MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 111 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 5
februarie 2004
SUMAR
HOTĂRÂRI ALE
GUVERNULUI ROMÂNIEI
60.
- Hotărâre privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru
punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiintarea
Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
962/2001
71.
- Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul
2004 al Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare
72.
- Hotărâre privind redobândirea cetăteniei române de către unele persoane
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
88.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor, apelor si mediului privind
componenta nominală a Comisiei pentru acreditarea organismelor de inspectie si
certificare în sectorul de agricultură ecologică pentru activitatea de
inspectie si control al operatorilor pe teritoriul României
ACTE ALE
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
2. -
Circulară privind nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a
României, valabil în luna februarie 2004
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind modificarea si completarea Normelor
metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998
privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 962/2001
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, si al art. II din Ordonanta de urgentă a
Guvernului nr.
83/2003 pentru modificarea Legii nr. 152/1998 privind
înfiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobată cu modificări prin
Legea nr.
543/2003,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre
Art. I. - Normele metodologice pentru punerea în
aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru
Locuinte, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
962/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din
4 octombrie 2001, cu modificările si completările ulterioare, se modifică si se
completează după cum urmează:
1. Articolul 3
va avea următorul cuprins:
“Art. 3. -
Tinerii, în sensul prevederilor art. 62 alin. (1) din Legea nr. 152/1998, sunt persoane majore, în vârstă de până la
35 de ani, titulari ai cererilor de creditare, titulari ai contractelor de
credit ipotecar pentru construirea, cumpărarea, reabilitarea, consolidarea si
extinderea locuintelor si/sau titulari ai contractelor de construire a
locuintelor prin Agentia Natională pentru Locuinte sau, după caz, titulari ai
cererilor si repartitiilor pentru locuintele realizate în cadrul programului de
constructii de locuinte pentru tineri, destinate închirierii, derulate prin
Agentia Natională pentru Locuinte.”
2. Alineatul
(2) al articolului 4 va avea următorul cuprins:
“(2) În
fundamentarea prevăzută la alin. (1) se cuprind cu prioritate sumele necesare
acoperirii cererilor de creditare efectuate de tineri în vederea construirii
sau cumpărării de locuinte.”
3. La alineatul
(1) teza a II-a a articolului 10, sintagma “acordate de Agentia Natională
pentru Locuinte” se înlocuieste cu termenul sipotecare”.
4. Articolul 11
va avea următorul cuprins:
“Art. 11. -
Cererile de creditare pentru locuinte, formulate de tineri, vor fi rezolvate cu
prioritate.”
5. La alineatul
(2) al articolului 12, sintagma “Institutul National pentru Statistică” se
înlocuieste cu sintagma “Institutul National de Statistică”.
6. După
alineatul (4) al articolului 12 se introduc două noi alineate, alineatele (41) si (42), cu următorul cuprins:
“(41) Pentru constructiile de locuinte realizate în cadrul programelor
derulate de Agentia Natională pentru Locuinte si a căror finantare se asigură
din credite ipotecare acordate de bănci sau de alte institutii financiare autorizate,
reactualizarea valorii contractelor de antrepriză generală se suportă din
resurse ce se stabilesc prin conventii încheiate de agentie cu creditorii
respectivi.
(42) În structura pretului locuintelor realizate în conditiile prevăzute
la alin. (41) va fi cuprinsă o cotă de 3% care se
constituie venituri ale Agentiei Nationale pentru Locuinte destinate acoperirii
cheltuielilor efectuate pentru realizarea montajului financiar necesar,
contractarea serviciilor de proiectare, contractarea si urmărirea lucrărilor de
executie, conform prevederilor contractelor de mandat încheiate cu beneficiarii
de credite, cu respectarea legislatiei în vigoare.”
7. Articolul 14
va avea următorul cuprins:
“Art. 14. - (1)
Consiliile locale sau, după caz, consiliile judetene vor stabili măsurile
necesare pentru luarea în evidentă si analiza solicitărilor de locuinte pentru
tineri, destinate închirierii. În acest scop vor stabili si vor da publicitătii
locul de primire a solicitărilor si actele justificative necesare.
