MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 853 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Vineri, 17 septembrie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.452. - Hotărâre privind redobândirea cetăteniei române de
către unele persoane
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
635. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale pentru aprobarea Regulamentului privind dobândirea
permisului de vânătoare
1.029. - Ordin al ministrului sănătătii pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei nr. 219/2002 pentru
aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din
activitătile medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza
natională de date privind deseurile rezultate din activitătile medicale
1.326. - Ordin al ministrului finantelor publice privind
modificarea si completarea Normelor de aplicare a scutirii de taxă pe valoarea
adăugată pentru construirea, consolidarea, extinderea, restaurarea si
reabilitarea lăcasurilor de cult religios sau a altor clădiri utilizate în
acest scop, prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.
230/2004
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind redobândirea
cetăteniei române de către unele persoane
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, si al art. 10 si 11 din Legea cetăteniei române nr.
21/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se acordă cetătenia română persoanelor prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre, care au avut această cetătenie si au
solicitat redobândirea ei, cu mentinerea domiciliului în străinătate.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
Ministru
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Bucuresti, 9 septembrie 2004.
Nr. 1.452.
LISTA
persoanelor
care solicită redobândirea cetăteniei române cu mentinerea domiciliului în
străinătate
1. Bokor-Butură
Elena-Maria, fiica lui Butură Ioan si Elena, născută la 14 decembrie 1953 în
localitatea Aiud, judetul Alba, România, cetătean suedez, cu domiciliul actual
în Suedia, 138 32 Alta-Stockholm, Stensovagen 13.
2.
Cătăneanu Valerică, fiul lui Cătăneanu Dumitru si Ioana, născut la 21 iunie
1968 în Bucuresti, România, apatrid, cu domiciliul actual în Olanda, 7415 HN
Deventer, Prinses Beatrixstraat 60.
3.
Chirilă Mircea, fiul lui Chirilă Eduard si Florica, născut la 19 octombrie 1945
în localitatea Rupea, judetul Brasov, România, apatrid, cu domiciliul actual în
Germania, 90439 Nurnberg, Bertha von Suttnerstr. 38.
4.
Ciucur Ioan, fiul lui Ciucur Mantu si Floarea, născut la 24 noiembrie 1984 în
localitatea Timisoara, judetul Timis, România, apatrid, cu domiciliul actual în
Belgia, Bruxelles, str. Quinaux nr. 13.
5.
Ciucur Mantu, fiul lui Ciucur Ioan si Căldăras Elena, născut la 1 octombrie
1960 în localitatea Târgu Jiu, judetul Gorj, România, apatrid, cu domiciliul
actual în Belgia, Bruxelles, str. Quinaux nr. 13.
6.
Ciucur Tibi, fiul lui Ciucur Mantu si Căldăras Floarea, născut la 27 septembrie
1979 în localitatea Timisoara, judetul Timis, România, apatrid, cu domiciliul actual
în Belgia, Bruxelles, str. Quinaux nr. 13.
7.
Dendiu Paraschiva, fiica lui Dendiu Ioan si Salomia, născută la 13 iunie 1928
în localitatea Rosia de Secas, judetul Alba, România, cetătean suedez, cu
domiciliul actual în Suedia, 504 43 Boras, Lars Kaggsgatan 91.
8.
Drăghici Vernhardsson Camelia-Cristina, fiica lui Drăghici Constantin si
Lucia-Elena, născută la 3 ianuarie 1954 în Bucuresti, România, cetătean suedez,
cu domiciliul actual în Norvegia, 0687 Oslo, Ostmarkvein 7C.
9.
Fetecău Adrian-Sorin, fiul lui Fetecău Ion si Eugenia, născut la 31 mai 1968 în
localitatea Galati, judetul Galati, România, cetătean slovac, cu domiciliul
actual în Slovacia, 920 01, Hlohovec, Nitrianska 2518/7.
10.
Fischer Cerveneac, fiul lui Bociu Constanta, născut la 19 decembrie 1971 în
localitatea Gătaia, judetul Timis, România, apatrid, cu domiciliul actual în
Germania, 42651 Solingen, Wupperstr. 68.
11.
Maier Ana, fiica lui Poenariu Petru si Maria, născută la 1 ianuarie 1949 în
localitatea Valea Boului, judetul Caras-Severin, România, apatrid, cu
domiciliul actual în Germania, 80939 Munchen, Heidemannstr. 25.
12.
Maier Ioan, fiul lui Maier Ioan si Elena, născut la 16 august 1943 în
localitatea Obreja, judetul Caras-Severin, România, apatrid, cu domiciliul
actual în Germania, 80939 Munchen, Heidemannstr. 25.
