MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 191 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Joi, 4 martie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
230.
- Hotărâre privind înfiintarea Societătii Comerciale “Fabrica de Arme
Cugir” - S.A. prin reorganizarea prin divizare partială a Societătii Comerciale
“Uzina Mecanică Cugir” - S.A., filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
233.
- Hotărâre privind declararea ca abrogate a unor acte normative
236.
- Hotărâre pentru modificarea si completarea Hotărârii Guvernului nr.
88/2003 privind echipamentele radio si echipamentele terminale de
telecomunicatii si recunoasterea mutuală a conformitătii acestora
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
2. -
Decizie a presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind
încetarea concesiunii activitătilor miniere de exploatare a nisipului si
pietrisului din perimetrul Adjud
142.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului pentru
aprobarea Procedurii de evaluare a raportului de securitate privind
activitătile care prezintă pericole de producere a accidentelor majore în care
sunt implicate substante periculoase
280.
- Ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului
privind aprobarea tarifelor pentru prestatiile de servicii specifice efectuate
de către Centrul Român pentru Pregătirea si Perfectionarea Personalului din
Transporturi Navale - CERONAV
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind înfiintarea Societătii Comerciale “Fabrica
de Arme Cugir” - S.A. prin reorganizarea prin divizare partială a Societătii
Comerciale “Uzina Mecanică Cugir” - S.A., filială a Companiei Nationale
“Romarm” - S.A.
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1) Se înfiintează
Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. prin reorganizarea prin
divizare partială a Societătii Comerciale “Uzina Mecanică Cugir” - S.A.,
filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
(2) Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este persoană juridică română si
functionează ca filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A., cu sediul în
orasul Cugir, str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A, judetul Alba.
Art. 2. -
Societatea Comercială “Uzina Mecanică Cugir” - S.A., filială a Companiei
Nationale “Romarm” - S.A., se reorganizează prin divizare partială, transmitând
o parte din patrimoniul său societătii nou-înfiintate.
Art. 3. -
Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. se organizează si
functionează potrivit prevederilor legale si ale statutului propriu, prevăzut
în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 4. -
Capitalul social al Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este
de 97.705.725.000 lei, integral subscris si vărsat de Compania Natională
“Romarm” - S.A., în calitate de actionar unic, împărtit în 3.908.229 actiuni
nominative, fiecare actiune având o valoare nominală de 25.000 lei.
Art. 5. -
Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. are ca obiect principal de
activitate fabricarea armamentului si munitiei.
Art. 6. - (1)
Predarea-preluarea activului si pasivului aferente capitalului social vărsat se
face pe bază de protocol încheiat între Societatea Comercială “Uzina Mecanică
Cugir” - S.A., pe de o parte, si Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir”
- S.A., pe de altă parte, în termen de 60 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri, cu modificarea corespunzătoare a capitalului
social al societătii reorganizate.
(2) Societatea
comercială înfiintată potrivit art. 1 va prelua drepturile si va fi tinută de
obligatii potrivit protocoa- lelor.
Art. 7. - (1)
Personalul Societătii Comerciale “Uzina Mecanică Cugir” - S.A. - Sucursala
Produse Tehnice se preia de către societatea comercială nou-înfiintată.
(2) Contractul
colectiv de muncă încheiat anterior prezentei hotărâri rămâne în vigoare până
la încheierea noului contract colectiv de muncă.
Art. 8. - (1)
Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este condusă de adunarea
generală a actionarilor si consiliul de administratie.
(2) Reprezentantii
statului în adunarea generală a actionarilor Societătii Comerciale “Fabrica de
Arme Cugir” - S.A. sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului economiei
si comertului.
(3) Membrii
consiliului de administratie sunt numiti si revocati de adunarea generală a
actionarilor, în baza mandatului emis de ministrul economiei si comertului.
Art. 9. - Compania
Natională “Romarm” - S.A. asigură strategia de dezvoltare si implementare a
programelor sectoriale pentru societatea rezultată în urma divizării,
coordonează si controlează activitatea acesteia.
Art. 10. - Litera
d) a alineatului (2) al articolului 3 din Hotărârea Guvernului nr. 979/2000
privind înfiintarea Companiei Nationale “Romarm” - S.A. prin fuziunea
Societătii Nationale “Romarm” - S.A. cu Regia Autonomă “Arsenalul Armatei”,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 27 octombrie
2000, cu modificările si completările ulterioare, se modifică în mod
corespunzător.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
economiei si comertului,
Mihai
Berinde,
secretar de
stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 20 februarie 2004.
Nr. 230.
ANEXĂ
STATUTUL
Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.
CAPITOLUL I
Denumirea,
forma juridică, sediul si durata
ARTICOLUL 1
Denumirea
Denumirea societătii
comerciale este Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. si se
constituie ca filială a Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
În toate actele,
facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanând de la societatea
comercială denumirea acesteia va fi precedată de cuvintele “societate
comercială” sau de initialele “S.C.” si va fi urmată de sintagma “societate pe
actiuni” sau de initialele “S.A.”, capitalul social, sediul, numărul de
înmatriculare la oficiul registrului comertului si codul unic de înregistrare.
ARTICOLUL 2
Forma
juridică
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este persoană juridică română, având
forma juridică de societate comercială pe actiuni si îsi desfăsoară activitatea
în conformitate cu legile române si cu prezentul statut.
ARTICOLUL 3
Sediul
Sediul Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este în România, orasul Cugir, str.
21 Decembrie 1989 nr. 1A, judetul Alba.
Sediul Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. poate fi schimbat în altă localitate
din România, pe baza hotărârii aprobate de adunarea generală extraordinară a
actionarilor, potrivit legii.
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. poate înfiinta în vederea realizării
obiectului de activitate sucursale, reprezentante sau agentii situate în tară
si în străinătate.
ARTICOLUL 4
Durata
Societatea Comercială
“Fabrica de Arme Cugir” - S.A. se constituie pe o durată nelimitată cu începere
de la data înmatriculării în registrul comertului.
CAPITOLUL II
Scopul si
obiectul de activitate
ARTICOLUL 5
Scopul
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. are ca scop asigurarea cu produse de
tehnică militară a necesarului de înzestrare a sistemului de apărare si
sigurantă natională si a celorlalti clienti externi sau interni, în conditii de
eficientă, în conformitate cu profilul de productie aprobat, în conditiile
legii.
ARTICOLUL 6
Obiectul de
activitate
Domeniul principal
de activitate al Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este
fabricarea armamentului si munitiei - cod DK 2960.
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. are ca obiect principal de
activitate: fabricarea armamentului si munitiei - cod DK 2960.
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. are ca obiect si următoarele
activităti secundare:
a) cod GA 5190 -
comert cu ridicata al altor produse;
b) cod GA 5248 -
comert cu amănuntul, în magazine specializate, al altor produse n.c.a.;
c) cod KA 7440 -
publicitate;
d) cod DJ 2852 -
operatiuni de mecanică generală;
e) cod IA 6024 -
transporturi rutiere de mărfuri;
f) cod KA 7221 -
editare de programe;
g) cod KA 7230 -
prelucrarea informatică a datelor;
h) cod KA 7240 -
activităti legate de bazele de date.
CAPITOLUL III
Capitalul
social. Actiunile
ARTICOLUL 7
Capitalul
social
Societatea Comercială
“Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este filială a Companiei Nationale “Romarm” -
S.A. Capitalul social initial al Companiei Nationale “Romarm” - S.A. repartizat
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir”- S.A. este de 97.705.725 mii lei,
împărtit în 3.908.229 actiuni nominative, fiecare actiune având o valoare nominală
de 25.000 lei.
Capitalul social
initial este în întregime subscris si vărsat de Compania Natională “Romarm” -
S.A. în calitate de actionar unic.
ARTICOLUL 8
Majorarea
sau reducerea capitalului social
1. Majorarea
capitalului social se face în conditiile legii.
