MONITORUL
OFICIAL AL ROMANIEI
P A R T E
A I
Anul 172
(XVI) - Nr. 756 LEGI, DECRETE,
HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joi, 19
august 2004
SUMAR
DECIZII ALE
CURTII CONSTITUTIONALE
Decizia
nr. 297 din 6 iulie 2004 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 40 alin. (3) din Legea nr. 41/1994 privind organizarea si
functionarea Societătii Române de Radiodifuziune si Societătii Române de
Televiziune, republicată, cu modificările si completările ulterioare
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
516.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale
privind repartizarea pe judete si distribuirea cantitătilor de produse acordate
cu titlu gratuit producătorilor agricoli, persoane fizice, ca urmare a
fenomenelor meteorologice nefavorabile din perioada mai-iulie 2004
517/322.
- Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si al
ministrului administratiei si internelor pentru constituirea comisiilor
judetene care verifică suprafetele afectate în procent de 100% de fenomenele
meteorologice nefavorabile din perioada mai-iulie 2004, gospodăriile si numărul
membrilor din gospodării
918.
- Ordin al ministrului sănătătii pentru aprobarea Normelor privind
conditiile atribuirii în folosintă gratuită către concesionari a bunurilor
mobile ce se află în dotarea spatiilor cu destinatia de cabinete medicale care
se concesionează
ACTE ALE
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
357.
- Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare a Cooperativei de
credit VALEA URLUIULUI FURCULESTI
358.
- Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare a Cooperativei de
credit SPICUL ORBEASCA
359.
- Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare a Cooperativei de
credit MIORITA DOBROTESTI
360.
- Hotărâre privind retragerea autorizatiei de functionare a Cooperativei de
credit TINOASA SĂCENI
DECIZII
ALE CURTII CONSTITUTIONALE
CURTEA
CONSTITUTIONALĂ
din 6
iulie 2004
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a
prevederilor art. 40 alin. (3) din Legea nr. 41/1994 privind organizarea si
functionarea Societătii Române de Radiodifuziune si Societătii Române de
Televiziune, republicată, cu modificările si completările ulterioare
Ioan Vida -
presedinte
Aspazia Cojocaru -
judecător
Kozsokár Gábor -
judecător
Acsinte Gaspar -
judecător
Petre Ninosu -
judecător
Ion Predescu -
judecător
Serban Viorel
Stănoiu - judecător
Florentina Baltă -
procuror
Gabriela
Dragomirescu - magistrat-asistent sef
Pe rol se află
solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 40 alin.
(3) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, exceptie ridicată de Asociatia
Natională a Cooperatiei Mestesugăresti - UCECOM din Bucuresti în Dosarul nr.
3.610/2003 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia de contencios administrativ.
La apelul nominal
răspunde autorul exceptiei, prin consilier juridic Iuliana Cîrstea,
constatându-se lipsa Guvernului României, fată de care procedura de citare este
legal îndeplinită.
Reprezentantul
autorului exceptiei de neconstitutionalitate solicită admiterea acesteia,
întrucât apreciază că dispozitiile de lege criticate, prin care se instituie
obligatia tuturor persoanelor juridice de a plăti taxă pentru serviciul public
de televiziune, încalcă art. 56 alin. (2), art. 44 alin. (2) si art. 136 alin.
(5) din Constitutie, republicată. Depune note scrise.
Reprezentantul
Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei, arătând că
prevederile de lege criticate nu contravin textelor din Constitutie invocate ca
fiind încălcate si că, de altfel, Curtea s-a mai pronuntat cu privire la
acestea, constatând constitutionalitatea lor.
CURTEA,
având în vedere
actele si lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Încheierea
din 26 februarie 2004, pronuntată în Dosarul nr. 3.610/2003, Curtea de Apel
Bucuresti – Sectia de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutională
cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 40 alin. (3) din Legea
nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările ulterioare. Exceptia a fost ridicată de Asociatia Natională a
Cooperatiei Mestesugăresti - UCECOM, într-o cauză având ca obiect anularea
Hotărârii Guvernului nr.
978/2003 privind taxa pentru serviciul de televiziune.
În motivarea
exceptiei se sustine că
instituirea prin art. 40 alin. (3) din legea criticată a obligatiei tuturor
persoanelor juridice de a plăti taxă pentru serviciul de televiziune contravine
art. 44 alin. (2), art. 56 alin. (2) si art. 136 alin. (5) din Constitutie,
republicată. În acest sens se arată că, potrivit Legii nr.
500/2002 privind finantele publice, taxa este “suma plătită de o persoană
fizică/juridică, de regulă, pentru serviciile prestate acesteia de către un
agent economic, institutie publică sau un serviciu public”. Rezultă că
obligativitatea plătii de către toate persoanele juridice române a taxei pentru
serviciul public de televiziune, independent de conditia detinerii de
receptoare TV, este nejustificată, întrucât textul de lege criticat nu ia în
considerare posibilitatea ca unele dintre acestea să nu detină receptoare TV
(de exemplu, cooperativele de invalizi, ce integrează în activitătile
productive persoane care, prin natura handicapului suferit, nu pot beneficia de
serviciul de televiziune). Se consideră că prin adoptarea art. 40 din lege este
nesocotit art. 56 alin. (2) din Constitutie, republicată, referitor la asezarea
justă a sarcinilor fiscale, “limitele dreptului său de a institui impozitele si
taxele, încălcând dreptul de proprietate privată al persoanei juridice,
implicit al organizatiilor cooperatiei mestesugăresti asupra patrimoniului lor,
drept ocrotit si garantat prin art. 44 alin. (2) si art. 135 alin. (6) din Constitutia
României.”
Curtea de Apel
Bucuresti - Sectia de contencios administrativ apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
ridicată este nefondată. În acest sens, arată că “art. 40 alin. (3) din Legea nr.
