MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 825 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 13 septembrie 2005
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 356 din
5 iulie 2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 38 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
995. – Hotărâre privind
transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, din administrarea
Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat“ si a
Senatului României în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
1.023. – Hotărâre pentru
modificarea anexei nr. 3 la Normele privind autorizarea laboratoarelor si a
atelierelor de conservare si restaurare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
216/2004
1.030. – Hotărâre privind
modificarea art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 326/2001 pentru stabilirea
componentei Comisiei de privatizare a Băncii Comerciale Române – S.A.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
1.430. – Ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării
lucrărilor de constructii
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 5 iulie 2005
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 din Legea nr.
53/2003 – Codul muncii
Ioan Vida – presedinte
Nicolae Cochinescu – judecător
Constantin Doldur – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Petre Ninosu – judecător
Ion Predescu – judecător
Serban Viorel Stănoiu – judecător
Florentina Baltă – procuror
Ingrid Alina Tudora – magistrat-asistent
Pe rol se află solutionarea exceptiei de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 din Legea nr.
53/2003 – Codul muncii, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Frarom
International Est“ – S.R.L. din Iasi în Dosarul nr. 4.614/2004 al Curtii de
Apel Iasi – Sectia conflicte de muncă si asigurări sociale.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată.
Reprezentantul Ministerului Public, invocând
jurisprudenta Curtii Constitutionale în materie, pune concluzii de respingere a
exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului,
constată următoarele:
Prin Încheierea din 11 ianuarie 2005, pronuntată în
Dosarul nr. 4.614/2004, Curtea de Apel Iasi – Sectia conflicte
de muncă si asigurări sociale a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 din Legea nr.
53/2003 – Codul muncii, exceptie ridicată de Societatea
Comercială “Frarom International Est“ – S.R.L. din Iasi.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia arată că dispozitiile art. 38 din Codul muncii reprezintă o încălcare
flagrantă a principiului egalitătii cetătenilor în fata legii si a principiului
libertătii contractuale, prejudiciind drepturile recunoscute de lege
angajatorului. În acest sens apreciază că atâta vreme cât textul de lege
criticat împiedică exprimarea liberă a vointei părtilor si opreste producerea
efectelor juridice ale actului convenit de părti în mod liber, acesta este neconstitutional
în raport de prevederile art. 16 din Constitutie, egalitatea cetătenilor în
fata legii însemnând inclusiv egalitatea contractuală, egalitatea de pozitie în
momentul negocierilor si a semnării actelor bilaterale, în absenta oricărei
forme de constrângere.
De asemenea, arată că libertatea contractuală se
circumscrie principiilor constitutionale consacrate în art. 30, 40 si 45, în
sensul recunoasterii libertătii de exprimare, de asociere si a accesului liber
al persoanei la o activitate economică, toate acestea presupunând relatii
contractuale liber consimtite. Ca atare, atât timp cât nu se pune problema
lipsei capacitătii de exercitiu, contractul de muncă fiind încheiat între
persoane cu deplină capacitate de a-si asuma drepturi si obligatii, protejarea
excesivă a salariatului aduce prejudicii nejustificate angajatorului si
contravine principiilor constitutionale invocate.
Curtea de Apel Iasi – Sectia conflicte de muncă si
asigurări sociale apreciază că dispozitiile legale criticate nu aduc
atingere principiului egalitătii cetătenilor în fata legii si nici celui
referitor la libertatea contractuală. În acest sens arată că, în dreptul muncii
actual, principiul negocierii presupune că drepturile si obligatiile
salariatilor se stabilesc prin negocierea liberă a acestora între salariati si
angajatori si se concretizează atât în contractele individuale de muncă, cât si
în cele colective, la nivel de unitate, de ramură sau chiar la nivel national.
Ca atare, cei doi parteneri sociali îsi asumă drepturi si obligatii reciproce
în functie de conditiile economice si sociale de la un anumit moment dat.
