MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 417 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 11
mai 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 196 din 28 aprilie 2004 privind constitutionalitatea dispozitiilor art.
15 alin. (3), art. 16 alin. (2) teza întâi, alin. (3) teza întâi si alin. (4)
din Regulamentul Senatului, republicat
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
636.
- Hotărâre privind aprobarea plătii, din bugetul Ministerului Afacerilor
Externe, a sumelor aferente cheltuielilor de judecată si a altor cheltuieli
aferente procesului intentat de statul român pentru recuperarea imobilului său
din localitatea Saranda - Albania (“Casa Iorga”)
637.
- Hotărâre privind functionarea si atributiile Directiei Generale de
Protectie si Anticoruptie din subordinea Ministerului Justitiei
640.
- Hotărâre privind transmiterea fără plată a unui imobil, proprietate
privată a statului, din administrarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie si Petrochimie - ICECHIM Bucuresti în
administrarea Academiei Române, pentru Institutul de Chimie Fizică “I.G.
Murgulescu”
642.
- Hotărâre privind plata contributiei financiare a României aferente
participării în anul 2004 la Programul comunitar privind stimularea dezvoltării
si utilizării continutului digital european în retelele globale si promovarea
diversitătii lingvistice în Societatea Informatională – eContent
643.
- Hotărâre privind aprobarea Programului de actiuni pe anul 2004 pentru
proiectarea si executia lucrărilor de consolidare la clădirile de locuit
multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc
seismic si care prezintă pericol public
din 28
aprilie 2004
privind constitutionalitatea dispozitiilor art. 15
alin. (3), art. 16 alin. (2) teza întâi, alin. (3) teza întâi si alin. (4) din
Regulamentul Senatului, republicat
Prin Adresa nr.
3.009 din 1 aprilie 2004 secretarul general al Senatului a trimis Curtii
Constitutionale sesizarea Grupului parlamentar al Partidului National Liberal,
prin care se solicită ca, în conformitate cu dispozitiile art. 146 lit. c) din
Constitutie, republicată, să se pronunte asupra constitutionalitătii unor
dispozitii din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea nr.
16/1993, astfel cum a fost modificat si completat prin hotărârile nr.
5/2001 si nr.
20/2003.
Sesizarea este
semnată de membrii Grupului Parlamentar al Partidului National Liberal din
Senat, după cum urmează: Nicolae-Vlad Popa, Norica Nicolai, Gheorghe Flutur,
Corin Penciuc, Dan Avram, Hermann Armeniu Fabini, Radu Alexandru Feldman,
Mircea Ionescu Quintus, Mircea Teodor Iustian, Ioan Păun-Ion Otiman, Nicolai
Paul Anton Păcuraru, Alexandru Paleologu si Ion Sârbulescu.
Sesizarea face obiectul Dosarului nr.
169C/2004 al Curtii Constitutionale.
Prin această
sesizare se solicită Curtii să se pronunte asupra constitutionalitătii
prevederilor Regulamentului Senatului, în special asupra prevederilor art. 15
si 16, Regulament aprobat prin Hotărârea nr.
16/1993, modificat si completat prin Hotărârile nr.
5/2001 si nr.
20/2003. În sesizare se sustine că prevederile cuprinse la cele două
articole mentionate nu au fost modificate de Senat, desi asupra
neconstitutionalitătii acestora Curtea Constitutională s-a pronuntat prin deciziile
nr. 44/1993 si nr. 46/1994. Grupul parlamentar al Partidului National Liberal
consideră că dispozitiile regulamentare ale art. 16 alin. (2) si (3), care
reglementează interdictia trecerii senatorilor de la un grup parlamentar la
altul sau de a se afilia unui grup parlamentar după ce au părăsit grupul din
care făceau
parte au semnificatia unor sanctiuni aplicate
pentru părăsirea unui grup parlamentar. Aceste sanctiuni sunt neconstitutionale
întrucât părăsirea unui grup, precum si trecerea sau afilierea la un altul sunt
modalităti ale exercitării dreptului prevăzut de dispozitiile art. 64 alin. (3)
din Constitutie, republicată, si de art. 15 alin. (1) din Regulamentul
Senatului.
Grupul parlamentar
al Partidului National Liberal arată că Biroul Permanent a cerut Comisiei
juridice de numiri, disciplină, imunităti si validări un raport asupra
situatiei Grupului parlamentar al Partidului Democrat, care, datorită plecării
a doi senatori nu mai întrunea conditiile de functionare, adică un număr de
sapte senatori alesi pe lista aceluiasi partid. Se mentionează că domnul
senator Aurel Pană a declarat că revine în cadrul Grupului parlamentar al
Partidului Democrat. Senatul, prin raportul si votul dat, consideră că este
interzisă revenirea unui senator la grupul de care a apartinut, desi în art. 16
alin. (3) si (4) din Regulamentul Senatului nu este oprită revenirea
senatorului în grupul de la care a plecat initial. Conditiile prevăzute în art.
