MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 829 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 8 septembrie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.307. - Hotărâre privind aprobarea structurii,
indicatorilor si fondurilor aferente subprogramului “Investitii în turism”,
care se finantează de la bugetul de stat prin bugetele Ministerului Integrării
Europene pe anii 2004 si 2005, în cadrul programelor regionale specifice
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
542. - Ordin al ministrului economiei si comertului privind
unele măsuri pentru aprobarea organismelor pentru evaluarea conformitătii
echipamentelor sub presiune si a organizatiilor de tertă parte pentru
efectuarea încercărilor prevăzute la pct. 3.1.2 si 3.1.3 din anexa nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 584/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere
pe piată a echipamentelor sub presiune
629. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale privind aprobarea repartizării pe judete a volumului maxim
de masă lemnoasă care poate fi recoltată în anul 2005 din pădurile proprietate
publică a unitătilor administrativteritoriale, din pădurile proprietate privată
a persoanelor fizice si a persoanelor juridice de drept privat si din vegetatia
forestieră situată pe terenuri din afara fondului forestier national
2.409/C. - Ordin al ministrului justitiei pentru aprobarea
Instructiunilor privind utilizarea semnăturii electronice în vederea
înregistrării formularelor si căutării datelor în Arhiva Electronică de
Garantii Reale Mobiliare
ACTE
ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
21. - Circulară privind punerea în circulatie, în scop
numismatic, a unei monede din argint cu valoarea nominală de 500 lei, emisiunea
“Anghel Saligny - 150 de ani de la nastere”
22. - Circulară privind nivelul ratei dobânzii de referintă a
Băncii Nationale a României valabil în luna septembrie 2004
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
structurii, indicatorilor si fondurilor aferente subprogramului “Investitii în
turism”, care se finantează de la bugetul de stat prin bugetele Ministerului
Integrării Europene pe anii 2004 si 2005 în cadrul programelor regionale
specifice
În
temeiul art. 108 din Constitutie, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - (1) Se aprobă structura, indicatorii si fondurile aferente subprogramului
“Investitii în turism”, care se finantează de la bugetul de stat prin bugetele
Ministerului Integrării Europene pe anii 2004 si 2005 în cadrul programelor
regionale specifice, prevăzut în anexa nr. 1.
(2)
Indicatorii aferenti subprogramului prevăzut la alin. (1) sunt stabiliti în
conditiile care au stat la baza elaborării bugetului de stat.
Art.
2. - Finantarea subprogramului prevăzut la art. 1 se asigură de la bugetul de
stat prin bugetele pe anii 2004 si 2005 ale Ministerului Integrării Europene,
capitolul 69.01 “Alte actiuni economice”.
Art.
3. - Subprogramul “Investitii în turism” urmăreste sustinerea financiară a
investitiilor întreprinderilor mici si mijlocii care îsi desfăsoară activitatea
în statiunile turistice de interes national si local prevăzute în anexa nr. 2.
Art.
4. - (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea
Guvernului nr.
251/2003 privind aprobarea structurii, indicatorilor si fondurilor aferente
subprogramului “Întărirea capacitătii consiliilor locale de a implementa
proiecte pentru dezvoltarea locală”, care se finantează prin bugetul
Ministerului Dezvoltării si Prognozei pe anul 2003, în cadrul programelor
regionale specifice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
168 din 18 martie 2003, precum si Hotărârea Guvernului nr.
350/2003 privind aprobarea structurii, indicatorilor si fondurilor aferente
subprogramului “Stimularea parteneriatului între consiliile judetene, în
vederea implementării proiectelor pentru dezvoltare regională”, care se
finantează prin bugetul Ministerului Dezvoltării si Prognozei pe anul 2003, în
cadrul programelor regionale specifice, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 233 din 5 aprilie 2003.
(2)
Bugetele alocate pentru subprogramele care fac obiectul actelor normative
prevăzute la alin. (1) se utilizează pentru finantarea subprogramului prevăzut
la art. 1.
Art.
5. - Procedura de implementare a subprogramului prevăzut la art. 1 se aprobă
prin ordin al ministrului integrării europene si se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, în termen de 15 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
Art.
6. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
integrării europene,
Alexandru
Fărcas
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 19 august 2004.
Nr. 1.307.
Ordonator principal de credite:
Ministerul Integrării Europene
aferente
subprogramului “Investitii în turism”
1. Scop:
stimularea dezvoltării turismului prin investitii în proiecte care să
contribuie la dezvoltarea economică a statiunilor turistice
2. Obiective:
-
îmbunătătirea infrastructurii de cazare din statiunile turistice ale României;
-
îmbunătătirea calitătii serviciilor în turism;
-
diversificarea serviciilor în turism;
-
sporirea competitivitătii serviciilor în turism;
-
punerea în valoare a potentialului turistic;
-
cresterea contributiei întreprinderilor mici si mijlocii la crearea de noi
locuri de muncă;
-
cresterea investitiilor în domeniul privat;
-
dezvoltarea firmelor capabile să desfăsoare servicii generatoare de produse cu
valoare adăugată mare;
-
transformarea statiunilor turistice în poli de dezvoltare economică ai
regiunilor.
3. Program:
Programe regionale specifice
Subprogram:
Investitii în
turism
4. Indicatori
Indicatori |
Valori
estimate |
- Indicatori de rezultate |
|
Investitii directe în sectorul
turistic |
795,9 miliarde lei (50% fonduri
de la bugetul de stat) |
- Indicatori fizici |
|
Structuri de cazare
modernizate/reabilitate |
120 |
- Indicatori de eficientă în
primul an după realizarea investitiei |
|
Cifra de afaceri |
4,6 miliarde lei/beneficiar |
5. Finantarea
subprogramului
-
mii lei -
|
2004 subprogram |
2005 estimat |
Buget
total |
Finantarea
subprogramului - Total: |
597.999.618 |
198.000.000 |
795.999.618 |
Din care pe surse de finantare: |
|
|
|
- bugetul de stat |
299.999.809 |
100.000.000 |
399.999.809 |
- surse proprii ale
solicitantilor |
297.999.809 |
98.000.000 |
395.999.809 |
6. Sursa
de finantare:
Denumire:
Bugetul de stat
-
mii lei –
Denumire linii
bugetare |
Codul
bugetar |
2004 subprogram |
2005 estimat |
Buget
total |
||
Capitol |
Subcapitol |
Titlu |
||||
Alte actiuni economice |
69.01 |
|
|
299.999.809 |
100.000.000 |
399.999.809 |
Cheltuieli
curente |
|
|
01 |
299.999.809 |
100.000.000 |
399.999.809 |
Transferuri |
|
|
38 |
299.999.809 |
100.000.000 |
399.999.809 |
Administratie centrală |
|
01 |
|
299.999.809 |
100.000.000 |
399.999.809 |
7. Denumire
alte surse
|
2004 subprogram |
2005 estimat |
Buget
total |
Surse proprii ale
solicitantilor |
297.999.809 |
98.000.000 |
395.999.809 |
8. Alte
informatii:
-
Subprogramul este implementat de către Ministerul Integrării Europene împreună
cu agentiile pentru dezvoltare regională constituite potrivit Legii nr.