13.
Miroslav Gheorghe, fiul lui Miroslav Constantin si Samfira, născut la 18 iunie
1931 în localitatea Călugăreni, judetul Prahova, România, cetătean german, cu
domiciliul actual în Germania, 65934 Frankfurt am Main, Russingerstr. 11.
14.
Moldvai Emil, fiul lui Moldvai Stefan si Elena, născut la 25 noiembrie 1932 în
localitatea Turda, judetul Cluj, România, cetătean suedez, cu domiciliul actual
în Suedia, 281 48 Hassleholm, Kungsgatan 19.
15.
Sandru Emil, fiul lui Sandru Romulus si Iudifta, născut la 28 noiembrie 1938 în
localitatea Brasov, judetul Brasov, România, cetătean american, cu domiciliul
actual în S.U.A., 2911 West Canyon Ave., San Diego, Ca 92123.
16.
Sikovanecz Daniel-Stefan, fiul lui Sikovanecz Stefan si Maria, născut la 14
aprilie 1972 în localitatea Nădlac, judetul Arad, România, cetătean slovac, cu
domiciliul actual în Slovacia, Kosice-Sidlisko KVP, str. Bauerova 1198/34.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII,
PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
pentru aprobarea
Regulamentului privind dobândirea permisului de vânătoare
În temeiul
prevederilor art. 27 si ale art. 51 alin. (1) din Legea fondului cinegetic si a
protectiei vânatului nr.
103/1996, republicată,
în
temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) pct. II 2 si ale art. 9 alin. (6) din
Hotărârea Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Regulamentul privind dobândirea permisului de vânătoare,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Organismul specializat din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si
Dezvoltării Rurale, Asociatia Generală a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din
România, organizatiile vânătoresti gestionare de fonduri de vânătoare, în drept
să elibereze permise de vânătoare, vor aplica prevederile prezentului ordin.
Art.
3. - Controlul aplicării prevederilor prezentului ordin se asigură de către
autoritatea statului competentă.
Art.
4. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La
data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului
agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
211/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind dobândirea permisului de
vânătoare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 7
iunie 2002.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre
Daea
Bucuresti, 2 septembrie 2004.
Nr. 635.
REGULAMENT
privind
dobândirea permisului de vânătoare
CAPITOLUL
I
Art. 1. - Permisul de vânătoare
se eliberează cetătenilor români cu domiciliul în România sau cetătenilor
străini rezidenti în România, care îndeplinesc cumulativ următoarele conditii:
a) au
împlinit vârsta de 18 ani;
b) au
efectuat un an de stagiatură;
c) au
efectuat o instruire practică într-un poligon de tir vânătoresc;
d) au
absolvit examenul de vânător, sustinut în fata unei comisii de examinare.
Art.
2. - Permisul de vânătoare se eliberează doar membrilor organizatiilor
vânătoresti. Acesta se poate dobândi doar în limita locurilor vacante existente
la fiecare organizatie vânătorească, stabilite în functie de suprafata
fondurilor de vânătoare gestionate de aceasta si de zona geografică în care se
găsesc fondurile de vânătoare, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (4) din
Legea fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr.
103/1996, republicată.
Art.
3. - (1) Numărul de locuri vacante existente la fiecare organizatie
vânătorească se va afisa prin grija conducerii executive a fiecărei organizatii
vânătoresti, cel mai târziu în preziua examenului.
(2) Numărul de locuri vacante va fi confirmat, prin semnătură, de comisia de examinare.
CAPITOLUL
II
Stagiatura
Art.
4. - (1) Candidatul pentru dobândirea permisului de vânătoare va solicita în scris
conducerii unei organizatii vânătoresti primirea ca stagiar la o grupă de
vânători.
Cererea, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 1, la care se anexează recomandările a 2 vânători, membri ai organizatiei vânătoresti la care se solicită înscrierea, cu o vechime mai mare de 5 ani, depusă la organizatia vânătorească, primeste număr de înregistrare din registrul curent de corespondentă al unitătii. Cererea se analizează operativ de către conducerea executivă a organizatiei vânătoresti, iar hotărârea se transmite în scris solicitantului în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii. Dacă cererea a fost aprobată, în scrisoarea transmisă solicitantului se comunică denumirea grupei de vânători la care a fost repartizat pentru efectuarea perioadei de stagiatură. Totodată, la cererea aprobată se anexează fisa de stagiatură întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
(2)
Perioada de stagiatură începe de la data comunicării de repartizare a
solicitantului la grupa de vânători
Art. 5.
