MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 174 (XVIII) - Nr. 326 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 11 aprilie 2006
SUMAR
LEGI SI DECRETE
83. – Lege pentru ratificarea Acordului dintre România si Republica Italiană asupra transferării persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră, semnat la Roma la 13 septembrie 2003
Acord între România si Republica Italiană asupra transferării persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră
378. – Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Acordului dintre România si Republica Italiană asupra transferării persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră, semnat la Roma la 13 septembrie 2003
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
13. – Hotărâre pentru alegerea unui secretar al Senatului
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
421. – Hotărâre pentru completarea anexei nr. 42 la Hotărârea Guvernului nr. 1.350/2001 privind atestarea domeniului public al judetului Dâmbovita, precum si al municipiului Târgoviste, al oraselor si comunelor din judetul Dâmbovita
425. – Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.113/2002 privind acordarea licentelor de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării retelelor si serviciilor de comunicatii mobile de generatia a treia
431. – Hotărâre privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor mijloace fixe concesionate Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A., Sucursala de Transport Sibiu
432. – Hotărâre privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor mijloace fixe concesionate Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A., Sucursala de Transport Timisoara
436. – Hotărâre pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.820/2005 privind stabilirea nivelului fondurilor publice care se acordă în anul 2006 conform prevederilor Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003
437. – Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valută si celelalte drepturi în valută si în lei ale personalului trimis în misiune permanentă în străinătate
442. – Hotărâre privind aprobarea stemei municipiului Buzău, judetul Buzău
448. – Hotărâre privind transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în administrarea Ministerului Sănătătii
449. – Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei C.A. Rosetti si în administrarea Consiliului Local al Comunei C.A. Rosetti, judetul Tulcea
450. – Hotărâre privind darea în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Inspectoratul Scolar al Judetului Buzău, a unei părti dintr-un imobil, trecută în proprietatea publică a statului
451. – Hotărâre privind plata contributiei financiare a României pentru participarea în anul 2006 la programele Comunitătii Europene în domeniul educatiei si formării profesionale “Socrates II“ si “Leonardo da Vinci II“
452. – Hotărâre privind revocarea unui membru al Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor si numirea în functie pe postul rămas vacant a altui membru
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
610/C. – Ordin al ministrului justitiei pentru aprobarea Regulamentului privind asistenta religioasă în locurile de detentie
830/C. – Ordin al ministrului justitiei pentru modificarea si completarea Regulamentului de ordine interioară a parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.850/C/2004
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru ratificarea Acordului dintre România si Republica Italiană asupra transferării persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră, semnat la Roma la 13 septembrie 2003
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. – Se ratifică Acordul dintre România si Republica Italiană asupra transferării persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră, semnat la Roma la 13 septembrie 2003.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
p. PRESEDINTELE SENATULUI, DORU IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 83.
ACORD
între România si Republica Italiană asupra transferării persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră
România si Republica Italiană, denumite în continuare părti contractante, acordând o importantă deosebită dezvoltării colaborării lor în materia transferării persoanelor condamnate, dorind să intensifice si să faciliteze cooperarea dintre ele în aplicarea prevederilor Conventiei europene asupra transferării persoanelor condamnate, adoptată la Strasbourg la 21 martie 1983, denumită în continuare Conventie, au convenit asupra următoarelor:
ARTICOLUL 1
Scopul acordului
Scopul prezentului acord îl constituie reglementarea unei proceduri simplificate de transferare a persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării, a conducerii la frontieră sau orice altă măsură în virtutea căreia acestor persoane, odată puse în libertate, nu le va mai fi permis să rămână pe teritoriul statului de condamnare.
ARTICOLUL 2
Raportul cu Conventia
1. Termenii si expresiile utilizate în prezentul acord se interpretează în sensul în care acestea au fost folosite de Conventie.
2. Pentru situatiile nereglementate de prezentul acord se aplică dispozitiile Conventiei.
ARTICOLUL 3
Domeniul de aplicare
1. Statul de executare poate, la cererea statului de condamnare, să îsi dea acordul pentru transferarea unei persoane condamnate fără consimtământul acesteia, atunci când:
a) condamnarea pronuntată împotriva acesteia sau o hotărâre administrativă definitivă luată ca urmare a acestei condamnări contine o măsură de expulzare ori de conducere la frontieră sau orice altă măsură în virtutea căreia acestei persoane, odată pusă în libertate, nu îi va mai fi permis să rămână pe teritoriul statului de condamnare;
b) măsura de expulzare sau de conducere la frontieră ori alte măsuri prevăzute la lit. a) sunt adoptate printr-o hotărâre administrativă definitivă pronuntată împotriva unei persoane condamnate pentru o faptă penală pentru care legislatia internă a statului de condamnare prevede pedeapsa cu închisoarea mai mare de 2 ani.
2. Statul de executare nu îsi va da acordul în scopul precizat în paragraful 1 decât după ce a luat în considerare avizul persoanei condamnate.
