MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 813 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Vineri, 3 septembrie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.365. - Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de
interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004,
pentru înlăturarea unor efecte ale calamitătilor naturale produse în judetul
Bistrita-Năsăud.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
545. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală privind aprobarea Procedurii de acordare a avizului pentru
înregistrarea mentiunilor referitoare la luarea în/scoaterea din evidentă ca
plătitor de taxă pe valoarea adăugată a comerciantilor
1.266. - Ordin al ministrului finantelor publice pentru
aprobarea Procedurii de restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente
bunurilor si serviciilor destinate desfăsurării la Bucuresti, în perioada 15
septembrie-5 octombrie 2004, a celui de-al 23-lea Congres postal universal
1.271. - Ordin al ministrului finantelor publice pentru
aprobarea Precizărilor privind structura codurilor IBAN aferente conturilor de
cheltuieli si venituri bugetare, precum si conturilor de disponibilităti
deschise la unitătile Trezoreriei Statului
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind alocarea unei
sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2004, pentru înlăturarea unor efecte ale calamitătilor naturale
produse în judetul Bistrita-Năsăud
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, al art. 30 alin. (4) si (5) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare, si al art.
25 lit. b) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr.
507/2003,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă alocarea sumei de 949 milioane lei din Fondul de interventie la dispozitia
Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004, orasului Beclean, judetul
Bistrita-Năsăud, pentru finantarea lucrărilor urgente de refacere a
acoperisului Scolii Generale “Liviu Rebreanu”, distrus de calamitătile naturale
produse în perioada 9-10 iulie 2004.
Art.
2. - Pentru asigurarea fondurilor necesare finantării lucrărilor prevăzute la
art. 1 se suplimentează cu suma de 949 milioane lei Fondul de interventie la
dispozitia Guvernului din Fondul de rezervă bugetară la dispozitia Guvernului,
prevăzut în bugetul de stat pe anul 2004.
Art.
3. - Utilizarea sumei prevăzute la art. 1 se face de către ordonatorul
principal de credite, potrivit prevederilor legale.
Art.
4. - Ministerul Finantelor Publice este autorizat să introducă modificările corespunzătoare
în structura bugetului de stat pe anul 2004.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar
de stat
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 26 august 2004.
Nr. 1.365.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
privind aprobarea
Procedurii de acordare a avizului pentru înregistrarea mentiunilor referitoare
la luarea în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a
comerciantilor
În temeiul
prevederilor art. 26 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare,
având
în vedere prevederile pct. 69.2 din Normele metodologice de aplicare a
Ordonantei Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr.
1.050/2004,
presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Procedura de acordare a avizului pentru înregistrarea
mentiunilor referitoare la luarea în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă
pe valoarea adăugată a comerciantilor, prevăzută în anexa nr. 1.
Art.
2. - Se aprobă modelul si continutul pentru:
a)
“Cerere de eliberare a avizului pentru înregistrarea mentiunilor referitoare la
luarea în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a
comerciantilor”, prevăzută în anexa nr. 2*);
b)
“Aviz pentru înregistrarea mentiunilor referitoare la luarea în/scoaterea din
evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a comerciantilor”, prevăzut
în anexa nr. 3*);
Art.
3. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare si de
păstrare a cererii de eliberare a avizului pentru înregistrarea mentiunilor
referitoare la luarea în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea
adăugată a comerciantilor, mentionată la art. 2, sunt prevăzute în anexa nr. 4.
Art.
4. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
5. Formularele prevăzute la art. 2 se distribuie gratuit, la solicitarea
comerciantilor.
Art.
6. - Directia generală de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia
generală a tehnologiei informatiei, directiile generale ale finantelor publice,
administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti si
Directia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.
7. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
1. Pentru înregistrarea mentiunilor privind luarea în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată, comerciantii completează si depun cererea de preschimbare a certificatului de înregistrare, potrivit dispozitiilor legale privind înregistrarea comerciantilor, însotită de avizul organelor fiscale competente.
2.
Avizul se eliberează, la cererea comerciantilor, de către organul fiscal în a
cărui rază teritorială acestia îsi au domiciliul fiscal.
3.
Solicitarea eliberării avizului se face prin completarea si depunerea într-un
singur exemplar a “Cererii de eliberare a avizului pentru înregistrarea
mentiunilor referitoare la luarea în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă
pe valoarea adăugată a comerciantilor”.
