MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 49 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Marti, 20 ianuarie 2004
SUMAR
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia nr. 457 din 2 decembrie 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital majoritar de stat
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.622/2003. - Hotărâre pentru aprobarea amendamentului
convenit prin scrisoarea semnată de reprezentantul Ministerului Finantelor
Publice, pentru Guvernul României, si de reprezentantul Băncii Internationale
pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Zagreb la 12 august 2003 si la Bucuresti
la 5 septembrie 2003, cu privire la Acordul de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea
Proiectului pentru sprijinirea serviciilor din agricultură, semnat la Bucuresti
la 27 martie 2000
11. - Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr.
865/2003 privind sprijinul direct al statului acordat producătorilor agricoli,
în anul 2003, pentru construirea de adăposturi de vaci de lapte, precum si
pentru achizitionarea de juninci si instalatii zootehnice si pentru aprobarea
normelor metodologice
14. - Hotărâre privind recunoasterea Asociatiei “George C.
Marshall - România” ca fiind de utilitate publică
15. - Hotărâre pentru aprobarea inventarelor bunurilor din
domeniul public al statului
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
393/2003. - Ordin al ministrului economiei si comertului
privind aprobarea Listei cuprinzând standardele române din domeniul securitătii
utilizatorilor de jucării, care adoptă standardele europene armonizate
1.225/5.031/2003. - Ordin al ministrului sănătătii si al
ministrului educatiei, cercetării si tineretului privind aprobarea Metodologiei
pentru organizarea si certificarea instruirii profesionale a personalului
privind însusirea notiunilor fundamentale de igienă
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din
2 decembrie 2003
referitoare la exceptia
de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 22/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare,
reorganizare si privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si
societăti comerciale cu capital majoritar de stat
Nicolae
Popa - presedinte
Costică
Bulai - judecător
Nicolae
Cochinescu - judecător
Constantin
Doldur - judecător
Kozsokár
Gábor - judecător
Petre
Ninosu - judecător
Serban
Viorel Stănoiu - judecător
Lucian
Stângu - judecător
Ioan
Vida - judecător
Florentina
Baltă - procuror
Mihai
Paul Cotta - magistrat-asistent
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22/2003
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare si
privatizare a unor societăti nationale, companii nationale si societăti
comerciale cu capital majoritar de stat, exceptie ridicată de Societatea
Comercială “Uzinele Sodice Govora” - S.A. în Dosarul nr. 1.915/2003 al
Tribunalului Vâlcea - Sectia civilă.
La
apelul nominal răspund consilier juridic Georgeta Stanciu pentru Societatea
Comercială “Uzinele Sodice Govora” - S.A., Viorel Popescu, personal, Crinu
Croitoru, personal, Felix Costeanu, reprezentat de Aurica Costeanu, si Nicolae
Dinu, personal si împuternicit de Cornel Tufeanu, Ion Cosma, Virgilia Cosma,
Cristian Voica, Viorel Vicol, Eugenia Vicol, Maria Nitescu, Ion Cerbu,
Constantin Dută, Claudia Fugăroiu, Adrian Ghită, Florin Andreescu, Ioana
Mandache, Ion Statie, Emilia Trască, Cecilia Ciorei, Mihai Constantin, Costel
Olaru si Nicolae Ciolacu. Lipsesc celelalte părti, fată de care procedura de
citare a fost legal îndeplinită.
Reprezentantul
autorului exceptiei solicită să se constate neconstitutionalitatea
dispozitiilor art. II din Ordonanta de urgentă a Guvernului 22/2003
în raport de prevederile
art. 44 alin. (2), art. 135 alin. (2) lit. a) teza ultimă si art. 136 alin.
(1), astfel cum au fost reglementate după revizuirea si republicarea
Constitutiei.
Părtile
prezente consideră că prevederile criticate sunt constitutionale,
solicitându-se respingerea exceptiei. Se mai arată că dispozitiile
constitutionale invocate în motivarea exceptiei nu sunt incidente în cauză.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de
neconstitutionalitate ca neîntemeiată.
Se
arată că este justificată diferenta de tratament determinată de acordarea
plătilor compensatorii, introdusă prin textul criticat, între societătile
comerciale cu capital majoritar de stat si celelalte societăti comerciale.
Totodată, se consideră că dispozitiile constitutionale privind libertatea
comertului nu sunt încălcate.
CURTEA,
având
în vedere actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin
Încheierea din 31 iulie 2003, pronuntată în Dosarul nr. 1.915/2003, Tribunalul
Vâlcea - Sectia civilă a sesizat Curtea Constitutională cu exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din Ordonanta de urgentă a
Guvernului 22/2003
pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Uzinele Sodice Govora”
- S.A.
În
motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia arată că dispozitiile Ordonantei de
urgentă a Guvernului 22/2003 “exceptează de la obligatia
acordării plătilor compensatorii potrivit contractelor colective de muncă numai
acele societăti comerciale ale căror actiuni au făcut obiectul contractelor de
vânzare-cumpărare semnate de Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, în perioada cuprinsă între 5 martie si 11 aprilie
2003”. În opinia autorului exceptiei aceste dispozitii “creează o situatie
discriminatorie între societătile comerciale la care se efectuează concedieri
colective potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 si care au fost
aprobate expres printr-o hotărâre a Guvernului, prevăzând o situatie
inechitabilă acelora care sunt obligate să acorde si plătile compensatorii
prevăzute în contractele colective de muncă, potrivit art. 2 alin. (4) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003, modificată prin
Ordonanta de urgentă a Guvernului 22/2003”. Se sustine că astfel sunt
încălcate dispozitiile constitutionale ale art. 134 alin. (2) lit. a) teza
ultimă si ale art. 135 alin. (1), întrucât prin aplicarea dispozitiilor
criticate “nu se creează un cadru favorabil pentru valorificarea tuturor
factorilor de productie si nu este ocrotită proprietatea”.
