MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 173
(XVII) - Nr. 380 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 5 mai
2005
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 71 din 8 februarie 2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 alin. (2) si art. 9 alin. (1) din Legea nr. 90/2003 privind vânzarea spatiilor aflate în proprietatea privată a statului sau a unitătilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (6), art. 6 alin. (2) si (3), art. 7, art. 11 alin. (3) si (5), art. 13 alin. (2) si art. 22 alin. (4) din Legea nr. 43/2003 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale, art. 21, art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d) si art. 153 alin. 2 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, art. 121 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, art. 91 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, art. 2, art. 21 alin. (4), art. 26 alin. (4) si art. 27 din Legea partidelor politice nr. 14/2003, art. 75 alin. (2) si art. 78 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
318.
- Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr.
111/1997 privind forma si continutul cărtii de identitate, ale cărtii de imobil
si ale fisei de evidentă a populatiei, precum si pentru modificarea Hotărârii Guvernului
nr. 113/1997 privind continutul, actualizarea si valorificarea datelor din
Registrul permanent de evidentă a populatiei
326.
- Hotărâre privind repartizarea pe unităti administrativ-teritoriale a
sumelor defalcate d i n taxa pe valoarea adăugată pentru retehnologizarea,
modernizarea si dezvoltarea sistemelor centralizate de producere si distributie
a energiei termice
330.
- Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.201/2003 privind
constituirea Comitetului interministerial pentru relatia cu administratia
publică
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
67/483.
- Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului si al
ministrului finantelor publice privind aplicarea unor măsuri financiare pentru
agentii economici de sub autoritatea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 8
februarie 2005
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 1 alin. (2) si art. 9 alin. (1) din Legea nr. 90/2003
privind vânzarea spatiilor aflate în proprietatea privată a statului sau a
unitătilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice,
art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (6), art. 6 alin. (2) si (3), art. 7, art. 11
alin. (3) si (5), art. 13 alin. (2) si art. 22 alin. (4) din Legea nr. 43/2003
privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor electorale,
art. 21, art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d) si art. 153 alin. 2 din Legea
nr. 92/1992 pentru organizarea judecătorească, art. 121 alin. (1) din Legea nr.
304/2004 privind organizarea judiciară, art. 91 alin. (2) din Legea nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, art. 2, art. 21 alin. (4), art. 26
alin. (4) si art. 27 din Legea partidelor politice nr. 14/2003, art. 75 alin.
(2) si art. 78 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii
Constitutionale
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Dana Titian -
procuror
Cristina Cătălina
Turcu - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 alin.
(2) si art. 9 alin. (1) din Legea nr.
90/2003 privind vânzarea spatiilor aflate în proprietatea privată a
statului sau a unitătilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor
partidelor politice, art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (6), art. 6 alin. (2) si
(3), art. 7, art. 11 alin. (3) si (5), art. 13 alin. (2) si art. 22 alin. (4)
din Legea nr.
43/2003 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor
electorale, art. 21, art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d), art. 117 alin. 3,
art. 149 si art. 153 alin. 2 din Legea nr. 92/1992
pentru organizarea judecătorească, art. 2, art. 21 alin. (4), art. 26 alin.
(4), art. 27 din Legea partidelor politice nr.
14/2003, art. 49 alin. (2) si art. 54 din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale,
exceptie ridicată de Partidul Solidaritătii
Democratice pentru
Sanse Egale si o Societate mai Bună în Dosarul nr. 4/P/2000 al Tribunalului
Bucuresti – Sectia a V-a civilă.
La apelul nominal
răspund autorul exceptiei, prin reprezentant Ion Antonescu, si părtile Elena
Lupu, Stefan Oprea, Livia Dima, lipsind partea Steluta Safta-Lambru, fată de
care procedura de citare este legal îndeplinită.
Magistratul-asistent
informează completul de judecată că reprezentantul autorului exceptiei a depus
o cerere prin care solicită scoaterea cauzei de pe rolul Curtii si înaintarea
către Tribunalul Bucuresti - Sectia a V-a civilă, în scopul completării
dosarului cu anumite înscrisuri a căror lipsă a constatat-o.
Presedintele
acordă cuvântul pe cererea formulată.
Reprezentantul
autorului exceptiei si părtile prezente solicită admiterea cererii.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a cererii.
Curtea respinge cererea
formulată de reprezentantul autorului exceptiei.
Presedintele
constată cauza în stare de judecată si acordă cuvântul pe fond.
Reprezentantul
autorului exceptiei sustine oral notele scrise depuse la instanta care a
sesizat Curtea Constitutională, solicitând admiterea exceptiei de
neconstitutionalitate.
Părtile prezente
solicită admiterea exceptiei de neconstitutionalitate.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate, arătând că prin Decizia nr. 517 din 25 noiembrie 2004
Curtea Constitutională s-a mai pronuntat asupra acestei exceptii, în sensul
respingerii ei.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 17 august 2004, pronuntată în Dosarul nr. 4/P/2000, Tribunalul Bucuresti
- Sectia a V-a civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 alin. (2) si art. 9 alin. (1) din
Legea nr.
