MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 120 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Marti, 10 februarie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
80. - Hotărâre privind instituirea unei măsuri de salvgardare
la importul de carne de porc originară din Republica Polonă
87. - Hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile
compensatorii referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de apărare,
ordine publică si sigurantă natională
89. - Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare în valută si
celelalte drepturi în valută si în lei ale personalului trimis în misiune
permanentă în străinătate
90. - Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea
Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii ale personalului
român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter
temporar
91. - Hotărâre privind darea în administrare Ministerului
Finantelor Publice - Directia generală de administrare a marilor contribuabili
a unui bun imobil din domeniul public al statului
92. - Hotărâre pentru aprobarea amendamentului convenit între
Guvernul României si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare,
prin schimbul de scrisori semnate la Zagreb la 9 octombrie 2003 si la Bucuresti
la 20 noiembrie 2003, la Acordul de împrumut dintre România si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Washington la 2
octombrie 1997
95. - Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri si
cheltuieli al Oficiului Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie
pe anul 2004
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
52. - Ordin al ministrului muncii, solidaritătii sociale si
familiei pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masă
pentru semestrul I 2004
DECIZII
ALE CONSILIULUI CONCURENTEI
24. - Decizie privind operatiunea realizată de către Societatea
Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti prin dobândirea controlului legal,
unic si direct la Societatea Comercială SOTEM ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind instituirea unei
măsuri de salvgardare la importul de carne de porc originară din Republica
Polonă
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si având în vedere Acordul privind
aderarea României la Acordul central european de comert liber (C.E.F.T.A.),
Cracovia, ratificat prin Legea nr. 90/1997,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se instituie o taxă vamală de import, conform anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, ca o măsură de salvgardare la importul de
carne carcasă sau semicarcasă proaspătă ori refrigerată din specia porcine
domestice, originară din Republica Polonă.
Art.
2. - Prezenta hotărâre se aplică până la disparitia conditiilor care au impus
adoptarea ei, dar nu mai târziu de data de 30 aprilie 2004 inclusiv.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Petre
Daea,
secretar
de stat
p.
Ministrul delegat pentru comert,
Adrian
Mitu,
subsecretar
de stat
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 80.
ANEXĂ
aplicată
la importul în România al unor sortimente de carne de porc originare din
Republica Polonă
Pozitia
tarifară |
Denumirea
produselor |
Taxa
vamală (%) |
|
Carne de animale din specia
porcine, proaspătă, refrigerată sau congelată: |
|
|
- Proaspătă sau refrigerată: |
|
|
-- În carcase sau semicarcase: |
|
0203.11.10 |
--- De animale din specia
porcine domestice |
45 |
pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr.
189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la contractele de
achizitii pentru nevoi de apărare, ordine publică si sigurantă natională
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 53 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la
contractele de achizitii pentru nevoi de apărare, ordine publică si sigurantă
natională, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 354/2003,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgentă a
Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile compensatorii referitoare la
contractele de achizitii pentru nevoi de apărare, ordine publică si sigurantă
natională, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 354/2003,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Ministrul
administratiei si internelor,
Ioan
Rus
Ministrul
apărării nationale,
Ioan
Mircea Pascu
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 87.
ANEXĂ
de
aplicare a Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 189/2002 privind operatiunile
compensatorii referitoare la contractele de achizitii pentru nevoi de apărare,
ordine publică si sigurantă natională
Ordonantă
de urgentă:
1. Art.
4 lit. b)
b)
operatiuni compensatorii directe – participarea agentilor economici români la realizarea de
echipamente, tehnică, tehnologie, materiale, produse ce fac obiectul
contractului de achizitie sau la prestarea de servicii care contribuie la
implementarea si exploatarea în bune conditii a echipamentelor si produselor
achizitionate. Operatiunile compensatorii directe se pot realiza în următoarele
forme:
-
productia sub licentă - productia de echipamente, tehnică, tehnologie,
materiale, produse sau prestarea de servicii bazate pe transferul de informatie
tehnică de la contractant către agenti economici români;
-
subcontractarea - producerea de către un agent economic român a unei părti sau
a unei componente a echipamentului, produsului sau serviciului care face
obiectul contractului de achizitie, cu sau fără licentă de productie acordată
de către contractant;
-
cumpărarea de produse rezultate - forma de compensare prin care contractantul
se obligă ca în contul obligatiei compensatorii să cumpere de la agenti
economici români produse sau servicii realizate cu echipamentele, tehnica,
tehnologia, produsele si materialele livrate;
-
transferul de tehnologie - transferarea de cunostinte, asistentă tehnică sau
alte activităti de transfer tehnologic, care să permită obtinerea de noi
capacităti sau cresterea competitivitătii pieselor de schimb si a
componentelor;
Norme
metodologice:
Autoritatea
contractantă include în caietul de sarcini specificatii cu privire la clauza de
compensare, respectiv valoarea obligatiei de compensare si perioada de
îndeplinire a acesteia.
