MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P
A R T E A I
Anul
172 (XVI) - Nr. 781 LEGI,
DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 25 august 2004
SUMAR
DECIZII
6. - Decizie privind convocarea Senatului în sesiune
extraordinară
7. - Decizie privind convocarea Senatului în sesiune ordinară
HOTĂRÂRI
ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
1.256. - Hotărâre privind aprobarea Regulamentuluicadru de
organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regională
1.271. - Hotărâre pentru aprobarea amendamentelor convenite
prin scrisoarea semnată la Zagreb la 28 iunie 2004 si la Bucuresti la 7 iulie
2004 între Guvernul României si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare cu privire la Acordul de asistentă financiară nerambursabilă dintre
România, reprezentată prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, convenit prin scrisoarea semnată
la Washington DC la 8 mai 2002 si la Bucuresti la 27 mai 2002, pentru Proiectul
de dezvoltare institutională a sectorului privat si public
1.302. - Hotărâre privind redobândirea cetăteniei române de
către unele persoane
1.303. - Hotărâre privind exceptarea unilaterală a
cetătenilor Principatului Andorra de la obligativitatea obtinerii vizei de
intrare în România, începând cu data de 1 septembrie 2004
ACTE
ALE BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
20. - Circulară privind retragerea din circulatie si încetarea
puterii circulatorii a bancnotei cu valoarea nominală de 2.000 lei – emisiunea
1999, imprimată pe suport de polimer
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
|
SENATUL
|
privind convocarea
Senatului în sesiune extraordinară
Având
în vedere cererea Biroului permanent al Senatului,
în
temeiul prevederilor art. 66 alin. (2) si (3) din Constitutia României,
republicată, si ale art. 77 din Regulamentul
Senatului,
Se
convoacă Senatul în sesiune extraordinară, în perioada 30-31 august 2004.
Senatul,
convocat în sesiune extraordinară, se va întruni, în plen, luni, 30 august
2004, ora 15,00.
PRESEDINTELE
SENATULUI
NICOLAE
VĂCĂROIU
Bucuresti, 20 august 2004.
Nr. 6.
PARLAMENTUL
ROMÂNIEI
|
SENATUL
|
privind convocarea
Senatului în sesiune ordinară
În
temeiul art. 66 alin. (1) si (3) din Constitutia României, republicată,
Se
convoacă Senatul în a doua sesiune ordinară a anului 2004, în ziua de 1
septembrie 2004, ora 15,00.
Biroul
permanent se va întruni miercuri, 1 septembrie 2004, ora 9,00, cu participarea
presedintilor grupurilor parlamentare si a presedintilor comisiilor permanente.
Grupurile parlamentare se vor întruni în aceeasi zi, la ora 10,30.
PRESEDINTELE
SENATULUI
NICOLAE
VĂCĂROIU
Bucuresti, 20 august 2004.
Nr. 7.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind aprobarea
Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru
dezvoltare regională
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, si al art. 17 alin. (1) din Legea nr.
315/2004 privind dezvoltarea regională în România,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Se aprobă Regulamentul-cadru de organizare si functionare a consiliilor
pentru dezvoltare regională prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art.
2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea
Guvernului nr.
634/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
151/1998 privind dezvoltarea regională în România si a Regulamentului-cadru
de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regională,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 379 din 5 octombrie 1998.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
integrării europene,
Alexandru
Fărcas
Ministru
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Ministrul
delegat pentru administratie publică,
Gheorghe
Emacu
Bucuresti, 5 august 2004.
Nr. 1.256.
ANEXĂ
REGULAMENTUL-CADRU
de
organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regională
CAPITOLUL
I
Organizarea
consiliului pentru dezvoltare regională
Art. 1. - (1)
Consiliul pentru dezvoltare regională este organismul regional deliberativ,
fără personalitate juridică, care este constituit si functionează pe principii
parteneriale la nivelul fiecărei regiuni de dezvoltare, în scopul coordonării
activitătilor de elaborare si monitorizare ce decurg din politicile de dezvoltare
regională.
(2)
Consiliul pentru dezvoltare regională îsi desfăsoară activitatea în concordantă
cu obiectivele politicii regionale stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind
dezvoltarea regională în România.