- Numărul solicitantilor pentru efectuarea stagiaturii este nelimitat.
Art.
6. - (1) În perioada de stagiatură candidatul va participa, în mod organizat,
la actiunile de pregătire teoretică si practică organizate de organizatia
vânătorească la care solicită să devină membru, respectiv la un minimum de:
a) 5
zile de lucrări de gospodărire a fondului de vânătoare;
b) 5
actiuni de vânătoare colectivă, îndeplinind succesiv rolul de gonac si de
asistent în stand, lângă un vânător cu experientă;
c) o
instruire practică privind portul si mânuirea armei de vânătoare, precum si la
o sedintă de tragere cu arma de vânătoare la punct fix si la talere în poligon.
(2)
Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a) si b), în situatia în care pe
fondul de vânătoare unde a fost repartizat candidatul nu se organizează în
totalitate actiunile prevăzute la lit. a) si b), asociatia va asigura
realizarea acestora prin participarea candidatului pe alte fonduri de vânătoare
aflate în gestiunea sa.
Art.
7. - Candidatul va prezenta la fiecare actiune la care participă fisa de
stagiatură, pentru a fi completată de conducătorul actiunii respective.
Art.
8. - Responsabilitatea convocării stagiarului la actiunile mentionate la art. 6
revine conducerii executive a organizatiei vânătoresti pentru actiunile
prevăzute la lit. c) si organizatorului grupei pentru actiunile prevăzute la
lit. a) si b).
Art.
9. - (1) Pentru studentii si absolventii unei institutii de învătământ superior
care au studiat disciplina de vânătoare în cadrul programului de învătământ,
pentru personalul cu atributii de serviciu în domeniul cinegetic pe o perioadă
de minimum un an, pentru fostii vânători care s-au retras la cerere dintr-o
organizatie vânătorească în ultimii 5 ani, precum si pentru rezidentii în
România pe o perioadă mai mare de un an, care în tara de origine sunt vânători
de cel putin un an, se echivalează perioada de stagiatură prevăzută la art. 4.
(2)
Pentru candidatii prevăzuti la alin. (1) fisa de stagiatură prevăzută la art. 7
va fi înlocuită, după caz, cu:
a)
adeverintă eliberată de institutia de învătământ superior, în cazul
studentilor, din care să rezulte că au sustinut examen la disciplina de
vânătoare;
b)
copie de pe diploma de absolvire si/sau de pe foaia matricolă, în cazul
absolventilor unei institutii de învătământ superior care au studiat în cadrul
programului de învătământ vânatul si vânătoarea;
c)
copie de pe cartea de muncă, din care să reiasă îndeplinirea atributiilor în
domeniul cinegetic pe timp de minimum un an;
d)
adeverintă eliberată de organizatia vânătorească de la care s-au retras, pentru
fostii vânători, prin care să se ateste că retragerea din organizatia
vânătorească a fost făcută la cerere;
e)
copie tradusă si legalizată de pe permisul de vânătoare al rezidentilor în
România.
CAPITOLUL
III
Organizarea
si desfăsurarea examenului
A. Programarea
examenului
Art. 10. - (1)
Examenul pentru dobândirea permisului de vânătoare se organizează anual, la
aceeasi dată si în acelasi loc pentru toate organizatiile vânătoresti cu sediul
în acelasi judet, conform aprobării autoritătii publice centrale care răspunde
de silvicultură.
(2) În
situatia în care organizatiile vânătoresti cu sediul în municipiul Bucuresti
solicită examinarea unui număr mai mare de 100 de candidati/organizatie, examenul
se poate organiza separat pentru fiecare organizatie vânătorească.
Art.
11. - (1) Programarea examenului se va face în urma analizei propunerilor
organizatiilor vânătoresti interesate, transmise în scris de acestea, prin
intermediul Asociatiei Generale a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din
România, la autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.
(2)
Organizatiile vânătoresti care nu solicită organizarea examenului până la data
de desfăsurare a acestuia, pentru judetul în care îsi au sediul, pierd acest
drept în anul respectiv.
Art.
12. - Autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură va comunica
Asociatiei Generale a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din România data care
a fost aprobată pentru organizarea examenului în fiecare judet, iar Asociatia
Generală a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din România va transmite
organizatiilor vânătoresti în cauză planificarea, acestea urmând să comunice în
timp util celor interesati, direct, prin propriul avizier, si prin mass-media,
data la care vor fi sustinute examenele.
Art.
