MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 555 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri, 29 iunie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
33. – Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Parlamentului României
nr. 23/2005 privind constituirea unor grupuri parlamentare de prietenie
34. – Hotărâre privind desemnarea unor deputati si senatori în
calitate de observatori la Parlamentul European
35. – Hotărâre privind desemnarea membrilor Consiliului de
administratie al Societătii Române de Televiziune
36. – Hotărâre privind desemnarea membrilor Consiliului de
administratie al Societătii Române de Radiodifuziune
37. – Hotărâre privind numirea vicepresedintilor si a unui
membru ai Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare
38. – Hotărâre privind numirea presedintelui Consiliului de
administratie al Societătii Române de Televiziune
39. – Hotărâre privind numirea presedintelui Consiliului de
administratie al Societătii Române de Radiodifuziune
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
60. – Ordonantă de urgentă pentru modificarea Legii nr.
80/1995 privind Statutul cadrelor militare
584. – Hotărâre privind finantarea unitătilor sanitare din
sistemul de apărare, ordine publică, sigurantă natională si autoritate
judecătorească
587. – Hotărâre pentru aprobarea efectuării concedierilor
colective în baza prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003
privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a
unor societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat, precum si a societătilor comerciale si regiilor autonome
subordonate autoritătilor administratiei publice locale, de către Societatea
Comercială “Drumuri si Poduri Vrancea“ – S.A.
588. –
Hotărâre pentru aprobarea efectuării concedierilor colective în baza
prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea
procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti
nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de
stat, precum si a societătilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale, de către Regia Autonomă de Interes
Local Hunedoara
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
888. – Ordin al ministrului finantelor publice pentru
aprobarea Precizărilor referitoare la aplicarea Legii nr. 348/2004 privind
denominarea monedei nationale de către Trezoreria Statului
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru modificarea
Hotărârii Parlamentului României nr. 23/2005 privind constituirea unor grupuri
parlamentare de prietenie
Parlamentul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Se aprobă numirea domnului deputat Mihai Mălaimare, apartinând Grupului
parlamentar al P.N.L., în calitatea de presedinte al Grupului parlamentar de
prietenie cu UNESCO, constituit prin Hotărârea Parlamentului României nr.
23/2005, în locul domnului deputat Gheorghe-Eugen Nicolăescu.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta comună
din 27 iunie 2005, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 iunie 2005.
Nr. 33.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind desemnarea
unor deputati si senatori în calitate de observatori la Parlamentul European
Parlamentul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Se desemnează în calitate de observatori la Parlamentul European 35 de
deputati si senatori prevăzuti în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta comună
din 27 iunie 2005, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 iunie 2005.
Nr. 34.
ANEXĂ
nominală
a parlamentarilor români desemnati ca observatori la Parlamentul European
1.
Corlătean Titus – deputat – Grupul parlamentar al P.S.D.
2.
Cretu Gabriela – deputat – Grupul parlamentar al P.S.D.
3.
Dumitrescu Cristian-Sorin – deputat – Grupul parlamentar al P.S.D.
4.
Pascu Ioan Mircea – deputat – Grupul parlamentar al P.S.D.
5.
Podgorean Radu – deputat – Grupul parlamentar al P.S.D.
6.
Sârbu Daciana Octavia – deputat – Grupul parlamentar al P.S.D.
7.
Severin Adrian – deputat – Grupul parlamentar al P.S.D.
8.
Zgonea Valeriu-Stefan – deputat – Grupul parlamentar al P.S.D.
9.
Athanasiu Alexandru – senator – Grupul parlamentar al P.S.D.
10.
Cretu Corina – senator – Grupul parlamentar al P.S.D.
11.
Dâncu Vasile – senator – Grupul parlamentar al P.S.D.
12.
Nicolae Serban – senator – Grupul parlamentar al P.S.D.
13.
Bărbuletiu Tiberiu – deputat – Grupul parlamentar al P.N.L.
14.
Cosea Dumitru Gheorghe Mircea – deputat – Grupul parlamentar al P.N.L.
15.
Muscă Monica Octavia – deputat – Grupul parlamentar al P.N.L.
16.
Silaghi Ovidiu Ioan – deputat – Grupul parlamentar al P.N.L.
17.
Turcan Raluca – deputat – Grupul parlamentar al P.N.L.
18.
Anastase Roberta Alma – deputat – Grupul parlamentar al P.D.
19.
Marinescu Marian-Jean – deputat – Grupul parlamentar al P.D.
20.
Iacob Ridzi Monica Maria – deputat – Grupul parlamentar al P.D.
21.
Cioroianu Adrian Mihai – senator – Grupul parlamentar al Aliantei D.A.
P.N.L.–P.D.
22.
Petre Maria – senator – Grupul parlamentar al Aliantei D.A. P.N.L.–P.D.
23.
Popa Nicolae-Vlad – senator – Grupul parlamentar al Aliantei D.A. P.N.L.–P.D.
24.
fiârle Radu – senator – Grupul parlamentar al Aliantei D.A. P.N.L.–P.D.
25.
Buruiană Aprodu Daniela – deputat – Grupul parlamentar al P.R.M.
26.
Hogea Vlad Gabriel – deputat – Grupul parlamentar al P.R.M.
27.
Popeangă Petre – deputat – Grupul parlamentar al P.R.M.
28.
Duca Viorel Senior – senator – Grupul parlamentar al P.R.M.
29.
Mihăescu Eugen – senator – Grupul parlamentar al P.R.M.
30.
Kelemen Atilla Béla Ladislau – deputat – Grupul parlamentar al U.D.M.R.
31.
Kónya-Hamar Sandor – deputat – Grupul parlamentar al U.D.M.R.
32.
Szabó Károly Ferenc – senator – Grupul parlamentar al U.D.M.R.
33.
Becsenescu Dumitru – deputat – Grupul parlamentar al P.C.
34.
Ciornei Silvia – senator – Grupul parlamentar al P.C.
35.
Gant Ovidiu Victor – deputat – Grupul parlamentar al minoritătilor nationale
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind desemnarea
membrilor Consiliului de administratie al Societătii Române de Televiziune
În
temeiul prevederilor art. 19 si ale art. 20 alin. (1) si (2) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare,
Parlamentul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Se desemnează în Consiliul de administratie al Societătii Române de
Televiziune, pentru o perioadă de 4 ani, începând cu data de 27 iunie 2005,
membrii titulari si membrii supleanti prevăzuti în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta comună
din 27 iunie 2005, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constitutia
României, republicată, si ale art. 19 alin. (1) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 iunie 2005.
