MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
173 (XVII) - Nr. 671 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 27 iulie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
772. – Hotărâre privind aprobarea Regulamentului de
organizare si functionare a Consiliului National pentru Dezvoltare Regională
773. – Hotărâre privind aprobarea structurii, indicatorilor
si fondurilor aferente subprogramului “Asistentă tehnică acordată birourilor
regionale pentru cooperare transfrontalieră“ prin bugetul Ministerului
Integrării Europene în cadrul programelor regionale specifice
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
33. – Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei pentru aprobarea Procedurii privind
alimentarea cu energie electrică a locurilor de consum apartinând furnizorilor,
producătorilor, autoproducătorilor si Companiei Nationale de Transport al
Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A.
34. – Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei pentru aprobarea Procedurii privind
racordarea utilizatorilor la retelele electrice în vecinătate de limita zonei
de activitate a unor operatori de distributie
35. – Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei pentru aprobarea Procedurii privind
asigurarea energiei electrice reactive si modul de plată a acesteia
405. – Ordin al ministrului economiei si comertului pentru
modificarea unor ordine ale ministrului economiei si comertului privind
deschiderea unor contingente tarifare la importul în România pentru unele
produse, aferente anului 2005, în baza unor acorduri de comert liber
428. – Ordin al ministrului economiei si comertului pentru
modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 892/2004
privind deschiderea unor contingente tarifare la importul în România al unor
produse agricole originare din Uniunea Europeană (UE) si modul de administrare
a acestor contingente în anul 2005
735. – Ordin al ministrului administratiei si internelor
privind evidenta, gestionarea, depozitarea si distribuirea ajutoarelor interne
si internationale destinate populatiei în situatii de urgentă
736. – Ordin al ministrului administratiei si internelor
privind instituirea serviciului de permanentă la toate primăriile din zona de
risc în caz de iminentă a producerii unor situatii de urgentă
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National pentru
Dezvoltare Regională
În
temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 19 din Legea nr.
315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. – Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului National
pentru Dezvoltare Regională, prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art.
2. – Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea
Guvernului nr.
554/1999 pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului National pentru
Dezvoltare Regională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
340 din 16 iulie 1999, si Hotărârea Guvernului nr.
404/2001 pentru desemnarea reprezentantilor Guvernului în Consiliul
National pentru Dezvoltare Regională, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 216 din 26 aprilie 2001, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
integrării europene,
Ene
Dinga
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga
Bucuresti, 14 iulie 2005.
Nr. 772.
ANEXĂ
REGULAMENT
de
organizare si functionare a Consiliului National pentru Dezvoltare Regională
CAPITOLUL
I
Organizarea
Consiliului National pentru Dezvoltare Regională
Art.
1. – Consiliul National pentru Dezvoltare Regională, denumit în continuare CNDR,
este structura natională de tip partenerial, fără personalitate juridică,
cu rol decizional în elaborarea si implementarea obiectivelor politicii
nationale de dezvoltare regională, constituită în temeiul Legii nr.
315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările si
completările ulterioare.
Art.
2. – CNDR este organizat si functionează conform prezentului regulament.
Art.
3. – (1) CNDR are în componenta sa 32 de membri: presedinte, 15 reprezentanti
ai Guvernului, la nivel de secretar de stat, si 16 reprezentanti ai regiunilor
de dezvoltare, la nivel de presedinti si vicepresedinti ai celor 8 consilii
pentru dezvoltare regională.
(2)
Autoritătile si institutiile adminstratiei publice centrale ai căror
reprezentanti sunt membri în cadrul CNDR sunt prevăzute în anexa la prezentul
regulament.
(3)
Nominalizarea reprezentantilor institutiilor prevăzute în anexă se face de
către conducătorul institutiei respective, în termen de 10 zile lucrătoare de
la data intrării în vigoare.
(4)
Schimbarea unui membru CNDR se realizează de către institutia reprezentată în
acest organism si se comunică în scris secretariatului consiliului, în termen
de 5 zile lucrătoare de la data luării acestei decizii de către conducătorul
institutiei respective.
