MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.040 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Miercuri,
10 noiembrie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
470.
- Lege privind modificarea si completarea unor prevederi în domeniul
răspunderii civile pentru daune nucleare
889.
- Decret pentru promulgarea Legii privind modificarea si completarea unor
prevederi în domeniul răspunderii civile pentru daune nucleare
ACTE ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Hotărârea
nr. 9 din 5 noiembrie 2004 privind contestarea înregistrării candidaturii
domnului Traian Băsescu pentru functia de Presedinte al României
Hotărârea
nr. 10 din 5 noiembrie 2004 privind contestarea neînregistrării
candidaturii domnului Gheorghe Predescu pentru functia de Presedinte al
României
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.867.
- Hotărâre privind redobândirea cetăteniei române de către unele persoane
1.872.
- Hotărâre pentru aprobarea rectificării bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul 2004 al Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii
1.877.
- Hotărâre privind transmiterea unui teren din domeniul privat al statului
si din administrarea Regiei Autonome “Administratia Română a Serviciilor de
Trafic Aerian - ROMATSA”, precum si a constructiilor aferente din proprietatea
Regiei Autonome “Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA”
în domeniul public al orasului Tăndărei si în administrarea Consiliului Local
al Orasului Tăndărei, judetul Ialomita
LEGI SI
DECRETE
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind modificarea si completarea unor prevederi
în domeniul răspunderii civile pentru daune nucleare
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Art. I. - După articolul 4 din Legea nr.
703/2001 privind răspunderea civilă pentru daune nucleare, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 818 din 19 decembrie 2001, se
introduce articolul 41 cu următorul cuprins:
“Art. 41.
- (1) Statul răspunde pentru dauna nucleară care este rezultatul direct si
nemijlocit al unui act de terorism în domeniul nuclear.
(2) Despăgubirile
legate de daune nucleare rezultate în urma săvârsirii unor acte de terorism în
domeniul nuclear, stabilite conform prevederilor legale, sunt suportate de
către stat, din fonduri publice.”
Art. II. - La data intrării în vigoare a prezentei
legi, art. 12 alin. (2) din Normele de aplicare a prevederilor Legii nr.
703/2001 privind răspunderea civilă pentru daune nucleare, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr.
894/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 580 din
14 august 2003, se abrogă.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din
Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, VIOREL
HREBENCIUC |
PRESEDINTELE
SENATULUI NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 470.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind modificarea si
completarea unor prevederi în domeniul răspunderii civile pentru daune nucleare
În temeiul prevederilor
art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia României,
republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru modificarea si completarea unor prevederi în domeniul
răspunderii civile pentru daune nucleare si se dispune publicarea acestei legi
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 2 noiembrie 2004.
Nr. 889.
ACTE ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 5
noiembrie 2004
privind contestarea înregistrării candidaturii
domnului Traian Băsescu pentru functia de Presedinte al României
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor - judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Antonia Constantin
- procuror
Gabriela
Dragomirescu - magistrat-asistent sef
La data de 4
noiembrie 2004 Biroul Electoral Central a înaintat Curtii Constitutionale, în
vederea solutionării, contestatia înregistrată la nr. 51/CT din 3 noiembrie
2004, formulată de Constantin Mărută, care priveste înregistrarea candidaturii
domnului Traian Băsescu pentru functia de Presedinte al României, la alegerile
din 28 noiembrie 2004, si care formează obiectul Dosarului Curtii
Constitutionale nr. 620F/2004.
Potrivit
dispozitiilor art. 52 din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale,
republicată, contestatiile se solutionează fără înstiintarea părtilor, cu
participarea reprezentantului Ministerului Public, pe baza sesizării si a
celorlalte documente aflate la dosar.
În cuprinsul
contestatiei autorul acesteia, domnul Constantin Mărută, sustine că domnul
Traian Băsescu nu poate candida pentru functia de deputat, de senator ori
pentru cea de Presedinte al României, întrucât împotriva acestuia “s-a pus în
miscare actiunea penală pentru infractiunea de coruptie, fiind în curs de
judecare, ancheta Parchetului fiind terminată”.
Reprezentantul
Ministerului Public, punând concluzii, în temeiul art. 28 din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României, coroborat cu art. 113 din
Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, solicită
respingerea contestatiei ca neîntemeiată.
