MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
Anul 172
(XVI) - Nr. 653 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 20 iulie 2004
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 257 din
17 iunie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor
art. 337 din Codul de procedură penală
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
6. -
Decizie a presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind
încetarea concesiunii activitătilor miniere de explorare a sării din perimetrul
Ocna Mures - Copand - Dealul Dumbrava
153/EN.
- Decizie a presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în
Comunicatii pentru modificarea Deciziei presedintelui Autoritătii Nationale de
Reglementare în Comunicatii nr. 88/EN/2004 privind desemnarea furnizorului de
serviciu universal în domeniul serviciilor postale
385.
- Ordin al ministrului de stat, ministrul economiei si comertului pentru
actualizarea Listei organismelor recunoscute care realizează evaluarea
conformitătii aparatelor de cântărit cu functionare neautomată
466.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale pentru
aprobarea Listei cu gradatori autorizati
467/203.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si al
ministrului mediului si gospodăririi apelor pentru modificarea Ordinului ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr. 207/2004 privind prohibitia
pescuitului în anul 2004
ACTE ALE
FONDULUI DE GARANTARE A DEPOZITELOR ÎN SISTEMUL BANCAR
Comunicat
privind lista institutiilor de credit ai căror deponenti beneficiază de
garantarea rambursării depozitelor constituite la acestea
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 17
iunie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
dispozitiilor art. 337 din Codul de procedură penală
Ioan Vida -
presedinte
Nicolae Cochinescu
- judecător
Aspazia Cojocaru -
judecător
Constantin Doldur
- judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Nicoleta
Grigorescu - procuror
Florentina Geangu
- magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 337 din Codul de procedură penală,
exceptie ridicată de Societatea Comercială “Galmopan” - S.A. din Galati în
Dosarul nr. 3.015/P/2003 al Tribunalului Galati - Sectia penală.
La apelul nominal
răspund autoarea exceptiei, Societatea Comercială “Galmopan” - S.A., prin
consilier juridic Pavel Langa, partea Nitu Andronache, prin avocat Sorin
Ciocoiu, părtile Valentin Anghelută, Panaite Pintilie si Vasilica Voicu,
personal, lipsă fiind părtile Maria Cârcotă si Emilia Bârsan, fată de care
procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza fiind în
stare de judecată, presedintele acordă cuvântul pe fond.
Autoarea
exceptiei, prin reprezentantul său, solicită admiterea exceptiei de
neconstitutionalitate astfel cum a fost formulată, arătând că dispozitiile art.
337 din Codul de procedură penală
încalcă prevederile art. 21 si 124 din Constitutie, republicată, prin aceea că
lasă la aprecierea organelor de urmărire penală extinderea procesului penal
fată de alte persoane.
Reprezentantul
părtii Nitu Andronache solicită respingerea exceptiei de neconstitutionalitate
ca neîntemeiată arătând că dispozitiile legale criticate sunt în concordantă cu
prevederile constitutionale ale art. 131, referitoare la rolul procurorului, de
apărător al intereselor generale ale societătii si al ordinii de drept.
Părtile Anghelută
Valentin si Pintilie Panaite solicită, de asemenea, respingerea exceptiei de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
Partea Vasilica
Voicu solicită admiterea exceptiei astfel cum a fost formulată de autoarea
acesteia.
Având cuvântul pe
fond, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a
exceptiei de neconstitutionalitate ca neîntemeiată, invocând jurisprudenta în
materie a Curtii Constitutionale.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, retine următoarele:
Prin Încheierea
din 19 februarie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 3.015/P/2003, Tribunalul
Galati – Sectia penală a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 337 din Codul de procedură penală. Exceptia
a fost ridicată de Societatea Comercială “Galmopan” - S.A. din Galati, intimată
- parte civilă în dosarul mentionat.
În motivarea
exceptiei de neconstitutionalitate autoarea acesteia sustine că dispozitiile art. 337 din Codul de procedură penală,
referitoare la extinderea procesului penal cu privire la alte persoane, încalcă
dreptul la apărare al părtilor si dreptul la un proces echitabil, deoarece lasă
la latitudinea procurorului extinderea procesului penal fată de alte persoane,
indiferent de probele ce se obtin în timpul cercetării judecătoresti. Se
încalcă astfel, în opinia autoarei exceptiei, si dreptul de acces liber la
justitie.
