MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 967 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 21
octombrie 2004
SUMAR
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 345 din 21 septembrie 2004 referitoare la
exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Legea fondului
cinegetic si a protectiei vânatului nr. 103/1996, republicată
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.620. - Hotărâre privind aprobarea prealabilă, în vederea
recunoasterii prin hotărâre judecătorească, a “Congregatiei Surorilor de
Caritate Dominicane ale Prezentării Sfintei Fecioare” din Tours, Republica
Franceză
1.621. - Hotărâre privind aprobarea prealabilă, în vederea
recunoasterii prin hotărâre judecătorească, a Asociatiei “Centre International
de Cooperation pour le Developpement Agricole”
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
380/864/226. - Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale, al ministrului sănătătii si al presedintelui Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor pentru aprobarea Normei cu privire la
natura, continutul, fabricarea, calitatea, ambalarea, etichetarea, marcarea,
depozitarea si transportul castravetilor conservati
3.969. - Ordin al presedintelui Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Centrul de Cercetări pentru Antibiotice” -
S.A. Iasi, judetul Iasi
3.970. - Ordin al presedintelui Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Ceprohart” - S.A. Brăila, judetul Brăila
3.971. - Ordin al presedintelui Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Statului privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “Ceprom” - S.A. Satu Mare, judetul Satu Mare
ACTE
ALE COLEGIULUI FARMACISTILOR DIN ROMÂNIA
4. - Decizie privind acordarea certificatului de membru al
Colegiului Farmacistilor din România
5. - Decizie referitoare la punerea în aplicare a unor dispozitii
din Legea nr. 305/2004 privind exercitarea profesiei de farmacist, precum si
organizarea si functionarea Colegiului Farmacistilor din România
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din
21 septembrie 2004
referitoare la exceptia
de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Legea fondului cinegetic si
a protectiei vânatului nr. 103/1996, republicată
Ioan
Vida - presedinte
Nicolae
Cochinescu - judecător
Constantin
Doldur - judecător
Acsinte
Gaspar - judecător
Kozsokár
Gábor - judecător
Petre
Ninosu - judecător
Ion
Predescu - judecător
Serban
Viorel Stănoiu - judecător
Aurelia
Popa - procuror
Gabriela
Dragomirescu - magistrat-asistent sef
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Legea
fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr.
103/1996, republicată, exceptie ridicată de Gheorghe Borlesteanu în Dosarul
nr. 6.150/2003 al Tribunalului Satu Mare.
La
apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare a
fost legal îndeplinită.
Magistratul-asistent
informează că dosarul este la al doilea termen de judecată, precum si în
legătură cu cererea formulată de autorul exceptiei pentru acordarea unui nou
termen, datorită imposibilitătii, din motive medicale, de a se prezenta la
această dată în fata Curtii Constitutionale.
Curtea,
deliberând, constată că nu sunt îndeplinite cerintele art. 156 alin. (1) din Codul de procedură civilă si
respinge cererea formulată.
Cauza
fiind în stare de judecată, s-a dat cuvântul reprezentantului Ministerului
Public, care pune concluzii de respingere a exceptiei, întrucât apreciază că
prevederile de lege criticate nu contravin dispozitiilor constitutionale
invocate ca fiind încălcate.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
Încheierea din 8 aprilie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 6.150/2003, Tribunalul
Satu Mare a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate
a prevederilor art. 5 din Legea fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr.
103/1996, republicată, exceptie ridicată de Gheorghe Borlesteanu într-o
cauză având ca obiect anularea dispozitiei de retragere a permisului de
port-armă.
În
motivarea exceptiei se sustine, în esentă, că textul de lege criticat stabileste
obligativitatea afilierii organizatiilor vânătoresti la Asociatia Generală a
Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din România, desi acestea se constituie pe
principiul liberei asocieri a vânătorilor, ceea ce contravine dispozitiilor
constitutionale ale art. 40 referitoare la dreptul de asociere.
Tribunalul
Satu Mare apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate ridicată este întemeiată, întrucât
“obligatia asociatiilor vânătoresti recunoscute legal de a se afilia la AGVPS,
obligatie prevăzută de art. 5 din Legea nr.
103/1996, republicată, contravine dispozitiilor art. 40 alin. (1) din
Constitutia României, republicată, în conformitate cu care cetătenii se pot
asocia liberi în partide politice, în sindicate, în patronate si în alte forme
de asociere”.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De
asemenea, în conformitate cu dispozitiile art. 181 din
Legea nr.
35/1997, cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Guvernul
apreciază că
exceptia de neconstitutionalitate ridicată este neîntemeiată. În acest sens,
arată că prevederile de lege criticate “nu afectează prin continutul lor
libertatea de asociere”, ci au “semnificatia unei posibilităti pentru
organizatiile vânătoresti, constituite pe principiul liberei asocieri a vânătorilor
(cum se prevede expres chiar în cuprinsul dispozitiilor contestate), si
nicidecum semnificatia unei obligatii”. Mai arată că dispozitiile legale
privind modalitatea de eliberare a permiselor de vânătoare “nu pot încălca
dreptul constitutional la liberă asociere, acestea neavând incidentă asupra
constituirii organizatiilor vânătoresti”.
Avocatul
Poporului apreciază
că art. 5 din Legea nr.
103/1996, republicată, este constitutional. În acest sens, arată că scopul
obligatiei afilierii prevăzute de textul de lege criticat îl constituie
reprezentarea la nivel national si international a organizatiilor vânătoresti,
ceea ce nu îngrădeste exercitarea dreptului de asociere consacrat de art. 40
alin. (1) din Constitutie. Se mai arată că stabilirea unei asemenea obligatii
vizează si apărarea unui interes general, ocrotirea vânatului României, astfel
cum rezultă din art. 2 al legii.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile
reprezentantului Ministerului Public, dispozitiile legale criticate, raportate
la prevederile Constitutiei, republicată, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din
Constitutie, republicată, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3,
10 si 29 din Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu
care a fost sesizată.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 5 din Legea
fondului cinegetic si a protectiei vânatului nr.