Art.
4. – (1) Presedintele CNDR este ministrul integrării europene. Presedintele
poate delega această functie secretarului de stat pentru dezvoltare regională,
în baza unui mandat scris.
(2)
În caz de indisponibilitate, membrii CNDR pot desemna un înlocuitor din cadrul
institutiei pe care o reprezintă, cu rol decizional, în baza unui mandat scris.
(3)
Mandatul prevăzut la alin. (1) si (2) se transmite în scris secretariatului
CNDR, cu cel putin 5 zile lucrătoare înaintea datei sedintei CNDR.
(4)
Membrii CNDR îsi exercită atributiile cu titlu gratuit.
Art.
5. – Secretariatul CNDR este asigurat de Ministerul Integrării Europene (MIE)
prin Directia politici regionale si programare.
CAPITOLUL
II
Atributiile
CNDR
Art.
6. – CNDR Ondeplineste atributiile prevăzute la art. 12 din Legea nr.
315/2004, cu modificările si completările ulterioare, si analizează
informal rapoartele semestriale si raportul anual de activitate ale consiliilor
pentru dezvoltare regională, pe baza documentelor transmise de acestea.
Art.
7. – Presedintele CNDR Ondeplineste următoarele atributii principale:
a)
convoacă, coordonează pregătirea si conduce sedintele CNDR;
b)
aprobă proiectul ordinii de zi a sedintei, lista invitatilor, precum si
documentele ce urmează să fie transmise tuturor participantilor la sedintă;
c)
aprobă, după caz, materialele aferente fiecărei sedinte în vederea publicării
acestora pe site-ul MIE;
d)
semnează hotărârile CNDR si procesele-verbale ale sedintelor;
e)
reprezintă CNDR în relatiile cu alte organisme din tară si din străinătate.
Art.
8. – Secretariatul CNDR are următoarele activităti principale:
a)
transmite invitatiile la sedintele CNDR;
b)
pregăteste documentele necesare sedintelor CNDR;
c)
publică pe site-ul MIE ordinea de zi a sedintelor, procesele-verbale ale
acestora, precum si documentele pentru care presedintele CNDR stabileste
publicarea;
d)
actualizează permanent pagina de site a MIE, dedicată CNDR;
e)
Ontocmeste procesul-verbal al sedintelor CNDR si transmite forma finală a
acestuia, semnată de presedinte, tuturor membrilor, precum si celor interesati,
în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care a avut loc sedinta;
f)
constituie un registru special de evidentă a hotărârilor CNDR;
g)
asigură activitătile de registratură si arhivare a documentelor destinate CNDR;
h)
primeste si înregistrează mandatele scrise pentru delegarea de atributii,
eliberate în conditiile prezentului regulament;
i)
asigură asistentă de specialitate presedintelui CNDR;
j)
la solicitarea presedintelui CNDR, redactează analize privind activitatea
consiliilor pentru dezvoltare regională, pe baza rapoartelor semestriale si a
raportului anual de activitate transmise de acestea.
CAPITOLUL
III
Functionarea
CNDR
Art.
9. – (1) CNDR îsi desfăsoară activitatea în cadrul sedintelor ordinare si al
sedintelor extraordinare.
(2)
Sedintele ordinare au loc semestrial si sunt convocate de către presedintele
CNDR.
(3)
Sedintele extraordinare ale CNDR se pot organiza în cazuri deosebite, la
solicitarea presedintelui sau a unei treimi din numărul total al membrilor
acestuia.
Art.
10. – (1) Convocarea si transmiterea invitatiilor la sedintele ordinare ale
CNDR se fac în scris de către secretariatul acestuia, cu cel putin 15 zile
lucrătoare înainte de data desfăsurării sedintei.
(2)
Convocarea si transmiterea invitatiilor la sedintele extraordinare ale CNDR se
fac cu cel putin 5 zile înainte de data sedintei, de către secretariatul
acestui organism.
(3)
Invitatiile la sedintele CNDR cuprind în mod obligatoriu ziua, ora, locul
desfăsurării si ordinea de zi, precum si adresa site-ului care contine
informatii privind sedinta respectivă.