13. - (1) Organizatiile vânătoresti interesate de sustinerea examenului în
cadrul unui judet vor stabili de comun acord locul de organizare si desfăsurare
a examenului, având obligatia de a suporta în comun, proportional cu numărul de
candidati, cheltuielile ocazionate de desfăsurarea acestuia.
(2)
Plata indemnizatiei pentru membrii comisiei de examinare va fi făcută în ziua
examenului de organizatia cu cel mai mare număr de candidati, în contul căreia
celelalte asociatii vor vira, cu minimum 10 zile mai devreme, cotă-parte din
indemnizatie, proportional cu numărul candidatilor.
(3)
Nivelul indemnizatiei de examinare aferent comisiei va fi adus la cunostintă
asociatiei prin adresa de comunicare a datei stabilite pentru desfăsurarea
examenului pentru dobândirea permisului de vânătoare.
B. Înscrierea
candidatilor pentru examen
Art.
14. - (1) Pentru fiecare candidat care solicită participarea la examen, dosarul
de examen existent la sediul organizatiei vânătoresti al cărei membru doreste
să devină va contine în mod obligatoriu, în original, următoarele documente:
a)
cererea prin care se solicită înscrierea în cadrul unei organizatii
vânătoresti, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
b)
recomandări de la 2 vânători cu o vechime mai mare de 5 ani, membri ai
organizatiei vânătoresti la care a efectuat stagiatura;
c)
comunicarea, din partea conducerii organizatiei vânătoresti la care solicită
înscrierea, privind repartizarea solicitantului la grupa de vânători;
d)
fisa medicală întocmită conform modelului prevăzut de reglementările în
domeniu, din care să rezulte că este apt fizic si psihic să posede permis de
armă;
e)
comunicare de la organele de politie (certificat de cazier judiciar), din care
să rezulte că are dreptul la permis de armă;
f)
fisa de stagiatură, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 2, sau,
după caz, unul dintre documentele prevăzute la art. 9 alin. (2);
g)
adeverinta de efectuare a instruirii în poligon, întocmită conform modelului
prezentat în anexa nr. 3;
h)
copie de pe actul de identitate, iar în cazul rezidentilor în România, copie de
pe actul prin care se atestă rezidenta mai mare de un an;
i)
caracterizarea adunării generale a grupei, dată ulterior efectuării stagiaturii,
care poartă sau nu, după caz, viza comitetului filialei de vânătoare;
j)
aprobarea statutară de înscriere la examen a rezidentilor în România.
(2)
Candidatii posesori de permis de armă pot depune în locul documentelor
prevăzute la alin. (1) lit. d) si e) copie de pe permisul de armă, inclusiv de
pe paginile unde sunt prevăzute rubricile “arme de vânătoare” si de pe paginile
cu munitii.
(3)
Dosarul de examen se completează si se înregistrează în registrul curent de
corespondentă al organizatiei vânătoresti cu cel putin 10 zile înainte de
organizarea examenului, iar lista candidatilor se transmite comisiei de
examinare cu cel putin 7 zile înainte de data examenului.
(4) La
înregistrarea dosarului, existenta tuturor documentelor prevăzute la alin. (1)
si efectuarea stagiaturii se certifică, sub semnătură, de conducerea executivă
a organizatiei vânătoresti sau de un împuternicit al acesteia.
Art.
15. - Prezentarea incompletă a dosarelor prevăzute la art. 14 si/sau întocmirea
vicioasă a documentelor solicitate conduc la neadmiterea participării
titularilor acestora la examen.
Art.
16. - Pe o perioadă de maximum un an de la data intrării în vigoare a
prezentului regulament documentele prevăzute la art. 14 alin. (1) lit. a) si
f), întocmite în conformitate cu anexele nr. 1 si 2 la regulamentul aprobat
prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si pădurilor nr.
211/2002, rămân în vigoare.
C. Examinarea
candidatilor
Art.
17. - Examinarea candidatilor se face de o comisie de examinare, folosindu-se
teste tip grilă continând 30 de întrebări si posibile răspunsuri preformulate.
Art.
18. - (1) Comisia de examinare are următoarea componentă:
- 2
reprezentanti, cu studii superioare, ai autoritătii publice centrale care
răspunde de silvicultură;
- 2 reprezentanti,
cu studii superioare, ai Asociatiei Generale a Vânătorilor si Pescarilor
Sportivi din România;
- un
reprezentant al institutiilor de învătământ superior de specialitate.
(2)
Functia de membru în comisia de examinare dă dreptul la indemnizatie de
examinare, stabilită potrivit prevederilor art. 13.
Art.