Nr. 35.
ANEXĂ
COMPONENTA
Consiliului
de administratie al Societătii Române de Televiziune
I.
Membri titulari:
1.
Tudor Barbu
2.
Ioana Cătălina Băntoiu
3.
George Mihail Pruteanu
4.
Nicu Alifantis
5.
Despina Neagoe
6.
Anne Rose Marie Jugănaru
7.
Gálfalvi Zsolt
8.
Cornelia Constantin
9.
Tudor Giurgiu
10.
Liviu Gabriel Fetter
11.
Sorin Burtea
II.
Membri supleanti:
1.
Claudiu Ciprian Tănăsescu
2.
Ana Maria Bitu
3.
Mirela Tănăsescu
4.
Viorel Ioan Bota
5.
Stanik Stefan Ioan
6.
Selda Ismail
7.
Nicoleta-Brîndusa Miron
8.
Radu Toader
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind desemnarea
membrilor Consiliului de administratie al Societătii Române de Radiodifuziune
În
temeiul prevederilor art. 19 si ale art. 20 alin. (1) si (2) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare,
Parlamentul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Se desemnează în Consiliul de administratie al Societătii Române de
Radiodifuziune, pentru o perioadă de 4 ani, începând cu data de 27 iunie 2005,
membrii titulari si membrii supleanti prevăzuti în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta comună
din 27 iunie 2005, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constitutia
României, republicată, si ale art. 19 alin. (1) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 iunie 2005.
Nr. 36.
ANEXĂ
COMPONENTA
Consiliului
de administratie al Societătii Române de Radiodifuziune
I.
Membri titulari:
1.
Maria fioghină
2.
Bogdan Ghiu
3.
Mitzura Domnica Arghezi
4.
Mirela Ioana Fugaru
5.
Andrei Alexandru
6.
Dan Constantin Preda
7.
Ágoston Hugó
8.
Miomir Todorov
9.
Bogdana Balmus
10.
Răzvan Dumitrescu
11.
Adrian Valentin Moise
II.
Membri supleanti:
1.
Cosmin Gabriel Păcuraru
2.
Gabriel Ioan Iencek
3.
Mihaela Alexandra Cristea
4.
Roxana Mocanu
5.
Romeo Cătălin Cretu
6.
Lucian Aurel Purcăreanu
7.
Sebesi Karen Attila
8.
Aurel Storin
9.
Vlad Velcu
10.
Aurelia Daniela Ciobanu
11.
Adrian Doros
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind numirea
vicepresedintilor si a unui membru ai Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare
În
temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) si ale art. 4 alin. (1), (3) si (4) din
Statutul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
25/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr.
514/2002, cu modificările ulterioare,
Parlamentul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Se numesc vicepresedintii si un membru ai Comisiei Nationale a
Valorilor Mobiliare, după cum urmează:
1.
domnul Paul Gabriel Miclăus, vicepresedinte, pentru un mandat de 5 ani, începând
cu data de 27 iunie 2005;
2.
doamna Dorina Teodora Mihăilescu, vicepresedinte, pentru un mandat de 5 ani,
începând cu data de 27 iunie 2005;
3.
doamna Eugenia Carmen Bichis, comisar, începând cu data de 27 iunie 2005 până
la data de 4 noiembrie 2007.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta din 27
iunie 2005, cu respectarea prevederilor art. 67 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 iunie 2005.
Nr. 37.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind numirea
presedintelui Consiliului de administratie al Societătii Române de Televiziune
În
temeiul art. 19 si al art. 20 alin. (1) si (2) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare,
Parlamentul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Domnul Tudor Giurgiu se numeste în functia de presedinte al Consiliului
de administratie al Societătii Române de Televiziune, pentru o perioadă de 4
ani, începând cu data de 27 iunie 2005.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta comună
din 27 iunie 2005, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constitutia
României, republicată, si ale art. 19 alin. (1) si (7) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 iunie 2005.
Nr. 38.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind numirea
presedintelui Consiliului de administratie al Societătii Române de
Radiodifuziune
În
temeiul art. 19 si al art. 20 alin. (1) si (2) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare,
Parlamentul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Doamna Maria Toghină se numeste în functia de presedinte al Consiliului
de administratie al Societătii Române de Radiodifuziune, pentru o perioadă de 4
ani, începând cu data de 27 iunie 2005.
Această
hotărâre a fost adoptată de Camera Deputatilor si de Senat în sedinta comună
din 27 iunie 2005, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constitutia
României, republicată, si ale art. 19 alin. (1) si (7) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti, 27 iunie 2005.
Nr. 39.
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea
Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare
Datorită
duratei diferitelor forme de pregătire pe care absolventii institutiilor de
învătământ superior le urmează, o mare parte din candidatii selectionati în
vederea încadrării nu au efectuat serviciul militar în una dintre formele
prevăzute de lege.
Necesitatea încadrării de personal cu pregătire universitară a determinat institutiile de stat cu atributii în domeniul apărării si sigurantei nationale să analizeze oportunitatea lărgirii bazei de selectie si în rândul celor care nu au îndeplinit serviciul militar.
Mentinerea
conditiei ca bărbatii selectionati pentru a deveni ofiteri să aibă serviciul
militar îndeplinit, impusă prin Statutul cadrelor militare, a limitat
posibilitătile de încadrare a unor specialisti în domenii de activitate entru care institutiile militare de
învătământ nu organizează forme de pregătire.
De
asemenea, în anumite activităti conditia îndeplinirii serviciului militar
pentru chemarea în activitate în corpul subofiterilor nu este relevantă drept
criteriu de selectie, conducătorul institutiei putând fi abilitat prin ordin
intern să stabilească cerintele de recrutare a personalului în functie de
prioritătile impuse de specificul activitătii.
Situatia
extraordinară care impune modificarea textului Legii nr. 80/1995
prin ordonantă de urgentă este dată de restrângerea semnificativă, iar în unele
situatii de blocarea posibilitătilor de selectie a specialistilor cu pregătire
superioară, ceea ce conduce la disfunctii în procesul de reformă institutională
si de întretinere a personalului ministerelor si institutiilor componente ale
sistemului de apărare natională, ordine publică si securitate natională. În
temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta ordonantă de urgentă.
Art.