Tribunalul
Galati - Sectia penală consideră
că exceptia este neîntemeiată. Astfel, se apreciază că dispozitiile legale
criticate nu îngrădesc accesul liber la justitie, întrucât exercitarea
dreptului la actiune în justitie, pentru apărarea unui interes legitim, nu este
echivalentă cu exercitarea functiei de acuzare, inclusiv cu extinderea acuzării
în procesul penal. Rolul procurorului în procesul penal corespunde cu
prevederile art. 131 alin. (1) din Constitutie, republicată, potrivit cărora,
în activitatea judiciară, Ministerul Public reprezintă interesele generale ale
societătii si apără ordinea de drept, precum si drepturile si libertătile
cetătenilor. Se apreciază, de asemenea, că dispozitiile art. 337 din Codul de procedură penală nu
contravin nici prevederilor art. 126 alin. (1) din Constitutie, republicată,
deoarece înfăptuirea justitiei prin instantele judecătoresti are semnificatia
judecării unei cauze penale în limitele prevăzute în actul de sesizare. Mai
mult, persoana nemultumită de solutia dată de organul judiciar are la
dispozitie mai multe modalităti de a contesta solutia, reglementate de
dispozitiile art. 278 si în special ale art. 2781, introdus prin Legea nr.
281/2003.
Potrivit
dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată
presedintilor celor două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si
exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate,
iar în conformitate cu prevederile art. 181 din Legea nr.
35/1997, cu modificările ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al
institutiei Avocatul Poporului.
Guvernul apreciază că exceptia de
neconstitutionalitate este neîntemeiată. Arată în acest sens că prerogativa
încredintată procurorului, în ceea ce priveste extinderea procesului penal cu
privire la alte persoane, este în perfectă concordantă cu prevederile art. 131
alin. (1) din Constitutie, republicată, referitoare la rolul Ministerului Public
în activitatea judiciară, fiind firesc ca procurorul, care are initiativa
punerii în miscare a actiunii penale în cazurile în care aceasta este pornită
din oficiu, iar nu partea civilă să poată solicita extinderea procesului penal,
în conditiile art. 337 alin. 1 din Codul
de procedură penală. Normele criticate respectă, în opinia Guvernului,
accesul liber la justitie, existând garantii procesuale prin intermediul cărora
persoana vătămată într-un interes legitim, prin actele procurorului, se poate
adresa justitiei. De asemenea, în cazul în care instanta de judecată găseste
neîntemeiată cererea de extindere a procesului penal si procedează conform
dispozitiilor art. 337 din Codul
de procedură penală (fie judecând cauza cu privire la acea persoană, fie
revenind asupra extinderii sau dispunând trimiterea cauzei la procuror), partea
nemultumită poate exercita împotriva acestor hotărâri judecătoresti căile de
atac prevăzute de Codul de
procedură penală.
Se mai arată că
dispozitiile procesuale penale criticate nu contravin nici prevederilor art.
124 si art. 126 alin. (1) din Constitutie, republicată, deoarece înfăptuirea
justitiei în numele legii si prin instantele judecătoresti are, în materie
penală, semnificatia judecării cauzei de către instantă cu excluderea oricărei
alte autorităti, însă în limitele prevăzute în actul de sesizare.
În concluzie,
Guvernul consideră că exceptia de neconstitutionalitate este neîntemeiată.
Avocatul
Poporului arată că, în ceea
ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 337 din Codul de procedură penală fată
de prevederile art. 21 din Constitutie, republicată, aceasta este neîntemeiată,
întrucât procedura extinderii procesului penal cu privire la alte persoane este
aplicată doar în cazul în care procesul penal este pornit din oficiu. Or, dacă
rechizitoriul dat de procuror, ca act de sesizare, stabileste limitele
judecătii (faptele si persoanele trimise în judecată), extinderea acestor
limite în cursul judecătii se face tot prin actul de vointă al procurorului,
iar atunci când acesta nu consideră necesară extinderea procesului penal cu
privire la o altă persoană, care nu era arătată în actul de sesizare, instanta
nu poate efectua această extindere. O asemenea prerogativă este conformă cu
rolul procurorului în procesul penal, în perfectă concordantă cu prevederile
art. 131 din Constitutie, republicată. Se mentionează totodată că împotriva
refuzului procurorului de extindere a procesului penal la alte persoane se
poate formula plângere în justitie, potrivit prevederilor art. 2781 din Codul de procedură penală, iar
hotărârea pronuntată de instantă cu privire la plângerea făcută conform art.
