MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 250 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 22 martie 2004
SUMAR
LEGI SI
DECRETE
41.
- Lege pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 105/2003
privind alocatia familială complementară si alocatia de sustinere pentru
familia monoparentală
124.
- Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familială complementară si alocatia de
sustinere pentru familia monoparentală
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 79 din 2 martie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 55/2002 privind regimul
juridic al sanctiunii prestării unei activităti în folosul comunitătii,
modificată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 108/2003 pentru
desfiintarea închisorii contraventionale
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
286.
- Hotărâre privind unele măsuri referitoare la functionarea Comisiei
centrale si a comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru aplicarea
dispozitiilor Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensatii cetătenilor
români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma
aplicării Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la Craiova la 7
septembrie 1940
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
376.
- Ordin al ministrului finantelor publice privind stabilirea categoriilor
de obligatii fiscale pentru care organul fiscal transmite contribuabililor,
prin postă, formularele de declaratii
ACTE ALE
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
5. -
Circulară privind abrogarea unor articole din Regulamentul Băncii Nationale
a României nr. 2/1996 cu privire la operatiunile cu numerar, cu modificările
ulterioare
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
CAMERA
DEPUTATILOR |
SENATUL |
pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familială complementară si alocatia de
sustinere pentru familia monoparentală
Parlamentul
României adoptă prezenta
lege.
Articol unic. - Se aprobă Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr.
105 din 24 octombrie 2003 privind alocatia familială complementară si
alocatia de sustinere pentru familia monoparentală, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 747 din 26 octombrie 2003, cu următoarele
completări:
1. La articolul
30 alineatul (1), după litera b) se introduc două litere noi, literele c) si
d), cu următorul cuprins:
“c) directia
teritorială constată că dreptul la alocatia familială complementară sau la
alocatia de sustinere a fost stabilit pe baza unor date eronate privind
componenta familiei ori veniturile realizate sau pe parcursul acordării au
intervenit modificări ale acestora;
d) pe o perioadă
de 3 luni consecutive se înregistrează mandate postale returnate pentru
titularul alocatiei familiale complementare sau, după caz, al alocatiei de
sustinere.”
2. La articolul
30, după alineatul (2) se introduce un alineat nou, alineatul (3), cu următorul
cuprins:
“(3) În situatia
prevăzută la alin. (1) lit. c) si d), directorul executiv al directiei
teritoriale solicită primăriei în a cărei rază teritorială locuieste familia
verificarea situatiei. După verificare, drepturile neridicate de către titular
se achită acestuia pe bază de cerere înregistrată la directia teritorială.”
Această lege a
fost adoptată de Senat în sedinta din 19 februarie 2004, cu respectarea
prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicată.
PRESEDINTELE
SENATULUI
NICOLAE
VĂCĂROIU
Această lege a
fost adoptată de Camera Deputatilor în sedinta din 24 februarie 2004, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia României,
republicată.
PRESEDINTELE
CAMEREI DEPUTATILOR
VALER
DORNEANU
Bucuresti, 11 martie 2004.
Nr. 41.
privind promulgarea Legii pentru aprobarea
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familială
complementară si alocatia de sustinere pentru familia monoparentală
În temeiul
prevederilor art. 77 alin. (1) si ale art. 100 alin. (1) din Constitutia
României, republicată,
Presedintele
României decretează:
Articol unic. - Se
promulgă Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
105/2003 privind alocatia familială complementară si alocatia de sustinere
pentru familia monoparentală si se dispune publicarea acestei legi în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE
ROMÂNIEI
ION ILIESCU
Bucuresti, 10 martie 2004.
Nr. 124.
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 2
martie 2004
referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 din Ordonanta Guvernului nr.
55/2002 privind regimul juridic al sanctiunii prestării unei activităti în
folosul comunitătii, modificată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
108/2003 pentru desfiintarea închisorii contraventionale
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Florentina Baltă -
procuror
Florentina Geangu
- magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 10 din
Ordonanta Guvernului nr.
55/2002 privind regimul juridic al sanctiunilor prestării unei activităti
în folosul comunitătii si închisorii contraventionale, exceptie ridicată de
Inspectoratul de Politie al Judetului Caras-Severin în Dosarul nr. 4.970/2003
al Judecătoriei Resita.