Tribunalul
Vâlcea - Sectia civilă consideră că exceptia este “lipsită de interes, întrucât prin
actiunea introductivă petentii au solicitat obligarea intimatei la plata
drepturilor bănesti ce li se cuvin conform prevederilor contractului colectiv
de muncă aplicabil părtilor”. În acest sens, instanta apreciază că “si în
situatia unei eventuale admiteri a exceptiei de neconstitutionalitate si,
ulterior, a abrogării dispozitiilor neconstitutionale din actul normativ
atacat, situatia juridică a părtilor nu va cunoaste nici o modificare, între
acestea rămânând valabile raporturile juridice existente la momentul actual,
drepturile si obligatiile acestora fiind în continuare supuse acelorasi acte
juridice”.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două
Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere
asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul
apreciază că
exceptia este neîntemeiată. Se argumentează în acest sens că “dispozitiile
constitutionale invocate nu sunt incidente asupra reglementărilor din art. II
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22/2003, potrivit cărora ÇPrevederile art. 2 alin. (4) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 nu se aplică
societătilor comerciale cu capital majoritar de stat ale căror actiuni au făcut
obiectul contractelor de vânzare-cumpărare semnate de Autoritatea pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului între data intrării în
vigoare a actului normativ sus-mentionat si data intrării în vigoare a
prezentei ordonante de urgentăČ”.
Referitor
la art. 2 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 (introdus prin
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003), potrivit căruia, “În situatia
în care prin contractele colective de muncă încheiate în cadrul societătilor
care efectuează concedieri colective potrivit art. 1 sunt prevăzute plăti
compensatorii, acestea se acordă lunar, până la sfârsitul anului 2003, conform
contractului colectiv de muncă, dacă concedierea colectivă s-a făcut în
perioada de valabilitate a acestuia”, Guvernul consideră că reglementarea
respectivă, coroborată cu dispozitiile art. II din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
22/2003, “reprezintă o
optiune a legiuitorului pentru reglementarea modului de aplicare a măsurilor de
protectie socială, pentru situatii diferite si în raport cu posibilitătile
existente în privinta îndeplinirii acestor măsuri, iar prin aplicarea acestora
nu se încalcă în vreun mod principiile constitutionale invocate”.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, concluziile părtilor prezente si ale procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
Legea nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si celor
ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate îl constituie dispozitiile art. II din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 22 din 2 aprilie 2003 pentru modificarea
si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
252 din 11 aprilie 2003.
Dispozitiile
criticate pentru neconstitutionalitate au următorul cuprins: “Prevederile
art. 2 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 nu se aplică
societătilor comerciale cu capital majoritar de stat ale căror actiuni au făcut
obiectul contractelor de vânzare-cumpărare semnate de Autoritatea pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului între data intrării în
vigoare a actului normativ susmentionat si data intrării în vigoare a prezentei
ordonante de urgentă.”
Textul
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 a cărui aplicare
este exceptată, conform dispozitiilor mentionate, este art. 2 alin. (4), care a
fost introdus prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003, având următorul
cuprins: “În situatia în care prin contractele colective de muncă încheiate
în cadrul societătilor care efectuează concedieri colective potrivit art. 1
sunt prevăzute plăti compensatorii, acestea se acordă lunar, până la sfârsitul
anului 2003, conform contractului colectiv de muncă, dacă concedierea colectivă
s-a făcut în perioada de valabilitate a acestuia.”
Textele
constitutionale invocate de autorul exceptiei în sustinerea acesteia sunt art.
134 alin. (2) lit. a) si art. 135 alin. (1). După revizuirea si republicarea
Constitutiei în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 din 31
octombrie 2003, fostul art. 134 alin. (2) lit. a) a devenit art. 135 alin. (2)
lit. a):
- Art.
135 alin. (2) lit. a): “(2) Statul trebuie să asigure:
a)
libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil
pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;”
Totodată,
dispozitiile constitutionale ale fostului art. 135 alin. (1) se regăsesc la
art. 44 alin. (1) si (2) teza întâi din Constitutie, care au un continut mai
complex, după cum urmează:
- Art.
44 alin. (1) si (2) teza întâi: “(1) Dreptul de proprietate, precum si
creantele asupra statului, sunt garantate.
Continutul
si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
(2)
Proprietatea privată este garantată si ocrotită în mod egal de lege, indiferent
de titular [...].”
Critica
de neconstitutionalitate constă, în esentă, în sustinerea că dispozitiile
criticate “creează o situatie discriminatorie între societătile comerciale la
care se efectuează concedieri colective potrivit Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr.
8/2003 si care au fost
aprobate expres printr-o hotărâre de Guvern, prevăzând o situatie inechitabilă
acelora care sunt obligate să acorde si plătile compensatorii prevăzute în
contractele colective de muncă, potrivit art. 2 alin. (4) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
8/2003, modificată prin
Odonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003”.
Asa
cum rezultă din continutul memoriului depus de autorul exceptiei la instanta de
judecată, prin care a ridicat exceptia de neconstitutionalitate, pe lângă cele
două texte constitutionale explicit invocate în sustinerea exceptiei, acesta
invocă, în realitate, si încălcarea dispozitiilor art. 16 alin. (1) privind
egalitatea în drepturi, desi nu a indicat si acest text.
Dispozitiile
art. 16 alin. (1) din Constitutie au următorul continut: “Cetătenii sunt
egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără
discriminări.”
Examinând
exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constată că aceasta este
neîntemeiată.
Analizând
prevederile art. II din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003, Curtea retine că
acestea sunt conforme dispozitiilor constitutionale ale art. 16 alin. (1)
privind egalitatea în drepturi. Dispozitiile criticate reprezintă un text nou
introdus prin aceeasi Ordonantă de urgentă a Guvernului nr.
22/2003 [alin. (4) al art. 2
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
8/2003], cu precizarea
că acesta nu se aplică în cazul societătilor comerciale cu capital majoritar de
stat ale căror actiuni au făcut obiectul contractelor de vânzare-cumpărare
semnate de Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului, între data intrării în vigoare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 si data intrării
în vigoare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
22/2003, care a modificat-o
si completat-o pe prima. Astfel, diferenta de tratament juridic în ce priveste
acordarea plătilor compensatorii, introdusă prin textul criticat, între
categoria exceptată de societăti comerciale cu capital majoritar de stat si
celelalte societăti apare ca justificată, fiind aplicată unor situatii
diferite.
Exceptarea
societătilor pentru care Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului semnase deja contractul pentru vânzarea actiunilor
statului, în perioada indicată în text, are la bază un criteriu rational si
obiectiv. Pe de altă parte, în cauză s-a tinut seama de posibilitatea reală a
suportării plătilor compensatorii respective, asa cum, de altfel, precizează
Guvernul în punctul de vedere comunicat Curtii.