Capitalul social
va putea fi majorat prin:
a) noi aporturi în
numerar si/sau în natură;
b) încorporarea
rezervelor - în care vor putea fi incluse diferentele favorabile rezultate din
reevaluarea patrimoniului social -, cu exceptia rezervelor legale, precum si a
beneficiilor sau a primelor de emisiune;
c) conversia unor
creante lichide si exigibile asupra Societătii Comerciale “Fabrica de Arme
Cugir” - S.A. în actiuni ale acesteia;
d) alte surse
stabilite de adunarea generală a actionarilor ori de către consiliul de
administratie, după caz, potrivit legii.
2. Reducerea
capitalului social se face în conditiile legii.
În cazul în care
administratorii constată pierderea a mai putin de jumătate din capitalul
social, ei sunt obligati să convoace în termen de maximum 60 de zile adunarea
generală extraordinară a actionarilor, care va decide fie reconstituirea
capitalului social, fie limitarea sa la valoarea rămasă, fie dizolvarea
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.
Reducerea
capitalului social se va putea efectua numai după două luni de la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, a hotărârii
adunării generale extraordinare a actionarilor.
ARTICOLUL 9
Actiunile
Actiunile nominative
emise de Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. vor fi în formă
dematerializată, prin înscriere în cont.
În conditiile
legii, prin hotărârea adunării generale a actionarilor vor putea fi emise
actiuni preferentiale cu dividend prioritar, fără drept de vot.
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. va detine evidenta actiunilor într-un
registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie, registru care se păstrează la sediul societătii, sub îngrijirea
secretarului consiliului de administratie. Modificările care se operează în
registru vor respecta prevederile legislatiei în vigoare.
Actiunile
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. pot fi grevate de drept de
uzufruct sau pot fi gajate, în conditiile legii.
Persoanele fizice sau
juridice, române ori străine, vor putea detine actiuni ale Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. potrivit legislatiei în vigoare, fără
a afecta pozitia majoritară a statului.
CAPITOLUL IV
Adunarea
generală a actionarilor
ARTICOLUL 10
Atributii
Adunarea generală
a actionarilor Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este
organul de conducere al societătii comerciale, care decide asupra activitătii
acesteia si asupra politicii economice.
Împuternicitii
mandatati să reprezinte interesele capitalului de stat în adunarea generală a
actionarilor sunt numiti si revocati prin ordin al ministrului economiei si
comertului.
Pentru activitatea
depusă reprezentantii statului primesc o remuneratie lunară, conform legii.
Adunările generale ale
actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
Adunarea generală
ordinară a actionarilor are următoarele atributii principale:
a) aprobă
propunerile privind strategia globală de dezvoltare, retehnologizare,
restructurare economico-financiară a Societătii Comerciale “Fabrica de Arme
Cugir” - S.A.;
b) alege si revocă
administratorii si cenzorii, conform prevederilor legale;
c) propune
descărcarea de gestiune a consiliului de administratie, stabileste nivelul
remuneratiilor lunare ale membrilor consiliului de administratie;
d) stabileste
nivelul remuneratiilor lunare ale administratorilor si cenzorilor;
e) aprobă bugetul
de venituri si cheltuieli pe exercitiul financiar următor;
f) aprobă situatia
financiară anuală si contul de profit si pierdere, după analizarea rapoartelor
consiliului de administratie si cenzorilor;
g) aprobă
repartizarea profitului, conform legii;
h) se pronuntă
asupra gestiunii administratorilor si asupra modului de recuperare a
pierderilor produse societătii de acestia;
i) hotărăste cu
privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate;
j) analizează
rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele
referitoare la profit si dividende, pozitia pe piata internă si internatională,
nivelul tehnic, calitatea, forta de muncă, protectia mediului, relatiile cu
clientii;
k) hotărăste cu
privire la vânzarea, ipotecarea, gajarea sau închirierea unor active ale
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.;
l) aprobă
structura organizatorică si Regulamentul de organizare si functionare ale
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.;
m) încheie
contractul de administrare cu membrii consiliului de administratie;
n) se pronuntă
asupra gestiunii administratorilor si a modului de recuperare a prejudiciilor
produse societătii comerciale de către acestia.
Pentru atributiile
prevăzute la lit. e), f), g), h), j) si k) adunarea generală a actionarilor nu
va putea lua hotărâri decât în urma obtinerii de către fiecare reprezentant a
unui mandat special prealabil de la organul care l-a numit.
Adunarea generală
extraordinară a actionarilor Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” -
S.A. se întruneste pentru a hotărî următoarele:
a) schimbarea
formei juridice a societătii comerciale;
b) schimbarea
sediului societătii comerciale;
c) modificarea
obiectului de activitate;
d) majorarea sau
reducerea capitalului social;
e) fuziunea cu
alte societăti sau divizarea societătii comerciale;
f) dizolvarea
anticipată a societătii comerciale;
g) emisiunea de
obligatiuni;
h) orice altă
modificare a actului constitutiv sau orice altă hotărâre pentru care este
cerută aprobarea adunării generale extraordinare a actionarilor;
i) aprobă
conversia actiunilor, în conditiile legii;
j) aprobă delegări
de competentă pentru consiliul de administratie.
Pentru atributiile
adunării generale extraordinare a actionarilor, fiecare împuternicit trebuie să
obtină un mandat special de la organul care l-a numit.
ARTICOLUL 11
Convocarea
adunării generale a actionarilor
Adunarea generală
a actionarilor se convoacă de către presedintele consiliului de administratie.
Adunările generale
ordinare ale actionarilor au loc cel putin o dată pe an, în cel mult două luni
de la încheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil
si a contului de profit si pierdere pe anul precedent si a bugetului de
venituri si cheltuieli pe anul în curs.
Convocarea va
cuprinde locul si data tinerii adunării generale a actionarilor, precum si
ordinea de zi, cu mentionarea explicită a tuturor problemelor care vor face
obiectul dezbaterilor acesteia.
Convocarea va
trebui să cuprindă textul integral al propunerilor, când în ordinea de zi
figurează propuneri pentru modificarea statutului.
Adunarea generală
a actionarilor se întruneste la sediul Societătii Comerciale “Fabrica de Arme
Cugir” - S.A. sau în alt loc indicat în convocare.
Adunarea generală
extraordinară a actionarilor va fi convocată ori de câte ori este cazul, la
solicitarea actionarului unic sau la cererea presedintelui consiliului de
administratie ori a cenzorilor.
ARTICOLUL 12
Sedinta adunării
generale a actionarilor va fi deschisă de către presedintele consiliului de
administratie sau, în lipsa acestuia, de cel care îl înlocuieste, în ziua si la
ora indicate în convocare.
Adunarea generală
a actionarilor va numi dintre actionarii prezenti un secretar care va verifica
lista de prezentă a actionarilor, indicând capitalul social pe care îl
reprezintă fiecare si îndeplinirea tuturor formalitătilor cerute de lege si de
statut pentru tinerea sedintei, si va întocmi procesul-verbal al adunării
generale a actionarilor.
Procesul-verbal va
fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a
întocmit.
Procesul-verbal al
adunării generale a actionarilor se va scrie într-un registru sigilat si
parafat.
La procesul-verbal
se vor anexa actele referitoare la convocare, precum si listele de prezentă a
actionarilor.
La sedintele
ordinare si extraordinare ale adunării generale a actionarilor, în care se
dezbat probleme referitoare la raporturile de muncă cu personalul Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A., pot fi invitati si reprezentantii
sindicatului si/sau reprezentanti ai salariatilor care nu sunt membri de
sindicat.
ARTICOLUL 13
Exercitarea
dreptului de vot în adunarea generală a actionarilor
Hotărârile
adunării generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
La propunerea
persoanei care prezidează adunarea generală a actionarilor sau a unui grup de actionari
prezenti sau reprezentati, care detin cel putin o pătrime din capitalul social,
se va putea decide ca votul să fie secret.
Votul secret este
obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a
cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotărârilor referitoare la
răspunderea administratorilor.
Pentru a fi
opozabile tertilor hotărârile adunării generale a actionarilor vor fi depuse în
termen de 15 zile la oficiul registrului comertului pentru a fi mentionate, în
extras, în registru si publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a
IV-a.
Ele nu vor putea
fi executate mai înainte de ducerea la îndeplinire a formalitătilor de mai sus.