(4)
Ordinea de zi a sedintei CNDR si materialele care urmează să fie supuse
dezbaterii se publică pe site-ul MIE, cu acordul presedintelui CNDR.
Art. 11. – (1) La începutul fiecărei sedinte,
presedintele CNDR supune la vot ordinea de zi, care se aprobă cu votul
majoritătii membrilor prezenti.
(2) La cererea membrilor CNDR ordinea de zi poate fi completată si cu alte teme decât cele comunicate initial, cu conditia transmiterii documentelor respective în scris, secretariatului consiliului, cu 5 zile înaintea datei sedintei.
(3)
La sfârsitul fiecărei sedinte se stabileste data viitoarei sedinte ordinare a
CNDR.
Art.
12. – (1) În exercitarea atributiilor ce le revin, membrii CNDR adoptă hotărâri
prin consens. Dacă acesta nu se realizează, hotărârile vor fi adoptate cu votul
majoritătii simple a membrilor prezenti.
(2)
Hotărârile adoptate se comunică, de drept, membrilor CNDR de către
secretariatul CNDR, după semnarea de către presedinte.
(3)
Hotărârile adoptate devin obligatorii pentru institutiile si organizatiile
mentionate în textul fiecărei hotărâri.
Art.
13. – (1) În functie de problematica supusă dezbaterii, cu acordul
presedintelui CNDR, la sedintele acestuia pot lua parte, în calitate de
invitat, si alti reprezentanti ai Guvernului, ai consiliilor pentru dezvoltare
regională, ai unor institutii si organizatii implicate în procesul de
dezvoltare socioeconomică, precum si parteneri socioeconomici relevanti pentru procesul
de elaborare si implementare a politicii de dezvoltare regională, dacă
reuniunea respectivă vizează probleme specifice domeniului de activitate al
acestora.
(2)
Directorii agentiilor pentru dezvoltare regională participă, de drept, la
sedintele CNDR, cu statut de observator.
(3)
Reprezentantii Delegatiei Comisiei Europene în România sunt invitati cu statut
de observator la sedintele CNDR.
(4)
Participantii la sedintele CNDR, altii decât membrii săi, nu au drept de vot.
Acestia au un rol consultativ si pot face propuneri pe care CNDR le poate
dezbate si supune la vot.
Art.
14. – (1) Sedintele CNDR se pot desfăsura numai în prezenta majoritătii
membrilor acestuia. Majoritatea trebuie să fie asigurată, în mod distinct, de
reprezentantii institutiilor prevăzute în anexă si de cei ai regiunilor de
dezvoltare.
(2)
În cazul nerespectării prevederilor alin. (1), sedinta se amână, urmând să fie
convocată o nouă sedintă în termen de 5 zile. Sedinta convocată în urma unei
amânări se desfăsoară fără a fi necesară respectarea prevederilor alin. (1).
ANEXĂ
la regulament
AUTORITĂTILE
SI INSTITUTIILE
administratiei
publice centrale ai căror reprezentanti sunt membri în Consiliul National
pentru Dezvoltare Regională
Presedinte
– ministrul integrării europene
Membri:
Ministerul
Integrării Europene
Ministerul
Finantelor Publice
Ministerul
Mediului si Gospodăririi Apelor
Ministerul
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei
Ministerul
Economiei si Comertului
Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale
Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului
Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei
Ministerul
Educatiei si Cercetării
Ministerul
Administratiei si Internelor
Agentia
Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie
Agentia
SAPARD
Secretariatul
General al Guvernului
Ministerul
Culturii si Cultelor
Cancelaria
Primului-Ministru – Aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul
implementării programelor cu finantare internatională si urmărirea aplicării
acquis-ului
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
structurii, indicatorilor si fondurilor aferente subprogramului “Asistentă
tehnică acordată birourilor regionale pentru cooperare transfrontalieră“ prin
bugetul Ministerului Integrării Europene în cadrul programelor regionale
specifice
În
temeiul art. 108 din Constitutia
României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. – Se aprobă structura, indicatorii si fondurile aferente subprogramului
“Asistentă tehnică acordată birourilor regionale pentru cooperare
transfrontalieră“, care se finantează prin bugetul Ministerului Integrării
Europene în cadrul programelor regionale specifice, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. – Subprogramul “Asistentă tehnică acordată birourilor regionale pentru
cooperare transfrontalieră“ urmăreste sustinerea financiară în vederea
devenirii operationale a celor 5 birouri regionale pentru cooperare
transfrontalieră Iasi, Suceava, Oradea, Timisoara si Călărasi, în scopul
desfăsurării activitătilor legate de gestionarea fondurilor comunitare
destinate cooperării transfrontaliere.