În jurisprudenta
sa Curtea Constitutională a stabilit, în acord cu jurisprudenta Curtii Europene
a Drepturilor Omului, că principiul egalitătii si al nediscriminării nu are
semnificatia instituirii unei uniformităti, ci permite ca în situatii diferite
să se aplice un tratament juridic diferit când acesta se justifică în mod
rational si obiectiv.
Curtea
nu poate retine nici încălcarea dispozitiilor constitutionale ale art. 135
alin. (2) lit. a), deoarece măsura contestată nu contravine în nici un fel
obligatiei statului de a asigura libertatea comertului, protectia concurentei
loiale si crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de
productie. Ratiunea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003, modificată prin
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
22/2003, o constituie
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a
societătilor cu capital majoritar de stat, astfel cum o indică însusi titlul
său.
În
legătură cu sustinerea potrivit căreia prevederile criticate ar încălca
dispozitiile constitutionale ale art. 44 alin. (1) privind garantarea si
ocrotirea proprietătii private, Curtea constată că este neîntemeiată. Textul
criticat nu contine dispozitii prin care să opereze un transfer de proprietate,
după cum, prin reglementările sale, nu aduce nici o atingere dreptului de
proprietate al societătilor comerciale vizate.
Fată
de cele de mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din
Constitutie, republicată, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art.
25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În
numele legii
DECIDE:
Respinge
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr.
22/2003 pentru modificarea
si completarea Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
8/2003 privind
stimularea procesului de restructurare, reorganizare si privatizare a unor
societăti nationale, companii nationale si societăti comerciale cu capital
majoritar de stat, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Uzinele Sodice
Govora” - S.A. în Dosarul nr. 1.915/2003 al Tribunalului Vâlcea - Sectia
civilă.
Definitivă
si obligatorie.
Pronuntată
în sedinta publică din 2 decembrie 2003.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof.
univ. dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent,
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
pentru aprobarea
amendamentului convenit prin scrisoarea semnată de reprezentantul Ministerului
Finantelor Publice, pentru Guvernul României, si de reprezentantul Băncii
Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Zagreb la 12 august 2003
si la Bucuresti la 5 septembrie 2003, cu privire la Acordul de împrumut dintre
România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare privind
finantarea Proiectului pentru sprijinirea serviciilor din agricultură, semnat
la Bucuresti la 27 martie 2000
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 5 alin. 1 din Legea nr. 4/1991
privind încheierea si ratificarea tratatelor, cu completările ulterioare, si al
art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 63/2000
pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului pentru
sprijinirea serviciilor din agricultură, semnat la Bucuresti la 27 martie 2000,
aprobată prin Legea nr.
152/2001,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă amendamentul convenit prin scrisoarea semnată de
reprezentantul Ministerului Finantelor Publice, pentru Guvernul României, si de
reprezentantul Băncii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Zagreb
la 12 august 2003 si la Bucuresti la 5 septembrie 2003, cu privire la Acordul
de împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare privind finantarea Proiectului pentru sprijinirea serviciilor din
agricultură, semnat la Bucuresti la 27 martie 2000, ratificat prin Ordonanta
Guvernului nr. 63/2000, aprobată prin Legea nr.
152/2001, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
p.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Petre
Daea,
secretar
de stat
Bucuresti, 23 decembrie 2003.
Nr. 1.622.
ANEXĂ
BANCA MONDIALĂ
BANCA INTERNATIONALĂ PENTRU RECONSTRUCTIE
SI DEZVOLTARE
ASOCIATIA DE DEZVOLTARE
INTERNATIONALĂ
12 august 2003
Excelentei
Sale
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Ministrul
finantelor publice
Bucuresti,
România
Stimate
Domnule Ministru,
România:
Împrumutul 4533 - RO (Proiectul de sprijinire a serviciilor din agricultură)
Realocarea
sumelor în cadrul Acordului de împrumut
Ca
urmare a scrisorii dumneavoastră din data de 14 iulie 2003, prin care se
solicită Băncii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) realocarea
fondurilor stabilite în cadrul Acordului de împrumut dintre Bancă si România,
datat 27 martie 2000 (Acordul de împrumut), suntem încântati să
răspundem favorabil solicitării dumneavoastră.
În
acest sens, Banca realocă fondurile împrumutului, stabilite în paragraful 1 al
anexei nr. 1 la Acordul de împrumut, după cum urmează: 100.000 dolari S.U.A. de
la categoria 1 la categoria 2.
Astfel, sumele alocate în prezent categoriilor sunt următoarele: categoria 1 - 7.900.000 dolari S.U.A., categoria 2 - 200.000 dolari S.U.A., categoria 3 - 1.280.000 dolari S.U.A., categoria 4 - 80.000 dolari S.U.A., categoria 5 - 380.000 dolari S.U.A., categoria 6 - 1.160.000 dolari S.U.A.; tabelul revizuit de la paragraful 1 al anexei nr. 1 la Acordul de împrumut este anexat la această scrisoare.
Cu
stimă,
Andrew
N. Vorkink,
director
Unitatea
de Tară pentru Europa Centrală si de Sud
Regiunea
Europa si Asia Centrală
CONFIRMAT:
ROMÂNIA
De
către: Mihai Nicolae Tănăsescu,
ministrul
finantelor publice,
reprezentant
autorizat
Data:
5 septembrie 2003
ANEXĂ
la scrisoare
1.
Tabelul de mai jos indică categoriile de articole ce urmează a fi finantate din
împrumut, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum si
procentul din cheltuielile ce urmează a fi finantate în cadrul fiecărei
categorii:
Categoria |
Suma alocată
din împrumut (exprimată în dolari S.U.A.) |
Procent (%)
din cheltuielile care urmează
a fi finantate |
(1) Fonduri nerambursabile în cadrul părtii
A a Proiectului |
7.900.000 |
75% |
(2) Bunuri în cadrul părtii B a Proiectului |
200.000 |
100% din cheltuielile externe, 100% din cheltuielile locale (cost ex-factory) si
80% din cheltuielile locale pentru alte articole achizitionate pe plan local |
(3) Servicii de consultantă si instruire
aferente părtii B a Proiectului |
1.280.000 |
100% |
(4) Servicii tehnice pentru tipăriri |
80.000 |
100% din cheltuielile externe |
(5) Costuri curente de operare |
380.000 |
100% (exceptând bunurile procurate pe plan local Ń 85%) |
(6) Nealocate |
1.160.000 |
|
TOTAL: |
11.000.000 |
|
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea Hotărârii
Guvernului nr. 865/2003 privind sprijinul direct al statului acordat
producătorilor agricoli, în anul 2003, pentru construirea de adăposturi de vaci
de lapte, precum si pentru achizitionarea de juninci si instalatii zootehnice
si pentru aprobarea normelor metodologice
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. -
Hotărârea Guvernului nr.