Art.
2. - (1) Consiliul pentru dezvoltare regională este alcătuit din presedintii
consiliilor judetene si din câte un reprezentant al fiecărei categorii de
consilii locale, municipale, orăsenesti si comunale din fiecare judet al
regiunii.
(2) În
cazul regiunii de dezvoltare Bucuresti-Ilfov, consiliul pentru dezvoltare
regională este alcătuit din presedintele Consiliului Judetean Ilfov, primarul
general al municipiului Bucuresti, din câte un reprezentant al fiecărui
consiliu local de sector si din reprezentanti ai consiliilor locale din judetul
Ilfov, la paritate cu reprezentantii sectoarelor municipiului Bucuresti.
Art.
3. - (1) Consiliul pentru dezvoltare regională alege un presedinte si un
vicepresedinte, care nu pot fi reprezentanti ai aceluiasi judet; aceste functii
sunt îndeplinite, prin rotatie, pentru câte un mandat de un an, de către
presedintii consiliilor judetene sau, după caz, de către primarul general al
municipiului Bucuresti.
(2) În
cazul în care presedintele nu îsi poate îndeplini atributiile, acestea vor fi
preluate de drept si integral de către vicepresedinte.
(3) În
absenta motivată a presedintelui si a vicepresedintelui, lucrările reuniunilor
consiliului pentru dezvoltare regională vor fi conduse de un membru al
acestuia, ales prin votul deschis al majoritătii membrilor prezenti la reuniune.
Art.
4. - Secretariatul consiliului pentru dezvoltare regională este constituit în
cadrul fiecărei agentii pentru dezvoltare regională si este asigurat prin
personal specializat din cadrul acesteia.
Art.
5. - (1) La fiecare reuniune a consiliului pentru dezvoltare regională
participă de drept directorul agentiei pentru dezvoltare regională.
(2)
Prefectii judetelor care intră în componenta regiunii de dezvoltare pot
participa fără drept de vot la lucrările consiliului pentru dezvoltare
regională.
(3) În
functie de problematica supusă dezbaterii, la lucrările acestui organism pot
participa, în calitate de invitati, fără drept de vot, si alti reprezentanti ai
consiliilor locale, municipale, orăsenesti si comunale, ai institutiilor si
organizatiilor cu atributii în domeniul dezvoltării regionale, reprezentanti
desemnati de organizatiile patronale si sindicale reprezentative la nivel
national, precum si reprezentanti ai societătii civile; acestia pot face
propuneri pe care consiliul pentru dezvoltare regională le poate dezbate si
supune la vot.
(4) În
cazul reuniunilor consiliului pentru dezvoltare regională în cadrul cărora se
supun spre avizare sau aprobare proiecte de dezvoltare regională, conform
prevederilor art. 7 alin. (2) lit. c) si d) din Legea nr.
315/2004, membrii
acestuia, inclusiv invitatii, semnează o declaratie de confidentialitate si
impartialitate.
(5)
Nerespectarea prevederilor legale în vigoare privind conflictul de interese,
precum si a declaratiilor de confidentialitate atrage răspunderea membrilor
consiliului pentru dezvoltare regională si se sanctionează conform
dispozitiilor legale în vigoare; membrii consiliului pentru dezvoltare
regională, inclusiv presedintele si vicepresedintele acestuia, nu pot detine
această calitate si nu pot fi realesi pe o perioadă de cel putin 5 ani de la
data rămânerii definitive a hotărârii judecătoresti prin care se constată
vinovătia acestora.
CAPITOLUL
II
Functionarea
consiliului pentru dezvoltare regională
Art.
6. - (1) Reuniunile consiliului pentru dezvoltare regională se pot desfăsura
numai în prezenta a cel putin jumătate plus unu din numărul membrilor ce îl
constituie si cu conditia reprezentării tuturor judetelor din cadrul regiunii.
