MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E A I
Anul 173 (XVII) - Nr. 1090 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luni, 5 decembrie 2005
SUMAR
LEGI SI DECRETE
334. Lege pentru modificarea si
completarea art. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire
la valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate în administrarea
institutiilor publice de apărare, ordine
publică si sigurantă natională
1.151. Decret privind
promulgarea Legii pentru modificarea si completarea art. 1 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase
din functiune, aflate în administrarea institutiilor publice de apărare, ordine
publică si sigurantă natională
336. Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 111/2005 pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul
pe căile ferate române si reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate
Române
1.153. Decret pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
111/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române si reorganizarea
Societătii Nationale a Căilor Ferate Române
340. Lege privind aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 27/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării
obligatiilor asumate prin contractele de privatizare a societătilor comerciale
1.157. Decret pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2005 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 25/2002 privind unele
măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate prin contractele de privatizare
a societătilor comerciale
341. Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 68/2005 pentru modificarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 3/2004 privind finalizarea investitiei Turnătoria de
tuburi de presiune din fontă ductilă pe platforma Sidermet Călan si stabilirea
unor măsuri pentru finalizarea proiectului Donasid Călărasi
1.158. Decret pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
68/2005 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 3/2004
privind finalizarea investitiei Turnătoria de tuburi de presiune din fontă
ductilă pe platforma Sidermet Călan si stabilirea unor măsuri pentru
finalizarea proiectului Donasid Călărasi
346. Lege privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 78/2005 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare
1.163. Decret pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
78/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 288/2004 privind
organizarea studiilor universitare
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
122. Ordin al
presedintelui Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta
Alimentelor pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileste lista
produselor ce trebuie să fie examinate la posturile de inspectie de frontieră
în baza Directivei Consiliului 97/78/EC
658. Decizie a presedintelui
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei privind
procedura de solicitare si de emitere a licentelor de utilizare a frecventelor
radio
1.276. Ordin al ministrului
sănătătii privind modificarea Ordinului ministrului sănătătii nr. 764/2005
pentru aprobarea procedurii de înregistrare la Ministerul Sănătătii a
laboratoarelor care efectuează monitorizarea calitătii apei potabile în cadrul
controlului oficial al apei potabile, cu modificările si completările
ulterioare
LEGI SI DECRETE
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
pentru modificarea si completarea art. 1
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea
bunurilor scoase din functiune, aflate în administrarea institutiilor publice
de apărare, ordine publică si sigurantă natională
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. Articolul 1 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase
din functiune, aflate în administrarea institutiilor publice de apărare, ordine
publică si sigurantă natională, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 286 din 22 iunie 1999, aprobată cu modificări prin Legea nr.
28/2001, cu modificările ulterioare, se modifică si se completează după cum
urmează:
Art.1. (1) Bunurile aflate în
administrarea institutiilor publice de apărare, ordine publică si sigurantă
natională, scoase din functiune potrivit reglementărilor în vigoare, pot fi
valorificate în starea fizică în care se află sau ca materiale si piese
rezultate în urma demolării sau dezmembrării lor, astfel:
a) prin licitatie, selectie de oferte de pret sau
negociere directă, conform legii, organizată prin regulamentul elaborat de
fiecare institutie publică de apărare, ordine publică si sigurantă natională si
aprobat de Guvern;
b) prin valorificarea directă, fără organizare de
licitatie, în cazul în care producătorul sau alt ofertant acceptă schimbarea
bunurilor cu alte bunuri noi, similare, având cel putin aceiasi parametri,
inclusiv bunuri contra servicii oferite de operatori economici de profil din
industria de apărare, ori în cazul vânzării cu amănuntul a obiectelor de
inventar, a materialelor de constructii cazare sau de resortul hrănirii, a
uneltelor genistice, a echipamentului si a ambalajelor, potrivit regulamentului
elaborat de fiecare institutie publică de apărare, ordine publică si sigurantă
natională si aprobat de Guvern, sau în alte situatii aprobate de conducătorii
acestor institutii, la propunerea sefului Statului Major General (similare);
c) prin transmitere fără plată la alte institutii
publice sau la unităti de cult apartinând cultelor religioase recunoscute din
România, în conditiile legii.
(2) În sensul prezentei ordonante, prin sintagma bunuri
scoase din functiune se întelege mjloacele fixe scoase din functiune,
mijloacele fixe atipice sau excedentare, chiar dacă sunt în stare de
functionare, precum si alte bunuri materiale în starea în care se află,
declasate sau clasate.
(3) Bunurile culturale mobile clasate conform legii,
care sunt scoase din functiune, pot fi valorificate de institutiile publice de
apărare, ordine publică si sigurantă natională numai prin transmiterea, cu
titlu gratuit, Ministerului Culturii si Cultelor, pentru a fi repartizate
institutiilor specializate sau unitătilor de cult apartinând cultelor
religioase recunoscute din România, după caz, pe bază de procesverbal de
predare-preluare.
(4) Bunurile culturale mobile susceptibile de a fi
clasate pot fi valorificate numai după declansarea din oficiu si finalizarea
procedurii de clasare, conform legii.
(5) Dezmembrarea bunurilor prevăzute la alin. (3) si
(4), în vederea scoaterii din functiune si a valorificării lor, este
interzisă.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României,
cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, MIRON TUDOR MITREA |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti,
29 noiembrie 2005.
Nr.
334.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
privind
promulgarea Legii pentru modificarea si completarea art. 1 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase
din functiune, aflate în administrarea institutiilor publice de apărare, ordine
publică si sigurantă natională
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. Se promulgă Legea pentru modificarea si completarea art. 1 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate în administrarea institutiilor publice de apărare, ordine publică si sigurantă natională, si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
25 noiembrie 2005.
Nr.
1.151.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 111/2005 pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul
pe căile ferate române si reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate
Române
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. Se aprobă Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 111 din 14 iulie 2005 pentru modificarea si completarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile
ferate române si reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate Române,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 25 iulie
2005, cu următoarele modificări:
1. La articolul unic punctul 1, alineatul (1) al
articolului 5 va avea următorul cuprins:
Art.5. (1) Transportul feroviar public
de călători are caracter de serviciu public social. Pentru aceste activităti
autoritătile competente ale statului încheie contracte de servicii publice cu
operatorii de transport feroviar în scopul furnizării de servicii de transport
adecvate.
2. La articolul unic punctul 3, articolul 111 va avea
următorul cuprins:
Art.111. (1)
Compania natională care administează infrastructura feroviară poate să
închirieze, cu acordul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, instalatiile de tractiune electrică si de electroalimentare si
reteaua de telecomunicatii C.F.R., cu echipamentele aferente, ale infrastructurii
feroviare publice către filialele sale, în vederea administrării acestora
pentru desfăsurarea transporturilor publice de mărfuri si persoane.
(2) Compania natională care administrează
infrastructura feroviară poate să închirieze bunuri proprietate privată
necesare organizării si desfăsurării procesului de transport feroviar, aferente
instalatiilor de tractiune electrică si de electroalimentare si retelei de
telecomunicatii C.F.R., cu echipamentele aferente, închiriate filialelor sale.
(3) Conditiile de închiriere a instalatiilor de
tractiune electrică si de electroalimentare si a retelei de telecomunicatii
C.F.R., cu echipamentele aferente, ale infrastructurii feroviare publice se
aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României,
cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, MIRON TUDOR MITREA |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti,
29 noiembrie 2005.
Nr.
336.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
111/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române si reorganizarea
Societătii Nationale a Căilor Ferate Române
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. Se promulgă Legea privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 111/2005 pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul
pe căile ferate române si reorganizarea Societătii Nationale a Căilor Ferate
Române si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti, 25 noiembrie 2005.
Nr.
