MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 23 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 7 ianuarie 2005
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
2.296/2004.
- Hotărâre privind reorganizarea Companiei Nationale de Transport al
Energiei Electrice “Transelectrica” - S.A. - Filiala Societatea Comercială de
Formare a Energeticienilor din România “Formenerg” - S.A. si înfiintarea
Societătii Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” - S.A.
2.411/2004.
- Hotărâre pentru aprobarea Acordului de cooperare dintre Ministerul
Justitiei al României si Ministerul Justitiei al Republicii Azerbaidjan, semnat
la Bucuresti la 11 octombrie 2004
Acord de cooperare
între Ministerul Justitiei al României si Ministerul Justitiei al Republicii
Azerbaidjan
2.448/2004.
- Hotărâre pentru aprobarea Memorandumului de întelegere si cooperare
dintre Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie
din România si Agentia Sârbă pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici si
Mijlocii si Antreprenoriatului, semnat la Belgrad la 2 decembrie 2004
Memorandum de
întelegere si cooperare între Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie din România si Agentia Sârbă pentru Dezvoltarea
Întreprinderilor Mici si Mijlocii si Antreprenoriatului
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
RS
1/2004. - Decizie a presedintelui Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei privind termenul de depunere a cererilor
pentru emiterea licentelor de utilizare a frecventelor radioelectrice
1.850/2004.
- Ordin al ministrului finantelor publice privind registrele si formularele
financiar-contabile
A.12.089/463/M.184/1.856/2004.
- Ordin al ministrului afacerilor externe, al ministrului de stat,
ministrul administratiei si internelor, al ministrului apărării nationale si al
sefului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale pentru aprobarea
Instructiunilor comune de organizare si desfăsurare a activitătilor specifice
pe linia aplicării prevederilor actelor internationale la care România este
parte cu privire la controlul armamentelor, cresterea încrederii si securitătii
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind reorganizarea Companiei Nationale de
Transport al Energiei Electrice “Transelectrica” - S.A. - Filiala Societatea
Comercială de Formare a Energeticienilor
din România “Formenerg” - S.A. si înfiintarea
Societătii Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” - S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 10 alin. (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă reorganizarea Companiei Nationale de Transport al Energiei Electrice
“Transelectrica” - S.A. - Filiala Societatea Comercială de Formare a
Energeticienilor din România “Formenerg” - S.A. prin fuziune cu Centrul de
Pregătire pentru Personalul din Industrie - Busteni, care functionează în
subordinea Ministerului Economiei si Comertului.
(2) Se înfiintează
Societatea Comercială de Formare Profesională “Formenerg” - S.A. prin preluarea
obiectului de activitatre si a patrimoniului Companiei Nationale de Transport
al Energiei Electrice “Transelectrica” - S.A. - Filiala Societatea Comercială
de Formare a Energeticienilor din România “Formenerg” - S.A. si al Centrului de
Pregătire pentru Personalul din Industrie - Busteni si prin participarea la
capitalul social al acesteia, cu aport în numerar, a Societătii Comerciale de
Distributie si Furnizare a Energiei Electrice “Electrica” - S.A. si a
Societătii Comerciale de Producere a Energiei Electrice “Hidroelectrica” - S.A.
(3) Societatea
Comercială de Formare Profesională “Formenerg” - S.A., având forma de societate
comercială pe actiuni aflată sub autoritatea Ministerului Economiei si
Comertului, este persoană juridică română care se organizează si functionează
conform prevederilor legale în vigoare si în baza statutului propriu prevăzut
în anexa nr. 1.
(4) Societatea
Comercială de Formare Profesională “Formenerg” - S.A., înfiintată potrivit
alin. (2), are sediul social principal în municipiul Bucuresti, bd. Gheorghe
Sincai nr. 3, sectorul 4, precum si sedii secundare în: orasul Busteni, Str.
Paltinului nr. 16, judetul Prahova; municipiul Bucuresti, bd. Timisoara nr. 6,
sectorul 6; municipiul Iasi, Str. Uzinei nr. 38, judetul Iasi; municipiul
Suceava, Str. Parcului nr. 3, judetul Suceava; municipiul Craiova, str. Nicolae
Titulescu nr. 187, judetul Dolj, si municipiul Constanta, bd. Mamaia nr. 271,
judetul Constanta.
Art. 2. - (1)
Societatea Comercială de Formare Profesională “Formenerg” - S.A. are în
componentă sucursale si reprezentante fără personalitate juridică, care sunt
prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Sucursalele se
organizează si functionează potrivit prevederilor legale în vigoare si
efectuează operatiuni contabile până la nivelul balantei de verificare.
Art. 3. - (1) Se
aprobă trecerea clădirii si terenului aferent din orasul Busteni, având datele
de identificare prevăzute la pct. 1 din anexa nr. 3, aflate în administrarea
Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - Busteni, din domeniul
public al statului în domeniul privat al statului.
(2) La data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri clădirile si terenurile aferente,
având datele de identificare prevăzute la pct. 1 si 2 din anexa nr. 3, aflate
în proprietatea privată a statului si în administrarea Centrului de Pregătire
pentru Personalul din Industrie - Busteni, trec în proprietatea Societătii
Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” - S.A., înfiintată conform art.
1 alin. (2).
Art. 4. - (1)
Capitalul social al Societătii Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” -
S.A. este de 156.145.873 mii lei, împărtit în 1.561.458 actiuni nominative,
fiecare în valoare de 100.000 lei, si este integral subscris si vărsat astfel:
a) 15.000.000 mii
lei de Filiala Societatea Comercială de Formare a Energeticienilor din România
“Formenerg” - S.A., care se desfiintează, subscris si vărsat de Compania
Natională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica” - S.A.;
b) 111.145.873 mii
lei de Centrul de Pregătire pentru
Personalul din
Industrie - Busteni, care se desfiintează, subscris si vărsat de stat,
reprezentat prin Ministerul Economiei si Comertului;
c) 15.000.000 mii
lei de Societatea Comercială de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
“Electrica” - S.A. prin aport în numerar;
d) 15.000.000 mii
lei de Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice “Hidroelectrica”
- S.A. prin aport în numerar.
(2) Capitalul
social al Societătii Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” - S.A. se
constituie prin vărsarea sumelor prevăzute la alin. (1) de către Societatea
Comercială de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice “Electrica” - S.A.
si Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice “Hidroelectrica” -
S.A., prin preluarea capitalului social al Societătii Comerciale de Formare a
Energeticienilor din România “Formenerg” - S.A., precum si a patrimoniului
Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - Busteni, conform
bilantului contabil întocmit la data de 30 septembrie 2004 si actualizat potrivit
prevederilor legale.
Art. 5. - Obiectul
principal de activitate al Societătii Comerciale de Formare Profesională
“Formenerg” - S.A. este formarea profesională initială si continuă, care constă
în initiere, calificare, perfectionare, specializare, recalificare în toate
domeniile de activitate a personalului din industrie, si este prevăzut în
statutul propriu.
Art. 6. - (1)
Societatea Comercială de Formare Profesională “Formenerg” - S.A. este condusă
de adunarea generală a actionarilor, constituită din reprezentantii statului,
si este administrată de un consiliu de administratie.
(2) Adunarea
generală a actionarilor este formată din 3 membri numiti si revocati prin ordin
al ministrului economiei si comertului.
(3) Consiliul de
administratie al Societătii Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” -
S.A. este format din 5 membri numiti si revocati de adunarea generală a
actionarilor, în baza mandatului emis de ministrul economiei si comertului.
Art. 7. -
Societatea Comercială de Formare Profesională “Formenerg” - S.A. va prelua
toate drepturile si va fi tinută de toate obligatiile Societătii Comerciale de
Formare a Energeticienilor din România “Formenerg” - S.A., precum si ale
Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - Busteni.
Art. 8. -
Personalul apartinând Societătii Comerciale de Formare a Energeticienilor din
România “Formenerg” - S.A. si Centrului de Pregătire pentru Personalul din
Industrie - Busteni se preia de către Societatea Comercială de Formare
Profesională “Formenerg” - S.A. la data înmatriculării acesteia la oficiul
registrului comertului si îsi păstrează toate drepturile până la negocierea si
încheierea noului contract colectiv de muncă.
Art. 9. -
Predarea-preluarea activului si pasivului între Filiala Societatea Comercială
de Formare a Energeticienilor din România “Formenerg” - S.A. si Centrul de
Pregătire pentru Personalul din Industrie - Busteni, care se desfiintează, pe
de o parte, si Societatea Comercială de Formare Profesională “Formenerg” -
S.A., înfiintată potrivit art. 1 alin. (2), pe de altă parte, se va face pe
bază de protocoale încheiate între părtile interesate în termen de 30 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 10. - Anexele
nr. 1, 2 si 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 11. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pozitia nr. 5 a punctului II de la
litera A din anexa nr. 2 “Unitătile care functionează în subordinea si în
coordonarea Ministerului Economiei si Comertului” la Hotărârea Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7
iulie 2003, cu modificările si completările ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Gavril
Baican,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 9 decembrie 2004.
Nr. 2.296.
ANEXA Nr. 1
STATUTUL
Societătii
Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” - S.A.
CAPITOLUL I
Denumirea,
forma juridică, sediul, durata
ARTICOLUL 1
Denumirea
(1) Denumirea
societătii comerciale este Societatea Comercială de Formare Profesională
“Formenerg” - S.A., denumită în continuare “Formenerg” - S.A.
