MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 1.021 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vineri, 5
noiembrie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
447.
- Lege privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 53/2004
pentru ratificarea amendamentelor convenite între România si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la
Bucuresti la 6 mai 2004 si la Paris la 17 mai 2004, la Acordul-cadru de
împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la
Paris la 17 august 2001 si la Bucuresti la 20 august 2001
849.
- Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 53/2004 pentru ratificarea amendamentelor convenite între
România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori
semnate la Bucuresti la 6 mai 2004 si la Paris la 17 mai 2004, la Acordul-cadru
de împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat
la Paris la 17 august 2001 si la Bucuresti la 20 august 2001
451.
- Lege privind marca temporală
853.
- Decret pentru promulgarea Legii privind marca temporală
HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI
ROMÂNIEI
1.802.
- Hotărâre pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea si
desfăsurarea ceremonialurilor funerare pentru personalul aflat în misiune în
străinătate, decedat în teatrele de operatii, în actiuni de luptă sau în
atentate teroriste
1.817.
- Hotărâre privind înfiintarea Statiei Centrale de Transport Sanitar si
Ambulantă Aeriană Bucuresti
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
764.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si
mediului nr. 87/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Hotărârii Guvernului nr. 1.593/2003 privind sprijinul direct al statului prin
acordarea de subventii în anul 2004 producătorilor agricoli din sectorul
animalier, pentru cresterea productiei animaliere si a efectivelor de animale,
cu modificările si completările ulterioare
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 53/2004 pentru ratificarea amendamentelor convenite între
România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori
semnate la Bucuresti la 6 mai 2004 si la Paris la 17 mai 2004, la Acordul-cadru
de împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat
la Paris la 17 august 2001 si la Bucuresti la 20 august 2001
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se
aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
53 din 25 iunie 2004 pentru ratificarea amendamentelor convenite între
România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori
semnate la Bucuresti la 6 mai 2004 si la Paris la 17 mai 2004, la Acordul-cadru
de împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat
la Paris la 17 august 2001 si la Bucuresti la 20 august 2001, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 585 din 30 iunie 2004.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR VALER
DORNEANU |
p.
PRESEDINTELE SENATULUI, DORU
IOAN TĂRĂCILĂ |
Bucuresti, 1 noiembrie 2004.
Nr. 447.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 53/2004 pentru ratificarea
amendamentelor convenite între România si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 6 mai 2004 si la
Paris la 17 mai 2004, la Acordul-cadru de împrumut dintre România si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 17 august 2001 si la
Bucuresti la 20 august 2001
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
53/2004 pentru ratificarea amendamentelor convenite între România si Banca
de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la
Bucuresti la 6 mai 2004 si la Paris la 17 mai 2004, la Acordul-cadru de
împrumut dintre România si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la
Paris la 17 august 2001 si la Bucuresti la 20 august 2001, si se dispune
publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 29 octombrie 2004.
Nr. 849.
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
privind marca temporală
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Art. 1. - Prezenta
lege stabileste regimul juridic al mărcii temporale si conditiile de furnizare
a serviciilor de marcare temporală.
Art. 2. - În
întelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos se definesc după
cum urmează:
a) amprenta
atasată unui document electronic reprezintă acea informatie cu ajutorul
căreia documentul poate fi identificat în mod unic, dar care nu permite
deducerea continutului documentului respectiv;
b) marca
temporală este o colectie de date în formă electronică, atasată în mod unic
unui document electronic; ea certifică faptul că anumite date în formă
electronică au fost prezentate la un moment de timp determinat furnizorului de
servicii de marcare temporală;
c) certificatul
asociat mărcii temporale este acea informatie cuprinsă în marca temporală
prezentabilă în formă inteligibilă si care contine cel putin furnizorul de
servicii de marcare temporală, numărul de ordine din registrul furnizorului si
informatia reprezentând momentul de timp;
d) baza de timp
reprezintă sistemul unitar de referintă temporală la care se raportează
toti furnizorii de servicii de marcare temporală;
e) autoritatea
de reglementare si supraveghere este autoritatea prevăzută în cap. IV
“Monitorizare si control”, sectiunea 1 “Autoritatea de reglementare si
supraveghere” din Legea nr.