1.153.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2005 pentru modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării
obligatiilor asumate prin contractele de privatizare a societătilor comerciale
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. Se aprobă Ordonanta Guvernului
nr. 27 din 14 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării
obligatiilor asumate prin contractele de privatizare a societătilor comerciale,
adoptată în temeiul art. 1 pct. II.7 din Legea nr. 209/2005 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante si publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 635 din 19 iulie 2005, cu următoarele modificări:
1. La articolul I punctul 5, litera h) a
alineatului (2) al articolului 3 va avea următorul cuprins:
h) sume de bani acordate de către un tert societătii,
pe baza unei conventii cu cumpărătorul;.
2. La articolul I punctul 14, alineatul (2) al
articolului 261 va avea
următorul cuprins:
(2) În cazul în care obiectivele de investitii
prevăzute în contract, cu exceptia investitiilor de mediu, nu mai corespund
cerintelor pietei si cumpărătorul fundamentează necesitatea modificării acestora,
în conditiile mentinerii cuantumului valoric, vânzătorul poate accepta
modificarea prin act aditional, cumpărătorul nedatorând penalităti/ majorări de
întârziere.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României,
cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti,
29 noiembrie 2005.
Nr.
340.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2005 pentru
modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 25/2002 privind unele
măsuri de urmărire a executării obligatiilor asumate prin contractele de
privatizare a societătilor comerciale
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. Se promulgă Legea privind aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 27/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei
Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării
obligatiilor asumate prin contractele de privatizare a societătilor comerciale
si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti,
25 noiembrie 2005.
Nr. 1.157.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 68/2005 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 3/2004 privind finalizarea investitiei Turnătoria de tuburi de presiune
din fontă ductilă pe platforma Sidermet Călan si stabilirea unor măsuri pentru
finalizarea proiectului Donasid Călărasi
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. Se aprobă Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 68 din 29 iunie 2005 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 3/2004 privind finalizarea investitiei Turnătoria de tuburi de
presiune din fontă ductilă pe platforma Sidermet Călan si stabilirea unor
măsuri pentru finalizarea proiectului Donasid Călărasi, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 4 iulie 2005.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României,
cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia
României, republicată.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, MIRON TUDOR MITREA |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti,
29 noiembrie 2005.
Nr.
341.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
68/2005 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 3/2004
privind finalizarea investitiei Turnătoria de tuburi de presiune din fontă
ductilă pe platforma Sidermet Călan si stabilirea unor măsuri pentru
finalizarea proiectului Donasid Călărasi
În temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art.
100 alin. (1) din Constitutia României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. Se promulgă Legea privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 68/2005 pentru modificarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 3/2004 privind finalizarea investitiei Turnătoria de
tuburi de presiune din fontă ductilă pe platforma Sidermet Călan si stabilirea
unor măsuri pentru finalizarea proiectului Donasid Călărasi si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
Bucuresti,
25 noiembrie 2005.
Nr.
1.158.
CAMERA DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind
aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 78/2005 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare
Parlamentul României adoptă
prezenta lege.
Articol unic. Se aprobă Ordonanta de urgentă
a Guvernului nr. 78 din 12 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Legii
nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 629 din 19 iulie 2005, cu următoarele
modificări:
1. Titlul ordonantei de urgentă va avea următorul
cuprins:
ORDONANTĂ DE URGENTĂ
pentru modificarea si completarea art. 9
din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare
2. La articolul unic punctul 1, alineatele (5) si
(6) ale articolului 9 vor avea următorul cuprins:
(5) Absolventii
ciclurilor de studii universitare de licentă sau masterat pot ocupa posturi
didactice în învătământul prescolar si preuniversitar obligatoriu, cu conditia
detinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de
pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea
personalului didactic. Personalul existent în sistemul de învătământ, care nu
detine cele 30 de credite de studii transferabile din programul de pregătire
psihopedagogică, este obligat să le dobândească în maximum 3 ani.
(6) Absolventii cu diplomă de masterat pot ocupa
posturi didactice în învătământul liceal, postliceal sau universitar, cu
conditia detinerii unei pregătiri psihopedagogice, care să corespundă unui
număr de minimum 60 de credite de studii transferabile, programe de pregătire
oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic.
Personalul existent în sistemul de învătământ, care nu
detine cele 60 de credite de studii transferabile din programul de pregătire
psihopedagogică, este obligat să le dobândească în maximum 3 ani.
3. La articolul unic, punctul 2 va avea următorul
cuprins:
2. După alineatul (6) al
articolului 9 se introduc patru noi alineate, alineatele (7)(10), cu următorul
cuprins:
Ť(7) Programele de pregătire psihopedagogică sunt
oferite de facultătile de psihologie si stiinte ale educatiei si de
departamentele pentru pregătirea personalului didactic, abilitate de către
Ministerul Educatiei si Cercetării.
(8) Facultătile de psihologie si stiinte ale educatiei
pot organiza studii universitare de masterat didactic.
(9) Masteratul didactic are o durată de 2 ani, cu
acumulare de 120 de credite de studii transferabile. Anual, Ministerul
Educatiei si Cercetării aprobă cifrele de scolarizare pe specializări si
programele de studii ale masteratului didactic.
(10) Diploma de masterat didactic, care contine un
modul de specializare din domeniul apropiat licentei, dă dreptul exercitării
profesiei didactice, în regim de completare de normă, în acel domeniu.ť
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României,
cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia
României, republicată.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR ADRIAN NĂSTASE |
PRESEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU |
Bucuresti,
29 noiembrie 2005.
Nr.
346.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
pentru
promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
78/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 288/2004 privind
organizarea studiilor universitare
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele României decretează:
Articol unic. Se promulgă Legea privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 78/2005 pentru modificarea si
completarea Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare si se
dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE ROMÂNIEI
TRAIAN BĂSESCU
Bucuresti,
25 noiembrie 2005.
Nr.
1.163.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI
PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ
SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
pentru
aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileste lista produselor ce
trebuie să fie examinate la posturile de inspectie de frontieră în baza
Directivei Consiliului 97/78/EC
Văzând Referatul de
aprobare nr. 52.164 din 21 noiembrie 2005, întocmit de Directia generală
inspectie si coordonare PIF din cadrul Autoritătii Nationale Sanitare
Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din
Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitătii
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobată cu modificări prin
Legea nr. 215/2004, cu modificările si completările ulterioare,
în temeiul art. 3 alin. (3) si al art. 4 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 738/2005 privind organizarea si functionarea
Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a
unitătilor din subordinea acesteia,
presedintele Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor emite următorul ordin:
Art. 1. Se aprobă Norma sanitară veterinară care
stabileste lista produselor ce trebuie să fie examinate la posturile de
inspectie de frontieră în baza Directivei Consiliului 97/78/EC, prevăzută în
anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si
pentru Siguranta Alimentelor, prin posturile de inspectie la frontieră, va duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului
nr. 779/2003 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileste lista
produselor ce trebuie să fie examinate la posturile de inspectie de frontieră
în baza Normei sanitare veterinare care stabileste principiile ce reglementează
organizarea controalelor veterinare privind produsele ce intră în România din
tări terte, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 785 din 7
noiembrie 2003, si Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor
nr. 285/2001 pentru aprobarea Listei cuprinzând animalele vii, produsele si
subprodusele de origine animală si alte mărfuri supuse controlului veterinar la
punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 479 din 21 august 2001, cu completările
ulterioare.
Art. 4. Prezentul ordin transpune Decizia Comisiei
2002/349/EC ce stabileste lista produselor ce trebuie să fie examinate la
posturile de inspectie la frontieră în baza Directivei Consiliului 97/78/EC,
publicată în Jurnalul Oficial al Comunitătilor Europene (JOCE) nr. L 121 din 8
mai 2002, p. 630.
Art. 5. (1) Prezentul ordin va fi publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, si va intra în vigoare cu 3 luni
înainte de data aderării României la Uniunea Europeană.
(2) Prin exceptie, art. 4 din norma sanitară
veterinară, precum si anexa la aceeasi normă vor intra în vigoare la 5 zile de
la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor,
Ion Agafitei
Bucuresti,
23 noiembrie 2005.
Nr. 122.
