MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.071 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 18
noiembrie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
484.
- Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 49/2004
pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor autonome subordonate
autoritătilor administratiei publice locale
908.
- Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 49/2004 pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale
492.
- Lege privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 75/2004 pentru
modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile
publice
916.
- Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 75/2004 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 60/2001
privind achizitiile publice
493.
- Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 65/2004
pentru modificarea Codului de procedură civilă
917.
- Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedură civilă
926.
- Decret privind conferirea Ordinului national Pentru Merit în grad
de Mare Cruce
927.
- Decret privind conferirea Ordinului national Pentru Merit în grad
de Mare Cruce
928.
- Decret privind conferirea Ordinului national Pentru Merit în grad
de Mare Cruce
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 393 din 5 octombrie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate
a prevederilor art. 117 alin. (2) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea
autoritătilor administratiei publice locale
Decizia
nr. 419 din 14 octombrie 2004 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 93 alin. (1), (2), (5) si (6) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în
România
ORDONANTE SI
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
93.
- Ordonantă de urgentă pentru completarea alin. (1) al art. 79 din Legea
nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat
1.924.
- Hotărâre privind transmiterea unui teren, proprietate publică a statului,
din administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării – Clubul Sportiv Scolar
nr. 5 Bucuresti în administrarea Ministerului Culturii si Cultelor, pentru
Parohia “Sfântul Gheorghe” Plevna Bucuresti
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
239. -
Ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind
aprobarea unor licente de concesiune pentru explorare
497.
- Ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei pentru
aprobarea Procedurii de acordare a unor licente de utilizare a frecventelor
radioelectrice în vederea furnizării de retele locale de comunicatii
electronice în banda de frecvente 3410-3600 MHz
821.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Listei cu gradatori autorizati
LEGI SI
DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 49/2004 pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr.
49 din 15 iunie 2004 pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 570 din 29 iunie 2004, cu
următoarea completare:
- La articolul
unic, după alineatul (3) al articolului 101 se introduc 4
alineate noi, alineatele (4), (5), (6) si (7) cu următorul cuprins:
“(4) În cazul în care
împrumuturile acordate potrivit alin. (1) nu vor fi rambursate de societatea
comercială până la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor
acesteia, creantele Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Statului,
rezultate din acordarea acestor împrumuturi, împreună cu dobânzile si
penalitătile de orice fel aferente sumelor prevăzute la alin. (1), calculate
până la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, se
convertesc în actiuni, care vor fi vândute de Autoritatea pentru Valorificarea
Activelor Statului, cu acordarea dreptului de preferintă cumpărătorului participatiei
statului la capitalul social al societătii comerciale sau succesorului legal al
acestuia.
(5)
Administratorii societătilor comerciale privatizate vor convoca în termen de 15
zile de la data transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor adunarea
generală extraordinară a actionarilor, având pe ordinea de zi majorarea
capitalului social cu sumele care fac obiectul conversiei în actiuni prevăzute
la alin. (4).
(6) Cumpărătorul
sau succesorul legal al acestuia îsi va exprima optiunea în termen de 15 zile
de la data înregistrării la oficiul registrului comertului a majorării
capitalului social prevăzute la alin. (5).
(7) În cazul în
care cumpărătorul sau succesorul legal al acestuia nu îsi manifestă dreptul de
preferintă în termenul prevăzut la alin. (6) sau nu acceptă pretul de ofertă,
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului poate vinde actiunile
rezultate din conversia prevăzută la alin. (4) prin orice metodă de
privatizare, potrivit legii.”
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 484.
pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 49/2004 pentru completarea Ordonantei de
urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si
regiilor autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
49/2004 pentru completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, precum si a societătilor si regiilor
autonome subordonate autoritătilor administratiei publice locale si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
Bucuresti, 9 noiembrie 2004.
Nr. 908.
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
75/2004 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 60/2001
privind achizitiile publice
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Art. I. - Se aprobă Ordonanta Guvernului nr.
75 din 19 august 2004 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr.
60/2001 privind achizitiile publice, adoptată în temeiul art. 1 pct. I.6
din Legea nr. 291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 774 din 24 august
2004.
Art. II. - În termen de 60 de zile de la data
publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I,
Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si Ministerul Economiei si Comertului vor elabora normele
metodologice de punere în aplicare a ordonantei, ce vor fi aprobate prin
hotărâre a Guvernului.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 492.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 75/2004 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.
75/2004 pentru modificarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
60/2001 privind achizitiile publice si se dispune publicarea acestei legi
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 9 noiembrie 2004.
Nr. 916.
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL
|
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedură civilă
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr.
65 din 9 septembrie 2004 pentru modificarea Codului de procedură civilă,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 840 din 14 septembrie
2004, cu următoarele modificări:
- La articolul
II, alineatele (1), (2) si (3) vor avea următorul cuprins:
“Art. II. - (1)
Procesele în curs de judecată în primă instantă la data schimbării competentei
instantelor legal învestite vor continua să fie judecate de acele instante.
(2) Căile de atac
se judecă de instantele competente, potrivit prezentei ordonante de urgentă.
(3) În cazurile
prevăzute la alin. (2), apelurile aflate pe rolul curtilor de apel la data
intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgentă se
trimit la tribunale, iar recursurile aflate pe rolul Înaltei Curti de Casatie si
Justitie se trimit la curtile de apel. Trimiterea dosarelor se va face prin
declinarea competentei, prin încheiere irevocabilă, dată în camera de consiliu,
fără citarea părtilor.”
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 493.
pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de
procedură civilă
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 65/2004 pentru modificarea Codului de procedură civilă si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 9 noiembrie 2004.
Nr. 917.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind conferirea Ordinului national Pentru
Merit în grad de Mare Cruce
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 3 alin. (3), ale art. 4 alin. (1), ale art. 6
lit. A si ale art. 11 din Legea nr.