(2) În toate
actele, facturile, anunturile, publicatiile ori alte acte emanând de la
“Formenerg” - S.A., denumirea acesteia va fi precedată sau urmată de cuvintele
“societate pe actiuni” sau de initialele “S.A.”, sediul, numărul de
înmatriculare în registrul comertului si codul unic de înregistrare.
ARTICOLUL 2
Forma
juridică
“Formenerg”
- S.A. este persoană juridică română, având forma juridică de societate
comercială pe actiuni cu capital integral de stat, si îsi desfăsoară
activitatea în conformitate cu legile române si cu prezentul statut.
ARTICOLUL 3
Sediul
(1) Sediul social
principal al “Formenerg” - S.A. este în municipiul Bucuresti, bd. Gheorghe
Sincai nr. 3, sectorul 4.
(2) La data
înfiintării, “Formenerg” - S.A. are în componenta sa sucursale si reprezentante
fără personalitate juridică, conform anexei la prezentul statut.
(3) “Formenerg” -
S.A. poate înfiinta în viitor si alte sedii secundare fără personalitate juridică,
cu aprobarea adunării generale extraordinare a actionarilor.
ARTICOLUL 4
Durata
Durata “Formenerg” - S.A. este nelimitată, cu începere de la data înmatriculării ei în registrul comertului.
CAPITOLUL II
Scopul si
obiectul de activitate
ARTICOLUL 5
“Formenerg” - S.A. are ca scop asigurarea
serviciilor de formare profesională initială si continuă, în toate domeniile, a
personalului din sectorul energetic si din industrie, a personalului din toate
sectoarele economiei nationale si a altor beneficiari, precum si asigurarea de
servicii de consultantă si asistentă de specialitate în cadrul educatiei
permanente a adultilor, corespunzător obiectului de activitate aprobat prin
prezentul statut.
ARTICOLUL 6
“Formenerg” - S.A. are ca obiect principal de
activitate:
1. Formarea
profesională initială si continuă (initiere, calificare, perfectionare,
specializare, recalificare), în toate domeniile de activitate, a personalului
din industrie, a personalului din toate sectoarele economiei nationale si a
altor beneficiari, cât si asigurarea de servicii de consultantă si asistentă de
specialitate (8042), iar ca activităti secundare:
2. Editarea
cărtilor, brosurilor si a altor publicatii (2211);
3. Editarea
revistelor si a periodicelor (2213);
4. Editarea
înregistrărilor sonore (2214);
5. Alte activităti
de editare (2215);
6. Alte activităti
de tipărire (2222);
7. Legătorie si
finisare (2223);
8. Servicii
pregătitoare pentru pretipărire (2224);
9. Alte lucrări de
tipografie (2225);
10. Reproducerea
înregistrărilor audio (2231);
11. Reproducerea
înregistrărilor video (2232);
12. Reproducerea
înregistrărilor informatice (2233);
13. Productia de
aparate pentru distributia si comanda electricitătii (3120);
14. Productia
mobilierului pentru birou si magazine (exclusiv din metal) (3612);
15. Productia
altor tipuri de mobilier (3614);
16. Lucrări de
tâmplărie si dulgherie (4542);
17. Alte lucrări
speciale de constructii (4525);
18. Lucrări de
instalatii electrice (4531);
19. Lucrări de
instalatii tehnico-sanitare (4533);
20. Alte lucrări
de instalatii si de constructii auxiliare (4534);
21. Lucrări de
vopsitorie, zugrăveli si montări de geamuri (4544);
22. Alte lucrări
de finisare (4545);
23. Intermedieri
în comertul specializat în vânzarea produselor cu caracter specific (energie,
gaze, apă) (5118);
24. Intermedieri
în comertul cu produse diverse (5119);
25. Comert cu
ridicata de aparate electrice si de uz gospodăresc, de aparate de radio si TV
(5143);
26. Comert cu
ridicata al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a. (5147);
27. Comert cu
ridicata al calculatoarelor, echipamentelor periferice si software-ului (5184);
28. Comert cu
ridicata al altor masini si echipamente de birou (5185);
29. Comert cu
ridicata al altor componente si echipamente electronice (5186);
30. Comert cu
ridicata al altor aparaturi utilizate în industrie, comert si transporturi
(5187);
31. Comert cu
amănuntul al pâinii, produselor de patiserie si zaharoase (5224);
32. Comert cu
amănuntul al fructelor si legumelor proaspete (5221);
33. Comert cu
amănuntul care nu se efectuează prin magazine (valorificarea, vânzarea
echipamentelor si materialelor rezultate din stocuri, reparatii, demolări,
casări; comercializarea de cărti, publicatii si alte tipărituri, inclusiv pe
suport magnetic etc.) (5263);
34. Hoteluri
(5510);
35. Alte mijloace
de cazare (hostel) (5523);
36. Activităti ale
restaurantelor (5531);
37. Transporturi
terestre de călători, ocazionale (6023);
38. Activităti de
informare si consulting în domeniul turismului; organizări de cursuri cu sau
fără procurarea locurilor pentru cazare si transport; activităti ale birourilor
de cazare (6330);
39. Cumpărarea si
vânzarea de bunuri imobiliare proprii (7012);
40. Închirierea si
subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate (7020);
41. Consultantă în
domeniul echipamentelor de calcul (hardware) (7210);
42. Consultantă si
furnizare de alte produse software (7222);
43. Prelucrarea
informatică a datelor (7230);
44. Activităti
legate de băncile de date (7240);
45. Alte activităti
legate de informatică (7260);
46. Cercetare si
dezvoltare în stiinte sociale si umaniste (testări psihologice, realizarea de
instrumente si tehnici psihosociologice adaptate exigentelor actuale ale
beneficiarilor din industrie si altor entităti organizatorice) (7320);
47. Activităti de
consultantă pentru afaceri si management (elaborarea de prescriptii,
instructiuni, metodologii, proceduri specifice si de alte documente cu caracter
normativ, pentru reglementarea activitătilor proprii; servicii de consultantă
si asistentă de specialitate, consultantă în elaborarea strategiilor de resurse
umane si în alte domenii) (7414);
48. Activităti de
testări si analize tehnice (7430);
49. Publicitate
(7440);
50. Selectia si
plasarea fortei de muncă (7450);
51. Activităti de
secretariat si traducere (7485);
52. Alte
activităti de servicii prestate în principal întreprinderilor (atestarea
specialistilor cu atributii de instruire si a instructorilor; examinarea
profesională si psihologică în vederea autorizării personalului pentru
activitătile din cadrul sectorului energetic si a celui cu atributii în
domeniul energetic din toate sectoarele economiei nationale; examinarea
psihologică a persoanelor în vederea obtinerii permisului de conducere auto si
în vederea angajării; servicii de promovare comercială - târguri si expozitii,
mese rotunde, simpozioane etc.; dotarea si aprovizionarea tehnico-materială
necesară în activitătile proprii; asigurarea îndrumării metodologice, a
documentatiei si a altor mijloace didactice utile pentru actiunile de instruire
organizate de/si în cadrul sistemului energetic; orice alte activităti prestate
pentru realizarea obiectului de activitate) (7487);
53. Activităti ale
organizatiilor profesionale (participarea ca membru colectiv la organizatii
profesionale nationale si internationale) (9112);
54. Activităti ale
bibliotecilor si arhivelor (9251);
55. Activităti ale
organizatiilor si organismelor extrateritoriale (cooperarea internatională
privind realizarea unor programe si proiecte cu organismele internationale)
(9900);
56. Administrarea
procesului de compensare: generarea si finalizarea circuitelor de compensare,
introducerea si actualizarea facturilor în sistemul Ministerului Economiei si
Comertului - Institutul de Management si Informatică, pentru compensarea
datoriilor dintre agentii economici.
CAPITOLUL III
Capitalul
social, actiunile
ARTICOLUL 7
Capitalul
social
(1) “Formenerg” -
S.A. este societate comercială pe actiuni aflată sub autoritatea Ministerului
Economiei si Comertului, este persoană juridică română care se organizează si
functionează conform prevederilor legale în vigoare si în baza prezentului
statut.
(2) Capitalul social
initial al “Formenerg” - S.A. la data înfiintării este de 156.145.873 mii lei,
împărtit în 1.561.458 actiuni nominative, cu valoare nominală de 100.000 lei
fiecare, în formă dematerializată.
(3) Capitalul
social initial este în întregime subscris si vărsat astfel:
- 15.000.000 mii
lei de Compania Natională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica” -
S.A.;
- 111.145.873 mii
lei de stat, prin Ministerul Economiei si Comertului;
- 15.000.000 mii
lei de Societatea Comercială de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
“Electrica” - S.A. prin aport în numerar;
- 15.000.000 mii
lei de Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice “Hidroelectrica”
- S.A. prin aport în numerar.
(4) Capitalul
social intial este în întregime subscris si vărsat de actionari, conform
bilantului contabil întocmit la data de 30 septembrie 2004 si actualizat potrivit
prevederilor legale.
(5)
Predarea-preluarea activului si pasivului bilantier se va realiza prin protocol
de predare-preluare între Filiala Societatea Comercială de Formare a
Energeticienilor din România “Formenerg” - S.A. si Centrul de Pregătire pentru
Personalul din Industrie - Busteni, care se desfiintează, pe de o parte, si
Societatea Comercială de Formare Profesională “Formenerg” - S.A., pe de altă
parte.