103/1996, republicată, al cărui continut este următorul:
“(1)
Organizatiile vânătoresti, constituite pe principiul liberei asocieri a
vânătorilor, sunt organizatii nonprofit, au personalitate juridică, patrimoniu
distinct si sunt afiliate, în scopul reprezentării la nivel national si
international, la Asociatia Generală a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din
România.
(2)
Asociatia Generală a Vânătorilor si Pescarilor Sportivi din România, persoană
juridică de utilitate publică, asigură îndeplinirea atributiilor stabilite de
autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, în scopul
gestionării durabile a vânatului din fondurile de vânătoare atribuite în
gestiune organizatiilor afiliate, potrivit prezentei legi.
(3)
Afilierea organizatiilor vânătoresti la Asociatia Generală a Vânătorilor si
Pescarilor Sportivi din România se face potrivit legii si statutului acesteia.”
În
opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste dispozitii de lege
contravin art. 40 din Constitutie, republicată, potrivit căruia:
“(1)
Cetătenii se pot asocia liber în partide politice, în sindicate, în patronate
si în alte forme de asociere.
(2)
Partidele sau organizatiile care, prin scopurile ori prin activitatea lor,
militează împotriva pluralismului politic, a principiilor statului de drept ori
a suveranitătii, a integritătii sau a independentei României sunt
neconstitutionale.
(3)
Nu pot face parte din partide politice judecătorii Curtii Constitutionale,
avocatii poporului, magistratii, membrii activi ai armatei, politistii si alte
categorii de functionari publici stabilite prin lege organică.
(4)
Asociatiile cu caracter secret sunt interzise.”
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate ridicată, Curtea retine următoarele:
dispozitiile art. 5 din Legea nr.
103/1996 au mai fost supuse controlului de constitutionalitate într-o cauză
în care, ca si în prezentul dosar, se sustinea, printre alte texte, si
încălcarea art. 37 alin. (1) [devenit art. 40 alin. (1)] din Constitutie, cu o
motivare asemănătoare celei de fată. Prin Decizia nr.
156 din 12 octombrie 1999, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 10 din 12 ianuarie 2000, Curtea Constitutională, respingând
exceptia de neconstitutionalitate ridicată, a retinut că aceste dispozitii “nu
afectează prin continutul lor libertatea de asociere” si, de asemenea, nici
instituirea de către legiuitor “a unei organizatii neguvernamentale
reprezentative nu aduce atingere dreptului constitutional la liberă asociere”.
S-a mai retinut că “reprezentarea organizatiilor vânătoresti la nivel national
si international reprezintă [...] o măsură necesară pentru functionarea
sistemului constituit din ansamblul acestor organizatii în raporturile cu alte
structuri [...]”. În legătură cu criticile referitoare la afilierea
organizatiilor vânătoresti, prin aceeasi decizie, s-a retinut că aceasta are
“semnificatia unei posibilităti [...] si nicidecum semnificatia unei
obligatii”, asa cum se sustine si în această cauză.
Ulterior
pronuntării deciziei mentionate, art. 5 din legea criticată a fost modificat
prin art. I pct. 5 din Legea nr.
654/2001 pentru modificarea si completarea Legii fondului cinegetic si a
protectiei vânatului nr.
103/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 749 din
23 noiembrie 2001, iar art. 37 alin. (1) din Constitutie a devenit, ca urmare a
republicării, art. 40 alin. (1). Curtea constată însă că, desi modificat, si în
actuala redactare art. 5 din Legea nr.
103/1996 mentine solutia legislativă anterioară, astfel că cele statuate de
Curtea Constitutională prin decizia citată îsi mentin valabilitatea si în cauza
de fată, întrucât nu au intervenit elemente noi care să justifice schimbarea
acestei jurisprudente.
Fată
de cele de mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, republicată, precum si al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d)
si al art. 29 din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În
numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 5 din Legea fondului cinegetic si a
protectiei vânatului nr.
103/1996, republicată, exceptie ridicată de Gheorghe Borlesteanu în Dosarul
nr. 6.150/2003 al Tribunalului Satu Mare.
Definitivă
si obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din data de 21 septembrie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof.
univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent
sef,
Gabriela
Dragomirescu
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
prealabilă, în vederea recunoasterii prin hotărâre judecătorească, a “Congregatiei
Surorilor de Caritate Dominicane ale Prezentării Sfintei Fecioare” din Tours,
Republica Franceză
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 43 alin. 2 din Legea nr. 105/1992
cu privire la reglementarea raporturilor de drept international privat, precum
si al art. 76 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă, în vederea recunoasterii prin hotărâre judecătorească,
functionarea pe teritoriul României a “Congregatiei Surorilor de Caritate
Dominicane ale Prezentării Sfintei Fecioare”, persoană juridică de drept privat
de nationalitate franceză, fără scop patrimonial, cu sediul real în Tours,
37081, Quai Portillon nr. 15, Republica Franceză.
Art.
2. - Scopul “Congregatiei Surorilor de Caritate Dominicane ale Prezentării
Sfintei Fecioare” din Tours, Republica Franceză, îl reprezintă acordarea
asistentei spirituale, materiale si a educatiei moral-religioase a persoanelor
aflate în dificultate, fără deosebire de vârstă, sex, nationalitate sau
apartenentă religioasă.
Art.
3. - “Congregatia Surorilor de Caritate Dominicane ale Prezentării Sfintei
Fecioare” din Tours, Republica Franceză, va functiona în România prin
intermediul unei reprezentante cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, Str.
Gutinului nr. 9, judetul Cluj.