29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările
ulterioare, la propunerea ministrului afacerilor externe,
în semn de apreciere
deosebită pentru contributia avută la consolidarea si amplificarea relatiilor
de colaborare si prietenie dintre Republica Turcia si România, pentru sprijinul
constant acordat tării noastre în procesul de aderare la N.A.T.O.,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
conferă Ordinul national Pentru Merit în grad de Mare Cruce Excelentei
sale domnului Omer Zeytinoglu, ambasadorul extraordinar si plenipotentiar al
Republicii Turcia la Bucuresti.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
În temeiul
art. 100 alin. (2) din
Constitutia
României, republicată,
contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
Bucuresti, 11 noiembrie 2004.
Nr. 926.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
privind conferirea Ordinului national Pentru
Merit în grad de Mare Cruce
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 3 alin. (3), ale art. 4 alin. (1), ale art. 6
lit. A si ale art. 11 din Legea nr.
29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările
ulterioare,
la propunerea
ministrului afacerilor externe, în semn de apreciere deosebită pentru
contributia avută la consolidarea si amplificarea relatiilor de colaborare si
prietenie dintre Republica Elenă si România, pentru sprijinul constant acordat
tării noastre în procesul de integrare euroatlantică,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
conferă Ordinul national Pentru Merit în grad de Mare Cruce Excelentei
sale doamnei Theodora Grossomanidou, ambasadorul extraordinar si plenipotentiar
al Republicii Elene la Bucuresti.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
În temeiul
art. 100 alin. (2) din
Constitutia
României, republicată,
contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Bucuresti, 11 noiembrie 2004.
Nr. 927.
privind conferirea Ordinului national Pentru
Merit în grad de Mare Cruce
În temeiul
prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 100 din Constitutia României,
republicată, precum si ale art. 3 alin. (3), ale art. 4 alin. (1), ale art. 6
lit. A si ale art. 11 din Legea nr.
29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificările
ulterioare,
la propunerea
ministrului afacerilor externe,
în semn de
apreciere deosebită pentru contributia avută la consolidarea si amplificarea
relatiilor de colaborare pe multiple planuri dintre Republica Africa de Sud si
România,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. -Se
conferă Ordinul national Pentru Merit în grad de Mare Cruce Excelentei
sale domnului Dries Venter, ambasadorul extraordinar si plenipotentiar al
Republicii Africa de Sud la Bucuresti.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
În temeiul
art. 100 alin. (2) din
Constitutia
României, republicată,
contrasemnăm
acest decret.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Bucuresti, 11 noiembrie 2004.
Nr. 928.
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 5
octombrie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 117 alin. (2) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea
autoritătilor administratiei publice locale
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Aurelia Popa -
procuror
Claudia Margareta
Nită - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 117 alin.
(2) din Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autoritătilor administratiei publice locale,
exceptie ridicată de Vasile Hîj în Dosarul nr. 3.780/2004 al Tribunalului
Suceava - Sectia civilă.
La apelul nominal
se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare este legal
îndeplinită. Curtea dispune a se face apelul si în dosarele nr. 340D/2004 si
nr. 351D/2004, având ca obiect aceeasi exceptie, ridicată de autorul Ilie Nită
în dosarele nr. 3.777/2004 si nr. 3.778/2004 ale Tribunalului Suceava - Sectia
civilă. La apelul nominal se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de
citare este legal îndeplinită.
Curtea, din
oficiu, pune în discutie conexarea dosarelor.
Reprezentantul
Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor. Curtea, în temeiul
art. 14 din Legea nr.
47/1992, republicată, raportat la art. 164 din Codul de procedură civilă,
dispune conexarea dosarelor nr. 340D/2004 si nr. 351D/2004 la Dosarul nr.
333D/2004, primul înregistrat.
Cauza fiind în
stare de judecată, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de
respingere a exceptiei ca neîntemeiată. În acest sens, arată că textul de lege
criticat nu contravine prevederilor art. 129 din Constitutie, invocat de
autorii exceptiei în motivarea lor, întrucât căile de atac împotriva
hotărârilor judecătoresti se exercită în conditiile legii, iar, conform art.
126 alin. (2) din Legea fundamentală, legiuitorul are competenta exclusivă de a
stabili procedura de judecată.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarelor, constată următoarele:
Prin încheierile
din 28 mai 2004, din 4 iunie 2004 si din 9 iunie 2004, pronuntate în dosarele
nr. 3.780/2004, respectiv nr. 3.777/2004 si nr. 3.778/2004, Tribunalul
Suceava - Sectia civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 117 alin. (2) din Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autoritătilor administratiei publice locale. Exceptia
a fost ridicată de Vasile Hîj si Ilie Nită în cauze având ca obiect judecarea
contestatiilor în anulare formulate împotriva deciziilor de admitere a unor
recursuri, prin care acestora le-au fost respinse candidaturile pentru
functiile de primar si pentru cea de consilier local.
În motivările
exceptiei de neconstitutionalitate, având un continut similar, autorii acesteia sustin, în esentă, că
textul de lege criticat încalcă principiul liberului acces la justitie,
consacrat de art. 21 alin. (1) si (2) din Legea fundamentală, precum si dreptul
la folosirea căilor de atac, stipulat în art. 129 din Constitutie, republicată,
prin aceea că nu permite exercitarea căii de atac a contestatiei în anulare.
Tribunalul
Suceava - Sectia civilă apreciază
că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât prevederile
art. 117 alin. (2) din Legea nr.
67/2004 nu contravin normelor constitutionale invocate de autorii acesteia.