15 alin. (2) din Regulament, adică existenta unui număr de sapte senatori care
au fost alesi pe listele aceluiasi partid, fiind întrunite, Grupul Partidului
Democrat trebuie recunoscut de către Senatul României ca fiind regulamentar.
Fată de acestea,
autorul sesizării sustine că “Pozitia Biroului Permanent al Senatului si a plenului
de a nu accepta reînfiintarea Grupului P.D. este neconstitutională [...]”.
În temeiul
dispozitiilor art. 21 alin. (2) din Legea nr.
47/1992, republicată, sesizarea a fost comunicată presedintelui Senatului,
pentru a trimite punctul de vedere al Biroului permanent, dar presedintele
Senatului a comunicat, la 13 aprilie 2004, punctul său de vedere, în care arată
următoarele:
1. Curtea
Constitutională a statuat prin Decizia nr. 46/1994 că este constitutională
libertatea parlamentarului de a părăsi un grup parlamentar si de a se afilia la
un altul, însă decizia mentionată avea în vedere starea politică de la acea
vreme.
2. În prezent, s-a
cristalizat în societate structurarea pe partide politice, cu reglementare
legală riguroasă, ceea ce s-a reflectat si în stabilirea grupurilor
parlamentare si a contribuit la “normalizarea raporturilor dintre acestea,
dintre putere si opozitie, corespunzătoare reprezentativitătii rezultată din
alegeri”.
3. Presedintele
Senatului arată că, potrivit prevederilor art. 64 alin. (3) din Constitutie,
republicată, pentru organizarea unui grup parlamentar trebuie să fie întrunite
anumite conditii. Astfel, grupurile parlamentare sunt structuri politice
rezultate din alegeri pe baza mandatului reprezentativ politic, obligatoriu
pentru titularul său.
Aceasta înseamnă
că parlamentarul nu este obligat să se înscrie într-un grup parlamentar, însă,
dacă doreste, “este obligat să se înscrie numai în grupul partidului sau al
aliantei politice pe a cărui listă a obtinut mandatul”. De asemenea, se arată
că el nu poate face parte din două grupuri parlamentare, simultan sau succesiv,
pentru că astfel s-ar încălca reprezentativitatea politică rezultată din
alegeri si, implicit, raportul de
reprezentativitate stabilit de electorat.
4. Deoarece,
potrivit art. 69 alin. (2) din Constitutie, republicată, mandatul imperativ
este nul, parlamentarul poate să demisioneze sau poate să fie exclus din
partidul pe a cărui listă a obtinut mandatul, însă el îsi păstrează mandatul de
parlamentar, pe care nu îl poate exercita decât în calitate de independent.
5. O dată ce a
dobândit statutul de independent, parlamentarul nu mai poate redobândi
calitatea de membru al grupului din care a demisionat, întrucât “demisia este
un act juridic definitiv si cu efecte irevocabile”. Dacă s-ar admite teza
autorului sesizării, structura fundamentală a Senatului ar fi afectată de
instabilitate prin migrarea parlamentarilor de la un grup parlamentar la altul,
ceea ce
ar aduce atingere dispozitiilor art. 64 alin.
(5) din Constitutie, republicată.
La punctul de
vedere al presedintelui Senatului este anexat Raportul Comisiei juridice de
numiri, disciplină, imunităti si validări cu privire la cererea doamnei senator
Maria Petre, de reconstituire a Grupului parlamentar la Partidul Democrat.
CURTEA,
examinând
sesizarea de neconstitutionalitate, punctul de vedere al presedintelui
Senatului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, dispozitiile Regulamentului
Senatului republicat, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile din Legea nr.
47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, retine
următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, în temeiul
dispozitiilor art. 146 lit. c) din Constitutie, republicată, precum si ale art.
2, 3, 12 si 22 din Legea nr.
47/1992, republicată, să se pronunte asupra sesizării de
neconstitutionalitate.
Sesizarea de
neconstitutionalitate priveste:
1. Refuzul
Biroului Permanent si al plenului Senatului de a accepta reînfiintarea Grupului
parlamentar al Partidului Democrat;
2.
Neconstitutionalitatea Regulamentului Senatului si, în special, a prevederilor
cuprinse la art. 15 si 16 din acelasi regulament.
Examinând sesizarea, Curtea constată
următoarele:
1. Cu privire
la refuzul Biroului Permanent si al Senatului de a accepta reînfiintarea
Grupului parlamentar al Partidului Democrat.