Art.
4. - “Congregatia Surorilor de Caritate Dominicane ale Prezentării Sfintei
Fecioare” din Tours, Republica Franceză, prin reprezentanta sa din România, îsi
va desfăsura activitatea cu respectarea legii române, după obtinerea hotărârii
judecătoresti de recunoastere si după înscrierea în Registrul asociatiilor si
fundatiilor de la grefa Tribunalului Bucuresti.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
Bucuresti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.620.
privind aprobarea prealabilă,
în vederea recunoasterii prin hotărâre judecătorească, a Asociatiei “Centre
International de Cooperation pour le Developpement Agricole”
În temeiul art. 108
din Constitutia României, al art. 43 alin. 2 din Legea nr. 105/1992 cu
privire la reglementarea raporturilor de drept international privat, precum si
al art. 76 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă, în vederea recunoasterii prin hotărâre judecătorească,
functionarea pe teritoriul României a Asociatiei “Centre International de
Cooperation pour le Developpement Agricole”, persoană juridică de drept privat
de nationalitate franceză, fără scop patrimonial, cu sediul real în Republica
Franceză, 94736 Nogent sur Marne cedex, rue de la Belle Gabrielle nr. 45 bis.
Art.
2. - (1) Asociatia “Centre International de Cooperation pour le Developpement
Agricole” va functiona în România prin intermediul unei reprezentante cu sediul
în municipiul Râmnicu Vâlcea, Aleea Olănesti nr. 8, bl. 10, sc. A, ap. 13,
judetul Vâlcea.
(2)
Reprezentanta din România a Asociatiei “Centre International de Cooperation
pour le Developpement Agricole” are ca scop dezvoltarea rurală în sprijinul
agriculturii familiale si tărănesti.
Art.
3. - Asociatia “Centre International de Cooperation pour le Developpement
Agricole”, prin reprezentanta sa din România, îsi va desfăsura activitatea cu
respectarea legii române, după obtinerea hotărârii judecătoresti de
recunoastere si după înscrierea în Registrul asociatiilor si fundatiilor de la
grefa Tribunalului Bucuresti.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre
Daea
Ministrul
afacerilor externe,
Bucuresti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.621.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR
SI DEZVOLTĂRII RURALE Nr.
380 din 25 mai 2004 |
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII Nr.
864 din 30 iunie 2004 |
AUTORITATEA
NATIONALĂ PENTRU
PROTECTIA CONSUMATORILOR Nr.
226 din 15 septembrie 2004 |
pentru aprobarea Normei
cu privire la natura, continutul, fabricarea, calitatea, ambalarea, etichetarea,
marcarea, depozitarea si transportul castravetilor conservati
Având
în vedere prevederile art. 34 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
97/2001 privind reglementarea productiei, circulatiei si comercializării
alimentelor, aprobată si modificată prin Legea nr.
57/2002,
în
temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, ale Hotărârii Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare, precum si ale Hotărârii Guvernului nr.
755/2003 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale, ministrul sănătătii si presedintele Autoritătii
Nationale pentru
Protectia
Consumatorilor emit
următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Norma cu privire la natura, continutul, fabricarea, calitatea,
ambalarea, etichetarea, marcarea, depozitarea si transportul castravetilor
conservati, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, Ministerul
Sănătătii si Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor, prin directiile
pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene si a municipiului Bucuresti,
prin directiile de sănătate publică judetene si a municipiului Bucuresti si
prin oficiile pentru protectia consumatorilor judetene si al municipiului
Bucuresti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.
3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
si va intra în vigoare în termen de 12 luni de la data publicării.
Ministrul
agriculturii, pădurilor
si dezvoltării rurale, Ilie Sârbu |
Ministrul
sănătătii, Ovidiu Brînzan |
Presedintele
Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor, Eduard Gabriel Matei |
ANEXĂ
NORMĂ
cu
privire la natura, continutul, fabricarea, calitatea, ambalarea, etichetarea,
marcarea, depozitarea si transportul castravetilor conservati
CAPITOLUL
I
Art.
1. - Prezenta normă prevede cerintele minime de sigurantă alimentară, igienă alimentară,
calitate si identificare a produsului, care trebuie respectate la fabricarea
si/sau comercializarea castravetilor conservati pe teritoriul României, pentru
a putea garanta că acestia nu prezintă nici un risc pentru consumul uman si
sunt prezentati corect, conform principiilor de bază privind protectia
consumatorului.
Art.
2. - Reglementările prezentei norme nu se aplică castravetilor conservati
preparati în gospodării individuale pentru consumul propriu si nici produselor
care sunt în tranzit sau care sunt depozitate temporar, ca bunuri care
tranzitează tara, dacă nu prezintă un pericol pentru sănătatea umană sau pentru
mediu.
Art.
3. - Prezenta normă nu se aplică produselor fabricate si/sau comercializate în
mod legal într-un stat membru al Uniunii Europene sau în Turcia ori care sunt
fabricate în mod legal într-un stat semnatar al Acordului privind Spatiul
Economic European, cu conditia ca cerintele aplicabile acestor produse în
statul respectiv să asigure un nivel de protectie echivalent cu cel prevăzut în
prezenta normă.
CAPITOLUL
II
Natură.
Continut
Art.
4. - Castraveti conservati este denumirea de produs finit, fabricat în
scopul vânzării, dată în general alimentelor preparate din castraveti din
soiurile de cultură ale speciei Cucumis sativus L., care sunt ambalati
cu sau fără lichid de conservare, cu sau fără ingrediente auxiliare, în
recipiente care se închid ermetic, conservati prin lactofermentare naturală sau
controlată ori marinati până ajung la un pH de 4,5 sau mai mic, înainte sau
după introducerea lor în ambalaj, pasteurizati, refrigerati sau cu adaos de
conservanti chimici, după caz.
Art.