315/2004 privind dezvoltarea regională în România. Relatia dintre cele două
institutii pentru realizarea prezentului subprogram se asigură prin contract de
prestări de servicii.
-
Subprogramul se încheie la 31 decembrie 2005.
-
Subprogramul se adresează societătilor comerciale, persoane juridice române, cu
capital integral privat, care se încadrează în categoria întreprinderilor mici
si mijlocii definite conform Legii nr.
346/2004 privind stimularea înfiintării si dezvoltării întreprinderilor
mici si mijlocii, constituite înainte de 31 decembrie 2003 si care au ca obiect
de activitate, conform codului CAEN, sectiunea H “Hoteluri si restaurante”, cu
exceptia grupelor 553, 554 si 555. Din clasa 5523, grupa 552 se finantează
activitatea altor mijloace de cazare pe termen scurt în: vile, bungalouri,
cabane turistice, sate de vacantă, pensiuni turistice.
- Suma
minimă a finantării nerambursabile este de 1 miliard lei, iar suma maximă este
de 4 miliarde lei.
- Procentul
maxim de cofinantare asigurat de la bugetul de stat solicitantilor prin acest
subprogram este de 50% din costurile totale eligibile ale proiectului.
-
Procedura de implementare a subprogramului se stabileste de Ministerul
Integrării Europene, se aprobă prin ordin al ministrului integrării europene si
se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-
Subprogramul finantează:
-
investitiile întreprinderilor mici si mijlocii în achizitionarea de bunuri, cu
exceptia mijloacelor de transport de orice fel, precum si în
modernizarea/reabilitarea activelor corporale care constituie infrastructura
turistică/balneară/de tratament/de agrement necesară dezvoltării serviciilor
turistice si/sau serviciilor complementare;
-
asistentă tehnică pentru implementarea subprogramului, cheltuieli de personal,
materiale si servicii, destinate Ministerului Integrării Europene si agentiilor
pentru dezvoltare regională.
Suma
totală destinată pentru activitătile de asistentă tehnică, efectuate de
Ministerul Integrării Europene si de agentiile pentru dezvoltare regională,
este de 4 miliarde lei.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
privind unele măsuri
pentru aprobarea organismelor pentru evaluarea conformitătii echipamentelor sub
presiune si a organizatiilor de tertă parte pentru efectuarea încercărilor
prevăzute la pct. 3.1.2 si 3.1.3 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată a
echipamentelor sub presiune
În
conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) si ale art. 16 alin. (1) din
Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată a
echipamentelor sub presiune, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 404 din 6 mai 2004,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului, emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Normele metodologice privind aprobarea organismelor pentru
evaluarea conformitătii echipamentelor sub presiune si a organizatiilor de
tertă parte pentru efectuarea încercărilor prevăzute la pct. 3.1.2 si 3.1.3 din
anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată a
echipamentelor sub presiune, prevăzute în anexa nr. 1.
Art.
2. - (1) Se înfiintează Comisia de recunoastere a organismelor pentru evaluarea
conformitătii echipamentelor sub presiune si a organizatiilor de tertă parte
pentru efectuarea încercărilor prevăzute la pct. 3.1.2 si 3.1.3 din anexa nr. 1
la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004, denumită în continuare Comisia de recunoastere, care
functionează în cadrul Directiei generale politică industrială.
(2)
Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de recunoastere este
prevăzut în anexa nr. 2.
(3)
Componenta nominală a Comisiei de recunoastere este prevăzută în anexa nr. 3*).
Art.
3. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
4. - Se abrogă Ordinul ministrului industriei si resurselor nr.
122/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea
organismelor pentru evaluarea conformitătii echipamentelor sub presiune,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 203 din 28 martie
2003.
Art.
5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p.
Ministrul de stat, ministrul economiei si comertului,
Iulian
Iancu,
secretar
de stat
Bucuresti, 5 august 2004.
Nr. 542.
*) Anexa nr. 3 se pune la
dispozitie institutiilor interesate.
ANEXA Nr. 1
NORME
METODOLOGICE
privind
aprobarea organismelor pentru evaluarea conformitătii echipamentelor sub
presiune si a organizatiilor de tertă parte pentru efectuarea încercărilor
prevăzute la pct. 3.1.2 si 3.1.3 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată a
echipamentelor sub presiune
A. Dispozitii
generale
1.
Prezentele norme metodologice stabilesc procedura privind aprobarea
organismelor care realizează evaluarea conformitătii echipamentelor sub
presiune, denumite în continuare organisme, si a organizatiilor de tertă
parte pentru efectuarea încercărilor prevăzute la pct. 3.1.2 si
3.1.3
din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată a
echipamentelor sub presiune, denumite în continuare organizatii de tertă
parte.
2.
Poate fi aprobat drept organism, respectiv organizatie de tertă parte, orice
persoană juridică sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în
România, înregistrată la Oficiul National al Registrului Comertului, care
dovedeste că poate realiza sarcini specifice în legătură cu evaluarea
conformitătii, respectiv încercările specifice echipamentelor sub presiune si
care respectă criteriile aplicabile organismelor notificate si cele aplicabile
organizatiilor de tertă parte prevăzute în anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004, precum si cerintele prevăzute în prezentele norme metodologice.
B. Documente
solicitate pentru evaluare
B.1. Documentele
solicitate organismelor pentru evaluare în vederea aprobării
3.
Cererea de desemnare se completează de către organism, conform modelului redat
în anexa nr. 1, si se transmite la Ministerul Economiei si Comertului – Comisia
de recunoastere. Cererea de desemnare trebuie să fie însotită de următoarele
documente:
a)
certificatul de înmatriculare la Oficiul National al Registrului Comertului sau
orice act juridic echivalent privind înfiintarea, în copie;
b)
certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformitătii, emis de
către organismul national de acreditare, în copie;
c)
asigurarea de răspundere civilă, în copie, pentru cazul în care răspunderea nu
revine statului prin lege, însotită de o adresă emisă de societatea de
asigurare, prin care să se certifice că polita de asigurare acoperă
despăgubirile care pot fi solicitate în urma activitătii pentru care se
solicită desemnarea;
d) prezentarea
activitătii organismului, din care să rezulte experienta si abilitătile
acestuia în domeniul evaluării echipamentelor sub presiune, cu indicarea
detaliată a tipurilor de echipamente sub presiune pentru care solicită
desemnarea, a codului si a clasei CAEN din care fac parte aceste produse;
e)
prezentarea schemei/schemelor de evaluare care se aplică de către organism în
functie de produs, cu indicarea procedurilor pe care are capabilitate să le
efectueze si a dotărilor aferente de care dispune; schema/schemele trebuie să
facă referire la cerintele aplicabile si procedura pentru evaluarea
conformitătii utilizată;
f)
prezentarea listei personalului implicat în activitatea de evaluare a
conformitătii, din care să rezulte experienta si expertiza personalului;
g) o
declaratie scrisă prin care solicitantul este de acord ca organismul national
de acreditare să pună la dispozitie autoritătii competente, la cerere,
documente si informatii în legătură cu acreditarea sa;
h)
raportul întocmit de către organismul national de acreditare, referitor la
acordul privind procedura de evaluare a conformitătii, documentată si aplicată
de către solicitant si sistemul de management al calitătii, conform
prevederilor art. 15 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 584/2004;
i)
documentele încheiate pentru subcontractarea activitătilor în legătură cu
sarcinile pentru care solicită desemnarea, în copie, dacă este cazul.