ANEXĂ
GUVERNUL
ROMÂNIEI
INSPECTORATUL
GENERAL PENTRU COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI
privind
procedura de solicitare si de emitere a licentelor de utilizare a frecventelor
radio
În temeiul art. 10 alin. (2), art. 13, art. 15 alin. (1)
si al art. 21 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul
general de reglementare a comunicatiilor, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr. 591/2002, cu modificările si completările ulterioare,
având în vedere prevederile Legii nr. 510/2004 privind
reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei,
presedintele Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei emite prezenta decizie.
CAPITOLUL I
Art. 1. (1) Prezenta decizie are ca obiect
reglementarea procedurii de solicitare si de emitere a licentelor de utilizare
a frecventelor radio.
(2) Prezenta decizie se aplică pentru:
a) frecventele radio din benzile cu statut
neguvernamental, conform Tabelului national de atribuire a benzilor de
frecvente, utilizate pentru furnizarea de retele si/sau servicii de comunicatii
electronice;
b) frecventele radio din benzile cu statut partajat
guvernamental/neguvernamental, conform Tabelului national de atribuire a
benzilor de frecvente, utilizate pentru furnizarea de retele de comunicatii
electronice civile si/sau pentru furnizarea de servicii de comunicatii
electronice.
(3) Prevederile prezentei decizii nu se aplică pentru:
a) categoriile de frecvente a căror utilizare este
liberă, pentru anumite tipuri de aplicatii desemnate prin decizie a
presedintelui Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei, cu respectarea specificatiilor tehnice de interfată radio,
stabilite de Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei;
b) benzile de frecvente radio atribuite, conform
Tabelului national de atribuire a benzilor de frecvente, pentru serviciul de
amator, atunci când sunt utilizate pentru aplicatii în serviciul de amator;
c) frecventele radio alocate ambasadelor si misiunilor
diplomatice aflate pe teritoriul României; utilizarea frecventelor radio de
către ambasadele si misiunile diplomatice aflate pe teritoriul României va
respecta procedura si conditiile armonizate la nivel european, precum si
prevederile acordurilor internationale la care România este parte.
Art. 2. (1) Abrevierile din cuprinsul prezentei
decizii au următoarele semnificatii:
a) IGCTI Inspectoratul General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei;
b) ANRC Autoritatea Natională de Reglementare
în Comunicatii;
c) TNABF Tabelul national de atribuire a
benzilor de frecvente;
d) OUG nr. 79/2002 Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările
si completările ulterioare;
e) OG nr. 34/2002 Ordonanta Guvernului nr.
34/2002 privind accesul la retelele de comunicatii electronice si la
infrastructura asociată, precum si interconectarea acestora, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 527/2002.
(2) În întelesul prezentei decizii, următorii termeni
se definesc astfel:
a) licentă de utilizare a frecventelor radio
actul administrativ prin care IGCTI acordă unei persoane, autorizată în
conditiile legii de către ANRC să furnizeze retele sau servicii de comunicatii
electronice, dreptul de a utiliza una sau mai multe frecvente radio/benzi de
frecvente radio, în conformitate cu TNABF, cu respectarea anumitor conditii
tehnice si operationale, pentru o perioadă limitată;
b) autorizatie de asignare a frecventelor radio
actul administrativ, anexă a licentei de utilizare a frecventelor radio, prin
care IGCTI asignează frecvente radio/benzi de frecvente radio, în conditiile
stabilite prin licenta de utilizare a frecventelor radio.
(3) În cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile
definitiile prevăzute la art. 2 alin. (1) din OUG nr. 79/2002, la art. 2 din OG
nr. 34/2002 si la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 510/2004 privind reorganizarea
Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
Art. 3. (1) IGCTI acordă licentele de utilizare a
frecventelor radio prin procedură de încredintare directă ori prin procedură de
selectie, competitivă sau comparativă, cu respectarea principiilor
obiectivitătii, transparentei, nediscriminării si proportionalitătii.
(2) Acordarea licentelor de utilizare a frecventelor
radio în cadrul procedurii de încredintare directă se face în cel mult 6
săptămâni de la primirea unei cereri, întocmită cu respectarea prevederilor
prezentei decizii.
(3) Acordarea licentelor de utilizare a frecventelor
radio în cadrul procedurii de selectie competitivă sau comparativă se face în
cel mult 8 luni de la data initierii procedurii.
(4) Termenele prevăzute
la alin. (2) si (3) pot fi modificate de IGCTI, dacă acest lucru este necesar
pentru respectarea unui acord international la care România este parte,
referitor la utilizarea spectrului de frecvente radio.
Art. 4. (1) Nu este necesară licentă de utilizare a
frecventelor atunci când spectrul radio este utilizat prin intermediul unor
echipamente de radiocomunicatii care functionează în regim de receptie, cu
exceptia cazurilor în care spectrul radio este utilizat prin intermediul unor:
a) echipamente care operează în cadrul unor retele în
serviciile mobil maritim, mobil maritim prin satelit, mobil aeronautic, mobil
aeronautic prin satelit, auxiliar meteorologic (inclusiv prin satelit),
serviciile stiintifice prin satelit în regim activ sau pasiv (explorarea
Pământului, cercetare spatială, exploatare spatială), radioastronomie;
b) echipamente din serviciul de radiodeterminare
(inclusiv prin satelit), în cazul în care acestea sunt amplasate la tărm/la sol
si operează în asociere cu nave/aeronave.
(2) Nu este necesară autorizatie de asignare a
frecventelor atunci când spectrul radio este utilizat prin intermediul unor
echipamente de radiocomunicatii care functionează în regim de receptie, cu
exceptia cazurilor în care spectrul radio este utilizat prin intermediul unor:
a) echipamente care fac parte integrantă din retele ce
includ statii de emisie (în sensul că prin retelele respective nu se pot
furniza servicii de comunicatii electronice în absenta acestor echipamente de
receptie);
b) echipamente din serviciul de radiodeterminare
(inclusiv prin satelit), în cazul în care acestea sunt amplasate la bordul
navelor/aeronavelor.
(3) Nu este necesară licentă de utilizare a frecventelor în cazul în care spectrul radio este utilizat prin intermediul unor terminale de telecomunicatii care functionează în regim de emisie sub controlul unei retele de comunicatii electronice care utilizează spectrul radio, cu exceptia terminalelor care operează într-o retea din cadrul serviciilor de comunicatii prin satelit pentru care nu există licentă de utilizare a frecventelor în vederea furnizării de servicii prin intermediul acesteia în România.
(4) Nu este necesară autorizatie de asignare a
frecventelor în cazul în care spectrul radio este utilizat prin intermediul
unor terminale de telecomunicatii care functionează în regim de emisie sub
controlul unei retele de comunicatii electronice care utilizează spectrul radio
si pentru care există licentă de utilizare a frecventelor, cu următoarele
exceptii:
a) terminale care operează sub controlul unor retele
în cadrul serviciilor mobil maritim, mobil maritim prin satelit, mobil
aeronautic, mobil aeronautic prin satelit, fix prin satelit;
b) echipamente din serviciul de radiodeterminare
(inclusiv prin satelit), în cazul în care acestea sunt amplasate la bordul
navelor/aeronavelor sau atunci când operează la tărm/la sol în asociere cu
acestea.
Art. 5. (1) Procedura de selectie competitivă sau
comparativă este aplicată în următoarele situatii:
a) când spectrul de frecvente radio disponibil pentru
o anumită aplicatie, destinată publicului, sau piata de comunicatii electronice
limitează competitia;
b) când nu există posibilitatea de a satisface toate
cererile existente la un moment dat pentru acelasi tip de aplicatie, în aceeasi
zonă geografică, ce utilizează spectrul de frecvente radio;
c) ori de câte ori strategia de dezvoltare a
comunicatiilor electronice si politica de gestionare a spectrului de frecvente
radio impun această măsură.
(2) Benzile de frecvente pentru care se organizează
selectii competitive sau comparative sunt prevăzute în anexa la prezenta
decizie.