Clauzele
privind operatiunile compensatorii referitoare la productia sub licentă,
subcontractarea, cumpărarea de produse rezultate, transferul de tehnologie vor
fi stabilite de Agentie si vor fi negociate cu contractantul de către Agentie
si agentul economic român, tinându-se cont cu prioritate de solicitările
autoritătii contractante, dacă aceasta le formulează si le transmite Agentiei.
Pentru sustinerea acestor solicitări, autoritatea contractantă are dreptul de a
desemna reprezentanti în cadrul comisiei de negociere a acordului-cadru de
compensare.
Ordonantă
de urgentă:
2. Art.
4 lit. c), prima liniută:
-
exportul de produse, servicii sau lucrări care nu sunt legate de obiectul
contractului de achizitie;
Norme
metodologice:
Prin
contractul de achizitie contractantul se va obliga să cumpere direct sau
printr-o entitate eligibilă produse, servicii ori lucrări din industria de
apărare si aerospatială, cu prioritate, precum si din alte domenii de înaltă
tehnologie, a căror valoare de compensare, cumulată cu valoarea de compensare
aferentă operatiunilor compensatorii directe, reprezintă cel putin 80% din
valoarea contractului de achizitie, conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 189/2002.
Ordonantă
de urgentă:
3. Art.
4 lit. c), a 2-a liniută:
-
schimbul de produse sau servicii stabilite de contractant si un agent economic
român la o valoare echivalentă;
Norme
metodologice:
Constituie
schimb la valoare echivalentă produsele si serviciile importate în
România ca obiect al contractului de achizitie si produsele si serviciile
exportate din România, luate în calcul ca valoare adăugată local, pentru
îndeplinirea obligatiilor de compensare.
Ordonantă
de urgentă:
4. Art.
4 lit. c), a 3-a liniută:
-
cumpărările în avans - forma operatiunilor compensatorii indirecte, prin care
contractantul cumpără produse sau servicii înaintea exportului propriilor
produse, servicii sau lucrări ce fac obiectul contractului de achizitie, cu
scopul de a crea capacitate de plată în beneficiul autoritătii contractante,
asigurându-se astfel resursele valutare pentru plata avansului la contractul de
achizitie;
Norme
metodologice:
Agentia
va deduce din valoarea acordului-cadru de compensare, pe baza comunicărilor
primite, valoarea cumpărărilor în avans - ca valoare adăugată local.
Ordonantă
de urgentă:
5. Art.
4 lit. c), a 4-a liniută:
-
asistentă în marketing - activităti de sprijinire a agentilor economici români
în pătrunderea pe pietele externe;
Norme
metodologice:
Asistenta
în marketing se ia în considerare ca operatiune compensatorie la valoarea
adăugată local aferentă exportului realizat, generat de această asistentă.
Ordonantă
de urgentă:
6. Art.
4 lit. c), a 5-a liniută:
-
asistentă financiară - activităti legate de furnizarea sau sprijinirea obtinerii
de fonduri pentru un agent economic român, în vederea realizării de exporturi;
Norme
metodologice:
Asistenta
financiară se ia în considerare ca operatiune compensatorie la valoarea
adăugată local aferentă exportului realizat, generat de această asistentă.
Ordonantă
de urgentă:
7. Art.
4 lit. c), a 6-a liniută:
- alte
activităti în domeniil care nu sunt legate de produsul, serviciul sau lucrarea
achizitionată, precum: transferul de tehnologie si know-how, cooperarea în
cercetare si dezvoltare, noi investitii, înfiintarea de companii mixte,
asistentă pentru crearea de noi locuri de muncă, asistentă pentru întreprinderi
mici si mijlocii;
Norme
metodologice:
Se iau
în considerare, ca operatiuni compensatorii, alte activităti în domenii care nu
sunt legate de produsul, serviciul sau lucrarea achizitionată, precum:
-
transferul de tehnologie si know-how;
-
cooperare în cercetare si dezvoltare;
- noi
investitii;
-
înfiintarea de companii mixte;
-
asistentă pentru crearea de noi locuri de muncă;
-
asistentă pentru întreprinderi mici si mijlocii.