La apelul nominal
lipsesc părtile, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza fiind în
stare de judecată, presedintele acordă cuvântul pe fond.
Reprezentantul
Ministerului Public arată că, desi dispozitiile art. 10 din Ordonanta
Guvernului nr.
55/2002 au fost abrogate prin Ordonanta Guvernului nr.
108/2003 pentru desfiintarea închisorii contraventionale, critica de neconstitutionalitate
subzistă, întrucât hotărârea prin care se aplică sanctiunea prestării unei
activităti în folosul comunitătii a rămas nesupusă vreunei căi de atac. Această
critică este însă neîntemeiată, deoarece suprimarea unei căi de atac nu echivalează
cu o limitare a accesului la justitie, stabilirea căilor de atac si a modului
de exercitare a acestora fiind de competenta legiuitorului, în conformitate cu
dispozitiile art. 129 din Constitutie. În concluzie, solicită respingerea
exceptiei ca neîntemeiată.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 29 septembrie 2003, pronuntată în Dosarul nr. 4.970/2003, Judecătoria
Resita a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 10 din Ordonanta Guvernului nr.
55/2002 privind regimul juridic al sanctiunilor prestării unei activităti
în folosul comunitătii si închisorii contraventionale. Exceptia a fost
ridicată de Inspectoratul de Politie al Judetului Caras-Severin, în calitate de
reprezentant al agentului constatator apartinând Politiei Bocsa, în dosarul
având ca obiect sesizarea prin care Politia Bocsa solicită instantei aplicarea
sanctiunii închisorii contraventionale contravenientului Dorel Măricutu,
considerând că sanctiunea amenzii este neîndestulătoare pentru acesta.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine că dispozitiile art. 10 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr.
55/2002, care reglementează recursul împotriva hotărârii instantei prin
care s-a aplicat sanctiunea închisorii contraventionale, sunt neconstitutionale,
întrucât restrâng dreptul părtilor din proces de a declara recurs si împotriva
celorlalte sanctiuni ce pot fi aplicate de instanta de judecată în temeiul art.
8 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr.
55/2002, respectiv prestarea unei activităti în folosul comunitătii si
amenda contraventională, încălcând astfel prevederile constitutionale ale art.
21 din Constitutie, referitoare la accesul liber la justitie, si ale art. 128
[în prezent art. 129] din Constitutie, privind dreptul de a folosi căile de
atac. Totodată, autorul exceptiei sustine că dispozitiile art. 10, în ansamblu,
sunt neconstitutionale deoarece nu prevăd dreptul agentului constatator de a declara
recurs împotriva hotărârii prin care se dispune respingerea sesizării privind
amenda neîndestulătoare, contravenindu-se astfel acelorasi prevederi
constitutionale.
Judecătoria
Resita consideră că exceptia
de neconstitutionalitate este întemeiată, întrucât textul criticat restrânge
accesul liber la justitie.
În conformitate cu
dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, potrivit
dispozitiilor art. 181 din Legea nr. 35/1997
privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului, cu
modificările ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al acestei
institutii.
Guvernul arată că, desi dispozitiile art. 10 din Ordonanta
Guvernului nr.
55/2002 au fost abrogate prin art. II pct. 8 din Ordonanta Guvernului nr.
108/2003 pentru desfiintarea închisorii contraventionale, critica de
neconstitutionalitate subzistă, întrucât hotărârea prin care se aplică
sanctiunea prestării unei activităti în folosul comunitătii rămâne nesupusă
vreunei căi de atac, în baza art. 9 din acelasi act normativ. Cu privire la
exceptia astfel determinată, Guvernul consideră că este neîntemeiată,
suprimarea unei căi de atac nefiind echivalentă cu o limitare a accesului la
justitie, deoarece, fată de dispozitiile art. 129 din Constitutie, rămâne la
latitudinea legiuitorului stabilirea căilor de atac si a hotărârilor supuse
acestor căi de atac. Totodată, mai arată că dispozitiile art. 9 alin. 2 din
Ordonanta Guvernului nr.