(3) Stabilirea etapelor, a termenelor si a conditiilor
de acordare a licentei de utilizare a frecventelor radio în cadrul unei
proceduri de selectie competitivă sau comparativă se face individual pentru
fiecare bandă de frecvente supusă procedurii de selectie, prin decizie a
presedintelui IGCTI.
(4) Pentru toate cazurile care nu se încadrează la
alin. (1) IGCTI acordă licentele de utilizare a frecventelor radio prin
procedura de încredintare directă.
Art. 6. În functie de tipul retelelor sau al
serviciilor de comunicatii electronice solicitate si de serviciul de
radiocomunicatii în care acestea se încadrează, având în vedere strategia de
dezvoltare a comunicatiilor electronice si politica de gestionare a spectrului
de frecvente radio, dreptul de utilizare a spectrului conferit prin licentă se
poate concretiza în alocări de canale radio/benzi de frecvente pe o anumită
arie geografică sau în asignări de frecvente/benzi de frecvente.
Art. 7. (1) În cazul licentelor de utilizare a
frecventelor radio ce contin alocări în serviciul mobil terestru si serviciul
fix, emiterea si modificarea autorizatiilor de asignare a frecventelor radio se
realizează în conformitate cu prevederile art. 12.
(2) Modificarea conditiilor tehnice si operationale
din cuprinsul licentelor mentionate la alin. (1) este posibilă în conformitate
cu prevederile art. 17 sau 18.
(3) În cazul licentelor de utilizare a frecventelor
radio ce contin alocări în alte servicii de radiocomunicatii decât cele din
serviciul mobil terestru sau din serviciul fix, precum si al celor care contin
asignări, emiterea autorizatiilor de asignare a frecventelor se realizează în
conformitate cu prevederile art. 911, 13 si 14.
Art. 8. (1) Licenta de utilizare a frecventelor
radio stabileste conditiile tehnice si operationale în care titularul acesteia
poate exercita dreptul de utilizare a spectrului radio conferit prin aceasta;
aceste conditii vor fi obiectiv justificate în raport cu tipul de retea sau de
serviciu în cauză, nediscriminatorii, proportionale si transparente.
(2) Licenta de utilizare a frecventelor radio cuprinde
datele de identificare a titularului, desemnarea tipului de retea sau de
serviciu de comunicatii electronice, termenul de valabilitate, frecventa sau
frecventele/benzile de frecvente asignate sau alocate, aria furnizării retelei
sau serviciului de comunicatii electronice, conditii tehnice si operationale
asociate, termenul de punere în functiune a retelei, oricare dintre conditiile
prevăzute la art. 14 alin. (2) din OUG nr. 79/2002, obligatii privind plata
tarifelor în vigoare, precum si, după caz, alte obligatii ce decurg din
legislatia în vigoare în domeniul comunicatiilor electronice.
(3) Autorizatia de asignare a frecventelor radio,
anexă a licentei de utilizare a frecventelor radio si parte integrantă a
acesteia, cuprinde datele de identificare a titularului, frecventa sau
frecventele/benzile de frecvente asignate, datele tehnice asociate acestora,
parametrii tehnici si operationali care definesc zona de serviciu si zona de
protectie radioelectrică, pentru statiile de radiocomunicatii din componenta
retelei, precum si alte date relevante.
(4) Termenul de valabilitate a licentei de utilizare a
frecventelor radio este de 5 ani de la data emiterii acesteia, cu exceptia:
a) licentelor de utilizare a frecventelor radio
acordate pentru retelele destinate unor experimentări sau transmisii ocazionale
pentru care termenul de valabilitate este de cel mult 6 luni de la emitere;
b) licentelor de utilizare a frecventelor radio care
se acordă prin proceduri de selectie competitivă sau comparativă;
c) licentelor de utilizare a frecventelor radio
acordate în benzi de frecvente radio pentru care reglementările tehnice în
vigoare impun un termen mai scurt.
CAPITOLUL II
Emiterea si modificarea licentei de utilizare a
frecventelor radio
SECTIUNEA 1
Emiterea licentei de utilizare a
frecventelor radio
Art. 9. (1) În vederea emiterii licentei de
utilizare a frecventelor radio, solicitantul va depune la IGCTI o cerere având
continutul-cadru prezentat pe pagina de Internet a IGCTI.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însotită,
pentru persoanele juridice, în mod obligatoriu de următoarele:
a) certificatul constatator, în original, emis de Oficiul National al Registrului Comertului cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data depunerii cererii si care să contină cel putin mentiuni referitoare la: datele de identificare (denumire/nume, număr de înregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului, CUI, sediul social), obiect de activitate, durata de functionare, actionariat si starea de faliment;
b) certificatul-tip, emis în conditiile legii, prin
care ANRC atestă dreptul titularului de a furniza retele publice sau servicii
de comunicatii electronice;
c) documentatia tehnică care sustine solutia propusă
de realizare a retelei de comunicatii electronice în baza conditiilor tehnice
minimale stabilite de IGCTI, în conformitate cu reglementările tehnice
aplicabile si tinând cont de serviciul de radiocomunicatii în care se
încadrează aplicatia solicitată.
Continutul documentatiei tehnice va fi prezentat pe
pagina de Internet a IGCTI.
(3) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însotită, în
cazul persoanelor fizice autorizate si în cazul asociatiilor si fundatiilor
care functionează potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu
privire la asociatii si fundatii, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr. 246/2005, în mod obligatoriu de următoarele:
a) autorizatie, în cazul persoanelor fizice
autorizate; certificat de înscriere în Registrul asociatiilor si fundatiilor;
b) certificatul de înregistrare fiscală;
c) extras de registru, în cazul persoanelor fizice
autorizate, în original, eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului
cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data depunerii cererii si care
să contină cel putin mentiuni referitoare la: atribute de identificare legală,
datele de identificare a persoanei fizice care desfăsoară activităti economice în
mod independent, activitatea principală, durata de valabilitate a autorizatiei
de functionare, mentiuni privind completarea, modificarea, suspendarea sau
anularea autorizatiei, existenta de mentiuni referitoare la declansarea
procedurii de reorganizare judiciară sau faliment, conform Legii nr. 64/1995,
republicată, cu modificările si completările ulterioare;
d) certificatul-tip, emis în conditiile legii, prin
care ANRC atestă dreptul titularului de a furniza retele publice sau servicii
de comunicatii electronice;
e) documentatia tehnică care sustine solutia propusă
de realizare a retelei de comunicatii electronice în baza conditiilor tehnice
stabilite de IGCTI, în conformitate cu reglementările tehnice aplicabile si
tinând cont de serviciul de radiocomunicatii în care se încadrează aplicatia
solicitată; continutul documentatiei tehnice va fi prezentat pe pagina de
Internet a IGCTI.
(4) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însotită, în
cazul persoanelor fizice, în mod obligatoriu de următoarele:
a) copia actului de identitate;
b) certificatul-tip, emis în conditiile legii, prin
care ANRC atestă dreptul titularului de a furniza retele publice sau servicii
de comunicatii electronice;
c) documentatia tehnică care sustine solutia propusă
de realizare a retelei de comunicatii electronice în baza conditiilor tehnice
minimale stabilite de IGCTI, în conformitate cu reglementările tehnice
aplicabile si tinând cont de serviciul de radiocomunicatii în care se
încadrează aplicatia solicitată; continutul documentatiei tehnice va fi
prezentat pe pagina de Internet a IGCTI.
(5) Copiile documentelor prevăzute la alin. (2) lit.
b), alin. (3) lit. a), b) si d) si alin. (4) lit. b) vor fi legalizate sau
însotite de exemplarele originale pentru conformitate.
(6) În termen de 6 săptămâni de la primirea
documentelor prevăzute la alin. (1)(4) IGCTI va analiza documentatia tehnică
si, dacă sunt îndeplinite conditiile tehnice si legale, va emite licenta de
utilizare a frecventelor radio însotită de autorizatia/autorizatiile de asignare
a frecventelor radio, conform continutului-cadru prezentat pe pagina de
Internet a IGCTI.
