MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 46 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marti, 20
ianuarie 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 446 din 25 noiembrie 2003 referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. (1) si (4) din Legea nr.
254/2002 privind unele măsuri pentru cresterea atractivitătii la privatizare a
societătilor comerciale cu capital integral sau partial de stat, ce detin în
administrare terenuri agricole proprietate publică sau privată a statului,
modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 209/2002
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
7. -
Hotărâre privind protectia juridică a serviciilor bazate pe acces
conditionat sau constând în accesul conditionat
19. - Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2004 al Autoritătii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
40/2003.
- Ordin al presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei privind modificarea si, respectiv, abrogarea unor prevederi din
metodologiile aprobate de Autoritatea Natională de Reglementare în Domeniul
Energiei referitoare la stabilirea preturilor si tarifelor reglementate
practicate în sectorul energiei electrice si termice
DECIZII ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 25
noiembrie 2003
referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. (1) si (4) din Legea nr. 254/2002
privind unele măsuri pentru cresterea atractivitătii la privatizare a
societătilor comerciale cu capital integral sau partial de stat, ce detin în
administrare terenuri agricole proprietate publică sau privată a statului,
modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 209/2002
Nicolae Popa -
presedinte
Costică Bulai -
judecător
Nicolae Cochinescu
- judecător
Constantin Doldur
- judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Lucian Stângu -
judecător
Ioan Vida -
judecător
Aurelia Popa -
procuror
Gabriela
Dragomirescu - magistrat-asistent sef
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. (1)
si (4) din Legea nr.
254/2002 privind unele măsuri pentru cresterea atractivitătii la
privatizare a societătilor comerciale cu capital integral sau partial de stat,
ce detin în administrare terenuri agricole proprietate publică sau privată a
statului, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
209/2002, exceptie ridicată de Societatea Comercială “Vie Vin Murfatlar” -
S.A. din Basarabi în Dosarul nr. 17.282/2002 al Judecătoriei Constanta.
La apelul nominal
este prezent autorul exceptiei, lipsind cealaltă parte, fată de care procedura
de citare este legal îndeplinită.
Curtea dispune a
se face apelul si în Dosarul nr. 232C/2003, având ca obiect aceeasi exceptie de
neconstitutionalitate, ridicată de acelasi autor în Dosarul nr. 11.762/2002 al
aceleiasi instante. La apelul nominal răspunde autorul exceptiei, lipsind
cealaltă parte, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Curtea dispune a
se face apelul si în Dosarul nr. 233C/2003, al cărui obiect este aceeasi
exceptie, ridicată de către acelasi autor în Dosarul nr. 17.922/2002 al
aceleiasi instante. La apelul nominal răspunde autorul exceptiei, lipsind
cealaltă parte, fată de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Curtea, din
oficiu, pune în discutie conexarea dosarelor.
Autorul exceptiei
este de acord cu conexarea dosarelor.
Reprezentantul
Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor. Curtea, în temeiul
art. 16 din Legea nr. 47/1992
privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicată,
raportat la art. 164 din Codul de procedură civilă, dispune conexarea Dosarului
nr. 232C/2003 si a Dosarului nr. 233C/2003 la Dosarul nr. 231C/2003.
Autorul exceptiei
informează completul de judecată că ulterior sesizării Curtii Constitutionale
de către Judecătoria Constanta prin Încheierea din 4 martie 2003, Societatea
Comercială “Vie Vin Murfatlar” - S.A. din Basarabi si-a schimbat denumirea în
Societatea Comercială “Vitivinicola Basarabi” - S.A. Totodată, pe fond,
solicită admiterea exceptiei de neconstitutionalitate pentru argumentele
înfătisate în notele scrise, pe care le depune la dosar.