Sesizarea
formulată de Grupul parlamentar al Partidului National Liberal s-a făcut în
baza dispozitiilor art. 146 lit. c) din Constitutie, republicată, potrivit
cărora Curtea Constitutională “se pronuntă asupra constitutionalitătii
regulamentelor Parlamentului, la sesizarea unuia dintre presedintii celor două
Camere, a unui grup parlamentar sau a unui număr de cel putin 50 de deputati
sau de cel putin 25 de senatori”. Această critică de neconstitutionalitate
nu se referă la Regulamentul Senatului, ci la un act de aplicare a
acestuia, concretizat în refuzul de a accepta
reînfiintarea unui grup parlamentar. Hotărârea plenului Senatului are, în acest
caz, natura unui act juridic de aplicare a Regulamentului Senatului si, în
consecintă, nu intră în atributiile de control de constitutionalitate, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. c) din Legea fundamentală.
În conformitate cu
prevederile art. 2 alin. (3) si ale art. 21 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, Curtea Constitutională nu are competenta să exercite
controlul de constitutionalitate asupra modului de interpretare sau asupra
modului de aplicare a regulamentelor Parlamentului.
În consecintă,
solutionarea, sub acest aspect, a sesizării Grupului parlamentar al Partidului
National Liberal, nu este de competenta Curtii Constitutionale, împotriva unei
atare măsuri urmând să se parcurgă procedurile parlamentare specifice.
2. Cu privire
la critica de neconstitutionalitate potrivit căreia prevederile Regulamentului
Senatului, republicat, si, în special cele cuprinse la art. 15 si 16 din
acelasi regulament, încalcă dispozitiile art. 64 alin. (3) din Constitutie,
republicată.
Asa cum rezultă
din sesizare, Grupul parlamentar al Partidului National Liberal solicită Curtii
Constitutionale să se pronunte, pe de o parte, asupra constitutionalitătii
prevederilor Regulamentului Senatului, însă fără să motiveze această cerere,
cât priveste toate dispozitiile din Regulament, iar, pe de altă parte, să se
constate neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 15 si 16 din Regulamentul
Senatului republicat, având următorul cuprins:
- Art. 15: “(1)
După validare senatorii se pot organiza în grupuri parlamentare.
(2) Un grup
parlamentar poate fi constituit si poate functiona pe toată durata legislaturii
dintr-un număr de cel putin 7 senatori, care au fost alesi pe listele aceluiasi
partid sau ale aceleiasi formatiuni politice.
(3) Senatorii
care au un candidat pe listele unei coalitii electorale si care fac parte din
partide sau formatiuni politice diferite se pot constitui în grupuri
parlamentare proprii ale partidelor sau formatiunilor respective, în conditiile
alin. (2).
(4) Un senator
poate face parte dintr-un singur grup parlamentar.”;
- Art. 16: “(1)
Senatorii alesi ca independenti se pot afilia unuia dintre grupurile
parlamentare constituite potrivit art. 15
alin. (1) si (2).
(2) Trecerea de
la un grup parlamentar la altul, precum si constituirea de grupuri parlamentare
ale unui partid sau unei formatiuni politice care nu a participat la alegeri
sau care nu a obtinut locuri în Senat în urma alegerilor sunt interzise.
(3) Senatorii
care părăsesc un grup parlamentar constituit potrivit art. 15 alin. (1) si (2)
nu se pot afilia altui grup parlamentar si nu pot reprezenta partide sau
formatiuni politice care nu au obtinut mandate în Senat în urma alegerilor sau
nu au participat la aceste alegeri.
(4) Senatorii
alesi ca independenti sau deveniti independenti prin părăsirea grupurilor
parlamentare nu se pot asocia între ei pentru constituirea unui grup
parlamentar.”
Curtea întelege să
circumstantieze controlul asupra acestor dispozitii din Regulamentul Senatului.
Autorii sesizării
sustin că aceste prevederi contravin dispozitiilor art. 64 alin. (3) din
Constitutie, republicată, care au următorul cuprins: “Deputatii si senatorii
se pot organiza în grupuri parlamentare, potrivit regulamentului fiecărei Camere.”
Curtea constată
că, prin critica de neconstitutionalitate formulată de autorii sesizării, sunt
vizate, în esentă, dispozitiile art. 15 alin. (3), art. 16 alin. (2) teza
întâi, alin. (3) teza întâi si alin. (4) din Regulamentul Senatului, republicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 2 februarie 2001, care
reglementează interdictia impusă senatorilor de a trece sau de a se afilia la
un grup
parlamentar, interdictii care au semnificatia
unor sanctiuni aplicate pentru părăsirea unui grup parlamentar.