Instanta apreciază că textul de lege criticat nu
conferă salariatului o protectie excesivă si lipsită de temei legal si nici nu
contravine prevederilor constitutionale invocate, întrucât reprezintă, pe de o
parte, un minim de garantie pentru acesta, iar pe de altă parte, reflectă un
anumit echilibru între interesele patronului si dreptul persoanelor fizice de
a-si câstiga existenta prin muncă.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele Camerei Deputatilor apreciază
că dispozitiile de lege criticate sunt constitutionale, întrucât interdictia de
a renunta, în tot sau în parte, la drepturile recunoscute de lege, precum si
sanctiunea nulitătii aplicată actelor de acceptare tacită a unor drepturi
salariale diminuate reprezintă o măsură minimă de protectie a salariatilor,
având drept scop asigurarea exercitării neîngrădite a drepturilor si
intereselor legitime izvorâte din raporturile de muncă, împotriva oricăror
abuzuri din partea angajatorilor, constituind totodată un echilibru între
interesele salariatilor si ale angajatorilor. În acest context, măsura de
protectie a salariatilor nu reprezintă un privilegiu, fiind justificată de
situatia în care se găsesc acestia si care impune o asemenea măsură.
Asa fiind, prin textul de lege criticat sunt
respectate si principiile constitutionale cu privire la inviolabilitatea
libertătii de exprimare, asocierea liberă a cetătenilor si accesul liber al
persoanei la o activitate economică, libera initiativă si exercitarea acestora,
Legea nr.
53/2003 – Codul muncii fiind în deplină concordantă cu principiile
constitutionale invocate în sustinerea exceptiei.
Guvernul consideră exceptia de
neconstitutionalitate ca fiind neîntemeiată. În acest sens arată că
reglementarea cuprinsă în art. 38 din Codul muncii este în acord cu cerintele
art. 41 alin. (1) din Constitutie, care prevede, printre altele, că dreptul la
muncă nu poate fi îngrădit, iar alegerea locului de muncă este liberă.
Avocatul Poporului arată că dispozitiile legale
criticate sunt constitutionale. În acest sens, invocând jurisprudenta Curtii
Constitutionale în materie, respectiv Decizia nr.
494/2004, arată că nu poate fi retinută critica de neconstitutionalitate a
art. 38 din Legea nr.
53/2003 – Codul muncii fată de art. 16 din Constitutie.
De asemenea, apreciază că nu este întemeiată nici
critica de neconstitutionalitate a acestor dispozitii legale fată de
prevederile art. 45 din Constitutie, întrucât dreptul oricărei persoane de a desfăsura
o activitate economică este liber, statul garantând accesul neîngrădit la
libera initiativă, precum si exercitarea acesteia, ceea ce s-a realizat prin
dispozitiile legale criticate.
În ceea ce priveste contrarietatea dispozitiilor art.
38 din Legea nr.
53/2003 – Codul muncii cu prevederile art. 30 si 40 din Constitutie,
Avocatul Poporului apreciază că nu poate fi retinută, deoarece domeniile de
incidentă ale drepturilor fundamentale invocate sunt diferite fată de obiectul
de reglementare al normei deduse controlului de constitutionalitate.
Presedintele Senatului nu a
comunicat punctul său de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate
ridicate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului,
raportul întocmit în cauză de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1
alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitu tionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate îl
constituie dispozitiile art. 38 din Legea nr.
53/2003 – Codul muncii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 72 din 5 februarie 2003, potrivit cărora “Salariatii nu pot renunta
la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege. Orice tranzactie prin care se
urmăreste renuntarea la drepturile recunoscute de lege salariatilor sau
limitarea acestor drepturi este lovită de nulitate“.
Autorul exceptiei sustine că dispozitiile legale
criticate încalcă prevederile art. 16, 30, 40 si 45 din Constitutie, care au
următoarea redactare:
– Art. 16: “(1) Cetătenii sunt egali în fata legii
si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.
