MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 1137 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 15 decembrie 2005
SUMAR
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 636 din 24 noiembrie
2005 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363
alin. 1 si 3 din Codul de procedură penală
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.610. – Hotărâre privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005, pentru judetul Dâmbovita
1.618. – Hotărâre privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005, pentru judetul Ialomita
1.631. – Hotărâre pentru
aprobarea finantării din Fondul pentru mediu si din bugetul Ministerului
Mediului si Gospodăririi Apelor a lucrărilor de prevenire si înlăturare a
efectelor calamitătilor naturale produse de inundatii în luna septembrie 2005,
în zona
localitătii
Costinesti, judetul Constanta
1.632. – Hotărâre privind
acordarea unui ajutor financiar
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
660. – Decizie a
presedintelui Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei privind aprobarea Regulamentului de radiocomunicatii pentru
serviciul de amator din România
2.348/1.883. – Ordin al
ministrului culturii si cultelor si al ministrului finantelor publice pentru
modificarea anexei nr. 7 la Normele metodologice privind perceperea, încasarea,
utilizarea, evidenta si controlul destinatiei sumelor rezultate din aplicarea
timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor
plastice, al arhitecturii si de divertisment, precum si procedura de solicitare
si comunicare a optiunilor titularilor de drepturi de autor sau ale titularilor
de drepturi conexe dreptului de autor ori, după caz, ale mostenitorilor
acestora, aprobate prin Ordinul ministrului culturii si cultelor si al
ministrului finantelor publice nr. 2.823/1.566/2003, cu modificările ulterioare
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
din 24 noiembrie 2005
referitoare
la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363 alin. 1 si 3 din
Codul de procedură penală
Ioan Vida – presedinte
Aspazia Cojocaru – judecător
Acsinte Gaspar – judecător
Kozsokár Gábor – judecător
Ion Predescu – judecător
Serban Viorel Stănoiu – judecător
Iuliana Nedelcu – procuror
Marieta Safta – magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363 din
Codul de procedură penală, exceptie ridicată de Marian Codîrlă în Dosarul nr.
966/2005 al Tribunalului Bucuresti – Sectia I penală.
La apelul nominal lipsesc părtile, fată de care
procedura de citare a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, invocând si
jurisprudenta Curtii Constitutionale în materie.
CURTEA,
având în vedere actele si lucrările dosarului, retine
următoarele:
Prin Încheierea din 24 iunie 2005, pronuntată în
Dosarul nr. 966/2005, Tribunalul Bucuresti – Sectia I penală a sesizat
Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 363 din Codul de procedură penală, exceptie ridicată de Marian Codîrlă
în dosarul mentionat.
În motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul
acesteia sustine, în esentă, că “art. 363 alin. 1 din Codul de procedură
penală, raportat la alin. 3 al aceluiasi articol, creează o gravă inechitate între
persoanele care au fost prezente la procesul penal si nu s-au sustras în nici
un fel cercetării judecătoresti si persoanele care din diferite motive nu s-au
prezentat la chemările instantei de judecată“.
Autorul exceptiei arată că, în cauză, nu a cunoscut
momentul de la care începe să curgă termenul de apel, fiind în eroare de drept
cu privire la acest termen prevăzut de lege, astfel încât a formulat apel în
termen de 10 zile de la comunicarea hotărârii. Or, în conditiile în care
instanta de judecată nu respectă dispozitiile art. 310 alin. 1 din Codul de
procedură penală, potrivit cărora “Hotărârea se pronuntă în sedintă publică
de către presedintele completului de judecată asistat de grefier“,
respectiv pe cele ale art. 358 din acelasi cod, privind pronuntarea
dispozitivului hotărârii, momentul de la care începe să curgă termenul pentru
exercitarea apelului ar trebui să fie – în opinia autorului exceptiei – cel al
comunicării hotărârii, iar nu al pronuntării acesteia, aceeasi solutie fiind
propusă si pentru situatia în care “există o imposibilitate morală de
notorietate ca inculpatul să poată fi prezent la pronuntarea hotărârii [...]“.
Se apreciază că acceptarea unei solutii contrare, în sensul curgerii termenului
de declarare a apelului de la data pronuntării hotărârii judecătoresti, iar nu
de la cel al comunicării acesteia, este de natură să încalce “principiile
constitutionale privitoare la respectarea si la garantarea dreptului la apărare
[...], principiul liberului acces la justitie, dreptul efectiv la exercitarea
unei căi de atac si dreptul la un proces echitabil [...]“. Autorul exceptiei
mai arată că institutia repunerii în termenul de apel “nu este în măsură să
înlăture neajunsurile ce pot fi cauzate drepturilor recunoscute si garantate
inculpatilor de Constitutie si conventiile internationale indicate“.
