MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 173
(XVII) - Nr. 148 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 18
februarie 2005
SUMAR
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
79.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 64/2005
privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii, în anul 2005,
producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea productiei
animaliere si piscicole, precum si a efectivelor de animale
149.
- Ordin al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Normelor
metodologice privind modul de calcul al dobânzilor aferente sumelor
reprezentând eventuale diferente între impozitul pe profit plătit la data de 25
ianuarie a anului următor celui de impunere si impozitul pe profit datorat
conform declaratiei de impunere întocmite pe baza situatiei financiare anuale
Rectificări
la: Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
80/2005
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare
a Hotărârii Guvernului nr. 64/2005 privind sprijinul direct al statului prin
acordarea de subventii, în anul 2005, producătorilor agricoli din sectorul
animalier, pentru cresterea productiei animaliere si piscicole, precum si a
efectivelor de animale
Având în vedere
prevederile art. 19 din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii,
în anul 2005, producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea
productiei animaliere si piscicole, precum si a efectivelor de animale,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr.
64/2005 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii,
în anul 2005, producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea
productiei animaliere si piscicole, precum si a efectivelor de animale,
cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Gheorghe
Flutur
Bucuresti, 4 februarie 2005.
Nr. 79.
ANEXĂ
NORME
METODOLOGICE
de aplicare
a Hotărârii Guvernului nr. 64/2005 privind sprijinul direct al statului prin
acordarea de subventii, în anul 2005, producătorilor agricoli din sectorul
animalier, pentru cresterea productiei animaliere si piscicole, precum si a
efectivelor de animale
Art. 1. - În
sensul prezentelor norme metodologice, beneficiarii sprijinului direct al
statului pentru acordarea subventiilor alocate de la bugetul de stat sunt
producătorii agricoli, persoane fizice sau juridice, care detin, cresc si
exploatează animale de productie si reproductie sau care detin/administrează
amenajări piscicole pentru producerea de peste de consum, organizati în
exploatatii agricole constituite conform Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
108/2001 privind exploatatiile agricole, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
166/2002, cu completările ulterioare.
Art. 2. - (1)
Beneficiază de subventii de la bugetul de stat producătorii agricoli care
îndeplinesc conditiile prevăzute la art. 1 si care:
a) livrează
animale pentru abatorizare, individualizate în sistemul national prevăzut de
legislatia în vigoare;
b) livrează miere
pentru procesare;
c) livrează
productii de carne în viu pentru abatorizare sau ouă de găină, obtinute în
conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr.
38/2001, si certificate ecologic de către un organism de inspectie si
certificare acreditat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale;
d) livrează lapte
de oaie si/sau capră pentru prelucrare la agenti economici specializati în
procesare;
e) livrează gogosi
crude de viermi de mătase la unitătile de procesare;
f) detin material
biologic de reproductie;
g) livrează peste
de consum la unităti de comercializare si unităti de procesare autorizate.
(2) Producătorii
agricoli si producătorii din sectorul piscicol beneficiază de subventii pentru
productiile realizate si abatorizate sau livrate în perioada 1 ianuarie-31
decembrie 2005.
Art. 3. - (1)
Producătorii agricoli beneficiază de subventiile prevăzute la art. 2 din
Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 numai pentru animalele abatorizate în unităti autorizate
sanitar-veterinar si licentiate, precum si pentru produsele procesate în
unităti specializate, autorizate sanitar-veterinar si licentiate pentru acea
activitate.
(2) Producătorii
agricoli beneficiază de subventiile prevăzute la art. 3 din Hotărârea
Guvernului nr.
64/2005, cu respectarea conditiilor mentionate la alin. (1) si a căror
activitate este certificată ecologic.
(3) Producătorii
agricoli beneficiază de subventiile prevăzute la art. 10 din Hotărârea
Guvernului nr.
64/2005 în următoarele conditii:
a) cresc viermi de
mătase din specia Bombyx mori din ouă de viermi de mătase preluate prin
contract de la unităti specializate în producerea ouălor de viermi de mătase,
ambalate în cutii de 10 g care să contină minimum 20.000 de ouă de viermi de
mătase, conform prevederilor Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei
si pădurilor nr.
658/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice de calitate privind ouăle de
viermi de mătase comerciale si gogosile de viermi de mătase crude, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 134 din 3 martie 2003;
b) îndeplinesc
conditiile prevăzute în Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si
mediului nr.
119/2004 privind aprobarea Criteriilor pentru atestarea eligibilitătii
crescătorilor de viermi de mătase din specia Bombyx mori, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 19 februarie 2004;
c) livrează
minimum 20 kg gogosi de mătase crude pentru fiecare cutie de 10 g cu ouă de
viermi de mătase preluate prin contract pentru crestere, la unităti specializate
în prelucrare, care respectă conditiile de calitate aprobate prin Ordinul
ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
658/2002.
Art. 4. - Pentru a
beneficia de subventiile de la bugetul de stat producătorii agricoli care
desfăsoară activitatea de crestere si exploatare a animalelor/pestelui de
consum trebuie să completeze o cerere, ale cărei model si termen de depunere
sunt stabilite pentru fiecare produs.