865/2003 privind sprijinul direct al statului acordat producătorilor
agricoli, în anul 2003, pentru construirea de adăposturi de vaci de lapte,
precum si pentru achizitionarea de juninci si instalatii zootehnice si pentru
aprobarea normelor metodologice, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 549 din 30 iulie 2003, se modifică după cum urmează:
1. Titlul hotărârii va avea
următorul cuprins:
“HOTĂRÂRE
privind sprijinul direct al statului acordat producătorilor
agricoli, în anii 2003 si 2004, pentru construirea de adăposturi de vaci de
lapte, precum si pentru achizitionarea de juninci si instalatii zootehnice si
pentru aprobarea normelor metodologice”
2. Articolul
1 va avea următorul cuprins:
“Art.
1. - Din bugetele aprobate Ministerului Agriculturii, Pădurilor, Apelor si
Mediului pe anii 2003 si 2004 se acordă producătorilor agricoli un sprijin
direct din partea statului în vederea achizitionării unui număr de 20 de capete
juninci, construirii unui adăpost corespunzător celor 20 de juninci si
tineretului aferent, precum si achizitionării instalatiilor zootehnice necesare
dotării adăpostului, conditii care trebuie îndeplinite cumulativ de către
fiecare solicitant care formulează cerere scrisă si dovedeste capacitatea
tehnică si financiară de a desfăsura activităti de crestere si exploatare a
vacilor de lapte.”
3. Alineatul
(6) al articolului 11 va avea următorul cuprins:
“(6)
Termenul maxim de realizare a adăpostului este 1 octombrie 2004.”
4. Articolul
15 va avea următorul cuprins:
“Art.
15. - Se aprobă Normele metodologice privind verificarea, acordarea si plata
sprijinului direct al statului, acordat producătorilor agricoli în anii 2003 si
2004, pentru construirea de adăposturi de vaci de lapte, precum si pentru
achizitionarea de juninci si instalatii zootehnice, prevăzute în anexa nr. 5.”
5. Titlul
anexei nr. 5 va avea următorul cuprins:
“NORME
METODOLOGICE
privind verificarea, acordarea si plata sprijinului direct al statului, acordat producătorilor agricoli în anii 2003 si 2004, pentru construirea de adăposturi de vaci de lapte, precum si pentru achizitionarea de juninci si instalatii zootehnice”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Petre
Daea,
secretar
de stat
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 8 ianuarie 2004.
Nr. 11.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind recunoasterea
Asociatiei “George C. Marshall - România” ca fiind de utilitate publică
În temeiul
art. 108 din Constitutia României, republicată, si al art. 39 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000
cu privire la asociatii si fundatii, cu modificările si completările
ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se recunoaste Asociatia “George C. Marshall - România”, persoană
juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, cu sediul în municipiul
Bucuresti, Calea Victoriei nr. 155, bl. D1, tronson 8, etajul 1, camera 15F,
sectorul 1, ca fiind de utilitate publică.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
apărării nationale,
Ioan
Mircea Pascu
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
Ministrul
finantelor publice,
Bucuresti, 8 ianuarie 2004.
Nr. 14.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
inventarelor bunurilor din domeniul public al statului
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 20 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind
proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările si
completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă inventarul bunurilor din domeniul public al statului, prevăzut
în anexele nr. 1-40*), care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.
2. - (1) Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, precum si autoritătile publice centrale au obligatia de a reactualiza,
în termen de 90 de zile de la depunerea situatiei financiare anuale, inventarul
bunurilor din domeniul public al statului, ca urmare a rezultatelor
inventarierii anuale a patrimoniului, efectuată conform prevederilor legale în
vigoare.
(2)
Inventarele bunurilor din domeniul public al statului, reactualizate, se depun
la Ministerul Finantelor Publice pe suport magnetic.
Art.
3. - (1) În timpul anului ministerele, celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, precum si autoritătile publice centrale au
obligatia ca, în termen de 10 zile de la semnarea protocoalelor de
predare-preluare a bunurilor din domeniul public al statului, să actualizeze
inventarele cu modificările intervenite în structura acestora.
(2)
Modificările intervenite în inventarul bunurilor din domeniul public al
statului, potrivit alin. (1), se înregistrează concomitent la Ministerul
Finantelor Publice de către institutiile implicate în aplicarea protocoalelor
de predare-preluare, ca urmare a actelor normative adoptate în acest sens.
Art.
4. - La întocmirea inventarului bunurilor din domeniul public al statului,
ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, precum si autoritătile publice centrale implicate vor respecta prevederile
cuprinse în Ordinul ministrului finantelor publice nr.
618/2002 pentru aprobarea Precizărilor privind inventarierea bunurilor din
domeniul public al statului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 392 din 7 iunie 2002, modificate si completate prin Ordinul ministrului
finantelor publice nr.
555/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din
25 aprilie 2003.
Art.
5. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2, 3 si 4 constituie contraventie si
se sanctionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei.
(2)
Contraventiile se constată si sanctiunile se aplică de către organele de
control ale Ministerului Finantelor Publice.
(3) Contraventiilor
prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările ulterioare.
Art.
6. - Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, precum si autoritătile publice centrale implicate vor lua măsurile
necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri.
Art.
7. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea
Guvernului nr.
45/2003 pentru aprobarea inventarelor bunurilor din domeniul public al
statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 10
februarie 2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 8 ianuarie 2004.
Nr. 15.
*) Anexele nr. 1-40 se comunică
institutiilor interesate, de către Ministerul Finantelor Publice, la
solicitarea acestora.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL ECONOMIEI SI
COMERTULUI
privind aprobarea Listei
cuprinzând standardele române din domeniul securitătii utilizatorilor de
jucării, care adoptă standardele europene armonizate
În conformitate cu
prevederile art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
396/2003 privind asigurarea securitătii utilizatorilor de jucării,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si
Comertului, cu modificările si completările ulterioare,
ministrul
economiei si comertului emite următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Lista cuprinzând standardele române din domeniul securitătii
utilizatorilor de jucării, care adoptă standardele europene armonizate
publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C-62 din 15 martie 2002,
prevăzută în anexă.