(2) Dacă la o sedintă
a consiliului pentru dezvoltare regională nu sunt întrunite conditiile de
participare prevăzute la alin. (1), atunci ea se amână, urmând să fie convocată
o nouă sedintă în termen de 15 zile. Sedinta convocată în urma unei amânări se
desfăsoară chiar dacă nu întruneste conditiile prevăzute la alin. (1), iar
hotărârile adoptate de consiliul pentru dezvoltare regională în cadrul acestei
sedinte sunt obligatorii.
(3)
Membrii consiliului pentru dezvoltare regională care nu pot participa din
motive obiective la reuniunile acestuia pot desemna, prin mandat scris, un
înlocuitor.
(4)
Mandatul scris privind numirea unui înlocuitor la sedinta consiliului pentru
dezvoltare regională cuprinde si motivarea neparticipării la sedinta
consiliului, se depune si se înregistrează înaintea acesteia la secretariatul
consiliului din cadrul agentiei pentru dezvoltare regională.
(5) În
exercitarea atributiilor ce îi revin, consiliul pentru dezvoltare regională
adoptă hotărâri prin consens. Dacă acesta nu se realizează, hotărârile vor fi
luate prin vot cu majoritatea simplă a membrilor prezenti. În caz de paritate,
votul presedintelui este decisiv.
(6)
Hotărârile adoptate se comunică institutiei nationale cu atributii în domeniul
dezvoltării regionale, membrilor consiliului pentru dezvoltare regională,
precum si celor interesati de către secretariatul acestui organism, în termen
de 15 zile lucrătoare de la data adoptării.
Art.
7. - (1) Sedintele ordinare ale consiliului pentru dezvoltare regională se
desfăsoară trimestrial, la convocarea presedintelui sau, în absenta acestuia, a
vicepresedintelui.
(2) În
cazuri deosebite, sedintele extraordinare ale consiliului pentru dezvoltare
regională se pot organiza la solicitarea unei treimi din numărul total al
membrilor consiliului, a directorului agentiei pentru dezvoltare regională, precum
si la cererea Consiliului national pentru dezvoltare regională.
(3)
Consiliul pentru dezvoltare regională poate adopta hotărâri prin procedură
scrisă.
(4)
Acordul membrilor consiliului pentru dezvoltare regională privind adoptarea
hotărârilor prin procedură scrisă se transmite de către acestia, în format
electronic si pe fax, pe adresa presedintelui si a vicepresedintelui
consiliului pentru dezvoltare regională, precum si pe adresa secretariatului
constituit în cadrul agentiei pentru dezvoltare regională.
(5)
Hotărârile se consideră aprobate în procedură scrisă, dacă acordul este dat de
majoritatea simplă a membrilor consiliului pentru dezvoltare regională, în
termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii propunerii de hotărâre. În caz
de paritate, acordul presedintelui este decisiv.
(6) În
textul fiecărei hotărâri adoptate prin procedură scrisă conform alin. (3)-(5),
se specifică modalitatea de adoptare a acesteia.
(7)
Hotărârile adoptate în procedură scrisă se comunică de către secretariatul
consiliului pentru dezvoltare regională, în decurs de 5 zile lucrătoare de la
data adoptării acestora, institutiilor si persoanelor prevăzute la art. 6 alin.
(6).
Art.
8. - (1) Convocarea si transmiterea invitatiilor la sedintele consiliului
pentru dezvoltare regională se fac în scris de către secretariatul consiliului,
cu cel putin 10 zile lucrătoare înainte de data desfăsurării reuniunii. În mod
obligatoriu acestea contin ziua, ora, locul desfăsurării si ordinea de zi,
precum si adresa site-ului de pe care pot fi obtinute informatii privind
reuniunea respectivă.
(2)
Ordinea de zi a sedintei consiliului pentru dezvoltare regională si, după caz,
materialele care urmează a fi supuse dezbaterii se publică pe site-ul agentiei
pentru dezvoltare regională, cu cel putin 5 zile înainte de data sedintei.
Art.
9. - (1) La începutul fiecărei sedinte, presedintele consiliului pentru
dezvoltare regională supune la vot ordinea de zi a acesteia, care se aprobă cu
votul majoritătii membrilor prezenti.
(2)
Ordinea de zi poate fi completată si cu alte probleme decât cele comunicate
initial, cu aprobarea a două treimi din numărul membrilor prezenti.