(2) Pentru locuintele
destinate închirierii unor tineri specialisti din învătământ si sănătate,
evidenta si analiza solicitărilor se realizează prin grija consiliilor locale
sau, după caz, a consiliilor judetene, în colaborare cu autoritătile publice
centrale interesate si cu serviciile descentralizate în teritoriu ale acestora,
cu respectarea prezentelor norme metodologice.
(3)
Solicitările/cererile privind repartizarea de locuinte pentru tineri, destinate
închirierii, vor fi înregistrate în ordinea primirii acestora si vor fi
analizate de comisii sociale care se vor constitui în acest scop prin
dispozitie a primarilor comunelor, oraselor, municipiilor, respectiv ai
sectoarelor municipiului Bucuresti, sau, după caz, prin dispozitie a
presedintilor consiliilor judetene.
(4) Stabilirea
ordinii de prioritate în solutionarea cererilor înregistrate în conditiile
alin. (1) si (3), precum si repartizarea locuintelor se realizează după
criterii în care sunt incluse în mod obligatoriu criteriile-cadru din anexa nr.
11.
Adoptarea acestor
criterii, inclusiv a celor care suplimentează si/sau nuantează
criteriile-cadru, precum si stabilirea sistemului de punctare a tuturor
criteriilor se fac numai cu avizul Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului.
(5) Componenta comisiilor
sociale si criteriile de stabilire a ordinii de prioritate în solutionarea
cererilor se aprobă de consiliile locale, la propunerea primarilor comunelor,
oraselor, municipiilor, respectiv ai sectoarelor municipiului Bucuresti, sau,
după caz, de consiliile judetene, la propunerea presedintelui consiliului
judetean, cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice. Pentru
analizarea cererilor de locuinte destinate închirierii, efectuate de tineri
specialisti din învătământ si sănătate, componenta comisiilor sociale va fi
asigurată majoritar din membri cu atributii în domeniu, la propunerea
autoritătilor publice centrale interesate si/sau a serviciilor descentralizate
ale acestora din teritoriu.
(6) Solicitarea
avizului Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prevăzut
la alin. (4), se efectuează de autoritătile prevăzute la alin. (1) si (3), o
dată cu transmiterea inventarului locuintelor pentru tineri, destinate
închirierii, propuse a fi finantate în cadrul programului aprobat, conform art.
18, sau ori de câte ori se consideră necesară modificarea criteriilor si/sau a
punctajelor aferente, în vederea adaptării acestora la situatii care diferă de
cele stabilite initial. Solicitarea va fi însotită de o notă de fundamentare a criteriilor
si/sau a punctajelor propuse.
(7) Locuintele
pentru tineri, destinate închirierii, repartizate după criterii care nu sunt
avizate si aprobate în conditiile prevederilor alin. (5) si (6), intră sub
incidenta prevederilor art. 62 alin. (4) din Legea nr. 152/1998.
(8) În analizarea
cererilor privind repartizarea de locuinte pentru tineri, destinate
închirierii, localitatea de domiciliu, respectiv zona de rezidentă, nu poate
face obiectul stabilirii unor criterii de prioritate.”
8. Articolul 15
va avea următorul cuprins:
“Art. 15. - (1) În
urma analizării cererilor de locuinte pentru tineri, destinate închirierii,
comisiile sociale vor prezenta consiliilor locale sau, după caz, consiliilor
judetene propuneri privind modul de solutionare a acestora, luând în
considerare folosirea spatiului locativ existent, precum si construirea de
locuinte noi în conditiile prezentelor norme metodologice.
(2) Listele
privind solicitările de locuinte, hotărârile consiliilor locale sau, după caz,
hotărârile consiliilor judetene în legătură cu acordarea prioritătilor, precum
si criteriile care au stat la baza stabilirii acestora vor fi date publicitătii
prin afisare într-un loc accesibil publicului.