Art.
3. – Finantarea subprogramului prevăzut la art. 1 se asigură din bugetul de
stat, prin bugetul pe anul 2005 al Ministerului Integrării Europene, capitolul
“Alte actiuni economice“, titlul “Transferuri“, pentru cheltuieli de personal
si achizitii de echipamente.
Art.
4. – Cheltuielile de personal se vor aloca pe bază de contract încheiat între
Ministerul Integrării Europene si cele 5 birouri regionale.
Art.
5. – Achizitiile de echipamente necesare functionării birourilor regionale se
vor realiza în mod centralizat la nivelul Ministerului Integrării Europene si
se vor transmite spre folosintă gratuită celor 5 birouri regionale.
Art.
6. – Procedura de implementare a subprogramului prevăzut la art. 1 se aprobă
prin ordin al ministrului integrării europene si se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, în termen de 15 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN
POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul
integrării europene,
Ene
Dinga
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 14 iulie 2005.
Nr. 773.
Ordonator principal de credite:
Ministerul Integrării Europene
STRUCTURA,
INDICATORII SI FONDURILE
aferente
subprogramului “Asistentă tehnică acordată birourilor regionale pentru
cooperare transfrontalieră“
1. Scop:
Acordarea de asistentă tehnică în vederea devenirii operationale a celor 5
birouri regionale pentru cooperare transfrontalieră Iasi, Suceava, Oradea,
Timisoara si Călărasi pentru a putea desfăsura activităti legate de gestionarea
fondurilor comunitare destinate cooperării transfrontaliere.
2. Obiective:
•
Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Călărasi are ca atributii
generale asigurarea sprijinului administrativ, tehnic si logistic corespunzător
implementării proiectelor din cadrul Programului de cooperare transfrontalieră
PHARE CBC România–Bulgaria în faza de până la aderarea României la Uniunea
Europeană si asigurarea managementului programelor de cooperare europeană
transfrontalieră România–Bulgaria, în calitate de autoritate de management sau
de autoritate omoloagă a autoritătii de management, după aderarea României la
Uniunea Europeană.
•
Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Oradea are ca atributii
generale asigurarea sprijinului administrativ, tehnic si logistic corespunzător
implementării proiectelor din cadrul programelor de cooperare transfrontalieră
PHARE CBC România–Ungaria în faza de până la aderarea României la Uniunea
Europeană si asigurarea managementului programelor de cooperare
transfrontalieră în calitate de autoritate de management sau de autoritate
omoloagă a autoritătii de management, după aderarea la Uniunea Europeană.
•
Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Suceava are ca atributii generale
asigurarea sprijinului administrativ, tehnic si logistic corespunzător
implementării proiectelor din cadrul programelor de cooperare transfrontalieră
PHARE CBC România–Ucraina în faza de până la aderarea României la Uniunea
Europeană si asigurarea sprijinului administrativ, tehnic si logistic, în
calitate de organism intermediar pentru Noul Instrument de Vecinătate începând
cu anul 2007.
•
Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Iasi are ca atributii
generale asigurarea sprijinului administrativ, tehnic si logistic corespunzător
implementării proiectelor din cadrul programelor de cooperare transfrontalieră
PHARE CBC România–Republica Moldova si asigurarea sprijinului administrativ,
tehnic si logistic, în calitate de organism intermediar pentru Noul Instrument
de Vecinătate începând cu anul 2007.