Art. 5. - Cererile
pentru încasarea subventiilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 se depun de către beneficiarii sprijinului la directia pentru
agricultură si dezvoltare rurală judeteană sau a municipiului Bucuresti, după
caz, în vederea verificării si aprobării.
Art. 6. - (1)
Pentru persoanele juridice, activitatea de crestere si exploatare a animalelor
este atestată prin înscrierea declaratiei conducătorului exploatatiei într-un
registru special de evidentă a exploatatiilor, la directia pentru agricultură
si dezvoltare rurală judeteană sau a municipiului Bucuresti, după caz, pe a
cărei rază administrativă îsi desfăsoară activitatea.
(2) Producătorii
agricoli, persoane fizice, trebuie să fie atestati pentru conducerea unei
exploatatii familiale sau comerciale, conform legislatiei în vigoare.
(3) Pentru
producătorii din acvacultură, activitatea de crestere a pestelui de consum în
unitătile de productie din acvacultură este atestată prin înscrierea unitătii
de acvacultură în Registrul unitătilor de productie din acvacultură si prin
obtinerea licentei de acvacultură.
(4) Beneficiarul
subventiei nu poate solicita subventia înaintea înscrierii în registrul
exploatatiilor si a obtinerii atestatului de conducător de exploatatie.
Art. 7. -
Producătorii agricoli pot solicita subventiile cuvenite conform Hotărârii
Guvernului nr.
64/2005, direct sau prin intermediul consiliilor pe produs, al
organizatiilor interprofesionale pe produs sau grupă de produse ori al
organizatiilor profesionale constituite la nivel local cu reprezentare
judeteană si prin intermediul filialelor judetene ale asociatiilor
profesionale, în cazul crescătorilor de albine, recunoscute de Ministerul
Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, precum si prin intermediul
grupurilor de producători pentru comercializarea produselor agricole si piscicole
din care fac parte, constituite conform legislatiei în vigoare, denumite în
continuare forme asociative legal constituite.
Art. 8. - În cazul
solicitării subventiilor prin intermediul formelor asociative legal
constituite, se procedează astfel:
1. forma
asociativă legal constituită va pune la dispozitie producătorilor:
a) lista cu
abatoarele autorizate sanitar-veterinar si licentiate pentru activitatea de
abatorizare, precum si lista cu abatoarele cu activitate ecologică certificată;
b) lista operatorilor
de însământări artificiale autorizati de unitătile pentru ameliorare si
reproductie în zootehnie judetene si lista reproducătorilor masculi autorizati
pentru montă naturală;
c) modelele de
cereri si lista documentelor necesare pentru a beneficia de subventii;
2. forma
asociativă legal constituită centralizează cererile membrilor asociati, preia
documentele care atestă dreptul la subventii si le depune la directia pentru
agricultură si dezvoltare rurală judeteană sau a municipiului Bucuresti, după
caz, împreună cu:
a) cererea, al
cărei model este prezentat în anexa nr. 15;
b) actul de
constituire a formei asociative legal constituite;
c) procesul-verbal
al adunării generale în care membrii, nominalizati si identificati pe baza
actelor de identitate, au fost de acord cu derularea subventiilor cuvenite prin
forma asociativă legal constituită, autentificat prin biroul notarului public;
d) denumirea
băncii si numărul de cont al formei asociative legal constituite în care vor fi
virate sumele corespunzătoare subventiilor;
3. directia pentru
agricultură si dezvoltare rurală judeteană sau a municipiului Bucuresti, după
caz, verifică solicitările centralizate ale membrilor asociati, în vederea
virării sumelor cuvenite în contul formei asociative legal constituite;
4. forma
asociativă legal constituită, pe baza borderoului care cuprinde numele, actul
de identificare - serie, număr, cod numeric personal -, suma solicitată, suma
aprobată, precum si semnătura crescătorului, execută plata individuală a
subventiilor;
5. cererile
individuale si borderourile de plată vor fi arhivate conform legislatiei în
vigoare si vor fi puse la dispozitie reprezentantilor serviciului de inspectii
din cadrul directiei pentru agricultură si dezvoltare rurală judeteană sau a
municipiului Bucuresti, după caz, precum si organelor de control abilitate.
Art. 9. - (1)
Subventiile pentru productiile de carne, prevăzute la art. 2 alin. (1) din
Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, se acordă crescătorilor de animale în baza cererii scrise, al
cărei model este prezentat în anexele nr. 1a) si 1b), depusă în termen de 30 de
zile de la dataefectuării plătii, însotită de documente, pentru fiecare
categorie de beneficiar si în functie de regimul utilizării
abatorului.