Hotărârile luate
de adunările generale ale actionarilor în limitele legii si ale statutului sunt
obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunarea
generală a actionarilor sau care au votat împotrivă.
Actionarii care nu
sunt de acord cu hotărârile luate de adunarea generală cu privire la schimbarea
obiectului principal de activitate, la mutarea sediului sau la forma Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. au dreptul de a se retrage din
societate si de a obtine de la aceasta contravaloarea actiunilor pe care le
posedă, la valoarea medie determinată de către un expert autorizat, prin
folosirea a cel putin două metode de evaluare recunoscute de standardele
europene de evaluare (EVS).
CAPITOLUL V
Consiliul
de administratie
ARTICOLUL 14
Organizare
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este administrată de un consiliu de
administratie compus din 5 membri, din care un reprezentant al Ministerului
Finantelor Publice.
Membrii
consiliului de administratie sunt numiti pentru o perioadă de 4 ani prin ordin
al ministrului economiei si comertului, la propunerea adunării generale a
actionarilor, cu posibilitatea de a fi realesi.
Pentru activitatea
depusă membrii consiliului de administratie primesc o remuneratie lunară,
conform legii.
În situatia în
care se creează un loc vacant în consiliul de administratie, adunarea generală
a actionarilor propune un nou administrator în vederea ocupării acestuia.
Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va
fi egală cu perioada care a rămas până la expirarea mandatului predecesorului său.
Consiliul de
administratie se întruneste lunar la sediul Societătii Comerciale “Fabrica de
Arme Cugir” - S.A. sau ori de câte ori este necesar, la convocarea
presedintelui ori la cererea a cel putin 3 din numărul membrilor săi.
Consiliul de
administratie este prezidat de presedinte, iar în lipsa acestuia, de către un
membru în baza mandatului presedintelui. Presedintele numeste un secretar
dintre functionarii Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.
Dezbaterile
consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite si
comunicate de presedinte cu cel putin 7 zile înainte de data tinerii sedintei
si se înscriu într-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului
de administratie.
Procesul-verbal se
semnează de către toti membrii consiliului de administratie si de către
secretar. Pe baza procesului-verbal, secretarul consiliului de administratie
redactează hotărârea acestuia, care se semnează de către presedinte.
Consiliul de
administratie poate delega prin regulamentul de organizare si functionare o
parte din atributiile sale directorului general si poate recurge, de asemenea,
la experti pentru solutionarea anumitor probleme de specialitate.
În relatiile cu
tertii, Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este reprezentată
de directorul general, pe baza si în limitele împuternicirilor date de
consiliul de administratie, care semnează actele de angajare fată de acestia.
Presedintele
consiliului de administratie este obligat să pună la dispozitie actionarilor si
cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele Societătii Comerciale
“Fabrica de Arme Cugir” - S.A.
Membrii
consiliului de administratie răspund individual sau solidar, după caz, fată de
Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. pentru prejudiciile
rezultate din infractiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abaterea
de la statut sau pentru greseli în administrarea societătii comerciale. În
astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin hotărârea adunării generale a
actionarilor.
Membrii
consiliului de administratie vor depune o garantie conform prevederilor legale.
Sunt incompatibile
cu calitatea de membru în consiliul de administratie persoanele prevăzute în
Legea nr. 31/1990 privind societătile comerciale, republicată, cu modificările
si completările ulterioare.
Nu pot fi
directori ai Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. si ai
sucursalelor acesteia persoanele care sunt incompatibile potrivit prevederilor
art. 135 din Legea nr. 31/1990,
republicată, cu modificările si completările ulterioare.
ARTICOLUL 15
Atributiile
consiliului de administratie
A. Consiliul de
administratie al Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. are, în
principal, următoarele atributii:
a) avizează
structura organizatorică si regulamentul de organizare si functionare ale
societătii comerciale;
b) numeste si
revocă directorii executivi ai societătii comerciale;
c) aprobă nivelul
garantiilor si modul de constituire a acestora pentru directorii executivi ai
societătii, pentru directorii sediilor secundare si pentru persoanele care au
calitatea de gestionar;
d) aprobă
încheierea actelor juridice prin care să dobândească, să înstrăineze, să
închirieze, să schimbe sau să constituie în garantie bunuri aflate în
patrimoniul societătii comerciale, cu acordul adunării generale a actionarilor,
atunci când legea impune această conditie;
e) aprobă
delegările de competentă directorilor executivi si persoanelor din conducere,
în vederea executării operatiunilor societătii comerciale;
f) aprobă
încheierea oricăror contracte pentru care nu a delegat competenta directorilor
din conducerea executivă a societătii comerciale;
g) aprobă mandatul
pentru directorul general în vederea negocierii si încheierii contractului
colectiv de muncă;
h) supune anual
analizei si aprobării adunării generale a actionarilor, în termen de 60 de zile
de la încheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea
societătii comerciale, situatia financiară anuală, contul de profit si pierdere
pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul
bugetului de venituri si cheltuieli pe anul în curs ale societătii comerciale;
i) convoacă
adunarea generală extraordinară a actionarilor ori de câte ori este nevoie;
j) avizează
numărul de posturi, precum si normativul de constituire ale compartimentelor
functionale si de productie;
k) rezolvă orice
alte probleme cu care a fost însărcinat de adunarea generală a actionarilor.
B. Directorul
general reprezintă Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. în
raporturile cu tertii.
Directorii
executivi sunt functionari ai societătii comerciale, execută operatiunile
acesteia si sunt răspunzători fată de aceasta pentru îndeplinirea obligatiilor
lor.
Atributiile,
competentele si răspunderile directorului general si ale directorilor executivi
sunt stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare a Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.
CAPITOLUL VI
Gestiunea
ARTICOLUL 16
Despre
cenzori
Gestiunea Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este controlată de actionari si de
cenzori. Cenzorii sunt în număr de trei, care sunt alesi de adunarea generală a
actionarilor, din care cel putin unul trebuie să fie contabil autorizat sau
expert contabil.
În perioada în
care statul detine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va
fi reprezentant al Ministerului Finantelor Publice.
Adunarea generală
a actionarilor alege, de asemenea, acelasi număr de cenzori supleanti, care îi
vor înlocui, în conditiile legii, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea
exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu
privire la activitatea Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A., la
situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
Cenzorii au
următoarele obligatii principale:
a) în cursul
exercitiului financiar, verifică gospodărirea mijloacelor fixe si a mijloacelor
circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de evidentă contabilă si
informează consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea
exercitiului financiar, controlează exactitatea inventarului, a documentelor si
a informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A., a bilantului contabil si
a contului de profit si pierdere, prezentând adunării generale a actionarilor
un raport scris;
c) la lichidarea Societătii Comerciale
“Fabrica de Arme Cugir” - S.A., controlează operatiunile de lichidare;
d) prezintă
adunării generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de
reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de
activitate ale Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.
Cenzorii sunt
obligati, de asemenea:
a) să facă, în
fiecare lună si inopinat, inspectii ale casei si să verifice existenta
titlurilor sau a valorilor care sunt proprietatea Societătii Comerciale
“Fabrica de Arme Cugir” - S.A. sau care au fost primite în gaj, cautiune sau
depozit;
b) să ia parte la
adunările generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, putând cere
inserarea în ordinea de zi a propunerilor pe care le vor considera necesare;
c) să constate
depunerea garantiei din partea administratorilor;
d) să vegheze ca
dispozitiile legii si ale statului să fie îndeplinite de administratori si de
lichidatori.
Cenzorii pot
convoca adunarea generală extraordinară a actionarilor, dacă aceasta nu a fost
convocată de consiliul de administratie, în cazul în care capitalul social s-a
diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu exceptia primilor 2
ani de la constituirea Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.)
sau ori de câte ori consideră necesar pentru alte situatii privind încălcarea
dispozitiilor legale si statutare.
Atributiile,
drepturile si obligatiile cenzorilor se completează cu dispozitiile legale în
acest domeniu.
Cenzorii si
supleantii acestora sunt numiti pe o perioadă de maximum 3 ani si pot fi realesi;
numărul cenzorilor trebuie să fie impar.