3. În scopul aplicării prezentului articol statul de condamnare pune la dispozitie statului de executare:
a) o declaratie continând avizul persoanei condamnate în privinta transferării sale prevăzute; si
b) o copie de pe hotărârea de condamnare sau de pe măsura de expulzare ori de conducere la frontieră sau de pe orice altă măsură în baza căreia persoanei condamnate, odată pusă în libertate, nu îi va mai fi permisă sederea pe teritoriul statului de condamnare.
ARTICOLUL 4
1. Orice persoană care a fost transferată în urma aplicării prevederilor prezentului acord nu va fi nici urmărită, nici judecată si nici detinută în vederea executării unei pedepse sau a unei măsuri de sigurantă, nici nu va fi supusă oricărei alte îngrădiri a libertătii sale individuale pentru orice faptă anterioară transferării, alta decât cea care a motivat condamnarea în curs de executare, cu exceptia următoarelor cazuri:
a) când statul de condamnare o autorizează; în acest scop va fi prezentată o cerere, însotită de actele doveditoare si de un proces-verbal judiciar, în care sunt consemnate declaratiile condamnatului; această autorizare va fi acordată atunci când infractiunea pentru care a fost cerută ar atrage ea însăsi extrădarea potrivit legislatiei statului de condamnare sau dacă extrădarea ar fi exclusă numai din cauza cuantumului pedepsei;
b) când persoana condamnată care a avut posibilitatea să părăsească teritoriul statului de executare nu a făcut acest lucru în termen de 45 de zile de la eliberarea sa definitivă sau când s-a reîntors pe teritoriul acestui stat după ce îl părăsise.
2. Cu toate acestea, statul de executare poate să ia măsurile necesare în conformitate cu legislatia sa internă, inclusiv recurgerea la o procedură în lipsă, în vederea întreruperii prescriptiei.
ARTICOLUL 5
Transmiterea documentelor
1. Cererea de transferare si actele anexe vor fi transmise de Ministerul Justitiei al statului de condamnare Ministerului Justitiei al statului de executare.
2. Cererea de transferare si actele anexe vor fi redactate în limba statului de condamnare si însotite de traduceri certificate în limba statului de executare.
3. Răspunsul va fi transmis prin intermediul acelorasi autorităti si în aceeasi formă prevăzută în paragrafele precedente.
ARTICOLUL 6
1. Părtile contractante vor aplica pentru realizarea transferării procedura prevăzută de art. 9 paragraful 1 lit. a) din Conventie.
2. Fiecare dintre părtile contractante hotărăste asupra unei cereri de transferare formulate în temeiul dispozitiilor prezentului acord, în conformitate cu procedurile prevăzute de legea sa internă.
ARTICOLUL 7
Cheltuieli
Cheltuielile de aplicare a prezentului acord vor fi suportate de statul de executare, cu exceptia cheltuielilor efectuate în exclusivitate pe teritoriul statului de condamnare.
ARTICOLUL 8
Aplicarea în timp
Prezentul acord se aplică în privinta condamnărilor pronuntate atât înainte, cât si după intrarea sa în vigoare.
ARTICOLUL 9
Intrarea în vigoare
Prezentul acord este supus ratificării si intră în vigoare după 30 de zile de la data primirii, pe cale diplomatică, a ultimei notificări privind îndeplinirea de către părtile contractante a procedurilor interne de ratificare.
ARTICOLUL 10
Solutionarea divergentelor
Orice divergentă cu privire la aplicarea si interpretarea dispozitiilor prezentului acord se va solutiona prin consultări si negocieri bilaterale.
ARTICOLUL 11
Modificarea acordului
Prezentul acord poate fi modificat prin aceeasi procedură urmată la încheierea sa.
ARTICOLUL 12
Raporturile cu alte întelegeri internationale
Dispozitiile prezentului acord nu aduc atingere dispozitiilor altor întelegeri internationale multilaterale încheiate de părtile contractante.
ARTICOLUL 13
Valabilitatea acordului
Prezentul acord se încheie pe o perioadă nedeterminată.
ARTICOLUL 14
Denuntarea acordului
Fiecare parte contractantă poate oricând să denunte prezentul acord printr-o notificare scrisă. În acest caz prezentul acord îsi încetează valabilitatea după trecerea unui termen de 6 luni de la data primirii notificării de către cealaltă parte contractantă.
Semnat la Roma la 13 septembrie 2003, în două exemplare originale, fiecare în limbile română si italiană, toate textele fiind egal autentice.
Pentru România, Rodica Mihaela Stănoiu |
Pentru Republica Italiană, Roberto Castelli |
privind promulgarea Legii pentru ratificarea Acordului dintre România si Republica Italiană asupra transferării persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră, semnat la Roma la 13 septembrie 2003
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. – Se promulgă Legea pentru ratificarea Acordului dintre România si Republica Italiană asupra transferării persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră, semnat la Roma la 13 septembrie 2003, si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 3 aprilie 2006.
Nr. 378.