În acest sens, arată că, în temeiul art. 129 din Legea fundamentală, părtile
interesate pot exercita căile de atac împotriva hotărârilor judecătoresti, însă
în conditiile legii. Or, legea electorală atacată, prin domeniul pe care îl
reglementează, are un caracter special, astfel încât părtile nu mai pot folosi
alte căi de atac în afara recursului, această procedură derogatorie de la
dreptul comun fiind necesară pentru evitarea tergiversării solutionării urgente
a unor asemenea cauze.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierile de sesizare au fost comunicate
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului si institutiei
Avocatul Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul consideră că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată. Apreciază că textul de lege atacat
reprezintă tocmai consacrarea principiului continut de art. 129 din
Constitutie, în sensul că eliminarea căii de atac ordinare a apelului si a
cleor extraordinare, din procedura solutionării contestatiilor în materie
electorală – procedură derogatorie de la dreptul comun -, este absolut justificată,
având în vedere perioada scurtă a campaniei electorale, precum si succesiunea
operatiunilor ce se realizează în acest timp, iar exercitarea unei căi de atac
împotriva unei hotărâri definitive si irevocabile ar avea ca efect
tergiversarea solutionării urgente a unor astfel de cereri.
Avocatul
Poporului apreciază că
exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată. Arată că solutia
excluderii căilor de atac în materie electorală este impusă de specificul
acestui domeniu, atât sub aspectul asigurării operativitătii în rezolvarea
problemelor legate de desfăsurarea alegerilor, cât si în privinta interesului
stabilitătii rezultatelor acestora. În acest sens, invocă Decizia Curtii
Constitutionale nr.
332 din 3 decembrie 2002. În continuare, precizează că legiuitorul este cel
care, potrivit art. 126 alin. (2) si art. 129 din Constitutie,
republicată, are competenta exclusivă de a institui regulile de desfăsurare a
procesului în fata instantelor judecătoresti si de a aprecia care sunt
situatiile deosebite ce impun reglementarea unor norme procedurale speciale.
Mai mult, mentionează că nici dispozitiile din instrumentele juridice
internationale, cu exceptia domeniului penal, nici Constitutia,
nu prevăd obligativitatea unui anumit număr al căilor de atac, acest aspect
fiind lăsat la nivelul de reglementare al legii.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si institutiei
Avocatul Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile
procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile
Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si ale art.
1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. 117 alin. (2) din
Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autoritătilor administratiei publice locale,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 29 martie
2004. Aceste prevederi au următorul continut:
- Art. 117 alin.
(2): “Împotriva hotărârilor definitive si irevocabile, pronuntate de
instantele judecătoresti potrivit prezentei legi, nu există cale de atac.”
În opinia
autorilor exceptiei de neconstitutionalitate, aceste prevederi de lege încalcă
dispozitiile art. 21 alin. (1) si (2) si ale art. 129 din Constitutie, al căror
continut este următorul:
- Art. 21 Accesul
liber la justitie:
“(1) Orice
persoană se poate adresa justitiei pentru apărarea drepturilor, a libertătilor
si a intereselor sale legitime.
(2) Nici o lege
nu poate îngrădi exercitarea acestui drept.”
- Art. 129 Folosirea
căilor de atac:
“Împotriva
hotărârilor judecătoresti, părtile interesate si Ministerul Public pot exercita
căile de atac, în conditiile legii.”
Din examinarea
exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, Curtea Constitutională retine că
autorii acesteia critică excluderea căii de atac a contestatiei în anulare în
cadrul procedurii de solutionare a contestatiilor în materie electorală, asa
cum este reglementată prin art. 117 alin. (2) din Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autoritătilor administratiei publice locale.
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate ridicată, textul de lege criticat, raportat la normele
constitutionale ale art. 21 alin. (1) si (2) si ale art. 129, Curtea constată
că aceasta este neîntemeiată si urmează să o respingă pentru următoarele
considerente:
Principiul
liberului acces la justitie presupune atât posibilitatea efectivă a persoanei
de a se adresa instantei de judecată pentru apărarea drepturilor, a
libertătilor sale sau a unui interes legitim, cât si dreptul de a putea
exercita căile legale de atac împotriva hotărârilor judecătoresti. În
jurisprudenta sa, de exemplu în Decizia Plenului nr. 1 din 8 februarie 1994,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 16 martie
1994, Curtea Constitutională a statuat că liberul acces la justitie nu este
incompatibil cu instituirea unor proceduri speciale pentru situatii deosebite.
Prin aceeasi decizie, Curtea a mai retinut că accesul liber la justitie nu
presupune ca, în toate cauzele, să fie asigurat accesul la toate structurile
judecătoresti si la toate căile de atac prevăzute de lege, deoarece competenta
si procedura de judecată sunt stabilite de legiuitor, iar acesta, asigurând
posibilitatea de a ajunge în fata instantelor judecătoresti în conditii de
egalitate, poate stabili reguli deosebite”.
De asemenea, cu
privire la caracterul atipic al procedurii de solutionare a cererilor în
materie electorală, prin decizia anterior mentionată, Curtea Constitutională a
mai retinut că “excluderea căilor extraordinare de atac în materie electorală a
fost impusă de necesitatea asigurării operativitătii în rezolvarea tuturor
problemelor legate de desfăsurarea alegerilor, precum si de interesul
stabilitătii rezultatelor acestora, deoarece aplicarea în această materie a
regulilor de drept comun ar însemna, practic, să se împiedice desfăsurarea
alegerilor sau să se pună sub semnul incertitudinii un timp îndelungat
rezultatele alegerilor”.
Prin urmare,
excluderea căilor de atac extraordinare în materie electorală nu contravine, pe
de o parte, exigentelor impuse de principiul fundamental al liberului acces la
justitie, iar, pe de altă parte, nici dreptului constitutional al părtilor la
folosirea căilor de atac.
Întrucât
argumentele expuse în jurisprudenta Curtii în materie se referă exclusiv la
domeniul electoral, iar în prezenta cauză nu au intervenit elemente noi, care
să justifice schimbarea acestei jurisprudente, cele statuate anterior îsi
mentin valabilitatea.