B.2. Documentele
solicitate organizatiilor de tertă parte pentru evaluare în vederea aprobării
4.
Cererea de desemnare se completează de către organizatia de tertă parte,
conform modelului redat în anexa nr. 1, si se transmite la Ministerul Economiei
si Comertului - Comisia de recunoastere. Cererea de desemnare trebuie să fie
însotită de următoarele documente:
a) certificatul de înmatriculare la Oficiul National al Registrului Comertului sau orice act juridic echivalent privind înfiintarea, în copie;
b)
certificatul de acreditare conform referentialelor de acreditare pentru
organisme de certificare a personalului si/sau pentru proceduri, emis de către
organismul national de acreditare, în copie, pentru încercările prevăzute la
pct. 3.1.2 sau 3.1.3 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 sau pentru ambele, după caz, care se referă la aprobarea
procedeelor si a personalului pentru îmbinări nedemontabile si la autorizarea
personalului calificat pentru încercări nedistructive;
c)
asigurarea de răspundere civilă, în copie, pentru cazul în care răspunderea nu
revine statului prin lege, însotită de o adresă emisă de societatea de
asigurare, prin care să se certifice că polita de asigurare acoperă
despăgubirile care pot fi solicitate în urma activitătii pentru care se
solicită desemnarea;
d)
prezentarea activitătii organizatiei de tertă parte, din care să rezulte
experienta si abilitătile acestuia în domeniul încercărilor pentru care
solicită desemnarea;
e)
prezentarea metodelor de încercare sau, după caz, a procedurilor de aprobare
ori autorizare a personalului;
f)
prezentarea schemei/schemelor de evaluare a conformitătii pentru care se
utilizează personalul autorizat/aprobat, procedeele de lucru aprobate în
functie de produs si referire la cerintele aplicabile care sunt îndeplinite;
g)
raportul întocmit de către organismul national de acreditare, referitor la
acordul privind procedurile aplicate de către organizatia de tertă parte,
documentată si aplicată de către solicitant si sistemul de management al
calitătii, conform prevederilor art. 16 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
584/2004;
h)
prezentarea listei personalului implicat în activitatea de evaluare a
conformitătii, din care să rezulte experienta si expertiza personalului;
i) o
declaratie scrisă prin care solicitantul este de acord ca organismul national
de acreditare să pună la dispozitie autoritătii competente, la cerere,
documente si informatii în legătură cu acreditarea sa;
j)
documentele încheiate pentru subcontractarea unor activităti prevăzute la pct.
3.1.2 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 584/2004, în copie, dacă este
cazul.
C. Evaluarea
solicitării, acordarea, limitarea, suspendarea sau retragerea aprobării
5.
Comisia de recunoastere evaluează solicitarea privind desemnarea în urma
examinării documentelor prevăzute la pct. 3 sau, după caz, pct. 4 si a
verificării:
a)
respectării criteriilor pentru evaluarea organismelor prevăzute în anexa nr. 5
la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004;
b)
respectării prevederilor art. 16 din Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare;
c)
respectării cerintelor privind competenta tehnică si capabilitatea organismului
de a evalua conformitatea echipamentelor sub presiune cu cerintele esentiale
din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004;
d) respectării sarcinilor în legătură cu procedura/procedurile de evaluare a conformitătii pentru care organismul solicită desemnarea, prevăzute în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 584/2004; sau respectării sarcinilor în legătură cu activitătile prevăzute la pct. 3.1.2 sau 3.1.3 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 584/2004, după caz;
e)
cunoasterii modului de utilizare a diagramelor de evaluare a conformitătii
prevăzute în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 584/2004;
f)
valorii minime a asigurării de răspundere civilă, conform pct. 3 lit. c);
g)
oricăror alte cerinte aplicabile organismelor sau organizatiilor de tertă
parte, conform prezentelor norme metodologice.
6. În
măsura în care este necesar pentru luarea deciziei privind desemnarea, Comisia
de recunoastere poate întreprinde orice alte măsuri pentru informarea sa
completă si corectă. În vederea luării deciziei, Comisia de recunoastere poate
realiza si o evaluare a solicitantului la sediul acestuia. Toate cheltuielile
ocazionate de deplasarea Comisiei de recunoastere la sediul solicitantului
(transport, cazare, diurnă) se suportă de către solicitant.
7.
7.1.
Comisia de recunoastere emite un certificat de recunoastere solicitantului care
a dovedit conformitatea cu cerintele prezentelor norme metodologice, stabilind
scopul si sarcinile pentru care va fi desemnat, în termen de 30 de zile de la
data înregistrării cererii de desemnare. Modelul certificatului de recunoastere
este prevăzut în anexa nr. 2, conform modelului din anexa nr. 2 la Normele
metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a
organismelor de certificare si de inspectie care realizează evaluarea
conformitătii produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, modificată si completată prin Hotărârea Guvernului nr.
298/2004.
7.2.
În situatia în care solicitantul nu dovedeste conformitatea cu cerintele
prevăzute în prezentele norme metodologice, Comisia de recunoastere, în termen
de 30 de zile de la data înregistrării cererii de desemnare, comunică
solicitantului respingerea motivată a desemnării.
7.3.
Rezultatul evaluării realizate de Comisia de recunoastere si decizia acesteia
se consemnează într-un proces-verbal întocmit si păstrat conform Regulamentului
de organizare si functionare a Comisiei de recunoastere.
7.4.
Comisia de recunoastere solicită, conform prevederilor art. 18 si 19 din
normele metodologice prevăzute la pct. 7.1, înscrierea organismului care a
obtinut desemnarea în Registrul organismelor desemnate.
8.
8.1.
Lista cuprinzând organismele care sunt aprobate prin ordin al ministrului de
stat, ministrul economiei si comertului, se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, conform prevederilor art. 24 lit. d) din Hotărârea
Guvernului nr.
584/2004, si contine
pentru fiecare organism desemnat informatii privind denumirea completă, sediul,
produsele sau grupele de produse care se supun evaluării, procedura/procedurile
de evaluare a conformitătii produselor respective pentru care este desemnat,
precum si numărul de identificare din Registrul organismelor desemnate.
8.2.
Lista cuprinzând organizatiile de tertă parte care sunt aprobate prin ordin al
ministrului de stat, ministrul economiei si comertului, se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 24 lit. d) din
Hotărârea Guvernului nr.
584/2004, si contine
pentru fiecare organizatie de tertă parte desemnată informatii privind
denumirea completă, sediul si încercările prevăzute la pct. 3.1.2 si/sau 3.1.3
din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004, pentru care
este desemnată.