(3) Contestatiile
cu privire la acordarea prioritătilor se vor adresa primarului sau, după caz,
presedintelui consiliului judetean, în termen de 7 zile de la afisarea listelor
prevăzute la alin. (2). Primarul sau, după caz, presedintele consiliului
judetean va asigura solutionarea contestatiilor în termen de 15 zile de la primire,
în conditiile legii.”
9. Alineatul
(1) al articolului 16 va avea următorul cuprins:
“Art. 16. - (1)
Pentru realizarea de constructii noi de locuinte pentru tineri, destinate
închirierii, consiliile locale sau, după caz, consiliile judetene răspund de punerea
la dispozitie a terenurilor si de asigurarea acestora cu utilităti si dotări
edilitare necesare, conform documentatiei urbanistice.”
10. După
alineatul (11) al articolului 16 se introduce un nou
alineat, alineatul (12), cu următorul cuprins:
“(12)
Pentru realizarea de constructii noi de locuinte destinate închirierii unor
tineri specialisti din învătământ si sănătate, autoritătile publice centrale
interesate răspund de punerea la dispozitie a terenurilor. Terenurile care nu
apartin domeniului public al unitătilor administrativ-teritoriale se pun la
dispozitie în conditiile schimbării corespunzătoare a regimului juridic al
proprietătii asupra acestora si prin trecerea lor în administrarea consiliilor
locale sau, după caz, a consiliilor judetene, potrivit legii.”
11. Alineatul
(2) al articolului 16 va avea următorul cuprins:
“(2) Necesitatea
si oportunitatea realizării unor constructii de locuinte pentru tineri,
destinate închirierii, vor fi stabilite prin studii de prefezabilitate
promovate si aprobate de consiliile locale sau, după caz, de consiliile
judetene. Studiile de prefezabilitate se finantează din surse prevăzute în
bugetele proprii ale consiliilor locale sau, după caz, ale consiliilor
judetene.”
12. Alineatul
(1) al articolului 17 va avea următorul cuprins:
“Art. 17. - (1)
Pentru obiectivele noi de investitii aprobate în conditiile prevăzute de art.
16 alin. (2), consiliile locale sau, după caz, consiliile judetene vor finanta
din surse proprii si vor realiza studii de fezabilitate pe care le vor
transmite Agentiei Nationale pentru Locuinte pentru a fi supuse aprobării
potrivit legii.”
13. Articolul
18 va avea următorul cuprins:
“Art. 18. - În
vederea cuprinderii obiectivelor de investitii prevăzute de art. 17 în
programul de realizare a locuintelor pentru tineri, destinate închirierii,
consiliile locale sau, după caz, consiliile judetene vor întocmi, vor actualiza
si vor transmite anual inventarul, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1a),
cel mai târziu până în data de 15 mai a fiecărui an.”
14. După
articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 191, cu următorul cuprins:
“Art. 191.
- (1) În aplicarea prevederilor art. 62 alin. (2) din Legea nr.
152/1998, după finalizarea lucrărilor de constructie a locuintelor pentru
tineri, destinate închirierii, acestea fac obiectul proprietătii publice a
unitătilor administrativ-teritoriale în care sunt amplasate si se administrează
de consiliile locale ale comunelor, oraselor, municipiilor, respectiv ale
sectoarelor municipiului Bucuresti, sau, după caz, se administrează de
consiliile judetene, în conditiile legii.
(2) În cazul în
care terenurile aferente locuintelor prevăzute la alin. (1) sunt în
proprietatea privată a unitătilor administrativ-teritoriale sau în proprietatea
publică ori privată a statului, acestea se transmit, fără plată, în
proprietatea publică a unitătilor administrativ-teritoriale în care sunt
amplasate si în administrarea consiliilor locale ale comunelor, oraselor,
municipiilor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, sau, după caz,
în administrarea consiliilor judetene, în conformitate cu legislatia în
vigoare.
(3)
Predarea-preluarea locuintelor prevăzute la alin. (1) si, după caz, a
terenurilor aferente prevăzute la alin. (2) se face o dată cu receptia la
terminarea lucrărilor, prin protocol încheiat între Agentia Natională pentru
Locuinte si cei interesati, în conditiile stabilite conform prevederilor art.
