
Reprezentantul
teritorial al Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură,
.......................................................................................
ANEXA Nr. 3
Agentul economic
(denumirea, adresa, sediul, codul fiscal)
Banca Comercială
..................................................................
Nr. ........................... data (ziua, luna, anul)
........................
Conducătorul
unitătii,
.................................................
(semnătura si stampila)
ANEXA Nr. 4
Sucursala
Agentiei de Plăti si Interventie
pentru Agricultură – Judetul ........................
Nr. ..................../..............................................
Sef de sucursală
a Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură,
.........................................................................
(semnătura si stampila)
ANEXA Nr. 5
Sucursala
Agentiei de Plăti si Interventie
pentru Agricultură – Judetul ........................
Nr. ..................../..............................................
Sef de sucursală
a Agentiei de Plăti si Interventie pentru Agricultură,
.........................................................................
(semnătura si stampila)
ANEXA Nr. 6
Agentia de Plăti
si Interventie pentru Agricultură
Nr.
......................./...................................................
Director general al Agentiei de Plăti si Interventie pentru
Agricultură,
..................................................................................
(semnătura si stampila)
ANEXA Nr. 7
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobă,
Ordonator
principal de credite,
................................................
Director al
Directiei buget-finante,
.....................................................
(semnătura si stampila)
HOTĂRÂRE
privind
aprobarea Protocolului dintre Guvernul României si Cabinetul de Ministri al
Ucrainei, semnat la Odesa la 4 iulie 2006, pentru modificarea Acordului dintre
Guvernul României si Cabinetul de Ministri al Ucrainei cu privire la conditiile
călătoriilor reciproce ale cetătenilor, semnat la Kiev la 19 decembrie 2003
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al
art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se
aprobă Protocolul dintre Guvernul României si Cabinetul de Ministri al
Ucrainei, semnat la Odesa la 4 iulie 2006, pentru modificarea Acordului dintre
Guvernul României si Cabinetul de Ministri al Ucrainei cu privire la conditiile
călătoriilor reciproce ale cetătenilor, semnat la Kiev la 19 decembrie 2003,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 179/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
169 din 26 februarie 2004.
Art. 2. – La
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se denuntă Conventia dintre
Guvernul României si Guvernul Ucrainei privind trecerea simplificată a
frontierei de stat comune de către cetătenii care domiciliază în judetele si
raioanele de frontieră, semnată la Ismail la 29 martie 1996, aprobată prin Hotărârea
Guvernului nr. 818/1996, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 230 din 26 septembrie 1996.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul
afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Bucuresti, 16 august 2006.
Nr. 1.073.
PROTOCOL
între Guvernul
României si Cabinetul de Ministri al Ucrainei pentru modificarea Acordului
dintre Guvernul României si Cabinetul de Ministri al Ucrainei cu privire la
conditiile călătoriilor reciproce ale cetătenilor, semnat la Kiev la 19
decembrie 2003
Guvernul
României si Cabinetul de Ministri al Ucrainei (denumite în continuare părti
contractante),
în scopul dezvoltării continue a relatiilor de prietenie
dintre cele două tări,
din dorinta de a reglementa un regim care să faciliteze
călătoriile cetătenilor celor două state,
au convenit să
aducă următoarele modificări la Acordul dintre Guvernul României si Cabinetul
de Ministri al Ucrainei cu privire la călătoriile reciproce ale cetătenilor,
semnat la Kiev la 19 decembrie 2003 (denumit în continuare Acord ):
1. Reformularea
articolului 2 al Acordului după cum urmează:
“Cetătenii
statului unei părti contractante pot intra, iesi, tranzita si rămâne pe teritoriul
statului celeilalte părti contractante pe baza documentelor valabile pentru
călătoriile în străinătate, mentionate în anexa nr. 1 la prezentul acord, si pe
bază de vize obtinute de la o misiune diplomatică sau un oficiu consular, în
afara cazurilor mentionate în prezentul acord.“
2. Alineatul
1 al articolului 3 al Acordului se completează cu punctul 1.3, care va avea următorul continut:
“1.3. Cetătenii statelor celor două părti contractante, care au
domiciliul permanent în judetele si regiunile de frontieră stabilite în anexa
nr. 2 la prezentul acord, pentru sederi pe teritoriul statului celeilalte
părti contractante de până la 90 de zile în decurs de 6 luni calculate de la
data primei intrări.“
3. Introducerea
punctului 5 la articolul 3 al Acordului, care va avea
următorul continut:
“5. Vize cu
multiple intrări, cu drept de sedere de până la 90 de zile în decurs de 6 luni
calculate de la data primei intrări, cu termen de valabilitate de până la 5
ani, pentru oamenii de afaceri care călătoresc în mod frecvent în teritoriul
statului celeilalte părti contractante, pentru relatii de afaceri-cooperare, la
solicitarea scrisă a autoritătilor administrative centrale sau locale, ori a
societătilor comerciale din statul gazdă.“
4. Reformularea
alineatului 1 al articolului 5 al Acordului, după cum urmează:
“Cetătenii
statului unei părti contractante, titulari de pasapoarte diplomatice sau de
serviciu, care îndeplinesc functii oficiale în cadrul misiunilor diplomatice
sau oficiilor consulare, precum si membrii de familie ai acestora, care
locuiesc împreună cu acestia si sunt ei Onsisi titulari de pasapoarte
diplomatice sau de serviciu, pot intra, iesi si rămâne pe teritoriul statului
celeilalte părti contractante fără viză pe durata misiunii lor.“
5. Reformularea
articolului 7 al Acordului după cum urmează:
“1. Intrarea si iesirea cetătenilor statelor celor două părti
contractante se fac prin punctele de trecere a frontierei de stat
româno-ucrainene deschise pentru traficul international, mentionate în anexa
nr. 3 la prezentul acord.