2781 din
Codul de procedură penală
poate, la rândul ei, să fie atacată cu recurs de orice persoană interesată ale
cărei interese legitime au fost vătămate.
În ceea ce
priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 337 din Codul de procedură penală fată
de prevederile art. 126 din Constitutie, republicată, se apreciază, de
asemenea, că aceasta este neîntemeiată. În cazul refuzului procurorului de a
cere extinderea procesului penal la alte persoane decât cele indicate în actul
de sesizare a instantei, procurorul nu face un act de justitie, în sensul
prevederilor art. 126 din Constitutie, republicată.
Instanta de
judecată este cea care se pronuntă atât în fond, cât si în cazul exercitării
recursului de către persoana nemultumită de solutia pronuntată.
În concluzie,
Avocatul Poporului consideră că dispozitiile art. 337 din Codul de procedură penală sunt
constitutionale.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de
neconstitutionalitate ridicată.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului
Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, sustinerile părtilor
prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la
prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, retine
următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si ale art.
1 alin. (2), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, să
solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
îl constituie dispozitiile art. 337 din Codul de procedură penală, având
următorul continut: “În cursul judecătii, când se descoperă date cu privire
la participarea si a unei alte persoane la săvârsirea faptei prevăzute de legea
penală pusă în sarcina inculpatului sau date cu privire la săvârsirea unei
fapte prevăzute de legea penală de către o altă persoană, dar în legătură cu
fapta inculpatului, procurorul poate cere extinderea procesului penal cu
privire la acea persoană.
Dacă instanta
găseste cererea întemeiată, o admite si procedează potrivit dispozitiilor art.
336, care se aplică în mod corespunzător.”
Desi autoarea
exceptiei nu indică textele din Constitutie cărora le contravin dispozitiile
legale criticate, din motivarea exceptiei rezultă că acestea ar aduce atingere
dreptului de acces liber la justitie si dreptului la un proces echitabil,
garantate de art. 21 din Constitutie, dreptului la apărare prevăzut în art. 24
din Legea fundamentală si principiului potrivit căruia justitia se înfăptuieste
în numele legii, înscris în prevederile constitutionale ale art. 124 alin. (1).
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate ridicată, Curtea constată că nu poate fi primită nici
una dintre criticile formulate de autoarea exceptiei de neconstitutionalitate.
Astfel, Curtea
retine că procedura extinderii procesului penal cu privire la alte persoane,
reglementată de normele criticate, este aplicabilă doar în cazul în care
procesul penal este pornit din oficiu, prin rechizitoriu, de către procuror (în
cazul pornirii procesului penal la plângerea prealabilă a persoanei vătămate
aceasta având posibilitatea chemării în judecată, în limitele prevăzute la art.
279 din Codul de procedură penală,
a persoanei vinovate). Această procedură este în concordantă cu prevederile
art. 131 alin. (1) din Constitutie, republicată, referitoare la rolul
Ministerului Public, potrivit cărora “În activitatea judiciară, Ministerul
Public reprezintă interesele generale ale societătii si apără ordinea de drept,
precum si drepturile si libertătile cetătenilor”. Corespunzător acestor
atributii constitutionale, Ministerul Public este singurul îndreptătit să ceară
extinderea procesului penal, asa cum este singurul care întocmeste actul de
acuzare, în cazurile în care procesul penal este pornit din oficiu. Această
simetrie juridică respectă accesul liber la justitie, contrar sustinerilor
autoarei exceptiei, deoarece împotriva măsurilor si actelor efectuate de
procuror se poate formula plângere în justitie potrivit art. 2781 din Codul de procedură penală,
respectându-se astfel dreptul de acces liber la justitie al oricărei persoane.