41/1994 nu aduce atingere dispozitiilor art. 136 din Constitutie, întrucât
legiuitorul instituie prezumtia legală că toate persoanele fizice si juridice
au calitatea de beneficiari ai serviciilor publice de radio si TV,
instituindu-se conform art. 53 din Constitutia României contributii financiare
speciale”. Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
încheierea de sesizare a fost comunicată presedintilor celor două Camere ale
Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra
exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Guvernul apreciază că exceptia de neconstitutionalitate
ridicată este neîntemeiată. Astfel, cu privire la sustinerile referitoare la
încălcarea art. 44 alin. (2) coroborat cu art. 136 alin. (5) din Constitutie,
republicată, consideră că acceptarea acestora “ar conduce la ideea că
stabilirea oricăror taxe aduce atingere dreptului de proprietate, deoarece,
prin plata acestora, este afectat patrimoniul subiectului în sarcina căruia
este stabilită o astfel de taxă”. În legătură cu invocarea încălcării
prevederilor constitutionale ale art. 56 alin. (2) arată că acestea nu sunt
incidente în cauză, ele fiind cuprinse în capitolul referitor la îndatoririle
fundamentale ale cetătenilor.
Presedintii
celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de
neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinând
încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, sustinerile părtii prezente, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
dispozitiile Legii nr.
47/1992, retine următoarele:
Curtea Constitutională a fost legal sesizată si este competentă, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicată, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare, să solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicată.
Obiectul exceptiei
de neconstitutionalitate îl constituie prevederile art. 40 alin. (3) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările si completările ulterioare al căror continut este următorul: “Persoanele
juridice cu sediul în România, inclusiv filialele, sucursalele, agentiile si
reprezentantele acestora, precum si reprezentantele din România ale persoanelor
juridice străine, au obligatia să plătească o taxă pentru serviciul public de
radiodifuziune si o taxă pentru serviciul public de televiziune, în calitate de
beneficiari ai acestor servicii.”
În opinia
autorului exceptiei, aceste dispozitii de lege contravin prevederilor
constitutionale ale art. 56 alin. (2), potrivit cărora “Sistemul legal de
impuneri trebuie să asigure asezarea justă a sarcinilor fiscale”, ale art.
44 alin. (2), privind garantarea si ocrotirea proprietătii private în mod egal
de lege, indiferent de proprietar, coroborat cu art. 136 alin. (5), care
stabileste că “Proprietatea privată este inviolabilă, în conditiile legii
organice”.
Examinând exceptia
de neconstitutionalitate ridicată, Curtea retine următoarele: textul de lege
criticat dispune cu privire la obligatia persoanelor juridice române sau
străine cu sediul în România de a plăti, în calitate de beneficiari, o taxă
pentru serviciul public de radiodifuziune si o taxă pentru serviciul public de
televiziune. Această reglementare este, în opinia autorului exceptiei, contrară
prevederilor din Constitutie mentionate, prin aceea că obligă toate persoanele
juridice române la plata taxei pentru serviciul public de televiziune,
“independent de conditia detinerii de receptoare TV”, si “nu ia în considerare
posibilitatea ca unele dintre acestea să nu detină receptoare TV (de exemplu,
cooperativele de invalizi, ce integrează în activitătile productive persoane
care, prin natura handicapului suferit, nu pot beneficia de serviciul de
televiziune)”.
Curtea constată că
aceste sustineri sunt neîntemeiate si urmează a fi respinse. Într-adevăr, art.
40 din Legea nr.
41/1994, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
stabileste că veniturile proprii ale Societătii Române de Radiodifuziune si
Societătii Române de Televiziune provin, între altele, si din taxe pentru
serviciul public de radiodifuziune, respectiv pentru serviciul public de televiziune,
dar, asa cum prevede chiar alin. (3) al acestui articol, care face si obiectul
exceptiei de neconstitutionalitate, taxele sunt datorate de către subiectele de
drept acolo mentionate, “în calitate de beneficiari ai acestor servicii”. Asadar,
obligatia prevăzută de text este doar în sarcina persoanelor juridice care
beneficiază, în diferite modalităti, de serviciile publice respective si, în
consecintă, nici una dintre criticile formulate nu poate fi retinută. De
altfel, cu privire la constitutionalitatea art. 40 din Legea nr.
41/1994, republicată, cu modificările si completările ulterioare, Curtea
Constitutională s-a mai pronuntat si prin raportare la art. 56 alin. (2) si
art. 44 alin. (2) din Constitutie, republicată. Astfel, Decizia nr.
159 din 30 martie 2004, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea
I, nr. 426 din 12 mai 2004, statuează că dispozitiile de lege criticate
reglementează pentru serviciile publice de radiodifuziune si de televiziune
modul de constituire din venituri proprii a resurselor financiare care le
asigură “autonomia financiară, ca premisă a organizării lor autonome”, ceea ce
nu contravine art. 56 alin. (2) din Constitutie, republicată. Prin aceeasi
decizie s-a retinut, de asemenea, că taxa instituită de text nu este contrară
nici dispozitiilor constitutionale ale art. 44 alin. (2), privitoare la
ocrotirea în mod egal a proprietătii, indiferent de titular, deoarece plata
serviciului public prestat este obligatorie pentru toti beneficiarii acestor
servicii, persoane fizice sau persoane juridice.
Cele statuate prin
decizia mentionată îsi mentin valabilitatea si în prezenta cauză, întrucât nu
au intervenit elemente noi care să justifice schimbarea acestei jurisprudente.
Fată de cele de
mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie,
republicată, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.d) si al art. 23 din Legea nr.
47/1992, republicată, cu modificările si completările ulterioare,
CURTEA
În numele
legii
DECIDE:
Respinge exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 40 alin. (3) din Legea nr.
41/1994 privind organizarea si functionarea Societătii Române de
Radiodifuziune si Societătii Române de Televiziune, republicată, cu
modificările si completările ulterioare, exceptie ridicată de Asociatia
Natională a Cooperatiei Mestesugăresti - UCECOM din Bucuresti în Dosarul nr.