2. Intrarea si
iesirea cetătenilor statelor celor două părti contractante, mentionati la art. 3 pct. 1.3, se fac prin toate punctele de trecere a frontierei de
stat româno-ucrainene mentionate în anexa nr. 3 la prezentul acord.“
6. Eliminarea
articolului 8 al Acordului.
7. Efectuarea
renumerotării articolelor 9–11, ce vor deveni
articolele 8–10.
8. Reformularea
articolului 11, după cum urmează:
“Prezentul acord
poate fi modificat prin acordul celor două părti contractante, prin schimb de
note verbale, modificările făcând parte integrantă din acord si urmând a intra
în vigoare la 30 de zile după momentul în care părtile contractante îsi
comunică pe cale diplomatică încheierea procedurilor interne necesare pentru
intrarea în vigoare a modificărilor.“
9. Eliminarea
anexei la Acord si completarea Acordului cu următoarele anexe:
“ANEXA Nr. 1
LISTA
documentelor de călătorie ce permit trecerea frontierei de stat
româno-ucrainene
1. Pentru
cetătenii români:
a) pasaportul diplomatic;
b) pasaportul de serviciu;
c) pasaportul simplu;
d) titlul de călătorie/pasaportul temporar;
e) carnetul de marinar;
f) legitimatia de membru al echipajului unei aeronave.
2. Pentru
cetătenii ucraineni:
a) pasaportul cetăteanului ucrainean pentru călătoriile în
străinătate;
b) pasaportul diplomatic;
c) pasaportul de serviciu;
d) documentul de călătorie al minorului;
e) carnetul de marinar;
f) legitimatia de membru al echipajului navei aeriene;
g) legitimatia de călătorie a cetăteanului ucrainean pentru
reîntoarcerea în Ucraina.
ANEXA Nr. 2
LISTA
judetelor si regiunilor de frontieră România Ucraina
ANEXA Nr. 3*)
LISTA
punctelor deschise pentru trecerea frontierei de stat
româno-ucrainene
10. Prezentul
protocol este parte integrantă a Acordului si se
încheie pe o perioadă nedeterminată. Protocolul se va
aplica provizoriu începând cu data semnării si va intra în vigoare în a 30-a zi
de la data ultimei notificări prin care părtile contractante îsi comunică
reciproc îndeplinirea procedurilor interne necesare intrării sale în vigoare. Semnat la Odesa la 4 iulie 2006, în două exemplare originale,
fiecare în limbile română si ucraineană, ambele texte fiind în mod egal
autentice.
*) Darea în
functiune a punctului de trecere Sighetu Marmatiei–Solotvino se va realiza după terminarea lucrărilor de constructie.
**) Programul de
lucru al acestor puncte se va conveni de către reprezentantii Politiei Române
de Frontieră si ai Serviciului de Stat de Frontieră al Ucrainei.“
GUVERNUL ROMÂNIEI
HOTĂRÂRE
pentru majorarea
plafoanelor de garantare prevăzute la art. 1 alin. (1)
din Hotărârea Guvernului nr. 909/2000
privind emiterea garantiilor prevăzute în Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
131/2000 pentru reglementarea situatiei patrimoniale a Băncii Comerciale Române
– S.A. în litigiile izvorâte din activitatea desfăsurată de Banca Română de
Comert Exterior – Bancorex – S.A. până la data radierii acesteia din registrul
comertului
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art.