Art.
2. - Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
3. - Se abrogă prevederile Ordinului ministrului industriei si resurselor nr.
263/2003 privind aprobarea Listei standardelor române din domeniul
securitătii utilizatorilor de jucării, care adoptă standardele europene
armonizate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 6
mai 2003.
Art.
4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
Bucuresti, 23 decembrie 2003.
Nr. 393.
ANEXĂ*)
LISTA
cuprinzând
standardele române din domeniul securitătii utilizatorilor de jucării, care
adoptă standardele europene armonizate
MINISTERUL
SĂNĂTĂTII Nr.
1.225 din 24 decembrie 2003 |
MINISTERUL
EDUCATIEI, CERCETĂRII SI TINERETULUI Nr.
5.031 din 26 septembrie 2003 |
privind aprobarea
Metodologiei pentru organizarea si certificarea instruirii profesionale a
personalului privind insusirea notiunilor fundamentale de igienă
Văzând Referatul de
aprobare al Directiei generale sănătate publică si inspectia sanitară de stat
din cadrul Ministerului Sănătătii nr. 4.107 din 8 mai 2003,
în
baza dispozitiilor Legii nr. 98/1994 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor la normele legale de igienă si sănătate publică, cu
modificările si completările ulterioare, si ale art. 6 alin. (1) din Ordonanta
Guvernului nr.
124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale,
republicată, cu modificările ulterioare, a prevederilor art. 5 alin. (3) lit.
b) din Ordonanta Guvernului nr. 99/2000
privind comercializarea produselor si serviciilor de piată, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 650/2002,
si a dispozitiilor art. 46 alin. (7) din Normele de igienă a produselor alimentare,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.198/2002,
în
temeiul Hotărârii Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările ulterioare, si al Hotărârii Guvernului nr.
741/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului, cu modificările ulterioare,
ministrul
sănătătii si ministrul
educatiei, cercetării si tineretului emit următorul ordin:
Art.
1. - Se aprobă Metodologia pentru organizarea si certificarea instruirii
profesionale a personalului privind însusirea notiunilor fundamentale de
igienă, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.
2. - Directia generală sănătate publică si inspectia sanitară de stat din
cadrul Ministerului Sănătătii, institutele de sănătate publică, Directia
generală pentru învătământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului, directiile de sănătate publică judetene si a
municipiului Bucuresti si inspectoratele scolare judetene si al municipiului
Bucuresti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.
3. - Dispozitiile prezentului ordin intră în vigoare în termen de 60 de zile de
la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
sănătătii, Ovidiu Brînzan |
Ministrul
educatiei, cercetării si tineretului, Alexandru Athanasiu |
ANEXĂ
METODOLOGIE
pentru
organizarea si certificarea instruirii profesionale a personalului privind
însusirea notiunilor fundamentale de igienă
CAPITOLUL
I
Dispozitii
generale
Art.
1. - (1) Orice activitate de productie si de comercializare a produselor
alimentare, de alimentatie publică si colectivă, serviciile si productia de apă
potabilă, precum si serviciile de întretinere corporală se exercită numai cu
personal calificat, conform prevederilor legale.
(2)
Personalul calificat din activitătile mentionate la alin. (1) are obligatia
legală a instruirii periodice în vederea însusirii notiunilor fundamentale de
igienă, activitate organizată si finalizată cu examinare si certificate, în
conformitate cu prezenta metodologie.
(3) În procesul de
instruire privind însusirea notiunilor fundamentale de igienă este cuprins
personalul din următoarele categorii de unităti:
a)
servicii de productie, depozitare, transport si comercializare a alimentelor,
inclusiv alimentatie publică si a colectivitătilor;
b)
servicii de curătenie în unităti de asistentă medicală, colectivităti de copii
si tineri, unităti de cazare (hoteluri, moteluri, cabane etc.);
c)
productia si distributia apei potabile, productia apei îmbuteliate;
d)
servicii de îngrijire corporală (cosmetică, frizerie, coafură, manichiură,
pedichiură, masaj etc.);
e)
servicii tip dezinfectie, dezinsectie, deratizare.
Art.
2. - Programele de instruire în domeniul sănătătii publice privind însusirea
notiunilor fundamentale de igienă se pot realiza de către persoane juridice de
drept public sau privat, cabinetele medicale care au ca obiect de activitate
desfăsurarea de activităti de învătământ si sunt avizate de către Ministerul
Sănătătii si Familiei si de către Ministerul Educatiei, Cercetării si
Tineretului în conditiile prezentei metodologii.
Art.
3. - În sensul prezentei metodologii, prin următorii termeni se întelege:
a) notiuni
fundamentale de igienă – totalitatea cunostintelor si deprinderilor
elementare referitoare la păstrarea sănătătii si prevenirea îmbolnăvirilor, pe
care lucrătorii din sectoarele de activitate cu risc pentru sănătatea
populatiei trebuie să le posede;
b) avizarea
functionării - procesul de abilitare a persoanelor juridice de drept public
sau privat al cabinetelor medicale pentru realizarea programelor de instruire
în domeniul sănătătii publice privind notiunile fundamentale de igienă.
CAPITOLUL
II
Criteriile
si procedura de avizare
Art.
4. - În vederea obtinerii avizului necesar organizării cursurilor privind
însusirea notiunilor fundamentale de igienă, furnizorii de instruire trebuie să
îndeplinească următoarele criterii:
a) să
fie organizati si să functioneze în conformitate cu prevederile legale;
b) să
detină în mod legal spatii adecvate activitătii de învătământ, pentru care s-au
obtinut avizele de functionare prevăzute de reglementările legale în vigoare;
c) să
detină logistica necesară organizării în bune conditii a cursurilor;
d) să
aibă programă de instruire elaborată în conformitate cu orientările cuprinse în
Ghidul privind continutul modulelor de pregătire;
e) să
asigure materialul didactic prevăzut în programa de pregătire;
f) să
asigure programul de instruire cu formatori - medici cu specialitatea igienă, epidemiologie
sau medicină de laborator -, cu autorizatie de liberă practică.
Art.