90/2003 privind vânzarea spatiilor aflate în proprietatea privată a
statului sau a unitătilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor
partidelor politice, art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (6), art. 6 alin. (2) si
(3), art. 7, art. 11 alin. (3) si (5), art. 13 alin. (2) si art. 22 alin. (4)
din Legea nr.
43/2003 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor
electorale, art. 21, art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d), art. 117 alin. 3,
art. 149 si art. 153 alin. 2 din Legea nr. 92/1992
pentru organizarea judecătorească, art. 21 alin. (4), art. 26 alin. (4) din
Legea partidelor politice nr.
14/2003, art. 49 alin. (2) si art. 54 din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, exceptie
ridicată de Partidul Solidaritătii Democratice pentru Sanse Egale si o
Societate mai Bună într-o cauză având ca obiect solutionarea cererii de
reînregistrare a acestui partid politic.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate, autorul sustine că prevederile legale criticate încalcă dispozitiile
următoarelor articole din Constitutie: art. 1, 4, 8, 10, 11, 15, 16, 20, 21,
24, art. 27 alin. (1), art. 28, art. 30 alin. (1), (2) si (3), art. 31, 36,
art. 37 alin. (1), art. 40, 44, 45, 46, 47, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57,
art. 124 alin. (2), art. 126 alin. (1) si (6), art. 129, 131, 132, 133, 135,
136, 137, art. 142 alin. (1), art. 146, 148, 149, 151 si art. 154 alin. (1).
Autorul invocă, de
asemenea, încălcarea următoarelor dispozitii din acte internationale ori a
actelor internationale în integralitatea lor: Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale; Protocolul nr. 11 si
Protocolul nr. 12 aditionale la Conventia pentru apărarea drepturilor omului si
a libertătilor fundamentale; art. 1, 3 si 5 din primul Protocol adtional la
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale;
art. 8, 9, 10, 21, 28 si 30 din Declaratia Universală a Drepturilor Omului;
Pactul international cu privire la drepturile civile si politice; art. 2, 3, 5
si 6 din Conventia internatională privind eliminarea tuturor formelor de
discriminare, precum si capitolul IV “Solidaritate” din Carta drepturilor
fundamentale a Uniunii Europene.
Autorul exceptiei
de neconstitutionalitate solicită admiterea acesteia pentru următoarele motive:
sintagma cuprinsă în art. 9 alin. (1) din Legea nr.
90/2003, potrivit căreia “vor fi transmise în conformitate cu art. 52 alin.
1 din Decretul nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice si persoanele
juridice”, “constituie o mare gafă a puterii legislative, care, desi avea acte
normative promulgate în noua ordine de drept, de după Revolutia din 1989, a
preferat totusi un act lovit de nulitate de pe timpul regimului totalitar”;
art. 6 alin. (2) din Legea nr.
43/2003 “situează partidele politice mai presus de lege, contravenind art.
16 din Constitutie”; art. 5 alin. (6) din
Legea nr.
43/2003 contravine art. 1 si 56 din Constitutie, întrucât sintentia de a
ascunde identitatea donatorului cotravine grav transparentei în care trebuie să
vedem cum se alimentează si de către cine conturile unui partid politic”; art.
21 alin. (4) din Legea nr.
14/2003 încalcă dispozitiile art. 1 alin. (3) si (4), art. 11, 20, 21, 24,
54, 57, în general, si ale art. 124 alin. (2), art. 126 alin. (1), art. 129,
art. 131 alin. (1), art. 133 alin. (1), art. 142 alin. (1), art. 148 si 149 din
Constitutie, în special, deoarece “prin acesta puterea legislativă limitează
drepturile puterii judecătoresti, împiedicând justitiabilii să beneficieze de
dispozitiile art. 129 din Constitutie cu privire la folosirea căilor de atac”;
art. 26 alin. (4) din Legea nr.
14/2003 încalcă dispozitiile art. 11 alin. (1) si (2), art. 20 alin. (1) si
(2), art. 21 alin. (3), art. 24 alin. (1) si (2), art. 27 alin. (1), art. 37
alin. (1), art. 40 alin. (1), art. 124 alin. (2), art. 126 alin. (1) si (6),
art. 131 alin. (1), art. 133 alin. (1), art. 142 alin. (1), art. 148 alin. (2),
art. 154 alin. (1) din Constitutie, întrucât sinterzic justitiabililor calea de
atac a recursului si favorizează înregistrarea partidelor politice după
criteriile intereselor de grup”; art. 2 din Legea nr.
14/2003 aduce atingere art. 154 alin. (1) raportat la art. 148 alin. (2)
din Constitutie “prin omisiunea de a se prevedea, în continutul său, obligatia
de a promova valorile solidaritătii”. Celelalte texte de lege criticate sunt
raportate la articolele din Constitutie, fără se arăta în ce constă pretinsa
încălcare a dispozitiilor din Legea fundamentală.
Tribunalul
Bucuresti - Sectia a V-a civilă opinează în sensul că exceptia de neconstitutionalitate este
neîntemeiată, iar “faptul că anumite texte de lege nu ar constitui solutia cea
mai bună pentru reglementarea anumitor raporturi sociale nu poate fi cenzurat
pe calea controlului de constitutionalitate”.