I. – Legea nr. 80/1995
privind Statutul cadrelor militare, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 155 din 20 iulie 1995, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. Articolul
36 va avea următorul cuprins:
“Art.36.
– Ofiterii în activitate provin din:
a) absolventi
cu diplomă de licentă ai institutiilor militare de învătământ pentru formarea
ofiterilor, cu exceptia celor prevăzuti la art. 37 lit. c);
b)
absolventi ai anului IV din institutiile militare de învătământ superior cu
durata studiilor mai mare de 4 ani;
c)
absolventi ai institutiilor militare de învătământ din alte state, similare
celor prevăzute la lit. a), trimisi la studii de către Ministerul Apărării
Nationale;
d)
ofiteri în rezervă care au promovat testele de aptitudini si îndeplinesc
celelalte conditii stabilite prin ordin al ministrului apărării nationale, în
vederea chemării sau rechemării în activitate;
e)
maistri militari si subofiteri în activitate, absolventi cu diplomă de licentă
ai institutiilor civile de învătământ superior, cu profil corespunzător
specialitătilor militare, care au vârsta de cel mult 35 de ani;
f)
maistri militari si subofiteri care, în timp de război, îndeplinesc cel putin 3
luni, cu rezultate foarte bune si bune, functii prevăzute a fi încadrate cu
ofiteri în unitătile militare aflate în zona actiunilor militare;
g)
persoane care au promovat testele de aptitudini si îndeplinesc celelalte
conditii stabilite prin ordin al ministrilor sau sefilor institutiilor
componente ale sistemului apărării nationale, ordinii publice si securitătii
nationale si care sunt absolvente cu diplomă de licentă ale unei institutii de
învătământ superior. Pentru chemarea în activitate, în anumite arme sau
servicii si specialităti militare, stabilite prin ordin al ministrilor sau
sefilor institutiilor în cauză, bărbatii trebuie să aibă serviciul militar
îndeplinit;
h)
maistri militari si subofiteri în activitate, absolventi cu diplomă de licentă
ai institutiilor militare de învătământ superior.“
2. Articolul
40 va avea următorul cuprins:
“Art.40.
– Subofiterii în activitate provin din:
a)
absolventi cu diplomă ai institutiilor militare de învătământ pentru formarea
subofiterilor;
b)
militari angajati pe bază de contract care au promovat testele de aptitudini si
concursul sau examenul sustinut în acest scop si îndeplinesc conditiile
stabilite prin ordin al ministrului apărării nationale;
c)
subofiteri în rezervă care au promovat testele de aptitudini si îndeplinesc
celelalte conditii stabilite prin ordin al ministrului apărării nationale, în
vederea chemării sau rechemării în activitate;
d)
gradati care, în timp de război, îndeplinesc cu rezultate bune, cel putin 3
luni, functii prevăzute a fi încadrate cu subofiteri în unitătile militare
aflate în zona actiunilor militare;
e)
militari angajati pe bază de contract care au absolvit cursul de formare
subofiteri în conditiile stabilite prin ordin al ministrului apărării
nationale;
f)
militari angajati pe bază de contract, absolventi ai scolilor postliceale de
specialitate corespunzătoare specialitătilor militare, pentru care nu sunt
organizate cursuri de formare pe filieră directă si indirectă;
g)
persoane care au promovat testele de aptitudini si îndeplinesc celelalte
conditii stabilite prin ordin al ministrilor sau sefilor institutiilor
componente ale sistemului apărării nationale, ordinii publice si securitătii
nationale si care au pregătire de nivel liceal, postliceal sau superior. Pentru
chemarea în activitate, în anumite arme sau servicii si specialităti militare,
stabilite prin ordin al ministrilor sau sefilor institutiilor în cauză,
bărbatii trebuie să aibă serviciul militar îndeplinit.“
Art.
II. – În
cuprinsul Legii nr.
80/1995 privind Statutul cadrelor militare, prin trimiterea la art. 36
alin. 2 se întelege trimiterea la art. 36 lit. g) si h), prin trimiterea la
art. 36 alin. 2 lit. a) se întelege trimiterea la art. 36 lit. g), iar prin
trimiterea la art. 40 alin. 2 se întelege trimiterea la art. 40 lit. g).
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
apărării nationale,
Teodor
Atanasiu
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
p.
Directorul Serviciului de Informatii Externe,
Directorul
Serviciului Român de Informatii,
Alexandru
Radu Timofte
Directorul
Serviciului de Telecomunicatii Speciale,
Tudor
Tănase
Directorul
Serviciului de Protectie si Pază,
Gabriel
Naghi
Bucuresti, 23 iunie 2005.
Nr. 60.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind finantarea
unitătilor sanitare din sistemul de apărare, ordine publică, sigurantă
natională si autoritate judecătorească
În
temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. – Unitătile sanitare apartinând ministerelor si institutiilor publice din
sistemul de apărare, ordine publică, sigurantă natională si autoritate
judecătorească se finantează potrivit prevederilor anexei nr. 1.
Art.
2. – Activitătile medicale specifice, finantate de la bugetul de stat, care se
realizează prin unitătile sanitare prevăzute la art. 1, sunt cele mentionate în
anexa nr. 2.
Art.
3. – Ministrii, conducătorii institutiilor publice din sistemul de apărare,
ordine publică, sigurantă natională si autoritate judecătorească pot emite
norme proprii de aplicare a prezentei hotărâri.
Art.
4. – Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
5. – Prevederile pct. 3 lit. c) din nota prevăzută în anexa nr. 1 intră în
vigoare la data de 1 ianuarie 2006.
Art.
6. – Anexele nr. 3 si 4 la Hotărârea Guvernului nr.
443/1998 privind reorganizarea si finantarea unor unităti sanitare, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 290 din 7 august 1998, cu
modificările si completările ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
apărării nationale,
Teodor
Atanasiu
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
justitiei,
Monica
Luisa Macovei
Ministrul
sănătătii,
Mircea
Cinteză
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 23 iunie 2005.
Nr. 584.
ANEXA Nr. 1
FINANTAREA
unitătilor
sanitare din sistemul de apărare, ordine publică, sigurantă natională si
autoritate judecătorească
I.
Unităti finantate integral de la bugetul de stat:
1.
cabinetele medicale de unitate din structura centrelor medicale ale
Ministerului Administratiei si Internelor si ale Serviciului de Protectie si
Pază;
2.
cabinetele medicale de unitate, cu sau fără stationar, ale Ministerului
Apărării Nationale, Ministerului Justitiei si ale Serviciului Român de
Informatii;
3.
depozite sanitare;
4.
formatiuni medicale de campanie;
5.