5. - Denumirea fiecărui produs trebuie să indice corect natura alimentului si
pentru aceasta trebuie să includă cel putin următoarele informatii:
a)
denumirea grupei de produse: “Castraveti conservati”, “Castraveti murati”,
“Cornison în otet” etc.;
b)
denumirea caracteristicii care conferă specificitate produsului, de exemplu:
“Castraveti proaspeti în otet cu mărar” (sau numele plantei aromatice) etc.,
conform specificatiilor prevăzute în anexa nr. 1;
c)
descrierea modului de prezentare, de exemplu: “întregi”, “felii” etc., conform
specificatiilor prevăzute în anexa nr. 1.
CAPITOLUL
III
Fabricare
Art.
6. - Alimentul “Castraveti conservati”, definit si descris în prezenta normă,
trebuie să fie sănătos, salubru, corespunzător pentru consumul uman, preparat
din materii prime si auxiliare sănătoase, fabricat si ambalat în conditii de
igienă impuse de reglementările în vigoare.
Art.
7. - Materia primă folosită la fabricarea castravetilor conservati trebuie să
îndeplinească cerintele specificate în anexa nr. 1 si cerintele privind
calitatea si siguranta alimentară pentru legume si fructe proaspete, prevăzute
de reglementările în vigoare.
Art. 8. -
Ingredientele utilizate la fabricarea castravetilor conservati, definite si
descrise în anexa nr. 2, trebuie să corespundă reglementărilor în vigoare si să
nu depăsească limitele maxime admise.
Art.
9. - Spatiile în care se fabrică castravetii conservati, incluzând instalatiile
si echipamentele aferente, trebuie să îndeplinească cerintele de igienă
alimentară, iar personalul trebuie să îndeplinească cerintele de sănătate si
calificare, stabilite de reglementările în vigoare.
CAPITOLUL
IV
Calitate.
Sigurantă alimentară
Art.
10. - Castravetii conservati trebuie să îndeplinească cerintele organoleptice
si fizico-chimice prevăzute în anexa nr. 3, respectiv în anexa nr. 4.
Produsele
care nu îndeplinesc aceste cerinte nu pot fi denumite si descrise conform prevederilor
prezentei norme.
Art.
11. - Prezenta în produsul finit a microorganismelor, parazitilor si
substantelor generate de microorganisme trebuie să nu depăsească limitele
maxime admise prevăzute de reglementările în vigoare.
Art.
12. - Se interzic fabricarea si comercializarea castravetilor conservati care
contin cantităti de contaminanti si reziduuri pesticide peste limitele maxime
admise prevăzute de reglementările în vigoare.
CAPITOLUL
V
Ambalare,
etichetare, marcare, depozitare si transport
Art.
13. - Ambalajele care intră în contact cu alimentele definite în prezenta normă
trebuie să fie confectionate din materiale care îndeplinesc cerintele prevăzute
de reglementările în vigoare.
Art.
14. - Ambalajele de transport trebuie să asigure integritatea produsului, să
fie curate, uscate, în stare bună.
Aceste
ambalaje pot fi confectionate din lemn, carton, folie termocontractilă sau din
alte materiale care trebuie să corespundă reglementărilor în vigoare.
Art.
15. - Etichetarea si marcarea produselor finite trebuie să se facă cu
respectarea reglementărilor în vigoare privind etichetarea alimentelor,
înscrierea pe etichetă a tuturor informatiilor necesare, astfel încât
consumatorul să fie informat corect la momentul cumpărării, si trebuie să
contină cel putin următoarele informatii:
1.
denumirea sub care este vândut alimentul, conform art. 4;
2.
cantitatea netă;
3.
cantitatea netă fără lichid;
4.
lista ingredientelor;
5.
conditiile de depozitare, conform art. 17;
6.
data durabilitătii minimale, care se înscrie sub forma: “a se consuma, de
preferintă, înainte de .....”, cu mentionarea lunii si a anului;
7. o
mentiune care să permită identificarea lotului (această mentiune nu este
obligatorie în cazul în care data durabilitătii minimale este indicată prin
mentionarea clară si necodificată cel putin a zilei si a lunii, în această
ordine);
8.
numele/denumirea si sediul/adresa producătorului sau ale ambalatorului ori ale
distribuitorului sau ale importatorului produsului;
9.
tara de origine a produsului.
Art.
16. - Pentru castravetii conservati care se comercializează pe teritoriul
României informatiile de pe etichete trebuie să fie înscrise în limba română,
indiferent de tara producătoare, fără a exclude însă prezentarea lor în alte
limbi.
Art.
17. - Depozitarea produsului definit în prezenta normă se face în încăperi
curate, aerisite, ferite de razele solare sau de înghet, la o temperatură de
maximum 20 ˚C si o umiditate relativă a aerului de maximum 80%.
Art.
18. - Transportul castravetilor conservati trebuie să se facă cu vehicule
curate, acoperite, în conditii care să asigure integritatea ambalajelor si
mentinerea calitătii produselor, precum si protectia împotriva razelor solare
sau înghetului.
Art.
19. - Fiecare transport de castraveti conservati trebuie să fie însotit de
documente care să ateste originea, provenienta si securitatea alimentară.
CAPITOLUL
VI
Art.
20. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta normă.
ANEXA Nr. 1
la normă
1.
Castravetii (Cucumis sativus L.) trebuie să fie întregi, sănătosi, cu
aspect proaspăt, tari, curati, fără umiditate exterioară anormală, fără miros
si/sau gust străine, fără gust amar.
2.