În acest sens
arată că sustinerile referitoare la punerea în miscare a actiunii penale
împotriva domnului Traian Băsescu nu sunt dovedite si chiar dacă ar fi de
notorietate si nu ar trebui dovedite ele nu constituie impedimente
constitutionale sau legale pentru a candida pentru functia de Presedinte al
României, întrucât pedeapsa complementară si pedepsele accesorii ale
interzicerii dreptului de a alege si de a fi ales în functii publice sau în
functii elective publice, prevăzute de art. 64 si 71 din Codul penal, nu constituie
astfel de impedimente. În legătură cu sustinerile privind candidatura domnului
Traian Băsescu pentru functia de deputat sau de senator arată că acest aspect
nu intră în competenta de solutionare a Curtii Constitutionale.
CURTEA,
analizând
contestatia formulată de domnul Constantin Mărută privind înregistrarea
candidaturii domnului Traian Băsescu pentru functia de Presedinte al României,
în raport cu prevederile Constitutiei si ale Legii nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României, modificată prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
77/2004, precum si concluziile reprezentantului Ministerului Public, retine
următoarele:
Potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. f) din Constitutie, republicată, ale art. 37 si 38
din Legea nr.
47/1992, republicată, precum si celor ale art. 11 alin. (3) din Legea nr.
370/2004, Curtea Constitutională este competentă să solutioneze contestatia
privind înregistrarea candidaturii domnului Traian Băsescu pentru functia de
Presedinte al României.
În motivarea
contestatiei autorul acesteia sustine că domnul Traian Băsescu nu poate candida
pentru functia de deputat, de senator ori pentru cea de Presedinte al României,
întrucât împotriva acestuia “s-a pus în miscare actiunea penală pentru
infractiunea de coruptie, fiind în curs de judecare, ancheta Parchetului fiind
terminată”. Examinând contestatia, Curtea constată că atât conditiile de
eligibilitate, cât si impedimentele constitutionale pentru a fi ales în functia
de Presedinte al României sunt prevăzute expres si limitativ la art. 16 alin.
(3), art. 36, 37 si art. 40 alin. (3) din Constitutie, republicată, al căror
continut este următorul:
- Art. 16 alin.
(3): “Functiile si demnitătile publice, civile sau militare, pot fi ocupate,
în conditiile legii, de persoanele care au cetătenia română si domiciliul în
tară. Statul român garantează egalitatea de sanse între femei si bărbati pentru
ocuparea acestor functii si demnităti.”;
- Art. 36: “(1)
Cetătenii au drept de vot de la vârsta de 18 ani, împliniti până în ziua
alegerilor inclusiv.
(2) Nu au drept de vot debilii sau alienatii
mintal, pusi sub interdictie, si nici persoanele condamnate, prin hotărâre
judecătorească definitivă, la pierderea drepturilor electorale.”;
- Art. 37: “(1)
Au dreptul de a fi alesi cetătenii cu drept de vot care îndeplinesc conditiile
prevăzute în articolul 16 alineatul (3), dacă nu le este interzisă asocierea în
partide politice, potrivit articolului 40 alineatul (3).
(2) Candidatii
trebuie să fi împlinit, până în ziua alegerilor inclusiv, vârsta de cel putin
23 de ani pentru a fi alesi în Camera Deputatilor sau în organele
administratiei publice locale, vârsta de cel putin 33 de ani pentru a fi alesi
în Senat si vârsta de cel putin 35 de ani pentru a fi alesi în functia de
Presedinte al României.”;
- Art. 40 alin.
(3): “Nu pot face parte din partide politice judecătorii Curtii
Constitutionale, avocatii poporului, magistratii, membrii activi ai armatei,
politistii si alte categorii de functionari publici stabilite prin lege
organică.”
Totodată,
potrivit art. 10 din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României nu pot candida pentru
această functie persoanele care la data depunerii candidaturii nu îndeplinesc
conditiile prevăzute de art. 37 din Constitutie, republicată, pentru a fi
alese.
Fată de aceste
prevederi Curtea constată că punerea în miscare a actiunii penale nu constituie
un impediment constitutional si legal pentru a candida la functia de Presedinte
al României, pierderea drepturilor electorale ca pedeapsă complementară
aplicată de instantă în cazurile prevăzute de lege fiind determinată doar de
condamnarea prin hotărâre judecătorească definitivă. Acest considerent îsi
găseste suport constitutional în dispozitiile art. 23 alin. (11), care instituie
prezumtia constitutională de nevinovătie, de care se bucură orice persoană până
la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoresti de condamnare.