Tribunalul Bucuresti – Sectia I penală apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. În opinia instantei,
stabilirea unor date diferite de la care curge termenul de 10 zile, prevăzut
pentru exercitarea apelului de către părtile dintr-un proces penal, nu aduce
atingere principiului egalitătii, întrucât acesta nu înseamnă uniformitate, la
situatii diferite tratamentul neputând fi decât diferit. Normele criticate nu
contravin liberului acces la justitie si nici dreptului la apărare, câtă vreme
nu este îngrădit în nici un fel dreptul inculpatului de a formula calea de atac
în termenul legal. Se mai arată că stabilirea unei date diferite de la care
curge termenul de apel în functie de situatia în care se află partea nu încalcă
art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a
libertătilor fundamentale, privind dreptul la un proces echitabil.
În conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din
Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor
două Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul consideră că exceptia de neconstitutionalitate
este neîntemeiată. Se arată că prin reglementarea momentului de la care începe
să curgă termenul de apel nu se restrânge dreptul la apărare al vreuneia dintre
părti, acestea având asigurată posibilitatea de a cunoaste termenul în care se
face deliberarea si pronuntarea hotărârii. În situatia în care instanta a
amânat pronuntarea hotărârii, părtile “dispun de numeroase posibilităti de
informare pentru a afla rezultatul deliberării si, în functie de rezultatul
deliberării, să exercite calea de atac“. Se precizează totodată că “în cazul în
care, din motive obiective, independent de vointa si culpa lor, părtile nu au
putut participa la dezbateri sau la pronuntare ori nu au putut exercita căile
de atac în termen legal, există reglementate în Cod două remedii procesuale
pentru acestea, si anume apelul peste termen si repunerea în termen“. Se mai
arată că modalitatea diferită de reglementare a momentului de la care începe să
curgă termenul de apel nu încalcă principiul egalitătii în fata legii, care
presupune solutii diferite pentru situatii diferite.
Avocatul Poporului, făcând referire la
jurisprudenta Curtii Constitutionale în materie, consideră că dispozitiile
legale criticate nu aduc atingere prevederilor constitutionale invocate în
motivarea exceptiei. Se conchide în sensul că aceste dispozitii legale sunt
norme procedurale, a căror reglementare este de competenta exclusivă a
legiuitorului, si dau expresie preocupării acestuia de a asigura realizarea
dreptului la apărare, inclusiv în ceea ce priveste posibilitatea promovării
căilor de atac împotriva hotărârilor pronuntate de instantele judecătoresti.
În concluzie, Avocatul Poporului consideră că exceptia
este neîntemeiată.
Presedintii celor două Camere ale Parlamentului nu au
comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere
ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine
următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este
competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si
ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Curtea constată mai întâi că, desi a fost sesizată cu
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363 din Codul de
procedură penală, în realitate criticile autorului exceptiei vizează doar
prevederile alin. 1 si 3 ale art. 363 din Codul de procedură penală, asupra
acestor critici exprimându-si, de altfel, si instanta de judecată opinia, în
considerentele încheierii de sesizare.
Asa fiind, Curtea urmează să se pronunte asupra
exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363 alin. 1 si 3 din
Codul de procedură penală, potrivit cărora “(1) Termenul de apel este de 10
zile, dacă legea nu dispune altfel.
[...] (3) Pentru partea care a fost prezentă la dezbateri sau la pronuntare, termenul curge de la pronuntare. Pentru părtile care au lipsit atât la dezbateri, cât si la pronuntare, precum si pentru inculpatul detinut ori pentru inculpatul militar în termen, militar cu termen redus, rezervist concentrat, elev al unei institutii militare de învătământ, ori pentru inculpatul internat într-un centru de reeducare sau într-un institut medicaleducativ, care au lipsit de la pronuntare, termenul curge de la comunicarea copiei de pe dispozitiv“.
Dispozitiile constitutionale pretins încălcate sunt
cele cuprinse în art. 16 alin. (1), privind egalitatea în drepturi, în art. 21,
privind liberul acces la justitie, în art. 24 alin. (1), privind dreptul la
apărare, si în art. 129, privind folosirea căilor de atac.