55/2002, care stabilesc că hotărârea prin care s-a luat măsura prestării
unei activităti în folosul comunitătii este irevocabilă, îsi găsesc
justificarea în faptul că această sanctiune se aplică numai cu consimtământul
contravenientului, iar în ceea ce priveste hotărârea prin care s-a aplicat
sanctiunea contraventională a amenzii, aceasta poate fi atacată potrivit
dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor. În concluzie, Guvernul
apreciază că exceptia este neîntemeiată.
Avocatul
Poporului consideră că
exceptia este neîntemeiată, deoarece prevederile art. 129 din Constitutie
reglementează competenta exclusivă a legiuitorului de a stabili care sunt căile
de atac si în ce conditii pot fi exercitate.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr. 47/1992,
retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si ale art.
1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul
exceptiei îl constituie dispozitiile art. 10 din Ordonanta Guvernului nr.
55/2002 privind regimul juridic al sanctiunilor prestării unei activităti
în folosul comunitătii si închisorii contraventionale, având următorul
continut: “(1) Hotărârea instantei prin care s-a aplicat sanctiunea
închisorii contraventionale este supusă recursului.
(2)
Contravenientul poate declara recurs în termen de 24 de ore de la pronuntare,
dacă a fost prezent la dezbateri, sau de la comunicare, dacă a fost lipsă.
(3) Procurorul
poate declara recurs în termen de 24 de ore de la pronuntare.
(4) Motivarea
recursului declarat de contravenient nu este obligatorie. Motivele de recurs
pot fi sustinute si oral în fata instantei.
Recursul
suspendă executarea.
(5) Recursul se
judecă în termen de 15 zile de la înregistrare.”
În sustinerea
neconstitutionalitătii acestui text de lege, autorul exceptiei invocă
încălcarea dispozitiilor constitutionale ale art. 21 din Constitutie,
referitoare la liberul acces la justitie, si celor ale art. 128 (care, urmare
revizuirii si republicării Constitutiei, au dobândit o nouă numerotare, si
anume art. 129, fără a fi însă modificate).
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate invocată, Curtea constată că, ulterior datei sesizării
sale, a fost emisă Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
108 din 24 octombrie 2003 pentru desfiintarea închisorii contraventionale,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 747 din 26 octombrie
2003. Prin dispozitiile art. II pct. 1 din acest act normativ, titlul
Ordonantei Guvernului nr.
55/2002 a fost modificat în spiritul noii reglementări, respectiv
“Ordonantă privind regimul juridic al sanctiunii prestării unei activităti în
folosul comunitătii”, iar prin dispozitiile art. II pct. 8 din acelasi act normativ
au fost abrogate expres prevederile criticate de autorul exceptiei de
neconstitutionalitate, abrogarea normelor privind calea de atac împotriva
sanctiunii închisorii contraventionale fiind consecinta firească a desfiintării
acestei sanctiuni.
Curtea observă că,
desi în motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se fac referiri la
restrângerea dreptului părtilor din proces de a declara recurs si împotriva
celorlalte sanctiuni contraventionale ce pot fi aplicate de instanta de
judecată în temeiul Ordonantei Guvernului nr.
55/2002, critica de neconstitutionalitate priveste doar dispozitiile legale
referitoare la folosirea căii de atac a recursului împotriva hotărârii
instantei prin care s-a aplicat sanctiunea închisorii contraventionale, în
prezent abrogată. Câtă vreme dispozitiile privitoare la aplicarea celorlalte
sanctiuni contraventionale sunt reglementate de acelasi act normativ, respectiv
Ordonanta Guvernului nr.
55/2002, autorul exceptiei trebuia să se refere la acestea, în măsura în
care le considera neconstitutionale. Întrucât nu a făcut acest lucru, Curtea
Constitutională nu se poate substitui vointei lui.
Potrivit art. 23
alin. (1) din Legea nr. 47/1992
privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicată, “Curtea
Constitutională decide asupra exceptiilor ridicate în fata instantelor
judecătoresti privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei
dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonantă în vigoare, de care depinde
solutionarea cauzei”. În spetă, întrucât criticile de neconstitutionalitate
privesc dispozitiile art. 10 din Ordonanta Guvernului nr.
55/2002, care au fost abrogate, în temeiul art. 23 alin. (1) si (6) din Legea
nr. 47/1992,
republicată, exceptia de neconstitutionalitate a devenit inadmisibilă, urmând
să fie respinsă.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si art. 147 alin. (4) din
Constitutie, republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23
si 25 din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge, ca
devenită inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art.