Castravetii conservati pot fi prezentati sub următoarele forme:
a)
întregi - fructe cu diametrul de maximum 54 mm;
în
recipiente de capacitate mai mare de 4 l, castravetii pot avea diametrul de
maximum 65 mm. Castravetii întregi pot fi denumiti “cornison” numai în cazul în
care au diametrul de maximum 27 mm;
b)
întregi curbati - fructe cu diametrul de maximum 54 mm si având unghiul
curburii de cel putin 35˚;
c)
jumătăti - fructe tăiate longitudinal în două părti aproximativ egale;
d)
“julienne” - fructe tăiate longitudinal sub formă de felii cu dimensiuni
aproximativ egale;
e)
rondele - fructe tăiate perpendicular pe axa longitudinală în rondele având
diametrul de maximum 54 mm si grosimea de 10-40 mm;
f)
felii - fructe tăiate perpendicular pe axa longitudinală în felii având
grosimea de maximum 10 mm si diametrul de 54 mm;
g)
batoane (.Asier”) - fructe de dimensiuni mari, decojite, tăiate longitudinal.
Jumătătile astfel obtinute sunt tăiate perpendicular pe axa longitudinală, în
batoane cu lătimea de aproximativ 10 mm;
h)
orice alte forme de divizare, cu conditia ca produsele respective să fie
distincte de cele de mai sus si să se deosebească între ele, să îndeplinească
criteriile de calitate si sigurantă alimentară cuprinse în prezentele norme.
3.
Castravetii conservati pot fi preparati din:
a)
castraveti proaspeti;
b) castraveti
murati sau marinati anterior, până la un pH de 4,5 desărati, în vederea
aplicării unui tratament ulterior.
4.
Castravetii conservati pot fi fabricati în gama sortimentală prezentată în
tabelul următor:
Nr. crt. |
Sortimentul |
Gustul
caracteristic |
Materia
primă utilizată |
Aciditate totală (g
acid acetic/100
g) |
NaCl
(%) |
Substanta uscată solubilă (exclusiv adaosul
de sare) (%) |
1. |
Castraveti (‘cornison”) cu mărar |
mărarului si/sau esentei de mărar |
castraveti proaspeti sau murati |
0,4-2,0 |
1,0-4,5 |
- |
2. |
Castraveti (“cornison”) cu “plante aromatice” (numele plantei aromatice) |
plantei aromatice si/sau esentei acesteia (altele decât mărarul si/sau esenta de mărar) |
castraveti proaspeti sau murati |
0,4-2,0 |
1,0-4,5 |
- |
3. |
Castraveti (“cornison”) în otet |
acru pronuntat |
castraveti proaspeti sau murati |
0,7-3,5 |
1,0-5,0 |
- |
4. |
Castraveti (“cornison”) dulce-acrisori |
dulce-acrisor |
castraveti proaspeti sau murati |
0,5-2,0 |
0,5-3,0 |
1,5-14 |
5. |
Castraveti (“cornison”) dulci |
dulce pronuntat |
castraveti proaspeti sau murati |
0,5-2,5 |
0,5-3,0 |
Minimum 14 |
6. |
Castraveti (‘cornison”) cu mustar |
sosului de mustar, semintelor de mustar si/sau esentei de mustar |
castraveti proaspeti sau murati |
0,5-3,0 |
1,0-3,0 |
- |
7. |
Castraveti (‘cornison”) sărati în otet |
sărat pronuntat |
castraveti proaspeti |
0,5-3,5 |
5,0-10,0 |
- |
8. |
Castraveti (“cornison”) “mild” |
specific, nici dulce, nici acrisor |
castraveti proaspeti sau murati |
0,4-0,7 |
1,0-3,5 |
- |
9. |
Castraveti (“cornison”) piperati |
piperat pronuntat |
castraveti proaspeti sau murati |
0,5-3,0 |
1,0-3,0 |
- |
ANEXA Nr. 2
la normă
Ingredientul |
Limita
admisă |
Castraveti |
conform anexei nr. 1 la normă |
Apă, otet, clorură de sodiu,
uleiuri vegetale, zaharuri (carbohidrati), boia iute,
plante aromatice uscate, condimente |
stabilită prin tehnologia de
fabricatie |
Legume |
maximum 5% din cantitatea netă,
cu exceptia sortimentului “Castraveti
(«cornichon») cu mustar” în care se admit în proportie
de maximum 30% |
Aditivi alimentari: |
se pot utiliza simpli sau în
amestec |
Stabilizatori |
|
Polisorbat 80 (monooleat de
polioxietilen sorbitan) - E 433 |
|
Gumă Xantan - E 415 |
|
Gumă arabică - E 414 |
stabilită prin tehnologia de
fabricatie |
Alginat de calciu - E 404,
alginat de amoniu - E 403, alginat de sodiu - E 401,
alginat de potasiu - E 402, Caragenan - E 407 |
|
|
|
Conservanti |
se pot utiliza si în amestec,
concentratia maximă fiind de 2.000 mg/kg, după caz |
Dioxid de sulf - E 220 |
maximum 100 mg/kg (exprimat în
SO2) |
Acid benzoic - E 210 si săruri
de sodiu - E 211 sau potasiu - E 212 ale
acestuia |
maximum 2.000 mg/kg (fără
continut de acid) |
Sorbat de potasiu - E 202 |
1.000 mg/kg (individual sau în
combinatie) |
Coloranti |
|
Riboflavină - E 101 i |
|
Complex cupru-clorofilă - E 141
i |
stabilită prin tehnologia de
fabricatie |
Beta-caroten - E 160 a ii |
|
Caramel simplu - E 150 a |
|
Caramel tratat cu sulfit de
amoniu - E 150 d |
|
Agentii de îngrosare admisi prin reglementările în
vigoare se utilizează doar în cazul
“Castravetilor «cornison » cu mustar” |
stabilită prin tehnologia de
fabricatie |
Acidifianti |
|
Acid acetic - E 260, acid
lactic - E 270, acid malic - E 296, acid citric
- E 330 |
stabilită prin tehnologia de
fabricatie |
Aromatizanti naturali si
identic naturali |
stabilită prin tehnologia de
fabricatie |
ANEXA Nr. 3
la normă
Caracteristica |
Conditiile
de admisibilitate |
Aspectul exterior al
recipientului |
curat, ermetic închis,