Aceste
activităti se iau în considerare, ca operatiuni compensatorii, la valoarea
adăugată local aferentă exportului realizat de ele.
Ordonantă
de urgentă:
8. Art.
4 lit. l):
1. valoarea
adăugată local - valoarea totală a exporturilor de produse, servicii sau
lucrări produse, prestate ori executate în România, rezultate în urma derulării
operatiunilor compensatorii, mai putin costul tuturor materiilor prime,
materialelor si serviciilor importate de contractant si, dacă este cazul, de o
parte eligibilă, si profiturile si beneficiile distribuite contractantului si
transferate în afara tării;
Norme
metodologice:
8.1.
Prin costul tuturor materiilor prime, materialelor si serviciilor importate se
întelege valoarea importurilor realizate de agenti economici români, necesare
pentru realizarea productiei de export.
8.2.
Se consideră profituri distribuite contractantului si transferate în afara
tării cele rezultate din activitatea de export, ca operatiune compensatorie
a unei persoane juridice române în care contractantul si/sau o entitate
eligibilă au calitatea de asociat sau actionar, potrivit legislatiei române
privind societătile comerciale. Ca bază de calcul se ia valoarea netă
transferată în afara tării, după plata impozitelor si taxelor legale.
8.3.
În cazul realizării operatiunilor compensatorii directe prevăzute la art. 4
lit. b) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 189/2002, sub forma
productiei sub licentă, subcontractării sau transferului de tehnologie, ca
valoare adăugată local se consideră valoarea totală, încasată în urma derulării
acestor operatiuni, a participării agentilor economici români la realizarea de
echipamente, tehnologie, materiale, produse ce fac obiectul contractului de
achizitie sau la prestarea de servicii care contribuie la implementarea si
exploatarea în bune conditii a echipamentelor si produselor achizitionate, mai
putin valoarea importurilor necesare pentru realizarea productiei si prestarea
serviciilor, precum si profiturile distribuite contractantului si transferate
în afara tării.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea
anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de
salarizare în valută si celelalte drepturi în valută si în lei ale personalului
trimis în misiune permanentă în străinătate
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Pozitia
nr. 60 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la
criteriile de salarizare în valută si celelalte drepturi în valută si în lei
ale personalului trimis în misiune permanentă în străinătate, republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 5 septembrie 1996, cu
modificările si completările ulterioare, se modifică si va avea următorul
cuprins:
“60.
Irak USD 900”
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul afacerilor externe,
Cristian
Diaconescu,
secretar
de stat
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 89.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru modificarea
anexei la Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si obligatii
ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni
cu caracter temporar
În
temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Pozitia
nr. 76 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi si
obligatii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor
misiuni cu caracter temporar, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 154 din 19 iulie 1995, cu modificările si completările
ulterioare, se modifică si va avea următorul cuprins:
Nr. crt. |
Tara
de diurnă |
Valuta
de cazare |
Categoriile |
Plafoanele |
||
I |
II |
A |
B |
|||
“76. |
Irak |
USD |
60 |
96 |
80 |
160” |
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul afacerilor externe,
Cristian
Diaconescu,
secretar
de stat
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 90.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind darea în administrare
Ministerului Finantelor Publice - Directia generală de administrare a marilor
contribuabili a unui bun imobil din domeniul public al statului
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 12 alin. (1) si (2) din Legea
nr. 213/1998 privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu
completările ulterioare, precum si al art. 157 alin. (5) din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se aprobă darea în administrare Ministerului Finantelor Publice -
Directia generală de administrare a marilor contribuabili a unui bun imobil din
domeniul public al statului, situat în municipiul Bucuresti, bd. Alba Iulia nr.
6, bl. I5, tronson 1+2, S+P+M, sectorul 3, identificat potrivit anexei care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 91.