Centrul de Hematologie Transfuzională si formatiuni similare;
6.
centre si sectii de medicină preventivă;
7.
directii medicale sau structuri asimilate acestora;
8.
Centrul de Cercetări Stiintifice Medico-Militare;
9.
Institutul Medico-Militar.
II.
Unităti finantate din venituri proprii obtinute în conditiile legii, subventii
si transferuri acordate de la bugetul de stat:
1.
centrele medicale de diagnostic si tratament ambulatoriu ale Ministerului
Administratiei si Internelor, Ministerului Justitiei, Serviciului Român de Informatii,
Serviciului de Informatii Externe si ale Serviciului de Telecomunicatii
Speciale;
2.
spitalele si sanatoriile din reteaua proprie;
3.
penitenciare spitale;
4.
Centrul Clinic de Urgentă de Boli Cardiovasculare al Armatei;
5.
centre de tratament, recuperare medicală, refacere si odihnă;
6.
Centrul Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu “Academician Stefan Milcu“
si Centrul Medical de Diagnostic, Tratament Ambulatoriu si Medicină Preventivă
ale Ministerului Apărării Nationale;
7.
centrele medicale judetene si ale municipiului Bucuresti din structura
Ministerului Administratiei si Internelor;
8.
servicii de ambulantă si transport;
9.
Institutul National de Medicină Aeronautică si Spatială “General doctor aviator
Victor Anastasiu“;
10.
Centrul de Medicină Navală.
NOTĂ:
Unitătile
sanitare pot beneficia de fonduri cu destinatie specială de la bugetul de stat
sau de la bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate,
potrivit legii, pentru a efectua cheltuieli numai pe destinatiile pentru care
au fost alocate, după cum urmează:
1.
de la bugetul Fondului national unic de asigurări sociale de sănătate, pentru
activitătile cuprinse în programele de sănătate, pentru medicamente;
2.
din sumele primite pentru activitătile de medicină primară, prevăzute în
contractul încheiat între unitătile care gestionează aceste activităti
specifice si Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti, se va suporta o parte din
cheltuielile de functionare ale acestora;
3.
de la bugetul de stat se suportă următoarele:
a)
cheltuielile necesare acordării asistentei medicale gratuite, altele decât cele
suportate din Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate, pentru
unele categorii de persoane prevăzute în legi speciale, precum si pentru
personalul institutiilor publice din domeniul apărării, ordinii publice,
sigurantei nationale si autoritătii judecătoresti, potrivit legii;
b)
cheltuielile necesare acordării ajutoarelor la trecerea în rezervă/încetarea
raporturilor de serviciu/de muncă, ajutoarelor în caz de deces, despăgubirilor
pentru cazurile de invaliditate sau deces si indemnizatiilor cuvenite potrivit
legii, pentru personalul unitătilor sanitare, în conditiile legii;
c)
drepturile salariale specifice personalului militar – solda de grad, gradatiile
calculate la aceasta si indemnizatia de dispozitiv, precum si drepturile
salariale specifice functionarilor publici cu statut special – salariul de grad
profesional, gradatiile calculate la acesta si sporul pentru misiune
permanentă, în conditiile legii;
d)
drepturile de hrană, echipament si alte cheltuieli specifice pentru personalul
unitătilor sanitare din sistemul de apărare, ordine publică, sigurantă
natională si autoritate judecătorească, în conditiile legii;
e)
dotarea cu echipamente medicale de înaltă performantă, în conditiile legii;
f)
investitii pentru construirea de noi unităti spitalicesti, consolidarea
constructiilor grav afectate de seisme si de alte cazuri de fortă majoră,
precum si transformarea, modernizarea si extinderea constructiilor existente,
în conditiile legii.
ANEXA Nr. 2
ACTIVITĂTI
MEDICALE SPECIFICE
finantate
din bugetele institutiilor din cadrul sistemului de apărare, ordine publică,
sigurantă natională si autoritate judecătorească
1.
Asistenta medicală curativă la locul de muncă
2.
Controale medicale obligatorii, altele decât cele prevăzute în contractul-cadru
si în normele proprii ale Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritătii Judecătoresti pentru aplicarea contractului-cadru
3.
Vizita medicală a:
a)
personalului aeronavigant înainte de plecarea în misiune;
b)
militarilor în termen la plecarea/înapoierea în/din misiuni si la intrarea în
serviciul de pază si gardă;
c)
personalului care intră în serviciul de zi pe unitate;
d)
personalului care execută paza obiectivelor speciale;
e)
personalului din blocurile alimentare;
f)
personalului în rezervă si civil, la chemarea în activitate, în situatii
deosebite;
g)
magistratilor si personalului auxiliar de specialitate, potrivit legislatiei în
vigoare.
4.
Expertiza medicală a:
a)
personalului care îsi desfăsoară activitatea în mediul hiperbar si pe navele
maritime sau fluviale;
b)
personalului aeronavigant;
c)
persoanelor private de libertate, la solicitarea instantei judecătoresti;
d)
personalului si membrilor de familie ai acestuia, la plecarea/înapoierea în/din
misiuni externe;
e)
expertiza medicală si de evaluare a capacitătii de muncă a personalului căruia
i se aplică prevederile Legii nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, cu modificările ulterioare, ale
Legii nr.
293/2004 privind Statutul functionarilor publici din Administratia
Natională a Penitenciarelor, a politistilor si altor categorii de personal
cărora li se aplică prevederile Legii nr.
360/2002 privind statutul politistului, cu modificările si completările
ulterioare, si ale altor legi speciale, în conformitate cu tarifele stabilite
prin protocolul încheiat în acest sens între ministerele si institutiile din sistemul
de apărare, ordine publică, sigurantă natională si autoritate judecătorească.
5.
Sedinta de expertiză medico-militară efectuată cadrelor militare si altor
categorii de personal, în conditiile legii
6.
Asistenta medicală pe timpul activitătilor în cadrul programelor de
parteneriat, al misiunilor umanitare, al misiunilor externe si al schimburilor
de delegatii cu parteneri externi
7.
Activităti pentru acordarea primului ajutor medical si a asistentei medicale
specifice în cazul folosirii armelor nucleare, biologice si chimice
8.
Asistenta medicală si tratamentul bolilor profesionale în caz de accidente de
muncă survenite în timpul si din cauza îndeplinirii obligatiilor militare/de
serviciu, precum si a activitătilor desfăsurate de persoanele private de
libertate
9.