(3) La
sfârsitul fiecărei sedinte se stabileste data viitoarei sedinte ordinare.
CAPITOLUL
III
Atributiile
consiliului pentru dezvoltare regională
Art.
10. - (1) Principalele atributii ale consiliului pentru dezvoltare regională
sunt cele prevăzute la art. 7 alin. (2) si art. 9 lit. j) si n) din Legea nr.
315/2004.
(2)
Consiliul pentru dezvoltare regională elaborează si aprobă rapoarte semestriale,
precum si un raport anual de activitate. Aceste rapoarte se transmit spre
informare Consiliului national pentru dezvoltare regională, în maximum 30 de
zile de la sfârsitul perioadei mentionate.
(3)
Consiliul pentru dezvoltare regională numeste si eliberează din functie
directorul agentiei pentru dezvoltare regională.
(4)
Numirea directorului agentiei pentru dezvoltare regională se face prin concurs,
potrivit prevederilor art. 8 alin. (6) din Legea nr.
315/2004, precum si
altor prevederi legale în vigoare.
(5)
Eliberarea din functie a directorului agentiei pentru dezvoltare regională se
face de către consiliul pentru dezvoltare regională în conformitate cu
prevederile Legii nr.
53/2003 - Codul muncii, cu modificările ulterioare, si ale celorlalte acte
normative care reglementează domeniul relatiilor de muncă.
(6)
Hotărârea privind eliberarea din functie a directorului agentiei pentru
dezvoltare regională se transmite în scris, în termen de maximum 5 zile de la
data emiterii acesteia, spre informare, institutiei nationale cu atributii în
domeniul dezvoltării regionale. În sedinta imediat următoare secretariatul
Consiliului national pentru dezvoltare regională informează membrii consiliului
national despre aceasta.
(7)
Hotărârea consiliului pentru dezvoltare regională privind eliberarea din
functie a directorului agentiei pentru dezvoltare regională este însotită de
procesul-verbal detaliat al sedintei, precum si de documentatia care să ateste
cauzele care au determinat eliberarea din functie a acestuia.
(8) În
cazul încetării raporturilor de serviciu ale directorului agentiei pentru
dezvoltare regională, perioada de interimat va fi asigurată de către o persoană
din cadrul agentiei, desemnată de către consiliul pentru dezvoltare regională
si care are o experientă continuă de cel putin 3 ani în domeniul implementării
proiectelor de dezvoltare regională.
Art.
11. - (1) Presedintele consiliului pentru dezvoltare regională are următoarele
atributii principale:
a)
convoacă, coordonează pregătirea si conduce sedintele consiliului pentru
dezvoltare regională;
b)
aprobă proiectul ordinii de zi, lista cuprinzând invitatii, precum si
materialele ce urmează să fie transmise cu ocazia convocării sedintelor
consiliului pentru dezvoltare regională;
c)
semnează hotărârile si procesele-verbale ale sedintelor consiliului pentru
dezvoltare regională, rapoartele semestriale, precum si raportul anual de
activitate ale acestuia;
d)
aprobă modificările la procesele-verbale ale sedintelor, tinând seama de
propunerile si observatiile vicepresedintelui, ale membrilor consiliului pentru
dezvoltare regională, precum si ale secretariatului acestuia;
e) reprezintă
consiliul pentru dezvoltare regională, împreună cu vicepresedintele, în cadrul
Consiliului national pentru dezvoltare regională;
f)
reprezintă regiunea si consiliul pentru dezvoltare regională în relatiile cu
alte regiuni din tară si din străinătate.
(2)
Presedintele consiliului pentru dezvoltare regională îndeplineste si alte
atributii care rezultă din prevederile Legii nr. 315/2004.
Art.
12. - Vicepresedintele consiliului pentru dezvoltare regională are următoarele
atributii:
a)
preia, pe bază de mandat scris, semnat de presedintele consiliului pentru
dezvoltare regională, atributiile acestuia, dacă presedintele, din motive justificate,
nu le poate îndeplini;
b)
participă la organizarea sedintelor consiliului pentru dezvoltare regională;
c)
face observatii si propuneri cu privire la continutul si modul de întocmire a
procesului-verbal al sedintei consiliului pentru dezvoltare regională;
d)
îndeplineste alte atributii stabilite de consiliul pentru dezvoltare regională;
e)
reprezintă consiliul pentru dezvoltare regională, împreună cu presedintele, în
cadrul Consiliului national pentru dezvoltare regională.