Sunt incompatibile
cu calitatea de cenzor persoanele prevăzute la art. 156 alin. (2) din Legea nr.
31/1990, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Cenzorii sunt
obligati să depună înainte de începerea activitătii o garantie egală cu o
treime din garantia stabilită pentru membrii consiliului de administratie.
În caz de decez,
împiedicare fizică sau legală, încetare sau renuntare la mandat a unui cenzor,
cenzorul supleant cel mai în vârstă îl înlocuieste.
În cazul în care
nu mai rămâne în functie nici un cenzor, consiliul de administratie va convoca
de urgentă adunarea generală a actionarilor, care va proceda la numirea altor
cenzori.
Cenzorii vor trece
într-un registru special deliberările, precum si constatările făcute în
exercitiul mandatului lor.
Revocarea
cenzorilor se va putea face numai de către adunarea generală a actionarilor.
CAPITOLUL VII
Activitatea
ARTICOLUL 17
Finantarea
activitătii proprii
Pentru
îndeplinirea obiectului de activitate si în conformitate cu atributiile
stabilite, Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. utilizează
sursele de finantare, constituite în conformitate cu legea, din credite bancare
si din alte surse financiare.
ARTICOLUL 18
Exercitiul
financiar
Exercitiul
financiar începe la data de 1 ianuarie si se încheie la data de 31 decembrie
ale fiecărui an. Primul exercitiu financiar începe de la data înmatriculării
societătii comerciale la oficiul registrului comertului.
ARTICOLUL 19
Personalul
Directorii
executivi si personalul de conducere si executie din aparatul propriu
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. sunt numiti, angajati si
revocati sau concediati, după caz, de directorul general al societătii
comerciale.
Plata salariilor si a
impozitelor aferente, a cotelor de asigurări sociale, precum si a altor
obligatii fată de bugetul de stat se va face potrivit legii.
Drepturile si
obligatiile personalului Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A.
se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, contractul
colectiv de muncă pentru personalul de executie, prin negociere.
Personalul
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. este supus prevederilor
regulamentului de organizare si functionare si regulamentului intern aprobate
de către Consiliul de administratie al Companiei Nationale “Romarm” - S.A.
ARTICOLUL 20
Amortizarea
mijloacelor fixe
Amortizarea
activelor corporale si necorporale din patrimoniul Societătii Comerciale
“Fabrica de Arme Cugir” - S.A. se stabileste de către consiliul de
administratie, în conformitate cu prevederile legale.
ARTICOLUL 21
Evidenta
contabilă si situatia financiară anuală
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. va tine evidenta contabilă pentru
activitătile desfăsurate si va întocmi situatia financiară anuală si contul de
profit si pierdere pe aceste activităti, conform normelor metodologice
elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
Situatia
financiară anuală si contul de profit si pierdere vor fi comunicate factorilor
specializati si nu se publică în Monitorul Oficial al României.
ARTICOLUL 22
Calculul si
repartizarea profitului
Profitul
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. se stabileste pe baza
situatiei financiare anuale aprobate de adunarea generală a actionarilor.
Profitul impozabil
se stabileste în conditiile legii.
Profitul
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A., rămas după plata
impozitului pe profit, se va repartiza, conform hotărârii adunării generale a
actionarilor si dispozitiilor legale în vigoare, pentru constituirea de fonduri
destinate dezvoltării, investitiilor, modernizării, cercetării sau altor
asemenea fonduri, precum si pentru plata dividendelor.
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. îsi constituie fond de rezervă si
alte fonduri în conditiile legii.
Plata dividendelor
cuvenite actionarilor se face de Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir”
- S.A. în conditiile legii, după aprobarea situatiei financiare anuale de către
adunarea generală a actionarilor.
În cazul
înregistrării de pierderi, adunarea generală a actionarilor va analiza cauzele
producerii acestora si va hotărî în consecintă.
ARTICOLUL 23
Registrele
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. va tine, prin grija administratorilor
si cenzorilor, toate registrele prevăzute de lege.
CAPITOLUL
VIII
Asocierea
ARTICOLUL 24
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. poate constitui, singură sau împreună
cu alte persoane juridice ori fizice, române sau străine, alte societăti
comerciale ori alte persoane juridice, în conditiile prevăzute de lege si de
prezentul statut.
ARTICOLUL 25
Societatea
Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. poate încheia contracte de asociere
cu alte persoane juridice sau fizice, fără constituirea de noi persoane
juridice, dacă asocierea este destinată realizării scopului si obiectului său
de activitate.
ARTICOLUL 26
Conditiile de
participare a Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. la
constituirea de noi persoane juridice sau în contractele de asociere se vor
stabili prin actele constitutive ori prin contractul de asociere, care vor fi
aprobate de adunarea generală a actionarilor.
ARTICOLUL 27
Schimbarea
formei juridice
Schimbarea formei
juridice a Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. se va putea
face numai în temeiul hotărârii adunării generale extraordinare a actionarilor
si cu îndeplinirea tuturor formalitătilor prevăzute de lege.
În perioada în
care statul este actionar unic, transferarea formei juridice a Societătii
Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. se va face numai cu aprobarea
Ministerului Economiei si Comertului, prin împuternicitii mandatati să
reprezinte interesele capitalului de stat.
ARTICOLUL 28
Dizolvarea
Dizolvarea
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. va avea loc în următoarele
conditii:
a) imposibilitatea
realizării obiectului de activitate;
b) declararea
nulitătii societătii comerciale;
c) hotărârea
adunării generale a actionarilor;
d) pierderea unei
jumătăti din capitalul social, după ce s-a consumat fondul de rezervă, dacă
adunarea generală a actionarilor nu decide completarea capitalului social sau
reducerea lui la suma rămasă;
e) deschiderea
procedurii lichidării judiciare;
f) alte cauze
prevăzute de lege sau de actul constitutiv al societătii comerciale.
Dizolvarea
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. trebuie să fie înscrisă la
oficiul registrului comertului si publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea a IV-a.
ARTICOLUL 29
Lichidarea
Dizolvarea
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. are ca efect deschiderea
procedurii de lichidare.
Lichidarea
Societătii Comerciale “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. si repartizarea
patrimoniului se fac în conditiile legii si cu respectarea procedurii prevăzute
de lege.
ARTICOLUL 30
Litigiile
Litigiile de orice fel apărute între Societatea Comercială “Fabrica de Arme Cugir” - S.A. si persoane fizice sau juridice, române ori străine, sunt de competenta instantelor judecătoresti de drept comun sau a arbitrajului.
CAPITOLUL IX
Dispozitii
finale
ARTICOLUL 31
Prevederile
prezentului statut se completează cu dispozitiile Legii nr. 31/1990,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, ale Codului comercial
si alte prevederi legale din domeniu.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind declararea ca abrogate a unor acte
normative
În aplicarea
prevederilor art. 154 din Constitutia României, republicată,
în vederea eliminării
din legislatia României a unor acte normative care contravin Constitutiei sau
sunt contrare noii ordini de drept sau au devenit anacronice,
în temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. -
Sunt si rămân abrogate hotărârile Consiliului de Ministri si ale Guvernului
României prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
pentru coordonarea
Secretariatului
General al Guvernului,
Eugen
Bejinariu
Ministrul
delegat pentru relatia
cu
Parlamentul,
Acsinte
Gaspar
Bucuresti, 20 februarie 2004.
Nr. 233.