În cauză, motivele
invocate de contestator nu se regăsesc în continutul prevederilor constitutionale
si legale mentionate anterior, asa încât, sub acest aspect, Curtea urmează să
respingă ca neîntemeiată contestatia ce formează obiectul prezentei cauze.
În ceea ce
priveste contestarea candidaturii pentru functia de deputat sau de senator, Curtea
constată că, potrivit prevederilor art. 47 alin. (3) din Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, competenta de
solutionare a unei asemenea contestatii apartine, în exclusivitate, instantelor
de judecată. În consecintă, sub acest aspect, contestatia este inadmisibilă.
Pentru
considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constitutie,
republicată, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al art. 18, 37 si 38 din Legea nr.
47/1992, republicată, precum si al art. 2 alin. (2) si art. 11 alin. (2) si
(3) din Legea nr.
370/2004,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
HOTĂRĂSTE:
Respinge
contestatia privind înregistrarea candidaturii domnului Traian Băsescu pentru
functia de Presedinte al României, contestatie formulată de domnul Constantin
Mărută.
Hotărârea este
definitivă si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent
sef,
Gabriela
Dragomirescu
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 5
noiembrie 2004
privind contestarea neînregistrării candidaturii
domnului Gheorghe Predescu pentru functia de Presedinte al României
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Antonia Constantin
- procuror
Doina Suliman -
magistrat-asistent sef
La data de 4 noiembrie
2004, Biroul Electoral Central a înaintat Curtii Constitutionale, în vederea
solutionării, contestatia înregistrată la nr. 49/CT din 4 noiembrie 2004,
formulată de domnul Gheorghe Predescu împotriva Hotărârii Biroului Electoral
Central nr. 36 din 30 octombrie 2004, prin care s-a respins cererea de
înregistrare a candidaturii sale pentru functia de Presedinte al României.
Contestatia
formează obiectul Dosarului Curtii Constitutionale nr. 621F/2004.
Potrivit
dispozitiilor art. 52 din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale,
republicată, contestatiile se solutionează fără înstiintarea părtilor, cu
participarea reprezentantului Ministerului Public, pe baza sesizării si a
celorlalte documente aflate la dosar.
În motivarea
contestatiei, domnul Gheorghe Predescu a arătat că hotărârea Biroului Electoral
Central de respingere a candidaturii sale pentru functia de Presedinte al
României este “obstructionistă, [...], antiromânească si antiumanitară”,
deoarece nu permite “electorilor români” si “concetătenilor Terrei” să cunoască
“solutiile si inventiile” al căror autor este contestatorul, si nici “să-si
expună punctul de vedere pentru a-si ridica continuu si performant nivelul de
civilizatie”.
Contestatorul
arată că, printr-un fax trimis Biroului Electoral Central, a “contestat modul
cum a fost organizată de către Guvernul si Parlamentul României, în perioada
preelectorală, cunoasterea platformelor program prezidentiale ale candidatilor
independenti la Presedintia României de către electorat si împotriva
candidatilor alesi de partidele parlamentare”. Tot prin fax contestatorul a
trimis Biroului Electoral Central propunerea sa de candidatură ca independent.
Reprezentantul
Ministerului Public, punând concluzii, în temeiul art. 28 din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României, coroborat cu art. 113 din
Legea nr.
373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, solicită
respingerea contestatiei, candidatura contestatorului neîndeplinind conditiile
prevăzute de art. 9 alin. (2), (3) si (4) din Legea nr.
370/2004 pentru a fi înregistrată.
CURTEA,
examinând
contestatia în raport cu prevederile Legii nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României, documentele aflate la
dosar si ascultând concluziile reprezentantului Ministerului Public, retine
următoarele:
Potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. f) din Constitutie, republicată, ale art. 37 si 38
din Legea nr.
47/1992, republicată, precum si celor ale art. 11 alin. (3) din Legea nr.
370/2004, Curtea Constitutională este competentă să solutioneze contestatia
privind neînregistrarea candidaturii domnului Gheorghe Predescu pentru functia
de Presedinte al României.
În conformitate cu
dispozitiile art. 9 alin. (2), (3) si (4) din Legea nr.