ANEXĂ
DATELE
DE IDENTIFICARE
a
bunului imobil care se dă în administrare Ministerului Finantelor Publice -
Directia generală de administrare a marilor contribuabili
Adresa
bunului imobil |
Caracteristicile
tehnice ale bunului imobil*) |
Municipiul Bucuresti, bd. Alba
Iulia nr. 6, bl. I5, tronson 1+2, S+P+M, sectorul 3 |
- Spatiu comercial (regim de
înăltime S+P+8E) în suprafată utilă de 1.293,43 m2 |
*) Suprafata de teren aferentă este
în folosintă.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
amendamentului convenit între Guvernul României si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Zagreb la 9
octombrie 2003 si la Bucuresti la 20 noiembrie 2003, la Acordul de împrumut
dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare,
semnat la Washington la 2 octombrie 1997
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. 5 din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr. 71/1997 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România
si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la
Washington la 2 octombrie 1997, aprobată cu modificări prin Legea nr. 63/1998,
cu modificările ulterioare,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se
aprobă amendamentul convenit între Guvernul României si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Zagreb
la 9 octombrie 2003 si la Bucuresti la 20 noiembrie 2003, la Acordul de
împrumut dintre România si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare, semnat la Washington la 2 octombrie 1997, ratificat prin Ordonanta
de urgentă a Guvernului nr. 71/1997, aprobată cu modificări prin Legea nr.
63/1998, cu modificările ulterioare, după cum urmează:
- Paragraful
1 al anexei nr. 1 “Tragerea sumelor din împrumut” la acordul de împrumut se
modifică si va avea cuprinsul prezentat în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Ministrul
educatiei, cercetării si tineretului,
Alexandru
Athanasiu
p.
Ministrul afacerilor externe,
Cristian
Diaconescu,
secretar
de stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 92.
ANEXĂ
(Anexa nr. 1 la acordul de
împrumut)
1. Tabelul de mai jos
prezintă categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele împrumutului,
alocarea sumelor împrumutului pe fiecare categorie si procentul de cheltuieli
pentru pozitiile care vor fi astfel finantate pe fiecare categorie:
Categoria |
Suma din
împrumut alocată (exprimată în dolari S.U.A.) |
% de
cheltuieli pentru a fi finantat |
(1) Lucrări pentru partea A a
Proiectului |
59.150.000 |
53% din cheltuieli efectuate anterior datei
de 1 iunie 2003 si 46% din cheltuieli
efectuate după această dată |
(2) Bunuri: |
|
|
(a) Mobilier scolar pentru
partea A a Proiectului |
3.950.000 |
74% |
(b) Echipamente si vehicule
pentru partea B a Proiectului |
410.000 |
100% din cheltuieli externe, 100% din
cheltuieli locale (franco-uzină) si 82% din cheltuieli
locale pentru articole procurate local |
(3) Servicii de consultantă si
pregătire: |
|
|
(a) Servicii pentru
planificarea si proiectarea documentatiilor tehnice pentru partea A a
Proiectului |
5.250.000 |
100% din cheltuieli externe si |
(b) Pregătire |
215.000 |
95% din cheltuieli locale |
(c) Alte servicii de consultantă |
1.025.000 |
100% |
(4) Nealocate |
0 |
100% din cheltuieli externe si 82% din
cheltuieli locale |
TOTAL: |
70.000.000 |
|
GUVERNUL
ROMÂNIEI
pentru aprobarea
bugetului de venituri si cheltuieli al Oficiului Participatiilor Statului si
Privatizării în Industrie pe anul 2004
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 9 alin. (1) din Ordonanta de
urgentă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societătilor comerciale,
aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările si completările ulterioare, al
art. 1 alin. (7) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiintarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 552/2001, al art. 51 din Legea nr.
137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările
si completările ulterioare, al art. 2 din Legea nr. 399/2002 pentru asigurarea
conditiilor de finantare a organizării si functionării activitătilor legate de
privatizările derulate prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în
Industrie si al art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
169/2001 privind utilizarea unor sume destinate restructurării si reorganizării
agentilor economici din sectorul productiei de apărare, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr. 380/2002,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă bugetul de venituri si cheltuieli aferent activitătii de
privatizare al Oficiului Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie
pe anul 2004, prevăzut în anexa nr. 1, si bugetul de venituri si cheltuieli
conform Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 169/2001 privind utilizarea unor
sume destinate restructurării si reorganizării agentilor economici din sectorul
productiei de apărare, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
380/2002, prevăzut în anexa nr. 2.
Art.
2. - (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de
venituri si cheltuieli al Oficiului Participatiilor Statului si Privatizării în
Industrie reprezintă limite maxime care nu pot fi depăsite decât în cazuri
justificate si numai cu aprobarea Guvernului.