4. În
vederea eliberării avizului, organul fiscal poate solicita comerciantului
informatii suplimentare cu privire la situatia sa fiscală, din care să rezulte
îndeplinirea conditiilor de luare în/scoatere din evidentă ca plătitor de taxă
pe valoarea adăugată.
5.
Cererea de eliberare a avizului pentru înregistrarea mentiunilor referitoare la
luarea în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a
comerciantilor se solutionează în termen de două zile de la data înregistrării
acesteia la organul fiscal.
6.
Avizul se întocmeste în două exemplare. Originalul se va înmâna comerciantului
în baza cererii depuse la organul fiscal, iar copia se arhivează în dosarul
fiscal al comerciantului.
7.
Valabilitatea avizului este de 10 zile de la data eliberării.
Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală,
Neculae
Plăiasu
Bucuresti, 3 august 2004.
Nr. 545.
ANEXE
PROCEDURA
de
acordare a avizului pentru înregistrarea mentiunilor referitoare la luarea
în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a
comerciantilor
Caracteristicile
de tipărire, modul de difuzare, de utilizare si de păstrare a cererii de
eliberare a avizului pentru înregistrarea mentiunilor referitoare la luarea
în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a
comerciantilor
1. Denumire: Cerere de
eliberare a avizului pentru înregistrarea mentiunilor referitoare la luarea
în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a
comerciantilor
2.
Cod: 14.13.04.02/b
3.
Format: A4/t1
4. Se
tipăreste - într-o singură culoare - se poate utiliza echipament informatic
pentru editare
5.
U.M.: o filă
6. Se
difuzează: gratuit
7. Se
utilizează: la eliberarea avizului pentru înregistrarea mentiunilor referitoare
la luarea în/scoaterea din evidentă ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a
comerciantilor
8. Se
întocmeste în: un exemplar de: comercianti sau de către reprezentantul fiscal/
împuternicitul/reprezentantul legal
9.
Circulă: la organul fiscal
10. Se
arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru aprobarea
Procedurii de restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor si
serviciilor destinate desfăsurării la Bucuresti, în perioada 15 septembrie-5
octombrie 2004, a celui de-al 23-lea Congres postal universal
În temeiul art. 10
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, în temeiul art. 15 din Acordul dintre Guvernul
României si Uniunea Postală Universală privind organizarea la Bucuresti a celui
de-al 23-lea Congres postal universal, semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003,
ratificat prin Legea nr.
495/2003,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Procedura de restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente
bunurilor si serviciilor destinate desfăsurării la Bucuresti, în perioada 15
septembrie- 5 octombrie 2004, a celui de-al 23-lea Congres postal universal,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Directia Generală a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti din cadrul
Agentiei Nationale de Administrare Fiscală va lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art.
3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 26 august 2004.
Nr. 1.266.
PROCEDURA
de
restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor si serviciilor
destinate desfăsurării la Bucuresti, în perioada 15 septembrie-5 octombrie
2004, a celui de-al 23-lea Congres postal universal
Art. 1. - (1) Potrivit
prevederilor art. 15 din Acordul dintre Guvernul României si Uniunea Postală
Universală privind organizarea la Bucuresti a celui de-al 23-lea Congres postal
universal, semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003, se scutesc de taxa pe valoarea
adăugată bunurile si serviciile pentru activitatea oficială a congresului,
suportate din contributia uniunii. Scutirea se aplică prin restituirea de la
bugetul de stat a taxei pe valoarea adăugată achitate furnizorilor de bunuri si
prestatorilor de servicii.
(2)
Taxa pe valoarea adăugată se restituie în lei la cererea Uniunii Postale Universale
si pe baza documentelor emise de furnizorii de bunuri si prestatorii de
servicii pe numele uniunii, în care sunt consemnate bunurile livrate si
serviciile prestate si suma taxei pe valoarea adăugată aferente.
Art.
2. - (1) Uniunea Postală Universală va depune la Directia Generală a Finantelor
Publice a Municipiului Bucuresti, până la finele anului 2004, o cerere de
restituire a taxei pe valoarea adăugată, completată conform modelului prezentat
în anexa nr. 1, precum si un borderou completat potrivit anexei nr. 2.
Borderoul va fi însotit de copii xerox ale documentelor emise de furnizorii de
bunuri si/sau prestatorii de servicii pe numele Uniunii Postale Universale.
(2)
Cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată, împreună cu documentatia prevăzută
la alin. (1) se depun o singură dată, fie direct la registratura Directiei
Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, fie se trimite prin
postă cu scrisoare recomandată, la adresa: Bucuresti, bd. Regina Elisabeta nr.