8.3.
Certificatul de recunoastere dă dreptul organismului de certificare, respectiv
organizatiei de tertă parte, de a actiona ca organism aprobat, respectiv
organizatie de tertă parte aprobată, de la data intrării în vigoare a ordinului
prevăzut la pct. 8.1, respectiv la pct. 8.2.
8.4. Ordinul
prevăzut la pct. 8.1 contine pentru fiecare organism aprobat informatii privind
denumirea completă, sediul, produsele sau grupele de produse care se supun
evaluării, asociate claselor CAEN, procedura/procedurile de evaluare a
conformitătii produselor respective pentru care este desemnat, precum si
numărul de identificare din Registrul organismelor desemnate.
8.5.
Ordinul prevăzut la pct. 8.2 contine pentru fiecare organizatie de tertă parte
aprobată informatii privind denumirea completă, sediul si încercările prevăzute
în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004, pentru care
este desemnată.
8.6.
În cazuri motivate, aprobarea poate fi acordată pentru o perioadă limitată; în
această situatie, Comisia de recunoastere va decide ulterior prelungirea,
limitarea sau retragerea desemnării.
8.7.
În termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I, a ordinului prevăzut la pct. 8.1, respectiv la pct. 8.2,
Comisia de recunoastere solicită organismului aprobat sau organizatiei de tertă
parte, după caz, stabilirea împreună cu organismul national de acreditare a
programului de supraveghere; organismul desemnat va transmite, în copie,
programul de supraveghere astfel convenit Comisiei de recunoastere, în termen
de 20 de zile lucrătoare de la data la care organismul a primit cererea.
9.
După data intrării în vigoare a PECA sau, după caz, de la data aderării
României la Uniunea Europeană, pentru domeniul echipamentelor sub presiune,
conform art. 23 din Hotărârea Guvernului nr.
584/2004, Ministerul
Economiei si Comertului comunică Comisiei Europene si statelor membre ale
Uniunii Europene, cu respectarea prevederilor speciale din PECA sau conform
prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
584/2004 în cazul în
care un astfel de protocol nu este încheiat, organismele pe care le-a aprobat
si sarcinile specifice pe care acestea le vor executa, precum si numărul de
identificare alocat anterior acestora de Comisie sau, după caz, organizatiile
de tertă parte pe care le-a desemnat si sarcinile specifice pentru care au fost
aprobate. Lista organismelor notificate si numărul lor de identificare, precum
si sarcinile specifice pentru care au fost notificate se publică în Jurnalul
Oficial al Uniunii Europene. Lista organizatiilor de tertă parte desemnate,
precum si sarcinile specifice pentru care au fost desemnate se publică în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
10.
10.1.
Comisia de recunoastere poate limita, suspenda sau retrage desemnarea ori
notificarea unui organism, respectiv unei organizatii de tertă parte, în cazul
nerespectării cerintelor care au stat la baza desemnării sau în situatia în
care organismul, respectiv organizatia de tertă parte, solicită acest lucru.
10.2. Solicitarea organismului privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnării ori notificării trebuie înaintată Comisiei de recunoastere cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitătii organismului, respectiv organizatiei de tertă parte în cauză.
10.3.
În situatia prevăzută la pct. 10.1, organismul sau organizatia de tertă parte
trebuie să asigure predarea în mod corespunzător a documentelor si
înregistrărilor în legătură cu evaluările realizate ori în curs de realizare
din perioada în care a fost desemnat, cu acceptul clientului, către Comisia de
recunoastere sau către un alt organism si, respectiv, organizatie de tertă
parte desemnate ori notificate din domeniu, stabilite de Comisia de
recunoastere.
10.4.
Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnării ori
notificării determină actualizarea ordinului ministrului de stat, ministrul
economiei si comertului, prevăzut la pct. 8.1, respectiv la pct. 8.2.
10.5.
Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnării ori notificării, după caz, a
unui organism, respectiv a unei organizatii de tertă parte, nu afectează
valabilitatea documentelor emise de către acesta anterior datei la care s-a
luat decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnării ori
notificării organismului, respectiv a unei organizatii de tertă parte, până se
dovedeste că acestea trebuie retrase.
11.
Organismele si, respectiv, organizatiile de tertă parte pot contesta la
instanta judecătorească competentă decizia privind retragerea desemnării sau
notificării, în conformitate cu legislatia în vigoare.
D. Supravegherea
organismelor si organizatiilor de tertă parte desemnate sau notificate, după
caz
12.
12.1.
Organismele si organizatiile de tertă parte desemnate sau notificate trebuie să
îndeplinească în mod permanent cerintele si conditiile care au stat la baza
deciziei privind desemnarea lor.
12.2.
Organismele si organizatiile de tertă parte desemnate sau notificate trebuie să
facă cunoscut Comisiei de recunoastere si organismului national de acreditare
orice intentie de modificare a unora dintre documentele prevăzute la pct. 3 sau
la pct. 4, precum si orice altă măsură ce se doreste a fi implementată si care
ar putea afecta îndeplinirea cerintelor si respectarea conditiilor în legătură
cu desemnarea, cu cel putin 10 zile lucrătoare înainte de punerea în aplicare a
modificării. Organismele si organizatiile de tertă parte desemnate/notificate
vor comunica totodată si data pentru punerea în aplicare a modificării.
12.3.
Organismele si organizatiile de tertă parte desemnate sau notificate vor
transmite Comisiei de recunoastere raportul organismului national de acreditare
referitor la impactul modificărilor, dacă acestea afectează conditiile
prevăzute la pct. 12.1. În situatia în care modificările privesc certificatul
de înmatriculare la oficiul registrului comertului, organismul desemnat sau
notificat va transmite Comisiei de recunoastere si copia documentului
actualizat.
13.
13.1.
Supravegherea organismelor si organizatiilor de tertă parte desemnate sau
notificate se realizează de către organismul national de acreditare în conformitate
cu procedura de supraveghere proprie.
13.2. În termen de 10 zile lucrătoare de la data încheierii auditului de supraveghere, organismul si, respectiv, organizatia de tertă parte desemnate sau notificate vor informa Comisia de recunoastere cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet de audit, încheiat de către echipa de evaluare a organismului national de acreditare. 13.3. Organismele si, respectiv, organizatiile de tertă parte desemnate sau notificate vor informa Comisia de recunoastere cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditării si/sau reînnoirea acesteia.
14.
14.1.
În caz de existentă a oricărui dubiu privind respectarea cerintelor care au
stat la baza desemnării, organismul si, respectiv, organizatia de tertă parte
desemnate sau notificate vor transmite, la solicitarea Comisiei de
recunoastere, toate informatiile necesare pentru clarificarea situatiei
apărute. Dacă este cazul, la solicitarea Comisiei de recunoastere, organismul national
de acreditare va realiza un audit de
supraveghere neplanificat la organismul si, respectiv, organizatia de
tertă parte desemnate sau notificate, în cauză. Totodată Comisia de
recunoastere poate întreprinde orice alte măsuri necesare clarificării dubiilor
existente.