(2) În
cazul în care în executia bugetului de venituri si cheltuieli se înregistrează
depăsiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Oficiul
Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie va efectua cheltuieli
totale,
proportional
cu gradul de realizare a veniturilor.
Art.
3. - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie retine
permanent la dispozitia sa, conform Legii nr. 399/2002 pentru asigurarea
conditiilor de finantare a organizării si functionării activitătilor legate de
privatizările derulate prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în
Industrie, în scopul desfăsurării corespunzătoare a activitătii sale, din
veniturile încasate în cursul anului 2004, o sumă reprezentând jumătate din
cuantumul anual al cheltuielilor prevăzute în bugetul său de venituri si
cheltuieli aferent activitătii de privatizare, precum si diferenta dintre
veniturile constituite si cheltuielile efectuate conform Ordonantei de urgentă
a Guvernului nr.169/2001, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
380/2002, în vederea utilizării exclusive pentru restructurarea si
reorganizarea agentilor economici din sectorul productiei de apărare.
Art.
4. - (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se sanctionează
cu amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2)
Contraventiei prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozitiile Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu
modificări si completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare.
Art.
5. - Contraventia se constată si amenda se aplică de organele de control
financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, persoanelor vinovate de
nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri.
Art.
6. - Anexele nr. 1 si 2*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
economiei si comertului,
Dan
Ioan Popescu
p.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar
de stat
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 95.
*) Anexele nr. 1 si 2 se comunică
Ministerului Economiei si Comertului.
ACTE
ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂTII
SOCIALE SI FAMILIEI
pentru stabilirea
valorii nominale indexate a unui tichet de masă pentru semestrul I 2004
În temeiul art. 31 din
Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, si al art. 17 din Hotărârea
Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Muncii, Solidaritătii Sociale si Familiei,
ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei emite următorul ordin:
Art.
1. - Pentru semestrul I 2004, începând cu luna martie valoarea nominală
indexată a unui tichet de masă, stabilită potrivit prevederilor art. 31 alin.
(3) teza a II-a, alin. (4) si (5) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998
privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
5/1999, este de 61.000 lei.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Bucuresti, 2 februarie 2004.
Nr. 52.
CONSILIUL CONCURENTEI
privind operatiunea realizată de către
Societatea Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti prin dobândirea
controlului legal, unic si direct la
Societatea Comercială SOTEM ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti
Presedintele
Consiliului Concurentei,
în
baza:
1.
Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor Consiliului Concurentei;
2.
Legii concurentei nr. 21/1996, cu modificările si completările ulterioare;
3.
Regulamentului de organizare, functionare si procedură al Consiliului
Concurentei, cu modificările si completările ulterioare;
4.
Regulamentului privind autorizarea concentrărilor economice;
5.
Instructiunilor cu privire la definirea pietei relevante, în scopul stabilirii
părtii substantiale de piată;
6.
Notificării operatiunii, înregistrată cu nr. RS-368 din 23 octombrie 2003 la
Consiliul Concurentei;
7.
actelor si lucrărilor din Dosarul cauzei nr. RS-368 din 23 octombrie 2003;
8.
Notei Departamentului bunuri industriale nr. V3-45 din 13 ianuarie 2004 cu
privire la operatiunea notificată, având în vedere următoarele:
1. La
data de 24 septembrie 2003, prin încheierea unui contract de transfer de părti
sociale, Societatea Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti a achizitionat
de la SOTEM INTERNATIONAL BV din Olanda întregul pachet de părti sociale (100%)
detinute de această societate la Societatea Comercială SOTEM ROMÂNIA - S.R.L.
Bucuresti.
2.
Societatea achizitoare, Societatea Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti
(societate ce apartine Grupului HOLCIM), are ca obiect principal de activitate
producerea si comercializarea materialelor de constructii, în mod deosebit
ciment, var si ipsos, iar ca activităti secundare, o serie de activităti legate
de realizarea obiectului principal de activitate, cum ar fi: producerea si
comercializarea betoanelor, mortarelor, extractia agregatelor de carieră si de
balastieră etc.
Societatea
Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti este controlată unic direct de
Holcim Auslandbeteiligungs GmbH (societate ce apartine Grupului HOLCIM).
3.
Societatea achizitionată, Societatea Comercială SOTEM ROMÂNIA - S.R.L.