3.610/2003 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia de contencios administrativ.
Definitivă si
obligatorie.
Pronuntată în
sedinta publică din data de 6 iulie 2004.
PRESEDINTELE
CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ.
dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent
sef,
Gabriela
Dragomirescu
ACTE ALE
ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE
privind repartizarea pe judete si distribuirea
cantitătilor de produse acordate cu titlu gratuit producătorilor agricoli,
persoane fizice, ca urmare a fenomenelor meteorologice nefavorabile din
perioada mai-iulie 2004
Văzând Referatul
de aprobare al Directiei generale de reglementare si implementare nr. 93.822
din 22 iulie 2004, având în vedere prevederile art. 2 alin. (2) din Hotărârea
Guvernului nr.
1.100/2004 privind acordarea unui ajutor cu titlu gratuit producătorilor
agricoli, persoane fizice, ca urmare a fenomenelor meteorologice nefavorabile
din perioada mai-iulie 2004,
în temeiul
prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se
aprobă repartizarea pe judete si distribuirea cantitătilor de produse acordate
cu titlu gratuit producătorilor agricoli, persoane fizice, ca urmare a
fenomenelor meteorologice nefavorabile din perioada mai-iulie 2004.
Art. 2. -
Beneficiarii ajutorului cu titlu gratuit, conform prevederilor Hotărârii
Guvernului nr.
1.100/2004 privind acordarea unui ajutor cu titlu gratuit producătorilor
agricoli, persoane fizice, ca urmare a fenomenelor meteorologice nefavorabile
din perioada mai-iulie 2004, sunt producătorii agricoli, persoane fizice, ale
căror culturi, care nu intră sub incidenta Legii nr.
381/2002 privind acordarea despăgubirilor în caz de calamităti naturale în
agricultură, cu modificările
ulterioare, sunt afectate în procent de 100% de fenomenele meteorologice
nefavorabile, si anume: inundatii, grindină, furtună, ploi torentiale, din
perioada mai-iulie 2004, cu suprafete minime afectate de 0,1 ha la grâu, 0,1 ha
la porumb si 0,05 ha la floarea-soarelui.
Art. 3. - Ajutorul
cu titlu gratuit constă în;
- acordarea
cantitătii de 50 kg motorină/ha calamitat la grâu, pentru executarea unor
lucrări agricole pe suprafata calamitată cu grâu de 2.958 ha, cantitatea totală
fiind de 147,9 tone;
- acordarea
cantitătii de până la 400 kg grâu de panificatie/gospodărie, după cum urmează:
150 kg grâu de panificatie/gospodăria cu o persoană, 300 kg grâu de
panificatie/gospodăria cu două persoane si 400 kg grâu de
panificatie/gospodăria cu mai mult de două persoane, pentru un număr de 8.155
gospodării cu suprafete de porumb calamitate, cantitatea totală fiind de 3.262
tone;
- acordarea
cantitătii de până la 35 litri ulei comestibil/gospodărie, după cum urmează: 12
litri ulei comestibil/gospodăria cu o persoană, 24 litri ulei
comestibil/gospodăria cu două persoane si 35 litri ulei comestibil/gospodăria
cu mai mult de două persoane, pentru un număr de 2.119 gospodării cu suprafete
de floarea-soarelui calamitate, cantitatea totală fiind de 74,2 mii litri.
Art. 4. -
Cantitătile de motorină, grâu de panificatie si ulei comestibil de
floarea-soarelui, repartizate pe judete, denumite în continuare produse, sunt
prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 5. - Pentru a
beneficia de produsele prevăzute la art. 4, producătorii agricoli, persoane
fizice, întocmesc cereri conform modelului prezentat în anexa nr. 2 si le
depun, împreună cu procesul-verbal de constatare, întocmit de comisia locală constituită
conform prevederilor Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale si al ministrului administratiei si internelor nr. 517/322/2004 pentru
aprobarea Regulamentului privind regimul atestatelor de clasificator si al
autorizatiilor de clasificare, la reprezentantul centrului agricol din comuna
pe a cărei rază se află terenul agricol, respectiv gospodăria.
Art. 6. -
Reprezentantii centrelor agricole au următoarele atributii:
a) înregistrează
si verifică cererile beneficiarilor, analizând corectitudinea datelor înscrise
de acestia, în conformitate cu procesul-verbal anexat;
b) întocmesc
centralizatorul privind evidenta cererilor si a cantitătilor de produse
acordate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.100/2004, conform modelului
prezentat în anexa nr. 3;
c) depun la
directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene cererile vizate de
primar însotite de procesele-verbale de constatare, preiau adeverintele pentru
ridicarea produselor, întocmite conform anexei nr. 4, eliberate de directiile
pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene, în urma verificării cererilor,
si le distribuie beneficiarilor.
Art. 7. -
Directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene au următoarele
atributii:
a) numesc, prin
decizie, persoanele împuternicite la nivel de directie pentru agricultură si
dezvoltare rurală judeteană pentru preluarea produselor de la Administratia
Natională a Rezervelor de Stat pe bază de proces-verbal de predare-primire,
împreună cu reprezentantii depozitelor autorizate cu depozitarea produselor,
precum si pentru urmărirea repartizării si distribuirii produselor către
beneficiari;
b) eliberează
adeverinte, în original, pentru ridicarea produselor de către beneficiari,
pentru fiecare tip de produs, le transmite beneficiarilor prin reprezentantii
centrelor agricole si întocmesc centralizatorul adeverintelor, conform anexei
nr. 5;
c) verifică, prin
sondaj, beneficiarii de produse si modul de utilizare a motorinei. În cazul
depistării unor nereguli privind utilizarea motorinei primite ca ajutor cu
titlu gratuit, în baza hotărârii, sesizează organele de cercetare penală
competente;
d) transmit la
Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale, săptămânal sau ori de
câte ori este nevoie, situatia centralizatoare privind stadiul ridicării
produselor de către beneficiari, conform anexei nr. 6, iar situatia definitivă
cu privire la stadiul ridicării produselor se va transmite până la data de 15
noiembrie 2004.