Curtea ia act de
comunicarea autorului exceptiei, în sensul că, după sesizarea sa prin
încheierile din 4 martie 2003, 18 martie 2003 si 15 aprilie 2003, denumirea
Societătii Comerciale “Vie Vin Murfatlar” - S.A. din
Basarabi a fost
modificată, prin actul aditional la statutul societătii, în Societatea
Comercială “Vitivinicola Basarabi” - S.A. În consecintă, în decizia Curtii
Constitutionale ce urmează a fi pronuntată, autor al exceptiei va fi Societatea
Comercială “Vitivinicola Basarabi” - S.A.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ca fiind
neîntemeiată. În acest sens, arată că dispozitiile legale criticate sunt în
conformitate cu prevederile din Constitutie invocate ca fiind încălcate.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin încheierile
din 4 martie 2003, pronuntată în Dosarul nr. 17.282/2002, din 15 aprilie 2003, pronuntată
în Dosarul nr. 11.762/2002, si din 18 martie 2003, pronuntată în Dosarul nr.
17.922/2002, Judecătoria Constanta a sesizat Curtea Constitutională cu
exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 alin. (1) si (4) din
Legea nr. 254/2002 privind unele măsuri pentru cresterea atractivitătii la
privatizare a societătilor comerciale cu capital integral sau partial de stat,
ce detin în administrare terenuri agricole proprietate publică sau privată a
statului, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
209/2002, exceptie ridicată de Societatea Comercială
“Vie Vin Murfatlar” - S.A. din Basarabi, în cauze având ca obiect contestatii
la executare.
În motivările
exceptiei, având un continut
asemănător, se sustine că prevederile art. 1 alin. (1) si (4) din Legea nr.
254/2002, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului
nr. 209/2002, contravin prevederilor art. 16, art. 51 si art. 134 alin. (2)
lit. a) din Constitutie. În acest sens, autorul exceptiei arată că, prin
aceeasi lege, la alineate diferite, legiuitorul instituie un tratament
discriminatoriu, sub aspectul facilitătilor acordate, între societătile
comerciale cu capital integral sau partial de stat ce urmează să fie supuse
privatizării potrivit prevederilor Legii nr.
268/2001 si societătile comerciale privatizate potrivit prevederilor
Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 198/1999.
Astfel, se sustine că scutirea de la plata obligatiilor bugetare a societătilor
cu capital integral sau partial de stat, care urmează a fi privatizate, este o
facilitate discriminatorie fată de scutirea acordată societătilor comerciale
deja privatizate prin Ordonanta Guvernului nr. 198/1999,
scutire ce priveste numai plata debitelor provenite din majorări de întârziere
si a penalitătilor pentru neplata obligatiilor bugetare. Mai mult, se sustine
că prin nominalizarea în anexa la Legea nr.
254/2002 a societătilor comerciale care beneficiază efectiv de aceste
prevederi, societătile comerciale privatizate anterior intrării în vigoare a
legii “sunt exceptate în a beneficia de tratament egal în fata legii”, ceea ce
este contrar prevederilor art. 16 din Constitutie, care consacră egalitatea în
drepturi a cetătenilor. În legătură cu încălcarea art. 134 alin. (2) lit. a)
din Constitutie, se arată că, în temeiul acestui text constitutional,
facilitătile acordate societătilor comerciale privatizate potrivit Legii nr.
254/2002 si potrivit Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 198/1999
trebuie să ofere acestora sanse egale de integrare într-o economie de piată,
astfel, “în cazul în care un investitor a preluat debite la privatizarea
societătii, iar un alt investitor din acelasi domeniu este scutit integral de
plata debitelor restante se naste fără îndoială concurentă neloială pe
segmentul respectiv de piată”.
Judecătoria
Constanta apreciază că
exceptia ridicată este neîntemeiată. În acest sens se arată: principiul
egalitătii în drepturi în fata legii si a autoritătilor publice este aplicabil
persoanelor fizice, iar nu subiectelor colective de drept si, pe de altă parte,
acest principiu constitutional exprimă cerinta ca tratamentul juridic aplicabil
să fie identic în situatii similare, situatie ce nu se regăseste în spetă;
încălcarea art. 51
din Constitutie, care constituie temeiul general al respectării suprematiei
Legii fundamentale, nu poate fi retinută, întrucât acest text nu poate fi
invocat în sustinerea unei exceptii neînsotit de alte prevederi constitutionale
pretins încălcate; îndatorirea statului de a asigura libertatea comertului si
protectia concurentei loiale nu exclude adoptarea unor măsuri de protectie
specială a unor societăti în considerarea situatiei deosebite în care acestea
se află.