14.2.
Organismul national de acreditare va transmite Comisiei de recunoastere
raportul si concluziile referitoare la auditul de supraveghere prevăzut la pct.
13.1, în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea acestuia.
15.
15.1. În
situatia în care în cadrul procesului de evaluare sau de supraveghere se
constată neconformităti fată de cerintele prezentelor norme metodologice,
Comisia de recunoastere împreună cu organismul national de acreditare si
organismul sau organizatia de tertă parte desemnată ori notificată în cauză vor
stabili măsurile necesare si programul pentru eliminarea neconformitătilor.
15.2.
În functie de natura neconformitătilor, Comisia de recunoastere poate decide ca
pe o perioadă determinată, până la eliminarea neconformitătilor, activitatea
organismului sau a organizatiei de tertă parte în domeniul în care este
desemnată să fie limitată ori suspendată.
16.
Organismele si, respectiv, organizatiile de tertă parte desemnate sau
notificate trebuie să permită neconditionat accesul reprezentantilor Comisiei
de recunoastere la documente, precum si participarea la activitătile care
privesc încercările si/sau evaluările ce se realizează de către acestea în
legătură cu obiectul desemnării si supravegherii, conform prevederilor
prezentelor norme metodologice.
17.
Organismele si, respectiv, organizatiile de tertă parte desemnate sau
notificate vor transmite Comisiei de recunoastere în fiecare an, anterior datei
de 1 martie, un raport scris referitor la activitătile efectuate în anul
calendaristic anterior. Raportul anual va contine în principal informatii
privind:
a)
documentele emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite ca urmare
a desemnării;
b)
reclamatiile si apelurile înregistrate împotriva deciziilor organismului sau
organizatiei de tertă parte desemnate, inclusiv informatii privind negocierile
si rezultatele în legătură cu acestea;
c)
experienta acumulată în urma realizării sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a
desemnării si propuneri de perfectionare a activitătii;
d)
activitătile subcontractate, subcontractantii si experienta dobândită ca urmare
a subcontractării activitătilor pentru realizarea sarcinilor ce i-au revenit ca
urmare a desemnării, după caz;
e)
dificultătile întâmpinate în realizarea sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a
desemnării si măsurile pe care le-a luat pentru eliminarea acestora sau pe care
urmează să le ia în acest scop;
f)
modul de participare la activitătile de standardizare din domeniul în care a
fost desemnat.
18.
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
Modelul cererii de desemnare
Organismul/Organizatia de tertă
parte
.......................................................................................................................
(denumirea completă, adresă,
telefon/fax, e-mail, cod unic de înregistrare,
nr. de ordine în registrul
comertului)
Nr. ........./data ............1)
Organismul/Organizatia de tertă parte2) ..................................................................................................,
având sediul în3) ..................................................................................................................................,
reprezentat/reprezentată prin director/presedinte4) .........................................................................................................................,
în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind
desemnarea laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare
si de inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din
domeniile reglementate prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ale art. 15 sau 16
din Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 privind
stabilirea conditiilor de introducere pe piată a echipamentelor sub presiune,
solicită Ministerului Economiei si Comertului - Comisia de recunoastere a
organismelor care realizează evaluarea conformitătii echipamentelor sub
presiune să fie evaluat/evaluată în vederea aprobării în scopul de a realiza
evaluarea conformitătii/efectuarea încercărilor prevăzute la pct. 3.1.2 si
3.1.3 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 privind
stabilirea conditiilor de introducere pe piată a echipamentelor sub presiune,
pentru grupa de produse5)
...............prin6) ............................................................................................................……………
.....................................................................................................................................................…….
Anexăm
la prezenta următoarele documente7):
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
Directorul/Presedintele8)
organismului/organizatiei
de tertă parte,
...................................................
1) Numărul/data de înregistrare la Comisia de recunoastere.
2) Denumirea completă a organismului/organizatiei de tertă
parte.
3) Adresa completă, codul postal.
4) Numele si prenumele.
5) Denumirea si codul grupei de produse ce fac obiectul
evaluării/încercărilor prevăzute la pct. 3.1.2 si 3.1.3 din anexa nr. 1 la
Hotărârea Guvernului nr. 584/2004, asociate activitătilor CAEN.
6) Denumirea procedurilor de evaluare a conformitătii
produselor ce fac obiectul evaluării.
7) Documentele conform prevederilor pct. 3 sau 4 din normele
metodologice.
8) Numele, prenumele, semnătura directorului/presedintelui si
stampila organismului/organizatiei de tertă parte.
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
Modelul
certificatului de recunoastere
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Comisia de recunoastere a
organismelor care realizează evaluarea conformitătii echipamentelor sub
presiune si a organizatiilor de tertă parte
Nr.
............/data emiterii ...............
În
aplicarea prevederilor art. 7 din Normele metodologice privind desemnarea
laboratoarelor de încercări, precum si a organismelor de certificare si de
inspectie care realizează evaluarea conformitătii produselor din domeniile reglementate
prevăzute în Legea nr.
608/2001 privind
evaluarea conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
487/2002, cu modificările si completările ulterioare, si ca urmare a Cererii
de desemnare înregistrate cu nr. ........./..............., se emite prezentul
certificat de recunoastere, prin care se atestă că organismul/organizatia de
tertă parte1) ..........................................,
cu sediul în2) ................................................,
respectă cerintele minime prevăzute la art. 14 din Legea nr.
608/2001 privind evaluarea
conformitătii produselor, cu modificările si completările ulterioare, si are
competenta, capacitatea si aptitudinea de a realiza sarcinile specifice privind
evaluarea conformitătii produselor prin3) ....................................,
pentru produsele sau grupa de produse4) ..........................................................,
conform prevederilor aplicabile din Hotărârea Guvernului nr.
584/2004 privind
stabilirea conditiilor de introducere pe piată a echipamentelor sub presiune.
La data retragerii desemnării organismului/organizatiei de tertă parte
.................. prezentul certificat se anulează.
Presedintele5) Comisiei de recunoastere,
...................................................
1) Denumirea completă a organismului/organizatiei de tertă
parte.
2) Adresa completă, codul postal.
3) Denumirea procedurii de evaluare a conformitătii produselor.
4) Denumirea si codul produselor sau grupei de produse asociate
activitătilor CAEN.
5) Numele, prenumele, semnătura si stampila autoritătii
competente.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
de
organizare si functionare a Comisiei de recunoastere a organismelor pentru
evaluarea conformitătii echipamentelor sub presiune si a organizatiilor de
tertă parte pentru efectuarea încercărilor prevăzute la pct. 3.1.2 si 3.1.3 din
anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 584/2004 privind stabilirea conditiilor
de introducere pe piată a echipamentelor sub presiune
1.
Comisia de recunoastere, denumită în continuare comisie, functionează în
cadrul Directiei generale politică industrială si are componenta redată în
anexa nr. 3 la ordin.
2.
