MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 962 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri,
20 octombrie 2004
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
250.
- Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale pentru Protectia
Consumatorilor privind aprobarea Procedurii de constatare a îndeplinirii de
către asociatiile si federatiile de asociatii de consumatori a conditiilor
prevăzute de lege pentru recunoasterea de către Guvernul României ca fiind de
utilitate publică
3.972.
- Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “STRAERO” - S.A. Bucuresti
3.973.
- Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “TEHNOMAG CUG” - S.A. Cluj-Napoca, judetul Cluj
3.974
- Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “MASTER” - S.A. Bucuresti
3.975.
- Ordin al presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor
Statului privind instituirea procedurii de administrare specială la Societatea
Comercială “INTEC” - S.A. Bucuresti
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE
ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NATIONALĂ PENTRU PROTECTIA
CONSUMATORILOR
privind aprobarea Procedurii de constatare a
îndeplinirii de către asociatiile si federatiile de asociatii de consumatori a
conditiilor prevăzute de lege pentru recunoasterea de către Guvernul României
ca fiind de utilitate publică
Având în vedere
prevederile:
- Ordonantei
Guvernului nr.
21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare;
- Ordonantei
Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificată si completată prin
Ordonanta Guvernului nr.
37/2003;
- Hotărârii
Guvernului nr.
755/2003 privind organizarea si functionarea Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor;
- Referatul de
aprobare al Comisiei de elaborare a actelor normative din cadrul Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 1/3.091 din 1 octombrie 2004,
în temeiul art. 4
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
755/2003,
presedintele
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Procedura de constatare a îndeplinirii de către asociatiile si
federatiile de asociatii de consumatori a conditiilor prevăzute de lege pentru
recunoasterea de către Guvernul României ca fiind de utilitate publică,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
Eduard
Gabriel Matei
Bucuresti, 1 octombrie 2004.
Nr. 250.
ANEXĂ
PROCEDURA
de
constatare a îndeplinirii de către asociatiile si federatiile de asociatii de
consumatori a conditiilor prevăzute de lege pentru recunoasterea de către
Guvernul României ca fiind de utilitate publică
CAPITOLUL 1
Prevederi
generale
Prezenta procedură
stabileste etapele de parcurs si conditiile specifice ce trebuiesc îndeplinite
de asociatiile si federatiile de asociatii de consumatori pentru ca Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor să propună Guvernului României
recunoasterea acestora ca fiind de utilitate publică.
CAPITOLUL 2
Legislatie
aplicabilă
- Ordonanta
Guvernului nr.
21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu modificările si
completările ulterioare
- Ordonanta
Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificată si completată prin
Ordonanta Guvernului nr.
37/2003
- Decretul nr.
31/1954 privind persoanele fizice si persoanele juridice.
CAPITOLUL 3
Terminologie
În sensul
prezentei proceduri, expresiile următoarele sunt definite după cum urmează:
- asociatiile
de consumatori - organizatii neguvernamentale, ca persoane juridice,
conform legii, si care, fără a urmări realizarea de profit pentru membrii lor,
au ca unic scop apărarea drepturilor si intereselor legitime ale membrilor lor
sau ale consumatorilor în general;
- federatiile
asociatiilor de consumatori - două sau mai multe asociatii de consumatori;
- utilitate
publică - orice activitate care vizează atingerea unor scopuri benefice în
domenii de interes public general si/sau comunitar.
În sensul
prezentei proceduri, prin asociatii se întelege atât asociatiile de
consumatori, cât si federatiile de asociatii de consumatori.
CAPITOLUL 4
4.1. Depunerea
de către asociatie a cererii si a dovezilor privind îndeplinirea conditiilor
specifice recunoasterii acesteia ca fiind de utilitate publică
4.1.1. Adresarea
cererii:
Persoana sau
persoanele împuternicite ale asociatiei să desfăsoare procedura de obtinere a
recunoasterii acesteia ca fiind de utilitate publică vor adresa o cerere scrisă
către Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor - str. Georges
Clemenceau nr. 5, sectorul 1, Bucuresti -, cuprinzând cel putin următoarele
elemente:
- denumirea
asociatiei si adresa (după caz, telefon, fax, e-mail);
- persoana de
contact (numele si prenumele, adresa si, după caz, telefon, e-mail).