19. - Comisia de examinare se întruneste la datele, orele si locurile
comunicate pentru stabilirea testelor tip grilă si, respectiv, pentru
sustinerea examenului. Convocarea delegatului institutiei de învătământ
superior se face prin grija autoritătii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
Art.
20. - Comisia de examinare îsi poate desfăsura activitatea în prezenta a
minimum 3 membri, dintre care cel putin câte un reprezentant al autoritătii
publice centrale care răspunde de silvicultură si, respectiv, al Asociatiei
Generale a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din România.
Art.
21. - Comisia de examinare are următoarele atributii:
a)
stabileste testele tip grilă care se vor folosi pentru examen si răspunsurile
la acestea, le multiplică si le introduce în plicuri care se sigilează la
sediul autoritătii publice centrale care răspunde de silvicultură;
b)
verifică dosarele candidatilor, existente la organizatiile vânătoresti în
vederea sustinerii examenului, prezentate de conducerile executive ale
acestora;
c)
întocmeste lista candidatilor care pot participa la examen si o face publică
prin afisare cu cel putin 30 de minute înainte de ora programată pentru
desfăsurarea examenului;
d)
legitimează candidatii, pe baza actului de identitate, la intrarea acestora în
sala de examinare;
e)
desigilează, în fata candidatilor, plicurile cu testele si răspunsurile la
acestea, distribuie testele si prezintă modul de desfăsurare a examenului;
f)
stabileste timpul de examinare;
g) anulează testele candidatilor care încearcă să copieze sau copiază răspunsurile la întrebări;
h)
elimină din sala de examinare candidatii care nu îsi pot completa singuri
testele, precum si candidatii cetăteni străini care nu cunosc limba română si
apelează la traducători neautorizati de Ministerul Justitiei;
i)
barează în grilele testelor întrebările la care nu s-a răspuns, apoi verifică
fiecare lucrare, punctând în mod corespunzător răspunsurile date. Declară
“promovati”, în limita locurilor disponibile, pe primii candidati clasati care
au răspuns corect la minimum 20 de întrebări;
j)
întocmeste procesul-verbal de examinare în 3 exemplare, dintre care un exemplar
revine reprezentantilor autoritătii publice centrale care răspunde de silvicultură,
un exemplar reprezentantilor Asociatiei Generale a Vânătorilor si Pescarilor
Sportivi din România si un exemplar reprezentantului institutiei de învătământ
superior. Organizatiile vânătoresti interesate iau în copie câte un exemplar al
procesului-verbal de examinare.
Art.
22. - Candidatii declarati “respinsi” mai pot sustine examene în următorii 2
ani, recunoscându-li-se stagiatura, fiind însă necesare depunerea unei cereri
de reexaminare si reactualizarea documentelor prevăzute la art. 14 lit. d), e)
si g).
Art.
23. - (1) Documentele de examen sunt constituite din:
a)
dosarele candidatilor;
b)
copie de pe procesul-verbal încheiat cu ocazia verificării dosarelor si lista
candidatilor care pot participa la examen;
c)
testele tip grilă corectate si semnate de comisia de examinare;
d)
lista cu candidatii declarati “promovati” si “respinsi”;
e)
copie de pe procesul-verbal de examinare, semnat de comisia de examinare.
(2)
Documentele prevăzute la alin. (1) se păstrează la sediile organizatiilor vânătoresti,
pentru eventuale verificări efectuate de organele de control.
D. Solutionarea
contestatiilor
Art.
24. - (1) Eventualele contestatii privind rezultatul examenului pentru
dobândirea permisului de vânătoare se pot depune, în termen de 5 zile lucrătoare
de la data desfăsurării examenului, la sediile organizatiilor vânătoresti unde
s-a solicitat înscrierea.
(2)
Organizatiile vânătoresti au obligatia să înainteze contestatiile primite, împreună
cu testele tip grilă corectate, la autoritatea publică centrală care răspunde
de silvicultură, în vederea solutionării acestora, oprindu-se totodată o copie
de pe aceste teste.
(3)
Contestatiile se solutionează în termen de 15 zile de la data primirii lor, de
către o comisie constituită din:
a)
conducătorul organismului distinct în domeniul cinegetic din cadrul autoritătii
publice centrale care răspunde de silvicultură sau un împuternicit al acestuia;
b)
presedintele executiv al Asociatiei Generale a Vânătorilor si Pescarilor
Sportivi din România sau un împuternicit al acestuia;
c) un
reprezentant al unei institutii de învătământ superior de specialitate, altul
decât cel care a fost în comisia de examinare.