Mai mult, critica
de neconstitutionalitate a autorilor exceptiei de neconstitutionalitate fată de
prevederile art. 21 alin. (1) si (2) si ale art. 129 din Constitutie,
republicată, este cu atât mai putin solidă cu cât acestia, la momentul
invocării prezentei exceptii, se aflau într-un litigiu dedus spre solutionare
instantei de recurs competente, exercitându-si, în consecintă, atât dreptul de
acces liber la justitie, pentru apărarea drepturilor, a libertătilor sau a unui
interes legitim lezat, cât si dreptul la folosirea căilor de atac prevăzute de
lege.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, republicată, precum si al art. 1, 2, 3, al art. 11 alin. (1) lit.
A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 117 alin. (2) din Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autoritătilor administratiei publice locale,
exceptie ridicată de Vasile Hîj si Ilie Nită în dosarele nr. 3.780/2004, nr.
3.777/2004 si nr. 3.778/2004 ale Tribunalului Suceava - Sectia civilă.
Definitivă si
general obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 5 octombrie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Claudia
Margareta Nită
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 14
octombrie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 93 alin. (1), (2), (5) si (6) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Ion Tiucă -
procuror
Valentina
Bărbăteanu - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 93 alin.
(1), (2), (5) si (6) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 privind regimul străinilor în România, modificată prin Legea nr.
357/2003, exceptie ridicată de Shuai Guifang în Dosarul nr. 992/2004 al Curtii
de Apel Bucuresti - Sectia de contencios administrativ.
La apelul nominal
se constată lipsa părtilor, fată de care procedura de citare a fost legal
îndeplinită.
Magistratul-asistent
învederează Curtii că dosarul se află la al doilea termen de judecată, la
termenul din 16 septembrie 2004 cauza fiind amânată la cererea autorului
exceptiei, în vederea pregătirii apărării. În continuare, acesta informează
Curtea că, la data de 13 octombrie 2004, autorul exceptiei a depus o cerere
prin care solicită acordarea unui nou termen, întrucât, din motive medicale, se
află în imposibilitate de prezentare la termenul de fată. Reprezentantul
Ministerului Public nu se opune acestei cereri.
Deliberând, Curtea
respinge cererea de acordare a unui nou termen. Cauza aflându-se în stare de
judecată, presedintele completului acordă cuvântul reprezentantului
Ministerului Public.
Reprezentantul
Ministerului Public solicită respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca
neîntemeiată, întrucât luarea în custodie publică a unui străin reprezintă o
măsură administrativă de restrângere a libertătii de miscare a străinului care
nu a putut fi returnat în termenul prevăzut de ordonanta criticată, ori a celui
care a fost declarat indezirabil sau cu privire la care instanta a dispus
expulzarea, iar nu o sanctiune penală, astfel încât nu sunt încălcate
dispozitiile art. 23 alin. (13) din Constitutie, republicată.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea
din 13 aprilie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 992/2004, Curtea de Apel
Bucuresti – Sectia de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutională
cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 93 alin. (1), (2), (5)
si (6) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 privind regimul străinilor în România, modificată prin Legea nr.
357/2003.
Exceptia a fost
ridicată de Shuai Guifang într-o cauză civilă având ca obiect prelungirea
duratei de luare în custodie publică a acesteia.
În motivarea
exceptiei se sustine că
textul de lege criticat contravine prevederilor art. 23 din Constitutie,
republicată, care garantează dreptul la libertate individuală si, în mod
special, alin. (13) al acestui articol, “care interzice expres si neechivoc
orice sanctiune privativă de libertate, în afară de cele de natură penală”. De
asemenea, autorul exceptiei consideră că art. 93 alin. (1), (2), (5) si (6) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 încalcă si dispozitiile art. 5 din Conventia europeană a
drepturilor omului, referitoare la dreptul persoanei la libertate si la
sigurantă. În acest sens, autorul, cetătean chinez, explică situatia de fapt,
precizând că a fost nevoit să rămână în România, întrucât se află în curs de
solutionare o a doua cerere de acordare a unei forme de protectie, anterior
fiindu-i respinsă o cerere de acordare a statutului de refugiat. Autorul
sustine că este retinut “împotriva vointei sale, într-un centru prevăzut cu
gratii la usi si la geamuri si sub supravegherea strictă a politiei, orice
deplasare fiind făcută sub escortă si cu cătuse la mâini, în exact aceleasi
conditii ca si infractorii”, desi fapta acestuia nu are caracter infractional.
În aceste circumstante, consideră că “nu este admisibil ca o fiintă umană să
fie închisă în conditii de totală lipsire de libertate, pentru o perioadă de
până la 6 luni, doar pentru că îsi apără în instantă un drept prevăzut de lege
si este nevoită să rămână pe teritoriul tării gazdă până la solutionarea cauzei
sale”.
Curtea de Apel
Bucuresti - Sectia de contencios administrativ apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată, întrucât textul de lege criticat, care
reglementează regimul juridic al luării în
custodie publică a străinilor, nu contravine prevederilor
constitutionale ale art. 23 alin. (13) si ale art. 25 teza a doua, ci,
“dimpotrivă, legea specială oferă străinilor garantiile legale în ce priveste
luarea acestei măsuri”. De asemenea, apreciază că “măsura luării în custodie
este reglementată de art. 93 alin. (1) din ordonantă ca o măsură administrativă
si nu penală, iar restrângerea libertătii de miscare nu este identică cu
privarea de libertate. Deplasarea sub escortă, în lipsa documentelor de
legitimare, poate fi privită ca o garantie a sigurantei deplasării străinului
si nu ca o măsură restrictivă”.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
De asemenea, în
conformitate cu dispozitiile art. 181 din Legea nr. 35/1997,
cu modificările ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei
Avocatul Poporului.