19 alin. (3) lit. d), respectiv art. 19 alin. (31).”
15. Alineatul
(3) al articolului 21 va avea următorul cuprins:
“(3) În promovarea
obiectivelor de investitii se poate avea în vedere transformarea, modernizarea
si/sau reabilitarea unor constructii existente sau aflate în diferite stadii de
executie, în conditiile legii.”
16. Alineatul
(5) al articolului 21 va avea următorul cuprins:
“(5) Constructiile
prevăzute la alin. (3), care nu fac parte din domeniul public al statului sau
al unitătilor administrativ-teritoriale, pot fi incluse în programul de
constructii de locuinte pentru tineri, destinate închirierii, numai în
conditiile schimbării corespunzătoare a regimului juridic al proprietătii
asupra respectivelor constructii si, după caz, a regimului juridic al
proprietătii asupra terenului pe care sunt amplasate, potrivit legii.”
17. Alineatul
(1) al articolului 211
va avea următorul
cuprins:
“Art. 211. - (1) În aplicarea prevederilor art. 241 din Legea nr. 152/1998,
constructia de locuinte din lemn va fi promovată prin obiective de investitii
distincte si/sau prin obiecte distincte în cadrul unor obiective de investitii
din programul de constructii de locuinte pentru tineri, destinate închirierii.”
18. Alineatul
(1) al articolului 24 va avea următorul cuprins:
“Art. 24. - (1)
După aprobarea studiilor de fezabilitate si după aprobarea finantării
programului de investitii prin legea bugetului de stat anual, Agentia Natională
pentru Locuinte organizează si desfăsoară, potrivit legislatiei privind
achizitiile publice, procedurile pentru achizitia proiectării si executiei
lucrărilor sau, după caz, procedurile pentru achizitia executiei lucrărilor, pe
baza documentatiei tehnice elaborate.”
19. Alineatul
(2) al articolului 25 va avea următorul cuprins:
“(2) În devizul
general al investitiei se vor evidentia si cheltuielile din capitolul A al
listei din anexa nr. 2a), decontate si/sau prevăzute a se finanta si deconta
pentru finalizarea si punerea în functiune a obiectivului de investitii.”
20. Alineatul
(4) al articolului 25 va avea următorul cuprins:
“(4) Supravegherea
tehnico-economică a lucrărilor de constructii-montaj se realizează de Agentia
Natională pentru Locuinte prin personal propriu atestat, angajati cu contract
sau prin unităti de consultantă, în conformitate cu reglementările în vigoare.”
21. Articolul
27 va avea următorul cuprins:
“Art. 27. - (1)
Finantarea constructiei de locuinte pentru tineri, destinate închirierii, se
efectuează conform prezentelor norme metodologice si prevederilor legale în
vigoare privind investitiile publice, din sursele prevăzute la art. 2 alin. (11)
din Legea nr. 152/1998.
(2) În situatia în
care în derularea finantării programului de constructii de locuinte pentru
tineri, destinate închirierii, resursele prevăzute anual cu această destinatie
în bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sunt
insuficiente si/sau nu sunt alocate în concordantă cu programul de finantare
aprobat, Agentia Natională pentru Locuinte poate avansa sumele necesare, din
resursele proprii, cu acordul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului care îndeplineste atributiile ordonatorului principal de credite.
(3) În aplicarea
prevederilor art. 6 alin. (3) din Legea nr. 152/1998, Agentia Natională pentru
Locuinte va solicita lunar Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului acordarea sumelor pentru reconstituirea resurselor proprii, în baza
unei situatii întocmite conform modelului din anexa nr. 12.
(4) Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului va aloca Agentiei Nationale
pentru Locuinte sumele cuvenite conform alin. (3), din creditele bugetare
deschise pentru finantarea obiectivelor de investitii din cadrul programului de
constructii de locuinte pentru tineri, destinate închirierii, în limita
alocatiilor stabilite pe capitole de cheltuieli prin legea bugetului de stat
anual. Sumele nealocate pe anul financiar în curs se fundamentează si se
cuprind în bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
din anul următor.”