(3) Functiile si demnitătile publice, civile sau
militare, pot fi ocupate, în conditiile legii, de persoanele care au cetătenia
română si domiciliul în tară. Statul român garantează egalitatea de sanse între
femei si bărbati pentru ocuparea acestor functii si demnităti.
(4) În conditiile aderării României la Uniunea
Europeană, cetătenii Uniunii care îndeplinesc cerintele legii organice au
dreptul de a alege si de a fi alesi în autoritătile administratiei publice
locale.“;
– Art. 30: “(1) Libertatea de exprimare a
gândurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice
fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte
mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisă.
(3) Libertatea presei implică si libertatea de a
înfiinta publicatii.
(4) Nici o publicatie nu poate fi suprimată.
(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare în
masă obligatia de a face publică sursa finantării.
(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia
demnitatea, onoarea, viata particulară a persoanei si nici dreptul la propria
imagine.
(7) Sunt interzise de lege defăimarea tării si a
natiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură natională, rasială, de clasă
sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violentă
publică, precum si manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.
(8) Răspunderea civilă pentru informatia sau pentru
creatia adusă la cunostintă publică revine editorului sau realizatorului,
autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de
multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în conditiile legii.
Delictele de presă se stabilesc prin lege.“;
– Art. 40: “(1) Cetătenii se pot asocia liber în
partide politice, în sindicate, în patronate si în alte forme de asociere.
(2) Partidele sau organizatiile care, prin scopurile
ori prin activitatea lor, militează împotriva pluralismului politic, a
principiilor statului de drept ori a suveranitătii, a integritătii sau a
independentei României sunt neconstitutionale.
(3) Nu pot face parte din partide politice judecătorii
Curtii Constitutionale, avocatii poporului, magistratii, membrii activi ai
armatei, politistii si alte categorii de functionari publici stabilite prin
lege organică.
(4) Asociatiile cu caracter secret sunt interzise.“;
– Art. 45: “Accesul liber al persoanei la o
activitate economică, libera initiativă si exercitarea acestora în conditiile
legii sunt garantate.“
Examinând exceptia, Curtea constată că, în sustinerea
criticii sale de neconstitutionalitate, autorul exceptiei pleacă de la o
premisă gresită, constând în absolutizarea exercitiului dreptului (libertătii)
al cărui titular ori beneficiar este si pe care îl invocă, pretinzând că prin
reglementarea dedusă controlului i-ar fi fost încălcat. În cauza de fată,
obiectul pretinsei încălcări îl constituie – chiar dacă nu este nominalizată ca
atare – libertatea contractuală care, în ciuda unei aparente identităti
terminologice, nu face parte din categoria drepturilor si libertătilor
fundamentale, în expresia lor constitutională. Într-o formulă sintetică,
libertatea contractuală este posibilitatea recunoscută oricărui subiect de
drept de a încheia un contract, în întelesul de mutuus consensus, de
produs al manifestării sale de vointă convergentă cu a celeilalte sau
celorlalte părti, de a stabili continutul acestuia si de a-i determina
obiectul, dobândind drepturi si asumându-si obligatii a căror respectare este
obligatorie pentru părtile contractante.