HOTĂRÂRI ALE SENATULUI
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL
pentru alegerea unui secretar al Senatului
În temeiul prevederilor art. 64 alin. (2) si (5) din Constitutia României, republicată, precum si ale art. 26 si 27 din Regulamentul Senatului,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Se alege în functia de secretar al Senatului domnul senator Ilie Sârbu, Grupul parlamentar al P.S.D., în locul domnului Antonie Iorgovan, demisionat.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în sedinta din 6 aprilie 2006, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
p. PRESEDINTELE SENATULUI,
RADU MIRCEA BERCEANU
Bucuresti, 6 aprilie 2006.
Nr. 13.
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru completarea anexei nr. 42 la Hotărârea Guvernului nr. 1.350/2001 privind atestarea domeniului public al judetului Dâmbovita, precum si al municipiului Târgoviste, al oraselor si comunelor din judetul Dâmbovita
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Anexa nr. 42 la Hotărârea Guvernului nr. 1.350/2001 privind atestarea domeniului public al judetului Dâmbovita, precum si al municipiului Târgoviste, al oraselor si comunelor din judetul Dâmbovita, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 si nr. 276 bis din 27 aprilie 2002, se completează cu pozitiile nr. 171 si 172 conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 29 martie 2006.
Nr. 421.
ANEXĂ
COMPLETĂRI
la inventarul bunurilor care apartin domeniului public al comunei Iedera
Nr. crt. |
Cod de clasificare |
Denumirea bunului |
Elemente de identificare |
Anul dobândirii sau dării în folosintă |
Situatia juridică actuală |
“171. |
1.8.11 1.8.8 |
Teren ocupat de bazinul de apă si statia de clorinare |
Suprafata = 0,50 ha, situat în punctul Siliste Tarlaua 34 Parcelele – 5877, 5878, 5880 |
2005 |
H.C.L. nr. 2/26.01.2006 |
172. |
1.8.1 |
Teren ocupat de două puturi
|
Suprafata = 1,80 ha, situat în punctul Lunca Tarlaua 31 Parcelele – 5203–5214 |
2005 |
H.C.L. nr. 2/26.01.2006“ |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.113/2002 privind acordarea licentelor de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării retelelor si serviciilor de comunicatii mobile de generatia a treia
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României aprobă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Hotărârea Guvernului nr. 1.113/2002 privind acordarea licentelor de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării retelelor si serviciilor de comunicatii mobile de generatia a treia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 18 octombrie 2002, cu modificările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Alineatele (1) si (2) ale articolului 1 vor avea următorul cuprins:
“Art.1. – (1) Licentele de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării retelelor si serviciilor de comunicatii mobile de generatia a treia (IMT 2000), denumite în continuare licente de comunicatii mobile de generatia a treia, se acordă prin licitatie cu participare internatională, organizată de Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
(2) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei stabileste prin decizie a presedintelui conditiile de acordare a licentelor de comunicatii mobile de generatia a treia, precum si procedura de desfăsurare a licitatiei.“
2. Alineatul (3) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
“(3) Ministerul Apărării Nationale va elibera spectrul de frecvente radio cuprins între 1.900 MHz si 1.980 MHz, în conditiile si termenele stabilite de comun acord cu Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei.“
3. La articolul 4 alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins:
“b) următoarele 5 transe anuale egale, în valoare de 4.900.000 dolari S.U.A. fiecare, până la data de 30 ianuarie a fiecăruia an, începând cu anul următor emiterii licentei de comunicatii mobile de generatia a treia.“
4. Alineatul (3) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
“(3) Licentele de comunicatii mobile de generatia a treia se eliberează de Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei fiecărui câstigător declarat al licitatiei sau, după caz, fiecăreia dintre persoanele prevăzute la art. 1 alin. (4), după ce aceasta a achitat prima transă din tariful de eliberare a spectrului.“
5. După alineatul (3) al articolului 4 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
“(4) Veniturile provenite din acordarea de licente de utilizare a frecventelor radioelectrice se cuvin bugetului de stat.“
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Zsolt Nagy
Ministrul apărării nationale,
Teodor Atanasiu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti, 29 martie 2006.
Nr. 425.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor mijloace fixe concesionate Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A., Sucursala de Transport Sibiu
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare, si al art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului si al unitătilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a mijloacelor fixe aflate în concesiunea Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A., Sucursala de Transport Sibiu, amplasate în statia electrică de sistem 400/220/110 kV Sibiu-Sud, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. – Trecerea în domeniul privat al statului se face în vederea scoaterii din functiune si a valorificării, în conditiile legii, a mijloacelor fixe prevăzute la art. 1.
Art. 3. – Compania Natională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A. va efectua operatiunile prevăzute la art. 2.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei si comertului,
Codrut Ioan Seres
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 431.