Persoana de
contact trebuie să transmită către Autoritatea Natională pentru Protectia
Consumatorilor, o dată cu cererea, si următoarele acte:
a) copii de pe
actul constitutiv si de pe statutul asociatiei;
b) copie de pe
dovada dobândirii personalitătii juridice;
c) dovada privind
bonitatea asociatiei, emisă de banca la care are deschis contul;
d) copie de pe
dovada privind situatia juridică a sediului asociatiei;
e) numele si
adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul persoanelor juridice
cu care asociatia colaborează în mod frecvent în vederea realizării obiectului
său de activitate, pentru care aceasta solicită recunoasterea statutului de
utilitate publică.
4.1.2. Depunerea
dovezilor privind îndeplinirea conditiilor recunoasterii asociatiei ca fiind de
utilitate publică:
1.
procesele-verbale ale sedintelor adunării generale a membrilor asociatiei pe
cel putin 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea
statutului de utilitate publică;
2. rapoartele de
activitate ale consiliului director al asociatiei pe cel putin 3 ani anteriori datei
depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publică;
3. rapoartele
comisiei de cenzori pe cel putin 3 ani anteriori datei depunerii cererii
privind recunoasterea statutului de utilitate publică;
4. raport de
activitate al asociatiei, din care să rezulte desfăsurarea unei activităti
anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice
scopului, si realizarea majoritătii obiectivelor stabilite;
5. situatiile
financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani
anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate
publică;
6. documentele
care atestă parteneriatul cu alte asociatii, fundatii, institutii publice etc.;
7. certificatele
constatatoare privind îndeplinirea obligatiilor exigibile de plată a
impozitelor si taxelor către stat, inclusiv a celor locale, precum si a
contributiilor pentru asigurările sociale de stat, asigurările sociale de
sănătate, asigurările de somaj (formularele-tip eliberate de autoritătile competente);
8. valoarea
activului patrimonial la momentul constituirii asociatiei si valoarea
patrimoniului pe fiecare an dintre cei 3 ani anteriori depunerii cererii
privind recunoasterea statutului de utilitate publică.
4.1.3. Declaratii:
- declaratia pe
propria răspundere a presedintelui, cunoscând prevederile art. 292 din Codul
penal cu privire la falsul în declaratii, privind veridicitatea informatiilor
cuprinse în raport, faptul că organizatia nu a desfăsurat activităti ilicite
ori contrare ordinii publice sau bunelor moravuri si că nu are sume neachitate
la scadentă către persoanele fizice ori juridice;
- în cazul
federatiilor care solicită recunoasterea ca fiind de utilitate publică, dovada
că cel putin două treimi din numărul asociatiilor care o alcătuiesc sunt de
utilitate publică.
4.1.4. Verificarea
documentelor depuse de asociatie
Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor - Directia integrare europeană,
strategii, parteneriat, relatii externe, prin Compartimentul parteneriat,
verifică depunerea întregii documentatii a asociatiei, confom pct. 4.1.1. si
4.1.2. din prezenta procedură.
În cazul în care
se constată că documentatia este incompletă sau neclară, se solicită persoanei
împuternicite date si documente suplimentare.
Până la primirea
datelor si documentelor suplimentare solicitate de Autoritatea Natională pentru
Protectia Consumatorilor, actiunea de examinare a documentatiei asociatiei se
suspendă.
4.2. Examinarea
cererii si îndeplinirea conditiilor
4.2.1. Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor - Directia integrare europeană,
strategii, parteneriat, relatii externe, prin Compartimentul parteneriat,
examinează, în termen de 60 de zile, cererea si îndeplinirea cumulativă a
conditiilor obligatorii prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta procedură, inclusiv prin solicitarea de informatii de la persoanele
fizice sau de la persoanele juridice cu care asociatia colaborează în mod
frecvent.
4.3. Întocmirea
raportului ca urmare a examinării documentatiei
4.3.1. În cazul în
care sunt îndeplinite cumulativ conditiile specifice, Directia integrare
europeană, strategii, parteneriat, relatii externe, prin Compartimentul
parteneriat, întocmeste un raport favorabil privind recunoasterea asociatiei ca
fiind de utilitate publică, care, după ce este avizat de Serviciul juridic si
audit public intern, va fi prezentat conducerii Autoritătii Nationale pentru
Protectia Consumatorilor, în vederea aprobării. În acest caz Autoritatea
Natională pentru Protectia Consumatorilor va propune Guvernului României
recunoasterea.