Curtea
Constitutională mai constată că aceste dispozitii regulamentare au fost
cuprinse la prevederile art. 13 alineatul ultim, art. 14 alin. 2, alin. 3 si
alineatul ultim din Regulamentul
Senatului publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 178 din
27 iulie 1993, asupra cărora Curtea s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 46 din
17 mai 1994, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 131 din 27 mai 1994. Prin
această decizie s-a constatat că prevederile art. 13 alineatul ultim, devenite
art. 15 alin. (3) teza întâi, contravin Constitutiei, în măsura în care nu
permit asocierea senatorilor în grupuri parlamentare pe alte criterii de
interes general, decât acela al apartenentei la un partid politic, iar
prevederile art. 14 alin. 2, alin. 3 si alineatul ultim, preluate de art. 16
alin. (2) teza întâi, alin. (3) teza întâi si alin. (4) sunt contrare
dispozitiilor Legii fundamentale, întrucât interzic trecerea de la un grup
parlamentar la altul, opresc afilierea la un alt grup parlamentar si interzic
constituirea unui grup parlamentar format din senatori independenti.
Fată de sesizarea
actuală, Curtea întelege să evoce această practică, socotind că atât
considerentele, cât si solutia din Decizia nr. 46 din 17 mai 1994 îsi păstrează
valabilitatea.
Pentru toate
acestea, Curtea Constitutională urmează să constate că dispozitiile cuprinse la
art. 16 alin. (2) teza întâi, alin. (3) teza întâi si alin. (4) din
Regulamentul Senatului, republicat, sunt neconstitutionale.
Având în vedere
aceste considerente, dispozitiile art. 64 alin. (3), art. 146 lit. c), art. 147
alin. (4) din Constitutie, republicată, precum si prevederile art. 13 lit. A.b),
art. 21 si 22 din Legea nr.
47/1992, republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Constată că sunt neconstitutionale dispozitiile cuprinse la art. 15 alin. (3), art. 16 alin. (2) teza întâi, alin. (3) teza întâi si alin. (4) din Regulamentul Senatului, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 2 februarie 2001, dispozitii care au preluat prevederile art. 13 alineatul ultim, art. 14 alin. 2, alin. 3 si alineatul ultim din Regulamentul Senatului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 178 din 27 iulie 1993, a căror neconstitutionalitate a fost constatată prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 46 din 17 mai 1994.
Definitivă si
obligatorie.
Decizia se
comunică Presedintelui Senatului si se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Dezbaterea a avut
loc la data de 28 aprilie 2004 si la aceasta au participat: Nicolae Popa,
presedinte, Costică Bulai, Nicolae Cochinescu, Constantin Doldur, Kozsokár
Gábor, Petre Ninosu, Serban Viorel Stănoiu, Lucian Stângu si Ioan Vida,
judecători.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Prim-magistrat-asistent,
Claudia
Miu
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea plătii, din bugetul Ministerului
Afacerilor Externe, a sumelor aferente cheltuielilor de judecată si a altor
cheltuieli aferente procesului intentat de statul român pentru recuperarea imobilului său din
localitatea Saranda - Albania (“Casa Iorga”)
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 14 alin. (2) din Legea nr.
500/2002 privind finantele publice, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. -
(1) Se aprobă plata, din bugetul aprobat Ministerului Afacerilor Externe, a sumelor
aferente cheltuielilor de judecată si a altor cheltuieli aferente procesului
intentat de statul român pentru revendicarea imobilului său din localitatea
Saranda - Albania (“Casa Iorga”).
(2) Decontarea
cheltuielilor necesare continuării demersurilor juridice se va face pe bază de
documente justificative.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 636.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind functionarea si atributiile Directiei
Generale de Protectie si Anticoruptie din subordinea Ministerului Justitiei
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - În
subordinea Ministerului Justitiei se înfiintează, ca structură specializată cu
personalitate juridică, Directia Generală de Protectie si Anticoruptie, prin
reorganizarea Serviciului Independent de Protectie si Anticoruptie, care se
desfiintează.
Art. 2. -
Activitatea Directiei Generale de Protectie si Anticoruptie se desfăsoară în
conformitate cu prevederile Constitutiei României, Declaratiei Universale a
Drepturilor Omului, Ansamblului de reguli minime pentru tratamentul
detinutilor, Conventiei împotriva torturii si altor pedepse ori tratamente cu
cruzime, inumane sau degradante, altor obligatii asumate de România în tratate
sau conventii internationale referitoare la acest domeniu, ale Legii nr. 51/1991
privind siguranta natională a României, Legii nr.