DATELE DE IDENTIFICARE
a mijloacelor fixe care trec din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, aflate în concesiunea Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A., Sucursala de Transport Sibiu
Nr. de Identificare atribuit de M.F.P. |
Codul de clasificare |
Denumirea mijlocului fix |
Numărul de inventar |
Valoarea de inventar – lei RON – |
An PIF |
Adresa unde se află mijloacele fixe |
|
62.197 |
8.14 |
Statia 400/220/110 kV Sibiu-Sud |
Panou de comandă |
3371337 |
509.518,89 |
1973 |
Municipiul Sibiu, judetul Sibiu |
Cabină stins incendii AT1 + 2 200 MVA |
2171015 |
6.580,32 |
1975 |
||||
Cabină stins incendii AT 3 – 400 MVA |
2171013 |
1.577,60 |
1975 |
||||
Baterie stationară FULMEN 48/150 AH |
3100000 |
21.239,25 |
1998 |
||||
Celule 220 kV |
3371334 |
67.636,81 |
1969 |
||||
Autotrafo nr. 41666 – 200 MVA |
3371364 |
12.540,06 |
1992 |
||||
Total mijloace fixe din domeniul public al statului aflate în statia Sibiu-Sud |
619.092,93 |
|
privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unor mijloace fixe concesionate Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A., Sucursala de Transport Timisoara
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare, precum si al art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului si al unitătilor administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a mijloacelor fixe aflate în concesiunea Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A., Sucursala de Transport Timisoara, amplasate în statiile electrice de sistem 220/110 kV Paroseni si 220/110 kV Pestis, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. – Trecerea în domeniul privat al statului se face în vederea scoaterii din functiune si a valorificării, în conditiile legii, a mijloacelor fixe prevăzute la art. 1.
Art. 3. – Compania Natională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A. va efectua operatiunile prevăzute la art. 2.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei si comertului,
Codrut Ioan Seres
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 432.
DATELE DE IDENTIFICARE
a mijloacelor fixe care trec din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, aflate în concesiunea Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A., Sucursala de Transport Timisoara
Nr. de Identificare atribuit de M.F.P. |
Codul de clasificare |
Denumirea mijlocului fix |
Numărul de inventar |
Valoarea de inventar – lei RON – |
An PIF
|
Adresa unde se află mijloacele fixe |
|
147.207 |
8.14 |
Statia 220/110 kV Paroseni |
Celula 220 kV Baru Mare |
2000573 |
125.000,00 |
1966 |
Localitatea Paroseni, judetul Hunedoara |
Celula 220 kV Târgu Jiu |
2000574 |
125.000,00 |
1966 |
||||
Total valoare mijloace fixe din domeniul public aflate în statia Paroseni 250.000,00 |
|||||||
62.192 |
8.14 |
Statia 220/110 kV Pestis |
Celule 220 kV Hăsdat |
200265 |
178.664,12 |
1967 |
Municipiul Hunedoara: DN 68B (Deva–Hunedoara) |
Panou protectie celulă 220 kV |
2000302 |
65,72 |
1958 |
||||
Total mijloace fixe din domeniul public al statului aflate în statia Pestis 178.729,84 |
pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.820/2005 privind stabilirea nivelului fondurilor publice care se acordă în anul 2006 conform prevederilor Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Anexa nr. 1 “Lista cuprinzând nivelul fondurilor publice care se acordă în anul 2006 pentru fiecare cultură, plantatie si specie de animale“ la Hotărârea Guvernului nr. 1.820/2005 privind stabilirea nivelului fondurilor publice care se acordă în anul 2006 conform prevederilor Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.192 din 29 decembrie 2005, se completează cu o nouă pozitie, pozitia nr. 4, cu următorul cuprins:
Nr. crt. |
Denumirea activitătii curente de productie |
Nivel fonduri publice (%) |
“4. |
Aprovizionarea, procesarea hranei, asigurarea medicamentelor si tratamentelor medicale pentru animale, a cheltuielilor curente pentru întretinerea si functionarea adăposturilor, utilajelor si instalatiilor aferente |
10“ |
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Gheorghe Flutur
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 436.
pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valută si celelalte drepturi în valută si în lei ale personalului trimis în misiune permanentă în străinătate
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 36 din Legea nr. 495/2004 privind salarizarea si alte drepturi bănesti ale personalului din administratia centrală a Ministerului Afacerilor Externe si de la misiunile diplomatice, oficiile consulare si institutele culturale românesti din străinătate, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Pozitia nr. 91 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valută si celelalte drepturi în valută si în lei ale personalului trimis în misiune permanentă în străinătate, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 5 septembrie 1996, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
Nr. crt. |
Tara |
Valuta |
Salariul lunar în valută |
“91. |
Norvegia |
euro |
910“ |
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul afacerilor externe,
Lucian Leustean,
secretar de stat
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 437.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea stemei municipiului Buzău, judetul Buzău
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 10 alin. 2 din Legea nr. 102/1992 privind stema tării si sigiliul statului,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – (1) Se aprobă stema municipiului Buzău, judetul Buzău, prevăzută în anexa nr. 1.
(2) Descrierea si semnificatiile elementelor însumate ale stemei sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(3) Anexele nr. 1*) si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 442.