ARTICOLUL 8
Majorarea
sau reducerea capitalului social
(1) Majorarea
capitalului social se face în conditiile legii.
(2) Adunarea
generală extraordinară a actionarilor va putea decide majorarea capitalului
social, cu respectarea dispozitiilor legale în vigoare la data majorării lui.
(3) Capitalul
social va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi în
numerar si/sau în natură;
b) încorporarea
rezervelor, cu exceptia rezervelor legale, precum si a beneficiilor sau a
primelor de emisiune;
c) conversia unor
creante lichide si exigibile asupra “Formenerg” - S.A. în actiuni ale acesteia.
(4) Hotărârea
adunării generale extraordinare a actionarilor pentru majorarea capitalului
social se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a,
acordându-se, conform prevederilor legale în vigoare, pentru exercitiul
dreptului de preferintă un termen de cel putin o lună, cu începere din ziua
publicării.
(5) Reducerea
capitalului social se face în conditiile legii.
(6) Capitalul
social va putea fi redus prin:
a) micsorarea
numărului de actiuni;
b) reducerea
valorii nominale a actiunilor;
c) dobândirea
propriilor actiuni, urmată de anularea lor;
d) alte procedee
prevăzute de lege.
(7) Dacă
administratorii constată că în urma unor pierderi activul net, determinat ca
diferentă între totalul activelor si datoriile “Formenerg” - S.A., reprezintă
mai putin de jumătate din valoarea capitalului social, vor convoca adunarea
generală extraordinară a actionarilor.
Adunarea generală
extraordinară a actionarilor va hotărî reîntregirea capitalului, reducerea lui
la valoarea rămasă sau dizolvarea “Formenerg” - S.A.
(8) Reducerea
capitalului social se va putea face numai după două luni de la data publicării
în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, a hotărârii adunării generale
extraordinare a actionarilor, potrivit prevederilor legale.
ARTICOLUL 9
(1) Drepturile si
obligatiile aferente actiunilor actionarilor sunt exercitate de către acestia
prin reprezentantii lor în adunarea generală a actionarilor “Formenerg” - S.A.
(2) Evidenta
actiunilor se va tine într-un registru numerotat, sigilat si parafat de
presedintele consiliului de administratie, care se păstrează la sediul
“Formenerg” - S.A. sub îngrijirea secretarului consiliului de administratie.
(3) Modificările
care se operează în registru vor respecta prevederile legislatiei în vigoare.
(4) Actiunile
nominative în formă dematerializată ale “Formenerg” - S.A. vor cuprinde toate
elementele prevăzute de lege.
(5) Conversia
actiunilor se va putea realiza în conditiile stabilite de adunarea generală a
actionarilor, cu respectarea prevederilor legale.
ARTICOLUL 10
ARTICOLUL 11
Drepturi si
obligatii decurgând din actiuni
(1) Fiecare actiune
subscrisă si vărsată de actionari, potrivit legii, conferă acestora dreptul la
vot în adunarea generală a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi în
organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului
conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte
drepturi prevăzute în statut.
(2) Detinerea
actiunilor certifică adeziunea de drept la statut.
(3) Drepturile si
obligatiile legate de actiuni urmează actiunile în cazul trecerii lor în
proprietatea altor persoane fizice sau juridice, române ori străine.
(4) Când o actiune
nominativă devine proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie
transmiterea decât în conditiile în care acestea desemnează un reprezentant
unic pentru exercitarea drepturilor rezultând din actiuni.
(5) Obligatiile
“Formenerg” - S.A. sunt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii răspund
până la concurenta capitalului social subscris.
(6) Patrimoniul
“Formenerg” - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii
personale ale actionarilor.
ARTICOLUL 12
Cesiunea
actiunilor
(1) Cesiunea
partială sau totală a actiunilor între actionari sau către terti se efectuează
în conditiile si cu procedura prevăzute de lege.
(2) Transmiterea
dreptului de proprietate asupra actiunilor nominative emise de “Formenerg” -
S.A. se realizează prin declaratie făcută în registrul actionarilor, semnată de
cedent si de cesionar sau de mandatarii lor.
De asemenea,
transmiterea se mai poate realiza prin act autentic, cu efectuarea mentiunilor
corespunzătoare în registrul actionarilor.
CAPITOLUL IV
Adunarea
generală a actionarilor
ARTICOLUL 13
Reprezentarea
Reprezentantii în
Adunarea generală a actionarilor “Formenerg” - S.A. sunt numiti si revocati
prin ordin al ministrului economiei si comertului.
ARTICOLUL 14
Atributiile
adunării generale a actionarilor
(1) Adunarea
generală a actionarilor “Formenerg” - S.A. este organul de conducere al
acesteia, care decide asupra activitătii si politicii ei economice.
(2) Adunările
generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
(3) Adunarea
generală ordinară a actionarilor are următoarele atributii principale:
a) aprobă
propunerile privind strategia globală de dezvoltare, modernizare, restructurare
economico-financiară a “Formenerg” - S.A.;
b) numeste si
revocă cenzorii conform prevederilor legale;
c) se pronuntă
asupra gestiunii administratorilor;
d) stabileste nivelul
remuneratiei lunare cuvenite membrilor consiliului de administratie, precum si
cenzorilor;
e) aprobă bugetul
de venituri si cheltuieli si, după caz, programul de activitate pe exercitiul
financiar următor;
f) stabileste
nivelul remuneratiei directorului general al “Formenerg” - S.A., precum si
premierea acestuia;
g) discută, aprobă
sau modifică situatiile financiare anuale, pe baza rapoartelor
administratorilor, ale cenzorilor sau ale auditorilor financiari, si fixează
dividendul;
h) aprobă
reinvestirea veniturilor, în principal pentru dezvoltare;
i) hotărăste cu
privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor
externe; stabileste competentele si nivelul de contractare a împrumuturilor
bancare de pe piata internă si externă, a creditelor comerciale si a
garantiilor, inclusiv prin gajarea actiunilor potrivit legii;
j) analizează
rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele
“Formenerg” - S.A., relatiile cu clientii;
k) hotărăste cu
privire la participarea sau constituirea de noi persoane juridice ori la
asocierea cu alte persoane juridice sau fizice, din tară ori din străinătate;
l) se pronuntă
asupra gestiunii administratorilor si asupra modului de recuperare a
prejudiciilor produse “Formenerg” - S.A. de către acestia;
m) hotărăste cu
privire la gajarea unor bunuri, unităti sau sedii proprii;
n) aprobă
regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie;
o) aprobă
delegările de competentă pentru consiliul de administratie si pentru directorul
general al “Formenerg” - S.A.;
p) îndeplineste
orice alte atributii stabilite de lege în sarcina sa.
(4) Pentru
atributiile mentionate la alin. (3) lit. c), e), g), h), i), k), l), m) si n),
adunarea generală a actionarilor nu va putea lua hotărâri decât în urma
obtinerii de către fiecare reprezentant a unui mandat special prealabil de la
organul care l-a numit.
(5) Adunarea
generală extraordinară a actionarilor se întruneste pentru a hotărî
următoarele:
a) schimbarea
formei juridice;
b) mutarea
sediului;
c) schimbarea
obiectului de activitate;
d) înfiintarea sau
desfiintarea unor sedii secundare:
sucursale,
agentii, reprezentante sau alte asemenea unităti fără personalitate juridică;
e) majorarea
capitalului social, precum si reducerea sau reîntregirea lui prin emisiune de
noi actiuni, în conditiile legii;
f) fuziunea sau
divizarea “Formenerg” - S.A.;
g) dizolvarea
anticipată a “Formenerg” - S.A.;
h) modificarea
numărului de actiuni sau a valorii nominale a acestora;
i) emiterea de
obligatiuni în conditiile legii;
j) orice altă modificare a actului constitutiv sau orice altă hotărâre pentru care este cerută aprobarea adunării generale extraordinare a actionarilor.
(6) Pentru
atributiile adunării generale extraordinare a actionarilor, fiecare
reprezentant trebuie să obtină un mandat special prealabil de la organul care
l-a numit.
ARTICOLUL 15
Convocarea
adunării generale a actionarilor
(1) Adunarea
generală a actionarilor se convoacă de către presedintele consiliului de
administratie sau de către un membru al acestuia, pe baza împuternicirii date
de presedinte.
(2) Adunarea
generală ordinară a actionarilor se întruneste cel putin o dată pe an, în cel
mult 4 luni de la încheierea exercitiului financiar.
(3) Adunarea
generală a actionarilor va fi convocată ori de câte ori va fi nevoie, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare si cu dispozitiile prezentului
statut, cu cel putin 15 zile înainte de data stabilită.
(4) Convocarea va
cuprinde locul si data tinerii adunării generale a actionarilor, precum si
ordinea de zi, cu mentionarea explicită a tuturor problemelor care vor face
obiectul dezbaterilor acesteia.
(5) Când în
ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va
trebui să cuprindă textul integral al propunerilor.
(6) Adunarea generală
a actionarilor se întruneste la sediul “Formenerg” - S.A. sau în alt loc
indicat în convocare.