10 din Ordonanta Guvernului nr.
55/2002 privind regimul juridic al sanctiunii prestării unei activităti în
folosul comunitătii, modificată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
108/2003 pentru desfiintarea închisorii contraventionale, exceptie ridicată
de Inspectoratul de Politie al Judetului Caras-Severin în Dosarul nr.
4.970/2003 al Judecătoriei Resita.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în sedinta
publică din data de 2 martie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
Florentina
Geangu
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind unele măsuri referitoare la functionarea Comisiei centrale si a comisiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensatii cetătenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940
În temeiul art. 108 din
Constitutia României, republicată, si al art. 6 si 8 din Legea nr. 9/1998 privind acordarea de
compensatii cetătenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului
bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la
Craiova la 7 septembrie 1940, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1)
Comisia centrală pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 privind acordarea de
compensatii cetătenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului
bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la
Craiova la 7 septembrie 1940, denumită în continuare Comisia centrală pentru
aplicarea dispozitiilor Legii nr.
9/1998, este formată din 11 membri, astfel: 3 reprezentanti ai
Ministerului Finantelor Publice, un reprezentant al Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului, un reprezentant al Ministerului Afacerilor
Externe, un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, un
reprezentant al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, un
reprezentant al Ministerului Justitiei, un reprezentant al Arhivelor Nationale
si 2 reprezentanti ai Asociatiei Române a Victimelor Represiunilor Staliniste -
Sectia Cadrilater (judetele Durostor si Caliacra).
(2) Presedintele
Comisiei centrale pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 este un secretar de
stat din cadrul Ministerului Finantelor Publice, numit prin ordin al
ministrului.
(3) În termen de
10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, conducătorii
institutiilor prevăzute la alin. (1) comunică Ministerului Finantelor Publice
persoanele desemnate ca reprezentant în Comisia centrală pentru aplicarea
dispozitiilor Legii nr. 9/1998.
Art. 2. - (1)
Pentru finalizarea lucrărilor cu care a fost învestită, după constituirea în
conditiile prezentei hotărâri, Comisia centrală pentru aplicarea dispozitiilor
Legii nr. 9/1998 se
întruneste ori de câte ori este necesar, la sediul Ministerului Finantelor
Publice.
(2) Stabilirea
obligatiilor si sarcinilor persoanelor care detin calitatea de membru în
Comisia centrală pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 se face în
conditiile prevederilor alin. (1).
(3) Monitorizarea
activitătii, stabilirea sarcinilor membrilor si certificarea prezentei la
Comisia centrală pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 se realizează de
către presedintele acesteia si se comunică conducătorilor institutiilor
prevăzute la art. 1.
Art. 3. - (1)
Comisiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru aplicarea dispozitiilor
Legii nr. 9/1998 vor
finaliza solutionarea tuturor cererilor cu care au fost învestite, pentru care
termenele legale de solutionare au fost depăsite, în cel mult două luni de la
intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) În cazul în
care Comisia centrală pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 adoptă hotărâri de
invalidare si se impun reanalizarea documentatiei si adoptarea unor noi
hotărâri de către comisiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru aplicarea
dispozitiilor Legii nr. 9/1998,
termenul în care comisiile judetene/a municipiului Bucuresti răspund
solicitării este de 15 zile de la comunicarea hotărârii de invalidare.
Art. 4. - În
termen de 6 luni de la constituirea în conditiile prezentei hotărâri, Comisia
centrală pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 înaintează
Guvernului un raport privind stadiul aplicării dispozitiilor Legii nr. 9/1998 si cuantumul total
al compensatiilor care trebuie achitate. În acelasi raport, pe baza
informatiilor furnizate de comisiile judetene/a municipiului Bucuresti, se
evidentiază si eventualele solicitări de a beneficia de acordarea
compensatiilor prevăzute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 9/1998, formulate de
mostenitorii testamentari ai fostilor proprietari.
Art. 5. -
Compensatiile stabilite prin hotărârea de validare a Comisiei centrale pentru
aplicarea dispozitiilor Legii nr.