Art.
13. - Activitătile principale ale secretariatului consiliului pentru dezvoltare
regională sunt:
a)
pregătirea documentelor necesare convocării reuniunilor consiliului pentru
dezvoltare regională;
b)
publicarea pe site-ul agentiei pentru dezvoltare regională a ordinii de zi a sedintelor,
a proceselor-verbale ale acestora, precum si a materialelor pentru care
consiliul pentru dezvoltare regională hotărăste publicarea;
c)
convocarea si transmiterea invitatiilor la sedintele consiliului pentru
dezvoltare regională, conform prevederilor art. 7 alin. (1) si (2) si ale art.
8 alin. (1) si (2);
d)
întocmirea procesului-verbal al sedintelor consiliului pentru dezvoltare
regională si transmiterea formei finale semnate de presedintele acestuia,
precum si a hotărârilor consiliului pentru dezvoltare regională institutiei
nationale cu atributii în domeniul dezvoltării regionale, membrilor
consiliului, precum si celor interesati, în termen de 15 zile de la data la
care a avut loc sedinta;
e)
înregistrarea acordului transmis prin procedură scrisă conform art. 7 alin.
(3)-(5) si transmiterea hotărârilor adoptate în termen de 5 zile lucrătoare de
la data aprobării acestora, institutiilor si persoanelor prevăzute la art. 6
alin. (6);
f)
redactarea rapoartelor semestriale, precum si a raportului anual de activitate
ale consiliului pentru dezvoltare regională si transmiterea acestora, după
aprobarea lor de către consiliul pentru dezvoltare regională, în maximum 30 de
zile de la sfârsitul perioadei mentionate, spre informare, Consiliului national
pentru dezvoltare regională;
g)
primirea si înregistrarea mandatelor scrise privind numirea unor înlocuitori la
sedintele consiliului pentru dezvoltare regională;
h)
asigurarea, între sedinte, a asistentei de specialitate presedintelui si
vicepresedintelui consiliului pentru dezvoltare regională;
i)
înregistrarea si păstrarea în conditii specifice adecvate a declaratiilor de
confidentialitate si impartialitate date de membrii consiliului pentru
dezvoltare regională, conform art. 5 alin. (5);
j)
primirea si distribuirea corespondentei destinate consiliului pentru dezvoltare
regională;
k)
constituirea si păstrarea unui registru de evidentă complet privind sedintele
si activitătile consiliului pentru dezvoltare regională;
l)
asigurarea activitătilor de registratură si arhivare a documentelor privind
activitătile consiliului pentru dezvoltare regională;
m)
alte activităti care sunt stabilite de către consiliul pentru dezvoltare
regională.
CAPITOLUL
IV
Dispozitii finale
Art.
14. - Membrii consiliului pentru dezvoltare regională îsi exercită atributiile
cu titlu gratuit.
Art.
15. - În termen de 60 de zile de la publicarea prezentului regulament-cadru,
consiliile pentru dezvoltare regională îsi elaborează si aprobă propriul
regulament de organizare si functionare, care se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I, potrivit art. 18 din Legea nr.
315/2004.
Art.
16. - (1) Adoptarea regulamentului de organizare si functionare a consiliului
pentru dezvoltare regională se face cu votul a două treimi din numărul membrilor
acestuia si numai în prezenta a cel putin unui reprezentant din fiecare judet.