(7) Adunarea
generală extraordinară a actionarilor va fi convocată ori de câte ori este
cazul, la solicitarea actionarilor sau la cererea consiliului de administratie
ori a cenzorilor.
ARTICOLUL 16
(1) Pentru
validarea deliberărilor adunării generale ordinare a actionarilor este necesară
prezenta actionarilor care să reprezinte cel putin jumătate din capitalul
social, iar hotărârile să fie luate de actionarii ce detin majoritatea absolută
din capitalul social, reprezentati în adunare. Dacă adunarea generală a
actionarilor nu poate lucra din cauza neîndeplinirii acestor conditii, adunarea
ce se va întruni după o a doua convocare poate să delibereze asupra problemelor
aflate pe ordinea de zi a celei dintâi adunări, oricare ar fi partea de capital
social reprezentată de actionarii prezenti, cu majoritate.
(2) Pentru
validitatea deliberărilor adunării generale extraordinare a actionarilor sunt
necesare:
a) la prima
convocare, prezenta actionarilor reprezentând cel putin trei pătrimi din
capitalul social, iar hotărârile să fie luate cu votul unui număr de actionari
care să reprezinte cel putin jumătate din capitalul social;
b) la convocările
următoare, prezenta actionarilor reprezentând jumătate din capitalul social,
iar hotărârile să fie luate cu votul unui număr de actionari care să reprezinte
cel putin o treime din capitalul social.
(3) În ziua si la
ora precizate în convocare sedinta adunării generale a actionarilor se va
deschide de către presedintele consiliului de administratie sau, în lipsa
acestuia, de către cel care îi tine locul.
(4) Adunarea
generală a actionarilor va alege dintre actionarii prezenti un secretar care va
verifica lista de prezentă a actionarilor, indicând capitalul social pe care îl
reprezintă fiecare si îndeplinirea tuturor formalitătilor cerute de lege si de
prezentul statut pentru tinerea sedintei, si va încheia procesul-verbal al
adunării generale a actionarilor.
(5)
Procesul-verbal va fi semnat de reprezentantii statului, mandatati să
reprezinte interesele capitalului de stat, si de secretarul care l-a întocmit.
(6) Procesul-verbal
al adunării generale a actionarilor se va tine într-un registru sigilat si
parafat.
(7) La fiecare
proces-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, listele de prezentă
a actionarilor, precum si, după caz, mandatele speciale ale reprezentantilor
mandatati.
(8) La sedintele
ordinare si extraordinare ale adunării generale a actionarilor în care se
dezbat problemele referitoare la raporturile de muncă cu personalul “Formenerg”
- S.A. pot fi invitati si reprezentantii salariatilor, care nu vor avea drept
de vot.
ARTICOLUL 17
(1) Hotărârile
adunării generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
(2) Votul va fi
nominal în cazul hotărârilor a căror valabilitate este conditionată de existenta
mandatelor speciale.
(3) Hotărârile se
vor putea lua în conditiile si cu majoritatea prevăzute de lege pentru
adunările generale ordinare ale actionarilor sau, după caz, pentru cele
extraordinare.
(4) La propunerea
persoanei care prezidează adunarea generală a actionarilor sau a unuia dintre
membrii reprezentanti ai adunării generale a actionarilor se va putea decide ca
votul să fie secret si în alte cazuri, cu exceptia situatiei în care este
necesar votul nominal.
(5) Votul secret
este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a
cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotărârilor referitoare la
răspunderea administratorilor.
(6) Pentru a fi
opozabile tertilor, hotărârile adunării generale a actionarilor vor fi depuse
în termen de 15 zile la oficiul registrului comertului pentru a fi mentionate
în extras în registru si publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a
IV-a.
(7) Ele nu vor
putea fi executate înainte de ducerea la îndeplinire a formalitătilor de mai
sus.
(8) Hotărârile
luate de adunările generale în limitele legii si ale prezentului statut sunt
obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunare sau
care au votat împotrivă.
(9) Actionarii
care nu sunt de acord cu hotărârile luate de adunarea generală a actionarilor
cu privire la schimbarea obiectului principal de activitate, la mutarea
sediului sau la forma juridică a “Formenerg” - S.A. au dreptul de a se retrage
din aceasta si de a obtine de la societate contravaloarea actiunilor pe care le
posedă, la valoarea medie determinată de către un expert autorizat, prin
folosirea a cel putin două metode de evaluare recunoscute de standardele
europene de evaluare (EVS).
(10) Costurile
generate de efectuarea expertizei se suportă de “Formenerg” - S.A.
(11) O dată cu
declaratia de retragere, actionarii “Formenerg” - S.A. vor preda acesteia
actiunile pe care le posedă, dacă acestea au fost eliberate în conditiile
legii.
(12) Ca urmare a
retragerii actionarilor “Formenerg” - S.A. în conditiile prevăzute de alin.
(9), actiunile acestora vor fi dobândite de societate.
CAPITOLUL V
Consiliul
de administratie
ARTICOLUL 18
Organizare
(1) “Formenerg” -
S.A. este administrată de un consiliu de administratie compus din 5 membri,
numiti si revocati prin ordin al ministrului economiei si comertului.
(2) Membrii
consiliului de administratie sunt numiti pe o perioadă de cel mult 4 ani si pot
fi revocati prin hotărâre a adunării generale a actionarilor; ei sunt
remunerati pentru această calitate cu o indemnizatie lunară.
(3) În situatia în
care se creează un loc vacant în consiliul de administratie, adunarea generală
a actionarilor propune un nou administrator în vederea ocupării acestuia.
Durata pentru care
este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egală cu
perioada care a rămas până la expirarea mandatului predecesorului său.
(4) Consiliul de
administratie se întruneste lunar la sediul “Formenerg” - S.A. sau ori de câte
ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numărul
membrilor săi.
(5) Consiliul de
administratie îsi desfăsoară activitatea în baza propriului regulament si a
reglementărilor legale în vigoare.
(6) Consiliul de
administratie este prezidat de presedinte, iar în lipsa acestuia, de un membru,
în baza mandatului presedintelui.
(7) Presedintele
numeste un secretar fie dintre membrii consiliului de administratie, fie din
afara acestuia.
(8) Conducerea
“Formenerg” - S.A. se asigură de către directorul general, care poate fi si
presedintele consiliului de administratie.
(9) Pentru
valabilitatea hotărârilor este necesară prezenta a cel putin jumătate din
numărul membrilor consiliului de administratie, iar acestea se iau cu
majoritatea absolută a membrilor prezenti.
(10) Presedintele
consiliului de administratie va avea votul decisiv în caz de paritate a
voturilor.
(11) Dacă
presedintele în functie al consiliului de administratie nu poate sau îi este
interzis să participe la vot, ceilalti membri ai consiliului de administratie
vor putea alege un presedinte de sedintă, având aceleasi drepturi ca
presedintele în functie.
(12) Dezbaterile
consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite si
comunicate de presedinte cu cel putin 7 zile înainte de data tinerii sedintei.
Dezbaterile se
consemnează în procesul-verbal al sedintei, care se scrie într-un registru
sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie.
(13)
Procesul-verbal se semnează de toti membrii consiliului de administratie si de
secretar.
(14) Pe baza
procesului-verbal secretarul consiliului de administratie redactează hotărârea
acestuia, care se semnează de către presedinte.
(15) Consiliul de
administratie poate delega, prin regulamentul de organizare si functionare, o
parte din atributiile sale directorului general al “Formenerg” - S.A. si poate
recurge, de asemenea, la experti pentru solutionarea anumitor probleme.
(16) În relatiile
cu tertii “Formenerg” - S.A. este reprezentată de către directorul general, pe
baza si în limitele împuternicirilor date de consiliul de administratie, care
semnează actele de angajare fată de acestia.
(17) Membrii
consiliului de administratie vor depune o garantie conform prevederilor legale.
(18) Membrii
consiliului de administratie răspund individual sau solidar, după caz, fată de
“Formenerg” - S.A. pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de
la prevederile legale, pentru abateri de la prezentul statut sau pentru greseli
în administrarea “Formenerg” - S.A. În astfel de situatii ei vor putea fi
revocati prin hotărârea adunării generale a actionarilor.
(19) Sunt
incompatibile cu calitatea de membru în consiliul de administratie persoanele
prevăzute în Legea nr.
31/1990 privind societătile comerciale, republicată.
(20) Nu pot fi
directori ai “Formenerg” - S.A. persoanele care sunt incompatibile potrivit
Legii nr.
31/1990, republicată.
(21) Vor putea fi
acordate membrilor consiliului de administratie si cenzorilor remuneratii si
orice alte sume sau avantaje numai în baza unei hotărâri a adunării generale a
actionarilor.
(22) Este
interzisă creditarea de către “Formenerg” - S.A. a membrilor consiliului de
administratie sau a directorilor acesteia prin intermediul unor operatiuni
precum:
a) acordarea de
împrumuturi membrilor consiliului de administratie sau directorilor;
b) acordarea de
avantaje financiare membrilor consiliului de administratie sau directorilor cu
ocazia sau ulterior încheierii de către “Formenerg” - S.A. cu acestia de
operatiuni de livrare de bunuri, prestări de servicii ori executare de lucrări;
c) garantarea,
directă sau indirectă, în tot ori în parte, a oricăror împrumuturi acordate
membrilor consiliului de administratie sau directorilor, concomitentă sau
ulterioară acordării împrumutului;
d) garantarea,
directă sau indirectă, în tot ori în parte, a executării de către membrii
consiliului de administratie sau directori a oricăror alte obligatii personale
ale acestora fată de terte persoane;
e) dobândirea cu
titlu oneros sau plata, în tot ori în parte, a unei creante ce are drept obiect
un împrumut acordat de o tertă persoană membrilor consiliului de administratie
sau directorilor ori o altă prestatie personală a acestora.