•
Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timisoara are ca atributii
generale asigurarea sprijinului administrativ, tehnic si logistic corespunzător
implementării proiectelor din cadrul programelor de cooperare transfrontalieră
PHARE CBC România–Serbia&Muntenegru si asigurarea sprijinului
administrativ, tehnic si logistic, în calitate de organism intermediar pentru
Noul Instrument de Vecinătate începând cu anul 2007.
3. Program:
Programe regionale specifice
Subprogram:
Asistentă
tehnică pentru birourile regionale pentru cooperare transfrontalieră
4. Indicatori
Indicatori |
Valori
estimate |
• Indicatori de rezultate Numărul de birouri regionale
devenite functionale |
5 birouri regionale |
• Indicatori de eficientă Gradul de realizare a
obiectivelor precizate prin program |
100% |
5. Finantarea subprogramului
–
RON –
|
2005
subprogram estimat |
Buget
total |
Finantarea subprogramului –
Total |
1.500.000 |
1.500.000 |
Din care pe surse de
finantare: – bugetul de stat: |
1.500.000 |
1.500.000 |
6. Sursa de finantare:
Cod 01
Denumire: Bugetul de stat
–
RON –
Denumirea liniilor
bugetare |
Codul
bugetar |
2005 subprogram |
Buget
total |
||
Capitolul |
Subcapitolul |
Titlul |
|||
Alte actiuni economice |
69.01 |
|
|
1.500.000 |
1.500.000 |
Transferuri 1.500.000 1.500.000 |
|
|
38 |
1.500.000 |
1.500.000 |
Sustinerea programelor de dezvoltare regională |
|
19 |
|
|
|
7. Alte
informatii:
• Subprogramul
este implementat de Ministerul Integrării Europene împreună cu birourile
regionale pentru cooperare transfrontalieră Oradea, Călărasi, Iasi, Suceava si
Timisoara, constituite potrivit Legii nr.
315/2004 privind dezvoltarea regională în România, modificată si completată
prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
111/2004. Relatia dintre Ministerul Integrării Europene si cele 5 birouri
regionale, pentru realizarea prezentului subprogram, se asigură prin contract
de finantare de la bugetul de stat.
•
Subprogramul se încheie la 31 decembrie 2005.
•
Suma finantării de la bugetul de stat este de 1,5 milioane RON pentru toate
cele 5 birouri regionale.
•
Procentul de finantare asigurat de la bugetul de stat prin acest subprogram
este de 100% din costurile totale eligibile ale proiectului.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ DE
REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
pentru aprobarea
Procedurii privind alimentarea cu energie electrică a locurilor de consum
apartinând furnizorilor, producătorilor, autoproducătorilor si Companiei
Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A.
În
temeiul art. 2 lit. d), al art. 9 alin. (6) si (7), al art. 11 alin. (1) si
alin. (2) lit. a) si i) si al art. 34 alin. (1) si (3) din Legea energiei
electrice nr.
318/2003,
având
în vedere Referatul de aprobare întocmit de Departamentul functionare si
dezvoltare piată de energie,
în conformitate
cu prevederile Procesului-verbal al sedintei Comitetului de reglementare al
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 18 iulie
2005,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art.
1. – Se aprobă Procedura privind alimentarea cu energie electrică a locurilor
de consum apartinând furnizorilor, producătorilor, autoproducătorilor si
Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica“ – S.A.,
prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. – La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Decizia
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr.
128/2000 pentru aprobarea contractului-cadru de furnizare a energiei
electrice pentru consumul tehnologic al producătorilor de energie electrică,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 390 din 22 august
2000, si Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în
Domeniul Energiei nr. 526/2001.
Art.
3. – Furnizorii, producătorii, autoproducătorii, precum si operatorii de retea
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.
4. – Departamentele de specialitate din cadrul Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea prevederilor
prezentului ordin.
Art.
5. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Nicolae
Opris
Bucuresti, 18 iulie 2005.
Nr. 33.