(2)
Modificarea regulamentului de organizare si functionare a consiliului pentru
dezvoltare regională se poate face cu votul a două treimi din numărul membrilor
acestuia si numai în prezenta a cel putin unui reprezentant din fiecare judet.
pentru aprobarea
amendamentelor convenite prin scrisoarea semnată la Zagreb la 28 iunie 2004 si
la Bucuresti la 7 iulie 2004 între Guvernul României si Banca Internatională
pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la Acordul de asistentă
financiară nerambursabilă dintre România, reprezentată prin Ministerul
Finantelor Publice, si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare,
convenit prin scrisoarea semnată la Washington DC la 8 mai 2002 si la Bucuresti
la 27 mai 2002, pentru Proiectul de dezvoltare institutională a sectorului
privat si public
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, al art. 7 din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
105/2002 privind ratificarea Acordului de asistentă financiară
nerambursabilă dintre România, reprezentată de Ministerul Finantelor Publice,
si Banca Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare, convenit prin
scrisoarea semnată la Washington DC la 8 mai 2002 si la Bucuresti la 27 mai
2002, pentru Proiectul de dezvoltare institutională a sectorului privat si
public, aprobată prin Legea nr.
625/2002, si al art. 20 din Legea nr.
590/2003 privind tratatele,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1.
- Se aprobă amendamentele convenite prin scrisoarea semnată la Zagreb la 28
iunie 2004 si la Bucuresti la 7 iulie 2004 între Guvernul României si Banca
Internatională pentru Reconstructie si Dezvoltare cu privire la Acordul de
asistentă financiară nerambursabilă dintre România, reprezentată prin
Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internatională pentru Reconstructie si
Dezvoltare, convenit prin scrisoarea semnată la Washington DC la 8 mai 2002 si
la Bucuresti la 27 mai 2002, pentru Proiectul de dezvoltare institutională a
sectorului privat si public, ratificat prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
105/2002, aprobată prin
Legea nr.
625/2002.
Art.
2. - Componenta comisiilor de evaluare constituite pentru achizitiile de
servicii care se finantează din grant este stabilită în acelasi mod în care s-a
prevăzut prin Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
135/2002 privind ratificarea Acordului de împrumut pentru Proiectul de
dezvoltare institutională a sectorului privat si public, semnat la Bucuresti la
13 septembrie 2002 între România si Banca Internatională pentru Reconstructie
si Dezvoltare, aprobată prin Legea nr.
11/2003.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
finantelor publice,
Mihai
Nicolae Tănăsescu
p.
Ministrul afacerilor externe,
Bogdan
Lucian Aurescu,
secretar
de stat
Bucuresti, 13 august 2004.
Nr. 1.271.
28 iunie 2004
Excelentei
sale
Mihai
Nicolae Tănăsescu,
ministrul
finantelor publice
Bucuresti,
România
România:
Grant Olandez pentru Proiectul privind dezvoltarea institutională a sectorului
privat si public (Grant TF 050477) Amendament la acordul de grant
Stimate
domnule ministru,
Mă
refer la scrisoarea de acord dintre România si Banca Internatională pentru
Reconstructie si Dezvoltare
(Banca)
pentru proiectul
mentionat mai sus, datat 8 mai 2002 (acordul), si adresa dumneavoastră
din 11 decembrie 2003,
prin
care ati solicitat extinderea datei de închidere si anumite amendamente la
acordul mentionat mai sus. Suntem de
acord
cu solicitarea dumneavoastră si prin această scrisoare extindem data de
închidere până la 30 noiembrie 2005 si
amendăm
acordul după cum urmează (modificările sunt reflectate în litere italice):
1. În
anexa la scrisoarea de întelegere, prima propozitie a paragrafului 1.1 se
amendează prin adăugarea unui nou subparagraf (v):
“(v)
activităti selectate de Ministerul Finantelor Publice, Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerul Justitiei si pentru
dezvoltarea pietei obligatiunilor municipale.”
2. A
2-a propozitie a paragrafului 1.1 se amendează prin adăugarea de noi
activităti:
“f)
pregătire profesională pentru personalul Ministerului Finantelor Publice si al
Curtii de Conturi în audit, bugetare si controlul costurilor;
g)
sprijin în stabilirea si dezvoltarea unei piete a obligatiunilor în România;
h)
realizarea unui studiu pentru autostrada Brasov;
i)
furnizarea de pregătire profesională si asistentă tehnică pentru Ministerul
Justitiei.”