182/2002 privind protectia informatiilor clasificate si ale Legii nr.
682/2002 privind protectia martorilor, precum si ale hotărârilor Guvernului
date în aplicarea acestei legislatii.
Art. 3. - (1)
Structura organizatorică a Directiei Generale de Protectie si Anticoruptie se
stabileste prin regulamentul de organizare si functionare a acesteia, aprobat
prin ordin al ministrului justitiei, cu avizul prealabil al Consiliului Suprem
de Apărare a Tării.
(2) Directia
Generală de Protectie si Anticoruptie este condusă de un director general,
ajutat de 3 directori generali adjuncti. Activitatea Directiei Generale de
Protectie si Anticoruptie se desfăsoară sub directa coordonare a ministrului
justitiei si este controlată de comisiile de specialitate ale Parlamentului
României.
(3) Activitatea
Directiei Generale de Protectie si Anticoruptie este finantată integral din
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justitiei, directorul general fiind
ordonator tertiar de credite.
(4) În exercitarea
atributiilor sale directorul general al Directiei Generale de Protectie si
Anticoruptie emite ordine.
Art. 4. - Directia
Generală de Protectie si Anticoruptie desfăsoară activităti de obtinere,
verificare, prelucrare, stocare si valorificare a informatiilor în domeniul
sigurantei nationale, corespunzătoare Directiei Generale a Penitenciarelor,
Regiei Autonome “Multiproduct”, unitătilor si întreprinderilor subordonate
acestora, îndeplinind următoarele atributii principale:
a) cunoasterea,
prevenirea si înlăturarea amenintărilor la adresa sigurantei nationale, a
faptelor sau evenimentelor cu consecinte periculoase în rândul efectivelor de
detinuti, precum si a oricăror situatii sau împrejurări din care pot rezulta
asemenea pericole;
b) indentificarea
persoanelor aflate în detentie (arestati preventiv sau condamnati) care au avut
legături cu organizatii sau grupări teroriste, preluarea sub control a
canalelor de legătură pe care acestea si le creează cu exteriorul, în
situatiile în care există indicii că întretin în continuare contacte cu
structuri extremist-teroriste ori cu persoane implicate în trafic cu arme,
droguri si fiinte umane;
c) identificarea
persoanelor aflate în detentie care intentionează organizarea unor actiuni
violente în penitenciare sau îndreptate împotriva personalului administratiei
penitenciare, precum si a magistratilor, cadrelor de politie ori a altor
persoane aflate în diverse împrejurări în mediul penitenciar; prevenirea
faptelor sau împrejurărilor ce pot constitui premise la producerea unor evenimente
de natura celor prevăzute;
d) prevenirea
oricăror actiuni de destabilizare a mediului penitenciar;
e) conlucrarea cu
institutiile abilitate în realizarea actiunilor de protejare a persoanelor
incluse în Programul de protectie a martorilor, care se află în stare de arest
preventiv sau execută o pedeapsă privativă de libertate;
f) protectia
contrainformativă a personalului din Directia Generală a Penitenciarelor si
unitătile subordonate fată de
orice actiuni care urmăresc angrenarea
acestuia în fapte ce constituie amenintări la adresa sigurantei nationale ori
în săvârsirea de infractiuni sau fapte antisociale;
g) prevenirea si
contracararea, împreună cu factorii abilitati, a faptelor, situatiilor si
împrejurărilor de nerespectare de către personalul Directiei Generale a
Penitenciarelor si al unitătilor subordonate a actelor normative care
reglementează activitatea profesională si conduita acestora, a fenomenelor ce
pot favoriza ori genera evenimente grave, a actelor de coruptie sau a altor
fapte si manifestări ce constituie încălcări ale legii.
Art. 5. - Directia
Generală de Protectie si Anticoruptie, potrivit Legii nr.
182/2002 privind protectia informatiilor clasificate si Hotărârii
Guvernului nr.
585/2002 pentru aprobarea Standardelor nationale de protectie a
informatiilor clasificate în România, asigură controlul respectării si
aplicării acestor reglementări în Ministerul Justitiei, Ministerul Public si
structurile coordonate ori subordonate acestora, precum si la instantele
judecătoresti, în locurile unde se lucrează cu informatii clasificate. În acest
scop, Directia Generală de Protectie si Anticoruptie desfăsoară următoarele
activităti:
a) verifică si
avizează personalul din institutiile mentionate anterior în vederea eliberării,
potrivit legii, a certificatelor/autorizatiilor de acces la informatii
clasificate;
b) asigură instruirea
periodică a persoanelor care au acces la informatii clasificate;
c) întreprinde
măsuri complexe în vederea verificării, în conditiile legii, de fiecare dată
când situatia o impune, persoanelor titulare de certificate de securitate si de
autorizatii de acces la informatii clasificate;
d) asigură
împreună cu celelalte structuri specializate ale statului aplicarea măsurilor
prevăzute de lege pentru verificarea, coordonarea si controlul respectării
normelor si regulilor privind evidenta, întocmirea, multiplicarea, păstrarea,
manipularea, transportul, transmiterea si distrugerea documentelor clasificate;
e) întreprinde
măsuri specifice de prevenire si contracarare a scurgerii de informatii
clasificate, în conditiile legii.