Curtea retine că libertatea contractuală poate fi
valorificată numai în cadrul legal, cu respectarea unor limite rezonabile
impuse de ratiuni de ocrotire a unor interese publice si private legitime;
exercitată în afara acestui cadru, fără oprelisti, orice libertate îsi pierde
legitimitatea si tinde să se convertească în anarhie. Neîndoielnic, si
contractul de muncă dă expresie libertătii contractuale, dar o face într-o
manieră specifică, determinată de obiectul său propriu si esential diferit de
acela al altor contracte, constând în prestarea unei anumite activităti, a unei
munci, în schimbul unei remuneratii. Întrucât munca constituie un factor
esential pentru existenta si propăsirea societătii umane, iar remuneratia
aferentă muncii prestate reprezintă pentru cea mai mare parte a membrilor
acestei societăti principala, dacă nu chiar unica sursă de subzistentă, dreptul
la muncă este inclus în categoria drepturilor fundamentale ale omului, fiind
consacrat, ca atare, de Constitutie, iar contractul de muncă, ca institutie
juridică prin care este valorificat în principal, beneficiază de o atentie
prioritară din partea legiuitorului, materializată în adoptarea unei legislatii
complexe si unitare, constituind o ramură distinctă de drept, destinată
reglementării multitudinii de drepturi si obligatii pe care, direct sau mediat,
cu titlu principal ori în subsidiar, le generează. Curtea constată că, în
conditiile în care, de regulă, între părtile contractului de muncă – angajator
si salariat – există o discrepantă vădită din punct de vedere al potentialului
economic si financiar în favoarea celui dintâi, de natură să-i permită a-si
impune punctul de vedere la negocierea clauzelor contractului, statul – si
anume statul de drept, democratic si social, asa cum este definită România în
termenii art. 1 alin. (3) din Constitutie, – este tinut să intervină legal în
sprijinul celui aflat într-o pozitie de inferioritate economică.
Obligatia statului, în sensul arătat, decurge
nemijlocit din prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, potrivit cărora “Salariatii
au dreptul la măsuri de protectie socială. Acestea privesc securitatea si
sănătatea salariatilor, regimul de muncă al femeilor si al tinerilor,
instituirea unui salariu minim brut pe tară, repausul săptămânal, concediul de
odihnă plătit, prestarea muncii în conditii deosebite sau speciale, formarea
profesională, precum si alte situatii specifice, stabilite prin lege“.
Curtea constată că, pentru ca aceste măsuri de
protectie socială să îsi găsească efectiv aplicare, în mod necesar ele trebuie
să fie instituite pe calea unor norme imperative, în caz contrar, deci în
situatia în care ar fi prevăzute de norme supletive, asa cum sustine autorul
exceptiei, respectarea lor ar deveni facultativă, părtile având posibilitatea
să deroge de la ele prin acordul lor de vointă, ceea ce ar permite
angajatorului să-si impună punctul de vedere. Ca atare, protectia socială a
muncii, desi consacrată cu titlu de obligatie în sarcina statului, prin
Constitutie, ar deveni, astfel, pur formală si iluzorie. Asa fiind, textul
legal dedus controlului de constitutionalitate reprezintă un corolar logic al
art. 41 alin. (2) din Constitutie, fără a releva nici o contradictie cu textele
constitutionale de referintă invocate. Astfel, referitor la sustinerea
autorului exceptiei privind înfrângerea art. 16 alin. (1) din Legea
fundamentală, Curtea retine că nu poate fi retinută această critică, întrucât
dispozitiile art. 38 din Codul muncii dau pe deplin expresie textului
constitutional, urmărind asigurarea egalitătii între părtile contractante,
inegale, ab initio, din punct de vedere al potentialului economic si
financiar.
În ceea ce priveste celelalte texte de referintă
mentionate, si anume art. 16 alin. (2), (3) si (4), art. 30, 40 si 45 din
Constitutie, Curtea constată că domeniul lor de incidentă este cu totul altul
decât cel al reglementării legale deduse controlului, ceea ce exclude, de
plano, posibilitatea oricărei coliziuni între ele si, pe cale de
consecintă, lipseste de relevantă invocarea lor cu acest titlu.
În final, Curtea retine că dispozitiile art. 38 din
Legea nr.
53/2003 – Codul muncii au mai fost supuse controlului de
constitutionalitate. Astfel, prin Decizia nr.