ANEXĂ
Hotărârile Consiliului de Ministri si ale Guvernului României care sunt si rămân abrogate
I. Hotărâri ale
Consiliului de Ministri
1. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.057/1950 privind măsuri pentru îmbunătătirea
sistemului de salarizare si a conditiilor de trai ale muncitorilor care
lucrează în subteran în minele de cărbuni, publicată în C.H.D. nr. 86 din 3
octombrie 1950, cu modificările ulterioare
2. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 255/1951 privind măsuri pentru îmbunătătirea
activitătii în exploatările de minereuri, publicată în C.H.D. nr. 40 din 4
aprilie 1951, cu modificările ulterioare
3. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.558/1953 privind combaterea omizii păroase a
dudului Hyphantria cunea, publicată în C.H.D. nr. 35 din 29 mai 1953
4. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.058/1954 privind stăvilirea si combaterea
râiei negre a cartofului Synchytrium endobioticum (Schilb, Perc.), publicată în
C.H.D. nr. 38 din 22 iulie 1954
5. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.027/1955 privind autorizarea înfiintării
“Asociatiei pentru Natiunile Unite” din România si statutul ei, publicată în
C.H.D. nr. 51 din 3 octombrie 1955
6. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.012/1956 privind autorizarea înfiintării
Asociatiei oamenilor de stiintă din România, publicată în C.H.D. nr. 28 din 18
iunie 1956
7. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 454/1957 privind asistenta bătrânilor
pensionari si nepensionari, publicată în C.H.D. nr. 34 din 6 aprilie 1957, cu
modificările ulterioare
8. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.315/1958 privind trecerea sarcinilor
prevăzute de art. 3 lit. a) din Decretul nr. 409 din 23 septembrie 1955, asupra
altor organe de stat, publicată în C.H.D. nr. 43 din 28 septembrie 1958, cu
modificările ulterioare
9. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 757/1962 privind înfiintarea Comitetului
National al Geologilor din România, publicată în C.H.D. nr. 23 din 27 iulie
1962
10. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 822/1964 privind emiterea instructiunilor cu
privire la stabilirea diferentelor admisibile la analizarea cerealelor,
leguminoaselor-boabe si semintelor de plante oleaginoase si furajere, destinate
industrializării, consumului si furajării, precum si a derivatelor acestora,
publicată în C.H.D. nr. 48 din 29 octombrie 1964
11. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.031/1966 privind aprobarea normelor de
perisabilitate în timpul depozitării, conservării si manipulării cerealelor,
leguminoaselor boabe si oleaginoaselor, la unitătile de sub îndrumarea si
controlul Comitetului de stat pentru valorificarea produselor agricole,
publicată în Buletinul Oficial nr. 30 din 1 iunie 1966
12. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.409/1967 privind înfiintarea Centrului de
antrenament si perfectionarea personalului din aeronautica civilă din
subordinea Ministerului Transporturilor Auto, Navale si Aeriene, publicată în
Buletinul Oficial nr. 57 din 26 iunie 1967, cu modificările ulterioare
13. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 629/1968 privind unele măsuri pentru aplicarea
Legii nr. 29 din 29 decembrie 1967 cu privire la dezvoltarea activitătii de
educatie fizică si sport, publicată în Buletinul Oficial nr. 46 din 9 aprilie
1968, cu modificările ulterioare
14. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.567/1968 privind autorizarea înfiintării
Centrului de cercetări pentru problemele tineretului, publicată în Buletinul
Oficial nr. 151 din 18 noiembrie 1968
15. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.890/1968 privind declararea zilei de 7
aprilie ca “Ziua sănătătii”, publicată în Buletinul Oficial nr. 3 din 8
ianuarie 1969
16. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.491/1969 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor la normele privind producerea, transportul, distributia si
utilizarea energiei de toate formele, precum si la normele privind proiectarea
instalatiilor energetice, publicată în Buletinul Oficial nr. 160 din 31
decembrie 1969, cu modificările ulterioare
17. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.493/1969 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor săvârsite în domeniul utilizării produselor petroliere si
gazelor, publicată în Buletinul Oficial nr. 158 din 31 decembrie 1969, cu
modificările ulterioare
18. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.498/1969 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor la normele privind protectia plantelor cultivate si a
pădurilor, publicată în Buletinul Oficial nr. 157 din 31 decembrie 1969, cu
modificările ulterioare
19. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.504/1969 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor în domeniul întretinerii si folosirii drumurilor forestiere si
al transporturilor pe căile forestiere si cu funiculare fixe, precum si în
sectorul valorificării stufului, publicată în Buletinul Oficial nr. 157 din 31
decembrie 1969
20. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 2.507/1969 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor la normele privind transporturile pe calea ferată, auto, pe
apele nationale si teritoriale, precum si folosirea si mentinerea în bună stare
a drumurilor nationale, publicată în Buletinul Oficial nr. 161 din 31 decembrie
1969, cu modificările ulterioare
21. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.779/1970 privind tinuta vestimentară a
delegatiilor de stare civilă la oficierea căsătoriilor, publicată în Buletinul
Oficial nr. 159 din 31 decembrie 1970
22. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 275/1971 privind aprobarea Regulamentului de
organizare si functionare a Inspectiei de stat geologică-minieră, publicată în
Buletinul Oficial nr. 40 din 26 martie 1971
23. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 864/1972 privind detasarea personalului medical
pentru asigurarea asistentei medicale la bordul navelor de pescuit oceanic,
publicată în Buletinul Oficial nr. 84 din 3 august 1972
24. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 860/1973 privind stabilirea măsurilor de
executare a Legii nr. 5 din 1973 privind administrarea fondului locativ si
reglementarea raporturilor dintre proprietari si chiriasi, publicată în
Buletinul Oficial nr. 107 din 19 iulie 1973, cu modificările ulterioare
25. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.489/1973 privind înfiintarea, cu titlu
experimental, de cursuri pentru calificarea de conducători de autobuze si
autotaximetre de către Întreprinderea de transport Bucuresti si pentru
modificarea articolelor 117 si 145 din Regulamentul pentru aplicarea Decretului
nr. 328 din 1966, publicată în Buletinul Oficial nr. 182 din 20 noiembrie 1973
26. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.028/1974 privind tarifele maxime de cazare în
căminele muncitoresti pentru tineret, publicată în Buletinul Oficial nr. 127
din 25 octombrie 1974
27. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 196/1975 privind tipizarea turbinelor cu abur
cu puteri între 2,5 si 12 MW si a generatoarelor electrice cu puteri între 3 si
12 MW, publicată în Buletinul Oficial nr. 39 din 21 aprilie 1975
28. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.341/1975 privind deschiderea pe Aeroportul
Bacău a unui punct de control pentru trecerea frontierei de stat a turistilor
străini, transportati cu avioane românesti, publicată în Buletinul Oficial nr.
141 din 31 decembrie 1975
29. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 6/1982 privind stabilirea unitătilor cu foc
continuu sau care au instalatii, utilaje ori masini cu grad ridicat de pericol
în exploatare, publicată în Buletinul Oficial nr. 10 din 26 ianuarie 1982, cu
modificările ulterioare.