(4)
Comisia prevăzută la alin. (3) îsi poate exercita atributiile în prezenta a
minimum 2 din cei 3 membri ai săi.
Art.
25. - În cazul în care contestatia este admisă, candidatul care a formulat-o va
fi declarat “promovat”, urmând să i se elibereze permisul de vânătoare în
limita locurilor de membru al organizatiei vânătoresti rămase vacante.
CAPITOLUL
IV
Eliberarea
permisului de vânătoare
Art.
26. - Permisul de vânătoare se eliberează de către organizatiile vânătoresti
licentiate în conditiile legii doar pentru candidatii proprii declarati “promovati”
la examenul pentru dobândirea permisului de vânătoare, cel mai devreme la 25 de
zile după data desfăsurării examenului, cu respectarea strictă a prevederilor
Legii nr.
103/1996, republicată, si în conformitate cu prevederile statutare ale
fiecărei organizatii vânătoresti.
CAPITOLUL
V
Dispozitii
finale
Art.
27. - (1) Candidatii care nu s-au putut prezenta, din motive temeinic
justificate, la examenul organizat de organizatia vânătorească la care au
solicitat să devină membri (boală, dovedită cu documente, plecări în
străinătate etc.) se pot prezenta, pentru sustinerea examenului la o dată
ulterioară, dar în acelasi an, într-un alt judet, numai cu aprobarea
autoritătii publice centrale care răspunde de silvicultură si a Asociatiei
Generale a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din România.
(2) În
situatiile prevăzute la alin. (1), la dosarul candidatilor pentru dobândirea
permisului de vânătoare, pe lângă aprobarea prevăzută la alin. (1) se adaugă
copii de pe documente oficiale care să ateste imposibilitatea prezentării la
examen la data programată pentru judetul în care candidatul trebuie să se
prezinte.
Art.
28. - Tematica pentru examenul privind dobândirea permisului de vânătoare
cuprinde:
a)
reglementări legale în vigoare în domeniul cinegetic si al armelor de foc si
munitiilor;
b)
Statutul Asociatiei Generale a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din România
si statutul organizatiei vânătoresti în care se solicită înscrierea;
c)
notiuni privind biologia, ecologia, etologia speciilor de vânat si boli ale
acestora;
d)
notiuni privind organizarea si practicarea vânătorii;
e)
notiuni de etică vânătorească;
f)
notiuni de balistică;
g)
notiuni de chinologie.
Art.
29. - Bibliografia minimă pentru examenul privind dobândirea permisului de vânătoare
se pune la dispozitie celor interesati de către conducerea executivă a
organizatiilor vânătoresti.
Art.
30. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1
la regulament
Înregistrat la:
.....................................
(organizatia vânătorească)
Nr. .............. din ...........
Se aprobă,
...............................
(conducător executiv)
Subsemnatul
............................................, cetătean
........................., fiul lui ................. si al ...............,
născut în anul ....., luna .........., ziua ..., în localitatea
..................., judetul ..............., domiciliat în
........................., str. ...............nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap.
..., judetul/sectorul ..................., posesor al actului de identitate
..... seria ... nr. ........, eliberat de ................... la data de
......., cod numeric personal ........................., de profesie
..................., angajat la ...................... în functia de
............................, vă rog să îmi aprobati înscrierea, în conditiile
legii, ca membru vânător al organizatiei vânătoresti
............................ pentru dobândirea permisului de vânătoare.
Am
luat cunostintă de prevederile statutului organizatiei vânătoresti
..........................., pe care mi-l însusesc si mă oblig să îl respect
neconditionat.
Declar pe propria răspundere că nu mă aflu în nici una dintre situatiile prevăzute de Legea fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996, republicată, si de Legea nr. 17/1996 privind regimul armelor de foc si al munitiilor, care să îmi interzică obtinerea permisului de vânătoare si, respectiv, a permisului de armă, precum si faptul că în ultimii trei ani nu am fost exclus dintr-o organizatie vânătorească.
Telefon
acasă ...............................................
Telefon
la serviciu .......................................
Alte
modalităti de contactare ......................
Data.......................
Semnătura
...........................
Seria ... ... ...
ANEXA Nr. 2
la regulament
Organizatia vânătorească
.......................................
Grupa de vânători
Se certifică
.........................
(conducător executiv)
FISA
DE STAGIATURĂ
a
domnului ......
Data începerii
stagiaturii ...............................
Fondul
de vânătoare .....................................
Organizator
de grupă ....................................