(2) Documentele
necesare pentru persoanele fizice care livrează animale la abatoare autorizate
sanitar-veterinar sunt următoarele:
a) copie de pe
biletul de proprietate a animalelor, eliberat de consiliul local, în care se va
mentiona numărul animalelor detinute de proprietar, înscrise în Registrul
agricol;
b) copie de pe
certificatul sanitar-veterinar emis de directia sanitar-veterinară si pentru
siguranta alimentelor judeteană sau a municipiului Bucuresti, după caz;
c) copie de pe
borderoul de achizitie întocmit de abator;
d) copii de pe
actele care atestă efectuarea plătii;
e) copie de pe
factura fiscală de abatorizare a animalelor, în situatia abatorizării ca
prestatori de servicii;
f) copie de pe autorizatia
sanitară veterinară si de pe licenta de fabricatie a abatorului.
(3) Documentele
necesare pentru persoanele juridice sunt următoarele:
a) pentru
persoanele juridice care livrează animale la abatoare autorizate
sanitar-veterinar:
- copii de pe certificatul
de înregistrare al societătiicomerciale;
- numărul de
înregistrare în registrul special de evidentă a exploatatiilor de la directia
pentru agricultură si dezvoltare rurală judeteană sau a municipiului
Bucuresti,după caz;
- copie de pe
actul de însotire a mărfii;
- copie de pe
certificatul sanitar-veterinar emis de directia sanitar-veterinară si pentru
siguranta alimentelorjudeteană sau a municipiului Bucuresti, după caz;
- copii de pe
factura fiscală de vânzare a animalelor si de pe documentele care atestă
efectuarea plătii facturii;
- copie de pe
autorizatia sanitară veterinară si de pe licenta de fabricatie a abatorului;
b) pentru persoane
juridice care abatorizează animale în regim de prestare de servicii:
- copii de pe
certificatul de înregistrare al societătii comerciale;
- numărul de
înregistrare în registrul special de evidentă a exploatatiilor de la directia
pentru agricultură si dezvoltare rurală judeteană sau a municipiului Bucuresti,
după caz;
- copie de pe
actul de însotire a mărfii;
- copie de pe
certificatul sanitar-veterinar emis de directia sanitar-veterinară si pentru
siguranta alimentelor judeteană sau a municipiului Bucuresti, după caz;
- copie de pe
factura fiscală de abatorizare a animalelor si de pe documentele care atestă
efectuarea plătii facturii;
- copie de pe
raportul de tăiere a animalelor;
- copie de pe
autorizatia sanitară veterinară si de pe licenta de fabricatie a abatorului;
c) persoane
juridice care abatorizează animalele înabatoarele proprii:
- copii de pe
certificatul de înregistrare al societătii comerciale de crestere si
abatorizare;
- copie de pe
autorizatia sanitară veterinară pentru activitatea de abatorizare;
- copie de pe
actul de licentiere a activitătii de abatorizare;
- act contabil de
evidentiere a efectivului de animale - miscarea animalelor;
- copie de pe
certificatul sanitar-veterinar emis de directia sanitar-veterinară si pentru
siguranta alimentelor judeteană sau a municipiului Bucuresti, după caz;
- copie de pe
actul de însotire a animalelor de lafermă la abator;
- copie de pe nota
de intrare-receptie în abator;
- copie de pe
raportul de tăiere a animalelor;
d) persoanele
juridice, crescători de porci sau pui broiler, depun, împreună cu documentele prevăzute
la lit. a), b) si c), programul propriu anual de sustinere cu furaje a
productiei marfă de carne de porc sau de pasăre,al cărui model este prezentat
în anexa nr. 2.
Art. 10. -
Subventiile pentru productiile de carne în viu, obtinute în conformitate cu
prevederile Ordonantei deurgentă a Guvernului nr.
34/2000, prevăzute la art. 3 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, se acordă crescătorilor de animale în baza cererii scrise, al
cărei model este prezentat în anexele nr. 3a) si 3b), depusă în termen de 30 de
zile de la data efectuării plătii, însotită de documentele prevăzute la art. 9
alin. (1), (2) si (3), pentrufiecare categorie de beneficiar si în functie de
regimul utilizării abatorului, la care se adaugă:
- fisa de
înregistrare la Ministerul Agriculturii, Pădurilorsi Dezvoltării Rurale a
producătorului în agricultura ecologică;
- contractul
producătorului cu un organism de inspectie si certificare acreditat de
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale;
- certificatul de
atestare ecologică a animalelor sau certificatul de atestare ecologică a exploatatiei,
după caz, cu evidenta animalelor pe specii;
- certificatul de
acreditare a abatorului, emis de un organism de inspectie si certificare
acreditat de MinisterulAgriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale pentru
activităti de procesare a produselor animaliere ecologice;
- certificatul
produsului ecologic.
Art. 11. - (1)
Subventiile pentru ouăle de găină, obtinute în conformitate cu prevederile
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
34/2000, certificate ecologic de către un organism de inspectie si
certificare acreditat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, seacordă crescătorilor de păsări în baza cererii scrise, al cărei model
este prezentat în anexele nr. 4a) si 4b), depusă în termen de 30 de zile de la
data efectuării plătii, care va fi însotită de următoarele documente:
- fisa de
înregistrare la Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale a
producătorului în agricultura ecologică;
- contractul
producătorului cu un organism de inspectie si certificare acreditat de
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale;
- certificatul de
atestare ecologică a exploatatiei, emis de un organism de inspectie si
certificare acreditat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării
Rurale, cu specificarea numărului de păsări;
- certificatul
produsului ecologic.