Art. 6. - (1)
Directia Generală de Protectie si Anticoruptie cooperează si conlucrează cu
celelalte structuri de apărare, ordine publică si sigurantă natională, pe bază
de protocoale.
(2) Informatiile
obtinute în mod accidental, care privesc aspecte ce fac obiectul de activitate
al altor institutii si structuri specializate ale statului, vor fi comunicate
de îndată acestora si, după caz, beneficiarilor prevăzuti de lege.
(3) La solicitarea
Ministerului Public, Directia Generală de Protectie si Anticoruptie execută
actiuni operative în sprijinul investigării si documentării unor dosare de
urmărire penală.
Art. 7. - (1)
Personalul Directiei Generale de Protectie si Anticoruptie este format din
cadre militare în activitate si salariati civili, care îndeplinesc atributii
operative si administrative.
(2) Cadrele
militare din Directia Generală de Protectie si Anticoruptie au toate drepturile
si obligatiile prevăzute, pentru militarii fortelor armate, de reglementările
legale, statutele si regulamentele militare.
(3) Echivalarea
functiilor militare îndeplinite si a vechimii în aceste functii cu functii
civile si stagii în aceste functii se face potrivit legii.
(4) Pentru
salariatii civili se aplică prevederile Legii nr.
53/2003 - Codul muncii, ale celorlalte acte normative din domeniul muncii
si protectiei sociale, precum si ale celorlalte reglementări aplicabile
personalului din institutiile publice.
(5) Directia
Generală de Protectie si Anticoruptie organizează instruirea si perfectionarea
pregătirii cadrelor militare active, precum si a salariatilor civili, în cadrul
unui sistem propriu, iar pe bază de protocol, prin unităti de învătământ din
cadrul institutiilor militare de apărare, ordine publică si sigurantă natională
si învătământul universitar ori, după caz, postuniversitar.
(6) Regulamentul
privind descrierea si portul uniformei militare se aprobă prin ordin al
ministrului justitiei.
Art. 8. - Pe data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri, dispozitiile Hotărârii Guvernului nr.
736/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 7 iulie 2003,
cu modificările ulterioare, referitoare la Serviciul Independent de Protectie
si Anticoruptie se modifică în mod corespunzător.
PRIM-MINISTRU
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 637.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind transmiterea fără plată a unui imobil,
proprietate privată a statului, din administrarea Institutului National de
Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie si Petrochimie - ICECHIM Bucuresti în
administrarea Academiei Române, pentru Institutul de Chimie Fizică “I.G.
Murgulescu”
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, precum si al art. 11 lit. m) din
Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a
ministerelor, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă transmiterea fără plată a imobilului compus din constructie si terenul
aferent, situat în municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 202,
sectorul 6, proprietate privată a statului, având datele de identificare
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din
administrarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie si
Petrochimie - ICECHIM Bucuresti în administrarea Academiei Române, pentru
Institutul de Chimie Fizică “I.G. Murgulescu”.
Art. 2. -
Predarea-preluarea imobilului prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol
încheiat între părtile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministru de
stat, ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan
Popescu
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 640.
ANEXĂ
DATELE DE
IDENTIFICARE
a imobilului
compus din constructie si terenul aferent, proprietate privată a statului, care
se transmite din administrarea
Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie si Petrochimie - ICECHIM
Bucuresti în administrarea
Academiei
Române, pentru Institutul de Chimie Fizică “I.G. Murgulescu”
Locul unde este situat imobilul care se transmite |
Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 202,
sectorul 6 |
Persoana juridică de la care se transmite
imobilul |
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Chimie si Petrochimie - ICECHIM Bucuresti |
Persoana juridică la care se transmite
imobilul |
Academia Română - Institutul de Chimie
Fizică “I.G. Murgulescu” |
Caracteristicile tehnice ale imobilului |
- Partea din clădire care se transmite: - Suprafata desfăsurată = 8.639,9 m2 - Terenul aferent constructiei + utilităti
= 3.342 m2 - Vecinătăti: - Splaiul Independentei nr. 202A; - Calea Plevnei, ANEFS; - Spitalul de Copii Cotroceni |
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind plata contributiei financiare a României
aferente participării în anul 2004 la Programul comunitar privind stimularea
dezvoltării si utilizării continutului digital european în retelele globale si
promovarea diversitătii lingvistice în Societatea Informatională – eContent
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. -
(1) Se aprobă plata din bugetul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei pe anul 2004, de la capitolul 68.01, titlul 38, articolul 40 alineatul
93 - Programe comunitare, în limita echivalentului în lei al sumei de 96.924
euro, reprezentând contributia financiară a României aferentă participării la
Programul comunitar privind stimularea dezvoltării si utilizării continutului
digital european în retelele globale si promovarea diversitătii lingvistice în
Societatea Informatională - eContent în anul 2004.
