MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 987 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 8 noiembrie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.334. – Hotărâre privind modificarea
art. 5 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 83/1997 pentru
privatizarea societătilor comerciale bancare la care statul este actionar,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 458/1997
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
401. – Ordin al
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei pentru aprobarea Normelor
privind prevenirea si stingerea incendiilor în cadrul Companiei Nationale
“Posta Română“ – S.A.
1.126. – Ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale privind numirea Comisiei de
atestare a agentilor economici în activitatea de exploatare forestieră,
aprobarea Regulamentului de functionare a Comisiei de atestare a agentilor
economici în activitatea de exploatare forestieră si a criteriilor de atestare
a agentilor economici în activitatea de exploatare forestieră
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
modificarea art. 5 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 83/1997
pentru privatizarea societătilor comerciale bancare la care statul este
actionar, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 458/1997
În temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Articolul 5 din Normele
metodologice de aplicare a Legii nr. 83/1997 pentru privatizarea societătilor comerciale
bancare la care statul este actionar, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
458/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 206 din 25
august 1997, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea
următorul cuprins:
“Art.5. – (1) Membrii comisiei de privatizare,
inclusiv vicepresedintele acesteia, beneficiază de o indemnizatie lunară
stabilită la nivelul salariului corespunzător functiei de consilier al
presedintelui executiv al societătii bancare supuse privatizării.
(2) Presedintele comisiei de privatizare beneficiază
de o indemnizatie lunară, stabilită la nivelul salariului corespunzător
functiei de presedinte executiv al societătii bancare supuse privatizării.“
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Presedintele interimar al Autoritătii
pentru Valorificarea Activelor Statului,
Jean Cătălin Sandu
p. Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Dan Petrescu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Claudiu Doltu,
secretar de stat
Bucuresti,
3 noiembrie 2005.
Nr.
1.334.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
pentru
aprobarea Normelor privind prevenirea si stingerea incendiilor în cadrul Companiei
Nationale “Posta Română“ – S.A.
Având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1) lit. b) din
Ordonanta Guvernului nr. 60/1997 privind apărarea împotriva incendiilor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 212/1997, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul Avizului nr. 3/2005 acordat de
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgentă Companiei Nationale “Posta
Română“ – S.A.,
ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite
prezentul ordin.
Art. 1. – Se aprobă Normele privind prevenirea si
stingerea incendiilor în cadrul Companiei Nationale “Posta Română“ – S.A.,
prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Serviciul asigurarea continuitătii
comunicatiilor postale din cadrul Companiei Nationale “Posta Română“ – S.A. va
lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. – Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Zsolt Nagy
Bucuresti,
31 octombrie 2005.
Nr.
401.
*) Anexa
va fi comunicată institutiilor interesate după intrarea în vigoare a
prezentului ordin.
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind
numirea Comisiei de atestare a agentilor economici în activitatea de exploatare
forestieră, aprobarea Regulamentului de functionare a Comisiei de atestare a
agentilor economici în activitatea de exploatare forestieră si a criteriilor de
atestare a agentilor economici în activitatea de exploatare forestieră
În temeiul art. 3 alin. (3) din Regulamentul de vânzare a masei lemnoase de către detinătorii de fond forestier proprietate publică către agentii economici, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 85/2004,
văzând Protocolul nr. 159.100 din 19 octombrie 2005,
în baza art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
văzând Referatul de aprobare nr. 159.086 din 18
octombrie 2005 al Directiei politici, strategii si reglementări forestiere,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. 1. – Se numeste Comisia de atestare a agentilor
economici în activitatea de exploatare forestieră în componenta prevăzută în
anexa nr. I.
Art. 2. – Se aprobă Regulamentul de functionare a
Comisiei de atestare a agentilor economici în activitatea de exploatare
forestieră, prevăzut în anexa nr. II, precum si criteriile de atestare a
agentilor economici în activitatea de exploatare forestieră, prevăzute în anexa
nr. III.
Art. 3. – Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor
si dezvoltării rurale nr.
257/2004 privind componenta Comisiei de atestare a agentilor economici în activitatea
de exploatare forestieră si aprobarea Regulamentului privind orgnizarea si
functionarea Comisiei de atestare a agentilor economici în activitatea de
exploatare forestieră, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
392 din 4 mai 2004, si Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale nr.