Bucuresti, a fost înfiintată la data de 26 ianuarie 2001 de către SOTEM
INTERNATIONAL BV (asociat unic). Activitatea principală a Societătii Comerciale
SOTEM ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti constă în recuperarea si prelucrarea
deseurilor si reziduurilor reciclabile nemetalice (cod CAEN 3720). Societatea
Comercială SOTEM ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti colectează, depozitează temporar si
pretratează deseuri petroliere; deseurile pretratate sunt eliminate prin
coincinerare de către Fabrica de ciment Câmpulung [punct de lucru al Societătii
Comerciale HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti].
4.
Încă de la înfiintare (30 noiembrie 2000), societatea SOTEM INTERNATIONAL BV a
fost controlată de societatea Holcim Auslandbeteiligungs, initial cu 51%
control direct, iar ulterior cu 51% control direct si 49% control indirect prin
Societatea Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti.
5.
Societatea Comercială SOTEM ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti, anterior realizării
operatiunii analizate, era controlată direct de SOTEM INTERNATIONAL BV
(societate controlată de Holcim Auslandbeteiligungs GmbH); prin realizarea
operatiunii analizate, controlul asupra Societătii Comerciale SOTEM ROMÂNIA -
S.R.L. Bucuresti se exercită de către Societatea Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) -
S.A. Bucuresti (societate controlată, de asemenea, de Holcim
Auslandbeteiligungs GmbH).
6.
Structura detinerii proprietătii în cadrul societătilor SOTEM INTERNATIONAL BV,
HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti si SOTEM ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti
evidentiază că, desi aceste societăti au personalitate juridică proprie,
functionează ca o singură entitate economică (atât înainte, cât si după
realizarea operatiunii analizate), fiind controlate de către Holcim
Auslandbeteiligungs GmbH.
7.
Schimbarea structurii proprietătii în cadrul Societătii Comerciale SOTEM
ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti, prin trecerea de la control unic exercitat de SOTEM
INTERNATIONAL BV la control unic exercitat de Societatea Comercială HOLCIM
(ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti, reprezintă o operatiune în cadrul grupului.
8. În
conformitate cu prevederile art. 12 lit. d) din Legea concurentei nr. 21/1996,
cu modificările ulterioare, si ale pct. 83 din cap. III al părtii I din
Regulamentul privind autorizarea concentrărilor economice, operatiunea
realizată de Societatea Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti prin
dobândirea controlului legal, unic si direct la Societatea Comercială SOTEM
ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti, nu constituie o operatiune de concentrare
economică, ia următoarea decizie:
Art.
1. - În conformitate cu dispozitiile art. 51 alin. (1) lit. a) din Legea
concurentei nr. 21/1996, cu modificările ulterioare, se emite prezenta decizie
de neinterventie privind operatiunea realizată de Societatea Comercială HOLCIM (ROMÂNIA)
- S.A. Bucuresti prin achizitionarea întregului pachet de părti sociale ale
Societătii Comerciale SOTEM ROMÂNIA - S.R.L. Bucuresti, constatându-se că
operatiunea notificată nu cade sub incidenta legii.
Art.
2. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la data comunicării acesteia către
părti.
Art.
3. - Decizia Consiliului Concurentei poate fi atacată, conform dispozitiilor
art. 52 alin. (4) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificările
ulterioare, în contencios administrativ la Curtea de Apel Bucuresti, în termen
de 30 de zile de la comunicare.
Art.
4. - Prezenta decizie se comunică părtilor, conform art. 62 alin. (1) din Legea
concurentei nr. 21/1996, cu modificările ulterioare, de către Secretariatul
general al Consiliului Concurentei.
Art.
5. - În conformitate cu prevederile art. 62 alin. (1) din Legea concurentei nr.
21/1996, cu modificările ulterioare, prezenta decizie va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societătii Comerciale
HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A. Bucuresti.
Art.
6. - Prezenta decizie se comunică la:
Societatea
Comercială HOLCIM (ROMÂNIA) - S.A.
Prin
împuternicit Gabriela Zăpadă
Bucuresti,
Bd. Primăverii nr. 57, sectorul 1
J
40/399/2002
Telefon:
231 77 08; 231 77 09
Fax:
231 77 14; 231 77 15
Societatea
Comercială SOTEM ROMÂNIA - S.R.L.
Bucuresti,
Bd. Primăverii nr. 57, sectorul 1
J
40/2071/27.02.2001
Telefon:
203 91 11
Fax:
203 91 08
Presedintele
Consiliului Concurentei,
Theodor
Valentin Purcărea
Bucuresti, 16 ianuarie 2004.
Nr. 24.