4.3.2. În cazul în
care nu sunt îndeplinite cumulativ conditiile specifice, Directia integrare
europeană, strategii, parteneriat, relatii externe, prin Compartimentul
parteneriat, întocmeste un răspuns motivat, care, după ce este avizat de
Serviciul juridic si audit public intern si prezentat conducerii Autoritătii
Nationale pentru Protectia Consumatorilor, va fi transmis persoanelor juridice
solicitante, în termen de 30 de zile de la luarea deciziei.
4.3.3. În conformitate
cu art. 40 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la
asociatii si fundatii, în cel mult 90 de zile de la data depunerii cererii va
fi înaintată propunerea de recunoastere a statutului de utilitate publică,
împreună cu toată documentatia necesară luării deciziei, către Guvernul
României, în vederea finalizării deciziei de recunoastere a acestui statut.
Dacă propunerea se respinge, solutia va fi comunicată asociatiei de către
Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor, în termen de 120 de zile
de la depunerea cererii si a documentelor necesare luării deciziei.
ANEXĂ
la procedură
CONDITII
OBLIGATORII
pentru
recunoasterea de către Guvernul României a asociatiilor de consumatori ca fiind
de utilitate publică
Nr crt. |
Conditia
generală obligatorie |
Criteriile
specifice |
Documentul ce se
analizează |
Îndeplinirea criteriului |
Îndeplinirea conditiei |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A. |
Asociatia îsi desfăsoară activitatea în interes general sau comunitar, după caz. |
Asociatia
are ca unic scop apărarea drepturilor si intereselor legitime ale membrilor
săi sau ale consumatorilor în
general. |
Statutul si actul constitutiv ale asociatiei |
|
|
Asociatia nu urmăreste realizarea de profit
pentru membrii săi. |
|
|
|
||
Asociatia este constituită ca organizatie neguvernamentală. |
|
|
|
||
Asociatia se află în evidenta Autoritătii Nationale
pentru Protectia Consumatorilor. |
|
|
|
||
Denumirea asociatiei să nu contină sintagme
sau cuvinte specifice unor autorităti publice, de natură să producă confuzie
cu titulatura acestora (de exemplu, Asociatia Natională pentru Protectia
Consumatorilor - ANPC). |
|
|
|
||
Personalul de conducere si salariatii organelor
de specialitate ale administratiei publice, precum si ale serviciilor
publice descentralizate ale ministerelor sau ale altor autorităti, cu
atributii pe linia protectiei consumatorilor, să nu detină functii în
organele de conducere ale asociatiei. |
|
|
|
||
B. |
Asociatia functionează de cel putin 3 ani, anterior datei depunerii cererii. |
Adunarea generală a asociatiei de
consumatori s-a întrunit cel putin o dată pe an în cei 3 ani anteriori depunerii
cererii. |
Procesul-verbal al întrunirii adunării
generale a asociatiei |
|
|
Rapoartele de activitate ale consiliului director,
prezentate adunării generale a asociatiei pe cei 3 ani anteriori depunerii
cererii |
Rapoartele de activitate ale consiliului
director si cenzorului sau ale comisiei de cenzori |
|
|
||
Rapoartele cenzorului sau ale comisiei de
cenzori a asociatiei, care au fost prezentate adunării generale pe cei 3 ani
anteriori depunerii cererii. |
|
|
|
||
Plata impozitelor, taxelor, contributiilor
bugetare către stat, inclusiv a celor locale, precum si a contributiilor
pentru asigurările sociale de stat, asigurările sociale de sănătate,
asigurările de somaj pe cei 3 ani anteriori depunerii cererii |
Certificatele constatatoare privind
îndeplinirea obligatiilor exigibile de plată a impozitelor si taxelor către
stat, inclusiv a celor locale, precum si a contributiilor pentru asigurările
sociale de stat, asigurările sociale de sănătate, asigurările de somaj
(formularele-tip eliberate de autoritătile competente) |
|
|
||
Dispune de un sediu si de dotări materiale
care asigură functionarea asociatiei
în interes general sau comunitar. |
Situatia juridică a sediului asociatiei |
|
|
||
Durata de functionare a asociatiei este
nelimitată. |
Actul constitutiv al asociatiei |
|
|
||
Are capacitatea de autofinantare. |
Dovada privind bonitatea asociatiei |
|
|
||
C. |
Asociatia a realizat majoritatea obiectivelor stabilite. |
Solicitarea luării de măsuri de către
autoritătile competente pentru oprirea productiei sau retragerea de pe piată
a produselor ori serviciilor care nu asigură nivelul calitativ prescris în
documentele stabilite de lege sau care pun în pericol viata, sănătatea ori