217/2005 pentru înlocuirea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
257/2004 privind componenta Comisiei de atestare a agentilor economici în
activitatea de exploatare forestieră si aprobarea Regulamentului privind
organizarea si functionarea Comisiei de atestare a agentilor economici în
activitatea de exploatare forestieră, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 360 din 27 aprilie 2005, se abrogă.
Art. 4. – Anexele nr. I–III fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 5. – Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
Bucuresti,
25 octombrie 2005.
Nr.
1.126.
ANEXA
Nr. I
COMPONENTA
Comisiei de atestare a agentilor economici în
activitatea de exploatare forestieră
Nr. crt. |
Numele si prenumele |
Reprezentant al |
1. |
Mihalache
Ilie |
Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale |
2. |
Rontea
Ionel |
Ministerului
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale |
3. |
Borlea
Florin |
Regiei
Nationale a Pădurilor – Romsilva |
4. |
Aldea
Dan Ioan |
Regiei
Nationale a Pădurilor – Romsilva |
5. |
Caloian
Grigore |
Asociatiei
Proprietarilor de Păduri din România |
6. |
Crăciun
Dorel Petru |
Asociatiei
Forestierilor din România – ASFOR |
7. |
Cretu
Ovidiu |
Asociatiei
Forestierilor din România – ASFOR |
8. |
Ionascu
Gheorghită |
Asociatiei
Forestierilor din România – ASFOR |
9. |
Sbera
Ioan |
Asociatiei
Forestierilor din România – ASFOR |
ANEXA
Nr. II
REGULAMENT
de functionare a Comisiei de atestare a agentilor
economici în activitatea de exploatare forestieră
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. – (1) Prezentul
regulament stabileste modul de organizare si functionare a Comisiei de atestare
a agentilor economici care au ca obiect de activitate exploatarea masei
lemnoase pe picior din fondul forestier proprietate publică, procedura,
conditiile si criteriile de atestare conform unei metodologii unitare.
(2) Comisia de atestare a agentilor economici în
activitatea de exploatare forestieră, denumită în continuare comisia, este
singura abilitată să emită certificate de atestare pentru agentii economici
persoane juridice si persoane fizice autorizate, care solicită atestarea în
conditiile prezentului regulament.
Art. 2. – Obtinerea certificatului de atestare emis de
comisie este obligatorie pentru persoanele fizice sau juridice care desfăsoară
activitatea de exploatare forestieră si care participă, potrivit legii, la
licitatiile sau negocierile pentru cumpărarea de masă lemnoasă pe picior ori
pentru efectuarea prestării de servicii de exploatare a masei lemnoase pe
picior.
Art. 3. – În sensul prezentului regulament, următorii
termeni se definesc astfel:
a) certificat de atestare/reatestare –
documentul emis în conditiile prevăzute de prezentul regulament, care dă
dreptul posesorului acestuia să participe la licitatiile sau negocierile pentru
cumpărarea de masă lemnoasă pe picior si/sau să efectueze prestări de servicii
de exploatare a masei lemnoase pe picior;
b) atestare – obtinerea certificatului de
atestare în conditiile prevăzute de prezentul regulament;
c) reatestare – obtinerea certificatului de
reatestare de către operatorul economic care anterior obtinerii acestuia a fost
atestat pentru activitatea de exploatare forestieră;
d) revizuire – corectarea de către comisie a
capacitătii anuale de exploatare forestieră pentru care a fost atestat/reatestat
un agent economic. Corectarea se face în functie de modul de îndeplinire de
către agentul economic a criteriilor de atestare la data revizuirii sau în
cazul în care conditiile si criteriile de atestare au suferit modificări
datorită schimbării cadrului legal pe perioada de valabilitate a certificatului
de atestare/reatestare.
CAPITOLUL II
Organizarea si functionarea comisiei
Art. 4. – Membrii comisiei îsi păstrează calitatea de
angajati ai institutiei de la care provin.
Art. 5. – Activitatea
comisiei este condusă de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot
secret dintre membrii acesteia. În caz de modificare a componentei comisiei în
procent mai mare de 50%, la prima sedintă de lucru se va face realegerea
presedintelui si a vicepresedintelui.
Art. 6. – (1) Comisia îsi desfăsoară activitatea în
spatiul asigurat de Asociatia Forestierilor din România – ASFOR.
(2) Secretariatul comisiei este asigurat din câte un reprezentant de specialitate silvică de la: Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, Regia Natională a Pădurilor – Romsilva, Asociatia Forestierilor din România – ASFOR si Asociatia Proprietarilor de Păduri din România – APPR, desemnat de fiecare institutie în parte.