5. - (1) Pentru obtinerea avizului de functionare solicitantul depune la
Comisia de avizare din cadrul institutelor de sănătate publică din Bucuresti,
Iasi, Cluj-Napoca sau Timisoara un dosar de autoevaluare în 3 exemplare,
primind număr de înregistrare. Dosarul de evaluare contine următoarele
documente:
a)
cerere-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
b)
documente (în copii legalizate) care dovedesc legalitatea organizării si
functionării furnizorului de instruire (act normativ de constituire, lege,
hotărâre a Guvernului etc., certificat de înregistrare emis de camera de comert
si industrie, actul de înregistrare în Registrul fundatiilor si asociatiilor);
c)
copie de pe statut, după caz;
d)
dovezi privind detinerea spatiului optim de învătământ si a mijloacelor
didactice;
e)
avize de functionare conform reglementărilor legale în vigoare;
f)
program de instruire cuprinzând planul de învătământ si programele analitice si
pentru fiecare modul specific, în concordantă cu indicatiile cuprinse în Ghidul
privind continutul modulelor de pregătire;
g)
informatii privind formatorii: autorizatie de liberă practică în specialitatea
igienă, epidemiologie, medicină de laborator, curriculum vitae, dovada
existentei relatiei contractuale cu solicitantul avizului;
h)
chitanta de achitare a taxei pentru referatul tehnic de evaluare în contul
institutului evaluator;
i)
copie de pe certificatul de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor
medicale, în cazul cabinetelor medicale; j) alte documente, după caz.
(2)
Comisiile de avizare examinează documentele cuprinse în dosarul depus si
întocmesc, în termen de 15 zile de la data înregistrării documentatiei,
referatul tehnic de evaluare care să includă concluzia privind acordarea sau
neacordarea avizului. Referatul tehnic de evaluare favorabil eliberării
avizului, însotit de două exemplare ale dosarului de autoevaluare, se
înaintează Ministerului Sănătătii, Directiei generale sănătate publică si
inspectia sanitară de stat.
(3) În
cazul avizării favorabile a programului de instruire, Ministerul Sănătătii
înaintează către Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului, în termen de
10 zile de la data înregistrării documentatiei, un exemplar al dosarului de
autoevaluare, o copie a referatului tehnic de evaluare si avizul-tip, conform
modelului prezentat în anexa nr. 2.
(4) În termen de 10
zile de la data înregistrării documentatiei, Ministerul Educatiei, Cercetării
si Tineretului va transmite răspunsul său Ministerului Sănătătii. În cazul
avizării favorabile, se completează formularul-tip, iar pentru neacordarea
avizului se întocmeste un referat care să cuprindă motivarea răspunsului.
(5) În
cazul neacordării avizului se reia procedura de avizare în conformitate cu
prevederile prezentei metodologii.
(6)
Biroul de avizare din cadrul Ministerului Sănătătii eliberează avizul de
functionare si gestionează baza de date privind furnizorii de instruire
avizati. Biroul de avizare pune la dispozitie Ministerului Educatiei,
Cercetării si Tineretului, la solicitarea acestuia, informatii cuprinse în baza
de date.
(7)
Avizul de functionare este valabil 3 ani.
(8)
Înnoirea avizului se face prin reluarea procedurii de avizare, luându-se în
considerare si criteriul rezultatelor obtinute de absolventii programului de
instruire în procesul de evaluare si certificare a cunostintelor. Un procent de
promovabilitate de cel putin 60% este obligatoriu.
CAPITOLUL
III
Evaluarea
si certificarea
Art.
6. - (1) Participantii la programele de instruire avizate în conditiile
prezentei metodologii sustin la încheierea cursurilor un examen de absolvire
organizat de către directiile de sănătate publică judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, denumite în continuare directii de sănătate publică
teritoriale.
(2)
Directiile de sănătate publică teritoriale au obligatia să asigure conditiile
bunei desfăsurări a examenului.
Art.
7. - (1) Comisiile de examen sunt propuse de către directiile de sănătate
publică teritoriale si sunt aprobate de către Ministerul Sănătătii, Directia
generală sănătate publică si inspectia sanitară de stat, anual.
(2)
Comisiile de examen au următoarea componentă:
- un
reprezentant desemnat de institutul de sănătate publică regional - presedinte;
- un
reprezentant desemnat de Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului;
- un
reprezentant al directiei de sănătate publică teritoriale;
- un
secretar din cadrul directiilor de sănătate publică teritoriale.
(3)
Comisiile de examen dispun de stampilă proprie având următorul continut: “DIRECTIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
JUDETUL . COMISIA DE EXAMEN”.
Art.
8. - (1) Furnizorii de instruire asigură înscrierea la examen a participantilor
la programul de instruire si achită taxa de examinare la directiile de sănătate
publică teritoriale care organizează examenul de absolvire.
(2)
Înscrierea candidatilor se face pe baza cataloagelor, în dublu exemplar,
completate de furnizorii de instruire. Modelul catalogului este prezentat în
anexa nr. 3.
(3)
Taxa de examinare, în valoare de 200.000 lei pentru fiecare candidat, se achită
în contul directiei de sănătate publică teritoriale care organizează examinarea
candidatilor.
Art.
9. - Examenul de absolvire se programează cel putin o dată pe lună, pentru un
număr de minimum 30 de cursanti înscrisi.
Art.
10. - Examenul de absolvire se poate organiza la sediul directiei de sănătate
publică teritoriale sau, la solicitarea furnizorilor de instruire, la sediul
furnizorului ori la o altă locatie, situatie în care solicitantul asigură
logistica necesară desfăsurării în bune conditii a examenului si achitarea
cheltuielilor legate de deplasarea comisiei de examen.
Art.
11. - (1) Examenul de absolvire constă în rezolvarea unui chestionar pentru
testare, repartizat fiecărui candidat, din setul de chestionare elaborat de
Ministerul Sănătătii.
(2)
Timpul acordat rezolvării chestionarelor este de două ore.
(3) La
predarea chestionarelor de către candidati se încheie un proces-verbal de
predare/primire, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.
Art.
12. - (1) Comisia de examen corectează chestionarele pentru testare si le
apreciază cu “admis”/.respins”.
(2)
Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie să răspundă corect la cel
putin 60% din totalul întrebărilor cuprinse în chestionar.
Art.
13. - (1) Rezultatele sunt consemnate în cataloagele de examen, al căror model
este prezentat în anexa nr. 5, si se semnează de către toti membrii comisiei de
examen, pe fiecare pagină. O copie a catalogului de examen se înmânează
furnizorului de instruire.