Asigurarea asistentei medicale de urgentă pentru demnitarii români si membrii
delegatiilor străine, precum si a altor categorii de persoane, conform
reglementărilor legale în vigoare
10.
Activităti medicale profilactice specifice:
a)
controlul igienico-sanitar si avizarea/autorizarea sanitar-veterinară a
blocurilor alimentare si a spatiilor de productie agroalimentară;
b)
controlul igienico-sanitar si avizarea spatiilor de cazare a personalului;
c)
imunizările personalului, altele decât cele prevăzute în contractul-cadru
anual, precum si cele pentru cadre si membrii de familie ai acestora, la
plecarea în misiuni externe, în zone cu risc epidemiologic.
11.
Activităti medicale specifice desfăsurate de personalul unitătilor sanitare:
a)
participarea în cadrul planului pregătirii pentru luptă: exercitii de alarmare,
trageri cu armamentul din dotare etc.;
b)
participarea la pregătirea si executarea mobilizării, inclusiv realizarea,
întretinerea si preschimbarea stocurilor;
c)
participarea la pregătirile si interventiile formatiunilor medicale la
calamităti naturale, dezastre si în situatii de criză, precum si pentru
apărarea statului de drept si ordinii constitutionale;
d)
participarea personalului la misiuni medico-militare în tară si în străinătate.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
efectuării concedierilor colective în baza prevederilor Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor
comerciale si regiilor autonome subordonate autoritătilor administratiei
publice locale, de către Societatea Comercială “Drumuri si Poduri Vrancea“ –
S.A.
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 6 alin. (2)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
569/2003, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Se aprobă efectuarea concedierilor colective în baza prevederilor
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
569/2003, cu modificările si completările ulterioare, de către Societatea
Comercială “Drumuri si Poduri Vrancea“ – S.A., subordonată Consiliului Judetean
Vrancea.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 23 iunie 2005.
Nr. 587.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
efectuării concedierilor colective în baza prevederilor Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a
unor societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat, precum si a societătilor comerciale si regiilor autonome
subordonate autoritătilor administratiei publice locale, de către Regia
Autonomă de Interes Local Hunedoara
În
temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
569/2003, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. – Se aprobă efectuarea concedierilor colective în baza prevederilor
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
569/2003, cu modificările si completările ulterioare, de către Regia
Autonomă de Interes Local Hunedoara, subordonată Consiliului Local al
Municipiului Hunedoara.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe
Barbu
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 23 iunie 2005.
Nr. 588.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru aprobarea
Precizărilor referitoare la aplicarea Legii nr. 348/2004 privind denominarea
monedei nationale de către Trezoreria Statului
În
temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală si ale art. 36 alin.
(6) din Legea contabilitătii nr.
82/1991, republicată,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
1. – Se aprobă Precizările referitoare la aplicarea Legii nr.
348/2004 privind denominarea monedei nationale de către Trezoreria
Statului, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. – Directia generală a contabilitătii publice si a sistemului de decontări în
sectorul public, Directia generală de sinteză a politicilor bugetare, Directia
generală de programare bugetară si coordonarea politicilor publice sectoriale
si Directia generală a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului
Finantelor Publice, precum si directiile generale ale finantelor publice
judetene si a municipiului Bucuresti vor lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art.
3. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 24 iunie 2005.
Nr. 888.
ANEXĂ
PRECIZĂRI
referitoare
la aplicarea Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale de către
Trezoreria Statului
Art.
1. – În perioada 1 iulie 2005 – 31 decembrie 2006 unitătile Trezoreriei
Statului efectuează operatiuni de încasări si plăti în numerar atât în moneda
veche, cât si în moneda nouă.
Art.
2. – (1) Până la data de 30 iunie 2005 Trezoreria Statului tine contabilitatea
în moneda veche si întocmeste bilantul contabil la data de 30 iunie 2005 în
moneda veche.
Pentru
datele de raportare din ziua de 30 iunie 2005 Formularul 02 “Executia operativă
a contului trezoreriei“ si Formularul 06 “Contul de executie a cheltuielilor
bugetului de stat în profil economic“ se transmit de către unitătile
Trezoreriei Statului la Ministerul Finantelor Publice pe data de 1 iulie 2005
în moneda veche.
(2)
Începând cu data de 1 iulie 2005 Trezoreria Statului tine evidenta contabilă în
moneda nouă si întocmeste situatiile financiare trimestriale si anuale în
moneda nouă, la nivel de leu, fără subdiviziunile leului.
(3)
Începând cu luna iulie 2005 unitătile teritoriale ale Trezoreriei Statului
întocmesc si transmit Ministerului Finantelor Publice raportările zilnice si
lunare în moneda nouă, la nivel de leu, fără subdiviziunile leului.
În
data de 5 iulie 2005 formularul 02 “Executia operativă a contului trezoreriei“
si formularul 06 “Contul de executie a cheltuielilor bugetului de stat în
profil economic“ cuprinzând executia la data de 4 iulie 2005 se transmit la
Ministerul Finantelor Publice în moneda nouă, la nivel de leu, fără
subdiviziunile leului.
Art.
3. – (1) Trezoreria Statului efectuează operatiunea de conversie în lei noi,
prin intermediul programului informatic pus la dispozitie de Directia generală
a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, prin
metoda împărtirii sumelor la 10.000 (zece mii), urmată de rotunjirea
zecimalelor sumelor astfel obtinute la a doua zecimală (banul), prin adaos sau
lipsă.
(2)
Prin intermediul programului informatic pus la dispozitie de Directia generală
a tehnologiei informatiei se asigură conversia în moneda nouă a soldurilor
initiale, rulajelor cumulate si soldurilor finale ale conturilor analitice si
sintetice, bilantiere si extrabilantiere cuprinse în balantele de verificare
ale unitătilor Trezoreriei Statului.
(3)
Unitătile teritoriale ale Trezoreriei Statului efectuează operatiunea de
conversie în moneda nouă în data de 1 iulie 2005, după întocmirea tuturor
situatiilor financiare în moneda veche la data de 30 iunie 2005.
(4)
Diferentele rezultate din conversia în moneda nouă a elementelor de activ si
pasiv din contabilitatea unitătilor Trezoreriei Statului se preiau, după caz,
în debitul sau creditul conturilor 619001 “Diferente de conversie în moneda
nouă pentru conturi bilantiere“ si 049001 “Diferente de conversie în moneda nouă
pentru conturi extrabilantiere“ (cod fiscal 8609468), la data de 1 iulie 2005.