ANEXA Nr. 1
STEMA
municipiului Buzău, judetul Buzău
ANEXA Nr. 2
DESCRIEREA SI SEMNIFICATIILE
elementelor însumate ale stemei municipiului Buzău, judetul Buzău
Descrierea stemei:
Stema municipiului Buzău, potrivit anexei nr. 1, se compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite, împărtit în trei cartiere, traversat de un râu undat de culoare albastră.
În câmpul superior, în cartierul din dreapta, pe fond albastru, se află imaginea stilizată a unui palat în argint si negru, pe o terasă verde.
În câmpul superior, în cartierul din stânga, pe fond rosu, se află o spadă si un topuz, încrucisate, de argint, surmontate de o coroană voievodală de aur.
În vârful scutului, în câmp argintiu, se află pasărea Phoenix, neagră, iesind dintr-un rug rosu.
Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu sapte turnuri crenelate.
Semnificatiile elementelor însumate:
Palatul reprezintă sediul Primăriei Municipiului Buzău.
Armele semnifică vitejia locuitorilor, încă din Evul Mediu, până la sfârsitul celui de al II-lea Război Mondial.
Brâul undat reprezintă râul Buzău.
Pasărea Phoenix semnifică vitalitatea locuitorilor care, asezati în calea răutătilor, cu orasul distrus complet de trei ori în decursul istoriei, au renăscut din propria cenusă.
Coroana murală cu sapte turnuri crenelate semnifică faptul că localitatea are rangul de municipiu, resedintă de judet.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în administrarea Ministerului Sănătătii
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, situat în orasul Alesd, Str. Oborului nr. 2, judetul Bihor, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul pentru Situatii de Urgentă Bihor, în administrarea Ministerului Sănătătii, pentru Serviciul Judetean de Ambulantă Bihor, în vederea extinderii spatiilor necesare desfăsurării activitătii.
Art. 2. – Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit art. 1 se va face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Ministrul sănătătii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 448.
DATELE DE IDENTIFICARE
a bunului imobil, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul pentru Situatii de Urgentă Bihor, în administrarea Ministerului Sănătătii, pentru Serviciul Judetean de Ambulantă Bihor, în vederea extinderii spatiilor necesare desfăsurării activitătii
Denumirea si locul unde este situat imobilului |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile imobilul |
Număr atribuit de Ministerul Finantelor Publice conform Hotărârii Guvernului nr. 2.060/2004 (cod de clasificare a imobilului) |
Orasul Alesd, Str. Oborului nr. 2, judetul Bihor |
Domeniul public al statului si din Administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul pentru Situatii de Urgentă Bihor |
Domeniul public al statului si în administrarea Ministerului Sănătătii, pentru Serviciul Judetean de Ambulantă Bihor |
Suprafata construită =132 m2 Terenul aferent = 715 m2 |
121.130 (partial) cod de clasificare: 8.29.10 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind transmiterea unui imobil din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei C.A. Rosetti si în administrarea Consiliului Local al Comunei C.A. Rosetti, judetul Tulcea
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, precum si al art. 8 alin. (1) si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea cu titlu gratuit, din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei C.A. Rosetti si în administrarea Consiliului Local al Comunei C.A. Rosetti, judetul Tulcea, a unui imobil situat în extravilanul satului Cardon, comuna C.A. Rosetti, judetul Tulcea, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în scopul amenajării lui pentru utilitate publică.
Art. 2. – Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, la valoarea de inventar din evidentele contabile, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 449.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului situat în municipiul Tulcea, care se transmite din domeniul privat al statului si din administrarea Ministerului Administratiei si Internelor în domeniul public al comunei C.A. Rosetti si în administrarea Consiliului Local al Comunei C.A. Rosetti
Adresa imobilului |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Persoana juridică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Satul Cardon–extravilan, comuna C.A. Rosetti, judetul Tulcea |
Ministerul Administratiei si Internelor – Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontieră Tulcea |
Consiliul Local al Comunei C.A. Rosetti |
Pavilion nr. 1: – suprafata construită = 220,20 m2 – suprafata desfăsurată = 220,20 m2 – valoare inventar = 500 lei Suprafata terenului = 9.900,23 m2 Valoare inventar teren = 225.268,798 lei |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind darea în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Inspectoratul Scolar al Judetului Buzău, a unei părti dintr-un imobil, trecută în proprietatea publică a statului
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă darea în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Inspectoratul Scolar al Judetului Buzău, a unei părti dintr-un imobil situat în municipiul Buzău, str. Alexandru Marghiloman nr. 30, judetul Buzău, trecută în domeniul public al statului prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Buzău nr. 172 din 30 septembrie 2004, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. – Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul educatiei si cercetării,
Mihail Hărdău
p. Ministrul administratiei si internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 450.