(3) Documentele de atestare se depun la sediul
Asociatiei Forestierilor din România – ASFOR. Dosarele cu cererile si
documentele depuse în vederea atestării sunt păstrate de secretariatul
comisiei.
Art. 7. – (1) Comisia este formată din 9 membri.
(2) Comisia functionează regulamentar în prezenta presedintelui
sau a vicepresedintelui si a unui număr de minimum 6 membri. În lipsa
presedintelui si a vicepresedintelui, sedinta este condusă de un membru delegat
de presedinte.
(3) Hotărârile comisiei sunt legale dacă se iau prin
votul a cel putin 5 membri. Voturile membrilor vor fi înregistrate nominal în
procesul-verbal al sedintei.
Art. 8. – Atributiile comisiei sunt următoarele:
a) examinarea cererilor si a documentelor prezentate pentru
atestare si emiterea hotărârii cu privire la îndeplinirea conditiilor de
atestare;
b) eliberarea certificatului de atestare/reatestare
pentru agentii economici care îndeplinesc conditiile prevăzute în prezentul
regulament;
c) respingerea cererilor de atestare/reatestare ale
agentilor economici care nu îndeplinesc conditiile prevăzute în prezentul
regulament, cu motivarea respingerii si comunicarea motivării solicitantilor,
prin secretariatul comisiei;
d) analizarea si luarea hotărârii cu privire de înlocuirea
membrilor care nu îsi îndeplinesc atributiile prevăzute de prezentul
regulament, la propunerea presedintelui comisiei;
e) revizuirea sau retragerea, după caz, a
certificatelor de atestare/reatestare, în conditiile legii;
f) verificarea activitătii secretariatului comisiei;
g) stabilirea nivelului maxim al volumului anual de
masă lemnoasă posibil de exploatat, în functie de utilajul conducător si de
starea tehnică a acestuia, pentru fiecare agent economic care solicită
atestarea sau reatestarea;
h) informarea trimestrială a autoritătii publice
centrale care răspunde de silvicultură si a autoritătii publice sub a cărei
autoritate se desfăsoară exploatarea masei lemnoase despre modul de desfăsurare
a activitătii comisiei si despre hotărârile luate.
Art. 9. – Atributiile presedintelui comisiei sunt
următoarele:
a) aprobarea graficelor cu programarea sedintelor
comisiei, la propunerea secretariatului;
b) semnarea, în conformitate cu hotărârile comisiei, a
certificatelor de atestare/reatestare sau, după caz, a comunicărilor de
respingere a cererilor de atestare/reatestare, cu motivatie aferentă;
c) urmărirea prezentei si activitătii membrilor
comisiei;
d) formularea propunerii de înlocuire a membrilor
comisiei care nu îsi îndeplinesc atributiile prevăzute de prezentul regulament;
e) semnarea tuturor documentelor care privesc
activitatea comisiei;
f) delegarea competentei de conducere a sedintei unui
alt membru al comisiei.
Art. 10. – (1) Vicepresedintele comisiei coordonează
activitatea secretariatului si răspunde de asigurarea conditiilor normale de
desfăsurare a activitătilor curente.
(2) Vicepresedintele comisiei exercită atributiile
presedintelui în lipsa acestuia.
Art. 11. – Membrii comisiei au obligatia să anunte
conducerea acesteia, cu cel mult 5 zile lucrătoare înainte de data sedintei de
lucru programată, despre neparticiparea la sedinta de lucru, cu motivarea
neparticipării.
Art. 12. – Atributiile secretariatului comisiei:
a) primirea cererilor cu documentatiile aferente
depuse de agentii economici;
b) întocmirea graficului de sedinte, pe care îl supune
spre aprobare presedintelui comisiei;
c) pregătirea sedintelor si asigurarea logisticii
necesare desfăsurării acestora;
d) inventarierea documentelor din dosarele prezentate
pentru atestare/reatestare, completarea unei fise pentru fiecare dosar si
returnarea dosarelor incomplete care au fost respinse de comisie;
e) redactarea certificatului de atestare/reatestare si
prezentarea acestuia spre semnare presedintelui comisiei, conform hotărârii
comisiei;
f) întocmirea comunicărilor către agentii economici cărora li s-au respins cererile de atestare/reatestare, precizarea motivelor de respingere si prezentarea acestora pentru semnare presedintelui comisiei;
g) tinerea evidentei dosarelor de atestare într-un registru special si reactualizarea, după fiecare sedintă, a listei agentilor economici atestati/reatestati, în ordine alfabetică, pe suport electronic, precum si a celor respinsi;
h) arhivarea dosarelor care au fost analizate de
comisie;
i) întocmirea procesului-verbal de sedintă si
consemnarea modului în care se desfăsoară lucrările comisiei;
j) comunicarea către agentii economici a hotărârii
comisiei privind retragerea certificatului de atestare;
k) comunicarea informatiilor privind întocmirea
documentatiilor aferente cererilor de atestare/reatestare către agentii
economici interesati;
l) redactarea hotărârii comisiei si a altor documente
emise de comisie.