22. Articolul
32 va avea următorul cuprins:
“Art. 32. -
Anexele nr. 1, 1a), 2, 2a) si 3-12 fac parte integrantă din prezentele norme
metodologice.”
23. Titlul de
la litera A din Lista cheltuielilor de capital necesare realizării obiectivelor
de investitii privind constructia de locuinte pentru tineri, destinate
închirierii, defalcate pe surse de finantare, cuprinsă în anexa-model nr. 2a)
la normele metodologice, va avea următorul cuprins:
“A. Consiliile locale sau, după caz, consiliile
judetene, precum si agentii economici pot finanta următoarele cheltuieli:”
24. După anexa
nr. 10 se introduc două anexe noi, anexele nr. 11 si 12, cu următorul cuprins:
“ANEXA Nr. 11
la normele metodologice
CRITERII -
CADRU
pentru
stabilirea ordinii de prioritate în solutionarea cererilor de locuinte si în
repartizarea locuintelor pentru tineri, destinate închirierii
A. Criterii
restrictive:
1. Titularul cererii
de locuintă, care poate deveni beneficiar al unei repartitii de locuintă pentru
tineri, destinată închirierii, si titular al contractului de închiriere,
trebuie să fie major, în vârstă de până la 35 de ani la data repartizării
locuintei. Cererea de locuintă se efectuează numai individual si în nume
propriu.
Acte doveditoare:
copie autentificată de pe actul de nastere si/sau de pe actul de identitate.
2. Titularul
cererii de locuintă si membrii familiei acestuia - sot/sotie, copii si/sau alte
persoane aflate în întretinerea acestuia - trebuie să nu detină si să nu fi detinut
o altă locuintă în proprietate si/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinte
pentru tineri, destinată închirierii, în localitatea în care a solicitat
locuintă (pentru sectoarele municipiului Bucuresti această restrictie se referă
la nedetinerea în proprietate a unei locuinte în municipiul Bucuresti,
indiferent în care sector al acestuia).
Acte doveditoare:
declaratii autentificate ale titularului cererii si, după caz, ale
sotiei/sotului si ale celorlalti membri majori din familia acestuia.
NOTĂ:
Restrictia nu are
în vedere locuinte înstrăinate în urma unei actiuni de partaj sau locuinte
trecute în proprietatea statului în mod abuziv si care nu au fost retrocedate
în natură.
3. Repartizarea
locuintelor se face în limita fondului disponibil, luându-se în considerare
atât locuintele libere din fondul existent, cât si locuintele ce urmează a fi
finalizate în cadrul unor obiective de investitii aprobate si cuprinse în programul
de constructii de locuinte pentru tineri, destinate închirierii.
NOTĂ:
Lista de
priorităti se stabileste anual.
Solicitantii
înscrisi în lista de priorităti, cu respectarea criteriilor prevăzute la pct. 1 si 2, si care nu pot beneficia de
repartizarea unei locuinte în limita fondului disponibil în anul respectiv pot
primi repartitii în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an
si în noua ordine de prioritate stabilită.
4. Titularul
cererii de locuintă trebuie să îsi desfăsoare activitatea în localitatea în
care sunt amplasate locuintele. Pentru sectoarele municipiului Bucuresti si
comunele din judetul Ilfov limitrofe acestora, cuprinderea teritorială la care
se referă această cerintă se va stabili de consiliile locale, cu avizul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pentru fiecare
amplasament al locuintelor, si se va da publicitătii conform prevederilor art.
14 alin. (1) din normele metodologice.
Acte doveditoare:
adeverintă de la locul de muncă însotită de o copie de pe cartea de muncă
completată la zi.