Art. 8. - Persoane
anume împuternicite din depozitele autorizate cu depozitarea produselor vor
efectua livrarea numai după verificarea identitătii persoanelor solicitante, în
raport cu elementele înscrise în adeverinta eliberată de directiile pentru
agricultură si dezvoltare rurală judetene.
Art. 9. - Anexele
nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 10. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale,
Petre Daea
Bucuresti, 26 iulie 2004.
Nr. 516.
ANEXA Nr. 1
LISTA
privind
cantitătile de produse si repartizarea lor pe judete
Nr. crt. |
Judetul |
Cantitatea de motorină (tone) |
Cantitatea de grâu de panificatie (tone) |
Cantitatea de ulei comestibil de floarea-soarelui (tone) |
1. |
Alba |
1,65 |
0 |
0 |
2. |
Bacău |
4,00 |
226,40 |
0 |
3. |
Brăila |
0 |
691,20 |
11,20 |
4. |
Constanta |
0 |
92,00 |
0 |
5. |
Dolj |
42,00 |
405,60 |
15,27 |
6. |
Galati |
7,00 |
505,60 |
0,53 |
7. |
Giurgiu |
3,00 |
203,60 |
8,57 |
8. |
Gorj |
2,25 |
48,00 |
0 |
9. |
Neamt |
20,00 |
916,40 |
12,47 |
10. |
Teleorman |
40,75 |
158,00 |
23,63 |
11. |
Tulcea |
20,75 |
15,20 |
2,53 |
12. |
Vaslui |
6,50 |
0 |
0 |
|
TOTAL |
147,90 |
3.262,00 |
74,20 |
Verificat, Centrul
agricol |
Vizat, Primăria ................................ |
1. Se aprobă
cantitatea de ................................. tone motorină.
2. Se aprobă
cantitatea de ................................. tone grâu de panificatie.
3. Se aprobă
cantitatea de ................................. tone ulei comestibil de
floarea-soarelui.
Nr.
............... data .................... Aprobat, Directia
pentru agricultură si dezvoltare rurală a judetului .................... Nr. de
înregistrare ................, data ................ |
|
|
Semnătura, Stampila |
ANEXA Nr. 2
Subsemnatul
......................................................., domiciliat în
localitatea .....................................................................,
str.
................................................. nr. ............,
posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ............., nr. ............., eliberat/eliberată la data de
...................... de ..................................., CNP
...........................................
Numărul de
persoane din gospodărie ...................
Declar că am
afectate în procent de 100% următoarele culturi, pe suprafetele constatate în
Procesul-verbal nr. ............./............, întocmit de comisia locală
constituită conform Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale si al ministrului administratiei si internelor nr.
517/322/2004, pe care îl anexez, după cum urmează:
..........................................................................................................................................................
Solicit
următoarele cantităti de produse:
........... tone
motorină;
........... tone
grâu de panificatie;
........... tone ulei comestibil de floarea-soarelui, ce mi se cuvin în baza Hotărârii Guvernului nr. 1.100/2004.
Cunoscând
prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaratii, declar pe
propria răspundere că datele înscrise în prezenta cerere coincid cu cele din
procesul-verbal de constatare si mă oblig să respect prevederile Ordinului ministrului
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale nr. 516/2004.
Prezenta cerere se
întocmeste în trei exemplare si, după verificare si aprobare, un exemplar va
rămâne la centrul agricol comunal, un exemplar la Directia pentru agricultură
si dezvoltare rurală a judetului ........ si unul la beneficiar.
Beneficiar (semnătura) ...................
Directia pentru
agricultură si dezvoltare rurală a judetului
...................................... a eliberat:
- Adeverinta nr.
........... din .................... pentru ............ tone motorină;
- Adeverinta nr.
........... din .................... pentru ............ tone grâu de
panificatie;
- Adeverinta nr.
........... din ................... pentru ............ tone ulei comestibil de
floarea-soarelui.
Am predat, Reprezentantul
centrului agricol, ............................................................ |
Am primit, Beneficiar, ............................................................ (semnătura) |
ANEXA Nr. 3
Centrul agricol ........
CENTRALIZATOR
privind
evidenta cererilor si a cantitătilor de produse acordate conform Hotărârii
Guvernului nr. 1.100/2004
Partea I
Nr. crt. |
Beneficiarul |
Cererea
nr./data |
Cantitatea
de motorină |
Suprafata cu grâu pentru care
a primit ajutorul |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Partea II
Nr. crt. |
Beneficiarul |
Cererea
nr./data |
Cantitatea
de grâu panificabil |
Suprafata cu
porumb pentru care
a primit ajutorul |
Numărul
membrilor din
gospodărie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Partea III
Nr. crt. |
Beneficiarul |
Cererea
nr./data |
Cantitatea de
ulei comestibil |
Suprafata cu
floarea-soarelui pentru care
a primit ajutorul |
Numărul
membrilor din
gospodărie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 4
Directia pentru agricultură si dezvoltare
rurală a judetului .............................
Nr. de înregistrare .....................,
data ......................
ADEVERINTA
Nr. ......
Directia pentru
agricultură si dezvoltare rurală a judetului
..................................................................,
reprezentată prin: director executiv .................................................,
director executiv adjunct economic
............................................, eliberează prezenta pentru
Persoana fizică
.............................................., domiciliată în localitatea
.................................................................., str.
.................................................... nr. ......,
posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ........, nr. ................., eliberat/eliberată
la data de .......................... de către
........................................................., CNP
.................................., în vederea procurării, în conditiile
Hotărârii Guvernului nr. 1.100/2004, a cantitătilor de: ........... tone
(motorină, grâu panificabil, ulei comestibil, după caz).
Prezenta
adeverintă se va folosi numai în original.
Semnătura si
stampila
...................................................