AUTORITATEA NATIONALĂ DE
REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
pentru aprobarea
Procedurii privind racordarea utilizatorilor la retelele electrice în
vecinătate de limita zonei de activitate a unor operatori de distributie
În
temeiul art. 9 alin. (2), (6) si (7), al art. 11 alin. (1) si alin. (2) lit. a)
din Legea energiei electrice nr.
318/2003,
având
în vedere Referatul de aprobare întocmit de Departamentul infrastructură si
autorizare,
în
conformitate cu prevederile Procesului-verbal al sedintei Comitetului de
reglementare al Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din
data de 18 iulie 2005,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art.
1. – Se aprobă Procedura privind racordarea utilizatorilor la retelele
electrice în vecinătate de limita zonei de activitate a unor operatori de
distributie, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art.
2. – Titularii de licentă pentru distributia energiei electrice care sunt
concesionari ai serviciului public privind distributia energiei electrice vor
respecta prevederile Procedurii privind racordarea utilizatorilor la retelele
electrice în vecinătate de limita zonei de activitate a unor operatori de
distributie.
Art.
3. – Departamentul infrastructură si autorizare din cadrul Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei va urmări respectarea
prevederilor prezentului ordin.
Art.
4. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Nicolae
Opris
Bucuresti, 19 iulie 2005.
Nr. 34.
*) Anexa se publică în format
electronic, pe pagina web a Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei (www.anre.ro), la sectiunea Metodologii.
AUTORITATEA NATIONALĂ DE
REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI
pentru aprobarea
Procedurii privind asigurarea energiei electrice reactive si modul de plată a
acesteia
În temeiul art. 2 lit. d), al art. 9 alin. (6) si
(7), al art. 11 alin. (1) si alin. (2) lit. a) si i) si al art. 34 alin. (1) si
(3) din Legea energiei electrice nr.
318/2003,
având
în vedere Referatul de aprobare întocmit de Departamentul functionare si
dezvoltare piată de energie,
în
conformitate cu prevederile Procesului-verbal al sedintei Comitetului de
reglementare al Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din
data de 18 iulie 2005,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art.
1. – Se aprobă Procedura privind asigurarea energiei electrice reactive si
modul de plată a acesteia, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art.
2. – La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă lit. a), c) si
d) ale art. 14 din Procedura de determinare a corectiilor cantitătilor de
energie electrică în cazul în care punctul de măsurare diferă de punctul de
decontare, aprobată prin Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei nr.
11/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 255 din
12 aprilie 2003.
Art.
3. – Furnizorii, producătorii, autoproducătorii, precum si operatorii de retea
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.
4. – Departamentele de specialitate din cadrul Autoritătii Nationale de
Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea prevederilor
prezentului ordin.
Art.
5. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Nicolae
Opris
Bucuresti, 19 iulie 2005.
Nr. 35.
*) Anexa se publică în format
electronic, pe pagina web a Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei (www.anre.ro), la sectiunea
Metodologii.
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
pentru modificarea
unor ordine ale ministrului economiei si comertului privind deschiderea unor
contingente tarifare la importul în România pentru unele produse,
aferente anului 2005,
în baza unor acorduri de comert liber
Având în vedere necesitatea introducerii si
utilizării Tarifului integrat român (TARIR), etapă importantă în procesul de
aliniere si de aplicare unitară a reglementărilor vamale armonizate cu
legislatia comunitară, si inclusiv a modificării nomenclatorului combinat,
precum si solicitarea mai multor operatori economici de prelungire a termenelor
de valabilitate a certificatelor de import cu 30 de zile,
în
temeiul prevederilor art. 5 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
economiei si comertului emite următorul ordin:
Art.
I. –
Prevederile ordinelor ministrului economiei si comertului nr.
891/2004, nr.
892/2004, nr.
893/2004, nr.
894/2004, nr.
895/2004, nr.
896/2004, nr.
897/2004 si nr.
898/2004, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.272
din 30 decembrie 2004, se modifică si se completează după cum urmează:
1.
După alineatul
(8) al articolului 5 din ordinele nr.