Presedintele
Camerei Deputatilor apreciază
că textul de lege ce formează obiectul exceptiei de neconstitutionalitate nu
încalcă prevederile art. 23 alin. (13) din Constitutie, republicată,
considerând că autorul exceptiei face confuzie între măsura luării în custodie
si măsura sanctiunii privative de libertate. Astfel, luarea în custodie este “o
măsură specifică de control al emigratiei, în conformitate cu obligatiile
asumate de România prin tratatele si conventiile la care este parte”. Aceasta
nu reprezintă o sanctiune privativă de libertate, ci este o măsură
administrativă, dispusă de magistrat, de restrângere temporară a libertătii de
circulatie a străinilor declarati indezirabili si care nu au putut fi
returnati.
Guvernul opinează în sensul respingerii exceptiei de
neconstitutionalitate, întrucât măsurile dispuse în temeiul art. 93 alin. (1),
(2), (5) si (6) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 nu sunt de natură penală, iar luarea în custodie publică nu este o
sanctiune privativă de libertate, care să atragă aplicarea dispozitiilor art.
23 alin. (13) din Constitutie, republicată.
Avocatul
Poporului consideră că art.
93 alin. (1), (2), (5) si (6) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 este constitutional, deoarece luarea în custodie publică este o
măsură administrativă de restrângere temporară a libertătii de circulatie a
străinilor, or, art. 23 alin. (13) din Constitutie, republicată, se referă la
sanctiuni de natură penală. În continuare, apreciază că luarea în custodie
publică a străinilor este o măsură care se ia prin lege împotriva străinilor a
căror sedere în România a devenit ilegală si care se impune pentru apărarea
securitătii nationale si a ordinii publice. În plus, aceasta este proportională
cu situatia care a creat-o si se aplică în mod nediscriminatoriu tuturor
persoanelor aflate în situatii identice, fără a aduce atingere existentei
vreunui drept sau libertăti.
Presedintele
Senatului nu a comunicat
punctul său de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor,
al Guvernului si al Avocatului Poporului, raportul întocmit de
judecătorulraportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate,
raportate la prevederile Constitutiei, republicată, precum si dispozitiile
Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si ale art.
1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr.
47/1992, republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate
ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 93 alin. (1), (2), (5)
si (6) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 privind regimul străinilor în România, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr.
357/2003 si republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201
din 8 martie 2004, prevederi al căror continut este următorul:
- Art. 93: “(1)
Luarea în custodie publică este o măsură de restrângere a libertătii de miscare
dispusă de magistrat împotriva străinului care nu a putut fi returnat în
termenul prevăzut de prezenta ordonantă de urgentă, precum si împotriva
străinului care a fost declarat indezirabil sau cu privire la care instanta a
dispus expulzarea.
(2) În cazul
străinilor împotriva cărora s-a dispus măsura returnării, luarea în custodie
publică se dispune de către procurorul anume desemnat din cadrul Parchetului de
pe lângă Curtea de Apel Bucuresti, pe o perioadă de 30 de zile, la solicitarea
Autoritătii pentru străini sau a formatiunilor sale teritoriale. [...]
(5) Prelungirea
duratei de luare în custodie publică a străinilor prevăzuti la alin. (2) si
(4), care nu au putut fi îndepărtati de pe teritoriul României în termen de 30
de zile, se dispune de către curtea de apel în a cărei rază de competentă
teritorială se află locul de cazare, la solicitarea motivată a Autoritătii
pentru străini.
(6) Perioada
maximă de luare în custodie publică a străinilor împotriva cărora s-a dispus
măsura returnării nu poate depăsi 6 luni.”
În opinia autorului
exceptiei, aceste prevederi contravin art. 23 alin. (13) din Constitutie,
republicată, conform căruia “Sanctiunea privativă de liberatate nu poate fi
decât de natură penală.”
Autorul exceptiei
consideră, de asemenea, că textul de lege criticat contravine si art. 5 din
Conventia pentru apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, al
cărui continut este următorul:
- Art. 5: “1.
Orice persoană are dreptul la libertate si la sigurantă. Nimeni nu poate fi
lipsit de libertatea sa, cu exceptia următoarelor cazuri si potrivit căilor
legale:
a) dacă este
detinut legal pe baza condamnării pronuntate de către un tribunal competent;
b) dacă a făcut
obiectul unei arestări sau al unei detineri legale pentru nesupunerea la o
hotărâre pronuntată, conform legii, de către un tribunal ori în vederea
garantării executării unei obligatii prevăzute de lege;
c) dacă a fost
arestat sau retinut în vederea aducerii sale în fata autoritătii judiciare
competente, atunci când există motive verosimile de a bănui că a săvârsit o
infractiune sau când există motive temeinice de a crede în necesitatea de a-l
împiedica să săvârsească o infractiune sau să fugă după săvârsirea acesteia;
d) dacă este
vorba de detentia legală a unui minor, hotărâtă pentru educatia sa sub supraveghere
sau despre detentia sa legală, în scopul aducerii sale în fata autoritătii
competente;
e) dacă este
vorba despre detentia legală a unei persoane susceptibile să transmită o boală
contagioasă, a unui alienat, a unui alcoolic, a unui toxicoman sau a unui
vagabond;
f) dacă este
vorba despre arestarea sau detentia legală a unei persoane pentru a o împiedica
să pătrundă în mod ilegal pe teritoriu sau împotriva căreia se află în curs o
procedură de expulzare ori de extrădare.
2. Orice
persoană arestată trebuie să fie informată, în termenul cel mai scurt si într-o
limbă pe care o întelege, asupra motivelor arestării sale si asupra oricărei
acuzatii aduse împotriva sa.
3. Orice
persoană arestată sau detinută, în conditiile prevăzute de paragraful 1 lit. c)
din prezentul articol, trebuie adusă de îndată înaintea unui judecător sau a
altui magistrat împuternicit prin lege cu exercitarea atributiilor judiciare si
are dreptul de a fi judecată într-un termen rezonabil sau eliberată în cursul
procedurii. Punerea în libertate poate fi subordonată unei garantii care să
asigure prezentarea persoanei în cauză la audiere.