(2) Fată de
documentele prevăzute la alin. (1), pentru persoanele fizice se adaugă:
- copie de pe
biletul de proprietate a păsărilor, eliberat de consiliul local, în care se va
mentiona numărul păsărilordetinute de proprietar, înscrise în Registrul
agricol;
- copie de pe
certificatul sanitar-veterinar emis de directia sanitar-veterinară si pentru
siguranta alimentelor judeteană sau a municipiului Bucuresti, după caz;
- copii de pe
documentele care atestă efectuarea plătii.
(3) Fată de
documentele prevăzute la alin. (1), pentru persoanele juridice se adaugă:
- copii de pe
certificatul de înregistrare al societătii comerciale;
- numărul de
înregistrare în registrul special de evidentă a exploatatiilor de la directia
pentru agricultură sidezvoltare rurală judeteană sau a municipiului
Bucuresti,după caz;
- copie de pe
actul de însotire a mărfii;
- copie de pe
certificatul sanitar-veterinar emis de directia sanitar-veterinară si pentru
siguranta alimentelor judeteană sau a municipiului Bucuresti, după caz;
- copii de pe
documentele care atestă efectuareaplătii.
Art. 12. - (1)
Subventiile pentru juninci la prima fătare, asa cum sunt prevăzute la lit. A
din anexa la Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, se acordă pentru animalele individualizate astfel încât să se
poată stabili trasabilitatea acestora până la origine, în cazul în care au
originea cunoscută si pentru care data însământării sau a montei naturale a
fost consemnată în registrele oficiale.
(2) Cererea pentru
acordarea subventiilor prevăzute la alin. (1), al cărei model este prevăzut în
anexele nr. 5a) si 5b), se depune de către solicitant în termen de 60 de zilede
la data fătării.
Art. 13. - (1)
Subventiile pentru vitei si malaci, asa cum sunt prevăzute la lit. B din anexa
la HotărâreaGuvernului nr. 64/2005, se acordă pentru produsii obtinutisi
mentinuti în aceeasi exploatatie minimum 6 luni dupăfătare, care sunt
individualizati astfel încât să se poată stabili trasabilitatea acestora până
la origine si a căror dată de însământare artificială sau de montă naturală,
precum si paternitatea sunt consemnate în registrele oficiale.
(2) Cererea pentru
acordarea subventiilor prevăzute la alin. (1), al cărei model este prevăzut în
anexele nr. 6a) si6b), se depune de către solicitant în termen de 60 ziledupă
ce vitelul împlineste vârsta de 6 luni, cu conditia ca acesta să fie în viată.
Art. 14. - (1)
Beneficiarii subventiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a) si b) din
Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 si diferentiate conform lit. A pct. 2 si lit. B pct. 2 din anexa la
aceeasi hotărâre, din zona de munte, sunt cei care au domiciliul stabil în
localitătile prevăzute în Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale si al ministrului administratiei si internelor nr.
328/321/2004 pentru aprobarea delimitării municipiilor, oraselor si
comunelor din zona montană, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 758 din 19 august 2004.
(2) Beneficiarii
prevăzuti la alin. (1) pot solicita subventia numai dacă detin si exploatează
animale, conform art. 1, în zona de munte.
Art. 15. - (1) Subventiile
pentru scrofitele de reproductie la prima fătare, care întarcă minimum 8
purcei, prevăzute la lit. C din anexa la Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, se acordă pentru animalele individualizate în sistemul national
prevăzut de legislatia în vigoare si ale căror date de însământare artificială
sau montă naturală, fătare si întărcare sunt consemnate în registrele oficiale.
(2) Cererea pentru
acordarea subventiilor prevăzute la alin. (1), al cărei model este prezentat în
anexele nr. 7a) si 7b), se depune de către solicitant după întărcarea
purceilor, dar nu mai târziu de data de 10 a lunii următoare.
Art. 16. - (1)
Subventiile pentru ovine se acordă diferentiat pentru oile mioare,
individualizate în sistemul national prevăzut de legislatia în vigoare, ale
căror gestatie si produsi provin din însământări artificiale, respectiv
dinmontă naturală, conform lit. D pct. 1 din anexa la Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, a căror dată de însământare sau de montă naturală este consemnată
în registrele oficiale, pentru berbecii adulti din rasele de carne si din alte
rase, individualizati în sistemul national prevăzut de legislatia în vigoare,
folositi la însământări artificiale si montă naturală conform lit. D pct. 2 din
anexa la aceeasi hotărâre, precum si pentru berbecii miori din rasele decarne
si din alte rase folositi la însământări artificiale si montă naturală, conform
lit. D pct. 3 din aceeasi anexă.