Se invocă, de asemenea, în motivarea exceptiei,
încălcarea art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apărarea drepturilor omului
si a libertătilor fundamentale, care reglementează dreptul la un proces
echitabil, precum si a prevederilor din Declaratia Universală a Drepturilor
Omului, cuprinse în art. 7, privind egalitatea în fata legii, în art. 8,
privind accesul efectiv la o instantă natională, în art. 10, privind dreptul la
un proces echitabil, si în art. 11 paragraful 1, referitoare la prezumtia de
nevinovătie.
Examinând exceptia astfel cum a fost formulată, Curtea
constată că aceasta este neîntemeiată.
Curtea retine că prevederile legale criticate sunt
norme de procedură, stabilite de legiuitor în temeiul prerogativelor conferite
de art. 126 alin. (2) din Constitutie, si, contrar sustinerilor autorului
exceptiei, acestea respectă dispozitiile constitutionale, precum si pe cele din
documentele internationale invocate.
Astfel, faptul că, potrivit reglementării criticate,
pentru părtile prezente la dezbateri sau la pronuntare termenul de declarare a
apelului curge (cu exceptiile prevăzute de lege) de la data pronuntării
hotărârii nu este de natură să aducă atingere dreptului la apărare, respectiv
dreptului la un proces echitabil al acestora, câtă vreme părtile, fiind
prezente, au posibilitatea să cunoască solutia instantei si să actioneze în
consecintă, exercitându-si fără nici o îngrădire drepturile procesuale
prevăzute de lege. Situatia relevată de autorul exceptiei, în sensul că în
spetă sau în practică instantele judecătoresti nu respectă art. 310 alin. 1 din
Codul de procedură penală, potrivit căruia “Hotărârea se pronuntă în sedintă
publică de către presedintele completului de judecată asistat de grefier“,
încălcând astfel drepturile constitutionale ale părtilor, nu reprezintă o
problemă de constitutionalitate, ci de aplicare a legii, care nu intră în
competenta de solutionare a Curtii Constitutionale.
Pentru aceleasi motive aplicarea dispozitiilor art.
363 alin. 1 si 3 din Codul de procedură penală în situatia amânării de
pronuntare nu aduce atingere dreptului la un proces echitabil, respectiv
dreptului la apărare. Astfel, chiar dacă instanta dispune amânarea pronuntării,
partea prezentă la dezbateri poate afla data pronuntării hotărârii si deci
solutia instantei, având, prin urmare, posibilitatea să exercite împotriva
acesteia căile de atac în conditiile legii.
Mai mult, pentru situatiile în care părtile sunt în
imposibilitatea de a promova căile de atac în termenele prevăzute de lege,
legiuitorul a reglementat repunerea în termen, art. 364 alin. 1 din Codul de
procedură penală stabilind în acest sens că “apelul declarat după expirarea
termenului prevăzut de lege este considerat ca fiind făcut în termen, dacă
instanta de apel constată că întârzierea a fost determinată de o cauză
temeinică de împiedicare, iar cererea de apel a fost făcută în cel mult 10 zile
de la începerea executării pedepsei sau a despăgubirilor civile“. Asa
fiind, si în aceste cazuri este asigurată deplina exercitare a dreptului la
apărare, respectiv la un proces echitabil, criticile autorului exceptiei fiind
neîntemeiate.
Curtea constată că nu poate fi retinută nici pretinsa
încălcare, prin dispozitiile art. 363 alin. 1 si 3 din Codul de procedură
penală, a prevederilor constitutionale, respectiv a celor din Declaratia
Universală a Drepturilor Omului, care reglementează egalitatea în drepturi.
Potrivit jurisprudentei constante a Curtii Constitutionale, egalitate nu
înseamnă uniformitate, astfel încât la situatii diferite regimul juridic
aplicabil nu poate fi decât diferit. Situatia diferită a părtilor prezente la
dezbateri sau la pronuntare, si care, în cunostintă de cauză, pot să promoveze
căile de atac împotriva hotărârii pronuntate, justifică un tratament juridic
diferit, respectiv stabilirea ca moment de la care începe să curgă termenul
pentru declararea acestor căi de atac pe cel al pronuntării hotărârii.