9/1998 se achită beneficiarilor esalonat, pe parcursul a 2 ani consecutivi,
astfel: 40% în anul în care se face plata si 60% în anul următor, în limita
sumelor aprobate annual cu această destinatie în bugetul de stat. Cota de 60%
din cuantumul compensatiei, achitată în anul următor, se actualizează în
conditiile Legii nr. 9/1998.
Art. 6. - Comisia
centrală pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 este reprezentată în
litigiile în care este parte prin serviciile juridice din cadrul Ministerului
Finantelor Publice, în baza împuternicirii emise în acest scop la solicitarea
presedintelui comisiei.
Art. 7. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 379/1998 privind
constituirea Comisiei centrale pentru aplicarea dispozitiilor Legii nr. 9/1998 privind acordarea de
compensatii cetătenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului
bulgar în urma aplicării Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la
Craiova la 7 septembrie 1940, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 270 din 20 iulie 1998, cu modificările ulterioare, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 4 martie 2004.
Nr. 286.
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
privind stabilirea categoriilor de obligatii fiscale pentru care organul fiscal transmite contribuabililor, prin postă, formularele de declaratii
În temeiul art. 10
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, cu modificările si
completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 74 alin. (5) din
Ordonanta Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
ministrul
finantelor publice emite
următorul ordin:
Art. 1. - Pentru
îndeplinirea obligatiei de declarare a veniturilor realizate în anul fiscal
2003 se aprobă transmiterea prin postă de către organul fiscal către
contribuabili - persoane fizice a unui pachet informational continând
următoarele:
a) formularul 200
“Declaratie de venit global”, cod 14.13.01.13;
b) formularul 202
“Declaratie specială privind veniturile din activităti independente”, cod
14.13.01.13/4;
c) formularul 203
“Declaratie specială privind veniturile din cedarea folosintei bunurilor”, cod
14.13.01.13/3;
d) Ghidul pentru
completarea si depunerea declaratiilor de venit pentru anul 2003;
e) scrisoarea
adresată contribuabililor, semnată de presedintele Agentiei Nationale de
Administrare Fiscală;
f) plicul “CR”,
destinat transmiterii declaratiilor de venit de către contribuabili.
Art. 2. - Modelele
si continutul formularelor adaptate pentru trimiterea/primirea prin postă,
precum si cele ale Ghidului pentru completarea si depunerea declaratiilor de
venit pentru anul 2003, ale scrisorii semnate de presedintele Agentiei
Nationale de Administrare Fiscală si ale plicului “CR”, destinat transmiterii
declaratiilor de venit de către contribuabili, sunt prezentate în anexă*).
Art. 3. - (1)
Costurile postale pentru transmiterile în regim “Infadres Fiscal” cu indicatia
“recomandat”, precum si costurile postale pentru transmiterile returate sunt
suportate de către Ministerul Finantelor Publice - Agentia Natională de
Administrare Fiscală.
(2) Costurile
postale pentru trimiterile sosite cu indicatia specială “CR” - recomandat, de
la contribuabili la unitătile fiscale destinatare, sunt suportate de către
directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, din bugetele proprii.
Art. 4. - Anexa
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Directia
generală de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia economică si
administrativă, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, Directia
generală a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice,
precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti si unitătile lor subordonate vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 6. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 8 martie 2004.
Nr. 376.
ANEXĂ
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind abrogarea unor articole din Regulamentul
Băncii Nationale a României nr. 2/1996 cu privire la operatiunile cu numerar,
cu modificările ulterioare
În baza prevederilor
art. 51 alin. (1) din Legea nr.
101/1998 privind Statutul Băncii Nationale a României, cu modificările si
completările ulterioare,
în temeiul art. 50
din Legea nr. 101/1998 privind
Statutul Băncii Nationale a României, cu modificările si completările
ulterioare,
Banca Natională
a României emite prezenta
circulară.
Art. 1. - Se
abrogă prevederile art. 7 si 8 din Regulamentul Băncii Nationale a României nr.
2/1996 cu privire la operatiunile cu numerar, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 34 din 16 februarie 1996, cu modificările ulterioare.
Art. 2. - Prezenta
circulară intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării ei în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Consiliului de administratie al Băncii Nationale a României,
Mugur
Isărescu,
guvernator
Bucuresti, 15 martie 2004.
Nr. 5.