(5)
Pe data de 30 decembrie 2005 sumele existente în soldul contului 619001
“Diferente de conversie în moneda nouă pentru conturi bilantiere“ se
înregistrează ca venit sau cheltuială a bugetului Trezoreriei Statului, astfel:
a)
soldul creditor al contului 619001 “Diferente de conversie în moneda nouă
pentru conturi bilantiere“ deschis la nivelul unitătilor Trezoreriei Statului
se transferă de către acestea, cu nota contabilă, în contul 70.22.10.30
“Veniturile bugetului trezoreriei statului – Încasări din alte surse“;
b)
soldul debitor al contului 619001 “Diferente de conversie în moneda nouă pentru
conturi bilantiere“ (cod IBAN: ROXXTREZXXX 619001XXXXXXX, cod fiscal 8609468)
se transferă în contul de cheltuieli al bugetului Trezoreriei Statului (cod
IBAN: ROXXTREZXXX 71511020XXXXX), deschis la nivelul Activitătii de trezorerie
si contabilitate publică judeteană. Operatiunea se efectuează pe bază de ordine
de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), întocmite de către Activitatea de
trezorerie si contabilitate publică judeteană, distinct, pentru fiecare
trezorerie operativă din cadrul judetului, pe baza solicitărilor scrise ale
acestora. În cazul Activitătii de trezorerie si contabilitate publică a
municipiului Bucuresti si a trezoreriilor sectoarelor municipiului Bucuresti,
precum si pentru operatiunile proprii ale Activitătii de trezorerie si
contabilitate publică judetene soldul debitor al contului 619001 “Diferente de
conversie în moneda nouă pentru conturi bilantiere“ se transferă de către
acestea, cu notă contabilă, în contul 71511020 “Cheltuielile bugetului
trezoreriei statului – Autorităti publice – cheltuieli materiale si servicii“.
(6)
Cheltuielile prevăzute la alin. (5) lit. b) se înregistrează la capitolul de
cheltuieli al bugetului Trezoreriei Statului 51.10.20 “Autorităti publice –
cheltuieli materiale si servicii“, articolul 25 “Materiale si prestări servicii
cu caracter functional“.
(7)
La finele anului 2005 diferentele de conversie existente în soldul debitor sau
creditor al contului 049001 “Diferente de conversie în moneda nouă pentru
conturi extrabilantiere“ aferente creditelor bugetare deschise si repartizate
în anul 2005 se anulează de drept.
Art.
4. – (1) Diferentele de conversie în moneda nouă a elementelor de activ si
pasiv din contabilitatea Serviciului contabilitatea generală a Trezoreriei
Statului se preiau, după caz, în debitul sau creditul contului 28.50 “Diferente
de conversie în moneda nouă pentru conturi bilantiere“.
(2)
La data de 30 decembrie 2005 sumele înregistrate în soldul debitor sau creditor
al contului 28.50 “Diferente de conversie în moneda nouă pentru conturi
bilantiere“ se preiau în bugetul Trezoreriei Statului si se înregistrează la
subdiviziunile de venituri/cheltuieli, după caz, prevăzute la art. 3 alin. 5
lit. a) si alin. (6).
Art.
5. – (1) Articolul 5 alin. (9) si (10) din anexa la Ordinul ministrului
finantelor publice nr.
526/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedurile de
depunere, manipulare si depozitare a metalelor pretioase, aliajelor acestora si
pietrelor pretioase, considerate bunuri fără stăpân, precum si a celor ridicate
în vederea confiscării ori confiscate în conditiile prevăzute de lege, la
unitătile Trezoreriei Statului, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 388 din 3 mai 2004, vor avea următorul cuprins:
“(9)
Gropurile sunt evidentiate în contabilitatea unitătilor Trezoreriei Statului la
valoarea de 1 leu gropul, pe baza exemplarului nr. 1 al Inventarului de metale
pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase, predat Serviciului
contabilitatea Trezoreriei Statului sau Serviciului administrarea si
contabilitatea contului curent al trezoreriei, după caz.
(10) Pentru înregistrarea gropurilor în contabilitatea unitătilor Trezoreriei Statului se foloseste metoda de înregistrare în partidă simplă, adică înregistrările se fac în debitul sau în creditul contului în afara bilantului 0010 «Metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase, considerate bunuri fără stăpân sau ridicate în vederea confiscării ori confiscate în conditiile prevăzute de lege, depuse în gropuri în tezaurul Trezoreriei Statului». În creditul contului 0010 «Metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase, considerate bunuri fără stăpân sau ridicate în vederea confiscării ori confiscate în conditiile prevăzute de lege, depuse în gropuri în tezaurul Trezoreriei Statului» se înregistrează depunerea gropului aferent unei cauze în tezaurul Trezoreriei Statului la valoarea de 1 leu/grop, iar în debitul aceluiasi cont se înregistrează restituirea către proprietar sau reprezentantul legal al acestuia ori predarea spre valorificare a tuturor obiectelor din metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase dintr-un grop aferent unei cauze.“
(2)
Conversia în moneda nouă a sumelor existente la data de 1 iulie 2005 în soldul
initial, rulajele cumulate si soldul final al contului 0010 “Metale pretioase,
aliaje ale acestora si pietre pretioase, considerate bunuri fără stăpân sau
ridicate în vederea confiscării ori confiscate în conditiile prevăzute de lege,
depuse în gropuri în tezaurul Trezoreriei Statului“ se efectuează prin
împărtire la 10.000.
(3)
După efectuarea operatiunii de conversie în moneda nouă a sumelor evidentiate
în soldul initial, rulajele cumulate si soldul final al contului 0010 “Metale
pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase, considerate bunuri fără
stăpân sau ridicate în vederea confiscării ori confiscate în conditiile
prevăzute de lege, depuse în gropuri în tezaurul Trezoreriei Statului“,
gropurile vor fi reevaluate la valoarea prevăzută la alin. (1) prin înmultirea
cu 10 a soldului initial, rulajelor cumulate si soldului final.
Art.
6. – (1) În zilele de 30 iunie si 1 iulie 2005, declarate zile nebancare,
Trezoreria Statului nu efectuează operatiuni de încasări si plăti prin sistemul
electronic de plăti si nici operatiuni cu numerar.