(director
executiv sau împuternicit)
Directia pentru agricultură si dezvoltare
rurală a judetului ................
Nr. crt. |
Beneficiarul |
Cererea nr./data |
Adeverinta nr./data |
Cantitatea de produse (t) |
Semnătura de primire |
||
Motorină |
Grâu panificabil |
Ulei comestibil |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 6
Directia pentru agricultură si dezvoltare
rurală a judetului .........................
privind
stadiul ridicării produselor de către beneficiari
Motorină preluată |
..................... tone |
Grâu panificabil preluat |
..................... tone |
Ulei comestibil preluat |
..................... tone |
Director
executiv,
..........................................................
MINISTERUL
AGRICULTURII, PĂDURILOR SI
DEZVOLTĂRII RURALE Nr. 517 din
26 iulie 2004 |
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR Nr. 322 din
5 august 2004 |
pentru constituirea comisiilor judetene care
verifică suprafetele afectate în procent de 100% de fenomenele meteorologice
nefavorabile din perioada mai-iulie 2004, gospodăriile si numărul membrilor din
gospodării
Văzând Referatul de
aprobare al Directiei generale de reglementare si implementare nr. 93.822 din
22 iulie 2004,
având în vedere
prevederile art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr.
1.100/2004 privind acordarea unui ajutor cu titlu gratuit producătorilor agricoli,
persoane fizice, ca urmare a fenomenelor meteorologice nefavorabile din
perioada mai-iulie 2004, în temeiul:
- art. 9 alin. (6)
din Hotărârea Guvernului nr.
409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Pădurilor si Dezvoltării Rurale, cu modificările ulterioare,
- art. 9 alin. (4)
din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr.
63/2003, privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
604/2003, cu modificările ulterioare,
ministrul
agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si ministrul administratiei si internelor emit
următorul ordin:
Art. 1. - Se
constituie comisiile judetene pentru verificarea suprafetelor de grâu, porumb,
floarea-soarelui, afectate în procent de 100% de fenomenele meteorologice
nefavorabile din perioada mai-iulie 2004, gospodăriilor si numărului membrilor
din gospodărie, având următoarea componentă:
- prefectul
judetului - presedintele comisiei;
- directorul
executiv al directiei pentru agricultură si dezvoltare rurală - vicepresedinte;
- consilierul
juridic al Prefecturii - membru;
- directorul
executiv adjunct al directiei pentru agricultură si dezvoltare rurală - membru;
- sef serviciu
implementare, strategii, politici si programe în productia vegetală si
zootehnică din cadrul directiei pentru agricultură si dezvoltare rurală -
membru.
Art. 2. - Pentru a
putea beneficia de prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.100/2004 privind acordarea unui ajutor cu titlu gratuit producătorilor
agricoli, persoane fizice, ca urmare a fenomenelor meteorologice nefavorabile
din perioada mai-iulie 2004, producătorii agricoli, persoane fizice, ale căror
culturi de grâu, porumb si floarea-soarelui au fost afectate în procent de
100%, trebuie să depună o înstiintare, conform modelului prezentat în anexa nr.
1, la primăria localitătii unde s-au produs fenomenele meteorologice
nefavorabile.
Art. 3. - (1)
Constatarea suprafetelor afectate pe culturi, stabilirea gospodăriilor si a
membrilor acestora se fac de comisii locale, constituite prin ordin al
prefectului, formate din primar, un specialist de la centrul agricol, un
reprezentant al centrului comunitar pentru cadastru si agricultură.
(2) Comisia
locală, în prezenta producătorului agricol ale cărui culturi au fost afectate,
întocmeste proces-verbal de constatare, conform modelului prezentat în anexa
nr. 2, în trei exemplare.
(3)
Procesele-verbale de constatare se înregistrează într-un registru special
deschis la primărie de către reprezentantul centrului agricol sau al centrului
comunitar pentru cadastru si agricultură.
(4) Reprezentantul
centrului agricol sau al centrului comunitar pentru cadastru si agricultură
întocmeste centralizatorul proceselor-verbale de constatare, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 3.
(5)
Centralizatorul proceselor-verbale va fi întocmit în trei exemplare, semnat de
toti membrii comisiei locale si transmis pentru verificare si avizare la
comisia judeteană.
(6) După
verificare si avizare cele trei exemplare prevăzute la alin. (5) vor fi
repartizate astfel: un exemplar va fi returnat primăriilor, un exemplar la
directiile pentru agricultură si dezvoltare rurală judetene si un exemplar
rămâne la comisia judeteană.
Art. 4. -
Comisiile constituite vor respecta prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.100/2004.
Art. 5. - Anexele
nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 6. -
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
agriculturii, pădurilor si
dezvoltării rurale, Petre
Daea |
p.
Ministrul administratiei si internelor, Toma
Zaharia, secretar de
stat |
Ministrul
delegat pentru
administratia publică, Gheorghe
Emacu |
cu privire
la suprafetele de grâu, porumb, floarea-soarelui, afectate în procent de 100%
de fenomenele meteorologice nefavorabile
Producătorul
agricol (persoană fizică)
......................................................, domiciliat în comuna
.................................,
judetul ......................................, posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ........, nr. ..............., CNP .............................., vă
aduc la cunostintă că la data de
....................... au fost afectate culturile de
.................................. în suprafată de .............., în sola nr.
................, de fenomenul meteorologic nefavorabil
.................................................................................................
(culturile se vor nominaliza
separat cu suprafetele afectate)
Numărul
persoanelor din gospodărie este de .................
Declar pe propria
răspundere că cele sesizate corespund realitătii din teren.
Data
.................................
Semnătura
...................................................................
Înregistrată cu nr.
................ din data de ................ la primăria localitătii.