Comisia are următoarele atributii principale:
-
recunoasterea organismelor care realizează evaluarea conformitătii
echipamentelor sub presiune si a organizatiilor de tertă parte care realizează
încercările prevăzute la pct. 3.1.2 sau 3.1.3 din anexa nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 584/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piată
a echipamentelor sub presiune si eliberarea certificatului de recunoastere;
-
supravegherea periodică a organismelor si a organizatiilor de tertă parte.
3.
Convocarea comisiei se face ori de câte ori este necesar de către presedinte
sau, în lipsa acestuia, de vicepresedinte.
4.
Convocarea va fi însotită de ordinea de zi.
5.
Comisia este legal întrunită dacă sunt prezenti cel putin 4 membri.
6.
Deciziile se iau cu majoritatea simplă a celor prezenti.
7.
Comisia analizează cererea de recunoastere si documentele prevăzute la lit. B
din anexa nr. 1 la ordin si poate decide efectuarea unor vizite de verificare
la sediul si în spatiile de încercare ale solicitantului, actiuni în urma cărora
ia decizia de acceptare sau de respingere a solicitării de recunoastere.
8.
Deciziile comisiei se consemnează într-un procesverbal înscris într-un registru
unic gestionat de comisie.
9. În
termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii certificatului de recunoastere,
comisia solicită înscrierea organismului care a fost aprobat în Registul
organismelor desemnate sau solicită atribuirea numărului de identificare la
Comisia Europeană pentru organismele pe care le-a desemnat.
10.
Până la intrarea în vigoare a PECA pentru domeniul reglementat de Hotărârea
Guvernului nr.
584/2004 sau până la
data aderării României la Uniunea Europeană, comisia propune spre aprobare
ministrului de stat, ministrul economiei si comertului, lista organismelor
recunoscute.
Lista
organismelor aprobate va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
584/2004.
MINISTERUL AGRICULTURII,
PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE
privind aprobarea
repartizării pe judete a volumului maxim de masă lemnoasă care poate fi
recoltată în anul 2005 din pădurile proprietate publică a unitătilor
administrativ-teritoriale, din pădurile proprietate privată a persoanelor
fizice si a persoanelor juridice de drept privat si din vegetatia forestieră
situată pe terenuri din afara fondului forestier national
În temeiul art. 1
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
1.325/2004 privind aprobarea volumului maxim de masă lemnoasă care poate fi
recoltată în anul 2005,
în
baza prevederilor art. 9 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
având
în vedere Referatul de aprobare nr. 2.736 din 25 august 2004,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă repartizarea pe judete a volumului maxim de masă lemnoasă pe
picior, care poate fi recoltată în anul 2005 din pădurile proprietate publică a
unitătilor administrativ-teritoriale, conform anexei nr. 1.
Art.
2. - Se aprobă repartizarea pe judete a volumului maxim de masă lemnoasă pe
picior, care poate fi recoltată în anul 2005 din pădurile proprietate privată a
persoanelor fizice si a persoanelor juridice de drept privat, conform anexei
nr. 2.
Art.
3. - Se aprobă repartizarea pe judete a volumului maxim de masă lemnoasă pe
picior, care poate fi recoltată în anul 2005 din vegetatia forestieră situată
pe terenuri din afara fondului forestier national, conform anexei nr. 3.
Art.
4. – Ane xele nr. 1-3 fac parte integrantă dinprezentul ordin.
Art.
5. - Repartizarea pe detinători a volumelor maxime de masă lemnoasă pe picior
prevăzute în anexele nr. 1, 2 si 3 se aprobă de către directiile teritoriale de
regim silvic si de vânătoare, pe baza fundamentării realizate prin analiza si
prelucrarea datelor din amenajamentele silvice, studiile sumare de amenajare si
studiile de transformare a păsunilor împădurite, aprobate de autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură, sau pe baza hotărârilor
Conferintei a II-a de amenajare, pentru amenajamentele silvice neavizate.
Art.
6. - Directia de regim silvic împreună cu structurile teritoriale abilitate din
cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale verifică respectarea
prevederilor prezentului ordin.
Art.
7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre
Daea
Bucuresti, 1 septembrie 2004.
Nr. 629.
REPARTIZAREA
PE JUDETE
a
volumului maxim de masă lemnoasă pe picior, care poate fi recoltată în anul
2005 din pădurile proprietate publică a unitătilor administrativ-teritoriale
Nr. crt. |
Judetul |
Volumul
(mii m3) |
1. |
Alba |
109,0 |
2. |
Arad |
130,0 |
3. |
Arges |
11,5 |
4. |
Bacău |
13,5 |
5. |
Bihor |
166,0 |
6. |
Bistrita-Năsăud |
470,9 |
7. |
Botosani |
0,1 |
8. |
Brasov |
290,0 |
9. |
Brăila |
0,5 |
10. |
Buzău |
0,1 |
11. |
Caras-Severin |
58,1 |
12. |
Călărasi |
0,2 |
13. |
Cluj |
61,7 |
14. |
Constanta |
0,1 |
15. |
Covasna |
95,0 |
16. |
Dâmbovita |
1,1 |
17. |
Dolj |
3,9 |
18. |
Galati |
1,3 |
19. |
Giurgiu |
0,1 |
20. |
Gorj |
0,5 |
21. |
Harghita |
118,0 |
22. |
Hunedoara |
60,2 |
23. |
Ialomita |
0,6 |
24. |
Iasi |
1,8 |
25. |
Ilfov |
12,0 |
26. |
Maramures |
122,0 |
27. |
Mehedinti |
0,6 |
28. |
Mures |
201,0 |
29. |
Neamt |
21,0 |
30. |
Olt |
1,0 |
31. |
Prahova |
1,1 |
32. |
Satu Mare |
40,0 |
33. |
Sălaj |
31,0 |
34. |
Sibiu |
251,6 |
35. |
Suceava |
180,1 |
36. |
Teleorman |
0,5 |
37. |
Timis |
34,5 |
38. |
Tulcea |
0,4 |
39. |
Vaslui |
0,6 |
40. |
Vâlcea |
3,4 |
41. |
Vrancea |
5,0 |
TOTAL: |
2.500 |
ANEXA Nr. 2
REPARTIZAREA
PE JUDETE
a
volumului maxim de masă lemnoasă pe picior, care poate fi recoltată în anul
2005 din pădurile proprietate privată a persoanelor fizice si a persoanelor
juridice de drept privat
Nr. crt. |
Judetul |
Volumul
(mii m3) |
1. |
Alba |
90,0 |
2. |
Arad |
76,7 |
3. |
Arges |
196,0 |
4. |
Bacău |
148,5 |
5. |
Bihor |
76,0 |
6. |
Bistrita-Năsăud |
68,0 |
7. |
Botosani |
15,3 |
8. |
Brasov |
65,3 |
9. |
Brăila |
0,1 |