(23) Prevederile
alin. (22) sunt aplicabile si operatiunilor în care sunt interesati sotul,
rudele sau afinii până la gradul al patrulea inclusiv ai membrilor consiliului
de administratie sau ai directorilor; de asemenea, dacă operatiunea priveste o
societate civilă sau comercială la care una dintre persoanele anterior
mentionate este administrator sau director ori detine, singură sau împreună cu
una dintre persoanele sus-mentionate, o cotă de cel putin 20% din valoarea
capitalului social subscris.
(24) Prevederile
alin. (23) nu se aplică:
a) în cazul
operatiunilor a căror valoare exigibilă cumulată este inferioară echivalentului
în lei al sumei de 5.000 euro;
b) în cazul în
care operatiunea este încheiată de societate în conditiile exercitării curente
a activitătii sale, iar clauzele operatiunii nu sunt mai favorabile persoanelor
mentionate la alin. (22) si (23) decât cele pe care, în mod obisnuit,
societatea le practică fată de terte persoane.
ARTICOLUL 19
Atributiile
Consiliului de administratie, ale directorului general si ale directorilor
executivi
A. Consiliul de
administratie are, în principal, următoarele atributii:
a) aprobă
structura organizatorică si Regulamentul de organizare si functionare a
“Formenerg” - S.A.;
b) răspunde de
îndeplinirea atributiilor acordate prin delegare de competentă de către
adunarea generală a actionarilor;
c) aprobă nivelul
garantiilor si modul de constituire a acestora pentru directorul general,
directorii executivi ai “Formenerg” - S.A. si pentru persoanele care au
calitatea de gestionar;
d) încheie acte
juridice prin care să dobândească, să înstrăineze, să închirieze, să schimbe
sau să constituie în garantie bunuri aflate în patrimoniul “Formenerg” - S.A.,
cu aprobarea adunării generale a actionarilor, atunci când legea impune această
conditie;
e) numeste,
suspendă sau revocă directorul general al “Formenerg” - S.A. si avizează
numirea, suspendarea sau revocarea directorilor executivi din cadrul acesteia;
f) aprobă
delegările de competentă pentru directorul general si/sau pentru persoanele din
conducerea “Formenerg” - S.A., în vederea executării operatiunilor acesteia;
g) aprobă
încheierea oricăror contracte pentru care nu a delegat competenta directorului
general al “Formenerg” - S.A.;
h) supune anual
adunării generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea
exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea “Formenerg” - S.A.,
situatiile financiare anuale pe anul precedent, precum si proiectul programului
de activitate si proiectul bugetului “Formenerg” - S.A. pe anul în curs;
i) convoacă
adunarea generală extraordinară a actionarilor ori de câte ori este nevoie;
j) aprobă
încheierea contractelor de import-export necesare în vederea dezvoltării, până
la limita cuantumului valoric stabilit de adunarea generală a actionarilor;
k) stabileste
drepturile, obligatiile si responsabilitătile personalului “Formenerg” - S.A.,
conform structurii organizatorice aprobate;
l) stabileste
competentele si nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a
creditelor comerciale pe termen scurt si mediu si aprobă eliberarea
garantiilor;
m) aprobă numărul
de posturi si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de
productie;
n) stabileste
tactica si strategia de marketing;
o) stabileste si
aprobă politica pentru protectia mediului înconjurător, securitatea muncii,
potrivit reglementărilor legale în vigoare;
p) aprobă
programele de dezvoltare si investitii;
q) stabileste si
aprobă, în limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat de adunarea
generală a actionarilor, modificări în structura acestuia, în limita
competentelor pentru care a primit mandat;
r) negociază
contractul colectiv de muncă si aprobă statutul personalului;
s) supune
aprobării adunării generale extraordinare a actionarilor propuneri privind
fuziunea cu alte societăti comerciale, divizarea sau înfiintarea de asociatii
ori alte societăti comerciale;
t) supune
aprobării adunării generale a actionarilor orice altă hotărâre în competenta de
aprobare a acesteia;
u) rezolvă orice
alte probleme stabilite de adunarea generală a actionarilor sau care sunt
prevăzute de legislatia în vigoare.
B. (1) Directorul
general reprezintă “Formenerg” - S.A. în raporturile cu tertii.
(2) Directorul
general are, în principal, următoarele atributii:
a) aplică
strategia si politica de dezvoltare ale societătii comerciale, aprobate de
adunarea generală a actionarilor;
b) numeste,
suspendă si eliberează din functie directorii executivi, cu avizul consiliului
de administratie;
c) angajează,
promovează si concediază personalul salariat, în conditiile legii;
d) numeste,
angajează, suspendă si revocă sefii de subunităti, de servicii, de
compartimente, de birouri, de departamente si de reprezentante;
e) aprobă numirea
personalului cu drept de semnătură în bancă;
f) negociază
contractele individuale de muncă si le aprobă în conditiile legii;
g) hotărăste cu
privire la actionarea în justitie a personalului din cadrul “Formenerg” - S.A.;
h) aprobă
sanctiuni disciplinare prevăzute de lege pentru personalul din “Formenerg” -
S.A.;
i) încheie acte
juridice în numele si pe seama “Formenerg” - S.A., în limitele împuternicirilor
acordate de consiliul de administratie;
j) stabileste
îndatoririle si responsabilitătile personalului “Formenerg” - S.A.;
k) aprobă
specificatiile si fisele de post pentru personalul “Formenerg” - S.A.;
l) aprobă
operatiunile de încasări si plăti, potrivit competentelor legale si prezentului
statut;
m) aprobă
operatiunile de vânzare si cumpărare de bunuri, potrivit competentelor legale
si prezentului statut;
n) împuterniceste
directorii executivi si orice altă persoană să exercite unele atributii din
sfera sa de competentă;
o) reprezintă
“Formenerg” - S.A. în relatiile cu organismele externe sau la manifestări
interne si internationale în domeniile proprii de activitate ori necesare
îndeplinirii domeniului de activitate;
p) aprobă/avizează
actele privind activitatea “Formenerg” - S.A.;
q) controlează
realizarea controlului financiar preventiv la nivelul subunitătilor si
compartimentelor;
r) asigură
realizarea activitătii de control în domeniul propriu de activitate, cu
respectarea metodologiilor si procedurilor de control în vigoare;
s) administrează
bunurile “Formenerg” - S.A., conform delegărilor de competentă acordate de
consiliul de administratie;
t) verifică si
decide asupra compatibilitătii candidatilor la cursurile organizate de
“Formenerg” - S.A. cu nivelul, obiectivele si tematica programelor de curs;
u) aprobă
contractele pentru actiuni de orientare si formare profesională cu
reprezentante economice din afara “Formenerg” - S.A.;
v) aprobă
instructiunile si procedurile cu caracter metodologic în domeniul propriu de
activitate;
w) rezolvă orice
altă problemă pe care consiliul de administratie a stabilit-o în sarcina sa.
C. (1) Directorii executivi sunt numiti de directorul general, se află în subordinea acestuia ca salariati ai “Formenerg” - S.A. si sunt răspunzători fată de aceasta pentru modul de îndeplinire a îndatoririlor lor, în aceleasi conditii ca si membrii consiliului de administratie.
(2) Atributiile
directorilor executivi sunt stabilite prin Regulamentul de organizare si
functionare a “Formenerg” - S.A.
CAPITOLUL VI
Comitetul
de directie
ARTICOLUL 20
Comitetul
de directie
(1) Consiliul de
administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de
directie din cadrul “Formenerg” - S.A. pe o perioadă bine determinată, în
conditiile legii.
(2) Deciziile
comitetului de directie se iau cu majoritatea absolută a voturilor membrilor
săi.
(3) Comitetul de
directie prezintă raportul său de activitate consiliului de administratie.
CAPITOLUL VII
Gestiunea
ARTICOLUL 21
Auditul
financiar, auditul intern si cenzorii
(1) Gestiunea
“Formenerg” - S.A. este controlată de actionari si de 3 cenzori care sunt alesi
de adunarea generală a actionarilor. Cel putin unul dintre cenzori trebuie să
fie expert contabil sau contabil autorizat.
(2) În perioada în
care statul detine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va
fi recomandat de către Ministerul Finantelor Publice.
(3) Adunarea
generală a actionarilor alege, de asemenea, acelasi număr de cenzori supleanti,
care îi vor înlocui, în conditiile legii, pe cenzorii titulari.
(4) Pentru a putea
exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu
privire la activitatea “Formenerg” - S.A., la situatia patrimoniului, a
profitului si a pierderii.
(5) Cenzorii au
următoarele atributii principale:
a) în cursul
exercitiului financiar verifică gospodărirea mijloacelor fixe si a mijloacelor
circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de evidentă contabilă si
informează consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea
exercitiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor si
a informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor
“Formenerg” - S.A. si a situatiilor financiare anuale, prezentând adunării
generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea
“Formenerg” - S.A. controlează operatiunile de lichidare;
d) prezintă
adunării generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de
reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de
activitate ale “Formenerg” - S.A.