(7) Dacă în urma analizei cererii si documentatiei
tehnice se constată că cererea este incorectă sau incompletă ori că solutia
propusă nu corespunde conditiilor tehnice minimale stabilite de IGCTI în
conformitate cu reglementările tehnice aplicabile, în termenul prevăzut la
alin. (6) IGCTI va comunica solicitantului observatiile în acest sens.
Art. 10. (1) Licenta de utilizare a frecventelor
radio nu va fi acordată în următoarele situatii:
a) nu există frecvente radio disponibile în conditiile
solicitate;
b) nu sunt îndeplinite conditiile tehnice sau legale
din domeniul comunicatiilor electronice;
c) solicitantii nu au achitat în totalitate tarifele
si majorările de întârziere datorate IGCTI pentru alte drepturi de utilizare a
spectrului de frecvente radio, dobândite anterior depunerii cererii, în temeiul
legislatiei speciale din domeniul comunicatiilor electronice.
(2) În cazul în care se constată existenta unuia dintre
cazurile prevăzute în cuprinsul alin. (1), IGCTI va informa solicitantul în
acest sens.
Art. 11. (1) Utilizarea efectivă a frecventelor
radio este permisă numai după obtinerea licentei de utilizare a frecventelor
radio, respectiv a autorizatiei/autorizatiilor de asignare a frecventelor
radio.
(2) Cu cel putin 7 zile calendaristice înainte de
începerea utilizării efective a frecventelor radio si cu respectarea termenului
de punere în functiune a retelei titularul licentei de utilizare a frecventelor
radio va depune la IGCTI o notificare privind punerea în functiune a retelei de
comunicatii electronice, întocmită conform modelului prezentat pe pagina de
Internet a IGCTI.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplică pentru statiile
de navă din serviciul mobil maritim (inclusiv prin satelit) si pentru statiile
de aeronavă din serviciul mobil aeronautic (inclusiv prin satelit).
(4) În situatia în care, ulterior punerii în
functiune, datele cuprinse în notificarea prevăzută la alin. (2) se modifică,
titularul licentei de utilizare a frecventelor radio are obligatia de a
comunica către IGCTI o nouă notificare, care să contină datele modificate.
Art. 12. În cazul licentelor de utilizare a
frecventelor radio care contin alocări de canale/benzi de frecvente pe o anumită
arie geografică, în serviciul mobil terestru sau în serviciul fix, pentru
obtinerea autorizatiilor de asignare a frecventelor radio sau modificarea celor
existente se vor parcurge etapele detaliate în continuare:
a) titularul acesteia va propune asignările efective
pentru fiecare statie de radiocomunicatii din componenta retelei proprii de
comunicatii electronice, în limitele alocărilor si în conditiile tehnice si
operationale prevăzute în licentă, prin procedură directă de notificare către
IGCTI, cu cel putin 15 zile calendaristice înainte de punerea în functiune a
statiilor de radiocomunicatii; notificările mentionate anterior vor avea la
bază studiul tehnic de compatibilitate electromagnetică dintre statiile
componente ale retelei, realizat conform reglementărilor în vigoare;
b) IGCTI analizează notificările prevăzute la lit. a)
si, în cazul în care este asigurată compatibilitatea electromagnetică cu
asignările existente, emite autorizatiile de asignare a frecventelor radio;
c) în cazul în care parametrii propusi afectează
functionarea altor retele de comunicatii electronice, IGCTI solicită
titularului efectuarea modificărilor care se impun, în scopul asigurării
compatibilitătii electromagnetice cu asignările existente;
d) în situatiile precizate la lit. c) emiterea
autorizatiilor de asignare a frecventelor radio se va realiza după notificarea
de către titular a parametrilor modificati, în concordantă cu cerintele
exprimate de către IGCTI.
Art. 13. (1) Ulterior acordării licentei de
utilizare a frecventelor radio, în cazul în care titularul îsi extinde reteaua
de comunicatii electronice în sensul includerii de noi statii de
radiocomunicatii si cu respectarea conditiilor tehnice si operationale din
licentă, acesta va solicita emiterea autorizatiilor de asignare a frecventelor
radio în mod corespunzător.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însotită în
mod obligatoriu de documentatia tehnică care justifică extinderile respective.
(3) Pentru emiterea autorizatiilor de asignare a
frecventelor radio se aplică în mod corespunzător prevederile art. 19 alin.
(3)(5).
Art. 14. (1) Solicitantul se va adresa IGCTI în
vederea determinării posibilitătilor legale si tehnice de eliberare a licentei
de utilizare a frecventelor radio înainte de depunerea cererii si documentatiei
prevăzute la art. 9, în următoarele situatii: serviciul fix, serviciul
radiodeterminare (radionavigatie si radiolocatie), serviciul mobil terestru
(numai pentru retelele nationale sau regionale care necesită o planificare
prealabilă a frecventelor radio), serviciul mobil maritim (numai pentru statii
amplasate pe tărm), serviciul mobil aeronautic (numai pentru statii amplasate
la sol).
(2) IGCTI comunică solicitantului rezultatul analizei
privind posibilitatea emiterii licentei de utilizare a frecventelor radio, în
termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la momentul depunerii
solicitării.
SECTIUNEA a 2-a
Art. 15. (1) În situatia modificării datelor de
identificare a titularului licentei de utilizare a frecventelor radio,
modificarea licentei se va face în baza unei cereri depuse la IGCTI în termen
de 15 zile calendaristice de la data modificării respectivelor date.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însotită în
mod obligatoriu de copiile tuturor documentelor care certifică modificarea
datelor de identificare.
(3) Copiile tuturor documentelor prevăzute la alin.
(2) vor fi legalizate sau vor fi însotite de exemplarele originale pentru
conformitate.
(4) În termen de 30 de zile calendaristice de la
depunerea cererii prevăzute la alin. (1) IGCTI va modifica licenta de utilizare
a frecventelor radio.
Art. 16. În cazul în care certificatul-tip emis de
ANRC se modifică ulterior depunerii cererii, solicitantul va depune la IGCTI
copia acestuia, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (5), în termen de 15
zile de la efectuarea modificărilor respective.
Art. 17. (1) Modificarea conditiilor tehnice si
operationale cuprinse în licenta de utilizare a frecventelor radio ce a fost
acordată prin procedură de încredintare directă se realizează în baza unei
cereri din partea titularului.
(2) Cererea prevăzută
la alin. (1) va fi depusă la IGCTI si va fi însotită în mod obligatoriu de
memoriul justificativ si, după caz, de copiile tuturor documentelor care sustin
modificările respective.
(3) Modificarea licentei de utilizare a frecventelor
radio se realizează cu respectarea prevederilor art. 911, care se aplică în
mod corespunzător.
(4) Utilizarea frecventelor radio în conditiile
tehnice si operationale modificate este permisă numai după modificarea în mod
corespunzător a licentei de utilizare a frecventelor radio.
(5) Prevederile art. 11 alin. (2) si (3) se aplică în
mod corespunzător.
Art. 18. (1) Modificarea conditiilor tehnice si
operationale cuprinse în licenta de utilizare a frecventelor radio care contin
alocări în serviciul mobil terestru sau în serviciul fix si care nu au fost
acordate prin procedură de încredintare directă se realizează numai cu
respectarea tuturor cerintelor ce au fost avute în vedere la acordarea initială
a licentei de utilizare a frecventelor radio.
(2) Prevederile art. 17 alin. (2)(5) se aplică în mod
corespunzător.
Art. 19. (1) Modificarea parametrilor tehnici si
operationali cuprinsi în autorizatia de asignare a frecventelor radio se
realizează în baza unei cereri de modificare din partea titularului, care va fi
depusă la IGCTI.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însotită în
mod obligatoriu de documentatia tehnică care justifică modificările respective.
(3) În termen de 6 săptămâni de la primirea
documentelor prevăzute la alin. (2) IGCTI va analiza documentatia tehnică si,
dacă sunt îndeplinite conditiile tehnice si legale, va emite autorizatia de
asignare a frecventelor radio.