4. Orice
persoană lipsită de libertatea sa prin arestare sau detinere are dreptul să
introducă un recurs în fata unui tribunal, pentru ca acesta să statueze într-un
termen scurt asupra legalitătii detinerii sale si să dispună eliberarea sa dacă
detinerea este ilegală.
5. Orice
persoană care este victima unei arestări sau a unei detineri în conditii
contrare dispozitiilor acestui articol are dreptul la reparatii.”
Din examinarea
criticii de neconstitutionalitate rezultă că prevederile de lege criticate au
mai făcut obiectul controlului de constitutionalitate, prin raportare la
aceleasi dispozitii din Constitutie si, în esentă, cu o motivare asemănătoare
ca si în prezenta cauză. Astfel, prin Decizia nr. 182 din 22 aprilie 2004,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 454 din 20 mai 2004,
Curtea Constitutională a statuat că prevederile art. 93 alin. (1), (2) si (5)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, sunt
constitutionale, întrucât “luarea în custodie publică a unui străin reprezintă
o măsură administrativă, dispusă de magistrat, de restrângere temporară a
libertătii de circulatie a străinilor declarati indezirabili si care nu au
putut fi returnati, iar nu o măsură preventivă luată în cursul urmăririi
penale”. Curtea a constatat că textul din ordonanta de urgentă criticată nu
încalcă prevederile art. 23 alin. (13) din Constitutie, republicată, “deoarece
măsurile dispuse prin acestea nu sunt de natură penală, iar luarea în custodie
publică nu este o sanctiune privativă de libertate”.
În ceea ce
priveste invocarea, în motivarea exceptiei, a art. 5 din Conventia pentru
apărarea drepturilor omului si a libertătilor fundamentale, Curtea constată că
acest text nu poate servi ca argument în sustinerea exceptiei, întrucât se
referă la lipsirea de libertate, or, în cauză nu este vorba de o măsură
privativă de libertate, ci doar de o măsură temporară de restrângere a
libertătii de circulatie.
Motivarea solutiei
deciziei mai sus amintite îsi mentine valabilitatea si în prezenta cauză,
întrucât nu au intervenit elemente noi de natură să justifice schimbarea
acestei jurisprudente.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, republicată, precum si al art. 1, 2, 3, art. 11 alin. (1) lit.
A.d) si al art. 29 din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 93 alin. (1), (2), (5) si (6) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 privind regimul străinilor în România, exceptie ridicată de Shuai
Guifang în Dosarul nr. 992/2004 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia de
contencios administrativ.
Definitivă si
general obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 5 octombrie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Valentina
Bărbăteanu
ORDONANTE
SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
pentru completarea alin. (1) al art. 79 din Legea
nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat
Tinând seama de
prevederile art. 169 din Legea nr.
19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurări
sociale, astfel cum a fost completat prin Legea nr.
276/2004, potrivit cărora de recalcularea pensiilor prin adăugarea stagiului de cotizare asimilat,
constituit din perioada cursurilor la zi în învătământul superior, beneficiază
si pensionarii aflati în plată la data de 1 aprilie 2001, data intrării în
vigoare a Legii nr.
19/2000,
luând în
considerare faptul că prevederile din Legea nr.
19/2000, potrivit cărora se consideră vechime în serviciu si perioada
cursurilor de zi la învătământul superior, se regăsesc si în cuprinsul Legii nr.
164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările
ulterioare, se impune luarea unor măsuri imediate, extraordinare, pentru ca si
pensionarii militari ale căror pensii au fost stabilite înaintea intrării în
vigoare a Legii nr.
164/2001 să beneficieze de recalcularea pensiilor prin adăugarea stagiului
de cotizare constituit din perioada cursurilor la zi în învătământul superior,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
ordonantă de urgentă.
Articol unic. - La alineatul (1) al articolului 79 din
Legea nr.
164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 748 din 14 octombrie 2002, cu modificările
ulterioare, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul
cuprins:
“c) la cerere,
prin adăugarea la vechimea în serviciu a perioadei prevăzute la art. 77 alin.
(3) si (4).”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian Florian
Săniută
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
p. Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Doru-Claudiu
Frunzulică,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 93.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea unui teren, proprietate
publică a statului, din administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării -
Clubul Sportiv Scolar nr. 5 Bucuresti în administrarea Ministerului Culturii si
Cultelor, pentru Parohia “Sfântul Gheorghe” Plevna Bucuresti
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea terenului, proprietate publică a statului, identificat
potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din
administrarea Ministerului Educatiei si Cercetării - Clubul Sportiv Scolar nr.
5 Bucuresti în administrarea Ministerului Culturii si Cultelor, pentru Parohia
“Sfântul Gheorghe” Plevna Bucuresti.
Art. 2. - Predarea-preluarea
terenului transmis potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între
părtile interesate, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
educatiei si cercetării,
Alexandru
Athanasiu
p. Ministrul
culturii si cultelor,
Laurentiu
Tănase,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Maria
Manolescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 1.924.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a
terenului, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea
Ministerului Educatiei si Cercetării - Clubul Sportiv Scolar nr. 5 Bucuresti în
administrarea Ministerului Culturii si Cultelor, pentru Parohia “Sfântul
Gheorghe” Plevna Bucuresti
Adresa terenului care se
transmite |
Persoana
juridică de la care
se transmite
terenul |
Persoana
juridică la care se transmite
terenul |
Nr. atribuit de
Ministerul Finantelor
Publice |
Caracteristicile Tehnice ale
terenului |
Municipiul Bucuresti, Calea Plevnei nr. 124, sectorul 6 |
Ministerul Educatiei si Cercetării – Clubul Sportiv Scolar nr. 5 Bucuresti |
Ministerul Culturii si Cultelor, pentru Parohia “Sfântul Gheorghe” Plevna Bucuresti |
106284 - partial |
Suprafata terenului = 500 m2 |
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind aprobarea unor licente de concesiune
pentru explorare
Având în vedere
art. 15 si art. 21 alin. (1) din Legea minelor nr.