ANEXA Nr. 2
PROCES-VERBAL
Nr. .........../din ..........
de
constatare a suprafetelor afectate în procent de 100% pe culturi (grâu, porumb,
floarea-soarelui), stabilirea gospodăriilor si a membrilor acestora
Producătorul
agricol (persoană fizică)
....................................................., posesor/posesoare al/a
B.I./C.I. seria ........., nr. ........., CNP ..........................., din
localitatea .............................................., judetul
................................. Numărul de persoane din gospodărie
....................
Comisia locală
numită prin Ordinul prefectului nr. ....... constată următoarele:
La data de
.............................................. s-au produs pagube de 100%
datorate fenomenului meteorologic nefavorabil .........................., după
cum urmează:
Nr. crt. |
Cultura |
Localitatea |
Parcela (nr. topo
sau denumirea) |
Suprafata
afectată în procent de 100% (ha) |
1. |
Grâu |
|
|
|
2. |
Porumb |
|
|
|
3. |
Floarea-soarelui |
|
|
|
Comisia locală
(numele si prenumele, functia, institutia reprezentată, semnătura):
1. ……………
2. ……………
3. ……………
Producătorul
agricol,
....................................................................
ANEXA Nr. 3
Vizat Comisia judeteană
Localitatea ................................................
Judetul
.....................................................
CENTRALIZATORUL
proceselor-verbale de constatare întocmite
conform Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor si dezvoltării rurale si
al ministrului administratiei si internelor nr. 517/322/2004
Nr. crt. |
Producătorul
agricol (persoană
fizică) Numele si
prenumele |
Proces-verbal de
constatare a pagubelor nr. / data |
Suprafata
afectată în procent de 100% pe culturi |
Numărul Membrilor din gospodărie |
||
Grâu (ha) |
Porumb (ha) |
Floarea-soarelui (ha) |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Comisia locală
(numele si prenumele, functia, institutia reprezentată, semnătura):
1. ……………
2. ……………
3. ……………
MINISTERUL SĂNĂTĂTII
pentru aprobarea Normelor privind conditiile
atribuirii în folosintă gratuită către concesionari a bunurilor mobile ce se
află în dotarea spatiilor cu destinatia de cabinete medicale care se
concesionează
Având în vedere
prevederile art. 11 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
884/2004 privind concesionarea unor spatii cu destinatia de cabinete
medicale,
în temeiul
Hotărârii Guvernului nr.
743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Sănătătii, cu
modificările si completările ulterioare,
ministrul
sănătătii emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se
aprobă Normele privind conditiile atribuirii în folosintă gratuită către
concesionari a bunurilor mobile ce se află în dotarea spatiilor cu destinatia
de cabinete medicale care se concesionează, cuprinse în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -
Directiile implicate din Ministerul Sănătătii, directiile de sănătate publică
judetene si a municipiului Bucuresti si unitătile sanitare detinătoare ale
bunurilor mobile vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. -
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
sănătătii,
Ovidiu
Brînzan
Bucuresti, 13 iulie 2004.
Nr. 918.
NORME
privind
conditiile atribuirii în folosintă gratuită către concesionari a bunurilor
mobile ce se află în dotarea spatiilor cu destinatia de cabinete medicale care
se concesionează conform Hotărârii Guvernului nr. 884/2004
Art. 1. - Bunurile
mobile aflate în dotarea cabinetelor medicale se dau în folosintă gratuită la
cerere, cu aprobarea directiilor de sănătate publică judetene sau a
municipiului Bucuresti, după caz.
Art. 2. - Pentru
atribuirea în folosintă gratuită a bunurilor mobile aflate în dotarea spatiilor
destinate cabinetelor medicale ce se concesionează, concesionarii trebuie să
îndeplinească următoarele conditii:
a) să facă dovada
încheierii contractului de concesiune;
b) să prezinte
inventarul bunurilor mobile din dotarea spatiului respectiv;
c) să aibă
aprobarea directiilor de sănătate publică judetene sau a municipiului Bucuresti
pentru atribuirea în folosintă gratuită a bunurilor mobile.
Art. 3. - În vederea atribuirii bunurilor în cauză concesionarul va depune o cerere la directia de sănătate publică din raza teritorială a spatiului concesionat, însotită de documentele prevăzute la art. 1 lit. a) si b).
Art. 4. -
Atribuirea bunurilor se face prin încheierea unui contract de împrumut de
folosintă (comodat) cu proprietarul bunurilor.
Art. 5. -
Modelul-cadru al contractului de împrumut de folosintă (comodat) este prevăzut
în anexa care face parte integrantă din prezentele norme.
ANEXĂ
la norme
CONTRACT DE
ÎMPRUMUT DE FOLOSINTĂ
(COMODAT)
Încheiat
astăzi ......................................
La
...........................................................
I. Părtile
contractante
1.1.
........................................ (unitatea sanitară care detine
bunurile) cu sediul în ................................................, str.
................................................... nr. ......, bl. ......, sc.
......, ap. ......, cod fiscal nr. ......................., prin reprezentantul
său legal ............................... (numele si prenumele conducătorului
unitătii), în calitate de comodant, pe de o parte, si 1.2.
......................................... (numele si prenumele titularului
cabinetului medical), domiciliat în ........................ str.
......................... nr. ......, bl. ......, sc. ......, ap. ......, CNP
............................, medic titular al cabinetului .................,
cu sediul social în .............................................., înregistrat
în Registrul unic al cabinetelor medicale sub nr. .................,.cod fiscal
nr. ......................, având contul deschis la
........................................, în calitate de concesionar, pe de
altă parte, au convenit să încheie prezentul contract de împrumut de folosintă
(comodat) cu respectarea următoarelor clauze:
II. Obiectul
contractului
2.1. Comodantul dă
spre folosintă comodatarului bunurile mobile prevăzute în lista-anexă la
prezentul contract.
2.2. Durata
normată de functionare a bunurilor mobile cuprinse în lista prevăzută la pct.
2.1 se va preciza în dreptul fiecăruia.