Potrivit
prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,
republicată, încheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor
două Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de
vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate ridicată este neîntemeiată. Astfel, invocarea încălcării art. 16 alin. (1) din Constitutie nu poate fi retinută, dat fiind că legiuitorul poate institui tratamente juridice diferite, justificate obiectiv si rational, pentru situatii diferite. În spetă tratamentul juridic diferit se justifică prin însusi scopul actului normativ, respectiv cresterea atractivitătii la privatizare a societătilor comerciale ce urmează a fi supuse acestei operatiuni, prin acordarea de scutiri de la plata obligatiilor bugetare. Această ipoteză este distinctă de cea a societătilor anterior privatizate. Nu se poate retine nici încălcarea art. 134 alin. (2) lit. a) din Constitutie, întrucât măsurile stabilite prin textele de lege criticate sunt menite să asigure tocmai îndeplinirea obligatiilor statului consacrate prin textul constitutional invocat. În sfârsit, invocarea încălcării art. 51 din Constitutie este neconcludentă în demonstrarea neconstitutionalitătii dispozitiilor legale criticate.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând
încheierile de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, rapoartele întocmite
de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale
criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii
nr. 47/1992, retine următoarele:
Curtea
Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1),
ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992,
republicată, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 1 alin. (1) si (4) din
Legea nr. 254/2002 privind unele măsuri pentru cresterea atractivitătii la
privatizare a societătilor comerciale cu capital integral sau partial de stat,
ce detin în administrare terenuri agricole proprietate publică sau privată a
statului, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
209/2002.
Textele criticate
au următorul continut:
- Art. 1 alin. (1)
si (4): “(1) Societătile comerciale cu capital integral sau partial de stat
ce urmează să fie supuse privatizării, potrivit prevederilor Legii nr. nr.
268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce detin în
administrare terenuri proprietate publică si privată a statului cu destinatie
agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, beneficiază de
următoarele înlesniri la plata obligatiilor restante:
a) scutirea de
la plata obligatiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2001,
reprezentând impozite, taxe, contributii si alte venituri bugetare, creante
proprii ale institutiei publice implicate în procesul de privatizare, precum si
cele datorate fondurilor speciale;
b) scutirea de
la plata obligatiilor restante la data de 31 decembrie 2001 către bugetele
locale, reprezentând impozite, taxe si alte venituri;
c) scutirea la
plată a majorărilor de întârziere si a penalitătilor de orice fel, datorate si
neachitate la data intrării în vigoare a prezentei legi, aferente obligatiilor
bugetare restante prevăzute la lit. a) si b), care se înscriu în certificatele
de obligatii bugetare, actualizate si nestinse la data transferului dreptului
de proprietate;
d) sumele
reprezentând impozite, taxe, contributii si alte venituri bugetare, care fac
obiectul înlesnirilor la plată, prevăzute la lit. a) si b), sunt cele restante
la data de 31 decembrie 2001 si nestinse la data intrării în vigoare a
prezentei legi. [...]
(4) Societătile
comerciale privatizate conform prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului
nr. 198/1999 privind privatizarea societătilor comerciale ce detin în
administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apă
si ale Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societătilor comerciale ce detin
în administrare terenuri proprietate publică si privată a statului cu
destinatie agricolă si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, cu
modificările si completările ulterioare, beneficiază de esalonarea la plată pe
o perioadă de 5 ani, cu o perioadă de gratie de 6 luni cuprinsă în perioada de
esalonare, a obligatiilor restante la data de 31 decembrie 2001, cu exceptia
sumelor provenite din plata redeventei si de scutirea la plată a majorărilor de
întârziere si a penalitătilor de orice fel aferente acestor obligatii.”