85/2003,
în temeiul art. 4
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
756/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale,
presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Licenta de concesiune privind explorarea apei geotermale din perimetrul
Tămăseu Est, judetul Bihor, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale, în calitate de concedent, si Societatea Comercială “Dacidava Exim” -
S.R.L. Tămăseu, în calitate de concesionar, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se
aprobă Licenta de concesiune privind explorarea apei minerale din perimetrul
Râncăciov, judetul Arges, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale, în calitate de concedent, si Societatea Comercială “Fin Global
Investment” - S.R.L. Bucuresti, în calitate de concesionar, prevăzută în anexa
nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă
Licenta de concesiune privind explorarea apei minerale din perimetrul Pucioasa
2, judetul Dâmbovita, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale, în calitate de concedent, si Societatea Comercială “Blânda” - S.R.L.
Târgoviste, în calitate de concesionar, prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 4. - Se
aprobă Licenta de concesiune privind explorarea argilei caolinoase din
perimetrul Cărmăzan 4, judetul Bihor, încheiată între Agentia Natională pentru
Resurse Minerale, în calitate de concedent, si Societatea Comercială “Milano
Comexim” - S.R.L. Suncuius, în calitate de concesionar, prevăzută în anexa nr.
4.
Art. 5. -
Începerea activitătii miniere prevăzute în licente se autorizează de către
Agentia Natională pentru Resurse Minerale în termen de 180 de zile de la
intrarea în vigoare a acestora, cu respectarea conditiilor prevăzute la art. 22
din Legea minelor nr.
85/2003.
Art. 6. - Anexele
nr. 1-4*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 11 noiembrie 2004.
Nr. 239.
*) Anexele nr. 1-4 se comunică titularilor
licentelor de concesiune pentru explorare.
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI
INFORMATIEI
pentru aprobarea Procedurii de acordare a unor
licente de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării de
retele locale de comunicatii electronice în banda de frecvente 3410-3600 MHz
În temeiul
prevederilor art. 8 alin. (1) si (2) si ale art. 15 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
591/2002,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei emite următorul ordin.
Art. 1. - Se
aprobă Procedura de acordare a unor licente de utilizare a frecventelor
radioelectrice în vederea furnizării de retele locale de comunicatii
electronice în banda de frecvente 3410-3600 MHz prin procedură de selectie
comparativă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Ioan
Cordos,
secretar de
stat
Bucuresti, 2 noiembrie 2004.
Nr. 497.
de
acordare a unor licente de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea
furnizării de retele locale de comunicatii electronice în banda de frecvente
3410-3600 MHz
Art. 1. - (1)
Licentele de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării de
retele locale de comunicatii electronice în banda de frecvente 3410-3600 MHz se
acordă prin licitatie organizată de către Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, denumit în continuare MCTI.
(2) Etapele
procedurii sunt următoarele:
a) elaborarea
caietului de sarcini;
b) publicarea
anuntului de participare la procedura de selectie comparativă;
c) obtinerea
caietului de sarcini de către persoanele interesate;
d) depunerea
ofertelor si a garantiei de participare de către persoanele care au obtinut
caietul de sarcini;
e) evaluarea
ofertelor;
f) transmiterea
comunicărilor privind rezultatul evaluării tuturor ofertelor depuse.
Art. 2. - Licentele
de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării de retele
locale de comunicatii electronice în banda de frecvente 3410-3600 MHz au termen
de valabilitate 5 ani.
Art. 3. - Lista
localitătilor pentru care se acordă licente de utilizare a frecventelor
radioelectrice în vederea furnizării de retele locale de comunicatii
electronice în banda de frecvente 3410-3600 MHz, precum si numărul de licente
disponibile pentru fiecare localitate vor fi prezentate în cadrul caietului de
sarcini.
Art. 4. - (1)
Pentru organizarea si conducerea procedurii de selectie comparativă, MCTI va
desemna o comisie formată din 5 membri, care nu pot fi actionari, asociati,
administratori sau cenzori ai vreuneia dintre persoanele juridice care
participă la licitatie sau ai vreunei persoane juridice care are control asupra
vreunui ofertant, în acest sens membrii comisiei depunând o declaratie pe
propria răspundere.
(2) În cadrul
comisiei se va desemna un presedinte care va conduce procedura de licitatie si
un secretar care va întocmi procesele-verbale de sedintă
(3) Componenta
comisiei va putea fi făcută publică o dată cu comunicarea rezultatului
evaluării ofertelor.
Art. 5. - Comisia
va avea următoarele atributii:
a) elaborarea
caietului de sarcini;
b) publicarea
anuntului de participare;
c) evaluarea
ofertelor;
d) prezentarea
rezultatului evaluării ofertelor ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei.
Art. 6. - (1)
Caietul de sarcini va contine în mod obligatoriu cerintele tehnico-economice
minimale pe care ofertantul trebuie să le îndeplinească, grila de punctaj,
obligatiile minime pe care ofertantul va trebui să si le asume în cazul în care
va fi declarat câstigător al licitatiei, precum si data limită până la care se
pot depune ofertele.
(2) Caietul de
sarcini va fi introdus pe pagina de Internet a MCTI. Persoanele care
intentionează să participe la licitatie au obligatia de a trimite către MCTI o
adresă, cel târziu cu 5 zile înaintea datei limită de depunere a ofertei, prin
care să-si exprime intentia în acest sens.
Art. 7. - MCTI va
publica cel putin într-un cotidian de circulatie natională, precum si pe pagina
de Internet www.mcti.ro un anunt de
participare la procedura de selectie comparativă, prin care va anunta intentia
de a acorda licente de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea
furnizării de retele locale de comunicatii electronice în banda de frecvente
3410-3600 MHz.