Curtea mai retine
că prevederile criticate nu încalcă dreptul la un proces echitabil, reglementat
de art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicată, si nici dreptul la apărare,
reglementat de prevederile constitutionale ale art. 24. Astfel, în cazul în
care instanta de judecată găseste întemeiată cererea de extindere a procesului
penal si procedează conform dispozitiilor art. 336 din Codul de procedură
penală (fie judecând cauza si cu privire la acea persoană, dacă procurorul
declară că pune în miscare actiunea penală, fie revenind asupra extinderii ori
dispunând trimiterea la procuror, atunci când procurorul declară că nu pune în
miscare actiunea penală, dar cere trimiterea cauzei la procuror în conditiile
art. 333 din Codul de procedură
penală), partea nemultumită poate exercita împotriva acestor hotărâri
judecătoresti căile de atac prevăzute de Codul de procedură penală, putându-se
prevala de toate garantiile procesuale care conditionează un proces echitabil.
Curtea mai
constată că dispozitiile art. 337 din Codul de procedură penală nu
contravin prevederilor art. 124 alin. (1) din Legea fundamentală, întrucât
înfăptuirea justitiei în numele legii are semnificatia, în spetă, a judecării
cauzei penale în limitele actului de sesizare, persoana nemultumită de
solutiile adoptate de organele judiciare având la dispozitie suficiente
modalităti de contestare a acestora, folosind căile de atac.
De altfel, dispozitiile art. 337 din Codul de procedură penală au mai făcut obiectul controlului de constitutionalitate, Curtea Constitutională stabilind, în repetate rânduri, că aceste dispozitii sunt conforme prevederilor Legii fundamentale (Decizia nr. 18 din 18 ianuarie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 26 martie 2001, Decizia nr. 256 din 20 septembrie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 838 din 27 decembrie 2001, Decizia nr. 307 din 15 noiembrie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 8 februarie 2002, Decizia nr. 336 din 29 noiembrie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 29 din 17 ianuarie 2002, Decizia nr. 195 din 27 iunie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 5 august 2002, Decizia nr. 221 din 11 iulie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 725 din 4 octombrie 2002).
Întrucât nu au
intervenit elemente noi care să determine reconsiderarea jurisprudentei Curtii
Constitutionale, considerentele si solutia adoptată prin deciziile mentionate
îsi păstrează valabilitatea si în prezenta cauză.
Pentru
considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.d) si alin. (3)
si al art. 23 din Legea nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 337 din Codul de procedură penală,
exceptie ridicată de Societatea Comercială “Galmopan” - S.A. din Galati în
Dosarul nr. 3.015/P/2003 al Tribunalului Galati – Sectia penală.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 17 iunie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Florentina
Geangu
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE
privind încetarea concesiunii activitătilor
miniere de explorare a sării din perimetrul Ocna Mures - Copand - Dealul
Dumbrava
Având în vedere:
- art. 31 lit. b)
din Legea minelor nr.
85/2003, cu modificările ulterioare;
- Nota Directiei
generale gestionare, evaluare si concesionare resurse/rezerve minerale.
Integrare europeană nr. 3.005.573 din 29 iunie 2004;
- Nota de
constatare nr. S 59 din 5 aprilie 2004, emisă de CIT Alba Iulia,
în temeiul
prevederilor art. 32 din Legea nr.
85/2003,
presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite prezenta decizie.
Art. 1. -
Concesiunea activitătilor miniere de explorare din perimetrul Ocna Mures -
Copand – Dealul Dumbrava, judetele Alba si Cluj, convenită prin Licenta de
explorare nr. 2.976/2001, încheiată între Agentia Natională pentru Resurse
Minerale, în calitate de concedent, si Societatea Comercială “Bega Minerale
Industriale” - S.A. Aghires, în calitate de concesionar, încetează.
Art. 2. - Prezenta
decizie se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Bucuresti, 30 iunie 2004.
Nr. 6.
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
COMUNICATII
pentru modificarea Deciziei presedintelui
Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii nr. 88/EN/2004 privind
desemnarea furnizorului de serviciu universal în domeniul serviciilor postale
În temeiul
prevederilor art. 38 alin. (1), (3) si (5) din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr.
591/2002, precum si ale art. 12 alin. (1), ale art. 27 alin. (3) si ale
art. 30 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr.
31/2002 privind serviciile postale, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
642/2002,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii emite prezenta decizie.
Art. I. - Decizia presedintelui Autoritătii Nationale
de Reglementare în Comunicatii nr.