370/2004, propunerile de candidati pentru alegerea Presedintelui României
se fac în scris si vor fi primite numai dacă:
. (2) [...] a)
sunt semnate de conducerea partidului sau a aliantei politice ori de
conducerile acestora, care au propus candidatul sau, după caz, de candidatul
independent;
b) cuprind
prenumele si numele, locul si data nasterii, starea civilă, domiciliul,
studiile, ocupatia si profesia candidatului si precizarea că îndeplineste
conditiile prevăzute de lege pentru a candida;
c) sunt
însotite de declaratia de acceptare a candidaturii, scrisă, semnată si datată
de candidat, de declaratia de avere, de o declaratie autentică, pe propria
răspundere, potrivit legii penale, privind apartenenta sau neapartenenta ca
agent ori colaborator al organelor de securitate, ca politie politică, precum
si de lista sau listele sustinătorilor, al căror număr nu poate fi mai mic de
200.000 de alegători.
(3) Lista
sustinătorilor este un act public, sub sanctiunea prevăzută de art. 292 din
Codul penal. Lista sau listele sustinătorilor trebuie să cuprindă data
alegerilor, prenumele si numele candidatului, precum si prenumele si numele,
data nasterii, adresa, denumirea, seria si numărul actului de identitate si
semnătura alegătorilor care sustin candidatura. În finalul listei persoana care
a întocmit-o este obligată să facă o declaratie pe propria răspundere prin care
să ateste veridicitatea semnăturilor sustinătorilor. Modelul listei
sustinătorilor si al declaratiei pe propria răspundere sunt prevăzute în anexa
nr. 1.
(4) Propunerea
de candidatură se depune si se înregistrează la Biroul Electoral Central în 4
exemplare, un exemplar original si 3 copii. Exemplarul original si o copie se
păstrează la Biroul Electoral Central, un altul se înaintează la Curtea
Constitutională, iar al patrulea, certificat de presedintele Biroului Electoral
Central, se restituie depunătorului.”
Curtea constată că
propunerea de candidatură formulată de domnul Gheorghe Predescu nu îndeplineste
conditiile obligatorii prevăzute la art. 9 alin. (2), (3) si (4) din Legea nr.
370/2004 pentru alegerea Presedintelui României. Astfel, propunerea nu este
însotită de declaratia de acceptare a candidaturii, scrisă, semnată si datată
de candidat, de declaratia de avere, de declaratia privind apartenenta sau
neapartenenta ca agent ori colaborator al organelor de securitate, ca politie
politică, întocmite si depuse la Biroul Electoral Central în forma cerută de
lege, si nici de lista cu cel putin 200.000 de sustinători cu drept de vot în
conditiile modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Legea nr.
370/2004.
Având în vedere
dispozitiile legale citate si situatia mai sus arătată, rezultată din actele
dosarului, Curtea Constitutională constată că neînregistrarea de către Biroul
Electoral Central a candidaturii domnului Gheorghe Predescu pentru functia de
Presedinte al României este legală si, în consecintă, contestatia formulată de
acesta împotriva hotărârii de neînregistrare este neîntemeiată, urmând să fie
respinsă.
Pentru
considerentele arătate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constitutie,
republicată, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al art. 18, 37 si 38 din Legea nr.
47/1992, republicată, precum si al art. 11 alin. (2) si (3) din Legea nr.
370/2004,
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
În numele
legii
HOTĂRĂSTE:
Respinge
contestatia privind neînregistrarea candidaturii domnului Gheorghe Predescu
pentru functia de Presedinte al României.
Hotărârea este
definitivă si se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent
sef,
Doina
Suliman
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind redobândirea cetăteniei române de către
unele persoane
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 10 si 11 din Legea cetăteniei
române nr.
21/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
acordă cetătenia română persoanelor prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, care au avut această cetătenie si au
solicitat redobândirea ei, cu stabilirea domiciliului în România.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
p. Ministrul
afacerilor externe,
Bogdan
Lucian Aurescu,
secretar de
stat
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Bucuresti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 1.867.
ANEXĂ
LISTA
persoanelor care solicită redobândirea cetăteniei române, cu stabilirea domiciliului în România
1. Brodszki
Martin, fiul lui Brodszki Martin si Ileana, născut la 11 iulie 1939 în
localitatea Cluj-Napoca, judetul Cluj, România, cetătean suedez, cu domiciliul
actual în Suedia, 215 69 Malm., Konsultgatan 13.