Art. 8. - (1) MCTI
va accepta orice solicitare de clarificări asupra prezentei proceduri,
efectuată până la data limită prevăzută în caietul de sarcini, si va publica
întrebările si răspunsurile pe pagina de Internet www.mcti.ro
.
(2) Solicitările
de clarificări trebuie făcute în scris si adresate MCTI prin postă la adresa
Bd. Libertătii nr. 14, sectorul 5, Bucuresti, sau prin e-mail la adresa pmp@mcti.ro
. În cazul în care solicitările de clarificări sunt făcute în alt mod, MCTI nu
are obligatia de a răspunde la acestea.
Art. 9. - (1)
Procedura de selectie comparativă se desfăsoară pe bază de oferte ferme,
definitive, irevocabile si neconditionate, depuse în conformitate cu caietul de
sarcini pentru elaborarea si prezentarea ofertei.
(2) O dată cu
oferta ofertantii vor depune o garantie de participare în cuantum de 5.000 USD.
Garantia de participare se constituie prin scrisoare de garantie bancară emisă
de o bancă română sau de o bancă străină cu care o bancă română are relatii de
corespondent, din care să rezulte fără echivoc angajamentul irevocabil al
acesteia de a plăti imediat, fără a invoca vreo exceptie legată de procedura de
selectie comparativă, o sumă în cuantum egal cu garantia de participare în
cazul în care câstigătorul licitatiei renuntă la dreptul de a i se acorda
licenta de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea furnizării de
retele locale de comunicatii electronice în banda de frecvente 3410-3600 MHz.
(3) Scrisoarea de
garantie bancară trebuie să aibă o perioadă de valabilitate de cel putin 120 de
zile de la data limită până la care se pot depune ofertele.
(4) Garantia de
participare se restituie integral tuturor participantilor, cu exceptia
câstigătorilor licentei de utilizare a frecventelor radioelectrice în vederea
furnizării de retele locale de comunicatii electronice în banda de frecvente
3410-3600 MHz. Garantia acestora din urmă va fi restituită la momentul
eliberării licentelor.
Art. 10. - (1)
Comisia de licitatie va analiza doar acele oferte care au fost depuse în
termenul mentionat în caietul de sarcini si care sunt însotite de garantia de
participare în cuantumul si în forma prevăzute în prezentul ordin.
(2) În procesul de
evaluare a ofertelor se tine cont de obligatiile pe care ofertantul se
angajează să si le asume în cazul în care va fi declarat câstigător al
licitatiei, conform grilei de punctaj.
Art. 11. - (1)
Comisia de licitatie va comunica persoanelor care au depus oferte rezultatele
evaluării acestora, prin afisarea pe pagina de Internet www.mcti.ro .
(2) Persoanele ale
căror oferte au fost declarate câstigătoare vor fi invitate de către MCTI
pentru eliberarea licentelor de utilizare a frecventelor radioelectrice în
vederea furnizării de retele locale de comunicatii electronice în banda de
frecvente 3410-3600 MHz, în termen de 30 de zile calendaristice de la
comunicarea rezultatului licitatiei.
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
pentru aprobarea Listei cu gradatori autorizati
Având în vedere
prevederile art. 6 alin. (3) si ale art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
1.336/2002 privind instituirea Sistemului national de gradare a semintelor
de consum, cu modificările ulterioare,
văzând Lista cu
gradatori autorizati propusi de Comisia Natională de Gradare a Semintelor de
Consum,
văzând Referatul
de aprobare nr. 95.124 din 28 octombrie 2004 al Directiei generale de
reglementare si implementare,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Lista cu gradatori autorizati, în număr de 56, prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se
aprobă emiterea licentei de gradator persoanelor propuse în listă.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Nicolae
Istudor,
secretar de
stat
Bucuresti, 5 noiembrie 2004.
Nr. 821.
ANEXĂ
LISTA
cu
gradatori autorizati
1. Almăjan Maria
2. Androne
Alina-Ionela
3. Anton
Gina-Loredana
4. Apostu Ovidiu
5. Bădără
Cristinel
6. Blîndu Cristina
7. Bocai Eleonor
8. Bogdănescu
Mihai Niculae
9. Butnariu Dorin
10. Butucă Adrian
11. Chitu Dorina
12. Ciocan
Georgeta
13. Ciripoiu
Victorita
14. Cobzaru
Mărăndica
15. Cotic Rodica
16. Crăciun
Viorel-Antonel
17. Craioveanu
Laurentiu-Cornel
18. Cristea Anca
19. Dan Mioara
20. Dersedan
Vasile-Lucian
21. Diaconu
Gabriel
22. Dinu
Mariana-Cristina
23. Dior Dorina
24. Drăguescu
Lucia
25. Dunose Ionel
26. Geacarel
Florin
27. Georgescu
Matilda
28. Gheorghe
Florina
29. Gheorghe
Florina
30. Ilie
Maria-Cătălina
31. Ivănus
Alexandru
32. Lungu Gheorghe
33. Manea Mariana
34. Mihai
Florentina
35. Mirea Cătălin
36. Mitu Dumitru
37. Moise
Constantin
38. Moraru
Cristian-Alexandru
39. Muscă
Luminita-Elena
40. Negoită Stoica
41. Olaru
Carmen-Stefania
42. Pană Fănica
43. Pîrvulet
Victoria
44. Pitru Gheorghe
45. Schmidt
Viorica
46. Stancu
Loredana-Cristina
47. Stefan Elena
48. Stoianof
Nicusor
49. Tănase Tănase
50. Tone Genica
51. Tudor Mitică
52. Turcu Maria
53. Ungureanu
Maria
54. Ursu Rodica
55. Zsisku Istvan
56. Zsurka Renata