De altfel, potrivit art. 129 din Constitutie, invocat chiar de autorul exceptiei ca temei al criticilor sale, exercitarea căilor de atac împotriva hotărârilor judecătoresti se face “în conditiile legii “. Eventuala lipsă de diligentă a părtii care, desi a fost prezentă la dezbateri sau la pronuntarea hotărârii judecătoresti, nu promovează căile de atac împotriva acesteia în termenul prevăzut de lege nu poate constitui temei al criticii de neconstitutionalitate.
Curtea nu poate retine, de asemenea, pretinsa
încălcare a prezumtiei de nevinovătie, textul din Declaratia Universală a
Drepturilor Omului invocat în acest sens neavând incidentă în cauză.
În realitate, autorul exceptiei invocă propria “eroare
de drept“, respectiv necunoasterea normelor criticate la momentul la care a
formulat apel împotriva unei hotărâri penale, solicitând modificarea solutiei
legislative consacrate de acestea, în
sensul ca “termenul de apel [...] să înceapă să curgă de la momentul
comunicării hotărârii si nu de la pronuntarea acesteia“. Or, Curtea
Constitutională a retinut în mod constant că acceptarea unei asemenea critici
ar echivala cu transformarea instantei de contencios constitutional într-un
legislator pozitiv, ceea ce ar contraveni art. 61 din Constitutie, potrivit
căruia “Parlamentul este [...] unica autoritate legiuitoare a tării“,
fiind în contradictie si cu dispozitiile art. 2 alin. (3) din Legea nr.
47/1992, potrivit cărora “Curtea Constitutională se pronuntă numai asupra
constitutionalitătii actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea
modifica sau completa prevederile supuse controlului“.
De altfel, în jurisprudenta sa, Curtea Constitutională
s-a mai pronuntat asupra constitutionalitătii art. 363 alin. 3 din Codul de
procedură penală, în raport de critici similare, în acest sens fiind Decizia
nr. 114 din 24 februarie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 337 din 21 aprilie 2005, a cărei solutie, precum si
considerentele care au fundamentat-o sunt valabile si în prezenta cauză,
întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea
jurisprudentei Curtii.
Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 146
lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1–3, al
art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) si (6) din Legea nr.
47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 363 alin. 1 si 3 din Codul de
procedură penală, exceptie ridicată de Marian Codîrlă în Dosarul nr. 966/2005
al Tribunalului Bucuresti – Sectia I penală.
Definitivă si general obligatorie.
Pronuntată în sedinta publică din data de 24 noiembrie
2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Marieta Safta
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005, pentru judetul Dâmbovita
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 30 alin. (2) si (3) din Legea
nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, precum si
al art. 21 lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate
din taxa pe valoarea adăugată pentru sustinerea sistemului de protectie a
persoanelor cu handicap, cultură, culte si echilibrarea bugetelor locale pe
anul 2005, cu suma de 448,4 mii lei (RON), pentru judetul Dâmbovita, din Fondul
de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe
anul 2005, si alocarea acesteia bugetului propriu al comunei Vulcana-Băi pentru
finantarea unor cheltuieli curente si reabilitarea sistemului de încălzire.
Art. 2. – Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se va
face de către ordonatorul principal de credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului
de stat pe anul 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
14 decembrie 2005.
Nr.
1.610.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005, pentru judetul Ialomita
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, al art. 30 alin. (2) si (3) din Legea nr. 500/2002 privind
finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art. 21 lit. a) din Legea
bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Se aprobă suplimentarea sumelor defalcate
din taxa pe valoarea adăugată pentru sustinerea sistemului de protectie a
persoanelor cu handicap, cultură, culte si echilibrarea bugetelor locale pe
anul 2005, cu suma de 1.980 mii lei (RON), pentru judetul Ialomita, din Fondul
de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe
anul 2005, si alocarea acesteia bugetelor locale ale unitătilor
administrativ-teritoriale, potrivit anexei care face parte integrantă din
prezenta hotărâre, pentru finantarea unor cheltuieli curente si obiective de
investitii.
Art. 2. – Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se va
face de către ordonatorii principali de credite, potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3. – Ministerul Finantelor Publice este autorizat
să introducă modificările corespunzătoare în volumul si în structura bugetului
de stat pe anul 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
14 decembrie 2005.
Nr.
1.618.