(4) Utilizarea frecventelor radio în parametrii
tehnici si operationali modificati este permisă numai după modificarea în mod
corespunzător a autorizatiei de asignare a frecventelor radio.
(5) Prevederile art. 9 alin. (7) si ale art. 11 alin.
(2) si (3) se aplică în mod corespunzător.
Art. 20. (1) Modificarea licentei de utilizare a
frecventelor radio, respectiv a autorizatiei de asignare a frecventelor radio,
se poate realiza, la initiativa IGCTI, potrivit competentelor ce îi revin în
conformitate cu legislatia în vigoare, în cazurile impuse de:
a) respectarea conditiilor privind utilizarea
efectivă, ratională si eficientă a frecventelor radio;
b) evitarea interferentelor prejudiciabile;
c) realizarea obiectivelor de armonizare la nivel
european si cooperare internatională privind utilizarea frecventelor radio;
d) respectarea acordurilor internationale la care
România este parte, referitoare la utilizarea frecventelor radio;
e) rezolvarea situatiilor de criză de frecvente radio,
în anumite zone geografice, în benzile de frecvente radio alocate pentru
furnizarea retelei care face obiectul licentei;
f) implementarea strategiei de dezvoltare a
comunicatiilor electronice si a politicii de gestionare a spectrului de
frecvente radio; g) modificarea TNABF.
(2) IGCTI va informa titularul licentei cu privire la
modificările ce trebuie operate în cadrul retelei de comunicatii
electronice/statiei de radiocomunicatii, într-un termen rezonabil si
proportional cu natura calitativă si cantitativă a acestora.
Art. 21. (1) Valabilitatea licentei de utilizare a
frecventelor radio poate fi prelungită succesiv pentru o perioadă cel mult
egală cu perioada pentru care a fost acordată initial conform prevederilor
prezentei decizii.
(2) Prelungirea valabilitătii licentei de utilizare a
frecventelor radio, indiferent de procedura prin care a fost acordată, se face
în baza unei cereri a titularului, solicitare ce va fi depusă la IGCTI cu cel
putin 30 de zile calendaristice, dar nu mai devreme de 6 luni, înainte de
expirarea termenului de valabilitate a licentei.
(3) În termen de 30 de zile calendaristice de la
depunerea cererii prevăzute la alin. (2), în cazul în care sunt îndeplinite
conditiile prevăzute de lege, IGCTI va prelungi termenul de valabilitate a
licentei de utilizare a frecventelor radio.
(4) IGCTI nu va prelungi termenul de valabilitate a
licentei de utilizare a frecventelor radio până la achitarea în totalitate de
către solicitant a tarifelor si majorărilor de întârziere datorate IGCTI în
temeiul legislatiei speciale din domeniul comunicatiilor electronice si al
licentei a cărei prelungire se solicită.
CAPITOLUL III
Cesionarea, suspendarea si retragerea licentei de
utilizare a frecventelor radio
SECTIUNEA 1
Cesionarea licentei de utilizare a
frecventelor radio
Art. 22. (1) Licenta de utilizare a frecventelor
radio acordată prin procedura de încredintare directă poate fi cesionată, cu
respectarea în mod obligatoriu a următoarelor conditii cumulative:
a) respectarea conditiilor prevăzute în licentă cu
privire la cesionarea acesteia;
b) cesionarul să fie autorizat de către ANRC, în
conditiile legii;
c) cesionarul să îsi asume toate obligatiile care
decurg din licenta de utilizare a frecventelor radio;
d) acordul prealabil al IGCTI.
(2) Emiterea acordului
prealabil se face în baza unei cereri care va fi depusă la IGCTI de către
cesionarul licentei de utilizare a frecventelor radio.
(3) Cererea prevăzută la alin. (2) va fi însotită în
mod obligatoriu de următoarele documente:
a) acordul titularului cedent cu privire la cesionarea
licentei;
b) angajamentul cesionarului cu privire la asumarea
tuturor obligatiilor cuprinse în licenta de utilizare a frecventelor radio;
c) certificatul-tip (în copie legalizată sau copie
însotită de original, pentru conformitate) emis cesionarului de ANRC, în
conditiile legii;
d) certificatul constatator al cesionarului, în
original, emis de Oficiul National al Registrului Comertului cu cel mult 30 de
zile calendaristice înainte de data depunerii cererii, care să contină cel
putin mentiuni referitoare la: datele de identificare (denumire/nume, număr de
înregistrare la Oficiul Registrului Comertului, CUI, sediul social), obiect de
activitate, durata de functionare, actionariat si starea de faliment/certificat
de înregistrare fiscală.
(4) În cazul persoanelor fizice autorizate,
asociatiilor si fundatiilor ce functionează potrivit dispozitiilor Ordonantei
Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
246/2005, cererea prevăzută la alin. (2) va fi însotită, în afara documentelor
prevăzute la alin. (3) lit. a)c), de extrasul de registru, respectiv
certificatul de înscriere în Registrul asociatiilor si fundatiilor.
(5) IGCTI va analiza documentele prevăzute la alin.
(2)(4) si, dacă sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege, va emite
acordul prealabil cu privire la posibilitatea cedării licentei de utilizare a
frecventelor radio, în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea
cererii prevăzute la alin. (2).
Art. 23. Licenta de utilizare a frecventelor radio
acordată prin procedura de selectie competitivă sau comparativă poate fi
cesionată, cu respectarea prevederilor si a procedurii cuprinse în art. 22,
precum si cu respectarea tuturor conditiilor ce au fost avute în vedere la
acordarea initială a licentei de utilizare a frecventelor radio.
Art. 24. (1) În conformitate cu prevederile art. 20
alin. (3) din OUG nr. 79/2002, IGCTI va refuza emiterea acordului cu privire la
cesionarea licentei de utilizare a frecventelor radio, în situatia în care
această operatiune juridică ar avea ca efect restrângerea, împiedicarea sau
denaturarea concurentei, precum si schimbarea destinatiei de folosintă a
frecventelor care fac obiectul licentei de utilizare a frecventelor radio.
(2) Emiterea acordului prealabil este conditionat de
plata integrală către IGCTI a tarifelor de utilizare a spectrului, precum si a
majorărilor de întârziere, aferente licentei respective, datorate de cedent si
neachitate.
Art. 25. (1) După încheierea contractului de
cesiune, în termen de 5 zile calendaristice cesionarul va depune la IGCTI o
cerere de modificare a licentei de utilizare a frecventelor radio, care va fi
însotită în mod obligatoriu de un exemplar al contractului de cesiune în formă
autentică.
(2) În termen de 30 de zile calendaristice de la data
depunerii cererii prevăzute la alin. (1), IGCTI va analiza documentele depuse
si, dacă sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege, va modifica licenta de
utilizare a frecventelor radio.
(3) Utilizarea frecventelor de către cesionar se va
putea face numai după modificarea de către IGCTI, în mod corespunzător, a
licentei de utilizare a frecventelor radio.
Art. 26. Cesionarea licentelor de utilizare a
frecventelor radio pentru furnizarea de retele publice si de servicii de
comunicatii electronice se aduce la cunostintă publicului prin intermediul
paginii de Internet a IGCTI.
SECTIUNEA a 2-a
Suspendarea si retragerea licentei de
utilizare a frecventelor radio
Art. 27. Licenta de utilizare a frecventelor radio
poate fi retrasă de către IGCTI în următoarele situatii:
a) ANRC a revocat titularului licentei autorizatia
generală;
b) în cazul nerespectării repetate de către titular a conditiilor prevăzute în licentă sau a obligatiilor asumate în cuprinsul licentei;
c) ca urmare a neplătii de către titular, în termen de
90 de zile de la scadentă, a tarifului de utilizare a spectrului si a
majorărilor de întârziere;
d) în cazul în care titularul modifică destinatia de
folosintă a frecventelor care fac obiectul licentei;
e) pentru încălcarea prevederilor legale în domeniul
comunicatiilor electronice, în conditiile în care o asemenea încălcare a avut
ca efect prejudicierea gravă a interesului public;
f) la cererea titularului.