455/2001 privind semnătura electronică, denumită în continuare autoritatea.
Art. 3. - (1)
Marca temporală este formată din cel putin următoarele elemente:
a) amprenta
atasată documentului electronic supus marcării;
b) data si
momentul de timp aferente documentului supus marcării, exprimate în timp
universal;
c) informatii care
identifică în mod unic furnizorul de servicii de marcare temporală;
d) numărul de
ordine din registrul furnizorului de servicii de marcare temporală.
(2) Informatiile
verificate la furnizorul de servicii de marcare temporală sunt:
a) elementele de
identificare ale certificatului relativ la cheia ce verifică marca;
b) identificarea
algoritmului utilizat pentru generarea amprentei.
(3) Marca
temporală poate să contină si elementele de identificare ale solicitantului
mărcii temporale.
Art. 4. - (1)
Marca temporală trebuie generată de un sistem informatic sigur, care va
îndeplini următoarele cerinte de securitate:
a) asigură că este
imposibil să fie emisă o marcă corectă pentru un alt timp decât momentul când a
fost primit documentul sau să se schimbe ordinea în care mărcile de timp sunt
emise;
b) asigură
continuitatea furnizării serviciului.
(2) Generarea
mărcii temporale trebuie să garanteze un timp de răspuns; modul de calcul si
eroarea maxim admisibilă vor fi stabilite de autoritate prin norme.
Art. 5. - (1)
Furnizorii de servicii de marcare temporală au obligatia de a crea si de a
mentine un registru electronic operativ de evidentă cuprinzând momentul de timp
la care au fost emise mărcile temporale.
(2) Structura si
conditiile de exploatare ale registrului electronic vor fi stabilite de
autoritate prin norme.
Art. 6. - (1) Cu
30 de zile înainte de începerea activitătilor legate de emiterea mărcilor
temporale, persoanele care intentionează să furnizeze servicii de marcare
temporală au obligatia de a notifica autoritătii data
începerii acestor
activităti.
(2) O dată cu
efectuarea notificării prevăzute la alin. (1) furnizorii de servicii de marcare
temporală au obligatia de a comunica autoritătii următoarele informatii si
documente:
a) asigurarea
activitătilor conform art. 8;
b) certificatul
calificat pe baza căruia se va putea verifica semnătura asupra mărcii
temporale;
c) politica
referitoare la protectia datelor cu caracter personal care să fie conformă cu
legislatia română în vigoare;
d) orice alte
informatii referitoare la activitatea de furnizare de servicii de marcare
temporală cerute de autoritate.
Art. 7. - (1)
Furnizorul de servicii de marcare temporală trebuie să dispună de instrumente
financiare asigurătorii pentru acoperirea prejudiciilor pe care le-ar putea
cauza cu prilejul desfăsurării activitătilor legate de
marcarea
temporală.
(2) Asigurarea se
realizează fie prin subscrierea unei polite de asigurare la o societate de
asigurări, fie prin intermediul unei scrisori de garantie din partea unei
institutii financiare de specialitate sau printr-o altă modalitate stabilită
prin decizie a autoritătii.
(3) Suma asigurată
si, respectiv, suma acoperită prin scrisoarea de garantie sunt stabilite de
autoritate.
Art. 8. - (1)
Furnizorii de servicii de marcare temporală au următoarele obligatii:
a) să mentină
înregistrări ale mărcilor temporale emise pe o perioadă de 10 ani;
b) să păstreze
documentatia aferentă algoritmilor si procedurilor de generare a mărcilor
temporale emise;
c) să asigure
posibilitatea obtinerii si verificării on-line a mărcilor temporale;
verificarea se face gratuit;
d) să asigure
accesarea permanentă a bazei de timp.
(2) În cazul
încetării activitătii, furnizorul de servicii de marcare temporală are
obligatia să transfere unui alt furnizor de servicii de marcare temporală sau,
după caz, autoritătii registrul electronic operativ de evidentă, registrul
mărcilor temporale, precum si documentatia aferentă algoritmilor si
procedurilor de generare a mărcilor temporale emise.
Art. 9. - (1)
Responsabilitatea aplicării dispozitiilor prezentei legi si a reglementărilor
legate de aceasta revine autoritătii.