(2)
Rezultatele se afisează în ziua examenului, sub semnătura presedintelui
comisiei de examen.
(3) La
sfârsitul examenului, rezultatele se centralizează într-un proces-verbal,
întocmit în conformitate cu anexa nr. 6.
Art.
14. - (1) Directiile de sănătate publică teritoriale eliberează candidatilor
declarati admisi certificate de absolvire, conform modelului prezentat în anexa
nr. 7.
(2)
Candidatii declarati respinsi au dreptul la două reexaminări, cu conditia
achitării taxei prevăzute la art. 8 alin. (3). În cazul nepromovării acestora,
candidatii vor efectua din nou cursul.
(3)
Certificatele de absolvire au valabilitate 3 ani de la data emiterii.
Art.
15. - (1) Pentru evidenta certificatelor de absolvire, Institutul de Sănătate
Publică Bucuresti si directiile de sănătate publică teritoriale întocmesc
registre de evidentă în conformitate cu modelele prezentate în anexele nr. 8,
respectiv nr. 9.
(2)
Răspunderea privind gestionarea certificatelor de absolvire revine în
exclusivitate institutiilor mentionate la alin. (1).
CAPITOLUL
IV
Art. 16. - (1)
Ministerul Sănătătii si Ministerul Educatiei, Cercetării si Tineretului, prin
directiile de specialitate, stabilesc de comun acord programe semestriale de
monitorizare a calitătii pregătirii asigurate de furnizorii de instruire, prin
controale desfăsurate în timpul derulării programelor de instruire si a
examenelor de absolvire, precum si a activitătii comisiilor de examen.
(2)
Activitatea de control prevăzută la alin. (1) se exercită de către persoane
desemnate de cele două ministere, la propunerea directiilor de specialitate.
Art.
17. - (1) În cazul în care se constată nerespectarea de către furnizorul de
instruire a conditiilor care au stat la baza avizării, se întocmeste
proces-verbal de constatare, acordându-se un termen de 30 de zile pentru
remedierea abaterilor constatate.
(2)
După expirarea acestui termen, Ministerul Sănătătii si Ministerul Educatiei,
Cercetării si Tineretului decid retragerea avizului de functionare.
Art.
18. - Retragerea avizului de functionare este obligatorie când furnizorul de
instruire înregistrează, la 3 examene succesive, un procent de promovabilitate
sub 50% din numărul participantilor la examen.
CAPITOLUL
V
Dispozitii
finale si tranzitorii
Art.
19. - Prevederile prezentei metodologii nu se aplică, pentru o perioadă de 3
ani de la absolvire, absolventilor unitătilor si institutiilor de învătământ
acreditate în conditiile legii, care au avut în programa de studii notiuni de
igienă specifice activitătii si care detin certificate de competentă
profesională, diplome de absolvire, diplome de licentă.
Art.
20. - Documentele privind examenele de absolvire se păstrează o perioadă de 3
ani în arhivele directiilor de sănătate publică teritoriale. Registrele de
evidentă se arhivează o perioadă de 6 ani de către institutiile care au dreptul
să le detină si să le gestioneze, conform art. 15 alin. (1).
Art.
21. - Ministerul Sănătătii asigură, prin Institutul de Sănătate Publică
Bucuresti, tipărirea si distribuirea, contra cost, a formularelor pentru
certificatele de absolvire.
Art.
22. - Avizele eliberate în baza vechilor reglementări îsi încetează
valabilitatea la 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
metodologii.
Art.
23. - În termen de 60 de zile de la publicarea prezentei motodologii în
Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Sănătătii elaborează
chestionarele pentru testarea cunostintelor si ghidurile privind continutul
modulelor de pregătire.
Art.
24. - Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1
la metodologie
............................................................
(Denumirea furnizorului de
instruire)
Nr.................../.......................
INSTITUTULUI
DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ................................................................
.........................................................
1) , cu sediul în localitatea
.............................................................................,
judetul/sectorul ......................................................, str.
.................................................. nr. ......, bl. ..., sc.
....., et. ...., ap. ....., cod postal ...................., telefon 2) .............., fax 2) .................., e-mail .......................,
cod unic de înregistrare/cod fiscal .................., reprezentat prin
................................, în calitate de asociat/actionar/împuternicit
............................................., posesor al actului de identitate
tip ..............., seria ........ nr. ................., eliberat de
.............................................. la data
......................................, prin prezenta solicit avizarea ca
furnizor de instruire în domeniul notiunilor fundamentale de igienă,
modulul/modulele:
1. servicii de
productie, depozitare, transport si comercializare a alimentelor, inclusiv
alimentatie publică si a colectivitătilor;
2. servicii de
curătenie în unităti de asistentă medicală, colectivităti de copii si tineri,
unităti de cazare (hoteluri, moteluri, cabane etc.);
3. productia si
distributia apei potabile si productia apei îmbuteliate;
4. servicii de
îngrijire corporală (cosmetică, frizerie, coafură, manichiură, pedichiură,
masaj etc.);
5. servicii tip
dezinfectie, dezinsectie, deratizare.
Precizez că am
luat cunostintă de prevederile Ordinului ministrului sănătătii si al
ministrului educatiei, cercetării si tineretului nr. 1.225/5.031/2003.
Anexez
documentatia prevăzută în metodologia de autorizare, conform opisului.
Semnătura
solicitantului
.......................................
L.S.
ANEXA Nr. 2
la metodologie
MINISTERUL SĂNĂTĂTII MINISTERUL EDUCATIEI,
CERCETĂRII SI TINERETULUI
Nr. ............./...................... Nr.
............./......................
Directia generală sănătate publică Directia
generală pentru învătământ
si inspectia sanitară de stat preuniversitar
Furnizorul de
instruire
..............................................................................,
cu sediul în localitatea ................................,
str.
............................................... nr. ........................,
judetul/sectorul ........................., conform certificatului de
înregistrare
nr. ......................, eliberat de
..............................................., în conformitate cu Ordinul
ministrului sănătătii si al ministrului
educatiei, cercetării si tineretului nr.
1.225/5.031/2003, este avizat să realizeze programe de instruire privind
însusirea
notiunilor fundamentale de igienă pentru
următoarele module:
..........................................................................................................................
..........................................................................................................................
..........................................................................................................................