(2) Diferenta până la suma de 157.000 euro, care reprezintă contributia financiară totală, se acoperă prin Programul National PHARE.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Adriana
Ticău,
secretar de
stat
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 642.
GUVERNUL ROMÂNIEI
privind aprobarea
Programului de actiuni pe anul 2004 pentru proiectarea si executia lucrărilor
de consolidare la clădirile de locuit multietajate, încadrate prin raport de
expertiză tehnică în clasa I de risc seismic si care prezintă pericol public
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 6 alin. (2) din Ordonanta
Guvernului nr.
20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor
existente, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă Programul de actiuni pe anul 2004 pentru proiectarea si executia
lucrărilor de consolidare la clădirile de locuit multietajate, încadrate prin
raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic si care prezintă pericol public, prevăzut în anexa care face
parte integrantădin prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Actiunile pentru proiectarea si executia lucrărilor de consolidare la clădirile
prevăzute în anexă se finantează potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor
existente, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
p. Ministrul
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Toma
Zaharia,
secretar de
stat
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 29 aprilie 2004.
Nr. 643.
ANEXĂ
PROGRAM DE
ACTIUNI PE ANUL 2004
pentru
proiectarea si executia lucrărilor de consolidare la clădirile de locuit
multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc
seismic si care prezintă pericol public
A. CLĂDIRI CU
LUCRĂRI DE CONSOLIDARE CONTRACTATE (clădiri
cu lucrări de consolidare contractate până la 1 ianuarie 2004)
Municipiul
Bucuresti - zona seismică C (intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresa
imobilului |
Anul
construirii |
Regimul de
înăltime |
Nr. de
apartamente |
Aria
desfăsurată (m2) |
1. |
Bd. Nicolae Bălcescu nr. 25 |
1936 |
2S+P+11 |
98 |
12.318 |
2. |
Str. Ion Brezoianu nr. 44 |
1937 |
S+D+P+9 |
28 |
2.532 |
3. |
Str. Mihai Eminescu nr. 17 |
1937 |
S+P+7+M |
40 |
6.050 |
4. |
Calea Victoriei nr. 33-35 |
1930 |
S+P+5+M |
39 |
4.800 |
5. |
Str. Jean Louis Calderon nr. 59 |
1935 |
S+P+M+7 |
19 |
3.706 |
6. |
Bd. Lascăr Catargiu nr. 15A |
1934 |
S+P+5 |
16 |
2.013 |
7. |
Str. Paleologu nr. 3 |
1936 |
S+P+5 |
19 |
2.271 |
Municipiul
Brăila - judetul Brăila - zona seismică C (intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresa
imobilului |
Anul
construirii |
Regimul de
înăltime |
Nr. de
apartamente |
Aria
desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Galati nr. 43 |
1965 |
S+P+10 |
36 |
3.157 |
Municipiul
Roman - judetul Neamt - zona seismică D (intensitate seismică VII)
Nr. crt. |
Adresa
imobilului |
Anul
construirii |
Regimul de
înăltime |
Nr. de
apartamente |
Aria
desfăsurată (m2) |
1. |
Str. N. Titulescu nr. 3 |
1963 |
S+P+4 |
45 |
2.960 |
Municipiul
Suceava - judetul Suceava - zona seismică E (intensitate seismică VII)
Nr. crt. |
Adresa
imobilului |
Anul
construirii |
Regimul de
înăltime |
Nr. de
apartamente |
Aria
desfăsurată (m2) |
1. |
Str. Mărăsesti nr. 48A |
1970 |
P+4 |