891/2004, nr.
893/2004, nr.
894/2004, nr.
895/2004 si nr.
898/2004 si după alineatul (9) al articolului 5 din ordinele nr.
892/2004, nr.
896/2004 si nr.
897/2004 se introduc două noi alineate cu următorul cuprins: “Certificatele
de import care nu au fost preluate de operatorii economici într-un termen de 5
zile lucrătoare de la data eliberării acestora vor fi anulate.
La
cererea justificată a operatorilor economici, termenele de valabilitate a
certificatelor de import pot fi prelungite o singură dată, cu cel mult 30 de
zile. Solicitarea pentru prelungirea termenului de valabilitate se va face
numai în perioada de valabilitate a certificatului de import. În acest sens,
titularul certificatului va transmite Directiei generale politici comerciale
din cadrul Ministerului Economiei si Comertului, prin registratura din str. Ion
Câmpineanu nr. 16, sectorul 1, Bucuresti, cod postal 010036, o cerere scrisă,
însotită de certificatul de import pentru care se solicită prelungirea
termenului de valabilitate (exemplarele verde si rosu) si fotocopia după
exemplarul rosu.“
2.
Subgrupa
tarifară 2009.30, mentionată la nr. crt. 3 din anexa nr. 1 la Ordinul
ministrului economiei si comertului nr.
891/2004, se înlocuieste cu subgrupa tarifară 2008.30, în conformitate cu
modificările de nomenclatură efectuate la nivelul Comisiei Europene.
3.
Grupa tarifară
1517, mentionată la nr. crt. 17 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului
economiei si comertului nr.
892/2004, se înlocuieste cu subgrupa tarifară 1517.10, în conformitate cu modificările
de nomenclatură efectuate la nivelul Comisiei Europene.
4.
Anexa nr. 1 la
Ordinul ministrului economiei si comertului nr.
895/2004 se înlocuieste cu anexa nr. 1*) la prezentul ordin.
5.
Anexa nr. 1 la
Ordinul ministrului economiei si comertului nr.
896/2004 se înlocuieste cu anexa nr. 2*) la prezentul ordin.
Art.
II. –
Prezentul ordin se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Ministrul
economiei si comertului,
Ioan
Codrut Seres
Bucuresti, 15 iulie 2005.
Nr. 405.
ANEXE
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr.
895/2004)
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 892/2004 privind
deschiderea unor contingente tarifare la importul în România al unor produse
agricole originare din Uniunea Europeană (UE) si modul de administrare a
acestor contingente în anul 2005
În baza prevederilor art. 3 si 10, precum si ale
anexei B(b) la Protocolul aditional la Acordul european instituind o asociere
între România, pe de o parte, si Comunitătile Europene si statele membre ale
acestora, pe de altă parte, pentru a tine cont de aderarea Republicii Cehe,
Republicii Estonia, Republicii Cipru, Republicii Letonia, Republicii Lituania,
Republicii Ungare, Republicii Malta, Republicii Polone, Republicii Slovenia si
Republicii Slovace la Uniunea Europeană, semnat la Bruxelles la 4 mai 2005,
ratificat prin Legea nr. 220/2005,
în
temeiul prevederilor art. 5 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
luând
în considerare prevederile Ordinului ministrului economiei si comertului nr.
892/2004 privind deschiderea unor contingente tarifare la importul în
România al unor produse agricole originare din Uniunea Europeană (UE) si modul
de administrare a acestor contingente în anul 2005, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
economiei si comertului emite următorul ordin:
Art.
I. –
Prevederile Ordinului ministrului economiei si comertului nr.