securitatea consumatorilor. |
Statutul si actul constitutiv ale
asociatiei Raportul de activitate |
|
|
Desfăsurarea de activităti de informare,
educare si consiliere a consumatorilor asupra caracteristicilor esentiale ale
produselor si serviciilor. |
|
|
|
||
Solicitarea si obtinerea unor informatii
asupra pretului si caracteristicilor calitative ale produselor sau
serviciilor de natură să îi ajute pe consumatori la luarea unei
decizii asupra achizitionării acestora. |
|
|
|
||
Informarea opiniei publice prin mass-media
asupra deficientelor de calitate ale produselor si serviciilor, precum si
asupra consecintelor vătămătoare ale acestora pentru consumatori |
|
|
|
||
Apărarea drepturilor si intereselor
legitime ale consumatorilor, inclusiv prin introducerea de actiuni în
justitie Solicitarea serviciilor sau organelor
administratiei publice, efectuarea de analize si încercări ale produselor
destinate consumatorilor si publicarea rezultatelor |
|
|
|
||
Alte obiective specifice apărării drepturilor si intereselor consumatorilor |
|
|
|
||
D. |
Prezentarea raportului de activitate, din care să rezulte desfăsurarea unei activităti anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului său, însotit de situatiile financiare anuale si de bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii. |
Obiectivele proiectului/programului sunt
din domeniul apărării drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor. |
Raportul de activitate Situatiile financiare anuale si bugetele de
venituri si cheltuieli ale asociatiei |
|
|
Atingerea obiectivelor definite în
proiect/program; adecvarea metodei de evaluare care să permită verificarea
atingerii obiectivelor definite ale proiectului/programului. |
|
|
|
||
Proiectul/programul a identificat
necesitătile si constrângerile grupului-tintă de consumatori. |
|
|
|
||
Calificarea si experienta personalului
asociatiei implicat în realizarea proiectului/programului |
|
|
|
||
Numărul de beneficiari directi si indirecti
ai proiectului/programului este semnificativ. |
|
|
|
||
Nivelul difuzării rezultatelor
proiectului/programului |
|
|
|
||
Proiectul/programul este relevant pentru
comunitate (grupul-tintă) si pentru obiectivele asociatiei. |
|
|
|
||
Impactul proiectului/programului asupra
comunitătii (grupului-tintă) este semnificativ. |
|
|
|
||
Nivelul cooperării cu alte organizatii
neguvernamentale în realizarea proiectului/programului |
|
|
|
||
Efectele multiplicatoare ale
proiectului/programului sunt semnificative |
|
|
|
||
Asigurarea continuitătii activitătii de
apărare a drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor în
urma derulării proiectului/programului |
|
|
|
||
Avizul administratiei financiare pentru
situatiile financiare si bugetele de venituri si cheltuieli ale asociatiei |
Situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani
anteriori datei depunerii cererii |
|
|
||
E. |
Valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori este cel putin egală cu valoarea patrimoniului initial. |
Activul patrimonial initial Activul patrimonial pe fiecare dintre cei 3
ani anteriori |
|
|
|
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “STRAERO” - S.A. Bucuresti
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “STRAERO” - S.A. Bucuresti,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “STRAERO” - S.A. Bucuresti, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Bucuresti, bd. Iuliu Maniu nr. 220,
sectorul 6, înmatriculată la Oficiul Registrului Comertului sub nr.
J40/5793/1991, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe: - situatia îndeplinirii principalilor indicatori
economicofinanciari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari, în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de
către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii
comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare, necesare acordării facilitătilor prevăzute
de Legea nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. - La data
instituirii procedurii de administrare specială se instituie si procedura de
supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate cu
dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 4. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, în situatia
privatizării societătii comerciale, sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 6 octombrie 2004.
Nr. 3.972.