140 |
2.439 |
B. CLĂDIRI LA CARE
URMEAZĂ SĂ SE ORGANIZEZE, ÎN CONDITIILE LEGII, CONTRACTAREA EXECUTIEI
LUCRĂRILOR DE CONSOLIDARE (clădiri
cu proiecte de consolidare finalizate/în curs de finalizare*))
Municipiul
Bucuresti - zona seismică C (intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresa
imobilului |
Anul
construirii |
Regimul de
înăltime |
Nr. de
apartamente |
Aria
desfăsurată (m2) |
1. |
Calea Victoriei nr. 25 |
1936 |
2S+P+12 |
49 |
6.078 |
2. |
Bd. Nicolae Bălcescu nr. 24 |
1928 |
2S+P+12 |
119 |
12.031 |
3. |
Str. Alexandru Beldiman nr. 1 |
1940 |
S+P+9 |
82 |
8.800 |
4. |
Str. Maria Rosetti nr. 55 |
1934 |
S+P+9 |
20 |
2.105 |
5. |
Str. Stirbei Vodă nr. 17 |
1936 |
S+P+8+M |
58 |
4.619 |
6. |
Str. C.A. Rosetti nr. 25 |
1934 |
2S+P+8 |
40 |
4.013 |
7. |
Str. Stelea Spătaru nr. 17 |
1937 |
S+P+6 |
52 |
4.620 |
8. |
Str. Vasile Lascăr nr. 18 |
1937 |
S+P+6 |
42 |
4.926 |
9. |
Str. Mendeleev nr. 17 Piata Amzei nr. 15 |
1935 |
S+P+6 |
47 |
5.699 |
10. |
Str. Ion Brezoianu nr. 38 |
1935 |
S+P+5 |
9 |
1.542 |
11. |
Str. Salcâmilor nr. 12 |
1936 |
S+P+4+M |
12 |
2.050 |
12*). |
Calea Victoriei nr. 101 |
1938 |
S+P+10 |
96 |
6.253 |
13*). |
Str. Boteanu nr. 3A-3B |
1935 |
S+P+8+M |
56 |
10.593 |
14*). |
Calea Victoriei nr. 128A |
1935 |
S+D+P+8 |
50 |
6.675 |
15*). |
Bd. I.C. Brătianu nr. 5 |
1936 |
S+P+8 |
26 |
2.235 |
16*). |
Calea Victoriei nr. 124 |
1900 |
S +P+5+M |
14 |
3.377 |
Municipiul
Galati - judetul Galati - zona seismică C (intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresa
imobilului |
Anul
construirii |
Regimul de
înăltime |
Nr. de
apartamente |
Aria desfăsurată
(m2) |
1. |
Str. Laminoristilor nr. 4, bl. G4 |
1962 |
S+P+4 |
285 |
4.575 |
Municipiul
Bacău - judetul Bacău - zona seismică C (intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresa
imobilului |
Anul
construirii |
Regimul de
înăltime |
Nr. de
apartamente |
Aria
desfăsurată (m2) |
1*). Str. Mărăsesti nr. 11 1961 P+4 48 2.941
*) Clădiri cu proiecte în curs de finalizare.
C. CLĂDIRI LA CARE
URMEAZĂ SĂ SE ORGANIZEZE, ÎN CONDITIILE LEGII, CONTRACTAREA PROIECTĂRII
LUCRĂRILOR DE CONSOLIDARE (clădiri
la care, până la 1 ianuarie 2004, asociatiile de proprietari au înregistrat la
Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv la consiliile judetene,
cereri si documente în sustinerea acestora privind aprobarea actiunilor pentru
proiectarea si executarea lucrărilor de consolidare)
Municipiul
Bucuresti - zona seismică C (intensitate seismică VIII)
Nr. crt. |
Adresa
imobilului |
Anul
construirii |
Regimul de
înăltime |
Nr. de
apartamente |
Aria
desfăsurată (m2) |
1. |
Bd. Nicolae Bălcescu nr. 32-34 |
1935 |
S+P+9 |
45 |
5.896 |
2. |
Str. Victor Eftimiu nr. 9 (Dr. Marcovici
nr. 9) |
1935 |
S+P+8 |
88 |
7.905 |
3. |
Bd. Mihail Kogălniceanu nr. 51 |
1929 |
S+D+P+7 |
36 |
7.353 |
4. |
Str. Ion Câmpineanu nr. 9 |
1937 |
S+P+6+M |
19 |
3.155 |
5**). |
Str. Armenească nr. 28 |
1935 |
S+P+5+M |
6 |
1.280 |
6**). |
Str. Semilunei nr. 8 |
1935 |
S+P+5 |
6 |
1.465 |
7**). |
Str. Armenească nr. 28A |
1935 |
S+P+4+M |
9 |
1.200 |
8. |
Str. Sfântul Elefterie nr. 11 |
1936 |
S+P+4+M |
8 |
1.295 |
**) Proiectarea lucrărilor de consolidare se
va trata unitar pentru cele 3 imobile (conform raportului de expertiză,
imobilele nu sunt separate prin rosturi).