2.3. La expirarea
duratei normate de functionare a bunurilor mobile care se atribuie în folosintă
gratuită, în cazul în care aceasta se împlineste înlăuntrul termenului pentru
care s-a încheiat prezentul contract, acestea vor fi restituite de
comodatar
comodantului pe baza unui proces-verbal de predare-preluare.
III. Obligatiile
părtilor
3.1. Obligatiile
comodantului sunt următoarele:
a) să predea spre
folosintă comodatarului bunurile cuprinse în lista-anexă;
b) să nu
înstrăineze bunurile pe toată durata prezentului contract;
c) să solicite
comodatarului, pe toată durata contractului, să folosească bunurile ca un bun
proprietar;
d) să preia
bunurile prevăzute la pct. 2.3.
3.2. Obligatiile
comodatarului sunt următoarele:
a) să ceară si să
obtină spre folosintă bunurile care fac obiectul prezentului contract;
b) să folosească
bunurile ca un bun proprietar, să efectueze reparatii curente si să nu
transmită dreptul de folosintă unei terte persoane;
c) să suporte
toate cheltuielile pentru functionarea bunurilor;
d) să suporte
toate riscurile în caz de distrugere sau avariere a bunurilor folosite;
e) să suporte
toate pagubele si să fie unic responsabil pentru orice daună sau vătămare
produsă unui tert;
f) să facă toate
demersurile necesare pentru ca dreptul de proprietate al comodantului să fie
respectat pe toată durata contractului;
g) să predea
bunurile prevăzute la pct. 2.3;
h) în momentul
expirării contractului, să predea comodantului bunurile în aceeasi stare de
folosintă ca în momentul preluării si să răspundă pentru orice degradare adusă
acestora.
IV. Durata
contractului
4.1. Părtile au
convenit să încheie prezentul contract de împrumut de folosintă pe o perioadă
de .................... ani.
4.2. La expirarea
prezentului contract, părtile vor putea, de comun acord, să prelungească
perioada pentru care a fost încheiat prezentul contract.
V. Încetarea
contractului
5.1. Prezentul
contract încetează de plin drept, fără a mai fi necesară interventia
instantelor judecătoresti, în cazul în care una dintre părti:
- nu îsi execută
una dintre obligatiile enumerate la pct. .......... din prezentul contract;
- cesionează
drepturile si obligatiile sale prevăzute de prezentul contract fără acordul
celeilalte părti;
- îsi încalcă una
dintre obligatiile sale, după ce a fost avertizată, printr-o notificare scrisă,
de către cealaltă parte, că o nouă nerespectare a acestora va duce la
rezolutiunea/rezilierea contractului; sau
- în termen de
.......... zile de la data primirii notificării prin care i s-a adus la
cunostintă că nu si-a executat ori îsi execută în mod necorespunzător oricare
dintre obligatiile ce îi revin.
5.2. Partea care
invocă o cauză de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica
celeilalte părti, cu cel putin .......... zile înainte de data la care
încetarea urmează să-si producă efectele.
5.3. Rezilierea
prezentului contract nu va avea nici un efect asupra obligatiilor deja scadente
între părtile contractante.
VI. Litigii
6.1. Părtile au
convenit ca toate neîntelegerile privind validitatea prezentului contract sau
rezultate din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate
pe cale amiabilă de reprezentantii lor.
6.2. În cazul în
care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, părtile se vor
adresa instantelor judecătoresti competente.
VII. Clauze
finale
7.1. Modificarea
prezentului contract se face numai prin act aditional încheiat între părtile
contractante.
7.2. Prezentul
contract, împreună cu anexele care fac parte integrantă din cuprinsul său,
reprezintă vointa părtilor si înlătură orice întelegere verbală dintre acestea,
anterioară sau ulterioară încheierii lui.
7.3. În cazul în
care părtile îsi încalcă obligatiile, neexercitarea de către partea care suferă
vreun prejudiciu al dreptului de a cere întocmai sau prin echivalent bănesc a
obligatiei respective nu înseamnă că ea a renuntat la acest
drept al său.
7.4. Prezentul
contract a fost încheiat într-un număr de .......... exemplare .........., câte
.......... pentru fiecare parte, astăzi ...................................,
data semnării lui.
Comodant, |
Comodatar, |
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit VALEA URLUIULUI FURCULESTI
Avand in vedere cererea formulata de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a Cooperativei de credit VALEA URLUIULUI FURCULESTI, în baza art. 7 alin. 3 din Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89 lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si modificata prin Legea nr. 200/2002,
Banca Nationala a Romaniei hotaraste:
Art. 1. – Se retrage Autorizatia de functionare seria B Nr. 0471 din data de 23.09.2002 a Cooperativei de credit VALEA URLUIULUI FURCULESTI, cu sediul in com. Furculesti, judetul Teleorman, numar de ordine in Registrul Comertului J34/1289/1992, urmare aprobarii Bancii Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a cooperativelor de credit Unirea Alexandria, Valea Urluiului Furculesti, Spicul Orbeasca, Vedea Bragadiru, Dunarea Traian, Progresul Tiganesti, Teleormanul Tatarastii de Jos, pentru urmatoarele motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din 24.12.2003, CREDITCOOP Casa Centrala, in numele Cooperativei de Credit VALEA URLUIULUI FURCULESTI a formulat cererea de retragere a autorizatiei de functionare a acestei cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin absorbtie a cooperativelor de credit Unirea Alexandria, Valea Urluiului Furculesti, Spicul Orbeasca, Vedea Bragadiru, Dunarea Traian, Progresul Tiganesti, Teleormanul Tatarastii de Jos.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de credit VALEA URLUIULUI FURCULESTI este absorbita, intregul sau patrimoniu transmitandu-se catre Cooperativa de credit Unirea Alexandria. Prin urmare, aceasta urmeaza a-si inceta activitatea
Art. 2. – Prezenta hotarare va fi
transmisa CREDITCOOP Casa Centrala si va intra in vigoare la data publicarii ei
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 26 mai 2004.