(2) Cererea pentru
acordarea subventiei pentru oi-mioare însământate artificial sau montate
natural cu berbeci autorizati, al cărei model este prezentat în anexele nr. 8a)
si 8b), se depune de către solicitant după fătare, dar nu mai târziu de 60 de
zile de la fătare.
(3) Cererea pentru
acordarea subventiei pentru berbecii adulti si berbecii miori din rasele de
carne si din alte raseautorizati, folositi la însământări artificiale si la montă
naturală, al cărei model este prezentat în anexele nr. 8a) si 8b), se depune
după autorizarea acestora, în termen de 30 zile, si va fi însotită de copia de
pe certificatul de origine si productivitate si de pe autorizatia pentru
folosirea masculului la însământare artificială sau montă naturală, eliberate
de unitatea judeteană pentru ameliorare si reproductie în zootehnie.
Art. 17. -
Subventiile pentru laptele de oaie si capră prevăzute la art. 8 alin. (1) din
Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 se acordă crescătorilor de oi si capre, în bazacererii scrise, al
cărei model este prezentat în anexelenr. 9a), 9a1), 9b), 9b1),
9c) si 9c1), depusă în primele 10 zile lucrătoare ale
lunii, pentru cantitătile predate în luna precedentă, care va fi însotită de:
a) adeverintă, al
cărei model este prezentat în anexele nr. 9d) si 9d1),
eliberată de agentii economici specializati în procesare, care atestă
cantitatea de lapte preluată si că aceasta a îndeplinit conditiile minime STAS
2418-61;
b) copie de pe
avizul de însotire a mărfii, care atestă livrarea cantitătii de lapte din
exploatatii către sectiile de procesare specializate si licentiate - în cazul
agentilor economici, societăti comerciale, care cresc animale si dispun de
sectii proprii de procesare;
c) adeverintă
eliberată de consiliul local, în care se va mentiona numărul animalelor
detinute de proprietar, înscrise în Registrul agricol;
d) copie de pe
carnetul de sănătate emis de directia sanitar-veterinară si pentru siguranta
alimentelor judeteană sau a municipiului Bucuresti, după caz.
Art. 18. - (1)
Subventia prevăzută la art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 se acordă pentru familiile de albine care îndeplinesc conditiile
prevăzute în Caietul de sarcini nr. 39/1977, emis de Asociatia Crescătorilor de
Albine din România, după predarea cantitătii de 10 kg miere/familie la
unitătile de procesare autorizate.
(2) Cererea pentru
acordarea subventiei prevăzute la alin. (1), al cărei model este prezentat în
anexele nr. 10a) si 10b), se depune în termen de 30 de zile de la efectuarea
plătii mierii livrate si va fi însotită de:
a) adeverintă care
să ateste proprietatea familiilor de albine, eliberată de consiliul local din
localitatea de domiciliu al crescătorului de albine sau din localitatea în care
familiile de albine sunt înregistrate în Registrul agricol;
b) copii de pe factura
fiscală, de pe chitanta de plată si de pe borderoul de plată.
Art. 19. - (1)
Subventia prevăzută la art. 10 din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005 se acordă, pentru ouăle de viermi de mătase, crescătorilor de
viermi de mătase care livrează minimum 20 kg gogosi crude pentru fiecare cutie
de 10 g ouă de viermi de mătase, la unitătile de procesare autorizate.
(2) Cererea pentru
acordarea subventiei prevăzute la alin. (1), al cărei model este prezentat în
anexele nr. 11a) si 11b), se depune în termen de 30 de zile de la efectuarea
plătii gogosilor crude livrate si va fi însotită de:
a) copii de pe
contractul de crestere a viermilor de mătase;
b) adeverintă de
primire si plată a gogosilor crude livrate;
c) factura fiscală
si chitanta de plată.
Art. 20. - (1)
Subventia pentru pestele de consum, prevăzută la art. 11 din Hotărârea
Guvernului nr.
64/2005, se acordă producătorilor din acvacultură care livrează la unităti
de comercializare si procesare autorizate minimum 100 kg/specie/producător la
fiecare livrare, din speciile salău, somn, stiucă sau sturion, cu respectarea
conditiilor care privesc ambalarea, etichetarea, gradul de prospetime,
calibrajul etc., conform prevederilor Ordinului ministrului agriculturii,
alimentatiei si pădurilor, al ministrului sănătătii si familiei si al
presedintelui Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr.
510/944/147/2002.
(2) Cererea pentru
acordarea subventiei prevăzute la alin. (1), al cărei model este prezentat în
anexa nr. 12, se depune în termen de 30 zile de la data efectuării plătii
pentru pestele de consum livrat, însotită de următoarele documente:
a) copie de pe
certificatul de înregistrare al societătii comerciale;
b) copie de pe
factura fiscală de vânzare a pestelui de consum;
c) copie de pe
autorizatia sanitară veterinară pentru desfăsurarea activitătii de acvacultură,
emisă de directia sanitar-veterinară si pentru siguranta alimentelor judeteană
sau a municipiului Bucuresti, după caz;
d) copie de pe
certificatul sanitar-veterinar de transport, emis de directia
sanitar-veterinară si pentru siguranta alimentelor judeteană sau a municipiului
Bucuresti, după caz.