B. Criterii de
ierarhizare stabilite prin punctaj
1. Situatia
locativă actuală:
1.1. chirias:
a) în aceeasi
localitate în care se află locul de muncă:
a1) spatiu din
fond locativ de stat;
a2) spatiu din
fond locativ privat;
b) în altă
localitate decât cea în care se află locul de muncă;
1.2. tolerat în
spatiu:
a) în aceeasi
localitate în care se află locul de muncă;
b) în altă
localitate decât cea în care se află locul de muncă;
1.3. suprafata
locuibilă detinută (cu chirie, tolerat în spatiu) - m2/locatar
sau membru al familiei solicitantului:
a) mai mare de 18
m2;
b) mai mare de 15
m2 si până la 18 m2 inclusiv;
c) mai mare de 12
m2 si până la 15 m2 inclusiv;
d) 8 m2 si
până la 12 m2 inclusiv;
e) mai mică de 8 m2.
2. Stare civilă
actuală:
2.1. stare civilă:
a) căsătorit;
b) necăsătorit.
2.2. Număr de
persoane în întretinere:
a) copii;
b) alte persoane,
indiferent de numărul acestora.
3. Starea de
sănătate actuală:
3.1. sănătos;
3.2. boala de care
suferă solicitantul, un alt membru al familiei sau aflat în întretinere, care
necesită însotitor sau o cameră în plus.
4. Vechimea
cererii solicitantului:
4.1. până la 1 an;
4.2. între 1 an si
2 ani;
4.3. între 2 si 3
ani;
4.4. între 3 si 4
ani;
4.5. peste 4 ani.
5. Venitul
mediu net lunar/membru de familie:
5.1. mai mic decât
salariul minim pe economie;
5.2. între
salariul minim pe economie si venitul mediu pe economie;
5.3. peste venitul
mediu pe economie.
6. Nivelul de
studii si/sau pregătire profesională:
6.1. fără studii
si fără pregătire profesională;
6.2. cu scoală
generală, fără pregătire profesională;
6.3. cu studii
medii, fără pregătire profesională;
6.4. cu studii
medii sau profesionale de specialitate si/sau cu studii superioare de scurtă
durată;
6.5. cu studii
superioare.
7. Locul de
muncă:
7.1. institutii
publice de interes national si comunitar;
7.2. companii si
regii autonome de interes national sau local;
7.3. agenti
economici;
7.4. alte locuri
de muncă.
NOTĂ:
Criteriile de
ierarhizare stabilite prin punctaj se aplică numai solicitantilor de locuintă
care au îndeplinit în totalitate criteriile specificate la lit. A.
Au prioritate în
repartizarea unei locuinte tinerii proveniti din casele de ocrotire socială,
care au împlinit vârsta de 18 ani, si solicitantii care au adoptat si/sau
adoptă copii din casele de ocrotire socială.
În cazul
înregistrării unor punctaje egale, solicitantii vor fi departajati în functie
de situatia locativă constatată la data efectivă a repartizării locuintelor,
având prioritate, numai în acest caz, solicitantii a căror situatie locativă
este sau poate deveni, în mod iminent, gravă. Dacă nici acest criteriu nu este
suficient, departajarea se poate face în functie de vechimea cererii
solicitantului, luând în considerare data efectivă a înregistrării cererii
(zi/lună/an), având prioritate, în acest caz, solicitantul a cărui cerere are
vechime mai mare. În cazul în care departajarea nu se poate efectua nici în
baza acestor criterii, au prioritate solicitantii care au punctajul cel mai mare
acordat pe baza criteriilor cu caracter de protectie socială (starea civilă +
starea de sănătate actuală + venitul mediu net lunar pe membru de familie).
ANEXA Nr. 12
la normele metodologice
privind
sumele avansate din resursele Agentiei Nationale pentru Locuinte si/sau sumele
scadente pentru finantarea programului de locuinte pentru tineri, destinate
închirierii, pe perioada ......
- mii lei -
Nr. crt. |
Categorii de
cheltuieli |
Sume
necesare de încasat |
Sume
recuperate de încasat |
Rest sau încasate |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
I. Sume avansate din resurse proprii, pe capitole din devizul general al investitorilor: ...... ...... ...... ...... |
|
|
|
|
II. Sume estimate aferente împrumuturilor: - rate scadente - dobânzi, comisioane, speze - alte costuri |
|
|
|
|
Agentia Natională
pentru Locuinte poartă întreaga răspundere asupra actelor înscrise în formular.