În opinia
autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste dispozitii legale
contravin dispozitiilor art. 16 alin. (1), art. 51 si art. 134 alin. (2) lit.
a) din Constitutie, modificate si completate prin Legea de revizuire a
Constitutiei României nr.
429/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din
29 octombrie 2003. Potrivit Constitutiei republicate, cu reactualizarea
denumirilor si renumerotarea textelor, art. 51 a devenit alin. (5) al art. 1 si
art. 134 alin. (2) lit. a) a devenit art. 135 alin. (2) lit. a), dispozitii
care prevăd:
- Art. 16 alin.
(1): “Cetătenii sunt egali în fata legii si a autoritătilor publice, fără
privilegii si fără discriminări.”;
- Art. 1 alin.
(5): “În România, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor
este obligatorie.”;
- Art. 135 alin.
(2) lit. a): “Statul trebuie să asigure:
a) libertatea
comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru
valorificarea tuturor factorilor de productie.”
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate ridicată, Curtea constată că dispozitiile art. 1 alin.
(1) si (4) din Legea nr.
254/2002 privind unele măsuri pentru cresterea atractivitătii la
privatizare a societătilor comerciale cu capital integral sau partial de stat,
ce detin în administrare terenuri agricole proprietate publică sau privată a
statului, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
209/2002, au mai făcut obiectul controlului
de constitutionalitate în Dosarul Curtii Constitutionale nr. 224C/2003. În acel
dosar autor al exceptiei este, ca si în prezenta cauză, Societatea Comercială
“Vitivinicola Basarabi” - S.A. (fostă Societatea Comercială “Vie Vin Murfatlar”
- S.A. din Basarabi), care invocă aceleasi motive de neconstitutionalitate si
aceleasi texte din Constitutie pretins a fi încălcate. Cu privire la acestea,
Curtea s-a pronuntat prin Decizia nr. 400 din 28 octombrie 2003, nepublicată
încă, în sensul respingerii exceptiei. De altfel, în jurisprudenta sa, de
exemplu în Decizia nr. 27 din 25 mai 1993, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 163 din 15 iulie 1993, Curtea Constitutională a statuat
că: “Partea care a invocat exceptia nu o mai poate reitera, întrucât, fiind
contrară puterii lucrului judecat, ea este inadmisibilă. Dacă exceptia respinsă
este din nou invocată, dar de altă parte, nu există putere de lucru judecat.
Decizia anterioară de respingere este, însă, obligatorie potrivit art. 145 alin.
(2) din Constitutie, astfel că atât timp cât motivele care au justificat-o
subzistă în continuare, fiind aceleasi, rezolvarea exceptiilor ulterioare de
aceeasi natură nu poate fi alta.”
Întrucât în
prezenta cauză nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea
solutiei pronuntate, cele statuate prin Decizia nr. 400 din 28 octombrie 2003
îsi mentin valabilitatea.
În plus, în acest
dosar autorul exceptiei invocă si încălcarea art. 1 alin. (5) din Constitutie,
potrivit căruia: “În România, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale
si a legilor este obligatorie.” Curtea constată că prevederile acestui text
constitutional nu sunt relevante pentru solutionarea prezentei exceptii.
Pentru considerentele
expuse, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie,
republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 alin. (1)
si (6) din Legea nr. 47/1992,
republicată,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind
inadmisibilă, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. (1)
si (4) din Legea nr.
254/2002 privind unele măsuri pentru cresterea atractivitătii la
privatizare a societătilor comerciale cu capital integral sau partial de stat,
ce detin în administrare terenuri agricole proprietate publică sau privată a
statului, modificată si completată prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
209/2002, exceptie ridicată de
Societatea Comercială “Vitivinicola Basarabi” - S.A. în dosarele nr. 17.282/2002,
nr. 11.762/2002 si nr. 17.922/2002 ale Judecătoriei Constanta.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din 25 noiembrie 2003.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. NICOLAE POPA
Magistrat-asistent
sef,
Gabriela
Dragomirescu
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
privind protectia juridică a serviciilor bazate pe
acces conditionat sau constând în accesul conditionat
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 6 din Ordonanta
Guvernului nr.