Art. 21. - (1)
Producătorii agricoli, persoane juridice eligibile la subventiile prevăzute în
Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, pe parcursul anului 2005, prezintă o singură dată, la prima
solicitare, actele de identificare a unitătii, în copie, precum si originalele,
pentru autentificare prin semnătura persoanei responsabile cu subventiile din
cadrul directiei pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a
municipiului Bucuresti, după caz.
(2) În cererile
ulterioare solicitantul mentionează pozitia si data la care a fost înregistrată
prima solicitare.
Art. 22. -
Directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului
Bucuresti, după caz, vor deschide un registru special, denumit Registru de
produs, pentru înscrierea solicitărilor de subventii, separat, pentru următoarele
produse: carne pe specii, carne ecologică pe specii, ouă ecologice, lapte de
oaie, lapte de capră, miere, gogosi crude de viermi de mătase, peste pe specii,
juninci, vitei si malaci, scrofite, ovine.
Art. 23. - În cadrul
directiilor pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului
Bucuresti, după caz, persoanele nominalizate prin decizie pentru verificarea
solicitărilor, după înregistrarea cererilor în registrul de intrări-iesiri, le
clasifică si le înregistrează în Registrul de produs.
Art. 24. - (1)
Serviciul de inspectii din cadrul directiilor pentru agricultură si dezvoltare
rurală judetene sau a municipiului Bucuresti, după caz, verifică lunar pe teren
corectitudinea înscrisurilor din actele anexate la cererea de solicitare de
subventii cu registrele de evidentă a efectivelor de animale - Registrul
agricol, registrul de miscare a animalelor, registrele sanitare veterinare,
registrele de intrare a animalelor în unitătile de abatorizare, rapoartele de
tăiere, precum si valabilitatea autorizatiilor sanitare veterinare si a
licentelor acordate pentru activitatea de tăiere.
(2) În urma
verificărilor, inspectorii din serviciul de inspectii din cadrul directiilor
pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului Bucuresti,
după caz, întocmesc o notă pe care o anexează la dosarul în baza căruia s-a
acordat subventia.
(3) În urma
verificărilor, inspectorul piscicol teritorial certifică, prin semnătură pe
cererea de solicitare a subventiei, corectitudinea înscrisurilor în actele
anexate.
Art. 25. -
Directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului
Bucuresti, după caz, după verificarea si aprobarea cererilor pentru încasarea
subventiilor prevăzute la art. 2-4, 6 si 8-11 din Hotărârea Guvernului nr.
64/2005, întocmesc si transmit la Directia generală buget finante din
cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale situatia
centralizatoare, conform modelelor prezentate în anexa nr. 13a) pentru tineret
bovin, porcine, ovine si păsări, în anexele nr. 13b) si 13c) pentru productiile
de carne si ouă de găină obtinute în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr.
34/2000 si certificate ecologic, în anexa nr. 13d) pentru juninci, vitei, scrofite
de reproductie, oi mioare si berbeci, familii de albine, precum si ouă de
viermi de mătase, în anexele nr. 13e) si 13f) pentru laptele de oaie si capră
si în anexa nr. 13g) pentru pestele de consum, până la data de 5 a fiecărei
luni, pentru solicitările înregistrate în luna precedentă.
Art. 26. - În baza
situatiei centralizatoare a cererilor pentru încasarea subventiilor, transmisă
de directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a
municipiului Bucuresti, după caz, Ministerul Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finantelor Publice cererea de
deschidere a creditelor bugetare la capitolul 67.01 “Agricultură si
silvicultură”, titlul “Transferuri”. Cererea de deschidere a creditelor
bugetare va fi însotită de situatia justificativă a sprijinului direct al
statului pe produs, întocmită potrivit modelelor prezentate în anexele nr.
14a), 14b), 14c), 14d), 14e), 14f) si 14g).
Art. 27. - După
aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul
Finantelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale se alimentează conturile directiilor pentru agricultură si
dezvoltare rurală judetene sau a municipiului Bucuresti, după caz, care, pe
baza cererilor aprobate privind încasarea subventiilor cuvenite producătorilor
agricoli, virează sumele în conturile producătorilor sau asociatiilor, după
caz, astfel: pentru persoane juridice, la trezorerii, iar pentru persoane
fizice, în contul deschis de acestea la băncile comerciale sau la Casa de
Economii si Consemnatiuni - C.E.C. - S.A. sau prin mandat postal, după caz, în
termen de 5 zile lucrătoare.
Art. 28. - (1)
Pentru produsii care îndeplinesc conditiile prevăzute în prezentele norme
metodologice, precum si pentru productiile realizate si livrate, pentru care
s-a efectuat plata în luna ianuarie 2005, subventiile cuvenite se solicită prin
cereri care se depun la directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală
judetene sau a municipiului Bucuresti, după caz, până în data de 28 februarie
2005.