47, sectorul 5, codul postal 050013, Oficiul postal 1.
(3)
Cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată se va solutiona în termen de
15 zile de la data înregistrării cererii.
Art.
3. - (1) De la registratură, cererea însotită de documentatia prevăzută la art.
2 alin. (1) se va repartiza Serviciului de aplicare a conventiilor de evitare a
dublei impuneri si reprezentante străine, care va verifica, prin confruntare,
informatiile înscrise în cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată,
precum si în borderou, cu documentele justificative prezentate în copie.
Astfel, se va verifica dacă suma taxei pe valoarea adăugată solicitată la
restituire este înscrisă în facturile fiscale sau în alte documente aprobate
prin ordine ale ministrului finantelor publice în baza Hotărârii Guvernului nr.
831/1997.
(2)
Rezultatele verificărilor se vor consemna în cartusul rezervat directiei de pe
cerere si vor fi aprobate de directorul executiv adjunct coordonator.
(3)
Serviciul de aplicare a conventiilor de evitare a dublei impuneri si
reprezentante străine va comunica trezoreriei, printr-o adresă completată
conform modelului prezentat în anexa nr. 3, suma taxei pe valoarea adăugată de
restituit, aprobată. Decizia de solutionare a cererii de restituire a taxei pe
valoarea adăugată se va comunica Uniunii Postale Universale printr-o adresă
conform modelului prezentat în anexa nr. 4.
(4)
Dosarul cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată se va arhiva la
Serviciul de aplicare a conventiilor de evitare a dublei impuneri si
reprezentante străine.
Art.
4. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură.
la procedură
CERERE
de
restituire a taxei pe valoarea adăugată
Uniunea
Postală Universală, cu sediul în
..................................................................................,
în
conformitate cu prevederile art. 15 din Acordul dintre Guvernul României si
Uniunea Postală Universală privind organizarea la Bucuresti a celui de-al
23-lea Congres postal universal, semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003, solicităm
restituirea taxei pe valoarea adăugată, în sumă de ............................
lei, aferentă bunurilor si serviciilor achizitionate, conform documentelor
anexate la prezenta cerere, pentru activitatea oficială a congresului
desfăsurat la Bucuresti în perioada 15 septembrie - 5 octombrie 2004.
Solicităm
restituirea în contul nr.
.....................................................................................,
deschis la
..................................................................... .
Semnătura
solicitantei Data
.......................
..................................
CADRUL
REZERVAT ORGANULUI FISCAL
Ca
urmare a verificării documentelor prezentate,
aprobăm
restituirea sumei de .....................................................................................
lei.
Nu
aprobăm restituirea sumei de ........................................ lei din
următoarele motive: .......................................... .
Aprobat, Functia
.......................................... Numele
si prenumele ................…. Semnătura
.................................... Data
.............................................. |
Verificat, Functia
.......................................... Numele
si prenumele ................…. Semnătura
.................................... Data
.............................................. |
la procedură
BORDEROU
cuprinzând
documentele justificative pentru bunurile si serviciile achizitionate pentru activitatea
oficială a congresului desfăsurat la Bucuresti în perioada 15 septembrie-5
octombrie 2004
Nr. crt. |
Documentul de
livrare |
Valoarea fără
T.V.A. |
Valoarea T.V.A. |
Total |
Documentul
de plată corespunzător |
Suma achitată |
||||
Denumirea |
Nr. |
Data |
Denumirea |
Nr. |
Data |
|||||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura
solicitantei ......................................... |
Data ............................ |
ANEXA Nr. 3
la procedură
AGENTIA NATIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ Nr.
............. din ....................
DIRECTIA GENERALĂ A FINANTELOR
PUBLICE
A MUNICIPIULUI BUCURESTI
Serviciul de aplicare a
conventiilor de evitare
a dublei impuneri si
reprezentante străine
Către
Trezoreria
................................
Ca urmare a cererii de restituire a taxei pe
valoarea adăugată a Uniunii Postale Universale, înregistrată sub nr.
................ din .................., s-a aprobat restituirea taxei pe
valoarea adăugată în sumă de ............... lei, în baza prevederilor art. 15
din Acordul dintre Guvernul României si Uniunea Postală Universală privind
organizarea la Bucuresti a celui de-al 23-lea Congres postal universal, semnat
la Bucuresti la 20 iunie 2003, ratificat prin Legea nr. 495/2003.
Suma
de ................... lei se restituie în contul nr. .................,
deschis la ............................... .