II. Hotărâri
ale Guvernului
1. Hotărârea
Guvernului nr. 107/1990 privind instituirea de comisii interministeriale
pentru examinarea si solutionarea solicitărilor si propunerilor
reprezentantilor oamenilor muncii din diferite sectoare de activitate,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 20 din 6 februarie
1990
2. Hotărârea
Guvernului nr. 185/1990 privind organizarea si functionarea directiilor de
muncă si ocrotiri sociale judetene si a municipiului Bucuresti, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44 din 30 martie 1990, cu
modificările ulterioare
3. Hotărârea
Guvernului nr. 262/1990 privind înfiintarea unor unităti agricole de stat
si unele măsuri de îmbunătătire a organizării activitătii unitătilor, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 45 din 31 martie 1990
4. Hotărârea
Guvernului nr. 280/1990 privind vânzarea de mărfuri, prestarea de servicii
si executarea de lucrări cu plata în rate, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 46 din 31 martie 1990
5. Hotărârea
Guvernului nr. 332/1990 privind unele măsuri în legătură cu transportul
personalului nelocalnic din sectorul forestier si aprobarea tarifelor pentru
scosul si apropiatul materialului lemnos în pădure, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 52 din 21 aprilie 1990
6. Hotărârea
Guvernului nr. 389/1990 privind înfiintarea de sucursale ale Băncii Române
de Comert Exterior pe teritoriul tării, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 53 din 23 aprilie 1990
7. Hotărârea
Guvernului nr. 392/1990 privind înfiintarea Centrului de Cercetare si
Productie de Medicamente Antitumorale, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 53 din 23 aprilie 1990
8. Hotărârea
Guvernului nr. 443/1990 privind stabilirea taxelor consulare, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 8 mai 1990
9. Hotărârea
Guvernului nr. 470/1990 privind reorganizarea activitătii de arbitrajare în
cadrul Băncii Române de Comert Exterior, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 61 din 7 mai 1990
10. Hotărârea
Guvernului nr. 484/1990 privind stabilirea alocatiilor zilnice de hrană si
a normativelor de personal în unitătile de asistentă socială, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 din 9 mai 1990, cu modificările
ulterioare
11. Hotărârea
Guvernului nr. 991/1990 privind unele măsuri pentru realizarea Centrului de
Comert International Bucuresti, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 106 din 15 septembrie 1990
12. Hotărârea
Guvernului nr. 1.027/1990 privind cazarea cetătenilor străini scolarizati
în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din
26 septembrie 1990
13. Hotărârea
Guvernului nr. 1.062/1990 privind unele măsuri pentru stimularea
activitătii agentilor economici privati, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 135 din 6 decembrie 1990
14. Hotărârea
Guvernului nr. 1.078/1990 privind schimbarea subordonării Institutului de
Fizică Atomică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 113
din 16 octombrie 1990
15. Hotărârea
Guvernului nr. 1.145/1990 privind acoperirea cheltuielilor publicatiilor
editate de Ministerul Culturii, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 119 din 2 noiembrie 1990
16. Hotărârea
Guvernului nr. 1.151/1990 privind modul de încadrare a personalului din
activitatea de contractări si achizitii, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 119 din 2 noiembrie 1990
17. Hotărârea
Guvernului nr. 1.154/1990 cu privire la modul de stabilire a preturilor si
tarifelor prin negociere cu agentii economici pentru produsele si serviciile
din atributia Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 119 din 2 noiembrie 1990, cu modificările ulterioare
18. Hotărârea
Guvernului nr. 1.192/1990 pentru protectia populatiei împotriva unor
practici ilicite în activitatea de proiectare, executie, reparatii si
întretinere de lucrări de constructii, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 6 din 14 ianuarie 1991
19. Hotărârea
Guvernului nr. 1.356/1990 privind înfiintarea Băncii Române de Comert
Exterior - S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10
din 18 ianuarie 1991
20. Hotărârea
Guvernului nr. 1.366/1990 privind atributiile si răspunderile în
informatizarea societătii românesti, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 6 din 14 ianuarie 1991
21. Hotărârea
Guvernului nr. 28/1991 privind asigurarea aplicării uniforme a
dispozitiilor legale referitoare la reforma economică, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 18 ianuarie 1991
22. Hotărârea
Guvernului nr. 40/1991 privind unele măsuri pentru perfectionarea
activitătii în punctele de control treceri frontieră, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 19 ianuarie 1991
23. Hotărârea
Guvernului nr. 64/1991 privind stabilirea unor măsuri pentru evaluarea
economică si financiară a unitătilor economice, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 16 din 24 ianuarie 1991
24. Hotărârea
Guvernului nr. 85/1991 privind stabilirea tarifelor de bază, lunare, pe
m.p., la chiriile pentru spatiile cu altă destinatie din fondul locativ de
stat, precum si la spatiile comerciale, spatiile administrative, sedii de
organisme si organizatii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 36 din 20 februarie 1991, cu modificările ulterioare
25. Hotărârea
Guvernului nr. 109/1991 privind stabilirea taxelor de afisaj în municipiul
Bucuresti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 26
februarie 1991, cu modificările ulterioare
26. Hotărârea
Guvernului nr. 121/1991 privind modul de utilizare a sumelor valutare
realizate de Uniunea Arhitectilor din România, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 42 din 2 martie 1991
27. Hotărârea
Guvernului nr. 173/1991 privind scutirea de plata taxelor vamale a filialei
Societătii Internationale de Telecomunicatii Aeronautice în România, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 21 martie 1991
28. Hotărârea
Guvernului nr. 176/1991 privind unele măsuri pentru participarea la
licitatiile valutare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
58 din 21 martie 1991
29. Hotărârea
Guvernului nr. 191/1991 privind preturile de contractare si de achizitie
garantate de stat si avantajele ce se acordă producătorilor agricoli pentru
principalele produse vegetale preluate la fondul de stat, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 3 aprilie 1991, cu
modificările ulterioare
30. Hotărârea
Guvernului nr. 216/1991 privind unele măsuri în legătură cu activitatea
persoanelor care îndeplinesc functiile de primar si viceprimar, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 din 15 aprilie 1991
31. Hotărârea
Guvernului nr. 414/1991 privind finantarea actiunilor de promovare
turistică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 143 din 11
iulie 1991
32. Hotărârea
Guvernului nr. 447/1991 privind preluarea de către stat si băncile
comerciale a pierderilor înregistrate în anii 1989 si 1990 de agentii economici
cu capital de stat, precum si a creditelor bancare neperformante, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 160 din 27 iulie 1991
33. Hotărârea
Guvernului nr. 490/1991 privind conceptia generală a informatizării
societătii românesti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
188 din 18 septembrie 1991
34. Hotărârea
Guvernului nr. 497/1991 privind organizarea controlului financiar de stat
în ministere si alte organe ale administratiei publice, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 167 din 14 august 1991
35. Hotărârea
Guvernului nr. 500/1991 privind strategia dezvoltării comunicatiilor în
România în perioada 1991- 2005, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 170 din 19 august 1991
36. Hotărârea
Guvernului nr. 519/1991 privind plata expertilor si a altor specialisti
care efectuează expertize judiciare, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 173 din 22 august 1991
37. Hotărârea
Guvernului nr. 531/1991 cu privire la administrarea fondurilor constituite
din contributia de asigurări sociale de 2%, conform art. 7 din Hotărârea
Guvernului nr. 219 din 1991, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 175 din 26 august 1991
38. Hotărârea Guvernului
nr. 554/1991 privind instituirea comisionului pentru sumele în lei si în
valută consemnate prin unitătile vamale, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 176 din 29 august 1991
39. Hotărârea
Guvernului nr. 569/1991 privind stabilirea si sanctionarea unor
contraventii la Regulamentul cu privire la operatiunile cu numerar, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 12 septembrie 1991, cu
modificările ulterioare
40. Hotărârea
Guvernului nr. 584/1991 privind deblocarea plătilor în economie, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 6 septembrie 1991
41. Hotărârea
Guvernului nr. 667/1991 privind unele măsuri pentru asigurarea prestigiului
social al functionarilor publici, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 205 din 8 octombrie 1991
42. Hotărârea
Guvernului nr. 708/1991 privind scutirea de impozit pe circulatia
mărfurilor în activitatea de cercetare-dezvoltare, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 218 din 30 octombrie 1991
43. Hotărârea
Guvernului nr. 715/1991 privind scutirea de taxe vamale a tehnicii de
calcul destinate învătământului, republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 130 din 11 iunie 1992.
III. Hotărâri
ale Consiliului de Ministri – nepublicate 1. Hotărârea Consiliului de
Ministri nr. 352 din 17 martie 1952 privind organizarea carantinei
fitosanitare si măsurile de carantină fitosanitare pentru protectia plantelor
agricole împotriva dăunătorilor, bolilor si buruienilor, cu modificările
ulterioare
2. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 518 din 15 aprilie 1954
3. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.969 din 10 septembrie 1955 privind prevenirea
si tratarea evenimentelor de cale ferată
4. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 1.683 din 19 octombrie 1957 privind unele
măsuri pentru atragerea si permanentizarea muncitorilor în industria minieră si
îmbunătătirea nivelului de trai, cu modificările ulterioare
5. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 49 din 20 ianuarie 1959 privind obligativitatea
montării si folosirii contoarelor în instalatiile de gaze naturale
6. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 257 din 10 martie 1959 privind rationalizarea
folosirii terenurilor situate de-a lungul căilor ferate si drumurilor
7. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 421 din 11 iulie 1961 privind autorizarea
înfiintării Societătii Nationale Române pentru Stiinta Solului si măsurile
pentru organizarea în anul 1964 în capitala Republicii Populare Române a celui
de-al VIII-lea Congres International al Societătii Internationale pentru
Stiinta Solului
8. Hotărârea
Consiliului de Ministri nr. 789 din 16 aprilie 1969 privind reglementarea
timpului de lucru si transportului angajatilor din unitătile miniere, cu
modificările ulterioare
9. Hotărârea Consiliului
de Ministri nr. 1.711 din 26 august 1969 privind acordarea unor drepturi
muncitorilor din activitatea portuară, cu modificările ulterioare.