2. Ciordas
Marius-Florin, fiul lui Ciordas Florian si Floarea, născut la 29 ianuarie 1970
în localitatea Oradea, judetul Bihor, România, apatrid, cu domiciliul actual în
localitatea Oradea, str. Grigore Ureche nr. 17, ap. 42, judetul Bihor.
3. Crăcea
Paula-Domnica, fiica lui Dobrescu Petre si Anita, născută la 5 octombrie 1930
în localitatea Giurgiu, judetul Giurgiu, România, cetătean german, cu
domiciliul actual în Germania, 63065 Offenbach/Main, Frankfurterstr. 47.
4. Matyas Stefan,
fiul lui Matyas Francisc si Edit, născut la 26 martie 1959 în localitatea
Orăstie, judetul Hunedoara, România, apatrid, cu domiciliul actual în
localitatea Târgu Mures, str. Rămurele nr. 6, ap. 6, judetul Mures.
5. Stanca
Polixenia, fiica lui Ion si Polixenia, născută la 31 decembrie 1955 în
localitatea Gătaia, judetul Timis, România, apatrid, cu domiciliul actual în
localitatea Timisoara, str. Busteni nr. 5, judetul Timis.
6. Tendler
Bernhard, fiul lui Tendler Meier si Iuta, născut la 30 decembrie 1960 în
localitatea Rădăuti, judetul Suceava, România, cetătean izraelian, cu
domiciliul actual în Israel, Kfar-Saba, str. Ancio Sireni nr. 2.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea rectificării bugetului de
venituri si cheltuieli pe anul 2004 al Autoritătii Nationale de Reglementare
în Comunicatii
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 42 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
591/2002, si al art. 3 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administratiei publice centrale, aprobată cu modificări si completări prin
Legea nr.
288/2004, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul României
adoptă prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se
aprobă rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2004 al
Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii, potrivit anexei*) care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
comunicatiilor
si
tehnologiei informatiei,
Silvia
Adriana Ticău
Presedintele
Autoritătii Nationale
de
Reglementare în Comunicatii,
Ion
Smeeianu
Seful
Cancelariei Primului-Ministru,
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 1.872.
ANEXĂ
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
COMUNICATII
BUGETUL DE
VENITURI SI CHELTUIELI
pe anul
2004
privind transmiterea unui teren din domeniul
privat al statului si din administrarea Regiei Autonome “Administratia Română a
Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA”, precum si a constructiilor aferente
din proprietatea Regiei Autonome “Administratia Română a Serviciilor de Trafic
Aerian - ROMATSA” în domeniul public al orasului Tăndărei si în administrarea
Consiliului Local al Orasului Tăndărei, judetul Ialomita
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, al art. 8 alin. (1) si al art. 12 alin.
(1) si (2) din Legea nr.
213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
modificările si completările ulterioare, si al art. 11 lit. m) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
aprobă transmiterea unui teren, având datele de identificare prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul privat al
statului si din administrarea Regiei Autonome “Administratia Română a
Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA” în domeniul public al orasului Tăndărei
si în administrarea Consiliului Local al Orasului Tăndărei, judetul Ialomita.
(2) Se aprobă transmiterea
unor constructii, având datele de identificare prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre, din proprietatea Regiei Autonome
“Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA” în domeniul
public al orasului Tăndărei si în administrarea Consiliului Local al Orasului
Tăndărei, judetul Ialomita.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilului, constructii si teren, care se transmite potrivit
art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părtile interesate, în termen
de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gheorghe
Emacu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 1.877.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a terenului care se
transmite din domeniul privat al statului si din administrarea Regiei Autonome
“Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA”, precum si a
constructiilor aferente care se transmit din proprietatea Regiei Autonome
“Administratia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA” în domeniul
public al orasului Tăndărei si în administrarea Consiliului Local al Orasului
Tăndărei, judetul Ialomita
Locul unde
sunt situate terenul si constructiile aferente care se transmit |
Persoana juridică
de la care se transmit ale terenului si constructiilor aferente |
Persoana
juridică la care se transmit terenul si constructiile aferente |
Caracteristicile
tehnice terenul si constructiile aferente |
Orasul Tăndărei, Sos. Brăilei nr. 184, judetul
Ialomita |
Statul român, Regia Autonomă “Administratia
Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA” |
Orasul Tăndărei, Consiliul Local al
Orasului Tăndărei, judetul Ialomita |
Suprafata construită =198,95 m2 Terenul aferent = 4.580 m2 |