(6) Cenzorii sunt
obligati, de asemenea:
a) să facă, în
fiecare lună si inopinat, inspectii ale casei si să verifice existenta
titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea “Formenerg” - S.A. ori care
au fost primite în gaj, cautiune sau în depozit;
b) să ia parte la
adunările generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, inserând în
ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
c) să constate
depunerea garantiei din partea administratorilor;
d) să vegheze ca
dispozitiile legii si ale statutului să fie îndeplinite de administratori si de
lichidatori.
(7) Cenzorii se
întrunesc la sediul “Formenerg” - S.A. si iau decizii în unanimitate. Dacă nu
se realizează unanimitatea, raportul cu divergente se înaintează adunării
generale a actionarilor.
(8) Cenzorii pot
convoca adunarea generală extraordinară a actionarilor, dacă aceasta nu a fost
convocată de consiliul de administratie, în cazul în care capitalul social s-a
diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi, cu exceptia primilor 2
ani de la constituirea “Formenerg” - S.A., sau ori de câte ori consideră
necesar pentru alte situatii privind încălcarea dispozitiilor legale si
statutare.
(9) Atributiile,
drepturile si obligatiile cenzorilor se completează cu dispozitiile legale în
materie.
(10) Cenzorii si
cenzorii supleanti sunt numiti de adunarea generală a actionarilor pe o
perioadă de maximum 3 ani si pot fi realesi.
(11) Sunt
incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele prevăzute în Legea nr. 31/1990,
republicată, si în reglementările legale în vigoare.
(12) Cenzorii sunt
obligati să depună înainte de începerea activitătii o garantie egală cu o
treime din garantia stabilită pentru membrii consiliului de administratie.
Sunt exceptati de
la această obligatie cenzorii experti contabili sau contabili autorizati, dacă
fac dovada încheierii asigurării de răspundere civilă profesională.
(13) În caz de
deces, împiedicare fizică sau legală, încetare ori renuntare la mandat a unui
cenzor, acesta este înlocuit de supleantul cel mai în vârstă.
(14) Dacă în acest
mod numărul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii rămasi numesc altă
persoană în locul vacant, până la cea mai apropiată adunare generală a
actionarilor.
(15) În cazul în
care nu mai rămâne în functie nici un cenzor, consiliul de administratie va
convoca adunarea generală a actionarilor, care va proceda la numirea altor
cenzori.
(16) Cenzorii vor
consemna într-un registru special deliberările, precum si constatările făcute
în exercitiul mandatului lor.
(17) Revocarea
cenzorilor se va putea face numai de adunarea generală a actionarilor.
CAPITOLUL
VIII
Activitatea
ARTICOLUL 22
Finantarea
activitătii proprii
Pentru îndeplinirea
obiectului de activitate si în conformitate cu atributiile stabilite,
“Formenerg” - S.A. utilizează sursele de finantare constituite conform legii,
alocatii de la bugetul de stat, credite bancare si alte surse financiare.
ARTICOLUL 23
Exercitiul
financiar
Exercitiul
financiar începe la data de 1 ianuarie si se încheie la data de 31 decembrie
ale fiecărui an. Primul exercitiu financiar începe la data înmatriculării
“Formenerg” - S.A. în registrul comertului.
ARTICOLUL 24
Personalul
(1) Personalul de
conducere si de executie din cadrul “Formenerg” - S.A. este numit, angajat si
concediat de directorul general, în limita delegării de competentă care i-a
fost acordată.
(2) Plata
salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurări sociale, precum si
a altor obligatii fată de bugetul de stat se va face potrivit legii.
(3) Drepturile si
obligatiile personalului “Formenerg” - S.A. se stabilesc prin regulamentul de
organizare si functionare, prin contractul colectiv de muncă si prin
reglementări proprii.
(4) Drepturile de
salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul
colectiv de muncă pentru personalul “Formenerg” - S.A. si de către consiliul de
administratie pentru personalul numit de acesta.
ARTICOLUL 25
Amortizarea
mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale si necorporale din patrimoniul “Formenerg” - S.A. se va calcula potrivit modului de amortizare stabilit de către consiliul de administratie, în conformitate cu prevederile legale.
ARTICOLUL 26
Evidenta
contabilă si situatiile financiare anuale
(1) “Formenerg” -
S.A. va tine evidenta contabilă în lei si va întocmi situatii financiare anuale
în conditiile prevăzute de legislatia în vigoare.
(2) Situatiile
financiare anuale ale “Formenerg” - S.A. vor fi verificate sau auditate
potrivit legii.
ARTICOLUL 27
Calculul si
repartizarea profitului
(1) Profitul
“Formenerg” - S.A. se stabileste pe baza situatiilor financiare anuale aprobate
de adunarea generală a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste conform
legii.
(2) Profitul
“Formenerg” - S.A., rămas după plata impozitului pe profit, se va repartiza
conform hotărârii adunării generale a actionarilor si dispozitiilor legale în
vigoare.
(3) Plata
dividendelor cuvenite actionarilor se face de “Formenerg” - S.A., în conditiile
legii, după aprobarea situatiilor financiare anuale de către adunarea generală
a actionarilor.
(4) În cazul
înregistrării de pierderi, adunarea generală a actionarilor va analiza cauzele
si va hotărî în consecintă, potrivit legii.
ARTICOLUL 28
“Formenerg” - S.A. va tine, prin grija
membrilor consiliului de administratie si, respectiv, a cenzorilor, toate
registrele prevăzute de lege.
CAPITOLUL IX
Modificarea
formei juridice, dizolvarea, litigii
ARTICOLUL 29
Asocierea
(1) “Formenerg” -
S.A. poate constitui singură sau împreună cu alte persoane fizice si juridice,
române ori străine, alte societăti comerciale sau asociatii, cu sau fără
personalitate juridică, în conditiile prevăzute de lege si de prezentul statut.
(2) “Formenerg” -
S.A. poate încheia contracte de asociere sau de colaborare cu alte persoane
fizice ori juridice, fără constituirea de noi persoane juridice, dacă asocierea
este destinată realizării scopului si obiectului său de activitate.
(3) Conditiile de
participare “Formenerg” - S.A. la constituirea de noi persoane juridice sau în
contracte de asociere se vor stabili prin actele constitutive sau prin
contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generală a
actionarilor.
ARTICOLUL 30
Modificarea
formei juridice
Modificarea formei
juridice a “Formenerg” - S.A. se va putea face numai în temeiul hotărârii
adunării generale extraordinare a actionarilor si cu îndeplinirea tuturor
formalitătilor prevăzute de lege.
ARTICOLUL 31
Dizolvarea
(1) Dizolvarea
“Formenerg” - S.A. va avea loc în următoarele situatii:
a) imposibilitatea
realizării obiectului său de activitate;
b) declararea
nulitătii;
c) hotărârea adunării
generale a actionarilor;
d) pierderi ale
activului net, determinate ca diferentă între totalul activelor si datoriile
“Formenerg” - S.A., care reprezintă mai putin de jumătate din valoarea
capitalului social, dacă adunarea generală extraordinară a actionarilor nu
hotărăste reîntregirea capitalului social sau reducerea lui la valoarea rămasă;
e) hotărârea
tribunalului, la cererea oricărui actionar, pentru motive temeinice, precum
neîntelegerile grave dintre actionari care împiedică functionarea “Formenerg” -
S.A.;
f) falimentul;
g) alte cauze
prevăzute de lege sau de prezentul statut.
(2) Hotărârea de
dizolvare a “Formenerg” - S.A. trebuie să fie înscrisă la oficiul registrului
comertului si publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ARTICOLUL 32
Lichidarea
(1) Dizolvarea
“Formenerg” - S.A. are ca efect deschiderea procedurii de lichidare.
(2) Lichidarea
“Formenerg” - S.A. si repartizarea patrimoniului se fac în conditiile legii si
cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
ARTICOLUL 33
Litigiile
(1) Litigiile de
orice fel apărute între “Formenerg” - S.A. si persoane fizice sau juridice,
române ori străine, sunt de competenta instantelor judecătoresti de drept
comun.
(2) Litigiile
născute din raporturile contractuale dintre “Formenerg” - S.A. si persoanele
juridice române si străine pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAPITOLUL X
Dispozitii
finale
ARTICOLUL 34
Prevederile
prezentului statut se completează cu dispozitiile legale referitoare la societătile
comerciale cu capital de stat, ale Legii nr. 31/1990, republicată, ale Codului
comercial si cu celelalte reglementări legale în vigoare.
ANEXĂ
la statut
SUCURSALE
SI REPREZENTANTE
ale
Societătii Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” - S.A.