(2) În termen de 3
luni de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României,
Partea I, autoritatea va desemna furnizorul unic de bază de timp.
(3) Autoritatea va
emite norme continând setul minimal de proceduri pentru activitatea de generare
a mărcii temporale, precum si procedurile de verificare a aplicării acestora.
(4) Autoritatea va
supraveghea îndeplinirea obligatiilor impuse de prezenta lege furnizorilor de
servicii de marcare temporală.
(5) În cazul în
care furnizorul de servicii de marcare temporală este în imposibilitate de a-si
îndeplini obligatiile, autoritatea poate dispune suspendarea temporară sau,
după caz, încetarea activitătii furnizorului.
(6) În cadrul
Registrului furnizorilor de servicii de certificare prevăzut la art. 28 din
Legea nr.
455/2001 se va crea o sectiune distinctă, destinată furnizorilor de
servicii de marcare temporală. Informatiile care trebuie prevăzute în acest
registru sunt stabilite de către autoritate prin norme.
Art. 10. - (1)
Furnizorul de servicii de marcare temporală răspunde pentru prejudiciul adus
oricărei persoane care îsi întemeiază conduita pe efectele juridice ale
respectivelor mărci temporale:
a) în ceea ce
priveste exactitatea, în momentul eliberării mărcii temporale, a tuturor
informatiilor pe care le contine;
b) în ceea ce
priveste asigurarea că, în momentul eliberării mărcii temporale, furnizorul
identificat în cuprinsul acesteia detinea datele de generare a mărcii temporale
corespunzătoare datelor de verificare a mărcii temporale, prevăzute în prezenta
lege;
c) în privinta
îndeplinirii tuturor obligatiilor prevăzute la art. 3-8.
(2) Furnizorul de
servicii de marcare temporală nu răspunde potrivit alin. (1) în cazurile în
care probează că, desi a depus diligenta necesară, nu a putut împiedica
producerea prejudiciului.
Art. 11. - (1)
Furnizorul de servicii de marcare temporală poate să indice în cuprinsul unei
mărci temporale restrictii ale utilizării acesteia, precum si limite ale
valorii operatiunilor pentru care aceasta poate fi
utilizată, cu
conditia ca respectivele restrictii să poată fi cunoscute de terti.
(2) Furnizorul de
servicii de marcare temporală nu răspunde pentru prejudiciile rezultând din
utilizarea unei mărci temporale cu încălcarea restrictiilor prevăzute în
cuprinsul acesteia.
Art. 12. - (1)
Constituie contraventie dacă, potrivit legii, nu constituie infractiune si se
sanctionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei fapta
furnizorului de servicii de marcare temporală care furnizează serviciul de
marcare temporală fără notificarea prealabilă prevăzută la art. 6.
(2) Constituie contraventie
dacă, potrivit legii, nu constituie infractiune si se sanctionează cu amendă în
cuantum de până la 5% din cifra de afaceri încălcarea obligatiilor prevăzute la
art. 8 alin. (1) lit. a) si b).
(3) Constituie
contraventie dacă, potrivit legii, nu constituie infractiune si se sanctionează
cu amendă de la 50.000.000 lei la 500.000.000 lei încălcarea obligatiilor
prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. c) si d).
Art. 13. -
Prezenta lege se completează cu prevederile Legii nr.
455/2001 privind semnătura electronică, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 429 din 31 iulie 2001.
Art. 14. - În
termen de 3 luni de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al
României, Partea I, autoritatea va elabora normele tehnice si metodologice de
aplicare a prezentei legi.
Art. 15. -
Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Această lege a
fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
p.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, VIOREL
HREBENCIUC |
PRESEDINTELE
SENATULUI, NICOLAE
VĂCĂROIU |
Bucuresti, 1 noiembrie 2004.
Nr. 451.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
pentru promulgarea Legii privind marca temporală
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea privind marca temporală si se dispune publicarea acestei legi în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION
ILIESCU
Bucuresti, 29 octombrie 2004.
Nr. 853.