IV. Hotărâri
ale Guvernului - nepublicate
1. Hotărârea
Guvernului nr. 221 din 28 februarie 1990 privind abrogarea unor prevederi
privind limitarea duratei concediului anual de odihnă
2. Hotărârea
Guvernului nr. 240 din 10 martie 1990 privind unele măsuri pentru
îmbunătătirea activitătii în unitătile subordonate Ministerului Industriei
Metalurgice
3. Hotărârea
Guvernului nr. 561 din 17 mai 1990 privind transportul salariatilor
nelocalnici din organizatiile care participă la realizarea lucrărilor de
constructii-montaj a obiectivelor de investitii
4. Hotărârea
Guvernului nr. 575 din 18 mai 1990 privind reprezentarea economică
permanentă a României în străinătate
5. Hotărârea
Guvernului nr. 1.086 din 8 octombrie 1990 privind acordarea unor drepturi
personalului din transporturile navale si activităti portuare
6. Hotărârea
Guvernului nr. 67/1991 privind autorizarea Ministerului de Interne de a
angaja militari pe bază de contract.
pentru modificarea si completarea Hotărârii
Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio si echipamentele terminale
de telecomunicatii si recunoasterea mutuală a conformitătii acestora
În temeiul
prevederilor art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr.
88/2003 privind echipamentele radio si echipamentele terminale de
telecomunicatii si recunoasterea mutuală a conformitătii acestora, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 14 februarie 2003, se
modifică si se completează după cum urmează:
1. După
alineatul (4) al articolului 13 se introduce alineatul (5) cu următorul
cuprins:
“(5) Inspectoratul
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei va actualiza lista
aparatelor prevăzută în anexa nr. VIII pe măsura armonizării utilizării
benzilor de frecventă în Uniunea Europeană si în România.”
2. Articolul 34
va avea următorul cuprins:
“Art. 34. - (1)
Procedura privind desemnarea la nivel national si notificarea organismelor care
îndeplinesc sarcinile relevante referitoare la realizarea evaluării
conformitătii produselor din domeniul echipamentelor radio si al echipamentelor
terminale de telecomunicatii se adoptă, în conditiile legii, prin ordin al
ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei, în conformitate cu
criteriile prevăzute în anexa nr. VI.
(2) Ministerul
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei va desemna organismele notificate
pentru îndeplinirea sarcinilor relevante prevăzute în anexele nr. III, IV si V.
(3) Până la data
intrării în vigoare a Protocolului european privind evaluarea conformitătii si
acceptarea produselor industriale, denumit în continuare PECA, sau până
la aderarea României la Uniunea Europeană, organismele notificate vor fi
denumite organisme de certificare recunoscute. Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei va publica si va actualiza periodic în Monitorul
Oficial al României, Partea I, lista cuprinzând organismele de certificare
recunoscute, aprobată prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei. După perioada de tranzitie România va notifica Comisiei Europene
organismele de certificare recunoscute, conform prevederilor speciale cuprinse
în PECA sau în directivele europene, iar acestea vor deveni organisme
notificate si vor fi incluse în lista organismelor notificate, publicată în
Jurnalul Oficial al Comunitătilor Europene.”
3. După
articolul 48 se introduce articolul 49 cu următorul cuprins:
“Art. 49. -
Prezenta hotărâre transpune Directiva 1999/5/EC a Parlamentului European si a
Consiliului privind echipamentele radio si echipamentele terminale de
telecomunciatii si recunoasterea mutuală a conformitătii acestora.”
Art. II. - Hotărârea Guvernului nr.
88/2003 privind echipamentele radio si echipamentele terminale de
telecomunicatii si recunoasterea mutuală a conformitătii acestora, cu
modificările si completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în
Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o nouă
numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Adriana
Ticău,
secretar de
stat
p. Ministrul
integrării europene,
Vasile
Puscas,
ministru
delegat, negociator-sef la Uniunea Europeană
Ministrul
economiei si comertului,
Bucuresti, 20 februarie 2004.
Nr. 236.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind încetarea concesiunii activitătilor
miniere de exploatare a nisipului si pietrisului din perimetrul Adjud
Având în vedere art.
31 lit. c) si art. 37 alin. (1) din Legea minelor nr.
85/2003, referatul Directiei generale gestionare, evaluare si concesionare
resurse/rezerve minerale, integrare europeană si Ordinul presedintelui Agentiei
Nationale pentru Resurse Minerale nr. 41 din 16 februarie 2003 privind
revocarea licentei,
presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite prezenta decizie.
Art. 1. -
Concesiunea activitătilor miniere de exploatare din perimetrul Adjud, judetul
Vrancea, convenită prin Licenta de concesiune pentru exploatare nr. 1.434/2000,
încheiată între Agentia Natională pentru Resurse Minerale, în calitate de
concedent, si Societatea Comercială “Balastiere” - S.A. Adjud, în calitate de
concesionar, încetează.
Art. 2. - Prezenta
decizie se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria
Iuliana Stratulat
Bucuresti, 17 februarie 2004.
Nr. 2.
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI
MEDIULUI
pentru aprobarea Procedurii de evaluare a
raportului de securitate privind activitătile care prezintă pericole de
producere a accidentelor majore în care sunt implicate substante periculoase
În baza
prevederilor art. 65 din Legea protectiei mediului nr. 137/1995,
republicată, cu modificările si completările ulterioare, în temeiul art. 11
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului,
având în vedere
prevederile Hotărârii Guvernului nr.
95/2003 privind controlul activitătilor care prezintă pericole de accidente
majore în care sunt implicate substante periculoase,
ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Procedura de evaluare a raportului de securitate privind activitătile
care prezintă pericole de producere a accidentelor majore în care sunt
implicate substante periculoase, prevăzută în anexă.
Art. 2. - Anexa
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. -
Autoritătile publice teritoriale pentru protectia mediului si autoritătile
teritoriale pentru protectie civilă vor aplica procedura de evaluare mentionată
la art. 1.
Art. 4. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 25 februarie 2004.
Nr. 142.
ANEXĂ
de
evaluare a raportului de securitate privind activitătile care prezintă pericole
de producere a accidentelor majore în care sunt implicate substante periculoase
1. Scop
Scopul prezentei
proceduri constă în stabilirea modului si regulilor de evaluare a raportului de
securitate privind activitătile care prezintă pericole de producere a
accidentelor majore în care sunt implicate substante periculoase, cu
respectarea dispozitiilor prevăzute în art. 8, 11 si 16 din Hotărârea
Guvernului nr.
95/2003 privind controlul activitătilor care prezintă pericole de accidente
majore în care sunt implicate substante periculoase.
2. Domeniu de
aplicare
Prezenta procedură
se aplică de către autoritătile publice teritoriale pentru protectia mediului
si autoritătile teritoriale pentru protectie civilă în vederea evaluării
rapoartelor de securitate pe care titularii de activitate le elaborează si le
transmit acestora, în conformitate cu art. 8 din Hotărârea Guvernului nr.
95/2003.