10. |
Buzău |
101,0 |
11. |
Caras-Severin |
51,8 |
12. |
Călărasi |
2,1 |
13. |
Cluj |
72,0 |
14. |
Constanta |
0,1 |
15. |
Covasna |
247,0 |
16. |
Dâmbovita |
45,8 |
17. |
Dolj |
5,5 |
18. |
Galati |
20,0 |
19. |
Giurgiu |
3,7 |
20. |
Gorj |
47,0 |
21. |
Harghita |
415,0 |
22. |
Hunedoara |
81,0 |
23. |
Ialomita |
12,5 |
24. |
Iasi |
27,3 |
25. |
Ilfov |
6,3 |
26. |
Maramures |
205,0 |
27. |
Mehedinti |
27,3 |
28. |
Mures |
150,0 |
29. |
Neamt |
98,2 |
30. |
Olt |
30,9 |
31. |
Prahova |
50,1 |
32. |
Satu Mare |
50,0 |
33. |
Sălaj |
71,0 |
34. |
Sibiu |
18,7 |
35. |
Suceava |
312,2 |
36. |
Teleorman |
11,1 |
37. |
Timis |
21,3 |
38. |
Tulcea |
0,1 |
39. |
Vaslui |
21,5 |
40. |
Vâlcea |
273,6 |
41. |
Vrancea |
285,0 |
TOTAL: |
3.500 |
ANEXA Nr. 3
REPARTIZAREA
PE JUDETE
a
volumului maxim de masă lemnoasă pe picior, care poate fi recoltată în anul
2005 din vegetatia forestieră situată pe terenuri din afara fondului forestier
national
Nr. crt. |
Judetul |
Volumul
(mii m3) |
1. |
Alba |
24,0 |
2. |
Arad |
15,9 |
3. |
Arges |
7,5 |
4. |
Bacău |
15,0 |
5. |
Bihor |
60,0 |
6. |
Bistrita-Năsăud |
16,9 |
7. |
Botosani |
5,0 |
8. |
Brasov |
46,0 |
9. |
Brăila |
3,9 |
10. |
Buzău |
20,0 |
11. |
Caras-Severin |
27,9 |
12. |
Călărasi |
1,5 |
13. |
Cluj |
74,2 |
14. |
Constanta |
0,7 |
15. |
Covasna |
61,0 |
16. |
Dâmbovita |
8,3 |
17. |
Dolj |
3,0 |
18. |
Galati |
2,5 |
19. |
Giurgiu |
1,3 |
20. |
Gorj |
11,1 |
21. |
Harghita |
87,3 |
22. |
Hunedoara |
25,2 |
23. |
Ialomita |
1,6 |
24. |
Iasi |
3,0 |
25. |
Ilfov |
1,3 |
26. |
Maramures |
18,0 |
27. |
Mehedinti |
7,3 |
28. |
Mures |
43,0 |
29. |
Neamt |
23,0 |
30. |
Olt |
1,0 |
31. |
Prahova |
2,1 |
32. |
Satu Mare |
19,0 |
33. |
Sălaj |
8,2 |
34. |
Sibiu |
15,0 |
35. |
Suceava |
15,0 |
36. |
Teleorman |
2,6 |
37. |
Timis |
1,2 |
38. |
Tulcea |
3,8 |
39. |
Vaslui |
2,6 |
40. |
Vâlcea |
3,1 |
41. |
Vrancea |
11,0 |
TOTAL: |
700 |
MINISTERUL JUSTITIEI
pentru aprobarea
Instructiunilor privind utilizarea semnăturii electronice în vederea
înregistrării formularelor si căutării datelor în Arhiva Electronică de
Garantii Reale Mobiliare
În temeiul
art. 283 din Ordonanta Guvernului nr.
89/2000 privind unele măsuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea
înscrierilor în Arhiva Electronică de Garantii Reale Mobiliare, aprobată cu
modificări prin Legea nr.
298/2002, cu modificările si completările ulterioare,
având
în vedere prevederile art. 30 alin. (2) si ale art. 47 alin. (5) din
Regulamentul pentru organizarea si functionarea Arhivei Electronice de Garantii
Reale Mobiliare, adoptat prin Hotărârea Guvernului nr.
802/1999, cu modificările si completările ulterioare,
în
conformitate cu dispozitiile art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
736/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
justitiei emite
următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Instructiunile privind utilizarea semnăturii electronice în
vederea înregistrării formularelor si căutării datelor în Arhiva Electronică de
Garantii Reale Mobiliare, cuprinse în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art.
2. - Directia publicitate mobiliară, imobiliară si notari publici va lua
măsurile necesare în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului
ordin.
Art.
3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
Bucuresti, 25 august 2004.
Nr. 2.409/C.
INSTRUCTIUNI
privind
utilizarea semnăturii electronice în vederea înregistrării formularelor si
căutării datelor în Arhiva Electronică de Garantii Reale Mobiliare
Art.
1. - (1) Orice persoană fizică sau juridică va putea înainta, în calitate de
solicitant, către un operator/agent autorizat al Arhivei Electronice de
Garantii Reale Mobiliare, cereri de înscriere în arhivă a formularelor de avize
de garantie ori de căutare a unor informatii înscrise în baza de date a
arhivei, sub forma unor înscrisuri întocmite prin mijloace electronice cărora
li s-a încorporat, atasat sau asociat semnătura electronică extinsă a
solicitantului, bazată pe un certificat calificat valabil, cu plata taxei
stabilite de lege si a tarifului corespunzător stabilit de acel operator si cu
conditia ca operatorul/agentul autorizat respectiv să agreeze această
modalitate de remitere a solicitărilor.
(2)
Termenii următori vor avea sensurile de mai jos:
a) TED
înseamnă transferul electronic de date al formularelor de avize de
garantie, al solicitărilor de căutare a avizelor de garantie, precum si al
rezultatelor căutărilor;
b) document
TED reprezintă un document în
format electronic transmis între solicitant si operator/agent autorizat,
semnat cu semnătura electronică extinsă a solicitantului si a
operatorului/agentului autorizat.
Art.
2. - Transferul electronic al documentelor între solicitanti si
operatori/agenti autorizati se va putea realiza sub forma:
a)
fisierelor atasate unui e-mail, care au încorporată, atasată ori asociată o
semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat valabil;
b)
mesajelor de e-mail care au încorporată, atasată sau asociată o semnătură
electronică extinsă, bazată pe un certificat valabil. Mesajul de e-mail va
include un singur formular de aviz de garantie ori o singură solicitare de
căutare în arhivă;
c)
fisierelor transmise prin alte tehnici decât prin e-mail, care au încorporată,
atasată ori asociată o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat
valabil.
Art.
3. - (1) La receptionarea unui document TED, operatorii/agentii autorizati au
obligatia de a transmite solicitantilor înstiintări de acceptare sau de
respingere pentru documentele TED, iar în cazul unei înstiintări de respingere,
în mod obligatoriu sub forma unui alt document TED, semnat cu semnătura
electronică a operatorului/agentului.
(2) Un
document care poate fi citit de echipamentul arhivei, dar nu este semnat
electronic sau nu este completat corespunzător prevederilor legale ori nu are
formatul acceptat de arhivă va fi refuzat de operator.