1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 131/2000
pentru reglementarea situatiei patrimoniale a Băncii Comerciale Române – S.A. în litigiile izvorâte din activitatea
desfăsurată de Banca Română de Comert Exterior – Bancorex – S.A. până la
data radierii acesteia din registrul comertului, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 177/2001,
cu modificările ulterioare, si al art. 14 alin.
(4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 18/2004 pentru finalizarea vânzării
unor pachete de actiuni ale Băncii Comerciale Române – S.A. către Banca
Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare si Corporatia Financiară
Internatională, precum si către Asociatia Salariatilor Băncii Comerciale Române
– S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 227/2004, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se
suplimentează plafoanele de garantare prevăzute la art. 1
alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 909/2000 privind emiterea garantiilor prevăzute în Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 131/2000
pentru reglementarea situatiei patrimoniale a Băncii Comerciale Române – S.A. în litigiile izvorâte din activitatea
desfăsurată de Banca Română de Comert Exterior – Bancorex – S.A., publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 506 din 16 octombrie
2000, până la data radierii acesteia din registrul comertului, cu modificările
ulterioare, cu sumele de 748.144,30 lei, 31.900.906,38
euro si 7.129.217,98 dolari SUA, reprezentând toate răspunderile, inclusiv
daunele directe si indirecte rezultate din sau în legătură cu litigiile
izvorâte din activitatea Băncii Române de Comert Exterior – Bancorex – S.A.
pentru care Banca Comercială Română – S.A. este răspunzătoare, identificate
până la data de 31 martie 2006.
Art. 2. – Sumele
prevăzute la art. 1 sunt cuprinse în anexele nr. 1–3*)
care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 3. –
Întreaga responsabilitate pentru realitatea si exactitatea sumelor prevăzute în
anexele nr. 1–3 revine Băncii Comerciale Române – S.A.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Bucuresti, 16 august 2006.
Nr. 1.087.
*) Anexele nr. 1–3 nu se publică, fiind
clasificate potrivit legii.
DECIZII ALE
PRIMULUI-MINISTRU
PRIMUL-MINISTRU
DECIZIE
privind numirea doamnei Paula Mihaela Tiplea în functia de
consilier personal în cadrul Cancelariei Primului-Ministru – Cabinetul
Primului-Ministru
În temeiul prevederilor art. 15 lit. c) si
ale art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificările si
completările ulterioare,
primul-ministru emite următoarea decizie:
Articol unic. – Începând cu data intrării în vigoare a prezentei
decizii, doamna Paula Mihaela Tiplea se numeste în functia de consilier
personal în cadrul Cancelariei Primului-Ministru – Cabinetul Primului-Ministru.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Bucuresti, 23 august 2006.
Nr. 125.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
ORDIN
pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor
si dezvoltării rurale nr. 508/2005 privind aprobarea componentei, organizarea
si functionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a
sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de crestere a
competitivitătii produselor agroalimentare
Având în vedere prevederile art. 6 alin. (3)
din Hotărârea Guvernului nr. 1.557/2002 privind aprobarea mecanismului
de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de
crestere a competitivitătii produselor agroalimentare, cu modificările si
completările ulterioare,
în baza Referatului de aprobare nr. 80.358 din 4 august 2006
al Directiei generale de strategii agroalimentare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. – Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nr. 508/2005 privind aprobarea componentei, organizarea si functionarea Comisiei
pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul
de stat prin Programul de crestere a competitivitătii produselor
agroalimentare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 578
din 5 iulie 2005, se modifică după cum urmează:
1. La
articolul 1 alineatul (1), litera A va avea următorul
cuprins:
“A. Reprezentantii
Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale:
1. Toma Adrian
Dinu – directorul general al Directiei generale de strategii agroalimentare –
presedintele comisiei;
2. Dumitru
Cosmescu – directorul general al Directiei generale de implementare politici
sectoriale si de piată – membru;
3. Maria Groza –
consilier superior la Directia bugetfinan te – membru;
4. Tudorel Baltă
– consilier superior la Directia generală de strategii agroalimentare – membru.“
Art. II. – Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Gheorghe Flutur
Bucuresti, 21 august 2006.
Nr. 581.
LISTA*)
cuprinzând
asociatiile si fundatiile cărora li s-au acordat subventii de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei în
anul 2005, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea
unor subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridică,
care înfiintează si administrează unităti de asistentă socială