nebombat, să nu prezinte fisuri, să nu prezinte pete de rugină la exteriorul
sau în interiorul recipientului ori peliculă de lac desprinsă de pe
interiorul cutiei; eticheta să fie curată, vizibil imprimată cu toate
elementele de identificare, lipită simetric în planul recipientului; la
cutiile metalice se admit usoare deformări la corp, dar nu la falt |
Aspectul continutului Culoare |
culoarea trebuie să fie caracteristică
soiului, tipului de conservare si sortimentului fabricat |
Gust si miros |
gustul si mirosul trebuie să
fie plăcute, acru, acrudulceag, caracteristice sortimentului
fabricat si condimentelor folosite; fără gust amar, fără miros de mucegai, rânced
sau alt gust si miros străine |
Corpuri străine: nisip, pământ
sau orice impuritate minerală ce afectează comestibilitatea
produsului si care se găseste în lichidul de acoperire sau
aderă la coaja ori la pulpa castravetilor |
maximum 0,08 % (m/m) impurităti
minerale |
Aspectul castravetilor |
|
Aspectul general |
castravetii trebuie să fie
uniformi ca dimensiune, fermi, crocanti, fără zbârcituri, părti sau exemplare
moi |
Cerinte privind forma,
uniformitatea, pete, defecte mecanice, prezenta coditelor, textura
necorespunzătoare, culoare anormală, goluri |
sub limitele prevăzute în
tabelele nr. 1 si 2 |
Uniformitatea dimensiunii
castravetilor1) “întregi” si “julienne” |
lungimea celui mai lung castravete
nu trebuie să depăsească cu mai mult de 50% pe al celui mai scurt; diametrul celui mai mare
castravete nu trebuie să depăsească cu mai mult de 50% pe al celui mai mic |
“rondele” si “felii” |
pentru cel putin 80% (m/m) din
unitătile cele mai uniforme ca dimensiune, continute într-un recipient sau
unitate esantion, diametrul celei mai mari unităti nu trebuie să depăsească
cu mai mult de 50% pe al celei mai mici |
1) Aceste specificatii nu se aplică castravetilor conservati, ambalati
în recipiente cu capacitate mai mare de 4 l.
Acceptarea
lotului
O
probă de castraveti conservati care nu îndeplineste una sau mai multe dintre
cerintele organoleptice este considerată “necorespunzătoare”.
Un lot
de castraveti conservati va fi considerat corespunzător calitativ dacă numărul
recipientelor “necorespunzătoare” nu depăseste criteriul de acceptare (c) al
planului de esantionare specific, prezentat în “Planurile de esantionare pentru
produse alimentare preambalate”, nivel de calitate acceptabil, NCA = 6,5, din
Codex alimentarius.
Tabelul
nr. 1
Defecte |
Limita
maximă1) (nr.
de bucăti) |
|
|
“întregi”, “întregi curbati” |
“jumătăti”, “julienne” |
a) Castraveti curbati
(exceptând modul de prezentare “curbati”) |
3 |
2 |
b) Castraveti diformi |
2 |
1 |
c) Castraveti pătati |
3 |
3 |
d) Defecte mecanice |
2 |
3 |
e) Codite |
3 |
2 |
f) Textură necorespunzătoare |
1 |
3 |
g) Culoare anormală |
1 |
2 |
h) Castraveti ce prezintă
goluri |
1 |
- |
Total maxim admisibil a) … h) |
7 |
11 |
Defecte |
Limita
maximă2) |
a) Pete |
15 g |
b) Defecte mecanice |
30 g |
c) Textură necorespunzătoare |
10 g |
d) Culoare anormală |
10 g |
e) Goluri |
30 g |
f) Codite |
2 buc. pentru fiecare esantion |
Total maxim admisibil a)Ée) |
75 g |
1) Unitatea esantion standard la care se aplică tolerantele
defectelor prezentate în tabelul nr. 1 este de 20 de bucăti pentru castravetii
“întregi”, respectiv 40 de bucăti pentru castravetii “jumătăti” si “julienne”.
2) Unitatea esantion standard la care se aplică tolerantele
defectelor prezentate în tabelul nr. 2 este de 300 g castraveti (fără lichid de
acoperire).
ANEXA Nr. 4
la normă
Denumirea
caracteristicii |
Conditii
de admisibilitate |
Metode
de analiză |
Gradul de umplere pentru: |
|
|
a) sortimentele de castraveti “întregi” si “întregi curbati” |
minimum 55% castraveti murati |
calculate ca procent din
volumul total al recipientului |
minimum 53% castraveti
proaspeti |
||
b) alte moduri de prezentare |
minimum 57% pentru castraveti
murati |
|
minimum 55% pentru castraveti
proaspeti |
||
Gradul de umplere admis pentru
un recipient cu produs (inclusiv lichidul de
acoperire) |
|
calculat ca procent din volumul
de apă minimum 90% distilată continut de recipientul complet umplut si
închis, măsurat la temperatura de 20˚C |
Acceptarea
lotului
Se
consideră criteriul gradului de umplere îndeplinit dacă media rezultatelor obtinute
în urma analizei recipientelor reprezentative pentru un lot nu este mai mică
decât minimul impus si nici unul dintre recipiente nu prezintă o umplere
insuficientă.
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA
ACTIVELOR STATULUI
privind instituirea procedurii
de administrare specială la Societatea Comercială “Centrul de Cercetări pentru
Antibiotice” - S.A. Iasi, judetul Iasi
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în
vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor
ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “Centrul de Cercetări pentru Antibiotice” - S.A. Iasi,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art.