ANEXĂ*)
REPARTIZAREA
pe
unităti administrativ-teritoriale a sumei alocate din Fondul de rezervă
bugetară la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2005,
pentru judetul Ialomita
GUVERNUL ROMÂNIEI
pentru aprobarea finantării din Fondul pentru mediu si din bugetul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor a lucrărilor de prevenire si înlăturare a efectelor calamitătilor naturale produse de inundatii în luna septembrie 2005, în zona localitătii Costinesti, judetul Constanta
În temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicată, si al art. 10 alin. (31)–(34) din
Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicată, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – (1) Valoarea totală estimată a lucrărilor de
prevenire si înlăturare a efectelor calamitătilor naturale produse de inundatii
în luna septembrie 2005, în zona localitătii Costinesti, judetul Constanta,
aferente categoriei de investitii “Amenajarea complexă pentru atenuarea
viiturilor si refacere plajă si faleză Costinesti, judetul Constanta“,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, este de
19.848 mii lei (RON).
(2) Se alocă din Fondul pentru mediu suma de 14.240
mii lei (RON), sub formă de finantare nerambursabilă, pentru sustinerea
lucrărilor prevăzute la alin. (1), esalonat, astfel:
a) 1.000 mii lei (RON) pentru anul 2005;
b) 13.240 mii lei (RON) pentru anul 2006.
(3) Diferenta de 5.608 mii lei (RON) se va asigura,
esalonat, din bugetul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor, astfel:
a) 500 mii lei (RON) din prevederile bugetare aprobate
pentru anul 2005;
b) 5.108 mii lei (RON) din prevederile bugetare
aprobate pentru anul 2006, cu respectarea prevederilor legale.
(4) Suma prevăzută la alin. (1) se acordă
beneficiarului Administratia Natională “Apele Române“.
Art. 2. – (1) Elaborarea documentatiei
tehnicoeconomice si executia lucrărilor necesare prevenirii si înlăturării
efectelor calamitătilor se contractează de către Administratia Natională “Apele
Române“, avându-se în vedere prevederile Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 212/2002, cu modificările si completările ulterioare, aplicate în
situatii de fortă majoră.
(2) Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor va
aproba documentatia tehnico-economică aferentă lucrărilor prevăzute la art. 1,
potrivit legii.
(3) Administratia Natională “Apele Române“ urmăreste
si controlează realizarea lucrărilor si efectuează receptia acestora.
Art. 3. – (1) Beneficiarul lucrării încasează suma
prevăzută la art. 1 alin. (2) în baza cererii si a contractului de finantare
încheiat cu Administratia Fondului pentru Mediu.
(2) Suma alocată din Fondul pentru mediu în vederea
realizării lucrărilor prevăzute la art. 1 se decontează de către beneficiar în
mod esalonat, în baza cererilor de tragere, pe măsura executării lucrărilor,
numai pentru cheltuielile eligibile conform Manualului de operare al Fondului
pentru mediu.
Art. 4. – Ministerul Mediului si Gospodăririi Apelor
si alte organe abilitate de lege vor controla modul de utilizare, în
conformitate cu prevederile legale, a sumelor alocate potrivit prezentei
hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului si gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
14 decembrie 2005.
Nr.
1.631.
ANEXĂ
LISTA
lucrărilor finantate din Fondul pentru mediu si din
bugetul Ministerului Mediului si Gospodăririi Apelor pentru înlăturarea
efectelor calamitătilor naturale produse de inundatii în luna septembrie 2005,
în zona localitătii Costinesti, judetul Constanta, aferente categoriei de
investitii “Amenajarea complexă pentru atenuarea viiturilor si refacere plajă
si faleză Costinesti, judetul Constanta“
Nr. crt. |
Denumire categorie/lucrări de investitii |
U.M. |
Cantităti estimate |
Valoarea totală estimată – mii lei (RON) – |
1. |
Amenajarea
complexă pentru atenuarea viiturilor si refacere plajă si
faleză Costinesti, judetul Constanta |
|
|
19.848 |
–
refacere plajă centrală, amenajare lac Costinesti, înnisipare |
m3 |
135.000 |
|
|
–
consolidare faleză |
ml |
1.000 |
|
|
–
acumulări |
m3 |
1.150.000 |
|
|
–
canale dalate |
km |
6 |
|
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind
acordarea unui ajutor financiar
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 5 alin. (1) lit. e) si alin.
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiintarea si
utilizarea Fondului national de solidaritate, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. – Se aprobă acordarea unui ajutor
financiar în sumă totală de 67.000 lei (RON), din creditele bugetare aprobate
cu această destinatie în bugetul Ministerului Muncii, Solidaritătii Sociale si
Familiei pe anul 2005, familiei domnului Nica Aurel, cu domiciliul în
municipiul Suceava, str. George Enescu nr. 44, bl. T94, sc. B, ap. 22, judetul
Suceava.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Bucuresti,
14 decembrie 2005.