ANEXĂ
DATELE DE IDENTIFICARE
a unei părti dintr-un imobil, trecută în proprietatea publică a statului, care se dă în administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării, pentru Inspectoratul Scolar al Judetului Buzău
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Persoana juridică la care se dă în administrare imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Municipiul Buzău, str. Alexandru Marghiloman nr. 30, judetul Buzău |
Ministerul Educatiei si Cercetării, pentru Inspectoratul Scolar al Judetului Buzău |
Structură zidărie portantă Suprafata construită = 1.024,88 m2, din care: – corpul C1 (parter) = 591,86 m2 – corpul C2 (etaj) = 318,16 m2 – corpul C8 (parter) = 93,09 m2 – corpul C9 (parter) = 21,77 m2 Total suprafată de teren = 3.212,00 m2 |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind plata contributiei financiare a României pentru participarea în anul 2006 la programele Comunitătii Europene în domeniul educatiei si formării profesionale “Socrates II“ si “Leonardo da Vinci II“
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă plata contributiei României pentru participarea în anul 2006 la Programul Comunitătii Europene “Leonardo da Vinci II“ în limita echivalentului în lei al sumei de 2.838.000 euro.
Art. 2. – Se aprobă plata contributiei României pentru participarea în anul 2006 la Programul Comunitătii Europene “Socrates II“ în limita echivalentului în lei al sumei de 5.099.000 euro.
Art. 3. – Sumele prevăzute la art. 1 si 2 se asigură din bugetul aprobat pe anul 2006 Ministerului Educatiei si Cercetării de la capitolul 65.01 “Învătământ“, titlul 55 “Alte transferuri“, alineatul 55.01.07 “Programe comunitare“.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul educatiei si cercetării,
Mihail Hărdău
p. Ministrul finantelor publice,
Cătălin Doica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 451.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind revocarea unui membru al Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor si numirea în functie pe postul rămas vacant a altui membru
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 19 alin. (5) si alin. (13) lit. b) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spălării banilor, precum si pentru instituirea unor măsuri de prevenire si combatere a finantării actelor de terorism, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – În conformitate cu prevederile art. 19 alin. (13) lit. f) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spălării banilor, precum si pentru instituirea unor măsuri de prevenire si combatere a finantării actelor de terorism, cu modificările si completările ulterioare, se revocă din functia de membru al Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor domnul Dumitru Cismaru, reprezentant al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 2. – Se numeste în functia de membru al Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor doamna Paula Lavric, reprezentant al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
p. Ministrul justitiei,
Dan Cristian Stoica,
secretar de stat
Bucuresti, 5 aprilie 2006.
Nr. 452.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL JUSTITIEI
pentru aprobarea Regulamentului privind asistenta religioasă în locurile de detentie
Având în vedere dispozitiile art. 29 din Constitutia României, republicată, si ale art. 9 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, ratificată prin Legea nr. 30/1994, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul justitiei emite următorul ordin:
Art. 1. – Se aprobă Regulamentul privind asistenta religioasă în locurile de detentie, prevăzut în anexa la prezentul ordin.
Art. 2. – Dispozitiile regulamentului prevăzut la art. 1 vor fi duse la îndeplinire de Administratia Natională a Penitenciarelor.
Art. 3. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Bucuresti, 17 februarie 2006.
Nr. 610/C.
ANEXĂ
REGULAMENT
privind asistenta religioasă în locurile de detentie
Art. 1. – Asistenta religioasă în locurile de detentie va fi asigurată cu respectarea libertătii de constiintă si religie a persoanelor detinute, precum si a pluralismului religios, în conditii nediscriminatorii.
Art. 2. – Ministerul Justitiei, prin Administratia Natională a Penitenciarelor, va permite accesul în locurile de detentie al preotilor si slujitorilor sau reprezentantilor tuturor religiilor, pentru a răspunde nevoilor de asistentă religioasă a detinutilor, fără deosebire de confesiunea acestora.
Art. 3. – În locurile de detentie se vor asigura spatii care să permită exercitarea libertătii de credintă de către persoanele detinute, cu asistenta preotilor si a slujitorilor sau reprezentantilor cultelor ori asociatiilor religioase a căror confesiune o împărtăsesc.
Art. 4. – (1) Nimeni nu este obligat să îsi declare confesiunea religioasă odată cu intrarea în locul de detentie si nici pe tot parcursul executării pedepsei privative de libertate.
(2) La intrarea în locul de detentie sau pe toată perioada detentiei, detinutii îsi pot exprima optiunea de a participa la slujbele sau activitătile religioase tinute de preotul ori de reprezentantul oricărui cult sau oricărei asociatii religioase. Oricare persoană detinută poate participa la slujbele sau activitătile religioase tinute de preotul ori de reprezentantul oricărui cult religios sau oricărei asociatii religioase.
Art. 5. – (1) Persoanele detinute vor beneficia de asistentă religioasă numai la cerere.
(2) Orice persoană detinută este liberă să solicite asistentă religioasă din partea unui preot sau slujitor al unei religii recunoscute, fie prin întrevederi personale, fie prin participarea la reuniuni cu scop religios.
(3) Solicitarea asistentei religioase se poate face verbal si poate fi adresată personalului încadrat în administratia locului de detentie, indiferent de rang. Acesta este obligat să aducă cererea la cunostintă directorului locului de detentie sau functionarului special desemnat de directorul locului de detentie, care nu poate fi preot sau slujitor ori reprezentant al vreunui cult religios sau al vreunei asociatii religioase.