3. În
anexa nr. I la anexa la scrisoarea de întelegere, sectiunea 1, în partea C
“Alte proceduri de selectare a consultantilor” se adaugă un paragraf nou,
paragraful nr. 3, “Selectare din sursă unică”, care se citeste după cum
urmează: “Servicii pentru studiul de preturi si tarife pentru distributie
energie electrică pot fi achizitionate în conformitate cu prevederile
paragrafelor 3.8-3.11 ale Ghidului pentru servicii de consultantă, cu acordul
prealabil al Băncii.”
Vă
rog, confirmati acordul dumneavoastră fată de cele de mai sus, din partea
României, prin semnarea, datarea si restituirea copiei anexate a acestei
scrisori. Acest amendament va intra în vigoare după primirea unei copii
contrasemnate a acestei scrisori.
Cu
sinceritate,
Anand
K Seth,
director
Unitatea
tărilor din Europa de Sud si Centrală
Regiunea
Europa si Asia Centrală
De
acord:
ROMÂNIA
Prin:
/ss/Mihai Nicolae Tănăsescu,
reprezentant
autorizat
Titlul:
ministrul finantelor publice
Data:
7 iulie 2004
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind redobândirea
cetăteniei române de către unele persoane
În temeiul art. 108
din Constitutie, republicată, si al art. 10 si 11 din Legea cetăteniei române nr.
21/1991, republicată, cu modificările si completările ulterioare.
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol
unic. - Se acordă cetătenia română persoanelor prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezenta hotărâre, care au avut această cetătenie si au
solicitat redobândirea ei, cu stabilirea domiciliului în România.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
justitiei,
Cristian
Diaconescu
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
Ministru
de stat, ministrul administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Bucuresti, 19 august 2004.
Nr. 1.302.
LISTA
persoanelor
care solicită redobândirea cetăteniei române, cu stabilirea domiciliului în
România
1. Căldăras Elena,
fiica lui Covaci Pisari si Căldăras Floare, născută la 4 ianuarie 1943 în
localitatea Ohaba Română, judetul Timis, România, apatrid, cu domiciliul actual
în localitatea Timisoara, str. Iosif Vulcan nr. 22, judetul Timis.
2.
Cormos Dorin-Mircea, fiul lui Cormos Ovidiu-Constantin si Magdalena, născut la
30 ianuarie 1962 în localitatea Alba Iulia, judetul Alba, România, apatrid, cu
domiciliul actual în localitatea Alba Iulia, str. Barbu Lăutaru nr. 17, judetul
Alba.
3.
Stancu Angela, fiica lui Stancu Drăghici si Stancu Sofia, născută la 14
septembrie 1972 în localitatea Joita, judetul Giurgiu, România, apatrid, cu
domiciliul actual în localitatea Timisoara, Str. Stuparilor nr. 1.
4.
Stancu Marius, fiul lui Stancu Drăghici si Sofia, născut la 30 ianuarie 1976 în
localitatea Deta, judetul Timis, România, apatrid, cu domiciliul actual în
localitatea Timisoara, str. Z.rich nr. 12, judetul Timis.
5.
Tănăsache Daniela, fiica lui Tănăsache Viorica, născută la 1 aprilie 1978 în
localitatea Craiova, judetul Dolj, România, apatrid, cu domiciliul actual în
localitatea Timisoara, str. Dumbrava Rosie nr. 10, judetul Timis;
-
Tănăsache Alin, născut la 31 ianuarie 1996.
6.
Tănăsache Daniela, fiica lui Tănăsache Viorica, născută la 14 decembrie 1979 în
localitatea Ploiesti, judetul Prahova, România, apatrid, cu domiciliul actual
în localitatea Timisoara, str. Dumbrava Rosie nr. 10, judetul Timis.
7.
Tănăsache Viorica, fiica lui Sztanku Kaszta si Tănăsache Elena, născută la 27
martie 1960 în localitatea Tomsani, judetul Prahova, România, apatrid, cu
domiciliul actual în localitatea Timisoara, str. Dumbrava Rosie nr. 10, judetul
Timis;
-
Tănăsache Cristian, născut la 15 februarie 1989.