Potrivit
dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Presedintele
Camerei Deputatilor consideră
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, cu următoarea motivare:
Autorul exceptiei
sustine că textele criticate din Legea nr.
90/2003 încalcă o serie de articole din Constitutie, pe care le enumeră,
fără a arăta în ce constă această încălcare. Art. 1 alin. (2) din actul
normativ mentionat este în concordantă cu articolele din Constitutie pretins
încălcate, deoarece numai partidele politice constituite în conformitate cu
Legea nr.
14/2003 pot beneficia de prevederile Legii nr.
90/2003, si nu orice organizatie autointitulată “partid”.
Criticile aduse
prevederilor Legii nr.
43/2003 nu sunt întemeiate, întrucât de scutirea de impozite si taxe
prevăzută de art. 3 alin. (3) beneficiază toate partidele politice legal
înregistrate, fără nici o discriminare. Legiuitorul are libertatea, în
concordantă cu art. 139 din Constitutie, de a stabili impozite si taxe, precum
si scutirea de la plata acestora. Reglementările cuprinse în art. 5 alin. (6),
art. 6 alin. (2) si (3) si în art. 7 din Legea nr.
43/2003 au ca scop asigurarea unei transparente depline în privinta
surselor de finantare si a resurselor de care beneficiază partidele politice,
inclusiv prin acordarea de sprijin financiar de la bugetul de stat, sub forma
subventiei pentru campania electorală.
Prevederile art.
11 din Legea nr.
43/2003 au fost abrogate prin Legea nr.
90/2003, astfel încât nu mai pot face obiectul exceptiei de
neconstitutionalitate.
Dispozitiile art.
21 alin. (4) si ale art. 26 alin. (4) din Legea nr.
14/2003 sunt în concordantă cu dispozitiile art. 126 alin. (2) si ale art.
129 din Constitutie, legiuitorul având competenta de a stabili căile de atac
care sunt puse la dispozitia părtilor într-un proces.
Art. 75 alin. (1)
si (2) din Legea nr.
47/1992 asigură totala independentă financiară a Curtii Constitutionale,
deoarece aceasta îsi aprobă propriul buget, pe care îl trimite Guvernului
pentru a fi inclus în proiectul bugetului de stat, care este supus si aprobării
Parlamentului, fiind exclusă orice ingerintă din partea Guvernului.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, cu următoarea motivare:
Asupra
dispozitiilor art. 21 alin. (4) si ale art. 26 alin. (4) din Legea nr.
14/2003 Curtea Constitutională s-a mai pronuntat prin Decizia nr.
65/2004 si prin Decizia nr.
230/2004, exceptiile fiind ridicate de acelasi autor.
Considerentele
retinute de Curte în aceste decizii îsi mentin valabilitatea si în prezenta
cauză. Celelalte dispozitii legale criticate nu au legătură cu solutionarea
cauzei, în raport cu obiectul acesteia, asa încât exceptia urmează să fie
respinsă ca inadmisibilă, în temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr.
47/1992.
Avocatul
Poporului consideră că
exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, cu următoarea motivare:
Dispozitiile art.
21 alin. (4) si ale art. 26 alin. (4) din Legea nr.
14/2003 nu aduc atingere art. 21 si 129 din Constitutie, întrucât accesul
la justitie presupune accesul la mijloacele procedurale prin care justitia se
înfăptuieste, dar nu întotdeauna trebuie să fie asigurat la toate structurile
judecătoresti si la toate căile de atac. În acest sens Curtea s-a pronuntat
prin deciziile nr.
119/2003, nr.
65/2004 si nr.
230/2004.
Art. 11 alin. (3) din
Legea nr.
43/2003 a fost abrogat prin Legea nr.
90/2003, prin urmare în privinta acestui text de lege exceptia este inadmisibilă.
Celelalte dispozitii legale criticate nu aduc atingere dispozitiilor din Legea
fundamentală invocate.
Presedintele
Senatului nu a comunicat
punctul său de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei
Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile reprezentantului autorului exceptiei si ale
părtilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine umătoarele: Curtea Constitutională este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2),
ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie art. 1 alin. (2) si art. 9 alin. (1) din
Legea nr.
90/2003 privind vânzarea spatiilor aflate în proprietatea privată a
statului sau a unitătilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor
partidelor politice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
200 din 27 martie 2003, art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (6), art. 6 alin. (2) si
(3), art. 7, art. 11 alin. (3) si (5), art. 13 alin. (2) si art. 22 alin. (4)
din Legea nr.
43/2003 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor
electorale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 54 din 30
ianuarie 2003, art. 21, art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d), art. 117 alin.
3, art. 149 si art. 153 alin. 2 din Legea nr. 92/1992
pentru organizarea judecătorească, republicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, cu modificările si
completările ulterioare, art. 2, art. 21 alin. (4), art. 26 alin. (4), art. 27
din Legea partidelor politice nr.