Art. 28. În cazurile prevăzute la art. 27 lit. b)e)
IGCTI poate dispune fie retragerea licentei de utilizare a frecventelor radio,
fie suspendarea acesteia până în momentul în care titularul licentei se va
conforma măsurilor dispuse de legislatia în vigoare din domeniul comunicatiilor
electronice.
CAPITOLUL IV
Emiterea licentelor de utilizare a frecventelor radio
pentru retelele de comunicatii electronice destinate experimentărilor sau
transmisiilor ocazionale
Art. 29. (1) În vederea obtinerii licentelor de
utilizare a frecventelor radio pentru retelele de comunicatii electronice
destinate transmisiilor cu caracter experimental sau ocazional, solicitantul va
depune la IGCTI cererea prevăzută la art. 9 alin. (1), însotită în mod
obligatoriu de documentele prevăzute la alineatele relevante din cuprinsul art.
9.
(2) Documentele prevăzute la art. 9 alin. (2) lit. a)
si b) nu sunt necesare dacă solicitantul este o persoană juridică străină.
(3) În termen de 30 de zile calendaristice de la
primirea documentelor prevăzute la alin. (1), IGCTI va analiza documentatia
tehnică si, dacă sunt îndeplinite conditiile tehnice si legale, va emite
licenta de utilizare a frecventelor radio.
(4) În cazul
solicitărilor pentru transmisiile ocazionale în regim de urgentă termenul
prevăzut la alin. (3) se poate reduce.
(5) Termenul de valabilitate a licentelor de utilizare
a frecventelor radio pentru retelele de comunicatii electronice destinate
experimentărilor este prevăzut la art. 8 alin. (4).
Art. 30. (1) Licentele de utilizare a frecventelor
radio pentru retelele de comunicatii electronice destinate experimentărilor sau
transmisiilor ocazionale nu vor fi acordate în situatiile prevăzute la art. 10
alin. (1).
(2) În cazul în care se constată existenta unuia
dintre cazurile prevăzute în cuprinsul art. 10 alin. (1), IGCTI va informa
solicitantul în acest sens.
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
Art. 31. (1) Prevederile prezentului articol se
aplică drepturilor de utilizare a spectrului radio ale titularilor licentelor,
autorizatiilor de operare sau autorizatiilor tehnice de functionare, emise
conform prevederilor Legii telecomunicatiilor nr. 74/1996, cu modificările si
completările ulterioare, si potrivit dispozitiilor legislatiei speciale
asociate acesteia si valabile conform termenului înscris în respectivul act
administrativ si prevederilor reglementărilor în vigoare privind revizuirea
drepturilor de utilizare a spectrului radio, drepturi conferite prin actele
administrative amintite anterior.
(2) În cadrul procesului de revizuire a drepturilor de utilizare a spectrului precizate la alin. (1), prevederile art. 9 alin. (6) si (7) si ale art. 1013 se aplică în mod corespunzător, cu derogare în privinta termenelor stipulate.
Art. 32. IGCTI va refuza revizuirea prevederilor
care se referă la drepturi de utilizare a frecventelor radio si la obligatiile
conexe acestora din cadrul licentelor, autorizatiilor si acordurilor eliberate
în temeiul prevederilor Legii nr. 74/1996, cu modificările si completările
ulterioare, si potrivit dispozitiilor legislatiei speciale asociate acesteia,
în cazul în care solicitantii acestora nu au achitat în totalitate tarifele de
utilizare a spectrului, precum si obligatiile accesorii acestora, datorate
IGCTI pentru dreptul de utilizare a spectrului de frecvente radio.
Art. 33. (1) Prevederile prezentei decizii sunt
aplicabile si retelelor de comunicatii electronice utilizate pentru
retransmisia sau difuzarea serviciilor de programe audiovizuale, conform Legii
audiovizualului nr . 504/2002, cu modificările si completările ulterioare, si
care au în componenta lor sisteme ce utilizează benzi de frecvente neatribuite
serviciului de radiodifuziune, conform TNABF.
(2) În cazul sistemelor ce utilizează spectrul radio
prevăzute la alin. (1), destinate pentru realizarea legăturilor la utilizatorii
finali sau la alti utilizatori, astfel cum acestia sunt definiti de prevederile
OG nr. 34/2002 (sisteme MMDS si alte sisteme de distributie tip
punct-multipunct, statii de comunicatii în serviciul fix sau mobil prin
satelit), autorizarea acestora se realizează cu respectarea prevederilor
prezentei decizii, coroborate, după caz, cu prevederile altor acte normative
din domeniu.
(3) Autorizarea sistemelor ce utilizează spectrul
radio prevăzute la alin. (1), care realizează legătura dintre studioul unde se
elaborează programul audiovizual final ce urmează a fi difuzat si emitătorul
care difuzează efectiv serviciul de programe audiovizuale respectiv, se
efectuează cu respectarea prevederilor prezentei decizii. În acest caz
solicitantul trebuie să facă dovada existentei licentei audiovizuale si a
licentei de emisie pentru serviciul de programe ce urmează a fi difuzat.
(4) În cazul sistemelor ce utilizează spectrul radio
prevăzute la alin. (1), destinate exclusiv pentru transportul programelor
audiovizuale între diverse puncte ale propriilor retele de comunicatii
electronice (sisteme MMDS, statii de comunicatii în serviciul fix sau mobil
prin satelit), autorizarea acestora se realizează cu respectarea prevederilor
prezentei decizii; în acest caz solicitantul trebuie să facă dovada existentei
documentelor precizate de Legea nr. 504/2002, cu modificările si completările
ulterioare licentă audiovizuală, autorizatie de retransmisie, aviz de
retransmisie, după caz corespunzător zonelor în care serviciile de programe
urmează a fi difuzate/retransmise.
(5) Procedura de obtinere a autorizatiei tehnice de
functionare pentru componentele retelei care difuzează sau retransmit servicii
de programe audiovizuale se va initia, în conformitate cu prevederile Deciziei
presedintelui IGCTI nr. 385/2005 privind procedura de autorizare a difuzării
sau retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale, numai după obtinerea
licentelor de utilizare a frecventelor radio în conformitate cu prevederile
alin. (2), (3) si (4).
Art. 34. IGCTI va pune la dispozitie publicului,
prin intermediul paginii proprii de Internet, informatiile necesare obtinerii
licentei de utilizare a frecventelor radio.
Art. 35. Anexa face parte integrantă din prezenta
decizie.
Art. 36. Începând cu data intrării în vigoare a
prezentei decizii, în temeiul art. 16 alin. (2) din Legea nr. 510/2004 privind
reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei, încetează valabilitatea prevederilor Ordinului ministrului
comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr. 403/2003 privind procedura de
solicitare si de emitere a licentelor de utilizare a frecventelor
radioelectrice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 100
din 3 februarie 2004, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 37. Prezenta decizie se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Presedintele Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei,
Marius Cătălin Marinescu
Bucuresti,
28 noiembrie 2005.
Nr.
658.
ANEXĂ
BENZI DE FRECVENTE
pentru care se acordă licente de utilizare a
frecventelor radio prin procedură de selectie competitivă sau comparativă
pentru diverse categorii de retele
Licentele de utilizare
a frecventelor radio în vederea furnizării retelelor publice de comunicatii
electronice din categoriile enumerate mai jos se acordă prin procedură de
selectie competitivă sau comparativă.
A.