Nr. crt. |
Data*) |
Denumirea
activitătii la
care a participat candidatul |
Documentul
în care se
regăseste activitatea (proces-verbal,
autorizatie de
vânătoare etc.) |
Aprecierea activitătii candidatului |
Semnătura conducătorului actiunii |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
13. |
|
|
|
|
|
14. |
|
|
|
|
|
15. |
|
|
|
|
|
16. |
|
|
|
|
|
17. |
|
|
|
|
|
NOTĂ:
În
situatia efectuării stagiaturii pe mai multe fonduri de vânătoare, acestea vor
fi nominalizate separat, ca de altfel si numele organizatorilor care vor semna
fisa.
*) Actiunile desfăsurate
vor fi consemnate în fisă, în mod obligatoriu, în ordine cronologică.
Candidat, .................... |
Organizator de grupă, ................................. |
ANEXA Nr. 3
la regulament
Organizatia vânătorească
.........................................
Nr.
................../...............
Se adevereste prin prezenta că domnul/doamna ...................................., fiul/fiica lui ............... si al ........................., cod numeric personal ........................., domiciliat în ..............................., posesor al BI/CI seria ..... nr. ........, eliberat/eliberată de ........................ la data de ......................, a efectuat la data de ................................ o sedintă de tragere cu arma de vânătoare la tintă fixă si la talere în poligonul ..................................., obtinând calificativul foarte bine/bine/satisfăcător.
Cu
această ocazie domnul/doamna a fost instruit/instruită si cu privire la portul
si mânuirea armei de vânătoare.
S-a
eliberat prezenta adeverintă spre a-i servi la completarea dosarului pentru
înscriere la examenul de vânător.
Data............................
Conducător
executiv,
..................................
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei nr. 219/2002 pentru
aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din
activitătile medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza
natională de date privind deseurile rezultate din activitătile medicale
Văzând Referatul de
aprobare al Directiei generale sănătate publică si inspectia sanitară de stat
nr. OB 9.425/2004,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
sănătătii emite
următorul ordin:
Art.
I. - Ordinul
ministrului sănătătii si familiei nr.
219/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor
rezultate din activitătile medicale si a Metodologiei de culegere a datelor
pentru baza natională de date privind deseurile rezultate din activitătile
medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386 din 6
iunie 2002, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. După
articolul 11 se introduce articolul 111, cu următorul cuprins:
“Art.
111. - Producătorii de deseuri pot
folosi si alte standarde prin care să se demonstreze respectarea cerintelor
prevăzute de prezentul ordin (anexa nr. 10).”
2. Articolul
14 din anexa nr. 1 la ordin va avea următorul cuprins:
“Art.
14. - Deseurile întepătoare-tăietoare se colectează în cutii din material
rezistent la actiuni mecanice. Cutiile trebuie prevăzute la partea superioară
cu un capac special care să permită introducerea deseurilor si să împiedice
scoaterea acestora după umplere, fiind prevăzute în acest scop cu un sistem de
închidere definitivă. Capacul cutiei are orificii pentru detasarea acelor de
seringă si a lamelor de bisturiu. Materialul din care se confectionează aceste
cutii trebuie să permită incinerarea cu riscuri minime pentru mediu. Cutiile
trebuie prevăzute cu un mâner rezistent pentru a fi usor transportabile la
locul de depozitare intermediară si, ulterior, la locul de eliminare finală.
Cutiile au culoarea galbenă si sunt marcate cu pictograma «Pericol biologic».”
3. Litera
c) a articolului 15 din anexa nr. 1 la ordin va avea următorul cuprins:
“c)
testele de încercare realizate de către laboratoarele acreditate pentru astfel
de testări să ateste conformarea la conditiile tehnice prevăzute de normele în
vigoare.”
4. După
anexa nr. 9 la ordin se introduce anexa nr. 10 cu următorul cuprins:
“ANEXA Nr. 10
Standard SR 13481: 2003
Recipiente de colectare a deseurilor întepătoare-tăietoare rezultate din
activităti medicale. Specificatii si încercări”
Art.
II. - În tot
cuprinsul Ordinului ministrului sănătătii si familiei nr. 219/2002 sintagma
“Ministerul Sănătătii si Familiei” se înlocuieste cu sintagma “Ministerul
Sănătătii”.
Art.
III. - Avizele
sanitare eliberate de Ministerul Sănătătii anterior intrării în vigoare a
prezentului ordin se abrogă.
Art.
IV. - La data
intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă punctul 13 din anexa la
Ordinul ministrului sănătătii nr.
857/2004 pentru modificarea Ordinului ministrului sănătătii si familiei nr.