1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare
la Societatea Comercială “Centrul de Cercetări pentru Antibiotice” - S.A. Iasi,
denumită în continuare societate comercială, cu sediul în municipiul
Iasi, str. Valea Lupului nr. 1, judetul Iasi, înmatriculată la oficiul
registrului comertului sub nr. J22/69/1999, începând cu data publicării
prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art.
2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării,
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de presedintele Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2)
Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără
a se limita la acestea, următoarele atributii:
a) luarea
unor măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe:
-
situatia îndeplinirii principalilor indicatori economicofinanciari si de
performantă;
-
identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
-
inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante,
în structura lor;
-
inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
-
cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
-
inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b)
notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de
administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c)
solicitarea organelor teritoria le ale Ministerului Finantelor Publice, pentru
bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul
asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale
autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a
elibera certificatele de obligatii bugetare necesare acordării facilitătilor
prevăzute de Legea nr. 137/2002, cu modificările si completările ulterioare;
d)
solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e)
respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru
întărirea acesteia.
Art.
3. - La data instituirii procedurii de administrare specială se instituie si
procedura de supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate
cu dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
Art.
4. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la
data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 6 octombrie 2004.
Nr. 3.969.
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA
ACTIVELOR STATULUI
privind instituirea procedurii
de administrare specială la Societatea Comercială “CEPROHART” - S.A. Brăila,
judetul Brăila
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în
vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor
ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “CEPROHART” - S.A. Brăila,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art.
1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare
la Societatea Comercială “CEPROHART” - S.A. Brăila, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Brăila, bd. A.I. Cuza nr. 3, judetul
Brăila, înmatriculată la oficiul registrului comertului sub nr. J9/649/1991,
începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art.
2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării,
administratorul special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat
de presedintele Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2)
Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără
a se limita la acestea, următoarele atributii:
a)
luarea unor măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a
societătii comerciale, cu accent pe:
-
situatia îndeplinirii principalilor indicatori economicofinanciari si de
performantă;
-
identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
-
inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante,
în structura lor;
-
inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
-
cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
-
inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b)
notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de
administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c)
solicitarea organelor teritoria le ale Ministerului Finantelor Publice, pentru
bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul
asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale
autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a
elibera certificatele de obligatii bugetare necesare acordării facilitătilor
prevăzute de Legea nr. 137/2002, cu modificările si completările ulterioare;
d)
solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e)
respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru
întărirea acesteia.
Art.
3. - La data instituirii procedurii de administrare specială se instituie si
procedura de supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate
cu dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
Art.
4. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la
data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Bucuresti, 6 octombrie 2004.
Nr. 3.970.
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA
ACTIVELOR STATULUI
privind instituirea
procedurii de administrare specială la Societatea Comercială “CEPROM” - S.A.
Satu Mare, judetul Satu Mare
În temeiul prevederilor
art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în
vederea stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor
ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “CEPROM” - S.A. Satu Mare,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art.
1. - Se instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare
la Societatea Comercială “CEPROM” - S.A. Satu Mare, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Satu Mare, str. Lucian Blaga nr. 41, judetul
Satu Mare, înmatriculată la oficiul registrului comertului sub nr.
J30/485/1991, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art.
2. - (1) Pe durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul
special are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2)
Continutul mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără
a se limita la acestea, următoarele atributii:
a)
luarea unor măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a
societătii comerciale, cu accent pe:
-
situatia îndeplinirii principalilor indicatori economicofinanciari si de
performantă;
-
identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
-
inventarierea datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante,
în structura lor;
-
inventarierea creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
-
cunoasterea situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
-
inventarierea activelor posibil a fi revendicate;
b)
notificarea tuturor creditorilor bugetari în sensul instituirii procedurii de
administrare specială în perioada de privatizare, în vederea
neînceperii/suspendării de către acestia a oricăror măsuri de executare silită
împotriva societătii comerciale;
c)
solicitarea organelor teritoria le ale Ministerului Finantelor Publice, pentru
bugetul de stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul
asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale
autoritătilor administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a
elibera certificatele de obligatii bugetare necesare acordării facilitătilor
prevăzute de Legea nr.
137/2002, cu modificările
si completările ulterioare;
d)
solicitarea furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de
reesalonare a datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor
facturilor curente;
e)
respectarea disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru
întărirea acesteia.
Art.
3. - La data instituirii procedurii de administrare specială se instituie si
procedura de supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate
cu dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu
modificările si completările ulterioare.
Art.
4. - Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la
data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor în situatia
privatizării societătii comerciale sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 6 octombrie 2004.
Nr. 3.971.
ACTE ALE COLEGIULUI FARMACISTILOR DIN ROMÂNIA
COLEGIUL FARMACISTILOR DIN
ROMÂNIA
privind acordarea
certificatului de membru al Colegiului Farmacistilor din România
În temeiul art. 12, 26
si 52 din Legea nr.
305/2004 privind exercitarea profesiei de farmacist, precum si organizarea
si functionarea Colegiului Farmacistilor din România,
Consiliul
national al Colegiului Farmacistilor din România decide:
Art.
1. - (1) Profesia de farmacist pe teritoriul României se exercită de către
farmacistii posesori ai certificatului de membru al Colegiului Farmacistilor
din România.
(2)
Modelul certificatului de membru al Colegiului Farmacistilor din România este
prevăzut în anexa*) la prezenta decizie.
Art.
2. - Certificatul de membru al Colegiului Farmacistilor din România se acordă
farmacistilor care, făcând cerere expresă în acest sens, îndeplinesc
următoarele conditii:
1.
detin un titlu oficial de calificare în farmacie, în sensul art. 2 alin. (2)
din Legea nr.