Nr.
1.632.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
GUVERNUL
ROMÂNIEI
INSPECTORATUL
GENERAL PENTRU COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI
privind
aprobarea Regulamentului de radiocomunicatii pentru serviciul de amator din
România
În temeiul art. 13
alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul
general de reglementare a comunicatiilor, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 591/2002, cu modificările si completările ulterioare,
în baza Legii nr. 510/2004 privind reorganizarea
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
presedintele Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei emite prezenta decizie.
Art. 1. – Prezenta decizie se aplică serviciului de
amator din România.
Art. 2. – Conditiile de autorizare, precum si regulile
după care radioamatorii îsi desfăsoară activitatea sunt stabilite prin
Regulamentul de radiocomunicatii pentru serviciul de amator din România, prevăzut
în anexa nr. 1.
Art. 3. – (1) Benzile de frecvente radio utilizate în
serviciul de amator sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Benzile de frecvente radio utilizate în serviciul
de amator sunt exceptate de la licentiere si pot fi utilizate în conditiile
regulamentului prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 4. – Conditiile tehnice pentru utilizarea
statiilor de radiocomunicatii în serviciul de amator (RO-AMATOR) sunt prevăzute
în anexa nr. 3.
Art. 5. – Cuantumul tarifelor de atribuire a
indicativelor de identificare în cadrul serviciului de amator sunt prevăzute în
anexa nr. 4.
Art. 6. – Continutul-cadru al programelor analitice de
examinare în vederea obtinerii certificatului de radioamator este prevăzut în
anexele nr. 5 si 6.
Art. 7. – Anexele nr. 1–6*) fac parte integrantă din
prezenta decizie.
Art. 8. – Prezenta decizie intră în vigoare la data
publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
Marius Cătălin Marinescu
Bucuresti,
30 noiembrie 2005.
Nr.
660.
*)
Anexele nr. 1–6 se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 1.137 bis în afara abonamentului, care se poate achizitiona de la Centrul
pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome “Monitorul Oficial“, Bucuresti,
sos. Panduri nr. 1.
MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR Nr. 2.348 din 2 noiembrie 2005 |
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 1.883 din 8 decembrie 2005 |
pentru modificarea anexei nr. 7 la Normele metodologice
privind perceperea, încasarea, utilizarea, evidenta si controlul destinatiei
sumelor rezultate din aplicarea timbrului literar, cinematografic, teatral,
muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii si de divertisment,
precum si procedura de solicitare si comunicare a optiunilor titularilor de
drepturi de autor sau ale titularilor de drepturi conexe dreptului de autor
ori, după caz, ale mostenitorilor acestora, aprobate prin Ordinul ministrului
culturii si cultelor si al ministrului finantelor publice nr. 2.823/1.566/2003,
cu modificările ulterioare
În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea si functionarea
Ministerului Culturii si Cultelor, cu modificările si completările ulterioare,
în baza art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si
a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare,
ministrul culturii si cultelor si ministrul
finantelor publice emit următorul ordin:
Articol unic. – Punctul 3 din anexa nr. 7 la
Normele metodologice privind perceperea, încasarea, utilizarea, evidenta si
controlul destinatiei sumelor rezultate din aplicarea timbrului literar,
cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al
arhitecturii si de divertisment, precum si procedura de solicitare si
comunicare a optiunilor titularilor de drepturi de autor sau ale titularilor de
drepturi conexe dreptului de autor ori, după caz, ale mostenitorilor acestora,
aprobate prin Ordinul ministrului culturii si cultelor si al ministrului
finantelor publice nr. 2.823/1.566/2003, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 873 din 9 decembrie 2003, cu modificările ulterioare,
se modifică după cum urmează:
“3. Unitătile beneficiare
Organizatiile de creatori beneficiare ale timbrului
arhitecturii sunt:
– Uniunea Arhitectilor din România (U.A.R.), cont de
virament nr. 121052800/Rol 3, Finans Bank – Doamnei;
– Ordinul Arhitectilor din România, cont de virament
nr. RO09BRDE410SV58888334100, BRD – Piata Romană.“
Ministrul culturii si cultelor, Adrian Iorgulescu Sebastian |
Ministrul finantelor publice, Teodor Gheorghe Vlădescu |