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea Metodologiei privind
organizarea si desfăsurarea ceremonialurilor funerare pentru personalul aflat
în misiune în străinătate, decedat în teatrele de operatii, în actiuni de luptă
sau în atentate teroriste
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind organizarea si desfăsurarea ceremonialurilor funerare pentru personalul aflat în misiune în străinătate, decedat în teatrele de operatii, în actiuni de luptă sau în atentate teroriste, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Ceremonialurile funerare se organizează pentru personalul militar, pentru
politisti si personalul civil trimis în misiune în străinătate de institutiile
si autoritătile publice din sistemul de apărare si securitate natională,
decedati în teatrele de operatii, în actiuni de luptă, în timpul si din cauza
îndeplinirii misiunilor încredintate sau în atentatele teroriste.
Art. 3. - Autoritatea
organizatoare a ceremonialurilor funerare este obligată să întreprindă toate
măsurile pentru asigurarea solemnitătii si reprezentativitătii la nivel
national în conditii de maximă securitate.
Art. 4. -
Fondurile necesare îndeplinirii prevederilor metodologiei prevăzute la art. 1
se asigură din bugetul de stat, prin bugetele alocate institutiilor publice
apartinând sistemului de apărare si securitate natională organizatoare.
Art. 5. - În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, conducătorii institutiilor publice implicate stabilesc prin acte normative specifice detaliile activitătilor prevăzute de metodologie si prin ordin comun unitătile din subordine cu responsabilităti privind organizarea si desfăsurarea ceremonialurilor militare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
apărării nationale,
Sorin
Encutescu,
secretar de
stat
Ministru de
stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
Ministrul
culturii si cultelor,
Răzvan
Theodorescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 28 octombrie 2004.
Nr. 1.802.
ANEXĂ
METODOLOGIE
privind
organizarea si desfăsurarea ceremonialurilor funerare pentru personalul aflat
în misiune în străinătate, decedat în teatrele de operatii, în actiuni de luptă
sau în atentate teroriste
A. Activităti
ce se desfăsoară până la sosirea decedatilor în tară:
1. anuntarea
conducătorilor institutiilor sau ai autoritătilor publice, după caz;
2. anuntarea
rudelor si asigurarea transportului acestora la punctul de trecere a frontierei
de stat.
B. Activităti
ce se desfăsoară pe timpul ceremonialului la punctul de trecere a frontierei de
stat:
1. primirea
reprezentantilor institutiilor sau autoritătilor publice, membrilor de familie
ai celor decedati, reprezentantilor cultelor religioase, ai mass-media;
organizarea gărzii de onoare; constituirea gărzilor de veghe
formate din 6-8
militari sau politisti, după caz, pentru fiecare decedat;
2. scoaterea
sicrielor din mijlocul de transport cu care acestea au fost aduse, în ordinea
descrescândă a gradelor sau functiilor;
3. prezentarea
onorurilor de către garda de onoare.
C. Deplasarea
cortegiului funerar la locul de depunere a sicrielor si activitătile ce se
desfăsoară:
1. transportul cu
escortă într-un vehicul mortuar la locul de depunere, astfel: pentru municipiul
Bucuresti, la Biserica Ortodoxă din str. Mănăstirea Casin; pentru celelalte
localităti, la lăcasurile de cult stabilite de ierarhul locului; în cazul
credinciosilor apartinând altor culte religioase, la lăcasurile de cult
stabilite de conducătorul cultului de care apartinea decedatul;
2. depunerea
sicriului în prezenta publicului si a înaltilor reprezentanti ai autoritătilor
publice, participanti la ceremonialul funerar:
a) instituirea
gărzii permanente, câte una pentru fiecare sicriu, formată din 4 militari ori
politisti, după caz, condusă de un subofiter sau de un agent de politie
apartinând aceleiasi categorii de forte din care a făcut parte persoana
decedată;
b) constituirea
dispozitivului pentru oficierea ceremonialului funerar;
3. oficierea
slujbei religioase de către cea mai înaltă autoritate religioasă;
4. omagiul adus de
personalitătile statului;
5. pelerinajul si
omagiul cetătenilor;
6. iesirea din
biserică/din lăcasul de cult;
7. prezentarea
onorului de către garda de onoare;
8. deplasarea
către locurile de înhumare sau localitătile de resedintă cu mijloace puse la
dispozitie de Ministerul Apărării Nationale, Ministerul Administratiei si
Internelor sau, după caz, de institutia sau de autoritatea publică
organizatoare.