305/2004 privind exercitarea profesiei de farmacist, precum si organizarea
si functionarea Colegiului Farmacistilor din România;
2. nu
se găsesc în vreunul dintre cazurile de nedemnitate sau incompatibilitate
prevăzute de lege;
3.
sunt apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei de
farmacist;
4. nu au
întrerupt exercitarea profesiei pe o perioadă mai mare de 5 ani sau au obtinut
diploma de licentă în ultimii 5 ani;
5. au
achitat taxa de înscriere în Colegiul Farmacistilor din România.
Art.
3. - Dovada îndeplinirii conditiilor prevăzute la art. 2 si emiterea
certificatului de membru al Colegiului Farmacistilor din România se fac în baza
următoarelor documente:
1.
cerere de înscriere;
2.
titlul de calificare în profesia de farmacist;
3.
dovada exercitării profesiei de farmacist în ultimii
5 ani,
respectiv adeverintă de la locul de muncă, dacă este cazul;
4.
cazier judiciar;
5.
certificat de sănătate care să ateste starea de sănătate corespunzătoare
exercitării profesiei de farmacist. Certificatul medical va fi vizat inclusiv
de medicul psihiatru;
6.
declaratie pe propria răspundere privind inexistenta unei situatii de
incompatibilitate si faptul că la absolvirea facultătii a depus jurământul;
7.
copie a certificatului de căsătorie, dacă este cazul;
8.
chitantă privind achitarea taxei de înscriere în Colegiul Farmacistilor din
România.
Art.
4. - (1) După verificarea îndeplinirii conditiilor legale, presedintele
colegiului teritorial va solicita în scris Colegiului Farmacistilor din România
emiterea certificatului de membru.
(2) În
adresa de emitere a certificatului se vor mentiona:
a)
numele si prenumele solicitantului;
b)
facultatea si anul absolvirii;
c)
îndeplinirea conditiilor prevăzute de lege.
Art.
5. - Certificatul de membru al Colegiului Farmacistilor din România se va emite
de către Colegiul Farmacistilor din România si va fi transmis colegiului
teritorial care, sub semnătură de primire, îl va remite solicitantului.
Art.
6. - (1) Autorizatiile de liberă practică emise de Ministerul Sănătătii în
temeiul Legii nr. 81/1997 privind exercitarea profesiei de farmacist,
înfiintarea, organizarea si functionarea Colegiului Farmacistilor din România
se echivalează cu certificatul de membru emis în conditiile Legii nr.
305/2004.
(2) În
termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, titularii autorizatiilor
prevăzute la alin. (1) sunt obligati să le preschimbe în certificatul de membru
al Colegiului Farmacistilor din România.
Art.
7. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Colegiului Farmacistilor din România,
Dumitru
Lupuliasa
Bucuresti, 13 iulie 2004.
Nr. 4.
ANEXĂ
COLEGIUL FARMACISTILOR DIN
ROMÂNIA
referitoare la punerea
în aplicare a unor dispozitii din Legea nr. 305/2004 privind exercitarea profesiei
de farmacist, precum si organizarea si functionarea Colegiului Farmacistilor
din România
În temeiul art. 24,
art. 26 lit. a) si g) si al art. 33 din Legea nr.
305/2004 privind exercitarea profesiei de farmacist, precum si organizarea
si functionarea Colegiului Farmacistilor din România,
Consiliul
national al Colegiului Farmacistilor din România decide:
Art.
1. - Farmacistii cu drept de liberă practică, membri ai Colegiului
Farmacistilor din România, care urmează să ocupe functia de sef de farmacie,
sunt obligati să sustină testul privind cunoasterea normelor de deontologie
profesională, a celor care reglementează organizarea corpului profesional,
precum si a legislatiei specifice profesiei de farmacist.
Art.
2. - Testul prevăzut la art. 1 se organizează cel putin o dată pe trimestru de
către Biroul executiv al Consiliului national al Colegiului Farmacistilor din
România.
Art.
3. - (1) Testarea va consta într-o probă scrisă si una orală.
(2)
Promovarea testului se face numai dacă se obtine cel putin nota 6 la fiecare
probă si media finală 7.
(3)
Farmacistii care promovează testul vor primi un aviz socioprofesional.
Art.
4. - Data si locul organizării testării, tematica, bibliografia si regulamentul
se stabilesc de către Biroul executiv al Consiliului national al Colegiului
Farmacistilor din România si se vor face publice prin afisare la sediul
colegiilor teritoriale, prin publicare în revista “Viata Medicală”, în
revistele de specialitate acreditate de Colegiul Farmacistilor din România,
precum si pe site-ul Colegiului Farmacistilor din România, cu cel putin 30 de
zile înaintea datei la care urmează să se organizeze testarea.
Art.
5. - Eliberarea avizului conform, prevăzut de Ordinul ministrului sănătătii si
familiei nr.
626/2001 pentru aprobarea Normelor privind înfiintarea si autorizarea
unitătilor farmaceutice, precum si a Conditiilor de organizare si functionare a
acestora, cu modificările ulterioare, pentru înfiintarea unei noi farmacii si
autorizarea functionării se va face de către colegiile teritoriale ale
Colegiului Farmacistilor din România în conditiile ordinului mentionat mai sus
si numai dacă farmacistul sef al farmaciei a făcut dovada prevăzută de art. 33
alin. 1 lit. a) din Legea nr.
305/2004 privind exercitarea profesiei de farmacist, precum si organizarea
si functionarea Colegiului Farmacistilor din România, respectiv a promovat
testul privind cunoasterea deontologiei profesionale, a normelor care
reglementează exercitarea profesiei si a legislatiei specifice profesiei de
farmacist, posedând în acest sens avizul socioprofesional.
Art.
6. - Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Colegiului Farmacistilor din România,
Dumitru
Lupuliasa
Bucuresti, 8 octombrie 2004.
Nr. 5.