88/EN/2004 privind desemnarea furnizorului de serviciu universal în
domeniul serviciilor postale, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 355 din 22 aprilie 2004, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 5
va avea următorul cuprins:
“Art. 5. - (1)
CNPR beneficiază, până la data de 31 decembrie 2008, de dreptul exclusiv de a
presta următoarele servicii postale având ca obiect trimiteri de corespondentă,
indiferent dacă livrarea acestora este accelerată sau nu, ale căror greutate si
tarif sunt mai mici decât limitele stabilite potrivit alin. (2) si (3):
a) colectarea,
sortarea, transportul si livrarea trimiterilor de corespondentă interne;
b) distribuirea
trimiterilor de corespondentă expediate din afara teritoriului României către o
adresă aflată pe teritoriul acesteia.
(2) Limita de
greutate care determină întinderea dreptului exclusiv al CNPR este de:
a) 100 g, până la
data de 31 decembrie 2005;
b) 50 g, de la
data de 1 ianuarie 2006 si până la 31 decembrie 2008.
(3) Limita de
tarif care determină întinderea dreptului exclusiv al CNPR este de 12.000 lei,
inclusiv taxa pe valoarea adăugată.
(4) În cazul
modificării tarifelor practicate de CNPR, în conditiile art. 17 alin. (3), ANRC
poate actualiza limita de tarif prevăzută la alin. (3), însă valoarea actualizată
nu va depăsi următoarele niveluri:
a) până la data de
31 decembrie 2005, de 3 ori tariful public corespunzător unei trimiteri de
corespondentă din prima treaptă de greutate a celei mai rapide categorii
standard din oferta de servicii postale a CNPR;
b) de la data de 1
ianuarie 2006 si până la data de 31 decembrie 2008, de 2,5 ori tariful public
corespunzător unei trimiteri de corespondentă din prima treaptă de greutate a
celei mai rapide categorii standard din oferta de servicii postale a CNPR.
(5) Furnizorii de
servicii postale pot presta serviciile prevăzute la alin. (1), cu sau fără
valoare adăugată, sub limitele de greutate prevăzute la alin. (2), cu conditia
practicării unui tarif cel putin egal cu limita de tarif stabilită la alin.
(3).
(6) Actualizarea
prevăzută la alin. (4) se realizează în cazul în care, în lipsa acesteia,
obligatiile de asigurare a serviciului universal, prevăzute la cap. III, nu ar
mai putea fi îndeplinite în mod corespunzător. Decizia presedintelui ANRC
privind actualizarea limitei de tarif care determină întinderea dreptului
exclusiv al CNPR va stabili si data de la care furnizorii de servicii postale
sunt obligati să practice tarife cel putin egale cu această limită.”
2. Articolul 9
va avea următorul cuprins:
“Art. 9. - (1) În
vederea îndeplinirii obligatiilor prevăzute la art. 6 alin. (1)-(3), CNPR va
livra la locuinta sau la sediul destinatarului ori, după caz, la punctele sale
de contact toate trimiterile postale care au o greutate cel mult egală cu 500
g, în unul dintre următoarele moduri:
a) la orice
recipient în care destinatarul este de acord să îi fie depuse trimiterile
postale care îi sunt adresate;
b) către persoana
considerată autorizată să primească trimiterea postală.
(2) Trimiterile
postale cu o greutate mai mare de 500 g, precum si trimiterile postale
înregistrate, care nu au putut fi livrate către persoana considerată autorizată
să le primească, vor fi livrate la punctele de contact ale CNPR, dar numai după
ce destinatarul a fost avizat, în conditiile alin. (1), cu privire la sosirea
acestor trimiteri postale.”
3. Alineatele
(1)-(3) ale articolului 12 vor avea următorul cuprins:
“Art. 12. - (1)
CNPR are obligatia de a asigura îndeplinirea următoarelor obiective de calitate
stabilite pentru normele de distribuire a trimiterilor interne de corespondentă
din cea mai rapidă categorie standard, ce fac obiectul serviciilor prevăzute la
art. 1 alin. (2) lit. a):
a) până la
sfârsitul anului 2004: Z+1 pentru 70% din totalul trimiterilor postale si Z+2
pentru 80% din totalul trimiterilor postale;
b) până la
sfârsitul anului 2005: Z+1 pentru 77% din totalul trimiterilor postale si Z+2
pentru 90% din totalul trimiterilor postale;
c) până la
sfârsitul anului 2006: Z+1 pentru 85% din totalul trimiterilor postale si Z+2
pentru 97% din totalul trimiterilor postale.