După
efectuarea restituirii vă rugăm să ne transmiteti o copie de pe Jurnalul
contului “Taxa pe valoarea adăugată restituită”, pentru evidenta si comunicarea
efectuării restituirii.
Sef
serviciu,
...................................................
(Numele
si prenumele, semnătura)
ANEXA Nr. 4
la procedură
AGENTIA
NATIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECTIA
GENERALĂ A FINANTELOR PUBLICE Nr. ............. din
....................
A
MUNICIPIULUI BUCURESTI
Adresa
..................................
UNIUNEA
POSTALĂ UNIVERSALĂ
Adresa:
Ca
urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată în sumă de ...............
lei, înregistrată la Directia Generală a Finantelor Publice a Municipiului
Bucuresti sub nr. ................. din ................., în baza prevederilor
art. 15 din Acordul dintre Guvernul României si Uniunea Postală Universală
privind organizarea la Bucuresti a celui de-al 23-lea Congres postal universal,
semnat la Bucuresti la 20 iunie 2003, vi s-a restituit în data de
.................... suma solicitată în contul mentionat în cerere.
sau,
după caz,
din
suma solicitată vi s-a restituit în data de .................. suma de
............... lei în contul mentionat în cerere.
Pentru diferenta de .............. lei nu s-a aprobat restituirea din următoarele motive: ................................
Director
executiv,
............................
(Semnătura
si stampila)
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
pentru aprobarea
Precizărilor privind structura codurilor IBAN aferente conturilor de cheltuieli
si venituri bugetare, precum si conturilor de disponibilităti deschise la
unitătile Trezoreriei Statului
În temeiul art. 10
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, si al art. 2 alin. (1) si art. 7 alin. (1) din
Regulamentul Băncii Nationale a României nr.
2/2004 privind utilizarea codurilor IBAN în România,
ministrul
finantelor publice emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Precizările privind structura codurilor IBAN aferente conturilor
de cheltuieli si venituri bugetare, precum si conturilor de disponibilităti
deschise la unitătile Trezoreriei Statului, cuprinse în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Directia generală a contabilitătii publice, Unitatea de management a
Trezoreriei Statului si Directia generală a tehnologiei informatiei din cadrul
Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale ale finantelor
publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art.
3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 30 august 2004.
Nr. 1.271.
PRECIZĂRI
privind
structura codurilor IBAN aferente conturilor de cheltuieli si venituri
bugetare, precum si conturilor de disponibilităti deschise la unitătile
Trezoreriei Statului
Art. 1. - (1) Codurile
IBAN aferente conturilor de cheltuieli si venituri bugetare deschise la
unitătile Trezoreriei Statului se formează în conformitate cu prevederile
Regulamentului Băncii Nationale a României nr. 2/2004, din 24 de caractere
alfanumerice, în următoarea structură:
RO zz
TREZ yyy cccccccc xxxxx,
în
care:
- RO =
codul de tară;
- zz =
două caractere numerice de verificare, reprezentând cifra de control;
- TREZ
= caracterele corespunzătoare codului BIC al Trezoreriei Statului;
- yyy
= codul de identificare unic al unitătilor teritoriale ale Trezoreriei
Statului, prevăzut
în
anexa la prezentele precizări;
-
cccccccc = codul contului de venituri sau de cheltuieli bugetare deschis
potrivit planului de conturi al Trezoreriei Statului;
-
xxxxx = 5 caractere reprezentând câmp hasurat cu litera X. Litera X se
utilizează până la completarea integrală a celor 24 de caractere ale codului
IBAN.
Exemplu:
codul IBAN aferent contului de venituri ale bugetului de stat nr. 20.13.01.06
“Taxa pe valoarea adăugată încasată pentru operatiuni interne”, deschis la
trezoreria orasului Blaj, este :
RO24TREZ00320130106XXXXX,
în care:
- 24 =
cifra de control atribuită în sistem informatic pentru taxa pe valoarea
adăugată încasată pentru operatiuni interne, la trezoreria orasului Blaj;
- 003
= codul de identificare unic al trezoreriei orasului Blaj, conform anexei la
prezentele precizări.
(2)
Câmpurile “zz” si, respectiv, “YYY” din structura codurilor IBAN aferente
conturilor de venituri bugetare se completează cu cifra de control
corespunzătoare contului de venituri bugetare si, respectiv, cu codul de
identificare unic al unitătii Trezoreriei Statului la care este deschis contul
căruia se datorează impozitele, taxele sau contributiile achitate si se
afisează la sediul unitătilor Trezoreriei Statului.