CAPITOLUL III
Documentele necesare pentru atestare/reatestare
Art. 13. – (1) În vederea obtinerii certificatului de
atestare/reatestare, persoanele juridice au obligatia de a depune la
secretariatul comisiei documentatia care trebuie să cuprindă următoarele
documente:
a) cererea de atestare/reatestare, întocmită conform
modelului prezentat în anexa nr. 1;
b) statutul sau actul constitutiv din care să rezulte
că în obiectul de activitate este prevăzută activitatea de exploatare
forestieră, cod CAEN 0201, în copie;
c) actul sau autorizatia de functionare a agentului
economic, în copie: sentinta civilă, încheierea judecătorului delegat de pe
lângă oficiul registrului comertului, autorizatia consiliului local si altele
asemenea;
d) certificatul de înmatriculare la oficiul
registrului comertului, în copie;
e) situatia asigurării cu personal de specialitate,
angajat pe durata de valabilitate a atestatului, pentru activitatea de
exploatare a lemnului, semnată de conducătorul societătii, conform modelului
prezentat în anexa nr. 2. Agentii economici care solicită atestare/reatestare
vor prezenta comisiei diplomele de absolvire/licentă, în copie, adeverinta
eliberată de inspectoratul teritorial de muncă si cartea de muncă, în copie,
autentificată de inspectoratul teritorial de muncă, pentru personalul silvic cu
studii medii si superioare;
f) situatia asigurării cu utilaje proprii specifice
activitătii de exploatare forestieră, si anume: ferăstraie mecanice, tractoare
universale, tractoare articulate forestiere, funiculare si, după caz, atelaje,
conform modelului prezentat în anexa nr. 3, însotită de adeverinta eliberată de
administratia financiară, care să ateste detinerea acestora, sau acte de
vânzare-cumpărare autentificate la notariat;
g) situatia contractării masei lemnoase pe picior în
perioada ultimei atestări, dacă se solicită reatestare sau majorarea
capacitătii atestate, conform modelului prezentat în anexa nr. 4;
h) calculul capacitătii anuale de exploatare
forestieră;
i) copia cazierului tehnic de exploatare a masei
lemnoase, completat la zi, numai pentru societătile care solicită reatestarea
sau majorarea capacitătii atestate.
(2) Documentatiile se
depun la secretariatul comisiei, prin postă sau prin delegat. Programarea la
comisie se va face în ordinea înregistrării documentatiilor, dar nu mai mult de
40 de documentatii pe sedintă, cu respectarea unei perioade de minimum 3 zile
lucrătoare până la data programării sedintei.
Art. 14. – (1) Prezentarea incompletă a documentelor
prevăzute la art. 13 determină respingerea cererii agentului economic
respectiv.
(2) Prezentarea de date false în documentele prevăzute
la art. 13 determină anularea atestatului, dacă acesta a fost deja eliberat,
precum si celelalte forme de răspundere legală.
CAPITOLUL IV
Procedura de atestare/reatestare
Art. 15. – (1) Procedura de atestare/reatestare se
desfăsoară în următoarele etape:
Etapa I
Inventarierea de către secretariatul comisiei, cu
minimum 3 zile lucrătoare înainte de data programării sedintei comisiei, a
documentelor din dosarele prezentate de operatorii economici în vederea
atestării/reatestării, completarea unei fise cu documentele din fiecare dosar
si propunerea de către comisie a respingerii dosarelor incomplete si a
analizării celor corespunzătoare.
Etapa a II-a
Analiza de către comisie a documentatiilor
înregistrate si prezentate de secretariat, pentru agentii economici care
solicită atestarea/reatestarea si/sau suplimentarea volumului fată de un
atestat valabil.