(2) CNPR are
obligatia de a asigura îndeplinirea următoarelor obiective de calitate
stabilite pentru normele de distribuire a trimiterilor intraeuropene de
corespondentă din cea mai rapidă categorie standard, ce fac obiectul
serviciilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a):
a) până la
sfârsitul anului 2004: Z+3 pentru 75% din totalul trimiterilor postale si Z+5
pentru 85% din totalul trimiterilor postale;
b) până la
sfârsitul anului 2005: Z+3 pentru 80% din totalul trimiterilor postale si Z+5
pentru 90% din totalul trimiterilor postale;
c) până la
sfârsitul anului 2006: Z+3 pentru 85% din totalul trimiterilor postale si Z+5
pentru 97% din totalul trimiterilor postale.
(3) Obiectivele de
calitate stabilite pentru normele de distribuire prevăzute la alin. (2) vor fi
asigurate pentru traficul postal cu fiecare stat.”
4. Alineatul
(2) al articolului 23 se abrogă.
5. Articolul 26
va avea următorul cuprins:
“Art. 26. - Lit.
i) a pct. 1.2.2 si pct. 3.5.2 din anexa nr. 1 «Regimul de autorizare generală
pentru furnizarea serviciilor postale» la Decizia presedintelui Autoritătii
Nationale de Reglementare în Comunicatii nr.
118/2003 privind procedura de autorizare a furnizorilor de servicii
postale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 1
aprilie 2003, se abrogă.”
Art. II. - Prezenta decizie se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, si intră în vigoare la 3 zile de la publicare.
p.
Presedintele Autoritătii Nationale de Reglementare în Comunicatii,
Alexandrina-Luminita
Hîrtan,
vicepresedinte
Bucuresti, 15 iunie 2004.
Nr. 153/EN.
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
pentru actualizarea Listei organismelor
recunoscute care realizează evaluarea conformitătii aparatelor de cântărit cu
functionare neautomată
În conformitate cu
prevederile art. 18 lit. f) din Hotărârea Guvernului nr.
617/2003 pentru stabilirea conditiilor de introducere pe piată si de punere
în functiune a aparatelor de cântărit cu functionare neautomată si ale pct. 8.1
si 8.2 din sectiunea B a anexei nr. 1 la Ordinul ministrului economiei si
comertului nr.
29/2003 pentru aprobarea unor măsuri privind recunoasterea si desemnarea
organismelor care realizează evaluarea conformitătii aparatelor de cântărit cu
functionare neautomată,
în temeiul art. 5
alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului,
ministrul de
stat, ministrul economiei si comertului emite următorul ordin:
Art. 1. - Anexa la
Ordinul ministrului economiei si comertului nr.
34/2003 pentru aprobarea Listei organismelor recunoscute care realizează
evaluarea conformitătii aparatelor de cântărit cu functionare neautomată,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 549 din 30 iulie 2003,
se înlocuieste cu anexa la prezentul ordin.
Art. 2. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul
de stat, ministrul economiei si comertului,
Andrei
Grigorescu,
secretar de
stat
Bucuresti, 23 iunie 2004.
Nr. 385.
LISTA
organismelor recunoscute care realizează evaluarea
conformitătii aparatelor de cântărit cu functionare neautomată
Denumirea si
adresa organismului recunoscut
pentru evaluarea conformitătii |
Nr. de înregistrare în Registrul organismelor recunoscute |
Grupa de
produse |
Sarcini
conform Hotărârii Guvernului nr. 617/2003 pentru stabilirea conditiilor de
introducere pe piată si de punere în functiune a aparatelor de cântărit cu
functionare neautomată |
BRML - CERT al Biroului Român de Metrologie
Legală Sos. Vitan-Bârzesti nr. 11, 75669, sectorul
4, Bucuresti |
01 |
Aparate de cântărit cu functionare neautomată |
- examinarea CE de tip (pct. 1 din anexa
nr. 2) - verificarea CE a produsului (pct. 3 din
anexa nr. 2) - verificarea CE a unitătii de produs (pct.