14/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 25 din
17 ianuarie 2003, art. 49 alin. (2) si art. 54 din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale,
republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 7 august
1997, cu modificările si completările ulterioare.
Cu privire la
textele de lege criticate se impun următoarele observatii:
- la data
sesizării Curtii Constitutionale, art. 11 alin. (3) din Legea nr.
43/2003 era abrogat expres prin art. 12 din Legea nr.
90/2003, fără ca dispozitiile sale să fie preluate;
- ulterior datei
la care a fost sesizată Curtea Constitutională, art. 21, art. 149 si art. 153
alin. 2 din Legea nr.
92/1992 pentru organizarea judecătorească, republicată, cu modificările si
completările ulterioare, au fost abrogate expres prin art. 133 alin. (1) lit.
b) din Legea nr.
304/2004 privind organizarea judiciară, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004. Dispozitiile art. 21 si art. 153
alin. 2 din Legea nr.
92/1992 nu au fost preluate în continutul Legii nr.
304/2004. Dispozitiile art. 149 din Legea nr. 92/1992 au
fost preluate cu modificări si completări în art. 121 alin. (1) din Legea nr.
304/2004;
- ulterior datei
la care a fost sesizată Curtea Constitutională, dispozitiile art. 117 alin. 3
din Legea nr.
92/1992 au fost abrogate expres prin art. 107 alin. (2) lit. b) din Legea nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004. Continutul acestuia a fost
preluat în art. 91 alin. (2) din Legea nr.
303/2004;
- ulterior datei
la care a fost sesizată Curtea Constitutională, dispozitiile art. 88 alin. 1
lit. a), b), c) si d) din Legea nr. 92/1992 au
fost abrogate expres prin art. 72 alin (2) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 599 din 2 iulie 2004. Continutul
art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d) se regăseste în art. 36 alin. (1) din
Legea nr.
317/2004, cu exceptia sintagmei criticate de autorul exceptiei, “la
recomandarea ministrului justitiei”, care nu a fost preluată;
- la data
sesizării Curtii Constitutionale, Legea nr.
47/1992 suferise modificări si completări prin Legea nr. 232/2004,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 502 din 3 iunie 2004,
fiind, prin urmare, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
643 din 16 iulie 2004. Solutia legislativă cuprinsă în art. 49 alin. (2) si
art. 54 s-a păstrat în esentă, fiind cuprinsă în art. 75 alin. (2) si art. 78
din Legea nr.
47/1992, republicată.
Ca urmare a
modificărilor legislative mentionate mai sus, Curtea se va pronunta asupra
dispozitiilor art. 1 alin. (2) si art. 9 alin. (1) din Legea nr.
90/2003 privind vânzarea spatiilor aflate în proprietatea privată a
statului sau a unitătilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor
partidelor politice, art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (6), art. 6 alin. (2) si
(3), art. 7, art. 11 alin. (3) si (5), art. 13 alin. (2) si art. 22 alin. (4)
din Legea nr.
43/2003 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor
electorale, art. 21, art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d) si art. 153 alin. 2
din Legea nr.
92/1992 pentru organizarea judecătorească, art. 121 alin. (1) din Legea nr.
304/2004 privind organizarea judiciară, art. 91 alin. (2) din Legea nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, art. 2, art. 21 alin. (4), art. 26
alin. (4), art. 27 din Legea partidelor politice nr.
14/2003, art. 75 alin. (2) si art. 78 din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale.
Aceste dispozitii
sunt considerate de autorul exceptiei ca fiind neconstitutionale în raport cu
prevederile art. 1 privitor la statul român, art. 4 privitor la unitatea
poporului si egalitatea între cetăteni, art. 8 referitor la pluralismul
si partidele politice, art. 10 privitor la relatii internationale, art.
11 referitor la dreptul international si dreptul intern, art. 15
referitor la universalitate, art. 16 referitor la egalitatea în
drepturi, art. 20 referitor la tratatele internationale privind
drepturile omului, art. 21 referitor la accesul liber la justitie, art.
24 referitor la dreptul la apărare, art. 27 alin. (1) referitor la inviolabilitatea
domiciliului, art. 28 privitor la secretul corespondentei, art. 30
alin. (1) referitor la libertatea de exprimare, art. 30 alin. (2)
privitor la interzicerea cenzurii si art. 30 alin. (3) referitor la libertatea
presei, art. 31 privitor la dreptul la informatie, art. 36 privitor
la dreptul de vot, art. 37 alin. (1) privitor la dreptul de a fi
ales, art. 40 referitor la dreptul de asociere, art. 44 privitor la dreptul
de proprietate privată, art. 45 referitor la libertatea economică, art.