(4) Refuzul de a aproba acordarea asistentei religioase unui detinut se motivează în scris si se comunică în termen de 5 zile detinutului solicitant. Acesta poate contesta refuzul la Administratia Natională a Penitenciarelor si la Ministerul Justitiei.
Art. 6. – Este permis accesul în locurile de detentie al preotilor sau slujitorilor oricărui cult religios si/sau al reprezentantilor asociatiilor religioase pentru activităti care tin de asistenta religioasă, chiar dacă nu există cereri exprese din partea persoanelor detinute.
Art. 7. – (1) Accesul în locurile de detentie al preotilor sau slujitorilor si reprezentantilor oricărui cult religios sau oricărei asociatii religioase, pentru activităti care tin de asistenta religioasă, este permis în următoarele conditii: orice cult sau asociatie religioasă care doreste să desfăsoare activităti în sistemul penitenciar poate adresa o solicitare în acest sens, în scris, Administratiei Nationale a Penitenciarelor, la care va anexa lista reprezentantilor săi care vor intra în locurile de detentie.
(2) Administratia Natională a Penitenciarelor are obligatia de a răspunde în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii solicitării.
(3) Aprobarea este valabilă timp de un an de la data emiterii de către Administratia Natională a Penitenciarelor.
(4) Administratia Natională a Penitenciarelor nu poate interzice accesul preotilor sau slujitorilor si reprezentantilor oricărui cult religios sau oricărei asociatii religioase în sistemul penitenciar decât în situatia în care demonstrează că prezenta acestora pune în pericol real si concret siguranta locului de detentie. Refuzul va fi comunicat solicitantului în scris, motivat, în termenul prevăzut la alin. (2), si poate fi atacat de acesta în contencios administrativ.
Art. 8. – (1) Reprezentantii oricărui cult religios sau oricărei asociatii religioase, mentionati în lista prevăzută la art. 7, au acces liber în toate penitenciarele, spitalele penitenciare sau centrele pentru reeducarea minorilor.
(2) Dacă doreste să desfăsoare programe ce presupun accesul regulat în unul sau mai multe locuri de detentie, cultul sau asociatia religioasă va stabili, împreună cu administratia fiecărui loc de detentie vizat, calendarul săptămânal sau lunar al activitătilor cu detinutii. Slujbele sau activitătile religioase pot avea loc cel mult o dată pe săptămână.
(3) Este interzisă imixtiunea administratiei locului de detentie în continutul programelor religioase.
(4) Reprezentantii cultelor sau asociatiilor religioase care au acces în sistemul penitenciar pot distribui direct detinutilor publicatii religioase. Orice alte donatii directe către detinuti sunt supuse controlului regulamentar cu privire la primirea pachetelor.
Art. 9. – (1) Prezenta în locul de detentie a preotului, slujitorului ori a reprezentantului oricărui cult religios sau oricărei asociatii religioase va fi anuntată într-un mod accesibil si din timp tuturor persoanelor detinute.
(2) Detinutii care îsi exprimă dorinta de a participa la actiunile respective au dreptul de a se întâlni cu preotii sau cu slujitorii ori reprezentantii oricărui cult religios sau oricărei asociatii religioase sau de a participa la slujbe ori ceremonii religioase organizate de acestia fără nici un fel de restrictie din partea administratiei penitenciare.
(3) Un eventual refuz din partea administratiei penitenciare trebuie motivat în scris si înmânat detinutului în maximum 48 de ore. Acesta poate contesta refuzul la Administratia Natională a Penitenciarelor si la Ministerul Justitiei.
(4) Nici un angajat al Administratiei Nationale a Penitenciarelor sau al altor autorităti publice, precum si nici un preot, slujitor sau reprezentant al altor culte ori asociatii religioase nu poate asista la întâlnirile dintre preotii, slujitorii ori reprezentantii cultelor sau asociatiilor religioase care desfăsoară activităti cu detinutii decât la invitatia scrisă a cultului sau asociatiei religioase organizatoare.
(5) Personalul penitenciarelor va asigura numai supravegherea vizuală în cazul detinutilor cu comportament violent pe durata detentiei.
Art. 10. – La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă orice alte dispozitii contrare.
MINISTERUL JUSTITIEI
pentru modificarea si completarea Regulamentului de ordine interioară a parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.850/C/2004
În temeiul art. 140 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările ulterioare,
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu modificările si completările ulterioare,
văzând propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie nr. 4.409/C din 24 noiembrie 2005 privind aprobarea Regulamentului de ordine interioară a parchetelor,
văzând propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casatie si Justitie nr. 939/C din 20 martie 2006 privind modificarea Regulamentului de ordine interioară a parchetelor,
având în vedere avizul Consiliului Superior al Magistraturii, acordat prin Hotărârea nr. 235 din 23 martie 2006,
ministrul justitiei emite prezentul ordin.