4 din anexa nr. 2) |
Societatea Română pentru Asigurarea Calitătii - SRAC, str. Teodor Burada nr. 6, 70650, sectorul
1, Bucuresti |
03 |
Aparate de cântărit cu functionare neautomată |
- asigurarea calitătii productiei (pct. 2
din anexa nr. 2) |
MDM CERTIFICARE - S.R.L., Str. Dâmbovitei
nr. 12, 8700, Constanta |
06 |
Aparate de cântărit cu functionare neautomată |
- examinarea CE de tip (pct. 1 din anexa
nr. 2) - verificarea CE a produsului (pct. 3 din
anexa nr. 2) -
verificarea CE a unitătii de produs (pct. 4 din anexa nr. 2) |
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
pentru aprobarea Listei cu gradatori autorizati
Având în vedere
prevederile art. 6 alin. (3) si ale art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
1.336/2002 privind instituirea Sistemului national de gradare a semintelor
de consum,
văzând Lista cu
gradatori autorizati propusi de către Comisia Natională de Gradare a Semintelor
de Consum,
văzând Referatul
de aprobare nr. 93.487 din 24 iunie 2004 al Directiei generale de reglementare
si implementare,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Lista cu gradatori autorizati, în număr de 38, prevăzută în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se
aprobă emiterea licentei de gradator persoanelor propuse în lista mentionată la
art. 1.
Art. 3. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Ilie Sârbu
Bucuresti, 30 iunie 2004.
Nr. 466.
ANEXĂ
cu
gradatori autorizati
Nr. crt. |
Nume |
Prenume |
1. |
Ardeleanu |
Nadina |
2. |
Avram |
Elena |
3. |
Besleagă |
Aurelia |
4. |
Buricea |
Ileana |
5. |
Căpătână |
Nicoleta |
6. |
Căpităneanu |
Victor |
7. |
Caranfil |
Florica |
8. |
Caranfil |
Costel |
9. |
Cărutasu |
Dorulet
Constantin |
10. |
Coceanu |
Vasilica |
11. |
Constantin |
Tudorita
Doinita |
12. |
Decu |
Marioara |
13. |
Dincă |
Luminita |
14. |
Dinu-Călin |
Viorica |
15. |
Drăghici |
Aurelia |
16. |
Grigorescu |
Mariana |
17. |
Gurgu |
Stefan |
18. |
Hârnagea |
Maria |
19. |
Ionascu |
Dumitra |
20. |
Ionascu |
Cornel |
21. |
Iorgoveanu |
Maria |
22. |
Iosef |
Mirela |
23. |
Manea |
Tudora |
24. |
Manole |
Jenica |
25. |
Mihai |
Cristian
Marcel |
26. |
Neculai |
Ionel |
27. |
Neculai |
Vasilică |
28. |
Palenciuc |
Marioara |
29. |
Palenciuc |
Marius |
30. |
Palenciuc |
Florinel |
31. |
Paraschiv |
Marioara |
32. |
Peticaru |
Marioara |
33. |
Serban |
Petre |
34. |
Stefan |
Aurica |
35. |
Stoian |
Ionica |
36. |
Tătaru |
Viorel |
37. |
Tuluceanu |
Florentina |
38. |
Urse |
Iuliana |
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE Nr. 467 din
30 iunie 2004 |
MINISTERUL
MEDIULUI SI GOSPODĂRIRII APELOR Nr. 203 din
30 iunie 2004 |
pentru modificarea Ordinului ministrului
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr. 207/2004 privind prohibitia
pescuitului în anul 2004
În temeiul art. 40
alin. (1) din Legea nr.
192/2001 privind fondul piscicol, pescuitul si acvacultura, republicată, al
Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale,
al Hotărârii
Guvernului nr.
408/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si
Gospodăririi Apelor,
având în vedere
Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr.
207 din 24 martie 2004 privind prohibitia pescuitului,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si ministrul mediului si gospodăririi
apelor emit următorul ordin:
Art. I. - Articolul 4 litera b) din Ordinul
ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului nr.