Serviciul mobil terestru
Bandă de frecvente |
Categorii de retele |
Observatii |
146174
MHz |
Retele
de radiocomunicatii mobile de acces public (PAMR) |
În
partaj cu retele de radiocomunicatii mobile profesionale de uz privat (PMR),
până în anul 2010 |
415420
MHz/425430 MHz |
Retele
de radiocomunicatii mobile de acces public (PAMR) |
În
partaj cu retele de radiocomunicatii mobile profesionale de uz privat (PMR) |
453457,5
MHz/463467,5 MHz |
Retele
de telefonie mobilă celulară digitală CDMA 450 |
|
870876
MHz/915921 MHz |
Retele
de radiocomunicatii mobile de acces public (PAMR) |
|
890915
MHz/935960 MHz |
Retele
de telefonie mobilă celulară digitală GSM 900 |
|
880890
MHz/925935 MHz |
Retele
de telefonie mobilă celulară digitală
GSM 900 |
EGSM
(GSM 900 extins) |
17101785
MHz/18051880 MHz |
Retele
de telefonie mobilă celulară digitală DCS 1800 |
|
19001920
MHz si 20102025 MHz |
Retele
mobile de generatia a III-a UMTS/IMT2000 |
Componenta
terestră TDD a sistemelor UMTS/IMT2000 |
19201980
MHz/21102170 |
MHz
Retele mobile de generatia a III-a UMTS/IMT2000 |
Componenta
terestră FDD a sistemelor UMTS/IMT2000 |
B.
Serviciul fix
Bandă de frecvente |
Categorii de retele |
Observatii |
34103500/35103600
MHz |
Retele
punct-multipunct cu acces fix pe suport radio (FWA) |
Aranjament
canale conform recomandării CEPT/ERC/REC 1403, Anexa B |
24,525,5/25,526,5
GHz |
Retele
punct-multipunct cu acces fix pe suport radio (FWA) |
Aranjament
canale conform recomandării CEPT T/R 1302, Anexa B |
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
privind
modificarea Ordinului ministrului sănătătii nr. 764/2005 pentru aprobarea
procedurii de înregistrare la Ministerul Sănătătii a laboratoarelor care
efectuează monitorizarea calitătii apei potabile în cadrul controlului oficial
al apei potabile, cu modificările si completările ulterioare
Văzând Referatul de aprobare al Directiei de sănătate
publică nr. E.N. 4.505 din 28 noiembrie 2005,
în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (11), (12), (5),
(51) si (6) din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile,
astfel cum a fost modificată prin Legea
nr. 311/2004, precum si ale art. 9 alin. (1), art. 15 alin. (1)(9), art. 16
alin. (1) si (2) si ale art. 20 alin. (6) si (7) din Normele de supraveghere,
inspectie sanitară si monitorizare a calitătii apei potabile si a Procedurii de
autorizare sanitară a productiei si distributiei apei potabile, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 974/2004,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul sănătătii emite următorul ordin:
Art. I. Ordinul ministrului sănătătii
nr. 764/2005 pentru aprobarea procedurii de înregistrare la Ministerul
Sănătătii a laboratoarelor care efectuează monitorizarea calitătii apei
potabile în cadrul controlului oficial al apei potabile, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 729 din 11 august 2005, cu modificările si
completările ulterioare, se modifică si se completează după cum urmează:
1. Articolul 10 va avea următorul cuprins:
Art.10. DSPMS, pe baza referatului de evaluare,
eliberează certificatul de înregistrare conform anexei nr. IV si realizează
înregistrarea laboratorului în Registrul laboratoarelor pentru monitorizarea
calitătii apei potabile.
2. Anexele nr. I, II si III se înlocuiesc cu
anexele nr. 1, 2 si 3 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. Directia de sănătate publică
din Ministerul Sănătătii, institutele de sănătate publică Bucuresti, Iasi,
Cluj, Timisoara, Centrul de Sănătate Publică Târgu Mures si directiile de
sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. III. Prezentul ordin va fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătătii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Bucuresti,
28 noiembrie 2005.
Nr.
1.276.
ANEXA
Nr. 1
(Anexa
nr. I la Ordinul nr. 764/2005)
CERERE
pentru înregistrarea în Registrul laboratoarelor
pentru monitorizarea calitătii apei potabile al Ministerului Sănătătii
Domnule director,
Subsemnatul
..................................................., reprezentant al
.........................................................., solicit
înregistrarea la Ministerul Sănătătii Directia de
sănătate publică a laboratorului
.............................................................
acreditat neacreditat în
vederea prelevării analizării
probelor de apă potabilă.
Laboratorul
are personalitate juridică: Da Nu Denumirea
si adresa completă (telefon/fax/e-mail):
............................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. Numărul
de înregistrare la registrul comertului:
..................................................................... CUI:
.................................................................... |
Organizatia care are personalitate juridică:
Denumirea
si adresa completă (telefon/fax/e-mail):
............................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. |
Datele
de contact ale persoanei la care se găseste dosarul tehnic al laboratorului:
........................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................................................ |
ANEXA
Nr. 2
(Anexa
nr. II la Ordinul nr. 764/2005)
Laboratorul
....................................................................... din
cadrul ................................................................................
Adresa:
..............................................................................................................................................................................
Numărul de înregistrare la registrul comertului:
....................................................................................................................
Codul unic de înregistrare:
...................................................................................................................................................
Institutia evaluatoare: ...........................................................................................................................................................
Evaluator:
...........................................................................................................................................................................
Nume:
.......................................................................
Prenume: .......................................... Functia:
..................................
Telefon:
.............................................................................
E-mail:
......................................................................................
Data evaluării:
......................................................................................................................................................................
Activitătile evaluate |
Referiri la documentele, încăperile, instrumentele etc. evaluate |
Dacă au fost adecvate, se va scrie DA. Dacă au fost inadecvate, se va explicita. |
Organizatia/Laboratorul si personalul
Spatii
Metode de analiză
Echipamente
Reactivi si consumabile
Modul de manipulare a probelor
Buletine de analiză:
Locul de prelevare, timpul, data si numărul de
identificare al probei
Pot constitui un suport de decizie pentru autoritătile
de sănătate publică?
Modul de tratare a reclamatiilor de la clienti
Evaluarea directă a modului de efectuare a determinărilor analitice (în timpul vizitei):
Enumerati parametrii si metodele de analiză evaluate
direct
Alte remarci
Concluziile evaluării:
a) Evaluarea personalului:
.........................................................................................................................................................
Calificarea personalului:
........................................................................................................................................................
Evaluarea va evidentia dacă persoana are/nu are
cunostinte adecvate despre metodele de analiză, instrumentele utilizate,
raportarea rezultatelor etc.
b) Evaluarea laboratorului:
........................................................................................................................................................
În concluzie, cerintele sunt/nu sunt îndeplinite
pentru înregistrarea laboratorului pentru:
monitorizare de control de audit
prelevare de probe
Anexe: A. Lista parametrilor pentru care laboratorul
este înregistrat
B. Analizele si metodele de analiză pentru care
laboratorul este înregistrat
Evaluat de către evaluatorul
.....................................................................................................................................................
Data ................................. |
Semnătura ...................................... |
ANEXA
Nr. 3
(Anexa
nr. III la Ordinul nr. 764/2005)
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII
DIRECTIA
DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
.........................................................................
CERTIFICAT DE ÎNREGISTRARE Nr. . . . . . . . . . . . .
. . . . . . .
pentru laboratoarele care efectuează monitorizarea
calitătii apei potabile
Laboratorul
......................................................................... din
cadrul .........................................................................................
Adresa: ......................................................................................................................................................................................
Institutia evaluatoare: ................................................................................................................................................................
Data evaluării:
.........................................................................................................................................................
În conformitate cu
prevederile art. 7 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, cu
modificările si completările ulterioare, si ale art. 15 din anexa nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 974/2004 pentru aprobarea Normelor de supraveghere,
inspectie sanitară si monitorizare a calitătii apei potabile si a Procedurii de
autorizare sanitară a productiei si distributiei apei potabile, laboratorul
sus-mentionat este înregistrat în Registrul laboratoarelor pentru monitorizarea
calitătii apei potabile pentru:
monitorizare de control o de audit
prelevare de probe
Anexe: A. Lista
parametrilor pentru care laboratorul este înregistrat
B. Analizele si metodele de analiză pentru care laboratorul
este înregistrat
Înregistrarea este valabilă timp de 2 ani, în
conditiile în care nu apare nici o modificare care să conducă la neconformarea
cu datele furnizate la data înregistrării.
Director,
.....................................