(2)
Institutiile publice si agentii economici pot prezenta la ghiseele unitătilor
teritoriale ale Trezoreriei Statului ordine de plată pentru Trezoreria Statului
(OPT), întocmite în lei vechi, prin care dispun plăti de mică si mare valoare
în relatia cu sistemul bancar de plăti, intertrezorerii si intratrezorerii,
până la data de 28 iunie 2005.
(3)
În mod exceptional, unitătile teritoriale ale Trezoreriei Statului pot accepta
spre decontare ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), în moneda
veche, în data de 29 iunie 2005, până la ora 9,00.
(4)
Pentru plătile de mică si mare valoare în relatia cu sistemul bancar, precum si
pentru cele intertrezorerii mesajele electronice ce contin ordine de plată
pentru Trezoreria Statului (OPT) depuse în data de 29 iunie 2005 se transmit la
Ministerul Finantelor Publice – Directia generală a contabilitătii publice si a
sistemului de decontări, în aceeasi zi, până la ora 11,00.
(5)
Ministerul Finantelor Publice – Directia generală a contabilitătii publice si a
sistemului de decontări transmite unitătilor Trezoreriei Statului încasările
primite în data de 29 iunie 2005 în ziua de 30 iunie 2005, până cel târziu la
ora 10,00.
(6)
Retururile aferente ordinelor de plată pentru Trezoreria Statului (OPT),
primite în lei vechi, se efectuează începând cu data de 4 iulie 2005, în lei
noi.
(7)
Începând cu data de 1 iulie 2005, prin operatiuni de încasări/plăti de mare
valoare se întelege operatiunile de si peste 50.000 lei, iar prin operatiuni
încasări/plăti de mică valoare se întelege operatiunile mai mici de 50.000 lei.
Art.
7. – (1) După data de 24 iunie 2005 ordonatorii principali de credite nu pot
prezenta Ministerului Finantelor Publice propuneri, în moneda veche, pentru
modificarea în structură a creditelor bugetare, potrivit legii, aferente
trimestrului II al anului 2005, cu exceptia suplimentărilor de credite bugetare
din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului si din Fondul de
interventie la dispozitia Guvernului.
(2)
Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor
sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, bugetului Trezoreriei Statului
si bugetelor locale vor deschide, vor repartiza si, în cazuri justificate, vor
retrage credite bugetare institutiilor din subordine, aferente lunii iunie
2005, până cel târziu la data de 27 iunie 2005, inclusiv, asigurându-se astfel
timpul necesar efectuării operatiunilor de conversie în moneda nouă. După data
de 27 iunie 2005 pot fi deschise credite bugetare aferente lunii iunie 2005, în
moneda veche, numai pentru operatiuni privind serviciul datoriei publice sau
pentru alte actiuni urgente finantate prin suplimentarea creditelor bugetare
din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului si din Fondul de
interventie la dispozitia Guvernului, pe bază de hotărâri de Guvern aprobate
ulterior acestei date.
(3)
Începând cu deschiderile de credite aferente lunii iulie 2005 ordonatorii
principali de credite au obligatia de a întocmi formularul “Cerere pentru
deschidere de credite“ în moneda nouă. Cererile pentru deschiderile de credite
aferente lunii iulie 2005, întocmite în moneda nouă, pot fi prezentate de către
ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor
sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale la Ministerul Finantelor
Publice, începând cu data de 27 iunie 2005.
(4)
Cererile pentru deschiderea de credite, borderourile de repartizare/retragere a
creditelor bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare/retragere a
creditelor bugetare se întocmesc în lei noi, fără subdiviziunile leului. Până
la epuizarea stocului actual, în formularul “Cerere pentru deschiderea de
credite“ sintagma îmii“ de pe fata si versoul acestuia se hasurează.
(5) Trezoreria Statului efectuează prelucrarea în sistem informatic a dispozitiilor bugetare de repartizare a creditelor bugetare aferente lunii iulie 2005, după efectuarea operatiunii de conversie în moneda nouă.
Art.
8. – (1) Ordonatorii principali, secundari si tertiari de credite au obligatia
de a-si denomina atât propriile bugete de venituri si cheltuieli, cât si
anexele aferente, repartizate pe trimestre, până la data de 1 iulie 2005.
Denominarea bugetelor de venituri si cheltuieli si a anexelor acestora se
efectuează prin împărtirea la 10.000, iar sumele rezultate se rotunjesc fără
zecimale, astfel încât să fie păstrate corelatiile din bugetele initiale.
(2)
În situatia în care bugetele de venituri si cheltuieli repartizate pe
trimestre, denominate conform prevederilor alin. (1), determină denaturarea
semnificatiei economice a creditelor bugetare la anumite subdiviziuni de
venituri sau cheltuieli, se poate proceda la denominarea întregului buget prin
împărtire la 10.000 si rotunjire la nivel de două zecimale [exemplu: credite
bugetare în valoare de 4.000 mii lei vechi(ROL) denominate prin metoda
prevăzută la alin. (1) reprezintă zero mii lei noi(RON). În această situatie se
aplică denominarea prevăzută la alin. (2), respectiv 4.000 mii lei vechi(ROL)
reprezintă 0,40 mii lei noi (RON)].
(3)
Bugetele de venituri si cheltuieli denominate potrivit prevederilor alin. (1)
si (2) se semnează de ordonatorii de credite principali, secundari sau tertiari
care le gestionează, după caz.
(4)
Bugetele de venituri si cheltuieli denominate ale ordonatorilor tertiati de
credite împreună cu bugetul propriu al ordonatorilor secundari de credite vor
fi centralizate si transmise la ordonatorii principali de credite, până la data
de 15 iulie 2005.
(5)
Ordonatorii principali de credite centralizează bugetele denominate ale
ordonatorilor de credite direct subordonati cu propriul buget denominat.
(6)
Bugetul de venituri si cheltuieli centralizat la nivelul fiecărui ordonator
principal de credite finantat din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale
de stat, bugetele fondurilor speciale trebuie să corespundă, până la nivel de
titlu, cu bugetele aprobate prin legea anuală a bugetului de stat sau a bugetului
asigurărilor sociale de stat, actualizate si denominate, comunicate de
Ministerul Finantelor Publice, până la data de 15 iulie 2005.
(7)
În cazul în care între bugetele actualizate si denominate transmise
ordonatorilor principali de credite de către Ministerul Finantelor Publice si
bugetele centralizate conform prevederilor alin. (5) se înregistrează diferente
de conversie în moneda nouă, acestea vor fi operate în bugetele proprii ale
ordonatorilor principali de credite, astfel încât bugetele centralizate să
corespundă cu bugetele actualizate si denominate transmise de Ministerul
Finantelor Publice.