892/2004 privind deschiderea unor contingente tarifare la importul în
România al unor produse agricole originare din Uniunea Europeană (UE) si modul
de administrare a acestor contingente în anul 2005, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 1.272 din 30 decembrie 2004, modificat si
completat prin Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 405/2005, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. După
litera d) a alineatului (1) al articolului 4 se introduce o nouă literă, litera
e), cu următorul cuprins:
“e)
operatorii economici care solicită certificate de import pentru ouă pentru
incubatie, corespunzătoare codurilor tarifare 0407.00.11 si 0407.00.19, vor
prezenta suplimentar fotocopie de pe autorizatia sanitară veterinară eliberată
de directia sanitar-veterinară si pentru siguranta alimentelor judeteană sau a
municipiului Bucuresti.“
2. Alineatul
(3) al articolului 5 va avea următorul cuprins:
“(3)
Operatorii economici traditionali sunt considerati cei care fac dovada, la data
solicitării, că au importat produsul respectiv în cadrul contingentului tarifar
preferential pe anul 2004 si/sau în anul 2005 cu respectarea prevederilor
Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 345/2003 si ale prezentului
ordin.“
3. Articolul
6 va avea următorul cuprins:
“Art.6. – Operatorii economici care nu au respectat prevederile Ordinului ministrului economiei si comertului nr. 345/2003 si cele ale prezentului ordin privind deschiderea de contingente tarifare la importul în România al unor produse agricole originare din UE si modul de administrare a acestor contingente în anul 2004 si, respectiv, anul 2005, nu au acces la contingentele tarifare în anul 2005.“
4. Anexa
nr. 1 “Lista contingentelor tarifare pentru importul în România al unor produse
agricole originare din Uniunea Europeană (UE)“ se înlocuieste cu anexa la
prezentul ordin.
Art.
II. –
Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 august 2005 si se aplică până la
data de 31 decembrie 2005 inclusiv.
p.
Ministrul economiei si comertului,
Eugen
Tapu-Nazare,
secretar
de stat
Bucuresti, 25 iulie 2005.
Nr. 428.
ANEXĂ*)
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr.
892/2004)
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI
INTERNELOR
privind evidenta, gestionarea,
depozitarea si distribuirea ajutoarelor interne si internationale destinate
populatiei în situatii de urgentă
Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) lit.
e), ale art. 8 alin. (1), ale art. 20 lit. j) si ale art. 22 lit. f) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgentă,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 15/2005,
în
temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
604/2003, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor, în calitate de presedinte al Comitetului National pentru
Situatii de Urgentă, emite următorul ordin:
Art.
1. – În aplicarea prevederilor art. 22 lit. b) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgentă,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 735/2005, comitetele
judetene pentru situatii de urgentă vor asigura evidenta, gestionarea,
depozitarea si distribuirea ajutoarelor interne si internationale destinate
populatiei afectate, în functie de situatia concretă a localitătilor si a
fiecărei persoane, fără nici un fel de discriminare sau acte preferentiale.
Art.
2. – Presedintii comitetelor judetene pentru situatii de urgentă răspund de
ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art.
3. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
Administratiei si Internelor,
Vasile
Blaga,
Presedintele
Comitetului National pentru Situatii de Urgentă
Bucuresti, 22 iulie 2005.
Nr. 735.
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI
INTERNELOR
privind instituirea
serviciului de permanentă la toate primăriile din zona de risc în caz de
iminentă a producerii unor situatii de urgentă
Având în vedere prevederile art. 8 alin. (1) si ale
art. 20 lit. j) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgentă,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
15/2005,
în
temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
604/2003, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
administratiei si internelor, în calitate de presedinte al Comitetului National pentru
Situatii de Urgentă, emite următorul ordin:
Art.
1. – Pentru asigurarea stării de operativitate si a capacitătii optime de
interventie a autoritătilor administratiei publice locale si functionarea
corespunzătoare a comitetelor locale pentru situatii de urgentă, în temeiul
prevederilor art. 24 lit. h) din Legea nr.
340/2004 privind institutia prefectului, prefectii vor dispune
presedintilor comitetelor locale pentru situatii de urgentă ca la primirea
atentionărilor privind iminenta producerii unor situatii de urgentă să se
instituie serviciul de permanentă la toate primăriile din zona de risc, cu
personal corespunzător.
Art.
2. – Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
administratiei si internelor,
Vasile
Blaga,
Presedintele
Comitetului National pentru Situatii de Urgentă
Bucuresti, 22 iulie 2005.
Nr. 736.