(2) Pentru
produsii care îndeplinesc conditiile prevăzute în prezentele norme
metodologice, precum si pentru productiile realizate si livrate, pentru care
s-a efectuat plata în luna decembrie 2005, subventiile cuvenite se solicită
prin cereri care se depun la directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a
municipiului Bucuresti,după caz, în primele 15 zile lucrătoare ale lunii
ianuarie 2006. Ulterior acestei date nu se mai primesc cereri pentru plata
subventiilor aferente anului 2005.
(3) Directiile
pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului Bucuresti,
după caz, întocmesc si transmit la Directia generală buget finante din cadrul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale situatia
centralizatoare a solicitărilor depuse în luna decembrie 2005, până la data de
31 ianuarie 2006.
Art. 29. -
Directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene sau a municipiului
Bucuresti, după caz, au obligatia de a înregistra si monitoriza toti
beneficiarii de subventii.
Art. 30. - Anexele
nr. 1a), 1b), 2, 3a), 3b), 4a), 4b), 5a), 5b), 6a), 6b), 7a), 7b), 8a), 8b),
9a), 9a1), 9b), 9b1), 9c), 9c1),
9d), 9d1), 10a), 10b), 11a), 11b), 12, 13a), 13b),
13c), 13d), 13e), 13f), 13g), 14a), 14b), 14c), 14d), 14e), 14f), 14g) si 15*)
fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
|
|
|
|
|
|
|
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de calcul al dobânzilor aferente sumelor reprezentând eventuale diferente între impozitul pe profit plătit la data de 25 ianuarie a anului următor celui de impunere si impozitul pe profit datorat conform declaratiei de impunere întocmite pe baza situatiei financiare anuale
În temeiul art. 10
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si completările
ulterioare,
în temeiul
prevederilor art. 115 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
ministrul
finantelor publice emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Normele metodologice privind modul de calcul al dobânzilor aferente
sumelor reprezentând eventuale diferente între impozitul pe profit plătit la
data de 25 ianuarie a anului următor celui de impunere si impozitul pe profit
datorat conform declaratiei de impunere întocmite pebaza situatiei financiare
anuale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia
generală de colectare a creantelor bugetare, Directia generală de gestiune a
impozitelor si contributiilor, Directia generală a tehnologiei informatiei,
precum si directiile generale ale finantelor publice judetene, Directia
Generală a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia generală de
administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficialal României, Partea I.
Ministrul
finantelor publice,
Ionel
Popescu
Bucuresti, 15 februarie 2005.
Nr. 149.
ANEXĂ
NORME
METODOLOGICE
privind
modul de calcul al dobânzilor aferente sumelor reprezentând eventuale diferente
între impozitul pe profit
plătit la
data de 25 ianuarie a anului următor celui de impunere si impozitul pe profit
datorat conform declaratiei
de
impunere întocmite pe baza situatiei financiare anuale
Art. 1. - (1) În
conformitate cu prevederile art. 34 alin. (1) si (2) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare,
pentru anul 2004 contribuabilii au avut obligatia de a plăti impozit pe profit
trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul următor.
Banca Natională a României, băncile, persoane juridice române, si sucursalele
din România ale băncilor, persoane juridice străine, au avut obligatia de a
plăti impozit pe profit lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare
celei pentru care se calculează impozitul pe profit.
(2) Pentru
trimestrul IV al anului 2004 sau pentru luna decembrie a anului 2004, după caz,
contribuabilii datorează o sumă egală cu impozitul calculat si evidentiat
pentru trimestrul III al anului fiscal 2004, respectiv o sumă egală cu
impozitul calculat si evidentiat pentru luna noiembrie a aceluiasi an, urmând
ca plata finală a impozitului pe profit pentru anul fiscal 2004 să se facă până
la data stabilită ca termen limită pentru depunerea situatiilor financiare ale
contribuabilului.
Art. 2. - (1) În
cazul în care impozitul pe profit stabilit prin Declaratia privind impozitul pe
profit, întocmită în baza situatiei financiare anuale, este mai mic decât
impozitul anual cumulat, stabilit prin declaratiile de impozite si taxe lunare
sau trimestriale, după caz, dobânzile datorate pentru neplata în termen a
impozitului pe profit declarat în cursul anului fiscal se recalculează începând
cu data de 26 ianuarie a anului următor celui de impunere.
(2) Recalcularea
se face asupra sumei rămase neachitate din impozitul pe profit din declaratia
anuală privind impozitul pe profit, întocmită pe baza situatiei financiare
anuale.
Art. 3. - (1) În
cazul în care impozitul pe profit declarat si înregistrat prin declaratia
anuală privind impozitul pe profit este mai mare decât impozitul anual
cumulat,declarat prin declaratiile de impozite si taxe lunare sau trimestriale,
după caz, dobânzile datorate pentru neplata în termen a impozitului pe profit
se recalculează începând cu ziua următoare datei prevăzute pentru depunerea
declaratiei anuale privind impozitul pe profit.