Nr. crt. |
Subunităti
ale Societătii Comerciale de Formare
Profesională “Formenerg” - S.A. |
Sediul |
1. |
Sucursala Formenerg - Bucuresti |
Bucuresti, bd. Timisoara nr. 6, sectorul 6 |
2. |
Sucursala Formenerg - Busteni |
Busteni, Str. Paltinului nr. 16, judetul
Prahova |
3. |
Reprezentanta Formenerg - Iasi |
Iasi, Str. Uzinei nr. 38, judetul Iasi |
4. |
Reprezentanta Formenerg - Suceava |
Suceava, Str. Parcului nr. 3, judetul
Suceava |
5. |
Reprezentanta Formenerg - Craiova |
Craiova, str. Nicolae Titulescu nr. 187,
judetul Dolj |
6. |
Reprezentanta Formenerg - Constanta |
Constanta, bd. Mamaia nr. 271, judetul
Constanta |
ANEXA Nr. 2
SUCURSALE
SI REPREZENTANTE
ale
Societătii Comerciale de Formare Profesională “Formenerg” - S.A.
Nr. crt. |
Unitatea |
Sediul
principal |
1. |
Societatea Comercială de Formare
Profesională “Formenerg” - S.A. |
Bucuresti, bd. Gheorghe Sincai nr. 3,
sectorul 4 |
|
Subunitătile |
Sediul
teritorial |
1. |
Sucursala Formenerg - Bucuresti |
Bucuresti, bd. Timisoara nr. 6, sectorul 6 |
|
2. Sucursala Formenerg - Busteni |
Busteni, Str. Paltinului nr. 16, judetul
Prahova |
|
3. Reprezentanta Formenerg - Iasi |
Iasi, Str. Uzinei nr. 38, judetul Iasi |
|
4. Reprezentanta Formenerg - Suceava |
Suceava, Str. Parcului nr. 3, judetul
Suceava |
|
5. Reprezentanta Formenerg - Craiova |
Craiova, str. Nicolae Titulescu nr. 187,
judetul Dolj |
|
6. Reprezentanta Formenerg - Constanta |
Constanta, bd. Mamaia nr. 271, judetul
Constanta |
ANEXA Nr. 3
DATELE DE
IDENTIFICARE
a bunurilor
imobile care se transferă Societătii Comerciale de Formare Profesională
“Formenerg” - S.A.
Nr. crt. |
Persoana
juridică de la care se transmit
bunurile imobile |
Persoana
juridică la care se transmit
bunurile imobile |
Datele de
identificare |
Nr. de
inventar |
Valoarea de
inventar (mii lei) |
1. |
Din domeniul public al statului si din
administrarea Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - Busteni |
În proprietatea Societătii Comerciale de
Formare Profesională “Formenerg”- S.A. |
Clădirile si
terenul aferent din orasul Busteni, Str. Paltinului nr. 16, judetul Prahova - Clădire corp de învătământ - Clădire cămin + anexă - Clădire cantină |
M.F.
145.193 M.F.
145.194 M.F.
145.195 |
7.245.197 8.431.092 5.714.286 |
2. |
Din domeniul privat al statului si din
administrarea Centrului de Pregătire pentru Personalul din Industrie - Busteni |
În proprietatea Societătii Comerciale de
Formare Profesională “Formenerg” – S.A. |
Clădirea si terenul aferent din municipiul
Bucuresti, bd. Timisoara nr. 6, sectorul 6 - Clădire sucursală |
1.008 |
79.940.465 |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Acordului de cooperare dintre
Ministerul Justitiei al României si Ministerul Justitiei al Republicii
Azerbaidjan, semnat la Bucuresti la 11 octombrie 2004
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 20 din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă Acordul de cooperare dintre Ministerul Justitiei al României si
Ministerul Justitiei al Republicii Azerbaidjan, semnat la Bucuresti la 11
octombrie 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 21 decembrie 2004.
Nr. 2.411.
ACORD
de
cooperare între Ministerul Justitiei al României si Ministerul Justitiei al
Republicii Azerbaidjan
Ministerul
Justitiei al României si Ministerul Justitiei al Republicii Azerbaidjan,
denumite în continuare părti contractante,
dorind să
întărească relatiile de prietenie dintre state,
fiind convinse de
importanta rolului justitiei în societate,
luând act de
faptul că schimbul de experientă si de cunostinte în domeniul juridic serveste
intereselor ambelor state,
luând în
considerare angajamentele internationale, legislatia internă si competenta
ambelor părti contractante,
au convenit după
cum urmează:
ARTICOLUL 1
Părtile
contractante vor promova schimbul de experientă în următoarele domenii:
a) schimb reciproc
de informatii în domeniul juridic;
b) schimb de
experientă privind organizarea si activitătile părtilor contractante;
c) sprijin
reciproc pentru pregătirea judecătorilor, procurorilor si a personalului
auxiliar din justitie;
d) schimb de
legislatie sau de alte documente care se referă la activitatea si la
structurile din domeniul lor de competentă;
e) schimb de
experientă privind elaborarea proiectelor de legi conform standardelor internationale;
f) alte domenii,
dacă au legătură cu scopul si cu atributiile părtilor contractante.
ARTICOLUL 2
În scopul realizării intentiilor de cooperare prevăzute în prezentul acord, părtile contractante vor negocia annual programele specifice de cooperare.
ARTICOLUL 3
În vederea
rezolvării problemelor privind cooperarea, elaborarea programelor de cooperare
si stabilirea concluziilor privind programele implementate, părtile
contractante vor organiza grupuri de experti.
ARTICOLUL 4
Părtile
contractante vor acorda asistentă în organizarea consultatiilor, seminariilor
si conferintelor stiintifice pe probleme de interes comun.
ARTICOLUL 5
Părtile
contractante vor acorda asistentă în domeniul schimbului de experti si
delegatii pentru cercetarea problemelor de interes comun.
ARTICOLUL 6
Părtile
contractante vor folosi limba prevăzută pentru ambele părti în timpul
implementării cooperării.
ARTICOLUL 7
Părtile
contractante vor conveni de comun acord asupra acoperirii cheltuielilor
necesare prezentului acord.
În cazul vizitelor
delegatiilor, cheltuielile vor fi acoperite după cum urmează:
Partea
contractantă primitoare va acoperi cheltuielile legate de sederea si deplasarea
pe teritoriul statului său.
Partea
contractantă trimitătoare va acoperi cheltuielile de călătorie.
ARTICOLUL 8
Prezentul acord se
încheie pe o perioadă nelimitată.
Fiecare parte
contractantă poate denunta acordul printr-o notificare scrisă adresată
celeilalte părti contractante.
Denuntarea va
produce efecte la 3 luni de la data primirii notificării de către cealaltă
parte contractantă.
Prezentul acord va
intra în vigoare la 30 de zile de la data primirii ultimei notificări prin care
părtile contractante îsi comunică reciproc îndeplinirea procedurilor legale
interne necesare pentru intrarea în vigoare a prezentului acord.
Încheiat la
Bucuresti la 11 octombrie 2004, în două exemplare originale, fiecare în limbile
română, azerbaidjană si engleză, toate textele fiind egal autentice.
Ministrul
justitiei al României, Cristian
Diaconescu |
Ministrul
justitiei al Republicii Azerbaidjan, Fikret
Mammadov |
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Memorandumului de întelegere si
cooperare dintre Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si
Cooperatie din România si Agentia Sârbă pentru Dezvoltarea Întreprinderilor
Mici si Mijlocii si Antreprenoriatului, semnat la Belgrad la 2 decembrie 2004
În temeiul art.
108 din Constitutia
României, republicată, si al art. 20 din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă Memorandumul de întelegere si cooperare dintre Agentia Natională pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din România si Agentia Sârbă
pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici si Mijlocii si Antreprenoriatului,
semnat la Belgrad la 2 decembrie 2004.
PRIM-MINISTRU
INTERIMAR
EUGEN
BEJINARIU
Contrasemnează:
p.
Presedintele Agentiei Nationale
pentru
Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
p. Ministrul
afacerilor externe,
Ferdinand
Nagy,
secretar de
stat
Bucuresti, 28 decembrie 2004.
Nr. 2.448.
MEMORANDUM
DE ÎNTELEGERE SI COOPERARE
între
Agentia Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din
România si Agentia Sârbă pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici si Mijlocii
si Antreprenoriatului
Agentia Natională
pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din România si Agentia
Sârbă pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici si Mijlocii si
Antreprenoriatului, denumite în continuare părti,
în dorinta
promovării si dezvoltării întreprinderilor mici si mijlocii, în cadrul
politicilor economice stabilite de către Guvernul României si Guvernul
Republicii Serbia,
pentru promovarea
tehnologiilor moderne, a managementului si dezvoltării resurselor umane, care
să conducă la cresterea capacitătilor de concurentă la nivel national si
international,
în vederea
adaptării societătii la profundele transformări din economia modernă, au
convenit următoarele:
1. Obiective
Părtile vor
promova în comun următoarele obiective:
1.1. Obiectivul
general
Dezvoltarea
întreprinderilor economice publice si private mici si mijlocii (IMM).
Formarea de expertiză tehnică si managerială la nivel national în vederea
promovării si dezvoltării IMM pe baza criteriilor de eficientă socială,
economică si financiară, cu respectarea protectiei mediului.
1.2. Obiective
specifice:
a) elaborarea,
realizarea si evaluarea în comun de programe de sustinere a IMM;
b) specializarea
resurselor umane din cele două state si pregătirea organizatiilor publice si
private care au legătură cu dezvoltarea întreprinderilor mici si mijlocii să recepteze
asistenta publică în acest domeniu;
c) cresterea
veniturilor IMM prin dezvoltarea accesului acestora la pietele regionale si
internationale;
d) promovarea
integrării IMM în mecanismul economiei de piată si extinderea întreprinderilor
prin asigurarea unui sistem de consultantă;
e) organizarea si
promovarea în comun de manifestări cu caracter national si international în
domeniul IMM;
f) stimularea
orientării IMM spre dezvoltarea comertului si cooperării internationale, prin
punerea la dispozitie acestora de informatii, facilitarea de contacte,
participări în delegatii comerciale, la târguri internationale, seminarii,
congrese si simpozioane;
g) facilitarea
legăturilor si cooperării economice si tehnice între IMM din cele două state.