494 din 11 noiembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 59 din 18 ianuarie 2005, Curtea a constatat că interdictia de a
renunta, în tot sau în parte, la aceste drepturi, precum si nulitatea actelor
de acceptare tacită a unor drepturi salariale diminuate sunt măsuri de
protectie a salariatilor, menite să asigure exercitiul neîngrădit al
drepturilor si al intereselor legitime ce li se cuvin în cadrul raporturilor de
muncă, pentru a-i feri de consecintele unor eventuale abuzuri ori amenintări
din partea angajatorilor. O astfel de măsură de protectie a salariatilor nu
poate fi considerată un privilegiu si, deci, contrară prevederilor art. 16
alin. (1) din Constitutie, atât timp cât ea se justifică în considerarea
situatiei unei anume categorii sociale care reclamă o astfel de protectie.
Deoarece nu au intervenit elemente noi care să justifice schimbarea
jurisprudentei Curtii Constitutionale, cele statuate prin această decizie îsi
mentin valabilitatea si în prezenta cauză.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit.
d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1–3, al art. 11
alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 38 din Legea nr.
53/2003 – Codul muncii, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Frarom
International Est“ – S.R.L. din Iasi în Dosarul nr. 4.614/2004 al Curtii de
Apel Iasi – Sectia conflicte de muncă si asigurări sociale.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 5 iulie
2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Ingrid Alina Tudora
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
transmiterea unui imobil, proprietate publică a statului, din administrarea
Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat“ si a
Senatului României în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă transmiterea, cu titlu gratuit, a
imobilului (teren si constructie), situat în municipiul Bucuresti, Piata
Revolutiei nr. 1A, sectorul 1 (fosta Str. Academiei nr. 32–34, sectorul 1), din
administrarea Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat“ în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, respectiv a
sălii “Omnia“, din administrarea Senatului României în administrarea
Ministerului Administratiei si Internelor.
Art. 2. – Datele de identificare a imobilului transmis
conform art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 3. – (1) În termen de 60 de zile de la trecerea
imobilului în administrarea Ministerului Administratiei si Internelor, între
acesta si institutiile publice prevăzute în anexa nr. 2, care detin în
folosintă gratuită spatii în cadrul imobilului, pe baza unor acte juridice
legal încheiate, se vor încheia protocoale privind suportarea, pe cote-părti, a
categoriilor de cheltuieli privind paza, întretinerea, reparatiile si
utilitătile aferente acestui imobil.
(2) Durata de folosintă a spatiilor în care îsi
desfăsoară activitatea institutiile publice prevăzute în anexa nr. 2 va fi
prelungită, după caz, prin acte aditionale, până când acestor institutii li se
vor atribui prin hotărâre a Guvernului imobile corespunzătoare în care să-si
desfăsoare activitatea.
(3) Situatia locativă a persoanelor juridice de drept
privat care detin în folosintă spatii în cadrul imobilului prevăzut la art. 1
va fi reanalizată în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri si se va solutiona potrivit legii.
Art. 4. – (1) Personalul contractual prevăzut în anexa
nr. 3 va fi preluat cu data de 1 ianuarie 2006, cu încadrarea în numărul maxim
de posturi si de fonduri aprobate Ministerului Administratiei si Internelor pe
anul 2006.
(2) Încadrarea si salarizarea personalului preluat în
conditiile alin. (1) se vor face potrivit reglementărilor în vigoare aplicabile
personalului din sectorul bugetar.
Art. 5. – Predarea-preluarea imobilului mentionat la
art. 1, precum si a bunurilor materiale din dotarea acestuia se va face pe bază
de protocol încheiat între părtile interesate, în termen de 60 de zile de la
intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 6. – Anexele nr. 1–3 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administratiei si internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul sănătătii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
1 septembrie 2005.
Nr.
995.