GUVERNUL
ROMÂNIEI
privind exceptarea
unilaterală a cetătenilor Principatului Andorra de la obligativitatea obtinerii
vizei de intrare în România, începând cu data de 1 septembrie 2004
În
temeiul art. 108 din Constitutie, republicată, si al prevederilor art. 19 alin.
(2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată,
Guvernul
României adoptă
prezenta hotărâre.
Art.
1. - Începând cu data de 1 septembrie 2004 cetătenii Pricipatului Andorra sunt
exceptati unilateral de la obligativitatea obtinerii vizei de intrare în România
pentru o perioadă de sedere de 90 de zile, în decurs de 6 luni, începând cu
ziua primei intrări în tară, cu conditia de a nu desfăsura activităti
lucrative.
Art.
2. - Cetătenii mentionati la art. 1, care intentionează să rămână pentru o
perioadă mai îndelungată de 90 de zile sau să desfăsoare activităti lucrative
ori remunerate, au obligatia de a solicita autoritătilor române competente
autorizatiile necesare, în conformitate cu legislatia română în vigoare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN
NĂSTASE
Contrasemnează:
Ministrul
afacerilor externe,
Mircea
Geoană
Ministru
de stat,
ministrul
administratiei si internelor,
Marian
Florian Săniută
Bucuresti, 19 august 2004.
Nr. 1.303.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea din
circulatie si încetarea puterii circulatorii a bancnotei cu valoarea nominală
de 2.000 lei - emisiunea 1999, imprimată pe suport de polimer
Art. 1. - Potrivit
prevederilor art. 18 din Legea nr.
312/2004 privind Statutul Băncii Nationale a României, Banca Natională a
României va retrage din circulatie, începând cu data de 1 septembrie 2004,
bancnota cu valoarea nominală de 2.000 lei - emisiunea 1999, imprimată pe
suport de polimer.
După
data de 30 noiembrie 2004 încetează puterea circulatorie a acestei bancnote,
nemaiputând fi utilizată ca mijloc legal de plată.
Art.
2. - Retragerea din circulatie a bancnotei de 2.000 lei - emisiunea 1999,
imprimată pe suport de polimer, se va face astfel:
În
perioada 1 septembrie 2004-31 octombrie 2004 această bancnotă va fi primită de
la populatie, în mod obisnuit, de către toti agentii economici, precum si de
către celelalte institutii, inclusiv băncile comerciale. Acestea sunt obligate
să primească bancnota mentionată, să nu o repună în circulatie si să o depună la
unitătile bancare unde au contul deschis, o dată cu depunerile de numerar.
În
intervalul 1 noiembrie 2004-30 noiembrie 2004 bancnota aflată în perioada de
retragere va fi primită de la populatie, agenti economici si celelalte
institutii, în plăti si pentru preschimbare, numai de către unitătile bancare.
Acestea
nu o vor mai repune în circulatie, urmând a o depune la Banca Natională a
României.
Art.
3. - Deoarece după data de 30 noiembrie 2004 încetează puterea circulatorie a
bancnotei cu valoarea nominală de 2.000 lei - emisiunea 1999, imprimată pe
suport de polimer, unitătile băncilor comerciale nu o vor mai primi de la
populatie, agenti economici si alte institutii, si nu o vor mai preschimba.
Art.
4. - În perioada 1 decembrie 2004-31 martie 2005, bancnota de 2.000 lei -
emisiunea 1999, imprimată pe suport de polimer, care si-a pierdut puterea
circulatorie la data de 30 noiembrie 2004, poate fi preschimbată numai la Banca
Natională a României - sucursalele Bucuresti, Cluj, Iasi si Timis.
Art.
5. - Bancnotele deteriorate de 2.000 lei - emisiunea 1999, imprimate pe suport
de polimer, prezentate de populatie, vor fi preschimbate de Banca Natională a
României - sucursalele Bucuresti, Cluj, Iasi si Timis, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare, până la data de 31 martie 2005.
Bancnotele
deteriorate, prezentate pentru preschimbare până la data de 31 martie 2005, dar
care necesită expertizare si evaluare, vor fi plătite si după această dată.
p.
GUVERNATORUL BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
EMIL
IOTA GHIZARI
Bucuresti, 18 august 2004.
Nr. 20.