(2) Recalcularea
se face asupra sumei neplătite, reprezentând impozitul pe profit din declaratia
anuală de impozit pe profit întocmită pe baza situatiei financiare anuale.
Art. 4. -
Dobânzile calculate pentru neplata la termen a impozitului pe profit declarat
prin declaratiile de impozite si taxe lunare sau trimestriale, după caz, în
cursul anului fiscal precedent până la data de 25 ianuarie se datorează si
trebuie achitate.
Art. 5. - În
exemplul următor se prezintă modul de calcul al dobânzilor datorate pentru
neplata în termen a impozitului pe profit aferent anului 2004.
Exemplu:
Să presupunem o
societate comercială care în cursul anului 2004 a declarat următoarele sume cu
titlu deimpozit pe profit:
Trimestrul I (26
aprilie) 1.000.000 lei
Trimestrul II (26
iulie) 1.200.000 lei
Trimestrul III (25
octombrie) 1.500.000 lei
Pentru trimestrul
IV, conform prevederilor art. 34 alin. (1) din Legea nr.
571/2003, cu modificările si completările ulterioare, societatea comercială
datorează impozit pe profit la nivelul trimestrului III în sumă de 1.500.000
lei, având scadenta la 25 ianuarie 2005.
Considerăm că
societatea comercială nu a achitat nici o sumă din cele mentionate mai sus si
că a depus declaratia anuală de impozit pe profit pe data de 21 aprilie 2005,
iar termenul prevăzut pentru depunerea situatiilor financiare anuale este 30
aprilie 2005.
Societatea
comercială efectuează plata impozitului pe profit total la data de 10 mai 2005.
Întrucât
societatea comercială nu a achitat impozitul pe profit, soldul neachitat al
acestui impozit este de 5.200.000 lei si aceasta datorează până la data de 25
ianuarie 2005 (inclusiv) următoarele dobânzi:
d1. 1.000.000 lei
x 274 zile [27 aprilie 2004-25 ianuarie 2005] x 0,06% = 164.400 lei
d2. 1.200.000 lei
x 183 zile [27 iulie 2004-25 ianuarie 2005] x 0,06% = 131.760 lei
d3. 1.500.000 lei
x 92 zile [26 octombrie 2004-25 ianuarie 2005] x 0,06% = 82.800 lei
d4. 1.500.000 lei
x 0 zile x 0,06% = 0 lei
TOTAL (până la 25 ianuarie 2005) = 378.960 lei
A. Considerăm că
din declaratia anuală de impozit pe profit, depusă la data de 21 aprilie 2005,
rezultă un impozit pe profit anual de 4.300.000 lei pentru anul 2004 (mai mic
decât cel umulat, datorat la cele 4 termene trimestriale).
În această
situatie societatea comercială trebuie să achite următoarele sume:
- lei -
Impozit pe profit |
4.300.000 |
Dobânzi datorate: |
|
- până la data de 25 ianuarie 2005 (pentru
impozitul pe profit stabilit conform declaratiilor de impozite si taxe lunare
sau trimestriale) |
378.960 |
- între data de 26 ianuarie si data de 10 mai
2005, data plătii (4.300.000 lei x 105 zile x 0,06%) |
270.900 |
Dobândă totală |
649.860 |
B. Considerăm că
din declaratia anuală de impozit pe profit, depusă la data de 21 aprilie 2005, rezultă
un impozit pe profit anual de 5.500.000 lei pentru anul 2004 (mai mare decât
cel cumulat, datorat la cele 4 termene trimestriale).
În această
situatie societatea comercială trebuie să achite următoarele sume:
- lei -
Impozit pe profit |
5.500.000 |
Dobânzi datorate: |
|
- până la data de 25 ianuarie 2005 (pentru
impozitul pe profit stabilit conform declaratiilor de impozite si taxe
lunare sau trimestriale) |
378.960 |
- între data de 26 ianuarie si data de 30 aprilie
2005, data prevăzută pentru depunerea declaratiei anuale privind
impozitul pe profit (5.200.000 lei x 95 zile x 0,06%) |
296.400 |
- între data prevăzută pentru depunerea
declaratiei anuale privind impozitul pe profit si data plătii (5.500.000 lei x
10 zile x 0,06%) |
33.000 |
Dobândă totală |
708.360 |
În Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
80/2005 pentru aprobarea modificării art. 1 alin. (9) si (10) din Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr.
942/2004 privind aprobarea introducerii însemnului de certificare a
calitătii vinurilor DOC îmbuteliate, destinate comercializării, si aprobarea
modificării nivelului sumelor percepute ca taxe pentru eliberarea autorizatiei
de producător de vinuri cu denumire de origine (DOC) si a certificatului de
atestare a dreptului de comercializare a vinurilor cu denumire de origine
(DOC), publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 127 din 9
februarie 2005, se face următoarea
rectificare (care apartine Redactiei “Monitorul Oficial”, Partea I):
- La art. I, alin.
(9) al art. 1, în loc de: “... 1 aprilie 2004” se va citi: “... 1
aprilie 2005”.