Etapa a III-a
Deliberarea comisiei privind atestarea agentilor
economici sau respingerea cererilor, cu precizarea motivelor care au condus la
această decizie.
Etapa a IV-a
Eliberarea certificatelor de atestare/reatestare.
(2) Sedinta de analiză a documentatiilor nu se
desfăsoară în prezenta reprezentantilor agentilor economici.
Art. 16. – (1) Concluziile analizelor si hotărârile
adoptate de comisie vor fi consemnate în procese-verbale de sedintă, fiind
semnate de toti membrii prezenti.
(2) Procesele-verbale si alte date necesare privind
agentii economici vor fi înregistrate într-un registru special.
(3) Procesele-verbale si registrele prevăzute la alin.
(2) se arhivează la secretariatul comisiei pe o perioadă de 2 ani după data
expirării valabilitătii certificatelor de atestare emise în baza hotărârilor
comisiei, consemnate în acestea.
Art. 17. – (1) Membrii comisiei poartă întreaga
răspundere pentru hotărârile luate.
(2) Hotărârile comisiei cu privire la atestarea,
reatestarea ori respingerea cererilor de atestare sunt aduse la cunostintă
celor interesati de către secretariatul comisiei.
(3) Certificatele de atestare/reatestare se transmit
agentilor economici prin postă cu confirmare de primire sau, după caz, prin
delegat, prin grija secretariatului comisiei.
Art. 18. – (1) Certificatele de atestare/reatestare a
agentilor economici se întocmesc conform modelului prezentat în anexa nr. 5.
(2) Certificatele de atestare/reatestare se eliberează
pentru o perioadă de 2 ani, cu obligatia agentului economic de a solicita
reatestarea înainte de expirarea acestei perioade.
(3) În cazurile în care conditiile si criteriile de
atestare au suferit modificări după atestare, agentul economic are obligatia să
solicite revizuire sau reatestare, în termen de 10 zile lucrătoare de la
schimbarea conditiilor initiale.
(4) În cazul în care agentul economic atestat nu mai
îndeplineste conditiile pentru care a fost atestat, acesta are obligatia de a
Onstiinta comisia de atestare, care va proceda la retragerea atestatului.
(5) Agentul economic atestat/reatestat care nu mai are
angajat personalul de specialitate pentru care a fost atestat/reatestat va
anunta în scris comisia despre aceasta în termen de cel mult 10 zile
calendaristice de la data ivirii situatiei. Neanuntarea în termenul mentionat
conduce la retragerea certificatului de atestare/reatestare.
(6) În urma sesizărilor primite sau din oficiu,
comisia reevaluează îndeplinirea conditiilor si criteriilor de
atestare/reatestare de către agentul economic respectiv, căruia îi solicită
documentele necesare, si retrage certificatul de atestare/reatestare emis, dacă
este cazul.
(7) Agentul economic căruia i s-au solicitat documente
în conditiile prevăzute la alin. (3) este obligat să le pună la dispozitia
secretariatului comisiei în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
(8) Nepunerea la dispozitia secretariatului comisiei a
documentelor în conditiile prevăzute la alin. (5) atrage retragerea
certificatului de atestare/reatestare existent.
(9) Revizuirea sau retragerea, după caz, a
certificatului de atestare/reatestare se va comunica în termen de 48 de ore
către detinătorii de fond forestier proprietate publică, de către secretariatul
comisiei.
(10) În cazul pierderii certificatului de
atestare/reatestare, la solicitarea agentilor economici, comisia poate elibera
un duplicat al acestuia, în baza anuntării pierderii într-un cotidian central.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 19. – Certificatele de atestare/reatestare
eliberate anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin sunt valabile
până la data expirării lor, cu exceptia cazurilor prevăzute la art. 18 alin.
(3).
Art. 20. – Eventualele
contestatii la hotărârile comisiei se vor solutiona conform legii.
Art. 21. – Anexele nr. 1–5 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA
Nr. 1
la
regulament
Agentul economic
.................................................................................................................
(denumire, telefon, fax)
Nr. ........................... din
...........................................
Nr. .......................... din
............................................
Subscrisa
.....................................................................................................................................
(denumirea agentului economic si forma juridică), cu sediul în
.................................................................................................