ANEXA
Nr. 1
DATELE DE IDENTIFICARE
a imobilului, proprietate publică a statului, care se
transmite cu titlu gratuit din administrarea
Regiei Autonome “Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat“ în administrarea Ministerului Administratiei
si Internelor, respectiv a sălii “Omnia“, din
administrarea Senatului României în administrarea Ministerului
Administratiei si Internelor
Nr.
crt. |
Adresa imobilului care se transmite |
Persoana juridică de la care se transmite imobilul |
Institutia publică la care se transmite imobilul |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
Valoarea reevaluată de inventar |
Numărul de inventar atribuit de Ministerul
Finantelor Publice |
1. |
Bucuresti,
Piata Revolutiei nr. 1A, sectorul 1 (fosta Str. Academiei nr. 32-34, sectorul
1) |
Regia
Autonomă “Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat“ |
Ministerul
Administratiei si Internelor |
Suprafata
construită desfăsurată = 36.421,00 m2 Suprafata
terenului, total = 7.706,28 m2, din care: - suprafată construită la sol = 5.520,76 m2 -
suprafată curti, anexe = 2.185,52 m2 |
12.211.169,27
RON Reactualizată conform Hotărârii Guvernului nr. 945/1991, Hotărârii
Guvernului nr. 26/1994, Hotărârii Guvernului nr. 500/1996, Hotărârii Guvernului
nr. 403/2000 |
20.411 |
2. |
Bucuresti,
Piata Revolutiei nr. 1A, sectorul 1 (fosta Str. Academiei nr. 32-34, sectorul
1) (sala “Omnia“) |
Senatul
României |
Ministerul
Administratiei si Internelor |
Suprafata
construită = 1.482 m2 Suprafata
construită desfăsurată = 4.225 m2 |
1.156.209
RON |
35.935 |
ANEXA
Nr. 2
SITUATIA PERSOANELOR JURIDICE
care detin în folosintă spatii în cadrul imobilului situat în municipiul Bucuresti, Piata Revolutiei nr. 1A, sectorul 1
Nr.
crt. |
Persoanele juridice care detin în folosintă spatii
în cadrul imobilului |
Actul juridic în baza căruia este detinută folosinta
spatiilor |
1. |
Senatul
României |
Contractul
nr. 92 din 25 ianuarie 2005, Actul aditional nr. 261 din 14 aprilie 2005 |
2. |
Ministerul
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei |
Contractul
nr. 35 din 11 februarie 1998, Actul aditional nr. 265 din 14 aprilie 2005 si
Actul aditional nr. 14 din 12 ianuarie 2005 |
3. |
Ministerul
Sănătătii |
Contractul
nr. 1.783 din 4 martie 1997, Contractul nr. 7.450 din 19 decembrie 1996,
Actul aditional nr. 15 din 12 ianuarie 2005 si Actul aditional nr. 265 din 14
aprilie 2005 |
4. |
Serviciul
de Telecomunicatii Speciale |
Contractul
nr. 50 din 25 ianuarie 2001, Actul aditional nr. 16 din 12 ianuarie 2005 |
5. |
Societatea
Comercială “Sind România“ – S.R.L. |
Contractul
nr. 108 din 24 februarie 2003, Actul aditional Bucuresti nr. 546 din 7
septembrie 2004 |
6. |
Revista
“Viata Medicală“ |
Contractul
nr. 133 din 12 februarie 1998, Actul aditional nr. 12 din 12 februarie 2005 |
7. |
Sucursala
de Reprezentare si Protocol “Triumf“ |
Contractul
nr. 313 din 18 iunie 2001, Actul aditional nr. 476 din 29 mai 2005 |
8. |
Confederatia
Natională a Sindicatelor Libere din România – Frătia |
Contractul
nr. 2.262 din 27 martie 1995, Actul aditional nr. 294 din 18 mai 2004 |
9. |
Societatea Comercială “Mobifon“ – S.A. Bucuresti |
Contractul nr. 562 din 18 iulie 2005 |
ANEXA
Nr. 3
PERSONALUL CONTRACTUAL
din cadrul Regiei Autonome “Administratia
Patrimoniului Protocolului de Stat“, care va fi preluat
în conditiile legii de Ministerul Administratiei si
Internelor
Nr. crt. |
Numărul posturilor |
Tipul ocupatiei |
1. |
1 |
sef sector |
2. |
1 |
sef formatie |
3. |
1 |
maistru |
4. |
1 |
curier |
5. |
1 |
agent prestator |
6. |
11 |
telefonistă |
7. |
22 |
femeie de serviciu |
8. |
1 |
zugrav |
9. |
2 |
instalator |
10. |
7 |
electrician |
11. |
2 |
tâmplar |
12. |
5 |
lăcătus |
13. |
1 |
faiantar |
14. |
2 |
croitor |
15. |
1 |
geamgiu |
16. |
2 |
tapiter |
17. |
6 |
fochist |
18. |
2 |
montor reglor ascensor |
19. |
2 |
liftier |
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru modificarea
anexei nr. 3 la Normele privind autorizarea laboratoarelor si a atelierelor de
conservare si restaurare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 216/2004