D. Activităti
conexe:
1. declararea
zilei în care are loc procesiunea religioasă ca zi de doliu national;
2. organizarea
sectorului mass-media în locurile de desfăsurare a ceremonialurilor funerare;
3. asigurarea unor
facilităti privind circulatia cu mijloace de transport în comun a cetătenilor,
pentru participarea la ceremonialurile organizate;
4. asigurarea
măsurilor specifice de ordine publică;
5. acordarea de asistentă
psihologică membrilor de familie si rudelor celor decedati;
6. asigurarea de
către institutia sau autoritatea publică organizatoare, pentru rudele până la
gradul 2 inlcusiv, a transportului din si spre localitătile de resedintă,
cazarea si masa gratuite pe perioada desfăsurării ceremonialului.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind înfiintarea Statiei Centrale de Transport
Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se
înfiintează Statia Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană
Bucuresti, prin reorganizarea Statiei Centrale de Salvare Bucuresti, care se
desfiintează.
(2) Statia
Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti este institutie
publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Sănătătii, cu
sediul în Bucuresti, bd. Maresal Averescu nr. 3, sectorul 1.
Art. 2. - (1)
Statia Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti se finantează
integral din venituri proprii. Veniturile proprii provin din sumele încasate
pentru serviciile prestate pe bază de contracte încheiate cu casele de
asigurări de sănătate si cu alti beneficiari din sectorul public sau privat,
precum si din alte surse, conform legii.
(2) Bugetul de
venituri si cheltuieli se aprobă de consiliul de conducere, cu acordul
Ministerului Sănătătii, potrivit legii. Excedentul anual al bugetului de
venituri si cheltuieli se reportează în anul următor si se utilizează cu
aceeasi destinatie.
Art. 3. - Statia
Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti are următoarele
atributii:
a) asigurarea
transportului sanitar terestru sau aerian al pacientilor externati si
stabilizati, din unitătile sanitare către domicilii, la cererea unitătilor
sanitare, între unităti sanitare, cu aprobarea casei de asigurări de sănătate,
sau la solicitarea directă a apartinătorilor pacientilor, cu plata directă a
serviciilor;
b) transportul
sanitar terestru sau aerian, după caz, de medicamente, produse biologice,
seruri, vaccinuri, sânge sau materiale sanitare, la cererea unitătilor
sanitare;
c) preluarea
operativă, cu autosanitarele proprii sau cu aeronavele proprii, a solicitărilor
pentru transport sanitar nemedicalizat sau partial medicalizat, a bolnavilor
care pot fi asistati medical pe perioada transportului, după caz;
d) preluarea
operativă si transportul de organe, tesuturi pentru transplant si/sau echipe de
transplant;
e) asigurarea
transportului sanitar aerian în cazul internărilor sau externărilor atât pe
teritoriul României, cât si în afara granitelor tării;
f) participarea la
actiuni de pregătire pentru interventii în caz de dezastre.
Art. 4. - În
interesul prezentei hotărâri, următorii termeni se definesc astfel:
a) transport
sanitar nemedicalizat - transport de pacienti care nu necesită însotire si
monitorizare de către un cadru medical calificat pe durata transportului;
b) transport
sanitar partial medicalizat - transport de pacienti care necesită însotire
si monitorizare minimă pe durata transportului, viata lor nefiind în pericol
imediat;
c) transport
sanitar medicalizat - transport de pacienti care necesită monitorizare si
însotire la nivel de terapie intensivă mobilă pe durata transportului.
Art. 5. - (1)
Conducerea Statiei Centrale de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti
este asigurată de un consiliu de conducere constituit dintr-un director si 4
membri.
(2) Directorul si
ceilalti membri ai consiliului de conducere sunt numiti si revocati prin ordin
al ministrului sănătătii, în conditiile legii, si au calitatea de personal
contractual.
(3) Directorul
este presedintele consiliului de conducere.
(4) În exercitarea
atributiilor sale, directorul emite decizii cu caracter individual.
(5) Consiliul de
conducere are următoarele atributii:
a) aprobă bugetul
de venituri si cheltuieli al unitătii;
b) analizează si
propune lista investitiilor care urmează să se realizeze;
c) răspunde de
modul de îndeplinire a obligatiilor asumate prin contracte si dispune măsuri de
îmbunătătire a activitătii statiei;
d) conduce
operativ întreaga activitate a statiei.