AGENTIA NATIONALĂ PENTRU LOCUINTE |
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, ONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI |
Director general........ |
Director general adjunct economic, .......” |
25. În
cuprinsul normelor metodologice, denumirea “Ministerul Lucrărilor Publice,
Transporturilor si Locuintei” se înlocuieste cu denumirea “Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului”.
Art. II. - Hotărârea Guvernului nr.
962/2001 privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare
a prevederilor Legii nr.
152/1998 privind înfiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 4 octombrie 2001, cu
modificările si completările ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta
hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se
textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului,
Miron
Tudor Mitrea
Ministrul
administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul
delegat pentru administratia publică,
Gabriel
Oprea
p. Ministrul
finantelor publice,
Gheorghe
Gherghina,
secretar de
stat
Bucuresti, 22 ianuarie 2004.
Nr. 60.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea bugetului de venituri si
cheltuieli pe anul 2004 al Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare
În temeiul art. 108
din Constitutia României, republicată, al art. 6 alin. (1) lit. e) din
Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicată, precum si
al art. 7 din Ordonanta Guvernului nr.
29/2002 privind instituirea unor măsuri pentru recuperarea creantelor
statului si diminuarea datoriei publice, aprobată cu modificări si completări
prin Legea nr.
324/2002,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. 1. - Se
aprobă bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2004 al Autoritătii pentru
Valorificarea Activelor Bancare, cu defalcarea pe trimestre, prevăzut în
anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri
si cheltuieli al Autoritătii pentru Valorificarea Activelor Bancare reprezintă
limite maxime, care nu pot fi depăsite decât în cazuri justificate si numai cu
aprobarea Guvernului.
Art. 3. - (1)
Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se sanctionează cu
amendă de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2) Contraventiei
prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozitiile Ordonantei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobată cu modificări
si completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările ulterioare.
(3) Contraventia
se constată si amenda se aplică de către organele de control financiar ale
statului, împuternicite potrivit legii, persoanelor vinovate de nerespectarea
prevederilor prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p.
Presedintele Autoritătii pentru
Valorificarea
Activelor Bancare,
Mircea
Ursache
Ministrul
delegat pentru coordonarea autoritătilor de control,
Ionel
Blănculescu
Ministrul
muncii, solidaritătii sociale si familiei,
Elena
Dumitru
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 71.
*) Anexa se comunică Autoritătii pentru Valorificarea
Activelor Bancare.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind redobândirea cetăteniei române de către
unele persoane
În temeiul art.
108 din Constitutia României, republicată, si al art. 10 si 11 din Legea
cetăteniei române nr. 21/1991,
republicată, cu modificările si completările ulterioare,
Guvernul
României adoptă prezenta
hotărâre.
Articol unic. - Se
acordă cetătenia română persoanelor prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre, care au avut această cetătenie si au solicitat
redobândirea ei, cu stabilirea domiciliului în tară.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul
justitiei,
Cristina
Iulia Tarcea,
secretar de
stat
p. Ministrul
afacerilor externe,
Cristian
Diaconescu,
secretar de
stat
Ministrul
administratiei si internelor,
Bucuresti, 29 ianuarie 2004.
Nr. 72.
ANEXĂ
LISTA
persoanelor
care doresc redobândirea cetăteniei române cu stabilirea domiciliului în
România
1. Bereczki György-Istvan,
fiul lui Bereczki Arpad si Paraschiva, născut la 6 ianuarie 1959 în localitatea
Târgu Mures, judetul Mures, România, apatrid, cu domiciliul actual în
localitatea Târgu Mures, aleea Covasna nr. 2, ap. 11, judetul Mures.
2. Cârpaci
Niculae, fiul lui Cârpaci Salvina, născut la 15 august 1936 în localitatea
Mirosi, judetul Arges, România, apatrid, cu domiciliul actual în localitatea
Timisoara, str. Iosif Vulcan nr. 22, ap. 1, judetul Timis.