46 privitor la dreptul la mostenire, art. 47 referitor la nivelul de
trai, art. 49 privitor la protectia copiilor si a tinerilor, art. 50
referitor la protectia persoanelor cu handicap, art. 51 privitor la dreptul
de petitionare, art. 52 referitor la dreptul persoanei vătămate de o
autoritate publică, art. 53 privitor la restrângerea exercitiului unor
drepturi sau al unor libertăti, art. 54 referitor la fidelitatea fată de
tară, art. 55 privitor la apărarea tării, art. 56 privitor la contributii
financiare, art. 57 referitor la exercitarea drepturilor si a
libertătilor, art. 124 alin. (2) privitor la unicitatea, impartialitatea
si egalitatea justitiei, art. 126 alin. (1) referitor la instantele
judecătoresti si art. 126 alin. (6) referitor la controlul judecătoresc
al actelor administrative, art. 129 privitor la folosirea căilor de
atac, art. 131 referitor la rolul Ministerului Public, art. 132
referitor la statutul procurorilor, art. 133 privitor la rolul si
structura Consiliului Superior al Magistraturii, art. 135 privitor la economia
României, art. 136 privitor la proprietate, art. 137 privitor la sistemul
financiar, art. 142 alin. (1) referitor la Curtea Constitutională, art.
146 privitor la atributiile Curtii Constitutionale, art. 148 privitor la
integrarea în Uniunea Europeană, art. 149 referitor la aderarea la
Tratatul Atlanticului de Nord, art. 151 privitor la procedura de
revizuire a Constitutiei si ale art. 154 alin. (1) privitor la conflictul
temporal de legi.
Autorul invocă, de
asemenea, încălcarea următoarelor dispozitii din acte internationale ori a
actelor internationale în integralitatea lor: Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale; Protocolul nr. 11 si
Protocolul nr. 12 aditionale la Conventia pentru apărarea drepturilor omului si
a libertătilor fundamentale; art. 1 privitor la protectia proprietătii, art.
3 referitor la dreptul la alegeri libere si art. 5 privitor la raportarea
la conventie din primul Protocol aditional la Conventia pentru apărarea
drepturilor omului si a libertătilor fundamentale; art. 8, 9, 10, 21, 28 si 30
din Declaratia Universală a Drepturilor Omului; Pactul international cu privire
la drepturile civile si politice; art. 2, 3, 5 si 6 din Conventia
internatională privind eliminarea tuturor formelor de discriminare, precum si
capitolul IV “Solidaritate” din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii
Europene.
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate, Curtea constată că art. 1 alin. (2) si art. 9 alin.
(1) din Legea nr.
90/2003 privind vânzarea spatiilor aflate în proprietatea privată a
statului sau a unitătilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor
partidelor politice, precum si art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (6), art. 6 alin.
(2) si (3), art. 7, art. 11 alin. (5), art. 13 alin. (2) si art. 22 alin. (4)
din Legea nr.
43/2003 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor
electorale sunt norme juridice care se aplică partidelor politice care au fost
deja înregistrate în conditiile legii, or cauza în care a fost ridicată exceptia
de neconstitutionalitate are ca obiect solutionarea cererii de reînregistrare a
Partidului Solidaritătii Democratice pentru Sanse Egale si o Societate mai
Bună, asa încât exceptia de neconstitutionalitate a textelor de lege mentionate
urmează a fi respinsă ca inadmisibilă, în temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, potrivit căruia “Curtea Constitutională decide asupra exceptiilor
ridicate în fata instantelor judecătoresti sau de arbitraj comercial privind
neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o
lege sau dintr-o ordonantă în vigoare, care are legătură cu solutionarea cauzei
în orice fază a litigiului si oricare ar fi obiectul acestuia”.
Anterior datei la
care Curtea Constitutională a fost sesizată, dispozitiile art. 11 alin. (3) din
Legea nr.
43/2003 au fost abrogate, iar solutia legislativă cuprinsă în acestea nu a
fost preluată. Asa fiind, în temeiul prevederilor art. 29 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, exceptia de neconstitutionalitate a art. 11 alin. (3) din Legea nr.
43/2003 urmează a fi respinsă ca inadmisibilă.
Dispozitiile art.
21 si ale art. 153 alin. 2 din Legea nr. 92/1992
pentru organizarea judecătorească au fost abrogate expres după data la care
Curtea Constitutională a fost sesizată, fără ca solutia legislativă continută
de acestea să fie preluată, asa încât exceptia de neconstitutionalitate a
textelor de lege mentionate urmează a fi respinsă ca devenită inadmisibilă.
Cu privire la
dispozitiile art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d) din Legea nr. 92/1992,
Curtea retine că acestea au fost abrogate expres după data sesizării Curtii
Constitutionale, fiind preluate partial în art. 36 alin. (1) din Legea nr.
317/2004. Sintagma criticată de autorul exceptiei nu a fost preluată, asa încât
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 88 alin. 1 lit. a), b),
c) si d) din Legea nr.
92/1992 urmează a fi respinsă ca devenită inadmisibilă.
Curtea observă că
dispozitiile art. 121 alin. (1) din Legea nr.
304/2004, ale art. 91 alin. (2) din Legea nr.
303/2004, ale art. 75 alin. (2) si ale art. 78 din Legea nr.
47/1992 nu au incidentă în cauză, asa încât exceptia de
neconstitutionalitate a textelor de lege mentionate urmează a fi respinsă ca
inadmisibilă, în temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr.
47/1992.
În ceea ce
priveste critica de neconstitutionalitate adusă dispozitiilor art. 2 din Legea nr.