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “TEHNOMAG CUG” - S.A. Cluj-Napoca, judetul
Cluj
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “TEHNOMAG CUG” - S.A. Cluj-Napoca,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “TEHNOMAG CUG” - S.A. Cluj-Napoca, denumită în continuare
societate comercială, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, judetul Cluj,
Bd. Muncii nr. 18, înmatriculată la Oficiul Registrului Comertului sub nr.
J12/38/1991, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari, în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de
către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii
comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare necesare acordării facilitătilor prevăzute
de Legea nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. - La data
instituirii procedurii de administrare specială se instituie si procedura de
supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate cu
dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 4. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, în situatia
privatizării societătii comerciale, sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Bucuresti, 6 octombrie 2004.
Nr. 3.973.
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
privind instituirea procedurii de administrare
specială la Societatea Comercială “MASTER” - S.A. Bucuresti
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în vederea
stabilirii modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce
trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea
Comercială “MASTER” - S.A. Bucuresti,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “MASTER” - S.A. Bucuresti, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în Bucuresti, bd. Iuliu Maniu nr. 246, sectorul 6,
înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr. J40/5.964/1991,
începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari, în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de
către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii
comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii necesare acordării facilitătilor prevăzute de Legea nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. - La data
instituirii procedurii de administrare specială se instituie si procedura de
supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate cu
dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 4. - Procedura
de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, în situatia
privatizării societătii comerciale, sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 6 octombrie 2004.
Nr. 3.974.
AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR
STATULUI
privind
instituirea procedurii de administrare specială la Societatea Comercială
“INTEC” - S.A. Bucuresti
În temeiul
prevederilor art. 16 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 1 si 9 din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare prin comasare prin absorbtie cu Autoritatea
pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
în vederea stabilirii
modului de administrare si gestionare, precum si a măsurilor ce trebuie luate
pentru accelerarea procesului de privatizare la Societatea Comercială “INTEC” -
S.A. Bucuresti,
presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se
instituie procedura de administrare specială în perioada de privatizare la
Societatea Comercială “INTEC” - S.A. Bucuresti, denumită în continuare societate
comercială, cu sediul în municipiul Bucuresti, Sos. Oltenitei nr. 105,
sectorul 4, înmatriculată la Oficiul registrului comertului sub nr.
40/6.664/1991, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - (1) Pe
durata administrării speciale în perioada privatizării, administratorul special
are atributiile stabilite prin mandatul special acordat de presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Continutul
mandatului prevăzut la alin. (1) va cuprinde în principal, dar fără a se limita
la acestea, următoarele atributii:
a) luarea unor
măsuri de administrare, gestionare si supraveghere financiară a societătii
comerciale, cu accent pe:
- situatia
îndeplinirii principalilor indicatori economicofinanciari si de performantă;
- identificarea
unor active neutilizate care pot fi transferate/vândute;
- inventarierea
datoriilor societătii comerciale, precum si a plătilor restante, în structura
lor;
- inventarierea
creantelor pe care societatea comercială le are de recuperat;
- cunoasterea
situatiei litigiilor care grevează asupra societătii comerciale;
- inventarierea
activelor posibil a fi revendicate;
b) notificarea
tuturor creditorilor bugetari, în sensul instituirii procedurii de administrare
specială în perioada de privatizare, în vederea neînceperii/suspendării de
către acestia a oricăror măsuri de executare silită împotriva societătii
comerciale;
c) solicitarea
organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru bugetul de
stat, si ale celorlalte ministere si institutii, pentru bugetul asigurărilor
sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, precum si ale autoritătilor
administratiei publice locale, pentru bugetele locale, de a elibera
certificatele de obligatii bugetare, necesare acordării facilitătilor prevăzute
de Legea nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare;
d) solicitarea
furnizorilor de servicii pentru întocmirea graficelor de reesalonare a
datoriilor restante, respectarea acestora si efectuarea plătilor facturilor
curente;
e) respectarea
disciplinei economico-financiare prin luarea unor măsuri pentru întărirea
acesteia.
Art. 3. - La data
instituirii procedurii de administrare specială se instituie si procedura de
supraveghere financiară a societătii comerciale, în conformitate cu
dispozitiile Legii nr.
137/2002, cu modificările si
completările ulterioare.
Art. 4. -
Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data
transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, în situatia
privatizării societătii comerciale, sau la data stabilită prin ordin al
presedintelui Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Presedintele
Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea
Ursache
Bucuresti, 6 octombrie 2004.
Nr. 3.975.