(8)
În cazul în care între bugetul Trezoreriei Statului aprobat prin hotărâre a
Guvernului, actualizat si denominat, si bugetul Trezoreriei Statului denominat,
centralizat la nivelul ordonatorului principal de credite, se înregistrează
diferente de conversie în moneda nouă, acestea se vor opera în bugetul propriu
al ordonatorului principal de credite.
Art.
9. – (1) Pe parcursul perioadei în care moneda veche are putere circulatorie,
formularele specifice activitătii de trezorerie, prevăzute în anexa nr. 1 a) la
pct. 65, 66, 67 si 70 din Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor,
nr. 1.801/1995, aflate în stoc, se utilizează până la epuizare, cu respectarea
prevederilor de la alin. (2)–(5).
(2)
Din “Registrul privind evidenta numerarului din casieria-tezaur din ziua de
.....“, cod 14.20.01/TS, se utilizează pentru fiecare zi câte două pagini,
respectiv o pagină în care sunt evidentiate sumele aferente cupiurilor în
bancnote si monede noi si o pagină în care sunt evidentiate sumele aferente
cupiurilor în bancnote si monede vechi. Pe pagina în care trebuie evidentiate
sumele aferente cupiurilor în bancnote si monede noi seful serviciului
casierie-tezaur sau înlocuitorul său de drept barează cu o linie cupiurile
pretipărite în bancnote si monede vechi si înscrie, sub semnătură, cupiurile în
bancnote si monede noi, respectiv 500 lei, 100 lei, 50 lei, 10 lei, 5 lei, 1
leu, 50 bani, 10 bani, 5 bani, 1 ban. Pe pagina în care sunt evidentiate
cupiurile în bancnote si monede vechi rubricile în care se înscriau “Soldul
zilei precedente“, “Alimentări“, “Depuneri“, “Total intrări“, “Total iesiri“,
“Sold la sfârsitul zilei“ nu se completează si, ca atare, se barează. Pe pagina
în care sunt înscrise cupiurile în bancnote si monede noi rubricile “Soldul
zilei precedente“, “Alimentări“, “Depuneri“, “Total intrări“, “Total iesiri“,
“Sold la sfârsitul zilei“ se completează numai în lei noi, indiferent de
structura cupiurii existente în casieria-tezaur.
Soldul
la sfârsitul zilei trebuie să fie egal cu valoarea totală a cupiurilor de pe
pagina în care sunt înscrise cupiurile în bancnote si monede noi, cumulată cu
valoarea totală a cupiurilor de pe pagina în care sunt înscrise cupiurile în bancnote si monede
vechi, denominată.
(3) Formularul “Chitanta“, cod 14.20.02/TS, se întocmeste distinct pentru monetarul primit/predat casierului, în functie de cupiurile existente în bancnote si monede noi sau în bancnote si monede vechi redate/primite, respectiv se completează câte un formular pentru cupiurile în bancnote si monede noi si un formular pentru cupiurile în bancnote si monede vechi. În formularul “Chitanta“, cod 14.20.02/TS, în care monetarul cuprinde cupiuri în bancnote si monede noi, se barează cu o linie cupiurile pretipărite si se înscriu noile cupiuri, sub semnătura casierului care predă sau primeste numerar, după caz.
(4)
Din formularul “Registru pentru evidenta numerarului manipulat de personalul
casieriei“, cod 14.20.03/TS, se utilizează în fiecare zi câte două file,
completându-se câte o pagină de “Intrări“ si o pagină de “Iesiri“ pentru
bancnote si monede noi, precum si o pagină de “Intrări“ si o pagină de “Iesiri“
pentru bancnote si monede vechi. Pe paginile în care se înscriu cantitătile si
valorile aferente bancnotelor si monedelor noi se barează cu o linie cupiurile
pretipărite si se înscriu noile cupiuri, sub semnătura casierului care face
modificările.
(5)
După data de 1 iulie 2005 institutiile publice înscriu pe formularul “Carnet de
cecuri pentru ridicare de numerar“, cod 14.20.06/TS, suma pe care doresc să o
ridice în lei noi, fără zecimale.
Pe
versoul formularului “Carnet de cecuri pentru ridicare de numerar“, cod
14.20.06/TS, unitătile Trezoreriei Statului completează astfel:
a)
în situatia în care se eliberează unei institutii publice numai numerar în
bancnote si monede vechi se completează valorile corespunzătoare pe structura
cupiurilor tipărite pe formular, iar la rubrica “TOTAL“ se înscrie atât
valoarea în moneda veche, cât si în moneda nouă. Suma înscrisă în moneda nouă
în rubrica “TOTAL“ trebuie să coincidă cu cea înscrisă în rubrica “Verificat,
s-a avizat suma de lei .............“;
b)
în situatia în care se eliberează unei institutii publice numai numerar în
bancnote si monete noi se barează printr-o linie cupiurile pretipărite si se
înscriu noile cupiuri, sub semnătura casierului care eliberează numerarul, si
apoi se completează valorile corespunzătoare aferente noilor cupiuri înscrise;
c)
în situatia în care se eliberează unei institutii publice numerar atât în
bancnote si monede noi, cât si în bancnote si monede vechi se înscriu valorile
aferente cupiurilor în bancnote si monede vechi pe formularul pretipărit la
care se anexează o pagină editată în sistem informatic, potrivit modelului din
anexa la prezentele precizări si care se completează cu valorile
corespunzătoare aferente cupiurilor în bancnote si monede noi. Suma înscrisă în
rubrica “Verificat, s-a avizat suma de lei ..............“ trebuie să coincidă
cu totalul înscris în lei noi de pe pagina pretipărită, cumulat cu totalul de
pe pagina completată si care s-a anexat la cecul pentru ridicare de numerar. În
rubrica “TOTAL“ de pe formularul pretipărit se înscrie atât valoarea în moneda
veche, cât si în moneda nouă.
ANEXĂ
la precizări
Bucăti
cupiuri |
Lei |
x 500 lei |
|
x 100 lei |
|
x 50 lei |
|
x 10 lei |
|
x 5 lei |
|
x 1 lei |
|
x 50 bani |
|
x 10 bani |
|
x 5 bani |
|
x 1 ban |
|
TOTAL: |
|
Casier,
...........................