14/2003, Curtea constată că aceasta vizează faptul că textul de lege, în
continutul său, omite să prevadă “obligatia de a promova valorile
solidaritătii”. Asadar, se are în vedere o omisiune legislativă, or, potrivit
dispozitiilor art. 2 alin. (3) din Legea nr.
47/1992, Curtea Constitutională se pronuntă numai asupra
constitutionalitătii actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea
modifica sau completa prevederile supuse controlului. În consecintă, exceptia
de neconstitutionalitate a art. 2 din Legea nr.
14/2003 urmează a fi respinsă ca inadmisibilă.
Curtea observă că
autorul exceptiei a mai invocat în acelasi dosar al instantei de fond,
respectiv Dosarul nr. 4/P/2000 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a V-a civilă,
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (4) si ale art.
26 alin. (4) din Legea nr.
14/2003, prevalându-se de aceleasi dispozitii constitutionale si aceeasi
motivare ca în prezenta cauză. Astfel, în urma sesizării sale, Curtea s-a
pronuntat prin Decizia nr. 230 din 25 mai 2004, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 677 din 28 iulie 2004, asupra constitutionalitătii
art. 21 alin. (4) si a art. 26 alin. (4) din Legea nr.
14/2003, respingând critica de neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
Având în vedere
aceste aspecte, precum si faptul că în jurisprudenta sa, asa cum reiese si din
Decizia nr. 169 din 2 noiembrie 1999, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 151 din 12 aprilie 2000, Curtea Constitutională a
statuat că aceleasi părti si pentru aceleasi motive nu pot reitera exceptia de
neconstitutionalitate, întrucât s-ar încălca autoritatea lucrului judecat,
exceptia de neconstitutionalitate ce priveste dispozitiile art. 21 alin. (4) si
ale art. 26 alin. (4) din Legea nr.
14/2003 urmează a fi respinsă ca inadmisibilă.
Curtea retine că
dispozitiile art. 27 din Legea nr.
14/2003, potrivit cărora “În fiecare an preelectoral partidele politice
sunt obligate să-si actualizeze listele de membri, cu respectarea cerintelor
prevăzute la art. 19 alin. (3) si (4). Listele actualizate vor fi depuse la
Tribunalul Bucuresti până la data de 31 decembrie a acelui an”, au fost
adoptate în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) din Constitutie,
potrivit cărora “Partidele politice se constituie si îsi desfăsoară
activitatea în conditiile legii [...]”, fără a aduce atingere prevederilor
constitutionale si dispozitiilor din actele internationale invocate de autorul
exceptiei. Scopul acestor prevederi legale este confirmarea, în fiecare an
preelectoral, a îndeplinirii uneia dintre conditiile obligatorii ce privesc
înfiintarea partidului politic, si anume existenta numărului minim al membrilor
fondatori si dispersia teritorială a acestora.
Pentru considerentele
expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din
Legea nr.
47/1992,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
DECIDE:
I. Respinge, ca
inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 alin.
(2) si art. 9 alin. (1) din Legea nr.
90/2003 privind vânzarea spatiilor aflate în proprietatea privată a
statului sau a unitătilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor
partidelor politice, art. 3 alin. (3), art. 5 alin. (6), art. 6 alin. (2) si
(3), art. 7, art. 11 alin. (3) si (5), art. 13 alin. (2) si art. 22 alin. (4)
din Legea nr.
43/2003 privind finantarea activitătii partidelor politice si a campaniilor
electorale, art. 121 alin. (1) din Legea nr.
304/2004 privind organizarea judiciară, art. 91 alin. (2) din Legea nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, art. 2, art. 21 alin. (4) si art.
26 alin. (4) din Legea partidelor politice nr.
14/2003, art. 75 alin. (2) si art. 78 din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale,
exceptie ridicată de Partidul Solidaritătii Democratice pentru Sanse Egale si o
Societate mai Bună în Dosarul nr. 4/P/2000 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a
V-a civilă.
II. Respinge, ca
devenită inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.
21, art. 88 alin. 1 lit. a), b), c) si d) si art. 153 alin. 2 din Legea nr. 92/1992
pentru organizarea judecătorească, exceptie ridicată de acelasi autor în
acelasi dosar.
III. Respinge, ca
neîntemeiată, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 27 din
Legea partidelor politice nr.
14/2003, exceptie ridicată de acelasi autor în acelasi dosar.
Definitivă si
general obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 8 februarie 2005.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Cristina
Cătălina Turcu
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea si completarea Hotărârii
Guvernului nr. 111/1997 privind forma si continutul cărtii de identitate, ale
cărtii de imobil si ale fisei de evidentă a populatiei, precum si pentru
modificarea Hotărârii Guvernului nr. 113/1997 privind continutul, actualizarea
si valorificarea datelor din Registrul permanent de evidentă a populatiei
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr.
111/1997 privind forma si continutul cărtii de identitate, ale cărtii de
imobil si ale fisei de evidentă a populatiei, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 71 din 21 aprilie 1997, cu modificările ulterioare, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. Alineatele
(1), (2) si (3) ale articolului 1 se renumerotează ca alineatele (2), (3) si,
respectiv, (4).