(3) Câmpurile
“zz” si, respectiv, “YYY” din structura codurilor IBAN aferente conturilor de
cheltuieli bugetare se completează cu cifra de control corespunzătoare contului
de cheltuieli bugetare si, respectiv, cu codul de identificare unic al unitătii
Trezoreriei Statului si se comunică de către unitătile Trezoreriei Statului
institutiilor publice pe numele cărora aceste conturi sunt deschise.
(4)
Codurile IBAN aferente conturilor de cheltuieli si venituri bugetare deschise
la toate unitătile Trezoreriei Statului, în care câmpurile “zz” si, respectiv,
“YYY” sunt completate corespunzător, sunt publicate pe pagina de WEB a
Ministerului Finantelor Publice ( www.mfinante.ro
).
NOTĂ:
Pentru
accesarea pe site a codurilor IBAN aferente conturilor de venituri si
cheltuieli bugetare se utilizează următorii pasi:
1. se
accesează www.mfinante.ro;
2. se
accesează Portal ANAF;
3. se
accesează Asistentă contribuabili;
4. se
accesează Conturile IBAN ale Trezoreriei Statului.
(5)
Orice modificare sau completare a codurilor IBAN aferente conturilor de
cheltuieli si venituri bugetare, ca urmare a adaptării sau modificării
Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, aprobată prin Ordinul
ministrului finantelor nr. 1.394/1995, cu modificările si completările
ulterioare, va fi publicată pe pagina de WEB a Ministerului Finantelor Publice.
Modificările sau completările codurilor IBAN aferente conturilor de venituri
bugetare se afisează la sediul unitătilor Trezoreriei Statului.
Art.
2. - (1) Codurile IBAN aferente conturilor de disponibilităti deschise pe
numele institutiilor publice si agentilor economici la unitătile Trezoreriei
Statului se formează în conformitate cu prevederile Regulamentului
Băncii
Nationale a României nr. 2/2004, din 24 de caractere alfanumerice, în
următoarea structură:
RO zz
TREZ yyy ccccccx pppppp,
în
care:
- RO =
codul de tară;
- zz =
două caractere numerice de verificare, reprezentând cifra de control;
- TREZ
= caracterele corespunzătoare codului BIC al Trezoreriei Statului;
- yyy
= codul de identificare unic al unitătilor teritoriale ale Trezoreriei
Statului, prevăzut în anexa la prezentele precizări;
-
cccccc = codul contului de disponibilităti deschis potrivit planului de conturi
al Trezoreriei Statului. În cazul în care contul de disponibilităti este format
din 4 caractere, caracterele nr. 5 si 6 al câmpului “CCCCCC” se completează cu
literele XX.
(Exemplu:
Pentru contul 50.69 “Disponibil al agentilor economici”, câmpul “CCCCCC” din
structura codului IBAN se completează astfel: 5069xx);
- x =
caracter de departajare care se completează cu litera x;
-
pppppp = 6 caractere atribuite codului unic de identificare al contului de
disponibilităti.
Acest
cod se atribuie de către unitatea Trezoreriei Statului la care este deschis
contul de disponibilităti respectiv.
(2)
Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, si administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului
Bucuresti vor dispune măsurile necesare pentru a comunica tuturor titularilor
conturilor de disponibilităti codurile IBAN aferente acestor conturi.
(3)
Codurile IBAN aferente conturilor de disponibilităti se comunică de către
institutiile publice si agentii economici clientilor, furnizorilor sau altor
entităti interesate.
Art.
3. - (1) Completarea codurilor IBAN aferente conturilor de venituri bugetare
deschise la unitătile Trezoreriei Statului în sistemul actual de plăti pe
suport hârtie, pe formularul “Ordin de plată pentru Trezoreria
Statului
pe suport hârtie (OPHT)” aprobat prin Normele metodologice ale Ministerului
Finantelor si ale Băncii Nationale a României nr. 16.144/18/1995, cu
modificările si completările ulterioare, nu este obligatorie.
(2) Codurile
IBAN aferente conturilor de cheltuieli bugetare si de disponibilităti deschise
la unitătile Trezoreriei Statului se completează începând cu data de 1
septembrie 2004 pe ordinele de plată pentru Trezoreria Statului pe suport
hârtie (OPHT), de către titularii conturilor care dispun plăti, în rubrica “din
contul” de pe fata formularului.
ANEXĂ*)
la precizări
COD
UNIC DE IDENTIFICARE A UNITĂTILOR TREZORERIEI STATULUI