207 din 24 martie 2004 privind prohibitia pescuitului în anul 2004,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 308 din 7 aprilie
2004, se modifică si va avea următorul cuprins:
“b) setcilor si
avelor de orice tip în lacurile si băltile din perimetrul Rezervatiei Biosferei
«Delta Dunării», în perioada 1 iulie - 31 august;”
Art. II. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
emiterii, urmând să fie publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale, Ilie
Sârbu |
Ministrul
mediului si gospodăririi apelor, Speranta
Maria Ianculescu |
ACTE ALE
FONDULUI DE GARANTAREA DEPOZITELOR ÎN SISTEMUL BANCAR
FONDUL DE GARANTARE A DEPOZITELOR ÎN SISTEMUL
BANCAR
privind lista institutiilor de credit ai căror
deponenti beneficiază de garantarea rambursării depozitelor constituite la
acestea
Consiliul de
administratie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar aduce
la cunostintă lista institutiilor de credit ai căror deponenti beneficiază de
garantarea rambursării depozitelor constituite la acestea, în conditiile si în
limitele prevăzute de Ordonanta Guvernului României nr.
39/1996, republicată, modificată si completată prin Legea nr.
178 din 17 mai 2004.
Nr.crt. |
Denumirea
Bancii |
I. Bănci - persoane juridice române |
|
1. |
Banca Comercială Română - S.A. |
2. |
Raiffeisen Bank - S.A. |
3. |
Banca Română pentru Dezvoltare - Groupe
Société Générale |
4. |
Banca
pentru Mică Industrie
si Liberă Initiativă - MINDBANK - S.A. |
5. |
Banca Comercială “Ion Tiriac” - S.A. |
6. |
Banc Post - S.A. |
7. |
Banca de Export-Import a României
(Eximbank) - S.A. |
8. |
Banca Românească - S.A. |
9. |
FINANSBANK (România) - S.A. |
10. |
Banca Transilvania - S.A. |
11. |
Banca de Credit si Dezvoltare ROMEXTERRA -
S.A. |
12. |
ALPHA BANK ROMANIA - S.A. |
13. |
PIRAEUS BANK ROMANIA - S.A. |
14. |
ABN AMRO Bank (România) - S.A. |
15. |
Banca Comercială ROBANK - S.A. |
16. |
Citibank România - S.A. |
17. |
Banca Comercială SANPAOLO IMI BANK ROMANIA
- S.A. |
18. |
Emporiki Bank - România - S.A. |
19. |
Banca Comercială NOVA BANK - S.A. |
20. |
Banca Română pentru Relansare Economică -
LIBRA BANK - S.A. |
21. |
Banca Daewoo (România) - S.A. |
22. |
UniCredit România - S.A. |
23. |
HVB Bank România - S.A. |
24. |
ROMANIAN INTERNATIONAL BANK - S.A. |
25. |
EGNATIA Bank (România) - S.A. |
26. |
Banca Comercială CARPATICA - S.A. |
27. |
EUROM BANK - S.A. |
28. |
VOLKSBANK ROMÂNIA - S.A. |
29. |
Banca de Microfinantare MIRO - S.A. |
30. |
Raiffeisen Banca pentru Locuinte - S.A. |
II. Sucursale ale băncilor străine |
|
31. |
Frankfurt
Bukarest Bank AG,
Frankfurt am Main
- Sucursala Bucuresti |
32. |
MISR Romanian Bank, Cairo - Sucursala
Bucuresti |
33. |
Banque Franco-Roumaine, Paris - Sucursala
Bucuresti |
34. |
ING Bank N.V., Amsterdam - Sucursala
Bucuresti |
35. |
National Bank of Greece - Sucursala
Bucuresti |
36. |
Banca Italo-Romena SpA, Roma - Sucursala
Bucuresti |
37. |
Garanti Bank International N.V. - Sucursala
Bucuresti |
38. |
Banca di Roma SpA - Sucursala Bucuresti |
III. Cooperative de credit - Case
centrale |
|
39. |
CREDITCOOP - Casa Centrală |
Prezenta listă,
cuprinzând institutiile de credit ai căror deponenti beneficiază de garantarea
depozitelor constituite la acestea, înlocuieste lista publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 580 din 6 august 2002.
Presedintele
Consiliului de administratie al Fondului de garantare a depozitelor în sistemul
bancar,
Niculae Vulpescu