2. La articolul
1, înaintea alineatului (2) se introduce un nou alineat, alineatul (1), cu
următorul cuprins:
“Art. 1. - (1)
Actele de identitate care se eliberează cetătenilor români domiciliati în
România sunt cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate
provizorie.”
3. După
articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 11, cu următorul cuprins:
“Art. 11. - (1) Cartea de identitate provizorie este un document cu denumirile
rubricilor pretipărite, acestea fiind completate manual, cu majuscule, de către
personalul serviciilor publice comunitare de evidentă a persoanelor.
(2) Pe fata
documentului sunt tipărite următoarele date:
a) denumirea
tării;
b) denumirea
documentului;
c) seria (două
litere) si numărul (sase cifre).
(3) Pe verso
documentul cuprinde fotografia titularului, mărime 30 x 40 mm, cu bandă albă la
bază de 7 mm, precum si următoarele date:
a) codul numeric
personal;
b) numele;
c) prenumele;
d) prenumele
părintilor;
e) locul nasterii;
f) domiciliul;
g) serviciul
public comunitar de evidentă a persoanelor emitent;
h) perioada de
valabilitate;
i) motivul
eliberării;
j) seria (două
litere) si numărul (sase cifre);
k) semnătura
sefului serviciului public comunitar de evidentă a persoanelor emitent.
(4) Forma si
continutul cărtii de identitate provizorii sunt prevăzute în modelul prezentat
în anexa nr. 11.”
4. După anexa
nr. 1 “Carte de identitate” se introduce o nouă anexă, anexa nr. 11, având continutul prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. II. - Hotărârea Guvernului nr.
113/1997 privind continutul, actualizarea si valorificarea datelor din
Registrul permanent de evidentă a populatiei, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 71 din 21 aprilie 1997, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 3
va avea următorul cuprins:
“Art. 3. -
Actualizarea, exploatarea si valorificarea datelor din Registrul permanent de
evidentă a populatiei se asigură, potrivit legii, de către Ministerul
Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul National pentru Evidenta
Persoanelor si serviciile publice comunitare de evidentă a persoanelor.”
2. Articolul 11
va avea următorul cuprins:
“Art. 11. -
Comunicarea unor date din Registrul permanent de evidentă a populatiei se
aprobă de către:
a) seful
serviciului public comunitar de evidentă a persoanelor, pentru beneficiarii
prevăzuti la art. 9 lit. a) si b);
b) presedintele
consiliului judetean, pentru beneficiarii prevăzuti la art. 9 lit. c);
c) directorul
general al Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor, pentru
beneficiarii prevăzuti la art. 9 lit. d);
d) ministrul
administratiei si internelor, pentru actiuni de interes general.”
3. Alineatul
(1) al articolului 13 va avea următorul cuprins:
“Art. 13. - (1)
Furnizarea datelor pentru actiuni sau aplicatii de interes local si central se
va asigura prin încheierea unui contract între:
a) consiliul
judetean si beneficiar, pentru actiuni sau aplicatii de interes local;
b) Inspectoratul
National pentru Evidenta Persoanelor si beneficiar, pentru actiuni si aplicatii
de interes central.”
Art. III. - În cuprinsul Hotărârii Guvernului nr. 111/1997,
cu modificările ulterioare, precum si al Hotărârii Guvernului nr.
113/1997, cu modificările si completările ulterioare, denumirea
“formatiunea de evidentă informatizată a persoanelor” se înlocuieste cu
denumirea “serviciul public comunitar de evidentă a persoanelor”.
Art. IV. - Hotărârea Guvernului nr.
111/1997 privind forma si continutul cărtii de identitate, ale cărtii de
imobil si ale fisei de evidentă a populatiei, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 71 din 21 aprilie 1997, cu modificările ulterioare, si
Hotărârea Guvernului nr.
113/1997 privind continutul, actualizarea si valorificarea datelor din
Registrul permanent de evidentă a populatiei, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 71 din 21 aprilie 1997, cu modificările si completările
ulterioare, precum si cu modificările si completările aduse prin prezenta
hotărâre, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se
textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul
administratiei si internelor,
Anghel
Andreescu,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 14 aprilie 2005.
Nr. 318.
ANEXĂ*)
(Anexa nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 111/1997
Elementele de
particularizare a cărtii de identitate provizorii:
a) materialul din
care este confectionată: hârtie specială, de culoare bleu, cu filigran
reprezentând un model geometric pe care este imprimată în zona centrală stema
României;
b) dimensiuni: 105
mm lungime, 74 mm lătime;
c) indicativele
serviciului public comunitar de evidentă a persoanelor, care se aplică prin
stantarea fotografiei pe latura din partea dreaptă si prin stampilarea
fotografiei pe banda albă de 7 mm, după completarea documentului.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind repartizarea pe unităti
administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată
pentru retehnologizarea, modernizarea si dezvoltarea sistemelor centralizate de
producere si distributie a energiei termice
Având în vedere
prevederile art. 2 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
48/2004 pentru adoptarea unor măsuri privind furnizarea energiei termice
populatiei, pentru încălzirea locuintei si prepararea apei calde de consum,
prin sisteme publice centralizate de alimentare cu energie termică, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
430/2004,
în temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 27 alin. (2) din Legea
bugetului de stat pe anul 2005 nr.