Operatorul
va comunica solicitantului respectiv si explicatia refuzului atunci când acest
lucru este posibil.
Art.
4. - (1) Documentele transmise electronic de către solicitanti vor fi stocate
de către operatori/agenti autorizati, fără a le modifica, pe suport informatic,
în conditii care să asigure integritatea acestora; documentele receptionate vor
fi copiate, fără a le modifica, si pe unul sau mai multe dispozitive suplimentare
de stocare, în scopul prevenirii pierderii datelor.
(2) În
momentul acceptării unui document TED operatorul/agentul autorizat va întocmi
pe suport informatic, fie prin utilizarea aplicatiei software a arhivei, fie
prin alte metode, o evidentă continând toate informatiile referitoare la
respectivul document, care va fi stocată la operator/agent în conditiile
prevăzute la alin. (1).
(3)
Datele din formularele de avize de garantie vor fi transferate în sistemul de
administrare a informatiei al arhivei de către operatorii/agentii autorizati,
fie prin introducerea directă a acestora, fie prin utilizarea unor tehnici de
preluare automată.
(4)
După efectuarea înscrierii în arhivă, o copie a formularului de aviz de
garantie va fi transmisă solicitantului de către operator/agent, în formă
electronică, semnată cu semnătura electronică extinsă a operatorului sau
agentului, cu mentionarea numărului si datei înregistrării formularului, precum
si a numărului de identificare a înregistrării.
(5) În
cazul unei cereri de căutare în arhivă, înaintată sub forma unui document TED,
operatorul/agentul autorizat va transmite solicitantului respectiv un înscris
în formă electronică ce va cuprinde rezultatele căutării, precum si criteriile
si termenii propusi de solicitant si cei utilizati de operator din proprie
initiativă, dacă este cazul, în functie de care s-a realizat căutarea;
ansamblul solicitare de căutare - comunicarea rezultatului căutării, transmis
sub forma unor înscrisuri în format electronic cărora li s-a încorporat, atasat
sau asociat o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat
valabil, înlocuieste procesul-verbal de căutare.
(6)
Documentele TED transmise solicitantilor de către operatori/agenti autorizati
vor fi, de asemenea, incluse într-o evidentă, conform celor prevăzute la alin.
(2).
Art.
5. - Solicitarea de înregistrare în arhivă a unui formular de aviz de garantie,
adresată pe seama unei persoane juridice de către o persoană fizică, alta decât
cea care, în calitate de organ de conducere, poate reprezenta entitatea în
relatiile cu tertii, va fi în mod obligatoriu precedată de o notificare din
partea reprezentantului legal al persoanei juridice către operatorul/agentul
care va efectua înscrierea, transmisă sub forma unui înscris semnat cu semnătura
electronică proprie a acestuia; în cuprinsul notificării reprezentantul legal
al persoanei juridice va declara pe propria răspundere cu privire la existenta
procurii autentice prin care persoana fizică respectivă a fost mandatată să
adreseze solicitări de înregistrare în arhivă pe seama persoanei juridice si va
preciza limitele împuternicirii.
Art.
6. - (1) În vederea utilizării sistemului de transfer electronic de date
Autoritatea de Supraveghere va publica pe site-ul Arhivei Electronice de Garantii
Reale Mobiliare, la data intrării în vigoare a prezentelor instructiuni, cu
caracter obligatoriu pentru operatori/agenti autorizati si pentru solicitanti,
o listă completă referitoare la tipurile documentelor TED utilizate, precum si
alte conditii tehnice ce trebuie îndeplinite în acest sens de către solicitanti
si utilizatorii autorizati.
(2)
Specificatiile tehnice publicate pe site-ul Arhivei Electronice de Garantii
Reale Mobiliare vor putea fi completate si modificate de Autoritatea de
Supraveghere, în functie de progresul tehnologic, cu înstiintarea prealabilă a
utilizatorilor autorizati si a solicitantilor de înscrieri sau de căutări în
arhivă.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind punerea în
circulatie, în scop numismatic, a unei monede din argint cu valoarea nominală
de 500 lei, emisiunea “Anghel Saligny - 150 de ani de la nastere”
Art. 1. - În
conformitate cu prevederile Legii nr.
312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a României si ale Ordonantei
Guvernului nr.
45/1998 privind abilitarea Băncii Nationale a României de a pune în
circulatie emisiuni monetare cu caracter numismatic din metale pretioase,
aprobată prin Legea nr.
244/1998, Banca Natională a României va pune în circulatie, începând cu data
de 13 septembrie 2004, o monedă din argint cu valoarea nominală de 500 lei,
emisiunea “Anghel Saligny - 150 de ani de la nastere”.
Art.
2. - Caracteristicile monedei sunt următoarele:
-
forma: rotundă;
-
metalul: argint;
-
titlul: 999/1000;
-
calitatea: proof;
-
greutatea: 31,103 grame;
-
marginea: netedă;
-
diametrul: 37 mm.
Aversul
monedei contine, în centru, imaginea podului de la Cernavodă, cea mai
importantă realizare a lui Anghel Saligny. Sub imagine sunt inscriptionate
denumirea constructiei si locatia acesteia “PODUL DE LA CERNAVODĂ”. În stânga sunt amplasate stema României si inscriptia “ROMÂNIA”. Anul emisiunii “2004” si
valoarea nominală “500 LEI” figurează în partea inferioară
a monedei. Pe revers este reprodus portretul lui Anghel Saligny.
Inscriptia
“ANGHEL SALIGNY - 150
ANI DE LA NASTERE” este
gravată circular, urmând circumferinta monedei. Anii “1854-1925” (reprezentând
anul nasterii si cel al trecerii în nefiintă), despărtiti de o linie
orizontală, sunt amplasati unul sub altul, în partea dreaptă a portretului. În
partea inferioară este reprodusă în facsimil semnătura lui Anghel Saligny.
Art.
3. - Monedele din argint, ambalate în capsule de metacrilat transparent, vor fi
însotite de un certificat de autenticitate redactat în limbile română si
engleză, semnat de Guvernatorul Băncii Nationale a României si de Casierul
central, precum si de un pliant de prezentare a acestei emisiuni monetare.
Art.
4. - Monedele din argint, emisiunea “Anghel Saligny - 150 de ani de la
nastere”, au putere circulatorie pe teritoriul României.
Art.
5. - Punerea în circulatie, în scop numismatic, a monedelor din argint,
emisiunea “Anghel Saligny - 150 de ani de la nastere”, se realizează prin
ghiseele sucursalelor Bucuresti, Cluj, Iasi si Timis ale Băncii Nationale a
României.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 27 august 2004.
Nr. 21.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind nivelul ratei
dobânzii de referintă a Băncii Nationale a României valabil în luna septembrie
2004
Având
în vedere prevederile Legii nr.
312/2004 privind
Statutul Băncii Nationale a României si tinând seama de evolutiile
macroeconomice si monetare recente,
Banca
Natională a României hotărăste:
Pentru
luna septembrie 2004 nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a
României este de 19,24 la sută pe an.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 1 septembrie 2004.
Nr. 22.