(localitatea, judetul, str., nr. etc.), telefon
..............................., înfiintată prin
............................................................................................ (tipul,
nr., data emiterii) si înregistrată la oficiul registrului comertului la
nr. .................., solicit eliberarea certificatului de atestare pentru
executia de lucrări de exploatări forestiere.
În sustinerea prezentei cereri declar pe propria
răspundere următoarele elemente cu privire la situatia actuală a societătii:
1. Date generale:
– actul constitutiv (statut, contract de asociere);
– vechimea în activitatea de exploatare forestieră
.............................................................................................
ani;
– cod SIRUES................................................................................................................................................................;
– codul fiscal
...............................................................................................................................................................;
– capitalul social subscris
...........................................................................................................................................;
– banca
........................................................................................................................................................................
2. Obiectul de activitate principal .....................................................,
secundar..........................................................
3. Masa lemnoasă pe picior exploatată în ultimii 2 ani
.......... m3
4. Volumul anual de exploatat ................................................................................................................................
m3
5. Numărul total de salariati
........................................................................................................................,
din care:
a) personal de specialitate în domeniul silviculturii
sau exploatării forestiere:
–
ingineri........................................................................................................................................................................;
–
tehnicieni....................................................................................................................................................................;
– muncitori calificati.........................................................................................................................................................;
b) muncitori
necalificati.........................................................................................................................................................
6. Baza materială proprie (număr):
– ferăstraie
mecanice.....................................................................................................................................................;
– tractoare forestiere
..................................................................................................................................................;
– tractoare universale
..................................................................................................................................................;
– încărcătoare (IFRON)
.................................................................................................................................................;
–
funiculare..................................................................................................................................................................;
– autovehicule speciale pentru transportul
materialelor lemnoase, cu o capacitate totală de ...................... tone;
– animale de muncă .................................................................................................................................................;
– altele (mijloace de lucru) ............................................................................................................................................
7. Datorii la alti agenti economici:
Cunosc prevederile regimului silvic în domeniul
exploatării forestiere si transportului masei lemnoase si mă angajez să asigur
instruirea continuă a angajatilor în vederea cunoasterii si respectării acestor
prevederi.
Anexez la prezenta cerere documentele prevăzute la
art. 13 alin. (1) din Regulamentul de functionare a Comisiei de atestare a
agentilor economici în activitatea de exploatare forestieră, aprobat prin
Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
1.126/2005.
Semnătura autorizată si stampila...............
ANEXA
Nr. 2
SITUATIA
asigurării cu personal de specialitate, angajat pe
durata de valabilitate a atestatului, pentru activitatea de exploatare a
lemnului
Agentul
economic ..............................................................
Nr. crt. |
Numele si prenumele |
Data nasterii |
Functia |
Pregătirea în specialitate |
Vechimea (ani) |
|
în specialitate |
în unitate |
|||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data completării ........................... |
Semnătura autorizată si stampila ........................................................ |
la
regulament
SITUATIA
asigurării cu utilaje proprii specifice activitătii de
exploatare forestieră
Agentul
economic ............................................................
Nr. crt. |
Denumirea si marca utilajului sau atelajului |
Anul de fabricatie |
Anul achizitiei |
Numărul de înmatriculare (după caz) |
Gradul de uzură (%) |
Observatii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Data completării ......................... |
Semnătura autorizată si stampila ......................................................... |
ANEXA
Nr. 4
la regulament
SITUATIA*)
contractării masei lemnoase pe picior în perioada
ultimei atestări
Agentul
economic S.C. .............................................
Seria
................ nr. ................... din ............................
Nr. crt. |
Anul/ Parchetul |
Contractul**) nr. ...... din .......... |
Volumul contractat (mii m3) |
Viza detinătorului |
||||||
Total |
Răsinoase |
Fag |
Cvercinee |
Alte specii |
Volum cumulat în anul***) |
Organizatorul licitatiei****) |
Semnătura si stampila |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*)
Însoteste certificatul de atestare a agentului economic si se completează, la
fiecare contractare de masă lemnoasă pe picior, de către organizatorul
licitatiei/negocierii.
**) În
coloana 2 se va mentiona tipul contractului si se va nota, după cum urmează:
– (A)
Contract de achizitie masă lemnoasă pe picior;
– (PS)
Contract de prestări servicii de exploatare forestieră.
***)
Rezultă prin cumulul volumului contractat pentru anul în curs si nu poate avea
o valoare mai mare decât cea pentru care a fost emis certificatul de atestare.