Art. 6. -
Decontarea contravalorii serviciilor contractate cu sistemul de asigurări
sociale de sănătate se face conform contractului de furnizare, pe baza
documentelor justificative, în functie de realizarea acestora, cu respectarea
prevederilor contractului-cadru privind conditiile acordării asistentei
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
Art. 7. - (1)
Bunurile mobile si imobile aflate în patrimoniul Statiei Centrale de Salvare
Bucuresti vor fi preluate de Statia Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă
Aeriană Bucuresti, pe bază de protocol de predare-preluare, în termen de 60 de
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) Aeronavele din
patrimoniul Statiei Centrale de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană
Bucuresti sunt de interes public national si vor fi utilizate în conformitate
cu prevederile art. 3.
(3) Sumele
necesare pentru punerea în stare de aeronavigabilitate a aeronavelor se asigură
de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătătii, pe baza programelor
de sănătate, potrivit legii.
Art. 8. - (1)
Personalul din cadrul Statiei Centrale de Salvare Bucuresti va fi preluat de
Statia Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti, ca
personal contractual, începând cu data înfiintării acesteia.
(2) Personalul preluat beneficiază de salariile si drepturile avute anterior înfiintării Statiei Centrale de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti. (3) Salarizarea personalului Statiei Centrale de Transport
Sanitar si
Ambulantă Aeriană Bucuresti se face conform prevederilor legale aplicabile
personalului contractual din sectorul bugetar.
Art. 9. - Operarea
aeronavelor din dotarea Statiei Centrale de Transport Sanitar si Ambulantă
Aeriană Bucuresti se efectuează în conformitate cu reglementările si legislatia
specifice în vigoare.
Art. 10. -
Regulamentul de organizare si functionare al Statiei Centrale de Transport
Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti, organigrama si numărul maxim de posturi
se aprobă prin ordin al ministrului sănătătii, în termen de 60 de zile de la
intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 11. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pozitia 24 de la cap. II lit. A -
Unităti aflate în subordinea Ministerului Sănătătii din anexa nr. 2 “Lista
cuprinzând unitătile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea
Ministerului Sănătătii” la Hotărârea Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 8 iulie 2003,
cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea următorul
cuprins:
“4. Statia
Centrală de Transport Sanitar si Ambulantă Aeriană Bucuresti.”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Dan Mircea
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 28 octombrie 2004.
Nr. 1.817.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
privind modificarea Ordinului ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr. 87/2004 pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 1.593/2003 privind
sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii în anul 2004
producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea productiei
animaliere si a efectivelor de animale, cu modificările si completările
ulterioare
Având în vedere
prevederile art. 11 si 18 din Hotărârea Guvernului nr.
1.593/2003 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii
în anul 2004 producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea
productiei animaliere si a efectivelor de animale,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. - Alineatul 1 al articolului 3 din Normele
metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr.
1.593/2003 privind sprijinul direct al statului prin acordarea de subventii
în anul 2004 producătorilor agricoli din sectorul animalier, pentru cresterea
productiei animaliere si a efectivelor de animale, aprobate prin Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr.
87/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 3
februarie 2004, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si va
avea următorul cuprins:
“Art. 3. - (1) Valoarea totală a subventiilor pentru productiile de carne, prevăzute la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.593/2003, este de 1.623.678.174 mii lei pentru cantitatea de 262.863.326 kg carne, realizată si abatorizată în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2004, repartizată astfel:
a) pentru
cantitatea de 12.527.549 kg carne tineret bovin, valoarea totală a subventiei
este de 62.637.745 mii lei;
b) pentru
cantitatea de 103.138.044 kg carne porc, valoarea totală a subventiei este de
825.104.352 mii lei;
c) pentru
cantitatea de 52.588 kg carne tineret ovin, valoarea totală a subventiei este
de 210.352 mii lei;
d) pentru
cantitatea de 147.145.145 kg carne pasăre în viu - pui broiler, valoarea totală
a subventiei este de 735.725.725 mii lei.”
Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre Daea
Bucuresti, 1 noiembrie 2004.
Nr. 764.