3. Cosma Vasile,
fiul lui Cosma Pavel si Virginia, născut la 3 aprilie 1973 în localitatea
Tritenii de Jos, judetul Cluj, România, apatrid, cu domiciliul actual în
localitatea Câmpia Turzii, Str. Băii nr. 6, bl. L2, sc. A, et. 2, ap. 6,
judetul Cluj.
4.
Ecovescu-Zimmermann Tereza, fiica lui Ecovescu Aurel si Florica, născută la 20
martie 1949 în Bucuresti, România, apatrid, cu domiciliul actual în Bucuresti,
str. Dumitrescu Tănase nr. 11, sectorul 2.
5. Galicza Matyas,
fiul lui Galicza Andras si Tanko Ecaterina, născut la 12 februarie 1960 în
localitatea Telciu, judetul Bistrita-Năsăud, România, apatrid, cu domiciliul
actual în Bucuresti, bd. Ghencea nr. 24, bl. C88B, et. 2, ap. 6, sectorul 6.
6. Negrilă Ramona,
fiica lui Masica Ion si Negrilă Rita, născută la 9 mai 1973 în localitatea
Craiova, judetul Dolj, România, apatrid, cu domiciliul actual în localitatea
Craiova, str. Obedeanu nr. 94, judetul Dolj.
7. Stoica Costel,
fiul lui Stoica Niculae si Zamfira, născut la 20 septembrie 1969 în localitatea
Mânăstirea, judetul Călărasi, România, apatrid, cu domiciliul actual în
Bucuresti, Str. Constitutiei nr. 9, sectorul 5.
ACTE ALE ORGANELOR
DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI
MEDIULUI
privind componenta nominală a Comisiei pentru
acreditarea organismelor de inspectie si certificare în sectorul de agricultură
ecologică pentru activitatea de inspectie si control al operatorilor pe
teritoriul României
Având în vedere
prevederile alin. (1) al art. 8 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2000
privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr.
38/2001,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor, Apelor si Mediului,
văzând Referatul
de aprobare nr. 91.307 din 28 ianuarie 2004,
ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului emite următorul ordin:
Art. 1. - (1)
Comisia pentru acreditarea organismelor de inspectie si certificare în sectorul
de agricultură ecologică, denumită în continuare Comisie, are următoarea
componentă:
1. domnul Vasile
Băcilă, director general al Directiei generale de implementare si reglementare
- presedinte;
2. doamna Teodora
Aldescu, Biroul de produse ecologice - membru;
3. domnul Titus
Anghelescu, director al Asociatiei de acreditare din România “Renar” - membru;
4. domnul Mihai
Berca, profesor la Universitatea de Stiinte Agricole si Medicină Veterinară
Bucuresti - membru;
5. doamna Ana
Popescu, secretar stiintific la Academia de Stiinte Agricole si Silvice
“Gheorghe Ionescu-Sisesti” - membru.
Secretariatul
tehnic:
1. domnisoara
Roxana Grădinariu, consilier de integrare europeană;
2. domnisoara
Gabriela Nedita, Institutul de Bioresurse Alimentare Bucuresti.
(2) În exercitarea
atributiilor sale, hotărârile Comisiei se iau cu votul majoritătii absolute a
membrilor săi sau a cel putin 3 membri.
Art. 2. -
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul
agriculturii, pădurilor, apelor si mediului,
Petre
Daea,
secretar de
stat
Bucuresti, 2 februarie 2004.
Nr. 88.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind nivelul ratei dobânzii de referintă a
Băncii Nationale a României, valabil în luna februarie 2004
Având în vedere
prevederile Legii nr. 101/1998
privind Statutul Băncii Nationale a României si tinând seama de evolutiile
macroeconomice si monetare recente,
Banca Natională
a României hotărăste:
Pentru luna
februarie 2004, nivelul ratei dobânzii de referintă a Băncii Nationale a
României este de 21,25% pe an.
p.
Guvernatorul Băncii Nationale a României,
Emil Iota
Ghizari
Bucuresti, 2 februarie 2004.
Nr. 2.