****)
Conform definitiei din Hotărârea Guvernului nr. 85/2004 pentru aprobarea
Regulamentului de vânzare a masei lemnoase de către detinătorii de fond
forestier proprietate publică, către agentii economici sau hotărârii anuale a
Guvernului de stabilire a cotei de tăiere în functie de tipul proprietarilor de
fond forestier.
Presedintele comisiei de atestare,
................................................
ANEXA
Nr. 5
la
regulament
Fată
CERTIFICAT DE ATESTARE/REATESTARE
ROMÂNIA
Seria .......... nr. ..........
COMISIA DE ATESTARE A AGENfiILOR ECONOMICI ÎN
ACTIVITATEA DE EXPLOATARE FORESTIERĂ
Comisia de atestare a
agentilor economici în activitatea de exploatare forestieră, constituită în
baza prevederilor Regulamentului de vânzare a masei lemnoase de către
detinătorii de fond forestier proprietate publică, către agentii economici,
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
85/2004,
în urma desfăsurării procedurii de atestare conform prevederilor
Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
1.126/2005 privind numirea Comisiei de atestare a agentilor economici în
activitatea de exploatare forestieră, aprobarea Regulamentului de functionare a
Comisiei de atestare a agentilor economici în activitatea de exploatare
forestieră si a criteriilor de atestare a agentilor economici în activitatea de
exploatare forestieră, emite prezentul
Agentului economic ................................................................
(denumirea si forma juridică), cu sediul în
...................................................................
(localitatea, judetul, str., nr. etc.), înfiintat prin
..............................................................
(numărul actului constitutiv si data emiterii acestuia) si
înregistrat la oficiul registrului comertului la nr. ..................., i se
atestă, prin prezentul, că are capacitatea de a exploata anual un volum brut de
.......... mii m3 masă lemnoasă pe picior.
Prezentul certificat este valabil până la data de
.........................................., putând fi revizuit sau retras, după
caz.
Dosar .....................................
Presedintele comisiei de atestare,
.................................................
L.S./S.S.
Verso
Mentiuni cu ocazia revizuirii
Nr. crt. |
Data revizuirii |
Capacitatea de exploatare stabilită la revizuire [mii m3 masă lemnoasă pe picior/an] |
Semnătura presedintelui comisiei |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA
Nr. III
CRITERIILE DE ATESTARE
a agentilor economici în activitatea de exploatare
forestieră
Hotărârea comisiei se
va lua pe baza următoarelor criterii:
1. Agentul economic este persoană juridică sau persoană
fizică autorizată, cu obiect de activitate în domeniul exploatărilor
forestiere.
2. Agentul economic are încadrat personal tehnic după
cum urmează:
a) agentii economici care solicită atestarea pentru
capacitatea de exploatare de până la 5.000 m3 au obligatia de a avea angajat,
pe durata valabilitătii atestatului, minimum un specialist silvic cu studii
medii. Fac exceptie de la prevederile de mai sus asociatiile familiale care
exploatează până la 2.000 m3/an;
b) agentii economici care solicită atestarea pentru
capacitatea de exploatare cuprinsă între 5.001 m3 si 30.000 m3 au
obligatia de a avea angajat, pe durata valabilitătii atestatului, minimum un
specialist silvic cu studii superioare;
c) agentii economici care solicită atestarea pentru
capacitatea de exploatare mai mare de 30.000 m3 au obligatia de a avea angajati,
pe durata valabilitătii atestatului, atât specialisti silvici cu pregătire
medie, pentru fiecare 5.000 m3 sau pentru fiecare fractiune de
5.000 m3, respectiv superioară, cât si specialisti silvici cu pregătire
superioară, pentru fiecare 30.000 m3 sau fiecare fractiune de 30.000 m3.
3. Agentul economic are asigurată dotarea cu utilaje
specifice necesare pentru realizarea lucrărilor de exploatări forestiere:
a) dacă la utilajele conducătoare (tractoare,
tractoare articulate forestiere si funiculare) gradul de uzură depăseste 50%,
capacitatea de exploatare care se atestă se stabileste prin diminuarea cu 50% a
capacitătii stabilite ca urmare a îndeplinirii celorlalte criterii;
b) dacă la utilajele conducătoare gradul de uzură este cuprins între 1% si 50%, capacitatea de exploatare care se atestă se stabileste prin diminuarea cu procentul aferent uzurii a capacitătii stabilite ca urmare a îndeplinirii celorlalte criterii.