511/2004,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă repartizarea pe unităti administrativ-teritoriale a sumelor defalcate
din taxa pe valoarea adăugată pentru retehnologizarea, modernizarea si
dezvoltarea sistemelor centralizate de producere si distributie a energiei
termice pe anul 2005, în valoare de 1.804 miliarde lei, potrivit anexei care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Suma
prevăzută la art. 1 se utilizează de către ordonatorii principali de credite,
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. -
Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările
corespunzătoare în volumul si în structura bugetului de stat pe anul 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei
si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 21 aprilie 2005.
Nr. 326.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.
1.201/2003 privind constituirea Comitetului interministerial pentru relatia cu
administratia publică
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr.
1.201/2003 privind constituirea Comitetului interministerial pentru relatia
cu administratia publică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 738 din 22 octombrie 2003, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 3
va avea următorul cuprins:
“Art. 3. - (1)
Comitetul interministerial este alcătuit din reprezentantii următoarelor
ministere, la nivel de ministru si/sau de secretar de stat:
1. Ministerul
Administratiei si Internelor;
2. Ministerul
Finantelor Publice;
3. Ministerul
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei;
4. Ministerul
Economiei si Comertului;
5. Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale;
6. Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
7. Ministerul
Educatiei si Cercetării;
8. Ministerul
Sănătătii;
9. Ministerul
Culturii si Cultelor;
10. Ministerul
Mediului si Gospodăririi Apelor.”
(2) Secretarii de
stat, membri ai Comitetului interministerial, se numesc prin ordin al
ministrilor de resort.
(3). Presedintele
Comitetului interministerial este ministrul administratiei si internelor.
(4) La lucrările
Comitetului interministerial participă, în calitate de invitat permanent, câte
un reprezentant al:
- Federatiei
Autoritătilor Locale din România;
- Uniunii
Nationale a Consiliilor Judetene din România;
- Asociatiei
Municipiilor din România;
- Asociatiei
Oraselor din România;
- Asociatiei
Comunelor din România;
- comisiilor de
specialitate din Senat si Camera Deputatilor.”
2. Alineatul
(1) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
“Art. 4. - (1)
Comitetul interministerial se întruneste trimestrial sau ori de câte ori este
necesar.”
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Gheorghe
Flutur
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Gheorghe
Dobre
Ministrul
culturii si cultelor,
Monica
Octavia Muscă
p. Ministrul
mediului si gospodăririi apelor,
Constantin
Popescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 21 aprilie 2005.
Nr. 330.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI Nr. 67 din
27 ianuarie 2005 |
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE Nr. 483 din
18 aprilie 2005 |
privind aplicarea unor măsuri financiare pentru
agentii economici de sub autoritatea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului
Având în vedere prevederile
art. 22 din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003, ale Hotărârii Guvernului nr.
1.103/2004 privind aprobarea Listei agentilor economici aflati sub
autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului care
beneficiază de prevederile art. 22 din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003,
în temeiul art. 5
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului si al art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului si ministrul finantelor publice emit
următorul ordin:
Art. 1. -
Obligatiile agentilor economici către bugetul de stat, bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de
sănătate si bugetul asigurărilor pentru somaj, care se scutesc la plată pentru
luna decembrie 2004, pe baza realizărilor certe la 11 luni, inclusiv
accesoriile, în limita plafonului aprobat si în conformitate cu prevederile
art. 22 din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003, sunt cele prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Accesoriile aferente obligatiilor prevăzute la art. 1, calculate până la data
publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se
scutesc la plată.
Art. 3. - Plafonul
în limita căruia se scutesc la plată obligatiile prevăzute la art. 1 si
accesoriile calculate conform art. 2 este cel prevăzut pentru fiecare agent
economic în anexa la Hotărârea Guvernului nr.
1.103/2004.
Art. 4. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului, Gheorghe
Dobre |
p.
Ministrul finantelor publice, Sebastian
Bodu, secretar de
stat |
ANEXĂ
agentilor
economici către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul
Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate si bugetul asigurărilor
pentru somaj, care se scutesc la plată pentru luna decembrie 2004
- milioane lei
-
|
Compania
Natională de Căi Ferate “C.F.R.” -
S.A. |
Societatea
Natională de Transport
Feroviar de Călători “C.F.R. -
Călători” - S.A. |
Societatea
Comercială de Transport cu Metroul
Bucuresti “Metrorex” - S.A. |
Valoarea sumelor scutite pe baza
realizărilor pe 11 luni - inclusiv accesoriile |
2.501.549 |
934.015 |
244.915 |
Valoarea sumelor preliminate a se scuti la
plată pe luna decembrie 2004 |
585.478 |
83.871 |
46.440 |
Plafon aprobat conform Hotărârii Guvernului
nr. 1.103/2004 |
3.087.027 |
1.017.886 |
291.355 |