Directia
generală sănătate publică si inspectia sanitară Director
general, .................................. |
Directia generală
pentru învătământ de stat preuniversitar Director
general, ................................. |
ANEXA Nr. 3
la metodologie
Furnizorul de instruire
..................................................................................................................
Aviz de functionare eliberat de Ministerul
Sănătătii nr. ............................../...........................
Aviz de functionare eliberat de Ministerul
Educatiei, Cercetării si Tineretului nr. ........../.......
Nr. ........................... din
........................
CATALOG
de
înscriere a candidatilor pentru sustinerea examinării privind însusirea
notiunilor fundamentale de igienă
Nr. crt |
DATE DESPRE
CURSANTI |
||||
Numele si
prenumele |
Actul de
identitate seria/numărul |
Codul
numeric personal |
Data si
locul nasterii |
Modulul
absolvit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura
furnizorului de instruire
.........................................................
L.S.
ANEXA Nr. 4
la metodologie
............................................
(Comisia de examen)
PROCES -
VERBAL
de
predare/primire a lucrărilor scrise la examenul de absolvire
Data .....................................
Ora ......................................
Sala .....................................
Nr. crt. |
Numele si
prenumele candidatului |
Semnătura
candidatului |
Observatii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comisia de examen:
........................................................
........................................................
........................................................
ANEXA Nr. 5
la metodologie
DIRECTIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ .................................................
(COMISIA DE EXAMEN) ............................ Decizia
......................
Furnizorul de instruire
..................................................................
Aviz de functionare eliberat de Ministerul
Sănătătii nr. ............................../.............................
Aviz de functionare eliberat de Ministerul
Educatiei, Cercetării si Tineretului nr. ........../.......
CATALOG DE
EXAMEN
Programul
de instruire privind însusirea notiunilor fundamentale de igienă
Nr. crt. |
DATE
REFERITOARE LA CANDIDATI |
Rezultatul
examinării admis/respins |
||
Numele si
prenumele |
Actul de
identitate |
Modulul absolvit |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Presedintele
comisiei de examen,
...................................................
L.S.
- Membru
................................
- Membru
................................
- Secretar
................................
ANEXA Nr. 6
la metodologie
Încheiat astăzi,
........................................, cu ocazia desfăsurării examenului de
absolvire a cursului de instruire privind însusirea notiunilor fundamentale de
igienă, organizat de .................................................... la data
de .................., la sediul ..........................................,
pentru care s-a constituit următoarea comisie de examen:
Presedinte
...............................................
Membru
...................................................
Membru
...................................................
Secretar
..................................................
La examenul de
absolvire au fost înregistrati ... participanti, dintre care ...... au fost
declarati admisi la examenul de absolvire, conform prevederilor art. 12 alin.
(2) din Metodologia pentru organizarea si certificarea instruirii profesionale
a personalului privind însusirea notiunilor fundamentale de igienă.
Situatia la
examenul de absolvire este reflectată de catalogul/cataloagele de examen
anexat/anexate si se prezintă sintetic astfel:
FURNIZORUL
DE INSTRUIRE |
CANDIDATI |
||
Înscrisi |
Prezenti |
Promovati |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL: |
|
|
|
Observatii:
..........................................................................................................................................................
Presedintele
comisiei de examen,
....................................................
Membru
.....................................
Membru
.....................................
ANEXA Nr. 7
la metodologie
MINISTERUL SĂNĂTĂTII MINISTERUL EDUCATIEI,
CERCETĂRII SI TINERETULUI
Directia de sănătate publică
..............................
Seria ............ nr. ...............
CERTIFICAT
DE ABSOLVIRE
eliberat
în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătătii si al
ministrului educatiei,
cercetării
si tineretului nr. 1.225/5.031/2003
Se adevereste prin
prezentul certificat de absolvire că domnul/doamna
..........................................................., cod numeric
personal .................., născut/născută în anul ............, luna
............, ziua ........., în localitatea .................., a urmat cursul
de instruire privind însusirea notiunilor fundamentale de igienă, modulul
....................., organizat de ...........................................,
în baza Avizului Ministerului Sănătătii nr. ....../...... si Ministerului
Educatiei, (denumirea
furnizorului de instruire) Cercetării
si
Tineretului nr. ............../.............,
si a promovat examenul de absolvire, fiind declarat/declarată admis/admisă.
Presedintele
comisiei de examen,
.............................................. L.S. |
Secretar, .................................. |
Nr.
................../........................
Data eliberării: anul ............ luna
............ ziua ...............
ANEXA Nr. 8
la metodologie
INSTITUTUL DE SĂNĂTATE PUBLICĂ BUCURESTI
REGISTRU DE
EVIDENTĂ
a
certificatelor de absolvire a cursurilor de instruire privind însusirea
notiunilor fundamentale de igienă
Nr. crt. |
Data iesirii |
Nr.
documentului de iesire |
Nr./Seria
adeverentei |
Datele de
identificare pentru persoana care a predat certificatele de la Institutul de
Sănătate Publică Bucuresti |
Datele de
identificare pentru persoana care a preluat certificatele de la Institutul de
Sănătate Publică Bucuresti |
Documentul
de plată |
||||||
De la |
Până la |
Numele si
prenumele |
Actul de
identitate |
Semnătura |
Numele si
prenumele |
Actul de
identitate |
Semnătura |
Nr./Data |
Suma |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 9
la metodologie
Directia judeteană de sănătate publică
................................
Directia de sănătate publică a municipiului
Bucuresti
REGISTRU DE
EVIDENTĂ NOMINALĂ
a
certificatelor de absolvire a cursurilor de instruire privind însusirea
notiunilor fundamentale de igienă
1. Intrări
Nr. crt. |
Data
intrării |
Nr.
documentului de intrare |
Nr./Seria
adeverentei |
Datele de
identificare pentru persoana care a preluat certificatele de la Institutul de
Sănătate Publică Bucuresti |
Datele de
identificare pentru persoana care gestionează adeverintele |
Documentul
de plată |
||||||
De la |
Până la |
Numele si
prenumele |
Actul de
identitate |
Semnătura |
Numele si
prenumele |
Actul de
identitate |
Semnătura |
Nr./Data |
Suma |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Iesiri
Nr. crt. |
Data |
Nr./Seria
adeverentei |
Numele
si prenumele absolventului |
Codul
numeric personal |
Modulul
absolvit |
Perioada |
Organizatorul
programului absolvit |
Data
eliberării |
Semnătura
de primire |
Mentiuni |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|