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Anexa nr. 3 la Normele privind
autorizarea laboratoarelor si a atelierelor de conservare si restaurare,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
216/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 196 din
5 martie 2004, se modifică si se înlocuieste cu anexa la prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul culturii si cultelor,
Adrian Iorgulescu
Bucuresti,
8 septembrie 2005.
Nr.
1.023.
ANEXĂ
(Anexa
nr. 3 la norme)
ROMÂNIA
MINISTERUL
CULTURII SI CULTELOR
AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE
Nr. ......
Data ....................
Laboratorul ......................................,
situat în localitatea ..........................., str. .......................
nr. ...., bl. ...., sc. ..., et. ....., ap. ...., sectorul ...., judetul
......................, cod ......................., telefon/fax
..........................., apartinând de
........................................................................................
(denumirea societătii), cod unic de
înregistrare
............................., are conditii materiale si capacitate
profesională de a desfăsura activităti de conservare-restaurare în următoarele
domenii:
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
.
Prezenta autorizatie a fost eliberată conform
prevederilor Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural
national mobil, cu modificările si completările ulterioare, si documentatiei
înregistrate la Ministerul Culturii si Cultelor cu nr. ............ .
Ministrul culturii si cultelor, ................................. (se va completa numele ministrului) |
Secretar, Avizat C.N.M.C. ......................................... (se va completa numele secretarului) |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
modificarea art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 326/2001 pentru stabilirea
componentei Comisiei de privatizare a Băncii Comerciale Române – S.A.
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 6 din Legea nr. 83/1997 pentru
privatizarea societătilor comerciale bancare la care statul este actionar, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Punctul 2 al articolului 1 din
Hotărârea Guvernului nr.
326/2001 pentru stabilirea componentei Comisiei de privatizare a Băncii
Comerciale Române – S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 146 din 23 martie 2001, cu modificările ulterioare, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“2. Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu, reprezentant
al Ministerului Finantelor Publice;“.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
p. Ministrul finantelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
Bucuresti,
8 septembrie 2005.
Nr.
1.030.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării
lucrărilor de constructii
Având în vedere prevederile art. 4 din Legea nr.
50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii,
republicată, cu modificările ulterioare,
în temeiul art. II alin. (2) din Legea nr.
199/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr.
50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii si al art.
5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului emite următorul ordin:
Art. 1. –
Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Legii nr.
50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii, republicată,
cu modificările ulterioare, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 3. – La data publicării prezentului ordin,
Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor si locuintei nr.
1.943/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 8 aprilie 2002, se abrogă, iar
ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii,
republicată, îsi încetează aplicabilitatea.
Ministrul transporturilor, constructiilor si
turismului,
Gheorghe Dobre
Bucuresti,
26 august 2005.
Nr.
1.430.
*) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 825 bis abonament, care se poate achizitiona si de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial“, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.