117/2002 privind aprobarea Procedurilor de reglementare sanitară pentru
proiectele de amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitară a
functionării obiectivelor si a activitătilor desfăsurate în acestea, altele
decât cele supuse înregistrării în registrul comertului, si a Procedurilor de
reglementare sanitară a punerii pe piată a substantelor si produselor noi sau
importate pentru prima dată si destinate utilizării ori consumului uman,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 622 din 8 iulie 2004,
precum si orice dispozitie contrară.
Art.
V. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Bucuresti, 18 august 2004.
Nr. 1.029.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind modificarea si
completarea Normelor de aplicare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru
construirea, consolidarea, extinderea, restaurarea si reabilitarea lăcasurilor
de cult religios sau a altor clădiri utilizate în acest scop, prevăzute la art.
143 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate
prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 230/2004
În
temeiul art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare,
în
baza prevederilor art. 143 alin. (1) lit. m) si ale art. 149 alin. (9) din
Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
I. - Normele de
aplicare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru construirea,
consolidarea, extinderea, restaurarea si reabilitarea lăcasurilor de cult
religios sau a altor clădiri utilizate în acest scop, prevăzute la art. 143
alin. (1) lit. m) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor
publice nr.
230/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din
11 februarie 2004, se modifică după cum urmează:
1. La
articolul 2, litera g) va avea următorul cuprins:
“g)
beneficiarii operatiunilor prevăzute la art. 1 alin. (1) sunt: cultele
religioase recunoscute, asociatiile si fundatiile religioase, institutiile
publice si alte institutii care detin lăcasuri de cult religios sau alte
clădiri utilizate în acest scop; Oficiul National al Monumentelor Istorice,
subordonat Ministerului Culturii si Cultelor, pentru construirea, consolidarea,
extinderea, restaurarea si reabilitarea lăcasurilor de cult religios sau a
altor clădiri utilizate în acest scop si sunt finantate din fonduri gestionate
de acesta.”
2. La
articolul 4, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
“Art.
4. - (1) Documentele pentru justificarea restituirii taxei pe valoarea
adăugată, în cazul beneficiarilor prevăzuti la art. 2 lit. g), sunt:
a)
avizul eliberat de Comisia de Avizare a Lăcasurilor de Cult din subordinea
Ministerului Culturii si Cultelor sau avizul Consiliului tehnico-economic al
Ministerului Culturii si Cultelor, în cazul în care beneficiar este Oficiul National
al Monumentelor Istorice;
b)
copie de pe documentul care atestă recunoasterea legală a cultului religios,
după caz;
c)
copie de pe documentul de înregistrare fiscală a beneficiarului;
d)
copie de pe documentul de înregistrare a furnizorului/prestatorului, din care
să rezulte că acesta este plătitor de taxă pe valoarea adăugată;
e)
autorizatia de construire, după caz;
f)
borderou care să cuprindă facturile fiscale sau, după caz, alte documente legal
aprobate, din care rezultă cuantumul taxei pe valoarea adăugată, precum si
documentele care atestă achitarea facturilor fiscale sau a documentelor legal
aprobate, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 care face parte integrantă
din prezentele norme.”
3. Articolul
6 va avea următorul cuprins:
“Art. 6.
- Cererile de restituire se solutionează în termen de 45 de zile de la data
depunerii cererii, conform procedurii prevăzute în Ordinul ministrului
finantelor publice nr. 750
din 13 mai 2004.*)”
4. Anexa
la norme devine anexa nr. 1 si anexa nr. 2 este prezentată în anexa la
prezentul ordin.
Art.
II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
p.
Ministrul finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar
de stat
Bucuresti, 6 septembrie 2004.
Nr. 1.326.
*) Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 750/2004 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de
restituire a taxei pe valoarea adăugată în cazul operatiunilor scutite de taxa
pe valoarea adăugată prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. i), j), l) si m) din
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 468 din 25 mai 2004.
ANEXĂ
la norme
BORDEROU
cuprinzând
documentele justificative prevăzute la art. 4 alin. (1) din norme
Nr. crt. |
Documentul |
Valoarea fără
T.V.A. |
Valoarea T.V.A. |
Total |
Documentul
de plată corespunzător |
Suma achitată |
||||
|
Denumirea |
Nr. |
Data |
|
|
|
Denumirea |
Nr. |
Data |
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura ................... |
Solicitant, ................... Stampila ................. |
Data ................... |
NOTĂ:
În cazul bonurilor
fiscale, documentul înscris în borderou în col. 1-3 se va înscrie si în col.
7-9, iar totalul de la col. 6 se va înscrie si în col. 10.