34/2002 privind accesul la retelele publice de comunicatii electronice si
la infrastructura asociată, precum si interconectarea acestora, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr.
527/2002,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - (1)
Prezenta hotărâre are ca scop stabilirea măsurilor împotriva oricăror
activităti desfăsurate în legătură cu dispozitivele ilicite care permit accesul
neautorizat la serviciile protejate sau la serviciile asociate.
(2) Dispozitiile
prezentei hotărâri nu restrictionează furnizarea serviciilor protejate sau a
serviciilor asociate care provin dintr-un stat membru al Uniunii Europene si
nici libera circulatie a dispozitivelor de acces conditionat.
Art. 2. - În
întelesul prezentei hotărâri, următorii termeni se definesc astfel:
a) serviciu
protejat - oricare dintre următoarele servicii care sunt oferite contra
cost si bazate pe acces conditionat sau constând în accesul conditionat:
1. difuzarea de
programe de televiziune si de programe radiofonice, întelegându-se prin aceasta
orice serviciu de difuzare, astfel cum a fost definit în art. 1 lit. a) din
Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările si completările ulterioare;
2. serviciile
societătii informationale, în sensul definit la art. 4 alin. (1) pct. 2 din
Hotărârea Guvernului nr.
1.587/2002 privind măsurile pentru organizarea si realizarea schimbului de
informatii în domeniul standardelor si reglementărilor tehnice, precum si al
regulilor referitoare la serviciile societătii informationale între România si
statele membre ale Uniunii Europene, precum si Comisia Europeană;
b) acces
conditionat - orice modalitate tehnică prin intermediul căreia accesul sub
o formă inteligibilă la serviciul protejat se poate face în mod restrictionat
pe baza unei autorizări individuale prealabile;
c) dispozitiv
de acces conditionat - orice echipament sau program informatic destinat sau
adaptat pentru a permite accesul într-o formă inteligibilă la un serviciu
protejat;
d) serviciu
asociat - instalarea, întretinerea sau înlocuirea dispozitivelor de acces
conditionat, precum si prestarea de servicii de comunicatii comerciale
referitoare la acestea sau la serviciile protejate;
e) comunicatii
comerciale - orice formă de publicitate, marketing, sponsorizare, promotie
si relatii publice realizate în scopul promovării dispozitivelor de acces
conditionat sau a serviciilor protejate;
f) dispozitiv
ilicit - orice dispozitiv de acces conditionat care nu a fost autorizat de
către furnizorul serviciului protejat.
Art. 3. - Sunt
interzise următoarele activităti:
a) producerea,
importul, distribuirea, vânzarea, închirierea sau detinerea în scop comercial a
dispozitivelor ilicite;
b) instalarea,
întretinerea sau înlocuirea în scop comercial a unui dispozitiv ilicit;
c) utilizarea
comunicatiilor comerciale în scopul promovării dispozitivelor ilicite.
Art. 4. - (1)
Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei este autoritatea
competentă în domeniul protectiei juridice a serviciilor bazate pe accesul
conditionat sau constând în accesul conditionat.
(2) Inspectoratul
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei este organismul
responsabil cu exercitarea activitătilor de supraveghere si ducere la
îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
(3) Personalul de
control împuternicit în acest scop al Inspectoratului General pentru
Comunicatii si Tehnologia Informatiei are dreptul să solicite declaratii sau
orice documente necesare pentru efectuarea controlului, să ridice copii de pe
orice registre, acte financiar-contabile si comerciale ori alte acte; de
asemenea, poate să facă inspectii, inclusiv inopinate, la orice instalatii,
incinte, terenuri sau infrastructuri utilizate de furnizorul de servicii
protejate în activitatea sa, al căror rezultat va fi consemnat într-un
proces-verbal de constatare, si să primească, la convocare sau la fata locului,
informatii si justificări.
Art. 5. - (1)
Nerespectarea prevederilor art. 3 lit. c) constituie contraventie si se
sanctionează cu amendă de la 15.000.000 lei la 40.000.000 lei.