3. Reguli
procedurale
3.1. Autoritătile
publice teritoriale pentru protectia mediului si autoritătile teritoriale
pentru protectie civilă vor evalua raportul de securitate prin verificarea:
- legalitătii
termenului de depunere a raportului de securitate;
- existentei
informatiilor prezentate în raportul de securitate, care trebuie să cuprindă
cel putin:
- sistemul de
management si organizarea obiectivului în vederea prevenirii accidentelor
majore, care trebuie să ia în considerare următoarele elemente:
a) politica de
prevenire a accidentelor majore trebuie elaborată în scris si trebuie să
cuprindă obiectivele globale ale titularului activitătii si principiile de
actiune referitoare la controlul asupra pericolelor de accident major; aceasta
trebuie să fie ajustată în functie de pericolele de accidente majore ale
obiectivului;
b) sistemul de
management al securitătii trebuie să cuprindă acea parte a sistemului general
de management care include structura organizatorică, responsabilitătile,
practicile, procedurile, procesele si resursele pentru determinarea si punerea
în aplicare a politicii de prevenire a accidentelor majore, respectiv:
b1) organizare si
pesonal - rolurile si responsabilitătile personalului implicat în managementul
pericolelor majore la toate nivelurile organizatiei; identificarea nevoilor de
pregătire a acestui personal si oferirea pregătirii necesare; implicarea
angajatilor si, unde este cazul, a subcontractantilor;
b2) proceduri de
identificare si evaluare a pericolelor majore care decurg din operarea normală
si anormală, precum si determinarea probabilitătii producerii si gravitătii
acestora;
b3) controlul
operational;
b4) managementul
pentru modernizare;
b5) planurile
pentru situatii de urgentă internă - adoptarea si punerea în aplicare a
procedurilor de identificare a situatiilor de urgentă previzibile prin analiza
sistematică, precum si a procedurilor de pregătire, testare si revizuire a
planurilor pentru situatii de urgentă internă, pentru a face fată acestor
situatii;
b6) monitorizarea
performantei - adoptarea si punerea în aplicare a procedurilor pentru evaluarea
continuă a îndeplinirii obiectivelor stabilite prin politica titularului
activitătii de prevenire a accidentelor majore si prin sistemul acestuia de
management al securitătii, precum si adoptarea si punerea în aplicare a
mecanismelor de investigatie si de întreprindere a actiunilor corective în caz
de nerespectare; procedurile trebuie să acopere sistemul de raportare al
operatorului privind accidentele majore de tip avarie, în special cele care
indică esecul măsurilor de prevenire, precum si investigatiile si monitorizarea
pe baza experientei astfel acumulate;
b7) verificare si
revizuire - adoptarea si punerea în aplicare a procedurilor de evaluare
periodică, sistematică a politicii de prevenire a accidentelor majore si a
eficientei sistemului adecvat de management al securitătii; revizuirea
documentată a performantei politicii si a sistemului de management al
securitătii, precum si actualizarea acestuia de către conducere;
- prezentarea
mediului în care este situat obiectivul:
a) descrierea
amplasamentului si a mediului acestuia, inclusiv localizarea geografică,
conditiile meteorologice, geologice, hidrografice si, dacă este necesar,
istoricul acestora;
b) identificarea
instalatiilor si a altor activităti ale obiectivului, care ar putea prezenta un
pericol de accident major;
c) descrierea
zonelor unde poate avea loc un accident major;
d) descrierea
populatiei zonei (număr, structură, vulnerabilitate, aglomerări prezente, de
tipul celor din scoli, spitale) susceptibil a fi afectate;
- descrierea
instalatiei:
a) descrierea
activitătilor principale si a produselor apartinând acelor părti ale
obiectivului care au importantă din punct de vedere al securitătii, a surselor
de risc de accident major si a conditiilor în care un astfel de accident major
se poate produce, precum si descrierea măsurilor preventive propuse;
b) descrierea
proceselor, în special a metodelor de operare;
c) descrierea
cerintelor de sigurantă în functionare si fiabilitate la proiectarea,
constructia, exploatarea si întretinerea oricărei instalatii, unităti de
stocare, echipament si infrastructură legată de exploatarea acesteia si care
prezintă pericole de accidente majore în interiorul obiectivului;
d) descrierea
substantelor periculoase:
d1) inventarul
substantelor periculoase, care să cuprindă:
- identificarea
substantelor periculoase: denumirea chimică, numărul de înregistrare CAS
(Chemical Abstract Service - Registry Number), denumirea conform
nomenclatorului de chimie organică IUPAC (International Union of Pure and
Applied Chemistry) sau conform fisei tehnice de securitate;
- cantitatea
maximă de substante periculoase care sunt prezente în obiectiv sau care ar
putea fi prezente;
d2)
caracteristicile fizice, chimice, toxicologice, ecotoxicologice si indicarea
pericolelor, atât imediate, cât si pe termen lung, pentru om si mediu;
d3) comportamentul
fizic si chimic în conditii normale de utilizare si în conditii previzibile de
accident;
- identificarea si
analiza riscurilor accidentale si metodele de prevenire:
a) descrierea
detaliată a scenariilor posibile de accidente majore si probabilitatea
producerii acestora sau conditiile în care acestea se produc, inclusiv un
rezumat al evenimentelor care pot juca un rol în declansarea oricăruia dintre
aceste scenarii, fie că aceste cauze sunt interne sau externe pentru
instalatie;
b) evaluarea
amplitudinii si a gravitătii consecintelor accidentelor majore identificate;
c) descrierea
parametrilor tehnici si a echipamentului utilizat pentru siguranta
instalatiilor;
- măsuri de
protectie si de interventie pentru limitarea consecintelor unui accident:
a) descrierea
echipamentului instalat în obiectiv pentru limitarea consecintelor accidentelor
majore;
b) organizarea
alertei si a interventiei;
c) descrierea
resurselor mobilizabile, interne sau externe;
d) rezumatul
elementelor descrise la lit. a), b) si c), necesare pentru elaborarea planului
de urgentă internă;
- informatii
necesare, care să permită autoritătilor competente luarea de decizii privind
amplasarea sau extinderea altor activităti în zona obiectivului existent;
- existentei
informatiilor necesare elaborării planului de urgentă externă;
- existentei
datelor si elementelor fundamentate stiintific necesare respectării
prevederilor legale ale art. 8 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr.
95/2003;
- conformării
calitative a datelor si informatiilor prezentate în raportul de securitate
pentru prevenirea accidentelor majore în care sunt implicate substante periculoase
si limitarea consecintelor lor asupra securitătii si sănătătii populatiei,
precum si asupra calitătii mediului.
3.2. În cazul în
care pe parcursul evaluării raportului de securitate se constată o
neconformitate potrivit pct. 3.1, autoritătile publice teritoriale pentru
protectia mediului si autoritătile teritoriale pentru protectie civilă vor
solicita titularului activitătii informatii suplimentare.
4. Înregistrări
Autoritătile
publice teritoriale pentru protectia mediului si autoritătile teritoriale pentru
protectie civilă sunt obligate să tină evidenta rezultatelor evaluării
rapoartelor de securitate, precum si a persoanelor sau, după caz, a grupurilor
de persoane care au efectuat evaluarea.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
privind aprobarea tarifelor pentru prestatiile de
servicii specifice efectuate de către Centrul Român pentru Pregătirea si
Perfectionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV
În temeiul
prevederilor art. 14 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind
transporturile, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 197/1998, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, ale art. 112 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul
naval, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
412/2002, ale art. 10 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr.
449/2003 privind organizarea si functionarea Centrului Român pentru
Pregătirea si Perfectionarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV si
ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului,
ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă tarifele pentru prestatiile de servicii specifice efectuate de către
Centrul Român pentru Pregătirea si Perfectionarea Personalului din Transporturi
Navale - CERONAV, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Tarifele
pentru prestatiile de servicii specifice efectuate de către Centrul Român
pentru Pregătirea si Perfectionarea Personalului din Transporturi Navale -
CERONAV se actualizează în functie de indicele preturilor de consum, publicat
de Institutul National de Statistică.
Art. 3. - Centrul
Român pentru Pregătirea si Perfectionarea Personalului din Transporturi Navale
- CERONAV va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 5. - Pe data
intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului
transporturilor nr. 922/2000 privind aprobarea tarifelor pentru prestatiile de
servicii specifice efectuate de Centrul de Perfectionare a Personalului din
Marina Civilă si Calificare Personal pentru Exploatare Portuară Constanta,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 15 decembrie
2000, cu modificările ulterioare.
p. Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Marius
Sorin Ovidiu Bota,
secretar de
stat
Bucuresti, 18 februarie 2004.
Nr. 280.
ANEXĂ*)