2. Formele de
colaborare
În scopul
atingerii obiectivelor prezentului memorandum, colaborarea se va realiza sub
următoarele forme:
a) sprijin
reciproc în realizarea si implementarea programelor pentru IMM;
b) sprijin
reciproc în pregătirea resurselor umane;
c) participarea la
elaborarea si pregătirea de materiale de analiză de interes reciproc;
d) participarea în
comun la evenimente cu caracter national si international;
e) cele două părti
vor facilita o legătură permanentă între IMM din România si Republica Serbia,
pentru facilitarea accesului la pietele celor două state sau din state terte si
la tehnologii de vârf dezvoltate în statele partenere.
3. Procedeele
de colaborare si executie
3.1. Activitătile
care se vor realiza în cadrul prezentului memorandum vor fi programate de comun
acord. Părtile vor stabili obiectivele specifice, responsabilitătile si
resursele necesare.
3.2. Pentru
derularea prezentului memorandum, părtile vor desemna persoanele responsabile
pentru contacte de lucru între părti si supravegherea derulării activitătilor
de implementare a prezentului memorandum.
3.3. Părtile
convin să accepte sprijin din partea tertilor, persoane fizice sau juridice din
statele lor, din state terte sau organizatii internationale, dacă acesta
corespunde scopurilor si obiectivelor prezentului memorandum.
3.4. Pentru
realizarea prevederilor prezentului memorandum, părtile stabilesc, conform
procedurilor proprii, prioritătile si disponibilitătile, resursele proprii pe
care le pot aloca. Resursele proprii pe care fiecare parte le alocă pentru
executia prezentului memorandum vor fi administrate
de fiecare dintre părti, conform procedurilor proprii.
3.5. Resursele
atrase pe care le vor acorda organizatiile nationale sau internationale în
scopul sprijinirii executiei prezentului memorandum vor fi administrate conform
normelor stabilite în fiecare caz pentru fiecare proiect.
4. Recunoasterea
reciprocă
Părtile vor
recunoaste reciproc contributiile celeilalte părti în realizarea prevederilor
prezentului memorandum, în special cele referitoare la cursuri, elaborări de
materiale si activităti în IMM pe plan national si international.
5. Alte actiuni
În baza
prezentului memorandum pot fi realizate, în domeniile mai sus enumerate,
actiuni conexe, sub formă de contracte distincte sau alte forme de colaborare
reciproc avantajoase.
6. Intrarea în
vigoare, valabilitatea si modificarea prezentului memorandum
6.1. Prezentul
memorandum va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări prin care
părtile se informează reciproc cu privire la îndeplinirea procedurilor interne
prevăzute de normele legale ale statelor lor, pentru intrarea acestuia în
vigoare.
6.2. Prezentul
memorandum se încheie pentru o perioadă de 3 ani. Prezentul memorandum se va
reînnoi pentru următorii 3 ani, dacă nici una dintre părti nu notifică
celeilalte părti cu cel putin 6 luni înaintea datei de expirare despre
hotărârea sa de a-l denunta.
6.3. Încetarea
valabilitătii prezentului memorandum nu va afecta proiectele începute în baza
acestuia până când implementarea lor nu va fi îndeplinită.
6.4. Prezentul
memorandum poate fi modificat prin acordul părtilor. Modificările vor fi
incluse într-un addendum. Modificările vor intra în vigoare potrivit procedurii
stabilite la alin. 1 al acestui articol si vor face parte integrantă din prezentul
memorandum.
6.5. În caz de
divergente în interpretarea prevederilor prezentului memorandum, textul englez
va prevala. Semnat la Belgrad la 2 decembrie 2004, în două exemplare originale,
în limbile română, sârbă si engleză.
Pentru Agentia
Natională pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii
si Cooperatie din România, Gabriel Năstase |
Pentru Agentia
Sârbă pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici si Mijlocii si Antreprenoriatului
din Republica Serbia, Mirjana
Jovanovic« |
ACTE ALE ORGANELOR
DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
GUVERNUL ROMÂNIEI
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU COMUNICATII SI
TEHNOLOGIA INFORMATIEI
privind termenul de depunere a cererilor pentru
emiterea licentelor de utilizare a frecventelor radioelectrice
În temeiul
prevederilor art. 4 alin. (4) si ale art. 11 lit. c) din Legea nr.
510/2004 privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii
si Tehnologia Informatiei,
presedintele
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei emite prezenta decizie.
Art. 1. - Cererile
pentru emiterea licentelor de utilizare a frecventelor radioelectrice,
formulate în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului comunicatiilor
si tehnologiei informatiei nr.
403/2003 privind procedura de solicitare si de emitere a licentelor de
utilizare a frecventelor radioelectrice, cu modificările si completările
ulterioare, pot fi depuse până la data de 31 martie 2005.
Art. 2. - Prezenta
decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
Tudor
Tărăbăsanu-Mihăilă
Bucuresti, 30 decembrie 2004.
Nr. RS 1.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind registrele si formularele
financiar-contabile
În temeiul
prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea
contabilitătii nr.
82/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
finantelor publice emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Normele metodologice de întocmire si utilizare a registrelor si
formularelor comune pe economie privind activitatea financiară si contabilă,
cuprinse în anexa nr. 1*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se
aprobă Nomenclatorul, modelele si normele de întocmire si utilizare a
registrelor si formularelor financiar-contabile, comune pe economie, care nu au
regim special de înseriere si numerotare, cuprinse în anexa nr. 2*) care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Directia
de reglementări contabile va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. - (1)
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data
intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului
finantelor nr. 425/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de întocmire si
utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim
special, privind activitatea financiară si contabilă, precum si a modelelor
acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 bis din
15 octombrie 1998.
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 14 decembrie 2004.
Nr. 1.850.
*) Anexele nr. 1 si 2 se publică ulterior în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 bis abonament, care se poate
achizitiona si de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome
“Monitorul Oficial”, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.
MINISTERUL
AFACERILOR EXTERNE Nr. A.12.089
din 24 decembrie 2004 |
MINISTERUL
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR Nr. 463 din
23 decembrie 2004 |
MINISTERUL
APĂRĂRII NATIONALE Nr. M.184
din 16 decembrie 2004 |
OFICIUL
CENTRAL DE STAT PENTRU
PROBLEME SPECIALE Nr. 1.856
din 21 iunie 2004 |
pentru aprobarea Instructiunilor comune de
organizare si desfăsurare a activitătilor specifice pe linia aplicării
prevederilor actelor internationale la care România este parte cu privire la
controlul armamentelor, cresterea încrederii si securitătii
Având în vedere
prevederile art. II din Hotărârea Guvernului nr.
1.544/2003 privind modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr.
906/1999 pentru aprobarea Normelor referitoare la organizarea si
desfăsurarea activitătilor specifice pe linia aplicării prevederilor actelor
internationale la care România este parte cu privire la controlul armamentelor,
cresterea încrederii si securitătii,
în temeiul
prevederilor art. 4 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
100/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor
Externe, cu modificările ulterioare, ale art. 9 alin. (4) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr.
604/2003, ale art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
14/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Apărării
Nationale, aprobată cu modificări prin Legea nr.
389/2001, ale art. 5 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
111/2004 privind organizarea, functionarea si atributiile Oficiului Central
de Stat pentru Probleme Speciale,
ministrul
afacerilor externe, ministrul de stat, ministrul administratiei si internelor,
ministrul apărării nationale si
seful Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale emit prezentul
ordin.
Art. 1. - Se
aprobă Instructiunile comune de organizare si desfăsurare a activitătilor
specifice pe linia aplicării prevederilor actelor internationale la care
România este parte cu privire la controlul armamentelor, cresterea încrederii
si securitătii, prezentate în anexa*) care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Directia
controlul armamentelor si verificare din cadrul Oficiului Central de Stat
pentru Probleme Speciale, Oficiul neproliferare si controlul armamentelor din
cadrul Ministerului Afacerilor Externe, structurile specializate din cadrul
Ministerului Apărării Nationale si Ministerul Administratiei si Internelor iau
măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - La data
intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Instructiunile comune ale
ministrului apărării nationale si ministrului afacerilor externe nr.
11/853/1991 pentru aplicarea prevederilor Tratatului cu privire la Fortele
Armate Conventionale în Europa si ale Documentului de la Viena pentru măsuri de
crestere a încrederii si securitătii în Europa, precum si orice alte dispozitii
contrare.
Art. 4. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul afacerilor externe, George
Ciamba, secretar de
stat |
Ministru de stat, ministrul administratiei si
internelor, Marian
Florian Săniută |
p.
Ministrul apărării nationale, Gheorghe
Matache, secretar de
stat |
Seful Oficiului Central de Stat pentru
Probleme Speciale, Petru
Pană |
*) Anexa se comunică numai institutiilor interesate.