Nr. 357.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit SPICUL ORBEASCA
Avand in vedere cererea
formulata de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de
functionare a Cooperativei de credit SPICUL ORBEASCA, în baza art. 7 alin. 3
din Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si
divizarea cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89 lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si modificata prin Legea nr. 200/2002,
Banca Nationala a Romaniei hotaraste:
Art. 1. – Se retrage Autorizatia de functionare seria B Nr. 0472 din data de 23.09.2002 a Cooperativei de credit SPICUL ORBEASCA, cu sediul in com. Orbeasca, Sat Orbeasca, judetul Teleorman, numar de ordine in Registrul Comertului J34/210/1993, urmare aprobarii Bancii Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a cooperativelor de credit Unirea Alexandria, Valea Urluiului Furculesti, Spicul Orbeasca, Vedea Bragadiru, Dunarea Traian, Progresul Tiganesti, Teleormanul Tatarastii de Jos, pentru urmatoarele motive:
Cu
scrisoarea nr. 4896 din 24.12.2003, CREDITCOOP Casa Centrala, in numele
Cooperativei de Credit SPICUL ORBEASCA a formulat cererea de retragere a autorizatiei de functionare a
acestei cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de administratie al
Bancii Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin absorbtie a
cooperativelor de credit Unirea Alexandria, Valea Urluiului Furculesti, Spicul
Orbeasca, Vedea Bragadiru, Dunarea Traian, Progresul Tiganesti, Teleormanul
Tatarastii de Jos.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de credit SPICUL ORBEASCA este absorbita, intregul sau patrimoniu transmitandu-se catre Cooperativa de credit Unirea Alexandria. Prin urmare, aceasta urmeaza a-si inceta activitatea
Art.
2. – Prezenta hotarare va fi transmisa CREDITCOOP Casa Centrala si va intra in
vigoare la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 26 mai 2004.
Nr. 358.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit MIORITA DOBROTESTI
Avand in vedere cererea formulata
de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit MIORITA DOBROTESTI, în baza art. 7 alin. 3 din Normele
Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea
cooperativelor de credit,
In temeiul prevederilor art. 89
lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si
modificata prin Legea nr.
200/2002,
Banca Nationala a Romaniei
hotaraste:
Art. 1. - Se retrage Autorizatia de
functionare seria B Nr. 0473 din data de
23.09.2002 a Cooperativei de credit MIORITA DOBROTESTI, cu sediul in com. Dobrotesti,
judetul Teleorman, numar de ordine in Registrul Comertului J34/20/1998, urmare
aprobarii Bancii Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a
cooperativelor de credit Dumbrava Scrioastea, Tinoasa Saceni, Victoria
Ciolanesti, Miorita Dobrotesti, 1 Mai Videle, Viitorul Balaci, pentru
urmatoarele motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din
24.12.2003, CREDITCOOP Casa Centrala, in numele Cooperativei de Credit MIORITA
DOBROTESTI a formulat cererea de retragere a autorizatiei de functionare a
acestei cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de administratie al
Bancii Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin absorbtie a
cooperativelor de credit Dumbrava Scrioastea, Tinoasa Saceni, Victoria
Ciolanesti, Miorita Dobrotesti, 1 Mai Videle, Viitorul Balaci.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de
credit MIORITA DOBROTESTI este absorbita, intregul sau patrimoniu
transmitandu-se catre Cooperativa de credit Dumbrava Scrioastea. Prin urmare,
aceasta urmeaza a-si inceta activitatea
Art. 2. - Prezenta hotarare va fi
transmisa CREDITCOOP Casa Centrala si va intra in vigoare la data publicarii ei
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 26 mai 2004.
Nr.
359.
BANCA NATIONALĂ A ROMÂNIEI
privind retragerea autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit TINOASA SĂCENI
Avand in vedere cererea formulata
de CREDITCOOP Casa Centrala de retragere a autorizatiei de functionare a
Cooperativei de credit TINOASA SĂCENI, în baza art. 7 alin. 3 din Normele
Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2003 privind fuziunea si divizarea cooperativelor
de credit,
In temeiul prevederilor art. 89
lit. a) liniuta a patra din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
97/2000 privind organizatiile cooperatiste de credit, aprobata si
modificata prin Legea nr.
200/2002,
Banca
Nationala a Romaniei hotaraste:
Art. 1. - Se retrage Autorizatia de
functionare seria B Nr. 0475 din data de
23.09.2002 a Cooperativei de credit TINOASA SĂCENI, cu sediul in Saceni, judetul
Teleorman, numar de ordine in Registrul Comertului J34/1381/1992, urmare
aprobarii Bancii Nationale a Romaniei privind cererea de fuziune a
cooperativelor de credit Dumbrava Scrioastea, Tinoasa Saceni, Victoria
Ciolanesti, Miorita Dobrotesti, 1 Mai Videle, Viitorul Balaci, pentru
urmatoarele motive:
Cu scrisoarea nr. 4896 din
24.12.2003, CREDITCOOP Casa Centrala, in numele Cooperativei de Credit TINOASA
SĂCENI a formulat cererea de retragere a autorizatiei de functionare a acestei
cooperative. In sedinta din 19.02.2004 Consiliul de administratie al Bancii
Nationale a Romaniei a aprobat cererea de fuziune prin absorbtie a
cooperativelor de credit Dumbrava Scrioastea, Tinoasa Saceni, Victoria
Ciolanesti, Miorita Dobrotesti, 1 Mai Videle, Viitorul Balaci.
Urmare a fuziunii, Cooperativa de
credit TINOASA SĂCENI este absorbita, intregul sau patrimoniu transmitandu-se
catre Cooperativa de credit Dumbrava Scrioastea. Prin urmare, aceasta urmeaza
a-si inceta activitatea
Art. 2. - Prezenta hotarare va fi
transmisa CREDITCOOP Casa Centrala si va intra in vigoare la data publicarii ei
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
GUVERNATORUL
BĂNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR
ISĂRESCU
Bucuresti, 26 mai 2004.
Nr. 360.