(2) Constatarea
contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de către personalul
împuternicit de Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia
Informatiei.
(3)
Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la alin. (1), agentul
constatator făcând mentiune despre această posibilitate în procesul-verbal.
Art. 6. -
Contraventiei prevăzute la art. 5 îi sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei
Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
comunicatiilor si tehnologiei informatiei,
Dan Nica
Bucuresti, 8 ianuarie 2004.
Nr. 7.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul 2004 al Autoritătii Nationale de Reglementare pentru
Serviciile Publice de Gospodărie Comunală
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 1 alin. (3) din Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr.
64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiintarea, organizarea,
reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si a unor institutii publice, cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2004 al Autoritătii Nationale
de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală, prevăzut în
anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1)
Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri si
cheltuieli al Autoritătii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice
de Gospodărie Comunală reprezintă limite maxime si nu pot fi depăsite decât în
cazuri justificate si numai cu aprobarea Guvernului.
(2) În cazul în
care în cursul executiei se înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate,
Autoritatea Natională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie
Comunală poate efectua cheltuieli proportional cu gradul de realizare a
veniturilor.
Art. 3. -
Autoritatea Natională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie
Comunală răspunde de modul de formare, administrare, angajare si utilizare a
sumelor prevăzute în bugetul de venituri si cheltuieli, în conformitate cu
prevederile legale.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare pentru
Serviciile
Publice de Gospodărie Comunală,
Ioan Radu
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 15 ianuarie 2004.
Nr. 19.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AUTORITATEA NATIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN
DOMENIUL ENERGIEI
privind modificarea si, respectiv, abrogarea unor
prevederi din metodologiile aprobate de Autoritatea Natională de Reglementare
în Domeniul Energiei referitoare la stabilirea preturilor si tarifelor
reglementate practicate în sectorul energiei electrice si termice
În temeiul art. 9
alin. (2) si (6), al art. 11 alin. (1) si alin. (2) lit. a), c) si i) din Legea
energiei electrice nr.
318/2003 si al art. 15 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
73/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de
alimentare cu energie termică produsă centralizat,
având în vedere
asigurarea stabilitătii tarifului la energia electrică livrată consumatorilor
captivi si Referatul de aprobare prezentat de Departamentul preturi, tarife si
analiză economică,
în conformitate cu
prevederile Procesului-verbal al Comitetului de reglementare al Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 23 decembrie 2003,
presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:
Art. I. - Metodologia de stabilire a preturilor
reglementate de vânzare/cumpărare, a tarifelor de transport si de distributie
pentru energia termică, aprobată prin Decizia presedintelui Autoritătii
Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 126/2000,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 390 din 22 august
2000, se modifică potrivit anexei nr. 1*) la prezentul ordin.
Art. II. - Metodologia de stabilire a tarifelor
reglementate pentru consumatorii finali de energie termică, aprobată prin
Decizia presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul
Energiei nr. 127/2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 390 din 22 august 2000, se modifică potrivit anexei nr. 2*) la prezentul
ordin.
Art. III. - Metodologia pentru stabilirea
preturilor/tarifelor de achizitie a energiei electrice de la producători
independenti si autoproducători - revizia 1, aprobată prin Ordinul
presedintelui Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei nr.
37/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din
24 decembrie 2002, se modifică potrivit anexei nr. 3*) la prezentul ordin.
Art. IV. - Ordinul presedintelui Autoritătii Nationale
de Reglementare în Domeniul Energiei nr.
26/2001 pentru aprobarea Procedurii de ajustare operativă a preturilor
pentru energia termică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 725 din 14 noiembrie 2001, se abrogă.
Art. V. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. VI. - Departamentul preturi, tarife si analiză
economică din cadrul Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei
va urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.
Presedintele
Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Ion Lungu
Bucuresti, 23 decembrie 2003.
Nr. 40.
*) Anexele nr. 1-3 se publică pe pagina web a Autoritătii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei: www.anre.ro.