Articol unic. – Regulamentul de ordine interioară a parchetelor, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 2.850/C/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.087 din 23 noiembrie 2004, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Titlul capitolului XI va avea următorul cuprins:
“Unitatea de implementare a programelor PHARE (UIP)“.
2. Articolul 104 va avea următorul cuprins:
“Art.104. – (1) Unitatea de implementare a programelor PHARE (UIP) se organizează la nivel de serviciu în vederea derulării programelor PHARE al căror beneficiar este Ministerul Public si exercită următoarele functii:
a) de coordonare a activitătilor prin care se realizează implementarea din punct de vedere tehnic a programelor;
b) de management tehnic al proiectelor si contractelor aferente, în baza fondurilor transferate de Fondul National conform acordurilor de finantare;
c) de raportare către institutiile abilitate a datelor si informatiilor solicitate în calitate de coordonator national al asistentei si pentru asigurarea functionării Sistemului informatic unic de monitorizare si evaluare a programelor de asistentă financiară, precum si către Fondul National, agentiile de implementare si Comisia Europeană a documentelor prevăzute de procedurile PHARE.
(2) În vederea implementării corespunzătoare a programelor în termenele prevăzute, UIP are următoarele atributii:
a) identifică si elaborează propuneri de proiecte de finantare din fonduri PHARE pe baza prioritătilor prevăzute în Parteneriatul pentru aderare si în alte documente programatice, în conformitate cu strategia de programare a asistentei financiare nerambursabile, stabilită de institutiile abilitate, si după consultarea conducerii institutiei, precum si a celorlalte directii/structuri de specialitate din institutie, potentiali beneficiari ai asistentei;
b) întreprinde toate demersurile pe care le presupune exercitiul de programare, în vederea asigurării eligibilitătii proiectelor propuse (completarea sau modificarea fisei de proiect, redimensionarea bugetului solicitat); în acest scop conlucrează cu directiile de specialitate din cadrul institutiilor abilitate;
c) întocmeste documentele subsecvente aprobării fisei de proiect pentru derularea efectivă a programului (termeni de referintă, specificatii tehnice, conventii de înfrătire) cu sprijinul directiilor/structurilor de specialitate, unde este cazul;
d) îndeplineste sarcinile ce îi revin pentru organizarea licitatiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractorului, negocierea si încheierea contractului, în colaborare cu agentia de implementare;
e) supraveghează în permanentă îndeplinirea de către contractor a obligatiilor asumate în conformitate cu termenii de referintă;
f) atestă realitatea serviciilor mentionate în facturile remise de contractori, în vederea efectuării plătii de către agentia de implementare;
g) planifică si răspunde de organizarea în conditii optime a activitătilor aprobate prin program, inclusiv în situatiile în care derularea efectivă a programelor este în sarcina beneficiarilor asistentei, directiilor/structurilor din aceeasi institutie sau din alte institutii;
h) coordonează si monitorizează implementarea programelor; în acest scop păstrează evidenta privind obiectivele, desfăsurarea si rezultatele programelor derulate;
i) tine evidenta repartizării si utilizării bunurilor achizitionate din fondurile PHARE, conform destinatiei si scopului prevăzute în program;
j) întocmeste documentele de raportare periodică privind stadiul implementării programelor, rapoartele de monitorizare si evaluare a proiectelor, conform procedurilor PHARE; în acest scop beneficiază de sprijinul beneficiarilor directi, dacă este cazul;
k) asigură schimbul de informatii privind aspectele tehnice ale implementării programelor cu directiile implicate din cadrul Comisiei Europene, cu Delegatia Comisiei Europene la Bucuresti, Fondul National, cu agentiile de implementare si celelalte institutii abilitate;
l) asigură legătura dintre autoritatea de implementare si institutiile abilitate pentru programele PHARE pe care le implementează;
m) asigură legătura cu celelalte institutii beneficiare ale asistentei si participă la reuniunile interinstitutionale în probleme de interes comun pentru asistenta PHARE;
n) participă la reuniunile internationale cu relevantă pentru obiectul de activitate al UIP;
o) asigură participarea la întâlnirile la nivelul conducerii institutiei, legate de activitatea de asistentă financiară PHARE;
p) îndeplineste orice alte atributii care pot rezulta din necesitatea derulării în bune conditii a proiectelor si pentru asigurarea absorbtiei fondurilor alocate.
(3) Organizarea administrativă a UIP este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
(4) Coordonatorul UIP este abilitat prin ordinul de numire să solicite si să primească de la celelalte structuri din cadrul Ministerului Public datele si informatiile necesare îndeplinirii atributiilor prevăzute la art. 104 alin. (2).
(5) Coordonatorul UIP este abilitat să semneze documentele realizate în îndeplinirea atributiilor conferite UIP, cu exceptia acelora a căror semnare este expres prevăzută în sarcina altor persoane.“
3. Regulamentul se completează cu anexa al cărei cuprins este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Ministrul justitiei,
Monica Luisa Macovei
Bucuresti, 24 martie 2006.
Nr. 830/C.
ANEXĂ
UNITATEA DE IMPLEMENTARE A PROGRAMELOR PHARE